oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. december 20. 06:43,  Karácsonyi hazalátogatás – mire számíts? 80 komment

2016. december 20. 06:43 Határátkelő

Karácsonyi hazalátogatás – mire számíts?

Amilyen örömteli külföldről hazalátogatni így, az ünnepek idején, olyannyira stresszes és fárasztó is lehet, ráadásul rengeteg kérdés, kétely is felmerülhet ilyenkor bennünk. Ezt megélni lehet, tanácsot adni már nehezebb, de Nóra most megpróbálta, már csak személyes tapasztalatból is.

Mi a legemlékezetesebb, határátkeléshez kapcsolódó karácsonyi élményed? Az első külföldön töltött karácsony? Az első hazautazás? Vagy ez lesz az első életedben – mit vársz tőle? Írd meg a hataratkeloKUKAChotmail.com címre! (és továbbra is várom a kedvenc receptedet is)

karacsony_asztal_foto_pixabay_com_talmacita.jpg

„Tapasztalataim szerint a legnagyobb problémát az okozza, amikor visszalátogatunk külföldről, hogy váratlanul ér minket a szembesülés, nem olyan a látogatás, mint amit vártunk, mint amilyennek elképzeltük.

„Egy nagy rohanás és stressz az egész, pedig én pihenni szerettem volna!”

„Idegenül érzem magam a saját családom körében, a saját országomban, pedig azt hittem, itt végre az ismerősség, a melegség, a megértés és a szeretet vesz majd körül!”

„Újra ki szerettem volna élvezni a Magyarország nyújtotta minden lehetőséget, színházba, kedvenc zenekarom koncertjére és moziba menni, magyar nyelvű könyveket olvasni, egy jó túrós csuszát enni, ehelyett találkozóról találkozóra rohangálok, vagy ha épp nem találkozókra sietek, akkor azokat szervezem és telefonálgatok!” – mondjuk ilyenkor.

Nézzük hát meg, hogyan lehet felkészülni a külföldről hazalátogatás természetes reakcióira.

Tudd, hogy mit akarsz

Tudom, kárpótolni szeretnéd magad mindazért, ami külföldről hiányzott, de minden egyszerre, három, hét vagy tíz nap alatt, nem fog menni. Ilyenkor jól jön egy kis priorizálás, fontossági sorrend felállítása és következetes betartása.

Döntsd el, hogy mit akarsz! Ha most henyélni szeretnél és ébresztőóra nélkül felkelni, tedd azt, de akkor ne érezd magad frusztráltnak, ha nem tudsz minden rég nem látott rokonnal és baráttal találkozni.

Ha viszont inkább a magyar kapcsolataidat ápolnád, akkor beszélj meg minél több találkozót (akár már az utazás előtt elkezdheted a szervezésüket), viszont ne várd, hogy kipihenten térsz majd vissza külföldre, úgyhogy – szerintem – jobb, ha már előre betervezel egy pihenési időszakot karácsony utánra.

Mert, persze, feltöltenek ezek a beszélgetések, jó érzés újra találkozni és együtt nevetni a régi barátokkal, de fizikailag nagyon fárasztók is tudnak lenni, nem beszélve arról a mentális energiáról, amit a más emberek és más emberek történetei, lelkiállapotai közötti óránkénti váltogatás igényel.

Gondolj csak bele, hogy a legtöbb Magyarországon élő már december 26-án kipurcanva hever a kanapén a televíziót bámulva, hogy kipihenje a karácsonyi találkozók stresszét, te viszont, lévén, hogy most vagy Magyarországon, megtoldod ezt a menetet még egy pár nappal, és hasonló találkozó- és programdömpinget folytatsz le a következő időszakban is. Ez nagyon sok!

Amennyire a lehetőségek engedik, legyél következetes a tervedben, tudj nemet mondani

Igen, van néhány olyan program, ami lemondhatatlan, ahol nincs döntési szabadságod, egyszerűen adott, hogy december 24-én este mindenki összegyűlik a nagymamánál. Ezeket szépen tedd be fix, mozdíthatatlan pontként a látogatások tervébe.

A többinél viszont, ahol van választási szabadságod, védd meg, ami fontos neked, amit előzőleg célként, vágyként, kívánságként megfogalmaztál a magad számára.

Szabad nemet mondani plusz még egy karácsonyi ebédre, hiszen a mi igényeink és jóllétünk is fontos. És el lehet fordítani a fejünket, amikor a metró mozgólépcsőjén még egy érdekes programlehetőség plakátját pillantjuk meg, tudva tudván, hogy érdekes lehetőség ugyan, de éppen elég annyi program, amennyit már beterveztünk.

Hazalátogatáskor sokszor felmerül egy sürgető érzés, a valamiről való lemaradás, valami kihagyásának félelme. Ne aggódj, ez csak egy képzet.

Egyrészt mindig lehet plusz még egy izgalmas programlehetőséget, még egy embert találni, akivel szívesen találkoznánk, így a tökéletes, minden lehetőséget kiaknázó hazalátogatás nem létezik – ez csak fantáziakép.

Másrészt nem maradsz le semmiről, nem okozol helyrehozhatatlan hibát, ha valakivel épp most nem találkozol. A legtöbbször lehet találni valamilyen alternatív megoldást, ami mindenkinek megfelel. Lehet telefonon beszélni a személyes találkozó helyett, sőt lehet a visszatérés utánra iktatni a Skype-beszélgetést.

„Hazalátogatási blue”, avagy a külföldi élmények integrálása a tágabb családba

„Egész uton – hazafelé –

Azon gondolkodám:

Miként fogom szólítani

Rég nem látott anyám?” – írta Petőfi az édesanyja viszontlátásával kapcsolatban.

Ez így is van az első percben, csak épp Petőfi már nem folytatta a találkozás elbeszélését. Azt már nem énekelte meg, hogy mi történt három, hét nappal később, amikor még mindig az édesanyjánál töltötte az időt.

Pedig biztosan előfordult olyan pillanat, amikor az idegeire ment édesanyja túlzott gondoskodása, amikor vágyakozva gondolt vissza a kedves kis legénylakására, ahol nem zavarta senki, és a saját ritmusa szerint élhetett.

És biztosan előfordult olyan pillanat is, amikor szomorúan vagy épp rémülten vette észre, hogy édesanyja nem teljesen az az ember, akire emlékezett, hogy már nem tudnak olyan gördülékenyen egymással beszélgetni, mint korábban, már más értékek szerint élnek. Ahogy az sem lehetett kellemes pillanat, amikor rájött, hogy milyen jól megvan az édesanyja nélküle is.

Nos, igen, ezek mind tipikus, és természetes jelenségek, amikor valaki külföldről, egy „más világból” látogat haza. Teljesen természetes, ha ilyenkor szomorúnak, magányosnak, meg-nem-értettnek érezzük magunkat.

Két gyökere lehet ezeknek az érzéseknek: egyrészt ilyenkor szembesülünk azzal, hogy megváltozott a szeretteinkkel való kapcsolatunk, hiszen mindketten más emberek lettünk, másrészt pedig rájövünk arra is, hogy a kezdeti űrt, amit az elmenetelünkkor magunk mögött hagytunk, bizony, betömték, az élet megy tovább nélkülünk is.

Nincs meg a régi helyünk, ahova visszatérhetünk. Talán átrendezték, átalakították a szobánkat, talán a családi feladataink elvégzésére másokat kértek meg. Hát, nem a legkellemesebb érzés ezzel találkozni. Talán ahhoz az érzéshez tudnám hasonlítani, amit egy édesanya érez, amikor a gyermeke felnő, és rájön, hogy a gyermeke nélküle is remekül boldogul.

Mi vigasztalót lehet ilyenkor mondani? Azt, hogy lesz viszont egy új, más helyünk a családban. Lehet egy új szerepünk, ahol kamatoztathatjuk a külföldi tapasztalatainkat. Hiszen ki tudná annyi történettel szórakoztatni és annyi érdekességgel elkápráztatni a vacsoraasztal körül ülőket, ha nem mi, külföldön élők?!

„Jól döntöttem-e…” kérdés helyett örömteli pillanatok gyűjtése

A másik tipikus belső folyamat, ami lezajlik egy külföldről hazalátogatóban, a külföldi életének és a magyarországi napjainak összehasonlítása („Hmmm, Londonban képesek az emberek szépen sorba állni és türelmesen várakozni a buszra való felszállásra, itt vajon miért nem?!”), és végül a kétkedés („Biztos, hogy jól döntöttem, amikor elköltöztem?”).

Nem biztos. A hazalátogatás ugyanis szembesít egy másik alternatívával: így is élhetnél, ha Magyarországot választod. Biztos, hogy a külföldit akarod? Alaposan fel tudja kavarni a lelkeket.

Főleg, hogy néha a családtagjaink és a barátaink is összevetésre késztetnek minket („Jól érzed te ott magad külföldön?”), burkolt célzásokkal („Olyan magányos vagyok itt, amióta elmentél. Nem is tudom, mit csinálok majd egyedül!”) vagy nyílt kérdésekkel („Nem szeretnél visszaköltözni?”) meg is fogalmazzák, mennyire szeretnék, hogy újra a közelükben legyünk. Forog a kés a szívünkben.

Éppen ezért jó, szerintem, egy picit elnapolni a lakhelyünkről való morfondírozást akkorra, amikor már megnyugodtunk. Talán kiderül, hogy nem is kell döntést hoznunk.

Szóval, maradjunk csak a középpontunkban, és hárítsuk el a fenti kérdéseket egy udvarias mosollyal. A töprengés és önmarcangolás helyett pedig töltsük az időt számunkra örömteli pillanatok gyűjtögetésével.

Kellemes karácsonyt kívánok és egy nagy kosárra valót a boldog pillanatokból!”

Ha érdekesnek találtad az írást, látogass el Nóra oldalára!

HÍRMONDÓ

A bécsinél is drágább a pesti albérlet?

Egy nagyon furcsa térkép nagyon furcsa adatokkal. Te elhiszed? Mi a tapasztalatod?

Azért a többség még szereti az eurót

Az eurózóna állampolgárainak többsége még mindig úgy gondolja, hogy országa számára inkább pozitív az euró, de vannak figyelmeztető jelek.

Hogyan legyünk a világ legokosabb országa?

A botrányos PISA-felmérés után olvasva ez egy felettébb tanulságos lista.

Határátkelő találkozó! 

Tavaly azt írtam, hogy ha nem vigyázunk, lassan hagyomány lesz az év végi budapesti Határátkelő-találkozóból. Nos, nem vigyáztatok, az lett… A szervező idén is Digger, a lehetséges időpontok pedig: december 27., 28. Aki szeretne jelen lenni, az vegye fel vele a kapcsolatot emailben (janoshorvath65KUKACyahoo.com). Akár mind a két napot meg lehet jelölni, amelyik napra a legtöbb visszajelzés érkezik, azon lesz a találkozó délután 5-kor a Menzában, a Liszt Ferenc téren. Jelentkezési határidő dec. 20. 

(Fotó: pixabay.com/Talmacita)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: karácsony hazalátogatás

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr5112058779

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2016.12.20. 08:11:11

Ha megúszod már jól jártál.:(

Taxomükke (UK) 2016.12.20. 08:33:52

Minden evben itthon toltjuk a karacsonyt. Itt, ahol elunk.

nyuszigonosz 2016.12.20. 08:53:39

Nem találtam érdekesnek az írást.
Pszichológus klienseket keres?

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.12.20. 09:01:14

Minden évben megbotránkozást vált ki ismerőseink körében mikor a kérdésre, hogy megyünk e haza idén karácsonyra mindig egy nagy kövér NEM a válaszunk. A karácsony a szeretet, a család ünnepe. Mindkettőt itt találom ahol vagyok. Nem ott a távolban. Kihez mennénk ott? A nagymamámhoz? Akit a lánya exhumáltatott és máshová vitetett, ki tudja hova? A szüleimhez? Akik el se lettek temetve, mert öcsémnek nem volt rá pénze, így valahol eldugva várja két hamvakkal teli urna a jobb sorsát. Vagy az öcsémhez? Akivel négy éve nem beszéltem, mert a telefont nem veszi fel, email-ra nem válaszol, skype nincs bekapcsolva és a FB-on se járt évek óta?

SzZoole 2016.12.20. 09:02:13

@Taxomükke (UK): ez így van.
Lehet a poszt író nagyon a kezdetén van meg a határátlépésnek,ha igen akkor az évek múltával mindez nagyon kopni fog,szerintem...

2016.12.20. 09:11:34

@Taxomükke (UK): Mindigidegenmaradsz.

:)))))))))))))))

tanato 2016.12.20. 09:33:52

@ChristineK: EZ Egy nagyon jó komment,ha nem élnek s zülők gyakorlatilag megszűnnek a hazalátogatások=kivéve az üzleti jellegűek,házeladás stb.=

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.12.20. 09:40:15

@tanato: A házeladást mi letudtuk 2005-ben mielőtt kijöttünk. :)

Csodabogár 2016.12.20. 10:26:18

Hát én nagyon másként éltem meg a hazalátogatásokat, de majd írok egy posztot. Hosszú komenteket magam se olvasom el soha.

M. Péter 2016.12.20. 11:16:09

Mire lehet számítani? Kb. 5kg pluszra.

London2009 2016.12.20. 11:25:47

Jo kis cikk! Valoban tud felkavaro lenni neha egy hazalatogatas. Nem hinnem, hogy friss hataratkelo lenne a cikkiro, mert mar jol latja, hogy szelektalni kell, nem erdemes szetszakadni es ugy kell mindent csinalni, ahogy nekunk jo.

Evek ota nem jarok haza Karacsonyra. Amit egyedul akkor szoktam sajnalni ugy ket percig, amikor a Reszkessetek betoroket nezem. Mindig elkepzelem, hogy mennyire orulne mindenki amikor varatlanul becsongetunk. Mert ez valoban igy lenne. Ott lenne a szep feldiszitett haz, zajos gyerekek, sok finomsag es mindenki boldog.
No de az a macera mig mi odaernenk a videki hazunkba? Meg a penz amibe ez kerulne?
Ettol fuggetlenul egyszer biztos, hogy fogom venni a faradsagot es megszervezem a meglepetes karacsonyi latogatast.

Viszont masreszrol orulok, hogy mar a Karacsony, az itt Karacsony. Megvannak a sajat diszeim, a sajat karacsonyi asztalteritekem, a sajat vendegeim.
Ez is mar a hataratkelesnek egy fazisa, amikor tenyleg itt van, itthon.

Mindig olyan felemas erzesem van, amikor rohannak haza a barataim Magyarorszagra Karacsonykor, pedig tizen eve itt elnek. Mert ez akkor akarhogy is nezzuk azt jelenti, hogy az otthonuk, csaladjuk meg mindig nem itt van.

tanato 2016.12.20. 11:33:06

@ChristineK: Hát ha nincs kihez vagy miért jönni?Csak azért hogy egy magyar szállodábn karácsonyozzál,tényleg nincs értelme.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.12.20. 11:42:27

@tanato: Pontosan. Ha már szállodai karácsony akkor az legyen inkább Kanadában. :) Ha valahol hát ott a karácsony valami egészen fantasztikus. Az már külön bónusz, hogy ott sokkal inkább otthon lennék mint mondjuk Magyarországon.

2016.12.20. 12:32:12

Kicsit nagy faxnit csinal a posztolo ebbol, nem? :D

@London2009: Szerintem a karacsonyi hazalatogatas nem a beilleszkedes merceje, vagy "a hataratkeles fazisa". Legtobben nem az "otthon" meg "Magyarorszag" miatt latogatnak haza, hanem az ott elo emberek miatt, akiket, attol fuggetlenul, hogy mashol talaltak sajat otthont meg csaladi feszket, meg mindig nagyon szeretnek :) Sok hataratkelonek gyerekei vannak, akiknek ez az egyik kezenfekvo lehetoseguk talalkozni a nagyszuleikkel peldaul, attol fuggetlenul, hogy az "otthon" az uj orszagban van, es akar ott is szulettek. Meg olyan is van, hogy a Magyarorszagon hagyott csaladtagok elkezdenek fogyatkozni, betegsegek vannak, meg ilyenek, es akkor nagyon nem jo oket egyedul hagyni, attol ujfent fuggetlenul, hogy az "otthon" az uj orszagban van.

Shanarey 2016.12.20. 12:50:20

@**mimi**:

Persze, hiszen hátrább már nem tudták volna rakni, így előléptették.
:-)

janegirl36 2016.12.20. 13:02:28

Ez erdekes: 'rémülten vette észre, hogy édesanyja nem teljesen az az ember, akire emlékezett'
Szerintem edeasanyja pontosan ugyanaz az ember - a hazaerkezo valtozott meg ....

London2009 2016.12.20. 13:10:19

@mojyo: szerintem viszont de. Ha igazan otthonra leltel es csaladot alapitottal egy masik orszagban, akkor ott fogod a Karacsonyt is tolteni. Hiszen ott van az otthonod, a sajat kis kuckod es arra vagysz, hogy a Karacsonyt is ott toltsd.
A magyarorszagi csaladot, nagyszuloket barmikor meg lehet latogatni. Sokkal jobb nyaron utazni es kevesebbe is kerul.
De persze ez egy teljesen szemelyes dolog, mindenki gondolom maskent eli meg. Nekem valahogy a abszolut "gyerekkor" veget is jelentette egyben, amikor mar nem azzal a csaladdal toltottem a Karacsonyt amelyikkel felnottem, hanem akit magamnak "teremtettem/valasztottam". Meg nyilvan egy bizonyos kor utan azert mar talan ez a termeszetes. Na es valahogy engem ez inkabb jo erzessel toltott el, hogy mar nekunk is van Karacsonyfank es mi mar egy kulon csalad vagyunk.

2016.12.20. 13:13:11

@ChristineK: Volt házatok itthon, aztán előadjátok, hogy menekülni kellett az éhbér elől... :D

Golf2 2016.12.20. 13:36:37

@London2009: jobb nyaron utazni es kevesebbe is kerul... Hú de sokba kerülhet és pláne a különbség! Legalább 10 font.Az egész "tortúra" kerül vagy 2-3 napi keresetbe? A másik meg hogy a család az otthon is család.

Shanarey 2016.12.20. 13:59:07

@Philosoraptor aka Impotens és Buzi Hülyegyík:

Legutóbbi információim szerint Voldemort meg gebedt az utolsó Harry Potter kötet vége felé.

Vagyis akkor ki léptetett elő?

Na meg ki adta a neved után következő további megszólítást neked?

2016.12.20. 14:05:35

@London2009: Szerintem meg a kiskuckohoz valo ragaszkodas is a hataratkeles fazisa :D Amikor meg fontos, hogy nagybetukkel kiird, hogy "ez az en uj eletem". De szerintem egy ido utan, ha mar magabiztosabba valsz benne, akkor mar konnyebb lesz megengedni a gyerekkornak is, hogy ranezz, hogy ujraertelmezett formaban helyet kapjon az uj eletben is, vagyishat szerintem egy ido utan ez is elegge termeszetes :)

Az pedig, hogy a nagyszuloket nyaron is meg lehet latogatni, az ugyanolyan erv, mintha ok meg azt mondanak neked erre, hogy dehat a kiskuckoban eled az osszes hetkoznapot is, akkor legalabb unnepelni lehet mashol is ugye ;)

Szoval ja, ez tenyleg egy szemelyes dolog, en csak egy par gyakorlati peldat hoztam fel, hogy miert nem erdemes altalanosan kovetkeztetni a "beilleszkedesi statuszarol" azoknak a hataratkelokenek, akik ilyenkor visszamennek. :)

P.Elliot 2016.12.20. 14:07:30

@London2009: Te, ez tenyleg igy volt. Orom, jo erzes hogy sajat karacsonyunk van, uj sajat szokasokat teremtunk, meg emlekszem hogy milyen jo erzes volt sutni, fozni, fat disziteni, elvezni hogy itt tartunk, felnottunk.
Tenyleg affele felnott erzes, ugy ahogy irod.

2016.12.20. 14:19:03

@P.Elliot: Viszont nem mindenkinek esik egybe a hataratkeles a felnovessel viszont, Magyarorszagon szuletett kisgyerekeknek pl hianyozhatnak a szulok altal kialakitott uj, felnott szokasok es egyeb ismeros dolgok, stb.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.12.20. 14:24:24

@ChristineK: csak az ocsednek lett volna dolga eltemetni?
ertheto, ha telefonodat sem veszi fel

amugy a poszthoz
aki nem megy haza az meg rimankodik a bajgliert angliaban meg a hurkaert
emberek, el kell donteni hol es hogyan akartok elni
abban semi rossz nincs ha valaki a nagycsaladhoz megy latogatoba ilyenkor, itt amerikaban is nagy a joves-menes halaadaskor meg karacsonykor
mindenkinek maganugye, hogyan unnepli
en pl. dolgozni fogok, de utana hazaterve, megeszunk egy sult sonkata nejemmel, felbontunk egy uveg bort
es nezunk karacsonyi filmeket
anyunak meg ment az ajandek haza
udvozlolapok elkuldve
/igen, nem a facebookon csinaljuk/
boldog karacsonyt

P.Elliot 2016.12.20. 14:27:04

@mojyo: Egy szoval sem mondtam hogy ne menjen vissza unnepelni az aki ugy erzi hogy ott van szamara az igazi hangulat. En csak arra reagaltam hogy tenyleg milyen jo felnott erzes volt itt az elso karacsony amit mi szerveztunk magunknak, csak ketten voltunk, uj szokasok, sajat kezuleg vasarolt, feldiszitett fa, sajat keszitesu unnepi etel es sutes, / ez utobbirol jobb ha nem beszelek/, otthon nem igazan forgtam meg a konyha kozeleben sem addig.
Meg most is erzem ezt a sajat karacsony erzest amit magam teremtek meg magunknak annyi ev utan is...

2016.12.20. 14:29:27

@P.Elliot: Ertettem, en csak hozzatettem, hogy van akinek a felnott szokasok nem kapcsolodnak az uj orszaghoz, de amugy egyetertek, hogy az fontos, hogy legyen, marmint uj, sajat szokas, ha az ember elkoltozik otthonrol, legyen az akarhol is :)

Mrs. Clayton 2016.12.20. 14:30:41

Mi meg iden karacsonykor vendegul latjuk a gyerekeket, unokakat, de mar reg lefoglaltuk a jovo karacsonyi utazast es haza se jovunk csak 2018-ban. Utana pedig nagy valoszinuseggel minden evben el fogunk utazni karacsonykor pihenni.

Mrs. Clayton 2016.12.20. 14:34:12

@hagyma: persze hogy nem facebookon, az tok lehangolo, foleg h olyan szep lapokat lehet venni
Iden a ferjem mondta h o fizeti az en lapjaimat is, mondtam neki h dragak, azt mondta nem baj, fizetesnel meg megkerdezte a penztarost h hanyszor huzta le oket 10szer? Kicsit sokalta a 30 fontot 6 udvozlolapert

P.Elliot 2016.12.20. 14:35:55

@hagyma: Ti is szoktatok nezni karacsonyi filmet? Amikor nalunk lezajlik az unnepi ceco, orakba telik akkor leulunk a teve ele, beteszunk egy kedvunkre valo karacsonyi filmet, mellettunk valami innivalo, sult gesztenye es mas csemegek, olemben a macska , majdnem elfekszunk a fotelekben es bekukkantva elvezzuk masok karacsonyat a filmen.
Tavaly a Capoti Karacsonyi emlek filmje volt, iden formabonto leszek, a Little house on the prairie / otthon kis haz a tanyan vagy tanyan elunk, ilyesmire forditottak/ elso filmjet nezzuk a 2 orast amivel megkezdtek a sorozatot. Abban van egy nagyon szep karacsonyi jelenet, azert, meg emlekszem hogy 74-vagy 75-ben karacsony este majdnem ejfel volt, csak vegigporgetni akartuk a tevet hogy mit ad. Pont akkor kezdtek ezt a filmet, nem is hallottunk rola, valoszinu hogy akkor mutattak be eloszor, vegigneztunk belole 10 percet mint mondtuk magunknak es ott maradtunk elotte tatott szajjjal vegig, annyira jo volt.
Most ujra latni akarom....

Főgebra 2016.12.20. 14:36:42

@P.Elliot: "... tenyleg milyen jo felnott erzes volt itt az elso karacsony amit mi szerveztunk magunknak..."

Arról az apró gátló körülményről se feledkezz meg, hogy ha bármennyire akartatok volna hazamenni, nem tehettétek volna!!

Így, ez egy teljesen más élethelyzet, mint azoké, akik akkor mennek és jönnek, amikor úri kedvük úgy tartja!!

P.Elliot 2016.12.20. 14:41:27

@Főgebra: Azt se felejtsd el hogy mi soha nem unnepeltuk a karacsonyt mashol mint itthon, harom ev is volt amikor rokonok jottek ebben az idoben latogatoba, volt hogy elvittuk oket Floridaba a melegre de soha a karacsony vagy ujev alatt nem.
Itthon unnepeltunk a magunk karacsonyat tehat akkor sem mentem volna haza ha tehetem, plane nem az elso kozos karacsonyon.

Demi78 2016.12.20. 14:54:15

Mi ketten parommal 5 eve vagyunk kinn, eddig asszem egyszer nem voltunk otthon karacsonykor (pont akkor kaptunk munkat egy hetre harom honap munkanelkuliseg utan). Iden lesz a masodik alkalom, de mar harman vagyunk, szoval igy kezd itt kialakulni a csalad, mint egyseg...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.12.20. 14:55:38

@Mrs. Clayton: amerikabol olcsobb:)
@P.Elliot: hogyne neznenk
mar a napokban is megyeget a hallmark:)
sult sonka less sok-sok sidefooddal
es cask kettesben
/sajnos unoka meg nincs/
es nem sutok bejglit:)
hurka sem less mer a nejem nem szereti a majat es nekem sem hianyzik
toltottkaposzta meg elofordulhat, lehet fozok a hetvegen, cask itt nincs haraszt

P.Elliot 2016.12.20. 15:08:49

@hagyma: Disznotoros nekem sem lesz mert a kornyek egyetlen magyar hentese olyat csinal hogy nem lehet megenni annyira rossz.
Beiglit azt fogok mert a ferjem kedvence, toltottkapsztat igen mert az meg az en kedvenc etelem.
Majd lesz unokad nyugi mint ahogy nekem is majd csak a mai fiatalok nem sietik el ahogy elnezem.
Kivancsi lennek hogy milyen az erdod ha behavazik, ott is van azert ho nektek neha, nem? Tehetnel fel fotot rola amikor havasak a fak...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.12.20. 15:19:25

@P.Elliot: oszinte leszek, nem vagyunk boldogok ha havazik:)
eleg meredek az ut a hazunk fele az utolso 500 meteren
az idojaras szinte ugyanaz mint magyarorszagon
szoval less ho is
egyelore meg nincs
mi egyaltalan soha nem sutunk sutemenyt, ha kell valami, akkor megvesszuk cukraszdaban

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.12.20. 15:19:27

@P.Elliot: floridaban volt egy nagyon jo hentes
havi szinten mentem bevasarolni kolbaszt szalonnat, neha hurkat
meghalt az oreg, atvettek e gyerekeik es ehetetlen let Magyar embernek:)
de nincsenek hurkaelvonasi tuneteim, 2 eve voltunk otthon, olyan szar hurka volt a piacon, hogy nem tudtam megenni
errol ennyit

London2009 2016.12.20. 15:36:59

@Golf2: sokba kerul pedig. A jegyek minimum a duplaja es igen is szammottevo a kulonbseg ha tobben utaznak. Nekem szamit a kulonbseg, biztos olyan is van akinek viszont nem.

London2009 2016.12.20. 15:42:16

@mojyo: ah, dehogy. Egyreszt azt hiszem az en esetemben mar nincs ertelme barmilyen fazisokrol beszelni, hiszen mar reg lezarult a "hataratkelesem". Meg mar sajat otthonom is eleg regota van, ugyhogy abban sincs mar semmi uj.
Nekem furcsa, hogy ennyi embernek ez ilyen fontos, hogy pont Karacsonykor legyen egyutt a nagy csalad. De mi peldaul minden evben elmegyunk egy nagy kozos utazasra, amirol viszont sosem mondanek le. Ugyhogy megertem, hogy valakinek a Karacsony az ilyen.

London2009 2016.12.20. 15:48:44

@P.Elliot: igen, en is pont igy latom.
Meg is lepett legutobb, hogy egy ismerosom mondta, hogy o mar alig varja a Karacsonyt, mert akkor vegre megint gyerek lehet. Ez a no majdnem 40 eves pedig. Majdnem megkerdeztem tole, de szerencsere csendben maradtam, hogy te tenyleg ennyi idosen arra vagysz, hogy ujra gyerek legyel? Nalam ugye pont forditva volt es en inkabb alig vartam, hogy vegre legyen sajat csaladom, hiszen azt gondoltam, hogy 30 korul ennek epp itt az ideje. Megertem, hogy a mi generacionk tovabbig gyerek, de ennyivel?
Persze ha otthon elnenk, akkor azert biztos, hogy Karacsonykor par napot a nagy csaladdal toltenenk. De ez sajnos nem igazan lehetseges, csak olyan aldozatok aran, amit en nem vagyok hajlando meghozni.

gabors 2016.12.20. 16:43:46

@ChristineK: ez eleg szomoru tortenet de legalabb uj hazadban remelhetoleg megtalaltad az eletedet

gabors 2016.12.20. 16:44:49

@Zoole[uk]: "Lehet a poszt író nagyon a kezdetén van meg a határátlépésnek" egyetertek ... az evek mulasaval ez elmulik ...

gabors 2016.12.20. 16:49:43

@P.Elliot: "... beteszunk egy kedvunkre valo karacsonyi filmet, .." ??? hova ??? vagy meg mindig megy a VHS/DVD lejatszo en mar kb 8 eve nem kapcsoltam be

skye8 2016.12.20. 18:14:40

En nagyon jol erzem magam karacsonyi hazalatogatas nelkul.minden megvan itt ami a karacsonyi hangulathoz kell.szep karacsonyfa,ajandekok,mezeskalacs,zene,filmek,ho. Persze szivesen lattam volna anyukamat de o nem akart utazgatni, a testverem pedig uj-zelandon el.ok a legfontosabbak szamomra Es jovore ossze is hozunk egy talalkozot uj-zelandon.az otthoni baratokrol Latok kepeket facebookon esetleg beszelunk messengeren de en nem erzem kotelessegemnek hogy ertuk hazautazzak.

DieNanny CH 2016.12.20. 18:42:14

@Shanarey:

"Na meg ki adta a neved után következő további megszólítást neked?"

A Sötétség Birodalmának egyik főalakjának a tesztje.

:-D

2016.12.20. 19:06:54

@London2009: "Nekem furcsa, hogy ennyi embernek ez ilyen fontos, hogy pont Karacsonykor legyen egyutt a nagy csalad."

Hat ebben nem biztos, hogy a karacsony a fontos, hanem, hogy egyutt legyen a csalad, erre mondtam az elejen, hogy a karacsony az egy ilyen kezenfekvo dolog, mert olyankor tuti mindenki kap szabadnapot, mig nyaron a gyerekek es a tanarok igen, de a vendeglatos meg pont nem akar, vagyishat nem minden csaladnak konnyu ezt maskor megszervezni.

P.Elliot 2016.12.20. 19:20:17

@gabors: Igen, mennek. Mit gondolsz ki fogom dobni a dvd gyujtemenyemet, a filmeket, foleg az operakat a szemetbe? De meg mennyire mennek, eszem agaban sincs semmifele modernebb kutyure cserelni, a lanyomnak vannak mindig uj dolgai de nem kovetem ebben.
Mit akarsz nekem meg 73-bol is van lemezjatszom ami mukodik es szoktam is hallgatni a lemezekkel egyutt amik szinten vannak, regi kedvencek, meg nem valnek tole. Sot, garazsvasaron mindig atkutatom a lemezkinalatot is hogy hatha talalok valami erdekeset, regit. Magnom az nincs sajnos pedig allatira elfogadnek egy olyan regit ami meg akkor volt nagy favorit amikor 18 ev korul voltam Magyarorszagon. Szalaggal ment, egyszer felvettunk egy szilveszteri bulibol egy oranyit ugy hogy nem tudta senki es visszajatszottuk. Oriasi volt a hatas amikor mindenki hallotta a hangjat meg amiket beszelt....
En nagyon szeretem a regi dolgokat is, foleg ha az enyem volt valaha, ki nem dobnam....

montroyal ( CAN qc) 2016.12.20. 19:49:55

@Mrs. Clayton: mi jo par éve elutazunk a holiday cruise jon be.. mint a hajon, a kikotokben super karacsonyi programok diszletek es ugye mas mint itthon foleg az idojaras .. az egymast taposast a shoping centerekben a parkolo keresest a hulye karacsonyi dalokat filmeket reklamokat nem akarom ...

most szenvedunk mert le kellett errol mondani mert csak februar marc megyunk ..
dolgozok es ki sem akarok menni a lakasbol grincheux
(grumpy) lettem ..

Mrs. Clayton 2016.12.20. 20:32:57

@montroyal ( CAN qc): jovore mi is cruisra megyunk de szerintem nekunk az lesz az utolso, nekunk annyira nem tetszik, hogy ossze vagyunk sok olyannal zarva, akik nem szimpatikusak egy kicsit se, azon tul tul nagy kisertes a sok bar, etterem, legutobb csak ez a szamlak lett egy egy het alatt tobb mint ezer font ugy h a borravalot rogton lehuzattam

Shaktee 2016.12.20. 20:45:39

Minden évben hazamegyek, lélekben.

tikk 2016.12.20. 20:45:39

Az anyám szokta volt mondani , h nekünk minden nap karácsony, és igaz. Szóval mi két éve élünk Kaliforniában jó itt , és jó otthon is, nagyon. Soha nem volt olyan érzésem haza látolgatva h nem az otthonomba lépek be, mondjuk az igaz hogy nálunk a nagyolló is kb 50 éve ugyanott van. ( már a nagyszülők is ebben a házban éltek, sőt a dédszülők is.) Nincs tudathasadás. Imádom Kaliforniat és imádom Magyarországot.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.12.20. 21:15:15

Nem kell túlspilázni.
A belem, lóg már...
:)))))))))))

gabors 2016.12.20. 21:32:09

@Mrs. Clayton: "jovore mi is cruisra megyunk de szerintem nekunk az lesz az utolso, nekunk annyira nem tetszik, " ezt soha nem tudtam megerteni bezarva 3-4 ezer masik emberrel ugyanaz az asztal minden 50% eselye a hig-folyos hasmenesnek egy kis norovirus.... ha az nem jon be akkor 3 nap vihar tengeribetegseggel :-)

Nem tudnanak nekem eleget fizetni hogy egy napot is ott toltsek

gabors 2016.12.20. 21:34:54

@tikk: ket ev az semmi ... foleg fiatalon .. majd 10/20 vagy 25 ev utan varjuk a velemenyt :-) en nem latogattam haza 4.5 evig elsore ...

jojó78. 2016.12.20. 21:59:29

Októberben voltunk otthon kb 10 napot. Amikor visszaértünk, akkor tudtam pihenni. Rohanás volt végig. :)))

Csodabogár 2016.12.20. 22:53:14

@gabors: Imádok utazni mindennel. De nincs az a pénz, amiért kitenném magam egy akármilyen cruise hajó utazásnak. Különösen mostanában, mikor már olyanok a hajók, mintha egy óbudai panelház úszna a vizen.

Csodabogár 2016.12.20. 22:55:50

@rebel rebel: Nem csodálom. Mi jöttünk minden évben, mikor már lehetett. Imádtam. Haverok, szinházak, a város maga. Pedig akkor még közel se volt olyan gyönyörűséges mint mostanság.

svajcineger 2016.12.20. 23:06:04

@rebel rebel:
En testben is. :-) Havonta minimum egyszer.

Mrs. Clayton 2016.12.20. 23:33:49

@gabors: az jo mert egyebkent nem kotelezo senkinek, szerintem sem ez a legjobb nyaralasi mod, viszont unalmas helyekre ahol nincs semmi latnivalo, csak meleg pont jo es mint mondtam, ha kerulod az ingyen ettermeket es fizetsz az etelert akkor minosegi etelt italt kapsz, ami nekunk sokat szamit es ezeken a helyeken az olcsojanosok messze kerulik tehat normalis emberekkel talalkozhatsz

montroyal ( CAN qc) 2016.12.21. 03:14:42

@Mrs. Clayton: nekunk bejon a cruise mi nem ulunk nagy asztalhoz mindig ketten vagyunk ugyanannal az asztalnal kikotokben ketten megyunk altalaban (nagyon ismeretlen helyeken veszunk kirandulast ) taxi v hopon busszal ..hatso nyitott medencenel viszonylag keves 70-80 eves jon ki a napra, a hosszu utakon pedig gyerekesek egyaltalan nincsenek, szoval elvagyunk es 10-20 + orszagot meglatogatni szarazfoldon ,repulesek, repuloterek szallas kereses, program, eves ivas stb sok,sok idot elvenne Ok az igazi helyi eletet nem ismerjuk meg csak a fo turista latvanyossagokat , de azt nagyon szeretjuk ... a hajon nem unalmas es orulunk hogy ha pihenhetunk a varosnezo rohanas utan ... sokat a hajon nem koltunk ottani butikban felesleges vasarolni nem casinozunk , es nem barozunk 6-8$ sok egy sorért amikor pl Cambodiaban 1$ 3 sor ..).... most 2 honapra megyunk nagy reszet bejarjuk Asianak pl 9 fovarost es a Taj Mahal kinai nagyfal is benne ..

ettol fuggetlenul szeretjuk a pihenos, all inc tengerparti heveros nyaralast is ..

Shaktee 2016.12.21. 06:35:18

@Csodabogár: Kicsit több Tek-Tankkal még európaibb város lehetne.

gabors 2016.12.21. 07:01:40

@montroyal ( CAN qc): bocs de nincs az a penz (nekem fizetve) hogy 2 honapot toltsek egy HAJON !!!! de ha neked ez jon be hajra ...

Mrs. Clayton 2016.12.21. 08:33:06

@montroyal ( CAN qc): nincs azzal semmi gond hogy masoknak nem pont olyanok az igenyei mint nekunk, de nekem olyan helyeken ahol van mit nezni, mondjuk a taj mahal korul nem pont a dzsuvara meg a koldusokra es a levakarhatatlan arusokra gondolok, de ilyen helyeken en azert szeretek nezelodni hosszasan, meg korbejarni stb, egy ilyen alkalommal iden mi kis hijan lekestuk a hajot, ami ugy otthagyott volna mint a pinty, nekunk az ettermek/barok fontosak, bar tekintve hogy soha nem a michelin star nevado foz, ezert volt egy-ket csalodasunk is de osszessegeben olcsobb a hajon fizetos etteremben enni mint ha a szarazfoldon mennenk el egy hotelbe majd egy jo etterembe

t74 2016.12.21. 09:30:15

"Nagyon ismeretlen helyeken veszunk kirandulast" - pár magyar nyelvleckét is kellene már venni talán, mert a hosszú ideje tartó határátlépés következményeként kicsit törni már a madzsar... Ráadásul mindezt a "Taj Mahal kinai nagy fal" árnyékában... :)

gabors 2016.12.21. 14:47:13

@Mrs. Clayton: "mondjuk a taj mahal korul " hogy a faszba lehet hajoval menni a taj-mahal-hoz ?? csinaltak valami csatornat ??? sok szaz kilometerre van a tengertol India kellos kozepen ?? vagy csinaltak egy masolatot a cruise shippeseknek,?? vagy keverm az atlantic city-vel ala Trump ??

Efesh 2016.12.21. 16:43:02

Dehogy megyek Mo-ra! Az éves egy látogatásom is megerőltető nekem, nem hogy ezt még karácsonnyal rontsam el... Én nem tudom, hogy ezt kiírta, de nem valami jártas az ügyben...

svajcineger 2016.12.21. 19:27:53

@Efesh:
Szerintem senkit sem kenyszerit senki arra, hogy atlepje a magyar hatart.

montroyal ( CAN qc) 2016.12.21. 21:23:18

@gabors: latom figyeltel ..:-) Hong kongba vegzunk es onnan repulunk 4 napra Delhibe onnan lesz a taj Mahal es Jaipur is es onnan repulunk haza ..

egyebkent tavaj Colombobol ment a tarsasag a Taj mahalhoz de ok se usztak vagy gyalogoltak ,repulovel vttek okek es masnap vissza ...2500 US$ szemelyenkent .. en kihagytam ...

montroyal ( CAN qc) 2016.12.21. 21:30:13

@t74: jogos.. angol ( francia )még nem beszélni, magyar mar nem beszélni .. 28 éve a leghasznavehetetlenebb lenne szamomra a magyar nyelvlecke .... még jo hogy nem evvel keresem a kenyerem , amugy is a klienseimet nem nagyon érdekli .. kosz ,hogy szoltal ..:-)

svajcineger 2016.12.21. 22:33:29

@montroyal ( CAN qc):
Ezek szerint a 80-as evek vegen kerultel Kanadaba.Pont az utolso pillanatban. Megkerdezhetem, hogy hogyan? Traiskirchenen keresztul?

montroyal ( CAN qc) 2016.12.22. 01:48:54

@svajcineger: pontosan 88ban (még atkos volt ) mar nem fogadtak be a lagerbe ,csovezessel kezdtem de egy atmaneti tomegszallas utan mar en adtam ki 5 lakast szobankent ( gondolon Angliaban is ilyesmi van)selfsponzoros voltam es elfogadtak a kovetsegen miutan megprobaltam menekultnek hazudni magamat ,de azzal nem is foglalkoztak .mindent kifizettem semmilyen segely, segitseget nem kaptam viszont a papirjaimat inteztek .. ennyi ... azota Montreal ...
kosz jol vagyok .:-)

svajcineger 2016.12.22. 09:47:28

@montroyal ( CAN qc):
Legyen továbbra is igy! :)
Köszi a választ!

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása