oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. április 15. 06:43,  Magyarországon az időseknek nincs becsületük 227 komment

2016. április 15. 06:43 Határátkelő

Magyarországon az időseknek nincs becsületük

Sajátos látlelete a mai Magyarországnak Klári írása. Talán akadnak köztetek, akik emlékeznek még rá, ő az, akinek lánya és unokái Ausztráliában élnek, ottani tapasztalatairól már itt, a blogon is beszámolt (a két poszt itt és itt olvasható). Klári és férje Magyarország északkeleti részén él, és egy ideig gondolkoztam, mennyire illik a blogra ez az írása, de aztán úgy éreztem, fontos lenyomatát adja annak, mi is motivál ma embereket arra, hogy külföldön keressék a boldogulást. (A jórészt Ausztráliában készült képekért köszönet neki!)

Neked is hasonlóak a tapasztalataid? Esetleg teljesen másként látod a helyzetet? Írd meg a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

koalaval.jpg

„Ha tehetnénk, mi is elmennénk ebből az országból, hiszen itt az időseknek (a férjemmel 60 évesek elmúltunk pár évvel) már nincs becsületük, nem veszik már őket emberszámba.

Eddig három alkalommal volt szerencsém kimenni a nagyobbik lányomékhoz féléves időszakokra Ausztráliába. Ők immár 11 éve élnek és dolgoznak Perth-ben, a két kisfiuk.

2010-től kétévenként tudtam az ő segítségükkel kimenni hozzájuk, így mindkét unokám születésekor ott lehettem. Nem tagadom, nagyon vágyom vissza abba az országba, és tudom, érzem, hogy még kijutok majd.

Már csak azért is, mert ott az időseket szívesebben fogadják a munkahelyeken, persze az angol nyelv ismerete alapfeltétel, de már tanulom az angolt, már „nem tudnak eladni”.

Kitartás és szorgalom kell hozzá, na meg egy nagy adag akarat, hogy háromszoros nagymamaként megtanuljak (egyelőre) legalább alapfokon beszélni és meg tudjam értetni magam.

Amit Ausztráliában az eddigi kintléteim alatt láttam, tapasztaltam, az teljesen átértékelte az eddigi életszemléletem. Tudom, hogy ott is drága az élet (nem is kicsit), de kellő alázattal, az ottani szokások elfogadásával, beilleszkedve egy rendkívül humánus, szerethető, harmonikus családot lehet nevelni.

Ha fiatalok lennénk, gondolkodás nélkül mennénk el Magyarországról, ahol szerintem a fiatalok egy jelentős része nem látja a kiutat a szegénységből, a kilátástalanságból, miközben gyerekeket is nevelne.

Egy példa, ami talán jól megmutatja a kontrasztot a két ország között. A következő képen két kórházi reggelit láthattok, az egyik Ausztráliából van, a másik Szegeden készült, mindkettő 2014-ben. A lányomnak akkor született kisfia, és állami, nem magánkórházban.

korhazi_koszt.jpg

A férjem még négy éve adott be egy kérelmet a munkahelyéhez, az Észak-magyarországi Vízművekhez, ahol nem a szakmájában alkalmazták, hanem karbantartóként nettó 97 ezer forintos fizetésért.

Kérte, hogy legalább beszélgessenek el vele, hogy ne a füvet kelljen érettségizett vegyészként nyírnia, vagy éppen a döglött kutyát ásassák el vele 62 évesen, de a kérését meg sem hallgatták.

level.jpg

A férjem fűnyírás közben egyszer eltörte a lábát, térdprotézissel most, pár nap múlva megy vissza a 100%-os baleseti táppénzéből dolgozni. Azt viszont még mindig nem tudjuk, hogy hová helyezik majd, figyelembe veszik-e, hogy már nem fiatal, és tekintettel lesznek-e a végzettségére, és arra, hogy talán nem árkot kellene vele ásatni, vagy füvet nyíratni.

Ennyi megalázást még soha nem kapott a férjem, pedig akár meg is becsülhetnék a tapasztalatunkat. Ha csak 8 hónappal idősebb lenne, már elmehetett volna nyugdíjba. Sajnos úgy látom, itthon olyan rendelkezéseket hoznak (nem csak a fiatalok rovására), hogy még véletlenül se legyen nyugalmuk az embereknek.

Nem véletlenül mennek el annyian ebből az országból, és keresnek másik befogadó országot, még akkor is, ha „vérzik a szívük”, hogy mindent, és mindenki hátra kell hagyniuk.

Itt egy korrupciós „kaparj kurta” politika folyik, ahol mindenki a saját zsebére játszik. Sógort, komát, rokonságot segítik a legjobb helyekre, ahol aztán „láblógatással” keresik meg nemegyszer a közel félmilliós (nem megérdemelt) fizetésüket.

Nem szívesen lennék most fiatal, mert azt látom, amit nagyon sokan mások is, hogy szétszakadt az ország. A szegények teljesen lecsúsztak, a középréteg is egyre szegényebb lesz.

Ugyanakkor van egy olyan réteg, aki szégyentelenül, könyörtelenül, mindenkin átgázolva gazdagszik, szedi meg magát, és gyűjti össze (még a dédunokájának is) a vagyont.”

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr408629310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2016.04.15. 23:54:05

@A nagy kékség: A jelen az a jelen. Azonban nincsen semmi biztosítékod arra nézve, hogy 30 év múlva is ekkora nyugdíjak lesznek. Ez nem szidás kérdése, szimplán józan paraszti ész szükségeltetik hozzá. Nézz meg egy korfát, nézd meg az aktívak létszámát, nézd meg, hogy mennyi gyerek (nem) születik meg. De ha nekem nem hiszel, akkor belinkelem ide egy nálam sokkal okosabb és tájékozottabb ember írását.

kiszamolo.hu/ezert-nem-lesz-nyugdijad/

Hatalmas tévhitben élnek itthon az emberek, kurvára kijózanító lesz, amikor megkapják majd a lófaszra sem elég nyugdíjukat. Persze lehet azt mondani, hogy a csávót is biztos az ellenzék pénzeli, meg bérrettegő.... :)))

Muscari 2016.04.15. 23:57:18

@A nagy kékség: hát nem tudom, hogy te milyen körökben mozogsz, mert az átlag nem ez. Mozdulj már ki Budapestről és nézz körül vidéken. Meg fogsz lepődni, az egy másik Magyarország, de az az ország négyötöde.
Nem vagy hajlandó az orrodnál tovább látni, az az igazság.

2016.04.15. 23:57:30

@Csodabogár: Elég egyszerű világnézet. Mondjuk itthonra nem is kell több.

SelyemMedve 2016.04.16. 00:19:28

@Csodabogár:

Nem mindeki svájci nyugdíjból él Magyarországon. Ön is elégedetlen lenne gyári dolgozóként a mai Magyarországon.

SelyemMedve 2016.04.16. 00:19:29

@A nagy kékség:

Egy olyan szektorról beszélsz amit adópénz tart életben, a BKV egy veszteséges vállalat.

Könnyű úgy beszélni fizetésekről meg pótlékokról hogy az állam ott áll mögötte.
Nem piaci alapon működik, ha úgy működne már nem működne, legalábbis ilyen formában biztosan nem.

Egyébként tudod miért jönnek olyan sokan a leszakadó réteggel?

Mert az a leszakadó réteg dolgozik aztán mégse elég a fizetés megélni.

TUdjuk, szerinted elég.

Hát akkor mutass példát és élj meg a fizetésed első 73 ezer forintjából. Ha sikerül akkor mondhatod hogy itt is lehet élni, nem kell ehhez Nyugatra menni.

Én se szeretem a nyugati tündérmeséket, de bődületes hazugság az hogy a szegény ott is ugyanúgy nyomorog mint otthon meg filléres gondjai vannak.

A legnagyobb különbség az hogy ha Nyugaton keményen dolgozol akkor legalább a teljes szegénységből már kint van a fejed.

Vagy ha közgazdászilag szeretném megfogalmazni, létminimum felett van a munkás bére is. Nálunk meg alatta. Okokat lehet keresni, de nem érdemes. A lényeg az hogy mi van. Hát ez van.

Mert attól hogy a buszsofőr meg tud élni, attól még a takarító ugyanúgy alig tud megélni. Az igazi probléma pedig ez.

SelyemMedve 2016.04.16. 00:19:29

@A nagy kékség:

A budapesti nyugdíjasoknak annyi köze van a magyar nyugdíjasokhoz mint a nettó 300-400 ezret kereső kamionsofőröknek a Miskolcon dolgozó szalagmunkásokhoz.

Te szólsz másokat meg hogy kiemelik a szegényeket, te ugyanezt csinálod csak te a módosabbakat emeled ki.

Egyáltalán nem a 150 ezres átlagnyugdíjjal rendelkező budapesti nyugdíjas az átlag, se a 200 kilót kereső buszsofőr.

Egyébként kiket kéne kiemelni ha nem a szegényeket?

Jó hogy nem arról beszélünk hogy a brókerek hogy élnek Magyarországon, mint minta.

P.Elliot 2016.04.16. 05:15:48

@diggerdriver: Felreertett mindenki ezzek a korhazi kajaval kapcsolatban. En csak azt akartam kiemelni hogy ne az ennivaloval merjuk a kulonbseget ket orszag kozott, az a legkevesebb hanem a gyogyitassal mert azert vagyunk ott. Jo muszerek, gyors es pontos kezelesek, tiszta korhazi agyak, felszereltek , tisztesseges furdok es ne a betegnek kelljen vinni a wc papirt.
Ezek a legfontosabbak ezekre kell elsosorban kolteni a rendelkezesre allo penzt hogy a beteg mindel hamarabb meggyogyuljon es hazamehessen. Az etkezes nekem legalabbis masodrendu....

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.04.16. 08:53:09

@P.Elliot:
Kérdezz meg egy magyart hogy az általad felsoroltakból melyik az ami rendelkezésre áll.
Kb semmi.
Egy dolog ami igen.
A magyar orvosok tudása.
Viszont a fent felsoroltak hiánya ezt erősen erodálja.

alfacharlybravo 2016.04.16. 08:58:29

@Hari Seldon 2: Az egész liberális világ fiatalság mániás, Németországban 40 év a korhatár. Ami igaz mert addig érdemes foglalkoztatni a munkaerőt, tanítani stb. A nők is eddig az életkorig tartják pasinak a férfit.

2016.04.16. 08:58:47

60+ évesen az ausztrál kormány nem fog utánuk kapkodni. Ausztrália fiatal, képzett embereket akar csak. Az alapfokú angol az oda nem elég. Egészségesnek kell lenni és hiányszakmában kell releváns gyakorlatot felmutatni. Az "érettségizett vegyész" az nem vegyész, nem egy hűdenagy valami. A vegyész egyetemi diplomás ember.

Valószínűleg csak turistaként fog a hölgy Ausztráliába járni ezután is. Ha azt írja, hogy mondjuk osztrák takarítói állásra pályázna, az még esetleg szerencsével össze is jöhetne. De Ausztráliát nem látom esélyesnek...

2016.04.16. 08:58:56

@Csodabogár: igen, szerintem is jobban járna a nagymama, ha havonta küldenének neki egy kis pénzt a rokonok. Picit több segítség, mint légvárakat kergetni Ausztráliával kapcsolatban.

macihagyma 2016.04.16. 08:59:06

@Zoole[uk]: Te az előtted levő generáció nyugdíját fizeted. Vagyis, ha valaki nem nevelt 2 gyereket minimum, az elősködő a rendszeren. Nos, a gyerekei nem itt élnek.....folytasd!

macihagyma 2016.04.16. 08:59:15

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/MegmondóembörIgen, most sem lehet megélni belőle. Ezrével látom az éhenhalt nyuggereket az utak mellett. Menj már el a hévízre induló volán buszjárathoz bármelyik időpomtban!

macihagyma 2016.04.16. 08:59:27

@Kovi1970: No, számold már ki nekem, hogy az a generáció aki, miután lerombolta az országot és utána felépítette, az manapság hány éves és mennyien lehetnek!

megtorolom 2016.04.16. 09:00:03

A posztírójával abszolút egyet értek. Itt ebben a szerencsétlen országban, nem csak az öregeket, hanem egyáltalán a dolgozókat sem becsülik semmire. Ez nem új keletű! Soha nem becsülték! Kádár alatt sem. De ha egy dolgozó fiából vezető lett, teljesen elfelejtette honnan jött. Ez így van! /9 évesen ezt nyugodtan kijelenthetem. Akkor van némi elfogadás ha olyat csinálsz amire másoknak nagy szüksége van, vagyis ők nem tudják megoldani. Én a mai napig is dolgozom, és most is hamarosan indulok, mert többen várnak már rám. Csak már szeretnék én is pihenni, de még vasárnap is csörög a telefon, de már ezt nem hagyom elvenni. No de ez komoly teher nekem.Azonban örülnöm kell, hogy ennyi évesen még tudok ennyit dolgozni!
Szóval! Lehet ezért tenni , hogy becsüljenek, de sokat kell érte tenni.
Csak hozzávetőlegesen a fizetésekhez. Becslés szerint Magyar emberektől 250 milliárd forint van külföldi normál, és offshort cégekben, és adóparadicsomokban. Neked legyen elég a minimál bér. NA EZ A NAGY MAGYAR DISZNÓSÁG!!!!!

macihagyma 2016.04.16. 09:00:19

A 100ezer alatti nyugdíjakról......
Járok egy maszek villanyszerelő (70)mellé dolgozni a főállásom mellett. 26 éve maszek. Mindig adóoptimalizáló volt ( számlaadás igen ritkán) Neje 33 éve maszek fodrász bejáratott ügyfélkörrel. A számlával hasonló a helyzet. Mind a kettő mai napig aktív vállalkozó 100 ezer alatti nyugdíjjal. A neje most kért méltányossági emelést mert nem bír megélni a nyugdíjából. Megkapta. 3 ingatlan feketén kiadva, plusz vállalkozás, javarészt feketén. Kaptak Erzsébet utalványt üdülésre...vicc ez az ország.

macihagyma 2016.04.16. 09:00:26

@©________: Adj már egy linket erre a baromságra!

tanato 2016.04.16. 10:23:29

@karandash: Jó-jó de a pénzküldéses módszer csak akkor használható,ha van más becsületes rokon vagy jó ismerős aki gondozza a mamát és nem csak a mama kifosztására törekszik.
Mínt írtam egyre nagyobb gond lesz ez a határátkelő fiatalok számának emelkedésével és az itthon hagyott szülők életkorának növekedésével egyenes arányban.

tanato 2016.04.16. 10:24:53

@karandash: Az igazi a nyugaton történő családegyesítés volna de mint írod ,meg mások is írják ebben nem partnerek a nyugati államok.

Hari Seldon 2 2016.04.16. 10:53:34

@A nagy kékség:
Lehet, hogy éltél máshol, de te keleten szocializódtál.
Ez kialakított benned egy erősen "negativisztikus" bizalmatlan hozzáállást. Így nem veszed észre (vagy nem nem érzékeled a jelentőségét), hogy nyugaton azért van egy önjavító folyamat.

A bizalom a társadalmi kapcsolatokban (keleti szemmel naivitásnak tűnik) tette hatékonnyá és versenyképessé Európát a világgal szemben. Az, hogy hosszú távon "nem éri meg" "ügyeskedni". Ugyanis a "rendszerben" hosszú távon hátrányba kerül.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.04.16. 11:21:50

Várom azt a dumát hogy a nyugdíjasnak már nem kell ruhát venni lakást törleszteni gyereket nevelni így elég neki a 100ezer.
Ne álljatok meg fél úton.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.16. 11:25:27

@diggerdriver: Ha te ilyen okos vagy, miért nem itthon teszel valamit azért, hogy jobb legyen a rendszer? Vagy csak távolból vagy okos? És itthon mit csináltál? Lapítottál? Bólogattál? Te itthon milyen eszközzel álltál ki a nyugdíjasok mellett? Hogyan támogattad őket?

Várom megtisztelő válaszod.

tanato 2016.04.16. 11:32:16

@diggerdriver: Ez tényleg igaz viszont vagy ugyanannyi vagy még több az orvosi,kórházi meg gyogyszerköltsége.

tanato 2016.04.16. 11:40:35

@A nagy kékség: Én a többgenerációs családmodellt szerettem együtt laktunk/külön házban de közös udvarban/apai nagyszüleimmel,a nagyiék nagyon sokat vigyáztak ránk kiskorunkban,mi viszont már öreg korukban sokat segítettünk nekik,alig voltak kórházban otthon ápoltuk őket/főleg anyukám/ nagyapámat pl. 5 évig,pelenkázta addig volt fekvőbeteg agyvérzései után.Szerintem ez a legjobb segítség a direkt.
Pl nagyapa egyik agyvérzése alkalmával éppen én tartózkodtam otthon és én emeltem fel a padlóról összeesése után/kamaszfiú voltám már akkor/ és én szóltam azután a szüleimnek,így maradt életben.

2016.04.16. 13:12:23

@macihagyma: Ez egy érv? Jézusom.

2016.04.16. 13:19:29

@A nagy kékség: Jobbá lehetne talán tenni a rendszert, de az nem diggeren múlik. Neki nincsen hatalmában kivezetni az 100% állami nyugdíjat, és öngondoskodásra nevelni az embereket. Egyszerűen az öngondoskodást egy 40 éves embernek már hiába magyarázod, nagyon kicsi lesz az elért eredmény. Már a suliban el kellene kezdeni a felvilágosítást erről a fontos dologról. Olyan párt Mo. történetében nem lesz, aki meg fogja reformálni a jelenlegi nyugdíjrendszert, mert az egyenlő a politikai öngyilkosságukkal.

Amúgy hogyan lehetne jobbá tenni?

zipe moha 2016.04.16. 15:14:01

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

"Amúgy hogyan lehetne jobbá tenni? "...

azt nem lehet elvárni az itthoni aktívaktól...hogy a kimentett gyerekek szüleinek is megkeressék a nyugdíjat..mert aki ezt várja el ( miután nulla szolidarítás van mára az emberekben, mindenki a sajátját hajtja kizárólag..) az méltánytalan...és az aktívak pedig a lehető legnagyobb számban meg fognak lépni ez elől..

1..azonnali egyéni számla a mai aktívaknak...bármikor hozzáférhető folyószámla kimutatással....járadék -és hozam táblázattal...mindenki annyit kap amennyit a számlájára befizetett...fekete-szürke munkának azonnal annyi...

2.a felosztó-kiróvó jelenleg a mai 40-50-esekre terhel minden !! kárt...a mai nyugdíjakra államadósságot kell képezni..mert hogy az..az állam tartozik...nem én, egy kivándorolt magyar szüleinek nyugdíjat fizetni!!!..
3...a jelenlegi nyugdíjakat lehetne egységesíteni...vagy megadóztatni...valaki azt írta, hogy nyugaton az idősek teljesítményét értékelik...itt is értékelni kell a teljesítményüket...a saját nyugdíjvagyonukat nem őrizték meg, nem küzdöttek érte, hogy az állam elkülönítse...most meg simán felélik a következő generáció jövőjét, mert ezzel a törvénnyel lettek kifizetve..a politika meg tapsol.." szevasztok magyarok"...

nehéz ügy de egy országnak jövőre van szüksége elsősorban, pláne ha a múltja olyan -amilyen...
szerintem

Celtic 2016.04.16. 16:26:38

@Zoole[uk]: Dehogynem. Abbol volt a 3,6-as kenyer meg az evenkenti SzOT-udules.

2016.04.16. 17:02:55

@zipe moha: Ezek remekül hangzanak. Melyik párt fogja bármelyiket is megszüntetni és/vagy megreformálni? Egyik sem. 3 millió szavazat az pont 3 millió szavazat. Majd amikor beüt a gebasz, az aktuális kormány elviszi a balhét v. mutogatnak a másikra.

Hari Seldon 2 2016.04.16. 17:26:00

@alfacharlybravo:
Miért az illiberális nem az?
Lehet hogy ezen belül Németország azért is speciális, mert alig van fiatal. A fiatal generáció még európai mértékkel számolva is kicsi. (kevés gyerek születik már nagyon rég óta.)

alfacharlybravo 2016.04.16. 17:58:24

@Hari Seldon 2: 1987-1991 éltem kint , nem tűnt fel, hogy kevés a fiatal, mostanában sokat jártam a volt NDK területen, hát az olyan mint egy nagy nyugdíjas otthon, ott tényleg alig látni fiatalokat. A Liberális kifejezés csak alias megszoktam hogy tilos a szót használni.

Józsi01 2016.04.16. 18:55:17

Már nagyon unalmasak vagytok. Csak a szokásos Magyarország SZAR, míg Magyarországon kívül minden jó és szép. Itt mindenki tuskó és paraszt, külföldön mindenki szép és jó.
Össze is foglaltam ezt a politikai fizetett hirdetést amit ti blognak hívtok.

viraghh 2016.04.16. 18:55:35

Én Hollandiából nem régen jöttem haza. Én is idősebb vagyok, 60 felett. Rögtön az első nap a péknél lenénizett a kb. 40-es eladónő. Néhány napja a Decatlonban letegeztek - egy huszas éveinek végefelé járó lány. A Telekom egyik partnerénél az ügyintéző odaszólt a mellette ülőnek, hogy az "ilyenek miért nem a temetők népességét szaporítják" - okos telefonokról érdeklődtem. És még csak egy hónapja vagyok itthon... Amúgy egy újdonságokra kifejezetten kíváncsi, több nyelven beszélő diplomás vagyok. Hollandiában mindenhol kedvesek és udvariasak a bármilyen életkorú potenciális vásárlóval. Az idősebbekkel különösen, mert ott ma a 60+ életkorúak költik a legtöbbet minden szegmensben, az élelmiszertől a ruházaton, a műszaki cikkeken át az utazási kiadásokig. Amint tehetem, visszamegyek.

zipe moha 2016.04.16. 18:55:43

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
épp ezt mondom..Mo.-on már csak szinte a nyugdíjasok menetelnek a pártok mögött...a nyugdíjukért, értem, jár meg meg kell élni..és pontosan tudják, hogy nincs egy fillér nyugdíjvagyonuk se elkülönítve a részükre, csak a mai aktívakta törvénnyel rálőcsölt fenntarthatatlan kötelezettség teljesítésébe bízhatnak ....ha pedig tudják, hogy ez a helyzet és még is menetelnek pártoskodnak lelkesen , tudatosan megnyomorítva az utánuk jövőket...akkor kérjék a pártoktól a nyugdíjukat ..majd ha nem lesz elég aktív, aki a lukas vödörbe hordja hónapról hónapra a nyugdíjat...akkor talán megértik, hogy mit rontottak el...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.16. 19:54:10

@svájci sapka (ch): És sima turistaként sem jöhet be?Vagy turistaként is valakinek vállalnia kell a felelősséget érte?
:-ooo
Azé' az elég durva volna, nem?

DieNanny CH 2016.04.16. 19:58:32

@geegee:

Ez már régen volt! Ez a felelősségvállalás! Már legalább 20 éve nincs ilyen.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.04.16. 20:03:37

@geegee: 90 napig maradhat az országban turistaként. Ez az ő felelőssége. Magát kell biztosítani. Vagy egy sima turista biztositással vagy a TAJ EU kártyával.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.16. 20:04:09

@tanato: Tanato, tessék, hátha te tudod: Magyarországon a fogászat miért lóg ki a teljes tb-védelem alól?Értem ezalatt, hogyha én otthon dolgozom, állampolgár vagyok és eltöröm a karomat, vagy gyomorfekélyem lesz, vagy vakbélműtét, akármi, akkor térítí ugye a tb az egészet.Hogy milyen minőségben, kiszolgálásban, azt most hagyjuk.De téríti.Viszont ha kilukad a fogam, vagy kiesik és kell rá valami korona, vagy palást, jogar, stb, akkor mehetek magánpraxisba gyógyíttatni, kezelni.Ez miért van?Mi különbség van a fog, illetve az alkar, a vakbél vagy a gyomorfekély közt, gazdaságilag, hogy ezt "privát in" kell kezeltetnem, a többit meg nem?
Erre még eddig senki nem tudott értelmes magyarázatot adni.És az nem válasz, hogy ez más országokban is így van, esetleg.Ott is miért van így? :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.16. 20:06:50

@svájci sapka (ch): Hát na, akkor mi van, 89 naponta átviszi a gyerek a mamát Ausztriába egy fél napos kirándulásra.Oszt onnantól újra 90 nap, nem?És mondjuk van magyar tb-je a mamának.Akkor ez így már elég (volt), nem?
Na de mondjuk mindegy is, ha már rég mexűntették...

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.04.16. 20:10:52

@geegee: Elméletileg meg lehet csinálni, de mondjuk ha kiderül? Elég egy kellemetlen szomszéd. Szól az önkormányzatnak és akkor gond van. Volt rá példa... Nem is rég. Felkérték a családot, hogy vagy legalizálják mamát vagy fáradjon haza.

DieNanny CH 2016.04.16. 21:03:38

@geegee:

Mivel alig van határellenőrzés, útlevélbe pecsételés meg pláne, ezért nagyon nehéz bebizonyítani, hogy ki mikor érkezett az országba.
Ráadásul az élelmesebbje ismerőstől kérhet használt vonatjegyet, amit végszükség esetén be lehet mutatni, hogy hát a mama csak 2 hete jött...

@svájci sapka (ch):

Akkor tényleg nagyon rosszakaratúnak kell lennie a szomszédnak... :-(

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.04.16. 21:06:10

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: ugyan, egy svájcinál "alapszükséglet" a szomszéd figyelése, feljelentése. :d
És ezt svájciak mondják...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.16. 21:08:21

@tanato: Olyan is volt, hogy valaki megműtötte magát, mert fájt neki és nem volt hajlandó még két hónapot várni.Meg látta korábban, mikor a korábbi ilyen bajait gyógyították, valami vérrög a felső combjában a vénában, vagy ilyesmi volt.Az ember esze, ivarszerve megáll, komolyan.Magyar valóság...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.16. 21:10:09

@svájci sapka (ch): Na jah, koczkázat az mindig van...

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Meg persze lehetőségek is vannak...
:D

Köszönöm, csajok a válaszokat... :-)

2016.04.16. 21:10:26

@zipe moha: Szerintem annyira azért nem fekete-fehér ez sem. Mindannyiunknak vannak nagyszülei, nem hiszem, hogy őket például szívesen zombizná le bárki is a jelenlévők közül. Biztos vagyok benne, hogy nem minden nyugdíjas pártkatona, ahogy minden magyar sem az. Akkoriban nem volt választási lehetőség, bele lettek kényszerítve valami olyasmibe, amit ma már nem lehet fenntartani. A megoldás az lett volna, ha mondjuk a rendszerváltástól fogva komolyabban vették volna a döntéshozók a problémát. De hát náluk csak rövid távú célok vannak, úgy mint, nyerni 4 évente. Én nem tudom, hogy mi lesz itthon a jövő nyugdíjasaival, akinek vannak gyerekei, az talán túléli, a többiek meg majd éhen halnak.

DieNanny CH 2016.04.16. 21:11:37

@svájci sapka (ch):

Hát, nekem 1 hete mesélte a svájci szomszédom, hogy a régebbi lakásában több hónap után jött rá arra, hogy valami 8-an laknak a szomszéd 3 szobásban. És még csak nem is ő, hanem a mosókonyhában beszélgetett egy lakóval, és panaszolta neki, hogy a fürdőszobából mindig olyan nagy zajt hall. Na, ekkor mesélték el neki, hogy az egyikük egy kemping ágyon alszik a fürdőben. Ő észre sem vette! Pedig falszomszédok voltak.

Lehet, itt mifelénk mások...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.16. 21:14:53

@diggerdriver: vigyázz, mert szokott itt lenni valaki "lőtéri kutya" nikkel és elég érdeklődő általában...
:-)))))))))))

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.04.16. 21:16:40

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: ok. Persze nem zusammen. ;)
Nekem svájci szomszéd mondta, hogy az idősebbeknél ez helyi " szokás". Itt is van egy házaspár, aki ezt csinálja. Már bennünket is felnyomott valami hülyeségért. Az önkori meg elnézést kért, mert alaptalan volt. :)

tanato 2016.04.16. 21:19:05

@geegee: Nagyon egyszerű a válasz:PÉnzspórolás miatt fizetős a fogászat.Ebből ugy nagy baj nem lehet,max elrohad a foga és azt akkor kihúzzák/az ingyenes/.Nyilván ezt egy vakbélnél,combnyaktörésnél,infarctusnál nem lehet eljátszani,az halálos volna,bukna a
a kormány/a mindenkori/

Rébusz 2016.04.16. 21:19:32

A szokásos milliomodik Magyarországot lehúzó cikk. Engem az zavar benne, hogy nem a címben feltett állításról szól. A hozott példákkal kapcsolatban nekem is lenne példám, úgy mint nyugat európai kórházban három nagy adag menüből lehet választani, valamennyi bio alapanyag (még bio borjú is), gazdag reggeli és vacsora (igény szerint levest is lehet kérni), az egészségügyi személyzet szakmai és humánus hozzáállása és hozzáértése viszont esetenként kritikán aluli. A férj igényeinek teljes ignorálása sem az idősek lenézéséből ered, hanem egy adott cég viszonyulását a munkavállalójához - kortól és nemtől függetlenül. Nyugaton is vannak ilyen cégek, csak ott erősek a szakszervezetek, magasabbak a bérek, hatékonyabb az érdekérvényesítés. Azért ne felejtsük el, hogy Magyarországon az idősek egy bizonyos életkor után ingyen utazhatnak, hogy a gondozásukat több esetben a családtagok látják el. Nyugat-Európában előszeretettel rakják be őket öregek otthonába, vagy éppen bízzák idegen gondozókra. Az anyagi jólétnek van egy ilyen negatív aspektusa is. Ha a cikkben arról lett volna szó, hogy vannak nyugdíjasok, akik havi 70 forintot kapnak, akkor rendben. Csak ezzel is az a gond, hogy a bérek is alacsonyak az országban, tehát végeredményben senkinek nincs becsülete az országban. Újat tehát nem mondunk senkinek.

Rébusz 2016.04.16. 21:19:49

@geegee: Igen, más nyugati országban is így van, mint Magyarországon. Pl. Ausztria. Nem hiába jönnek Magyarországra nyugatról a fogukat rendbe tenni, ugyanis még az ottani fizetéshez képest is egy fog vagy több fog, fogsor szanálása egy vagyont jelent. Ezért aki megteheti, az külön biztosítást köt fogellátásra, de ezt csak akkor teheti, ha van privát kiegészítő egészségbiztosítása is. Mondanom sem kell, hogy ezt csak a magas jövedelműek tehetik meg, tehát a kör be is zárult. A kisembernek marad a hitelfelvétel. Az ottani rendszer talán a kérdésedre is magyarázatot ad. A tb megkülönbözteti ugyanis, hogy a fog hol helyezkedik el és aszerint ad vagy nem ad támogatást. Ha pl. elülső fogak törnek ki, vagyis látható helyen, akkor támogat. Ha hátul, akkor nem. Meglehet, hogy a megítélés alapját az jelenti, hogy a fog hiánya nem egészségkárosító közvetlenül (ezen lehetne vitatkozni mondjuk), tehát meg lehet csináltatni a fogakat évekkel később is. Ezért van az például, hogy ha hátul egy fogukat kihúzzák, nem esnek kétségbe az emberek. Ha meglesz rá a pénzük, megcsináltatják a koronát. Az amalgámot is betetetik, nem érdekli őket, az ingyen van.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.16. 21:22:42

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Neked is mondom, énrám már 33 évesen is mondták, hogy öreg vagyok...Nem kell ehhez 45-50-nek lenni...

tanato 2016.04.16. 21:24:20

@geegee: @svájci sapka (ch): @DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Itt egy a lényeg:a nyugati államok nem partnerek a családegyesítés ilyetén formájában/idős szülők befogadása halálig/.
Márpedig mint írtam már most is vannak ebből gondok az itthon hagyott szülők esetében,és ezek a gondok csak fokozódni fognak az idő múlásával.
Persze értem én a nyugatiakat,nem óhajtják kifizetni az idősek szociális és eü.ellátását/van nekik is elég beteges idős polgáruk,mert tényleg irgalmatlan pénzbe kerülnek az idősek ilyen relációban.Az eü. ellátást döntő részben ők veszik igénybe magától értetődően.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.04.16. 21:30:11

@tanato: ez így van. Bár én azt gondolom, hogy a mai '70-80-as korosztály egyébként sem mobil. Mindenképp otthon kell megoldani, ami nem egyszerű. Benne vagyunk, 3 idős szülővel. Mindegyik ragaszkodik a saját környezetéhez. A kiszakítás végzetes lehetne. Így ezt tiszteletben kell tartani.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.16. 21:44:16

@zipe moha: ".a saját nyugdíjvagyonukat nem őrizték meg, nem küzdöttek érte, hogy az állam elkülönítse..."
Bzmg, ez már nekem is fáj...
Vazzegh, aki ma 80 éves, az az 1960-as években szerinted mit tudott volna küzdeni bármiért is, mondjuk 1957-ben a forradalmi megtorlások idején????Hogy mondjuk elvigyék egy "kis munkára" Recskre, vagy csak szimplán falhoz állítsák a Biszku Béláék, vagy a hasonlovak??Cimbora, te pálinkával vetted be a gyógyszert??

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.16. 21:48:45

@Józsi01: Nem, nem mondjuk, hogy Magyarország szar...
De, megfordítva az egészet, mondjál már három dolgot, ami Magyarországon jó...
Ááá, nem is, nem is, mondjál csak egyet, egyetlen egyet.Amiben jobbak vagyunk mint a hozzánk hasonlovak, Pl, Cz, Sk, Ro, stb országok.
Nos?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.16. 21:50:23

@viraghh: Egy pillanatig sem hibáztatunk...Ilyen ez, sajnos.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.16. 21:53:54

@tanato: Addig okés, hogy pénzspórolás, de miért pont a fog?Miért nem a bal csukló, vagy a jobb alsó lábszár...setleg a fül.Még azzal is lehet dolgozni, illetve szerintem még azzal se bukna (akkorát) az egészségügy...Ki találta ezt ki?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.16. 22:00:04

@Rébusz: Amit írsz, az eleje teljesen alapvetés nekem is. A második fele már lehet egy magyarázat, de ahogy te is írod, lehet vele vitatkozni.Szerintem is lehet.Vajon van erre valami hivatalos forrás?
Illetve ilyen alapon lehetne még jó pár testrészt találni (aminek a problémájával lehet még valahogy élni, illetve a problémát halogatni), mittudomén, jobb kisujj, bal sarok, ilyenek.De ezeket is ellátják.Szóval nekem ez még mindig nem kerek.De köszönöm a választ... :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.16. 22:04:00

@tanato: Hát persze, hogy nem partnerek, pont ahogy te is írod.Ezt véleményem szerint csak úgy lehetne korrekten megoldani, hogy ha a mama régi országától az új ország költségvetése kikérhetné a sok befizetett tb-t, eü-járulékot, annyjakínját és ennek kamatait.És akkor ez az összeg az új országban elég lehet valamire valameddig.A különbséget meg vagy pótolja a gyermek, vagy egy idő után, ha elfogy a mama pénze, akkor kiesik a szociális hálóból...
Persze, ez utóbbi nem valami humánus dolog, de láttunk már ilyet...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.16. 22:06:30

Alighanem index címlapos volt a poszt...vagy tegnap, vagy ma.Uhh.Vagy csak én vagyok kicsit "frontérzékeny"...
:-)))))))))

2016.04.16. 22:35:27

@geegee: Ha nem akarnak alkalmazni, akkor úgyis találnak valami kifogást...

Rébusz 2016.04.16. 22:45:59

@tanato: nem mindegy, melyik országról van szó. Bizonyos nyugati EU-s országokban más EU-s országok nyugdíjasait azonos jogok illetnek meg. Igaz, hogy folyamatosan megy róla a vita, hiszen valóban sokba kerülnek, de mégsem szüntették meg eddig a külföldről betelepedett nyugdíjasok juttatásait.

tanato 2016.04.16. 22:47:36

@geegee: Ez azért van a mert a fogorvoslás mindig különbözött az általános orvoslástól,még egyetemi szinten is.

tanato 2016.04.16. 22:49:03

@svájci sapka (ch): Az nagyon fontos a megszokott környezet.De ez akkor is borulhat ha minden gyerek külföldön van.Akkor már nem olyan nagy a megtartóhatása pl. a 100 éves öreg háznak.

tanato 2016.04.16. 22:50:30

@Rébusz: Na emiatt kértem én Határátkelőt hogy országokra lebontva próbáljuk meg körüljárni a kérdést családegyesítés idős személyek ellátása más országokban kérdését.

Rébusz 2016.04.17. 00:16:18

@tanato: ez azért nem kis munka lenne:-), megnézni milyen feltételeknek kell teljesülni és mihez. A családegyesítés is egy dolog és az is, ha egy nyugdíjas dönt úgy, hogy külföldön akar élni.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.17. 00:16:28

@geegee: Mondok én neked egy dolgot: a főváros tömegközlekedése. Alig van olyan pontja a városnak, amit ne lehetne elérni tömegközlekedéssel, méghozzá éjjel-nappal. És ha úgy számolsz, hogy a bérlet 9500 forint havonta, azaz nagyjából 30 euró/hó, akkor az azt jelenti, hogy napi 1 euróból keresztül-kasul bejárhatod Budapestet autóbusszal, trolibusszal, villamossal, hévvel, metróval, fogaskerekűvel, hajóval (a felsoroltak összesen hozzávetőleg 300 viszonylatot foglalnak magukban + az éjszakai járatok). Szóval ebben biztosan jobbak vagyunk a szomszédainknál, de más világvárosoknál is.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.17. 00:39:56

@A nagy kékség: Oké, ez egynek jó lehet.Nekem nincs sok személyes tapasztalatom, de olvastam már, hogy az éjszakai lehetőségek javultak, illetve a fonódó villamosok is valós előrelépésnek számítanak.
Kérdés, hogy a környező országokban mennyire jó a helyzet ezen a téren.De az otthoni javulás vitán felüli.

De nem tőled kérdeztem... :D , már csak azért sem, mert tőled ez túl testhezálló válasz.
:-))

Muscari 2016.04.17. 01:48:55

@geegee: ja. Anyósom beutalót kapott a hematológiára. Felhívta őket az időpontért, hát kapott is május végére. Tök szarul van, nem tud másfél hónapot várni, most keresek neki privát orvost. Ki tudja, hogy mi baja van, és másfél hónap az nagyon hosszú idő. A magándoki meg remélhetőleg a jövő héten fogadja.

adg 2016.04.17. 02:05:55

@Muscari: ilyenkor az lenne a fair, ha a tb fizetne a maganorvosnak az allami ellatas tarifajat, az a folottit meg a beteg. Elvegre anyosnak van biztositasa.

Itt ha a bulk billinges orvoshoz megyek az ingyen van, ha maganhoz, akkor a tb kifizeti a 37,50-es tarifat, a fentmarado reszt meg zsebbol.

DieNanny CH 2016.04.17. 07:58:10

@tanato:

Az otthoni városomban nemcsak a húzás ingyenes. Nekem fúrtak és tömtek is, ráadásul az esztétikus, fehér töméssel. Meg volt még fogkőeltávolítás is ingyen.
Szerintem ez attól is függ, az önkormányzat mennyivel támogatja. Ki van függesztve a fogászaton, mi az, ami ingyenes, és mi az, ami térítéses.
Pl a korona 22 ezer/db.
A mellettünk lévő faluban valóban csak a húzás ingyenes, viszont a korona meg 16 ezer/db. (Ezek 8 évvel ezelőtti árak.)

DieNanny CH 2016.04.17. 08:06:13

@geegee:

"mondjál csak egyet, egyetlen egyet."

Nekem az tetszik, hogy van egy olyan építészeti előírás, hogy olyan lakásban, ahol legalább 2 különálló szoba van, a wc-nek is különállónak kell lennie.

És ez nem vicc.
Itt láttam olyan 5 szobás, 100 m2-es lakásokat, ahol az egyetlen fürdőszobában van az egyetlen wc.
Mo-on meg én 2-nél több szobás lakásokban mindig külön wc-t láttam.
Még egy családnál is nehéz megszervezni, hogy ne járjanak egymás nyakába, pláne, ha lakóközösség van. Mert olyankor a veszekedés szinte elkerülhetetlen.

DieNanny CH 2016.04.17. 08:26:07

@A nagy kékség:

Szerintem Bécsben ugyanez - vagy jobb - a helyzet. A bérlet pedig ottani viszonylatban olcsóbb, hiszen az éves az 365 euró. (1 euró/nap).
Ja, és az iskolai nyári szünetben minden!!! 15 éven aluli ingyen utazhat Bécs határain belül. Tehát a vidéki és külföldi gyerekeknek is megéri.
A bécsi gyerekek pedig évi 20 eurót fizetnek az éves bérletükért. (Ez 6 évvel ezelőtti adat.)

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.17. 08:54:01

@geegee: Oké, hát ehhez értek, na. :)

Egyébként ezt nemcsak az utasok oldaláról érdemes nézni, hanem munkavállalói szemszögből (azaz gazdaságilag) is. Ez nagyon sok munkahelyet jelent. Járművezetők, karbantartók (minden ágazathoz külön-külön, azaz nemcsak autószerelők, hanem villamosipari szakemberek, vasútszakmai dolgozók, mérnökök), diszpécserek (ez az első három szektor gyakorlatilag 24/7), aztán oktatók, üzemorvosok, takarítók, informatikusok, adminisztratív részleg. Ezer és ezer munkalehetőség.

zipe moha 2016.04.17. 08:54:44

@geegee: ..csak úgy süt a válaszodból a szándékos mellébeszélés...kit akarsz becsapni még most is???...a nyugdíjvagyont 89' után kellett volna megképezni...mindenkinek....amikor a szocialista vagyon széthordása folyt...mi köze ehhez biszkunak meg annak az időszaknak amiről hablatyolsz??

másrészt ha egy társdalom hosszútávon érdektelen a saját vagyonával és tulajdonával szemben, végig nézi ahogy mindenétől megfosztják, cseléd mentalitással menekül egész életen át...akkor abból kell élni ami maradt....a semmiből....
milyen dolog megélni a máséból...azért mert nekem semmim sem maradt, mert nem voltam és / vagy rossz gazdája az enyémnek???...ha az erkölcsös ami van akkor vissza kell hozni a kommunizmust....nem csak az a tiéd ami az enyém , hanem az enyém is az ami a tiéd...ja, hogy nem kell, rendben?...akkor tessék szembenézni és felvállani azt, hogy nem maradt semmi..

és hogy fáj neked?..nekem is , hogy erről kell írni...de ha ezt akartátok játszani...akkor ezt játszuk...az érem mind két oldalával...

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.17. 09:16:17

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Hát ezzel erősen vitába tudnék szállni (sokat jártam Bécsben, a budapestihez képest, figyelembe véve a város méretét és a lakosság számát is, pocsék a tömegközlekedés, itt az egy főre jutó viszonylatok számára gondolok a nap különböző időszakaiban), de most nem fogok adatokat sorolni, elemzésekbe bocsátkozni, mert az túl szakmai lenne. Azonkívül geegee nem Béccsel kérte az összehasonlítást, hanem a keleti szomszédainkkal.

Rébusz 2016.04.17. 10:46:07

@A nagy kékség: Pár éve vezették be az ottani Zöld párt nyomására Bécsben a 365 eurós éves bérletet (1 nap= 1 euro), hogy többen térjenek át a tömegközlekedésre. Azóta valóban megugrott a tömegközlekedést használók száma. Ennek ellenére én mégis komfortosabbnak tartom a bécsi közlekedést a pestinél, évek, ha nem évtizedek óta bejáratott rendszerük van (átszállások, jegyformák), a metrókban az eligazítás világos, a buszoktól nem lehet megfulladni, lehetne sorolni. De a legfontosabb, amit Magyarországon a 2-es metró felújításával kapcsolatban máig nem értek: a liftek. Hiányoznak. Bécsben minden szükséges helyen van (ha nagy ritkán elromlanak, gyorsan megjavítják). Én értem, hogy sokba kerül a fenntartása is, de egy metró felújításnál, ami nem minden évben van, miért tolnak ki a magyar kismamákkal, kerekesszékesekkel, betegekkel, idősökkel. Szerintem ha valami jó, akkor azt kellene ellesni, mindegy, hogy kelet vagy nyugat.

Rébusz 2016.04.17. 11:06:03

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Bécsben is szép számmal vannak még olyan lakások, ahol a gangon van a wc, esetenként még a szomszéddal együtt is kell használni. Vagy belépve egy 30 m2 alatti lakásba a wc, fürdő, konyha egy előtérben (falak nélkül) van és hátul egy kis szoba.

DieNanny CH 2016.04.17. 11:15:09

@Rébusz:

Mo-on is vannak szép számmal ilyen lakások. Csak, az építési szabályzat már legalább 40 éve tartalmazza ezt a követelményt! Tehát Mo-on kb 40 éve (fogalmam sincs, mióta, de a lakótelepi lakásoknál, amik 2 vagy 2+ szobásak, valamint kb 50 éve kezdtek ilyet építeni), már csak ilyet szabad építeni! (Felújításokra nem vonatkozik.)
Itt viszont 10-20 éve épült lakásokban sincs külön a wc.

Az a 30 m2-es kis lakás az nem tartalmaz két különálló szobát - mivel a konyha a nappaliban van, vagy onnan nyílik.

tanato 2016.04.17. 11:39:40

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Jogos, a tömés nálunk is ingyenes meg a húzás,más nem.de önkormányzata válogatja.Szerencsére a gyerekeknek minden ingyenes.

tanato 2016.04.17. 11:40:56

@Rébusz: Két külön dolog.Ha egy nyugdíjas ki akar települni,vagy egy kint élő család magához akarná venni sokat betegeskedő szüleit.

tanato 2016.04.17. 11:41:55

@tanato: Na a második eset érdekelne országonkénti bontásban.

Herr Géza 2016.04.17. 12:03:23

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: A régi építési szabályzat csak a 2 szobásnál nagyobb lakásoknál írta elö a különálló WC-t, de pl. elöírta "4-5 személy elhelyezésére alkalmas lakásnál" a külön WC-ben a kézmosót is !
Ehhez képest a lakótelepi slózikban jellemzöen nem volt kézmosó a WC-ben, még a nagyobbakban sem.
Mi speciel 1+3 félszobás panelban laktunk, ahol úgy volt külön WC, hogy a fürdö felöl csak egy westernkocsma típusú lengöajtó volt, ami pont egy semmilyen megoldás volt, (de volt rendes ajtaja az elöszoba felöl is) és/de nem volt kézmosó a retyón. Mellesleg a nagy lakásoknál (pl. itt N.o.-ban) sem feltétlenül van önálló WC, de van olyankor két komplett fürdöszoba WC-vel.

Herr Géza 2016.04.17. 12:13:02

@Herr Géza: Ja, a hivatalos "1+3 félszobás" elnevezés gyakorlatilag nappali + 2 hálót jelentett, amiböl az egyik kisebb volt, mint 12 nm (ezért fél), a másik viszont annál nagyobb, gyakorlatilag két egybenyíló félszoba lett volna, köztük egy min. kétszárnyú ajtónak megfelelö "nyílással" a falon.
A trükkös lengöajtós megoldás meg pont a WC intimitását szüntette meg (a fürdö felöl), így ott sokan "befalazták" a lengöajtót, így legalább normálisan elfért a mosógép a fürdöben, viszont emiatt a budi utáni kézmosásért körbe kellett dzsesszelni az elöszoba-konyha-étkezö körön a fürdöig. Na ez sem az a profi megoldás volt.

DieNanny CH 2016.04.17. 12:39:39

@Herr Géza:

Igen, valóban, kézmosó nem volt.

Voltam Traiskirchenben egy lakótelepi lakásban - nagyon szép a kisváros, nem szabad a menekültszállóval azonosítani -, ott sem volt kézmosó. Olyan részen voltam, mint a zuglói Füredi út, panel, panel hátán.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.04.17. 14:16:32

@Herr Géza:
Géza, két teljes értékű szoba felett írta elő?

Herr Géza 2016.04.17. 14:30:13

@diggerdriver: Igen. Szó szerint így volt: "kettönél több szobás lakás esetén....".

Herr Géza 2016.04.17. 14:32:22

@Herr Géza: Azaz, a kétszobásnál még nem volt kötelezö, de hogy a mi hivatalosan 1+3 fél szobás kérónk vajon a matek szerint számított-e (azaz 2 és fél... :D), azt nem tudom. Gondolom amolyan "ki honnan nézi" alapon ment...:)))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.17. 16:05:44

@Muscari: Elhiszem.Otthon egyre nagyobb a szívás ilyen ügyekben.

@adg: Ez bizony így lenne télleg jó.Minimum fel kéne ajánlani a beteg részére...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.17. 16:08:10

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Ez jó dolog, én nem tudtam, hogy van ilyesmi szabályozás.A mienk is 4 szobásnak lett eladva (Magyarországon ez simán 2+2 félszoba lenne) és itt is egybe van az egész vizesblokk.Valóban szar így, pedig csak 3-an vagyunk.És eddig, régi lakásokban lakva itt is mindenhol külön volt.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.17. 16:20:31

@zipe moha: Semmiféle mellébeszélés nem volt részemről, a mai nyugdíjasok akkor voltak fiatalok, akkor tudtak volna tenni ellene.Csak éppen akkor kurvakemény diktatúra volt, talán nem meglepő, hogy nem tudták maguknak kibrusztolni.Alapvető emberi jogokat se tudtak, lásd 1956.

A középső soraidban van valami, hogy mindenki csak nézte, ahogy a kommunisták kifosztják az országot.Nem tudom, mi lett volna a jó megoldás, ha kirobban egy q nagy forradalom, mint mondjuk Romániában, akkor se biztos, hogy az ellopott nyugdíj és egyéb közösségi vagyon előkerül/megmarad.Viszont jelentkezik egy csomú újabb költség, egy sereg ember halála, városok újraépítése esetleg, stb.Nem tudom, melyik lett volna jobb...

A végére meg: azt játszol, amit akarsz; ha kell, disszidálj te is, nem oszt, nem szoroz.Ez a nyugdíjrendszer így is, úgy is halálra van ítélve, csak idő kérdése, hogy mikor dől össze.Egy rendszer működhet csak, ha mindenki azt kapja vissza, amit befizetett, kamatos kamatokkal.
Viszont az öregek le-ingyenélőzése, meg fiatalok nyakán élő koloncként való megbélyegzése az gerinctelen féreg magatartás.Ők egy életen át dolgoztak, vonták tőlük a járulékot és most ki tudja mennyit, meg mikor kapnak vissza.Ők tehetnek a legkevésbé róla, hogy nincs meg a pénz.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.17. 16:22:06

@geegee: "hogy mindenki csak nézte, ahogy a kommunisták kifosztják az országot." Ezt már a későbbi időkre értem, mondjuk a 80-as évek vége felé.A suskus privatizálások és egyebek időszakára.

zipe moha 2016.04.17. 18:25:25

@geegee: .....komám te olyan szelektíve olvasol...hogy elég lenne nekd minden második oldalt leírni..

a nyugdíj tragédiának 89'--UTÁN lett megágyazva...mit hablatyolsz a 60 -as évekről, meg kemény diktatúrákról...???

"Ők egy életen át dolgoztak, vonták tőlük a járulékot és most ki tudja mennyit, "...akkor abból kell megélni...nem az enyémből...ez nem gerinctelenség...hanem a szolidaritás felmondásának a szándéka a gerinctelenekkel a részemről is..mindenki éljen a magáéból, ha az nincs tartsa el a kölyke külföldről...nekem ehhez mi közöm??..még egyszer: ne az enyémet, a mai 40-50- esekét osszuk.....vagy akkor osszuk a tiédet is..ui: persze tudom , hogy akinek ez a mostani állapot kedvez ( merta semmi után is kap valamit...másét..) az a körömszakadtáig gerinctelenen és bármit megindokol , plusz azokat a pártok mögött pártoskodik, kommunistázik vagy bármi amire kérik..akik fenntartják a máséból való élést....akikre pedig az egész buli kárát kiterheli az a rendszer...egy részük még nem érti mi vár rá...egy más részük pedig beint... egy nagy túróst komám..a saját tányérodból egyél..ha meg üres mert kilopták amit te elnézegettél..akkor az a tiéd...nem ám egy másik korosztály jövőjét nyugdíját felesszük, utánunk az özönvíz..hát nem..

zipe moha 2016.04.17. 18:25:34

@geegee: ..ha én nem szólnék..akkor "rossz gazda" lennék ( amit másokon kérek számon , magamon is számon kérem)..de én szólok...még akkor is ha ez egyáltalán nem népszerű....és amikor változás lesz ,az az egy biztos, hogy így nem marad...

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.17. 22:20:12

@Rébusz: A hazai akadálymentesítés katasztrofális, ebben teljesen igazad van, témafelelős pedig évtizedek óta nincs. Most erre mit mondjak? Inkább semmit. S ha már itt tartunk, az úgynevezett alacsonypadlós buszok sem érnek egy kalap szamócát sem. Igaz, hogy egy régi 260/280-as Ikarusra három lépcső vezetett, viszont az utastérben nem volt szintkülönbség. Ma egy alacsonypadlós buszra könnyebb ugyan fellépni, de az utastér szűk, ráadásul csupa lépcső, akadály.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása