oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. február 21. 06:28,  A pakolás édes gyötrelmei 177 komment

2017. február 21. 06:28 Határátkelő

A pakolás édes gyötrelmei

Ha azt mondom, pakolás, akkor alighanem a legtöbb határátkelőnek (a férfiaknak biztos…) egy pillanatra gombóc keletkezik a gyomrában, mert hát ugye pakolni általában senki sem szeret, ellenben muszáj, amikor az ember hazaindul hosszabb-rövidebb látogatásra. A helyzet ráadásul nem is feltétlenül távolságfüggő, hiába hinné azt az ember, hogy Ausztriából könnyebb nekiindulni, mint mondjuk Németországból vagy Angliából. Nem az, és erre bizonyság wien74 írása.

Mikor érezted először úgy külföldön, hogy otthon vagy? Volt egyetlen ilyen pillanat, vagy egy folyamat része az érzés? Esetleg soha nem fogod magad otthon érezni? Írd meg a tapasztalatod, véleményed a hataratkeloKUKAChotmail.com címre.

borondok_foto_pixabay_com_ivabalk.jpg

„Pakolásban egyértelműen mindig is nagyok voltunk.

A sok utazgatásnak köszönhetően abszolúte tökélyre fejlesztettük az összekészülést, így pontosan tudjuk, melyik táskába mi fér bele, mi az, amire mindenképp szükségünk van és ezt hogy lehet lazán beszuszakolni a kocsinkba. Na, oké, az talán túlzás, hogy lazán. 

Ez a mostani időszak mégis picit más, hisz ha átruccanunk Osztrákhonból „magyarba”, akkor az azért nem egy klasszikus értelemben vett nyaralás. Bár a csomagok tekintetében nincs nagy változás. Abból most is sok van. 

Párom meg is jegyezte, hogy mi minden egyes alkalommal egy folyosónyi cuccal utazunk. Mindegy hogy két napra megyünk vagy egy hétre, a mennyiség ugyanaz. És ilyenkor a konyhából csakis úgy lehet megközelíteni a bejárati ajtót, ha közben kismillió bőröndön, sporttáskán, zacskón átesünk. 

Ami nem maradhat 

Pedig férjem tett egy gyatra próbálkozást arra, hogy ezt a rengeteg cuccot, hogyan is lehetne leredukálni: mondjuk úgy, hogy mindenki annyi táskát hozhat, amit ő maga elbír. Bevallom, én ezen elbuktam. 

Mert ugye fejenként egy táska az alap. Na, jó, a lányomnak kettő. Meg anyának is. Aztán kell egy cipős. Ja és persze a laptop sem maradhat otthon. És ugye sportcuccot is vinni kell. Mindenkinek külön. Télen korit is. Abból rögtön négyet. 

És az otthoniak extra megrendelése egy kosárba kerül (csupa csak "kint" kapható finomság). Egy-két üveg jó bor a barátoknak, egy kis nasi a gyerekeknek. Kinőtt ruhák a barátnőim gyerekeinek. 

Meg hát vissza kell vinni a könyvtári könyveket, a kiolvasott osztrák újságokat is. És az üres mézes üvegeket. Ott vannak még a kütyük: mobil, tablet, fülhallgató (ezek létfontosságúak, különben már az első kanyar után jön az örökzöld "Ott vagyunk már?"). 

Indulhatunk? Persze, csak előbb… 

Oké, akkor ezzel megvolnánk. Igaz, hogy kb. négyszer fordulunk, mire leérünk a parkolóba, de legalább a lakás már nem néz ki úgy, mint egy menekültszállás. Huh, az előszoba üres. 

Persze most meg a parkolóban nem férünk hozzá a kocsihoz. Csomagtartó felnyit. Jé, lent van egy tálca akciós sör. Itt hűl. Á, ezt már nem visszük fel, inkább jön velünk Magyarországra. Majd elfogy. Aha. De ez is helyet foglal. 

Na persze ilyenkor nem számít, hogy mindenkinek csak fél négyzetméternyi helye van a csomagtartóban. Szentségelés, felmenők emlegetése, de végül sikerül lecsukni a hátsó ajtót. Indulhatunk? Persze, azonnal, csak hát mindkét gyerekre egyszerre jön rá a WC-zhetnék. Felszaladás. Leszaladás. Ajtóellenőrzés. 

A szokásos tesztkérdések a kocsiban: Leoltottad? Kihúztad? Becsuktad? Biztos? Csakúgy, mint a boldog békeidőkben a rohanós pár az Égig érő fűben... Végre mindenki a helyén ül. Boarding completed. Elindulhatunk kis hazánk irányába. 

Merre van az útlevél? 

De valami rossz érzés motoszkál bennem. Az okára már a falu vége táblánál rájövök: az útlevelek. Hátha arc! Egy tiszteletkör a faluban és máris újra a lakásban vagyok. Útlevél sehol. Ja, tényleg, a bőröndömbe tettem. Az meg a csomagtartó legalján van. És ott is marad. Nem gond, úgysem kéri a kutya sem a határon. 

Ha mégis, hát határőr legyen a talpán, aki végignézi, ahogy előbányászom a doksikat az autó legmélyéről. Szerintem, ha ez mégis bekövetkezne, a párom tutira otthagy engem pakkostul. Szóval indulás! Persze Parndorfnál azért még meg kell állni, de ha bárki bármit is vesz, akkor azt az ölében hozza haza! Ez elég jó módszer a spórolásra. 

… és akkor jöhet a felcuccolás 

Aztán röpke két óra és már meg is érkezünk. A felcuccolás a fent említettek fordítottja. Haha, most anyósomék előszobája az, amiben nem lehet moccanni sem. Úgyhogy a megszállásunk láttán valószínűleg ők is kétszer örülnek: egyszer, amikor jövünk, meg amikor megyünk. 

Mindegy. Visszafelé úgysem lesz ennyi cuccunk. Hisz egy csomó mindent otthonra vittünk. De ez hiú ábránd. Valahogy akkor sem marad egy szatyor sem üresen, nincs kihasználatlan hely a kocsiban és ugyanolyan trükközve kell pakolni, hogy a kocsi csomagtartóját le tudjuk csukni. 

Mert hát ugye viszünk új könyvtári könyveket, jönnek a Nők Lapják és persze mézet is csak innen szabad venni. Na persze egy-két új ruhadarab is „kerül”, mert hát odakint nincs turi és valljuk be ez a fajta keresgélés, szemezgetés nagyon hiányzik.                                                                  

Aztán ott van még anyósomék szeretetcsomagja, nehogy má' éhen haljanak az unokák, egy kis zöldség, gyümölcs, sült hús. „Fiam, majd elfogy” - felkiáltással egyre több doboznyi étel gyűlik az üresre tervezett kosárban. Tiszta szerencse, hogy nem hoztuk a hűtőtáskát, mert az is simán megtelne... 

Atya ég! Ha apuhoz is lementünk volna, akkor onnan egy láda krumpli utazna velünk. Mert ugye a kinti Erdäpfel csak távoli rokona az igazi lajosi házitermesztésűnek. Ezt most megúsztuk, de még így is jobban hasonlítunk a plafonig felpakolt balkáni vendégmunkásokhoz, mint szeretnénk. 

Bombatámadás az előszobában 

Két órácska utazás után felsejlenek a távolban a széllapátok, hamarosan megérkezünk a Lajtán túlra. Kipakoláskor, ha lehet, még többször fordulunk a hazai csomagokkal, de szuszogva és lihegve végül lerogyhatunk kis lakásunkban. 

Talán a bombatámadás a megfelelő szó, amely leírja a látványt az előszobában és még kb. 2 nap mire minden a helyére kerül. De nem bánjuk. Majd kipihenjük az egészet a dolgos hétköznapokban. 

Most viszont jó elnyújtózni a kanapén és a híradót bámulva felvenni az itteni fordulatszámot. Meg különben is: legközelebb majd minden flottabbul megy. És fejben máris tervezzük a következő látogatást. 

Mert mindenütt jó, de legjobb otthon. Bárhol legyen is az.”

HÍRMONDÓ

„Visszafordíthatatlan lesz” a távozás

Legalábbis a brit igazságügy-miniszter szerint, aki azt mondta, ha hivatalosan elindul a brit EU-tagság megszűnéséhez vezető folyamat, azt nem lehet később visszafordítani. Korábban Tony Blair volt kormányfő úgy vélte, mivel a szavazók tavaly nem tudták, mivel jár a távozás, joguk van ahhoz, hogy meggondolják maguk.

Mikor a legjobb külföldi cserediáknak menni?

A huzamos ideig tartó külföldön tanulás hatalmas lehetőség, és a magyar diákok 90 százaléka szívesen venne részt ilyen programban. Nagy kérdés, hogy hány éves korban érdemes belevágni.

(Fotó: pixabay.com/ivabalk)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Ausztria

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr5512276439

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SzZoole 2017.02.21. 06:56:21

Ismerős .....plusz meg hozzájön a 2X 20 óra vezetés 2000 km oda és 2000km vissza,áprilisban ....

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.02.21. 07:56:01

Hát nem.
Csomagküldő szolgálat háztól házig. Utazás repülővel kézitáskával esetleg kisbőrönddel.
Probléma megoldva.

Golf2 2017.02.21. 07:59:29

Cipősbörönd? Lóf.... Fogkefe fogkrém.

Taxomükke (UK) 2017.02.21. 08:21:33

"... jobban hasonlítunk a plafonig felpakolt balkáni vendégmunkásokhoz, mint szeretnénk"

Nem hasonlítotok. Azok vagytok.
:)))

sellőlány 2017.02.21. 08:50:58

1-6 hónap távollét, 70L-es hátizsák. Itt kezdődik a pakolás művészete...

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.02.21. 09:02:49

@Zoole[uk]: S ehhez még nem is kell hogy családdal utazz... Egyszer felajánlottam előzékenyen valakinek, hogy Böhömünk fenekében elhozzuk Bp-ről a szüleik küldte kis ezmegazt. Amikor a mamája meglátott minket, csalódottan lehervadt, mert azt hitte, egyterűvel jövünk... Nem fért be a cucc persze, csak a harmada, de utána nem mertük kinyitni a csomagtartót, mert akkor nem tudjuk újra lecsukni... a hátsó ülésre dobott táskáinkból éltünk, míg hazaértünk. Szegény nő, nem győzött szabadkozni a szülei lelkes pakolása miatt.... arra hamar rájöttünk, hogy a "csak egy kis apróságot pakoljatok" mondatot elég szabadon értelmezik a szülők/nagyszülők.. Szeretetből persze

Hari Seldon 2 2017.02.21. 09:28:59

Ha-ha. Jó paródia. Mert ugye az...?!?

Persze nálunk is nehéz csomagolni.
Minden gyereknek külön tablet, valami baba - lehetőleg olyan, aminek valami kis bizbaz levehető cipője van (ami az első hozzáérésnél leesik) vagy valmi hülye fejdísz... Stb... Persze, ha eltűnik akkor világvége. - pár nap múlva megkerül valamelyik hátizsák mélyében. Akkor meg már nem kell. Azóta a nagyszülőknél már másik baba másik tartozéka tűnt el...

puhacica 2017.02.21. 09:54:11

tavaly portugaliaban kerdezte az apartman tulaja, amikor adtuk le a kulcsot, hogy hol vannak a borondjeink. mondtuk, hogy hatizsakkal utazunk, boven belefer, ami egy egyhetes nyaralason kell, ami nem, azt megvesszuk helyben olcson. azt mondta a csaj, hogy ilyen okos embereket meg az eletben nem latott. :D

Din Serpahis 2017.02.21. 09:59:45

Hat mi Swiss airlines-al jarunk haza, ahol jo sok lovet legombolnak rolad, ha csomagot is feladsz. Ugyhogy szigoruan mindig csak kezipoggyasz, de eddig semmilyen hatranyat nem ereztem....ha valami megis kellene, azt megveszem Magyarorszagon jo olcson.

Csodabogár 2017.02.21. 10:27:27

@Din Serpahis: Teljesen egyetértek, bár még nem tapasztaltam, hogy a Swiss extrát számít a feladott csomagokért. Talán 2 éve mentünk velük utóljára. De egy biztos. A repülős utazás megoldja a rengeteg fölösleges cucc problémát.

Din Serpahis 2017.02.21. 10:40:26

@Csodabogár: Ja ez egesz uj dolog, 1-2 eve vezettek be, eszem a szivuket..

Pernilla 2017.02.21. 11:29:02

@Din Serpahis: @Csodabogár: a swisst nem ismerem, de az feltűnt, hogy más, nem fapados légitársaságnál is bevezettek egy úgymond "olcsóbb" jegykategóriát, amiben már csak a kézipoggyász van benne, a feladottért már fizetni kell. Persze ennek az árkategóriája ugyanott van, mint az azelőtti alapcsomagnak, amiben még benne volt 1 feladott bőrönd is :-(

macamuca [IHUN] 2017.02.21. 11:46:00

@diggerdriver:
Pontosan.
Cipelni, feladni, várni (érkezéskor a poggyászkiadónál), cipelni ismét ...., nem.
Bónusz: olcsóbb is. Ráadásul nekem innen 2 repülőút hazamenni (le Londonba, onnan haza, innen nincs közvetlen járat, csak Glasgowból és Edinburghból, oda (a reptérre) eljutni többe kerül, mint Londonba..), tehát 2-szer fizethetek feladott poggyászért: 2x kb 20-25 font, míg a csomagküldő 25 fontért elvitte küszöbtől küszöbig...
Csak kézipoggyász, benne laptop, töltők, iratok, pénztárca, visszafele cigi (dohányzom :P ), oszt csókolom.

Amúgy ismerős a szitu, országon belül jártunk haza így, kocsival (300 km-es távolságra), fejenként 1 utazótáskányi cucc odafelé (plusz laptoptaska), visszafelé plafonig pakolt egyterű, "jó lesz az majd!", "majd elfogy!", "ez még befér oda!", "X szereti, vigyétek el!", stb cuccokkal feltankolva... Volt, hogy a hátsó ülés felét le kellett hajtani, csak úgy fért be minden "ezt is vigyétek el!"-motyó....
:D

Herr Géza 2017.02.21. 12:06:40

WTF? A posztolóék ilyenkor egy hónapra mennek? Mert egy pár napos hazaútnál ez vicc (lányok 2 bőrönd/táska per fő, plusz cipősbőrönd???) Pláne, hogy a azülőkhöz mennek.
Mi aktív hazajárós korunkban tartottunk a rokonoknál egy túlélőkészletet (fogkefe, pár alsónemű, egy-egy pulóver, papucs - egy kis sporttáskában elfért akárhol a szekrény tetején is) és máris lényegesen redukálódott a "feltétlenül vinni kell" cucc mennyisége. A nejemnek is volt pár bátortalan próbálkozása ilyenekkel, mint pl. hajszárító (:D), mert "ahhoz vagyok szokva, a nővéremé meg olyan szar...", de kemény voltam, mint a vídia. Vettünk a nővérének egy olyat, mint az övé, azóta mindenki happy. :))) Saját kispárna (!!!) dettó ugyanígy megoldva....:)))
Persze ettől függetlenül nálunk is tele volt mindig bármilyen méretű autó, mert ugye mindenkinek megvan a maga keresztje: a miénk két macska két utazósobozban plusz macska-WC az útra. Amit ugyen soha nem használtak, de ha nem lett volna , tuti kell. :))
Ja, miért más N.o.-ból hazamenni, mint Ausztriából. Csak az út hosszabb, de a cuccban mi különbség lenne?

2017.02.21. 12:48:49

Erdeklodve kattintottam a cikkre, ugy olvastam, parkolas... :D

Egeszen eddig a posztig en egy kicsit mindig irigyeltem azokat, akik kozelebb koltoztek (pl Ausztriaba), hogy mennyivel kenyelmesebb lenne kocsival jarni, nincs borondos sulyhatar, es eleve gyakrabban is lehet menni de de de de.... konyvtari konyv, Nok Lapja, mez es turi, sot, zoldseg, gyumolcs, sult hus, lada krumpli?????? :D

adg 2017.02.21. 12:53:33

Tapasztaltabbak rajohettek mar, hogy csomagokkal nem lehet sporolni, azok ugyanis gaznemukent viselkednek, es kitoltik a rendelkezesre allo teret. Mindegy, hogy az kispolszki vagy kamion.

Amugy ha jol ertem, egy ket oras utrol beszelunk. (??) Kicsit ... ize..., na mindegy. :D

adg 2017.02.21. 12:58:29

@Herr Géza: minek kell a hajat megszaritani? Ha nem esik az eso, akkor megszarad 5 perc alatt. Ha esik, akkor meg ugyis mindegy. :D

Mivel az ivararany nem nekem kedvez, minden tiltakozasom ellenere sok liba disznot gyoz alapon nekunk is kellett egy hajszarito 4 eve.
Vegulis hasznosnak bizonyult, mert ha nem sikerul a barbin begyujtani a faszenet, azzal szoktam rasegiteni, masra meg nem volt hasznalva.

Mrs. Clayton 2017.02.21. 13:07:49

@mojyo: ne viccelj, en ismertem egy part, akik borondben hordtak a krumplit Mo-rol Angliaba a repulon, mert szerintuk az itteni nem finom

2017.02.21. 13:10:55

@adg: Muanyagok puhitasara/szilarditasara, festekek szaritasara, ragasztokotes felgyorsitasara is kivalo talalmany, de csakis a szovjet, tuzveszelyes fajtabol, ezekkel a modern hajkimelo, szinvedo, ionizalo japan csodakkal tenyleg csak hajat lehet szaritani, arra viszont kivaloak, meg fesulkodni se kell.

Hari Seldon 2 2017.02.21. 13:20:55

Persze repülővel eleve úgy lehet csak tervezni, hogy három hátizsák az összes csomag. Egy felnőt visz kettőt, a másik a kevesebb cuccal a gyerekeket tereli.

adg 2017.02.21. 13:21:17

@mojyo: ezek kiesnek a latokorombol, de elhiszem neked. :)
Vilag eletemben utaltam hajat szaritani, miota nincs tel, azota egyszer sem jutott eszembe. Amig volt tel, akkor is csak nagyon ritkan.

2017.02.21. 13:24:13

@Mrs. Clayton: Krumplit repulovel jezus micsoda pazarlasa a sulyhatarnak, dehat kinek mi a prioritas.... :D Az ausztral TV-ben vannak ilyen musorok, hogy megallitjak a kinaiakat a repteren, es akkor nekik derul ki mindig, hogy a borondjuk tele van kinai kajaval, amiket a mezogazdasag meg allatvilag vedelme miatt semmilyen korulmenyek kozott nem szabad Ausztraliaba vinni. Ugy latszik, a magyarok hasonlitanak a kinaiakra. :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.21. 13:34:45

Off, de talán mégsem:
Bezzeg a nyugati egészségügy!! Hóójaj, csak erre tessék, itt lehet hüledezni :D

index.hu/kulfold/2017/02/20/egeszsegugy_anglia_hollandia_belgium_nemetorszag_betegek_orvos_izland_gyogyszer/

Érdemes télleg elolvasni, van pár "vicces" sztori...Lehet, hogy mégsem olyan sz@r a magyar valóság? (De, nagyon sz@r...)

Illetve mit szóltok, Mekk mester micsoda kinevezést kapott:

index.hu/kulfold/2017/02/20/mcmaster_lett_az_uj_nemzetbiztonsagi_fotanacsado/

Nekem erről csakis ez tud eszembe jutni:

www.youtube.com/watch?v=U5ht_oVn_P8

Bróhaha... :-))))))))

---

Ide vágna még a Hónaljkutyák féle metál feldolgozás, de azt nem találom a Tecsőn.

Illetve szintén volt nemrég téma:

divany.hu/alapkonyha/2017/02/20/teszt_tenyleg_jobbak_a_kulfoldi_elelmiszerek/

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.21. 13:35:37

@geegee: nem jól választottam el a témákat, na mindegy...

tsabus UAE 2017.02.21. 13:55:06

Költözéseken kívül sose mentünk sehova így felpakolva. Kardomba is dőltem volna...
Nemrég, egy 23 napos "kirándulásra", fejenként egy (nem túl nagy) bőrönddel és egy hátizsákkal mentünk. Ezek közül az egyik hátizsák a fotós cuccoknak és kütyüknek (adapterek, töltők, gps az autóba, stb.) volt. Igaz kétszer is volt nagymosás, de ez kisebb kellemetlenség, mint a cipekedés.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.21. 13:57:36

Poszthoz:

Bróhaha, ha a poszt-tolót vígasztalja, totálisan ugyanez van nálunk is.
Az asszony, meg a lánya (aki azért az én lányom is...) a kiselefánttól a versenyzongorán keresztül a fél lakást képes elcsomagolni, hazaútra is, aztán meg visszafele, ideki-irányba is.
És ezt olyan szinten, hogy soxor ők már nem is férnek be az autóba és inkább jönnek repülővel,
vagyis egymagam vagyok a kocsiban élő erő, a többi a sok sz@r csomag... :D
Rettenetes, katasztrófális tud lenni...

Rájátszik erre a hasáb alakú autónk, amibe az ideálisnál egy kicsit jobban lehet pakolni, de mondhatjuk úgy is, hogy ezért vettünk ilyet...
Visszaérkezéskor, ha fölcipeltük a sok sz@rt, akkor csak ilyen kis ösvényeken lehet közlekedni a lakásban egy jó ideig, pedig nem garzonban lakunk.

És nem csak 2-300 km viszonylatban, hanem fél Európán át, oda-vissza ötezer km-es távon.
Nem vagyunk normálisak... :-))
Jó, az igaz, hogy télleg sok minden hasznos dolognak is ilyenkor ejtjük meg a beszerzését,amit megéri, vagy amit otthonról szeretünk jobban.Viszont a cipekedéskor, tetriszezéskor rühellem az összeset, a hasznos dolgokat is.
De aztán később megbékélek a helyzettel...Szóval együtt érzek a poszterrel. :D

Csodabogár 2017.02.21. 14:06:18

@Pernilla: Mi most majd kényszerből, mert más megoldás nem volt, Germanwingsel fogunk Hamburgba repülni. A jegy a csomaggal meg meg mindennel semmivel se lett olcsóbb mintha egy normál társasággal mentünk volna. Mi már a kézicsomagot is feladjuk, mert nem tudunk 10 kilós kisbőröndöt se felemelni és elrakni a helyére. Kész. Ezzel jár a kor.:-(
Mikor fiatal voltam és egyedűl utaztam, mindig ugráltak a pasik, hogy segítsenek. Ez már elmult.:-)))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.21. 14:09:26

@Pernilla: Egyre jobban rühellem az összes kib@$zott légitársaságot.A rohadék lehúzós, fillérb@$zós megoldásaikkal, a népnyúzó "mindent adjuk egyre drágábban és lehetőleg semmi se nyújtsunk érte" jellegű üzletpolitikájukkal együtt.A rohadék Norwegiannál már azért is fizetni kell, mert egymás mellett szeretnénk ülni, mint egy normális család...Rohadjanak meg.
Ha Skandinávia össze lenne nőve délen is a kontinenssel, illetve dízel autónk lenne, akkor tőlem beszánthatnák az összes szájbaszökött repülőscéget...
És ha már a bőrpadosak (swiss?) is ilyen szemetek, akkor már télleg megérett az egész iparág a pusztulásra...

Csodabogár 2017.02.21. 14:12:04

@adg: Hajszárító nekem se kellett soha. Ha nagy a baj, elmentem fodrászhoz, de ez egy rövid út alatt soha nem volt szükséges. Itthon magától szárad a hajam, mert ráér.
Hosszabb útra viszont vittem már kispárnát ha nem szállodában laktunk.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.21. 14:15:14

És akkor már télleg, hátha belefér a mai napi témába: miért éri meg drága, "bőrpados" (ez a fapados ellentéte akar lenni...) légitársasággal utazni?
A sokszoros árban mi van benne?Mindig van feladott csomag is?Értelmezhető egy bőrpadoson az üléssorok közti lábtér? (A fapadosokon ugyebár sajnos nem...).Mindig garantáltan városközepi reptéren tesz le, a városháza előtt? :D
Van bennük mindig kaja az árban, mondjuk egy hosszabb úton? A hosszabb legyen mondjuk 3-4000km és felette.)
Nem trollkodás, télleg érdeklődöm, sosem utaztam még bőrpadoson, de horrorsztorikat olvastam már azokról is...Szóval miért "éri meg" az 5-10szeres extra felár?

Pernilla 2017.02.21. 14:27:44

@geegee: nem tudom, a "bőrpados" alatt az összes nemfapados légitársaságot érted-e, vagy csak az igazán fancyket, de nekem az a tapasztalatom (ezt főleg az Austrian alapján mondom, mert legtöbbet azzal utazom), hogy a nemfapadosok egyre jobban lebutítják a szolgáltatásokat a fapad szintjére, az árak meg maradnak. A fapadosok meg egyre jobban nyomják fel az árakat a rendes légitársaságok árszónvonalára, és mellé ha még szerencsénk van, a kézipoggyász méretét is retikülre csökkentik, meg a vécére is már csak felárral mehetsz ki lassan.... Persze az ár az leginkább útvonal- meg szezonfüggő, de nálam is nagyon kiveri a biztosítékot.

2017.02.21. 14:44:38

@Csodabogár:

"Mikor fiatal voltam és egyedűl utaztam, mindig ugráltak a pasik, hogy segítsenek. Ez már elmult.:-)))"

Komolyan?
Én általában elkerülöm, hogy érintkeznem kelljen másokkal (beleértve a segítést), de a néniknek a csomaggal mindig segítek. Fura.

adg 2017.02.21. 14:49:18

@geegee: nem jo a borpados elnevezes. A qantas fapados cegenel, a jetstarnal borulesek vannak. Csomag nincs benne az arban, csak kisborond, nincs kaja, de van wc. A masik ket budget ceget nem probaltuk meg.

Hosszabb uton Emiratessel voltunk, nem sokkal volt nagyobb a labter, szerintem 180 feletti embernel mar mindegy majdnem. Mind szukos lesz. De a kaja eheto volt es eleg, pia meg amennyit akartal. Mondjuk egy 14 oras uton (dubai-brisbane) mar ezek szamitanak.

Ami meg talan elonye a rendes tarsasagoknak, hogy nem hagynak ott keses eseten, ha jol tudom. Amikor hugom jott, akkor volt egy kis fennakadas dubaiban, emiatt joval kesobb sikerult elindulniuk. Majdnem fel oraval kesobb ert szingapurba, mint ahogy a kovetkezo indult, es csak o jott arrol a geprol hozzank. Ennek ellenere megvartak. Sot, kiskocsival es nevtablaval vartak, majd atvittek a csatlakozo gephez, es meg be is csekkoltak elore, mert lattak, hogy nincs meg becsekkolva. O halal nyugodtan maszott ki a gepbol, mert biztos volt benne, hogy lekeste a csatlakozast es a repteren fog aludni. :)

Mondjuk a csomagja dubajban maradt, es ket nappal kesobb jott meg. :))

Az igazi profik viszont megfizetik a minoseget, es swissairrel jarnak. Majd Geza elmondja miert, mar nem emlekszem.

2017.02.21. 14:50:38

@Mrs. Clayton: @mojyo:

A csajom csinálja ezt folyton. Nem pont krumplival, de a kedvenc müzlije, kávéja, hajfestéke gyakran a pakk része. Oké, a hajfestéket nem esszük meg, de el akartam mondani.

Thaiföldről hoztunk el 2 kiló rizst (ami egyébkét félig-meddig indokolt, a thai rizsek valami istenverte finomak), de aztán persze szinte sosem nyúlt hozzá, világjáró "ünnepi" rizs lett belőle.

Csinált belőle egyszer-kétszer tejberizst, aztán a végére állott íze lett, és ki kellett dobni a maradékot. Mindegy, a lényeg, hogy velünk volt. Csendes, gondozásmentes háziállat az ilyen, minden pénzt megér.

Dikusz 2017.02.21. 14:51:18

@sellőlány: arra valóban elég annyi.

P.Elliot 2017.02.21. 14:59:19

Nagyon ismeros ez a tele pakoljuk a kocsit mindenfele vacakkal.
Az elejen amikor eloszor tettuk ki a labunkat hosszabb utra, / Florida/, igaz hogy 9 napos volt csak de alig volt cuccunk. Farmer rajtunk, egy masik a hosszu taskaszeru borondben, egy short, egy feher felhosszu nadrag, vagy 8 darab polo vagy kis felsoresz, fehernemu, furdoruha, rajtunk egy edzocipo, egy-egy strandpapucs es kesz....Hatul egeszen ures volt a kocsink, igaz hogy visszafele tele volt mindenfele szamukra erdekes nyavajaval amit utkozben vettunk meg talaltunk, vagy 25 kilo csiga meg kagylo a tengerpartrol, a kokuszdio csak azert nem mert tele volt voroshangyakkal es kilakoltattuk a kocsibol az osszeset.
Ma egy 9 naposra ha elmennek egeszen maskeppen festene. fejenkent egy-egy terjedelmes borond amiben legalabb 2 hetre valo ruha van holott mindig mosunk is a hotelben ahol van vendegmosoda mert nincs kedvem napokon at a szennyes ruhaval utazgatni. Kulon cipos borond nincs mert a borondok kivuli zsebeiben lapulnak a cipok mert azert van beloluk vagy 4 par de minek, joforman a rajtunk levo edzocipoben jarunk mindig.
Van viszont kozmetikai borond ami rengeteg jobbjara felesleges cuccot tartalmaz. Elsosegely doboz, emellett egy rakas gyogyszer, ugymint aszpirin , fogfajas csillapito krem, gyomorpanaszok elleni tablattak, marmint gyomoregesre, hasmenesre, szekrekedesre, a sajat gyogyszereink, ez mondjuk nem sok, van lazmero, ragtapaszok kulon, fulpiszkalo, fogpiszkalo, sajat shampon mert a hotelbelit hasznalja az aki akarja, sajat szappan mert az enyem egy egyszeru, borkimelo kremes szappan, a mindenfajta apro kis kozmetikai vackok, akkor vannak persze az elektromos dolgok, meg a laptop, fenykepezogep, mindenfele mas dolgok, egy jokora taskat megtoltenek es jo ha a 30%-at hasznaljuk akkor sokat mondok, de probaljak csak barmit kifelejteni, biztosan pont az kell majd az uton. Osszecsukhato strandszekek nem maradhatnak ki meg az ernyo, igazabol ezek nem is foglalnak el sok helyet, azonkivul van egy csikos huzatu utazoparna meg egy konnyu takaro a hatso ulesen, ez meg a gyerekem kicsi korabol szarmazo dolog, vittem a kenyelme szamara aztan megmaradt az hogy ki tudja nem-e kell valamire. Igazabol kell. Ha a ferjem vezet akkor a parnat gyakran ugy helyezem el a fel arcomnal, a biztonsagi ovtol is kerek egy kis rogzito segitseget hogy ha oldalra hajtom a fejemet akkor olyan mint amikor otthon lehajtom az agyban a parnara a fejemet es ugy nezelodok vagy el is alszom.
A kocsi nelkunk is dugig van, visszafele meg jobban, utitarsat sosem viszunk mert legfeljebb a kocsi tetejere tudnam rogziteni.
Repulonel nagyon ossze tudom szedni hogy sulyhatar ala essen, ott sem kell tobb dolog mint idehaza es ha valami hianyzik akkor megveszem.

FutureFry 2017.02.21. 15:36:08

@mojyo:
Talán már írtam: Egyszer hasonlóan kínaiak Hawaii-ba menet olyan kaját akartak behozni a csomagjaikban amit nem volt szabad ("mooncakes") és amíg a túravezető a vámosokkal tárgyalt (figyelmeztetés/elkobzás/bírság ügyben) a csoport többi tagja simán befalta a bizonyítékot...

P.Elliot 2017.02.21. 15:58:22

@FutureFry: Ilyet en is hallottam magyartol, behozta a lesutott libamajat, elkaptak, amikor ki akartak dobni a szemetbe akkor kozolte hogy o megeszi inkabb. A vamos odaintett a szekek egyikere/ regen volt ez, lehet hogy most ilyet sem engednenek/, tessek, foglaljon helyet es a pasas ott egyulto helyeben befalta kenyer nelkul a libamajat es a rosszullet kerulgette tole de o akkor sem adja oda.....

FutureFry 2017.02.21. 16:00:20

@adg:
“Jetstarnal … nincs kaja”

Ausztrálián belüli JetStar járaton volt kaja (pénzért) de lehetett előre is rendelni jegyvásárláskor, olcsóbban.

Egyébként amerikai belföldi járatokon (egy fapados (!) társaságot leszámítva) már majd 10 éve nincs ingyenesen feladott ("checked in") csomag, se ingyenes kaja (kb. 2001 óta) coach class-nál (még a coast-to-coast utakon sem, bár a Delta idén egy-két útvonalon állítólag újra bevezeti). Miközben a Qatar Airways-en még turista osztályon is menüből lehet választani és fém evőeszközöket adnak (ilyen amerikai légitársaságoknál csak a business class-nál van).

SzZoole 2017.02.21. 16:09:43

@kisrumpf: most mit lehet mondani erre Móni?
Vagyis tudnék de nem akarok:)
Amúgy ha rajtam múlna 5 zokni 5 gatya és 5 póló elég lenne,az meg egy teszkos acskóban elfér,dehát a nők.....

Mrs. Clayton 2017.02.21. 16:17:26

@Nagy kámpics: de most ezt igy hogy? A csajod az egy-ket hetes nyaralas alatt befesti a hajat? Miert nem elotte? Mondjuk ezeken az oceanjarokon van ilyen wellnes reszleg, sose ertettem, hogy ki veszi meg az 500-1000 fontos csomagjaikat. En ha nyaralok pl sose mennek manikur-pedikur, szolarium, masszazs helyekre. Minek?

2017.02.21. 16:19:09

@Nagy kámpics: :D

Ez tok vicces amugy, hogy kinek mik jelenti a komfortot, ugy latszik felnottkent is kell a plussmaci, csak hajfestekke es krumpliva alakul :D Nekem is vannak ilyenek, meg a fium peldaul imadja az egyik fajta, kizarolag a magyarorszagi Lidl-ben kaphato csokit, es olyanbol mi is veszunk, nekem pedig teat, gyogynovenyt, kenocsot, ilyesmiket, de ezek nem alapveto elelmiszerek, hanem olyanok, amik itt nincsenek, egyaltalan.

lletve hat en minden orszagban vasarolni is szeretek, igy mindig jon velem egy-ket uj ruha, cipo, ekszer, taska, vagy valami egyeb hordhato emlek az utazasrol, de eddig meg mindig belefertunk a becsekkolhato csomag sulyhataraba, persze gyerek nelkul gondolom ez konnyu.

Azert az Angliaba repultetett krumpli eleg sulyos eset, az alapveto elelmiszereket nem nagyon ertem, hiszen ha csak az ember nem ehinseg sujtotta teruletre jar ki onkenteskedni, krumpli, zoldseg, gyumolcs, hus, tejtermekek mindenhol vannak.

A poszt is eleg extrem, hiszen, ha jol ertem tenyleg egy 2 oras utrol van szo :D Szerintem a gyerekek a ludasak ebben, es a nagyszulok, hogy nincsenek beidomitva, mint nalunk, hogy nem adhatnak semmit, a kaja megromlik a hosszu ut alatt vagy a vamtisztek elkobozzak a repuloteren, stb stb, ugyanmar, rengeteg kegyes hazugsag letezik, hogy saaaaaajnos miert nem lehet elvinni az okadek fokhagymaszagu kajanak latszo "hazi kosztot".

@FutureFry: :D En ezt meg nem ismertem, de zsenialis.

Taxomükke (UK) 2017.02.21. 16:20:22

@Csodabogár: En most is segitenek neked.
Mondjuk en uriember vagyok.

SzZoole 2017.02.21. 16:21:11

@Pernilla: 'A fapadosok meg egyre jobban nyomják fel az árakat a rendes légitársaságok árszónvonalára, és mellé ha még szerencsénk van, a kézipoggyász méretét is retikülre csökkentik,"

Hahaha,egyhete jöttem vissza Wizzair-el,oda vissza volt a repjegyem £18!!!
Ezért a pénzért egy kézipoggyászt vihettem fel amiben vígan elfér 6 napra a cuccom+ ajandekok.

Taxomükke (UK) 2017.02.21. 16:26:27

@Zoole[uk]: Miert, 5 hetre szoktatok menni??
.
.
:))))))))))

Pernilla 2017.02.21. 16:27:03

@Zoole[uk]: az más, az a vonal a londoni mosogatók pénztárcájához van szabva :)))

SzZoole 2017.02.21. 16:28:41

@Taxomükke (UK): persze,minden nap ki fordítom:))

Taxomükke (UK) 2017.02.21. 16:29:17

@geegee: Bakker, Norwegiannel voltunk Floridaban, maskor szerintem massal repulunk... rendeltunk elore kajat, nem volt valami jo, azonkivul kenyelmetlen is volt, de amin nagyon elcsodalkoztam, hogy lusta es kelletlen volt a kiszolgalo szemelyzet a foldon is meg a gepen is... Ezt mashol nem emlekszem, hogy tapasztaltam volna, pedig eleg sokfele tarsasaggal repultem mar.

SzZoole 2017.02.21. 16:30:29

@Pernilla: mit te beszélsz te jany te,há ki londonyi:))

Pernilla 2017.02.21. 16:37:10

@Zoole[uk]: najó, de a mosogatókat is falun rakja le a gép, arról nem tehetsz :)

Din Serpahis 2017.02.21. 16:38:02

@geegee: Kérlekszépen azért éri meg, mert egyedül ők repülnek a Zürich-Bp vonalon. Drága mint a mocsok, de svájci fizuból azért ki lehet csengetni.
Alternatívaként el lehetne menni Baselbe Easyjetezni, de az egyrészt rettentően elk*rt időben repül másrészt a vonatjegy bazi drága, és úgy már nem is éri meg annyira.

Din Serpahis 2017.02.21. 16:42:02

@adg: Úristen a swiss és a minőség? Én Europán belül repültem eddig csak velük, de képesek voltak kajának ilyen parizeres kiflit hozni...brr.. Inkább az Emirates akkor.

Herr Géza 2017.02.21. 17:06:50

@adg: Tudtam, hogy valaki benyögi ezt és nem is csalódtam, hogy te leszel...:)))))) Na akkor hagyd el legközelebb Ausztráliát, ha Malév/Swissair kombó repüli az útvonalat.... :)))))))))) Könnyítés: lehet Sabena is. :D

Herr Géza 2017.02.21. 17:26:18

@Din Serpahis: Az Emirates repül Európán belül? Nyugodj meg, hosszútávú útnál a Swiss-nél is komolyabb lesz a kaja. (És ha neked még nem említettem volna (:D), a Swiss az tulajdonképpen Lufthansa, szóval őket kell szidni.)
Csakazértis leírtam. :)))))
Komolyra fordítva a szót: tényleg úgy van, hogy a repülés mindennapivá vált tömegek számára, plusz a fapadosok árletörő hatása is megtette a magáét, így ha a kis- és közepes távokon a hagyományos légitársaságok piacon akarnak maradni, akkor kénytelenek az áraikat lefelé vinni, abba meg már nem fér bele a kétfogásos mesterszakács által kreált ebéd mondjuk egy viszonylag hosszabb, pl. Barcelona-Stockholm útvonalon sem. Gyakorlatilag ki fognak egyenlítődni a hagyományos és fapados társaságok közötti különbségek, európai szinten rövid időn belül. Aztán indul ugyanez a "háború" a hosszútávú/tengerentúli utakon is, és pár év múlva már senkinek nem fog semmit mondani a "fapados" légitársaság fogalom. Gyakorlatilag mind az lesz. Alapár=alapszolgáltatás. A többiért meg fizetni kell extra.
Csak érdekesség: az Eurowings (néhai Germanwings) a Lufthansa saját fapados cége. Egy Eurowings-es pilóta felét keresi egy Lufthansás kollégának. Ugyanazt a géptípust repülik, sőt a fapadosok még akár nagyobb stresszben is vannak (30-60 perc fordulóidők a reptereken). Most jelentette be a Lufthansa, hogy az Európán belüli járataikat sorra átadja az Eurowingsnek, a legújabb Airbusrendelésük már mind a fapados cégér alatt fog repülni. Velük együtt a pilóták és cégért váltanak. És fizetési kategóriát is, meg jóval,szarabb nyugdíjfeltételeik lesznek, stb. Szóval a közeljövőben várhatók is nagy sztrájkok az LH-nál.

FutureFry 2017.02.21. 17:27:51

@mojyo: Ja a kínai sztori-link lemaradt (az utolsó pár bekezdés):
www.npr.org/sections/parallels/2015/05/08/405183120/beijing-clamps-down-on-chinese-tourists-behaving-badly

Egyébként én küldtem (speciális) romlandó élelmiszert csomagban annyiért amennyinek - jó esetben - a kb. másfélszereséért magam is elkísérhettem volna :)

2017.02.21. 17:29:40

@Mrs. Clayton:

"A csajod az egy-ket hetes nyaralas alatt befesti a hajat?"

Nem, mi ezt a digitális nomád nevű életformát csináljuk, úh amikor utazunk, az többnyire egyben költözés is. Kimondottan nyaralni nem is nagyon szoktunk. (Pedig kéne, jó volna rászokni.)

2017.02.21. 17:41:53

@FutureFry: Hehe, errol eszembe jutott, hogy kedves barataink kuldtek utanunk a nalukfelejtett parmezan sajtot, nem tul specialis csomagolassal, nem surgossegivel, Magyarorszagra. Sose erkezett meg, gondolom mire elerte az orszaghatart, biologiai fegyvernek minosult es megsemmisitettek. :D

Shanarey 2017.02.21. 17:46:04

Kocsit tele pakolni, mert utazás van?

Na nekem ilyesmi, nem volt mostanában. Régen persze volt, de csak "Balatoni kéthetes" nyaralás.

Manapság ha utazok, akkor a laptop táskám is elég, persze laptop nélkül, mert elég a tablet is. Több ruha nem igazán kell, mert Magyarországon is van elegendő ruhám. Abba belefér hét napra való cucc, vagyis 7 póló, 7 alsónadrág, 7 zokni, és a mindenféle töltő a telefonhoz, a tablethez, na meg a dugalj konverter, az EU/Brit eltérés miatt. Könyv is akad, de még véletlenül sem könyvtári. na meg egyéb apróságok, netán a családnak. A Wizz air, úgyis bunkó ha a csomag méretről van szó, emiatt arra egy másik tatyót használok. A laptop tatyó jó a British Airways-re, és az Easy Jet-re.

Apropó British Airways, na már ott sincs kaja a "rövid" útjain, és ők is egyre jobban szívatják a népet csomag ügyileg. Bár ebben a kategóriában a Wizz Air a legrosszabb.

SzZoole 2017.02.21. 17:51:07

@Pernilla: Pernike,azt tudtad,hogy ha a vidéki nem szarik,akkor a budai kisasszony nem eszik:)))

Mrs. Clayton 2017.02.21. 17:55:46

@mojyo: na, errol nekem meg az jut eszembe, hogy Lutonon az ellenorok mindenfele, kovaszos uborkat csatos uvegben, meg szekelykaposztat dobozban atengedtek, de az egyik ismerosomnek szant, direkt a harrodsban vett christmas pudingot meg a hozza valo brandy vajat ugy akartak kivagni a szemetbe hogy meg, heves ellenkezest kovetoen a puding maradt es csak a vaj ment a kukaba
Egyebkent, akinek irto fontos cuccait akarjak kikukazni, azoknak mondom, hogy tessek kerni ilyenkor, hogy orizzek meg es visszafele uton fel lehet nemi terites elleneben venni. Persze ha az ember nem megy visszafele, akkor ez nem sokat segit.

Csodabogár 2017.02.21. 17:57:24

@mojyo: Gyerekkoromban sokszor sikerült meggyőzni a szülőket, hogy felmehessek Szegedről Pestre velük autóval. Nagymama Pesten volt. Ha vittek úgy örültem, hogy soha semmi nem kellett nekem az útra, ami akkoriban még eltartott minimum 3 órát. Nem voltam se éhes se szomjas, sőt még pisilni vagy játszani se kellett. Ültem hátul, nézelődtem, aztán egyszer csak megérkeztünk.

Segítőkész fiúknak köszönöm a szándékot. Majd szólok legközelebb, hogy merre járok. De nem nagy eset, csomag feladva és megfizetve. Nyugdíjasok vagyunk megengedhetjük magunknak.:-)
Azért azt a háztól házik csomagküldő szolgálatot jó lenne tudni, hogy hol működik. Feltételezem, hogy Pesten nem.:-(

Csodabogár 2017.02.21. 18:06:01

@Herr Géza: Végre nem csak én mondom, hogy manapság már csak stressz és kényszer a repülőút. Fiatalságomban az egy extra élmény volt. Most már, hogy maradok Europában, ismét felfedeztem a vonatot. Szuper kényelmes vonatok vannak. Azzal megyünk nemsokára Münchenbe, később pedig Berlinbe is. Hamburg marad fapados, amitől kicsit félek, főleg itthon, az állunk a hangárban egy órát, kilátástól. Kölnbe is el kellene jutnunk a nyár végén, még nem tudom mi lesz a választás.

blackhairlady 2017.02.21. 18:10:40

@Din Serpahis: Europan belul teljesemas a kaja felhozatal a gepeken mint a tengeren tuli jaratokon. A lufthansa, KLM, es egyeb nagy legitarsasag is csak ilyen elore csomagolt szendvicseket ad a Budapest-XY jaraton, viszont a XY-Houston gepen meg mar 3x-i eleg jo kajakat szerviroznak , es jar az udito, alkohol is felar nelkul.

Shanarey 2017.02.21. 18:46:44

Idős hölgyek, és az ő guruló egyebeik. Na az vicces szokott lenni, hogy ezek a guruló egyebek, amelyek magassága majdnem egyezik a gazdáik magasságával, s ezek a guruló táskák, bőröndök igen jól elvannak ha a talaj vízszintes. Ám ha egy aljas lépcső, például a buszon, mert emeletes a drága, na ott előfordulnak érdekes dolgok.

Csodabogár 2017.02.21. 19:06:11

@Shanarey: Szerencsére felénk nincsenek emeletes busszok. Böröndöt, amit viszek mindig fel tudom emelni legalább egy lépcsőnyit, de a fejem fölé már nemigen tudom felrakni. Nem vicces öregnek lenni.:-((( Mióta fáj a térdem, gyűlölöm a lépcsőket, pedig egész életemben lépcsőn jártam nem liften. Mostanában veszem csak észre, hogy hol mindenütt van lépcső. Eddig fel se tünt.
Viszont magam is dühöngök, mikor akár nálamnál fiatalabb hölgyemények hatalmas banya tankokkal buszoznak és villamosoznak, amit még oda se tudnak normálisan felcipelni. Piacról akkorra járgányokkal jönnek, hogy mindig elgondolkozom, hogy ki eszi meg azt a rengeteg kaját, amit cipelnek.

DieNanny CH 2017.02.21. 19:10:15

@geegee:

"Szóval miért "éri meg" az 5-10szeres extra felár?"

Nekem pl azért, mert nincs más. Úgy értem, hogy hozzám Zürich van közelebb, oda meg nem megy fapados. (Legalábbis, legjobb tudomásom szerint.)
Basel-be a vonatjegy árát hozzáadva az onnan induló fapados árához, ugyanott vagyok, mint a swiss-szel Zü-ből.

(De már régen mentem, vonattal én hamarabb otthon vagyok.)

Shaktee 2017.02.21. 19:10:34

@Shanarey: Te mibe cuccolsz, tengerész zsákba? :P

Shanarey 2017.02.21. 19:12:58

@rebel rebel:

Fenét, én nem urizálok, nekem elég a vándorbot végén a batyu.
:-)

Shanarey 2017.02.21. 19:21:24

@Csodabogár:

Tudom hogy öregnek lenni nem vicces, de attól még vicces esetek előfordulhatnak.

Dikusz 2017.02.21. 19:22:35

@Shanarey: már azt hittem le is írod, hogy banyatankkal közlekednek a hölgyek:). De aztán rájöttem, hogy nem erre gondoltál.
Itthon legalábbis a gurulós bevásárlószatyorkocsit mondják annak. Az időseb hölgyek védelmében mondanám, hogy legalább ugyanannyi altetrottel vénember használ ilyet, mint a tiszteletreméltó idős hölgyek.
Nekem egyszer volt igen rövid ideig banyatankom. Csodálatos magyar biogyümölcsökkel pakoltam meg (tiszta kukac volt mindegyik), úgy próbáltam leráncigálni a Baross téren, amikor a Keleti pu-ról szerettem volna hazamenni. A lépcsősor közepén kitört a kereke, na mondom most rúgom fel ezt a dögöt, mint Stevie Wonder a padlóvázát. Valahogy hazarugdostam a buszon a szatyoárt, de soha többet nem használtam, kidobtam a lomtalanításkor. :))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.02.21. 19:39:51

@Csodabogár:
Már miért ne működne? Angliából Pestre, Pestről Angliába.
Sőt Angliából Magyarországra bárhova oda vissza.

Shanarey 2017.02.21. 19:41:00

@Dikusz:

Jól tetted, az sose volt jó igazán arra, amire kitalálták, mert vacak műanyagból csinálják a kerekeket, és a váz, s a fogantyú sem igazán strapabíró.

Shaktee 2017.02.21. 19:52:40

@Shanarey:

Mentünk egyszer kempingezni le a sztétszbe a haverokkal, négy gyerekkel, kutyákkal..kenukamping...
haveroméknak az a magyar vulkánfíber narancsszín kofferjaik voltak, madzaggal átkötve, a kenu végében..3db:-))

behaltunk a röhögéstől :-))))))))))

Csudaszép helyen, Lake George/Adirondack

FutureFry 2017.02.21. 20:13:55

@diggerdriver: @Csodabogár:
A UPS (a tengerentúl[ra|ról] is) háztól házig viszi a csomagot (Magyarországra is). Csak tudja az ember megsaccolni/megmérni a csomagot, ha a azt akarja, hogy a kijöjjenek érte:
youtu.be/89frRi8GgGA

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.02.21. 20:21:05

@FutureFry: Hatmillió kisvállalkozás van amik ezt csinálják.

FutureFry 2017.02.21. 20:25:47

@diggerdriver: De nem Amerikából :) Mint fent írtam, meg is kérik az árát (pláne ha sürgős, akkor egy kicsit többért hazarepülhet az ember csomagostul).

Taxomükke (UK) 2017.02.21. 20:38:22

Az USA-ban eloket kerdezem (illetve barkit, aki tudja a valaszt): ITIN-t (International Tax Identification Number) lehet online igenyelni barki foldi halandonak, vagy kell hozza konyvelo vagy egyeb szakember?
Koszonom.

szalka240 2017.02.21. 20:53:19

@Csodabogár: Én is inkább vonatpárti vagyok. Bár be kell valljam, hogy repülővel még nem utaztam (sétarepülést leszámítva). Évente egyszer megyek autóval Magyarországra, a többi alkalommal vonattal. Egy irányba 70 Euro fekvőhelyes kocsiban (ülve csak 60 lenne) és 22 óra az út. Repülővel 35 Euro plusz Hamburg-Budapest repülőjegy (és egyéb költségek) és 12 óra lenne az út. Vonaton pedig egyelőre még azt viszek a csomagban, amit akarok. Szóval én a repülőt mellőzöm.

M. Péter 2017.02.21. 21:46:50

@Taxomükke (UK): Individual, nem international. Nem hiszem, hogy online is lehetne kérni, de postán keresztül igen, az IRS W7 számú nyomtatványát kell kitölteni, nem kell hozzá könyvelő.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.21. 21:51:35

@Pernilla: " hogy a nemfapadosok egyre jobban lebutítják a szolgáltatásokat a fapad szintjére, az árak meg maradnak"

haha, na hát ez az, én is pont ezt olvasom, de még saját bőrön nem tapasztaltam, révén, nem utaztam még velük...

". A fapadosok meg egyre jobban nyomják fel az árakat a rendes légitársaságok árszónvonalára"

A fapados meg drágulni szeretne, de ott meg a szolgáltatási színvonal marad a béka s3gge környékén...így van.Hát, nagyjából akkor a kurv@ @nyját az összesnek, úgyis a közös nevező felé törexenek... :D

M. Péter 2017.02.21. 21:52:48

@mojyo: Az afrikaiak meg hoznak majomhúst és hasonlókat.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.21. 21:58:16

@adg: Huhh, az igen, na én se néztem volna ki semmilyen légitársaságból ezt...:-o

"Az igazi profik viszont megfizetik a minoseget, es swissairrel jarnak"

Már úgy éred, akik nem vendégmunkások??
:-))))))

jojó78. 2017.02.21. 22:15:34

Legutóbb Októberben voltunk otthon autóval (1800 km oda és ennyi vissza is). Kombi autó csomagtér fele majdnem tele, másik fele a kutyáé. Hátsó ülésen asszony+gyerek, anyósülés előtt még pár cucc.
Visszafelé hasonló, csak a csomagtartóban már plafonig, kutyának picit szűkült a tér, gyerekülés előtt is cucc. Na meg már az anyósülésen is volt pár dolog.

Herr Géza 2017.02.21. 22:19:33

@geegee: Ez egy igen bonyolult ügy, de igazad van majdnem. A nem vendégmunkások, azaz középosztálybeliek NC-ből csakis azzal járnak. ;)))))

adg 2017.02.21. 22:25:27

@FutureFry: igen, nincs benne a kaja az arban. Szerintem ezt irtam, vagy legalabbis ezt akartam.

@Din Serpahis: ooo, ize. En nem irtam swisst. Swissairt irtam, ha lenne hazad es delkarolinai allampogar lennel, te sem adnad alabb, es csak swissairrel jarnal. :))

@Herr Géza: talan nem meseltem meg, hogy mikor a malev beszart, egy ismerosomek mindket nagymamaja epp egy malev jaraton utazott hazafele. Innen. Egyszer csak leszaltak budapest helyett egy vadidegen helyen, zero nyeltudassal, es olyan panikba estek, ami megakadalyozott minden gondolkodast. :)
Ketsegbeesve telefonaltak haza, hogy valami baj van, nem tudjak mi, de ok torontoban vannak, es mi lesz most.
Hat otthon is volt csodalkozas, hogy mi a faszt keresnek torontoban, majd nagy nehezen sikerult elkapniuk valakit a mamaknak, aki elmondta a telefonon az otthoniaknak, hogy torinoban vannak :), majd odavezette a nagyikat a malevos pulthoz, vagy malevos nem tudom mihez.
Ott mar vartak oket, atraktak oket egy masik gepre, es mar otthon is voltak.
Azota mindket nagyi tok rutinos repulo lett, ugy jarkalnak mo es au kozt, mintha a kozertbe mennenek. :))

adg 2017.02.21. 22:26:46

@geegee: ugy-ugy. Bar te vendegmunkas maradsz a dobozig, de latom tanulsz. :)

Herr Géza 2017.02.21. 22:36:44

@jojó78.: Haha. Ifjú bohém koromban kifogyasztottam egyszer az utolsó csepp benzint hazafelé az M1-esen Budaörs előtt pár kilométerrel úgy éjjel kettő felé. Kiálltam stoppolni a leállósávban, na persze húzott el mellettem mindenki, mint a vadlibák. Végre megállt egy német rendszámú Golf egy vigyorgó törökkel, hogy mi a gond. Mondom neki; oké, no problem, elvisz a kútig, ugorjak be. Megkerültem az autót, nyílik a jobb egyes, mászik kifelé egy álmos fejkendős csaj. Nézek be hátra, a hátsó ülés a plafon-40 centiig fölpakolva, a cucc tetején egy kisbaba alszik. Kérdezem, hogy hogy is lesz ez most... No problem, az asszony bemászik hátra én meg üljek csak előre. És bemászott tényleg, mint egy guminő. Én meg a mitfárer ülésbe, de úgy, hogy az ülés előtti lábtér is tele volt, magasabban, mint az ülés lapja. Popsi az ülésbe, lábak a műszefalra, így mentünk a kútig. :))) Én ezalatt elnyeklettem teljesen, ők meg így mentek a jó ég tudja hányezer kilométert Törökországig, a rendszám alapján Hamburgtól.
Tanulság: nincs olyan, hogy tele az autó..... :))))))

jojó78. 2017.02.21. 22:42:55

@Herr Géza: Mókás élmény lehetett :))))))))
Én azért túlzásba nem akartam esni. Hagytam életteret a kutyának, gyereknek a hordozóban alapból volt hely, magamnak a vezetéshez, az asszony meg úgy pakolja körbe magát lomokkal ahogy akarja. :))))))) Igaz így is volt vita, hogy miért nem raktam még be ezt-azt amit Ő gondolt :))

Herr Géza 2017.02.21. 22:48:27

@adg: El bírom képzelni a szitut... Mondjuk szerintem, ha Torontóban elkezdenek kiabálni magyarul, hogy "segítség" , biztos vagyok benne, hogy semmi percen belül előkerült volna valami ex-magyar (vagy vendégmunkás :D) alkalmazott is. :)))

Herr Géza 2017.02.21. 23:08:32

@jojó78.: Nekem az volt a legvadabb, amikor a családot kihoztam magam után. Két autóval jöttünk, az enyémben (Vectra kombi akkor) csak cuccok, a nejemében (Citro C3) a nejem, a fiunk, két macska külön-külön macskadobozban és cuccok. Aztán naná, hogy útközben, rögtön Bécs után életbevágóan kellett hirtelen valami, ami a nejem állítása szerint az én kocsimban volt. A vezetőoldalon kívül bármelyik ajtót kinyitva x pakk borult ki a földre, na akkor mondtam, hogy leszarom, hogy kell, nincs és kész. Amint túl voltunk a heveny családi drámán, eszébe jutott, hogy hú, lehet, hogy a vezetőülés alatt van a saját kocsijában? Ott volt.... Én többet nem is voltam hajlandó megállni Mannheimig. :))))))

Shaktee 2017.02.21. 23:09:11

@Herr Géza: Nem hiszem Gejza bá. Fogynak az 56-os magyarok erőteljesen..

jojó78. 2017.02.21. 23:12:45

@Herr Géza: Ez jó. :)))))
Nekem csak azzal volt gond mikor kiengedtem a kutyát időnként, mert akkor akart borulni kifelé minden a csomagtartóból. Pedig az Avensis kombi nem kicsi :)))))))

Herr Géza 2017.02.21. 23:13:39

@Herr Géza: Ja, a Vectra tetején volt még egy nagy síbox is. Na mi volt benne? A cserepes virágjai, mert "ki fogja azokat otthon öntözni, a szomszédra nem bízhatom". :)))))))))

Shaktee 2017.02.21. 23:14:31

@Herr Géza: en.m.wikipedia.org/wiki/Hungarian_Canadians

Namost, az 53 ezer torontói magyar soknak tűnik, de ide számolnak azok is - nem mind - akik másod sőt harmadgenerációs bevándoroltak.

Ugyanígy a többi provencia számaival is.

Herr Géza 2017.02.21. 23:15:36

@rebel rebel: Miért? Csak ötvenhatosok vannak arrafelé? Vagy vsak ők tudnak magyarul? :)))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2017.02.21. 23:15:40

es ez a jobbik eset / a fapados/ sokan vegigvezetnek europan

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2017.02.21. 23:15:44

@Taxomükke (UK): @Herr Géza: a vendegmunkasok azok fapadossal jarnak
de ezt mindenki tudja
de ezzel nincs baj
en fiatalon autostopoltam pestre egerbol

Shaktee 2017.02.21. 23:17:26

@Herr Géza: Zömmel azok, s a leszármozottaik, várj..most nézem a mostani adatokat.

Herr Géza 2017.02.21. 23:18:31

@rebel rebel: Ó, abból tuti lesz öt is, aki a reptéren dolgozik. Ha nem több. És az illegálisokat, a "turistákat", a "diakokat" még nem is számoltuk bele.....

Shaktee 2017.02.21. 23:23:58

@Herr Géza: Biztos igazad van :)

Napokig lehetsz TO-ban, Ottawában, Montrealban anélkül hogy magyar szót hallanál...

Csodabogár 2017.02.21. 23:26:49

@szalka240: Hamburg nekem már messze vonattal, átszállni stb. Kipróbáljuk a fapadost. Repkedtünk már eleget, ezt is kibirjuk majd most.

Csodabogár 2017.02.21. 23:30:57

@adg: Swissair már ezer éve csődbe ment. Helyette lett a Swiss, ami tulajdonképen egy Lufthansa lány.
Az igazsághoz tartozik, hogy europai társaságok közül, szerintem, a legjobbak.

Herr Géza 2017.02.21. 23:44:53

@Csodabogár: Én már rég megvilágosítottam, direkt vicceskedik, provokál az ozzyboy (óh pardon, az ausztráliai vendégmunkás). :)))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.21. 23:45:19

@Taxomükke (UK): N ekünk nem volt még ilyen, régebben mentünk egy párszor még velük haza, Magyarországra.Most legutóbb furcsa élmény is volt, hogy csápon lehetett kijönni a gépből Ferkóhegyen, meg vissza is...A retkes wiccernél nincs hozzászokva az ember ilyen úri huncutsághoz...Marhakarám, az igen!Hogy rohadnának meg...

adg 2017.02.21. 23:46:18

@Csodabogár: igen, tudjuk. Van azonban egy prominens akerikai allampolgar, aki a mai napig swissairrel jar, mert az a minosegi es normalis legitarsasag, es o nem adja alabb, mert amerikai. :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.21. 23:46:22

@Din Serpahis: Jó, az ilyen kényszerhelyzet az más, azt nem vitatom.Az én ivarszervem se szállna át csak ezért valahol, valami terroristarobbantós reptéren...

Herr Géza 2017.02.21. 23:53:18

@rebel rebel: Azt nem mondtam, hogy ezek a magyarok folyamarosan magyarul beszélnek.
Nekem itt van egy óvodás játékom. Boltba, hivatalba belépve szép hangos csókolommal köszönök egy nagyot. Nem is hinnéd mennyi "rejtőzködő" magyar van..:))) De nem is ezek lecsekkolása a cél, hanem az a sok értetlen-bamba egyéb pofa, akinél hallani az agyuk csikorgását, hogy watafakk, ki ez, mit akar és milyen nyelven beszél??? Probáld ki... :)))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.21. 23:53:56

@Mrs. Clayton: Télleg van ilyen megörzősdi?Nem is tudtam.Nekem egy egész jó tolómérőt (ilyen viszonylag hegyes kézi mérőeszköz) vették el, mert elfelejtettem kivenni a kézitatyóból otthon és ki kellett dobni, fakk...Azóta műanyag tolómérő van nálam, ha azt felejtem el és ki kell dobni, nem nagy gáz... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.21. 23:57:47

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Oké, ez vili, lásd Din Szeráfisznak írt válaszom...

Shaktee 2017.02.21. 23:59:25

@Herr Géza: mit szívsz gézu, sodorj egyet nekem is..

Csókolom :)

Van egy kolléga, írtam is róla? Naszóval tanítgatom kicsi matyar, szülők jöttek még mo-ról, köszönök neki reggel " szevasz fasz, mit baszod itt a rezet" istennek se bírtam vele megértetni hogy miért bacca a rezet a szittya :)) Én se tudom amúgy.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.22. 00:02:46

@diggerdriver: Milyen cég ez, dobjál már egy linket, kösz.

Pár napja néztem, hogy déháellel, vagy ilyesmivel mibe kerül 2000 km-re csomagküldés, egy kis doboz, mint kb két literes kocka tetrapak- ital, akkora súly meg térfogat.Hát, ilyen ötvenezres összegek repkedtek, mindenféle sürgősségi nélkül, hát a q anyjukat, azt...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.22. 00:04:43

@FutureFry: Na, hát ez az, hogy száradjon rájuk a penész.európán belül is ilyenek a tarifák...Ha valaki megcáfol, annak én örülnék a legjobban... :D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2017.02.22. 00:05:12

a blog temajahoz
3 eve voltunk utoljara otthon
2 borond , kezitaska
ritikuli
laptop
aprilisban megyunk
2 borond
ritikul
semmi mas
felet nem hasznaltuk, tanultam belole
1 par cipo nekem doszt eleg
2 a nejemnek
gatyak bugyik polok
1-1 farmer
1 honapra doszt eleg

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2017.02.22. 00:05:12

@Csodabogár: magasan
de verik az amerikaiakat is

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2017.02.22. 00:05:12

@adg: swissel megyek iden is
az amerikai tarsasgok elbujhatnak Mellette
a cseh haverom valami norveg tarsasaggal jar, mert az a legolvsobb
koszi nem
radasula swissen az egyik sztyuvi Magyar volt
Lufthansa is OK, de mintha a swissre tobbet koltenenek
az amerikai gepek majdnem fapadosok
en szeretek kenyelmesen utazni

2017.02.22. 00:10:57

@geegee: Az anyukam DPD-vel kuldi nekunk a szulinapi csomagot, azt mondja, 20 kg-ig 5000 HUF, es egy csomo helyen felveszik.

A DHL meg a FedEx meg ezek nem lakossagi szolgaltatok, veluk ugy eri meg igazan, ha kb havi tobb szaz csomagot kuldesz.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.22. 00:12:23

@Herr Géza: @adg: :-)))))))))))

Jajj, Géza bá, ha már itt vagy.Ez a németeknél működő(?) szolgáltatás, hogy felparkolok a pőrekocsira, meg kapok egy fülkét és közben elvisznek Hamburgból-Bécsbe; szóval jól látom, hogy ez a kib@$zottnál is drágább szolgáltatás.Nemtom, talán rolának hívják, vagy mi.Az a baj, hogy nem nagyon van angolul honlapjuk, a némettel meg sajna nem megyek sokra.Létezik, hogy télleg ilyen 600 euró 3 embernek és egy kocsinak, és ebben még nincs benne a fülke ára...?Mert azért ennyiért csak anyázkodom rájuk... :-(

Herr Géza 2017.02.22. 00:17:05

@geegee: Doktor úr, a wizzair meg társaik pont azért (is) olyan olcsók (még), mert nem fizetik ki a rendes repterek olykor horribilis utaskezelési/reptérhasználati díját. Külföldön ugyanezért nem a mainstream repterekről repülnek, hanem valami kisebb alternatív reptérről általában, csakhogy Budapest közelében nincs másik nagygépes reptér (vicces is lenne egy Airbus a budaörsi reptér füves kifutóján...). Debrecen meg azért már túlzás budapesti desztinációnak, bár az egyik legnagyobb fapados reptér Németországban, a Frankfurt-Hahn Frankfurt városától 124 km-re van. Simán jogosabb lenne trieri, koblenzi, kaiserslauterni, vagy bitburgi reptérnek hívni, mert ezek a városok részben jóval közelebb vannak hozzá.
Egyébként a korábban írt kiegyenlítődésre pont jó példa a Hahn. A Wizzair már megkezdte, de a Ryanair is hamarosan követi őket és viszik át a járataikat a "rendes" frankfurti reptérre. A komfort nőni fog, pláne az átszállás egyszerűsödik, cserében nyilván drágábbak lesznek a jegyek.

Herr Géza 2017.02.22. 00:26:11

@rebel rebel: Ó, mi NDK-s lányokkal (a naívak...) tanítottuk meg hót komoly pofával, hogy a Guten Morgen-t úgy van magyarul, hogy "nagycsöcsömvan jösszbaszni". Aztán mikor visszajöttek, hetekig büjkáltunk előlük...:))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.22. 00:51:12

@Herr Géza: Ezt én értem, vili teljesen.Nekem csak az a bajom, hogy a fapadosok árai lassan töbszöröződnek pár év alatt, illetve erősen elérik pénzben a kocsival való utazás költségét.Illetve a szolgáltatások (lábtér, csomagkezelés...) azok bezzeg maradnak a béka s3gge alatt...Semmi gondom nem lenne, ha ez a két dolog egy irányba mozogna, de nagyon nem ez van...

Ja, és nem vagyok én doktor, bár kösz a megelőlegezést... :D
Ilyen számteches-ampervadász lennék.A nejem az orvos, és szoktam is beírkálni az ő élettapasztalataiból, de azért doki még nem vagyok...
Bár lassan már le tudnék tenni pár vizsgát patológiából... :D

Kösz, ha rá tudsz sasolni a rolára.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.22. 00:55:01

Nahát, nagyon köszönöm mindenkinek a sok konstruktív repülős ötletet, sztorit és miegymást, remélem a HÁ-szerkesztőség sem haraxik, hogy kicsit félrevittük/kiegészítettük a posztot. :-)
Előre a holnapi viszontlátásig!

Herr Géza 2017.02.22. 01:13:21

@geegee: Te, a dokit már tisztáztuk szerintem egyszer, az csak viccvót...:)))
Hol kerested az autós vonatot? Mert a Bundesbahn már jórészt kiszállt a bizniszből, a Hamburg-Bécset is az ÖBB üzemelteti, imhol a link angolul:
www.oebb.at/en/leistungen-und-services/mehr-als-zug/auto-motorrad-am-zug
Az autó 99€/út hétfőtől csütörtökig, péntek-vasárnap,114€ ugyanez. Plusz a jegyek a családnak, ahogy írod.
Ha csak szimpla ülőhelyet bookoltok, akkor egy út 89€ hármótoknak, ha komplett fülkét fekvőhellyel, reggelivel (!), akkor olyan 200-240 között van az egész. Szóval így oda-vissza mindenestü (autó+család saját fülkében)l 6-700 között van az út. Megúszható "fapadosan" 380-ból is. Mekkora a gyerek?

Herr Géza 2017.02.22. 01:16:45

@geegee: Mondjuk az ÖBB honlapja amilyen csecse, olyan szar is. Ha kell segítség, csak jelezd...:)

Herr Géza 2017.02.22. 01:39:51

@mojyo: Ajaj, megvagy te kis hamis: 5000 Ft-ért 20 kg-os csomagot a DPD négy országba visz el. Hát Monaco nincs benne.... :)))) Barkobázzunk a négyből??? Vagy bevallod inkább?
:))))))))

pappito · http://pappito.com 2017.02.22. 02:25:57

nők lapja. visszavinni a mézes üvegeket.
omg

somlobodog 2017.02.22. 06:23:00

@Taxomükke (UK): be kell küldeni az eredeti útlevelet (vagy megfelelő elfogadott doksit) az irs-nek vagy személyesen bevinni és bemutatni az IRS megadott irodájába. Tavaly óta asszem így változott a szabály. Nézd meg pontosan mielőtt kéred az IRS erre vonatkozó friss faq-t. Elvileg visszakuldik majd postán:).

somlobodog 2017.02.22. 06:23:04

@hagyma: "a blog temajahoz
3 eve voltunk utoljara otthon
2 borond , kezitaska"

Otthooooon??? Hát az nem NC? :)))) freudi elszolas:) Lebuktal: Vendegmunkas vagy. :))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2017.02.22. 07:28:03

@somlobodog: nem bonyolult ez
ha haza megyek akkor otthon vagyok
azutan jovok haza es itthon vagyok
amerikai vagyok, nem lehetek itt vendegmunkas, de a szulohazamm az a szulohazam
ott nottem fel
a vendegmunkas nem akar letelepedni
ingazik
mint ez a a foldaso pl

Herr Géza 2017.02.22. 07:34:43

@hagyma: Te is ingázol, csak ritkábban.

Taxomükke (UK) 2017.02.22. 07:34:47

@somlobodog: Koszonom. Nem US-ben lakunk, de majd elintezem, amikor legkozelebb megyunk.

Dikusz 2017.02.22. 08:35:59

A mindenit...... miből maradtam ki az este:)
@jojó78.: az a kutyi volt akkor a helyzet kulcsa, ő tartotta a csomagokat? Pótolhatatlan. :))

jojó78. 2017.02.22. 08:41:44

@Dikusz: Annyira azért nem. Befaragtam méretre egy mdf lapot, még indulás előtt. Ezzel elválasztottam a csomagoktól. Plafonig ért, így a kutyának volt esélye a túlélésre. :)))))))))

Dikusz 2017.02.22. 08:45:34

@Herr Géza: az ismitől kérdeztem, hogy a bátyja a feleségét (aki spanyol) tanította-e magyarul.
Azt mondta, hogy igen, mégpedig ezen örökbecsű, szittya magyar dalra: "öregasszony a szilvásba, majd megszakadt a fingásba......"

Dikusz 2017.02.22. 08:47:28

@jojó78.: hát ezt megnéztem volna, pláne akkor, amikor az mdf-lap mégis megadja magát:)))

jojó78. 2017.02.22. 09:27:52

@Dikusz: Arra nem volt esélye, ki volt rögzitve.

mézesmackócskácska 2017.02.22. 09:48:41

Ezt a pakolás baromságot sosem értettem. Felesleges szarcipelés. Anyáméknak meg van tiltva a baromságok pakolása. A fele úgyis kukában landolna. Annyit viszek amit használok is pont.

Mrs. Clayton 2017.02.22. 10:18:08

@geegee: van, es ezt onnet tudom, hogy akinek a pudingot meg vajat kuldtem tortenetesen pilota, amikor egyszer civilben repult Londonba valami fapadossal vitt magaval egy svajci bicskat, amit szepen el akartak tole venni, mire nem hagyta magat nagy veszekedes lett, majd egeszen odaig jutottak, hogy egy szabalyzat meg egyfelettes tiszt is elokerult es kiderult, hogy tenyleg a dugohuzo beleszamit a bicska hosszaba igy nagyobb mint a megengedett, szoval nem vihette magaval, viszont ekkor az elokeritett tiszt hozta fel a szabalyt, hogy x napig kerheti a megorzest, a bicskat soha nem vette fel, mert valaki mas gepevel repult vissza

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.02.22. 10:22:07

@pappito: (off: neki nincs saját hive-ja, éééérted..... Apropó, amikor semmilyen vendéglőben nem fogadtak minket tárt karokkal egy ott töltött estén, akkor találkoztunk egyszer egy algériai fickóval, kaját árult a Calais-i tengerparton, ő nagyon dicsérte a magyar mézet, mondván csak azt vesz a sütéshez. S olyan traktát kaptunk a pénzünkért,, hogy ihaj. Kedves emlék.) On

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.02.22. 10:29:02

@Dikusz: képzeld, nekem is volt banyatankom, szerettem, de elég hamar kipurcant az is. Férj kapta repi ajándékként a Bridgestone-tól, amikor valami céges megmozdulásra ment hozzájuk. Fel volt diszítve rendesen, logó, keréknyom, elegáns szín, nagy reményeket fűztem hozzá, ehhez képest pár hónapot bírt csak, ugyanazok az ócska, műanyag kerekek, kifordultak, eltörtek hamar, nem egy jó reklám egy gumigyárnak, szerintem.

Dikusz 2017.02.22. 11:54:54

@Dikusz: jáháháááájjj, ezt ne fokozd kérlek :)))))
Most a kutya volt kirögzítve, vagy az mdf lap, esetleg min a kettő egyszerre, netán egymáshoz? Már csak egy kérdésem lenne: a kutyus milyen fajta volt?:D

Dikusz 2017.02.22. 12:04:42

@pappito: lehet nem tudjátok, de ennek azért megvan az oka.
A mézesüvegekre rá van "applikálva", hogy termelői méz. A kupak mintázata is valamilyen formán mézre utal. Nálunk a piacon egy üvegért 50 Ft-ot ad a mézes (őstermelő, méhei vannak). Az más kérdés, hogy a szegedi ismerőseimtől vett virágméz üvegje 1800 Ft (pár hét után besűrűsödik) , a budapesti piaci méz 2000 Ft körül van/üveg.
Szerintem az egyik termék, amiben "világnagyhatalom" lehetnénk, a magyar méz.

DieNanny CH 2017.02.22. 12:38:18

@Dikusz:

Én a jó minőségű magyar mézet még Mo-on áttöltöm ásványvizes pillepalackba, úgy hozom ki. Így a súlya feleannyi, és ha kiürül simán kidobhatom. (Üveget meg az otthoni családtagok visszaviszik.)

Dikusz 2017.02.22. 13:19:34

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: ez is egy jó ötlet:))
Tényleg annyira jó minőségű a mézünk?
Olyan jó érzés ilyenkor, mert szerintem tényleg az.

Herr Géza 2017.02.22. 14:06:55

@Dikusz: "Nálunk a piacon egy üvegért 50 Ft-ot ad a mézes (őstermelő, méhei vannak)" Nem csak ő, az is, aki aztán jól, megborítja a kevés mézet (vagy durvább esetben a szőkített melaszt) sok cukorral.... Így lesz belőle is "őstermelő"..... :))))
Iszonyatos mennyiségű hamis méz kerül forgalomba az európai piacokon részben sima kereskedelmi forgalomban,,részben piaci "őstermelőkön" keresztül. Nem csoda, igen nagyot lehet rajta kaszálni, már-már vetekszik a kábszerbiznisz haszonkulcsával.
Na nem csak a magyarok jeleskednek ebben. :)))

Herr Géza 2017.02.22. 14:11:46

@Dikusz: Egyébként tényleg az. Itt pl. szinte ismeretlen (a hétköznapi kínálatban) az akácméz, pedig szerintem az veri az összes itt járatos vegyes virágmézet. A másik standardról, a fenyőmézről nem is beszélve. Persze ez nyilván erősen szubjektív kérdés.

Dikusz 2017.02.22. 20:29:58

@Herr Géza: biztos itt is vannak olyanok, akik hamisítanak. Az igazság az, hogy nem használok sok mézet, ritkán veszek, ha több üveg összegyűlik, elajándékozom. Mindegyik kikristályosodott egy idő után. Egyetlen egyszer sikerült olyan "gesztenye"mézet vennem a keszthelyi piacon "őstermelőtől", ami még évek múlva is folyt.
Ahogy írod - szubjektív, ki milyen mézet szeret. Nekem az akácméz kevésbé ízlik, inkább vegyes-, vagy repcemézet veszek. Az említett gesztenyés eset miatt meg más mézet nem. Nekem azért abban vannak inkább kételyeim, miként lehet ilyen sokféle méz, egyáltalán van-e ilyen. Az akácot elhiszem, annak halványabb a színe, és az illatán is érezni.

M. Péter 2017.02.22. 20:45:04

@Herr Géza: Kínában ipari méretekben hamisítják a mézet (mért pont azt ne hamisítanák). Nem szabad olyan mézet venni, amire az van írva, hogy "EU- és nem-EU mézkeverék", mert a nem-EU méz kínai hamisítvány is lehet.

Főgebra 2017.02.23. 09:13:29

@Dikusz:
Ha a megikrásodott mézet kevergetés mellett, max 40 C fokra felmelegíted, újra élvezhető, folyós mézet kapsz! De 2-3 hét múlva újból elveszti folyékonyságát és megint ikrásodik. A mézet 15 C hőmérséklet fölött érdemes tartani, akkor kevésbé hajlamos az ikrásodásra!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.23. 19:59:36

@Herr Géza: doki: jajóóó... :D

Na, ez a kurv@ autozug szó volt, ami nem jutott az eszembe.
Nekem is az lett a vége, hogy egy elég szar, kezelhetetlen német nyelvű oldal jött be, amin már nem tudtam túljutni.A gyerek nyáron 6 és fél éves lesz.
Hát, ülve nem tudnánk rendesen pihenni, mégiscsak alvás volna jó.Asszonnyal, gyerekkel meg pláne.Viszont akkor nagyjából jól saccoltam a nagyságrendet, 500-600 ojrót...Az meg egy kicsit csak sok, ennyiért.
Úgy lenne érdekes, ha a vonat annyiba kerülne, mint az adott szakaszra eső benzinköltség + egy normális szállás és reggeli ára+ még esetleg egy kevéske.Mondjuk, olyan 250, max 300... 600 ojróból megvan szinte az egész oda-vissza út költsége, háztól házig.És ami még szintén hátrány, hogy pont nem a kompozós-hidazós részt "hidalja át", hanem a sima autópályát.Bár az is igaz, hogy a németeknél egyre gyűlöletesebb távolságot menni autópályán, nyáron meg aztán főleg... :-(

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.23. 20:03:22

@Mrs. Clayton: Értem, köszi.Tulképp, ez nyugodtan lehetne egy szolgáltatás is, valami kis zárható rekeszbe belekerülne a cucc, és megvárná a júzert, amíg visszajön.Nekem is jó lett volna, kb 1 7re rá, már jöttünk is vissza, megmaradt volna a tolómérőm... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.23. 20:05:48

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Atyavilág, hát az egy fél élet lehet, mire egy üvegnyi méz átcsurog, nem? :D
Bár, ha le tudja az ember támasztani valahogy és otthagyni, akkor a franc se bánkódik...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.23. 20:43:52

@Herr Géza: No, most kicsit elmélkedtem rajta, ha a kocsi lenne 100/114 euro, és a fekvőhelyes kusett hármónkra kijön 199-ből, akkor az úgy végül is nem rossz.Megmenexünk a cseh autópályadíjtól, haladunk is, szállásunk és reggelink is van, és egy napnyi fáradtságot is megúszunk (nem kell vezetni, káromkodni...) , továbbá egy napi szabadság is megmarad...Ha ez kijön 300 ojróból a Hamburg-Bécs távra, akkor lehet belevágunk.A német szöveg nem mond ellent ennek valamiben? Ezek az árak nem szoktak ingadozni, pl attól függően, hogy mikor veszem meg a jegyet, vagy milyen a telítettség?Kösz előre is...

Dikusz 2017.02.23. 21:31:09

@Főgebra: nem bánom, hogy ikrásodik, azt mondják a szakértők, ebből derül ki, hogy igazi a méz. Még jobb is, mert ha kenyérre kenem, nem folyik szét. Pár hete a teát édesítettem mézzel. Nem vagyok cukorbeteg -a határon van a cukrom sok éve változatlanul- de amikor megmértem a mézestea ivása után, magasabb volt. Kifejezetten nem szabad cukorbetegeknek mézet enni szerintem.

Herr Géza 2017.02.23. 22:48:31

@geegee: Na jó reggelt, azt hittem már "szabira" mentél. :)))
Maga az autószállítás költsége nem szeonfüggő, az annyi, amit írtam mindig, csak attól függ, hogy hét közben mész-e, vagy hétvégén. A jegyek ára viszont függ az időponttól, no meg, amikor csekkoltam az árakat valami hasperkábé belőtt időpontra, akkor már volt olyan nap, amikor az a családi kabin nem is volt már. Nyilván a kabinokból van egy szerelvényen x darab, ha azt eladták, akkor kampó.
Ha tudsz már hozzávetőleges, vagy akár fix időpontot, akkor lecsekkolom neked szívesen a lehetőségeket.
És való,igaz, nagy előny, hogy éjszaka megy a vonat, azért azon 12 óra nem nagy ügy. Fel lehet állni, lehet mászkálni, miközben haladsz. Ezek a Nightjet kocsik elég deluxok ám, állíthatsz a normál üléseken is valamennyit, én mondjuk simán jókat alszom ülve is. Oké, a gyerek más, viszont kis szerencsével nincs fullra a vonat, akkor ha megszereztek hárman egy hatos sima fülkét már havijdizsi van. És ezekre nem szállnak fel ilyen Bizbasz-Alsó meg Bizbasz-Felső között közlekedő utasok, pláne az éjszaka közepén.

Herr Géza 2017.02.23. 22:53:57

@geegee: Ja, a vonatnál tuti annál jobb az ár, minél hamarabb veszed meg a jegyet. Itt nem jellemző a last-minute effektus. Sőt, a jó árú jegyekből van x darab egy vonatra, ha az elfogyott, akkor már csak a drágább van, y darab, ha annak is annyi, akkor fizetheted a "teljes árút".

Herr Géza 2017.02.23. 23:11:14

@geegee: Nem, az a kéregből szivárog, a méz meg a fenyő virágjából "származik". De van benne tagadhatatlanul valami kesernyés (gyanta)íz, a németek viszont szeretik. Egészségükre...:)))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.23. 23:16:58

@Herr Géza: Kösz, emlékeim szerint júLi utolsó hetén megyünk haza, és aug második hetén meg vissza.De még holnap pontosítok.
A honlap ír olyat is, hogy létezik öbb koppenhága-hamburg útvonal az éjszakai jegyeknél, ha ezen is van autószállító az is érdekes lehet.Köszönöm továbbra is a válaszaidat.

szalka240 2017.02.25. 12:30:31

@geegee: www.oebb.at/en/leistungen-und-services/mehr-als-zug/auto-motorrad-am-zug
Eszerint nincs csak Hamburgtól autószállítás.
Rákerestem a jegyárakra.
Herr Géza már írta az autójegyet.
2 felnőtt és egy gyerek
ülőhelyes kocsiban 90Eur
fekvőhelyes kocsiban 150 Eur 6 személyes fülkében, 180 Eur 4 személyes fülkében
hálókocsiban 210 Eur 3 személyes Economy, 391,80 Eur 3 személyes Deluxe fülkében
Ezek a legolcsóbb jegyek, ezeket ha jól sejtem, csak az indulás előtti utolsó 3 hónapban lehet megvenni, és a felkapott időpontokban drágább/gyorsan elfogy.
Én utaztam ezzel a vonattal autó nélkül. Én mindig 6-os fülkében utazok. Már ott is rendes reggelit adtak, össze sem hasonlítható a MÁV Berlin-Budapest vonatával.

szalka240 2017.02.25. 12:35:31

www.youtube.com/watch?v=YHqsYxlp2-s
Igaz német nyelvű, de a látvány a lényeg.

szalka240 2017.02.25. 13:47:48

Még nagyon fontos, hogy ezek az olcsó jegyek nem módosíthatók és nem visszaválthatók.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.25. 22:11:31

@szalka240: Köszönöm a válaszod.Nekünk sajnos csak fekvés játszik, vagy semmi.Kb ezer km/1 nap kocsival Hamburg, én is fáradt lennék, ülve nem tudok normálisan aludni.Meg az asszonyt, gyereket se akarom hallgatni, hogy nyávog.
Én is arra jutottam, hogy 200-210 a háromszobás, ha jól látom (a te számaid kicsit összefolynak vesszők hiánya miatt, bocsi...), meg még 100-120 a kocsi, így együtt cirka 300 meg egy kicsi, az még úgy okés.180-200 lenne a benzin, meg az álló hotel, viszont így még utazunk is, meg megspórolunk egy napnyi kocsiban rohadást.Aszondom 300 körül megéri.Ha Hamburg pont útba esne (mondjuk Dánia északi, nyugati végéből jönnénk), fixre foglalnék máris, de sajnos nem esik útba.Rá kell még sasoljak a kompjegyekre, hídpénzre is Dániában.Még alszunk rája, meg számolgatunk, de egyszer azért ki kéne majd próbálni.Kösz mégeccer, ha van még másnak is ötlete, tapasztalata, jöhet! :-)

szalka240 2017.02.25. 22:47:15

@geegee: hídpénz
Öresund: 460SKK vagy 205SKK+évente egyszer 380SKK
Nagy-Belt: 240DKK

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.27. 00:24:13

@szalka240: Jó, hát ezt tudom azért, 9 éve járunk haza, de köszi.
:-)
ebben legalább az a jó, hogy mindig ugyanennyi, januárban, júliusban, szélben, esőben, foglalni se kell...Komolyan mondom, ilyet szeretnék a repjegyekkel is.A q anyját az egész rohadt csaló, átverő, simliskedő iparágnak... :-[
A kompok ugyanez a köcsögösködés, mint a repjegyekkel.Sassnitz-Trelleborg van, hogy 40 euró, van hogy 180...egy irányban...Dögöljenek meg.
Rája is nézek, lassan közeledik az augusztus.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása