oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2022. október 16. 21:18,  Brutális élelmiszerárak Magyarországon - egy korszak vége? 318 komment

2022. október 16. 21:18 Határátkelő

Brutális élelmiszerárak Magyarországon - egy korszak vége?

Mióta a határátkelés igazán beindult (mondjuk nagyjából a 2010-es évek elejétől), állandóan azt hallottuk, írtuk, hogy ugyan a fizetések jóval magasabbak Európa nyugati felében, de az árak is azok. Nos, úgy tűnik, 2022 őszére ez már nem feltétlenül igaz.

ci_m_2.jpgEgy croissant ebben a holland szupermarketben 35 eurócent, hármat kapsz 1 euróért

Az utóbbi hetekben mindenféle statisztikák jelentek meg arról, hogy mennyivel drágultak az élelmiszerek Európa különböző országaiban. Márpedig ezen a téren Magyarország (és a közép-kelet-európai régió) finoman szólva sem teljesít jól. 

Hogy mennyire nem, azt az ezen a linken található táblázat elég jól megmutatja. Ha kivesszük az extrém pocsék helyzetben lévő Törökországot, akkor a 2021 és 2022 szeptembere között eltelt 12 hónapban egész Európában Magyarországon drágult a legjobban az élelmiszer, 37,6 százalékkal. Erősen elgondolkodtató, hogy ez közel 6 százalékponttal több, mint Ukrajnában...

trading_economic.jpg

Ha a szomszédos országokat nézzük, akkor még elgondolkodtatóbb a helyzet: Szlovákiában 23,3, Szerbiában 20,4, Horvátországban 19,2, Romániában 19,1, Szlovéniában 14,4, Ausztriában 13,1 százalékos volt a drágulás. Az uniós átlag pedig 13,99 százalék.

Ez már önmagában sem túl örömteli, ám a mi szempontunkból az igazán érdekes az, hogy ez egyben azt is jelenti, Nyugat-Európában nagyon sok helyen immár olcsóbb az élelmiszerek egy jó része, mint Magyarországon.

Az Európai Uniós statisztikai hivatala, az Eurostat adatai szerint idén augusztusban a kenyér ára átlagosan 18 százalékkal volt magasabb az EU-ban, mint egy évvel korábban. (Az azt megelőző egy évben 3 százalékos volt a drágulás.)

A legrosszabb a helyzet Magyarországon, ahol egyetlen év alatt 66 százalékkal (!!) drágult a kenyér, minket Litvánia (33 százalék), valamint Észtország és Szlovákia (egyaránt 32 százalék) követ.

eurostat.jpgEzt látva megkértük egy Hollandiában élő ismerősünket, hogy menjen be a hozzá legközelebbi szupermarketbe és nézzen körül. Nos, csinált pár fotót, amiból kiderült, hogy például a croissant darabja 0,35 euró, de gyakorlatilag folyamatos a „3 croissant 1 euró” akció és ugyanez igaz a ciabattára is. Ez azt jelenti, hogy Hollandiában, Amszterdam mellett nagyjából 420 forint 3 croissant, azaz darabja 140 forint. (Az ott nagyon népszerű Albertben egyébként 4 darab 1 euró és ezzel már 105 forint környékén járunk.)

ciabatta.jpg

Kapásból megnézve (online, mert ugye máshogy nem nagyon tudjuk...) az árakat, a vajas croissant a Lidlnél 199 Ft, a Tescónál 129 Ft, a Sparnál 159 Ft. (Persze mivel ez online, lehet némi eltérés.)

Szóval nehéz pontos képet festeni, de talán nem állunk nagyon távol a valóságtól, ha azt írjuk, a magyarországi élelmiszerárak ma már semmivel sem alacsonyabbak, mint a nyugat-európaiak.

Megkérdeztünk több embert is (és persze ez megint nem tudományos alaposságú, reprezentatív felmérés), és a legtöbben azt mondták, hogy az ő benyomásuk is az, hogy semmivel nem kerül többe bevásárolni adott nyugati országban, mint Magyarországon.

Akad olyan ismerősünk, aki alig több, mint egy hónapja ment Spanyolországba, pár hónapig tervez ott lenni, ő azt mondta, szerinte ő olcsóbban kijön a bolti bevásárlással, mint Budapesten.

Összességében nagyon úgy néz ki, a magyarországi (és általában a régiós, ami alatt most a volt szocialista országokat értjük) élelmiszerárak utolérték, sőt, sok esetben meg is haladták a nyugatiakat. És akkor a minőségről még nem is beszéltünk.

Hogy mindez hova vezet, az nagyon nagy kérdés. A legrosszabb forgatókönyv szerint komoly feszültségeket is kelthet Európa kettészakadása, hiszen a fizetések ugyan eddig is alacsonyabbak voltak ebben a régióban, mint nyugaton, ám legalább azt lehetett mondani, hogy a megélhetés is többe kerül.

A lakhatás ugyan sok esetben még mindig drágább Nyugat-Európában, ugyanakkor az élelmiszerek már nem feltétlenül. Egy korszak végét látjuk?

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: élelmiszer Magyarország Hollandia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr2117955742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2022.10.28. 17:58:30

@P.Elliot: Statisztikai tény, hogy Indiában ritkább az Alzheimer-kór, ami összefügghet a táplálkozási szokásokkal. Alzheimer-kórban a kurkumin több ponton is fékezi a betegség folyamatát.

Golf2 2022.10.28. 17:59:22

Most kutyagolhatok el a gyógyszertárba...

P.Elliot 2022.10.28. 18:14:24

@Golf2: Nem tudom hogy mire jo meg, csak hallottam rola de ma veszek frisset mert ez ami nekem van legalabb 5 eves es utana fogok nezni hogy milyen receptjeik vannak, egyaltalan az ize, a curryben van, azt szeretem, Gabortol kellene megkerdezni hogy milyen recepteket tud ami magyar izlesnek se olyan idegen, neki indiai felesege van, ok jobban tudjak.

Egyebkent vannak igen jo indiai kajak, azt a kis olajban sutott parnacskakat amiben zoldseg vagy hus van, egyenesen imadom, a nan kenyeret meg mindennap meg tudnem enni.
Az a finom fokhagyma es petrezselyem rajta, hat eteti magat.
Szerintem nezz utana az interneten hogy mibe lehet hasznalni es probalgasd.
En fogom, az biztos. Ma munka utan elvisz a lanyom amugy is vasarolni, sajnos nem vezethetek es venni fogok, mindjart fozok is vele valamit vagy belekeverem yoghurtba/ bar lehet hogy abba nem jo vagy levesbe, akarmibe.
Majd megirom hogy latom-e a valtozast a mostani nemileg kodos agyamon.

P.Elliot 2022.10.28. 18:15:16

@Golf2: egyebkent nem a gyogyszertarban aruljak szerintem hanem a fuszereknel, boltban.

dikusz. 2022.10.28. 19:10:38

@Golf2: Most eszembe nem jutott, csak a játékosokra utaltam.

Amúgy az unokatestvére volt a hivatalvezetgető a nyugdíj előtti munkahelyemen, nem szép emlékeim vannak róla...

fhdgy 2022.10.28. 19:39:49

@Golf2: @P.Elliot: Az indiaiak azt is mondják, hogy a fehér embernek két nagy ellensége van, kettő fehér por.

Az egyik a só, a másik a cukor.

Pl. a rizst megfőzték olyan vízben, amiben egy csöpp só sem volt. Nem vagyok finnyás, de ehetetlen volt! Ellenség ide vagy ellenség oda.

P.Elliot 2022.10.28. 20:37:47

@fhdgy: En meg tudom enni a sotlan rizst mivel a gyerekek hoznak gyakran a japan etterembol kajat es sotlan, ragacsos.

Igaz hogy hozza a szoszos hus sos tehat jol fel tudja inni a rizs.
Az indiaiak valoszinu tapasztalapbol esznek keves sot meg cukrot, a szegenyebbjenek meg nem is nagyon jut ra, na meg ha kicsi kortol ezt szokod meg akkor a sos nem izlik..

A kozossegi kertben mogottem egy korombeli indiai hazaspar van, okrat termesztenek mert mint mondja es valoban olvastam is, az okra felere veszi rogton a magas cukorszintet, termeszetes inzulin.
Mind a ketten cukrosok tehat nagyon kell nekik, arulnak uzletben is de eleg vacak meg nincs is mindenhol ezt inkabb a deli allamokban termesztik.
A mult evben koltoztek egy draga nyugdijas telepre ahol minden szep es jo csak kert nincs.

Gyonyoru park, ismerem a helyet, tele van disznovennyel es viraggal de senki nem ultethet meg a haza ele sem zoldsegfelet, kizarolag a teraszara es csak cserepben.

Az okra szinte lugassa no tehat ez targytalan, mire ezt felfogtak mar megvettek a hazat tehat kozossegi kert utan kellett hogy nezzenek. En nem szeretem az okrat de elraktaroztam magamban hogy van gyogyhatasa ha ize nincs is, majd ha raszorulok en is ultetek.

fhdgy 2022.10.28. 20:51:06

@P.Elliot: Megnéztem ezt az okrát. Hogy pontosan mi, még nem tudom, annyit tudtam meg, hogy Mo.-on nem termeszthető, de Bulgáriában már igen.

Lehet, hogy nagyon rosszul emlékszem, de úgy rémlik, hogy Pennsylvaniában élsz. Ha ez kiderül vagy megcáfolódik, akkor kellene beszélni az éghajlatról, hogy mi kell ennek az okrának!

dikusz. 2022.10.28. 20:58:05

@P.Elliot: Albániában is lehet kapni okrát, láttunk árusnál.:)))

P.Elliot 2022.10.28. 20:58:19

New Jerseyben elek. Mar miert ne lenne termesztheto odahaza?
Itt is 4 evszak van aztan a kozossegiben nemcsak az indiaiak termesztik hanem a delrol ide felkoltozott feketek, feherek, ott naluk mindennapi kaja, etelt is suritenek vele, olyan kocsonyas, kisse takonyszeru ha szetfozik.

Konzerveset szeretem, ugy hogy panirozva, kirantva.

P.Elliot 2022.10.28. 21:17:33

@dikusz.: Zolden szedik le de en lattam erettet is mert az indiai no mindig erlel nehany darabot magnak. Csodaszep, narancsszinu bele van olyan mint egy nagyranott krumpli, mar nem is emlekszem hogy kivulrol milyen, mintha az is narancsos, zoldes, cirmos lenne.

Igen, sokfele eszik, otthon nem termelnek?

P.Elliot 2022.10.28. 21:21:42

Az okra tele van magneziummal, nemcsak a cukorbetegsegre jo hanem rak, agyverzes, szivbetegsegek....

Ugy tunik nem art felvenni az egeszseges ennivalok koze ha mar atmentunk orvosi dolgokra...
Minden nemzetnek lehet valami olyan ennivaloja, zoldsegfeleje ami nagyon hasznos.

fhdgy 2022.10.28. 21:38:04

@P.Elliot: Ha azt írják, hogy nálunk nem, de Bulgáriában igen, akkor ez azt jelentheti, hogy melegebb éghajlat kell neki, mint, ami nálunk van.

Nézegettem a térképet, meg kutattam az emlékeimben, Úgy tudom, hogy New York kicsit délebre van, mint Róma, de Róma melegebb éghajlatú, mert a Labrador áramlat miatt Amerika keleti partján az óceán hűt, míg Róma mediterrán éghajlatú. New York New Jersey-vel van kb. egy magasságban.

New Jersey észak-déli kiterjedése kb. 270 km., ez alig több mint Mo.-é.

Akkor most a kérdés, New Jerseynek mediterrán éghajlata van-e, vagy inkább hasonló Mo.-hoz?

P.Elliot 2022.10.28. 21:46:19

@fhdgy: New Jersey eghajlata pont olyan mint otthon.
Vannak neha teveszmek hogy pl, a kiwi nem el meg a mi/ itt es otthon/ eghajlatunkon aztan csak latnad a kiwi lugasomat tele gyumolccsel.
Iden ugyan kevesebb mert megfigyeltem hogy minden masodik evben bo a termes, ha meg kevesebb akklor nagyobbak.

Otthon is van kiwi, sot kiwi ultetveny is mint olvastam.
Tehat okra is lesz csak ultetni kell.

fhdgy 2022.10.28. 21:58:41

@P.Elliot: A kiwiről én is tudom, hogy nálunk megél. A fagytűrése kb. megegyezik a szőlőjével. Ez azt is jelentheti, hogy pár év hurrá holly day, aztán egy fagy tönkreteszi, pár évet várni kell, míg regenerálódik.

Pl. az unokatestvéreimnek van fügefája. Idén is szépen termett, meg ízletes is volt. 2017-ben viszont március elején volt -17 fok, ami betett neki. Kettő év helybenjárás volt.

dikusz. 2022.10.28. 23:13:34

@P.Elliot: Világjelenség, majd' minden ország focicsapataiban, kézi-, kosárlabdacsapatában játszanak "idegenlégiósok".

Ismerősöm unokája (még általános iskolás) nagyon tehetségesen focizik, és nagyon szereti is a focit. Egy nagy múltú focicsapat tehetségkutatói megkeresték őt, és azóta a klubnál van. Minden áldott nap edzés van, és még azt is megszabják neki, hogy mit sportolhat.

A lehetőségek -hogy az iskolákban mit, és hogyan lehet sportolni- nemigen különböznek mostanság attól, mint ami a mi időnkben volt. Bár akkor nem volt luxus a sport, voltak egyesületek, ahova a sportolni vágyó iskolások el tudtak menni anélkül, hogy a szülőknek komoly összegeket kellett volna kifizetni ezért.

dikusz. 2022.10.28. 23:19:01

@P.Elliot: Olyan mennyiségben, hogy kereskedni lehessen vele, biztos nem. Sőt, szerintem egyáltalán nem termelnek itthon okrát.

M. Péter 2022.10.29. 00:28:15

@P.Elliot: Van sok fociakadémia Mo.-n, de csak arra céljuk, hogy lenyúlják az állami támogatást. Ha egy csapat nemzetközi színvonalú játékost akar, akkor külföldön kell szétnéznie.

A válogatottban is vannak érdekes dolgok, pl. Callum Styles angol, az angol másodosztályban játszik, angol válogatottságra nincs esélye, de egy magyar nagyapja révén magyar válogatott, a brazil Paulo Vinícius, honosított magyar állampolgár is játszott a magyar válogatottban.

P.Elliot 2022.10.29. 02:12:52

@M. Péter: Erdekes,.....persze mostanaban mindenhol van"vendegjatekos".....

P.Elliot 2022.10.29. 02:15:04

@dikusz.: Na akkor nem tudhatod hogy nem-e lesz a kolokbol egy hires futbalista, legalabb ismered.

Congeria 2022.10.29. 03:35:11

@P.Elliot:
A kiváló magyar focisták külföldi clubokban játszanak, azok meg tudják őket fizetni. Tanulni és fejlődni is tudnak ott. Amikor a magyar válogatott csapat játszik, akkor viszont hazajönnek a magyar mezt felhúzni és igen sikeresek.

BTW, hogyan tudsz computerezni, gépelni egy csuklóval?

P.Elliot 2022.10.29. 03:52:13

@Congeria: Aha, ertem mar, a valogatott csak osszejon ha jelentos meccs van.

Tudok kompjuterezni csak lassan es nehezen, szerencsere a bal csuklom tort el, a jobb az ep. Amugy idegesitoen telik az ido mert minden munkamban akadalyoz ez , sot soknal nem is tudom csinalni, a csalad nem is engedi, nagyon zavar ez a mozgaskorlatozas.

Congeria 2022.10.29. 05:22:44

@P.Elliot:

Nem "jelentős", hanem nemzetközi mérkőzések, pl. világbajnokság, európai bajnokság, olimpia. Magyarországot képviselik. Nemzetek csapatai játszanak egymás ellen.

Én nem szoktam nézni semmilyen meccset, nagyon izgulós vagyok. A fiaim sportoló korukban még az úszóversenyeket végig izgultam, de a vizilabdát már nem tudtam.
Ez az ismeret csak rám ragadt. Tévedhetek.

SzZoole 2022.10.29. 16:13:04

Ilyen nincs és mégpedig van, 20 fok, verőfényes napsütés október végén, a rózsám virágzik meg valami sárga virágú bokor is, nincs szívem visszametszeni őket, hova lesz ez a világ……

ibb.co/XZgdmf2

Golf2 2022.10.29. 17:24:40

@P.Elliot: Vettem gyógyszertárban kurkuma tabletta.

P.Elliot 2022.10.29. 17:35:45

@Golf2: Aztan ird meg hogy mit hasznalt hosszabb tavon, tunetek, mindent... A gingert sem art ha beveted.
En is vettem de porban, fuszerkent majd nezek ra receptet meg friss ginger gyokeret, abbol majd teat fozogetek meg fozok vele, sok kinai es japan recept kis van amibe kell.

Majd utanenezek hogy melyik fuszer vagy noveny tartja karban az agyat. A fokhagyma is hires errol, foleg a nyers. Az oregkori agyerelmeszesedestol mindenki tart.

Meg a csalad is, ...meltan!

fhdgy 2022.10.29. 19:14:11

@P.Elliot: "Az öregkori agyérelmeszesedéstől mindenki tart", á, nem csak azok, akiknek nincs, vagy még nem súlyos!

fhdgy 2022.10.29. 19:15:50

@SzZoole: 20 fok, az semmi, itt az előbb, este hét előtt, kint, egy szúnyog akart lakmározni belőlem! Október 29.-én, érted?

fhdgy 2022.10.29. 19:18:46

@SzZoole: Ma a lányok kitettek magukért, felejthetetlenek voltak. Nem azért, mert olyan jók voltam, hanem mert olyan rosszak voltak.

Az egyik pl. szájba rúgott. Jó pár meg dilis volt. Évekkel ezelőtt volt ilyen rossz fejni őket. Nem tudom, hogy mi lőtte őket, de dili volt a köbön!

SzZoole 2022.10.29. 20:03:57

@fhdgy: reméljük decemberre hidegebb lesz, máskülönben, hogy fogja a mikuláncsbácsi ijesztegetni a kismurmucokat ilyen melegben :-)))

ibb.co/mJs0QkL

SzZoole 2022.10.29. 20:07:09

@fhdgy: “ Ma a lányok kitettek magukért, felejthetetlenek voltak. Nem azért, mert olyan jók voltam, hanem mert olyan rosszak voltak.”

Lehet a korai menopause teszi :-)))

fhdgy 2022.10.29. 20:10:22

@SzZoole: Nem. Nagyon nem! Tombolnak a hormonok.

Ma a lányok dilisek voltak, de arról nem írtam, hogy a fiúk meg törtek, zúztak!

SzZoole 2022.10.29. 20:16:42

@fhdgy: most van a bagzási idő a kecskekisasszonyoknál?

A bakkok is strumangolnának? :-)))

fhdgy 2022.10.29. 20:17:43

@SzZoole: Úgy, ahogy írni tetszik!

fhdgy 2022.10.29. 20:19:30

@SzZoole: Talán holnap a csajoknak teljesülnek a kívánságaik!

A fiúk közül csak egy mehet a mennybe! ( képletesen )

SzZoole 2022.10.29. 20:25:55

@fhdgy: gondolom az új bak :-)

Egy bak megbirja ugorni az összes jányt? :-)

fhdgy 2022.10.29. 20:29:53

@SzZoole: Egy bak elvileg egy 50-es háremnek is kedvére tud tenni.

Itt most csak 12-13 lesz a követelmény!

SzZoole 2022.10.29. 20:32:00

@fhdgy: minden nő álma lenne egy ilyen bak :-)))

fhdgy 2022.10.29. 20:32:42

@SzZoole: Túl messzire mész a következtetéseiddel!

P.Elliot 2022.10.29. 21:27:52

@fhdgy: Itt is meleg nap volt, napos de csak delutanfele.
Ez itt nem szokatlan, emlekszem vagy 40 evvel ezelott egy csaladi unneppel kapcsolatban hogy ezen a napon is milyen szep ido volt.
Oktober eleje hideg altalaban de utana azert felmelegszik. Halaadas napja november vegen meg mindig szep oszi ido, egyszer emlekszem arra hogy azon a napon szankon vittuk a kislanyunkat a parkba es igencsak belemerult a hoba a csizmank.

Fel fognak menni a futes arak szerintem mindenhol.

fhdgy 2022.10.30. 08:06:26

@P.Elliot: Itt az elmúlt pár nap ködös, nyálkás volt. Volt, amikor csak 12 után szállt fel a köd. Aztán nem sokra rás szép napsütés. A legmagasabb hőmérséklet 18-20 fok volt.

SzZoole 2022.10.31. 15:29:20

Becsomagoltam, remélem semmit nem felejtettem ki :-)

ibb.co/Wxy64zD

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.10.31. 16:24:32

Jo reggelt (estet) mindenkinek :) tegnap jottunk haza egy par napos, nagyon szep oszi Sierrak-beli kiruccanasrol. Akartok egy kepes sztorit az aranylaz, es Hollywood aranykoranak idejerol? :)

SzZoole 2022.10.31. 17:39:58

@Zsuzsi65: legyen sok csini-Zsuzsis kép :-)

P.Elliot 2022.10.31. 18:32:07

@Zsuzsi65: Persze hogy akarunk, en legalabbis, tudod hogy mindig ertekeltem a beszamoloidat, irjad csak...

Golf2 2022.10.31. 18:44:36

@SzZoole: Féltucatnyi bizalmas kormányzati iratot továbbított a kormány zárt e-mail-szervereiről személyes e-mail-címére az elmúlt hetekben Suella Braverman "brit" belügyminiszter. (Aki mellesleg indiai szülők gyermeke - a szerk.) Az ügyben, amely Rishi Sunak miniszterelnök kormányának első komolyabb belpolitikai botrányává kezd fajulni...ejnye ejnye...

SzZoole 2022.10.31. 18:46:04

@Golf2: nincs új a nap alatt

Golf2 2022.10.31. 18:48:22

@SzZoole: gyanú szerint az orosz elnöknek dolgozó ügynökök feltörték Liz Truss volt brit miniszterelnök magántelefonját – adta hírül a The Mail. A portál szerint az ügynökök megszerezték a legfontosabb nemzetközi szövetségesekkel folytatott tárgyalások szigorúan titkos részleteit...
Ennyi balfaszt...

Golf2 2022.10.31. 18:52:18

@Golf2: Bolsonaro vereséget szenvedett...
Hála Istennek,1 patkánnyal kevesebb,orbánc duzzoghat.

SzZoole 2022.11.01. 16:30:31

Na hol van mindenki, a temetőben égeti a gyertyát?

nyuszigonosz 2022.11.01. 17:38:50

@SzZoole: Ma autópályák voltak. :-) Hosszú hétvége lett így, hogy ma a munkaszüneti nap. Ki kellett használni. :-)

SzZoole 2022.11.01. 17:41:44

@nyuszigonosz: felétek is négy napos ünnep volt, Magyarországon tudom, hogy az van, nálunk nem day off a november elseje.

nyuszigonosz 2022.11.01. 18:22:46

@SzZoole: Nem dehogy. :-)
Csak hát hétvége aztán a hétfö ugyan munkanap de a kedd (ma) meg nem - és a hétföt aki tudta szabaddá tette. Így lett hosszú hétvége. :-)

SzZoole 2022.11.01. 18:31:51

@nyuszigonosz: dejóegyeseknek :-)

Én meg húzom az igát…….sírok :-)

nyuszigonosz 2022.11.01. 20:43:48

@SzZoole: Majd ha elhiszem. :-)

Amúgy itt is csak öt tartományban a 16- ból volt a mai nap munkaszüneti.
Jó helyen kell élni. :-)

Golf2 2022.11.02. 12:45:30

@SzZoole: külföldön biztosítási jogviszonnyal rendelkező adózóknak meghatározott IDŐNKÉNT??? kérelmezniük kell járulékfizetési kötelezettségük előírásának törlését, és ezzel egyidejűleg ismételten igazolniuk kell külföldi biztosítási jogviszonyuk fennállását...Eddig is így volt ez a szivatás?

SzZoole 2022.11.02. 13:36:51

@Golf2: halványlilafingomsincs, és őszintén, nem is igazán érdekel :-)

fhdgy 2022.11.03. 20:32:17

Bármi meglepő is, van ár csökkenés is.

Ma vettem zártszelvényeket és 6 méteres szála 500 HUF-fal volt olcsóbb, mint korábban.

P.Elliot 2022.11.04. 13:38:34

Nincs uj poszt?

Hat ez jol leult.
Ez azt jelenti hogy itt mar vege a beszelgetesnek?

Igazan sajnalom, egyreszt meg is ertem, ha valahonnan elmennek az emberek azt a topikot nem erdemes tovabb tartani.

fhdgy 2022.11.04. 14:39:20

@P.Elliot: Aki itt van viszonylag közel hozzám, nem csodálkozom, hogy nincs kedve kommentelni.

Elég álmos idő van, én is legszívesebben aludnék egyet, de már nincs rá idő, nem sokára megyek a kecskékhez.

dikusz. 2022.11.04. 15:43:51

@P.Elliot: Az összes blog, amelyiket olvastam (nem volt túl sok), és hozzá is szóltam pár év után megszűnt. Egyet kivéve, de a törzstagok ott nagyon kitartóak.

Ha megnézed a Blogajánlót itt a H.A.-n azok a blogok sem aktívak már, pedig itteni törzstagokéi.
Ez a blog akkor ült le (ha jól emlékszem), amikor a bloggazda írt egy lezáró posztot, hogy befejezte. Megmondta akkor lesz új, ha mi írunk.
Megértem a döntését, mert akkor sem érkezett be a tagoktól új írás. De minden nap jelent meg új poszt, ami nem feltétlenül volt szerencsés. Szerintem kevesebb több lett volna.

dikusz. 2022.11.04. 16:01:14

@P.Elliot: Beszélgetni meg csak akkor tudunk egymással, ha kapunk választ a kommentünkre.

Volt már arra nem is egyszer példa most, és régebben is, hogy válaszoltam, írtam valakinek, és nem reagáltak, pedig érdekelt volna a véleményük. Nem tudtam mi van, haragszanak-e valamiért?
Aztán lehet csak az volt a gond, hogy a világ másik felén élnek, vagy dolgoznak, és nem ülnek állandóan a gép előtt. Három nap múlva meg már lefutott a téma.

P.Elliot 2022.11.04. 16:56:50

@dikusz.: Sokszor van olyan hogy nincs ido irni, mire van addigra ti agyban vagytok az idoeltolodas miatt.
Meg talan olyan is hogy az illeto igazat adott neked bar nem jelezte.
Volt hogy nalam is kimaradt a valasz ennek -annak, meg ettol-attol, mondjuk nem tartottam tragedianak.

Igen regen porgott az egesz, jon a tel, tobb idom lesz, lehet hogy inditok egy topikot csak sima beszelgetesnek.

A blog nem nekem valo, oda kotelezoen jarni kell, eletben tartani de miert is?
Digger blogjat szerettem de volt egy pont az utolso posztjai elott ahol nem akartam elhinni hogy ezt o irta, vagy irattak csak vele, esetleg mas irta helyette mert annyira mas volt, nezeteivel total ellentetes, ez nem o volt akit annyira szerettem olvasni.

Az igazi kedvencem hagyma blogja volt, van hogy meg mindig rakattintok es olvasgatom es faj a szivem erte hogy igy ert veget.

Azt is hogy nem talalkozhattam vele pedig megbeszeltuk hogy ha autos utazgatasaink kozben arrafele jarunk beugrunk hozzajuk.
Kozben a ferjem meghalt, egyelore nem ugy fest hogy arrafele jarnank de ha igen, irok a felesegenek/ nem szamit ha ujra ferjhezment/ es megkerdezem hogy meglatogathatom-e egy kis beszelgetesre, meg vinni akarok neki valamit amit egyebkent is vittem volna ha hagyma el.

Emlekszem hagyma azt irta hogy annak a nonek a szeme mindig nevetett, eloszor is abba szeretett bele. Tenyleg neveto akkor is ha nem mosolyog, alul a szemheja olyan mintha meg lenne duzzadva/ rossz meghatarozas de nem tudok hirtelenul kulonbet/, attol olyan neveto de egyebkent is mosolygos volt.

En elhiszem hogy Tivadarba bele lehetett szeretni egy nonek mert csondes volt, azok a deli allamban lako pasasok jobbjara hangos, verekedos barmok, inkabb felni kell toluk, nem hiaba kerdezte meg lanykeresnel az a no hagymatol hogy szokta-e verni a feleseget.

Olyan kellemes kulseju kis no volt szegeny, kar hogy igy sikerult neki az elet.

En remelem hogy talalt ujra maganak, ezuttal egy nem verekedos pasast.

Golf2 2022.11.04. 17:29:09

@P.Elliot: Miért szinte mindig a férfiak halnak elöbb,ahogy írod is? Ebben nem kéne egyenjogúság? Ráadásul később mehetnek nyugdíjba...

P.Elliot 2022.11.04. 17:44:40

@Golf2: A kezetekben van az egyenjogusag csak elni kell vele.

A nok ritkan es moderaltan isznak, nem zabaljak magukat agyon zsiros kajakkal, nem heveresznek a teve elott/ hazimunkazni kell, gyereket apolni, nevelni, ellatni/ es igy tovabb....

Vedd at a nok eletmodjat es sokaig fogsz elni.
Nyugdijba elobb mennek de megerdemelten, a csalad munka utani ellatasa a hosszu evek alatt elegge ki tudja oket nyujtani egeszsegileg is.
Kezdheted az eletmodvaltast.

Csodabogár 2022.11.04. 18:46:46

@dikusz.: Sajnos tényleg elülnek a blogok. Én is igen ritkán írok, de néha aztán elég sokan olvasnak. Kommentek nálam igen ritkák, csak azok szoktak néha valamit hozzá szólni, akik személyesen ismernek. Persze nem is olyan témákról írok, amihez sokat hozzá lehetne tenni. Igazából magamnak írok, mikor pont írhatnékom támad.
Ez itt nagy kár. Én nemigen olvasok más blogokat, de itt nagy és színes társaság volt, kár érte. Valaki már irhatna valamit és megint belendülnének az emberek.

fhdgy 2022.11.04. 19:08:03

@P.Elliot: Nem, nem! Nem szoktam vitatkozni veled, de most nagyon ellent kell, hogy mondjak!

A férfiak a tenyerükön hordják a nőket, a széltől is védik őket, vigyáznak rájuk, mint a szemük fényére!

Így, az őrzött tovább él, mint az őr!

Mondj ellent, ha tudsz! -:)

P.Elliot 2022.11.04. 19:17:32

@Csodabogár: En kuldtem be egy utazasi beszamolot vagy 2-3 honapja amit meg nem tettek ide be.
Jo, semmi hatar atkelos dolog nincs benne, egy egyszeru beszamolo egy autos utazasrol, lehet hogy HA ugy gondolja hogy nem idevalo de legalabb akkor masfelet raknanak be, valamit amirol lehet beszelgetni.

Egyebkent tudnek folyamatosan egy darabig utazasi vagy masfele posztot irni de az nem hataratkelos.

Zsuzsi is igert utazasit csak gondolom ossze kell szednie eloszor,

P.Elliot 2022.11.04. 19:22:28

@fhdgy:

Te lattal mar ilyen tenyeren hordott szeltol is ovott not?
Nem azert mondom de en egy darabot sem. A regi vilagban talan akadt ilyen ha eleg gazdag volt a ferj es igen szerelmes, na meg feltekeny.

Kihaloban levo kihalt ferfifajta.

fhdgy 2022.11.04. 20:01:16

@P.Elliot: Azért a férfiaknak nehezebb az élete! El kell viselniük a női zsarnokságot! -:)

P.Elliot 2022.11.04. 20:17:24

@fhdgy:
Nem, nem kell elviselni, elhetnek maguk is egyedul, ki tiltja meg nekik es akkor nem kell zsarnoksagban elni, ilyen egyszeru ez.

fhdgy 2022.11.04. 20:23:18

@P.Elliot: Én követem a tanácsodat.

Csodabogár 2022.11.04. 21:49:59

@fhdgy: Te valahol a múlt század első felében jársz! Ilyen nők megszűntek lenni mióta nálunk népi demokrácia lett. Megkaptuk a nagy szabadságot, dolgozhattunk és vezethettük a háztartást is mellette.
Én ugyan soha nem mentem be ebbe az utcába és utálom az egész feminista mozgalmat. Ennek ellenére 18 éves koromtól tudtam gondoskodni magamról, mindig dolgoztam és az volt a jelszaval a férfiakkal kapcsolatbaj, hogy gondoskodjon magáról, mert én magamat mindig el fogom tartani.
A házasságom remek volt, csak a hál választott el minket.:-(( De nem óvott sniki sem a széltől és nem hordott a tenyerén. Rgyen rangó partnerek voltunk.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.11.04. 22:26:01

@P.Elliot: Igen, a poszt meg hatravan, most kicsit be vagyok havazva, mert anyosom temetesenek az elokeszuletei elveszik az idom es energiam nagy reszet.
De nem felejtettem el, valamikor a jovo het utan nekiallok es megirom :)

dikusz. 2022.11.04. 22:32:45

@P.Elliot: Érdemes elolvasnod @Arthamyr: kommentjét, nagyon pontosan leírta, hogy mi lett a Határátkelőből:

"...A belterjesség annak is köszönhető, hogy ritkán van új poszt, ez egy halott blog, azok járnak ide leginkább, akik valamikor régebben ideszoktak." - teljesen igaza van.

Igazi határátkelős posztok már akkor sem voltak túl gyakoriak, amikor elkezdtem kommentelni, kb 4 éve. Viszont a társaság jó volt, a bloggazda jobban törődött a bloggal, ha nem túl gyakran, de hozzá is szólt.
Aztán elkezdődtek a beszólások, veszekedések, összeveszések a törzstagok között, ez indította el a lavinát. Voltak, akik pont emiatt szálltak ki.
Hagymáról: nem volt könnyű természetű ember, bár valóban jól írt, de nem tűrt el ellenvéleményt, és nem ismerte el, ha valamiben hibázott, nekem is volt vitám vele. Amikor itt, és egy másik blogon, ahol törzskommentelő volt megtudtuk, hogy elvesztette a harcot, akkor a fia kb olyasmit írt, hogy: apám véleménye néha eléggé tenyérbemászó tudott lenni. Valóban, de ez annyira emberi, szeretettel teli megnyilvánulás volt, tényleg ilyen lehetett életben is.

dikusz. 2022.11.04. 22:51:55

@Csodabogár: Sajnálom én is, hogy ennek a blognak a sorsa így alakult. Annak idején (nem volt könnyű szakasza az életemnek) éppen azért kezdtem el ide kommentelni, mert olyan jó hangulat volt. Nagyon jót tudtam derülni azon, ahogy egymást ugratta a társaság. Aztán, mint fentebb említettem, elfogyott a téma, jöttek a beszólások, egymás szekálása, és azt hiszem, a bloggazda és belefáradt, és akadt fontosabb feladata is.

A saját blogról: ha magadnak írsz, akkor nem feltétlen kellene nyilvánosan blogolnod, mert a mindennapjaid akkor nyilvánosságot kapnak, és hacsak nem kapcsolod ki a kommentelést, be is fognak szólni.
Már én is gondolkodtam azon, hogy leírom az emlékeimet, de az biztos, hogy nem blog formájában fogom tenni. A fiam kért is rá, hogy tegyem ezt, neki emlék lesz, mást meg úgysem érdekel, meg nem is tartozik senkire.

Nekem is van legalább három posztom elkezdve, hogy ide beküldöm, de minél több idő telik el, annál jobban elbizonytalanodom, hogy érdemes-e befejeznem. Itthoni élmények, séták, nem biztos, hogy mást érdekelnek.

P.Elliot 2022.11.05. 00:46:18

@Zsuzsi65: Anyosod meghalt? Szegeny!

Mi tortent? Beteg volt? Nem lehetett az olyan idos. Szegeny aposod, most mi lesz vele, egyedul fog elni tovabb a hazukban vagy van vele valaki?
Nem, ne siess a poszttal, majd kivarjuk van ido. Reszvetem a csaladnak....

P.Elliot 2022.11.05. 00:59:26

@dikusz.: Hagymarol nekem nem a nehez termeszete jut eszembe mert alig ismertem, hanem a blogja, azon belul az a szerencsetlen elete ahogy itt elt. Sok magyar jon ki illegalisan de valahogy mindenkinek elrendezodik az elete. Mar az elejetol.

Nagyon feldult az amikor olvastam hogy meg egy szobaja se volt egy idoben es munkaja sem, penze sem, sot ott toltotte az ejszakat egy szemetesnel ahol megjelentek az ejjeli allatok kikotorni a szemetbol ami eheto es hogy a kozelben lakok vittek neki enni vagy ilyesmit.

Ami a fiat illeti ilyen velemenyt a halott apjarol, megvan a velemenyem rola.
Egyebkent egy szot se szolhat senkirol mert igazan megerte a penzet az is vagy meg rosszabb lehetett mert olvastam az ujsag hirekben hogy vett egy rendorjarori kocsit/ itt szoktak ilyet selejtezni, jo strapabiro kocsik, hasznalni csak ugy szabad hogy atfesteted.

Ez a jellemtelen alak meg vezette ugy ahogy volt, mint ahogy az ujsagcikk irta, megjatszotta a sherifet, / valoszinu valami egyenruhat is keritett vagy ahhoz hasonlitot es megallitgatta a kocsikat, jatszotta a rendort.

Ezert itt nagyon komoly buntetes jar, es ez kritizalta az apjat?

Ez valami borzaszto, ekkora lecsuszast, az is hogy sehol egy allando munka/ a vege fele mar igen/, egy nyugodt zug, mindenkit sajnalni tudok aki odaig jutott.

Ezt a pasast is.

P.Elliot 2022.11.05. 01:03:34

@dikusz.: Mar olyan sokszor irtam hogy kuldjel mar posztot, annyi sok emleked lehet annyi sok kilometer es csavargas utan.

Erre kiderul hogy 3 posztod is van de meg nem fejezted be.

Kerlek szepen csinald, te olyan helyeken jartal ahol mi nem, legalabb masok elmenyeit elvezhessuk.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.11.05. 01:26:34

@P.Elliot: Anyosom mar eleg idos, 92, es egy ideje demenciaja volt. Az utobbi par honapban kezdett leepulni, fogyni kezdett - a demencia elorehaladtaval a fizikai allapot is romlik. Mar egy par honapja egy otthonban volt, mert otthon a sogorom, aki vele lakik, mar nem tudta gondozni.
Aposom mar 7 eve nem el...erdekes veletlen egybeeses, mert latom, hogy pont arrol volt szo feljebb, hogy a nok tovabb elnek altalaban, mint a ferfiak :)

P.Elliot 2022.11.05. 01:43:55

@Zsuzsi65: Kicsit meg vagyok ezzel zavarodva. Evekkel ezelott valami fotot is feltettel, karacsonyi vagy Halaadasnapi, ki voltak pakolva a etelek es az anyosod is ott volt ha az volt meg mas is es nem nezett ki ilyen idosnek, azert vagyok meglepve.

Akkor ezek szerint a lanyaid amerikai nagyszulei mar nincsenek.

A demenciat ne is mond, vejem apja is abban van, az apolasa borzaszto, nem is szemelyileg hanem folyon meglog ha nem figyelik, koszal, elviszi a kocsikulcsot, kocsival egyutt es csaladot a hidegleles kerulgeti.

Ennek is valami otthon kene de nem hajlando bemenni, apolot plane nem akar maga korul, csak a szuk csaladot, neha meg azt sem.

Borzaszto betegseg.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.11.05. 03:08:15

@P.Elliot: Nahat, micsoda memoriad van! :) Tenyleg volt jo par eve egy ilyen posztom :)
Igen, sajnos a demenzia/Alzheimer egy olyan betegseg, ami inkabb a csaladnak megterhelo. Anyosom is parszor elment otthonrol, utana meg nem akart hazamenni, a rendorok segitsegevel sikerult hazavinni. Az volt a paranoiaja, hogy a gondozoja meg akarja ot mergezni...
Egy ido utan a mozgasaban is korlatozva volt, kerekes szekbe kenyszerult, ekkor dontott ugy a csalad, hogy ideje beadni ot egy otthonba.

fhdgy 2022.11.05. 11:22:02

@Csodabogár: Nem járok a múlt század első felében, csak egy kicsit provokáló voltam, mindjárt lett is pár hozzászólás! -:)

Golf2 2022.11.05. 11:24:59

@P.Elliot: Vannak normálisan étkező,nem ivó,gyerekkel törődő férfiak is. Az idősotthonokban 10ből 7 nő csak 3 férfi.Inkább genetika.Ezért igazságtalan hogy itt 58 évesen fiatalon lelépnek a nők nyugdíjba,a férfiak nagyrésze meg se éri a 65öt. Fordítva kéne.

P.Elliot 2022.11.05. 15:42:19

@Golf2: Majd akkor beszelj igazsagtalansagrol ha a ferfiak atveszik a munka utani hazimunkakat.
Addig egy szavad sem lehet.
Egyebkent miert akarsz tovabb elni? Szeretned a tolokocsit, a zavart fej diktalta bolyongast vagy mit?

En viszont nem, barmikor utnak indulok amikor a betegseg ugy diktalja illetve mar atleptem azon hogy ragaszkodjak az elethez, foleg nem szeretnem megerni az effele bolyongasokat, a zavart fej ijedtseget/ valoszinu hogy tele vannak felelemmel, neha agresszivitassal, zavartsaggal, mire jo ezt fennttartani?

En inkabb ettol felek. Sokkal jobb meg eroben utnak indulni mint zavarodva kesobb.
Nem olyan menyorszag ez a vilag hogy egy idon tul olyan nagyon ragaszkodnek hozza. Megeltem a jot, ne kelljen mar lecsuszni a rosszra....

P.Elliot 2022.11.05. 15:57:28

@fhdgy: Na ez az, valamirol beszelgetni kell es akad mindjart hozza tars.

Most jottem az orvostol, csak gyogyszer feliratas a kovetkezo 3 honapra, bejelentese a csuklotoresnek hogy naluk is meglegyenek a korhazi papirjaim.
Uj doktornohoz kerultem/ ez egy orvoscsoport/, egy fiatal indiai lany, omlott belole a szo amikor erdeklodtem a gyogyszerem irant hogy ha felmenne a vernyomasom valami miatt akkor szedhetek-e be meg belole.

Te, ez felmondta az egesz vizsga anyagat ebbol, azt is hogy a gyogyszerem a legkisebb hatoanyagot tartalmazza, errol a tobbi nem beszelt, tehat enyhe, rendkivul elveztem, vegen meg is dicsertem hogy milyen kiterjedt tanacsokat kaptam, / a tobbi is elmondja de rovidebben/, olyan aranyos volt, igazi jo orvos lesz belole.

Egyre tobb indiai orvos van, en szeretem oket, egy kivetelevel a Dr. Achmed aki viszont istenverte akadekoskodo, feleslegesen aprolekos, minden szarba belekot, hehehe.
Egyebkent az is nagyon jo orvos csak tobbnyire feleslegesen aprolekos.

Egyszer szoba jott/ az itteni orvosok beszedesek, a maganeletuket tekintve is ha olyasmire fordulna a szo/ hogy a felesege ukran, gondolom egy kis szoke szepseg, / a pasas se nez ki rosszul csak nagydarab, kopasz /, es persze a zoldkartya is valoszinu lokott az ukran lany dontesen.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.11.05. 17:32:21

@P.Elliot: Szamomra nincsenek veletlenek...micsoda idozites, hogy a ferjem tegnap,amikor lement az oceanpartra kicsit kifujni a het faradalmait, es stresszet, latta, hogy valami keszul: Alzheimer walk szombaton!
Szamomra mindig szimpatikus volt itt az USA-ban, hogy az emberek spontan modon is nagyon sok mindent kezdemenyeznek, sok non-profit szervezet szervez ilyen akciokat, amivel valamiyen ugyre akarjak felhivni a figyelmet es/vagy adomanyt gyujtenek.
Ez itt egy 2 merfoldes seta az oceanparton (Huntington Beach), es a kulonbozo szinu szalagok/viragok megvasarlasaval az Alzheimer kor elleni kulzdelemt tamogatjak. A kulonbozo szinek azt jelentik, ha valaki 1. tamogato 2. hozzatartozoja hunyt el demenciaban 3. o maga szenved ebben

keptarhely.eu/view.php?file=20221105v01xdwx8q.jpeg

P.Elliot 2022.11.05. 17:47:27

@Zsuzsi65: Itt New Jerseyben ugyanez van. Rengeteg rendezveny a betegekert, kutatasert, 5-10-20 $-os belepok, van ahol annyit adsz csak amit akarsz.

Kozben persze vannak tarsaid akik ugyanezert mentek, lehet dumalni, segiteni szervezkedni, akar baratokat talalni, igen, jok ezek a kozos osszejovetelek es valoban segitseget jelent a szervezetnek. Az is jo hogy sok gyereket elhoznak ra es mar koran megtanuljak ugyanezt.

Tegnap ota tobbszor eszembe jutott az anyosod hogy ugye en nem jarok igy?
Nehez dolgok ezek.
Lanyaid mar nagyok lehetnek, elvegeztek az iskolakat? Elhuztak mar otthonrol ?

Baratnom sirankozott hogy az unoka kulon koltozott toluk, 20 eves es alig varta, hehehe..... Mondtam neki hogy orulj az oromenek, kinek van kedve otthon lakni ha mindenbe beleszolnak/ a nagymama foleg/....Hogy o nem...
Dehogyisnem!

fhdgy 2022.11.05. 18:41:45

@P.Elliot: Az élet egy misztérium, ne keressünk benne sok racionalitást. Persze van benne, de csak addig, amíg kvázi jól mennek a dolgok.

Én is láttam már bátor embereket ( amíg nem szorult a húrok a nyakuk körül ). Láttam olyanokat is, akik emelt fővel néztek szembe a sorsukkal. Én is szeretnék bátor lenni, ha eljön az idő, de a nagy kérdés, hogy mi leszek akkor, ahhoz képest, ami most vagyok?

Ezt nem tudhatjuk.

Mint volt katonatiszt, sokat gondolkodtam azon, hogy amikor már semmire sincs remény, nem lenne jobb egy pisztoly az ember keze ügyében?

Hangsúlyozom, ezek nagyon teoretikus dolgok. Amíg nem reális a veszély, könnyű játszani a nagymenőt, de mi lesz akkor, amikor nem babra megy a játék!?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.11.05. 21:48:46

@P.Elliot: Lanyok amolyan itt-is-ott is allapotban :) Nagyobbik eppen Washington DC-ben gyakornokoskodik, es remeli, hogy sikerul ott allast kapni valahol. O szereti a keleti partot, a negy evszakot, az europaihoz valamivel kozelebb allo miliot, szoval el tudna ott kepzelni az eletet.
A kisebbik meg itthon, most community college-ba jar helyben, es tervezi, hogy transzferal egy CA allami egyetemre, esetleg Oregon is szoba kerult...meglatjuk, neki hogyan alakulnak a dolgai. Manapsag nehez kulon koltozni, ezt biztos te is tudod, az berleti es minden mas arak az egekben...

P.Elliot 2022.11.06. 00:11:23

@Zsuzsi65: Sok szerencset a lanyoknak, biztos vagyok benne hogy megtalaljak a jo eletet maguknak a jovoben, buszke lehetsz rajuk.

Gyorsan telik az ido, mi? Nemreg voltak gyerekek, kulonosen a kicsi, ha jol emlekszem 5 eves volt amikor kijottetek aztan nezd meg, felnott!

P.Elliot 2022.11.06. 00:14:32

@fhdgy: De, a pisztoly nem is rossz valasztas, gyors bar inkabb jobb lenne ha elaltatnanak, jobban mondva tul altatnanak.
Na majd lesz valahogy, tuljutunk rajta ha odakerulunk.

P.Elliot 2022.11.06. 00:52:37

@fhdgy: A multkor irtam a New Yorki maratonrol.

Most lesz vasarnap, odacovekelem magamat a teve ele. Lattam az elozetest, penteken mar ment a felvonulas New York valamelyik reszen, azt hiszem a Central Park korul, nagy hepaj, zaszlokkal felvonultak azok az orszagok akik reszt vesznek benne, hatalmas mulatas ment maris, Magyarorszag is ott volt nagyjabol 10 versenyzovel. Meseltek hogy 1970-ben kezdtek el ott a maratont 170 versenyzovel es holnap 50 ezer ember fogja megfuttatni a sportcipojet.

De jo lenne bemenni megnezni, bar nezoje eloben szerintem tobb lesz mint 50 ezer.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása