oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. március 06. 06:33,  Átverések külföldi munkavállaláskor 174 komment

2017. március 06. 06:33 Határátkelő

Átverések külföldi munkavállaláskor

A határátkelés egyik veszélye, hogy ha nem figyel oda az ember, akkor könnyen belefuthat egy-két nagyobb pofonba, ami megfelelő előkészületek híján még jobban is fájhat. Nagyjából így járt a mai poszt szerzője, Gábor is, aki egy hollandiai álláskeresés során fázott rá.

Neked is volt rossz tapasztalatod? Átvertek vagy megpróbáltak becsapni? Írd meg tapasztalatod a hataratkeloKUKAChotmail.com címre, segíts másokon te is!

gyumolcsfeldolgozo_foto_pixabay_com_jaymethunt.jpg

„Friss határátkelő vagyok. Már általános iskolában megfordult a fejemben, hogy olyan nagy a világ, miért kellene ezt az egy életemet ugyanabban az egy városban leélnem? 

Persze, ehhez kellett, hogy diákcsere program keretében járjak Erdélyben és Németországban. Lássak és tapasztaljak. Később középiskolában is voltunk Németországban cserediákok és megfordult a fejemben, hogy az egyetemet külföldön végezzem el. 

Érdeklődtem pár német egyetemen, hogy hogyan működik a magyar diákok külföldi tanulása, de sehol sem találtam olyan hiteles információt, ami alapján meg mertem volna indulni. 

Megszűnt a védőháló 

Elteltek az egyetemi évek, majd irány a munka világa. Egy családi tragédia miatt megszűnt mögöttem a védőháló és emiatt úgy éreztem, hogy most már semmit sem veszíthetek. 

Managerként dolgoztam egy multinál, de nem éreztem, hogy valaha is meg fogom tudni teremteni azt az alapot, amire egy családot alapíthatok és hosszú karriert építhetek. 

Párommal elhatároztuk - ő már tapasztalt határátkelő, miattam maradt otthon Magyarországon -, hogy ennek véget kell vetni és szerencsét próbálni külföldön. Lejárt a határozott idejű szerződésem és úgy egyeztünk meg a magyarországi főnökömmel, hogy nem hosszabbítom meg, mert nem otthon képzelem el a jövőmet. 

Ettől függetlenül, amíg nem tudok szakmában elhelyezkedni egy másik európai országban, addig keresek rövid időre munkát. Ez az elgondolás túlságosan idealista volt, mert 4 hónap keresés, több mint 100 leadott álláspályázat után a végeredmény 3 darab interjú lett. 

Változó módokon kaptam elutasítást 

A stockholmi IKEA központ kétszer is írt. Egyszer azért, hogy ne aggódjak, nem vagyok elfelejtve, másodjára pedig azért, hogy értesítsenek a sikertelen pályázatomról. 

A legviccesebb az egészben, hogy a külföldi pályázataimra 90%-os volt a visszajelzés - bár mindegyik cég elutasította a pályázatomat, de legalább volt visszajelzés -, míg a magyar cégektől jó, ha súrolta az 5%-ot. 

Itt szeretném felhívni a kiválasztással és toborzással foglalkozó magyar szakemberek figyelmét: sokkal kellemesebb, ha egy rövid indoklással elutasítják a pályázót ésszerű határidőn belül, mint elsunnyogni a választ. Tudom, macerás visszaírni több száz pályázónak, de nem a Háború és Béke HR-es változatát várjuk el pályázóként! :) 

A hirdetés 

Ezek után már nem volt kérdés, hogy már mindegy mit, csak ne Magyarországon dolgozzak. Aztán találtam egy hirdetést... 

Hollandia, gyümölcsfeldolgozó üzembe keresnek munkafolyamat-koordinálót, angol nyelvtudással. Nevezhetjük sor, illetve csoportvezetőnek is. :) Bár visszalépésnek is gondolhattam volna, de így is a magyarországi bérem majdnem dupláját keresem meg ebben a munkakörben. Mi lett volna, ha a szakmámban találok munkát? :) 

Gyors kapcsolatfelvétel, telefonon tisztáztuk a lépéseket és egy hét múlva már robogtam Hollandia felé. A magyar fél teljesen korrekt volt, a holland partnerük viszont másképp gondolta ezt a csoportvezetői munkát... 

Több probléma is adódott, amire nem térek ki - külön posztot érdemelne -, de a lényeg az, hogy korántsem azt a munkát végeztem, amire jelentkeztem és utaztam több mint 1200 km-t. 

Maradni vagy hazatérni? 

Itt jelentkezett az első nagy dilemma. Irány haza, vagy maradjak és próbálkozzak tovább? 

Ha hazamegyek, akkor a maradék tartalékot is elégetem és ugyanott találom magam, mint ahonnan indultam. De hova tovább arról a munkahelyről, ami 3 nap alatt összetörte bennem az elképzelt jövőképet? 

Hosszú internetes beszélgetés párommal, álmatlan éjszakák, kedvtelenség, motiváció teljes hiánya. Ez jellemezte azt a pár napot, amíg le nem tisztáztuk, hogy átmegyek Németországba. Bár nem az volt a cél, de vannak rokonok, ismerősök, így legalább tudok lakni valahol egy ideig, amíg nem találok munkát. 

Karácsony előtt érkeztem Németországba rokonokhoz. Vendégül láttak, etettek, itattak, fedélt adtak arra az időre, amíg meg nem találom a következő munkahelyem. 

Mivel Németországban komolyan veszik a szabályokat (bejelentés stb.), így gyorsan kellett cselekedni. Már nem érdekelt, hogy mit fogok dolgozni, csak az lebegett a szemem előtt, hogy itt Németországban találjak munkát. 

A leggyorsabb módot kerestem: munkaerőközvetítő cégekhez adtam be az önéletrajzomat és láss csodát, 6 nap múlva már az új szállásomon voltam és rá 5 napra teljes idős állásom lett. 

Mi ebből a tanulság? 

Én az alábbiakat szűrtem le tanulságként: 

- Mindig legyen tartalék terved

- Legyen hozzá tartalék pénzed

- Mindent és mindenkit informálj le, mielőtt igent mondasz

- Légy tisztában a jogaiddal, kötelezettségeiddel, a hivatalokkal

- Legalább alap szinten beszéld a nyelvet és egy megbízható szótár vagy fordítóprogramod legyen nálad

- Ne hagyd el a mobiltöltődet! :) 

Amikor szembesültem a „holland meglepetéssel”, hirtelen felindulásból csináltam egy oldalt, aminek célja, hogy naprakész információkkal szolgáljak elsősorban európai országokban történő munkavállalással kapcsolatban a jogi, hivatali és egyéb információkkal, hogy soha többé ne járjon úgy senki, mint ahogy nekem sikerült.

Ezen felül szeretném, hogy a látogató beleszóljon a tartalomba, így készítettem egy kérdőívet is.

Zárásként pár közhely, amit ha megtapasztalsz, akkor nyer igazán értelmet:

Nincs kolbászból a kerítés. Lesz egy-két váratlan pofára esés, de ha kitartasz a céljaid mellett és képes vagy küzdeni érte, akkor a befektetett munkád meghozza a gyümölcsét.”

Németországi és hollandiai munkák a Határátkelő folyamatosan frissülő álláskereső oldalán! Közel ezer ajánlat vár több tucat országból!

HÍRMONDÓ

A munkavállalók fele külföldre menne

Manapság a külföldi munkavállalásban semmi különleges nincs, olyannyira, hogy egy átfogó felmérésből kiderült, hogy a munkavállalók közel fele menne másik országba dolgozni. Természetesen Magyarország sem kivétel.

A magyarul kimondott szeretleket a másik nem érti

„Mindegy, hogy osztrák, német, brazil vagy ausztrál, szeretni, boldognak lenni lehet egy más anyanyelvű társ mellett is. De vannak éjszakák, amikor egy rossz álomból felébredve a magyarul kimondott szeretleket a másik nem érti és el kell fogadni, hogy valószínűleg igazán soha nem is fogja."

Az antibiotikumok országa 

A világ legtermészetesebb dolgának számít, hogy mindenkinek van otthon készenlétben antibiotikuma. Az orvosi utasítás legtöbbször úgy szól, hogy ha pozitív a teszt, adják be a szirupot, és a beteg kap egy receptet is, hogy feltöltse az otthoni készleteit.

(Fotó: pixabay.com/jaymethunt)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Németország Hollandia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr712315283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2017.03.06. 07:30:55

Nem könnyű de megérte.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.03.06. 07:53:00

Az élet nem habostorta és a nemzetközi helyzet fokozódik.

Buchhalter 2017.03.06. 08:31:58

azért nem hiszem el, hogy 2-3 mondatban nem tudta volna leírni ,hogy mi baja volt Hollandiában.Nem akarok kötözködni,de mivel fontos infók hiányoznak kicsit kamu szagú az egész írás.Se városok se semmi leírva.Csak nagy vonalakban minden ,sejtetés szintjén rábízva az olvasóra mit gondol.

MRN 2017.03.06. 09:00:18

Látom, nem csak én érzem úgy, hogy pont a lényeget nem írta meg (amiről a cím szól). Kár. Mert így szimplán az oldala reklámjának tűnik.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.03.06. 09:18:54

Az is tanulság, hogy mindig helyi cégeknél, esetleg közvetítőknél kell munkát keresni, mert magyar közvetítőkkel szinte garantált a pofára esés...

macamuca [IHUN] 2017.03.06. 09:53:51

Neszesemmi,fogdmegjól.

.

DieNanny CH 2017.03.06. 09:56:13

"Több probléma is adódott, amire nem térek ki - külön posztot érdemelne"

Hát, pedig pont ez lett volna a lényeg.

:-(

DieNanny CH 2017.03.06. 09:59:31

@Online Távmunkás:

"mert magyar közvetítőkkel szinte garantált a pofára esés..."

Én úgy olvastam, hogy pont a magyar volt korrekt és a holland nem.
Félreolvastam volna?

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2017.03.06. 09:59:33

"sokkal kellemesebb, ha egy rövid indoklással elutasítják a pályázót ésszerű határidőn belül, mint elsunnyogni a választ"

ezzel teljes mértékben egyet értek ... különben hajlamos az ember feleslegesen reménykedni

@diggerdriver: :D

SzZoole 2017.03.06. 10:04:39

Hollandia,magyar kozvetito,igeretek,lehuzasok,ilyen tapasztalatom nekem is van,igaz 2008-bol.
Azt gondoltam azota valtozott a helyzet,tehat nem,szomoru.....

Dikusz 2017.03.06. 10:29:51

A posztoló írta, hogy diákcsere program keretében járt Németországban középiskolában. Ha már akkor felmerült benne, hogy külföldön tanuljon tovább, miért elégedett meg azzal, hogy pár német egyetemen érdeklődött. Itthon nem volt lehetőség alaposan utánajárni?
Azt jó lenne még tudni, milyen diplomája van, nem derül ki a posztból.

Csodabogár 2017.03.06. 10:45:46

Elnagyolt írás. Igaz nesze semmi fogd meg jól.
Egyébként én úgy olvastam, hogy a magyarok korrektek voltak, a hollandok nem. De lehet, hogy félre olvastam a dolgot.

adg 2017.03.06. 10:47:40

" hogy soha többé ne járjon úgy senki, mint ahogy nekem sikerült."

Miert, hogy jartal? Mert ezt elfelejtetted leirni...

"Érdeklődtem pár német egyetemen, hogy hogyan működik a magyar diákok külföldi tanulása, de sehol sem találtam olyan hiteles információt, ami alapján meg mertem volna indulni. "

Ez vajon mikor lehetett? Mert mar tobb szaz evvel ezelott is megoldottak valahogy a kulfoldi tovabbtanulast, akik nagyon akartak. Az utobbi 20 evben meg plane nem kellene ez gondott okozzon.

Na mindegy.
Tegnap volt vegbeltukrozes, elotte receptcsere, mi lesz a mai tema? :)

Dikusz 2017.03.06. 10:55:34

@adg: talán jobb téma a végbéltükrözésnél, nem tudok beilleszteni cikket (saját hiba), Origón van fenn, érdekes címmel: Hivatalosan is francia lett az Opel, Magyagyarország izgulhat.

"Hétfő reggel hivatalosan is bejelentették, hogy a General Motors 1,3 milliárd euróért (400 milliárd forint) eladja veszteséges európai autógyártó érdekeltségeit a PSA francia konszernnek."

adg 2017.03.06. 11:03:01

@Dikusz: hat ez a ti bajotok ott a vilag vegen, itt nincsenek opelek.

Tukrozesem meg lehet viszont. :))

SzZoole 2017.03.06. 11:04:06

@adg: "Tegnap volt vegbeltukrozes, elotte receptcsere, mi lesz a mai tema? :)"

Ha mar Hollandia,displaysor/magyarkurvanenik,cannabis,magicmushroom???:)))

SzZoole 2017.03.06. 11:07:53

@Dikusz: Na,ha PSA magaban foglalja a Citroen/Renault/Peugeot csaladot az egy nagykupac szar,ha meg hozzahazasitjak az Opelt is,akkor lesz egy oriasi kupac szar:)))

Golf2 2017.03.06. 11:21:27

Legyen tulipán,úgyis mindjárt nőnap

Csodabogár 2017.03.06. 11:47:13

@Dikusz: Szerintem a legjobban a németországi munkások izgulnak már egy ideje. Miután nem hivatalosan már lejátszott ügy volt ez az adás-vétel.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.03.06. 12:11:22

@Zoole[uk]: vagy virágok... nekem minden kirobbant a kertben, nyári virágaim virágzanak... Tulipán még nem, de a levelei már kint vannak.

SzZoole 2017.03.06. 12:16:41

@kisrumpf: Mar nekunk is kinyiltak,valami lila virag.
A rozsabokraimon is 5-6 centis hajtasok vannak

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.03.06. 12:18:54

@Zoole[uk]: jaj, itt is. Valamint a közösségi kiskertben van két bokorrózsa, elvileg most kellene őket visszavágni, nem tudom, meg merjem-e tenni... Egész télen volt rajtuk virág, s most hajtanak....

Golf2 2017.03.06. 12:36:22

Off. Szomorú nap ez a mai,jóváhagyták Paks2-öt...

P.Elliot 2017.03.06. 12:43:24

A poszt valahogy beszamol a semmirol....
Mi is volt azzal az elkepzelt munkahellyel? Mi nem mukodott?
Egyebkent en nemhiszem el hogy mindenki olyan magabiztosan menne ki hogy na, majd en...
Ugy kellene kimenni hogy ha megsem jon be akkor valamifele terv legyen, ne csak a rokonok hogy azok majd segitenek, nincs mindenkinek rokona..
Ilyen ures posztot meg talan nem is olvastam....

Dikusz 2017.03.06. 12:43:59

@Zoole[uk]: az a lila virág törpeorgona, csak a virága látszik ki a földből:)) (viccvót)

Nem lehet egyébként az a kis virág az odvas keltike?

P.Elliot 2017.03.06. 12:47:21

@kisrumpf: Minden evben nem kell a rozsat metszeni, ha meg hajt mar akkor plane kar lenne.Nekem is vannak mar levelek, iden nagyon enyhe tel volt, vagy 2 napja jottek be vad jeges hidegek de ez is muloban, nyilik a hovirag, a narcisz, a tulipanoknak csak a levele van de jo nagy, rugyezik a kortefa, van egy szamomra ismeretlen bogyos viragu/ nem tudok jobb meghatarozast/ kek novenyke ami viragzik, iden a tel elkerult minket es elment mas orszagok iranyaba....

P.Elliot 2017.03.06. 12:48:34

@Zoole[uk]: A krokusz nyilik nalad? Az nekem is van, lila szinu meg sarga....

P.Elliot 2017.03.06. 12:49:28

@Dikusz: Komolyan van olyan viragnev hogy odvas keltie? Mitol odvas? Mitol keltike?

Dikusz 2017.03.06. 12:50:12

@Zoole[uk]: úgy írják, hogy magában foglalja. Itthon a szentgotthárdi gyár tartozik hozzájuk.

P.Elliot 2017.03.06. 12:51:36

@Zoole[uk]: Hogy mi lesz ma a tema a vegbel tukrozes utan? Viragok, novenyek ahogy latom...., hehehe...
Valami illatosabb tema.

Dikusz 2017.03.06. 13:00:17

@P.Elliot: van, az ébredő tavaszi erdőben az első virágok közé tartozik. Fehér, és lila virágai beborítják a talajt, nagyon szép.
Azt hogy mért odvas nem tudom - talán a pici virág formája miatt - a keltike talán a tavaszra utalhat. Sokáig azt hittem egyébként, hogy kertike. A virágja egyébként (legalábbis szerintem), hasonlít a tátika-, vagy az árvacsalán virágjára.
Van a gugliban a képek között olyan, ami a Budai-hegyekben készült, az nagyon hűen adja vissza a valóságot. Kedves kis virág:)

Dikusz 2017.03.06. 13:01:06

@P.Elliot: tegnap is mi kezdtük az eü-témát:)

P.Elliot 2017.03.06. 13:02:59

@Dikusz: Na majd utananezek ha visszajottem...., valoszinu hogy ismerem is csak a nevet nem.

Dikusz 2017.03.06. 13:08:19

@P.Elliot: újabb téma, (viccvót kategóriában)Index cikk:

"Markolókanállal találtak el egy ligetvédőt"

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.03.06. 13:08:39

@Zoole[uk]: "Na,ha PSA magaban foglalja a Citroen/Renault/Peugeot csaladot az egy nagykupac szar,ha meg hozzahazasitjak az Opelt is,akkor lesz egy oriasi kupac szar:)))"

- ha nagykupac szar lenne, nem valasztanak a vasarlok millioi. De megis megteszik. Ami nagykupac szar volt, az az angol autoipar. Szocialista jarmuveket alulmulo "minoseg"ben gyartottak, el is partoltak a vasarlok. Meg is szunt, el is tunt. Ami meg van, az kulfoldi tulajdonban, kulfoldiek altal feltokesitve. Toke alatt ertem az invesztalt penzt es knowhow-t is.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.03.06. 13:08:47

@Golf2: a nonap egy kommunista unnep. Nyomatjak nalunk is a cegnel agyba fobe.

Herr Géza 2017.03.06. 13:11:06

@Zoole[uk]: Dottore, nem kicsit "csillag"-szemű tekinteted nem ártana az autós szakirodalomra is vetni néha: a PSA csoportnak a Renault-hoz semmi köze. Az ugyanis a Peugeot, Citroën és újabban a DS (szintén Citroën, de külön néven) márkákat foglalja magába. A Renault önálló cég. :)))))))))))
És a Peugeot eléggé össze van bonyolódva a Mercedes-szel is, így az Opel kvázi rokon lesz.... :))))

Herr Géza 2017.03.06. 13:19:23

@Herr Géza: Na, már én is keverem a szezont a fazonnal. A Merci a Renault-val közösködik, szóval az Opel nem lesz rokon, nyugi. Mondjuk egy Renault-Merci házasságra sem lennék büszke....:)))))

Dikusz 2017.03.06. 13:22:43

@Herr Géza: hát még én hogy keverem...
Mentségemre szól, hogy nem értek hozzá:))
Neked mi a mentséged? (viccvót)

London2009 2017.03.06. 13:27:16

Feltetelezem, hogy csoportvezetoi allast ajanlottak neki, aztan mire odaert, ugyanugy beallitottak a szalag moge. Eleg felemas poszt, sok szerencset, vagy mittomen mit illik ilyenkor kivanni, kalap szaxt.
Most latom milyen jo kis beszelgetesrol maradtam le vilagpolgar/vendegmunkas temaban szombaton!
A kalacs is szuperul nez ki!
Szep hetet!

Dikusz 2017.03.06. 13:39:07

@London2009: melyik részére gondolsz?
Nézd meg a tegnapit, ott a végbéltükrözésről volt szó, a mai nap másodkézből való témáját még keressük:)

SzZoole 2017.03.06. 13:47:39

@Herr Géza: Gelyzam,most,hogy leirtad,okosabb lettem,foloslegesen,de attol,hogy leirtad annyi valtozott,hogy a nagykupac szart megszortad egy kis cukorral,de attol meg szar marad:)))
Tudod,hogy hivjak itt a Citroent?
SHITROEN:)))

SzZoole 2017.03.06. 13:49:47

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: Na de hol dicsertem en az angol autoipart.......

Dikusz 2017.03.06. 13:51:10

@Zoole[uk]: krókusz az. Ősszel nem virágzik? Látom @kisrumpf: is belinkolta.

Minden tavasszal szegedi barátaim elmennek a Bihar-hegységbe a Pádis-fennsíkra krókuszvirágzáskor. Volt szerencsém, párszor velük menni, csodaszép látvány. Ha beírod a gugliba: "Pádis krókusz" jönnek fel képek, erdemes megnézned:)

Egyébként mindenhol védett, itthon is, más országban is.

SzZoole 2017.03.06. 13:52:33

@kisrumpf: ne karomkodj Moni,nem illik egy holgyhoz:)))
Nekem minden virag zöld,megtudom kulomboztetni a rozsat,liliomot,szegfut,tulipant meg még egy parat,a tobbi nekem csak szep zold:)))

Golf2 2017.03.06. 13:54:29

@Zoole[uk]: Itt az új vw-t fosvágennek

adg 2017.03.06. 13:56:37

A sarga pedig narcisz.

Dikusz 2017.03.06. 13:57:07

@Zoole[uk]: volt kolléganőm is ilyen aranykalászos szakértő, ő azt hitte, hogy a zellernek a zöldje a földben van:)
Ibolya, hóvirág az smafu? Azt már nem is ismered meg? :))

Golf2 2017.03.06. 13:57:20

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: A Csikós meg lecseszett engem mert aszittem te vagy ő

adg 2017.03.06. 13:58:40

Ne tegyetek a hagymajat egyiknek se vajas kenyerre. Europa borzaszto veszelyes, tele van mergezo novenyekkel. :)

SzZoole 2017.03.06. 13:59:57

@Golf2: fosvagen,jo:))
Mondjuk Az azert kategoriakkal jobb a flancia autoktol,szerintem.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.03.06. 14:02:11

@Zoole[uk]:
A Renaultot ne keverd bele az különálló szar.

SzZoole 2017.03.06. 14:03:07

@adg: bizony,most jon a medvehagyma szezon es azt ossze keverik a gyongyvirag hagymajaval.
Akkor mar inkabb nyalogassunk magic mushroomot:)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.03.06. 14:04:51

@Dikusz:
Nekem az odvas keltike felnőtt filmekből ismerős.
:)))))))))))))

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.03.06. 14:05:46

@Dikusz: ősszel az ehhez hasonló de rózsaszín őszi kikerics virágzik. Vagy ne okoskodjak?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.03.06. 14:07:08

@Dikusz:
A gép hatósugarában tartózkodni tilos.
Csaxólok

SzZoole 2017.03.06. 14:08:25

@Dikusz: de azokat is ismerem,meg az orchideat,az is csak azert mert Az ablakban van 3 cserep is:)

kepkezelo.com/images/vgsg1nl5uck2bb62b7i8.jpeg

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.03.06. 14:08:41

@adg: ja... szombaton skypoltunk Brisbane-be szakadt baráttal, mesélt a ház körül mozgó veszélyes állatokról. Inkább a virághagymák

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.03.06. 14:09:00

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem:
Ez igaz. De amit Zolika mond az is igaz.
Azért élnek még mert a szart díszcsomagolásban el tudják adni.

SzZoole 2017.03.06. 14:10:04

@diggerdriver: mar Gelyza felvilagolt,de attol meg szar marad...

Dikusz 2017.03.06. 14:12:11

@kisrumpf: vérszomjas virághagymák? :)))

Golf2 2017.03.06. 14:13:23

@diggerdriver: Olvastad hogy fejbekólintották a markoló lapáttal az ipsêt? Kin kong mi.

Dikusz 2017.03.06. 14:14:22

@Zoole[uk]: meg egy fél macsek? :)

Dikusz 2017.03.06. 14:15:25

@diggerdriver: ligetben a városvédőket.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.03.06. 14:15:35

@Golf2:
Nem olvastam. A markolónak kanala van, itt meg vödörje.

SzZoole 2017.03.06. 14:21:07

@diggerdriver: nem,csak megerosittetem amit allitottal:)

Golf2 2017.03.06. 14:22:28

@diggerdriver: De biztos fájt avval is.Hány kiló 1 olyan...

Taxomükke (UK) 2017.03.06. 14:22:41

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: "a nonap egy kommunista unnep"

Ezt az istenverte faszsagot minden marciusban leirja valaki. Szerintem a nogyulolo himsovinisztak gondolkodnak igy.

En minden evben felkoszontom a nonemu ismeroseimet. Soha egy sem tiltakozott eddig.

Taxomükke (UK) 2017.03.06. 14:24:34

@Golf2: Azt en is kikernem magamnak...

Taxomükke (UK) 2017.03.06. 14:26:01

@diggerdriver: Jovanna, nem lehet mindenkinek PT Cruisere.
Nalunk is csak a nejemnek van.
:))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.03.06. 14:30:19

@Taxomükke (UK):
PT Cruisere?
A nejed tud valamit...
:)))))))))))))

Golf2 2017.03.06. 14:32:02

@Taxomükke (UK): Melyik kocsi köröz egy helyben? A piti krúzer.

London2009 2017.03.06. 14:32:23

@Dikusz: a visszakoltozokrol szolo kommentekre gondoltam. Ez amugy is vesszoparipam. Rengeteg ellenpeldat tudtam volna felhozni. Minden ismerosom pont ilyen tiz ev utan megy haza. A csaladalapitas es a gyerekek miatt.

adg 2017.03.06. 14:38:06

@kisrumpf: ugyan, csak azert mondta, mert nem akarta, hogy meglatogassatok, ugyanis fogytan van a söre, es felti.
Nem kell mindent elhinni. :)

Nekunk gekkoink vannak a hazban, meg sose bantottak minket. :)

Dikusz 2017.03.06. 14:41:17

@Zoole[uk]: félelmetes házőrző eb ugye? Milyen fajta?:)))
Kitépi a hívatlan vendég lábát, ő az akivel együtt utaztok?

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.03.06. 14:43:28

@adg: Gyíkok, pók, egy kígyó, pár patkány

adg 2017.03.06. 14:48:55

@kisrumpf: ugyan mar... Brisbane, nah, nejlonausztralok. Ott meg krokodil sincs. Ide gyere inkabb, engem meg sosem lattal! :D

SzZoole 2017.03.06. 14:58:21

@Dikusz: Welhs Pembroke Corgi,olyan mint amilyen a kiralynonek van:)

kepkezelo.com/images/moe51w39a2d7u23bx8uy.jpeg

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.03.06. 15:21:01

@adg: Aha, aztán megint megtréfálsz valami krokodilfotóval... Mire észreveszem, hol a dög, már eszi a lábamat...

2017.03.06. 15:21:54

@adg: ausztral bor. yellow tail nagyon rendben volt:) asszem te ajanlottad. Hetvegen azonban kicsit elbizonytalanodott az ezidaig toretlen rajongasom az ausztral borokert. Nem is tudom miert de megneztem mibol van a bor ( nem yellowtail hanem egy masik) ingredients: sulfite (ez idaig ok) milk, fish ????? Mondom what the fudge ez igy hogy? Az egy dolog hogy a guinness halbelszerves de a bor? Mi tortenik ott ozzie foldjen? :)

bpetya75 2017.03.06. 15:24:19

@Dikusz:

Annyira elterjedt itthon is a krókusz elnevezés, hogy a sáfrányt, ami a szép magyar neve, még a mezgazd boltban sem ismerik ;-)

Amúgy az odvas keltike azért odvas, mert a gyökérgumója odvasodik.

Mrs. Clayton 2017.03.06. 15:24:47

@adg: nem hiszem hogy a Public Contract Regulations 2015 itt barkit is erdekelne, de aki errol akar csevegni, akkor hajra, velem ma lehet

Mrs. Clayton 2017.03.06. 15:34:21

@Mrs Rumcajsz CA: azert van rairva, mert a kanadai szabalyok eloirjak, h ami erintkezesbe lepett a borral az fel legyen tuntetve, es erthetoen legyen feltuntetve, na most pl hasznalnak zselatint, amit valamilyen allatbol nyernek ki es ennek kovetkezteben lehet a boron olyan jelzes h tej, hal es hasonlok, egyebkent a bor tisztitasahoz hasznalnak zselatint ami halbol szarmazik/hat
egyebkent sztem en a yello tail jammy red root ajanlottam kostolasra, az mar megvotl?

Mrs Rumcajsz CA (törölt) 2017.03.06. 15:46:13

@Mrs. Clayton: hat akkor ezert:) jah sorry akkor te voltal, aki a yellowtailt ajanlotta. Koszi! Vegigkostoltuk a felhozatalt:) chardonnay, shiraz, merlot, pino grigio, cabernet sauvignon meg moscato. A nemzeti italboltban csak ezek vannak:)

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.03.06. 15:52:32

@Zoole[uk]: "Mondjuk Az azert kategoriakkal jobb a flancia autoktol,szerintem."
- nincs olyan hogy francia auto, nemet auto, olasz auto stb. Nemzetkozi beszallitok vannak, akik beszallitnak mindenkinek, es a gyarak is vannak mindenhol. A toyota franciaorszagban a "japan" nissan angliaban, francia motorokkal szerelve stb.

De az atlagember meg mindig a markanevek buvoleteben el.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.03.06. 15:52:44

@Taxomükke (UK): "Ezt az istenverte faszsagot minden marciusban leirja valaki. Szerintem a nogyulolo himsovinisztak gondolkodnak igy."

- nekem nem kell egy elrendezett naptari nap ahhoz, hogy ereztessem a szeretetemet azzal, aki szamit.

Amugy pedig kesz teny, nem nogyulolet, hogy kommunista unnep. Eredetileg a jakobinus mozgalmak aztan a marxista ideologia kovetoi kezdtek unnepelni. most ugyan dolgozom de este komolyabban utananezek hogy ne mondasd, hogy a levegobe beszelek.

SzZoole 2017.03.06. 16:10:27

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem:
"De az atlagember meg mindig a markanevek buvoleteben el."

Az atlagember lehet,hogy abban el,na de en nem tartozok atlaghoz.
Autos szakmam van,az autos bizniszben is otthon vagyok es most is az autok korul dolgozok.
Keves olyan ember van itt,aki annyi fele/fajta autot vezetett volna mint en.
Szoval van nemi ralatasom az autok fajtajara/tipusara es etesd az atlagembereket ezzel az altalanos maszlagal......

Csodabogár 2017.03.06. 16:14:37

@Dikusz: Feltehetően krokusz. Nálunk még semmi nem virágzik, a rózsabokrok se hajtanak. Csak az orchideáim örjöngenek az ablakban, teljesen megvadultan bokrosodva nyilnak.

Csodabogár 2017.03.06. 16:23:42

@Taxomükke (UK): Engem nem érdekel milyen ünnep, de engem ne köszöntgessen senki, mert nekem irtóra népi demokrácia íze van, amit nagyon útálok.
Állítólag nemzetközi. Nekem egyetlen országban se sikerült találkozni vele, pedig a svédek elég szocik voltak már az én időmben is.

zebralany · http://zebralany.blog.hu 2017.03.06. 16:31:34

Tegnap egy ismerősöm osztott meg képeket a tavaszi kertjéről. Rájöttem hogy az állandó nyárnak is van hátránya, itt sosincs tavasz! :)

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.03.06. 16:56:33

@Zoole[uk]: 12 evet huztam le autoipaban, fejlesztes es minosegbiztositas teruleten. Most nem ott vagyok, bar neha visszavagyok.
Nem tudom, hogy mit csinalsz, de par altalanossag:
- ha sofor vagy es sokfele autot vezettel, akkor a felhasznaloi oldalrol lehet osszehasonlitasi alapod, amde ez vajmi keves ahhoz, hogy sommas velemenyt alkoss.
- ha szerelo vagy, 2 fele: ha markaszervizes,akkor alapbol nincs osszehasonlitasi alapod. Ha fuggetlen, akor pedig vagy tanulmanyozod a gyari dokumentaciot (amihez nem biztos hogy hozzajutsz es se idod se energiad egyebkent se), vagy nem es nekiallsz a kollegaidhoz hasonloan masok ganyolasat javitani, vagy magad is ganyolsz, altalanos dolgokat csinalsz, a komoly dolgokat pedig a markaszerviz.
- ha flottauzemelteto vagy, akkor lehet kicsit jobban ralatasod, felteve, hogy kulonfelefajta autok megfordulnak, nemelyik ceg ragaszkodik 1-2 markahoz.

Legtobb ralatasa a megbizhatosagra az adott ceg garancialis kozpontjanak (warranty department) van. Az alkatresz nagykernek is lehet - elmeletileg. A dolgok miertjet viszont a tervezo-fejleszto mernok ismeri legjobban, viszont az o ismerete meglehetosen vertikalis.

Az atlagember a markak buvoleteben el (nem csak autoknal), mert nem tudja hogy a lemezek alatt sok minden kozos. Mar 25 eve is az volt. Az autoiparba begyuruzott a "hataratkeles" evtizedekkel ezelott. Az atlag nem tudja hogy a nissan francia a skoda nemet a toyota francia stb stb
Nincs francia auto japan auto nemet auto. Globalis beszallitok vannak.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.03.06. 16:56:52

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem:

"De az atlagember meg mindig a markanevek buvoleteben el."

Az átlagember a szomszédjának veszi az autót, nem magának.

De ez nem magyar jelenség természetesen, szimplán ilyen az ember.

A friss kapitalista országokban valamivel erősebb a materális javakkal való villogás is.

Nyugaton sokkal inkább használati eszköz az autó és ott inkább az alsóközép, középosztály meg felette tartanak autót, a keleti országokban viszont rengeteg szegénynek is van autója, erőn felül.

A szegények Nyugaton tudnak bicajjal is járni, nálunk kiröhögnek ha azzal közlekedsz, esetleg elcsapnak, rosszabb esetben.

Mrs. Clayton 2017.03.06. 17:36:30

@Mrs Rumcajsz CA: most nezem, hogy a jammy red roo mar nincs fent az oldalukon, egyebkent shiraz es cabert sauvignon hazasitas volt, nekem nagyon bejott. Helyette big bold red van meg sweet red roo van, ezeket meg azt hiszem nem kostoltam. Nalunk ezek ilyen 5-7 font kozott vannak a polcon, annyiert szerintem jok.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2017.03.06. 17:58:21

@Csodabogár: "népi demokrácia íze van ... egyetlen országban se sikerült találkozni vele, pedig a svédek elég szocik voltak már az én időmben is." Na ne félj, most megünneplik a baloldalon.

Azért sem volt a kedvünkre, mert amikor "bevezették", akkoriban még tiltották a Karácsonyt és a Húsvétot. A nők is jobban szerették volna a szabad szombatot, vagy egy kiló húst, mint az elvtársi öleléssel társított, fonnyadt tulipánt.

Herr Géza 2017.03.06. 18:02:26

@Zoole[uk]: Az lehet. De ha én mindig kapnék 1 eurót, amikor rozsdarágta Merdzsót látok, akkor reggelente nekem jelentene Lawrence de Butcher. :)))))))))

SzZoole 2017.03.06. 18:26:25

@Herr Géza: nem tudom milyen rozsdarol beszelsz,az enyemen egy szem rozsdapoty sincs:))
Kiaza Lawrence de Butcher?

Dikusz 2017.03.06. 19:01:19

@bpetya75: Köszi:))))
Tényleg, a latin név ment át a köztudatba. Amit leírtak róla, nem tudtam. Fűszer/gyógynövény is ez a virágopcska:)

Dikusz 2017.03.06. 19:03:17

virágopcska = virágocska

Dikusz 2017.03.06. 19:07:25

@Zoole[uk]: ő az? Akinek az orchideás képen a hátsó fele volt látható? Így már kutyaformája van, nagyon aranyos azok a lábak.... Elnézést kell kérnem tőle, hogy lemacskáztam:)))

Dikusz 2017.03.06. 19:11:43

@Mrs Rumcajsz CA: akkor titeket is rá kell írni a borosüvegre (legalábbis azokra, amiket végigkóstoltatok), mivel ti is érintkezésbe léptetek vele:)

Shaktee 2017.03.06. 19:12:34

@Zoole[uk]: ez az igazi, minimum egy ora a sorbaállás

www.schwartzsdeli.com/

ezek szallitjak ny-ba is a husit, a Katzhoz s mas hires delikbe

gabors 2017.03.06. 19:16:57

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: "Nincs francia auto japan auto nemet auto."

Nem tudom de a Toyota Pirus-ra az volt irva hogy 98.5% Made in Japan (ha jol emlekszem ) es valami % Canada

Dikusz 2017.03.06. 19:22:46

@Mrs. Clayton: pár évvel ezelőtt voltunk egy borkóstoláson egy borospincében. Tulajdonképpen nem csak bort vettünk:)
A tulaj maga nem termel szőlőt (felvásárol), palackoz, elég nagy tételben. Megbeszélt időpontban mentünk, amikor megérkeztünk, láttam, hogy tárgyal. Leültünk az asztalhoz, én figyeltem őket. Mégpedig azért, mert akivel tárgyalt annál volt egy kis fémbőrönd, kis üegcsékkel volt teli, az egész úgy nézett ki, mint egy mini vegyi labor. Később megkérdeztem a tulajt mi volt ez. Akkoriban elég rendszeresen jártunk le vásárolni, ismert minket. Azt mondta, hogy sok hektó bora megzavarosodott, és ahhoz, hogy kitisztuljon, vegyszereket adnak, elfogadott módszer.

SzZoole 2017.03.06. 19:24:48

@Dikusz: nagyon rovid labbai vannak,kb 15 centi.
A kutya a foldtol a fule hegyeig kb 35 centi magas a fule is kb15 centi.
Az orra hegyetol a farka vegieg tobb mint 1 meter!!!
Kb 14-15 kilo:)

Dikusz 2017.03.06. 19:25:45

@Csodabogár: nem tudom milyen rendszer szerint virágoznak, de nekem a karácsonyi kaktuszom virágzik két hete. Már azt hittem sose fog, megvan vagy három éve.

Dikusz 2017.03.06. 19:31:04

@Hobbiszakács: én arra emlékszem, hogy mindig volt valaki, aki fanyalgott azért, hogy milyen szart adtak, inkább ne adták volna, bármi is volt az. Vállalatnál mindig volt valami apróság a virág mellé. Nekem van még egy kb tíz centis kis vázám anyukám kapta, az van ráírva:
"Nemzetközi Nőnap 1969"

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.03.06. 19:32:34

@Dikusz: az enyém húsvéti kaktusz. Akkor virágzik, amikor kedve van, így már csak "az a kaktusz" névre hallgat. Véletlenül sem húsvétkor, ugye... Most újévkor kegyeskedett virágozni.

SzZoole 2017.03.06. 19:34:01

@muzzie canuck: ezert en is kepes lennek sorban allni:)))
Az ara is baratsagos:))

SzZoole 2017.03.06. 19:35:32

@muzzie canuck: milyen cicus Tyuri,vedd fel a jobbik lato szemuveged:)))

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.03.06. 19:37:34

@Dikusz: mi szegfűt kaptunk. Gimnáziumi koszorúcska partnerem évekig hozott virágoz nekem is, anyunak is. De aztán volt egy kolléga később, akitől gerberát ksptunk. Gentlemanus volt.

Dikusz 2017.03.06. 19:46:43

@Zoole[uk]: Hát a lábuk nem a méretükhöz való:)
Azt hallottam felőle, hogy okos kutyák, és nagyon mozgékonyak.

Csodabogár 2017.03.06. 19:49:24

@gabors: Mindent tudok, de nekem Rákosi éra jut róla eszembe. Ugye nekem nem lesz kötelező ünnepelni az idén se?
Egyébként Hobbyszakács már megírta fentebb ugyanezt.

Shaktee 2017.03.06. 19:50:43

@Zoole[uk]: S találkozhatsz montrealban forgato filmsztarokkal is :-)

Dikusz 2017.03.06. 19:52:41

@kisrumpf: tényleg azt hittem már kipurcant, mert se nem nőtt, nem is fényes zöld a "levele". Azt mondják nem szabad mozgatni, amióta megvan egy helyen van, még a földet sem cseréltem alatta, abban a kis műanyag cserépben van, amiben vettem három éve karácsonykor. Azóta most virágzott először, most nem tudom mit csináljak, nem merek hozzányúlni. A fokföldi miniibolyám is két cserép, májustól decemberig folyamatosan virágzott.

Azért ez valamivel jobb téma, mint a végbéltükrözés, ugye? :))))

Mrs. Clayton 2017.03.06. 19:54:19

@Dikusz: azert ez kb olyan mint amikor jonnek azzal hogy mindenfele kemikaliakat ir fel az orvos es az tok karos.
Pl a bort kenezik, vagy zselatinnal kezelik, aktivszennel is kezelhetik de akar citromsavat is adhatnak hozza, ezeket lehet vegyszereknek hivni, nyilvan van kemiai kepletuk, de ezek se nem veszelyesek, se nem mergezoek magyarul nincs veluk semmi gond.
Vannak hibak amiket igy meg lehet szuntetni vannak amiket meg csak elhalvanyitani lehet es van amit mar nem is erdemes kezelni sem, mert tonkrement a bor. Egyebkent ezek boraszati boltokban kaphatok nem csak titkos hazalougynokoktol lehet beszerezni, aki boraszkodik otthon, mint pl az apukam, ok tenyleg hasznaljak ezeket es ott veszik.

SzZoole 2017.03.06. 19:57:47

@Dikusz: igen ez igaz meg még nagyon akaratos is:)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.03.06. 20:00:29

@Dikusz: Az enyémet egyszer átültettem, de nagyon régóta ugyanabban a földben van. Túlélt már egy fertőzést is. Fokföldi ibolyát Sosem tudtam életben tartani, hamar megadták magukat. Az amarilliszem azonban mar több gyerekgumót is hozott, múlt héten sikerült eladnom a legidősebbet. 17 éves már!

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.03.06. 20:02:17

@kisrumpf: Úgy értettem, hogy gyerekhagymát, bocsánat!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.03.06. 20:03:30

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem:
Erre csak egyet tudok mondani. A lőtéri kutyát nem érdekelnek ilyen olyan szempontok. Egy szempont számít. A FELHASZNÁLÓI oldal szempontja.
A többi rizsa.
Márpedig a felhasználó véleménye a döntő. A felhasználó mondja el a szomszédjának hogy ne vegyél Renault-ot mert fostalicska.
Nem érdekel hogy ki a beszállító, a tervezők közül kinek mekkora a lábmérete. Az érdekel hogy gondtalanul használom az autót vagy nem.
Ha pedig tönkremegy akkor nem a Delphi generátort szidom hanem a Fiat-ot. Mert hogy az van az orrára írva.
Az átlagemger nem aszerint vesz autót hogy Citroen motor, Lucas önindító, Magneti Marelli elektronika van benne.

SzZoole 2017.03.06. 20:04:37

@muzzie canuck: bameg,ezt sem tudom megnyitni,folyamatosan kidobal:(

SzZoole 2017.03.06. 20:05:47

@kisrumpf: engem siman lefut,hihetetlen milyen gyors es kitarto:))

SzZoole 2017.03.06. 20:08:27

@diggerdriver: van BBC 2-öd?
Most tesztelik Az uj Ferrari FXXK-t hyper car-t.
1050 LE
0-100 2 mp.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.03.06. 20:13:36

@kisrumpf: Nahát! Most megnéztem a kutyás könyvem, s ott is emlegetik, mennyire kitartó és bírja a gyűrődést. Wow.

SzZoole 2017.03.06. 20:14:08

@kisrumpf: gyere el es probald ki:))
Hihetetlen de igaz.

SzZoole 2017.03.06. 20:15:53

@kisrumpf: eredetileg tehenpasztor volt:)

Dikusz 2017.03.06. 20:23:20

@Zoole[uk]: @kisrumpf: akkor te -ha már a kutyákról beszélünk- amarillisztenyésztő vagy, ha jól tudom annak a fajtának nincs rövid lábú egyede:)))

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.03.06. 20:24:10

@Zoole[uk]: Most nézem a videót, megy mint a golyó! Nem gondoltam volna a kis csutka lábaival.

SzZoole 2017.03.06. 20:27:11

@Dikusz: "amarillisztenyésztő"
Hogy milyen tenyeszto???

Dikusz 2017.03.06. 20:31:43

@Zoole[uk]: de azért, bármennyire akaratos, nem cserélnéd el ugye? Nem lehet egy simizős fajta.
A húgoméknak van egy dagadék (17 kg),rövid szálkásszőrű tacsijuk, 12 éves. Nem törzskönyves, de fajtatiszta. Hát az a kutya állandóan körülöttünk kolbászol, sosem elég neki a simogatásból. Tuti jó lett volna terápiás kutyának. A fajtája ellenére nincs benne vadság, csak a hangja nagy, nagyon lehet szeretni.:))

Szilveszterkor a sok petárdázástól menekül be csórikám a fürdőszoba legtávolabbi sarkába, úgy fél, napokig alig lehet levinni.

Most látom az előző hsz-ben ott van a neved, kisrumpfnak szántam :)

Dikusz 2017.03.06. 20:35:00

@Zoole[uk]: dísznövény. Ugyanolyan mint az orchidea, vagy a kaktusz, csak egész más, és nem is hasonlít rájuk. (viccvót)

SzZoole 2017.03.06. 20:50:47

@Dikusz: nem lehet egy simizos fajta,ezt hogy erted?
Nagyon baratsagos,bujos kutya,idegenekkel is:)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.03.06. 20:53:01

@Zoole[uk]:
Armadilló tenyésztő. Nézd meg a guglin.

SzZoole 2017.03.06. 20:58:43

@diggerdriver: amarillisz Te,nem armadillo:))

Dikusz 2017.03.06. 21:18:20

@Zoole[uk]: úgy, hogy azt hittem, nem engedi magát simogatni.

Dikusz 2017.03.06. 21:21:01

@Zoole[uk]: milyen jól mutatna egy armadillo @kisrumpf:-nál, ha az ablakban kukucskálna ki egy virágcserépből :))

SzZoole 2017.03.06. 21:21:55

@Dikusz: dehogy,nagyon baratsagos,senkire nem morog,mindenkinek engedi magat simogatni:))

SzZoole 2017.03.06. 21:23:30

@Dikusz: Na,azt viszont nem tudom mennyire baratsagos.

macamuca [IHUN] 2017.03.06. 21:30:52

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem:
"elrendezett naptári nap" == ünnepnap.
Ezek szerint nem szereted az ünnepnapokat. Semmi gond, node miért baj, ha mások kedvelik? Olymindegy, mi az apropó (nőnap, gyereknap, szülinap, valamilyen évforduló, karácsony, akármi, van rengeteg, ki mit kedvel/tart, no és persze nem mindenki kedveli/tartja mindet, ki-ki választ/válogat közülük), de ezek a napok megtörik a hétköznapok egysíkúságát.
Ha neked az jön le 1-1 ünnepnap kapcsán, hogy csak akkor, azon a napon fordít figyelmet a másik személyre az ünnepet tartó ember, nos, az megint csak a te elképzelésed....

Shaktee 2017.03.06. 22:17:10

@Zoole[uk]: kellett nektek brexit :)

Herr Géza 2017.03.06. 23:41:02

@Zoole[uk]: Mert a tiédet már japán festőrobotok festették, koreai festékkel. :))))
Butcher? Szótár...., és rakd össze a Lawrence-szel. :)))))))))

Mrs Rumcajsz CA (törölt) 2017.03.07. 00:53:17

@Dikusz: :D igy igy

Mrs Rumcajsz CA (törölt) 2017.03.07. 00:55:06

@Mrs. Clayton: majd akkor osszeontjuk magunknak :D VICC amugy en azt szoktam nezni nyert-e vmi dijat ha nem ismerem az altalaban bejon

adg 2017.03.07. 04:37:38

@Mrs Rumcajsz CA: akkor azota mar rajottel, hogy nem en ananlottam. :))
Az osszetevokre hasonlot olvastam, minden szart rairnak, ami ezer km-en belul elofordulhat.

Amugy en nem nagyon ismerem a borokat. Sem. Nagyon keveset iszunk, talan 3-4 uveg bor ha elfogy evente. Azokat is altalaban kapjuk. Ami izlik, azt sem vagyok kepes megjegyezni. :)

Mrs. Clayton 2017.03.07. 08:57:05

@Mrs Rumcajsz CA: a ferjemnek van egy fura elmelete, aminek van logikai alapja, szoval o nem vesz olyan uveggel bort aminek nincs vagy csak kicsi a melyedes a talpan, szerinte minel melyebb annal jobb. Ezt azzal magyarazza, hogy az ilyen uveg dragabb mint a sima talpu igy nem fognak bele olcso vacak bort tolteni. Mondjuk ez a sajatmarkas borokra nem feltetlen all, mert azok meg pont ilyeneken sporolnak.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.03.07. 09:46:18

Pasik és az ő heppjeik... Éppen tegnap szúrt le a férjem, hogy hogy "mertem" a lakásban behozni azt a mosóport, aminek ő "utálja" a reklámját... Az, hogy a mosópor netán működik, nem érdekli. Hogy az utált reklám majd' egy évtizedes, az sem.

Dekantálni kell a bort, s majd nem látja, milyen az üveg alja

Dikusz 2017.03.07. 10:11:54

@Mrs Rumcajsz CA: mi is megjártuk egy ilyen díjat nyert borral.
Többnapos túránk egyikén a Somló-hegyre látogattunk el. Mielőtt megmásztuk volna e hegyet, ittunk egy-egy deci bort egy helyi borosgazdánál. Közben két társunk fölment egy nevesebb borospincébe, hogy vesz egy üveg bort estére. A hegy nevezetességét, a somlói Juhfark bort ittuk a kis pincében, és a neves borászat üveges bora is az volt. Óvták a fiúk azt az üveg bort nagyon. Este kinyitottuk, azt hittük itt nem járhatunk pórul, hiszen a borász saját palackozású díjnyertes bora. Egyszerűen ihatatlan savanyú-ecetes volt. Két nap alatt nem fogyott el, otthagytuk a szálláson. Azért az árért a kis pincében, ahol ugyanez a fajta bor volt kapható 2 l bort tudtunk volna venni.
Az hogy díjat nyer egy bor, tényleg nem jelenti azt, hogy jó is.

adg 2017.03.07. 10:31:16

@Dikusz: Azt ugye tudod, hogy nem csak ugy levettek egy palackot a polcrol, odaadtak a zsurinek, es nyertek egy dijat ra? :D

Sose fogod megkapni csak ugy azt a bort, ami a dijat nyerte, az nem ugyanaz, mint amit arul. Meg ha ugyanaz az evjarat, akkor sem.

A dij annyit jelent, hogy a borasz tudott kesziteni olyan bort, amit a zsuri dijra erdemesnek itelt. :)

Dikusz 2017.03.07. 10:47:27

@adg: hát igen...:))
Ott az volt a gond, hogy az üvegre rá volt írva, hogy az év díjnyertes bora. Akkor a 7 dl-es palack bor (2004) ára 900 Ft volt.

Sok kis pincészet (engedéllyel működött), az is, ahol a kimért bort ittuk, nem teheti meg, hogy drága pénzen nevezzen, pedig lehet az ő bora jobb.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.03.07. 12:26:00

@adg: egyszer kaptam egy üveg chilei bort születésnapomra, valami fantasztikus illattal, ízzel. Pár palackot sikerült még venni a hotelben, ahol ittuk. Azok ugyanolyanok voltak. Aztán amikor már mástól szereztük be, rá egy-két évvel, valahogy nem volt az, amit vártunk... Aztán egy kedves borkereskedő elmagyarázta nekünk az évjáratok, a borral fogyasztott ételek stb. jelentőségét... mentségünkre, hogy mindketten nagyon tudatlanok voltunk akkor a borokat illetően. Ma sem vagyok egy szakértő, de akkor még az alapokat is el kellett nekünk magyarázni. Azóta is hálás vagyok neki. Most már inkább azokat a bűvszavakat keresem a cimkéken, amelyek azt az emlékezetes bort jellemezték, s akkor tudom, hogy _esetleg_ hasonló ízeket fogok kapni. De azt a bizonyos élményt sosem fogom újra átélni. S tíz évvel később hozzájutottam ugyanahhoz a borhoz, borászat ugyanaz volt, persze, tíz évvel későbbi évjárat volt, s ég és föld. Addig kell élvezni, amíg lehet.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása