oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. június 04. 06:30,  Hét érv a Magyarországra visszatérés ellen 198 komment

2017. június 04. 06:30 Határátkelő

Hét érv a Magyarországra visszatérés ellen

Meglehetős vihart kavart a héten az az írás, melynek szerzője 7 okot sorolt fel arra, amiért érdemes világgá menni, majd visszatérni. Akkorát, hogy válaszposzt is született rá, ez a heti blogajánló egyik kiválasztott írása. Emellett szó lesz még egy hazaút viszontagságairól, illetve megismerkedhettek egy Németországban élő magyarral.

ausztria_schockl.JPG

Kezdjük akkor rögtön a reakióposzttal, amit a romantikus nevű Dr. Fejbőr rendelése blog szerzője írt, és akkor megint lehet vitatkozni. (Az eredeti írás megállapításait dőlttel szedtem a jobb olvashatóság kedvéért.) 

  1. A nyugat zöldebb kerttel rendelkezik. (Hogyne, mert ott nem kell nyírni, nem kell ápolni, nem kell rendben tartani. De kell, csak éppen nem okoz különösebb problémát.) 

Dehogynem. Neked is ápolni kell a füvet, nem a közepébe szarni, mint Magyarországon... Sőt, neked kétszer annyira kell, mert külföldi vagy, de ha elfogadnak, akkor meg menni fog... Én csak jót tudok mondani a nyugatiakról, velem rendesek voltak mindig de 1. én beszélek németül, angolul és hollandul, 2. van szakmám. 

  1. A nyugat kevesebb esőt rejt. (Ott aztán mindig süt a nap. Ahogy a nagykönyvben meg van írva. Mit számít, hogy ránk szakad az ég minden előjel nélkül. Hiszen az csak víz. Megszárad.) 

Itt épp szakad az eső.... Bajok mindenhol vannak, csak itt a bürokrácia működik... 

  1. A nyugat nem sír. (Ott nincs baleset, sem fájdalom, sem csalódás, mindenki happy. Ugye ez még csak viccnek is rossz?) 

Csalódás mindenhol van, itt is, csak itt van valami, ami Magyarországon nincs, az pedig a remény. 

  1. A nyugat laza. (Engedi a szélsőségeket, lásd minimális alkohollal való vezetés. Nem hinném, hogy követendő példa. És nem azért, mert mi magyarok nem lennénk képesek betartani azt a kis engedményt, mert be lehetne, csak éppen nem tudom, hogy többet használna-e, mint ártana?) 

A nyugat kurvára nem laza, aki itt él az tudja. Iszonyú szigorú szabályok vannak, amiket ha nem tartasz be, hatalmas seggberúgás lesz a vége... 

  1. A nyugat problémamentes. (Olyannyira, nincs terrortámadás, nincs szegénység, nincs munkanélküliség, nincs hajléktalan. Sajnos, még mindenhol vannak problémák, csak a mesében nincsenek.) 

Problémák mindenhol vannak. 

  1. A nyugat könnyű. (Könnyű munkát találni? Ez megér egy külön írást.) 

Khm... no komment. 

  1. A nyugat aranyeső. (A pénz hullik az égből, mintha muszáj volna neki. Hol? Oda én is jövök.) 

Nanee... Azért itt ha dolgozol, és hajlandó vagy megerőltetni magad és nem modern magyarországi magyarként dolgozni, akkor azért lesz pénzed autóra, nyaralásra, hamarabb mint azt gondolnád... Itt nem elegáns hétfőn már a szombatot várni. 

  1. A nyugat többet ad. (Miben?) 

Megmondom neked. 1. elfogadást 2. közösséget, 3. normális életet ad a családomnak és nekem. 4. jövőt ad a gyermekemnek. 5. létbiztonságot ad. 6. normális fizetést, hogy orvos létemre ne a szüleimnél kelljen otthon lakni. 

A miért gyere haza pontokra a válaszok 

  1. Itt születtél. 

Ha Árpád apánk is ezt a nézetet követte volna, akkor most nem lenne Balaton, Budapest, soroljam? Soha annyira szarul nem éreztem magam, mint életem első 25 évében. (…) 

  1. Itt várnak a régi barátok. 

Haha... A barátaim 90%-a külföldön dolgozik, a többi kettőt kivéve a lelépést tervezi. (…) 

  1. Itt a legjobb a gulyásleves. 

(…) Van ezen kívül mexikói sajtleves, pho, stb... faszom gulyásleves. 

  1. Itt a legjobb a leinni magad a sárga földig. 

Ez megint csak egy faszság. Nem voltál még bulizni sem Miamiban, sem Chicagoban, sem Bécsben...

  1. Itt lehetsz újra gyerek. 

Harminc fölötti orvosember vagyok, nem áll módomban gyereknek lenni. 

  1. Itt nem vagy kívülálló. 

Még mit nem??? Annyi meg nem értettséget, kizártságot életemben nem tapasztaltam, mint Magyarországon. Érdekes módon ezzel nyugaton sosem volt bajom. 

  1. Ez az egyetlen hely, ahol nem vagy hontalan. 

Ezt a baromságot. A saját nemzetemnek, országomnak nem kellettem. Hülyének néztek, megpróbáltak kihasználni 15 éves koromtól fogva, és kiközösítettek azért, amiért nyugaton befogadtak... Sorry, én ott vagyok kívülálló a hozzád hasonlók országában.” 

A teljes posztot itt találjátok, olvassátok el!

Idekinn mindent újra kell építeni 

A Frankfurti mesék blogon van egy sorozat, melyben Németországban élő magyarokat ismerhetünk meg közelebbről. Én nagyon szeretem, érdekes embereket sikerül megszólaltani – ezúttal Kati, aki ráadásul korábban Olaszországban is élt már.

nemetorszag_egyetem.jpg

„24 éves vagyok, múlt október óta Darmstadt-ban élek és a helyi egyetemen, a Technische Universität Darmstadt-on tanulok. Egy mester-program keretében vagyok itt, a neve EIT Digital Master School, egy EU-s szervezet szervezi, és a lényeg, hogy a két évnyi mestert két különböző országban lehet elvégezni, és még havi ösztöndíjat is kapunk. Én Olaszországban tanultam az első évben, az Alpokban fekvő Trentóban, a második évben pedig itt Németországban. (...) 

Már gimnázium alatt gondoltam rá, hogy az angoltudásomnak köszönhetően külföldön szeretnék továbbtanulni. Már akkor C2-es szinten beszéltem a nyelvet, szóval sosem gondoltam, hogy ez problémát okozna. 

Ami inkább akadályt jelentett, az a külföldi élet költségei, a tandíj (Anglia sajnos teljesen kiesett a terveimből elég hamar emiatt), és hogy fogalmam sem volt, hogy a magyar gimnáziumi érettségimet hol, hogyan tudom elfogadtatni. Így először az ELTE-re jelentkeztem, és végeztem el ott a Matematika Bsc-t, és az utolsó évben nekiálltam Msc helyeket keresni külföldön. 

Hogy miért? Főképp kíváncsiság és kalandvágy. Amióta tudok angolul, nyilvánvaló volt számomra, hogy Magyarország egy nagyon pici, nagyon speciális szeglete a világnak, és mindenképpen többet meg akartam ismerni. 

Igazából még mindig úgy gondolom, hogy nagyon keveset láttam, tekintve, hogy Európát még sosem hagytam el, úgyhogy remélem, hogy a kalandjaimat tudom a jövőben is folytatni. 

Az anyagi szempontok nem igazán játszottak közre, tekintve hogy szerintem a szakmámban (informatika) otthon is el tudnék helyezkedni. (...) 

Olaszország egy sokk volt. Az első héten semmi sem sikerült. Sok rosszat hallani a német bürokráciáról, de képzeljétek el mindezt úgy, hogy napközben senki sem dolgozik, mert szieszta van, és délután sok hivatal, bank, ki se nyit, vagy csak egy-másfél órára. 

Tehát az első hetekben a kezdeti nehézségeket legyűrni hatalmas feladat volt, és én még a szerencsésebbek közé tartoztam, mert otthon tanultam olaszul, és emiatt el tudtam olvasni a nyitvatartási időket, szabályokat, és tudtam alapszinten kommunikálni a helyiekkel (mert Olaszországban tényleg senki sem beszél angolul). 

Ami szimpatikus volt az olaszokban, hogy hihetetlenül segítőkészek. Konkrétan addig nem hagynak békén, amíg nem sikerült segíteniük, mindezt úgy, hogy egy szót sem értenek a problémádból. (…) 

Németországban szinte az lepett meg, hogy mennyire nem lepett meg semmi. Majdnem minden bolt, bürokráciai rendszer, szokás ugyanaz vagy nagyon hasonló, mint otthon, csak a nyelv más. És még a nyelv is sok mindenben hasonlít, ezt most kezdtem felfedezni, ahogy egyre jobban tudok németül. 

Az egyetlen nagy különbségnek azt tartom, hogy Németországban nagyon erős a lokális kultúra, és nagyon „megosztott” az ország, de jó értelemben. Mind a nagy cégek, mind az állami intézetek szét vannak szórva az országbon belül. 

Például Berlin, a politikai státuszától eltekintve egy baromi jelentéktelen város, legalábbis a többi régióban élő németek így gondolják. Nálunk Budapest az ország alfája és omegája, minden ott található, és mindenki oda próbál költözni, amennyire tapasztaltam. (...) 

Itt Németországban [érzem a legjobban magam], de lehet, hogy csak mert épp ezt szoktam meg. Például simán el tudom képzelni hogy itt egyszer megcsináljak még egy mestert, vagy hogy jelentkezzek PhD-re. 

Pedig amikor benne voltam, az ELTE-t is szerettem, vagyis inkább magát a matek szakot, csak utólag érzem úgy, hogy ebben volt egy adag Stockholm-szindróma is, és mintha sok negatívumról direkt nem vettem volna tudomást. (...) 

Olaszországgal főleg annyi volt a bajom, hogy ott egyrészt nem ingyenes az oktatás alapból, másrészt az egyetem, mint kábé minden Olaszországban, baromi kaotikus. 

Teljesen normális például, hogy bemegyünk az óránkra, és várunk fél órát, majd hazakullogunk, és nyugtázzuk magunkban, hogy megint nem volt kedve a professzornak befáradni, és persze értesíteni minket is túl megerőltető lett volna számára. (…) 

Hogy arról ne is beszéljek, amikor a megérkezésünkkor, az egyetemi tájékoztatón elmondták, hogy majd egy email-ben értesítenek, hogy hogyan lehet a koliban aktiválni az internetet. :D Tehát egy email-ben. Hogy hogyan aktiváljuk az internetet. Elég sok ilyen sztorim van Olaszországból. (…) 

Nekem, ami elsőnek feltűnt, hogy elveszik egy szociális védőháló, amihez otthon annyira hozzá voltam szokva, hogy fel sem tűnt. 

Otthon ott volt édesanyám, a barátaim, és még ha idegenekkel vagy hivatalos ügyekben is kellett eljárnom, ismertem a helyi szokásokat, ritkábban kerültem nehéz helyzetbe. 

Idekinn mindezt újra kell tanulni, újra kell építeni. Ezért is nagyon fontos a nyelvismeret, anélkül mindig lesz közted és a külvilág között egy fal. Régen, tini koromban azt hittem, hogy ha nagyon jól tudok angolul, akkor bármit meg tudok oldani, a világon bárhol meg fogom állni a helyem. Az angol tényleg fontos, de nem minden. A helyi kultúrát csak a helyi nyelven lehet megismerni. 

Szóval itt még mindig idegennek érzem magam, meg hát ennyi idő után az is vagyok, persze. Sokszor érzem magam kiszolgáltatottnak is, hogy a tanárok, az egyetem, a hivatalok jóindulatától függ, hogy sikerülni fog-e megszereznem a diplomámat, szállást találni, satöbbi… ez talán a legnagyobb negatívum. Hogy itt érezhetem magam jól, de egyelőre még nem sikerült otthon éreznem magam. 

A pozitívumok, hát, az elején rögtön nyakon csapott az életszínvonalbeli különbség. Olaszország egyik leggazdagabb régiójába költöztem, ami azt jelenti, hogy osztrák életszínvonal, olasz kultúrával keverve. 

Az utcák tiszták voltak, a fű le van vágva mindenhol, az útfelújítások egy hétig tartanak, nem egy hónapig, mindenkinek van munkája ÉS szabadideje, és még sorolhatnám. Az egészséges, életvidám nyugdíjasok, akik hatvanévesen mennek hegyet mászni. A diákok, akiknek belefér eljárni étterembe. 

Németországban még ettől különbözik, hogy itt mindenki mennyire, de mennyire aktív. Darmstadt nem túl nagy város, kb 150 ezer fő, de mégsem unalmas (Trento hasonló méretű volt, mégis sokkal, sokkal csendesebb és eseménytelenebb). 

Született budapestiként sosem hittem volna, hogy egy ilyen kicsi városban így pezseghet az élet. Valószínűleg ehhez az is hozzájárul, hogy ebből majdnem 40 ezer fő, azaz a város egynegyede diák, és Darmstadt amúgy is tele van kutatóközpontokkal, például itt található az ESA, az „európai NASA” egyik irányítóközpontja, innen irányították a Rosetta programot. 

Ugyanakkor az utcákon, a sportklubokban, a szórakozóhelyeken mégsem csak a diákokkal lehet találkozni, sőt. Barátom állandóan panaszkodik rá, hogy délelőtt a konditerem tele van „nyuggerekkel”. 

Számomra lenyűgöző, hogy tényleg, hatvan-hetven éves emberek edzenek mellettünk, futnak a kondigépeken, járnak jógázni. Meg focimeccsekre járnak, színházba, koncertekre, klubokba, mindenkinek van valami hobbija amire úgy tűnik, van pénzük és idejük is." 

Olvassátok el a teljes beszélgetést, mert egy csomó érdekesség kiderül még belőle!

Egy hazaút viszontagságai 

A hazautazás még Európán belül is tud érdekes lenni, de mit szóljon akkor az, aki a világ másik feléről indul neki? Mint például a Legfrissebb Hawaii Hömbölgések blog szerzője... A történet megértéséhez tudni kell, hogy az amerikai United és a német Lufthansa ugyanahhoz a Star Alliance szövetséghez tartoznak, tehát nem lehet gond az együttműködéssel a levegőben. Elvileg.

honolulu_repuloter_foto_flickr_com_simon_sees.jpg(Fotó: flickr.com/Simon_sees)

„Nem igazán annyira döccenőmentes az ügy, mint gondoltuk, sőt, már-már a „vicces színjáték” jelzőt is rá ragaszthatnám az ügyre, de ezt döntsétek el Ti. 

Honoluluban megérkeztünk a reptérre, és rákérdeztem erre, amire a neten olvastam, hogy valóban be lehet e jelentkezni a Lufthansa (LH) járatára. A hölgy először furán nézett, aztán mondta, hogy hát persze, hogy lehet. 

Elkérte az LH-s visszajelzési számot, aztán elkezdett pötyögni a gépén. Eltelt 10 perc, még mindig pötyög a hölgy, egyre furább arckifejezéssel. Kérdezem minden okés-e, mondta, hogy újra kellett kezdenie valamit. 

Kb. 30 perc aztán a hölgy kinyomtatta az LH-s beszállókártyámat, és csomag cetlimet, aztán mondta, hogy a kedvesemnek és a legkisebbnek majd Los Angelesben kell a járatra bejelentkeznie. 

Okés mondom ezt tök jó, és a csomagomat is majd átteszik az LH járatára, nem kell ezzel bajlódnom. 

Honolulu – Los Angeles kb. 6 órás út, megérkeztünk, leszálltunk és mivel a nagy csomag tudtom szerint az LH-hoz automatikusan jut. Mivel 10 órás átszállásunk volt, ezért jobbnak láttuk, hogy bérlünk a reptéren egy szobát pihenünk egy kicsit és utána ugrunk neki az útnak. 

Letudtuk a hoteles részt, és mintha éreztem volna, kértem a családomat, hogy menjünk ki 3 órával korábban, a reptérre. Megérkezünk, sorba állunk, a kiszolgáló hölgynek mutatom a jegyemet, hogy erre a járatra szeretném a Kedvesem és a Kicsit becsekkolni, itt a foglalási számunk azért, és engem a U már előre becsekkolt, hogy a csomaggal ne legyen gond. 

Ahha... 

Pötyögés, pötyögés, homlok ráncolás... Aztán a hölgy közli, hogy az ő gépe azt mutatja, hogy a helyeinket törölték. Arc kérdőjelbe fordul, mondom MI? De hát itt a jegyem, miért töröltem volna... Hát, hogy az utazási iroda törölte.

Mondom az tutira nem, mert nincs. 

Nézegetik, nézegetik és kiderült, hogy a Unitedes hölgy törölte a foglalásunkat amikor kilépett a rendszerből, miután nekem kiállította a jegyemet. Még az én jegyemet is törölte... 

Szép. 

Néztünk a hölgyre, hogy hát tudnak e segíteni mert mi azért mennénk tovább Magyarországra... (...) 

Ekkor jött a következő meglepi, hogy a csomagokat, amiket felviszel a gépre, azokat lemérik. Ez nem is lenne újdonság, de az LH-nál ott még a kabin csomagokat is lemérik. 8kg a limit. 

Lehet egy személyes csomagod (hátizsák) és egy carry-on, szóval egy fő, 2 motyó. Voltunk hárman, négy csomaggal. Csak, hogy kettő közülük 9 kiló körül volt. A hölgy megkért minket, hogy pakoljunk úgy, hogy mindegyik csomag 8 kiló vagy könnyebb legyen. 

Végül megkérdeztük, hogy ha csak 4 csomagunk van, akkor még kettő jár e, és ha igen akkor lehet e egy műanyagszatyor az extra csomag. Lehet. Gyorsan szétpakoltuk a motyót (ekkor már ez számított a legkevésbé) és már úton is voltunk. Csuhajja. 

Azt meg kell adnom az LH-nak, hogy nagyon jó a kaja a repülőn. Turista osztályon is, szóval egy szavunk nem lehetett. Azt nem részletezem, hogy milyen egy pici gyerekkel 11 órát repülni, de különösebb probléma nélkül megúsztuk. (...) 

Ha érdekel, mi történt még a hazafelé úton („Nem voltak elég gyorsak, szóval a kissrác szépen kifosott a tarkóján, de azt hiszem egy kicsit meg is érdemelték.”), akkor olvasd el az eredeti bejegyzést!

HÍRMONDÓ

A hét legérdekesebb külföldi állásajánlatai

Vasárnap lévén szokás szerint összegyűjtöttük nektek a legérdekesebbnek tűnő ajánlatokat a hétről. Lássuk hát, miről maradt le az, aki a héten nem keresgélt az állásajánlatok között.

Egy balatoni hazalátogatás története 

Talán csak a Túró Rudi merül fel annyiszor a határátkelő magyarok körében, mint a Balaton, amikor Magyarországról van szó. A Németországban élő Balázs egy hazalátogatást írt meg.

Az Európai Unió nem külföld 

Az immár 30 éves Erasmus program rengeteg fiatalnak biztosított lehetőséget arra, hogy megtapasztalja az életet egy másik országban. A fiatalok azóta persze az élet rengeteg területén helyezkedtek el, akad köztük politikus is.

Az utolsó esély 

Sokak szerint Franciaország nélkül nincs értelme Európai Unióról beszélni. Ha ebből a szempontból nézzük, akkor Emmanuel Macron győzelme történelmi szempontból is nagyon fontos volt.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Ausztria Németország Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr2212558431

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Muscari 2017.06.04. 08:32:59

Most már elég volt. Három támadás ilyen rövid idő alatt, ez már egyértelműen a belügyminiszter felelőssége is. Hát mi a fenét csinálnak???

Aki nem látta volna, Londonban újabb terrorcselekmény történt, hatan meghaltak. Megint gázolás, utána pedig késsel estek neki az embereknek. Állatok.

Csaba Szikora 2017.06.04. 08:53:32

A szemét liberális kormányok alatt sem mentem,most aztán pláne nem fogok.

2017.06.04. 09:43:08

Nem volt itt semmilyen vihar, egyöntetüen lett megállapitva, hogy posztoló idióta.

gabors 2017.06.04. 09:45:25

@Csaba Szikora: " A szemét liberális kormányok alatt sem mentem,most aztán pláne nem fogok."

Ne is ... valakinek a villanyt majd le kell oltani .. .koszi Csaba :-)

kék madár 2017.06.04. 09:49:00

ez egy eleg szerencsetlen riposzt volt az eredeti iras szinvonalan, dehat egy orvos inkabb a sajat szakmajaban legyen jo

gabors 2017.06.04. 09:54:14

@Muscari: "Hát mi a fenét csinálnak???"

Mar bocs de a 8-10 percen beluli valasz es a 3 tamodo helyszini lelovese mint a veszett kutyakat szokas nagyon is JO VALASZ ennel jobb nem is lehetne ... (azt hogy mennyi tamadast hiusitanak meg sosem fogod tudni) ... gond ezzel az hogy rohadt muszlim terroristak ezek utan mar JOBBAN felfegyverzik magukat mint Parizsban vagy Brusszelben ...

Ennel tobbet is lehetne csinalni persze (ha van ra tarsadalmi tamogatas) pl osszes mecsetet 3 honapon belul lerombolni (diggernek lenne tobb munkaja) utanna minden mohamedan bevandorlot 2 generacioig szamuzni akik nem hajlandok maguktol menni azt a London Bridgre akasztani ..... soroljam ???

Na ezt elfogadhatonak tartod ?? Mert kb ezen kivul nem sokkal tobbet tud egy belugyminszter sem tenni ...

kék madár 2017.06.04. 09:58:44

@gabors: "osszes mecsetet 3 honapon belul lerombolni" azzal fel
even belul meg is lehetne 100-szorozni a terroristak szamat, brillians otlet

Hari Seldon 2 2017.06.04. 10:00:15

@Csaba Szikora:
Hova nem menel? Hova nem fogsz?

gabors 2017.06.04. 10:04:29

@kék madár: "azzal fel
even belul meg is lehetne 100-szorozni a terroristak szamat, brillians otlet"

De ez mukodne siman ha a mondat masik felet is komolyan vennenk akik mecsetben akar imadkozni az mehet Szaudi Arabiaba Egyiptomba,Pakisztanba Nigeriaba, Indoneziaba (vagyis haza) ...

Ja vannak tovabbi otleteim is a regi jo magyar szokas szerint ennek a haromnak MINDEN rokonat, heted iziglen, felkokncolni a Trafalgar teren (par ezerbol talan tanulnak valamit es akinek nem tetszik mehet vissza a legjobb arab/iszlam vilagba )

gabors 2017.06.04. 10:10:57

@kék madár: persze ha neked az OK hogy naponta 5x mekka fele borulsz 20 ev mulva a gyerekeiddel egyutt akkor igazad van nem kell semmit tenni a legbekessebb vallasuakkal .... szaporodjatok ahogy isten is parancsolta :-) :-((( dzsihad amig Allah nevet zengik minden hegycsucsok felett (Koran)

kék madár 2017.06.04. 10:19:00

@gabors: hulyek, elmebetegek mindenhol vannak, csak most divatos lett az iszlam vallasra kenni mindent

gabors 2017.06.04. 10:22:53

@kék madár: a japanok tokeletesen megallitottak az imperialista jezuita kereszteny behatolast (150 eve) azota sincsenek a kigyo meseben hivok tobbsegben ... SOT allahot sem imadjak ... szoval azert van erre megoldas persze nem konnyu es nem is "gyonyoru" amit tenni kellene

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.06.04. 10:23:19

@Pink Petsch: +1 , s kár volt a válaszra pazarolni az időt.

gabors 2017.06.04. 10:27:21

@kék madár: " csak most divatos lett az iszlam vallasra kenni mindent"

ha lehet mondjal mar nehany peldat arra hogy iszlam/vagy bami mas vallasu orszagokban NEM mohamedanok kovetnek el hasonlokat .. ezek nem elmebetegek ezek ALLAH hivok es szo szerint veszik az istenuk szavat ... es mint irtam komolyan gondoljak hogy ez ADDIG TART amig Allah nevet nem zengik minden hegycsucsok felett amibe termeszetesen London is beletartozik ...

maskepp latod ??? mond el DE legyszives ne altassd magad hogy ezek elmebetegek !!! ha lehet

gabors 2017.06.04. 10:36:36

@Muscari: "Aki nem látta volna, Londonban újabb terrorcselekmény történt, hatan meghaltak. Megint gázolás, utána pedig késsel estek neki az embereknek. Állatok. "

most azt mondjak 7-en haltak meg ...

Ja ezek nem allatok ezek mohamed hivok es csak azt csinaljak amit a vallasuk diktal ... na ezzel kell csinalni valamit nem elmebetegek nem orultek .... vagyis ez a vallast kell betiltani vagy elfogadhatatlanna tenni (koszi Izrael nuking mekka )

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.06.04. 10:41:02

@Muscari: képzeld el, hány embert kell(ene) figyelemmel követniük, elemezni, eldönteni, veszélyes-e. Ez szvsz képtelenség. S az már tényleg valami, hogy 8 perc alatt ott voltak.

Fogalmam sincs, mi a megoldás, s elkeserítőnek tartom, hogy egyre sűrűbben kell a FB-on ellenőriznem, hogy minden ismerősöm safe egy adott országban. Szép új világ...

gabors 2017.06.04. 11:02:24

@diggerdriver: "Én ezt egy posztomban megírtam. "

eddig nem olvastam ... de igaz bar en kicsit kemenyebben fogalmazok (talan) ..

igy van ez tortenik de ugy tunik ha mas nem a londoni rendoroknek valamivel tobbet adnak LE LOHETIK ezeket a veszett kutyakat

ja a blogod megoli a firefoxomat valamiert ... de majd kitalalom es letiltom a hirdetet vagy ami ...

gabors 2017.06.04. 11:25:02

@kisrumpf: all of them should be shot OFF for the kaffairs

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.06.04. 11:31:11

@gabors:
Abban mindenképp egyetértünk hogy a vallásnevében követik el a vallást kell büntetni. A családtagok bevonása a dologba lehetetlen Európában.
Gondolj bele hogy itt nem is olyan régen volt egy holokauszt ahol embereket öltek meg azért mert valaminek születtek.
Képzeld el ha visszatérne hasonló rendszer és kitoloncolnák valaki unokahúgát aki lehet nem is tudta hogy van egy terrorista rokona.
Ugyanez igaz bármelyik hozzátartozóra. Mondhatjuk-e jogosan hogy BIZTOSAN tudták?
Ha EGY nem már megdőlt az ártatlanság vélelme.
Tudom, tudom Izraelben működik és vissza is szorították a terrorizmust. Ez viszont Európa.
Ezért mondom hogy ott kell válaszcsapást mérni ahol a legjobban fáj, a valláson.

gabors 2017.06.04. 11:59:47

@diggerdriver: "Képzeld el ha visszatérne hasonló rendszer és kitoloncolnák valaki unokahúgát aki lehet nem is tudta hogy van egy terrorista rokona.
Ugyanez igaz bármelyik hozzátartozóra. Mondhatjuk-e jogosan hogy BIZTOSAN tudták?
Ha EGY nem már megdőlt az ártatlanság vélelme."

Elkepzelem .... NEM erdekel ... :-)

mondhatjuk TELJESEN jogosan hogy tudniuk kellet es ha nem akkor mi van .. akiket leszurtak azoknak milyen joguk volt ???

azt hittem eddit hogy pont az ilyen racionalizalo "bullshit" miatt (is) mentel valahova ahol jobb. Ezt amit probalnak lerombolni ezek a mohamedanok ... akkor miert is ne kellene (KELL) az osszes ellen csinalni valamit ... (ha nem akkor nem lesz EU 30-40 even belul) ...

holokauszt ???? volt es van ha nem "mi" csinaljuk akkor "velunk" csinaljak ...

gabors 2017.06.04. 12:01:10

@diggerdriver: "Képzeld el ha visszatérne hasonló rendszer és kitoloncolnák valaki unokahúgát aki lehet nem is tudta hogy van egy terrorista rokona." mi lenne ??? talan az hogy tudna es akar csinalna valamit .. ellene

2017.06.04. 12:08:14

@gabors: Ez a 2. generációt érintő számüzés, ez rohadt vicces dolog, ugyanis a legtöbb európai országban nem müködne. Az unoka ugyanis már állampolgár, ahogy a szülei is. A nagyszülők esetleg nem (de csak nagyon esetleg), őket számüzheted ...
De azért csak egy kicsit gondolj bele egy egyszerü példával ... Tegyük fel, van egy lánytesód, aki valamelyik muszlim országba ment férjhez. Szült 2-3 gyereket, akik mind muszlimok és rokonaid. Majd egy szép hajnalon az FBI rádrúgja az ajtót, mert az egyik idióta unokaöcséd, akit az életedben nem láttál, beállt az ISISbe. Fasza, mi?

P.Elliot 2017.06.04. 12:41:10

@Pink Petsch: De ha elore kijelentenek hogy a teroristanak a csaladja, szulei, nagyszulei es elso-masodfoku unokatestverei csaladostol igyak meg a levet tehat kifele, akkor az elso nehany pelda utan a rokonok talan figyelmesebben tartanak szemmel a csaladot es jelentenek be a rendorsegen hogy mi keszul hiszen veluk tol ki elsosorban, sot jovatehetetlenul a rokon, ne felj csak lehet hogy ok tennek el lab alol vagy juttatnak bortonbe a viszketeget hogy nehogy eredeti hazajukban talaljak magukat mindorokre mert csak ujlenyomattal tavozhatnanak hogy soha tobbet vissza ezek ne johessenek.
Allampolgar? Kell ra torvenyt hozni hogy az orszag vedelme erdekeben vagy bebortozozni egy eletre az osszeset vagy kirugni.
Azt nem lehet hogy igy kelljen elni egy orszagnak mert beengedett ilyen alakokat. Mi lesz itt kesobb?

gabors 2017.06.04. 12:45:45

@Pink Petsch: " ez rohadt vicces dolog, ugyanis a legtöbb európai országban nem müködne. Az unoka ugyanis már állampolgár, ahogy a szülei is. A nagyszülők esetleg nem (de csak nagyon esetleg), őket számüzheted ..."

IGEN EZEKET kell szamuzni az osszeset

es amikor (ha) FBI jon nem lesz semmi gondom ... megyek ha kell ... de ha unokaocsem ilyet tenne mar regen tudna az FBI hogy a lanytesom ekkor barom !!! hogy egy idiota arab/vagybarmi mohamedannal alt ossze !!!

de minnel elobb kell ezt csinalni !!!!

2017.06.04. 12:50:27

@P.Elliot: @gabors: Ahham ... hát nekem kösz, de egyszer elég volt az életben a rendőrállamból, ahol idiótább családokban valóban feljelentették egymást a népek.
gabors például most vigan feljelentené a saját testvérét, holott lehet, az a 70-es vagy a 80-as években ment férjhez egy muszlim faszihoz. Ez nagyon beteg dolog.

Hari Seldon 2 2017.06.04. 13:00:44

@gabors:
Ok. "Számon űzöd" - Kêrdésem: hova?

Mondjuk egy olyat, aki egy kukkot nem beszêl arabul és még az országból sem ment külfőldre.

Ne éts félte én sem kedvelem ezeket s tenyêrnézőket, de a megoldás nem ilyen egyszrű.

Golf2 2017.06.04. 13:03:15

Első poszt rèmes,az amcsi tetszett.

Herr Géza 2017.06.04. 13:12:06

@gabors: Kicsit elszállt most az agyad. Basszuk haza az összes Amerikában élő magyart, mert van köztük olyan, aki lop-csal-hazudik-gyilkol-nőket erőszakol meg-bankot rabol, stb.? Unokatesód agyába beköltözik a zsizsik, beáll az ISIS-hez (biztos tudnál róla? Nem mindegyik "i love IS" pólóban rohangál ám....), aztán te meg a családod min. repülne haza, de elméleted alapján akár a börtönbe is. Szebb jövőt!

P.Elliot 2017.06.04. 13:13:48

@Pink Petsch: Akkor mi a megoldas szerinted? Lassuk csak, mert megoldas kell mert maskeppoen elveszik egy orszag, most eppen Anglia de aztan jon a tobbi is, az is ahol laksz sorra kerul veled egyutt.
Teged ne felj nem fognak otttartani, nem nyulni hozzad csak azert mert mellettuk alltal, te is idegen vagy nekik.
Ha a hozzatartozodat, gyerekedet olnek meg egy ilyen akcioban akkor kivancsi lennek hogy akkor is igy gondolnad? Hogy hagyjuk csak meg ott a csaladi tuzfeszket?

P.Elliot 2017.06.04. 13:15:22

@Herr Géza: Azert ne hasonlitsd ossze a lop-csal, hazudikat a gyilkos terroristakkal, van kulonbseg...

Herr Géza 2017.06.04. 13:25:13

@P.Elliot: Teljesen mindegy, mi a "bűn". A lényeg az, hogy egy számszerűen igencsak kicsi csoport tettei alapján ítélsz meg, ítélsz el, bélyegzel meg egy teljes népet, népcsoportot, akármilyen közösséget.
Ha ez veled történik meg, ha te vagy a szenvedő fél, felháborodottan tiltakozol. De fordítva szívbaj nélkül?

Golf2 2017.06.04. 13:29:11

@Muscari: Ez már nem lesz jobb,ott èlnek köztetek,várják az alkalmat...

2017.06.04. 13:35:13

@P.Elliot: Egyetlen ország terrorelháritási csoportjának sem vagyok a vezetője, viszont arra szivesen fizetek akár különadót is, hogy ezeknek a rendvédelmi szerveknek a létszámát, továbbképzését, technikai felszereltségét, nemzetközi együttmükődését feltunningolják.
A számüzetésekre viszont egyetlen fillért sem. Mit csinálsz, hova számüzöd, azt az afgán származású amerikai állampolgárt, ki már kint született, afgánul nem beszél, a nagy vagy dédszülei országában sosem járt, viszont a kiterjedt rokonságában van egy sosem látott másodunokatestvére, aki ISIS-tag? Vagy Gitmóba viteted?
Vagy itt vagyok én. Egyetlen egy másodunokatestvérem sem ismerem, sosem láttam őket. Amennyire én tudom, akár terroristák is lehetnek. Akkor velem mi történjen?

gabors 2017.06.04. 13:42:16

@Pink Petsch: @Hari Seldon 2:

igen ... pont igy kezdodott 30-as evekben ... ugyan egy ket begozolt naci betort ablakokat .. ez nem jelent semmit a nacik attol meg jok ezek csak a szelsosegesek .. nem kell aggodni ..

par ev ...

ugyan mar ezek a nacik csak a "buzikat" viszik el kinek fognak hianyozni ... :-((( haha haha ...

par ev mulva

ugyan mar ezek a nacik csak a kommunistakat akasztjak fel (vegre) minek aggodni emiatt ...

1 ev mulva ...

ugyan mar csak a zsidokat viszik nem kell aggodni .. (nem kar ertuk ugye :-((((

aki nem erti plz olvassatok mar el a korant !!! olyan nincs benne hogy ugy elsz ahogy akarsz ..

gabors 2017.06.04. 13:43:56

@gabors: "aki nem erti plz olvassatok mar el a korant !!! "

mert Hitler is megirta elore a Mein Kampf-kot de ugyanmar nem volt az komoly :-((((((((((((((((((

P.Elliot 2017.06.04. 13:44:31

@Pink Petsch: Jo, tul kemenyen fogalmaztam de kerdezem en te mit csinalnal? Azt hiszed hogy meg lehet allitani csak azzal hogy noveled a rendorseg szamat? Hogy erre menjen el minden penz, ero es ideg hogy vedekezel mert nem tudod hazakuldeni oket?
Kozben hagyod elveszni az orszagot mert az lesz belole .
Maximum annyit tudok meg elkepzelni hogy ebbol a szarkevero orszagokbol egyetlen embert nem beengedni akkor sem ha bekes muszlim es a mar benne elokbol kinevelni egy alkalmazkodo generaciot. Egyszeruen lezarni a hatart elottuk.

2017.06.04. 13:46:19

@gabors: Ahham, és akkor most te pont ugyanazokkal a módszerekkel akarsz élni, mint a nácik. Nekik is rohadtul bejött hosszú távon, mi?

gabors 2017.06.04. 13:46:59

@Herr Géza: " Kicsit elszállt most az agyad. Basszuk haza az összes Amerikában élő magyart, mert van köztük olyan, aki lop-csal-hazudik-gyilkol-nőket erőszakol meg-bankot rabol, stb.? "

ugyan mar itt koztorvenyes bunokrol beszelsz ... "ezek" viszont a HIT miatt csinaljak ... a hitet kell szamuzni/eltorolni ha lehet ... ha nem erted akkor nagyon sajnallak ( de mivel TUDOM hogy erted ezert talan meg inkabb)

2017.06.04. 13:49:51

@P.Elliot: Nem rendőrséget mondtam, terrorelháritókat. Nagyon más kategória. Bár mindkettő rendvédelmi szerv.
Hm, de nem érted, hogy a 3. vagy 4. generációs amerikai muszlimot nincs hova hazaküldened? Ő ott van otthon, ahonnan számüznéd.
Persze, az újonnan érkezőkkel szembeni szigórú ellenőrzés indokolt.

gabors 2017.06.04. 13:51:45

@Pink Petsch: "Ahham, és akkor most te pont ugyanazokkal a módszerekkel akarsz élni, mint a nácik." nem ... hanem amivel "ezek" elnek ..... es hogy bejott ... nem tudom ahol eltem ott kb 30% zsido (nem szitokszo ) elt a haboru elott most 0.5% ... Budapestet kiveve sehol nem elnek nincsenek zsido faluk sem Lengyelorszagban sem Ukrajnaban sem Ororszorszagaban sem sehol Nemetorszagban (baltikumot nem is emlitem) ez pedig teljesen normalis volt 1910/20 ban ...

Nem tudom dontsd el ...

ja usa vonatkozasban ... a kozelben sincsenek indianok ... csak szolok szoval tud ez mukodni angolok eleg jok voltak ebben ... pl Hispaniola-n sincs "indigenous" senki

Shaktee 2017.06.04. 13:54:06

@kék madár: sokan olvasták itt a koránt, nagyon tudják hogy miért a miért.

Az elmehunyt favágó, Anya, orbánék, szijjártók, le penek örömködnek..hatalom a rettegés.

Shaktee 2017.06.04. 13:56:06

@Pink Petsch: soha az újak, soha.

Minden eddigi merényletet, a másod, harmadgenerációs bevándorlók műve.

Herr Géza 2017.06.04. 13:56:33

@gabors: Pláne értem. Hitet eltörölni? Azt meg hogy? Mesélj!
És a hitnek egy ortodox ágáról van szó ugye, hány millió muszlim él békében a világban? Mindet a levesbe, mert hátha lesz közöttük ortodox IS szimpatizáns? Sorry, de agyament elképzelés. Arról nem beszélve, hogy pont ugyanazt fogod csinálni, mint ők, csak te még azt is hiszed hozzá, hogy önvédelemből, jogosan teszed.

P.Elliot 2017.06.04. 13:57:32

@Pink Petsch: De ertem amit mondani akarsz, jo nem lehet hazakuldeni de akkor zarjak le a hatarokat eloluk es ne engedjenek be senkit onnan meg a normalisnak kinezoket sem. Senkit! 100 evig legalabb.
De en megyek mert nem terveztem a vasarnapomat ami most kezdodik a net elott tolteni, majd kesobb visszanezek ha hazajottem, addigra talaljatok ki hogy mi a tartos teendo ami megfelel.
Most nem akarok itt joslasokba bocsajtkozni de ha Europa mar szepen bemuszlimosodik, tarthatatlan lesz a helyzet, sot eletveszelyes, akkor ki fog segiteni? Gondolom majd az oroszok vallaljak a nagytakaritast es ok fognak odatelepedni rendtartas cimen, mi legalabb tudjuk hogy az mit jelent....

gabors 2017.06.04. 13:59:00

@kék madár: "az iszlam vallasra kenni mindent " nem kell "kenni" semmit olvasd csak el mit mond a koran es probald osszehasonlitani az ujszovetseggel ... (en magam hitetlen vagyok de a zsido srac kicsit jobban tetszik)

2017.06.04. 14:01:12

@gabors: De nem érted, hogy pontosan a náci módszereket használnád, amikor származás és vallás alapon számüznél és ölnél meg embereket? Tényleg elfogadható ez számodra? Tényleg igazolható önmagad számára a gyilkosság? És meddig mennél el? egy családtagod is képes lennél ilyen alapon megölni?

gabors 2017.06.04. 14:01:57

@Herr Géza: " mint ők, csak te még azt is hiszed hozzá, hogy önvédelemből, jogosan teszed. " sajnos (es ez oszinte) csak IGY lehet ... mit gondolosz mi van pl Iran-ban vagy Pakisztanban vagy Afganisztanban (Szaudi arabokrol nem is szolva) ... CSAK igy lehet ....................................................................................................................................................

vagy leborulni 5x mekka fele ha ez neked belfer ... (en mar halott leszek mire ez az usa-ba er de tik OTT EU-ban nem biztos)

gabors 2017.06.04. 14:04:56

@Pink Petsch: " De nem érted, hogy pontosan a náci módszereket használnád, " DE PONTOSAN ertem (ezek nem naci modszerek amugy csak ok is hasznaltak)

DE mas nincs ... ha lenne (es ha barmi mukodne) akkor mar regen hasznaltak volna ...

sok valasztas nincs egy olyan ideologia "ellen" ami totalis hatalomra tor ... hasonloan a nacikkal, kommunistakkal semmi mas megoldas nincs mint fizikailag kiirtani ...

2017.06.04. 14:16:04

@gabors: Hát, legaláb tudjuk, hogy közülünk kiből lett volna SS tag, ha Németországba talál születni az 1920-as évek elején.

Shaktee 2017.06.04. 14:18:24

@Herr Géza: a salafism nem ortodox ága a muszlim hitnek, hanem egy gyökereiben elferdített verziója.

gabors 2017.06.04. 14:18:46

@Herr Géza: "Pláne értem. Hitet eltörölni? Azt meg hogy? Mesélj! "

van erre szamos pelda ... afrika ?

sot a legjobb pelda maga a mohamedan ... hol vannak azok az osi vallasok amit eltoroltek Perzsiaban Torokorszagban Sziriaban Egyiptomban Pakisztanban Indiaban Kinaban .. soroljam vagy tenyleg nem tudod (ha csak vicceltel akkor bocs)...

De hogy ne csak a gaz mohamedanokat okoljam mi tortent az aztekok inkak es tobb tucat mas del-amerikai vallassal ??? IGEN hiteket nem is nehez eltorolni annyi a kerdes hogy mennyi vert vagyunk hajlandoak elfogadni ... es mivel a koran celja minden mas hit eltorlese (ne hidd el nekem olvasd el magad) akkor miert ne lenne OK barmi eszkoz ez ellen ?? csak kerdezem ... persze a behodolas is egy lehetoseg ott van egyiptom, torokorszag az egesz del-azsia ... lehet ez a jo ...

gabors 2017.06.04. 14:19:33

@Pink Petsch: "Hát, legaláb tudjuk, hogy közülünk kiből lett volna SS tag, ha Németországba talál születni az 1920-as évek elején. " felre magyarazod amit irtam de nem gond ...

Shaktee 2017.06.04. 14:20:58

@gabors: vallások kimennek a divatból, elévülnek, átalakulnak, de soha nem szüntettetek meg egyet sem erőszakkal.

Igyál egy kávét, lazíts gabi úr, ne deportálj ma mármsenkit :)

gabors 2017.06.04. 14:23:09

@Pink Petsch: "Hát, legaláb tudjuk, hogy közülünk kiből lett volna SS tag, ha Németországba talál születni az 1920-as évek elején. "

idovel gyakorlatilag mindenki ahogy az is volt MINDENKI kb 1936-ra

fidesz is pont igy novekedett ... par eve es csak az marad ... (sajnos)

geeeteee 2017.06.04. 14:26:26

A vallás csak ürügy a hatalom megszerzésére vagy megtartására. A vallás nem bánt senkit, belerúgott valamelyikőtökbe, vagy megharapott bárkit közületek? Mindegyik csak világnézet, magyarázat a létünkre és útmutató az általunk nem ismert világban való eligazodáshoz. Nincs jobb és nincs rosszabb, folyamatosan alakulnak és szűnnek meg. A vallásos emberek nem gonoszak, csak kényelmesek.. A bajok okozói a hatalmak, amik eszközükké teszik a vallást, mint ahogy a kereszténységgel is történt. Mai napig az érvényességére hivatkoznak, holott hol van az már?
És hogy valami megoldást is javasoljak, szerintem épp a propaganda volna a legjobb eszköz erre, nem az erőszak. A tudomány kételyeit elutasító vallásosság gyakorolhassa nyugodtan a lusta hitét reggeltől estig, bárhol a világban szabadon, kelettől nyugatig, nyugattól keletig. De sohasem mások kárára. Ezt az egyetlen szabályt kellene tudatosítani, számonkérni, a megszegését szigorúan büntetni.
Számtalan bizonyíték áll a tudomány mellett, a támadói mondjanak le az eredményeiről, adják fel a hasznát. Ez pedig nem csak a vallásosok ellen, hanem még a többi tudatlan ellen is hatásos lehet. (Ezoterikus fényevők, homeósok, oltásellenesek, stb.)

geeeteee 2017.06.04. 14:26:33

A türelmetlenség a lehető legrosszabb válasz.
Itt egy hasonlat, a közlekedés. Közmegegyezés alapján törvények születtek, folyamatosan módosulnak, ennek ellenére folyamatosan megszegik, ezeket a törvénysértőket büntetik, esetleg a törvényeket tovább finomítják., párhuzamosan a technológia is változik, ahhoz is kellene alkalmazkodni, keresik is a megoldásokat. A haszon reményében kivárunk, alkalmazkodunk még anyagi áldozatok árán is. Sőt sokan akaratlanul bele is halnak.
Ha ebben részt veszel, akkor beleegyeztél, és ez sokkal több áldozatot hozott eddig, mint a terrorizmus. Zavaros dolgok ezek...

2017.06.04. 14:28:25

@gabors: Érdekes, a mi családunlkból senki nem lett sem párttag, sem besúgó, anno. Pedig a presszió igencsak megvolt.

gabors 2017.06.04. 14:29:02

@swing gitan: "vallások kimennek a divatból, elévülnek, átalakulnak, de soha nem szüntettetek meg egyet sem erőszakkal."

ezt azert remelem nem komolyan mondod (Istvan vs Vajk csak hogy egyet mondjak ) .... ennel tobbet tudsz (tudom) az hogy NEM mindig sikerul pl lasd Tibet vs kinai kommunistak .... de pl Egyiptomban eleg jol allnak a koptok teljes kiirtasaval Torokorszagban is sikerult nem csak az ormeny keresztenyek kiirtasa de gorog katolikus sem sok maradt a nyugati partokon ... szoval ???

a kavenak ehhez nincs koze ....

gabors 2017.06.04. 14:30:48

@Pink Petsch: "Érdekes, a mi családunlkból senki nem lett sem párttag, sem besúgó, anno. Pedig a presszió igencsak megvolt.
"

elhiszem de honnan tudod ???

amugy ez csak ido es presszio kerdese volt Mo-0n csak 45 evig tartott a buli az kb 1.5 generacio ...

Hari Seldon 2 2017.06.04. 14:33:10

@gabors:
Ebben így igazad van. Ez egy öngerjesztő folyamat is lehet. ÉPP ezétt kell magát a vallást, illetbe a jelentőséhét diminuálni. És hidd el, elêg nagy százalékban ez tőrténik. Az egyik párizsi merénylő valami korábbi felvételen pont erről panaszkodott, hogy sok "hittársa" már nem is muszlim, pedig a legfontosabb a vallás.
Na ahogy a világ fejlődik, tovább csökken a babonák tere. Ha belegondolsz, küszöbön van az AI berobbanása (nem az előre beprogramozott robotnak csúfolt automaták). Attól kezdve a miszticizmus további teret veszít. Attól kezdve "nem az van, hogy az isten csak az embernek adott értelmet" (már kinek mennyit, ugye) Az egêsz vallási dogma megborul. - Persze, szoktak optimistának nevezni, pedig szerintem hosszú távon az ilyen babonák jeletősége csőkkenni fog. - Egyszerűen olyan az ember termêszete hogy zavarja a sok megkötés.

gabors 2017.06.04. 14:35:19

@geeeteee: "A tudomány kételyeit elutasító vallásosság gyakorolhassa nyugodtan a lusta hitét reggeltől estig, bárhol a világban szabadon, kelettől nyugatig, nyugattól keletig. De sohasem mások kárára. Ezt az egyetlen szabályt kellene tudatosítani, számonkérni, a megszegését szigorúan büntetni."

Ez aranyos csak minden eddigi vallassal ellentetes ezzel szoval ha a vallast megengeded akkor pont ez amit javasolsz lehetetlenne valik (ahogy ez volt talan az utobbi 100 evet kiveve par nyugati orszagban)

gabors 2017.06.04. 14:40:00

@Hari Seldon 2: en "hiszek" benned de sajnos ez nem lesz eleg a kovetkezo 50-100 evre ... en nem hiszem hogy eleg idonk maradt arra hogy majd az iszlam csak ugy kihal magatol ... annak orulok hogy a gyerekeimnek ettol nem kell felniuk (met nincsenek)

Shaktee 2017.06.04. 14:43:51

@gabors: hmmm, rossz a hasonlat, az angol történelem, vallások a druidoktól kezdve jobbnak tünik mint István, vagy mint a felcsúti õskeresztény...

Hari Seldon 2 2017.06.04. 14:47:53

@Hari Seldon 2:
A fene, hogy telefonon írva mennyi helyesírási hiba van benne.

Vadalmaaaaa 2017.06.04. 15:05:57

@kék madár: ????! Jol,erzed magad? Divatoooos? Nem eppen,csak tènyszeru.

Vadalmaaaaa 2017.06.04. 15:06:15

@geeeteee: casus belli- nek hivtak,tanultad tortenelembol,habar a Koran jo sok gyilkolasra felszolitast tartalmaz.

Vadalmaaaaa 2017.06.04. 15:06:37

@kék madár: de azert az feltunt ugy,hogy az etnikailag homogen europai orszagokban, mindom magyarul a zomeben europaiak lakta orszagokban,pl Szlovakiaban , magyarorszagon stb.nem fordultak elo az ilyen merenyletek, meg esetleg az is feltunt ugye,hogy az elkovetok 10- bol 10 szer azonos hatteruek:) gondolkodni nazert meg nem tilos vagy mar az sem politikailag korrekt?

geeeteee 2017.06.04. 15:06:43

Kimaradt neked valami, a vallások sehol sem a hatalom érdekében alakultak ki, hanem fordítva, a létező vallások közül emeltek fel a hatalmak nekik tetszőket.
Valahol a tolerancia is fegyver, el kell ismerjük. Szerinted nélküled nem működik a szelekció?

Shaktee 2017.06.04. 15:11:01

@geeeteee: ??

Mindig szociális, gazdasági okokból alakultak (át) a vallások, nem pedig fordítva.

Hatalom pedig ezekkel jár.

Shaktee 2017.06.04. 15:19:50

@vöribaba: Meg kellene nézned egyszer magyarország etnikai térképét, akkor nem buborékolnál ilyen sületlenségeket.

M. Péter 2017.06.04. 15:28:42

@P.Elliot: Aki öngyilkos merényletre készül, annak nem számít, hogy mi lesz a családjával.

tanato 2017.06.04. 15:36:51

Azt el szokták felejteni a nem itthon élők,illetve nem akarnak tudomást venni róla akár a vezetésünk.A legutóbbi nyilvános magyar médiában megjelent adat egy roma vezető szájából hangzott el.A jelenlegi 5 év alatti korosztály országos átlaga 25% roma.

tanato 2017.06.04. 15:37:48

@swing gitan: Azt el szokták felejteni a nem itthon élők,illetve nem akarnak tudomást venni róla akár a vezetésünk.A legutóbbi nyilvános magyar médiában megjelent adat egy roma vezető szájából hangzott el.A jelenlegi 5 év alatti korosztály országos átlaga 25% roma.

Shaktee 2017.06.04. 15:40:33

@tanato: Nemcsak a romákra gondoltam, de az átlagmagyar keresztülkasúl pilinckázott genom állományára.

tanato 2017.06.04. 15:44:45

A legutóbi vallási alapú népirtás legutóbb Európában Jugóban volt 20 éve.Méghozzá muszlimirtás,százezerszám,volt benne tömeges kivégzés,települések kitelepítése muszlim nők tömeges megerőszakolása ,koncentrációs táborokban halálra éheztetés stb.

És világsiker lett?Eltüntek a muszlimok a balkánról?Félelmükben áttértek ?felvették az ortodox szerb kereszténységet?Nem,helyette megerősödtek,létrejött a bosnyák muzulmán állam,ezer új mecsettel.

tanato 2017.06.04. 15:50:01

@swing gitan: Ez is igaz,de egy harmadgenerációs tótot,szerbet vgy svábot már mgyarnak tartanak és ő is magát.Viszont MO. minden csak nem etnikailag homogén,igaz a közeljövőben nem lesz muzulmán.

Shaktee 2017.06.04. 15:58:22

@tanato: engem már csak kiszakadtnak tartanak :)

geeeteee 2017.06.04. 16:10:59

@gabors: Valahol a kérdés is hiányzik. Kinek kell mit túlélnie? Egyik vallás a másikat vagy az emberiségnek saját magát? Nem vagyunk ennyire fontosak. Saját magunkkal is nehéz megbírkózni.

Vadalmaaaaa 2017.06.04. 16:11:13

@gabors: annak orulsz,hogy nem kell felniuk,mert nincsenek

Azert csak legyenek! Es minel,elobb!

geeeteee 2017.06.04. 16:11:17

@swing gitan: Én máshogy tudom.Ezrével sorakoznak a vallások a szivárvány minden színében, a hatalom ezek közül választ.

Vadalmaaaaa 2017.06.04. 16:11:23

@Hari Seldon 2: voltal mar muzulman orszagban? Ott a vallas jog,tarsadalmi osszetarto ero ,eletforma es terjeszkedesi politika egyszerre. Na sok sikert a diminualashoz:)

Vadalmaaaaa 2017.06.04. 16:11:32

@swing gitan: neked kene megnezned, ugy latom!

geeeteee 2017.06.04. 16:11:53

Semmi kétség, a fizikai megsemmisítés a problémamegoldás leghatékonyabb eszköze. Azért muszáj elvetni ezt a megoldást, mivel ezt akkor velünk szemben is érvényesnek kellene elfogadjuk.
Ilyen meg már volt.

Visceroid 2017.06.04. 16:12:03

"Hét érv a Magyarországra visszatérés ellen"

Én csak egyet mondok: Orbán.

Vadalmaaaaa 2017.06.04. 16:12:08

@swing gitan: elirtad a neved! a cigany szót franciàul gytan- nak kell írni

Vadalmaaaaa 2017.06.04. 16:12:14

@swing gitan: melyik vallas alakult at szocialis okbol? Ferditesz itt.

Vadalmaaaaa 2017.06.04. 16:12:45

@tanato: boven etnikailag homogen,miutan kozeli kulturak elnek egyutt,azonos celok,elvek,szokasok es k vara hasonlo genetikai allomany menten .

Ne momdd,hogy te meg tudsz kulonboztetni egy svabot egy tóttól? :) na ne rohogtessuk egymast mar. Azt meg elhiszem,hogy egy bajort meg tudsz kulonboztetni egy pakitol vagy egy zulu kaffertol.

Ki nem europai szerimted? A nemet vagy a szlovak,netan a horvat vagy a roman esetleg a szloven( vend).

geeeteee 2017.06.04. 16:13:00

@tanato: Tavaszi vezetéknévvel Bayeroknak meg Gajdicsoknak :DDD

Vadalmaaaaa 2017.06.04. 16:13:03

@tanato: nem erosodtek meg,muzulman orszagokbol betelepitettek kozejuk iszlam hitueket,illetve arabok felvasaroltak a foldjeik 40%_ at mostanra.
Miutammatomtoltetu raketakkal lottek oket,sokan megbetegedtek. Semmi megerosodes.

geeeteee 2017.06.04. 16:13:14

Találhatunk párhuzamokat az élővilágban a társadalmainkra, hangyák, méhek, ezek jutnak eszembe, nem vagyok szakértő. Ész nélkül is túlélnek, ahogy mi is. Aztán hogy a sok közül melyik?

DieNanny CH 2017.06.04. 16:16:38

@Pink Petsch:

"Érdekes, a mi családunlkból senki nem lett sem párttag, sem besúgó, anno. Pedig a presszió igencsak megvolt."

Érdekes, azt írtad, egyetlen másodunokatestvéredet sem ismered. Akkor honnan tudod ilyen biztosan, hogy egyik sem lett besúgó?

DieNanny CH 2017.06.04. 16:18:28

(Ja, és én is csak pár hónapja tudtam meg, hogy egy nem is távoli rokonom besúgó volt a '70-'80-as években.)
:-(((

gabors 2017.06.04. 16:20:40

@swing gitan: akartam irni druidokat is csak nem akartam tul bolcsesznek tunni :-))))

azok druidok is gondolom maguktol dontottek ugy hogy tovabb mar nem akarnak vallaskent tevekenykedni es bealltak a soros NGO-k koze :-))

gabors 2017.06.04. 16:25:52

@M. Péter: " annak nem számít, hogy mi lesz a családjával. " nana akkor miert telefonalt pl a Manchaster-i haza a mamank bocsanotot kerve mindenert !! DE IGEN szamit ... es mukodik is lasd Israel ... drasztikusan csokkent az ongyilkos merenylok jelentekzesi igenye azutan hogy a csaladot is komoly retorziok erik ... (ha meg tobb lenne a kovetkezmeny meg kevesebben lennenek sot a mama szolna hogy ize most bucsuzott el a fiam inkabb tegyetek bortonbe ....)

gabors 2017.06.04. 16:29:01

@geeeteee: " Azért muszáj elvetni ezt a megoldást, mivel ezt akkor velünk szemben is érvényesnek kellene elfogadjuk.
Ilyen meg már volt. " es lesz is ha "ezek" hatalomra is kerulnek ... marpedig minden eszkozt a demokraciat is fel fogjak erre hasznalni ... mint irtam en mar nem elem meg de vannak itt nalam joval fiatalabbak is (foleg EU-ban)

kék madár 2017.06.04. 16:39:59

@gabors: ha nem baj, veled hetvegen nem vitatkoznek, el szoktak borulni, es eleg ertelmetlen szokott lenni ervekkel probalkozni.
egyebkent se latom ertelmet olyan teman rugozni, amiben megosztott az egesz vilag, de azert erdemes a szamokat is megnezni: 1 milliard muszlmbol van ~100,000 elmebeteg. (felfele kerekitettem). 0.001%

Shaktee 2017.06.04. 16:57:15

@vöribaba: Mindegyik úgy tömörítette az adott társadalmakat hogy azok a a leghatékonyabbak lehessenek.

gabors 2017.06.04. 16:57:40

@kék madár: "0.01 " ha igy lenne nem is lenne baj ... csak hogy a tobbsegi muszlim allamokban boven a tobbseg egyetert ezekkel a szerinted elmebetegekkel es meg a modszereiket sem itelik el ... (persze ez politikai dolog is) de mit gondolsz az IS honnan gyujtott event 3-5 billio dollart ? Igen a GCC allamaibol ahol

Az onamitas hogy csak 0.X% tamogatja ezeket az elmebetegeket .. mert NEM ... ha kicsit megnezed a mar nyugaton elo muszlimok kb 20% siman tamogatja oket mert "muszlimabb" Londont, Munchent, Berlint, Brusszelt, Amszterdamot stb-t akarnak SOT KOVETELNEK mar

Shaktee 2017.06.04. 16:58:12

@vöribaba: biztos vagy ebben a gytanban? :D

gabors 2017.06.04. 17:05:13

@swing gitan: "@gabors: hülye :)) " no not a chance ... hallottal mar gondolom olyat hogy realizmus van annak nem szocialista formaja is bar nem tudom megint bolcseszkarnak fog hangzani ...

Nem neked irom csak ugy ... nekem egyik vallas sem tetszik de a mohamedan az egyik ami mostanaban a legveszelyesebb eletveszelyes (pun intended) ha csak magukat egyelnek shia/sunni vonalon nem is erdekelne a dolog az mar kb 1500 eve tart de mostanaban (sajnos) sikerult a civilizaltabb oldalra hozniuk mindezt...

amig teven mentek a szomszed faluba par oran alatt lekaszabolni egy ket shia-t addig nem volt nagy gond de most egy AK-47 vagy TTPT-vel lehet koncertezoket halalba kuldeni a vilag barmelyik reszen ez azert mart nem a belugyuk ...

Mivel utaljak a nyugatot es a nyugati "ertekeket" szerintem megvaltas lenne nekik is ha a mecsetbe jarokat kitelepitenek az arab sivatagba.

Shaktee 2017.06.04. 17:11:04

@gabors: Nálunk egy trump hivő francia kanadai gyilkolt utoljára - ne feledd.

Nálatok egy trump hívő állat vágta el a torkokat pár napja a vonaton.

Mind a kettő "keresztény".

gabors 2017.06.04. 17:12:54

@tanato: ".Méghozzá muszlimirtás,százezerszám,volt benne tömeges kivégzés,települések kitelepítése muszlim nők tömeges megerőszakolása ,koncentrációs táborokban halálra éheztetés stb."

ez kb igaz a "százezerszám"-on kivul a jugo haboru teljes aldozatai osszesen volt kb szazezer ebben tobbsegben voltak a bosnyakok de volt sok sok ezer szerb es horvat is .. nem kivanom kisebbiteni a borzalmat de tulzas "szazezerszam"-nak nevezni a muszlimokat ... ok sem voltak ovadasok foleg az arab es afgan "vendeg" harcosok ... (szerb oldalon volt egy csomo orosz legios is )

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.06.04. 17:16:22

Válaszposzt: +3243435...
Bróhaha, még azok a megfogalmazások az eredetiben.Még mindig fogom a fejem.

gabors 2017.06.04. 17:24:18

@swing gitan: azokat is ugyanannyira elitelem ... de CAR-on kivul nem igan hallani kreszteny miliciakrol (anti-blaka) akik civilekre vadasznak nagypenteken ...

Ma mar nincs kereszteny aki Pal levelet olvashatna Antioch-ban :-))

Amit emlitesz az nem tudom hogy ok vagy okozat ... szerintem hasonlok hamarosan (sajnos) mindennaposak lesznek az adok kapok alapon es lesz jo sok forgacs .... (collateral damage)

tsabus UAE 2017.06.04. 17:24:31

@vöribaba: "Miutammatomtoltetu raketakkal lottek oket,sokan megbetegedtek."
Senkit nem lőttek atomtöltetű rakétákkal ! Urán-karbid maggal szerelt lőszert főleg az A-10 csatagép használ páncélosok ellen. Az eltalált cél körül, ha valaki belélegzi az urán tartalmú port, attól komoly baja lehet. Hányan lehetnek ilyenek ?
Ha már érvelsz, ne az un. "alternatív tényeket" hozd fel.

Shaktee 2017.06.04. 17:30:51

@gabors: Nehéz idők jönnek, vannak..ez tény.

Atv megy itt a háttérben, vizionál a csintalan, puzsér, wahor mester egy "erős" szerveződött európán, akik majd jól betöltik az usa szerepét, katonailag is :)

Legyen az trump, obama, hillary, SENKI sem fogja kivonni a us csapatokat a germánoktól..onnan sem.

Shaktee 2017.06.04. 17:40:50

@swing gitan: a wahorn teljesen őrült :)) puzsér bár roppant idegesítő pöcs, nem beszél baromságokat.

tsabus UAE 2017.06.04. 17:44:04

Mindenki azon vitatkozik, hogy beengedjenek-e muszlimokat Európába, vagy sem. Úgy, mint a határkerítést, ezt sem kellene túlragozni.
Simán csak jobb szűrésre volna szükség. Állampolgári vizsgánál nem azt kellene tudni a delikvensnek, hogy ki volt valamelyik királyunk, meg mikor volt az egri vár megvédése. Inkább viselkedési tesztek kellenének. Amik próbára teszik az idegen kultúrából érkezőt. Pl. helyzetgyakorlatok, amelyekben nő a főnöke, disznósajtot esznek mellette, stb.
Csak arra kellene tudnunk válaszolni, hogy elfogadja-e az illető az új kulturális környezetét. Ha igen, meg kellene vizsgálni, hogy hasznos szakmája van-e és ezzel kész is vagyunk. Kapna 1-2 év próbaidőt, ami alatt minden stikliért mehetne azonnal haza és ezután tőlem maradhat.
A terrorizmusnak a vallás (vagy bármi egyéb) csak ürügy. Voltak már Európában marxisták, nacionalisták, fasiszták, meg katolikusok is terroristák. Sőt, a mostani Izrael területén még zsidók is voltak terroristák. Sok erőfeszítéssel és áldozatok árán, de szinte minden eddigi terrorszervezettel sikerült leszámolni, vagy megegyezni. A mostaniakkal sem lesz másként.
Aki meg van olyan hülye, hogy nemzethalált vizionál, azt csak emlékeztetném arra, hogy Magyarországnak volt egy kb. 150 éve, mikor megszállták, kirabolták, megtizedelték muzulmánok és most mégis magyarul írogatunk ide...

tsabus UAE 2017.06.04. 17:48:28

@tsabus [UK]: Az előző hozzászólás kicsit hosszú lett. Lényeg: Európának szüksége van beilleszthető, képzett munkáskézre. Csak meg kell találni az ilyeneket, akár a muzulmán bevándorlók között is. A többi már technikai kérdés, amin dolgozni kell és nem hörögni...

geeeteee 2017.06.04. 17:48:41

@vöribaba: Kiváncsiságból belevegyültem a felmérések célpontjai közé, Frankó, globálisan szűrt alanyok közé őszintén. Az etnikum az utolsó, ami érdekli őket. Minden más fontosabb, személyes, háztartás jövedelme, gyerekek kora, száma, vásárlási preferenciák.

Orbán Hazaáruló Viktor 2017.06.04. 17:50:36

Majd Orbán megmutatja, hogy a Kárpát medence Európa szülőcsatornája!
Lesz nemulass, ha majd amikor a nyugati liberális migránsok ostromolják határainkat, magyarul tanulnak, hogy belopózhassanak dolgos népünk békés táborába.
Árpád népe még sose vesztett csatát, csak taktikailag visszavonult ezer évre!

Vadalmaaaaa 2017.06.04. 17:51:39

@gabors/geeteee

A mostani esemenyek elorevetitik,hogy mire szamithatunk,ha valtoznak az etnikai aranyok

geeeteee 2017.06.04. 17:53:16

Nagyon erős megérzésem, a kérdőjelek kellenek fontosabbak legyenek a felkiáltóknál.

Shaktee 2017.06.04. 18:00:26

@Orbán Hazaáruló Viktor: szia magyarok csakrája, lelke, fénylő csillaga európának :))

gabors 2017.06.04. 18:08:23

@vöribaba: "Miutammatomtoltetu raketakkal lottek oket,sokan megbetegedtek. Semmi megerosodes. "

ezt a faszsagit honnan vetted ??????

Nem is tudom hol lehetne kezdeni a Minuteman az egy intekontinentalis raketa nem toltet .. .de kb be is fejezem

voribaba nezesd meg a fejed...

a minuteman amugy az amerikai szabadsagharcos (terrorista) volt az angol "megszallokkal" szemben harcolt az amerikai szabadsagharcban ... es mivel a korona vesztett most van USA

Shaktee 2017.06.04. 18:12:04

@gabors: Ne feledd a hetvenes évek Minuteman terroristáit sem, még ma is vannak börtönben..

midnight coder 2017.06.04. 18:12:34

@tsabus [UK]: Azért a törökök 150 évének a következménye volt Erdély elvesztése, annak minden további következményével együtt.

Ma az iszlamisták kb. ott tartanak, mint az európaiak Kolombuszék idején - arrafelé kimaradt a felvilágosodás, humanizmus, polgárosodás, stb. Az európai társadalom pedig kb. annyira tud védekezni az iszlamizmus ellen mint anno az indiánok a korabeli európaiakkal szemben. Elvben persze simán letörölhették volna Kolombuszékat a térképről, de nem ezt tették. Amikor pedig már tették volna, nem volt rá módjuk. Ez vár Európára is.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2017.06.04. 18:12:56

Ez is csak egy, a sok globalista blog közül, amit rendszeresen kitesznek egy globalista portál főoldalára.
Heti agymosásként írnak alapvetésként arról, hogy Magyarországot el kell hagyni, mert külföldön jobb. Igen, így általánosságban jobb. Szerintük.
Mert szerintük ez az ország az összes közül a legpocsékabb és totálisan élhetetlen.
Ezzel szemben a 7 Mrd ember zöme él valóban szörnyű körülmények között. Afrika, Kína, India, Dél-Amerika olyan helyek, ahol már csak a bőrszínünk miatt is gondunk akadhat az egyszerű helybeliekkel.
Ezzel szemben van Nyugat-Európa, Észak-Amerika és még néhány európai jellegű távolabbi hely, ahol jobbak az anyagi lehetőségek. Igen ezeken a helyeken él az emberiség szerencsésebb tizede. Igen, mi magyarok, csak a legjobb helyzetben levő 20% között vagyunk, máshogyan mondva, a Földön öt emberből négy él rosszabb körülmények között.
Egyértelmű, hogy ez a blog, hazugságra épül.
A globalizáció kevesek számára kiváltságot jelent majd, sokak számára nyomorúságot. Lehetetlen, hogy 6 Mrd ember átköltözik máshova és akkor jobb lesz nekik, ez egy hazugság. Az is egyértelmű, hogy nem lehetséges minden magyarnak elmennie innen, vagy ha el is megy, nem lesz biztosan jobb nekik.
A jóléti társadalmak elkezdenek nem annyira jól élni és ez csak a kezdet. A mai fiatalok előtt már kevesebb a lehetőség, mint akár 40-50 évvel ezelőtt és nem is lesz annyi pénzük, mint szüleiknek volt.
Egy korszak véget ér, mert felélte önmagát.
A külföldre távozó magyaroknak is egyre nehezebb lesz, mert ott élőknek is az lesz. Minden előzetes híreszteléssel szemben, a kelet-európai országok élhetőségben közelíteni fogják a nyugatiakat.

gabors 2017.06.04. 18:26:46

@DieNanny CH: "tudtam meg, hogy egy nem is távoli rokonom besúgó volt"

ebben nincs semmi ... ha ismertel 10 embert vagy volt 10 rokonod abbol 1 de inkabb 2 besugo volt a 60-70-80-as evekben

gabors 2017.06.04. 18:29:24

@swing gitan: "Ne feledd a hetvenes évek Minuteman terroristáit sem, még ma is vannak börtönben.. " inkabb 60-as nem ... de ez US only ha jol tudom ??

de meg ez sem kozeliti meg amit vori irt az teljesen agyatlan faszsag (bocs HA)

gabors 2017.06.04. 18:33:10

@geeeteee: " @gabors: youtu.be/icmGmLw3uQw " es ezt mar tobbszor is lattam nem uj ....

gabors 2017.06.04. 18:42:54

@megamovieboy: "Minden előzetes híreszteléssel szemben, a kelet-európai országok élhetőségben közelíteni fogják a nyugatiakat. " hat ha Lazar-nak dolgozol akkor ketsegtelenul igy van .... :-)))

Shaktee 2017.06.04. 19:09:30

@gabors: us biza, 60s 70s

Vöribabszi szórakoztató :)

tanato 2017.06.04. 19:35:16

@vöribaba: Hát a svábot a tóttól nem, de a romát a gádzsótól igen.kelet Európa dél-keleti államai beleértve SZlovákiát Mo.-ot ROmániát Bulgáriát a nem túl távoli jövőben jelentős részben romák fogják lakni,ami ellen nincs is kifogásom ha beilleszkednek és egységnyi számú roma közül ugyanannyi orvos,mérnök,tanár,tűzóltó.rendőr,bíró,katonatiszt stb lesz mint a nem roma lakosok között.Szóval MO. meg a többi környékbeli ország minden csak nem homogén etnikailag.

tanato 2017.06.04. 19:38:57

@gabors: @vöribaba: Szóval a Jugó háborút arra írtam,hogy az erőszak nem vezet sehová sem a civilek legyilkolása.Sem muzulmán sem más oldaLRÓL.

tanato 2017.06.04. 19:42:12

@tanato: Partizánok akiket anno terroristának hívtak.Akcióik után a 2. vh-ban egész falvakat irtottak ki kompletten. SOk országban:Oradour Lidice stb.Bízván majd megrettennek és abbahagyják.
Mi volt az eredmény:A partizánharc fokozódása.

Jakab.gipsz 2017.06.04. 19:44:40

Köszönjük a biztatást! Határ-átkelő!

Kérsz névsort, kiket szólíts meg név szerint ?

gabors 2017.06.04. 19:52:53

@tanato: "Mi volt az eredmény:A partizánharc fokozódása. " ez ugy kb anekdota szintu dolog erre semmit nem lehet epiteni ... sot szinte biztos hogy nem igy volt ....(szerintem valami szoc.pol konyvbol van nem kellene erre mar emlekezni sem )

amire lehet viszont epiteni hogy a LEGTOBBEN NEM akarnak ido elott meghalni. Sot a gyerekeiknek sem akarnak rosszat vagyis ha a valasz arra hogy "mama megyek meghalni bocsajssltllsl meg mindenert" mondjuk egy hivas a rendorsegre..... Mert MAMA tudja hogy nemcsak O a ferje, es minden testvere, hanem a masik 3 fia 2 lanya es azok gyerekei is logni fognak napokig a tobbi "migrans" elott... Na ez ami (talan) a megoldas ...

gabors 2017.06.04. 19:55:19

@tanato: "hogy az erőszak nem vezet sehová " csak viccelsz gondolom ....

irjak peldakat ????

Irak
Iran
Zimbawe
Eszak Korea
Libia
.........

mukodott ott eleg sokaig (ami szerinted nem )

tanato 2017.06.04. 20:29:47

@gabors: Az erőszak persze kell a bűnösök ellen,rosszul fogalmaztam,az ártatlan civilek elleni irtóhadjárat na az csak reakciót szül.Mint most is a terrorcselekmények után,de Srebrenica után is.A mostani esetekre a válasz a terrorizmus elleni titkos és nem titkos rendvédelmi szervek erősödése megerősítése,úgy emberrel mint anyagiakkal,szervezéssel az szükséges rossz. Mo. pl. be is jelentette hogy a terrorizmus elleni szigorított határvédelemben az átkelőkön nem vesz részt mert az akadályozza a turista és teherforgalmat.Na B+.MI mint az antiterrorizmus bajnokai.

tanato 2017.06.04. 20:31:32

@gabors: Ezen államok nem európai államok és kettő kivételével ott nem is létezik kp. hatalom.

2017.06.04. 20:32:26

@DieNanny CH: A szükebb családomra gondoltam, értelemszerüen, azokra, akiknek érdekel a sorsuk. Gondoltam, ez nyilvánvaló.

2017.06.04. 20:36:42

@gabors: Elhiszed nekem, hogy ismerem a szükebb családom? Logikus, hogy rájuk gondoltam, és nem egy harmadik vagy negyedik unokatestvér nagynénjére.
Mellesleg, ez Románia volt, ami jó pár kanyarral meredekebb volt, mint a gulyáskommunista Magyarország.

tanato 2017.06.04. 20:49:57

@gabors: szegedma.hu/hir/szeged/2017/05/a-kormany-ideiglenesen-felfuggeszti-a-szisztematikus-hatarellenorzest.html

Ennyit a magyar kormány harcáról a terrorizmus ellen.itt már nem csak pofázni kellett volna hanem kényelmetlen dolgokat tenni.

alien 2017.06.04. 20:58:39

8. Érv menj es vissza se nézz. Menj helyettem is.

midnight coder 2017.06.04. 20:58:50

@tanato: A romák szép példa a multikulti kudarcára. Pedig nekik azért már lett volna idejük beilleszkedni. És ők azért alapvetően nem ellenségesek a befogadó társadalommal szemben, max. távolságtartók, de nem akarják megdönteni a demokratikus államot hogy vallási alapú törvénykezést vezessenek be.

midnight coder 2017.06.04. 20:59:06

@gabors: Ami valószínűbb, hogy a mostani nyugat-európai országok fognak közelíteni a mi mostani életszínvonalunkhoz. Mert hogy az ipar nagy részét már évtizedekkel ezelőtt sikerült Kínába költöztetni, de a szolgáltatások sem fognak sokáig ott maradni. Mivel a világ gazdasági központja folyamatosan Ázsiába helyeződik át, és mivel ott is egyre több a képzett ember, túl sok értelme nincs ezeket a szolgáltatásokat a világ másik feléből nyújtani. Európa egy kedélyes kis mezőgazdasági skanzen lesz. Persze, ha belegondolunk abba, hogy hogyan fogja a nyugat-európai polgár lereagálni a kelet-európai fizut, lehet hogy nem is lesz ez annyira kedélyes.

svédnyugger 2017.06.04. 21:37:53

@midnight coder: Azért igyekeznek a fejlesztést megtartani. Felismerve a kinai kapacitást sikeresen együttmûködnek pl. az afrikai lehetôségek kihasználásában. Hogy ez jó-e globálisan még nem tudni, de számos munkalahatôség a kinaiak által felvásárolt Afrika szempontjából.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.06.04. 21:47:04

@gabors: hehh, én elfogadhatónak tartom, nagyon is...
lehetne persze más sorsuk is ezeknek a dzsipposzoknak, például normális, európai emberhez méltó együtt élés...de hát az mint tudjuk, sajnos nem nagyon sikerül nekik.

Vadalmaaaaa 2017.06.04. 22:15:58

@tsabus [UK]: belinkeltem,persze nem jelent meg,hat igy nehez,ha minden jo erv elhallgattatva

szÖveges professzor 2017.06.04. 22:19:24

Csak most jutottam oda, hogy elolvassam az elso posztot. Minden szavaval egyet ertek!

Golf2 2017.06.04. 22:20:58

@midnight coder: "a romák"... Se gátlásuk,se vallásuk nincs.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.06.04. 22:25:48

@kék madár: Ezt az arányt honnan lehet tudni hivatalosan?
Vagy másképpen kérdezve, ha ez az egymilliárd átjöhetne Európába, hány akarna vajon robbantani, erőszakoskodni?Gyanítom, hogy nem 0,01%...

Vadalmaaaaa 2017.06.04. 22:28:15

@tsabus [UK]: tevedsz ismet,azon vitatkoznak,hogy rakjak ki oket, pl nyugatrol keletre

1ghost 2017.06.04. 22:28:19

@midnight coder: "Ami valószínűbb, hogy a mostani nyugat-európai országok fognak közelíteni a mi mostani életszínvonalunkhoz."

Grat! Hú, vazze, ez nem semmi! Még a fidelitasos hülyegyerekeket is sikerült alulmúlnod!

tanato 2017.06.04. 22:50:00

@midnight coder: Hogy merre tartanak a romák nem tudni,de nemsokára kiderül úgy kb 50 év múlva vagy azon belül,létszámarányosan.

gabors 2017.06.05. 02:33:23

@tanato: "ott nem is létezik kp. hatalom. " ahogy mondod de elotte az eroszak dulta a torat !!! ezerrrel es eleg sokaig elvoltak ugy is

montroyal ( CAN qc) 2017.06.05. 02:43:33

@vöribaba: franciàul gytan- nak kell írni

azert a gitan is megfelel ha mar az irasrol van szo

gabors 2017.06.05. 03:18:38

@vöribaba: "minden jo erv elhallgattatva " ird meg az osszes jo ervet mert alig varjuk

gabors 2017.06.05. 03:19:21

@montroyal ( CAN qc): "franciàul gytan- nak kell írni

azert a gitan is megfelel ha mar az irasrol van szo "

most mar akkor csak a swing-et nem ertjuk :-))))

montroyal ( CAN qc) 2017.06.05. 04:59:05

@gabors: akkor se nem golfozol nem hintazol es még swinger clubba se jarsz :-))

gabors 2017.06.05. 05:07:37

@montroyal ( CAN qc): "swinger clubba se jarsz :-)) " ezt akkor mar ertem :-))) de klubba nem jarok hogy mi a koze a golfhoz azt ;plane nem tudom

ja a hinta ??? az megvan :-)

xm95 2017.06.05. 06:24:39

@gabors: Hat, ha mar kerdezted, valaszolnek ra.

"ha lehet mondjal mar nehany peldat arra hogy iszlam/vagy bami mas vallasu orszagokban NEM mohamedanok kovetnek el hasonlokat "
Remelem, multbeli peldakat is elfogadsz, akkor a teljesseg igenye nelkul:

1. RAF, Voros Hadsereg Frakcio, szuletett Baader-Meinhof csoport, Nemetorszag
2. Voros Brigadok, Olaszorszag
3. IRA, Eszak-Irorszag, Anglia, egy kis Skocia
4. ETA, Baszkfold, Spanyolorszag
5. Carlos, a sakal, szuletett Ilyich Ramírez Sánchez, vilagutazo, nem korlatozta tevekenyseget orszagokra vagy foldreszekre
6. Cosa Nostra, sziciliai maffia
7. amerikai maffia, nem sorolnam mindet
8. Yakuza, Japan
9. Triadok
10. del-amerikai drogkartellek, hadd ne irjak listat
11. Sztalin, Szovjetunio
12. Pol Pot, Kambodzsa
13. Viet-kong, Vietnam
14. Rakosi Matyas, csak a magyar vonatkozas kedveert
15. Kis kedvencunk Kim Dzsong Un, Eszak Korea

Az elso 5 csak azert, mert hivatalosan is terroristak voltak (bar Carlos kicsit kakukktojas, mert a bortonben muszlim lett), a kozepso 5 azert, mert nem muszlimok a legnagyobb joindulattal sem, de ilyenek a modszereik, sot meg ilyenebbek, az utolso 5 pedig azert, mert messze tultettek minden modern kori terrorcselekmenyen az aldozatok szamat illetoen, illetve a terrort allami szintre emeltek a sajat nepuk ellen. Hitlerrol meg mar volt szo, nem akartam meg en is idecitalni.
Szoval, mielott nyomod az altalad kitalalt hatalmas alapveto igazsagokat, nem artana tajekozodni a temaban, esetleg jo lett volna figyelni az iskolaban, ujsagot olvasni, vagy mas modon megprobalni megismerni a vilagot.

xm95 2017.06.05. 06:24:52

Amugy meg az idezett blogokbol kimaradt a Turo Rudi Magikus Hazahuzo es Otthontarto Ereje, ami a visszakoltozes, vagy el nem indulas okait illeti.

xm95 2017.06.05. 06:25:10

@geegee: Hat, talan kozelebb jarunk a helyes aranyokhoz, ha osszeadjuk az ilyen terrorszervezetek tagjainak letszamat, es azt viszonyitjuk a muszlimok osszletszamahoz ami jelenleg valahol 1.570.000.000 korul mozog, a dzsihadista szervezetek letszamara nem vallalkozom, de ha az ISIS fenykoraban 40.000 fo, Boko Haram 15-20.000, maradek Al-Kaida, Hezbollah plusz kismillio helyi idiota milicia tagjai, osszesen legyen mondjuk 100.000, akkor kb jo az emlitett arany. Nem hivatalosan.

geeeteee 2017.06.05. 06:25:34

@Pink Petsch: Más is írta már, statisztikai alapon.
Gyerrekként nyaranta falun mindig figyelmesen hallgattam az öregeket. Ne tudd meg, abból mára mennyi minden meg lett másítva, letagadva, elhallgatva.
Csak egyet mondok példának, az ötvenhatos hazajáró disszidensek fele negyvenötös volt.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.06.05. 06:25:47

@midnight coder:

Ez már megtörtént, csak mindenki tojik rá, mert a kelet európai dolgozik dumpolt fizetésért Nyugaton
Mit gondolsz miből jön ki a 3 eurós kebab?

midnight coder 2017.06.05. 06:26:15

@1ghost: Esetleg megpróbálhatnál rávilágítani arra, hogy hol a hiba a gondolatmenetembe, és bebizonyítani hogy igenis érdemes lesz 20 év múlva Kínába mondjuk Németországból szolgáltatni, amikor ott lesz mellettük mindjárt India. És persze ők is ott lesznek. Miért ? Mert a fehér faj felsőbbrendű, és csak ők tudnak szolgáltatni ? Rossz hírem van: az ázsiai átlag IQ magasabb. És mind az indiaiak mind a kínaiak eléggé ráfeküdtek erre az oktatás nevű dologra, és ez csak fokozódni fog. Tőke is akad már arrafelé, sőt van hogy már az indiaiak fektetnek be nálunk. Ja, és az olyan dolgokat mint a szoftverfejlesztés és üzemeltetés már elég régóta szervezik ki az indiánokhoz.

midnight coder 2017.06.05. 06:26:33

@Golf2: Még mindig jobb, mint ha iszlamisták lennének és abban hinnének hogy az egész világot a Saria alapján kell irányítani. A romáknak azért vannak gátlásaik, ők ezen a világon akarnak boldogulni és nem a 77 huriban bíznak odaát.

geeeteee 2017.06.05. 06:27:23

@megamovieboy: www.edge.org/response-detail/23722 Ezt olvassad el. Meg fog állni a túlnépesedés, az országok versenyezni fognak a bevándorlókért.
"Here is the challenge: This is a world where every year there is a smaller audience than the year before, a smaller market for your goods or services, fewer workers to choose from, and a ballooning elder population that must be cared for. We've never seen this in modern times; our progress has always paralleled rising populations, bigger audiences, larger markets and bigger pools of workers. It's hard to see how a declining yet aging population functions as an engine for increasing the standard of living every year. To do so would require a completely different economic system, one that we are not prepared for at all right now. The challenges of a peak human population are real, but we know what we have to do; the challenges of a dwindling human population tending toward zero in a developed world are scarier because we've never been there before. It's something to worry about."

P. J. Fry 2017.06.05. 06:47:55

Okés, ha a szerző soha nem akar visszajönni, akkor miért írkál magyar blogon? Le kell zárni a kapcsolatokat, el kell felejteni magyarországot, felesleges magyarul blogolgatni.

Nzoltan 2017.06.05. 07:32:39

"Csalódás mindenhol van, itt is, csak itt van valami, ami Magyarországon nincs, az pedig a remény. "

LOL

Sütemény1975 2017.06.05. 08:06:46

így van, itthon semmi remény nincs. sztem menjen el mindenki. az utolsó kapcsolja le a villanyt.

DieNanny CH 2017.06.05. 08:06:59

@P. J. Fry:

"Okés, ha a szerző soha nem akar visszajönni, akkor miért írkál magyar blogon? Le kell zárni a kapcsolatokat, el kell felejteni magyarországot, felesleges magyarul blogolgatni."

Nem tudom, feltűnt-e, de ez a magyar blog a határt átlépő, Mo-t elhagyó vagy elhagyni kívánó (vagy csak külföldön élő magyarokra kíváncsi) embereknek szól.

A nevében is benne van: 'Határátkelő blog'.

Nem semmi, hogy még a nevét sem olvasod el annak a blognak, ahova írsz.

Nzoltan 2017.06.05. 08:13:03

@tanato: Ez oda-vissza volt. Aki anno odafigyelt, mindkét oldalról kerültek elő tömegsírok. A szerbek csak annyiban tüntek ki a többi közül, hogy történelmi okokból oroszbarátok. Most pedig az a felállás, hogy az albánok fognak háborúzni. Először a makedónokkal, aztán a többiekkel.

midnight coder 2017.06.05. 08:51:08

@geeeteee: A termeléshez egyre kevesebb dolgozóra lesz szükség, ez a mesterséges intelligencia előretörésével egyre inkább így lesz. Viszont ezekből a dolgozókból egyre képzettebb kell. Azaz az afrikai kecskepásztor nem fogja kiváltani a nyugdíjba vonuló német mérnököt. Azt a kínai mérnök fogja kiváltani a világ másik felén.

Norina07 2017.06.05. 08:59:01

Szia, egy ideje nem voltam netközelben így a válaszokat se volt időm olvasni. Először is köszönöm, a választ! De, ez egyáltalán nem verseny, nem harc az igazságért! Kinek ez kinek az a maga igaza!

Még egyszer elmondom, hogy nem a saját életemmel példálóztam!

Azt bánom, hogy nem írtam az itt megjelent posztban részletesebben, de azt egyáltalán nem, hogy megírtam.

Az, hogy valaki reagál, mert van véleménye a témáról normális, de én ebből nem szeretnék vagdalózást és sárdobálást csinálni!

Üdv. Norina

Norina07 2017.06.05. 09:01:28

Írhatnék egy választ arra, amit leírtál, de az nem két sor lenne. Nem kell egyetérteni, nem kell megegyező véleménnyel legyünk, de az, ha valaki nem érti, hogy mire akarok utalni mi a mögöttes mondanivaló, az már nem az én bajom! És ennyivel itt lezártam a reakcióm erre az írásra!

DieNanny CH 2017.06.05. 09:17:22

@Norina07:

"Az, hogy valaki reagál, mert van véleménye a témáról normális, de én ebből nem szeretnék vagdalózást és sárdobálást csinálni!"

Nem vetted észre, hogy te vagdalóztál és sarat dobáltál? Hogy nálad 2 kategória van a külföldön élőkre: Az egyik mindig részeg, a másik pedig csalja az otthonmaradt párját.

Magadba kellene nézned párszor, de őszintén!

"ha valaki nem érti, hogy mire akarok utalni mi a mögöttes mondanivaló, az már nem az én bajom! "

Ne legyen mögöttes mondanivaló! Mi ez, valami rejtvényklub? Ha mondanivalód van, írd le fehéren-feketén, de ne sejtess, meg nem írj talányokban.
Ilyen egyszerű.

Lődörgő Hollandi 2017.06.05. 09:22:35

A több mint ötven évemből csaknem huszat külföldön töltöttem. Öt évig bírtam otthon. Nincs az a pénz, amiért visszamennék.

tanato 2017.06.05. 10:03:53

@Nzoltan: Én nagyon odafigyeltem,anno ortodox keresztény-muzulmán háború csak egy szelete volt a Jugó háborúnak,de a legbrutálisabb,legvéresebb,legtöbb áldozatot szedő szelete.de ami a lényeg,szerintem terrorizmusra nem megoldás az ellenterrorizmus a civilek ellen.

tanato 2017.06.05. 10:06:27

@midnight coder: A romák aránya MO.-on belül/meg az északi és keleti szomszédnál/sokkal nagyobb mint a muzulmánok aránya nyugaton.Igaz beszélni nyilvánosan tabu róla így aki nem foglalkozik vele annak 0%.

tsabus UAE 2017.06.05. 11:15:48

@xm95: A Hagana és az Irgun is felférne erre a listára - csak az érdekesség kedvéért.

Bredpitt Monika 2017.06.05. 12:08:29

@Muscari: @Hari Seldon 2:

Egy film a témával kapcsolatban (mármint a terrorizmussal):

port.hu/adatlap/film/tv/kuldetese-halal-secret-defense/movie-159101

A poént nem lövöm le, de a film végén van egy mondat: a francia titkos szolgálat 2001 és 2008 között 15 merényletet híusított meg.

Ezekről nyilván nem számolnak be, hogy ne legyen pánikhangulat.

Nagyon érdekes látni, hogyan szervezik be a fehér francia fiút a börtönben a muszlimok, az meg nem kevésbé érdekes, hogyan szerveznek ügynököket, akik aztán később esetleg több száz emberi életet mentenek meg. Nagyon sötét világ.

A film francia, de nyilván a brit titkos szolgálat is sokat dolgozik azon, hogy megakadályozzanak merényleteket.

Bredpitt Monika 2017.06.05. 12:10:42

@tsabus [UK]: a disznósajt és a női főnök.......nagyon leleményes vagy

Norina07 2017.06.05. 14:07:15

@DieNanny CH: Nem, nem vettem észre... mert annak, aki csak támad, semmi nem jóó.. Nem lehet több száz, vagy több ezer embernek megfelelni, a leghumánosabb dolog sem felel meg mindenkinek, mert mindig van kivétel. És nem is volt célom, hogy mindenki egyetértsen velem, mert láttam a boldog kategóriát is tényleg. Van aki megtalálja az összhangot és ember tud maradni. Úh, nem értem miért írod ezt, mert egyáltalán nem a két kategória van.. az élet nem fekete vagy fehér.. az életnek ezer árnyalata van.. és mindegyik más... de mondom nem szállok vitába.. mert tényleg minden történetnek megvan a maga igaza (én a munkámból kifolyólag - kereskedelem - széles palettával találkoztam és ezt írtam le. Amit egyébként azért tettem, mert túl sok olyan poszt születik, hogy miért isteni mindenki külhont.. de hiszem, hogy itt is bőven van mit dicsérni..

Vadalmaaaaa 2017.06.05. 23:04:50

@gabors: megirtam,nem jelent meg,nem vagyok papagaj,kerd meg a moderatort

Vadalmaaaaa 2017.06.05. 23:21:18

@midnight coder: nem fogja,tobb okbol sem
- az azsiaiak meg mindig europai,amerikai otleteket masolnak,megcsinaljak kicsiben,olcsobban,de ennyi nem tobb, a gondolkodas,tervezes meg nem ott van,csak a gyartas

- az azsiai tud sokat dolgozni,de minosegit nem,marpedig a fokozodo versenyben a minoseggel lehet piacon maradni

- etikailag,megbizhatosag szempontjabol aazsia meg mindig messze elmarad a jo oreg Europatol,marpedig,ha pl egy szivmutetet veszel magadnak,lehet,hogy a megbizhatosag, a lelkiismeretes ,tiszta,pomtos munka elsorendu szempont lesz

Vadalmaaaaa 2017.06.05. 23:21:22

@midnight coder: a mesterseges intelligencia miatt,kevesebb dolgozo kell majd- irod

Es abba belegondoltal,hogy ki fogja megvenni a termekeket,ha kevesebb dolgozo lesz:)? Megis:)?

Ha pedig kevesebb dolgozo vesz ,kevesebb termeket,ugyan mibol futna a gyartosor mesterseges intelligenciajanak fejlesztesere?:)

Ezekben az elkepzelesekben az a legjobb,hogy soha,de soha nem valtak meg valora,csak egy lozung,amit mantraznak es de elhiszed

M. Péter 2017.06.06. 01:18:43

@vöribaba: Japánról és Dél-Koreáról hallottál már?

kék madár 2017.06.06. 02:07:13

@P. J. Fry: " akkor miért írkál magyar blogon?"
ez az a blog, ahol pont azok es arrol irnak amirol ez a post is szol. Bocs.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása