oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. június 23. 06:37,  Menni vagy maradni – a britek és az Európai Unió 282 komment

2016. június 23. 06:37 Határátkelő

Menni vagy maradni – a britek és az Európai Unió

Nehéz lenne ma másról, mint a britek uniós népszavazásáról posztolni, szóval jöjjön egy, a témába vágó poszt, amit Angliából Emma küldött be, aki megpróbált kiemelni pár szempontot ebből a hatalmas témából. Szerinte bármi lesz is az uniós tagságról szóló népszavazás végeredménye, a következményeket ma még aligha látja bárki is.

Magyarország 2.0 – a Határátkelő második pályázata. Te min változtatnál Magyarországon, milyen jó külföldi tapasztalatot építenél be? A határidő június legvége és persze nem csak határátkelők írhatnak – a pályázatról minden tudnivalót megtalálsz ide kattintva! A cím: hataratkeloKUKAChotmail.com.

brexit_4.jpg

„Hetek óta tart a vita (amiről itt olvashatsz rengeteg cikket), június 23.-án dönt Nagy-Britannia hogyan tovább. Mi a jobb Angliának, az EU-ból menni vagy maradni?

Körülbelül február óta figyelem nagyobb lelkesedéssel merre is tartanak Angliában a dolgok, ha már egyszer itt élünk. Világosan emlékszem a pillanatra, amikor David Cameron Budapesten járt és Orbán Viktorral tárgyalt arról, hogy milyen szigorításokat vezetne be az EU-ból érkező munkaerőnek: a child benefit-et (családi pótlék), tax creditet (adókedvezmény), stb. csak azok a családok vehetnék igénybe, akik legalább 4 éve itt élnek, aki kijön és 6 hónap után sem talál munkát, azokat hazaküldené.

Mindezeket a változásokat azért akarta bevezetni, mert 1. már a tavalyi választásokon megígérte a választóinak, hogy ezen szándékában áll változtatni, 2. biztos akart lenni benne, hogy a közelgő népszavazáson megerősíti az EU-n belül maradás szándékát.

Ezzel azonban kiengedte a szellemet a palackból, és szerintem álmában sem gondolta, hogy a menni akarók ilyen kiegyensúlyozott harcra lesznek képesek, hiszen jelenleg nehéz megmondani, hogyan fognak dönteni. Egy biztos, egyelőre fej fej mellett haladnak.

A vita halálos áldozatot is követelt

Nem mehetünk el azonban szó nélkül amellett, hogy a múlt héten a politikai vitának áldozata is lett. Jo Cox, egy brit munkáspárti politikus, 40 éves, két gyermekes családanya, akit  a fogadóóráján egy azóta őrizetbe vett, valószínűleg pszichésen labilis támadó egy házi gyártmányú fegyverrel megsebesített, majd késsel megszurkálta. A hölgy a kórházba érkezése után nem sokkal meghalt.

Egyelőre annyit tudni, hogy mint a munkáspártiak többsége, Jo Cox is amellett érvelt, hogy az Európai Unióban kell maradni. A legutolsó cikkének néhány gondolata: „a legtöbb szavazó tisztában van azzal, hogy a migrációból Nagy-Britannia profitál. Gondoljunk azokra a tehetséges orvosokra és egészségügyi szakemberekre, akik az EU-ból érkeznek. A Brexit (EU-ból való kilépés) nem garancia a migráció visszaszorítására. A szavazóknak tudniuk kell, hogy a kilépés nem fogja automatikusan megállítani a bevándorlást. Ezzel szemben a gazdaság számára katasztrofális változással járna. 2001 óta az EU-ból érkező bevándorlók 20 billió fonttal járultak hozzá a gazdasági növekedésünkhöz. Ez a pénz az iskolákra és az egészségügyre fordítódott”.

Halála után a kampányt pár napra felfüggesztették, a pártja pedig azt hirdette:  A gyűlölet nem győzhet a szeretet felett!

Nagy baj lehet az egészségügyben

Egy minap rendezett vitaműsorban David Cameron hosszú idő óta először jelent meg. Az a taktika ugyanis, hogy az ő véleményét már annyiszor elmondta régebben, hónapokkal ezelőtt, hogy most a Munkáspártiak Jeremy Corbynnal az élen kerültek előtérbe, hogy meggyőzzék választóikat, hogy az EU mellett tegyék le a voksukat.

Mindenesetre David Cameron végre kiállt, de kemény kritikát kapott. Kritikát kapott az NHS vezetőitől, hogy egyáltalán hogyan juthatott el idáig az ország, hiszen ha valóban a kilépés mellett döntenek, az NHS óriási bajba kerül.

Az ugyanis világosan látszik, hogy a kórházakban európai orvosok, konzultánsok dolgoznak. Ennek oka egészen egyszerű: ha valaki orvosnak tanul itt helyben, elvégzi az egyetemet 5 év alatt, majd kb. újabb 5 évig junior doktorként dolgozik. Ez kemény időszak, rengeteg ügyelettel jár és a fizetésük ekkor bizony még elég alacsony.

Majd a vizsgák letétele után újabb kemény időszak következik, szintén alacsony bérrel. Ekkorra már szinte a legtöbben látják, hogy ha elmennek Ausztráliába vagy az USA-ba, sokkal jobb fizetést kapnak, sokkal több lehetőséggel.

A helyi orvosképzés már egyébként is deficites: sokkal kevesebb orvos végez az egyetemeken évről-évre, mint amennyire szükség lenne, sőt a fentiek miatt sokan el is vándorolnak. Éppen ezért ma az az általános kép, hogy a posh helyeken (Dél-Anglia főleg) még találkoznak a betegek brit orvosokkal, de vidéken olyan mértékben az európai (olasz, portugál, spanyol, lengyel és magyar) orvosok látják el a rendszert, hogy nélkülük az egészségügy összeomlana.

Hihetetlen lyukak tátonganak egyes helyeken az országban. Skóciában annyi üres orvosi állás van évek óta, hogy nehezen tudnak talpon maradni. A helyi kórházban előfordul olyan, hogy az A and E (Accident and Emergency, valójában ez az ügyelet) részlegen, konzultáns nélkül, vagyis junior doktorokkal folyik az ellátás. Ez a betegbiztonsági szabályokat erősen megkérdőjelezi.

A menni készülők pedig éppen azzal kampányolnak, hogy a migránsok igénybe veszik az NHS-t, így tőlük veszik el a pénzt. Ez azonban ellentmond a statisztikának: a legtöbb ide érkező ugyanis aktív, dolgozó, fiatalember és család, és sokszor inkább úgy döntenek, hogy nagyobb orvosi beavatkozások előtt inkább hazamennek, mert nem bíznak az itteni egészségügyi rendszerben. Vagy a nyelvtudásuk nem elégséges, vagy csak egyszerűen nagyobb biztonságban érzik magukat odahaza.

Az NHS költségvetése már egyébként is hiányos: egyrészt a lakosság rettentően elhízott, így hamar kézhez kapnak olyan egészségügyi jelentést, hogy nem tudnak dolgozni és máris benefitből élnek.

A másik probléma pedig az, hogy az átlagéletkor olyan szinten megnövekedett az elmúlt években, hogy 80-90 éves korukig élnek a britek. Persze nem mindenki, de aki szerencsés, az hosszan él. Ez iszonyú költséget jelent az államnak.

Főleg ha azt is megnézzük, hogy sokan közülük évek óta olyan gyógyszert vagy kezelést kapnak, amik otthon nem is támogatottak, mert a havi adag sokszor az 1 millió forintot is eléri.

Mi lesz a törökökkel?

Az esti vitában újra felmerült, amitől sokan tartanak: David Cameronnak szegezték sokadszorra a kérdést, valóban az Európai Unió arra készül, hogy felveszi tagjai közé Törökországot? Ugyanis ez érzékeny pont a britek szemében.

Nem akarnak egy olyan közösséghez tartozni, amely közösségnek van egy nagyrészt muszlimokból álló tagországa. Csak nem látják tisztán miért kényszerül arra az EU, hogy ha nem is most, de később felvegye a törököket a tagállamok közé.

Pontosan Anglia védelmében, hogy a terrorizmust visszaszorítsák, hogy álljon elő újra az a helyzet, mint tavaly hogy a törökökön keresztül megindul Európán át egy olyan embertömeg, ami aztán csak Angliában és Németországban landol.

Már így is elegük van a sok külföldiből, még 56-os londoni magyarok is azt mondják, London élhetetlen a sok bevándorlótól. Másrészről azonban pont ettől színes és változatos.

Az észak-ír és skót kérdés

És még egy dolog, ami aggasztó: sokszor sokan elfeledkeznek arról, hogy Nagy-Britanniához tartozik Észak-Írország is. Észak-Írország, ahol a fegyveres harcok a függetlenségre való törekvés miatt még 2002-ben is zajlottak.

Ma a statisztika azt mutatja, hogy körülbelül 150 ezer ember van, aki naponta ingázik Észak-Írországból Írországba munka miatt. Ez az áramlás kiegyensúlyozott, körülbelül felük megy északra másik felük délre, a munkájuktól függően.

Északon is és Délen is más-más munkaerőből van hiány. Ha kilépnek az EU-ból, az az ő helyzetüket is jelentősen megváltoztatja, sőt a szakértők szerint félő, hogy esetleg újra fellángolnak a fegyveres harcok.

Ne feledkezzünk meg Skóciáról sem: Skócia olyannyira a maradás mellett kampányol, hogy Nicola Sturgeon már most kilátásba helyezte: ha Nagy-Britannia kilép az EU-ból, ők újra kiírják a függetlenségi szavazást, és ha kilépnek, akkor újra szeretnének EU tagok lenni.

Senki sem tudja, mi jön

Mindezekből látszik, hogy ezen a választáson óriási a tét. Olyan erők feszülnek egymásnak, és olyan megváltozott lett a közhangulat, hogy kár abban bízni, hogy ha kilépnek, minden marad a régiben.

Olyan hullám veszi kezdetét, amit előre senki sem lát. David Cameron politikai helyzete meggyengül, így egyesek máris kilátásba helyezték, hogy helyette Boris Johnson kerülhet előtérbe, aki a kiválás leglelkesebb támogatója.

Ha mégis maradnak, az nagyban lesz köszönhető Jo Cox tragédiájának, de ez túlságos nagy ár mindezért.”

HÍRMONDÓ

Bérpótlékkal a határátkelés ellen?

Tíz százalékos bérpótlékra köteleznék a három nyugati megyében a cégeket, így próbálva megállítani az elvándorlást. Állítólag tízszázalékos területi pótlékról lehet szó, amit a munkaadónak kötelező jelleggel meg kellene adnia a dolgozói részére a három nyugati megyében úgy, ahogy ma meg kell fizetni a minimálbért vagy a garantált bérminimumot. Az elképzelésről bővebben itt olvashatsz.

A megélhetés puszta reménye hajt külföldre

Nem a magyar emberek érdekét szolgálja a jövő évi költségvetés az LMP szerint. A párt képviselője, Szél Bernadett szerint sem az oktatásra, sem az egészségügyre nem jut elegendő forrás, ami tovább növeli a már így is drasztikus mértékű kivándorlást. „Nagyon sokan kényszerből döntenek úgy, hogy külföldre költöznek, nem holmi kalandvágy hajtja őket, hanem a megélhetés puszta reménye” – fogalmazott a képviselő. A teljes cikket itt találjátok.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Nagy-Britannia Brexit

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr448833674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2016.06.23. 20:31:05

@Mirjam2: Annak kellene lennie. Nem azt mondtam, hogy azok. Van belőlük is mindenféle, akárcsak Angliában v. bárhol máshol a világon.

2016.06.23. 20:32:03

@Zsuzsi65: Nektek ott vannak a mexikóiak. Azok egész évben áramlanak... :D

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.06.23. 20:37:20

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Bizony, LA egyes reszein ugy erzem, mintha Mexicoban lennek...de nem mondjuk Cancun-ban, hanem vhol a lepukkant szegenynegyedek kornyeken, ahol az utcan aruljak a portekajukat az emberek...

tanato 2016.06.23. 20:41:21

@Mirjam2: Amit én linkeltem abban 7-8 éve kint élők véleménye hallható,látható.

SzZoole 2016.06.23. 20:56:52

@Mirjam2: de legalabb benefit temaban nagyon kivan kupalva.....

2016.06.23. 21:03:26

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Mondjuk a filippinok kozul akivel talalkoztam (es sokkal talalkoztam), 100% volt kedves es normalis velem mint beteggel, a magyarok kozul meg olyan 50% - kis kulonbseg. De mondjuk ha a magyarok 80%-a kedves es normalis, az is messze van a 100%-tol. A filippinoknak egyszeruen mas a kulturajuk, mas a hozzaallasuk.

2016.06.23. 21:07:25

@tanato: En meg ezt nem hiszem hogy vannak ilyen 'nemkivanatos orszagok'. Mondom, sok ugyintezo is kelet-europai.

2016.06.23. 21:12:37

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Ott kezdodik a kulonbseg egyebkent, hogy szerinted aki kedves es normalis a beteggel - annak ellenere hogy esetleg alacsony a fizetese, hosszu a munkaideje stb. - az 'lemegy kutyaba' stb. Szerintem meg az ilyen csak egy kedves, normalis nover aki nem a betegen akarja kitolteni a frusztraciojat, mint sok magyar nover az allami korhazakban Mo.on.

DieNanny CH 2016.06.23. 21:20:03

@Mirjam2:

Hm. Vajon hány kelet-európai szavazott ma a kiválás mellett?
Mert szerintem aki mellette szavaz, az, ha olyan helyzetben van, hogy joga van valakit elutasítani, akkor mi tartaná vissza?

tanato 2016.06.23. 21:28:40

@Mirjam2: Valakik ellen,valamely országok ellenében csak kiírták ezt a k...Brexitet a britek.

tanato 2016.06.23. 21:31:29

@Mirjam2: Ez jogos, az ázsiai alapból alázatos,udvarias,lásd akár japán akár kínai.Nem véletlen a nyugati/most már néhány kelet-európai/férfi ázsiai feleségválasztása ,feleségvásárlása.Állítólag pont emiatt van.

2016.06.23. 21:35:09

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Egyreszt szerintem nagyon-nagyon keves kelet-europai szavaz a kilepesre, masreszt a vizumkiadas nem igy megy hogy unszimpatikus nekem valaki es elutasitom. Ez nem igy mukodik, nincsen egy ugyintezonek ilyen hatalma.

2016.06.23. 21:39:40

@tanato: Szerintem nem valaki vagy valami ellen irtak ki, hanem valamiert: ujra fuggetlen orszagot szeretne sok ember, ahol a sajat maguk altal kozvetlenul valasztott parlament hozza a donteseket (akar bevandorlas, akar sok mas temaban). Nem arrol szol ez a tortenet hogy a britek utaljak a kelet-europaiakat es ellenuk szavaznak; ez egy vegtelenul leegyszerusitett es felrevezeto magyarazat.

2016.06.23. 21:47:03

@Mirjam2: Tudjuk, Mo.-n minden szar, mindenki bunkó. :P Habár nem vagyok tisztában az ázsiai egészségügyi helyzettel, de az nyilvánvaló, hogy szarból nem lehet várat építeni. Már pedig mindig is ez ment a mi egészségügyünkben. Nálunk a szakmai tudáson kívül minden hiányzik. Igen, a pénz is. Az nem állapot, hogy 1 nővérre jut 30 beteg. Csak mondom....

2016.06.23. 21:52:32

@Mirjam2: Én arra értettem, hogy mindent elviselnek, kevéssel is beérik, és a többi. Az alázatnak is vannak azért fokozatai. Aki hagyja, hogy kihasználják, azt ki is fogják használni. Munkáltatói szempontból az olyan munkaerő a "jó", aki kussol, meg idomítható. Legalábbis én itthon ezt tapasztalom, amióta dolgozom. Lehet, hogy kint másképp megy.

A frusztráció magyar sajátosság, szóval bárhol máshol is találkozhatsz vele, nemcsak kórházakban. Ott kétségkívül szarabbul esik, vagy akár a kiszolgáltatott helyzetedben sokkal érzékenyebben érint olyasmi is, amit a mindennapokban fel sem vennél. Azt azért látni kell, hogy kik azok, akik elsőre kiégnek, és kik azok, akik életük végéig húzzák az igát. Olyat állítani, hogy a magyar nővérek 50%-a seggfej, meg nonszensz. Mint mondottam, vannak ilyenek is, meg olyanok is. Nem a nővért kell nézni, hanem magát az embert. Aki frusztrált, az csinálhat akármit, akkor sem lesz jobb. Nyilván könnyebb észrevenni a rosszat.

2016.06.23. 22:02:15

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Ezt majd akkor gondold at ha te, vagy a hozzatartozod korhazban lesz sulyos betegseggel. En tudom milyen novereket szeretnek magam melle (es jo esellyel ilyeneket is fogok kapni szerencsere). Pont azt irtam, de te nem akarod megerteni vagy egyenesen negativumkent fogod fel, hogy a filippinok akkor is kedvesek ha keves a fizetesuk. Nem nekem kell magat az embert nezni a noverben, hanem neki kell bennem magat az embert nezni amikor beteg vagyok, mert ez a munkaja. Nem nekem kell ra tekintettel lenni, hanem forditva.

gabors 2016.06.23. 22:05:18

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:

"Hány órakor derül ki a végeredmény? "

Zarnak 10:00 pm helyi ido szerint.

Ottani idoben reggelizes koruli orakban lesz kb vegeredmeny

.... elso jelenteseket 12:30 AM Friday korul varhatoak ...

a mechanizmus ugyanaz mint normal parlamenti valasztasoknal vagyis helyben valasztokeruletenken adjak ossze a szavazatok majd jelentik a "kozpontnak" ha nagy a keses akkor gondolom a kekcedulakat gyomoszolik itt ott :-)

gabors 2016.06.23. 22:05:21

folyt...

itt usa keleti partjan meg lehet meg is varom :-)

Buchhalter 2016.06.23. 22:05:31

@Herr Géza: csak azért köpködök,mert a minőségi munkát elvárják,de itthon a bért nem akarják nagyon tisztességes szintre emelni.Ne legyen nyugati,de azért éhbér se!Ebben csak egyet értünk?Maradjunk az én szakmámnál-Osztrák multinál voltam könyvelő ,de heti szinten volt adat csere a bécsi könyvelőkkel.Egyszer jöttek személyes mitingre és utána ugye egy sörözőben eszme csere és pár korsó sör után már az osztrákok se voltak szemérmesek a kérdez-felelekben .Rákérdeztek a mi keresetünkre.Meresztettek nagy szemeket.Az egyik azt mondta,hogy ennyiért a tollát se emelné fel.Nekem és még sok ismerősnek inkább ez fáj.Oké,keresem meg a felét amit ő,de ne a harmadát,vagy még annyit se!

Taxomükke (UK) 2016.06.23. 22:06:12

@diggerdriver: De mar biztosan talalkozott olyannal, aki igen.
Tudod, mint amikor a kamaszfiut megkerdezik, volt-e mar lannyal.
- En meg nem, de a tesom baratja egyszer mar majdnem!

M. Péter 2016.06.23. 22:30:51

@Hari Seldon 2: @Mirjam2: Tegnap a Daily Express címlapján volt. (A Daily Express a legvadabbul EU-ellenes bulvárlap.)

2016.06.23. 23:03:13

@M. Péter: En, jellemzo modon, a Guardianbol ertesultem az egeszrol, akik a Sunt hibaztattak: www.theguardian.com/media/2016/jun/22/the-sun-queen-brexit-front-page. Daily Expresst szerencsere evek ota nem lattam, volt egy olyan idoszak amikor muszaj volt olvasnom es arra emlekszem hogy minden egyes nap Diana volt a cimlapon :), pedig akkor mar regen halott volt szegeny.

Muscari 2016.06.23. 23:03:27

@Taxomükke (UK): de jó nektek.
Most láttam csak, hogy milyen baromságot írtam neked, a telefonom sokszor önállósítja magát. Azért látom, hogy megértetted

Herr Géza 2016.06.23. 23:04:26

@Buchhalter: Na ebben alapvetöen egyet is értenék. De: ha a multi annyit fizetne otthon, mint mondjuk Ausztriában, akkor miért is menne M.o.-ra? Még mielött reklamálnál: igen, erösen sarkított kijelentés ez, természetesen van még ezer szempont, ami alapján pl. egy gyár nálunk épül föl, vagy pl. Szlovákiában, esetleg Szingapúrban.
A másik, hogy miért nem fizet akkor legalább fele annyit: a gazdaság már csak ilyen, a vállalkozó (és tök mindegy, hogy az multi-e vagy sem) nyereségesen akar müködni. A nyereség növelésének, vagy akár egyáltalán a nyereség elérésének egyik (legtöbbször egyetlen) módja a költségek csökkentése, amibe a munkabérek optimalizálása is beletartozik. Az optimalizálás pedig azt jelenti, hogy pontosan annyi munkabért akarok és vagyok hajlandó kifizetni, amennyiért még kapok olyan munkaeröt, amilyenre szükségem van. Amíg Mo.-on ennyiért kap embert, addig nincs esély több pénzre. Majd, ha nem kap, akkor többet fog adni, mint ahogy már be is indult ez a folyamat. Ugyanakkor a multi dolgozójaként egy idö után a saját béred emelkedése ellen kell drukkoljál, hiszen ha az elér egy kritikus értéket, akkor hipp-hopp elköltözik a fejed felöl a gyár, és nemhogy többet, de semennyit sem fogsz keresni. Nevezhetjük ezt undorító, kegyetlen világnak, de jelen pillanatban egyet tehetünk: együtt kell élnünk vele.

tanato 2016.06.23. 23:05:54

@33621: Vannak benne nagyon figyelemreméltó tények,csak olvasni kell a sorok között.

tanato 2016.06.23. 23:08:04

@Mirjam2: Tényleg leegyszerűsített magyarázat,de sajnos ez a lényege.Na de már csak egyet kell aludnunk rá és vagy lehiggadunk vagy holnaptól kezdődik majd az igazi haccacáré.

Nigro notanda lapillo 2016.06.23. 23:08:36

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: természetesen semmi ilyen elôìràs nincs az EU részérôl. ha egy Egyesült Kiràlysàgbeli kòrhàz a teljes személyzetét a Fülöp-szigetekrôl szerzi be sem szòlhatnak semmit...

tanato 2016.06.23. 23:11:02

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Sajnos az igaz hogy az alacsony bérezés és a nehéz munkakörülmények miatt gyakran azért mennek oda dolgozni nem odavaló emberek is mert máshová már nem kellenek.

Muscari 2016.06.23. 23:13:05

@Mirjam2: sok filippino carer is van, csak meg tudom erősíteni, hogy nagyon jók.

Herr Géza 2016.06.23. 23:19:04

Exit pollok zárás után: 51 remain - 49 leave. Lehet, hogy mégis szorosabb lesz, mint gondoltam?? :))

2016.06.23. 23:20:18

@Nigro notanda lapillo: Persze, ha mindenkinek fizetnek minimum 32 vagy hanyezer fontot evente. Ezt hogyan engedheti meg maganak egy allami korhaz?

2016.06.23. 23:21:07

@Herr Géza: Milyen exit pollrol beszelsz? Hivatalosan nem lehetett exit pollt kesziteni.

2016.06.23. 23:23:32

@Herr Géza: Ezt nagyon jol leirtad, szerintem is pontosan igy mukodik.

2016.06.23. 23:24:46

@Muscari: Elhiszem. Persze a fentiekkel nem azt akartam irni hogy minden kelet-europai egeszsegugyi dolgozo bunko :), remelem nem ertetted felre.

Herr Géza 2016.06.23. 23:29:16

@Mirjam2: Zárás után? Miért ne?

Herr Géza 2016.06.23. 23:34:34

Valaki kérdezte itt korábban: a mi idönk szerint reggel 8:00-kor lesz hivatalos eredmény.

Herr Géza 2016.06.23. 23:51:15

@Mirjam2: Mire akartál utalni ezzel? Az tiszta, hogy ez távolról sem eredmény, de azért jelez valamit...

Buchhalter 2016.06.23. 23:58:19

@Herr Géza: inkább valamit én is kitalálok.

2016.06.24. 00:17:43

@Herr Géza: 'There will be no (public) exit poll following the EU referendum'

pappito · http://pappito.com 2016.06.24. 01:07:55

@Mirjam2: nagyon nehezen képzelhető el számomra, hogy egy ügyintéző (pláne bevándorlási) kimenjen a neki kijelölt protokollból bármilyen személyes ok miatt, pláne "csak úgy" mindenféle írásos utasítás nélkül.

Buchhalter 2016.06.24. 01:20:06

@Herr Géza: ha úgy vesszük te is léptél valamit saját magdért.Leléptél egy jobb élet reményében.

Herr Géza 2016.06.24. 01:23:22

@Buchhalter: Így van. Egy kicsit árnyaltabb ugyan a sztori nálam, de röviden így is mondhatjuk.

2016.06.24. 01:30:13

@pappito: Szerintem ez kizart dolog. A csoportvezeto meg nem fog rejtett uzeneteket kuldozgetni hogy 'eloleptetnek ha szemetkedsz az izlandiakkal meg a pirezekkel' :)

Herr Géza 2016.06.24. 01:30:37

@Mirjam2: Oszt mégis van... :))) Legalábbis annak hívják. Ld. Telegraph és Handelsblatt.

Bal 2016.06.24. 01:31:37

asszem kezdhetünk csomagolni

Herr Géza 2016.06.24. 01:35:25

@Herr Géza: Ill. bocs, de a Handelsblatté nem exit pollon alapul, hanem a választás elötti utolsó közvéleményen, ami már csak a zárás után volt nyilvánosságra hozható.

Herr Géza 2016.06.24. 01:39:20

@pappito: Gibraltár aranyos: 95 vs 5 % for remain :)))))

pappito · http://pappito.com 2016.06.24. 01:50:51

@Mirjam2: persze. nem tudom mennyire transzparens UK-ben, de nálunk ha jól tudom pontosan indokolnak és hozzáférhető az indoklás, hogyha elutasítnak valamiért. Meg van jogorvoslat, stb.
Nem úgy megy ez, hogy margitkára rácsukta reggel az ajtót a buszvezető, ő meg letornázza a bevándorlókon. Nyilván előfordulnak hibák, de ilyen direkt visszaélésbe margitka főnökének a főnöke is belebukna, mint a sicc.

pappito · http://pappito.com 2016.06.24. 01:51:47

@Herr Géza: jó, nekik nem sok választásuk van :) ha kilépnek, nem tudnak átjárni sörözni spanyolba :)

Bal 2016.06.24. 02:32:33

@Herr Géza: eddig csupa durva leave meglepetés. Tegnapi tippem +5% meglepetés leave volt, úgy nézem, be is jöhet. The end is neigh. :(

A cityn viszont jót röhögök. Csekkold a font árfolyamát. Elhitték, mert ez volt kényelmes. Pont, mint az első VH előestéjén.

Na én megyek aludni, sok lesz az izgalom így éjszakára.

2016.06.24. 02:50:20

@Herr Géza: Nem hivjak annak, legalabbis a Telegraph nem, es ezek a masfele felmeresek nem olyan megbizhatoak mint altalaban az exit pollok. Mindegy, par oran belul amugy is kiderul a valodi eredmeny.

pappito · http://pappito.com 2016.06.24. 03:32:06

most már 51-49 a maradás javára, de még mindig 326 körzetből nincs eredmény

gabors 2016.06.24. 05:32:52

most 85% hogy brexit ... magyarok meg lengyelek mennek a lecsoba !!!!

akinek pound-ban volt megtakariatas kb 10-15% vesztett eddig !!!

pappito · http://pappito.com 2016.06.24. 05:40:30

48-52 a kilépésre

a font majd szépen visszamászik a helyére, inkább a skótok miatt kell aggódni, ha mégis az exit lesz többségben.
A térkép alapján Greater London meg Skócia akar maradni, a többiek mennének.

De nincs vége még.

Muscari 2016.06.24. 06:12:47

Azt hiszem, hogy ezt megszívtuk, bassza meg.

tanato 2016.06.24. 06:22:12

@Muscari: Vége a dalnak/szabad munka és letelepedés/

tanato 2016.06.24. 06:24:59

@tanato: Nem tartott sokáig a pünkösdi királyság/tulajdonképpen csak 2011- 2016ig volt teljes hozzáférése a magyar és úgy általában a kelet európai lakosságnak a teljes nyugat európai munkaerőpiachoz/

adg 2016.06.24. 06:25:04

Remelem, megfogadtatok a tanacsaimat, es korulneztetek meg utoljara. :D

Vajon a mai kommentek mirol fognak szolni a poszt helyett....

adg 2016.06.24. 06:26:42

@Muscari: Nem eszik azt olyan forron, szerintem semmit nem szivtatok meg. Trust me

pappito · http://pappito.com 2016.06.24. 06:32:39

@Zsuzsi65: én sem gondoltam volna, hogy ez lesz az eredmény
és már több, mint egymilliós a sazvazatkülönbség

tanato 2016.06.24. 06:43:15

@adg: Leginkább a most még gyermek,vagy kamasz angolt tanuló magyar és kelet -európai fiatalok szívták meg akik esetleg kint próbálkoztak volna a saját sorsukon segíteni./KInt dolgozni és /vagy tanulni/

tanato 2016.06.24. 06:45:34

@tanato: Nekik marad a kelet Európában való további boldogulás/nem lesz könnyű/ vagy másik /Német vagy franca /nyelv tanulása és oda való bepróbálkozás addig amíg még oda lehet menni/szerintem oda sem túl sokáig,a nagy tömeg miatt.

pappito · http://pappito.com 2016.06.24. 06:51:00

@adg: jaja, szerintem se lesznek tisztogatások. a kilépés alapból két év meg az apró, addig a jelenlegi szabályok érvényesek.
a font is rendbe fog jönni

Golf2 2016.06.24. 06:56:11

Kérek 2 kiflit és 2 kiló fontot.

tanato 2016.06.24. 07:03:25

@pappito: Na erre volnék én rettentő kíváncsi,idézném Diggert van egy k-európai mondjuk magyar szakmunkás legyen Tóth Jóska,csúnyán beszél vele a főnök,nem emel fizetést 5 éve neki és a pofájába vágja hogy el lehet innen menni ha nem tetszik.Eddig ugye mint Digger,fogta magát és a jövő hónapban elment dolgozni Angliába minimál angol tudással,mert mondjuk a sógora vagy a komája már két éve kint van az építőiparban vagy egy szállodában,kocsmában stb.és segíti.A magyar főnöknek fityiszt mutatva.Szerinted,szerintetek ez ha mondjuk holnap landol TÓth Jóska LUtonban még menni fog?Vagy még két évig ez menni fog?Mikor lesz a ténylegesen nem látható de nagyon is valóságos vasfüggöny felhúzva??

Muscari 2016.06.24. 07:05:52

@pappito: nyilván nem küldenek minket haza, én attól félek, hogy recesszió lesz, magas munkanélküliséggel és pocsék árfolyammal.

Meg a többi bizonytalanság, a nyugdíjtól az egészségügyi ellátásig minden újra kell majd tárgyalniuk, amit az egyes országok között eddig az EU szabályozott.

gabors 2016.06.24. 07:08:47

@pappito: Te mit nezel ??? vagy mit szivsz ???

52-48 a kilepesre !!!

ha nem ertened nyert a kilepes !!!

a font meg nem fog visszamenni talan soha mert most jon majd egy kb 5 eves recesszio vagy hosszabb attol fuggoen hogyan tudnak megallapodni a kilepesrol a tobbu EU orszaggal

penzugyi cegek mennek Irorszagba London city-nek is annyi lesz ...

gabors 2016.06.24. 07:08:52

Na most a londoni magyarok kezdhetnek aggodni .. azonkivul hogy a gyujtogetett penzuk egy ejszaka alatt k b 12%-ot vesztett az ertekebol (ha haza akarjak utalni) ...

Valszeg Orban is felbatorodik

pappito · http://pappito.com 2016.06.24. 07:09:08

@tanato: szerintem ha lezárulnak a kilépési tárgyalások az EU-val és elkezd nem vonatkozni az EU-s szabadonáramlás. (hacsak nem lesz ez külön levajazva valahogy)

munkaerő kelleni fog továbbra is

pappito · http://pappito.com 2016.06.24. 07:11:33

@gabors: "Te mit nezel ??? vagy mit szivsz ??"

csihadjál...

tanato 2016.06.24. 07:27:03

@pappito: Munkaerő persze kelleni fog de nem biztos hogy egy szakképzetlen/Szállodás,kocsmáros éttermes,építőipari segédmunkás stb,ahol a legtöbb k-európai melózik/állásra kelet európait óhajtanak majd felvenni,inkább egy nemzetközösségi 3.-ik világbélit mert az tökéletes angoltudással rendelkezik.

2016.06.24. 08:05:42

@Mirjam2: Vannak magyar nővérek, akik attól függetlenül kedvesek és szeretik a munkájukat, hogy keveset keresnek. Nyilván neked ez elfogadhatatlan, mert Mo.-n minden szar, és mindenki bunkó. Na lépjünk tovább, veled nem lehet értelmesen vitatkozni.

2016.06.24. 08:06:19

@tanato: Ez bármiről elmondható. Ez nem érv.

Buchhalter 2016.06.24. 10:22:31

@Herr Géza: Na most már a hülyeség kezd dőlni az ismerőseimből : sokan Németországba vannak és azon rinyálnak,hogy a németek is kiakarnak lépni.Szerintem ez nagy hülyeség,parányi esélyt látok rá,de te ott élsz már jó pár éve mit mondasz erre?

Herr Géza 2016.06.24. 13:30:43

@Buchhalter: A németek kilépni? Miből? A "saját" EU-jukból? :))))) Figyu: ez egy többé-kevésbbé normális világ, nincs külön csap a hideg-meleg vízre, jobb oldalon közlekedünk és nem eszünk paradicsomos babot reggelire...

gabors 2016.06.24. 13:53:43

@pappito: "munkaerő kelleni fog továbbra is " az igen de semmi fajta szocialis ize nem fog jarni mint EU polgar !!!

es EU polgarok helyett majd mennek az azsiaiak akik meg kevesebbert fognak dolgozni pont azoknak fogja jobban csipni a szemet hogy csinkik meg pakik meg afrikaiak az europaiak helyett, akik most eppen az immigracio miatt akartak kilepni...

2016.06.24. 14:12:44

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Igen, vannak olyanok is, meg masmilyenek is :). A filippinok kozott meg pl. csak olyanok vannak. Nem velem kell vitatkoznod, majd vitatkozhatsz a magyar korhazban a magyar noverekkel ha te vagy a hozzatartozod odakerul. En tettem azert hogy en es a hozzam kozel allok normalis korulmenyek kozott, emberi meltosagukat megorizve tudjuk / tudjak majd tolteni az utolso napjaikat, te meg azt csinalsz amit akarsz, nem az en problemam.

2016.06.24. 14:14:33

@gabors: Gondolom az fel sem merul benned, hogy a brit szavazok jelentos resze az altalad lenezett nepcsoportokbol kerul ki.

Buchhalter 2016.06.24. 14:25:55

@Mirjam2: lehet,vagy csak amunkára koncentráltak.Vannak ilyen ismerőseim: hétköznap meló utazás készülődés.SZombat alvás max vasárnap füllel maga körül,hogy mi is van de még az se.

Buchhalter 2016.06.24. 14:27:17

@Herr Géza: heh ez tetszett.Kár,hogy páromnak nem tetszik az éghajlat meg a német mentalitás.Fél évig cserediák volt Spanyolországban ő inkább ott élne ha lenne munka.A spanyol nyelv nekem viszont sehogy sem áll.

Herr Géza 2016.06.24. 14:42:41

@Buchhalter: Ja úgy igen: föleg német (söt, svájci :D) bérrel én is inkább Spanyolországban élnék, mint itt, de ilyen opció sajnos nekem nincs. Söt, mivel spanyolul nem (sem) tudok, akkor már inkább az olaszt tanulnám és Tizino kanton lenne a cél.... Nyugdíjasként meg átköltöznék az olasz határ túloldalára, egy kicsit még délebbre. Most, hogy így beszélünk róla..... :))))))))

Buchhalter 2016.06.24. 15:41:18

@Herr Géza: nyugdíjasként a Görög tengerpart,élvezném !

Herr Géza 2016.06.24. 15:52:18

@Buchhalter: Az is jöhet, de a görög nyelvre kevesebb sanszot látok, mint az olasz/spanyolra. :D

gabors 2016.06.24. 15:57:28

@Mirjam2:
"Gondolom az fel sem merul benned, hogy a brit szavazok jelentos resze az altalad lenezett nepcsoportokbol kerul ki. "

Azt mibol gondolod hogy en lenezem oket de Farage-ek es szavazoik igencsak !!! Lasd az elhiresult plakatot .. .es a videki idosebb es kevesbe tanult csoportok is ...

de a fagyi majd visszanyal mikor "feher" lengyel plumber es erdelyi nanny helyett majd jonnek a kenyai meg pakisztani "fekete" plumber-ek, filippinok ... ja hogy azok meg olcsobbak lesznek es megese az echte angol fogja ezeket a munkakat megcsinalni ... ooops !!!

gabors 2016.06.24. 16:35:56

ez marad hetvegere ???

2016.06.24. 19:24:12

@Mirjam2: Elfogult vagy. Én ismerek egy csomó ápolónővért személyesen, és a többségük teljesen normális, és a lehetőségeikhez képest igyekeznek elvégezni a munkájukat. Szarul fizetik őket, mostoha körülmények között kell dolgozniuk, és ráadásul túl is vannak hajszolva. Mindenhol vannak link alakok. Azon meglepődni, hogy xy frusztrált Mo.-n, meg no comment. Mit vársz? Hol éltél eddig? :P

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása