oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. március 14. 06:32,  Magyarország kezd kivetni magából 168 komment

2017. március 14. 06:32 Határátkelő

Magyarország kezd kivetni magából

Hány év kell ahhoz, hogy az ember fragyarul kezdjen beszélni, hogy a töltöttkáposzta helyett a sajt mellett tegye le a voksot (a szeletelt gyulai kolbász azért jöhet), és hogy egy éjjel arra riadjon fel, hogy csőtörés van a már rég eladott magyarországi házában, és fogalma sincs kit kell hívni? Erről és még sok minden másról is szól Zuzzer posztja, amit arról írt, hogy mikor kezdte otthon érezni magát Svájcban.

Te mikor érezted először otthon magad külföldön? Eljött már ez a pillanat? Vagy soha nem is jön el? Mit gondolsz? Írd meg a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

svajc_neuchatel_ter_foto_njc_ch.jpg

„Mikor érezted magad otthon külföldön, volt-e egy vagy több ilyen megragadható pillanat, vagy inkább egy észrevétlen folyamat volt?

Ez egy érdekes kérdés, azt hiszem, vannak egyszerű összetevők és bonyolultabb árnyalatok is az összhatási kavalkádban. Az egyik első dolog, amit észrevettem, hogy valószínűleg létezik a lélekvándorlás, én lakhattam már valamilyen minőségben Tücsökfölde tájain, lehet csak gyík voltam, de inkább Milka tehénre asszociálok. Tehát igazán totál idegennek egy pillanatra se éreztem magam. 

Ebben persze tagadhatatlanul nagy szerepe van, hogy nálunk kimaradt az igazán ütős külföldre költözést indukáló indok, már Egerben is jól éltünk és csak a kaland-, karriervágy hajtott és Magyarország is egy aránylag normális helynek tűnt 2000-ben. 

A cégem pedig olyan profi módon lezsírozott mindent, hogy kábé egy évig tartott, míg igazándiból arra kényszerültünk, hogy a helyi adminisztrációs, egyéb dolgokkal kapcsolatba kerüljünk. 

Mondhatjuk, hogy ezáltal volt elég időnk speciális turistának érezni magunkat, kicsit felfedezni a környezetet és rácsodálkozni az új dolgokra, megtanulni, hogy működik az élet. 

Több ország egy országban 

Most, hogy már ezer éve itt élünk, azt is nagyon fontosnak érzem, hogy nem a derékszögű schwitzertücsök kultúrába kellett beilleszkednünk, hanem a svájci értelemben sokkal lazább franciás életbe. 

Ez a kulturális különállás az országon belül amúgy megérne egy misét, hogy miért nem írok posztokat róla annak oka csak annyi, hogy ahtundcvancigéknál nem laktunk egy percet se, hacsak nem hotelekben, szal így csak a felszínt tudnám kapirgálni.

Hogy megmondjam a zőszintét Maunika, ezért is olvasom néha őszinte értetlenséggel mások svejci posztjait, mert nem találom magam és a tapasztalataimat azokban az írásokban. 

Nekem ez télleg a „több ország egy országban”-szindrómának tűnik, pár kilométeren belül nagyon különböző hozzáállással találkozhat az ember attól függően melyik oldalán van a nyelvhatárnak, amitől mi nem túl messze lakunk. 

Ebbe a folyóba egyszer már beleléptem 

Aki ismer, az tudja – ezt már írtam máskor -, hogy engem a világból ki lehet üldözni az igénytelenséggel, sokat vitatkoztam már otthon is emberekkel az „Eger a lexebb város” kategóriában arról, hogy vazze, ez a város rohad, esik szét és senki észre se veszi. „Hámémondod?” 

Nos, ilyen például errefelé nincs, szóval valahogy az ilyen kis jelentéktelen marhaságok miatt is úgy éreztem egyből, hogy én már ebbe a folyóba egyszer beleléptem, itt van az én helyem, Sajtföldén. 

Aztán persze van, amikor úgy érzed az újdonság varázsa kezd elveszni, észreveszed a kisebb repedéseket is itt-ott, esetleg egy elhagyott PET palackot, ilyesmi. 

Szeretem a hazámat, de már nem érzem magam otthon benne 

Nos ekkor sokat „segít” a kultúrsokk, mikor hazamész Pumalandre és még annál is roggyantabbnak, szétpergőbbnek látod a hazádat, mint amilyennek előtte tartottad. 

Akkor hirtelen rád jön az a mehetnék, ami rajtam bizonyítottan három nap magyarországi tartózkodás után szokott erőt venni, mennék haza otthonról. Általában ennél a részrél szoktam megkapni, hogy „megnőtt az a nagy liberálbolsevik sorosbérenc arcom, csak lapáttal lehet már pofánvágni”, pedig szó nincs erről. 

Szeretem a hazámat, de már nem érzem magam otthon benne, nem ott van a csigaházam, melóm, hobbim, kilátásom, nyugalmam, pénzem, nyugdíjam, barátaim, iskolám, esetleg a nyaralásom még igen, bár az is rövidül, ahogy az emlékek is távolodnak. 

Mikor otthon vagyunk és minden kóser, akkor is hiányzik a sajtföldei házam, a terem (nem 60 m2-en lakunk), kertem, virágom, boltom, tévém, stadionom, hegyem, focicsatornám, falum, városom és a többi. 

Mellette pedig mikor otthon vagyunk mindig elhatalmasodik rajtam a tehetetlenség érzése, hogy mi mindent ki lehetne hozni abból a gyönyörű országból, mi meg max. a parasztvakításig jutunk el. 

Mi egyébként nagyon szorgalmasak vagyunk, majdnem minden évben nyomunk egy kis vakációt Magyarországon, ami miatt páran idiótának tartanak minket; sajnos sokszor utólag én is úgy érzem, hogy inkább valahol a messzi távolban tengerpartoztam volna, mint hogy testközelből érezzem például a fantasztikus balatoni életet, vagy budapesti káoszt. 

És akkor jöttek a gyerekek 

Nekem kábé 1 évembe telt, hogy ne turistának érezzem magam Neuchatelben és erre marhára rágyúrt az első, második, szóval néhány hazaút. Beléptem, beléptünk abba az állapotba, amire előre figyelmeztettek minket, csak nem nagyon tudtunk mit kezdeni az infóval; otthon nem vagyunk otthon, itthon nem vagyunk itthon… De akkor hol a bánatban voltunk? 

Később pedig nem nagyon értem rá ilyen emelkedett módon filozofálgatni, mert nekiálltunk gyerekeket gyártani, jól sikerült darab mind a kettő, az anyjuk érdeme az érdemi specifikáció részletes kidolgozása. 

Én oroszlánrészt vállaltam a projektben, ordítottam. Inkább érdekelt ezután, hogy a gyerek be ne verje a fejét, mint hogy ki vagyok és mi vagyok én, mert tapasztalataim szerint a beton itt is kemény. 

Aztán mondanom se kell, hogy az élet folyamatosan tett róla, hogy egyre inkább otthon érezzük magunkat, házat vettünk, nem ámérikai stílusút, szóval nem tudjuk kerekeken arrébb tolni a kócerájt, kvázi próbatücskökké avanzsáltunk. 

Fát ültettem, kelő nappal én is keltem és végre kiélhetem a kertészkedéssel kapcsolatos perverz hajlamaimat; mintegy helyi amatőr Micsurin, megpróbálkozok az egzotikus növények hegyi termesztésével, kár, hogy nem bírják a méteres havat. 

Svájciul gondolkodni 

Mindeközben meg szedtük felfelé a helyi tudást és egy kétségbeejtő pillanatban arra ébredtem, hogy rémálmomban Magyarországon csőtörésünk lett és fogalmam se volt, kit kell hívni. Persze hamar rájöttem, hogy télleg fogalmam sem lenne. 

Azon barátaim a tanúim, akiket akkor hívogattam céltalanul, meg fércbukolgattam, mikor egyszer Pesten nem indult a gép és fogalmam se volt, mit tegyek. Mondták sárgaangyal én meg bizonygattam, hogy pap se kell, mert még életben vagyok, nem hogy angyal. 

Kicsit olyanok vagyunk asszonytárssal, mint a gyerekek, csak később kezdődött a helyi szocializációnk. Míg ők eleve az itteni viszonyokba, nyelvbe, szlengbe, törvényekbe, iskolába nőnek bele, addig mi azokban a dolgokban csak tücsökül tudunk gondolkodni, amikhez otthon nem volt szerencsénk soha. 

Én csak siccerlandiul tudok autóval, házzal, egészségüggyel, defekttel, jelzáloggal, bankkal kapcsolatos dolgokat intézni, mert anno otthon se házam, se autóm, se semmim se volt, többek között gerincsérvem se. 

Hasonlóképpen döbbentem rá, hogy otthon asse tudnám, kit kell megvesztegetni, mert ehhez se volt szerencsére szerencsém. Gondolom, kapnék is műtétbeutalót 2078. január 32-re, ha szükségem lenne rá. 

Szavazás itt és ott 

Amúgy egy kicsit az őshaza is kezd minket kivetni magából. A szavazásokban részt venni nem tudunk, mert értelmes országoktól eltérően minket múltkor is kizártak az aktuálisból. 

A nagykövetségen akartunk szavazni, de egy héttel az esemény előtt kaptam egy levelet, hogy mivel van pumalendi lakcímem, nem szavazhatok külföldön. Ebből csak a semmi igaz, mert papírom van arról, hogy Magyarországról 17 évvel ezelőtt kicsekkoltam. No cím, no semmi. 

De nagy szeretettel vártak minket a lakhelyünk szerint illetékes jegyzőnél, ha reklamálni szeretnénk, amit egyébként csak személyesen tehetünk meg, ésatöbbi…. Nem tudom, mondjam, vagy elképzelitek, amit éppen mutatok? 

Itt Zergebasztapusztán egy ideje van szavazati jogunk a helyi érdekű szavazásokat illetően, nem hogy ki nem rekesztenek, hanem simán szavazhatjuk le, vagy föl a tősgyökeres tücskök indítványait, mert itt élünk tehát by default hozzászólhatunk érdemben, hogy milyen szabályok legyenek ránk érvényesek, vagy éppen mit, vagy mit ne építsenek az adónkból. 

Ez jó, ez bevon, ez olyan mintha már igazi tücskök lennénk, tehát egyértelműen az idetartozási érzést erősíti. Lehet mérgelődni is, hogy Marinénnye már megint mire szavazott, szal totál otthon érzi tőle magát az ember. 

Töltöttkáposzta helyett sajt, de gyulai kolbász jöhet (szeletelve!) 

Mondtam már mindenféle korábbi posztjaimban azt is, hogy nem vagyok / vagyunk nagy tőtöttkáposztás fajmagyarok, kaja szempontjából is nagyon bejön a francia konyha; könnyű sajtorgiákat rendezni például. 

A gyerekeknél figyeltem meg az evolúciót, azaz a genetikai programozottságot, mert mindkettő szeret például szalonnát sütni, amitől a helyiek enyhén elborzadnak, ha látják. 

A szeletelt – szigorúan – gyulai kolbász az egyetlen, amit kedves hazalátogató barátainktól kérni szoktunk, mert az a fiam fő eledele, amíg van. Egyebekben leszoktunk a két hús között egy harmadik hús jellegű magyarosch kajákról. 

Fragyarul beszélve 

Ma már egyre többször veszem észre magamon, hogy valamiféle hivatalos ügyek intézése előtt reflexből franciául rakom összefelé magamban, amit nem szeretnék elfelejteni, vagy amit feltétlenül el kell intéznem. 

Pár évig ez nyűg volt, azért csináltam, hogy egyáltalán meg tudjak szólalni, most meg alapból így jönnek a fejembe a gondolatok (mint a mellékelt ábra mutatja, írni kicsit helyes magyar, meg elfelejt). 

Otthon meg bármilyen röhejesen hangzik ilyen fragyar nyelven beszélünk, van egy halom dolog, amit asse tudjuk, hogy mondják magyarul, így alapból tolódunk el a gyerekeink által beszélt keveréknyelv felé mi is. 

Asszimilálódtunk-e totál a sajtföldei konfederáció álompolgárai közé? Nem.

Otthon érezzük-e magunkat itthon? Igen.” 

Ha tetszett a poszt, akkor olvass többet is Attilától a Kolbászkerítésország blogon!

HÍRMONDÓ 

Svájci melók és egy kakukktojás

És ha már Svájcról (is) szólt a mai poszt, akkor pár érdekesebb munkaajánlat a Határátkelőről, egy kakukktojással a végére. (Ha külföldön keresel munkát, akkor itt nézelődj!)

Kelet-európai rabszolgák Olaszországban

Gyakorlatilag rabszolgaként dolgoztatják az elsősorban a mezőgazdaságban munkát vállaló közép-kelet-európaiakat Olaszországban. A nemi erőszak, a verés, a fenyegetések különböző formái mindennaposak.

Küszöbön a Kis-Britannia

Nicola Sturgeon skót miniszterelnök bejelentette, hogy a jövő héten felhatalmazást kér a skót parlamenttől az újabb skóciai függetlenségi népszavazás kiírásához szükséges lépések megtételére. Theresa May brit kormányfő elítélte a kezdeményezést.

Hol keresgélj magyaros ízeket Németországban? 

Sok határátkelő vágyik a magyar ízekre külföldön, e vágyat pedig egyrészt úgy lehet kielégíteni, ha az ember megkéri az éppen Magyarországról visszatérő ismerősét, hogy hozzon neki valami finomat, ennél némileg egyszerűbb, ha helyben próbáljuk megoldani a helyzetet. Ami nem is olyan reménytelen például Németországban.

(Fotó: njc.ch)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Svájc

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr6712336009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Herr Géza 2017.03.14. 16:30:02

@Herr Géza: Ja hogy közben már @zuzzer is leírta. :D

nyuszigonosz 2017.03.14. 16:34:18

@Herr Géza: Érdekes ezzel tücsökkel: mivel Bebbi meg úgy írja, bizony használatos, csak nem Svájci németül beszélö részére, hanem pont a németekre. :-)

Viszont tény, hogy a címkézés ezer éves tradició a világon, és azthiszem marad is, amíg világ a világ.

Bebbi 2017.03.14. 16:45:22

@nyuszigonosz: igen, fonetikusan irva a nemetekre a "düccsi" illetve "svóbe" szavakat hasznaljak, ritkan pozitiv ertelemben.

Mindegy, szerintem nem feltetlenul szerencses ez a cimkezgetes, plane mivel az is egyertelmu, hogy nem direkt akart banto lenni.

Szerintem ezt a temat akar le is lehetne zarni es tenyleg az erdemi tartalomra koncentralni. :-)

nyuszigonosz 2017.03.14. 16:47:45

@Bebbi: :-)

Pedig pont most akartam jönni a Langobardok-al, meg a Vandálok-al. :-)
(mármint hogy a címkézés már akkor volt :-) )

Határátkelő 2017.03.14. 16:47:53

@Bebbi: +1

Hát így 70 komment után... :D

Herr Géza 2017.03.14. 16:48:57

@nyuszigonosz: Hát én még errefelé (TG/SG) nem hallottam a németekre a tücsköt, de még újfiú vagyok. :)))

zuzzer 2017.03.14. 16:53:09

Vàrom a javaslatokat. A következô posztra én most a "bratvurszt" cìmkére gondolok, bàr vacillàlok és lehet alleszvasszerbirbrohtokròl fogok ìrni :) Bocsesz HA! ;)

Herr Géza 2017.03.14. 16:54:32

@Bebbi: Ja, vagy úgy.... De ez a két kifejezés pusztán tény, akármilyen tartalommal is töltik meg. Viszont köze nincs a tücsökhöz.
A Schwabe ("svóbe" originál svábul kiejtve) meg a svábok rendes neve Németországban is.

Bebbi 2017.03.14. 17:01:16

@Herr Géza: igen, onnan jon biztosan, de minden nemetre hasznaljak, nem csak a svabokra. Es a Schwoobe tenyleg joval inkabb egy negativ jelzo, en pozitiv ertelemben vagy kornyezetben meg nem talalkoztam vele. A Dytschi mar inkabb neutralis.

Határátkelő 2017.03.14. 17:02:09

@zuzzer: Csak nekem ne kelljen leírni... :)

Bebbi 2017.03.14. 17:05:34

@zuzzer: tok ko agytornanak egy-egy igy leirt szo, eltart egy ideig, mig dekodolom.

De ha mar ujabb poszt: tul azon, hogy leirtad, mikor erezted ugy, hogy uj hazat talaltatok, kerdeznem, hogy mikor erezted azt, hogy befogadtak Titeket? Volt-e valami konkret jel vagy ilyesmi? Mennyire voltak kedvesek/nyiltak Veletek szemben?

Herr Géza 2017.03.14. 17:09:33

@Határátkelő: Ha már itt vagy, csak úgy kérdezném, hogy a "kis színesben" is kiemelt állásajánlatok minden szűrés nélkül kerülnek ide, ill. oda? Mert pont megakadt a szemem a baseli "burkoló" hirdetésen, ami szerinted 2.400-2.750 CHF fizuval jár (az eredeti hirdetésben csak forintos összegek szerepelnek). Mivel ez mélyen alulmúlja a svájci szakmai minimálbéreket, csak úgy hirtelenjében rákerestem a cégre, ami egy tavaly alakult "RT", magyar nevű, ám ukrán tulajdonosnővel, a cég törzstőkéje pedig az apportált gépkocsikból és szerszámokból áll. Szerinted mennyire kóser?
Szóval nem biztos, hogy érdemes a HÁ-n ilyeneket közzétenni. Szerintem.

Herr Géza 2017.03.14. 17:14:33

@Bebbi: Nézd, a svábnak a magyarban is van pejoratív értelme, ez nem kérdés. Ismered a svábok,saját viccét? A svábok a mértéktelen pazarlást megelégelve Skóciából települtek át a Duna-Schwarzwald vidékére.... ;))))

Határátkelő 2017.03.14. 17:21:41

@Herr Géza: A négy legnagyobb magyarországi állásközvetítő portál külföldi ajánlatai jönnek be. Nyilván nincs rá mód, hogy a kb. 1000 ajánlatból minden egyes darabot átnézzek, ezek a legnagyobb oldalak, amik nyilván alkalmaznak valamilyen szűrést - biztosan nagyobb kapacitásuk van rá, mint nekem.

Természetesen mindenkinek észnél kell lenni, amikor külföldi munkát vállal (amikor magyart, akkor is), ezért van odaírva az aloldal aljára (egyébként minden állásközvetítőnél is), hogy az állásajánlatért valódiságáért a hirdetést feladó cég felel.

Hari Seldon 2 2017.03.14. 17:32:37

@zuzzer:
Így jó, csak kicsit hosszú... :-)

Herr Géza 2017.03.14. 17:37:37

@Határátkelő: Félreértesz. Nem azt hiányolom, hogy te ezeket nem nézed át, nyilvánvalóan baromság lenne ilyet feltételezni. Csak mivel ezek szimplán máshonnan átvett hirdetések, van-e ennek egyáltalán értelme?
Mert ha Gipsz Jakab elmegy Baselbe burkolni, ahol jól átcseszik a fejét, akkor azzal lesz tele a FB, hogy "pedig a HÁ-n találtam a hirdetést". Kell ez neked? Hadd szidja csak a professional.hu-t, nem?
Őszintén szólva, amikor beharangoztad, én azt hittem ezek az álláshirdetések valami exkluzívabb forrásokból származnak, most meg ahogy megütötte a szememet a fizu, hát kiderült, hogy pont belenyúltam én is a lecsóba...
Nekem ugyan nyóc, de legyen mondjuk építő jellegű kritikai megjegyzés. :D

zuzzer 2017.03.14. 17:41:15

@Bebbi: Ok, majd ha megint szófosni támad kedvem, majd megírom :)

zuzzer 2017.03.14. 17:48:38

@Határátkelő: azon már gondolkodtam, hogy mivel a cégem folyamatosan keres embereket, elküldjem-e neked a listát.

Herr Géza 2017.03.14. 17:51:24

@zuzzer: Na, én speciel ilyesmire gondoltam HÁ-s álláshirdetések kapcsán. :D

Antal Jozsa 2017.03.14. 17:51:46

@zuzzer: Mar reg elolvastam, te meg a velemenyemet ne olvasd ha az nem tetszik:-)

Hari Seldon 2 2017.03.14. 17:54:07

@zuzzer:
Mi ez a tücsök dolog. Ez valami népi jelkép ott mint itt a kakas, vagy mi?

zuzzer 2017.03.14. 17:56:31

@Antal Jozsa: semmi bajom a véleményeddel, csak alternatív javaslattal éltem

Határátkelő 2017.03.14. 17:56:36

@Herr Géza: @zuzzer: Lesz egy ilyen vonulata is, elvileg napokon belül lehet majd feltölteni egyéni ajánlatokat, de azt csak nagyon megbízható forrásból.

Ami pedig azt illeti, van-e értelme, szerintem nyilván van, különben nem jött volna létre. A cél az, hogy a hataratkelo.com legyen az egyik legnagyobb külföldi álláskereső oldal, tehát ha valaki külföldre menne dolgozni, akkor ne kelljen 4-5 (vagy még több) helyen keresgélnie, hanem itt (illetve ott) mindent megtaláljon. Ez egy szolgáltatás, ami remélem, jól fog működni.

Ez az első lépés, a következő nyilván az, hogy ha Zuzzer (vagy a cége) keres embert, akkor megtehesse.

Herr Géza 2017.03.14. 17:57:01

@Hari Seldon 2: Hát aki hamarabb kommentel, mint hogy a hozzászólásokat olvasta volna, az bizony így jár. :))))
Elég rendesen ki lett vesézve a téma. :D

Herr Géza 2017.03.14. 18:00:23

@Határátkelő: Ajjaj, nagy fába lenni vágva ama fejsze...:))) Akkor nem szóltam.

zuzzer 2017.03.14. 18:02:37

@Hari Seldon 2: ahogy Herr gerther Géza mondotta volt, most etimológizáltuk a schwitzerdütsch (sorry, nem beszélni írni tücccs) = siccertüccs = siccertücsök = tücsök vonulatot.

Határátkelő 2017.03.14. 18:02:45

@Herr Géza: De, szóljál máskor is nyugodtan, kell a visszajelzés és kösz szépen!

A nagy fa meg azért van, hogy belevágjuk a fejszét. :))))

Hari Seldon 2 2017.03.14. 18:03:13

@Herr Géza:
Jól van na nem olvasok, csak úgy írkálok időnként...

zuzzer 2017.03.14. 18:28:59

@svájci sapka (ch): amúgy itt vagy még? Jól megy a translator munka? ;) és végezetül... veletek találkoztunk eccer a lucernai közlekedési múzeumban, vagy sem?

Shaktee 2017.03.14. 18:34:07

@Határátkelő: a favágásal tessen vigyázni :P

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2017.03.14. 18:34:15

@zuzzer: Még 4-5 évig vagyunk itt. Már vágjuk a centit. ;).
Nem, mi még (eddig) nem találkoztunk.

puhacica 2017.03.14. 18:34:28

szerintem a tucsok amugy raadasul egy tok kis cuki szo :)

@szakasz2: paran meg nem. na bumm. :)

DieNanny CH 2017.03.14. 19:11:43

@Herr Géza:

Én még a svájciakra sem hallottam.
Minden nap tanul az ember!

:-)

P.Elliot 2017.03.14. 19:50:46

Eleg off amit most irok de ma nagyon meg vagyok hokkenve az angliai magyarokon.
Nem azokon akik itt beszelgetnek hanem az indexen van egy angol topik es ott ugy latom arrol beszelgetnek hogy ha valoban el kell hagyni Angliat a hataratkeltnek akkor a beszelgetok, / mind tisztesseges embernek latszott, jobb munkakorrel/ azt targyaljak hogy a hitelkartyaikrol minden letezheto centet felvesznek es meglognak, ujrakezdik valahol mashol 30-40 ezer fonttal a kezukben, oket ugysem tudjak korozni, elkapni, / a magyarok hirnevet novelik, negativ modon/, teljesen el vagyok hulve hogy nemhogy a beszelgetok kiigazitanak egymast hogy ezt csalasnak, tolvajlasnak hivjak es elobb utobb ugyis rafaznak, a tisztesseg erzet tokeletes hianyaval beszelgetnek rola.
El vagyok kepedve teljesen....
On....
Ha ez barkit sert akkor HA legyszives torold a hozzaszolasomat...

2017.03.14. 20:02:13

Ez olyan, mintha a @geegee irta volna, neki van ilyen szovege, hogy ugy kell visszakodolni. :D

Az jutott eszembe, hogy egyreszt en se tudom amugy, kit kellene hivni csotoreskor (gondolom, majd kiderul elobb-utobb) :(, illetve, hogy engem meg pont ezzel az igenytelensegezessel lehet kikergetni a vilagbol amugy, dehat nem vagyunk egyformak :)

Szoval nem tudom, miert fujtok a mai posztra, inkabb legyen ilyen eroltett humorzsak, mint valami erzelgos-merengos-emelygos, olyanbol mar tul sok volt az utobbi idoben, ezen legalabb lehetett nevetgelni, megha kicsit kinunkban is :) Atlagos kedd van, nem tudom, milyen kellett volna, hogy legyen, dehat a magyar az egy ilyen nehez kozonseg. :)

Shaktee 2017.03.14. 20:12:50

@P.Elliot: Olvastam a topikot, én inkább azt gondolom hogy ez a "wishfull thinking" kategoriába tartozik mint a realitásokba.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.03.14. 20:18:33

@P.Elliot: jaj, csak eljátszadoztak a gondolattal. Vicc, ahogy fent már írták. Tényleg rendes népek, hidd el. Régóta olvasom őket. Az a Andlive... nevű pedig egyenesen egy kenyérre kenhető, hadd ne mondjam, málészájú, ilyet sosem tenne.

P.Elliot 2017.03.14. 20:18:53

@muzzie canuck: Dehat micsoda tovaj banda az ilyen,...meg gondolkodni is ilyenen sot otleteket adni a masiknak es ezek egyike sem mosogato, vagy minimalberes....
A tisztesseg erzetet is levetettek hataratkelesnel?

Shaktee 2017.03.14. 20:20:08

@P.Elliot: Nem kell minden készpénznek venni amit a netre firkálnak.

Shaktee 2017.03.14. 20:23:36

@kisrumpf: pomber ur ott is huhog :-)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.03.14. 20:24:13

@P.Elliot: hidd el, rendes banda. A hülyéje, aki ilyet tenne, már.régen kikopott onnan.

Shaktee 2017.03.14. 20:26:50

@kisrumpf: ne is rakd, megfexi a gyenge pocidat :P

P.Elliot 2017.03.14. 20:34:06

@kisrumpf: En nem tudom, nekem ez magas, valahogy nem tunik viccnek foleg hogy csak most beszelnek rola amikor esetleg el kell hagyni az orszagot/ nem kell szerintem/, eddig ilyen fel sem jott.
Normalis ember ilyennel nem viccel, illetve ha vicc akkor viccesek a mondatok de itt valahogy nem az.
Na mindegy, atlepek az elkepedesemen......
Hogy vagytok? Minket itt betemetett a ho meg a jeg de azert kezd olvadozni csak ne jojjon ra tobb, tavaszt akarok. TAVASZT!

Shaktee 2017.03.14. 20:38:39

@P.Elliot: sokan pakolnak már, foleg akik az angol szociális halot szipolyozták.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.03.14. 20:40:04

@P.Elliot: láttam a képeket... micsoda hó! Visszavágtam a klematiszt, kezdte benőni a fenyőt... napoztam... na jó, csak az arcomat...csempézik a konyhát, holnap kapok szép erős lámpákat is a pult fölé... ki is van festve... dekorálom a sütiket St. Patrick napra...nincs panasz! Csak a paradicsom palántáim kicsik :-/

Shaktee 2017.03.14. 20:42:00

@kisrumpf: Darabokra torted a szivem...szakad a ho itt is :/

huisje,boompje,beestje · http://huisjeboomptjebeestje.blogspot.nl/ 2017.03.14. 21:06:55

Extra a megfogalmazás! A feelinget is eltaláltad. A humorod, az iróniád, olykor öniróniád, lazaságod bravúrosan teremti meg az egyensúlyt a téma vaskosságával.
Bár életem egyik legjobb balatonozása volt a múlt évi, de az nem is az otthonért volt jó, bár azért engedtem a nosztalgiának is kicsit. És igen, nagyon gyorsan rájöttem, hogy már nincs miért menni. Inkább nem magamnak veszek repülőjegyet, hanem annak a pár embernek, akit szeretek, legalább élményt szerzek vele nekik, kimozdítom őket a napi depiből. És kopik, elfogy minden, ami oda köt, ámbátor az lp másfél oldalát ott éltem le, s kevés barázdát köröztem le ebben az országban, mégis itthon vagyok. Kezdem tudni, hogy kell lezsírozni a szerelővel meg a biztosítóval, hol és hogy kell jól, okosan lakást bérelni hosszú távra......

SzZoole 2017.03.14. 21:39:08

@huisje,boompje,beestje: milyen a helyzet most feletek,lehet erezni a feszultseget a torok incidens miatt?

huisje,boompje,beestje · http://huisjeboomptjebeestje.blogspot.nl/ 2017.03.14. 22:01:15

@The Devil Himself as. Zoole: Mindenki politizál, a nyelviskolában, a melóban, a neten, a barátok, és ja volt balhé itt Amsterdamban is, az egyik itt pár utcányira tőlünk, de nem hallottuk. Szerintem minden csoda 3 napig tart, de lehet, hogy csak kettőig, mégis jó hallani, hogy Merkel és Ayrault is felsorakozott kicsinyke hazánk mögött. :D
A személyes véleményem, hogy igen, egy kis ország is lehet karakán, és tényleg a liberalizmus nem a diktátorokról szól, hanem az élni és élni hagyni művészete. Mármost nem minden fér a liberalizmus köténye alá sem. Amúgy hagy ne kommentáljam hogy ki miért is tüntet itt, s ha nem jó neki itt akkor meg miért nőtt fel már hány generáció ebben az országban, mert na... jó itt. Akkor meg ha a diktatúra jobb opció, lehet gyakorolni "otthon". Nade mégis jó itt, akkor meg minek már a protestálás. Azt hiszem, megint bájosan fogalmaztam. :D

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.03.14. 22:07:48

@django perkelt: hah... volt itt már hó húsvétkor, semmi sem biztos.

huisje,boompje,beestje · http://huisjeboomptjebeestje.blogspot.nl/ 2017.03.14. 22:13:30

@kisrumpf: Nekem is! Nem is tüntetek :D Amúgy nagyon vicces volt a véleményeket végighallgatni a különböző nációk szájából. A marokán a Rotterdami marokán polgármester tökösségét istenítette, a törökök csöndben voltak, vagy személyes sértésnek fogták fel egy török kiutasítását az országból, én magyar abbéli örömömet fejeztem ki, hogy akkor Viktorunk se jöhet utánunk, mert ő is a diktátor kategóriába tartozik, s meglehet őt is elegánsan elkísérik a határig, ezen a holland ismerőseim jókat röhögtek... és még egy posztra való adalék :D.

SzZoole 2017.03.14. 22:18:49

@huisje,boompje,beestje: biztos vannak koztuk renitensek egy paran,de a tobbseguk normalis.
Eltem ott egy darabig,2008-ban Haga,dolgoztam is veluk a munka kozvetitom is ott szuletett torok volt.
Korrektek voltak,minden szombaton fizetett.
Kedveltek a magyarokat.

Shaktee 2017.03.14. 22:34:21

@kisrumpf: káromkodtam rendesen hazafelé. Brrrrrr.

Gáborka hol vagy, betemetett a friss lágy fehérség?

Shaktee 2017.03.14. 22:40:06

@The Devil Himself as. Zoole: Nem erről van szó, hanem arról hogy ott verik a tesvírek magukat az utcán többezren, demokráciát követelnek, amikor otthon tízezrével börtönzi be az erdogán elvtárs az embereket. Nem lesz nagy csoda ha nyer a jobboldal a most közelgő holland választásokon, a törökök rumlija miatt, is.

Tudom hogy téged mindenki szeret, a brit, a török, meg a django perkelt is ;)

Shaktee 2017.03.14. 22:42:18

Off

Bruck András / Facebook

Koromfekete hétfő

Sűrű nap volt a tegnapi, és nem csak a lehangoló parlamenti cirkusz miatt. A fotók, amelyek az ellenzéki jelölt bevonulásakor és beszédekor készültek a gúnyosan mosolygó kormánypárti emberekről, tökéletesen jelezték, hogy nem volt ott semmi államelnöki.
Ott, abban az országgyűlésnek nevezett szeméttárolóban megszólalni, hozzájuk, ezekhez a figurákhoz beszélni, inkább lehetett megalázó, mint felemelő. Mindegy, hál’ istennek újabb öt évre van államelnökünk – mintha egy tolvaj szertáros szerződését hosszabbították volna meg.
Na és a nagyon várt ellenzéki beszéd milyen volt? Nem mindegy? Egy beszéd nem csinál nyarat, hát még forradalmat, spirituálist, amely amúgy nem ártana. Ráadásul nem is azzal a céllal íródott, hogy „fölinduljanak a testvéri tankok”, hanem, hogy „a mi oldalunk” is megmutassa magát.
Ez a „megmutatás” egyébként valóban létfontosságú volna, de nem csak az év egy kiemelt jelentőségűnek kikiáltott napján, hanem naponta. Ezzel szemben tegnap, alig tizenkét órán belül a hazai értelmiség néhány prominense – a lehető legreprezentatívabb mintában – tökéletes illusztrációját adta, hogy mi az oka és forrása azoknak az önelégült kormánypárti vigyoroknak.
Ők maguk, a reprezentatív minta.
A sűrű hétfő már reggel, a Klubrádióban megkezdődött az új üstökös Böcskei Balázzsal. Szerinte a rádió küldetése, hogy „egy Orbán utáni helyzetben ne a bosszúvágy, ne a fékezhetetlen igazságszolgáltatás- és igazság iránti vágy uralja a magyar politikát.” Valamint hatásos érvekkel indokolta, magyarázta az értelmiségi kollaboráció okait. Ami szerinte, bár nem ezeket a kifejezéseket használta: érthető és jogos.
Aztán folytatódott a nap az ATV-ben Lengyel Lászlóval és Surányi Györggyel: ők egy új, immár demokratikus elkötelezettségű Áder Jánost vizionáltak. Végül Tölgyessy Péterrel zárult ez a nehéz a nap, ő a Hír tévében negyven percen át áradozott Orbán Viktorról. Egyszerűen nem tudott betelni az „innovatív, kreatív, elképesztő ügyességű” miniszterelnökkel, akinek „egyedül van átfogó képe arról, hogy hogyan boldogulhat az ország”. Említett persze gondokat is, bőven, és mégis, elemzői aljasságának zsenialitását az jelzi, hogy Orbán teljesítményéhez képest az országot lenullázó bajok nála csak mint a Himalája csúcsai között megbúvó lankák és dombocskák bukkantak elő.
Vele szemben a másik értelmiségi, elemzői szupersztár, Lengyel László nem elvetemült, csak tövig kopott, mint a kardigánjai, az ambiciózus Böcskei pedig megnyugodhat: pont a hozzá hasonló ellenzéki típus hatalmas számbeli fölénye miatt nem lesz semmilyen igazságszolgáltatás, bosszúról pedig nem is beszélt soha senki.
Köztulajdonba venni Orbán Ráhel szállodáit nem bosszú volna, hanem igazságszolgáltatás, és annak sem fékezhetetlen, hanem egy élni kívánó nemzet kötelező minimum reakciója.
Úgyhogy, elemzők, itt van nektek még egy kis József Attila:
Sziszegve se szolgálok aljas,
nyomorító hatalmakat.
Nincs alku…

Persze, tudom, ti nem akarjátok vonat alatt végezni.

On or OFF ON

SzZoole 2017.03.14. 22:51:00

@django perkelt: nem csak engem,minden magyart kedveltek,allandoan hivtak tépni,minden este

huisje,boompje,beestje · http://huisjeboomptjebeestje.blogspot.nl/ 2017.03.14. 22:52:59

@The Devil Himself as. Zoole: Konkrétan nem volt nekem se bajom még eggyel sem, csak a tüntetők hátterét próbáltam fentebb megfejteni.

SzZoole 2017.03.14. 22:55:03

@huisje,boompje,beestje: ertettem en,azert irtam,hogy 1-2 hangado mindihg van/lesz koztuk:)

Shaktee 2017.03.14. 22:57:10

@The Devil Himself as. Zoole: Phfff.

Filion is bebukott, ott meg jön a Toll Mariska.

Shaktee 2017.03.14. 22:58:41

@The Devil Himself as. Zoole: Tudod hogy hány török tüntetett?

SzZoole 2017.03.14. 23:00:54

@django perkelt: Nem,azert kerdeztem fentebb,hogy mi a helyzet,mit lat,megis csak ott el.

Shaktee 2017.03.14. 23:02:22

@The Devil Himself as. Zoole: Olvass néha újságokat, szakadj le az Arnie filmekről ;)

Fillon, rosszul írtam az előbb..
sputniknews.com/europe/201703121051507413-fillon-hollande-rally-solidarity/

SzZoole 2017.03.14. 23:05:51

@django perkelt: ne vidd el ennyire.
Azert kerdeztem @huisje,boompje,beestje:-t mert Amszterdamban el es csak annyit szerettem volna tuni,hogy Ö mit lat az egeszbol,teccik erteni smart egg urr:)))

Shaktee 2017.03.14. 23:17:59

@The Devil Himself as. Zoole: Look who is talking, kopinger moncsicsi :)))

Shaktee 2017.03.14. 23:19:35

@The Devil Himself as. Zoole: Már azt hittem hogy ez megint egy új nyelvújjitásod, mínt a bAllock :)

Shaktee 2017.03.15. 00:24:46

Sherbrooke Quebec 2 órája.
Ízes quebeci anyázás is hallható..

www.facebook.com/onlyincanada1867/videos/1073146709537468/

P.Elliot 2017.03.15. 01:32:09

@puhacica: Mit mondjak, gyonyoru...

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.03.15. 10:43:38

@django perkelt: nem értem, ennyire elfelejtik, hogy milyen ha hó van és köd?! Az íreket a jaj-de-ritka (ironizálok) köd szokta "meglepni", de ilyen pile-upot azért nem produkálnak....

Shaktee 2017.03.15. 11:51:11

@kisrumpf: ki se tudunk lépni a házból annyit esett....

Boldog ünnepet, Március idusát mindenkinek!

FutureFry 2017.03.15. 15:51:33

@P.Elliot: "Hat ne probalkozzon a tel marciusban! Hol volt eddig?"

Kicsit nyugatabbra. Pl. Kaliforniában:
www.mercurynews.com/2017/02/01/sierra-nevada-snowpack-is-biggest-in-22-years-and-more-is-on-the-way/

puhacica 2017.03.15. 18:29:24

@P.Elliot: @kisrumpf: napsutesben meg szebb. :) a masodik kepen puha uron tul ott az egesz fa. es majd ha a szemkozti haz elott levo elkezd viragozni! na az aztan tenyleg egy csoda. :)

kepkezelo.com/viewer.php?file=fiqwk16999gzb8ctzg7l.jpg

kepkezelo.com/viewer.php?file=sy8do65zvr3nsefqunju.jpg

sőőtnagyonis 2017.03.15. 22:22:55

Jáj kedveseim. Ha az ukrajnai magyarok elvesztik az állampolgárságukat, mit fognak csinyáni, ha eladták a maffiának a biankó személyi igazolványukat.
Ki fogja nékik elénekelni Bródi János számát?
Mehet az egész ország a levesbe, mert a kalmár miniszterelnökötök felszarvazott benneteket az összes létező maffiával.

VT Man 2017.03.15. 22:23:22

@P.Elliot:
"azt targyaljak hogy a hitelkartyaikrol minden letezheto centet felvesznek es meglognak, ujrakezdik valahol mashol 30-40 ezer fonttal a kezukben, oket ugysem tudjak korozni, elkapni"

Rossz barátaid vannak, rossz társaságba jársz.

Ahol én járok, igaz, facebookon, ott egyből elküldik az anyjába azt, aki olyannal próbálkozik, hogy "ha a barátom felvenne 10ezer fontot, akkor köröznék"?

M. Péter 2017.03.15. 23:38:58

@P.Elliot: Az átlagos magyar vendégmunkásnak nincs 30-40 ezer fontos hitelkerete.

morph on deer 2017.03.15. 23:50:28

Lehet, hogy furán hangzik, de én eltöltöttem úgy kissé több mint huszonöt évet az országon kívül, hogy soha nem beszéltem "keveréknyelven".
Természetesen vannak olyan részei az életnek, amelyeknek a magyar megfelelőjét sosem ismertem korábban - pl. motorcsónak részeit, hajózást általában, de akár a számítógéppel kapcsolatos kifejezéseket is említhetem, de amikor ilyesmi kerül szóba, akkor jelzem, hogy helyi nyelven ez vagy amaz így hangzik.
A legrosszabb amit valaha átéltem - mármint anyanyelveg - amikor a helyi-, azaz nem magyar szavakat magyarul ragozva használják az idegenbe szakadt honfitársaim..! Miért?

Aztán oda jutottam, hogy akinek eleve hiányos a magyar nyelvtudása, jelen esetben a szókincse, - mint pl. nekem a hajózással kapcsolatban - főleg az hajlamos ilyesmire. Aki képes kifejezni magát az anyanyelvén is, az nem szorul rá ilyesmire.

Természetesen vannak kifejezések, amelyeket nem is igazán lehet, vagy nem érdemes magyarra fordítani, mert egészen mást jelent, de legalább is elveszti a speciális jelentését, ilyen esetben az ember idéz és esetleg próbálja elmagyarázni, vagy valami hasonló, gondolom, itt mindenki ismeri a problémát.
De ez rendjén van, hiszen erről szól, ha egy eltérő kulturában próbál meg gyökeret ereszteni az ember.
A nem magyar szavak magyar ragozását és az így kialakult 'pidgin' nyelvhasználatot viszont nem vagyok képes természetesként kezelni!

Találkoztam olyan magyarral is, aki '56 óta él külföldön, ráadásul mérvadó magyar kapcsolatok nélkül, mégis hibátlanul beszél magyarul.
Néha a hangképzés és a mondatszerkezet leleplezi ugyan, de nem a keveréknyelv. Olyat soha nem hallottam tőle, holott hatvan éve nem itthon él, én huszonöt éve ismerem, és két másik országban és két másik nyelven is élt évtizedeket!

Szóval nem muszáj keverni - lehet pótolni a magyar szókincs hiányát inkább.

Természetesen az ember egy idegen nyelvű szituációban nem magyarul hondolkodik, hanem az adott nyelven, szerintem ez így normális.
Már csak azért is, mert modjuk ügyintézés vagy hasonló, nem teljesen kötetlen kommunikáció során alkalmasint olyan speciális kifejezéseket vagyunk kénytelenek használni, amelyeket bár értünk, mégsem tudnánk pontosan magyar megfelelővel helyettesíteni - az nem ugyanazt jelentené, meg egyébként is..!

Szóval garantáltan nincs baj azzal, ha az ember az adott helyzetnek megfelelő nyelven fogalmazta meg a mindanivalóját, nota bene, hondolkodik is, sőt!

Mondom én, aki két - nem magyar - nyelven töltött el jó negyedszázadot.
De ha valaki ezt másképp tudja, nyugodtan cáfoljon, semmi gond!

morph on deer 2017.03.15. 23:50:33

@puhacica:
Milyen típus a macs?
Jól látom, hogy klasszikus 'házimacska,' vagy van valaki más is a családban?
(Esetleg a póstás?)

morph on deer 2017.03.15. 23:50:38

@django perkelt:
Egészen biztos, hogy ez nem a snooker helyi változata?
Nagyon úgy néz ki :)

swfla 2017.03.16. 06:23:32

Lehet fenyezni Svajcot hetekig, de az idojaras ugy sz*r, ahogy van. Utolso nyaron, mielott eljottunk 5x sikerult a Zürisee-re lemenni. Abbol 3 mar szeptemberben volt, szoval igazabol nem is nyar.

Igy aztan mikor gyerek van, akkor az indoor program ugy nez ki, hogy Luzern Verkehrsmuseum, Rapperswil Kinderzoo, esetleg a masik allatkert Zurichben... Van meg a Papilliorama arra Neuchatel fele, meg talan 10 masik szinvonalas program, amiket most lusta vagyok begepelni, ja igen St. Gallen-ben az a csuszdapark se rossz.

De ha minden nyaron feszt esik az eso, mintha ezert fizetnek, eleg hamar ki lehet futni az otletekbol.

Es az idiota sebesseg-kontroll maniajukrol koteteket lehetne beszelni. 7.5 millio meg siman bologat hozza, hogy ennek igy is kell lennie.

puhacica 2017.03.16. 09:23:35

@morph on deer: nem jol latod, puhacica ragamuffin, amerikai fajta. :)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.03.16. 10:27:54

@puhacica: de szép! Macsekkal együtt,.persze. Van itt egy ház, elég sz*r belül (eladó, megnéztem a neten), ellenben áll előtte egy japán cseresznye, no az néz ki úgy, hogy megállnak bámészkodni előtte a népek. Milyen lehet ebből egy fasor...? Azt lehetne fotózni... Szülővárosomban van egy, sziromhulláskor rózsaszín aszfalton lehetett járni....

Andy73 2017.03.16. 10:36:12

Gratulálok a poszternek. Láthatóan sikeresen integrálódott Svájcban, de már itthon is sikeres volt. Ez igazolja azt a véleményem, hogy aki itthon is sikeres, az jó eséllyel külföldön is az lesz, de aki itthon nem tud boldogulni, az kinnt sem feltétlenül, hiába kárhoztat másokat, vagy úgy általában a hazáját a sikertelenségéért. Az külön tetszik, ahogy a poszter Magyarországról ír, nem szapulja, és nem diktatúrázik, mint sok más poszter a blogon.
Az egyetlen probléma, hogy az ilyen szimpatikus emberek és a gyerekeik nagyon hiányoznak az itthoni súlyos demográfiai helyzetben. Persze bevándorlók itt is vannak - és még lennének is bőven -, de nem mindegy, hogy kik jönnek a helyükre: szintén európaiak, vagy arabok és afrikaiak, mint a mostani migránsáradattal.

puhacica 2017.03.16. 10:46:46

@kisrumpf: hm, az a fasor tenyleg nagyon szep lehet. es azert ugy elkepzeltem egy kis hazikot egy ilyen viragos faval az elokertben. meg lehetne szokni. :) itt az utcaban csak ez a fa van es a tesoja egy kicsit arrebb, de mindig megallok lefenykepezni oket. ez a szemkozti kis kopasz pedig valami diszszilvafa lehet, legalabbis a bordos leveleibol kiindulva. varom mar, hogy viragba boruljon. :)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.03.16. 11:22:04

@puhacica: have a look, sajnos a fa éppen nem virágzik, de ott van a jobb oldalon...

www.myhome.ie/residential/brochure/de-porres-meath-road-bray-co-wicklow/3863632

S az ára sem semmi, ezért a romért :-/

puhacica 2017.03.16. 11:28:12

@kisrumpf: aha, latom mar, tokeletes :)
de azt hittem, tenyleg egy romrol beszelunk, lyukas teto, becsurrano esoviz... :D ok, lenne vele munka, az teny. es az ara is elegge ott van, az is teny.

zuzzer 2017.03.16. 16:15:29

@morph on deer: Erdekes, hogy nem megy àt amit ìrtam sok embernek. Természetesen az van, amit te is ìrsz, az megy nàlunk franciàul, amit vagy nem tudunk, hogy micsoda (hülye példa, de nekem fogalmam se volt, hogy a courgette az cukkini magyarul) ìgy esélyünk se volt magyarul megnevezni, vagy sose hasznàltuk a szòt, vagya francia rövidebb és egyszerûbb. A gyerekeknél viszont nem vàrhatod el a patent Magyar tudàst, mert cask minket hallanak magyarul beszélni, egész életüket francia nyelvkörnyezetben töltik. Szereted, nem szereted, ôk bizony megverifikàlnak, rözsoandàlnak és màs, magyarul ragozott dolgokat alkotnak, javìtgathatod ôket ahànyszor akarod. Mi inkàbb jòkat derülünk és egy pillanatig se gondoljuk, hogy nekik ettôl rosszabb less bàrmi is. Mint tudjuk a magyar nyelv "vilàgnyelv".

adg 2017.03.16. 16:59:23

@zuzzer: ez igy mukodik pontosan. Legkisebbikem egyszer kiszakadt a tv-bol, es nagy lelkesen ujsagola a friss elmenyt: Any, kepzeld, a lion king akkorat roaringolt, hogy twenty thousand leaves jott le a fakrol!! :))

Aztan elmondta magyarul is. De van millio ilyen peldank, nagyon jok. Megstretcheltem a backemet, stb. Szerintem kar ezeken megakadni.

morph on deer 2017.03.16. 17:17:59

@zuzzer:
"és egy pillanatig se gondoljuk, hogy nekik ettôl rosszabb less bàrmi is."

Ez valószínűleg így van.
Én viszont azokra a hazánkfiaira gondolok, akik néhány évvel korábban esetleg még a térképen sem tudták volna megmutatni tán még az országot sem, ma meg már nem beszél rendesen magyarul, a leghétköznapibb sem.
A hölgy férje is magyar, tehát nem igazán indokolt ez a 'fejlődés', dehát ez van.

Mellesleg én a 'courgette'-t egy BBC-s főzőműsorban hallottam először, egy brit szakács használta, de ott legalább látni is lehetett. :)

2017.03.16. 17:46:26

@morph on deer:

Én szeretek keveréknyelven beszélni, és hallgatni is szeretem a keverék beszédet, de ez nyílván egyéni ízlés kérdése.

"A nem magyar szavak magyar ragozását és az így kialakult 'pidgin' nyelvhasználatot viszont nem vagyok képes természetesként kezelni!"

Pedig teljesen természetes. Most olvasom a wikipedián, a magyar szókincs kábé 80-90%-a vezethető vissza finnugor szavakra. Vagyis minden ötödik-tizedik magyar szó pontosan ilyen idegen szó, amit megfogtunk, és elkezdteünk magyarul ragozni, vagy akár át is írtuk magyar kiejtés szerint.

Szerintem ez ártalmatlan dolog, és a nyelvünk csak több lesz tőle.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása