oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. április 15. 06:43,  Magyarországon az időseknek nincs becsületük 227 komment

2016. április 15. 06:43 Határátkelő

Magyarországon az időseknek nincs becsületük

Sajátos látlelete a mai Magyarországnak Klári írása. Talán akadnak köztetek, akik emlékeznek még rá, ő az, akinek lánya és unokái Ausztráliában élnek, ottani tapasztalatairól már itt, a blogon is beszámolt (a két poszt itt és itt olvasható). Klári és férje Magyarország északkeleti részén él, és egy ideig gondolkoztam, mennyire illik a blogra ez az írása, de aztán úgy éreztem, fontos lenyomatát adja annak, mi is motivál ma embereket arra, hogy külföldön keressék a boldogulást. (A jórészt Ausztráliában készült képekért köszönet neki!)

Neked is hasonlóak a tapasztalataid? Esetleg teljesen másként látod a helyzetet? Írd meg a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

koalaval.jpg

„Ha tehetnénk, mi is elmennénk ebből az országból, hiszen itt az időseknek (a férjemmel 60 évesek elmúltunk pár évvel) már nincs becsületük, nem veszik már őket emberszámba.

Eddig három alkalommal volt szerencsém kimenni a nagyobbik lányomékhoz féléves időszakokra Ausztráliába. Ők immár 11 éve élnek és dolgoznak Perth-ben, a két kisfiuk.

2010-től kétévenként tudtam az ő segítségükkel kimenni hozzájuk, így mindkét unokám születésekor ott lehettem. Nem tagadom, nagyon vágyom vissza abba az országba, és tudom, érzem, hogy még kijutok majd.

Már csak azért is, mert ott az időseket szívesebben fogadják a munkahelyeken, persze az angol nyelv ismerete alapfeltétel, de már tanulom az angolt, már „nem tudnak eladni”.

Kitartás és szorgalom kell hozzá, na meg egy nagy adag akarat, hogy háromszoros nagymamaként megtanuljak (egyelőre) legalább alapfokon beszélni és meg tudjam értetni magam.

Amit Ausztráliában az eddigi kintléteim alatt láttam, tapasztaltam, az teljesen átértékelte az eddigi életszemléletem. Tudom, hogy ott is drága az élet (nem is kicsit), de kellő alázattal, az ottani szokások elfogadásával, beilleszkedve egy rendkívül humánus, szerethető, harmonikus családot lehet nevelni.

Ha fiatalok lennénk, gondolkodás nélkül mennénk el Magyarországról, ahol szerintem a fiatalok egy jelentős része nem látja a kiutat a szegénységből, a kilátástalanságból, miközben gyerekeket is nevelne.

Egy példa, ami talán jól megmutatja a kontrasztot a két ország között. A következő képen két kórházi reggelit láthattok, az egyik Ausztráliából van, a másik Szegeden készült, mindkettő 2014-ben. A lányomnak akkor született kisfia, és állami, nem magánkórházban.

korhazi_koszt.jpg

A férjem még négy éve adott be egy kérelmet a munkahelyéhez, az Észak-magyarországi Vízművekhez, ahol nem a szakmájában alkalmazták, hanem karbantartóként nettó 97 ezer forintos fizetésért.

Kérte, hogy legalább beszélgessenek el vele, hogy ne a füvet kelljen érettségizett vegyészként nyírnia, vagy éppen a döglött kutyát ásassák el vele 62 évesen, de a kérését meg sem hallgatták.

level.jpg

A férjem fűnyírás közben egyszer eltörte a lábát, térdprotézissel most, pár nap múlva megy vissza a 100%-os baleseti táppénzéből dolgozni. Azt viszont még mindig nem tudjuk, hogy hová helyezik majd, figyelembe veszik-e, hogy már nem fiatal, és tekintettel lesznek-e a végzettségére, és arra, hogy talán nem árkot kellene vele ásatni, vagy füvet nyíratni.

Ennyi megalázást még soha nem kapott a férjem, pedig akár meg is becsülhetnék a tapasztalatunkat. Ha csak 8 hónappal idősebb lenne, már elmehetett volna nyugdíjba. Sajnos úgy látom, itthon olyan rendelkezéseket hoznak (nem csak a fiatalok rovására), hogy még véletlenül se legyen nyugalmuk az embereknek.

Nem véletlenül mennek el annyian ebből az országból, és keresnek másik befogadó országot, még akkor is, ha „vérzik a szívük”, hogy mindent, és mindenki hátra kell hagyniuk.

Itt egy korrupciós „kaparj kurta” politika folyik, ahol mindenki a saját zsebére játszik. Sógort, komát, rokonságot segítik a legjobb helyekre, ahol aztán „láblógatással” keresik meg nemegyszer a közel félmilliós (nem megérdemelt) fizetésüket.

Nem szívesen lennék most fiatal, mert azt látom, amit nagyon sokan mások is, hogy szétszakadt az ország. A szegények teljesen lecsúsztak, a középréteg is egyre szegényebb lesz.

Ugyanakkor van egy olyan réteg, aki szégyentelenül, könyörtelenül, mindenkin átgázolva gazdagszik, szedi meg magát, és gyűjti össze (még a dédunokájának is) a vagyont.”

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr488629310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csőcsere 2016.04.15. 06:58:49

Tetszik a mosoly a parti képen. :-)
Gratula az angolhoz, csak így tovább! A legidősebb tanítványom 68-69 évesen tanult meg angolul, az amerikai rokonai külön megdícsérték a szép kiejtésért.

Golf2 2016.04.15. 07:00:14

Nagymamákat befogad AUS?

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.15. 07:14:34

Azért a korrupció, a megvesztegetés, az offshore nem hungarikum, nem kéne már megint úgy beállítani ezeket a dolgokat, mintha ez a jelenség csak itthon létezne. Mint ahogy elöregedő társadalom sem csak itthon van, és mint ahogy egyre több nyugati országban tolják feljebb a nyugdíjkorhatárt. Szóval a probléma egy része nagyon is globális.

Én nem is a hatalom oldaláról közelíteném meg ezt a kérdést, hanem az egyén oldaláról. Mert azt látni kell, hogy itthon az embereknek (legyenek fiatalok vagy idősek) nem azért nincs becsületük (pontosabban nem CSAK AZÉRT nincs becsületük), mert a hatalom elnyomja őket, hanem azért, mert itthon az emberek (általában) egymást sem becsülik.

Jó példa erre bármelyik nagyobb buszvégállomás. Vannak emberek (nem kevesen), akik képesek akár egy vak embert is félrelökni, csak hogy elérjék a nyavalyás buszt. Csak az önös érdek számít, semmi más. Szóval a problémát nem mindig fent kell keresni. Sajnos az egyén is felelős azért, hogy itt tartunk.

Szerintem.

tanato 2016.04.15. 07:14:58

@Golf2: Én is erre vagyok kíváncsi :Ausztráliába családegyesítés címén bejuthatnak e,idős beteg kelet-európai rokonok?
Ha igen az orvosi,kórházi,gyógyszer költségüket/Idős korban ez a legnagyobb kiadási tétel,nem a ruha meg az élelmiszer/
automatikusan állja e az ausztrál állam?
Egyébként érdekelne hogyan állnak ehhez a kérdéshez/családegyesítés,idős,beteges rokonok,eü,gyógyszerszámla/ a nyugati országok akár államonkénti lebontásban is.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.04.15. 07:37:40

hogyan törhet el az ember lába fűnyírás közben? érdekel az eset, jobbulást!
nem a posztíró az egyetlen idősebb, akinek ez jár a fejében.

ugyanakkor - minden tisztelet mellett - a most nyugdíjba lépő, illetve már 10-15éve nyugdíjas generáció alaposan felelős választásai okán abban, milyen állapotban is van az ország. nem véletlen, hogy sok fiatal még csak esélyt sem lát változásra: mindig lesz 1-1,5m választó, aki örömmel szavaz a Pártra.

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2016.04.15. 07:45:14

nagyon energikus!!! szuper hogy ilyen tavolra is hajlando a poszterina elutazni!

sok sikert az angolhoz es a kikoltozeshez

naiv kerdes: csaladegyesitessel nem mehetnek oda? (bar altalaban az lefele agra vonatkozik talan, de hatha nemcsak)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.04.15. 07:46:14

A nagyi egy kicsit too much...

Ezzel a kórházi reggelivel ki lehet kergetni a világból.
1. / A kórház nem szálloda.
2. / Másrészt megkérdezem, hogy az ausztrál reggeli mibe fáj havonta?
;)
Nem 6800.- forintba, biztos.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.04.15. 07:58:21

@svájci sapka (ch):
Semmi baj nincs a kórházi reggeli parhuzammal.
Wc papírt is vinni kell sok helyre pedig nem szarni mész oda.
Vannak alapvetések azért.
Az árát is lehet felemlegetni csak nem forintosítva hanem a fizetések arányában.
Mindjárt nem olyan olcsó az ellátás.

Irbisz 2016.04.15. 07:58:27

Sajnos jo latlelet, real is iras a jol teljesito orszagrol.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.04.15. 08:01:38

Azt az egyet soha nem tudtam megérteni Magyarországon hogy 50 felett miért nem ember az ember.
Rengeteg dolog szól az mellett hogy ökez alkalmazzák aztán mégsem.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.04.15. 08:11:16

Jaaa, ma a minden szar otthon téma van? Bocs, benéztem...
:D

Irbisz 2016.04.15. 08:12:23

@adamskij:
"Hogyan törhet el az ember lába fűnyírás közben? érdekel az eset, jobbulást!"

Eleg könnyen. Az elbotlas, elcsuszas sok munkahelyen a leggyakoribb, munkaorakiesessel jaro baleseti ok. Nalunk is volt ebböl mar kettös keztörestöl sulyos szalagszakadasig minden, ez csak (bal) szerencse kerdese.
A baleseti okokat nezegetve ("legföbb ertek az ember", es "safety first" ugyebar) a CEO azt mondta a munkavedelmi vezetönek, az hozna egyertelmüen a legnagyobb javulast, ha megtanitanank az embereket jarni :)
Ennek következteben volt on-line jarasbiztonsagi oktatas es teszt (nem tudom mi volt a valodi neve), ahol nemcsak a munkakörnyezetben, de az irodahazban es munkabajaras közben elöfordulo ilyen tipusu veszelyekröl volt kepes oktatas (rosszul leragasztott szönyeg veszelyei, magassarku cipö kockazatai, mire ügyeljünk jaras közben, mit (ne) csinaljunk stb.), valamint a lepcsöhazakban megjelentek a helyes (balesetmentes) lepcsöhasznalatra vonatkozo feliratok, vizualmenedzsment elemek :)
Azt mar nem tudom lett-e kimutathato eredmenye a kampanynak.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.04.15. 08:15:24

@diggerdriver: Tudod hogy van ez legyél 25 éves minimum 10 év munkatapasztalattal.

tanato 2016.04.15. 08:15:54

@svájci sapka (ch): Na ezért raktam fel a kérdéseimet pontosan.itthon lehet családegyesítés címén behozni az idős,betegeskedő rokonokat akár Ukrajnából ,akár a volt Jugoszláviából,akár Romániából vagy máshonnan.És utána gyakorlatilag a teljes eü,gyógyszer,kórházi ellátását/ami a legnagyobb idős korban,más kiadásokhoz arányítva/ a magyar Állam fizeti/közpénzből/ nagyvonalúan,pedig az illető egész életében ROmániában,Jugoszláviában vagy a volt Szovjetúnióban fizette a TB-hozzájárulást.
SVájcban pl. hogyan működik ez?Lehet családot egyesíteni idős betegeskedő felmenőkkel és ha igen automatikusan SVájc állja az eü. költségeit az illetőnek?

HardPötty 2016.04.15. 08:22:07

@adamskij: a magas fűbrn belelèp egy gödörbe és elesik... mi olyan hihetetlen ebben. Tuti nem golfpàlyát nyiratnak vele...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.04.15. 08:22:20

@ChristineK:
Egeszen egyszerűen senkinek semmi köze hozzá hogy hány éves vagyok ha a munkám elvégzésében nem hátraltat.
Vannak speciális munkakörök ahol erthető okokból szamít a kor. A többség az nem ilyen.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.04.15. 08:24:43

@HardPötty:
Bizony.
Biztos vettek fel és ott annyi a tereptárgy hogy minden lépésre esik egy.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.04.15. 08:24:58

@tanato: Persze, elméleti lehetőség van. Ha a család garantálja, hogy eltartja mamát, papát vagy mindkettőt. És ebben az esetben nem elég a "bemondás". Igazolni kell a jövedelmet, van-e elég hely az idős szülők elhelyezésére, stb.
Az állam egy kanyi fillért sem ad rá.
Miért tenné? Nem itt éltek, nem tettek egy fillért se az államkasszába.
Ha nem teszel be semmit, nem kapsz semmit.

18 éves kortól kell fizetni a "felnőtt" e.ü. biztosítást (akkor is, ha tanul a gyerek). A lányom még tanul, havi 400.- frank a biztosítása, 500 frank önrésszel. És ez az alja, ennél csak drágábbak vannak. :(
Ahogy idősödik, egyre több lesz.
Ebből kijön a reggeli is.
:)

Hari Seldon 2 2016.04.15. 08:25:20

"Ha tehetnénk, mi is elmennénk ebből az országból, hiszen itt az időseknek (a férjemmel 60 évesek elmúltunk pár évvel) már nincs becsületük, nem veszik már őket emberszámba."

A 60 éves nem idős. (még pont belefér a középkorúba)

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.04.15. 08:36:09

@Hari Seldon 2: Egy országban ahol 70 az átlagéletkor ott szerintem a 60 az már igencsak idősnek számít. De amúgy is a 60 akkor lenne középkorú ha ténylegesen tudna az ember 120 évig élni.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.04.15. 08:39:37

@diggerdriver: Igen, ennek valóban így kéne lennie, de sajna nem így van. Még itt az angoloknál sem. Férjem mióta betöltötte az ötvenet azóta észrevette hogy már nem olyan kelendő a munkaerő piacon mint mondjuk akár öt évvel ezelőtt.

Din Serpahis 2016.04.15. 08:41:22

@svájci sapka (ch): Na de egy 18 evesnek miert kell 500 CHF onresz? Nekem 2500 van, igy valami 200 CHFet fizetek az Assuranal.

micsoda? 2016.04.15. 08:42:16

"....itthon olyan rendelkezéseket hoznak (nem csak a fiatalok rovására), hogy még véletlenül se legyen nyugalmuk az embereknek."
Tökéletes leírása az itthoni helyzetnek.
Napokban gondoltam arra, hogy bár mennének el innen a gyerekeim is, amig még befogadják őket. Nem lesz jobb, csak végig kell nézni történelmünk egész folyamán.Szerintem bennünk van a hiba, igy vagyunk kódolva.

Mégis szeretjük magyarságunkat, mint anya a beteg gyerekét. Csak egy életünk van, jogunk van úgy élni, mint a szerencsésebb országban élőknek, mint a szomszédos Ausztriában.

Egyetértek, Magyarországon nincs becsülete az idős embernek, lásd a nyugdij emeléseket. Az idős emberek több mint 50 %-a él 100 ezer forint alatti nyugdijból. Szerencsére a kis vidéki településeken még tisztelik az időseket. Jó fogadni a gyerekek köszönését, az utazásnál is érezhető az előzékenység.

adg 2016.04.15. 08:43:45

@Golf2: @tanato: Nagymamak is kaphatnak vizumot letelepedeshez. Roppant nehez es idoigenyes, de nem kizart. Dologzni nem tudom, hogy fog-e.

@svájci sapka (ch): A brutto jovedelem 1.5%-at kell fizetni. Ha a jovedelem eler egy szintet, akkor még 1%-ot kell fizetned, kiveve, ha van magan biztositasod, akkor ez a masodik 1% nem kell.
Egyebkent otthon sem 6800 ft ha van munkad.
Ha orvoshoz kell menni, akkor a medicare fizet egy x osszeget. Ha az orvos ebbe belefer, akkor annyi, ha dragabb, akkor zsebbol fizeted. Van egy rakas orvos, ahol belefer.
Korhazat meg nem probaltuk, amennyire tudom, az allami korhaz az ingyenes. Nekunk van magan biztositasunk, igy ha kellene, mehetnenk magankorhazba ingyen. illetve az onerot kene fizetni.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.04.15. 08:44:49

@Din Serpahis: Kevesebbel sem lenne 300 alatt.
Nekem is 2500 az önrész és 350-t fizetek.
Mi a titka, hogy te ilyen keveset fizetsz?
Én akármelyiket biztosítót nézem, max. 320-ra tudnám leszorítani.

©________ 2016.04.15. 08:45:04

@A nagy kékség:

Mar ugy erted Budapesten.
Ezzel nem tudok vitatkozni.

©________ 2016.04.15. 08:46:00

@adamskij: mondjuk van egy kis dog kutyaja, aki a fuben kis godroket rejt el:-)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.04.15. 08:47:55

@adg: Köszi. Ez nem sok, valóban. Itt mi marha sokat fizetünk.
Tudom, hogy otthon is van aki többet fizet, csak herótom van már ettől a fikázástól.
Pont ettől a korosztálytól.

©________ 2016.04.15. 08:50:47

Munkakeresok ferfiaknak pedig tudom ajanlani a katasztrofavedelmet, brutto 240ert keresnek kepzettseg nelkuli kemenyseproket, kepzetseggel 360, vezetoket 460.
De meg a 240 is tobb, mint egy ketmuszakos bolti eladoe.

Csodabogár 2016.04.15. 08:52:32

@tanato: Ne bosszants már kora reggel. Svájcban a saját betegségedet is magadnak kell biztosítani. Persze mehet be akárki ha milliomos a család és vállalnak minden felmerülő költséget.
Rég volt, de biztos ma sem változott, mikor Apámat meghívtam Svájcba, akkor alá kellett irnom, hogy ha meghal vállalom a temetés költégeit is. Ezen minden alkalommal külön kiakadtam.
Elhiszem, hogy a poszterinának nagyon tetszik Ausztárlia. Vendégségben minden mindig szép. Már volt, nem egy ismerősöm aki kivitette a mamát magához Amerikába, ahonnan aztán pár hónap mulva visitozva menekült a mama haza. Fiatalok dolgoztak, ő meg egyedül ült otthon, nem volt kihez szólni. A kinti jólétben élő gyermek, akkor tesz jót ha küld haza pénzt. Megfelelő havi kerettel remekül lehet élni Magyarországon.

adg 2016.04.15. 08:53:33

@ChristineK: "Egy országban ahol 70 az átlagéletkor"
Marmint a varhato elettartam. :D

@tanato: Masik opcio szokott lenni, hogy turistakent jon a nagyi. Ma mar lehet kerni 3 eves turistavizumot is, ha jol emlekszem, bar nem vagyok benne biztos, es nem tudom a felteteleit sem, mert nem erint.

Csodabogár 2016.04.15. 08:57:20

@micsoda?: Köszöngetésre nem vágyom, viszont döbbentem vettem tudomásul az elmult 1-2 évben, hogy a 30 körüli korosztály átadja a helyet a buszon és villamoson. A tizenéveseket elfelejtették erre megtanítani.Persze nem hatvan éves vagyok. Akkoriban kikértem volna magamanak.

Hari Seldon 2 2016.04.15. 08:59:07

@ChristineK:
Nem matematikai középre gondolok. (ne legyünk már ennyire kockák)
Ilyen alapon csak a 35 éves lehet középkorú.
Arról van szó, hogy megfelelő életvitellel még egy 60 éves simán élhet egészségben pár évtizedet.
Javul az életminőség, és életkilátások.
Valahol azt olvastam, hogy a Skandináv országokban és nyugaton pár helyen, a várható születéskori életkor most a lányoknál meghaladja a 100 évet.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.04.15. 09:07:19

@Hari Seldon 2: Magyarország viszont nem tartozik azon országok közé ahol látványosan emelkedne a várható élettartam.

@diggerdriver: Szerencsés vagy. :)

tanato 2016.04.15. 09:09:42

@adg: Köszi az infót,azért is tettem fel a kérdést,mert szerintem egyre több ilyen eset lesz a jövőben,hogy a nyugatra költözött kelet európai gyerek magához szeretné venni idős betegeskedő anyját vagy apját.Persze ha a fogadó állam nem lesz olyan nagyvonalú az eü.ellátások finanszírozása terén mint a magyar hasonló esetben ,nagyon nagy problémák lesznek.

©________ 2016.04.15. 09:10:04

@Csodabogár: csak ket kerdesem van:
Miert kellett alairni? Alairas nelkul ki fizette volna?

Ha a mama hazajott, itthon hogyan beszelget a gyerekeivel tobbet? Igy mar nemcsak dolgoznak napkozben, de azon kivul is kurva messze vannak?

tanato 2016.04.15. 09:17:34

@svájci sapka (ch): Neked is köszönöm az infót,ha Svájcban sem lesznek olyan nagyvonalúak az idős hozzátartozó eü.költségeit illetően mint mi itthon,akkor nem valószínű túl sok családegyesült kelet európai idős ember,ott sem.
AZ biztos hogy itthon minden idetelepült holland ,belga stb. idős személy a 6800 befizetése után kap TAJ kártyát és teljes eü. ellátást.Nemrégen jártam én is egy idős 80+ holland néninél a fiával együtt települt ide már vagy 5 éve egy erdei tanyára,persze állandóan beteg többet van kórházban mint otthon,jobb nem is kiszámolni mennyi lehet ennek a költsége.Magyarul persze nem beszél a fia fordítja angolra,magyarul ő sem sokat tud,azután vagy értik a kórházban amit mond vagy nem.

tanato 2016.04.15. 09:19:05

@Csodabogár: Neked is köszönöm az infót,mint fentebb említettem egyre gyakoribbá fog az a kérdés válni. AHogy nő a kimenők száma és az itthon maradt szülők életkora.

tanato 2016.04.15. 09:21:33

@Babette©: Ha nem írta volna alá sztem egyszerűen be sem engedték volna aput.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.04.15. 09:22:36

@Babette©: Bocs, hogy morbid leszek, de temetetlen nem maradhat.
Ha nem írod alá, akkor nem maradhat. Ennyi.

@tanato: Itt nagyvonalúak? Ááááá.
A külföldön élőknek két választásuk van: ha megengedhetik maguknak, akkor kiköltöztethetik őket (szerintem nem túl jó megoldás kiszakítani egy idős embert a megszokott környezetéből), vagy otthon fogadnak egy ápolót / idősotthon.
Tegyük hozzá, otthon élve sem könnyű a megoldás, ha a család dolgozik.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.15. 09:30:07

@Babette©: Igen, köszönöm a kiigazítást. Én mindig a fővárosi állapotokról írok. Talán vidéken kicsit nyugodtabb az élet, jobban működik az egymás iránti tisztelet, odafigyelés.

Kovi1970 2016.04.15. 09:30:27

Na jó, valamit tisztázzunk.

Kint az időseknek nem "becsületük", hanem eredményeik vannak.

Ez az a generáció, amelyik a háború romjaiból felépítette az országot, a saját egzisztenciáját majd megalapozta a következőét is, gyakran további ingatlant biztosítva de ami sokkal fontosabb iskolát és életszemléletet biztosítva.

Nyugaton ez a réteg nagyon megbecsült, nem mert "öregek", hanem mert sok eredmény van mögöttük. Ez a generáció veszi a Mercedesek nagy részét (és ők több autót adnak el a kontinensen, mint a Suzuki), az utazási irodák fő célpontja, komoly és fizetőképes, megbecsült vásárlói réteg.

Az a fajta túlélőbajnokság a leárazott parizerért szinte ismeretlen odaát, az emberek 90%-ának. Nyilván más a történelmi kontexttus, de alapvetően nem szabad abba a hibába esni, hogy adottnak veszünk hazai dolgokat odaát, és csak azt nézzük ami a saját szempontunkból rosszabb.

Az érdekes különbség viszont amit látok itthon, hogy úgy általában az időseknek több tiszteletet adnak. Magyarországon fiatalokat sokkal tradicionálisabban nevelik, és nem látok olyan jelenteket a buszon mint nyugat Európában.

Szerintem itthon több tiszteletet kapnak az idősek.

tanato 2016.04.15. 09:37:20

@svájci sapka (ch): Ez egyre nagyobb probléma lesz.Egyre többször szólnak nekem is régóta kintre költözött ismerőseim hogy csináljak már valamit idős betegeskedő felmenőikkel.olyan is volt hogy szólt a mama a kiint élő fiának hogy gyenge,a gyerek már passzolta is rám a felelősséget,azonnal szólt hogy nézzek már rá.
Azután kimentem a néninek semmi megfogható baja nem volt a kora miatti gyengeségen kívűl,csak azt szerette volna elérni hogy a gyerek hazajöjjön meg többször hívja fel mert egyedül érzi magát.
Szoktam is mondani a kinti komáknak ,hogy oké az orvosi részt vállalom a mamánál vagy a papánál,de hazavinni nem fogom őket.Néhányan erre meg is sértődtek.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.04.15. 09:41:45

Igen, tapasztalom a problémát.
Az én szüleimhez is havonta megy az orvos. Mondjuk, én ennél többet nem is várok. Nem is lehet, nem az ő dolga, de olyan megoldást kell keresni, ami megfelelő. Nem egyszerű. Mi még ezer km távolságból meg tudjuk oldani, de sokan ennél jóval messzebb laknak.

tanato 2016.04.15. 09:56:06

@svájci sapka (ch): Na igen, ezért sarkítottam ki ezt a kérdést ebbe az irányba mert én napi szinten benne vagyok a külföldön élő gyerek itthon élő betegeskedő egyre idősebb szülők problémájába.És ha a családegyesítés az általad leírt financiális problémák miatt nem életképes nagy számban,akkor a probléma csak egyre fokozódni fog.

sellőlány 2016.04.15. 09:58:01

@svájci sapka (ch): Azért néhány számot pontositsunk. A havi min. eü hozzájárulás idéntől 7050 Ft (a nem biztosítottaknak). Persze tudjuk, hogy az átlagember nem ennyivel járul hozzá az egeszsegügyhöz. Az átlagember a bére után adózik, az alábbiak szerint. A munkavállalóktól kerül levonásra, a bruttó bérből, a 16 % személyi jövedelemadó, a 3 % pénzbeli egészségbiztosítási járulék, a 4 % természetbeni egészségbiztosítási járulék, a 10 % nyugdíjjárulék, és végül az 1,5 % munkaerő-piaci járulék. A munkaadó ehhez hozzáadózik még 27% szociális hozzájárulási és 1,5% munkaadói adót. Az átlagember ezen felül minimális módon használja fel az eü járulék hányadát. Magán fogorvoshoz, nőgyógyászhoz, szemészhez jár, állami intézményekhez pedig jóformán ambuláns szakrendelésre. Mivel a diagnózist a háziorvos állapítja még, a beutalót is ő adja, sokszor teljesen felesleges szakvizsgálatokra is, vagy pont olyanra nem, ami szükséges lenne. Ez pénzpazarlás. Ezeknek a vizsgálatoknak egyébként létezik egy listaáras tételezese. Utána lehet nézni, hogy egy átlag adózó bérének adótartalma milyen módon fordítódik az egeszsegügyre, ha egyáltalán. Az ország lakossága másrészt elöregedett. Ők itt élnek és rendszeresen szorulnak orvosi, kórházi szakellátasra, a régen befizetett járulék sokat felőrölte a rendszer, viszont többen vannak, mint az aktív keresők. A munkaképes, pénzkereső réteg jelentős hányada külföldön él és boldogul vagy munkanélküli, esetleg évekig gyesen van. Vegyük csak a külföldre távozott, jól ismert 500 000-es számot. Lehet szorozni, elég csak átlagbérrel. Szerintem nem fair semmilyen biztosítási alapú rendszerhez hasonlítani a magyar eü-t. Nem szándekozom védeni, mert engem is elkeserít, csak a miheztartás végett írtam.

zipe moha 2016.04.15. 10:07:09

..." Magyarország nem szereti az időseket...nincs becsületük az időseknek.."-írja a hölgy.
Nézzük csak: felosztó-kirovó a nyugdíjrendszer....ami azt jelenti , hogy az itthon dolgozóktól levont járulékból fizetik a nyugdíjasokat ( 1 ft nyugdíjvagyonuk nem lévén..)...a hölgy (és a férje)hamarosan nyugdíjas lesz...vagy már az...az ő gyereke nem fizet ide járulékot ( ki van mentve az országból..) tehát a a saját szülei nyugdíját más gyerek termeli ki....pl mi , ami aktívak...aki amellett, hogy a késői gyerek vállalás miatt gyerekeinket is..és a hosszabb élettartam miatt szüleinket is támogatni kell majd...alig nyugdíjra számíthatunk....még mások szüleit is eltarthatjuk...

Szóval ez az ország az embereket nem tiszteli...és akit lehet kihasznál, kizsigerel...és aki tud kihasználja és kizsigereli ezt a helyzetet.....ez nem normális, de ha így játszunk...mert így játszunk..akkor semmit se várjunk el egymástól..Szép napot!

egy dologgal értek csak egyet...

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.04.15. 10:14:05

@sellőlány: Abban igazad van, hogy almát a körtével nem lehet összehasonlítani, de kérdem én, be lehetne vezetni egy nyugati tip. biztosításon alapuló eü. rendszert?
:)

pamut 2016.04.15. 10:33:37

Jó poszt volt, köszönöm. Mindig letaglóz Ausztrália szépsége, egyszerűen felfoghatatlanul gyönyörű.

sellőlány 2016.04.15. 10:41:07

@svájci sapka (ch): Én támogatnám, de sajnos az itteni politika még nem érett még erre.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.04.15. 10:46:26

@sellőlány: Meg az emberek sem. :(
Tisztelelt a kívételnek.
Persze, egy egész más rendszerben szocializálódott az 50 + generáció.
Ezért sem szerencsés az összehasonlítgatás (nem csak a kórházi reggeli témában).
Nem egyszerű kérdés ez.

Hari Seldon 2 2016.04.15. 10:49:19

@ChristineK:
Igen, igazad van, de én nem Magyarországra gondoltam...
Például az én három lányom is itt fog felnőni.

Ginix 2016.04.15. 10:57:42

@svájci sapka (ch): én 225-öt fizetek és 1000 az önrészem. eddig mindent fizettek, amire szükségem volt és sajna tavaly elég sok dologra volt szükségem:(
előtte 2500-as önrésszel meg 160-at fizettem, amit levittek a következő évben 150-re, mert nem jártam dokihoz egyáltalán:)
group mutuel - avenir

sellőlány 2016.04.15. 10:58:46

@svájci sapka (ch): Szerintem a jelenleg kereső réteg elfogadó lenne egy finanszírozható biztosítási rendszerrel. De nyilvánvaló vesztese lennenek az 50+ kategória, ezért az ő részüket államilag támogatni kellene. A probléma csak az, hogy egy ilyenfajta átalakítás stabil politikai hátteret igényel és a társadalom bizalmát. Nagyon jó esélyek lettek volna egy ilyen rendszer elindítására a 90-es években, mostanra kinőtte volna magát, lenne választási lehetőség. Erre mostanság nem látok esélyt. Az államilag finanszírozott magánkórház projektet ne is vegyük ide.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.04.15. 11:14:25

@Ginix: Köszi, megnézem. :)
Én 8 éve vagyok egynél, de ahogy látom a hűséget csak a díjak emelésével "hálálják" meg. Ja, és még egyszer sem voltam orvosnál.
A lányom biztosítója meg kész katasztrófa.
:(

@sellőlány: Ezt én is így látom.
:(

Hari Seldon 2 2016.04.15. 11:17:59

OFF

Na, végre egy jó cikk a Tesláról.
(és hogy tényleg mennyire megy a hypolás, és az "Apple hatás", meg lehet nézni a cikk utáni kommenteket)

www.origo.hu/gazdasag/20160414-tesla-model-3-elon-musk-elektromos-auto-autopiac-autoipar.html

ON

DieNanny CH 2016.04.15. 11:25:43

@Irbisz:

Nálam az óvónőképző szakközépben még kötelező volt óvodai gyakorlatra a magas szárú fűzős fehér vászoncipő.
Mikor dolgozni kezdtem, elég volt a papucs is, pedig ott aztán minden pillanatban nagy a rizikó a "félrelépés"-re.

SzZoole 2016.04.15. 11:33:07

@zipe moha: te,nem bantaskep,de sok ilyen IQ nuku el meg Mo.-on?
Ezzel a gondolatmenetel mi a uk-ban elok is mondhatnank,hogy a mi befizetett adonkbol tartja el az Unio Mo.-ot,mivel a uk a masodik legnagyobb befizetoje az unionak.
Bellend......

DieNanny CH 2016.04.15. 11:44:00

@svájci sapka (ch):

Én úgy tudom, pár éve próbálták - valami olyan módon, hogy bedobták valami bulvárba címébe - és akkora ellenállása lett, hogy gyorsan el lett felejtve...
Ehelyett előadásokat, szórólapokat, tájékoztatásokat kellett volna tartani, jó sok hónapon keresztül, hogy mindenki megrágja magának, feltehessen kérdéseket, és utána elkezdeni bevezetni.

DieNanny CH 2016.04.15. 11:46:58

@Ginix:

Nekem KPT, 240/hó, 2500 önrész.

MésG 2016.04.15. 12:26:47

@tanato: van. de nagyon drága.

Határátkelő 2016.04.15. 12:31:44

@pamut: Kérlek szépen, hogy egy bizonyos szint alá ne menjünk le. Nem kell a másikkal egyetérteni, de a vitát lehetőleg normális hangnemben folytassuk, ha kérhetem. Köszönöm. (A kommented ezért kiveszem.)

pamut 2016.04.15. 12:40:25

@Határátkelő: Érdekes hogy az én kommentem kiveszed, de kékség kommentjét amiben igen inkorrekt dolgokat írt, bennhagyod. Te tudod.

P.Elliot 2016.04.15. 12:40:39

Hat azon a korhazi reggelin nekem is megallt szemem hogy nem jo osszehasonlitas mert nem ez a fontos ha az ember korhazban van. Regen amikor fiatal voltam a hetvenes evekben meg elotte a korhazi reggeli vajas, lekvaros kenyerbol allt meg jol felvizezett tejeskavebol vagy teabol, megcsak nem is felvagottbol mint a kepen van, vacsora sokszor tejbegriz vagy olcso parizer vajas kenyeren, az ebedekre nem emlekszem de az sem luxushelyrol kerult ki. Nem panaszkodott senki, vittek potlast illetve mindenki tudomasul vette hogy nem nyaralni van itt, majd eszik rendesebben ha hazamegy.
Voltam itt Usaban korhazban es valoban etlaprol lehet rendelni, bo es normalis eteleket, nagyon sokfelet ha az orvos nem szol bele a betegseg miatt de nem ezt tartottam fontosnak hogy jo legyen a kaja. Kit erdekel az ennivalo, a fontos hogy gyogyitsanak meg minel hamarabb, majd otthon eszek...
Tenyleg, regen senki sem lazadozott hogy milyen vacak otthon a korhazi ennivalo most meg mint latom hogy gyakori tema.

Muscari 2016.04.15. 12:51:39

@svájci sapka (ch): nalunk nem kell fizetni az egeszsegugyi ellatasert, megis jo a korhazi kaja.

adg 2016.04.15. 13:02:32

Hogyne lenne fontos a korhazban a minosegi etel. Nem mindenki tud potlast vinni, vagy kiegesziteni. A felepuleshez nagyon is hozzatartozik, hogy ne szarral etessek az embert. Amikor a szememmel voltam korhazban, akkor az volt a szobaban a program, hogy amikor a noverke kitette a labat reggeliosztas utan, akkor ki talal bele a kajaval a kukaba. Adtak egy fel szelet kenyeret vajas felevel a hungarocell talcara forditva, meg valami ocsa felvegottutanzatot a tetejere, es ezt 20 meter folpackkal korbetekerve. Undorito volt es messze elegtelen. Ezen kivul kidobott penz. Szo szerint. Ha valaki nem tudja kiegesziteni, az nagyon megszivta.
Azutan 2013-ban voltam ismet, bestoppoltak a servemet koltozes elott. Oriasi fejlodes volt, bar en pont nem kaptam enni, de a szobatarsam egesz ennivalo kinezetu kajat kapott, es nem is volt rossz. Allitolag.
Ugyanaz a korhaz volt, azota mar biztos okorsutest rendeznek delutanonkent, borkostolassal egybekotve. :)

A 70-es evekben meg persze, hogy nem reklamalt senki nagyon, nem volt meg elannyira az emberek elott a kep a rothado kapitalizmus korhazairol es kajavalasztekarol.
Azzal meg a vilagbol ki lehet kergetni, hogy mit sir valaki, a 70-es evekben is szar volt, es megis itt vagyunk. (Ja, azert meg sem, csak elkoltoztunk, de mindegy) Folosleges minden fejlodes, regen is eltek emberek.

P.Elliot 2016.04.15. 13:03:59

Nekunk itt mint nyugdijasnak a Medicare ingyenes de csak 80%-ot fizet, a 20 % az en koltsegem, erre viszont kitalaltak hogy lehet kotni biztositast, en es a ferjem fizet havonta kb. 500 dollart erre. Nem, nem erzem megterhelonek ha belegondolok hogy egyetlen centet nem fizetek, meg vizitdij sincsen ezzel ha orvoshoz megyek, ha specialistahoz, nagyon magas szintu ellatast kapok erte orvosi, korhazi, utigondozasi vonalon.
Van aki persze jajgat hogy dehat a nyugdijbol nem telik erre. Ezert kell meg dolgozos koraban gondolni mindenkinek arra hogy nyugdijas lesz egyszer es arra ugyanugy fel kell keszulni mint egy csaladalapitasra, tenni is kell erte valamit idoben.
Keves nyugdiju emberek egyszeruen nem valtanak kiegeszitot, ha jon a szamla nem fizetik ki, behajtani nemigen tudjak rajtuk, egy ismerosom egyetemistakat tart a hazaban akik nagyon szepen fizetnek meg felre is tud tenni belole mint mondja, iegeszitot valtani mert a nyugdija keves, szinte csak az alap mert otthon vakarozott amig mas dolgozni jart, nem, mint mondja nem erzi terhesnek a diakok jelenletet a hazaban mert eletet hoznak bele amiota meghalt a ferje, orul hogy nem kell egyedul elnie, majd a nem birja magat akkor beviszi a hazat magaval egyutt egy oregotthonba mint mondja.
Magyarorszagbeli nyugdijasoknak ha a gyerekek kulfoldre koltoztek a legjobb penzt kuldeni, Csodabogarnak igaza van, rendszeres havi penzt amivel tud gazdalkodni, kicsit feljavitani az eletminoseget es nincs idegenben, egyedul, hiszen szinte mindenki dolgozik manapsag.
A poszt jo, miert is ne koltoznenek ha megtehetik es ha a gyerek vallalja az ezzel jaro terheket mert azok azert lesznek.
60 ev utan itt Usaban is nehez elhelyezkedni, a legtobb kisnyugdijast aki nem gondolt az oregkorara idoben pl. ettermekben latom mint konyhai kisegito, portas, parkolo ellenor, meg a McDonaldnal is azok vannak felereszben a diakok mellett, sutik a burgert, takaritjak a helyisegeket. Aki okosabb vagy nem olyan buszke az elsetal az erre illetekes hivatalhoz es kisirja a kiegeszitest a nyugdijahoz, masik ismerosom nagyon jol kiszedett mindenhonnan minden lehetoseget holott haza is volt, meg a villanyszamlajat is veluk fizettette ki, / hehehe/ mert hogy o olyan szerencsetlen es maganyos oregasszony. Korhazi szamlait nem dobta ki mert kellett neki mutogatni hogy mennyi adossaga van mert keves a nyugdija, termeszetesen soha egy petakot nem fizetett ki belole. Vegul beutaltak egy neki is tetszo/ az is olyan pofatlansag volt hogy valogatott az oregotthonok kozott holott a hazat nem vitte be, azt rokonara hagyta, vegul is ott halt meg, nagyon jol erezte magat mint mondta odabennt....vannak erdekes alakok...

P.Elliot 2016.04.15. 13:09:34

@adg: Az elso fejlodes a gyogyitasi eszkozoknek es gepeknek kellene hogy legyen, nem az ennivalonak feltetlenul. Hogy legyen eleg tiszta lepedo, wc papir, torolkozo es tiszta furdo, eleg wc-k.
Tudnek vitatkozni ezen ha nem kene mennem a dolgaim utan, ilyen szep tavaszi idoben var a kertem, de nagyon.

adg 2016.04.15. 13:16:51

@P.Elliot: a 70-es evekben sem volt wc papir, vitt magaval mindenki. :D

Szerintem az egeszseges taplalo etkezes egy gyogyulo embernek nagyon fontos.

Golf2 2016.04.15. 13:21:20

"Kòrházban ökörsütés" sõt a belgyógyászaton bélszín is van,több színben.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.04.15. 13:24:49

@Muscari: Ok, ez szuper.

Akkor viszont azt nem értem, ha külföldön az orvosi ellátás majdnem "ingyen" van (és full extra a minőség), akkor mi a túróért megy haza rengeteg külföldön dolgozó honfitárs, ha "fáj a hasa"?
:D
:D
(Legutóbb 7-en voltunk a rendelőben, abból 5 külföldön élő magyar volt. Nyílván nem AU-ból, de volt Londonból, Svédországból hazaugró magyar).

adg 2016.04.15. 13:25:35

@Golf2: a sebészeten meg böllérmáj.

puhacica 2016.04.15. 13:28:43

@P.Elliot: szerintem meg ezeknek alapnak kellene lennie minden egeszsegugyi intezmenyben es akkor nem kene azon vitazni, hogy a jo minosegu etel vagy a tiszta wc a fontosabb _!2016-ban, Europaban!_ egy korhazban. :(

adg 2016.04.15. 13:32:39

@svájci sapka (ch): hat a kollegam most megy haza a fogait rendberakni. Es ez nem vicc. Nincs ra biztositasa, es van 2-3 torott foga, es kb 5000 dollaros ajanlatot kapott ra. 1700-ert meg repjegyet, es jo ismerose a szerinte legjobb fogorvos a totoknal, aki nehany szaz euroert megcsinalja a fogait. Ugyhogy ket het szabi, rokonlatogatas meg egy kis fogorvos, es jobban jon ki anyagilag.
Nekunk van biztositas, nem kell hazamennunk. :)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.04.15. 13:47:09

@adg: Az azért nem semmi, bár hallottam már hasonlót. Fogorvosom mesélte, hogy egy páciense USA-ból ment haza új fogsorért.

fhdgy 2016.04.15. 13:57:55

"...langyos a sör, de nekünk így is jó ..."

énekelte annak idején Zorán. Hát nem, nem jó. Ha bírka módjára csak beleegyezően bégetünk, akkor ne csodálkozzunk, hogy azt hiszik, hogy tényleg jó!

Én, mint egy jó harckocsi motor, mindenevő vagyok, de ez nem jelenti, hogy szeretem a moslékot is. Tavaly kb. egy hetet voltam kórházban, egy hétig olyan moslékon akartak tartani, amilyet egy jó érzésű ember a kutyájának sem adna. "Kiszöktem" a kórházból, taxiba vágtam magam és elmentem egy vendéglőbe. Nem az volt a bajom, hogy mit főztek, hanem, hogy mire megkaptam már moslék kategória volt. Ha valaki túlzásnak érezné a moslék minősítést: többször volt valami vizzel felöntött szárított krumplipor, és hasonlók.

Ehhez bónuszként a következők: wc papír, evőeszköz meg hasonlók sem voltak. Volt kb. negyven ágy az osztályon, erre egy vécé és egy zuhagyzó ( a többi le volt zárva ), de ezek állapotát se részletezzük.

2012-ben bekerültem kórházba, eszméletvesztés után. Azt a rikácsot hallottátok volna, hogy mi az, hogy nem vittem wc papírt, evőeszközt, törölközőt stb. stb.

Erőm alig volt, de annyira összeszedtem magam, hogy megmagyaráztam, hogy ők kik és én ki vagyok. Ők a kórházi személyzet, én a beteg és az ő dolguk, hogy engem ellássanak, mert én évekig havi kemény pénzeket fizettem, hogy normális ellátást kapjak, ja és nekik nincs joguk engem kioktatni!

Csend lett!

zipe moha 2016.04.15. 14:14:10

@Zoole[uk]: ..én se bántásként..de mit nem értesz...?...ha a szolidaritást szépen egyesével felmondjuk...majd elszivárog a mai nyugdíjjal (is) aki teheti...holott látszik, hogy ez már a nyugdíj-pilótajáték végjátéka...én pedig szóvá teszem, hogy ez nem normális...és írsz egy ilyen stilusú választ....én is fölmondom a szolidaritást, a családommal együtt és erre biztatom az ismerőseimet is..az utolsó hülye meg aki benne maradt, majd lekapcsolja a villanyt...szóval mit nem értesz abból amit írtam???....vagy a te szüleidnek is én fizetem a nyugdíját, mert, hogy te már kimenekültél innen??.vagy esetleg a te nyugdíjadat??.ez a gond?...nem fogom fizetni inkább én is lelépek, hátha marad még lúzer..szevasz..

zipe moha 2016.04.15. 14:14:25

@Zoole[uk]:

"Ezzel a gondolatmenetel mi a uk-ban elok is mondhatnank,hogy a mi befizetett adonkbol tartja el az Unio Mo.-ot,"..írod. Nem ,ezt nem mondhatnád. Azt mondhatnád esetleg ezzel a gondolatmenettel, hogy a magyar oligarchákat tartjátok el...ehhez pedig gratulálok, büszke azért ne legyél rá!

Csodabogár 2016.04.15. 15:02:55

@svájci sapka (ch): Szerintem is Svájc a legdrágább Europában, mert ott 100%-ban az egyén fizeti a biztosítását. Munkaadó nem járul hozzá. Ez mondjuk a ti esetetekben kész nyereség, de az emberek általában nem vállalkozók.
Persze a kórházakat és talán a biztosítókat is szubvencionálja a Kanton, de a fő teher az egyénen van. Aki ott született annak ez természetes, de máshonnan odakerülve elég mellbevágó tud lenni.

Csodabogár 2016.04.15. 15:13:28

@svájci sapka (ch): Én csak fogorvoshoz jártam mindig haza, másért soha. Egy svájci orvosi rendelő után be nem tettem volna a lábam az SZTK rendelőbe. Ma már más a helyzet, remek magánorvosi rendelők vannak. Tényleg nem értem minek jönnek haza, legalább is az általam ismert német nyelvterületről. Svédeknél csak ki kell várni, ha már sorra kerültél akkor nagyon profi az ellátás.

Csodabogár 2016.04.15. 15:15:18

@svájci sapka (ch): Fogorvoshoz az USA-ból is nagyon megéri haza jönni. Nem egy ismerősöm jár is haza.

SzZoole 2016.04.15. 15:25:43

@zipe moha: igazad van,Te fizeted az otthon elo nyugdijasok nyugdijat?
Toluk egy fillert sem vontak le a ledolgozott 40+ evukbol.
Te egy igazi hos vagy....

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.04.15. 15:29:08

@Csodabogár: Nem tudom, hogy hol, mi, mennyit. Itt ennyi. Kifizetem, pedig orvos itt még nem látott. Akkor megyek majd, ha visznek.
:)
Egyéb esetben maradok az otthoni orvosoknál. Jobban bízok bennük. Itt kísérőként voltam csupán, de sok dolog volt, amin felhúztam a szemöldököm.

A Svédből jött ember arra panaszkodott, hogy nem voltak alaposak, ezért jár haza. Ez persze csak egy vélemény. De a rendelőben mondták, hogy egyre több a hazajáró betegük.
Meglepett.

tanato 2016.04.15. 16:49:20

@Csodabogár: Szerintem nyelvi okok is közrejátszanak a nem akut ellátást követelő esetekben a hazalátogatásra orvosi konzultációra.
A másodgeneráció már nem fog ezért hazajönni.

Csodabogár 2016.04.15. 16:52:04

@Babette©: Akkoriban még vizum kellett Magyaroszágról, tehát meghívó levél + a városházán egy kérdőív, amit kitöltve alá kellett írni. Ott szerepelt a temetés is, meg minden más. Ha nem csinálom nem kap vizumot és nem tud jönni.
Mellesleg akkoriban még haza jövetelhez is vízum kellet 6 darab fényképpel, minden alkalommal. Miután apám betegeskedése miatt sokat rohangásztam haza, elképesztő fénykép gyüjteményük lehetett rólam.:-)

Csodabogár 2016.04.15. 16:56:45

@tanato: Sajnos most már vagy 2 éve kisérem telefonon barátaim svédországi betegségeit és kezeléseiket. Mindketten bőven 80+ koruak. Férjnek 2 stroke. Mostanában erős demencia már otthonban van. Feleség ezer bajjal küzködik, de ahogy én innen látom igen rendesen el vannak látva. Kijáró segítség is van, illetve volt. Stroke után logopéd, gyógytornász meg valaki aki sétálni vitte, szóval bár itthon látnék ilyet.

tanato 2016.04.15. 17:11:47

@Csodabogár: Na itthon nem fogsz ilyet sokat látni.Sem pénz nincs rá sem az államnak sem a magánszemélyeknek,sem megfelelő mennyiségű és minőségű szakember

DieNanny CH 2016.04.15. 18:04:11

@Csodabogár:

"Szerintem is Svájc a legdrágább Europában, mert ott 100%-ban az egyén fizeti a biztosítását."

Van egy olyan lehetőség, hogy Prämienverbilligung. Ekkor a kanton beszáll a havi tb-díjba, de ekkor be kell küldeni a fizetési papírokat, a bankszámla tartalmáról egy kimutatást, meg értékpapírokról, autóról, egyéb tulajdonról papírokat.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.15. 18:26:06

Idézet a bejegyzésből: "Itt egy korrupciós „kaparj kurta” politika folyik, ahol mindenki a saját zsebére játszik. Sógort, komát, rokonságot segítik a legjobb helyekre, ahol aztán „láblógatással” keresik meg nemegyszer a közel félmilliós (nem megérdemelt) fizetésüket."

Szóval egyáltalán nem volt alaptalan a legelső hozzászólásom, amiben arra kívántam rávilágítani, hogy a "korrupciós kaparj kurta politika" nemcsak Magyarországot jellemzi, hanem a világ más országait is.

zipe moha 2016.04.15. 18:26:32

@Zoole[uk]: ---lehet népszerűsködni....de ez olcsó hozzáálás... , te úgy vagy ezzel mint az egyszeri...más rovására, más bőrére te magad már régen kibújva , a szolidaritást általad hamar felmondva, és kizárólag önző egoista céljaidat szolgálva...osztod az észt.

a magyar tb kassza üres...nincs benn 1 ft se....a korfa meg olyan negatív, mint egy piramisjátékban a leszálló á
g legvége..amit ők fizettek, ahhoz minimum passzívan aszisztáltak amikor a vezetőik egykori elvtársaik ellopták...most pedig bármelyik ócska pártot támogatják...szinte kizárólag nyugdíjasok ülnek a pártrendezvényeken...mert tőlük remélik a nincsből a nyugdíjat...
nem vitatom , hogy jár...de nincs!!..és pont te osztod az észt angliából...aki ezt (is) felmérte és inkább megpattant...én megigérem neked, hogy amint mi is megpattanunk...szóba se hozom a magyar nyugdíjrendszer katasztrófáját...addig viszont míg én (is) fizetem...keresem azt a pártot aki nyugdíjadót vet ki...illetve abból fizet nyugdíjat amit visszavesz azoktól akik kifosztották ezt az országot...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.04.15. 18:34:31

@Zoole[uk]: Ez jóóóóóóó
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.04.15. 18:45:40

@P.Elliot: @adg:
Vannak alapvetések amiket azért elvár az ember a kórháztól.
Soha nem értettem azt a dumát hogy nem enni megy oda az ember.
Ilyen alapon tegyünk szalmazsákot a földre és azon aludjanak a betegek hiszen nem kényelmes ágyon heverészni mentek oda. Tv sem kell mert nem tvzni mennek oda.
Most nagyon demagóg leszek:
Magyarországon közel 50% az elvonás a bruttófizetésből. A lőtéri kutyát nem érdekli százalékosan mi hova megy. Viszont a fizetésem fele legyen már arra elég hogy normális ételt kapjak.
Mi történik most Magyarországon? Aki nyugdíjba megy az éhenhal. Aki beteg lesz annak inge-gatyája rámegy és mindez 50% elvonás mellett.

Hari Seldon 2 2016.04.15. 18:46:12

@A nagy kékség:
Ja, csak más országban a politikus lemond, ha lebukik, nem röhög egyet, aztán megy minden tovább. - Még az olyan "fejlett demokrácia mintaországokban" is mint mondjuk Portugália...
Már a posztomnál írtam, hogy annó nálunk gyakorlatilag ez volt az utolsó csepp a pohárban. Hogy hülyének néznek, és még röhögnek is hozzá, és tudják, hogy megtehetik. Mert mindig lesz egy hatalmas réteg, akinél az a felmetés, hogy a "komcsik is így csinálták" (egyébként messze nem ilyen mértékben, de ez mellékes) vagy "legalább nem komcsik". (egyébként bőven több MSZMP-s van a fideszmaffia pártban mint a lökött MSZP-ben, de ez is mellékes)

SzZoole 2016.04.15. 18:54:13

@zipe moha: ja ja,osztom az eszt,meg meg is pattantam,pontosabban KITANTOROGTAM !!!
Akadj mar le rolam keres mast akit kostolgatni akarsz,en fegyvertelenekkel nem viviok szellemi csatat....

Főgebra 2016.04.15. 18:58:35

@zipe moha: "...keresem azt a pártot aki nyugdíjadót vet ki..."

Egyetlen szépséghibája van a kolosszális ötletednek, hogy jelen pillanatban is a nyugdíjjárulék után is fizetsz jövedelemadót!

SzZoole 2016.04.15. 19:03:38

@diggerdriver: a Te szuleid nyugdijat is ez a szittya turbomagyar fizette?:)))

Csodabogár 2016.04.15. 19:08:38

@tanato: Nincsenek illuzióim, csak remélem, hogy állva halok meg mint a vikingek.

Csodabogár 2016.04.15. 19:10:52

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Azt én soha nem nézem, hogy mit lehet "kapni". Már régen rossz lenne ha ilyesmire szorulnék. Akkor inkább elköltöznék Afrikába vagy bárhova, mint hogy kérincséljek meg bizonygassak.

Muscari 2016.04.15. 19:14:03

@svájci sapka (ch): ezek szerint te is hazamentél, pedig neked nincs ingyen ;-)

Csodabogár 2016.04.15. 19:14:26

@diggerdriver: Ez azért tulzottan sarkított.
Mellesleg nekem olyan kórház fóbiám van, hogy már az előcsarnokban összeszorul a gyomrom. Svájci privát kórház, tényleg 4 csillagos szálloda szinvonal. 4 napot voltam bent és mindig a férjem ette meg a vacsorát mikor jött látogatni. Én nem tudok kórházban enni, adhatnak bármit.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.04.15. 19:16:56

@Muscari: Soha nem csináltam belőle titkot. Én itt csak legvégső esetben mennék. Ennek ellenére egy vagyont fizetek. Ez van.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.15. 19:29:09

@Hari Seldon 2: Oké. Az egyik lemond, aztán jön helyette másik, aki két hét múlva pont ugyanúgy korrumpálódik, csak másképp adja el a sztorit a tömegnek.

Szóval ez a "Nyugaton még a politikus is becsületesebb" szöveg pont ugyanolyan dajkamese, mint az, hogy kint a réz valójában aranyból van.

M. Péter 2016.04.15. 19:47:36

@P.Elliot: Szerintem pedig az élelem nagyon is fontos. Ha a betegnek a kórházi koszttól inkább hányingere lesz, mint étvágya, akkor lassabban vagy egyáltalán nem fog felépülni.

Hari Seldon 2 2016.04.15. 19:49:13

@A nagy kékség:
ez is egyfajta önfelmentés, hogy ezt hiszed...
" másik sem jobb..."

Ezt a szemléletet sikeresen ültette el az agyakba a kommunista rendszer.

Mármint az "úgysem tehetünk semmit, a másik sem lehet jobb..."
Ezért is marad ott minden úgy ahogy, mert a tömegek ezt tudomásul veszik.

Valójában egy normális politikai versenyhelyzetben az a párt aki ilyenbe keveredik azért időnként belebukik...

DieNanny CH 2016.04.15. 20:27:49

@Csodabogár:

Teljesen lényegtelen, hogy átlagpolgár mit néz.

Azt írtad, a dolgozó 100%-ot fizet, az állam nem támogatja.

DE IGEN.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.15. 21:11:23

@Hari Seldon 2: Ne felejtsd már el, kérlek, hogy én néhány évet éltem máshol is, nem csak itthon, ráadásul tizenéves korom óta járom a világot, látok ezt-azt, szóval a parasztvakítás nálam már nem játszik. Vannak még olyanok, akik nagy kanállal eszik a nyugati tündérmeséket, de én már nem tartozom közéjük.

Bigjuli 2016.04.15. 21:11:23

Mintha a fiataloknak lenne becsülete ezen a szemétdombon. Fordított világ ez, kizárólag a bűnözőnek van becsülete.

macihagyma 2016.04.15. 21:11:23

@Zoole[uk]: Tudod mi az a felosztó- kirovó nyugdíjrendszer?

zipe moha 2016.04.15. 21:11:23

@Főgebra: ...az ötlet nem az enyém...hogy kolosszális -e azt nem tudom...de , hogy elosztja a kárt a generációk között és nem pedig a jelenleg aktívra terheli ki a buli összes költségét, az valószínű.. mert , ugye valakiknek ki kell fizetni ezt a remek bulit, amit ez a nem -közösség 26? év alatt összehozott, nem kérdés...( és az nem a zoole lesz, gondolom, de azért beleszól...miért is??)

másrészt, amit felvetsz az egy másik kérdés...de szintén igaz

macihagyma 2016.04.15. 21:12:17

@diggerdriver: Vicces vagy...."éhenhal a nyugdíjas" Látom fingod sincs a valóságról. Amúgy, ha otthon vagy betegállományban akkor mit eszel?

2016.04.15. 21:13:05

@diggerdriver: Azért néha meglepődöm. Mintha nem is ugyanabból az országból származnánk, és nem tudnád, hogy mik a játékszabályok. Itthon a 45 v. 50 éves embereket a legtöbb esetben már azelőtt leírják, hogy egyáltalán behívnák állásinterjúra.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.15. 21:24:31

@diggerdriver: "Aki nyugdíjba megy az éhenhal."

Bocsáss meg, de erre az általánosításra reagálnék, mégpedig a saját szakmámat alapul véve. 40-45 év szolgálat után ma egy BKV-s buszsofőr bőven havi 200 feletti nyugdíjat visz haza, és akkor ez csak egyetlen szektor. Én tudom, hogy nálad/nálatok mindig a leszakadó réteg az alapvetés, mert hát ahhoz képest lehet kintről nagyot villantani, de azért vedd figyelembe, hogy itthon is vannak olyan szakmák, hivatások, munkahelyek, ahonnan jó nyugdíjjal lehet lelépni, mégpedig tisztességes munkát követően, tehát nem valami párttitkár ismerőseként.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.04.15. 21:41:41

@A nagy kékség:
Igen, azért fogy olyan jól a csirkefarhát...

2016.04.15. 21:53:00

@zipe moha: Az egész felosztó-kirovó rendszer csak azért van "kitalálva", hogy lehessen gyűlölni a nyugdíjasokat (is). Évi 3 ezer milliárd forint habár kurva sok pénz, de valószínűleg eltörpül ahhoz a pénzmennyiséghez képest, amit elvarázsolnak a politikusok. Mondjuk a rendszer így is a végét éli, a közeli jövőben valószínűleg gyökeres átalakítások várhatóak, nem szeretnék a mostani megtakarítás nélküli 40-50 éves korosztályba tartozni. Gondolom, az emberek azt hiszik, hogy majd az állam meg fogja menteni őket akkor is. Pedig nagyon régóta lehet már hallani mindenfajta forrásból, hogy nem lesz pénz akkora nyugdíj kifizetésére, hogy meg lehessen belőle élni. Most sem lehet.

2016.04.15. 21:57:32

@A nagy kékség: Jah, ott lobbinak hívják, nem mutyinak. :)))

Tudod, mindig az arányok a fontosak. Ha mondjuk a magyar politikus nem akarna 100 forintból 110 forintot ellopni, akkor valószínűleg előrébb tartana az ország. De hát van igény a társadalom részéről az ilyen pártokra, szóval sokkal mélyebben gyökereznek a problémák, mint amit le lehet vezetni abból, hogy ők sokat lopnak.

2016.04.15. 22:00:02

@A nagy kékség: A BKV buszsofőr pontosan ugyanabból az adóból kapja a nyugdíját, mint bárki más. Az, hogy most nettó 200 ezret kap, nem jelenti azt, hogy 30 év múlva is annyit fog kapni, aki most 35 éves. Hidd el, állambácsi kurvára nem fogja nézni, hogy ki mi volt az életében, ha nyugdíjcsökkentés lesz, az mindenkit érinteni fog.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.15. 22:53:36

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Én a jelenről beszélek, nem egy elképzelt jövőről, amit már jó előre szidni lehet.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.15. 22:53:36

@diggerdriver: Nem szeretném, hogy megbántódj, de a legutolsó mondatod nem más, mint egyszerű csúsztatás. Kizárólag egy bizonyos réteget emelsz ki (lehetőleg a legszegényebbet), és azzal méred össze a középréteg életszínvonalát. Nem tudom, hogy erre mi szükség van (mármint a nyilvánvaló ferdítésen kívül), ha csak az nem, hogy ez az egyetlen módja a saját döntésed helyességének visszaigazolására. Ezzel nem is lenne baj, ha nem akarnál másokat is meggyőzni arról a nagyon is téves hitedről, hogy Magyarországon "aki nyugdíjba megy az éhenhal." Ez egyszerűen nem igaz. Nagyon sok hazai nyugdíjast ismerek, akinek nincs anyagi gondja, és élvezi a jól megérdemelt pihenést. És egyik sem pártkatona, még csak hozzá sem szólnak a politikához.

Csodabogár 2016.04.15. 23:30:22

@A nagy kékség: Az igazság az, hogy aki elégedett, annak nem hallani a hangját. Az elégedetlenkedők meg sírnak és majd a következő válaszatásoknál megint ugyanoda szavaznak mint eddig.

Muscari 2016.04.15. 23:51:20

@A nagy kékség:hirkozpont.eu/index.php/nyugdij/1817-atlagnyugdij-es-nyugdijrekord-mennyi-nyugdijat-kapnak#

A nyugdíjasok több, mint fele 100 ezer forint alatt kap!!!!! Hja, miért nem dolgozott mind a BKV-nál?

2016.04.15. 23:54:05

@A nagy kékség: A jelen az a jelen. Azonban nincsen semmi biztosítékod arra nézve, hogy 30 év múlva is ekkora nyugdíjak lesznek. Ez nem szidás kérdése, szimplán józan paraszti ész szükségeltetik hozzá. Nézz meg egy korfát, nézd meg az aktívak létszámát, nézd meg, hogy mennyi gyerek (nem) születik meg. De ha nekem nem hiszel, akkor belinkelem ide egy nálam sokkal okosabb és tájékozottabb ember írását.

kiszamolo.hu/ezert-nem-lesz-nyugdijad/

Hatalmas tévhitben élnek itthon az emberek, kurvára kijózanító lesz, amikor megkapják majd a lófaszra sem elég nyugdíjukat. Persze lehet azt mondani, hogy a csávót is biztos az ellenzék pénzeli, meg bérrettegő.... :)))

Muscari 2016.04.15. 23:57:18

@A nagy kékség: hát nem tudom, hogy te milyen körökben mozogsz, mert az átlag nem ez. Mozdulj már ki Budapestről és nézz körül vidéken. Meg fogsz lepődni, az egy másik Magyarország, de az az ország négyötöde.
Nem vagy hajlandó az orrodnál tovább látni, az az igazság.

2016.04.15. 23:57:30

@Csodabogár: Elég egyszerű világnézet. Mondjuk itthonra nem is kell több.

SelyemMedve 2016.04.16. 00:19:28

@Csodabogár:

Nem mindeki svájci nyugdíjból él Magyarországon. Ön is elégedetlen lenne gyári dolgozóként a mai Magyarországon.

SelyemMedve 2016.04.16. 00:19:29

@A nagy kékség:

Egy olyan szektorról beszélsz amit adópénz tart életben, a BKV egy veszteséges vállalat.

Könnyű úgy beszélni fizetésekről meg pótlékokról hogy az állam ott áll mögötte.
Nem piaci alapon működik, ha úgy működne már nem működne, legalábbis ilyen formában biztosan nem.

Egyébként tudod miért jönnek olyan sokan a leszakadó réteggel?

Mert az a leszakadó réteg dolgozik aztán mégse elég a fizetés megélni.

TUdjuk, szerinted elég.

Hát akkor mutass példát és élj meg a fizetésed első 73 ezer forintjából. Ha sikerül akkor mondhatod hogy itt is lehet élni, nem kell ehhez Nyugatra menni.

Én se szeretem a nyugati tündérmeséket, de bődületes hazugság az hogy a szegény ott is ugyanúgy nyomorog mint otthon meg filléres gondjai vannak.

A legnagyobb különbség az hogy ha Nyugaton keményen dolgozol akkor legalább a teljes szegénységből már kint van a fejed.

Vagy ha közgazdászilag szeretném megfogalmazni, létminimum felett van a munkás bére is. Nálunk meg alatta. Okokat lehet keresni, de nem érdemes. A lényeg az hogy mi van. Hát ez van.

Mert attól hogy a buszsofőr meg tud élni, attól még a takarító ugyanúgy alig tud megélni. Az igazi probléma pedig ez.

SelyemMedve 2016.04.16. 00:19:29

@A nagy kékség:

A budapesti nyugdíjasoknak annyi köze van a magyar nyugdíjasokhoz mint a nettó 300-400 ezret kereső kamionsofőröknek a Miskolcon dolgozó szalagmunkásokhoz.

Te szólsz másokat meg hogy kiemelik a szegényeket, te ugyanezt csinálod csak te a módosabbakat emeled ki.

Egyáltalán nem a 150 ezres átlagnyugdíjjal rendelkező budapesti nyugdíjas az átlag, se a 200 kilót kereső buszsofőr.

Egyébként kiket kéne kiemelni ha nem a szegényeket?

Jó hogy nem arról beszélünk hogy a brókerek hogy élnek Magyarországon, mint minta.

P.Elliot 2016.04.16. 05:15:48

@diggerdriver: Felreertett mindenki ezzek a korhazi kajaval kapcsolatban. En csak azt akartam kiemelni hogy ne az ennivaloval merjuk a kulonbseget ket orszag kozott, az a legkevesebb hanem a gyogyitassal mert azert vagyunk ott. Jo muszerek, gyors es pontos kezelesek, tiszta korhazi agyak, felszereltek , tisztesseges furdok es ne a betegnek kelljen vinni a wc papirt.
Ezek a legfontosabbak ezekre kell elsosorban kolteni a rendelkezesre allo penzt hogy a beteg mindel hamarabb meggyogyuljon es hazamehessen. Az etkezes nekem legalabbis masodrendu....

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.04.16. 08:53:09

@P.Elliot:
Kérdezz meg egy magyart hogy az általad felsoroltakból melyik az ami rendelkezésre áll.
Kb semmi.
Egy dolog ami igen.
A magyar orvosok tudása.
Viszont a fent felsoroltak hiánya ezt erősen erodálja.

alfacharlybravo 2016.04.16. 08:58:29

@Hari Seldon 2: Az egész liberális világ fiatalság mániás, Németországban 40 év a korhatár. Ami igaz mert addig érdemes foglalkoztatni a munkaerőt, tanítani stb. A nők is eddig az életkorig tartják pasinak a férfit.

2016.04.16. 08:58:47

60+ évesen az ausztrál kormány nem fog utánuk kapkodni. Ausztrália fiatal, képzett embereket akar csak. Az alapfokú angol az oda nem elég. Egészségesnek kell lenni és hiányszakmában kell releváns gyakorlatot felmutatni. Az "érettségizett vegyész" az nem vegyész, nem egy hűdenagy valami. A vegyész egyetemi diplomás ember.

Valószínűleg csak turistaként fog a hölgy Ausztráliába járni ezután is. Ha azt írja, hogy mondjuk osztrák takarítói állásra pályázna, az még esetleg szerencsével össze is jöhetne. De Ausztráliát nem látom esélyesnek...

2016.04.16. 08:58:56

@Csodabogár: igen, szerintem is jobban járna a nagymama, ha havonta küldenének neki egy kis pénzt a rokonok. Picit több segítség, mint légvárakat kergetni Ausztráliával kapcsolatban.

macihagyma 2016.04.16. 08:59:06

@Zoole[uk]: Te az előtted levő generáció nyugdíját fizeted. Vagyis, ha valaki nem nevelt 2 gyereket minimum, az elősködő a rendszeren. Nos, a gyerekei nem itt élnek.....folytasd!

macihagyma 2016.04.16. 08:59:15

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/MegmondóembörIgen, most sem lehet megélni belőle. Ezrével látom az éhenhalt nyuggereket az utak mellett. Menj már el a hévízre induló volán buszjárathoz bármelyik időpomtban!

macihagyma 2016.04.16. 08:59:27

@Kovi1970: No, számold már ki nekem, hogy az a generáció aki, miután lerombolta az országot és utána felépítette, az manapság hány éves és mennyien lehetnek!

megtorolom 2016.04.16. 09:00:03

A posztírójával abszolút egyet értek. Itt ebben a szerencsétlen országban, nem csak az öregeket, hanem egyáltalán a dolgozókat sem becsülik semmire. Ez nem új keletű! Soha nem becsülték! Kádár alatt sem. De ha egy dolgozó fiából vezető lett, teljesen elfelejtette honnan jött. Ez így van! /9 évesen ezt nyugodtan kijelenthetem. Akkor van némi elfogadás ha olyat csinálsz amire másoknak nagy szüksége van, vagyis ők nem tudják megoldani. Én a mai napig is dolgozom, és most is hamarosan indulok, mert többen várnak már rám. Csak már szeretnék én is pihenni, de még vasárnap is csörög a telefon, de már ezt nem hagyom elvenni. No de ez komoly teher nekem.Azonban örülnöm kell, hogy ennyi évesen még tudok ennyit dolgozni!
Szóval! Lehet ezért tenni , hogy becsüljenek, de sokat kell érte tenni.
Csak hozzávetőlegesen a fizetésekhez. Becslés szerint Magyar emberektől 250 milliárd forint van külföldi normál, és offshort cégekben, és adóparadicsomokban. Neked legyen elég a minimál bér. NA EZ A NAGY MAGYAR DISZNÓSÁG!!!!!

macihagyma 2016.04.16. 09:00:19

A 100ezer alatti nyugdíjakról......
Járok egy maszek villanyszerelő (70)mellé dolgozni a főállásom mellett. 26 éve maszek. Mindig adóoptimalizáló volt ( számlaadás igen ritkán) Neje 33 éve maszek fodrász bejáratott ügyfélkörrel. A számlával hasonló a helyzet. Mind a kettő mai napig aktív vállalkozó 100 ezer alatti nyugdíjjal. A neje most kért méltányossági emelést mert nem bír megélni a nyugdíjából. Megkapta. 3 ingatlan feketén kiadva, plusz vállalkozás, javarészt feketén. Kaptak Erzsébet utalványt üdülésre...vicc ez az ország.

macihagyma 2016.04.16. 09:00:26

@©________: Adj már egy linket erre a baromságra!

tanato 2016.04.16. 10:23:29

@karandash: Jó-jó de a pénzküldéses módszer csak akkor használható,ha van más becsületes rokon vagy jó ismerős aki gondozza a mamát és nem csak a mama kifosztására törekszik.
Mínt írtam egyre nagyobb gond lesz ez a határátkelő fiatalok számának emelkedésével és az itthon hagyott szülők életkorának növekedésével egyenes arányban.

tanato 2016.04.16. 10:24:53

@karandash: Az igazi a nyugaton történő családegyesítés volna de mint írod ,meg mások is írják ebben nem partnerek a nyugati államok.

Hari Seldon 2 2016.04.16. 10:53:34

@A nagy kékség:
Lehet, hogy éltél máshol, de te keleten szocializódtál.
Ez kialakított benned egy erősen "negativisztikus" bizalmatlan hozzáállást. Így nem veszed észre (vagy nem nem érzékeled a jelentőségét), hogy nyugaton azért van egy önjavító folyamat.

A bizalom a társadalmi kapcsolatokban (keleti szemmel naivitásnak tűnik) tette hatékonnyá és versenyképessé Európát a világgal szemben. Az, hogy hosszú távon "nem éri meg" "ügyeskedni". Ugyanis a "rendszerben" hosszú távon hátrányba kerül.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.04.16. 11:21:50

Várom azt a dumát hogy a nyugdíjasnak már nem kell ruhát venni lakást törleszteni gyereket nevelni így elég neki a 100ezer.
Ne álljatok meg fél úton.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.16. 11:25:27

@diggerdriver: Ha te ilyen okos vagy, miért nem itthon teszel valamit azért, hogy jobb legyen a rendszer? Vagy csak távolból vagy okos? És itthon mit csináltál? Lapítottál? Bólogattál? Te itthon milyen eszközzel álltál ki a nyugdíjasok mellett? Hogyan támogattad őket?

Várom megtisztelő válaszod.

tanato 2016.04.16. 11:32:16

@diggerdriver: Ez tényleg igaz viszont vagy ugyanannyi vagy még több az orvosi,kórházi meg gyogyszerköltsége.

tanato 2016.04.16. 11:40:35

@A nagy kékség: Én a többgenerációs családmodellt szerettem együtt laktunk/külön házban de közös udvarban/apai nagyszüleimmel,a nagyiék nagyon sokat vigyáztak ránk kiskorunkban,mi viszont már öreg korukban sokat segítettünk nekik,alig voltak kórházban otthon ápoltuk őket/főleg anyukám/ nagyapámat pl. 5 évig,pelenkázta addig volt fekvőbeteg agyvérzései után.Szerintem ez a legjobb segítség a direkt.
Pl nagyapa egyik agyvérzése alkalmával éppen én tartózkodtam otthon és én emeltem fel a padlóról összeesése után/kamaszfiú voltám már akkor/ és én szóltam azután a szüleimnek,így maradt életben.

2016.04.16. 13:12:23

@macihagyma: Ez egy érv? Jézusom.

2016.04.16. 13:19:29

@A nagy kékség: Jobbá lehetne talán tenni a rendszert, de az nem diggeren múlik. Neki nincsen hatalmában kivezetni az 100% állami nyugdíjat, és öngondoskodásra nevelni az embereket. Egyszerűen az öngondoskodást egy 40 éves embernek már hiába magyarázod, nagyon kicsi lesz az elért eredmény. Már a suliban el kellene kezdeni a felvilágosítást erről a fontos dologról. Olyan párt Mo. történetében nem lesz, aki meg fogja reformálni a jelenlegi nyugdíjrendszert, mert az egyenlő a politikai öngyilkosságukkal.

Amúgy hogyan lehetne jobbá tenni?

zipe moha 2016.04.16. 15:14:01

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

"Amúgy hogyan lehetne jobbá tenni? "...

azt nem lehet elvárni az itthoni aktívaktól...hogy a kimentett gyerekek szüleinek is megkeressék a nyugdíjat..mert aki ezt várja el ( miután nulla szolidarítás van mára az emberekben, mindenki a sajátját hajtja kizárólag..) az méltánytalan...és az aktívak pedig a lehető legnagyobb számban meg fognak lépni ez elől..

1..azonnali egyéni számla a mai aktívaknak...bármikor hozzáférhető folyószámla kimutatással....járadék -és hozam táblázattal...mindenki annyit kap amennyit a számlájára befizetett...fekete-szürke munkának azonnal annyi...

2.a felosztó-kiróvó jelenleg a mai 40-50-esekre terhel minden !! kárt...a mai nyugdíjakra államadósságot kell képezni..mert hogy az..az állam tartozik...nem én, egy kivándorolt magyar szüleinek nyugdíjat fizetni!!!..
3...a jelenlegi nyugdíjakat lehetne egységesíteni...vagy megadóztatni...valaki azt írta, hogy nyugaton az idősek teljesítményét értékelik...itt is értékelni kell a teljesítményüket...a saját nyugdíjvagyonukat nem őrizték meg, nem küzdöttek érte, hogy az állam elkülönítse...most meg simán felélik a következő generáció jövőjét, mert ezzel a törvénnyel lettek kifizetve..a politika meg tapsol.." szevasztok magyarok"...

nehéz ügy de egy országnak jövőre van szüksége elsősorban, pláne ha a múltja olyan -amilyen...
szerintem

Celtic 2016.04.16. 16:26:38

@Zoole[uk]: Dehogynem. Abbol volt a 3,6-as kenyer meg az evenkenti SzOT-udules.

2016.04.16. 17:02:55

@zipe moha: Ezek remekül hangzanak. Melyik párt fogja bármelyiket is megszüntetni és/vagy megreformálni? Egyik sem. 3 millió szavazat az pont 3 millió szavazat. Majd amikor beüt a gebasz, az aktuális kormány elviszi a balhét v. mutogatnak a másikra.

Hari Seldon 2 2016.04.16. 17:26:00

@alfacharlybravo:
Miért az illiberális nem az?
Lehet hogy ezen belül Németország azért is speciális, mert alig van fiatal. A fiatal generáció még európai mértékkel számolva is kicsi. (kevés gyerek születik már nagyon rég óta.)

alfacharlybravo 2016.04.16. 17:58:24

@Hari Seldon 2: 1987-1991 éltem kint , nem tűnt fel, hogy kevés a fiatal, mostanában sokat jártam a volt NDK területen, hát az olyan mint egy nagy nyugdíjas otthon, ott tényleg alig látni fiatalokat. A Liberális kifejezés csak alias megszoktam hogy tilos a szót használni.

Józsi01 2016.04.16. 18:55:17

Már nagyon unalmasak vagytok. Csak a szokásos Magyarország SZAR, míg Magyarországon kívül minden jó és szép. Itt mindenki tuskó és paraszt, külföldön mindenki szép és jó.
Össze is foglaltam ezt a politikai fizetett hirdetést amit ti blognak hívtok.

viraghh 2016.04.16. 18:55:35

Én Hollandiából nem régen jöttem haza. Én is idősebb vagyok, 60 felett. Rögtön az első nap a péknél lenénizett a kb. 40-es eladónő. Néhány napja a Decatlonban letegeztek - egy huszas éveinek végefelé járó lány. A Telekom egyik partnerénél az ügyintéző odaszólt a mellette ülőnek, hogy az "ilyenek miért nem a temetők népességét szaporítják" - okos telefonokról érdeklődtem. És még csak egy hónapja vagyok itthon... Amúgy egy újdonságokra kifejezetten kíváncsi, több nyelven beszélő diplomás vagyok. Hollandiában mindenhol kedvesek és udvariasak a bármilyen életkorú potenciális vásárlóval. Az idősebbekkel különösen, mert ott ma a 60+ életkorúak költik a legtöbbet minden szegmensben, az élelmiszertől a ruházaton, a műszaki cikkeken át az utazási kiadásokig. Amint tehetem, visszamegyek.

zipe moha 2016.04.16. 18:55:43

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
épp ezt mondom..Mo.-on már csak szinte a nyugdíjasok menetelnek a pártok mögött...a nyugdíjukért, értem, jár meg meg kell élni..és pontosan tudják, hogy nincs egy fillér nyugdíjvagyonuk se elkülönítve a részükre, csak a mai aktívakta törvénnyel rálőcsölt fenntarthatatlan kötelezettség teljesítésébe bízhatnak ....ha pedig tudják, hogy ez a helyzet és még is menetelnek pártoskodnak lelkesen , tudatosan megnyomorítva az utánuk jövőket...akkor kérjék a pártoktól a nyugdíjukat ..majd ha nem lesz elég aktív, aki a lukas vödörbe hordja hónapról hónapra a nyugdíjat...akkor talán megértik, hogy mit rontottak el...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.16. 19:54:10

@svájci sapka (ch): És sima turistaként sem jöhet be?Vagy turistaként is valakinek vállalnia kell a felelősséget érte?
:-ooo
Azé' az elég durva volna, nem?

DieNanny CH 2016.04.16. 19:58:32

@geegee:

Ez már régen volt! Ez a felelősségvállalás! Már legalább 20 éve nincs ilyen.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.04.16. 20:03:37

@geegee: 90 napig maradhat az országban turistaként. Ez az ő felelőssége. Magát kell biztosítani. Vagy egy sima turista biztositással vagy a TAJ EU kártyával.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.16. 20:04:09

@tanato: Tanato, tessék, hátha te tudod: Magyarországon a fogászat miért lóg ki a teljes tb-védelem alól?Értem ezalatt, hogyha én otthon dolgozom, állampolgár vagyok és eltöröm a karomat, vagy gyomorfekélyem lesz, vagy vakbélműtét, akármi, akkor térítí ugye a tb az egészet.Hogy milyen minőségben, kiszolgálásban, azt most hagyjuk.De téríti.Viszont ha kilukad a fogam, vagy kiesik és kell rá valami korona, vagy palást, jogar, stb, akkor mehetek magánpraxisba gyógyíttatni, kezelni.Ez miért van?Mi különbség van a fog, illetve az alkar, a vakbél vagy a gyomorfekély közt, gazdaságilag, hogy ezt "privát in" kell kezeltetnem, a többit meg nem?
Erre még eddig senki nem tudott értelmes magyarázatot adni.És az nem válasz, hogy ez más országokban is így van, esetleg.Ott is miért van így? :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.16. 20:06:50

@svájci sapka (ch): Hát na, akkor mi van, 89 naponta átviszi a gyerek a mamát Ausztriába egy fél napos kirándulásra.Oszt onnantól újra 90 nap, nem?És mondjuk van magyar tb-je a mamának.Akkor ez így már elég (volt), nem?
Na de mondjuk mindegy is, ha már rég mexűntették...

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.04.16. 20:10:52

@geegee: Elméletileg meg lehet csinálni, de mondjuk ha kiderül? Elég egy kellemetlen szomszéd. Szól az önkormányzatnak és akkor gond van. Volt rá példa... Nem is rég. Felkérték a családot, hogy vagy legalizálják mamát vagy fáradjon haza.

DieNanny CH 2016.04.16. 21:03:38

@geegee:

Mivel alig van határellenőrzés, útlevélbe pecsételés meg pláne, ezért nagyon nehéz bebizonyítani, hogy ki mikor érkezett az országba.
Ráadásul az élelmesebbje ismerőstől kérhet használt vonatjegyet, amit végszükség esetén be lehet mutatni, hogy hát a mama csak 2 hete jött...

@svájci sapka (ch):

Akkor tényleg nagyon rosszakaratúnak kell lennie a szomszédnak... :-(

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.04.16. 21:06:10

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: ugyan, egy svájcinál "alapszükséglet" a szomszéd figyelése, feljelentése. :d
És ezt svájciak mondják...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.16. 21:08:21

@tanato: Olyan is volt, hogy valaki megműtötte magát, mert fájt neki és nem volt hajlandó még két hónapot várni.Meg látta korábban, mikor a korábbi ilyen bajait gyógyították, valami vérrög a felső combjában a vénában, vagy ilyesmi volt.Az ember esze, ivarszerve megáll, komolyan.Magyar valóság...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.16. 21:10:09

@svájci sapka (ch): Na jah, koczkázat az mindig van...

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Meg persze lehetőségek is vannak...
:D

Köszönöm, csajok a válaszokat... :-)

2016.04.16. 21:10:26

@zipe moha: Szerintem annyira azért nem fekete-fehér ez sem. Mindannyiunknak vannak nagyszülei, nem hiszem, hogy őket például szívesen zombizná le bárki is a jelenlévők közül. Biztos vagyok benne, hogy nem minden nyugdíjas pártkatona, ahogy minden magyar sem az. Akkoriban nem volt választási lehetőség, bele lettek kényszerítve valami olyasmibe, amit ma már nem lehet fenntartani. A megoldás az lett volna, ha mondjuk a rendszerváltástól fogva komolyabban vették volna a döntéshozók a problémát. De hát náluk csak rövid távú célok vannak, úgy mint, nyerni 4 évente. Én nem tudom, hogy mi lesz itthon a jövő nyugdíjasaival, akinek vannak gyerekei, az talán túléli, a többiek meg majd éhen halnak.

DieNanny CH 2016.04.16. 21:11:37

@svájci sapka (ch):

Hát, nekem 1 hete mesélte a svájci szomszédom, hogy a régebbi lakásában több hónap után jött rá arra, hogy valami 8-an laknak a szomszéd 3 szobásban. És még csak nem is ő, hanem a mosókonyhában beszélgetett egy lakóval, és panaszolta neki, hogy a fürdőszobából mindig olyan nagy zajt hall. Na, ekkor mesélték el neki, hogy az egyikük egy kemping ágyon alszik a fürdőben. Ő észre sem vette! Pedig falszomszédok voltak.

Lehet, itt mifelénk mások...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.16. 21:14:53

@diggerdriver: vigyázz, mert szokott itt lenni valaki "lőtéri kutya" nikkel és elég érdeklődő általában...
:-)))))))))))

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.04.16. 21:16:40

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: ok. Persze nem zusammen. ;)
Nekem svájci szomszéd mondta, hogy az idősebbeknél ez helyi " szokás". Itt is van egy házaspár, aki ezt csinálja. Már bennünket is felnyomott valami hülyeségért. Az önkori meg elnézést kért, mert alaptalan volt. :)

tanato 2016.04.16. 21:19:05

@geegee: Nagyon egyszerű a válasz:PÉnzspórolás miatt fizetős a fogászat.Ebből ugy nagy baj nem lehet,max elrohad a foga és azt akkor kihúzzák/az ingyenes/.Nyilván ezt egy vakbélnél,combnyaktörésnél,infarctusnál nem lehet eljátszani,az halálos volna,bukna a
a kormány/a mindenkori/

Rébusz 2016.04.16. 21:19:32

A szokásos milliomodik Magyarországot lehúzó cikk. Engem az zavar benne, hogy nem a címben feltett állításról szól. A hozott példákkal kapcsolatban nekem is lenne példám, úgy mint nyugat európai kórházban három nagy adag menüből lehet választani, valamennyi bio alapanyag (még bio borjú is), gazdag reggeli és vacsora (igény szerint levest is lehet kérni), az egészségügyi személyzet szakmai és humánus hozzáállása és hozzáértése viszont esetenként kritikán aluli. A férj igényeinek teljes ignorálása sem az idősek lenézéséből ered, hanem egy adott cég viszonyulását a munkavállalójához - kortól és nemtől függetlenül. Nyugaton is vannak ilyen cégek, csak ott erősek a szakszervezetek, magasabbak a bérek, hatékonyabb az érdekérvényesítés. Azért ne felejtsük el, hogy Magyarországon az idősek egy bizonyos életkor után ingyen utazhatnak, hogy a gondozásukat több esetben a családtagok látják el. Nyugat-Európában előszeretettel rakják be őket öregek otthonába, vagy éppen bízzák idegen gondozókra. Az anyagi jólétnek van egy ilyen negatív aspektusa is. Ha a cikkben arról lett volna szó, hogy vannak nyugdíjasok, akik havi 70 forintot kapnak, akkor rendben. Csak ezzel is az a gond, hogy a bérek is alacsonyak az országban, tehát végeredményben senkinek nincs becsülete az országban. Újat tehát nem mondunk senkinek.

Rébusz 2016.04.16. 21:19:49

@geegee: Igen, más nyugati országban is így van, mint Magyarországon. Pl. Ausztria. Nem hiába jönnek Magyarországra nyugatról a fogukat rendbe tenni, ugyanis még az ottani fizetéshez képest is egy fog vagy több fog, fogsor szanálása egy vagyont jelent. Ezért aki megteheti, az külön biztosítást köt fogellátásra, de ezt csak akkor teheti, ha van privát kiegészítő egészségbiztosítása is. Mondanom sem kell, hogy ezt csak a magas jövedelműek tehetik meg, tehát a kör be is zárult. A kisembernek marad a hitelfelvétel. Az ottani rendszer talán a kérdésedre is magyarázatot ad. A tb megkülönbözteti ugyanis, hogy a fog hol helyezkedik el és aszerint ad vagy nem ad támogatást. Ha pl. elülső fogak törnek ki, vagyis látható helyen, akkor támogat. Ha hátul, akkor nem. Meglehet, hogy a megítélés alapját az jelenti, hogy a fog hiánya nem egészségkárosító közvetlenül (ezen lehetne vitatkozni mondjuk), tehát meg lehet csináltatni a fogakat évekkel később is. Ezért van az például, hogy ha hátul egy fogukat kihúzzák, nem esnek kétségbe az emberek. Ha meglesz rá a pénzük, megcsináltatják a koronát. Az amalgámot is betetetik, nem érdekli őket, az ingyen van.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.16. 21:22:42

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Neked is mondom, énrám már 33 évesen is mondták, hogy öreg vagyok...Nem kell ehhez 45-50-nek lenni...

tanato 2016.04.16. 21:24:20

@geegee: @svájci sapka (ch): @DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Itt egy a lényeg:a nyugati államok nem partnerek a családegyesítés ilyetén formájában/idős szülők befogadása halálig/.
Márpedig mint írtam már most is vannak ebből gondok az itthon hagyott szülők esetében,és ezek a gondok csak fokozódni fognak az idő múlásával.
Persze értem én a nyugatiakat,nem óhajtják kifizetni az idősek szociális és eü.ellátását/van nekik is elég beteges idős polgáruk,mert tényleg irgalmatlan pénzbe kerülnek az idősek ilyen relációban.Az eü. ellátást döntő részben ők veszik igénybe magától értetődően.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.04.16. 21:30:11

@tanato: ez így van. Bár én azt gondolom, hogy a mai '70-80-as korosztály egyébként sem mobil. Mindenképp otthon kell megoldani, ami nem egyszerű. Benne vagyunk, 3 idős szülővel. Mindegyik ragaszkodik a saját környezetéhez. A kiszakítás végzetes lehetne. Így ezt tiszteletben kell tartani.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.16. 21:44:16

@zipe moha: ".a saját nyugdíjvagyonukat nem őrizték meg, nem küzdöttek érte, hogy az állam elkülönítse..."
Bzmg, ez már nekem is fáj...
Vazzegh, aki ma 80 éves, az az 1960-as években szerinted mit tudott volna küzdeni bármiért is, mondjuk 1957-ben a forradalmi megtorlások idején????Hogy mondjuk elvigyék egy "kis munkára" Recskre, vagy csak szimplán falhoz állítsák a Biszku Béláék, vagy a hasonlovak??Cimbora, te pálinkával vetted be a gyógyszert??

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.16. 21:48:45

@Józsi01: Nem, nem mondjuk, hogy Magyarország szar...
De, megfordítva az egészet, mondjál már három dolgot, ami Magyarországon jó...
Ááá, nem is, nem is, mondjál csak egyet, egyetlen egyet.Amiben jobbak vagyunk mint a hozzánk hasonlovak, Pl, Cz, Sk, Ro, stb országok.
Nos?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.16. 21:50:23

@viraghh: Egy pillanatig sem hibáztatunk...Ilyen ez, sajnos.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.16. 21:53:54

@tanato: Addig okés, hogy pénzspórolás, de miért pont a fog?Miért nem a bal csukló, vagy a jobb alsó lábszár...setleg a fül.Még azzal is lehet dolgozni, illetve szerintem még azzal se bukna (akkorát) az egészségügy...Ki találta ezt ki?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.16. 22:00:04

@Rébusz: Amit írsz, az eleje teljesen alapvetés nekem is. A második fele már lehet egy magyarázat, de ahogy te is írod, lehet vele vitatkozni.Szerintem is lehet.Vajon van erre valami hivatalos forrás?
Illetve ilyen alapon lehetne még jó pár testrészt találni (aminek a problémájával lehet még valahogy élni, illetve a problémát halogatni), mittudomén, jobb kisujj, bal sarok, ilyenek.De ezeket is ellátják.Szóval nekem ez még mindig nem kerek.De köszönöm a választ... :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.16. 22:04:00

@tanato: Hát persze, hogy nem partnerek, pont ahogy te is írod.Ezt véleményem szerint csak úgy lehetne korrekten megoldani, hogy ha a mama régi országától az új ország költségvetése kikérhetné a sok befizetett tb-t, eü-járulékot, annyjakínját és ennek kamatait.És akkor ez az összeg az új országban elég lehet valamire valameddig.A különbséget meg vagy pótolja a gyermek, vagy egy idő után, ha elfogy a mama pénze, akkor kiesik a szociális hálóból...
Persze, ez utóbbi nem valami humánus dolog, de láttunk már ilyet...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.16. 22:06:30

Alighanem index címlapos volt a poszt...vagy tegnap, vagy ma.Uhh.Vagy csak én vagyok kicsit "frontérzékeny"...
:-)))))))))

2016.04.16. 22:35:27

@geegee: Ha nem akarnak alkalmazni, akkor úgyis találnak valami kifogást...

Rébusz 2016.04.16. 22:45:59

@tanato: nem mindegy, melyik országról van szó. Bizonyos nyugati EU-s országokban más EU-s országok nyugdíjasait azonos jogok illetnek meg. Igaz, hogy folyamatosan megy róla a vita, hiszen valóban sokba kerülnek, de mégsem szüntették meg eddig a külföldről betelepedett nyugdíjasok juttatásait.

tanato 2016.04.16. 22:47:36

@geegee: Ez azért van a mert a fogorvoslás mindig különbözött az általános orvoslástól,még egyetemi szinten is.

tanato 2016.04.16. 22:49:03

@svájci sapka (ch): Az nagyon fontos a megszokott környezet.De ez akkor is borulhat ha minden gyerek külföldön van.Akkor már nem olyan nagy a megtartóhatása pl. a 100 éves öreg háznak.

tanato 2016.04.16. 22:50:30

@Rébusz: Na emiatt kértem én Határátkelőt hogy országokra lebontva próbáljuk meg körüljárni a kérdést családegyesítés idős személyek ellátása más országokban kérdését.

Rébusz 2016.04.17. 00:16:18

@tanato: ez azért nem kis munka lenne:-), megnézni milyen feltételeknek kell teljesülni és mihez. A családegyesítés is egy dolog és az is, ha egy nyugdíjas dönt úgy, hogy külföldön akar élni.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.17. 00:16:28

@geegee: Mondok én neked egy dolgot: a főváros tömegközlekedése. Alig van olyan pontja a városnak, amit ne lehetne elérni tömegközlekedéssel, méghozzá éjjel-nappal. És ha úgy számolsz, hogy a bérlet 9500 forint havonta, azaz nagyjából 30 euró/hó, akkor az azt jelenti, hogy napi 1 euróból keresztül-kasul bejárhatod Budapestet autóbusszal, trolibusszal, villamossal, hévvel, metróval, fogaskerekűvel, hajóval (a felsoroltak összesen hozzávetőleg 300 viszonylatot foglalnak magukban + az éjszakai járatok). Szóval ebben biztosan jobbak vagyunk a szomszédainknál, de más világvárosoknál is.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.17. 00:39:56

@A nagy kékség: Oké, ez egynek jó lehet.Nekem nincs sok személyes tapasztalatom, de olvastam már, hogy az éjszakai lehetőségek javultak, illetve a fonódó villamosok is valós előrelépésnek számítanak.
Kérdés, hogy a környező országokban mennyire jó a helyzet ezen a téren.De az otthoni javulás vitán felüli.

De nem tőled kérdeztem... :D , már csak azért sem, mert tőled ez túl testhezálló válasz.
:-))

Muscari 2016.04.17. 01:48:55

@geegee: ja. Anyósom beutalót kapott a hematológiára. Felhívta őket az időpontért, hát kapott is május végére. Tök szarul van, nem tud másfél hónapot várni, most keresek neki privát orvost. Ki tudja, hogy mi baja van, és másfél hónap az nagyon hosszú idő. A magándoki meg remélhetőleg a jövő héten fogadja.

adg 2016.04.17. 02:05:55

@Muscari: ilyenkor az lenne a fair, ha a tb fizetne a maganorvosnak az allami ellatas tarifajat, az a folottit meg a beteg. Elvegre anyosnak van biztositasa.

Itt ha a bulk billinges orvoshoz megyek az ingyen van, ha maganhoz, akkor a tb kifizeti a 37,50-es tarifat, a fentmarado reszt meg zsebbol.

DieNanny CH 2016.04.17. 07:58:10

@tanato:

Az otthoni városomban nemcsak a húzás ingyenes. Nekem fúrtak és tömtek is, ráadásul az esztétikus, fehér töméssel. Meg volt még fogkőeltávolítás is ingyen.
Szerintem ez attól is függ, az önkormányzat mennyivel támogatja. Ki van függesztve a fogászaton, mi az, ami ingyenes, és mi az, ami térítéses.
Pl a korona 22 ezer/db.
A mellettünk lévő faluban valóban csak a húzás ingyenes, viszont a korona meg 16 ezer/db. (Ezek 8 évvel ezelőtti árak.)

DieNanny CH 2016.04.17. 08:06:13

@geegee:

"mondjál csak egyet, egyetlen egyet."

Nekem az tetszik, hogy van egy olyan építészeti előírás, hogy olyan lakásban, ahol legalább 2 különálló szoba van, a wc-nek is különállónak kell lennie.

És ez nem vicc.
Itt láttam olyan 5 szobás, 100 m2-es lakásokat, ahol az egyetlen fürdőszobában van az egyetlen wc.
Mo-on meg én 2-nél több szobás lakásokban mindig külön wc-t láttam.
Még egy családnál is nehéz megszervezni, hogy ne járjanak egymás nyakába, pláne, ha lakóközösség van. Mert olyankor a veszekedés szinte elkerülhetetlen.

DieNanny CH 2016.04.17. 08:26:07

@A nagy kékség:

Szerintem Bécsben ugyanez - vagy jobb - a helyzet. A bérlet pedig ottani viszonylatban olcsóbb, hiszen az éves az 365 euró. (1 euró/nap).
Ja, és az iskolai nyári szünetben minden!!! 15 éven aluli ingyen utazhat Bécs határain belül. Tehát a vidéki és külföldi gyerekeknek is megéri.
A bécsi gyerekek pedig évi 20 eurót fizetnek az éves bérletükért. (Ez 6 évvel ezelőtti adat.)

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.17. 08:54:01

@geegee: Oké, hát ehhez értek, na. :)

Egyébként ezt nemcsak az utasok oldaláról érdemes nézni, hanem munkavállalói szemszögből (azaz gazdaságilag) is. Ez nagyon sok munkahelyet jelent. Járművezetők, karbantartók (minden ágazathoz külön-külön, azaz nemcsak autószerelők, hanem villamosipari szakemberek, vasútszakmai dolgozók, mérnökök), diszpécserek (ez az első három szektor gyakorlatilag 24/7), aztán oktatók, üzemorvosok, takarítók, informatikusok, adminisztratív részleg. Ezer és ezer munkalehetőség.

zipe moha 2016.04.17. 08:54:44

@geegee: ..csak úgy süt a válaszodból a szándékos mellébeszélés...kit akarsz becsapni még most is???...a nyugdíjvagyont 89' után kellett volna megképezni...mindenkinek....amikor a szocialista vagyon széthordása folyt...mi köze ehhez biszkunak meg annak az időszaknak amiről hablatyolsz??

másrészt ha egy társdalom hosszútávon érdektelen a saját vagyonával és tulajdonával szemben, végig nézi ahogy mindenétől megfosztják, cseléd mentalitással menekül egész életen át...akkor abból kell élni ami maradt....a semmiből....
milyen dolog megélni a máséból...azért mert nekem semmim sem maradt, mert nem voltam és / vagy rossz gazdája az enyémnek???...ha az erkölcsös ami van akkor vissza kell hozni a kommunizmust....nem csak az a tiéd ami az enyém , hanem az enyém is az ami a tiéd...ja, hogy nem kell, rendben?...akkor tessék szembenézni és felvállani azt, hogy nem maradt semmi..

és hogy fáj neked?..nekem is , hogy erről kell írni...de ha ezt akartátok játszani...akkor ezt játszuk...az érem mind két oldalával...

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.17. 09:16:17

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Hát ezzel erősen vitába tudnék szállni (sokat jártam Bécsben, a budapestihez képest, figyelembe véve a város méretét és a lakosság számát is, pocsék a tömegközlekedés, itt az egy főre jutó viszonylatok számára gondolok a nap különböző időszakaiban), de most nem fogok adatokat sorolni, elemzésekbe bocsátkozni, mert az túl szakmai lenne. Azonkívül geegee nem Béccsel kérte az összehasonlítást, hanem a keleti szomszédainkkal.

Rébusz 2016.04.17. 10:46:07

@A nagy kékség: Pár éve vezették be az ottani Zöld párt nyomására Bécsben a 365 eurós éves bérletet (1 nap= 1 euro), hogy többen térjenek át a tömegközlekedésre. Azóta valóban megugrott a tömegközlekedést használók száma. Ennek ellenére én mégis komfortosabbnak tartom a bécsi közlekedést a pestinél, évek, ha nem évtizedek óta bejáratott rendszerük van (átszállások, jegyformák), a metrókban az eligazítás világos, a buszoktól nem lehet megfulladni, lehetne sorolni. De a legfontosabb, amit Magyarországon a 2-es metró felújításával kapcsolatban máig nem értek: a liftek. Hiányoznak. Bécsben minden szükséges helyen van (ha nagy ritkán elromlanak, gyorsan megjavítják). Én értem, hogy sokba kerül a fenntartása is, de egy metró felújításnál, ami nem minden évben van, miért tolnak ki a magyar kismamákkal, kerekesszékesekkel, betegekkel, idősökkel. Szerintem ha valami jó, akkor azt kellene ellesni, mindegy, hogy kelet vagy nyugat.

Rébusz 2016.04.17. 11:06:03

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Bécsben is szép számmal vannak még olyan lakások, ahol a gangon van a wc, esetenként még a szomszéddal együtt is kell használni. Vagy belépve egy 30 m2 alatti lakásba a wc, fürdő, konyha egy előtérben (falak nélkül) van és hátul egy kis szoba.

DieNanny CH 2016.04.17. 11:15:09

@Rébusz:

Mo-on is vannak szép számmal ilyen lakások. Csak, az építési szabályzat már legalább 40 éve tartalmazza ezt a követelményt! Tehát Mo-on kb 40 éve (fogalmam sincs, mióta, de a lakótelepi lakásoknál, amik 2 vagy 2+ szobásak, valamint kb 50 éve kezdtek ilyet építeni), már csak ilyet szabad építeni! (Felújításokra nem vonatkozik.)
Itt viszont 10-20 éve épült lakásokban sincs külön a wc.

Az a 30 m2-es kis lakás az nem tartalmaz két különálló szobát - mivel a konyha a nappaliban van, vagy onnan nyílik.

tanato 2016.04.17. 11:39:40

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Jogos, a tömés nálunk is ingyenes meg a húzás,más nem.de önkormányzata válogatja.Szerencsére a gyerekeknek minden ingyenes.

tanato 2016.04.17. 11:40:56

@Rébusz: Két külön dolog.Ha egy nyugdíjas ki akar települni,vagy egy kint élő család magához akarná venni sokat betegeskedő szüleit.

tanato 2016.04.17. 11:41:55

@tanato: Na a második eset érdekelne országonkénti bontásban.

Herr Géza 2016.04.17. 12:03:23

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: A régi építési szabályzat csak a 2 szobásnál nagyobb lakásoknál írta elö a különálló WC-t, de pl. elöírta "4-5 személy elhelyezésére alkalmas lakásnál" a külön WC-ben a kézmosót is !
Ehhez képest a lakótelepi slózikban jellemzöen nem volt kézmosó a WC-ben, még a nagyobbakban sem.
Mi speciel 1+3 félszobás panelban laktunk, ahol úgy volt külön WC, hogy a fürdö felöl csak egy westernkocsma típusú lengöajtó volt, ami pont egy semmilyen megoldás volt, (de volt rendes ajtaja az elöszoba felöl is) és/de nem volt kézmosó a retyón. Mellesleg a nagy lakásoknál (pl. itt N.o.-ban) sem feltétlenül van önálló WC, de van olyankor két komplett fürdöszoba WC-vel.

Herr Géza 2016.04.17. 12:13:02

@Herr Géza: Ja, a hivatalos "1+3 félszobás" elnevezés gyakorlatilag nappali + 2 hálót jelentett, amiböl az egyik kisebb volt, mint 12 nm (ezért fél), a másik viszont annál nagyobb, gyakorlatilag két egybenyíló félszoba lett volna, köztük egy min. kétszárnyú ajtónak megfelelö "nyílással" a falon.
A trükkös lengöajtós megoldás meg pont a WC intimitását szüntette meg (a fürdö felöl), így ott sokan "befalazták" a lengöajtót, így legalább normálisan elfért a mosógép a fürdöben, viszont emiatt a budi utáni kézmosásért körbe kellett dzsesszelni az elöszoba-konyha-étkezö körön a fürdöig. Na ez sem az a profi megoldás volt.

DieNanny CH 2016.04.17. 12:39:39

@Herr Géza:

Igen, valóban, kézmosó nem volt.

Voltam Traiskirchenben egy lakótelepi lakásban - nagyon szép a kisváros, nem szabad a menekültszállóval azonosítani -, ott sem volt kézmosó. Olyan részen voltam, mint a zuglói Füredi út, panel, panel hátán.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.04.17. 14:16:32

@Herr Géza:
Géza, két teljes értékű szoba felett írta elő?

Herr Géza 2016.04.17. 14:30:13

@diggerdriver: Igen. Szó szerint így volt: "kettönél több szobás lakás esetén....".

Herr Géza 2016.04.17. 14:32:22

@Herr Géza: Azaz, a kétszobásnál még nem volt kötelezö, de hogy a mi hivatalosan 1+3 fél szobás kérónk vajon a matek szerint számított-e (azaz 2 és fél... :D), azt nem tudom. Gondolom amolyan "ki honnan nézi" alapon ment...:)))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.17. 16:05:44

@Muscari: Elhiszem.Otthon egyre nagyobb a szívás ilyen ügyekben.

@adg: Ez bizony így lenne télleg jó.Minimum fel kéne ajánlani a beteg részére...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.17. 16:08:10

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Ez jó dolog, én nem tudtam, hogy van ilyesmi szabályozás.A mienk is 4 szobásnak lett eladva (Magyarországon ez simán 2+2 félszoba lenne) és itt is egybe van az egész vizesblokk.Valóban szar így, pedig csak 3-an vagyunk.És eddig, régi lakásokban lakva itt is mindenhol külön volt.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.17. 16:20:31

@zipe moha: Semmiféle mellébeszélés nem volt részemről, a mai nyugdíjasok akkor voltak fiatalok, akkor tudtak volna tenni ellene.Csak éppen akkor kurvakemény diktatúra volt, talán nem meglepő, hogy nem tudták maguknak kibrusztolni.Alapvető emberi jogokat se tudtak, lásd 1956.

A középső soraidban van valami, hogy mindenki csak nézte, ahogy a kommunisták kifosztják az országot.Nem tudom, mi lett volna a jó megoldás, ha kirobban egy q nagy forradalom, mint mondjuk Romániában, akkor se biztos, hogy az ellopott nyugdíj és egyéb közösségi vagyon előkerül/megmarad.Viszont jelentkezik egy csomú újabb költség, egy sereg ember halála, városok újraépítése esetleg, stb.Nem tudom, melyik lett volna jobb...

A végére meg: azt játszol, amit akarsz; ha kell, disszidálj te is, nem oszt, nem szoroz.Ez a nyugdíjrendszer így is, úgy is halálra van ítélve, csak idő kérdése, hogy mikor dől össze.Egy rendszer működhet csak, ha mindenki azt kapja vissza, amit befizetett, kamatos kamatokkal.
Viszont az öregek le-ingyenélőzése, meg fiatalok nyakán élő koloncként való megbélyegzése az gerinctelen féreg magatartás.Ők egy életen át dolgoztak, vonták tőlük a járulékot és most ki tudja mennyit, meg mikor kapnak vissza.Ők tehetnek a legkevésbé róla, hogy nincs meg a pénz.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.17. 16:22:06

@geegee: "hogy mindenki csak nézte, ahogy a kommunisták kifosztják az országot." Ezt már a későbbi időkre értem, mondjuk a 80-as évek vége felé.A suskus privatizálások és egyebek időszakára.

zipe moha 2016.04.17. 18:25:25

@geegee: .....komám te olyan szelektíve olvasol...hogy elég lenne nekd minden második oldalt leírni..

a nyugdíj tragédiának 89'--UTÁN lett megágyazva...mit hablatyolsz a 60 -as évekről, meg kemény diktatúrákról...???

"Ők egy életen át dolgoztak, vonták tőlük a járulékot és most ki tudja mennyit, "...akkor abból kell megélni...nem az enyémből...ez nem gerinctelenség...hanem a szolidaritás felmondásának a szándéka a gerinctelenekkel a részemről is..mindenki éljen a magáéból, ha az nincs tartsa el a kölyke külföldről...nekem ehhez mi közöm??..még egyszer: ne az enyémet, a mai 40-50- esekét osszuk.....vagy akkor osszuk a tiédet is..ui: persze tudom , hogy akinek ez a mostani állapot kedvez ( merta semmi után is kap valamit...másét..) az a körömszakadtáig gerinctelenen és bármit megindokol , plusz azokat a pártok mögött pártoskodik, kommunistázik vagy bármi amire kérik..akik fenntartják a máséból való élést....akikre pedig az egész buli kárát kiterheli az a rendszer...egy részük még nem érti mi vár rá...egy más részük pedig beint... egy nagy túróst komám..a saját tányérodból egyél..ha meg üres mert kilopták amit te elnézegettél..akkor az a tiéd...nem ám egy másik korosztály jövőjét nyugdíját felesszük, utánunk az özönvíz..hát nem..

zipe moha 2016.04.17. 18:25:34

@geegee: ..ha én nem szólnék..akkor "rossz gazda" lennék ( amit másokon kérek számon , magamon is számon kérem)..de én szólok...még akkor is ha ez egyáltalán nem népszerű....és amikor változás lesz ,az az egy biztos, hogy így nem marad...

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.17. 22:20:12

@Rébusz: A hazai akadálymentesítés katasztrofális, ebben teljesen igazad van, témafelelős pedig évtizedek óta nincs. Most erre mit mondjak? Inkább semmit. S ha már itt tartunk, az úgynevezett alacsonypadlós buszok sem érnek egy kalap szamócát sem. Igaz, hogy egy régi 260/280-as Ikarusra három lépcső vezetett, viszont az utastérben nem volt szintkülönbség. Ma egy alacsonypadlós buszra könnyebb ugyan fellépni, de az utastér szűk, ráadásul csupa lépcső, akadály.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása