oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. június 23. 06:37,  Menni vagy maradni – a britek és az Európai Unió 282 komment

2016. június 23. 06:37 Határátkelő

Menni vagy maradni – a britek és az Európai Unió

Nehéz lenne ma másról, mint a britek uniós népszavazásáról posztolni, szóval jöjjön egy, a témába vágó poszt, amit Angliából Emma küldött be, aki megpróbált kiemelni pár szempontot ebből a hatalmas témából. Szerinte bármi lesz is az uniós tagságról szóló népszavazás végeredménye, a következményeket ma még aligha látja bárki is.

Magyarország 2.0 – a Határátkelő második pályázata. Te min változtatnál Magyarországon, milyen jó külföldi tapasztalatot építenél be? A határidő június legvége és persze nem csak határátkelők írhatnak – a pályázatról minden tudnivalót megtalálsz ide kattintva! A cím: hataratkeloKUKAChotmail.com.

brexit_4.jpg

„Hetek óta tart a vita (amiről itt olvashatsz rengeteg cikket), június 23.-án dönt Nagy-Britannia hogyan tovább. Mi a jobb Angliának, az EU-ból menni vagy maradni?

Körülbelül február óta figyelem nagyobb lelkesedéssel merre is tartanak Angliában a dolgok, ha már egyszer itt élünk. Világosan emlékszem a pillanatra, amikor David Cameron Budapesten járt és Orbán Viktorral tárgyalt arról, hogy milyen szigorításokat vezetne be az EU-ból érkező munkaerőnek: a child benefit-et (családi pótlék), tax creditet (adókedvezmény), stb. csak azok a családok vehetnék igénybe, akik legalább 4 éve itt élnek, aki kijön és 6 hónap után sem talál munkát, azokat hazaküldené.

Mindezeket a változásokat azért akarta bevezetni, mert 1. már a tavalyi választásokon megígérte a választóinak, hogy ezen szándékában áll változtatni, 2. biztos akart lenni benne, hogy a közelgő népszavazáson megerősíti az EU-n belül maradás szándékát.

Ezzel azonban kiengedte a szellemet a palackból, és szerintem álmában sem gondolta, hogy a menni akarók ilyen kiegyensúlyozott harcra lesznek képesek, hiszen jelenleg nehéz megmondani, hogyan fognak dönteni. Egy biztos, egyelőre fej fej mellett haladnak.

A vita halálos áldozatot is követelt

Nem mehetünk el azonban szó nélkül amellett, hogy a múlt héten a politikai vitának áldozata is lett. Jo Cox, egy brit munkáspárti politikus, 40 éves, két gyermekes családanya, akit  a fogadóóráján egy azóta őrizetbe vett, valószínűleg pszichésen labilis támadó egy házi gyártmányú fegyverrel megsebesített, majd késsel megszurkálta. A hölgy a kórházba érkezése után nem sokkal meghalt.

Egyelőre annyit tudni, hogy mint a munkáspártiak többsége, Jo Cox is amellett érvelt, hogy az Európai Unióban kell maradni. A legutolsó cikkének néhány gondolata: „a legtöbb szavazó tisztában van azzal, hogy a migrációból Nagy-Britannia profitál. Gondoljunk azokra a tehetséges orvosokra és egészségügyi szakemberekre, akik az EU-ból érkeznek. A Brexit (EU-ból való kilépés) nem garancia a migráció visszaszorítására. A szavazóknak tudniuk kell, hogy a kilépés nem fogja automatikusan megállítani a bevándorlást. Ezzel szemben a gazdaság számára katasztrofális változással járna. 2001 óta az EU-ból érkező bevándorlók 20 billió fonttal járultak hozzá a gazdasági növekedésünkhöz. Ez a pénz az iskolákra és az egészségügyre fordítódott”.

Halála után a kampányt pár napra felfüggesztették, a pártja pedig azt hirdette:  A gyűlölet nem győzhet a szeretet felett!

Nagy baj lehet az egészségügyben

Egy minap rendezett vitaműsorban David Cameron hosszú idő óta először jelent meg. Az a taktika ugyanis, hogy az ő véleményét már annyiszor elmondta régebben, hónapokkal ezelőtt, hogy most a Munkáspártiak Jeremy Corbynnal az élen kerültek előtérbe, hogy meggyőzzék választóikat, hogy az EU mellett tegyék le a voksukat.

Mindenesetre David Cameron végre kiállt, de kemény kritikát kapott. Kritikát kapott az NHS vezetőitől, hogy egyáltalán hogyan juthatott el idáig az ország, hiszen ha valóban a kilépés mellett döntenek, az NHS óriási bajba kerül.

Az ugyanis világosan látszik, hogy a kórházakban európai orvosok, konzultánsok dolgoznak. Ennek oka egészen egyszerű: ha valaki orvosnak tanul itt helyben, elvégzi az egyetemet 5 év alatt, majd kb. újabb 5 évig junior doktorként dolgozik. Ez kemény időszak, rengeteg ügyelettel jár és a fizetésük ekkor bizony még elég alacsony.

Majd a vizsgák letétele után újabb kemény időszak következik, szintén alacsony bérrel. Ekkorra már szinte a legtöbben látják, hogy ha elmennek Ausztráliába vagy az USA-ba, sokkal jobb fizetést kapnak, sokkal több lehetőséggel.

A helyi orvosképzés már egyébként is deficites: sokkal kevesebb orvos végez az egyetemeken évről-évre, mint amennyire szükség lenne, sőt a fentiek miatt sokan el is vándorolnak. Éppen ezért ma az az általános kép, hogy a posh helyeken (Dél-Anglia főleg) még találkoznak a betegek brit orvosokkal, de vidéken olyan mértékben az európai (olasz, portugál, spanyol, lengyel és magyar) orvosok látják el a rendszert, hogy nélkülük az egészségügy összeomlana.

Hihetetlen lyukak tátonganak egyes helyeken az országban. Skóciában annyi üres orvosi állás van évek óta, hogy nehezen tudnak talpon maradni. A helyi kórházban előfordul olyan, hogy az A and E (Accident and Emergency, valójában ez az ügyelet) részlegen, konzultáns nélkül, vagyis junior doktorokkal folyik az ellátás. Ez a betegbiztonsági szabályokat erősen megkérdőjelezi.

A menni készülők pedig éppen azzal kampányolnak, hogy a migránsok igénybe veszik az NHS-t, így tőlük veszik el a pénzt. Ez azonban ellentmond a statisztikának: a legtöbb ide érkező ugyanis aktív, dolgozó, fiatalember és család, és sokszor inkább úgy döntenek, hogy nagyobb orvosi beavatkozások előtt inkább hazamennek, mert nem bíznak az itteni egészségügyi rendszerben. Vagy a nyelvtudásuk nem elégséges, vagy csak egyszerűen nagyobb biztonságban érzik magukat odahaza.

Az NHS költségvetése már egyébként is hiányos: egyrészt a lakosság rettentően elhízott, így hamar kézhez kapnak olyan egészségügyi jelentést, hogy nem tudnak dolgozni és máris benefitből élnek.

A másik probléma pedig az, hogy az átlagéletkor olyan szinten megnövekedett az elmúlt években, hogy 80-90 éves korukig élnek a britek. Persze nem mindenki, de aki szerencsés, az hosszan él. Ez iszonyú költséget jelent az államnak.

Főleg ha azt is megnézzük, hogy sokan közülük évek óta olyan gyógyszert vagy kezelést kapnak, amik otthon nem is támogatottak, mert a havi adag sokszor az 1 millió forintot is eléri.

Mi lesz a törökökkel?

Az esti vitában újra felmerült, amitől sokan tartanak: David Cameronnak szegezték sokadszorra a kérdést, valóban az Európai Unió arra készül, hogy felveszi tagjai közé Törökországot? Ugyanis ez érzékeny pont a britek szemében.

Nem akarnak egy olyan közösséghez tartozni, amely közösségnek van egy nagyrészt muszlimokból álló tagországa. Csak nem látják tisztán miért kényszerül arra az EU, hogy ha nem is most, de később felvegye a törököket a tagállamok közé.

Pontosan Anglia védelmében, hogy a terrorizmust visszaszorítsák, hogy álljon elő újra az a helyzet, mint tavaly hogy a törökökön keresztül megindul Európán át egy olyan embertömeg, ami aztán csak Angliában és Németországban landol.

Már így is elegük van a sok külföldiből, még 56-os londoni magyarok is azt mondják, London élhetetlen a sok bevándorlótól. Másrészről azonban pont ettől színes és változatos.

Az észak-ír és skót kérdés

És még egy dolog, ami aggasztó: sokszor sokan elfeledkeznek arról, hogy Nagy-Britanniához tartozik Észak-Írország is. Észak-Írország, ahol a fegyveres harcok a függetlenségre való törekvés miatt még 2002-ben is zajlottak.

Ma a statisztika azt mutatja, hogy körülbelül 150 ezer ember van, aki naponta ingázik Észak-Írországból Írországba munka miatt. Ez az áramlás kiegyensúlyozott, körülbelül felük megy északra másik felük délre, a munkájuktól függően.

Északon is és Délen is más-más munkaerőből van hiány. Ha kilépnek az EU-ból, az az ő helyzetüket is jelentősen megváltoztatja, sőt a szakértők szerint félő, hogy esetleg újra fellángolnak a fegyveres harcok.

Ne feledkezzünk meg Skóciáról sem: Skócia olyannyira a maradás mellett kampányol, hogy Nicola Sturgeon már most kilátásba helyezte: ha Nagy-Britannia kilép az EU-ból, ők újra kiírják a függetlenségi szavazást, és ha kilépnek, akkor újra szeretnének EU tagok lenni.

Senki sem tudja, mi jön

Mindezekből látszik, hogy ezen a választáson óriási a tét. Olyan erők feszülnek egymásnak, és olyan megváltozott lett a közhangulat, hogy kár abban bízni, hogy ha kilépnek, minden marad a régiben.

Olyan hullám veszi kezdetét, amit előre senki sem lát. David Cameron politikai helyzete meggyengül, így egyesek máris kilátásba helyezték, hogy helyette Boris Johnson kerülhet előtérbe, aki a kiválás leglelkesebb támogatója.

Ha mégis maradnak, az nagyban lesz köszönhető Jo Cox tragédiájának, de ez túlságos nagy ár mindezért.”

HÍRMONDÓ

Bérpótlékkal a határátkelés ellen?

Tíz százalékos bérpótlékra köteleznék a három nyugati megyében a cégeket, így próbálva megállítani az elvándorlást. Állítólag tízszázalékos területi pótlékról lehet szó, amit a munkaadónak kötelező jelleggel meg kellene adnia a dolgozói részére a három nyugati megyében úgy, ahogy ma meg kell fizetni a minimálbért vagy a garantált bérminimumot. Az elképzelésről bővebben itt olvashatsz.

A megélhetés puszta reménye hajt külföldre

Nem a magyar emberek érdekét szolgálja a jövő évi költségvetés az LMP szerint. A párt képviselője, Szél Bernadett szerint sem az oktatásra, sem az egészségügyre nem jut elegendő forrás, ami tovább növeli a már így is drasztikus mértékű kivándorlást. „Nagyon sokan kényszerből döntenek úgy, hogy külföldre költöznek, nem holmi kalandvágy hajtja őket, hanem a megélhetés puszta reménye” – fogalmazott a képviselő. A teljes cikket itt találjátok.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Nagy-Britannia Brexit

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1008833674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Buchhalter 2016.06.23. 06:49:36

Szokásos Brexit hiszti.Szerintem az EB miatt nem lesz tolongás az urnáknál.A 10%-os bérpótlék meg csepp a tengerben és miért csak a nyugati megyékben?A héten az egyik állásinterjún felvilágosított a gazdasági manager,hogy most a cégek olcsón akarnak jó szakembert amikor megrökönyődve néztem rá,ahogy lealkudta a kért béremet.Másnap közöltem telon,hogy bocsi,de nem nyert az ajánlata.És nem is 10 hanem 15%-kal nyomott le a szakmámban egy átlagos pesti bért.Na erről ennyit.

Golf2 2016.06.23. 06:53:04

Holnapra elmúlik a hisztéria.

2016.06.23. 07:21:40

@Golf2: Ideje lesz már. Kurvára unalmas a téma. :D

the_zenith 2016.06.23. 07:28:30

Hát, bármi is lesz, nem lesz elmondható, hogy a társadalom nagy része támogatja azt. Ma egy pillanatképet kapunk.

Mellesleg az a 20 billió az szerintem inkább 20 milliárd.

tanato 2016.06.23. 07:32:35

@Golf2: Ha nyer a kilépés nem múlik el hanem kezdődni fog.Ha veszít akkor persze elmúlik.

tanato 2016.06.23. 07:42:12

Jó az egészségügyes rész,ezt akár MO-ról is írhatnák.Ebből is látszik hogy ez globális eü.válság az elöregedés miatt.Kétségtelen a BRexit ennek is betesz,nehezebb lesz egy angol kórháznak külföldit alkalmazni bármely munkakörben,eddig csak a munkaadón múlott, most meg majd az idegenellenes /nem eü./hatóságokon.Akár itthon.Nemrégen utasítottak el pl. Pesten egy iraki gyógyszerész vízumát aki itt akart volna dolgozni/magyar párja van/ indoklás nélkül a /nem eü./hatóságok.Ez lesz kint is egy k-európaiakkal szemben ellenséges angol adminisztráció hatalomra kerülése esetén is.

Taxomükke (UK) 2016.06.23. 07:43:14

Zuhog az eső, mi meg itt ülünk a becsomagolt bőröndökön és várunk, mint Micimackó két mézescsupor aggasztó társaságában...

tanato 2016.06.23. 08:05:17

@Muscari: Neki is az csak még nem érzékeli,minden magyar/és úgy általában régiónkbéli/polgár veszíteni fog ha megszűnik a kinti munkavégzés szabadsága.Egyrészt ugye nem tud magán segíteni kinti munkavállalással egy pl. hitelkrízis,eladósodás, hirtelen munkanélküliség esetén,másrészt a magyar/és más k-európai/munkaadók akár államiak akár magánszektor,újra nyeregben lesznek és leszoríthatják a reálbéreket és mondhatják ha nem tetszik el lehet innen menni./Mivel tudja hogy erre már nem lesz lehetősége a polgárnak.

Taxomükke (UK) 2016.06.23. 08:07:08

@tanato: Mar miert ne lenne lehetosege?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.23. 08:08:59

@Taxomükke (UK):
Zuhog az eső itt ülök a parkolóban. A gép 200meterre, mire odaérek szarrá ázok.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.23. 08:11:43

@Buchhalter:
Erről szólt az Elégtétel poszt.
Még mindig nem ébredtek fel.

Muscari 2016.06.23. 08:12:19

@Taxomükke (UK): nyaralni mentek? Ebben az időben? :-D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.23. 08:12:54

Tisztelt HA, most kérdezem harmadszor beérkezett a pályázati posztom?

Taxomükke (UK) 2016.06.23. 08:19:14

@Muscari: Nem tudod, hogy mindjart indulhatunk haza?

tanato 2016.06.23. 08:20:26

@Taxomükke (UK): Mert erről szól a Brexit,egyáltalán hogy kiirták:Túl sokan vagytok itt k-európaiak,nemkívánatosak vagytok menjetek haza,de legalábbis újabbak már ne jöjjenek közületek.

Muscari 2016.06.23. 08:23:16

@Taxomükke (UK): én ellenállok és megvárom, míg deportálnak.

@diggerdriver: a fél metró le van zárva áradás miatt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.23. 08:27:39

@Muscari:
De jó hogy a legközelebbi metrótól 30 kilométerre vagyok.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.23. 08:41:13

@Muscari:
Most egy arborétum közepén dolgozok.
Óriás mammutfenyők és cedrusok meg mindenféle különleges fák között.
Minden fán rajta van kis táblával a neve és hogy honnan származik.
Az egész közepén pedig lakópark épül.

Taxomükke (UK) 2016.06.23. 08:42:17

@tanato: Egyreszt nem eszik olyan forron a kasat, masresz van meg nehany orszag az EU-ban, ahova mehet, aki akar, nem kel mindenkinek ide jonnie.
Mar igy is tul sokan vagyunk.
Enough is enough.
:)))))

Taxomükke (UK) 2016.06.23. 08:43:04

@diggerdriver: Mammutfenyok? Hol? Angliaban?
Melyik az az arboretum?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.23. 08:47:08

@Taxomükke (UK):
Nem hiszem hogy hivatalosan arborétum de simán lehetne az is.
Welwyn Garden City. AL6 9AR

adg 2016.06.23. 08:48:29

Vegre egy kis brexit, mar hianyzott. :))

31 fok, gyonyoru napsutes. Nincs aradas, mincs metro sem.
Reggel azonban csontig hatolo fagyos 23 fokra ebredtunk. Brrr.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.23. 08:50:28

@Taxomükke (UK):
Keress rá a Wilshere Park Welwyn honlapra.
Vehetsz is ott házat ott vannak az árak.

Taxomükke (UK) 2016.06.23. 09:00:15

@diggerdriver: Nem tudtam, hogy Europaban is vannak mammutfenyok. Most utanaolvastam.
Koszi.

Taxomükke (UK) 2016.06.23. 09:02:49

@diggerdriver: Jol neznek ki a hazak.
Megvarom, mig leesnek az arak meg a font arfolyama is bedol, akkor atvaltom a forintomat es mar veszek is egyet. Bar kicsit tul nagyok nekunk.

tnt 2016.06.23. 09:26:22

@diggerdriver: szerintem itt még senki nem ébredt fel csak repkednek a lózungok...

a napokban közeli ismerőst megkereste egy fejvadász egy top manageri állással egy szolgáltató központba .. magyar operáció mellett az európai és az észak-amerikai részért is felelős a pozíció szóval meló doszta felelősség dettó.... majd amikor a bérezésre került a sor akkor jött a baromi meglepődés... ugyanis a pozíció senior volt bőven olyan elvárásokkal, hogy annak sokan nem felelnek meg... ráadásul IT, pénzügy és néhány képesség, készség - több ember irányítása ezek mellé stb. - kellett továbbá az iparág is kimagaslóan fizet a világon... ennek ellenére szinte junior bérezés se... amikor ezt jelezte a fejvadásznak az említette, hogy tisztában van vele ő is jelezte a cégnek... de ez van... most csak gyűjti nekik az igényeket....

szóval innen még van hová felfelé haladni és senki ne ringassa magát abba, hogy itt nagyon hamar általános és érdemi változás, szemléletváltás lesz... csak sok firkász gyártja a cikkeket erről, de a hétköznapokba ez még messze nem így van... szóval aki emiatt maradna ne tegye ... messze még a kánaán magyarisztánban... :-)...

sajnos itt nem lesz az, mint a fociban, hogy profi szemléletű management jön Németországból és elzavarják a léhűtőket, kemény munka és látványos eredmények...

Herr Géza 2016.06.23. 09:57:00

A brexithez már inkább nem is szólnék semmit. :)))

Az a kötelezö 10%-os bérpótlék...., hát beszarok ezen a dillettáns, pártállami stílusú eröszakmegoldáson. Tiszta szocializmus: az állam elöírja az elvileg szabad gazdaságnak, hogy mit csináljon??? WTF?? Ráadásul más faszával verni a csalánt?? Nem tettek még elég dolgot tönkre az ilyen überpopulista megoldásokkal?? És ha pl. egy Audi "besértödik" és a következö beruházását semmi másodperc alatt a Duna túloldalára telepíti??? Nem önmagában a 10% miatt, hanem az állami beavatkozás miatt??? Mi jöhet még???

Hari Seldon 2 2016.06.23. 10:08:07

@the_zenith:
Az angolok nem ismerik a milliárdot. Ők egyből a billiárdra ugranak.

Hari Seldon 2 2016.06.23. 10:10:26

Nem tudjuk mi lesz a végeredmény. Azt lehetett látni, hogy a biztos kilépés párti szavazók elbizonytalanodtak. Viszont most a királynő az utolsó pillanatban kicsit beleköpött a bennmaradás pártiak levesébe. Azzal, hogy azt mondta, hogy mondjanak már három okot a bennmaradásra, implicite azt üzente a bizonytalanoknak, hogy amit eddig hallottak a figyelmezetéseket, nem lehet komolyan venni. Így megint megjósolhatatlan lett a szavazás.

Sőt könnyen lehet, hogy a „bizonytalanok” inkább a kilépésre szavaznak. Mert azt gondolják, a sok győzködés után, hogy nem „comme il faut” azt mondani, hogy ki akarok lépni. Így viszont a királynő „üzenetével” bátrabban vállalják a kilépés támogatását.

Szóval nem tudjuk mi lesz, mert a logika azt diktálná nekik, hogy maradjanak bent, viszont itt már a kampányt a kilépéspártiak szépen elvitték az érzelmek irányába. (ismerős ez nekünk)

Viszont az angliai vendégmunkásoknak kilépés esetén kicsit meg kell tervezni a következő éveket. 1. Mit szeretnének? Maradni hosszú távon, vagy maradni még egy kicsit pénz gyűjtés miatt. Ha maradni szeretnének, mit tudnak tenni? Tudnak-e pár éven belül állampolgárságot szerezni? – Ez lenne az első és legkézenfekvőbb lépés.

Kettő: Van-e másik nyelvtudásuk? Akarnak-e a kontinensre költözni? (mondjuk feltételezem, vannak olyan helyek a kontinensen, ahol kezdetben angollal is ellehet boldogulni, mint mondjuk talán Hollandia / Dánia) Nyilván ez csak akkor opció, ha idővel cél egyEU-s állampolgárság.

Harmadik eset: Nincs alap szinten sem más nyelvű ismeretük, és szeretnének nyugaton maradni. Ekkor a következő lehetőségek vannak: vagy elmegy Amrikába (ha tud), vagy marad a szigeten, csak kicsit feljebb. Lévén, hogy az UK kilépése esetén Skócia gyorsan kiválik az UK-ból, és maradnak az EU tagjai (már ha a kint dolgozónak fontos egy másik EU-s állampolgárság) Vagy ott van még Írország mint opció.

Negyedik eset, ami szintén megoldás lehet, hogy a már ott tartózkodók helyzete nem változik kilépés esetén sem, és minden marad a régiben. Viszont ebben az esetben is fel kell készülnie egy „élettervvel” arra az esetre, ha mégis változik.

Sőt ha ma a bennmaradásra szavaznak, akkor is végig kell gondolniuk, hogy mit terveznek hosszú távon? Lehet, hogy érdemes az állampolgárság megszerzése akkor is. – Merthogy ha szűken meg is lesz a többsége a bennmaradásnak, könnyen lehet, hogy pár év múlva újra felvetődik a gondolat, ha mondjuk Boris Johnson lesz a miniszterelnök…

Szóval azt tudom javasolni mindenkinek aki ott él, gondolja át mit tervez a következő 3-5-10 évben, és tegye meg a szükséges lépéseket.

Golf2 2016.06.23. 10:12:11

@Herr Géza: Bármi jöhet a boxos kokó minden megállónál bemondja hogy olimpia kell Pesten agymosoda a buszon...

Hari Seldon 2 2016.06.23. 10:13:09

@tanato:
Nálunk pont az angol egészségügy helyzete volt az ami miatt nem Angliába mentünk. (Mme Seldon nem akart olyan rendszerben dolgozni.) Persze minden országban vannak problémák (kisebbek nagyobbak) de az angolról bőven több a negatív visszajelzést kaptunk.

Hari Seldon 2 2016.06.23. 10:16:47

@tanato:
Igen, de egy kilépés esetén is megoldódnak a dogok. A munkavállalók egy része Írországba próbálkozik. Másik része a kontinensre, harmadik része Amerikába, egy kis csoportja visszamegy, mert úgy gondolta eleget keresett, és neki nem cél az állampolgárság.

Sőt azt is el tudom képzelni, hogy a már ott levőknek nem változik semmi. (nyilván ez lenne a legjobb itt mindenkinek, és ennek lehet is drukkolni)

Hari Seldon 2 2016.06.23. 10:19:28

@diggerdriver:
Szerintem nyaral, és valami mail-robot írogat vissza és dobálja fel a posztokat automatikusan mostanában.

tnt 2016.06.23. 10:20:07

@Herr Géza: az audi és más hasonló kaliberű kilobbizza magának a dolgokat...

nézd meg a bejövő zöld mezős beruházásokat ki építi a multiknak és ki építette vagy akár a kapacitásbővítéseket....

Hari Seldon 2 2016.06.23. 10:22:05

@adg:
Mostanában nálunk is 30 fokos kánikula van. Én viszont kezdek szenvedni a hőségtől... (Felétek legalább fúj a tengeri szél)

Lefty Rosenthal 2016.06.23. 10:25:24

az szerzo amugy el tudja magyarazni a kulonbseget az Egyesult Kiralysag, Nagy Britannia es Anglia kozott? Vidaman dobalozik a szavakkal egymas szinonimajakent hasznalva azokat. Ezzel mondjuk a magyar media nagy resze igy van, bar nem mentseg.

Hari Seldon 2 2016.06.23. 10:26:54

@Herr Géza:
És az a vicc, hogy simán megteheti. Az ilyen nyugati cégek (nekik) fillérekért felhúzzák a klassz ki konténergyáraikat. (pár gyorsan szerelhető bádoglemez, bele valami klíma. álmennyezet, és kívülről kész is a csili-vili új gyár.
Persze kellenek bele új gépek is. De hát az ingóság, pillanatok alatt felrakják a kamionra, aztán viszlát magyar autógyártás. (sarkítva mondtam)

Herr Géza 2016.06.23. 10:27:59

@tnt: Igen, ez simán elképzelhetö.... Még könnyü is lesz megmagyarázni, hogy ök miért kivételek, "hisz ott már most magasabb bérek vannak, mint a nemzeti átlag". :)))
De a kis- és középvállalkozások, a kisebb fajsúlyú, de nyugati hátterü beszállítók viszont nem lesznek ilyen alkupozícióban, igaz ök kevésbbé feltünök, nem szerepelnek a napi hírekben...

Herr Géza 2016.06.23. 10:32:59

@Hari Seldon 2: Na de ezt illene tudnia a fordítónak és javítani, mivel a magyar (is) használja mindkettöt és ugye nagyon nem mindegy... :)

Herr Géza 2016.06.23. 10:38:25

@Hari Seldon 2: Azért az infrastruktúrális beruházás kicsit több, mint egy klíma, de igazad van, nekem is volt szerencsém megélni ilyen "hopp, akkor költözünk Ázsiába" típusú fordulatot az elektronikai iparban. Oké, az autógyár nem szalad rögtön odáig, de van a szomszédban is épp elég konkurrensünk, akik már eddig is nyirbálták a szárnyainkat.

adg 2016.06.23. 10:42:53

Nyilvanvaloan vege a 10 paki egy szobaban tomegszallasoknak, a minimalberes mosogatasnak, olcso paradicsomos husgolyokonzervnek, labmosasnak a fagyos oceanban. Mindennek vege, nem kell az arboretumban mamut fenyot (Sequoiadendron giganteum) sem kapalni hidraulikus forgofelsovazas kotloval.

Mint a lemmingeket, ugy fognak holnap hajtani bennotoket a viz fele.
Elneptelenedett esos utcakon fujja a szel majd a szemetet londonban, nem lesz ki felseperje Tundekertet, de az sem lesz, akit erdekelne. Sehol senki, apokalipszis, nehany gogos angol oromkodik majd a pubokban, hogy vegre nem kell kerulgetni a sok koszos bevandorlot, es mocskos ures tanyerjaik folott merengnek, hogy milyen jo is lenne, ha az angol csapat legalabb kicsit megkozelitene a magyart tudasban. Rendelnenek egy sort is, ha ott volna az a rohadek cseh pultos Jičínbol, aki elveszi a Mankat.

Hasznaljatok ki, meg van egy kis ido, nezzetek korul meg utoljara, probaljatok megjegyezni a tajat, illatokat, szineket eztan mar csak gugli mepszen lehet nezni, ha lesz valami angol, aki vezeti a fenykepezos kocsit. Meg aki feltolti a kepeket.

Good day!

Taxomükke (UK) 2016.06.23. 10:50:37

@Hari Seldon 2: @diggerdriver: Szerintem csomagol, nem er ra veled foglalkozni.
:))

Taxomükke (UK) 2016.06.23. 10:53:15

@adg: Te konnyen beszelsz, sokunknak nem opcio Down Under, akar a korunk miatt, akar azert, mert keptelenek volnank az egesz eletunket fejjel lefele tolteni.

pappito · http://pappito.com 2016.06.23. 10:56:22

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: igazad van, kit érdekel a brexit, amikor vannak itt igazán fontos dolgok is! szürke mackónadrág jeligére :)

pappito · http://pappito.com 2016.06.23. 11:01:43

@Herr Géza: egy autógyár azért nem úgy költözik, mint egy elektronikai cég, hogy felbaszarinjuk a hullámforrasztó sort a kamignonra aztán letesszük valahol máshol...
Arról nem is beszélve, hogy egy autógyárnál irgalmatlan pénzek mennek bele olyasmibe amit nem lehet felkapni és odébbtolni (pl. környezetvédelmi beruházások) úgyhogy komoly bukó, ha hirtelen kell menni. Úgyhogy pont az a játék, hogy a helyi szabályozás pont addig igyekszik tolni a piros vonalat amíg a gyár még pont nem megy el, a gyár meg pont addig hiénázza a kedvezményeket (beruházás, adó, munkáltatói kedvezmények, stb.) amíg még épp nem rúgják ki. Mind a két fél a másik torkán tartja a kezét :)

DieNanny CH 2016.06.23. 11:05:39

Na, akkor a fogadásom a következőképpen szól:
maradásra 51% fog voksolni, kilépésre 48.
1% lesz - vagy kevesebb - az érvénytelen.

Ja, még valami, amit már régóta meg akarok kérdezni.
Már más szavazásoknál is feltűnt, hogy ezek hétköznapra esnek.
Mo-on ugye minden szavazást vasárnapra írnak ki.
Mi az oka a külföldi hétköznaposnak? Jobb ez, vagy inkább rosszabb?

2016.06.23. 11:05:52

@Hari Seldon 2: Azt vagod, hogy a Kiralyno 'allaspontja' egy hazugsag amit a Sun nevu ujsag szerkesztoi talaltak ki?

Hari Seldon 2 2016.06.23. 11:07:26

@Herr Géza:
Nyilván egy autógyár más kategória mint mondjuk a Sony, ami fél év alatt lépett le. Nem is ezért mondtam.
Nem kell pont az Audi összeszerelő üzemének elmennie.Elég ha a beszállítók egy része teszi.
Attól kezdve az Audi is meggondolja a bővítést. Hosszabb távon a leépítést. Persze mint jeleztem ezek sarkított példák.

Csodabogár 2016.06.23. 11:08:56

@adg: Pesten is 28 fok és ragyogó napsütés. Lehet jönni haza az esőben ülőknek.:-)))

DieNanny CH 2016.06.23. 11:09:04

A "Hírmondó - bérpótlék a határátkelés ellen"-hez:

A munkaadó kötelessége ezt megadni? Szerintem olyan hatásai lesznek, hogy megszűnnek cégek, így még több ember fog külföldre menni.
Mi lenne, ha inkább maga az Állam csökkentené a követeléseit ezen a területen - de miért pont ezen a területen, miért nem kelet-Mo-on????? -, és akkor a munkaadók fizetést is emelhetnek...

De hát én laikus vagyok, én nem értek hozzá...

DieNanny CH 2016.06.23. 11:12:07

@Taxomükke (UK): @diggerdriver:

Hét ágra szóló napsütés, 30 fok!!!

:-PPP

Hari Seldon 2 2016.06.23. 11:14:40

@Mirjam2:
Nem tudtam. Csak azt hallottam, hogy állítólag ezt hozta le tegnap valamelyik újság, hogy mondjanak három okot... (Persze te vagy ott. te tudod.)
Nem tudom milyen kontextusban jelent meg ez:
www.thetimes.co.uk/article/queen-give-me-three-reasons-to-stay-in-europe-klf25rgzq
Nem tudom milyen ez a Daily Beast, de abban igazad lehet, hogy a címe alapján nem valami bizalomgerjesztő lap.
És hogy miért pont tegnap dobták fel a témát újra?

pappito · http://pappito.com 2016.06.23. 11:16:42

@Mirjam2: az összes brit kollégám inkább kilépne, pedig nem is élnek ott

Hari Seldon 2 2016.06.23. 11:18:12

@Hari Seldon 2:
És még annyit, hogy részemről, UK úgy dönt ahogy szeretne. Legfeljebb annyit tehetünk, hogy tudomásul vesszük, és az eredmény függvényében annak aki ott él, meg kell tennie a szükséges lépéseket.

Viszont azt gondolom, hogy idővel így is, úgy rendeződik az UK és az EU viszonya. - És rendeződik a külföldi dolgozók helyzete is valahogy.

pappito · http://pappito.com 2016.06.23. 11:19:10

@Hari Seldon 2: Hari te politikusnak készülsz? Akkora semmit mondtál két bekezdésben, hogy le a kalappal :)

Taxomükke (UK) 2016.06.23. 11:23:34

@Mirjam2: Az nem is ujsag, csak egy szennylap.

Taxomükke (UK) 2016.06.23. 11:24:55

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Itt is sut a nap. Mar valamennyire latszik a felhotakaron at...

DieNanny CH 2016.06.23. 11:26:45

@adg:

:-DDDDDDDDDD

Ez annyira jó, hogy nagyon szívesen ellopnám!
:-)

2016.06.23. 11:28:04

@tanato: UKben pont az a problema hogy nem tudnak vizumot szerezni angolul beszelo, kepzett, tapasztalt egeszsegugyi dolgozoknak pl. Azsiabol es mas helyekrol, akik sorban allnak hogy UKben dolgozhassanak, mert annyi EU bevandorlo van hogy a nem-EUsok kint tartasaval kell alacsonyan tartani a szamokat. Marpedig az EUsok jo reszenek nincsen olyan vegzettsege es nem beszel olyan szinten angolul amire az egeszsegugyben szukseg lenne. Pont az az egyik eros erv a kilepes mellett hogy az egeszsegugy jobban jarna ha tobb filippinot es hasonlot alkalmazhatnanak.

DieNanny CH 2016.06.23. 11:33:34

@Hari Seldon 2:

100 év múlva 3 milliárd emberrel több lesz a bolygón. Tehát a helyzet mindeg egy kicsit rosszabbodni fog.
200 év múlva megint annyian leszünk, mint most.

(Nem sok köze van ahhoz, amit írtál, de jólesett leírnom!)

tanato 2016.06.23. 11:34:09

@Hari Seldon 2: Köszi a részletes összefoglalást,nagyon jó,én is hasonlóan gondolom.

tanato 2016.06.23. 11:36:27

@Mirjam2: A cikk mondjuk pont fordítva mondja,de abban igazad van,hogy kilépés esetén az ázsiaiak a majdnem tökéletes angoljukkal kenterbe fogják verni a régiónkbéli munkavállalókat és nem csak az eü.-ben.

2016.06.23. 11:46:46

@Hari Seldon 2: Ez egy nyilvanvalo hazugsag - nezz utana, most nincs idom reszletesen leirni. Hogy miert ma hoztak le? Szerinted miert? Azert hogy rengeteg peldanyt eladjanak az ujsagjukbol.

2016.06.23. 11:49:23

@tanato: Nem tudom milyen cikkrol van szo, de mar evek ota az a problema hogy nem tudnak tokeletesen kepzett, angolul folyekonyan beszelo embereket alkalmazni az EU miatt.

Herr Géza 2016.06.23. 11:59:03

@Hari Seldon 2: Ezt mondom én is, elég ha a háttéripart megrogyasztják. És ott nem is az elvi sík a kérdés, hanem az, hogy az autógyárak által hihetlen prés alatt tartott beszállítóknak egyszerüen nem lesz miböl 10%-ot hipp-hopp kigazdálkodniuk. A rosszemlékü Ignacio Lopez európai ámokfutása, "garázdálkodása" óta az autógyárak simán átvették az ö gyakorlatát és az évenkénti ártárgyalások során már rég nem az a téma, hogy amit tavaly 10 fabatkáért adott a beszállító, annak az árát az idén fölemelhetjük-e 10,20-ra, hanem úgy néz ki, hogy az autógyár idén már legfeljebb 9,80-at tud érte fizetni, ha nem tetszik ott a másik cég, az szállítja nekünk akár holnaptól 9,70-ért. Na ebben a játékban te sosem fogod beszállítóként a 10%-os béremelési kötelezettséged többletköltség-vonzatát továbbadni, de még csak egy részét sem.

Virago_1000 2016.06.23. 12:06:06

Tudtam elore hogy ma is ez lesz a blog temaja, pedig mar eleg unalmas ujra meg ujra ismetelgetni a kozheyeket.

Herr Géza 2016.06.23. 12:08:25

@Mirjam2: És ebböl a "tökéletesen képzett" az igaz a filippínókra, meg még jónéhány ázsiai országra?
Vegyenek föl kettöt egy állásra: a kelet-európai a képzett, a filippínó meg beszél angolul. Win-win... :)))))))))))))))

2016.06.23. 12:20:11

@Hari Seldon 2: " a logika azt diktálná nekik, hogy maradjanak bent, viszont itt már a kampányt a kilépéspártiak szépen elvitték az érzelmek irányába. "

En azt talalom merhetetlenul szomorunak, hogy az EU-rol csak negativ erzelem lehet, ami ertelemszeruen az ellenzoinek jo. De miert nincsenek pozitiv erzelmek? Pedig europainak lenni jo. Az EU jo dolog, nem csinaljak ezt meg orszagok rajtunk kivul sehol, hogy evszazados haboruskodas utan egyutt gyartunk repuloket, meg egyutt kuldunk embert az urbe, meg egyaltalan, hogy bekeben utazhatunk egyik orszagbol a masikba, ja meg rughatunk harmat a portugal kapuba, nekem kulonosen az utobbival persze, de peldaul ilyeneket jelent europainak lenni. :D Erre miert nem lehet amugy kampanyt epiteni?

2016.06.23. 12:22:31

@Herr Géza: Te nem tudod mirol beszelsz. En szemelyesen nagyon sok filippino egeszsegugyi dolgozoval talalkoztam es nagyon sokat koszonhetek nekik. Sokaknak, a kelet-europai noverekkel ellentetben, diplomajuk van, mielott egy nyugati orszagba erkeznek, a legkorszerubb gepekkel es modszerekkel dolgoztak pl. a Kozel-Keleten; vegtelenul kedvesek es alazatosak, akkor is ha heti hat-het napot kell dolgozniuk, hosszu muszakokban es tomegszallason laknak stb. Es ezen felul meg angolul is jol beszelnek.

2016.06.23. 12:42:35

@adg: lol Ottawa 17 fok, napi elorejelzes szerint lesz 25 fok is ma!

pappito · http://pappito.com 2016.06.23. 12:44:17

@Virago_1000: hát akkor ne ismételgess közhelyeket

Herr Géza 2016.06.23. 12:45:14

@Mirjam2: Vicc vót, te...
Én talán csak azt kétlem, hogy ezekböl a tényleg jól képzettekböl van annyi, ami az angol eü. problémáira legalább részben megoldás lenne. Mert azért szerintem a közel-keleti országok is fizetnek talán annyit, hogy ök ne feltétlenül Angliába akarjanak menni. Vagy tévedek??
Másrészt meg mi akadályozná meg Angliát jelenleg abban, hogy akkor behozza öket az országba? Nem kell velük szemben semmiféle "pozitiv diszkriminációt" alkalmazni (az ugye szembe menne az EU-s elvekkel), elég csak annyi, hogy egy adott állás betöltéséhez komolyan elö kell írni a megfelelö végzettséget és az adott erös szintü nyelvtudást. Máris nem rúgna labdába a kelet-európai "képzetlen", de föleg angolul nem tudó, vagy csak nyökögö bevándorló.
Arról meg, hogy hogyan kell egy (állás)pályázatot úgy kiírni, hogy az általunk más, nem szalonképes okból nem kivánatosnak minösülö pályázó labdába se tudjon rúgni, szerintem a magyar politikai elit csekély díjazásért szívesen adna gyakorlati tanácsokat... :)))))

tanato 2016.06.23. 12:49:25

@Mirjam2: Természetesen a jelen mai postról beszélek Nagy bajban lehet az eü. alrész alatt.
Szóval ha kilépnek egyértelmű a 3.ik világbéli eü.dolgozók győzelme a kelet európaiak fölött.Magyar.,lengyel,román orvosok helyett jönnek pl. a FÜlöp Szigeteken Egyetemet végzett filippínó kollégák..

Herr Géza 2016.06.23. 12:56:09

@Herr Géza: Emlékezz csak vissza, amikor Mo. sem volt még EU-tag, simán levédték magukat az EU-s országok azzal, hogy ha te föl akartál venni egy állásra egy EU-n kívüli polgárt, akkor be kellett bizonyítani a helyi munkaügyi hivatalnak, hogy az adott posztra az EU-n belül nagyítóval sem találni megfelelö embert. És ezt legegyszerübben a szakképzettség/nyelvtudás duóval lehetett megtenni. Nem is volt sok esélyük akkoriban a mosogatóknak meg a segédmunkásoknak.
Vagy ott van Svájc: ha csak echte sviccert akar, beleírja a hirdetésbe, hogy a schwyzerdütsch ismerete feltétel. Abból meg még nyelvvizsga sem létezik, innentöl tök szubjektív, hogy kinek a sviccer-tudását ismeri el a cég elegendönek.

tanato 2016.06.23. 13:10:26

@Herr Géza: @Mirjam2: Szóval azért idéztem az iraki gyógyszerészt aki nem kapott vízumot indoklás nélkül,hogy az érzelmi alapon való idegenellenes politizálás übereli a normális,észt,gondolkodást és a gazdasági érvéket./Ugyanis ma MO.n gyógyszerészekből is hiány van,mind a városi falusi patikákban mind a kórházakban mind a gyógyszergyártó cégeknél./De mivel egy éve itthon migránsellenes,muszlimellenes,arabellenes gyűlöletkampány folyik,ezért egy vízumügyintéző akkor kap piros pontot ha minél több ilyen régióból való személyt elutasít./két éve még AHmed dr./kitalált név nem úgy hívják/ simán itt lenne és egy magyar patikában dolgozna.Nem is egy szudáni szíriai ,nigériai patikust ismerek a környéken,.
De mivel egy ügyintéző sem szeret fekete pontot kapni,inkább pirosat,így AHmed dr. nem utazhat be MO.-ra.
Na kb.így fog gondolkodni kilépés után egy angol vízumügyintéző is ha egy k-európai munkát kereső személy ügyében fog dönteni.Mivel a régiónk nemszeretem régió lesz és az ügyintézők mint MO.-on,úgy ANgliában sem szeretnek fekete pontot kapni a főnöküktől,inkább pirosra ácsingóznak.Így fog győzni a politika a józan ész felett.

adg 2016.06.23. 13:13:30

A filippino orvosoknak van meg egy egesz komoly felvevohelyuk, kozel a hazajukhoz. Nekem sincs kulonosebb gondom veluk, az indiai es kinai orvosokat viszont keruljuk. Azt ugyan nem tudom, melyikek ok egesz biztosan, igy nev alapjan szurunk, roppant pc modon.
Az a rogeszmenk, hogy az angolos/francias/nemetes nevu orvosok nagyobb esellyel reszesultek nyugati oktatasban, es nekunk ez szimpatikusabb.
A mostani number one dokink pl egy kanadai doktorneni, nagyon kedves lany, legkisebb lanyom teljesen ra van kattanva. :)

nyuszigonosz 2016.06.23. 13:14:30

Hát átfutva a kommenteket, @mojyo: írása az, ami tényleg releváns, nemcsak ma, hanem általában.

Én szeretek európai lenni. Szerintem az EU ezt az életérzést is hozta/hozza, hogy az ember nem csak egy vagy több nemzetállamhoz tartozik/tartozhat, hanem európai így Európához.

Sajnálom, hogy sok mindenki, akinek lényegében az EU-hoz csatlakozás hozta meg azt a lehetöséget, hogy az országán kívül is dolgozhasson/ élhessen ennyire negatívan tud csak nyilatkozni róla.

Persze, vannak különös, ésszel sokszor felfoghatatlan döntések is, amelyek Brüsszelben születtek,
Viszont nem minden rossz politikai döntés jött/jön Brüsszelböl, csak sok ország politikusa szereti a saját rossz politikájáért a felelösséget Brüsszelre fogni. Mert ugye ki fog utánajárni.

2016.06.23. 13:24:26

@nyuszigonosz: Ugye? Nem ertem ezeket az apokaliptikus viziokat, nem tudom, mikor veszett el pontosan a hit ebben az egesz europaisagban de nagyon szomorunak tartom, hogy itt tartunk.

Teny, hogy az EU tele van problemakkal, dehat ez mindennel igy van, amit emberek iranyitanak sajat gyengesegekkel, erdekekkel, politikaval. Az is teny, hogy egy nagyon 20. szazadi intezmeny, ami kisse elaludt amikor szembe jott vele a 21., de ugy tunik, hogy az ilyen Brexit-kampanyolok csak a 19.-ket tudjak alternativakent ajanlani, abbol pedig szerintem ugy en bloc Europaban nem kerunk. :D

adg 2016.06.23. 13:25:18

@Mrs Rumcajsz CA: majdnem tropusi idojaras van akkor nalatok. Vagy nalunk sarkvideki, mittudomen. :))

@Taxomükke (UK): hat ha nem, hat nem. De en szoltam! :)

adg 2016.06.23. 13:29:42

@mojyo: huu, remelem nem az en kommentemet erezted apokaliptikusnak, mert en hasznaltam ugyan ezt a szot, de valojaban csak a holnapot irtam le, ahogy eljon holnap.

2016.06.23. 13:34:40

@adg: 19 fokos kanikula van, nyitott ablaknal aludtam az ejjel! Mondjuk az iden eloszor van ilyen ugyhogy nem utalom, evente az a par alkalom elviselheto, sot, egzotikus elmenyszamba megy. :D Egy szazlabut viszont mar kinyirtam, meg szerencse, hogy nalunk nincsenek mergespokok.

tanato 2016.06.23. 13:35:31

@mojyo: Lájkolom a hozzászólásodat,pontosan így kéne érezni európaiként,a hagyományos régi nemzetállamok,csak háborút gyűlöletet,diszkriminációt hoztak egymás ellen a szögesdrótjaikkal,aknazárjaikkal,gyűlöletkampányaikkal.Lejárt ,negatív,lemez.Kár hogy a britek a vissza jövőbe mozgalmukban látják a Kánaánt.

tanato 2016.06.23. 13:42:27

@nyuszigonosz: Nagyon egyetértek,tényleg sokan még azok is az UNIo ellen vannak,akiknek a csatlakozásunk hozta el egy minőségi élet lehetőségét, a világ megismerését a szabad kinti munka vállalás és szabad költözködés lehetősségével.
Lehet ebben néhai Birkánknak van igaza,aki egy évekkel ezelőtti kommentjében mondta itt hogy egy kint dolgozó,élő k-európainak első számú ellensége egy még otthon lévő de kintre vágyó k-európai,mert riválisa a kinti munka és életlehetőségekben.

Virago_1000 2016.06.23. 13:44:08

"A másik probléma pedig az, hogy az átlagéletkor olyan szinten megnövekedett az elmúlt években, hogy 80-90 éves korukig élnek a britek"

- ez egyaltalan nem igaz.

@tanato: "Ebből is látszik hogy ez globális eü.válság az elöregedés miatt."
- az egeszsegugy nem azert van valsagban mert eloregedik a lakossag, hanem mert a profitorientalt globalis szervezett maganhatalom nem akar (illetve egyre kevesbe) olyanokra kolteni, amely nem termel profitot. Marpedig az egeszsegugy nem termel. Nyugdijat sem akar fizetni hisz az is extra kiadas amit jo lenne meguszni. Ezert is emelik folyton a nyugdijkorhatart.
A lakossag, de kifejezetten a ferfiak jokora tobbsege nyugat europaban is csak par, de max 5 evvel eli tul a nyugdijkorhatart. Ez a keseru valosag, amivel nem akar szembenezni sok blogolo.
Sorban halnak meg korulottem, 50-es 60as korosztaly.
Ha valakinek ez a korai halal erdeke, az a magannyugdijpenztarak, akik profitot vesztenek, ha nyugdijat kell fizetni.
O.V. allamositotta oket, hogy ne lopjanak szabadon. Isten aldja erte, a kormany legjobb dontese ez volt. Es mennyit karogott a liberalis media, hogy ellopjak a nyugdijunkat holott aki valojaban ellophatja az a magannyugdijpenztar, hiszen barmikor mondhatjak hogy bocsi: becsodoltunk.

Herr Géza 2016.06.23. 13:52:19

@Virago_1000: Jézusom, ezt már kezeltetni kéne... :(((

adg 2016.06.23. 13:57:53

@Virago_1000: "Marpedig az egeszsegugy nem termel. (profitot)"

Szerintem te direkt huzol mindenkit, jol nyomod amugy. Ez majdnem akkora, mint a multkori beszolasod, hogy a hitelkartya kamatozasa sokkal kedvezobb, mint az ingatlanfedezetes hitele.

Mondj meg egy par ilyet, lazan feldobod a hangulatot. :D

Hintat ismered? Tandemben csodakra lennetek kepesek.

macamuca [IHUN] 2016.06.23. 14:01:27

@Herr Géza:
Nyugi, majd a biztonságba helyezett manyup-os pénzből a jóságos gondoskodó állam/ovi majd kezelteti. Nyugdíjas korában. Addig dolgozzon. Ha nem éri meg, az nem a gondoskodni kívánó állam hibája lesz, hanem a gonosz magánnyugdíjpénztár-tulajdonosoké.

Igyál egy pohár vizet/sört /bort/ tejet/valamit.
Oszt jó lesz.
;)

Hari Seldon 2 2016.06.23. 14:08:27

@pappito:
Köszi. Néha gondolkodom rajta, hogy kéne egy kis mellékes... :-)
Valahogy ki szerettem volna fejezni, hogy miután úgysem tehetünk semmit az eredmény befolyásolása érdekében, legalább azt tudjam mondani utólag, hogy "igen, jól döntettetek..."
- Á, csak vicc volt.

Hari Seldon 2 2016.06.23. 14:11:46

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:
Na, jó látom, ez a beírásom nem ütöttem meg a mércét... - De mit tehetünk most ma? Csak ülünk és várjuk az eredményeket. - És írjuk a hülyeséget (közhelyeket) szakmányba.

tanato 2016.06.23. 14:11:59

@Virago_1000: @adg: Természetesen az eü.nem profittermelő ágazat.Ez szolidaritás alapon működik.Viszont ha a már termelőképtelen személyeket kvázi kiszelektálnánk mint Mengele a rámpán az a kormány azért gyorsan bukna,ezért /is/muszáj egyre nagyobb pénzt beletenni minden választásokon alapuló kormánynak az ágazatba.A diktatúrákban ennek persze nincs jelentősége ilyen államokban nincs is pl. nyugdíjrendszer,akinek van sok gyermeke az nem hal éhen öregkorában akinek nincs az meg igen.

adg 2016.06.23. 14:16:44

@tanato: az egeszsegugy gigantikus profitot termel. Csak nem az allamnak...

Herr Géza 2016.06.23. 14:17:33

@tanato: Arról nem is beszélve, hogy a nyugdíjasok hálás szavazók, mert öket már nem érdekli a korrupció, az, hogy ki mennyire nem kap állami megrendeléseket, hogy az adó, meg a fizetések, meg a stb. Nyugdíj legyen, a rezsicsökkenés az ajándék, meg olcsó legyen a farhát, oszt már megy is szavazni.
Persze durván sarkítok, de nem így van???

Buchhalter 2016.06.23. 14:22:11

@Hari Seldon 2: nekem is kéne az a pár fillér(a sajtóban azt írták,hogy a kecskeméti merci csak 800 millió euróba került.Itt a link hozzá.hu.wikipedia.org/wiki/Kecskem%C3%A9t, a gazdasági részben megtalálod az adatot.Nem hasra ütve mondtam.Az Audi még többe került. Hülyeséget nem kéne össze magyarkodni. Egy ekkora multi csak úgy nem fog kivonulni.Nem is egyszerű meg elég sok társasági adó csökkentést kapnak akár 5 évig is.az IBM vagy 10 évvel ezelőtt lépni akart egy ilyet.A magyar állam egyből közölte vele,hogy akkor az összes adókedvezményt szépen perkálja vissza kamatokkal együtt.Az IBM maradt a seggén. Annyira nem kell sajnálni ezeket a giga konszerneket.Dolgoztam egy-kettőnél és szó szerint talicskázták ki a pénzt tartalom nélküli tanácsadó számlákkal.

Herr Géza 2016.06.23. 14:23:55

@adg: Hát ha a gyógyszeripart oda soroljuk akkor igen. De az meg ugye a tudjukkik kezében van....
Szerintem már a Kalmopyrinbe is bele lett keverve a szupertitkos hatóanyag, ami a mindenkori nyugdíjkorhatár elérése után max. öt évvel (csak hogy ne legyen gyanús, de hát az ilyen Virago-féle lángelmék eszén nem lehet túljárni..:))) áttételes rákot, agyvérzést, infarktust, miegymást okoz.
:)))))))
Ja, hogy a nyugdíjasok egyben a legnagyobb gyógyszerfogyasztók és kiirtják a saját piacukat? Hát valamit valamiért...

Herr Géza 2016.06.23. 14:30:54

@Buchhalter: Helló, helló: az IBM totál beszüntette a gyártást/összeszerelést Magyarországon tudtommal. Az IBM Slider keletre vándorolt, a Storage helyén rég a Denso terpeszkedik, van még valami termelésük nálunk????
Én ott voltam a veszprémi csodagyáruk átadás elötti utolsó pillanatban való stopjánál, amikor az avatóünnepség helyett a vadiúj gyár már betelepített technológiáját bontották is egyböl, részben szemétbe.

Herr Géza 2016.06.23. 14:32:48

@Buchhalter: Ez a "talicskázták ki a pénzt" meg aranyos közhely, igaz biztos nem voltál ott, amikor meg kamionszámra hordták a "pénzt" befelé.

adg 2016.06.23. 14:33:46

@Herr Géza: meg az eszkozoket, berendezeseket, de akar a magan egeszsegugyet is. Van ott profit.
A quarelinben pl nem volt chip, biztonsagos gyogyszer volt, be is tiltottak amikor gyurcsany targyalt a holdi kuldottseggel. Ma mar csak receptre lehet kapni, mert igy a recept alapjan lehet figyelni a renitenseket, es celziott modszerekkel lehet a chipet bejuttatni a hipotalakuszuk bal szelelbe a neuronretina lateralis biopsziajaba, pl repulorol permetezve, vagy kifliben elrejtve. Mit gondolsz, miert kerul annyiba a kifli, még a chipet is velunk fizettetik ki.

2016.06.23. 14:42:45

@Herr Géza: Nem fizetnek nekik annyit hogy ne erne meg nekik Nyugatra menni, es az allampolgarsagot sem kapjak meg a Kozel-Keleten. Tipikus tervuk hogy par evet dolgoznak a Kozel-Keleten, majd azzal a tapasztalattal kivandorolnak pl. Kanadaba ahol letelepednek. UKbe is mennenek szivesen ha lehetne. Nagyon sokan vannak, csak a Fulop-szigeteken 100 millio ember lakik, es ott van meg sok mas azsiai orszag kepzett emberekkel. Jelenleg nem tudjak oket alkalmazni, olvasd el a fenti cikket amit belinkeltem, nincs idom reszletesen elmagyarazni. Lenyeg hogy a korlatlan EU bevandorlas miatt olyan felteteleket kell felejuk tamasztani aminek nem tudnak megfelelni; az EUsoknak akiket alkalmazhatnanak pedig nincsen meg a kepzettseguk es a nyelvtudasuk, legalabbis nem olyan szamban amire szukseg lenne.

macamuca [IHUN] 2016.06.23. 14:42:56

@adg:
Az első kommentednél jót röhögtem, ennél úgyszintén, plusz most veszem a merszet és kérek: lécccciiiuu, kűggyé' nekem is abból, amit szedsz/kensz/lősz/francsetuggya,micsinálsz,dequrtajócucc (az eredménye felől tekintve).
Léccccciiiiiii!!!!
:)))))

2016.06.23. 14:48:39

@tanato: Ja, azt nem olvastam, bocs, mar eppen eleget olvastam mashol a pro es kontra ervekrol. Nem az orvosokrol van szo elsosorban, hanem mas egeszsegugyi dolgozokrol, pl. noverek. Ezek UKben sokkal fontosabb szerepet toltenek be mint Mo.on. Ha mar orvos valaki es beszel folyekonyan angolul, akkor barhol a vilagon alkalmazzak, teljesen mindegy neki hogy EU vagy nem EU, kapkodni fognak utana. Ez most is igy van es ezutan is igy lesz. A Brexit az ennel alacsonyabb szintu allasoknal erdekes, nem az orvosoknal.

DieNanny CH 2016.06.23. 14:54:00

@Mirjam2:

"Lenyeg hogy a korlatlan EU bevandorlas miatt olyan felteteleket kell felejuk tamasztani aminek nem tudnak megfelelni; az EUsoknak akiket alkalmazhatnanak pedig nincsen meg a kepzettseguk es a nyelvtudasuk, legalabbis nem olyan szamban amire szukseg lenne."

Tehát Brüsszel előírja, hogy csak olyan feltételeket lehet támasztani Nagy-B-ban, aminek előbb felel meg egy lengyel, mint egy kínai?
Mert én ezt most nem értem.
Ha van egy üres hely, amire úgy írom ki, hogy kell a mandarin nyelvtudás, akkor Brüsszel küld felém egy ejnyebejnyét? Vagy hogy van ez? Hogyan akadályozza a korlátlan bevándorlás az én jogaimat az embereim felvételénél?

2016.06.23. 14:55:52

@Virago_1000: Az a baj, hogy ez a gyikemberes baromsag teljesen hiteltelenne teszi a kapitalizmus es az altalanos emberi kapzsisag teljesen jogos kritikajat is, ja dehiszen ez is volt a cel, hiszen a mi versenyt elutasito, egyszerubben lopkodos kapzsisagunk ugye a "jo" oldalon all, azt akkor igy nem illetheti szo, hiszen az a "gonoszokkal" szemben van, es akkor az isten aldja meg a zorbanviktort.

Ez egyfelol nagyon szomoru, masfelol pedig van benne egy edes optimizmus, hiszen valahol az emberisegbe vetett nagyobb hitet feltetelez, ha mi nem lehetunk magunktol olyan rosszak, hogy ilyen rossz rendszert csinaljunk magunknak, es egy kulso hatterhatalom kell hozza, hogy szenvedjunk.

2016.06.23. 15:02:39

@Virago_1000: Te mirol beszelsz? Komolyan, ezek utan mar nem hiszem el hogy Angliaban elsz. Nem tunik fel neked hogy mennyi idos ember van mindenhol? Vagy az teveszt meg hogy egy atlag angol 80 eves ugy nez ki mint egy magyar 60 eves? Ha nyitott szemmel jarsz Angliaban - szo szerint - latod hogy mennyi aktiv hetvenes, nyolcvanas, sot kilencvenes ferfi es no van az orszagban. Hivatalos adatok szerint az atlag varhato elettartam 80 even felul van Angliaban (es a statisztikakba beleszamoljak a korai halalozast is termeszetesen, tehat hogy van aki par naposan hal meg es van aki szaz even felul, igy jon ki az atlag).

2016.06.23. 15:04:57

@Herr Géza: +1, ehhez mar tenyleg orvos kell :)

tanato 2016.06.23. 15:10:14

@adg: Így van,nagy profit van benne magáncégeknek.

Hari Seldon 2 2016.06.23. 15:10:27

@Mirjam2:
Sőt, a most született lányok várható életkora elérheti a 100 évet is Nyugat Európában. - Legalábbis ezt kalkulálták.

tanato 2016.06.23. 15:11:03

@Herr Géza: Hatalmas szavazótömeg.

2016.06.23. 15:11:53

@mojyo: 'ha mi nem lehetunk magunktol olyan rosszak, hogy ilyen rossz rendszert csinaljunk magunknak, es egy kulso hatterhatalom kell hozza, hogy szenvedjunk'

Ismeros logika. A muszlimok is mindig mindenhol csak a zs... hatterhatalom miatt robbantgatnak, sot pl. a tornyoknak a kozeleben sem voltak hanem a zs... tudjukkik robbantottak fel oket, sajat kezuleg. Azt tul fajdalmas lenne beismerni hogy esetleg a muszlimok maguk szivatjak a sajat kozosseguket meg mindenki mast. Ugyanez vonatkozik minden hasonlo osszeeskuveselmeletre. Az emberek ferjet is mindig a szemet masik no csabitotta el, a pasi teljesen artatlan, stb.

2016.06.23. 15:18:20

@Hari Seldon 2: Nem hiszem, mert Virago megmondta hogy mindenkit kinyiffant a hatterhatalom 60 eves koraban legkesobb!

2016.06.23. 15:20:53

@Mirjam2: Ertem, most mar csak az a kerdes, hogy ezzel mit lehet csinalni? Marmint, az emberek rettenetes onmaguk tokeletessegebe vetett hittel? Nekem sajnos otletem sincs, de oszinten szolva nagyon faraszt, es eltereli a figyelmet a problemak valodi megoldasarol.

Raadasul a media amugy is mindent felnagyit, es az internettel ez most korlatlanul rendelkezesre all, az ember korulveszi magat ezekkel a hangulatokkal es kepes siman elhinni, hogy neki rossz, mikozben egy draga laptopon vagy okostelefonon olvassa az egeszet, es egeszen sokmindene megvan.

Herr Géza 2016.06.23. 15:24:14

@Hari Seldon 2: Hehehe, nem tudom ez mikor jelent meg (és tuti most olvastam elöször), de odaát pontosan ezt az arányt prognosztizáltam ma reggel: 55-45 for remain. :)))))))
Lehet, hogy át kéne nyergelnem politikai elemzönek???

2016.06.23. 15:30:20

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Oszinten szolva nincs energiam reszletesen leirni, de nem en talaltam ezt ki, egy egesz csomo cikk es kozlemeny van rola. Eloszor is, ilyen nincsen hogy Angliaban dolgozo novernek mandarin nyelvtudast kotnek ki feltetelnek, hiszen nem kell a munka soran mandarin vagy tagalog vagy akarmilyen nyelven beszelnie az angolon kivul. Tegyuk fel hogy egy nover fizetese 25 ezer font, ami egy atlagos fizetes UKben, ennel tobbet nem eri meg egy novernek fizetni mert nem tudnak magasabb fizetest kigazdalkodni a koltsegvetesbol. Viszont mivel alacsonyan probaljak tartani a bevandorlok osszletszamat - csak tavaly tobb mint 300 ezer ember vandorolt be UKbe - es az EUsok fele semmilyen feltetelt nem tudnak szabni, ok akkor is bejohetnek ha nincs munkajuk vagy reszmunkaidoben, minimalberen dolgoznak, ezert kenytelenek a nem-EU allampolgaroknak nagyon szigoru felteteleket szabni hogy szamszeruen kevesebb jojjon be es jobban nezzen ki a statisztika - hiaba sokkal jobban kepzett az EUn kivuli jelolt, jobban beszel angolul es nagyobb szukseg lenne ra mint a sok szazezer spanyol munkanelkulire akiknek nincs vegzettseguk. Ezert egy nover pl. nem kaphat vizumot EUn kivulrol ha a fizetese nem eri el a 32 ezer fontot evente, ami meg egy novernek irrealis fizetes, ennyit nem tudnak neki fizetni az allami korhazak. EUsat alkalmazhatnanak kevesebb penzert, de annak meg nincs olyan vegzettsege es nyelvtudasa amilyet szeretnenek.

2016.06.23. 15:34:31

@mojyo: Semmit. Probalod elkerulni az ilyen embereket, ha a valo eletben talalkozol veluk es nem tudsz elmenekulni akkor meg okosan bologatsz hogy 'teeenyleg az amerikaiak robbantottak fel a sajat tornyaikat? Huuuha'.

soad1221 2016.06.23. 15:36:05

@Herr Géza: na meg minden olyan egészségügyi berendezést, software-t, egyéb szolgáltatásokat nyújtó cégek...

iszonyat profit van mögötte, annak ellenére, hogy mi annyit látunk, hogy a nővér kivándorol, az orvos elrakja a hálapénzt, a vakolat omlik...

2016.06.23. 15:48:39

@tanato: Angliaban nem szimpatia-alapon osztjak a vizumokat (bar szerintem Mo.on sem, de ezt nem tudhatom). Vagy megfelel valaki a kriteriumoknak, vagy nem, nulla jelentosege van a nevenek meg az ugyintezo szimpatiajanak. Az ugyintezo egyenlo esellyel lehet arab, lengyel, angol vagy barmi mas, ennek semmi szerepe nincsen a donteshozatalban. Ha megfelel az illeto a felteteleknek, megkapja a vizumot, ha nem, nem.

2016.06.23. 16:11:47

@Mirjam2: Hat igen, ertem en, csak ez egy kicsit letargikus, es ezzel csak azokat segiti az ember, akik kitalaljak ezeket a marhasagokat, hogy nyugodtan gazemberkedhessenek tovabb. Persze en se allok le veluk vitatkozni, annyit nem er meg :D De akkor is szomoru igy azert ez az egesz kollektiv mentalis allapot, jo lenne tudni, hogy miert van, tenyleg az internet-e a hibas, hogy elhitetik egymassal ezeket, vagy, hogy az emberek sokkal tobb mindent fogadnak be es passzivabban, kevesebb befolyast ereznek a sajat eletukre nezve, vagy tenyleg mi a budos franc okozza ezt.

Muscari 2016.06.23. 16:16:50

@diggerdriver: hol van? Imádom az arborétumokat. Ez a mamutfenyőket is ☺

Golf2 2016.06.23. 16:19:34

OFF Megdöbbentő hogy össze tudott állni ez a nép és utcára ment foci miatt...A saját jövőjük,boldogulásuk miatt meg...nem áll össze.
Nem ismerek rá az emberekre,tele jókedvvel,és mindez 3 focimeccs miatt? És a sokkal fontosabb dolgok miatt semmi? Ez így még rosszabb érzés,mert azt hittem nem is képes az asztalra csapni már senki de most láttam az erőt a tömegben.Szomorú.

Muscari 2016.06.23. 16:22:05

@Taxomükke (UK): nálunk is vannak mamutfenyők, dísznövényként ültetik. Annyira szép, impozáns fák!
Itt is egy arborétumban találhatók, gondolom a világ minden tájáról származó egyéb növénnyel együtt.

A Kew Gardens-ben voltál már? Szerintem WC nincs is messze tőled, az a fő királyi botanikus kért.

Muscari 2016.06.23. 16:35:21

@Mirjam2: miért az EU miatt? Az egészségügyben egy csomó hiányszakma van, oda jöhetnek. Nem úgy van, hogy van egy adott mennyiségű bevándorló, aki jöhet, aztán azt osztják fel EU-s ez nem EU-s részre.
Persze mindkettőt vissza akarják szorítani, ne mondd, hogy nem.

Muscari 2016.06.23. 16:44:32

@mojyo: én is csatlakozom :-)

montroyal ( CAN qc) 2016.06.23. 16:47:25

30 fok napsutes ,utolso munkanap a heten, mert quebeci unnep long fin de semaine .. jovo heten Canada day long weekend..

ilyenkor a legjobb a szabadsagot kivenni 6 nap plusz

2016.06.23. 16:54:37

@Muscari: Nem akarok vitatkozni, ha erdekel, olvasd el a cikket amit belinkeltem vagy nezz utana. Nalam okosabb meg tajekozottabb emberek mondjak ezt, en csak ismeteltem.

Virago_1000 2016.06.23. 16:59:10

@Herr Géza: "az szállítja nekünk akár holnaptól 9,70-ér"

- nem szallitja mert azert egy beszallitoi audit nem tortenik meg napeol napra

montroyal ( CAN qc) 2016.06.23. 17:01:45

@Virago_1000: nyugdij peztar ... akkor Te azt is tudod hova mentettek meg ezt a penzt ... talan Te is kapsz belole ...

tenyleg jol nyomod.. amugy hataron tuli vagy ? Mar ebbol az Isten aldja meg O V-bol gondolom ..

Buchhalter 2016.06.23. 17:16:01

@Herr Géza: szeretem amikor okoskodik egy mérnök,hogy mi folyik egy cég könyvelésében.Gondolom most megint jön a hiszti a részedről, hogy leoltalak.Nyugodtan.Én nem pofázok bele a te szakterületedbe.Ne aggódj ami hasznot lehet kivisznek.Így csinálja a Facebook,Google is.Nem véletlen hogy egyre több ország adóhivatal piszkálja őket.Megkeresik az adókiskapukat ahol lehet.Az IBM-ről meg annyit,hogy még gyártanak cuccokat Vácon.Székesfehérváron és Budapesten SSC-ket működtetnek.Pénzügy,IT egyebek.És ez a zsákszámra hozzák a pénzt kicsit sarkos.A nagy beruházok leülnek a mindenkori kormánnyal és kérnek ezt azt.Lásd állami támogatás,adókedvezmény meg amiről a halandó ember nem tud.De ez hidd el így működik Németországban is.

tanato 2016.06.23. 17:25:34

@Mirjam2: Persze nem szimpátia alapon hanem felsőbb elvárásra ki vannak adva az irányelvek,lehet nem is írásban csak informálisan.Mondom az iraki patikus néhány évvel ezelőtt magyar párral,bizonyosan kap letelepedési és munkavállalási engedélyt.Mint ahogy akiket ismerek minden további nélkül megkapták.

2016.06.23. 17:42:09

@tanato: Nem tudom Mo.on van-e ilyen 'felsobb utasitas', de hogy UKben nincs es nem is lesz az biztos. Nincs ilyen hogy utaljuk a kelet-europaiakat ezert nem adunk nekik vizumot, ez nem igy mukodik. Foleg hogy az ugyintezo vagy a fonok jo esellyel lehet maga is kelet-europai. Az lehet hogy ha osszesen kevesebb vizum all rendelkezesre, vagy csokkenteni kell a szamokat, akkor mindenki nehezebben kap vizumot, de nem azert mert lengyel vagy norveg peldaul.

Golf2 2016.06.23. 17:44:51

@montroyal ( CAN qc): Aszittem Kanadában 30fok csak mínusz lehet,biztos jó a hőmérő?

Mrs. Clayton 2016.06.23. 17:50:34

@Mirjam2: nem vizum, hanem benefit, tortenetesen chld benefit, mar egyszer leirtam a sztorit, nem hinnem h egyedi eset
a lenyeg h vissza akartak fizettetni kb 600 font child benefitet olyanra hivatkozva h a fiam nem el az orszagban, persze elobb felfuggesztettek a kifizetest, ez akkor volt mikor elkezdtek arrol beszelni, h majd megvonjak az ilyen bevandorlok benefitjet, en nem hagytam annyiban minden hulye 2 havonta kikuldott levelukre valaszoltam majdnem tobb mint 8 honap telt el amikor kuldtek egy 1 soros hatarozatot ezzel a hulye indoklassal
egyertelmu volt, h ez vagy felso utasitas az ugyintezo fele, vagy az ugyintezo tulbuzgo es mar akkor vegre akarta hajtani a sajtoban olvasott de csak tervezett intezkedeseket
vegul kb egy ev utan a fellebbezesemre kaptam egy tissztessegesen kinezo formailag es tartalmilag is elfogadhato hatarozatot amiben kozoltek h termeszetesen nem en hanem ok tartoznak es a szamlamon lesz az osszeg nehany napon bellul
ennyit arrol h mi miert tortenik egyes hivatalokban GB-ben....

erdekelne, h mi ltt olyan bevandorlok penzeival akik nem tudnak v mernek fellepni a HMRC-vel szemben, meg ferjem is azt mondta h kizart h vegul nekem lesz igazam, aztan tessek!

Taxomükke (UK) 2016.06.23. 17:53:20

@Muscari: Ja, voltunk mar sok botanikus kertben, oarkban stb. RHS tagok vagyunk.

2016.06.23. 18:07:04

@Mrs. Clayton: De miert gondolod hogy ez mas lett volna ha spanyol lennel, vagy sved? Ha jol ertem, Tanato valami olyat kepzelt el hogy az ugyintezo fonokenek leszolnak hogy utaljuk a kelet-europaiakat, ezert ok nem kaphatnak vizumot az EU-kilepes utan, mig nyugat-europaiak igen. Lehet hogy felreertem, de nekem ez derult ki abbol amit irt. Szerintem ha ket orvos jelentkezik egy allasra ugyanolyan nyelvtudassal, vegzettseggel es tapasztalattal, nem fogjak elonyben reszesiteni a spanyolt a romannal szemben; legalabbis nem a vizum ugyintezes szintjen (hogy a munkaltato melyiket valasztja az mas kerdes).

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.06.23. 18:07:09

@Golf2: "Aszittem Kanadában 30fok csak mínusz lehet,biztos jó a hőmérő?"

En voltam nyaron Kanadaban Toronto kornyeken, es bizony volt ugy, hogy 30c korul volt pluszban :) A keleti parton, kozel(ebb) az USA hatarhoz kb. ugyanolyan paras meleg van, mint mondjuk New Yorkban es mas nagy varosokban a keleti parton..

Bredpitt Monika 2016.06.23. 18:10:24

Erdekes volt a beszamolo, nekem tetszett, pedig el sem akartam olvasni eloszor.

montroyal ( CAN qc) 2016.06.23. 18:22:04

@Golf2: van 2 honap meleg es akkor a boltokat kifosztjak, az osszes legkondi ,ventilator eltunik .. a smooties gepek felforrosodnak a tulhasznalattol ...

Mrs. Clayton 2016.06.23. 18:28:04

@Mirjam2: nem azt mondtam, h ez azert tortent mert kelet-europai vagyok, hanem azt h itt sem mindig minden a torveny betuje szerint tortenik, tehat el tudom kepzelni, h bizonyos bevandorolni szandekozok nem kapnak vizumot olyan alapon h a politika vagy az ugyintezo szemlyes preferenciai egyszeruen elorebb valoak lesznek a hatarozat kiadasakor

az esetemben is vilagos volt a jogszabaly, megis egy annak homlok egyenest ellentmondo, epp a mindennapi sajtoban megjeleno uszito szovegnek megfelelo hatarozat szuletett

ebbol a szmepontbol az mas kerdes h a hiba orvosolhato volt mert fellebbeztem
de szerintem egy vizum ugyintezesnel nem igen van ilyen, maximum megint beadod es fizetsz

Herr Géza 2016.06.23. 18:39:13

@Buchhalter: Figyu már, barátom. Én egy szóval nem tagadtam, hogy a multi kiviszi a pénzt az országból. (Miért is ne vinné..?) Csak én pár nagyberuházás kapcsán azt is látom, hogy mennyi jön befelé, mielött egy kanyi vasat is a talicskába tennének.
Más: nem rajzasztalnál bütyköstengelyeket tonnaszámra tervezö klasszikus mérnök vagyok, hanem projektmenedzser, ha úgy tetszik. Tudod, hogy ez mit jelent? Beruházáselökészítés, tervezés, kalkuláció, ajánlatkérés, beszállítók kiválasztása, anyagok/gépek kiválasztása, beszerzése, építés/szereléslebonyolítás, garanciás munkák, utókalkuláció, stb. Elhiszed nekem, hogy én pl. egy zöldmezös beruházás sarokszámaival hamarabb találkozok, mint ahogy az bármilyen könyvelö asztalára kerülne? Söt, ha már zöldmezös: a majdni könyvelö még azt sem tudja, hogy ott fog dolgozni, amikor én már ismerem az üzem létesítésének a költségvetését, vagy akár annak csak egy részét. Én állítom ki (vagy részt veszek benne) a beruházás kimenö számláit, a bejövökre meg a mi cégünk könyvelöje is csak érkeztetési pecsétet tehet addig, míg én jóvá nem hagyom. Szóval ki lát többet a másik szakterületéböl????
Az IBM-nek meg pont sokat dolgoztunk otthon és Németországban is, kvázi udvari beszállítóik voltunk. A veszprémi és székesfehérvári gyáruk technológiájának jó részét mi építettük, szóval eléggé képben vagyok/voltam. A váci gyár már ezek szerint késöbb létesült, bocs, ebben igazad van, de rá is kérdeztem ugye, hogy van-e még gyártás M.o.-on.
És az a gonosz talicskás multi nekem közvetve, neked viszont direktben munkát,megélhetést biztosított akármennyi idöre is. Ezt nem ártana nem elfelejteni, miközben köpködjük a talicskást.

Mrs. Clayton 2016.06.23. 18:43:28

@VPBA: ez inkabb cinikusan vicces, szerintem az az egeszben a nevetseges, h epp azok fogjak megszivna a kilepest, akik azt allitjak h a belepest is megszivtak, pedig csak azt az egyszeru tenyt kellene eszrevenniuk, h ok mindig is vesztesek lesznek, mert kepzetlenek, vagy nem versenykepesek, rugalmatlanok es elsosorban minden bajert valaki mas a hibas de nem ok

Herr Géza 2016.06.23. 18:47:15

@Virago_1000: Mert szerinted nincs minden kütyünek két-három alternatív beszállítója auditálva, tokkal-vonóval felkészülve??? De, van.

skye8 2016.06.23. 18:54:35

@Zsuzsi65: mult hettol +27/32 fok van torontoban, nem annyira kulonleges ez a homerseklet nyaron itt sem. Igaz egy nap alatt lehulhet 17 fokig :)

2016.06.23. 18:56:49

@Muscari: Tudjuk, mindenkit azonnal fognak deportálni, még másnap. Ennyire azért nem kell rettegni, az angolokról sok mindent el lehet mondani, de hogy hülyék lennének, és kibasznának saját magukkal? Kötve hiszem. Majd megoldják úgy a munkaerő problémáikat, hogy nekik jó legyen. Arra vagyok kíváncsi, hogy lesz-e bármelyik angol politikusnak töke ahhoz, hogy a parazitákat eltávolítsa az országból.

2016.06.23. 18:57:47

@Taxomükke (UK): Naná. Amióta Orbán van hatalmon, azóta az ígéret földjét csak a gyengék hagyják el.... :)))

2016.06.23. 18:59:38

@tanato: Bizony, rettegni kell. Minden nap, minden percben. :D

2016.06.23. 19:02:45

@adg: Te könnyen vagy. Ausztrália, a világ leggazdagabb országa. Bárcsak én is ott élhetnék. Gdp per kapitában mindenkit aláztok. Meg vásárlóerőben is.

2016.06.23. 19:04:14

@pappito: Média hisztéria a köbön. Remélem, hogy kiderül a végeredmény, és végre ismét olvashatunk a migráns tömegekről. Persze még pár napig biztos lesz brexitezés, kell a szenzáció. :D

2016.06.23. 19:07:39

@Mirjam2: Tehát hajlandóak lemenni rabszolgába. Érthető, hogy miért "jobbak" akkor. :)

Hari Seldon 2 2016.06.23. 19:11:33

@Herr Géza:
Még a beszállító beszállítójának is van. Nekünk is volt, pedig beszállítók voltunk... :-)

tanato 2016.06.23. 19:13:53

@Mirjam2: @Mrs. Clayton: Természetesen nem azt mondtam hogy kötelezően kiadják fentről mennyi magyar lengyel román stb. kaphat munkavállalási vízumot hanem amit Claytonné is említ hogy az adott ,hatalmon lévő politikai vonalnak szeretne megfelelni az ügyintéző, és ezért kissé túlbuzgóan jár el bizonyos nem kívánatos országok munkát ,letelepedést kereső polgáraival szemben.
Mint írtam ,az ügyintéző is ember/bármely országban/ és szeretne a ki nem mondott,le nem írt elvárásoknak megfelelni,ezáltal láthatatlan de létező piros pontokhoz jutni.

tanato 2016.06.23. 19:15:25

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Már csak egy éjszakás kaland és minden kiderül,illetve ha Brexit+ akkor holnap kezdődik a java cirkusz.

montroyal ( CAN qc) 2016.06.23. 19:17:19

normalis orszagban is becsusznak problemak pl computer error az adohatosagnal de ezt corrigaljak is ..
en igy se jartam jol mert amig utaztam kikuldtek hogy azonnal fizessek vissza 700$ creditet( kaptam ,mert szegény vagyok ) .. en igy tettem , de csak 400at teritettek vissza ... aki betelefonalt annak mondtak hogy tevedes es ne kuldjon semmilyen penzt ..
www.mtlblog.com/2016/05/you-are-probably-owed-500-from-the-quebec-government

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.23. 19:17:56

@Mirjam2:
Én már régóta mondom hogy életében nem járt a szigeten.

2016.06.23. 19:20:09

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Szerintem azert jok (hogy kinel jobbak vagy rosszabbak azt igy nem lehet altalanositva kijelenteni) mert kedvesek, figyelmesek a kiszolgaltatott helyzetben levo beteggel. Ha szerinted ez annak a megfeleloje hogy 'lemennek rabszolgaba', az a te egyeni nezopontod. Ezen felul sokszor anyanyelvi szinten beszelnek angolul es jol kepzettek, viszont nem arrogansak, nem bekepzeltek.

2016.06.23. 19:47:35

@Mirjam2: Te mondtad, hogy hajlandóak lemenni kutyába, tehát magától értetődő, hogy jobban is ki lehet őket használni. Egy ápolónővértől meg elvárt, hogy kedves és figyelmes legyen, mindegy, hogy milyen nemzetiségű.

2016.06.23. 19:48:06

@tanato Remek. Már ideje lesz. Szerencse, hogy nem decemberben lesz a népszavazás... :)))

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2016.06.23. 19:54:23

@Mrs. Clayton: Bárhogy is lesz, a "világ" alkalmazkodni fog hozzá. Tudod, van az a mondás, hogy Olyan még nem 'vót, hogy valahogy ne lett 'vóna'. :)

Mrs. Clayton 2016.06.23. 20:05:51

@VPBA: ez igy van, mi orulunk h egy idore vege, mert rettentoen idegesito volt szamunkra hulyesegeket hallgatni egyfolytaban teveben, ujsagban
Legutobb mar olyanokat dobaltak be hogy ha nem akarod hogy alban eperszedo legyen a szomszedod akkor szavazz a kilepesre
Persze nem gondolom h ha a maradas nyer akkor a brexit tamogatoi egyszeruen feladjak

2016.06.23. 20:15:33

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Semmi ilyet nem mondtam. Ha szerinted magatol ertetodo hogy kedvesek es figyelmesek a noverek, akkor meg nem voltal magyar allami korhazban.

DieNanny CH 2016.06.23. 20:16:18

@Mrs. Clayton:

Hány órakor derül ki a végeredmény?

2016.06.23. 20:18:54

@diggerdriver: Most mar kezdem en is azt hinni. Vagy nem tudom Anglia melyik reszen el, ahol sorra halnak ki korulotte az otven-hatvan ev kozotti venemberek... Akiket en ismerek azok gyakran abban a korban szoktak masodik karriert kezdeni, vagy hatizsakkal felfedezni Azsiat miutan kirepultek a gyerekeik es hasonlok.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.06.23. 20:18:57

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: "végre ismét olvashatunk a migráns tömegekről."
Ehhez kapcsolodik a mai hir (nalunk meg csak nemreg, reggel volt breaking/developing news), hogy Frankfurt kozeleben volt valami lovoldozes egy moziban...

2016.06.23. 20:26:26

@33621: Hu, hat a 'ket es fel honapja Angliaban elo magyar csaladanya' velemenye tenyleg nagyon lenyeges ebben a temaban :)

2016.06.23. 20:31:05

@Mirjam2: Annak kellene lennie. Nem azt mondtam, hogy azok. Van belőlük is mindenféle, akárcsak Angliában v. bárhol máshol a világon.

2016.06.23. 20:32:03

@Zsuzsi65: Nektek ott vannak a mexikóiak. Azok egész évben áramlanak... :D

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.06.23. 20:37:20

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Bizony, LA egyes reszein ugy erzem, mintha Mexicoban lennek...de nem mondjuk Cancun-ban, hanem vhol a lepukkant szegenynegyedek kornyeken, ahol az utcan aruljak a portekajukat az emberek...

tanato 2016.06.23. 20:41:21

@Mirjam2: Amit én linkeltem abban 7-8 éve kint élők véleménye hallható,látható.

SzZoole 2016.06.23. 20:56:52

@Mirjam2: de legalabb benefit temaban nagyon kivan kupalva.....

2016.06.23. 21:03:26

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Mondjuk a filippinok kozul akivel talalkoztam (es sokkal talalkoztam), 100% volt kedves es normalis velem mint beteggel, a magyarok kozul meg olyan 50% - kis kulonbseg. De mondjuk ha a magyarok 80%-a kedves es normalis, az is messze van a 100%-tol. A filippinoknak egyszeruen mas a kulturajuk, mas a hozzaallasuk.

2016.06.23. 21:07:25

@tanato: En meg ezt nem hiszem hogy vannak ilyen 'nemkivanatos orszagok'. Mondom, sok ugyintezo is kelet-europai.

2016.06.23. 21:12:37

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Ott kezdodik a kulonbseg egyebkent, hogy szerinted aki kedves es normalis a beteggel - annak ellenere hogy esetleg alacsony a fizetese, hosszu a munkaideje stb. - az 'lemegy kutyaba' stb. Szerintem meg az ilyen csak egy kedves, normalis nover aki nem a betegen akarja kitolteni a frusztraciojat, mint sok magyar nover az allami korhazakban Mo.on.

DieNanny CH 2016.06.23. 21:20:03

@Mirjam2:

Hm. Vajon hány kelet-európai szavazott ma a kiválás mellett?
Mert szerintem aki mellette szavaz, az, ha olyan helyzetben van, hogy joga van valakit elutasítani, akkor mi tartaná vissza?

tanato 2016.06.23. 21:28:40

@Mirjam2: Valakik ellen,valamely országok ellenében csak kiírták ezt a k...Brexitet a britek.

tanato 2016.06.23. 21:31:29

@Mirjam2: Ez jogos, az ázsiai alapból alázatos,udvarias,lásd akár japán akár kínai.Nem véletlen a nyugati/most már néhány kelet-európai/férfi ázsiai feleségválasztása ,feleségvásárlása.Állítólag pont emiatt van.

2016.06.23. 21:35:09

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Egyreszt szerintem nagyon-nagyon keves kelet-europai szavaz a kilepesre, masreszt a vizumkiadas nem igy megy hogy unszimpatikus nekem valaki es elutasitom. Ez nem igy mukodik, nincsen egy ugyintezonek ilyen hatalma.

2016.06.23. 21:39:40

@tanato: Szerintem nem valaki vagy valami ellen irtak ki, hanem valamiert: ujra fuggetlen orszagot szeretne sok ember, ahol a sajat maguk altal kozvetlenul valasztott parlament hozza a donteseket (akar bevandorlas, akar sok mas temaban). Nem arrol szol ez a tortenet hogy a britek utaljak a kelet-europaiakat es ellenuk szavaznak; ez egy vegtelenul leegyszerusitett es felrevezeto magyarazat.

2016.06.23. 21:47:03

@Mirjam2: Tudjuk, Mo.-n minden szar, mindenki bunkó. :P Habár nem vagyok tisztában az ázsiai egészségügyi helyzettel, de az nyilvánvaló, hogy szarból nem lehet várat építeni. Már pedig mindig is ez ment a mi egészségügyünkben. Nálunk a szakmai tudáson kívül minden hiányzik. Igen, a pénz is. Az nem állapot, hogy 1 nővérre jut 30 beteg. Csak mondom....

2016.06.23. 21:52:32

@Mirjam2: Én arra értettem, hogy mindent elviselnek, kevéssel is beérik, és a többi. Az alázatnak is vannak azért fokozatai. Aki hagyja, hogy kihasználják, azt ki is fogják használni. Munkáltatói szempontból az olyan munkaerő a "jó", aki kussol, meg idomítható. Legalábbis én itthon ezt tapasztalom, amióta dolgozom. Lehet, hogy kint másképp megy.

A frusztráció magyar sajátosság, szóval bárhol máshol is találkozhatsz vele, nemcsak kórházakban. Ott kétségkívül szarabbul esik, vagy akár a kiszolgáltatott helyzetedben sokkal érzékenyebben érint olyasmi is, amit a mindennapokban fel sem vennél. Azt azért látni kell, hogy kik azok, akik elsőre kiégnek, és kik azok, akik életük végéig húzzák az igát. Olyat állítani, hogy a magyar nővérek 50%-a seggfej, meg nonszensz. Mint mondottam, vannak ilyenek is, meg olyanok is. Nem a nővért kell nézni, hanem magát az embert. Aki frusztrált, az csinálhat akármit, akkor sem lesz jobb. Nyilván könnyebb észrevenni a rosszat.

2016.06.23. 22:02:15

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Ezt majd akkor gondold at ha te, vagy a hozzatartozod korhazban lesz sulyos betegseggel. En tudom milyen novereket szeretnek magam melle (es jo esellyel ilyeneket is fogok kapni szerencsere). Pont azt irtam, de te nem akarod megerteni vagy egyenesen negativumkent fogod fel, hogy a filippinok akkor is kedvesek ha keves a fizetesuk. Nem nekem kell magat az embert nezni a noverben, hanem neki kell bennem magat az embert nezni amikor beteg vagyok, mert ez a munkaja. Nem nekem kell ra tekintettel lenni, hanem forditva.

gabors 2016.06.23. 22:05:18

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:

"Hány órakor derül ki a végeredmény? "

Zarnak 10:00 pm helyi ido szerint.

Ottani idoben reggelizes koruli orakban lesz kb vegeredmeny

.... elso jelenteseket 12:30 AM Friday korul varhatoak ...

a mechanizmus ugyanaz mint normal parlamenti valasztasoknal vagyis helyben valasztokeruletenken adjak ossze a szavazatok majd jelentik a "kozpontnak" ha nagy a keses akkor gondolom a kekcedulakat gyomoszolik itt ott :-)

gabors 2016.06.23. 22:05:21

folyt...

itt usa keleti partjan meg lehet meg is varom :-)

Buchhalter 2016.06.23. 22:05:31

@Herr Géza: csak azért köpködök,mert a minőségi munkát elvárják,de itthon a bért nem akarják nagyon tisztességes szintre emelni.Ne legyen nyugati,de azért éhbér se!Ebben csak egyet értünk?Maradjunk az én szakmámnál-Osztrák multinál voltam könyvelő ,de heti szinten volt adat csere a bécsi könyvelőkkel.Egyszer jöttek személyes mitingre és utána ugye egy sörözőben eszme csere és pár korsó sör után már az osztrákok se voltak szemérmesek a kérdez-felelekben .Rákérdeztek a mi keresetünkre.Meresztettek nagy szemeket.Az egyik azt mondta,hogy ennyiért a tollát se emelné fel.Nekem és még sok ismerősnek inkább ez fáj.Oké,keresem meg a felét amit ő,de ne a harmadát,vagy még annyit se!

Taxomükke (UK) 2016.06.23. 22:06:12

@diggerdriver: De mar biztosan talalkozott olyannal, aki igen.
Tudod, mint amikor a kamaszfiut megkerdezik, volt-e mar lannyal.
- En meg nem, de a tesom baratja egyszer mar majdnem!

M. Péter 2016.06.23. 22:30:51

@Hari Seldon 2: @Mirjam2: Tegnap a Daily Express címlapján volt. (A Daily Express a legvadabbul EU-ellenes bulvárlap.)

2016.06.23. 23:03:13

@M. Péter: En, jellemzo modon, a Guardianbol ertesultem az egeszrol, akik a Sunt hibaztattak: www.theguardian.com/media/2016/jun/22/the-sun-queen-brexit-front-page. Daily Expresst szerencsere evek ota nem lattam, volt egy olyan idoszak amikor muszaj volt olvasnom es arra emlekszem hogy minden egyes nap Diana volt a cimlapon :), pedig akkor mar regen halott volt szegeny.

Muscari 2016.06.23. 23:03:27

@Taxomükke (UK): de jó nektek.
Most láttam csak, hogy milyen baromságot írtam neked, a telefonom sokszor önállósítja magát. Azért látom, hogy megértetted

Herr Géza 2016.06.23. 23:04:26

@Buchhalter: Na ebben alapvetöen egyet is értenék. De: ha a multi annyit fizetne otthon, mint mondjuk Ausztriában, akkor miért is menne M.o.-ra? Még mielött reklamálnál: igen, erösen sarkított kijelentés ez, természetesen van még ezer szempont, ami alapján pl. egy gyár nálunk épül föl, vagy pl. Szlovákiában, esetleg Szingapúrban.
A másik, hogy miért nem fizet akkor legalább fele annyit: a gazdaság már csak ilyen, a vállalkozó (és tök mindegy, hogy az multi-e vagy sem) nyereségesen akar müködni. A nyereség növelésének, vagy akár egyáltalán a nyereség elérésének egyik (legtöbbször egyetlen) módja a költségek csökkentése, amibe a munkabérek optimalizálása is beletartozik. Az optimalizálás pedig azt jelenti, hogy pontosan annyi munkabért akarok és vagyok hajlandó kifizetni, amennyiért még kapok olyan munkaeröt, amilyenre szükségem van. Amíg Mo.-on ennyiért kap embert, addig nincs esély több pénzre. Majd, ha nem kap, akkor többet fog adni, mint ahogy már be is indult ez a folyamat. Ugyanakkor a multi dolgozójaként egy idö után a saját béred emelkedése ellen kell drukkoljál, hiszen ha az elér egy kritikus értéket, akkor hipp-hopp elköltözik a fejed felöl a gyár, és nemhogy többet, de semennyit sem fogsz keresni. Nevezhetjük ezt undorító, kegyetlen világnak, de jelen pillanatban egyet tehetünk: együtt kell élnünk vele.

tanato 2016.06.23. 23:05:54

@33621: Vannak benne nagyon figyelemreméltó tények,csak olvasni kell a sorok között.

tanato 2016.06.23. 23:08:04

@Mirjam2: Tényleg leegyszerűsített magyarázat,de sajnos ez a lényege.Na de már csak egyet kell aludnunk rá és vagy lehiggadunk vagy holnaptól kezdődik majd az igazi haccacáré.

Nigro notanda lapillo 2016.06.23. 23:08:36

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: természetesen semmi ilyen elôìràs nincs az EU részérôl. ha egy Egyesült Kiràlysàgbeli kòrhàz a teljes személyzetét a Fülöp-szigetekrôl szerzi be sem szòlhatnak semmit...

tanato 2016.06.23. 23:11:02

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Sajnos az igaz hogy az alacsony bérezés és a nehéz munkakörülmények miatt gyakran azért mennek oda dolgozni nem odavaló emberek is mert máshová már nem kellenek.

Muscari 2016.06.23. 23:13:05

@Mirjam2: sok filippino carer is van, csak meg tudom erősíteni, hogy nagyon jók.

Herr Géza 2016.06.23. 23:19:04

Exit pollok zárás után: 51 remain - 49 leave. Lehet, hogy mégis szorosabb lesz, mint gondoltam?? :))

2016.06.23. 23:20:18

@Nigro notanda lapillo: Persze, ha mindenkinek fizetnek minimum 32 vagy hanyezer fontot evente. Ezt hogyan engedheti meg maganak egy allami korhaz?

2016.06.23. 23:21:07

@Herr Géza: Milyen exit pollrol beszelsz? Hivatalosan nem lehetett exit pollt kesziteni.

2016.06.23. 23:23:32

@Herr Géza: Ezt nagyon jol leirtad, szerintem is pontosan igy mukodik.

2016.06.23. 23:24:46

@Muscari: Elhiszem. Persze a fentiekkel nem azt akartam irni hogy minden kelet-europai egeszsegugyi dolgozo bunko :), remelem nem ertetted felre.

Herr Géza 2016.06.23. 23:29:16

@Mirjam2: Zárás után? Miért ne?

Herr Géza 2016.06.23. 23:34:34

Valaki kérdezte itt korábban: a mi idönk szerint reggel 8:00-kor lesz hivatalos eredmény.

Herr Géza 2016.06.23. 23:51:15

@Mirjam2: Mire akartál utalni ezzel? Az tiszta, hogy ez távolról sem eredmény, de azért jelez valamit...

Buchhalter 2016.06.23. 23:58:19

@Herr Géza: inkább valamit én is kitalálok.

2016.06.24. 00:17:43

@Herr Géza: 'There will be no (public) exit poll following the EU referendum'

pappito · http://pappito.com 2016.06.24. 01:07:55

@Mirjam2: nagyon nehezen képzelhető el számomra, hogy egy ügyintéző (pláne bevándorlási) kimenjen a neki kijelölt protokollból bármilyen személyes ok miatt, pláne "csak úgy" mindenféle írásos utasítás nélkül.

Buchhalter 2016.06.24. 01:20:06

@Herr Géza: ha úgy vesszük te is léptél valamit saját magdért.Leléptél egy jobb élet reményében.

Herr Géza 2016.06.24. 01:23:22

@Buchhalter: Így van. Egy kicsit árnyaltabb ugyan a sztori nálam, de röviden így is mondhatjuk.

2016.06.24. 01:30:13

@pappito: Szerintem ez kizart dolog. A csoportvezeto meg nem fog rejtett uzeneteket kuldozgetni hogy 'eloleptetnek ha szemetkedsz az izlandiakkal meg a pirezekkel' :)

Herr Géza 2016.06.24. 01:30:37

@Mirjam2: Oszt mégis van... :))) Legalábbis annak hívják. Ld. Telegraph és Handelsblatt.

Bal 2016.06.24. 01:31:37

asszem kezdhetünk csomagolni

Herr Géza 2016.06.24. 01:35:25

@Herr Géza: Ill. bocs, de a Handelsblatté nem exit pollon alapul, hanem a választás elötti utolsó közvéleményen, ami már csak a zárás után volt nyilvánosságra hozható.

Herr Géza 2016.06.24. 01:39:20

@pappito: Gibraltár aranyos: 95 vs 5 % for remain :)))))

pappito · http://pappito.com 2016.06.24. 01:50:51

@Mirjam2: persze. nem tudom mennyire transzparens UK-ben, de nálunk ha jól tudom pontosan indokolnak és hozzáférhető az indoklás, hogyha elutasítnak valamiért. Meg van jogorvoslat, stb.
Nem úgy megy ez, hogy margitkára rácsukta reggel az ajtót a buszvezető, ő meg letornázza a bevándorlókon. Nyilván előfordulnak hibák, de ilyen direkt visszaélésbe margitka főnökének a főnöke is belebukna, mint a sicc.

pappito · http://pappito.com 2016.06.24. 01:51:47

@Herr Géza: jó, nekik nem sok választásuk van :) ha kilépnek, nem tudnak átjárni sörözni spanyolba :)

Bal 2016.06.24. 02:32:33

@Herr Géza: eddig csupa durva leave meglepetés. Tegnapi tippem +5% meglepetés leave volt, úgy nézem, be is jöhet. The end is neigh. :(

A cityn viszont jót röhögök. Csekkold a font árfolyamát. Elhitték, mert ez volt kényelmes. Pont, mint az első VH előestéjén.

Na én megyek aludni, sok lesz az izgalom így éjszakára.

2016.06.24. 02:50:20

@Herr Géza: Nem hivjak annak, legalabbis a Telegraph nem, es ezek a masfele felmeresek nem olyan megbizhatoak mint altalaban az exit pollok. Mindegy, par oran belul amugy is kiderul a valodi eredmeny.

pappito · http://pappito.com 2016.06.24. 03:32:06

most már 51-49 a maradás javára, de még mindig 326 körzetből nincs eredmény

gabors 2016.06.24. 05:32:52

most 85% hogy brexit ... magyarok meg lengyelek mennek a lecsoba !!!!

akinek pound-ban volt megtakariatas kb 10-15% vesztett eddig !!!

pappito · http://pappito.com 2016.06.24. 05:40:30

48-52 a kilépésre

a font majd szépen visszamászik a helyére, inkább a skótok miatt kell aggódni, ha mégis az exit lesz többségben.
A térkép alapján Greater London meg Skócia akar maradni, a többiek mennének.

De nincs vége még.

Muscari 2016.06.24. 06:12:47

Azt hiszem, hogy ezt megszívtuk, bassza meg.

tanato 2016.06.24. 06:22:12

@Muscari: Vége a dalnak/szabad munka és letelepedés/

tanato 2016.06.24. 06:24:59

@tanato: Nem tartott sokáig a pünkösdi királyság/tulajdonképpen csak 2011- 2016ig volt teljes hozzáférése a magyar és úgy általában a kelet európai lakosságnak a teljes nyugat európai munkaerőpiachoz/

adg 2016.06.24. 06:25:04

Remelem, megfogadtatok a tanacsaimat, es korulneztetek meg utoljara. :D

Vajon a mai kommentek mirol fognak szolni a poszt helyett....

adg 2016.06.24. 06:26:42

@Muscari: Nem eszik azt olyan forron, szerintem semmit nem szivtatok meg. Trust me

pappito · http://pappito.com 2016.06.24. 06:32:39

@Zsuzsi65: én sem gondoltam volna, hogy ez lesz az eredmény
és már több, mint egymilliós a sazvazatkülönbség

tanato 2016.06.24. 06:43:15

@adg: Leginkább a most még gyermek,vagy kamasz angolt tanuló magyar és kelet -európai fiatalok szívták meg akik esetleg kint próbálkoztak volna a saját sorsukon segíteni./KInt dolgozni és /vagy tanulni/

tanato 2016.06.24. 06:45:34

@tanato: Nekik marad a kelet Európában való további boldogulás/nem lesz könnyű/ vagy másik /Német vagy franca /nyelv tanulása és oda való bepróbálkozás addig amíg még oda lehet menni/szerintem oda sem túl sokáig,a nagy tömeg miatt.

pappito · http://pappito.com 2016.06.24. 06:51:00

@adg: jaja, szerintem se lesznek tisztogatások. a kilépés alapból két év meg az apró, addig a jelenlegi szabályok érvényesek.
a font is rendbe fog jönni

Golf2 2016.06.24. 06:56:11

Kérek 2 kiflit és 2 kiló fontot.

tanato 2016.06.24. 07:03:25

@pappito: Na erre volnék én rettentő kíváncsi,idézném Diggert van egy k-európai mondjuk magyar szakmunkás legyen Tóth Jóska,csúnyán beszél vele a főnök,nem emel fizetést 5 éve neki és a pofájába vágja hogy el lehet innen menni ha nem tetszik.Eddig ugye mint Digger,fogta magát és a jövő hónapban elment dolgozni Angliába minimál angol tudással,mert mondjuk a sógora vagy a komája már két éve kint van az építőiparban vagy egy szállodában,kocsmában stb.és segíti.A magyar főnöknek fityiszt mutatva.Szerinted,szerintetek ez ha mondjuk holnap landol TÓth Jóska LUtonban még menni fog?Vagy még két évig ez menni fog?Mikor lesz a ténylegesen nem látható de nagyon is valóságos vasfüggöny felhúzva??

Muscari 2016.06.24. 07:05:52

@pappito: nyilván nem küldenek minket haza, én attól félek, hogy recesszió lesz, magas munkanélküliséggel és pocsék árfolyammal.

Meg a többi bizonytalanság, a nyugdíjtól az egészségügyi ellátásig minden újra kell majd tárgyalniuk, amit az egyes országok között eddig az EU szabályozott.

gabors 2016.06.24. 07:08:47

@pappito: Te mit nezel ??? vagy mit szivsz ???

52-48 a kilepesre !!!

ha nem ertened nyert a kilepes !!!

a font meg nem fog visszamenni talan soha mert most jon majd egy kb 5 eves recesszio vagy hosszabb attol fuggoen hogyan tudnak megallapodni a kilepesrol a tobbu EU orszaggal

penzugyi cegek mennek Irorszagba London city-nek is annyi lesz ...

gabors 2016.06.24. 07:08:52

Na most a londoni magyarok kezdhetnek aggodni .. azonkivul hogy a gyujtogetett penzuk egy ejszaka alatt k b 12%-ot vesztett az ertekebol (ha haza akarjak utalni) ...

Valszeg Orban is felbatorodik

pappito · http://pappito.com 2016.06.24. 07:09:08

@tanato: szerintem ha lezárulnak a kilépési tárgyalások az EU-val és elkezd nem vonatkozni az EU-s szabadonáramlás. (hacsak nem lesz ez külön levajazva valahogy)

munkaerő kelleni fog továbbra is

pappito · http://pappito.com 2016.06.24. 07:11:33

@gabors: "Te mit nezel ??? vagy mit szivsz ??"

csihadjál...

tanato 2016.06.24. 07:27:03

@pappito: Munkaerő persze kelleni fog de nem biztos hogy egy szakképzetlen/Szállodás,kocsmáros éttermes,építőipari segédmunkás stb,ahol a legtöbb k-európai melózik/állásra kelet európait óhajtanak majd felvenni,inkább egy nemzetközösségi 3.-ik világbélit mert az tökéletes angoltudással rendelkezik.

2016.06.24. 08:05:42

@Mirjam2: Vannak magyar nővérek, akik attól függetlenül kedvesek és szeretik a munkájukat, hogy keveset keresnek. Nyilván neked ez elfogadhatatlan, mert Mo.-n minden szar, és mindenki bunkó. Na lépjünk tovább, veled nem lehet értelmesen vitatkozni.

2016.06.24. 08:06:19

@tanato: Ez bármiről elmondható. Ez nem érv.

Buchhalter 2016.06.24. 10:22:31

@Herr Géza: Na most már a hülyeség kezd dőlni az ismerőseimből : sokan Németországba vannak és azon rinyálnak,hogy a németek is kiakarnak lépni.Szerintem ez nagy hülyeség,parányi esélyt látok rá,de te ott élsz már jó pár éve mit mondasz erre?

Herr Géza 2016.06.24. 13:30:43

@Buchhalter: A németek kilépni? Miből? A "saját" EU-jukból? :))))) Figyu: ez egy többé-kevésbbé normális világ, nincs külön csap a hideg-meleg vízre, jobb oldalon közlekedünk és nem eszünk paradicsomos babot reggelire...

gabors 2016.06.24. 13:53:43

@pappito: "munkaerő kelleni fog továbbra is " az igen de semmi fajta szocialis ize nem fog jarni mint EU polgar !!!

es EU polgarok helyett majd mennek az azsiaiak akik meg kevesebbert fognak dolgozni pont azoknak fogja jobban csipni a szemet hogy csinkik meg pakik meg afrikaiak az europaiak helyett, akik most eppen az immigracio miatt akartak kilepni...

2016.06.24. 14:12:44

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Igen, vannak olyanok is, meg masmilyenek is :). A filippinok kozott meg pl. csak olyanok vannak. Nem velem kell vitatkoznod, majd vitatkozhatsz a magyar korhazban a magyar noverekkel ha te vagy a hozzatartozod odakerul. En tettem azert hogy en es a hozzam kozel allok normalis korulmenyek kozott, emberi meltosagukat megorizve tudjuk / tudjak majd tolteni az utolso napjaikat, te meg azt csinalsz amit akarsz, nem az en problemam.

2016.06.24. 14:14:33

@gabors: Gondolom az fel sem merul benned, hogy a brit szavazok jelentos resze az altalad lenezett nepcsoportokbol kerul ki.

Buchhalter 2016.06.24. 14:25:55

@Mirjam2: lehet,vagy csak amunkára koncentráltak.Vannak ilyen ismerőseim: hétköznap meló utazás készülődés.SZombat alvás max vasárnap füllel maga körül,hogy mi is van de még az se.

Buchhalter 2016.06.24. 14:27:17

@Herr Géza: heh ez tetszett.Kár,hogy páromnak nem tetszik az éghajlat meg a német mentalitás.Fél évig cserediák volt Spanyolországban ő inkább ott élne ha lenne munka.A spanyol nyelv nekem viszont sehogy sem áll.

Herr Géza 2016.06.24. 14:42:41

@Buchhalter: Ja úgy igen: föleg német (söt, svájci :D) bérrel én is inkább Spanyolországban élnék, mint itt, de ilyen opció sajnos nekem nincs. Söt, mivel spanyolul nem (sem) tudok, akkor már inkább az olaszt tanulnám és Tizino kanton lenne a cél.... Nyugdíjasként meg átköltöznék az olasz határ túloldalára, egy kicsit még délebbre. Most, hogy így beszélünk róla..... :))))))))

Buchhalter 2016.06.24. 15:41:18

@Herr Géza: nyugdíjasként a Görög tengerpart,élvezném !

Herr Géza 2016.06.24. 15:52:18

@Buchhalter: Az is jöhet, de a görög nyelvre kevesebb sanszot látok, mint az olasz/spanyolra. :D

gabors 2016.06.24. 15:57:28

@Mirjam2:
"Gondolom az fel sem merul benned, hogy a brit szavazok jelentos resze az altalad lenezett nepcsoportokbol kerul ki. "

Azt mibol gondolod hogy en lenezem oket de Farage-ek es szavazoik igencsak !!! Lasd az elhiresult plakatot .. .es a videki idosebb es kevesbe tanult csoportok is ...

de a fagyi majd visszanyal mikor "feher" lengyel plumber es erdelyi nanny helyett majd jonnek a kenyai meg pakisztani "fekete" plumber-ek, filippinok ... ja hogy azok meg olcsobbak lesznek es megese az echte angol fogja ezeket a munkakat megcsinalni ... ooops !!!

gabors 2016.06.24. 16:35:56

ez marad hetvegere ???

2016.06.24. 19:24:12

@Mirjam2: Elfogult vagy. Én ismerek egy csomó ápolónővért személyesen, és a többségük teljesen normális, és a lehetőségeikhez képest igyekeznek elvégezni a munkájukat. Szarul fizetik őket, mostoha körülmények között kell dolgozniuk, és ráadásul túl is vannak hajszolva. Mindenhol vannak link alakok. Azon meglepődni, hogy xy frusztrált Mo.-n, meg no comment. Mit vársz? Hol éltél eddig? :P

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása