oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. március 02. 06:45,  Megpróbálni azt a fránya Amerikát 297 komment

2016. március 02. 06:45 Határátkelő

Megpróbálni azt a fránya Amerikát

A mai posztban egy érdekes időugrást hajtunk végre (amúgy Tarantino módjára, ha már a napokban volt az Oscar-gála), hiszen a múlt héten már olvashattátok Tamás írását arról, miként élte meg az első tíz napot Los Angelesben. A mai poszt arról szól, hogyan jutott el egyáltalán odáig, hogy felmerüljön az Amerikába költözés lehetősége. Lesz benne váratlan fordulat bőven! (A képekért és a videóért köszönet a szerzőnek!)

cim_11.JPG

„Mint a tündérmesékben úgy kezdődött. Elhatároztam, hogy bár jó és fontos állásban dolgozom - videós újságíróként az ország legnagyobb bulvárlapjának weboldalánál -, azért mégiscsak meg kéne próbálni ezt a fránya Amerikát.

Évek óta pörögtem azon, hogy valamilyen külföldi lehetőséget találjak. Újságíróként sokat jártam külföldön, sőt abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy hónapokig taníthattam vagy dolgozhattam más országokban. De ez még a válság előtt volt, amikor az alapítványok, újságok, televíziók nem sajnálták a pénzt arra, hogy lehetőségeket adjanak.

2008-ban bezárult ez a nagyon is széles kapu és aztán semmi. Közben persze a gondolat azért ott maradt: milyen volna külföldön dolgozni? Mi volna, ha nem lenne ez az egész valami ideiglenes?

Aztán ennyiben is maradt a dolog. Mivel angolul tudok, így a nagyvilágban nyilván olyan helyeket keresetem, elsősorban ahol ezzel tudok érvényesülni. Így kiestek olyan jó kis országok, mint Spanyolország vagy Portugália, és a német nyelvterület sem jött szóba. Maradt Anglia, Ausztrália, Új-Zéland és persze az Újvilág.

Ehhez hozzá kell tennem, hogy biztonsági játékosként egy percig sem állt fönn a veszélye annak, hogy egyszer csak felmondok, eladok mindet és veszek egy repjegyet és elhúzok. Szóval be voltam záródva a saját kis világomba és sokáig csak látogatóban voltam néha a Ferihegyi reptéren, ha éppen valami téma volt. Sóvárogva néztem az indulást jelző táblákat.

Beigazolódik egy elmélet

2014-ben úgy döntöttem lépek valamit, körülnézek Amerikában valahogy. Vannak barátaim, rokonom is egy, miért ne. 2015 áprilisában sikerült is 3 hetet kint töltenem. New York és Miami volt a cél.

Barátoknál laktam, az ő életüket életem kicsit. Takarékos, ésszerű élet volt, napi 10 dollár körüli költéssel és közben figyeltem szívtam magamba az információkat.

Egyik este New Yorkban egy kellemes kis vacsora után a vendéglátónk megkérdezte: mit is akarsz te valójában itt kint csinálni? Azt mondtam: videózni. Kis cégek, magánemberek nagyobb cégek, stb. Erre futottunk egy kört egy ismerősénél és már másnap forgattunk egy tesztet. És működött. Elámultam. 24 óra alatt beigazolódott egy elmélet. És ez csak a kezdet. Ekkor döntöttem.

Miután hazajöttem, érlelgettem magamban a gondolatot, mit hogyan kéne csinálni. Aztán szépen lassan júliusban elkezdtem szervezkedni. Október tűnt jónak indulásra, hiszen a nagy karácsonyi hajtás előtt majd mindenkinek kell videó - gondoltam.

Szóval elkezdtem keresgélni egy olyan céget, amelyik segíthet nekem. Találtam is egy magyar tulajdonú, amerikait, ahol hajlandóak voltak alkalmazni engem, persze szigorúan minimálbérért. De legalább ki tudtam volna jutni.

Elindítottam a folyamatot. Beszéltem a főnökeimmel és megpedzettem, hogy lelépnék, de ígértem időben szólok, ha indulnék. Akkor már láttuk együtt a lehetőséget, hiszen így tudósítóvá válhatok és ez nekik is nekem is jó.

Géz, fék, hat hónap

Augusztus 18-a meleg, nyári nap volt. Éppen arról forgattam, hogy az előző napi eső milyen károkat okozott a városban. Egy kellemes kis robogózás közben elgurultam a Szentkirályi utcába, a Fővám térhez, ahol beszakadt az aszfalt, megnéztem még a Batthyány teret és aztán hazagurultam.

Volt még 2 órám a következő munkáig. A magyarországi Greese-bemutató próbái zajlottak. Vastag Csaba és társai egy komoly táncpróbán nyomultak. Jó kis színes, szagos celeb anyagnak ígérkezett.

12:15. Lementem a hátizsákommal a motorhoz. Láttam megint esni fog, így gondoltam, jobban beöltözöm. Felvettem a protektoros kabátomat, a szokásos protektoros kesztyűt és a térdvédőt. Felszíjaztam a hátam mögé a szettáskámat. Kiszámoltam fejben, hogy tőlem a Pataky művház csak 15 perc, addig talán nem kezd el ömleni az eső és óvatos tempóban odaérek.

motor_1.jpg

12:25 Kikanyarodtam a Thurzó utca - Kárpát utca sarkon. Elindultam kis gázfröccsel. Láttam, hogy a buszmegálló után egy hatalmas lila esernyő elindul a kocsik közül, legalább 15-18 méterre a gyalogosátkelőtől. Azt is láttam, hogy a gyalogosok miatt, akik a zebránál álltak a távolban, lassítanom kell. A kezem a féken volt. Kettő másodperccel később az esernyő kilépett az útra. És elindult át az úttesten. Testet öltött. Egy idősebb elegáns nő képében. Aki pont oda lépett, ahová érkeztem – volna. Hátsó fék, nem elég... első is... basszus, borulok. Vállal pont oda érkeztem a felbukó motorral, ahova a nő lépett volna. Motor összetörve, az eszközeim épségben, de a vállam mintha nem ott volna, ahol kéne. Ohhhoo.

12.30 Röviden a következő 24 óra: mentő, Honvéd Kórház, éjjel műtét, altatásból ébredés (végre kialudtam magam). Váll a helyén, nagyon fáj. „Hát igen, Tamás, szerencséje volt. De ez is kell az élethez, nemdebár? Ja, 6 hónap múlva rendben lesz a válla, ne izguljon.” Micsoda? Én legkésőbb novemberben Amerikában akarok lenni. Hat hónap?

Egy szerencsém volt: nem mondtam még fel. Hangsúlyozom, augusztus közepét írtuk, tehát kb. 2 hétre voltam attól, hogy felmondjak és kitöltsem a 30 napos felmondást.

Villámsebességgel - amennyire tudtam a telefonon pötyögni - írtam a főnökeimnek, hogy mi van, és hogy Amerika prolongálva van kicsit. Huhh.

Nem volt egyszerű félév. Lebegett előttem Amerika. NYC és az is, hogy ha most nem próbálom meg, akkor beragadok. 41 évesen – ugye 2015-ben két szülinapot is ünnepeltem – éppen a határon vagyok. Ha most nem akkor soha.

Szóval teltek a hónapok. Iszonyat tempóban tornáztattam a karom. A vállam, a lapockám. Megtanultam egy fantasztikus gyógytornásznőtől, hogyan építhetem vissza a csontozatomat, az izmaimat a helyükre.

OK buddy. Let's do it!

Novemberben egy kis csapat érkezett Budapestre. Voltak közöttük régebbi ismerősök és új arcok is. Amerikaiak voltak, TV-vel foglalkoztak. És a figyelmükbe ajánlottak.

Semmire nem gondoltam akkor még, hiszen nem is ismertük egymást igazán. Lazultunk együtt, kicsit forgattunk esténként. Az ötödik nap végén felugrottam hozzájuk egy utolsó kis dumálásra.

Leültettek és nekem szegezték a kérdést: nem akarsz nekünk dolgozni Los Angelesben? Van egy kis stúdiónk, azt kéne üzemeltetni és közben forgatni. (Helló, harmadik születésnap!)

Innentől felpörögtek az események. Intenzíven elkezdtünk tárgyalni: árak, juttatások, eszközök, stb. Jó érzés volt, hogy végre partnerek vagyunk. Ők is nyílt lapokkal játszottak, én is. Elvégre együtt akartunk dolgozni.

Aztán december 22-én este 10-kor felhívtak. Éppen egy barátom háza előtt álltam. Bemondtak egy összeget és egy szolgáltatáscsomagot. És megkérdezték, mikor tudnék a leghamarabb jönni. Nagy levegő és bemondtam: február eleje. OK buddy. Let's do it! – hangzott a másik oldalról.

Ezen a ponton kezdett bonyolódni a dolog. Addigra már kitaláltam, hogy hasznára lehetek a cégemnek, így tudósítói vízumot kértem. Mondanom sem kell, mi volt nekem ez az „Ok, buddy”. Egy igazi, telefonhangba csomagolt karácsonyi ajándék.

Rápörögtem a dolgokra, faltam az infókat Los Angelesről és közben intéztem a vízumot. Január 8-án mindez valósággá vált. Amikor az amerikai nagykövetségen a konzulasszony azt mondta egy rövid beszélgetés után, hogy „we will send your passport back in 2-4 business days” hirtelen megfordult a világ körülöttem. Peckesen léptem ki a Szabadság térre és beültem egy kávéra remegő gyomorral. Megvan!

A következő részben egy húzós egy hónapot mesélek majd el. Hogyan tudtam elindulni úgy, hogy még a reptérre indulás előtt egy órával is pakoltam a saját pincémben…”

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr28433372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blackhairlady 2016.03.03. 02:16:43

@A nagy kékség: En meg a 70-es evekben jartam altalanos iskolaba. A magyar tanaromat klonozni kellett volna, annyira jo pedagogus volt. Ketto maniaja volt. az egyik, hogy hetente tobbszor is iratott tollbamondast, szint eminden esetben valami erdekes dolgot,pl gorog mondakat, illetve magayr varosok, epuletek, helyek torteneteit. Probalta belenk verni a sok kivetelt amikor kulon, egybe vagy kotojellel irjuk a hidak, hegyek neveit, nem sok sikerrel, a legtobben nem jegyeztek meg.
A masik maniaja az volt, hogy az aktualais kotelezo olvasmanyt nem volt eleg elolvasni, de a konyvben fellelheto helyesirasi hibakat ki kellett gyujteni minden esetben. A regeny vegere osszejott jopar altalaban, tehat a felregepeles vagy a szbaly nemtudasa mar akkor is jelen volt. Nezz csak bele regebbi kiadasu kotelezokbe, meglatod, hogy igy van es nem ujkeletu dolog.

blackhairlady 2016.03.03. 02:18:44

@puhacica: Hova lesz a valtas, ha nem titok?:)

adg 2016.03.03. 02:22:02

@ladyamerica: en kivancsi vagyok, mi lesz ebbol. Hillarytol a hideg futkos a hatamon, szerintem az a no borzaszto. Trump egy erdekes figura, az biztos, a tobbibol meg semmi sem latszik ide. Es vegulis nem baj, ha kicsit dontogeti a pc-t, nyilvan mas persze a kampany, mint a hivatal, es ha o nyerne, szerintem visszavenne sokat. De biztos, hogy egy verfrissites lenne, valami uj kezdete. :D
Hogy melyik lenne a jobb, azt nem tudom mert fogalmam sincs.

Erdekes lesz, na. :)

blackhairlady 2016.03.03. 02:23:18

@DorotkaB: "nyelvtani ragadozóból áldozattá válni..."

Ez nagyon tetszik :)

adg 2016.03.03. 02:27:52

@ladyamerica: dehogynem. Regen jobb volt minden. Koszonhetoen a memoriank csodalatos mukodesenek, ami szelektalja az emlekeket, es kiesik egy csomo nem lenyeges momentum. Igy maradnak a jobb emlekek.

A masik ilyen kedvenc fordulaton, hogy bezzeg a mi idonkben mi meg tiszteltuk a felnotteket, minket meg rendesen neveltek a szuleink, nem ugy mint a mai fiatalokat. Akiket kik is neveltek? :)

Regen meg anyag volt benne...

blackhairlady 2016.03.03. 02:42:43

@adg: Naponta sok sok percben hallgatom oket, Hillary hangjatol es megfogalmazasatol felall a szor a hatamon. Nem tudom ki irja a beszedeit, de szornyuek. leginkabb annyit tud csak mondani, hogy Amerikat nem kell naggya tenni mert eddig is az volt, es csak tobb szeretetre van szukseg. Ez a megoldas a mai idokben. Nevetseges. En leginkabb akkor kezdtemel "nem kedvelni", amikor arra az ujsagiroi kerdesre, hogy miert lenne o jo elnik,annyit birt mondani, hogy hat milyen csuda jo lenne egy noi elnok. Most egy okos no mond ilyet? Inkabb csak egy populista valasza lenne ez. Az biztos, hogy ha o lesz a befuto, akkor nehez idok elebe nez, mert az e-mailek miatt sok sok tamadas fogja erni. Illetve a szo szerint draga beszedei miatt. Allitolag oriasi penzekert kerik felegy egy eloadas megtartasara, igy gyujti a penzt a kampanyra a gazdag vallalatoktol, befektetoktol.
Trumprol nem lehet semmit sem pontosan megjosolni. Kiszamithatatlan, es talan ez a legnagyobb felelme a republikanus partnak. Megy a sajat feje utan, es ugy tunik, hogy akkora a va'gy a masra, a valtozasra, hogy mindegy mit mond, akkor is raszavaznak sokan, mert barmi jobb mint ami most van a politikai eletben ahol a kisember nem gyozhet. Egyszer olyat mondott egy kampany gyulesen, hogy ha itt most lelone valakit es holtan elterulne, az emberek akkor is szavaznanak ra. Ekkora onbizalommal rendelkezik a mi Donaldunk:)
A tobbiekrol azert enm nagyon hallani amerikan kivul, mert a ket fo jelolthoz kepest sulytalanok.
En egyebkent most perpill orulok, hogy meg enm szavazhatok, mert nem nagyon van olyan akire joszivvel tennem a voksomat.
Pedig Ted Cruz, aki a legnagyobb ellenfele Trumpnak, a texasi kormanyzo, de nagyon ellenszenves figura, nem hiszem, hogy szavaznek ra.

blackhairlady 2016.03.03. 02:44:13

@adg: :))) Regen regen volt, de en mindenre emlekszem, es igen is jobb volt, mert mar regen volt, es nem lehet megcafolni, hogy jobb volt:DDD

blackhairlady 2016.03.03. 02:46:33

@mojyo: "az aldozatok Jancsi es Juliska neven voltak akkor meg ismertek. :D"

Azota reszt vesznek a tanuvedelmi programban, igy a nevuket is meg kellett valasztani:D

blackhairlady 2016.03.03. 02:48:57

@Ginix: Es most esett le, hogy miert is nem jo a gyapjufoldek:)))))))))))) Pedig gondoltam, itt is szoktak mondani, hogy irany a gy...foldek:D

blackhairlady 2016.03.03. 02:53:58

@LittleG (uk): na de ketszer lett leirva? Vagy hogy kerult oda mindket szo (sziv meg talp is)?

blackhairlady 2016.03.03. 03:05:49

@Zsuzsi65: Carson mar reg feladhatta volna, meg most is csak annyit nyilatkozott, hogy felfuggeszti, de majd fojtatja, de Rubio ma vilagossa tette. hogy nem fog visszalepni, a vegeig kitart.
Lesz itt meg cirkusz, szerintem Amerika nem elt at meg ilyen valasztast mint az idei 2016-os:)

blackhairlady 2016.03.03. 03:33:17

@Zsuzsi65: Igy van. Nalunk mostanaban helyi szinten tobb ilyen peticio gyujtes, szavazas es a terv torlese is volt, kisebb es egeszen komoly dolgokban is.

blackhairlady 2016.03.03. 03:35:39

@pappito: nana, Lorincz L.konyvei igenis jok es elvezhetoek, mindket neven irt kinyvei elegge alapos utanajaras utan szuletnek. Eppen ma fejeztem be A ko fiai c. konyvet, es most gondolkodom, hogy neandervolgyi vagy cro-magnoi osokkel rendlekezem-e:))

blackhairlady 2016.03.03. 03:45:12

@FutureFry: "Persze arról az oldalról leginkább egyik sem, mint már írtam, Bernie Sanders le mint Hillary.nne (lett volna?) a legjózanabb választás. Én biztos rá szavazok idén Novemberben."

Abban az esetben ha eljut odaig, aminek sjanos msot kisebb eseje van mint Hillarynek.

blackhairlady 2016.03.03. 03:46:26

@mojyo: " meg a Felpenz?" az nem az otven filler?:)))

blackhairlady 2016.03.03. 03:50:49

@Muscari: a e-book oldal amit irtam enked egyszer, tele van LLL konyvekkel. En nagyon birom oket, szerintem az osszeset olvastam ami 2013-ig jelent meg.

blackhairlady 2016.03.03. 03:56:34

@Dragonlady (Bp, Hun): miert tunne el aszinrol amikor hulyere nyeri magat?
Amikor elindult, a republikanus parttal kotot egy alkut, hogy ha nem nyer es nem ot jelolik, akkor nem indul fuggetlenkent. Ez teljesen nyilvanos volt. Gondolom itt akkor szuletett egy olyan megallapodas is, hogy ha viszont o nyer, akkor nem inditanak egy masik szemelyt helyette. Ez persze csak az en velemenyem, de nem hiszem, hogy annyi ember velemenyet amennyi raszavazott, semmibe vennek. elvegre tt meg demokracia van vagy mi a fene:)

Olvasom, hogy otthon ujabb titkositasok tortentek, most MNB fronton. Szerintem a kovetkezo valasztasokkor a valasztas eredmenye is titkos lesz, sosem fogjuk emgtudi ki gyozott igazabol.:D

blackhairlady 2016.03.03. 04:01:04

@Herr Géza: az azert en jo mert van egy & a ket szo kozott:))

adg 2016.03.03. 04:05:37

Nezzuk a helyieket: Valtoaram egyenaram, Barlangi Nikk es a rossz magok, Ferfiak munkaban, Nagyon kis meretben (INXS),
Ennyi jut eszembe hirtelen.

FutureFry 2016.03.03. 05:12:07

@Zsuzsi65: Sanders a rendszerváltás előtti magyar szocializmust _nem_ tekinti követendő modellnek. Az meg egy modern nyugati társadalom ismérve (kellene, hogy legyen), hogy állampolgári jogon (és ne profitorientáltan) járjanak olyan alapszolgáltatások mint az oktatás vagy az egészségügyi ellátás. Persze ezért adózni kell, de az alternatíva (pl. anyagi csőd vagy teljes eladósodás egy betegség vagy baleset miatt) sokkal rosszabb, és nem csak az egyénnek vagy a családnak, de hosszútávon az egész társadalomnak.

FutureFry 2016.03.03. 05:13:03

@ladyamerica: Én akkor is rá szavazok, ha "hivatalosan" nem jut el odáig (lehet).

DieNanny CH 2016.03.03. 06:34:03

@pappito:

Nana! Lőrincz L.-et nem bántani! Ő minden helyszínen járt, és valóban tudó és tudós ember!
:-)

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.03.03. 06:47:23

@ladyamerica: Szóval "magyartanárod" (egybeírva), és "új keletű" (különírva), ugye? :)

Na, akkor gyorsan leírok egy sztorit az elmúlt napokból.

Nem tudtam, hogyan kell helyesen írni a "szökőévente" szót; egybe vagy külön, esetleg kötőjellel. Nem találtam rá megoldást egyetlen helyesírás-ellenőrzőben sem. Az egybeírt változatot amúgy minden program aláhúzza, pedig az a helyes. Írtam egy kérdést az MTA helyesírás-tanácsadójának, aki válaszolt is.

Azt írta, hogy a kérdezett szó "egybe írandó", mire én visszaküldtem neki egy köszönetet, melyben kiigazítottam, ugyanis az "egybe írandó" egybeírandó. Segítettünk egymásnak. :)

De a múltkor a volt általános iskolai magyartanárnőm simán leírta a "jólesett" szót két szóban, pedig nem az esőről, hanem az érzéseiről beszélt. :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.03.03. 06:47:24

@ladyamerica: jo volt a politikai rovat, koszi:) latom, te is figyelemmel kisered a belpolitikai hireket :)) en is minden nap ezt hallgatom munkaba menet :)

DieNanny CH 2016.03.03. 06:48:09

@ladyamerica:

Jól összeszedted.
Nekem az amerikai választási csata mindig is nagy homály volt.

Mr Long 2016.03.03. 07:20:40

@ladyamerica: koszi az osszefoglalast. nekem bejon a stilusa, bar a magyar sajtoban nem lattam semmi program felet tole, igaz kb 10 eve mar egyik part sem programmal kampanyol csak kozhelyekkel.
A demokratak meg lassan kijatszak az osszes kartyajukat. Volt/van afroamerikai elnok, most jon a noi jelolt, mar csak a nyiltan meleg, kesobb a transznemu kartyajuk maradt. Jo lenne valamit kitalalniuk, mert hamar elrepul az ido (bar amig nem jutnak elore addig jo az usanak)

2016.03.03. 07:30:50

@adg: +1, en is pont igy latom, plusz Hillaryval ugy vagyok hogy barkit csak ne ot.

2016.03.03. 07:42:17

@Mr Long: Remelem, megerem azt az idot, amikor az lesz egyedul relevans a jelolteknel (nem csak az USAban) hogy mennyire alkalmasak a szerepre, nem az hogy nok / ferfiak / a ketto kozott barmilyenek / feketek / zoldek / pirosak stb.

Mr Long 2016.03.03. 07:54:41

@Mirjam2: sajnos nem ez a tendencia. amig azzal kampanyolnak, hogy legyen no az elnok, mert az jo, addig nagyon nem erre mutat.

Golf2 2016.03.03. 08:15:24

A Clintonokbòl elég volt,inkább a nyugdíjàt élvezné...

2016.03.03. 08:38:44

@Mr Long: Igy van, ez nagyon szomoru. Semmivel nem erosebb erv ez, mint ha azt mondanak, legyen ferfi az elnok mert a ferfiak alkalmasabbak stb. Ezen mar regen tul kellett volna lepni, de sajnos nem tortent meg.

LittleG (uk) 2016.03.03. 08:57:54

@Dragonlady (Bp, Hun): az utóbbit sajnálom, meg talán az előbbit is, most nem akkora tragédia, ha egy ponyvát félrefordítanak...

Herr Géza 2016.03.03. 09:45:51

@ladyamerica: De én műfordító vagyok, nekem mindent szabad és különben is kevés időm volt rá....:-)

Ginix 2016.03.03. 09:48:00

@LittleG (uk): gondolkoztam rajta, h mi a valószínűbb: az 1920-as évek angliájában egy akkora majmot tartani a kertben, amit egy gyerek meg tud ülni (tehát minimum emberszabású) v összekeverni a monkey-donkey szavakat, és az utóbbira voksoltam:)

igen a szürke a legendásan rossz fordítás, hallottam róla meg olvastam az interjút is és frankón nem értem ezt a hozzáállást...

Ginix 2016.03.03. 09:50:20

@LittleG (uk): bocs, most látom, h ment tovább a fonal, nem voltam itt tegnap délutántól, most pótolom a kommenteket:)

M.G.M. 2016.03.03. 10:37:33

@Dragonlady (Bp, Hun): Bicajjal lehet bukfencezni. Robogó súlypontja sokkal lejjebb van.

Bredpitt Monika 2016.03.03. 12:51:21

@FutureFry: Szerintem jól teszed, ha rá szavazol. Ha Trump lesz az amerikai elnök, az kb olyan lesz mintha egy üzlet kirakatában egy adag hányás lenne. Kíváncsi vagyok kik mennek be majd abba az üzletbe?

blackhairlady 2016.03.03. 14:41:58

@A nagy kékség: En nem is irta, hogy pontosan tudok minden szabalyt. Egyebkent az igaz, hogy amikor ide irok, vagy barmely blogra, vagy sms-t barkinek, nem figyelek egyaltalan a helyesirasra. kisbetuvel kezdek mondatokat, tulajdonneveket, egybe vagy kulon irok olyanokat amiket nem kellene. Viszont ha valami fontos e-mailt vagy egyeb iromanyt kiadok a kezembol, azt mindig atnezem, sot beirom a googleba, hogy hogy is adja ki helyesen. Itt, ilyen terben tenyleg csak az informacio atadasa a fontos, minden mas hatterbe szorul. Hogy ez jo vagy rossz, hat lehet rola vitatkozni, de en nem fogok, az biztos.

blackhairlady 2016.03.03. 14:46:14

@Zsuzsi65: Ebbol is latszik, hogy beilleszkedtem az amerikai tarsadalomba, mar jobban erdekel az itteni politika mint az otthoni, tehat mar nem vagyok kivulallo a kozosseg szamara. Vagy valami ilyesmi:)))))))))))))
En is ezt hallgatom mindig amikor egyedul autozok, a csladnak amugy kiutese van a politikatol"D
En a BBC es a CBS delutani hireit is felveszem aztan visszanezem vacsikeszites kozben, p[ont jo hatterzajnak:))

blackhairlady 2016.03.03. 14:47:30

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Nem is egyszeru, egeszen mas rendszer mint az otthoni, eleg sok tanulmanyozast kivan, hogy az ember tisztaban legyen a szabalyokkal.

blackhairlady 2016.03.03. 14:55:45

@Mr Long: A program nem lenyeg a kulfoldi sajtonak, a botranyok mar sokkal inkabb:)

Es szerintem mar keresik a kovetkezo transgender elnokot, az lesz majd a nagy durranas:DDD

Noi elnok meg nem volt, azert ekkora szam. Ne adj isten megvalasztjak H-t, utana mar ez sem lesz nagy cucc.

Egyebkent Houston elen jar abban, hogy ledontogesse a tabukat, az elozo polgarmester no volt es vallaltan leszbikus, a mostani pedig egy afro-americai ferfi. Szoval itt kicsiben nem is olyan nagy szam ha nem feher ferfi a vezeto.

blackhairlady 2016.03.03. 14:59:59

@Golf2: ha a hatalom kozelebe vagy, meg tobbet akarsz. Ez amolyan emberi gyarlosag. A masik resze meg, hogy nem csak o akar elnok lenni, de sok gazdag ember is szeretne, ha o lenne, mert sokat tudna nekik segiteni meg tobb penzt, hatalmat juttatni nekik. Nem veletlenul penzelik a kampanyat, sok sok zoldhasut remelnek tole bizonyos korokben.

blackhairlady 2016.03.03. 15:00:47

@Golf2: Egyebkent Clinton nem volt rossz elnok szerintem.

blackhairlady 2016.03.03. 15:01:47

@Herr Géza: tetszett am, csak kicsit kotozkodtem:)))) A koltoi szabadsag meg mindenek elott:D

blackhairlady 2016.03.03. 15:03:00

@puhacica: Nem is olyan egyszeru az mint sokan gondoljak :) Sok sikert :)

blackhairlady 2016.03.03. 15:03:56

@Bredpitt Monika: Legalabb kevesebben akarnak majd idejonni es a fiam elobb megkapja a vizumot:))))

gabors 2016.03.03. 18:48:19

@Zsuzsi65: ", hogy Rubio kepes-e arra, hogy kilepjen vegre.."

es akkor Ted Cruz ??? az kb ugyanolyan orult mint Trump !! csak nem milliardos ezert sokaknak fog tartozni ha elnok lesz !!! Na meg nem is Amerikaban szuletett !!!

gabors 2016.03.03. 19:03:20

@ladyamerica: "Egyszer olyat mondott egy kampany gyulesen, hogy ha itt most lelone valakit es holtan elterulne, az emberek akkor is szavaznanak ra. Ekkora onbizalommal rendelkezik a mi Donaldunk"

Nem ezt mondta hanem kb azt hogy ha az 5dik sugaruton (ami eleg hires New Yorkban) lelone valakit !!!!

Ha mar ilyen jol tajekozottnak mutatod magad legyel is az!!

""I could stand in the middle of 5th Avenue and shoot somebody and I wouldn't lose voters," Trump said at a campaign rally here." from CNN

Amugy szavazni fogsz-e ???

nemor 2016.03.03. 19:22:26

@adg: ez azért nem jó, mert a jegy és a gyűrű mindegyike értemes önálló szó, míg az ész igen, viszont olyan szó nincs, hogy szerű, tehát ez nem összetett szó lesz, hanem képzett szó, ami meg hasonul(t eddig). Mármint a múlt századi szabályok szerint.
Én passzív ellenállásba kezdek :)

Érdekes, hogy kinevettük nagypapát, aki azt írta, utcza (Ferencz volt a neve). A gyerekei között volt olyan, aki uccának tanulta. (Mostani szabályok logikája szerint gondolom, megint ez lenne a helyes.) Mi meg felsőbbrendűen utcáztunk és csak most szégyelltem el magam utólag.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.03.03. 19:38:41

@ladyamerica: "Ebbol is latszik, hogy beilleszkedtem az amerikai tarsadalomba, mar jobban erdekel az itteni politika mint az otthoni,"

igy van:) en is valahogy igy vagyok vele:)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.03.03. 19:44:00

egyebkent egy erdekes moralis kerdest feszegetett ma egy kommentator, es lehet, hogy ez fog elinditani valamit (marmint, ha sokan hasonloan gondolkodnak) Azzal birkoznak sokan (konzervativok), hogy vajon Hillary ellen szavazni egyenlo-e Trumpra szavazassal. Ugyanis sok konzervativ - mas alternativa nem leven - egyelore csak annyit tud tenni, hogy Trumpra szavaz(na) H. elleneben, meg ha nem is ert egyet T. politikajaval...vajon lesz-e alternativa? kivancsi leszek...

Bredpitt Monika 2016.03.03. 20:02:47

@ladyamerica: en nem a turistakra gondoltam az uzletbe valo belepeskor

Bredpitt Monika 2016.03.03. 20:06:51

@Golf2: Bill Clinton az egyik legelismertebb amerikai elnok, neki koszonheti most pl Hillary a fekete voksoloit

gabors 2016.03.03. 20:09:08

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: sokkal komplikaltabb mint a politikai rovat ezt mutatja ...

olyat irni "hogy azt inditjak aki a legtobb allamot megnyeri " nem pontosan idezem .... a politikai rovatot

ez vagy hozzanemertes vagy vegtelen leegyszerusitese a dolognak ugyanis delegaltakat/kepviseloket nyernek mindket part eseteben ... az eddigi allamokban (SC kivetelevel) ezeket eddig szavazati aranyok alapjan osztottak ki...(nem fideszes modra) ... es ezek szama sem egyezik kisebb allam kevesebb delegalt.... tehat nem ugyanaz megnyerni mondjuk alaszkat mint texast vagyis ez a szuperkedd elegge tul volt ertekelve.

most jon majd egy ket nagyobb allam ahol viszont a gyoztes mindent visz .. kovetkezo komolyabb 15-en florida (99) ki nyeri meg a GOP-nal vizvalaszto lehet (foleg ha nem Rubio hanem Trump) game over baby !!! Amugy nagyon kedvez Trump-nak hogy ilyen sok ellefele van meg mindig maradt 3 !!!

Most meg sem emlitem az ugynevezett Caucuses-okat amik kb a hazfias nepfront bekbeli jelologyulesire emlekeztet mint egy demokratikus valasztasra ... akik emlekeznek hogy is volt az utolso nem szabad valasztasokon mikor ellenzeki-ek akartak indualni a termek orakkal elobb megteltek erdeklodo civil munkasorokkel ...

Es mindket partnal a vegso szo majd a valasztasi konferenciajukon dol(het) el ... ez inkabb a republikanusoknal allhat fenn mert Clinton nagyobb valoszinuseggel fogja elerni a minimalissan szukseges delegaltak szamat mint Trump ....

Volt mar pelda ra !! Pl. Bush-nak is van 10-12 delgaltja Carsonnak is 8 nem is beszelve a Rubio Cruz mar eddig is begyujtott nem keveset ... szoval ha osszefognak es mindez tobb mint Trump-nak van elmeletileg mas is lehet a befuto kicsit anti-demokratikusnak tunik de ez van ...

en meg csak 26 eve elek itt igy meg nem lattam eleget ebbol de az tutti hogy erdekesebb mint barmelyik korabba talan 8 eve volt hasonloan mikor Obama es Clinton gyurta egymast eleg sokaig ...

gabors 2016.03.03. 20:09:12

@Zsuzsi65: "es amikor a gyereket iskolaba kell jaratni, sajat borukon erzik a kulonbseget a free public school es a maganiskola minosege kozott... "

ez azert kurvara attol fugg hogy hol laksz !!! van ahol a public school ezerszer jobb mint a szomszed szegenyebb varos barmelyik maganiskolaja !!! Na ott persze tobb adot is fizetsz a hazad utan !!

gabors 2016.03.03. 20:09:14

@ladyamerica: "Es szerintem mar keresik a kovetkezo transgender elnokot, az lesz majd a nagy durranas:DDD

Noi elnok meg nem volt, azert ekkora szam. Ne adj isten megvalasztjak H-t, utana mar ez sem lesz nagy cucc.
"

Azert Berni Sanders is eleg nagy durranas lehetne mindenkori legidosebben beiktatott elnok amelett hogy Brooklyn-ban szuletett zsido ,....

blackhairlady 2016.03.03. 21:26:08

@gabors: elnezesedet kerem a rosszul tajekozottsagom miatt :)
Nem, mivel nem vagyok allampolgar.

blackhairlady 2016.03.03. 21:31:13

@gabors: igen, valoban az lenne, de most jelen pillanatban nem tul nagyok az eselyei.
Egyebkent nem akarom magam nagyon jol ertesultnek latszatni, ezert ha nem ertesz velem egyet, vagy valmiben tevedek szerinted, nyugodtan javits ki, lehetoleg normalis hangnemben.

LittleG (uk) 2016.03.03. 21:34:29

@ladyamerica: hát, az eredeti szerintem úgy hangzott, hogy "I can feel you in my heart and in my soul"

DieNanny CH 2016.03.03. 21:37:33

@gabors:

Természetesen nem ezt a kommentet fogom alapnak venni, ha politikatudományból vizsgázok... :-)
Nekem még a magyar politikai összekapcsolódás is érthetetlen, tehát ez az amerikai összefoglaló pont elég volt.

gabors 2016.03.03. 22:29:57

@Golf2: vard ki a veget lehet a lanya indul legkozelebb ... nem lennek meglepve :-)

Mara eleg komoly hatteret epitett ki maganak es ha a mamanak nem sikul most lehet O lesz a kovetkezo Clinton !!!

gulashhollywood 2016.03.03. 22:30:49

@Zoole[uk]: Hát úgy van kettő, hogy akár ott is maradhattam volna. :) De szerencsére nem így lett. Amúgy valóban még most is nehezen hiszem el ezt az egészet.

2016.03.03. 22:39:24

Fogalmam sincs az amerikai politikarol, nekem viszont egyvalami miatt rendkivul szimpatikus Hilary: hogy kulugyminiszter volt. Szerintem az egesz vilagnak hatalmas szuksege van a targyalni kepes, civilizalt, konszenzusra torekvo oreg roka diplomatakra. En nagyon vagyom egy ilyenre Europaban is, sajnos itt sincsenek ilyenek mar, csak populista faszjankok sajnos, pedig milyen jo lenne egy ilyen tapasztalt ven tyuk a kiterjedt ismertsegi korevel. :D Eleg mar a valtozasbol, a forradalombol, a remenybol es a sok vilagmegvalto lozungbol, nekem eleg ha egy ilyen utazo Sinzo Abe kepvisel a vilagban, aki eladja helyettem is azt a sokmindent amit csinalok, es hagyjanak engem bekeben a tobbi baromsaggal, nem kerek ideologiat. :D

Persze ha esetleg a Hilary sem ez a kategoria, hanem o is egy populista barom, akkor termeszetesen visszaszivom, mondom, hogy nem ismerem a helyzetet, csak ugy vagyakozva elkepzeltem, hogy milyen lehet, ha van egy ilyen szalonkepesnek tuno figura is a valasztekban :D

gulashhollywood 2016.03.03. 22:41:46

@A nagy kékség: Ahogy a posztban is írtam nagyon nagy volt a helyiek életét élni. A barátaim nagyon szerény társaság, szerény pénzből. De mégis varázslatosan sok helyre jutottunk el. Iszonyat sokat gyalogoltunk, de imádtam a tömegközlekedést is. NYC valóban megér egy látogatást. 2-3 hét a minimum.

gulashhollywood 2016.03.03. 22:47:42

@Mr Long: Az a baj, hogy sajnos van ok az aggodalomra. Sok államot most elvitt az előválasztásnál. A napokban láttam egy érdekes videót, ahol a riporter Trump programját Hitler propaganda mondataival cserélte ki. Fel sem tűnt az embereknek.

adg 2016.03.03. 22:58:44

@nemor: aha, a jegygyuruvel igazad van.
De szerintem a búra, kultúra meg az árbóc az jobb igy irva, elvegre igy is mondjuk, es szerintem a nagy tobbseg igy irta eddig is.

Az ucca valtozatot sose lattam.

blackhairlady 2016.03.03. 23:03:13

@LittleG (uk): Oh, ertem, igy mar teljesen vilagos a "talp":)))

2016.03.03. 23:03:28

@adg: A kultúra eddig is hosszu ú volt, a kulturalis lett megvaltoztatva, de nem tudom, hogy melyikre, azt hiszem most lett rovid mindketto u :D

adg 2016.03.03. 23:17:21

@gulashhollywood: tipikus peldaja a legundoritobb es legalljasabb fajta demonizalasnak, aamit csak ujsagiro elkovethet. Orokre elvennem az ilyenektol az nyilvanossagot.
Kerdezze az emberek velemenyet arrol, amit Trump vagy akarki valoban mondott, de nagy nyilvanossag elott belead a szajaba olyat, amit nem mondott, majd ir cikket, interjut ir, hogy akar mondhatta is volna, hiszen az embereknek nem tunt fel, hogy ezeket hitler mondta es nem trump, ergo trump=hitler.
Ezerszer leragott tema, hogy ilyenkor az emberekben az marad meg, hogy - jelen esetben - trump egyenlo hitler, hisz' ugyanazt mondja.
Ez ugyanaz, mint amikor a valoban mondott mondatot kivesszuk a kornyezetebol, kicsit megvaltoztatjuk, majd teleirjuk vele a sajtot. Ha a birosag 3 ev utan ugy dont, hogy helytelen volt, majd helyreigazitjuk, de az mar senki sem fog erdekelni, mindenkiben az maradt meg, hogy az adott ember "azt" mondta, sot, meg tagadta is. (Lasd kotel, hogy legyen egy magyar pelda, ki jut eszedbe rola?)

Ez fereg mentalitas.

adg 2016.03.03. 23:25:23

@mojyo: a kulturarol azt olvastam, hogy elfogadott volt a husszu es a rovid is. De lustasagombol kifolyolag nem neztem utana, igy feltetelezem, hogy igazad van.
Olyan nagyon nem fontos ez szerintem, legalabbis nekem. Persze, ha az ember irasbol el, akkor illik tudni. Arra azonban kivalo, hogy egy posztot lehuzzunk vele a sarga foldig, es az irojat egy szellemi toprongynak minositsum, mert kihagyott egy vesszot. :)

gulashhollywood 2016.03.03. 23:28:56

@adg: Igazad is van meg nem is. A retorika az egész megfogalmazásmód, a mondanivaló sokban egyezik egymással. Éppen ez az ami megdöbbentő. Ha nem sokkolod az embereket, sokszor nem veszik észre mi a pálya. Az videóban elhangzott, hogy ezeket nem Trump mondta. Erre a válasz: ha ezeket Hitler mondta, és Trump tőle idézne, akkor is egyetértenék vele. Ez zsákutca.

adg 2016.03.03. 23:45:11

@gulashhollywood: a baj az, hogy ha el is hangzik, hogy ezeket nem o mondta, akkor is az a lenyege, es erre megy ki a jatek, hogy trump=hitler.

Mondok egy kifacsart peldat, ami szerintem amerikaban virulens lehetne, eljen a facebook vilag. :) Szoval lenne egy iras, hogy "trump a metron noket tapogatott, egyet meg is eroszakolt, de szerencsere az aldozat jobban van. Trump szerint nem helyes, hogy a noket meg kell eroszakolni, maguktol kene felajanlani magukat, mindenki jobban jarna, es nem lenne ilyan faraszto sem."
Majd zarojelben odairni, hogy kitalacio. Szerinted mennyi ido alatt venne a fel orszag biztosra, hogy megtortent?. Befolyasolna-e a szavazokat?
Ez nekem ugyanaz a kategoria, mint az "alltolag" es a "feltetelezesek szerint" kezdetu hirek, meg a "meg nem erositett forrasbol". Mondom is, meg nem is. Felelossegem meg nincs, hisz' en nem alltom, csak igy hallottam. Aztan ezek a frazisok kikopnak, es a kamu tennye nemesul.
Nagy felelossege van az ujsagiroknak. Nem veletlenul hatalom a sajto. Nem is kicsi.

gulashhollywood 2016.03.03. 23:59:29

@adg: Mégis hogyan lehet megállítani egy ilyen őrült folyamatot? Az emberek ingerküszöbe nem eléggé alacsony, kb sokkolni kell őket sokszor, hogy felfigyeljenek egy-egy témára. Rövid videók futnak csak és annak is ütnie kell. Saját tapasztalatból beszélek. Ezt a "műfaji" kötöttséget nehéz kiszolgálni objektív, független és okos videókkal vagy tartalmakkal. Amúgy a fenti ötlet nem rossz. :) Simán bevennék. Mint ezt is: langologitarok.blog.hu/2016/03/03/dave_grohl_nelkul_megy_tovabb_a_foo_fighters?utm_source=bloghu_megosztas&utm_medium=facebook_share&utm_campaign=blhshare

gabors 2016.03.04. 06:37:46

@mojyo: "Fogalmam sincs az amerikai politikarol, nekem viszont egyvalami miatt rendkivul szimpatikus Hilary: hogy kulugyminiszter volt"

a kulugyminiszter egy politikai kinevezes (kb ugy mint Mo szijjarto ... attol hogy most kulugyminiszter eppen nem lesz sem okosabb sem tisztanlatobb)

most eppen John Kerry a kulugyminiszter aki szinten egesz eleteben politikus volt, tobbek kozott elvesztett egy elnok valasztast is !!!

2016.03.04. 08:28:30

@mojyo: 'Szerintem az egesz vilagnak hatalmas szuksege van a targyalni kepes, civilizalt, konszenzusra torekvo oreg roka diplomatakra.'

Igen, csak ez nem Hillary Clinton. Nem csak 'oreg rokak' meg 'populistak' leteznek, lehet egy politikus alkalmas vagy alkalmatlan meg egy egesz csomo mas okbol.

2016.03.04. 13:44:16

@gabors: A Szijjarto nem kulugyminiszter, hanem kulgazdasagi es kulkapcsolati, vagy valami ilyesmi, idaig sullyesztette a kulugyet a magyar kormany :D De jobb helyeken azert nem a leghusegesebb partkatonakat, hanem a tobb nyelvet beszelo, magas diplomaciai erzeku, targyalokepes alakokat szoktak erre a posztra kinevezni, ezert irtam ezt a Hilaryval kapcsolatban, de mondom, nem kiserem annyira figyelemmel a helyzetet... De az, hogy a mostani kulugyminiszter pedig mar elnokvalasztast is vesztett, az nem tudom, miert relevans, szerintem nem is rossz eredmeny, hiszen egyszer mar eljutott odaig. :D

@Mirjam2: Persze, alapvetoen alkalmasakat kell valasztani, viszont ezek a sajat megfigyeleseim szerint sose a populistak kozul szoktak kikerulni, hanem leginkabb az oreg rokak kozul, persze nyilvan koztuk is vannak korruptak, alkalmatlanok, stb, ez igy van. Mondom, fogalmam sincs, hogy mivel kampanyol a Hilary Clinton, en csak ugy almodtam... amugy utalom a kampanyolast es ha sajat orszagom lenne, en nyilvanos allashirdetesekkel, interjuk utan toltenem meg a parlamenti helyeket, es jol felfogott, elismert es felvallalt erdekek kepviseloi valogatnanak a jeloltek kozul, az ideologiai meggyozodes pedig olyan maganuggye lenne minositve, mint a zenei izles. :D

adg 2016.03.04. 14:38:36

@gulashhollywood: "Mégis hogyan lehet megállítani egy ilyen őrült folyamatot? Az emberek ingerküszöbe nem eléggé alacsony, kb sokkolni kell őket sokszor, hogy felfigyeljenek egy-egy témára. "

szerintem pont a sokolas tolja egyre magasabbra az ingerkuszobot.
Mit ertesz "folyamat" alatt?

Amugy az en allomvilagomban az emberek felnottek lennenek, es a sajto tenyszeru tajekoztatasa alapjan maguk alakitanak ki a velemenyuket valamirol. Nem az ujsagiro mondana velemenyt vagy iteletet egy adott temarol. Lehetne azt is, velemenymusorokban, de nem a hirekben.

Nezd meg a mai cimlapon az indexen. A cim szerint trump a farkaval kerkedett, melyponton az elnokvalasztasi vita. Ha eleg sokaig olvasod az amugy egesz ertelmes cikket, akkor kiderul belole, hogy trump vitapartnere tett utalast trump farkara, o csak valami olyasmit mondott ra, hogy nincs vele gond.
Ez amugy tok lenyegtelen magyarorszagon, szoval mi a fene ertelme van az ilyen kis alja csusztatasoknak. Az emberek nagy resze nyilvan nem olvassa el a teljes cikket, megmarad benne, hogy ez a barom a farkaval dicsekszik.

Na mindegy vegulis, nyilvan nem fogom megvaltoztatni, es a sokkolast is ertem, valahogy el kell adni az anyagot. Sok sikert az ujvilagban!

gabors 2016.03.04. 16:23:47

@mojyo: "A Szijjarto nem kulugyminiszter, hanem kulgazdasagi es kulkapcsolati, vagy valami ilyesmi, idaig sullyesztette a kulugyet a magyar kormany. De jobb helyeken azert nem a leghusegesebb partkatonakat, hanem a tobb nyelvet beszelo, magas diplomaciai erzeku, targyalokepes alakokat szoktak erre a posztra kinevezni, ezert irtam ezt a Hilaryval kapcsolatban,"

Annyi kulonbseg azert van hogy mondjuk HIllary Clinton egy jo darabig valodi munkat is vegzett mint ugyved bar akkor is politikai csoportoknal. Igaz New York allam szentorsagaig vitte mielott kulugyminiszter lett de ez kimondottan politikai kinevezes volt Obama reszerol az eppen ellene az elo valasztasokon veszito Clintonnak felajanlotta ezt a tisztseget gondolom a Demokrata part egyseget probaltak helyre pofozoni egy kicsit. Es nem kevesbe meghalalni hogy a Clintonek bosszubol nem torpedoztak meg Obamat az elnokke valasban ... bar ezt inkabb a Republikanusok Sarah Palen-je segitette leginkabb ...

2016.03.04. 16:46:14

@gabors: Hat ezt peldaul nem tudtam rola, ennyire plane nem ismerem a helyzetet, de ez igy nyilvan arnyalja a kepet. Arra viszont emlekszem, hogy valoban sokaig ment a parbaj Clintonne es Obama kozott az elnokjeloltsegert.

kardio1 2016.03.05. 08:39:59

@HardPötty: A szovjet emlékművel szemben :-)

kardio1 2016.03.05. 08:45:27

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: te is egytemas lettél ! :-) mindig ugyanaz a nóta:-)

kardio1 2016.03.05. 08:48:02

@adg: nekem is van Éva nevű ismerősöm, aki december 24-en született...

kardio1 2016.03.05. 10:25:51

@Th's child: a részleteken lehet vitatkozni, de azért lenne egy elvarhato alapszint legalább azoknál, akik a médiában dolgoznak vagy az írásból élnek.

kardio1 2016.03.05. 10:38:18

@DorotkaB: engem már a nejlon szó írása is zavart, pedig az nem most volt. Én nem gondolom, hogy az elterjedt helyesírási hibákhoz kellene a szabályokat. Itt, Franciaországban is errefelé mozdulnak :-(

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.03.05. 11:12:56

@gulashhollywood: "NYC valóban megér egy látogatást. 2-3 hét a minimum."

Én inkább úgy mondanám, hogy 2-3 hét a maximum. Addig még valahogy kitart a varázs, és elhiszed, hogy tényleg egy szuper város. Aztán minél több időt töltesz ott, annál inkább rájössz, hogy az egész egy díszes műanyaggal körbevett ocsmányság. És ez nem is annyira túlzás. Volt szerencsém látni egy épületkarbantartást a 42. utca közelében. Lekerültek a neonnal megvilágított plakátok, nem maradt más, csak a csupasz fal. Iszonyú kiábrándító volt. De jártam magánlakásban is a Madisonon. Az ember azt hinné, hogy egy menő negyedben a kecók nagyon ott vannak, ehelyett egy penészes falú, baromi koszos padlójú icipici lyuk fogadott, ahol leülni is alig akartam, pedig kínálták a helyet. A tulajdonos egy közeli galéria társtulajdonosa volt (vagy hazudott), elegáns öltönyben feszített (gyanítom, hogy jó nevű éttermekben villogott), de a lakása olyan volt, mint amit a kutya szájából húztak ki. Aztán ott vannak a CP-ban rohangáló műmájer tőzsdeügynökök, a felfújt szájú "született feleségek", na meg a taxi, aminek a használata szinte státuszszimbólum. Sokan még egy nyamvadt megállót sem hajlandóak metrózni, mert az lealacsonyító, inkább taxiért integetnek, és képesek hosszú perceket állni a járda szélén, ha nincs szabad kocsi. Vagy éppen összeverekednek a taxi miatt. És még nagyon hosszan sorolhatnám.

Szóval NYC pont arra való, amire kitalálták. Menj oda jó sok pénzzel, hagyd ott az áruházakban, vegyél minél több tök felesleges cuccot magadnak, fogyassz hajnaltól hajnalig, játszd egy kicsit az eszedet, viszont egy percet se gondolkodj. Az ott nem divat.

Ha igazán jó fej, laza amcsikkal akarsz találkozni, akkor ne ott keresd őket. Menj inkább San Franciscóba. Ég és föld a két város.

P.Elliot 2016.03.05. 15:55:23

@A nagy kékség: Ugy beszelsz mintha jol ismerned New Yorkot es a maganlakasokat a meno helyen holott egyben jartal csak amivel nem torodtek, / meg az is lehet hogy csak arra hasznaltak hogy valamilyen ugyben kizarolag ott fogadjanak valakit/ nem komoly ugyben/. Honnan tudod hogy milyen a tobbi? Azt is irtad hogy nagyon lepukkadt kis helyen laktal, honnan tudnad hogy a tobbseg akinek jol megy az hogy el? Nem vitt el megmutatni.
Raadasul nagyon sok ember el ugy hogy munkahelyen van, ettermekben eszik, delben is, este is, a barataival este meg kimennek ide-oda es csak aludni megy haza,a lakas egy nem fontos dolig a szamara, annal is inkabb mert soknak van sajat haza, szep kijjebb videken, akar New York allamban, akar New Jerseyben de meg szep szammal van akinek Pennsylvaniaban ami szinten nincs messze ha hazat akar tartani. Magad sem gondoltad komolyan amit leirtal hogy mindenki ugy el amit te lattal egy lakasnal.
Lattad a parizsi lakasokat a jo helyeken? Egyszobas lyukak, olyan kicsi hogy rogton megertettem hogy miert laknbak szinte egesz nap a kavezokban es csak aludni jarnak haza.

2016.03.05. 16:35:52

@kardio1: Ha egyszer ez az igazság, mit szépítsek rajta? Emberek elmenekülnek pár száz euróért, közben Mo.-n is mindenki meg tud élni, aki hajlandó dolgozni, és nem otthon tolja a hereverét.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.03.05. 21:43:04

@P.Elliot: Azért ne vedd ennyire a szívedre. :) NYC az én megítélésem szerint egy óriási pöcegödör. Ettől még más szeretheti.

kardio1 2016.03.05. 23:44:05

@P.Elliot: a párizsi lakások közül az igazán drágák igen jó helyen vannak és nagyok. :-)

justStevee 2016.03.06. 15:46:32

Nagyon jó. Akkor látom nekem is lehet esélyem később ilyen téren kijutni ha jól keverem a lapokat :) Sok sikert!

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása