oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. február 23. 06:46,  Los Angeles, az első tíz nap után 144 komment

2016. február 23. 06:46 Határátkelő

Los Angeles, az első tíz nap után

A mai poszt előtt annyit el kell mondanom, hogy alapvetően egy fotós beszámolónak indult volna, de aztán kérésemre Tamás írt pár sort is a fényképek mellé. A szöveg így nem hosszú, ugyanakkor mindig érdekesnek találom, hogyan is látja új lakhelyét valaki, aki éppen csak megérkezett. Márpedig mai szerzőnk esetében ez a helyzet, hiszen az első tíz nap minden, csak nem sok. Szóval lássuk, milyen is Los Angeles az első benyomások, az első 10 nap után!

cim_9.JPG

„Nagyon fontos, hogy rögtön az elején megjegyezzem: nagyon nagy szerencsém van azzal, hogy most itt lehetek, hiszen egy amerikai cég segítségével érkezhettem meg Los Angelesbe.

Egy hosszú folyamat végén most újságíróként egy helyi cég technikai támogatásával dolgozhatok idekint. Van hol laknom, van mit ennem, és közben a világ celebjeinek Mekkájában ülök, mozgok.

De nem is ez az érdekes. Maga az érzés. Valahogy azt látom, hogy a nap és a jólét nagyon csábító egyvelege mosolyt csal az emberek arcára. Persze van benne némi kulturális nyomás is.

Az angolszász udvariasság keveredik a helyi lazasággal. Nem olyan szigorú a dresscode - póló és farmer szinte minden nap elég - és emellett el lehet sok mindent gyorsan intézni. Körülbelül 10 nap tapasztalat ezt mutatja.

A fél világ itt van

Ami az egyik legérdekesebb számomra a sok tapasztalat közül az pont néhány napos. Ahol a technikai segítséget kapom és az irodai hátteret, sokféle arc mozog. Kíváncsiak, mint egy kölyökkutya, úgyhogy sokat beszélgetünk. Nem kell nagyon mély beszélgetésekre gondolni, inkább csak amolyan csacsogásra, de így lehet minél többet megtudni.

Nos, akkor nézzük! Van egy angol születésű irodavezető, van egy magyar zenész srác, van egy francia származású, de kínai gyökerekkel rendelkező asszisztens, van egy ügyvéd, akinek a dédszülei szírek és a kantint az épület aljában egy volt izraeli repülőtiszt vezeti, aki 25 évig repült a Közel-Keleten. Na, akkor itt ki a kicsoda?

Pont tegnap gondolkoztam ezen: ott voltam Magyarországon a menekültáradat közepén. Azok, akik akkor és ott nagyban nyomták a szöveget arról, hogy nem lehet beilleszkedni, itt mit szólnának? Na, mindegy is.

Két fogadalom

Azért indultam útnak, hogy világot lássak és két dolgot fogadtam meg: nem hasonlítgatom Magyarországot Amerikához és nem számolom át a dollárt forintra. Ezt két eléggé életszerű vállalás.

Vissza Los Angeleshez! Tíz nap nem a világ, de elhatároztam, hogy ha tudom, akkor nagyon gyorsan megpróbálom felfedezni a környéket. Google Maps a barátom, úgyhogy belekezdtem.

Aztán vettem egy nagy levegőt és láttam, hogy ez nem így meg. Komoly útvonalterveket kell készítenem és felmérnem, gyalog mennyire van a hely. Vagy busszal hogyan áll a dolog.

Az Uber amúgy egy tökéletes megoldás, de azért ehhez még nem állok úgy anyagilag. Amúgy szerintem a legjobb megoldás egyelőre a séta, mert így lehet sok mindent látni, rácsodálkozni dolgokra. Folyamatosan jelölöm be a Google Mapsen, mit hol találok, ami elég hasznos.

Még nincs kedvenc kávézóm, de a választék hatalmas. Amit nagyon megkedveltem ennyi idő alatt, az az, hogy tudok változatosan enni, hogy nem kellett változtatnom.

Az adagok ugyan hatalmasak, de inkább elviszem haza, ha nem tudom megenni. És akkor van még egy étkezésre elég valamim. Vagy odaadom egy hajléktalannak.

Sok a hajléktalan

Akik sokan vannak. Vannak olyan területek, ahol 20-30 is van egy kupacban. Ez főleg forgalmas helyekre igaz, mint például a Venice Beach. Ott irtózatos mennyiségben kóborolgatnak a hajléktalanok és a nagy számok törvény alapján lehet bevételi forrást találni. Sokan dobolnak, zenélnek, táncolnak – valami produkció talán könnyebb bevételi forrást ad.

Egyelőre ennyi, de ígérem a folytatást. Az majd előzményekből fog állni, aztán ahogy telik az idő, LA is jobban kinyílik majd.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Los Angeles Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr498412136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

P.Elliot 2016.02.23. 13:37:50

A hajlektalanok azert egy erdekes vilag. A melegebb helyeken nyilvan van beloluk tobb mert ott nem tudnak megfagyni, itt a varosunkban es kornyeken alig latni, illetve az utcan tanyazva ritkan. Az ellatasuk megoldott mert vannak direkt nekik konyhak ahol etetik oket, meg alvohelyek ahol lehet zuhanyozni is, friss tiszta ruha is van a Voroskeresztes csomagokbol csak igenybe kell venni, segelyt is kapnak valamennyit ezert aztan nincs ertelme az utcan tanyazni, keregetni mert a rendor is jobban megkerdezheti hogy mit keres itt. Vagy 10 eve emlekszem hogy mikor meg dolgozni jartam volt egy kedvencem, egy oregember aki feltehetoen hontalan volt, vagy csak jatszotta a hontalant de o jol csinalta.
Szep szal magas ferfi, feher tiszta hajjal, hosszura novesztve, nagyon hosszu feher szakallal, az is szep apolt, lobogo, kopott de szinten tiszta ruhaban pont mindig abban az oraban ahogy athajtottam a varoson ott ult egy padon es evett...
Burger King-es zacsko volt a padon mellette es abbol evett, masik kezeben a friss gozolgo kave, minden reggel, vagy kapta mindig valakitol, vagy vette, eszeben sem volt igenybe venni a hontalan konyhak reggelijeit, de az biztos hogy mivel tobbszor kaptam piros lampat meg tudtam figyelni az oreg modszeret. Nem, o nem keregetett. Hozza ugy leptek oda az emberek/ ez egy kis zsido varoska ahol a lakosok nagy resze New York Citybe jar be dolgozni vonattal es az allomas fele gyalogolva rengeteg ember ment el mellette, jomenetelu alakok es szinte nem akadt olyan aki ne allt volna meg a zsebebe nyulva sot olyat is lattam akinek mar a kezebe is volt a penz es atnyujtotta a patriarka kinezetu alaknak aki megkoszonte es zsebre is rakta az adomanyt. Ugy festett hogy az a pad volt a torzshelye, reggel legalabbis. Es mindig mosolygott, / magaban rohogott az embereken talan/, soha nem koldult, nem kergetett, o elfogadott.
Nagyon regen nem lattam mar valoszinu hogy nem el mar vagy csak rossz idoben megyek at a varoson mert nem dolgozom mar.

A masik erdekes alak egy fekete oregember egy hid alatt, 60 koruli, szinten szalegyenes tiszta kulseju pasas aki berendezkedett ott. Valami satorfelet gyartott ami alol lehet latni a matracot amit delelott mindig "szelloztet", vagyis kiteszi a korlathoz tamasztva hogy az elhalado autos pontosan lassa hogy o ilyen szerencsetlen es itt kell laknia. Altalaban latvanyosan pakol ki, nyaron valoszinu hogy kinnt is alszik mert nagyon szep hely, a hid alatt folyik a folyo ami nagyon szep, bokrok es fak, abszolut egyedul van ott. Telire a menedekhelyre mehet de azert nehany orat akkor is kinnt van.
Az autosokat persze sziven uti az hogy itt el egy nyomorult ember es a lelkiismert furdalas nem marad el. Ez a pasas sem kereget, o van, ott setal fel-ala mint egy bortonben a korlaton belul, behuzodva, az autosok nem is keves resze lassit, kiszall vagy kinyujt egy dollart vagy tobbet, egyszer pont akkor alltam meg en is amikor az elozo kocsibol egy huszdollaros nyujtott ki egy ferfi, / ennyit sosem szoktak adni csak egy-kettot/, mar vittem neki tobbmindent en is, neha ha megyek a McDonalhoz kaveert magamnak szoktam reggelit is vinni neki.
Egyszer akkor alltam meg amikor eppen evett, a konyharol hozott etel, ebedido volt, aluminium foliaba teve, sarga rizs es sult csirkefele volt benne meg feketebab, nem szoktunk beszelgetni mert egyedul felek az ilyen alakoktol, hatha megis kabitos aztan megtamad. Vannak emberek akiket vissza lehetne vezetni az eletbe es erre nagyon sok szervezet van itt de szerintem se a hid alatti oreg, se a feher szakallu patriarka nem kivanja ezt. Dolgozni meg plane nem.
A nagyvarosokban elo, pl. New Yorki hontalanok egy megint mas kategoriak en csak azt irtam le ami itt a varosunk kornyken van.

©________ 2016.02.23. 14:11:28

@Herr Géza: ugy gyanitom, o lehet a hazi felszopofiu, minden napos feladattal....

©________ 2016.02.23. 14:16:33

@Herr Géza: amugy dul a demokracia. Mindenki jojjon haza, mert ez egy tunderkert.

444.hu/tag/nemzeti-valasztasi-iroda?page=1

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2016.02.23. 14:30:24

csak én röhögtem el magam a lila-rózsaszín házon ami az első képen szerepel? :D :D

LittleG (uk) 2016.02.23. 14:56:21

@diggerdriver: addig lehet kétszer kitöröm a lábujjam mondjuk a kiálló szegőlécben, ami szintén a fél éves várólistádon van :P

P.Elliot 2016.02.23. 15:04:02

@Zka: Olaszorszagban is lattam rozsaszinu hazakat meg Mexicoban is, na ott foleg, a karib szigeteken is divat, nekem nem furcsa. Floridaban is volt. Gondolom a melegebb helyeken szeretik a szines dolgokat. En nem. Nekem a feher szinu haz minden esetben. Itt fennt eszakon az amerikai baratnom lila szegellyes festette be a kremszinu, barna hazat, mindenki ajuldozott hogy nahat. De amire kesz lett nem is festett rosszul.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.23. 15:05:16

@LittleG (uk):
Nincs szög. Vagy kalapács.
Viszek ma egy traffic cone-t. Oda teszem elé.
:))))))))))))

wuaaa 2016.02.23. 15:14:11

@Határátkelő: Én ezt kitenném a weboldalra, mert még akár poszt is lehet egyszer a következménye...

www.nzherald.co.nz/business/news/article.cfm?c_id=3&objectid=11593835

LittleG (uk) 2016.02.23. 15:42:03

@diggerdriver: A sötét előszobába?? Hogy még hasra is essek benne?? :)))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.02.23. 16:05:49

@Határátkelő: kivancsian varom a folytatast, nekem mindig elmeny latni, mas friss szemmel hogyan latja a varost:) most megyek reggelizni, aztan jovok vissza:)

33621 2016.02.23. 16:19:06

@Zsuzsi65: Jó sokáig aludtál! Már lassan inkább vacsorázni kellene! :-)

Mrs. Clayton 2016.02.23. 16:23:51

@Babette©: ezen total le vagyok dobbenve, egyebkent valaki azt hiszem irta facebookon tegnap, h ez fog tortenni, szoval azert annyira nem lepett meg, de hogy egy hivatal ne intezkedjen ha ilyen tomegjelenet zajlik az eloterukben, az furcsa
persze nem tudom mit kellett volna tenniuk, de a kormany ilyen szintu erolkodese mar nevetseges, sokkal egyszerubb lenne torvenyt modositani es kimondani h nincs nepszavazosdi

©________ 2016.02.23. 17:00:20

@Mrs. Clayton:

Ilyenek mennek regota, csak nem ennyire latvanyosan....:-(

2016.02.23. 17:43:49

@justStevee: A McDonaldsban is oriasi adagot adnak. Nekem a legelso elmenyem USA-bol, mikor eloszor landoltam ott es a repteren vartam egy masik gepre amire at kellett szallnom, nagyon ehes voltam es csak egy McDonaldsot lattam az egesz helyen (biztos volt mas is, de talan a jetlag miatt csak ezt az egy helyet lattam ahol enni lehetett). Bementem, rendeltem egy kis kolat kis sultkrumplival. Mikor megkaptam, meg voltam rola gyozodve hogy nem ertettek a szep magyar kiejtesemet, igy jo lassan elismeteltem hogy 'SMALL coke, small fries'. Ok meg mondtak hogy ez az. Ez ment egy darabig oda-vissza, mind a ketten egyre idegesebbek lettunk, a vegen megertettem hogy az adag ami nekem kb. harom napi etel- es italmennyisegnek felel meg, az a legkisebb amit adnak. Soha nem szoktam etelt kidobni, de akkor kenytelen voltam tobb mint a felet otthagyni az adagnak... Tobbet nem mentem gyorsetterembe amig ott voltam (bar mas helyen is elofordult hogy hatalmas adagot kaptam).

2016.02.23. 17:52:41

@Zka: En szeretem a szines hazakat.

2016.02.23. 18:08:34

Jo kis kezdet ez a poszt,köszönjük, mikor jön a 2.rész?
@NomádMatyi: holnap már Te jössz?

@ChristineK: Ez igy van, 2002ben dolgoztam egy hajlektalan es egyeb raszorulokat ellato karitativ szervezetnel es ott mondtak az intezmenyvezetok, hogy akkor lett volna hely ejszakara mindenkinek, de neganyuknak eszuk agaba se volt bemenni a szallora mert ott nem lehet pialni meg kell furdeni es szabalyokat betartani.
Viszont azt is mondtak, hogy az emberektol folyton azt halljak, hogy 'miert nem mennek dolgozni' es nagy reszuk szervezete olyan szinten le van romolva, hogy fizikai munkat nem birnanak vegezni,mas munkat meg eselyuk se lenne kapni.
Azert hogy jot is irjak, uez a szervezet mukodtetett olyan munkasszallot is, ahol dolgozo hajlektalanok laktak es volt jopar sikertortenet is, szerencsere.

FutureFry 2016.02.23. 18:14:43

@Hari Seldon 2:
"... A nagy tudományos felfedezések (pl) meg a hülyeség is.
Egyszerre van jelen mind a két véglet."

Néha egy személyben (pl. Ben Carson).

Halbajusz (törölt) 2016.02.23. 18:17:22

@Babette©:
Szornyu ez es el is hiszem.
Par eve ijeszto hir volt az MRSA szornyuseg,a husevo bakterium, ami lehet, meg mindig megvan, na akkor nagyon feltem, nehogy korhazba keruljek.
Sajnos most mar olyan sok antibiotikum rezisztens bakterium van hogy egy "mezei " fertozesbol is baromi nehez lehet felepulni.

©________ 2016.02.23. 18:20:29

@Halbajusz: ezer evvel ezelott egy ismerost nagy nehezsegekkel szallittattuk haza gorogorszagbol itthoni korhazba, o meselt szornyu dolgokat.
Nem gondoltam, hogy egyszer ugyanazt fogom itthon latni...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.02.23. 18:31:25

@LittleG (uk): "Nagyon erdekelne Amerika, de Murphyt ismerve biztos lelone egy amokfuto, ha odamennek..."

Oh, azert ennek eleg kicsi az eselye...:) hacsak nem keresed kimondottan a legveszelyesebb helyeket, es probalsz a gang-haboruk kellos kozepebe csoppenni :) Csak nagy LA teruleten lakik vagy 8 millio ember, matematikailag eleg kicsi az eselye, hogy pont teged lonenek le :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.02.23. 19:02:26

@Csodabogár: "Amugy egy 10 millios falu emleke el bennem, egy kicsi, nem tul erdekes belvarossal."

Igen, foldszintes varosnak is hivjak LA-t (errol irtam valamikor egy posztot). LA-t megismerni es megszeretni nem lehet 1 het, 1 honap, vagy akar 1 ev alatt sem (sot, van, aki soha nem fogja megszeretni ;) En lassan 9 eve elek itt, es meg mindig vannak helyek, amelyek felfedezesre varnak. LA hatalmas, es akarcsak egesz Kalifornia, maga LA is nagyon valtozatos. En ezert szeretek itt elni. Az emberek fejeben (ertheto modon) max. azok a helyek jelennek meg, amirol ti is itt beszamoltatok: Hollywood, Beverly Hills, az ocean a strandokkal, par nevezetesseg a szuken vett varosban (Getty, Griffith observatory stb.)
LA ennel SOKKAL tobb. A varos ugyanis a helyiek szemeben nem pusztan ez, hanem egy sokkal angyobb sugaru kor. A belvarostol (ahol a felhokarcolok vannak) kb. egy 30-40 merfoldes sugaru kort lehetne rajzolni a terkepen, ami a "nagy LA', es a helyiek szemben a varos resze, hiszen osszeepult minden. Ebbe a nagy korbe beletartozik Pasadena a maga "tortenelmi" (kb. 120-150 eves) epuleteivel, muzeumaival), Malibu a csodas strandjaival es sziklaival, Angeles Crest vagy San Bernardino hegyei a sipalyaival, Studio City es Burbank a filmstudioival, es meg sorolhatnam.
Teny, hogy amikor az ember eloszor jar LA-ben, kicsit kaoszosnak, es rendezetlennek latja (igy voltam en is), eppen azert, mert a varos szerkezete nem hasonlit az europai varosokehoz, amelyek altalaban egy mag kore sugaras korben epultek az evszazadok soran. LA -nek nem volt (es talan nincs is)ilyen varosrendezesi elve. Ahol hely van, oda epitkeznek :) A varos dimbes-dombos, nezzetek meg egy terkepet, ami a domborzatot mutatja.
LA-t megismerni es megszeretni olyan, mint egy hosszutavu kapcsolatban elni: az evek multaval az ember rejtett kincseket, de rejtett sotet foltokat is felfedez, es megtanulja szeretni a jot, a rosszat meg elfogadni :)
Tamasnak sok elmenyt a varos felfedezesehez! Ajanlom, hogy Facebook-on keresd meg a Hidden Los Angeles oldat, rengeteg jo tippet fogsz talalni (en is onnan szedek sok otletet).
Ilyen helyeket lehet felfedezni LA-tol alig 1 oranyira:
kepkezelo.com/images/hy0ve4055g1efjf1xhgw.jpg
kepkezelo.com/images/k13npc4rsi3u90irowv9.jpg
kepkezelo.com/images/fd3pkddywnqizx26lkb4.jpg
kepkezelo.com/images/jcu93v7sat3wfcdd7m9q.jpg
kepkezelo.com/images/2hg5ud6ox5wz90hs4qjw.jpg
kepkezelo.com/images/o36o6j78mtezg4vzilb1.jpg
kepkezelo.com/images/tmxf1sa29bhgjfsxlt4o.jpg

LittleG (uk) 2016.02.23. 19:28:28

Ez azert elszomorito, mindjart leeltem az eletem jobbik felet (amikor meg viszonylag fitt vagyok) es meg alig lattam valamit a vilagbol es meg annyi szep fog maradni, amit nem latok majd...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.02.23. 19:47:01

@LittleG (uk): Ezzel nem vagy egyedul :) Nemreg lattam egy nagyon klassz dokumentumfilmet az USA nemzeti parkjairol...haaaaat, azt hiszem, a hatralevo eletem nem lesz eleg arra, hogy mindegyiket bejarjam...:( szoval szelektalni kell, de azert jo par felkerult a banakcslistankra...jovore tervezzuk Havasu Falls-t, ami Arizonaban van, a Grand Canyon korzeteben, de ehhez kicsit edzenunk kell (nekem legalabbis: oda-vissza kb. 20 merfold)
www.youtube.com/watch?v=hxcGQ5W-O4Y

Csodabogár 2016.02.23. 20:38:11

@Zsuzsi65: Azt hiszem en Amerikaban semmit se tudnek megszeretni, kiveve talan Manhattant, ha rengeteg penzem lenne. Elkötelezett Europa szeretö vagyok. Egy klassz kis közepkori varoska jobban lazba tud hozni mint barmennyi nemzeti park.

pappito · http://pappito.com 2016.02.23. 21:08:42

@Babette©: "multkormondtad, hogy kettot szoktal, de nem arultad el, ki a masik, majd kesobb kerdeztem tobbszor toled, es amikor nem valaszoltal, rajottem, hogy en vagyok."

ne menj nyomozónak :) nem te vagy a másik, szóval ha nem válaszoltam, akkor annak valami más oka volt valószínűleg

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.23. 21:12:41

@LittleG (uk):
Figyu, a veszélyes helyeket el kell szeparálni a pederaszta, ja nem a pregnant, ja várjál az se mindjárt mondom tudok ám angolul a pedesztránsok elől.
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

pappito · http://pappito.com 2016.02.23. 21:23:08

@Babette©: nem hinném, nem izzad bele a unkába, és mindig valahogy ő jár jól. tud valamit ami eltartja.
VitrinMan
szuperképesség: nyuggerek felrugdosása, titkok tudása

Halbajusz (törölt) 2016.02.23. 21:24:58

@Babette©:
Ez nagyon gáz, mert régen azzal riogattak, hogy ez itt a 'balkán' de úgy látszik már Mo is arrafelé tart...

pappito · http://pappito.com 2016.02.23. 21:32:40

@wuaaa: nincs ebben semmi meglepő, a kistelepülések lakossága csökken, ahogy a mg munka emberigénye is, minél kisebb a település, annál kevésbé engedheti meg magának az olyasmit amivel lakókat lehet odacsábítani.

Egyébként Tokoroa egy koszfészek*, nincs ott semmi, de tényleg. Ráadásul majdnem egyforma távolságra van Cambridge-től, Rotoruától, Taupótól és Matamatától, és ezek egyike se egy manhattan, hogy finoman fogalmazzak. A legközelebbi nagyvárosnak nevezhető hely Hamilton, de az egy-másfél óra autókázás Tokoroából.

*: képletesen értettem, kosz mondjuk nem volt amikor legutóbb ott jártam. De semmi más se :)

Halbajusz (törölt) 2016.02.23. 21:36:19

@Zsuzsi65:
Nagyon szépek ezek a képek! Tényleg hányféle arca van a környèknek!
A Yellowstone, Grand Canyon és Alaszka nagyon érdekel, majd egyszer talán sikerül eljutni oda. Bár a barnamedvékkel nem szeretnék találkozni.
Ti gyakran el tudtok szabadulni kirándulni hétvégente?

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.02.23. 21:51:44

@P.Elliot: a mi kis városkánkban is van egy figura, kint alszik a parton, az egyik fedett padot foglalta le magának, sátorral leborítva. Páran felkarolták, visznek neki ezt-azt, de nem tudom, mennyire rendszeresen.

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.02.23. 21:57:21

@diggerdriver: nekem a gyerekkel együtt 20 perc a szintidőm azután, hogy felébredünk, odáig, hogy indulhatunk ki a kapun. most hogy már elmászik pelenkázás közben, valszeg 25 lesz. nincs időm vacakolni :-)

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.02.23. 22:02:48

@Mirjam2:
nahát nem is tudtam hogy voltál az USÁban. merremitéshogyan? jöhet privátban. írni szaggatottan tudok, de olvasni szinte bármikor :-)

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.02.23. 22:03:47

@wuaaa:
kint volt magyar oldalon is, épp most küldtem át Tanatónak, hátha határátkelésre adja a fejét :-)

pappito · http://pappito.com 2016.02.23. 22:51:50

@Dragonlady (Bp, Hun): azért nem eszik olyan forrón a kását, az orvosoknak, eü szakembereknek mind el kell ismertetniük a tudásukat a helyi szervezetekkel, ami nem egyszerű, nem gyors és legfőképpen nem olcsó mutatvány. Nyilván hosszútávon megéri, de azért nem úgy megy, hogy leugrunk a repcsiről a fonendoszkóppal intünk egyet és már írhatjuk is a maripent.

Viszont a GP rajta van a Long Term Skill Shoratge List-en, szóval a bevándorzás esélye igen magas.

itt lehet tájékozódni doktorügyben:
skillshortages.immigration.govt.nz/general-practitioner

itt meg GP ügyben (Medical Council of NZ és Royal New Zealand College of General Practitioners)

www.mcnz.org.nz/get-registered/scopes-of-practice/vocational-registration/types-of-vocational-scope/general-practice/

itt meg, hogy nem NZ végzettséggel hogyan megy a dolog:
www.mcnz.org.nz/home/doctors-wanting-to-practise-in-new-zealand/

sok sikert, fonandoszkópra fel!

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.02.23. 23:00:05

@pappito:
csak vicc vót :-)
de nekem akkor is fura egyébként, hogy dupla fizetésért (ha jól emlékszem) se akar menni senki? olyan jól megy mindenkinek, hogy senkinek nem kellene az a kis pénz? az isten háta mögött meg bizonyos életszakaszokban átmenetileg pont jó is. namindegy, csak furcsaállottam. bár most hogy világszerte felkapták a hírt, szrintem Aucklandig fog állni a sor jelentkezőkből.

pappito · http://pappito.com 2016.02.23. 23:10:08

@Dragonlady (Bp, Hun): igen, elviekben minden szép, pláne a pénz, ami NZ körülmények között is messze kiemelkedő, de nagyon sok a munka.

Azt meg már csak én gondolom hozzá, hogy rohadt sokat dolgozol, nincs hétvége, nincs nyaralás, éccaka is menni kell néha, aztán év végén ott állsz egy taliga pénzzel Tokoroában (v.ö.: Pásztó, Nyírbátor, Sárospatak, ez a lépték) és nem tudsz vele mit csinálni.

Elutazni nem tudod, az ingatlan olcsó, a vintage supercarodra nincs időd, a házimozid távirányítójába belesavasodott az elem :)

Persze, ha magyar háziorvos lennék szuper lehetőségnek tűnne, de sok és bonya az adminisztráció, kicsit csúnyán foglamazva, a kiwi GP-k úgy vigyáznak a GP-ségre, hogy nem engednek oda senkit, de ők maguk ugye nem szívesen mennének az isten háta mögé maorikat kezelgetni.

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.02.23. 23:16:57

@pappito:
köszi a kontextust.
persze, nyilván GP-nek lenni mindenhol szívás, én se bírnék egy fél napig se ilyen stresszel és felelősséggel járó munkát. de ha már szívni kell, akkor átmenetileg pénzt gyújteni (lakhatásra, családalaításra stb) jó lehet nem? sokan mennek átmenetileg pár évre jó pénzért szar vagy szarabb körülmények közé, itt a blogon is.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.02.23. 23:20:16

Na, íme a megfejtés, amit a külföldre költöző magyarok is nyugodtan használhatnak.

I'm cashing out – nagyon szabad fordításban nagyjából annyit tesz, hogy "minden összejött, leléptem, szevasztok". :)

Akkor mondják, ha valaki kiborul, összecsomagol, aztán maga mögött hagyja az addig megszokott helyet, életet, vagy ha azért kell lelépni, mert nincs más lehetőség (mondjuk a zsaruk elől menekül valaki). Ezt eddig csak az Államokban hallottam, így lehet, hogy az európai angol nem használja ebben a formában ezt a zsargont. Számomra mindenesetre érdekes volt. Szeretek olyan dolgokat tanulni, ami a nyelvkönyvekben nincs benne. :)

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.02.23. 23:20:29

@Csodabogár: "Egy klassz kis közepkori varoska jobban lazba tud hozni mint barmennyi nemzeti park."

Azért írsz ilyet, mert még nem jártál egyetlen nemzeti parkban sem az Államokban. Ha egyszer eljutsz oda, vissza sem akarsz jönni. És ez nem vicc.

Bryce Canyon, Zion Canyon, Grand Canyon, Arches, Monument Valley, Death Valley, Yosemite, Kings Canyon, Vermilion Cliffs, Canyonlands, hogy csak a legszebbeket említsem. A nyugati államok (CA, NV, UT, AZ, CO) szépsége lenyűgöző. De Montana is egy csoda, Glacier National Park; a Going-To-The-Sun Road olyan fantasztikus helyeken halad keresztül, hogy beszarsz. Csak állsz, és nem bírsz elszakadni a látványtól. Olyan közeli a természet szépsége, hogy soha többé nem kívánkozol vissza egyetlen városba sem.

pappito · http://pappito.com 2016.02.23. 23:23:59

@Dragonlady (Bp, Hun): igen, én is így gondolom, de hogy őszinte legyek nem tudom, hogy egy bejáratott pacientúrával rendelkező dokinak van-e fél-egy (több?) éve arra, hogy egyáltalán elkezdhessen dolgozni? sejtésem szerint nem egyszerű a menet, de a részleteivel persze nem vagyok tisztában, csak az előbb olvastam, hogy még UK orvosi végzettséggel se egyszerű, pedig az szinte ugyanaz, mint itt, a nyelv legalábbis. :)

valami olyasmit írt az ojság, hogy a napi ajánlott betegszám max. 25, itt meg van 47. az elég keménynek hangzik, és itt a GP csinál pici műtéteket, teszteket, mittomén, amit Mo-n tudtommal nem, ott elküld szakrendelésre.

LittleG (uk) 2016.02.23. 23:27:47

@diggerdriver: jaja, fő a biztonság. Legfeljebb nem mész be a saját házadba, vagy bemászol az ablakon, ha biztonságosan meg tudod oldani :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.23. 23:31:28

@LittleG (uk):
Na na ne dramatizáljunk túl egy háromcentis szegélylécet. Majd megcsinálódik...
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.02.23. 23:44:42

@pappito: "Nyilván hosszútávon megéri, de azért nem úgy megy, hogy leugrunk a repcsiről a fonendoszkóppal intünk egyet és már írhatjuk is a maripent."

:-) Emlékeztető, hogy miért is követem a blogodat.

LittleG (uk) 2016.02.24. 00:30:21

@Zsuzsi65: és ha a gyilkosom pont nem ismeri a mateket? :P
amúgy sincs rá mostanában esély, hogy átkeljek a msgy pocsolyán, de ha lesz, majd újratervezek :)

LittleG (uk) 2016.02.24. 00:33:29

@Zsuzsi65: ú azta, ilyen színű víz nincs is :) remélem eljuttok oda :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.02.24. 00:37:40

@Halbajusz: "Ti gyakran el tudtok szabadulni kirándulni hétvégente?"
Igen, igyekszunk legalabb havonta 1-2x elmenni valahova. Tenyleg annyi minden van, hogy csak gyozze az ember szabadsaggal, penzzel, es fizikai erovel :) Mi amugy is elegge "outdoors" emberek vagyunk, mindannyian szeretunk kirandulni, es szerencsere ennek a hobbinknak itt aztan egesz evben hodolhatunk.

M. Péter 2016.02.24. 00:38:11

@Csodabogár: Nagy kékség listájával messzemenőleg egyetértek, még az Arches nemzeti parkot adnám hozzá. Középkori város persze nincs, a nagyobb történelemmel rendelkező városok főleg északkeleten vannak, de délen Charleston, Savannah és New Orleans is nagyon szép.

LittleG (uk) 2016.02.24. 00:38:47

@Dragonlady (Bp, Hun): nem semmi. nekem csak én ébredéstől kapuig min 40 perc

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.02.24. 00:53:59

@LittleG (uk): hat igen, mar elultettem a bogarat a csalad fulebe :) mindenesetre kemenyen kell edzeni hozza, mert az ut odafele vegig lejt (kb. 12-14 km), visszafele meg vegig emelkedo (le a kanyonba, majd vissza). Gyakorlatilag SEMMI civilizacio nincs azutan, hogy az ember elhagyja a parkolot fent, tehat vizet, es teljes turafelszerelest kell vinni). Na, ez utobbihoz nekem is hozza kell edzodnom :) de barki, aki ott volt, azt mondta, megeri!
A kisebbik lanyom azt varja leginkabb, hogy furodni lehessen (allitolag a viz egesz evben kb. 22-23 c-os.)
www.youtube.com/watch?v=5wAeD1uawWM

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.02.24. 01:00:36

@Zsuzsi65: Valaki a videon azt mondja Havasu-rol, olyan mint Pandora az Avatar-ban...tenyleg varazslatos vilag...

Herr Géza 2016.02.24. 01:23:02

@Zsuzsi65: Huuh, nem semmi helyek.... Azt hiszem én is el tudnék ott tombolni, vízbe ugrálni pár órácskát.... Max. hülyén néznék ki a tinik/huszasok között. :))))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.02.24. 01:27:45

@Herr Géza: haha, bizony:) mondjuk ugralasra nem lennek hajlando, meg ha huszoneves lennek, akkor sem, nemhogy igy a ...-dik x kornyeken :)))) de tenyleg ezek mind bakancslistas helyek, az biztos!

P.Elliot 2016.02.24. 03:31:11

@Zsuzsi65: Mi befizettunk junius kozepetol egy 15 napos vezetett buszturara ugy hogy Las Vegasbol indul es oda ter vissza, a Nemzeti Parkokba, Grand Canyontol fel egeszen a Yellostone-ig meg kozben tobbeket.
Sajnos az autoturas utazasok a ferjem egeszsegi allapota miatt most nem johetnek szoba mert tul messze van ugy hogy magunk vezessunk oda, iden legalabbis. Utalom a tasasutakat de ha ezt hozta az elet most akkor ez lesz, majdd lesz jovore jobb.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.02.24. 06:01:23

@P.Elliot: Szerintem a buszos tura is biztos jo lesz! Erezzetek nagyon jol magatokat. Mi a tavaszi szunetben megyunk Grand Canyon-ba, mar nagyon varjuk, mert nekunk (nekem es a 2 lanyomnak) elso alkalom lesz. A ferjemnek mar tobbedik, de akarhanyszor szivesen visszamegy :) Mondjuk most csak "lazabb" tura lesz neki, mert nem fog le-, meg visszafutni a kanyonba, mint parszor megtette regebben :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.02.24. 06:14:01

@A nagy kékség: "Bryce Canyon, Zion Canyon, Grand Canyon, Arches, Monument Valley, Death Valley, Yosemite, Kings Canyon, Vermilion Cliffs, Canyonlands, hogy csak a legszebbeket említsem. A nyugati államok (CA, NV, UT, AZ, CO) szépsége lenyűgöző. De Montana is egy csoda, Glacier National Park; a Going-To-The-Sun Road olyan fantasztikus helyeken halad keresztül, hogy beszarsz. "

Na, pontosan ezeket a nemzeti parkokat neztem en is, mind rajta van a balancslistan :))
A nyugati parti allamokban talalhato nemzeti parkok tenyleg fantasztikusak. Nekem eddig csak Yosemite-hez es Redwoods-hoz volt szerencsem, de mind a kettoben tobbszor is voltunk, es soha nem lehet megunni. Kepek sokszor vissza sem tudjak adni azt az elmenyt, amit az ember akkor tapasztal meg, amikor ott van a helyszinen. A perspektiva teljesen mas...en pl. ezt Yosemite-ben, a Glacier Point-nal tapasztaltam meg. Az ember szeme elott kitarul a volgy, es a hatalmas sziklak, meg a vizesesek...tenyleg leirhatatlan...
Ez a video pl. szep, de nem erzekelteti, milyen erzes, amikor az ember Glacier Point-rol, ami kb. 7000 labon (kb. 2200 m) van, lenez a volgybe, szemben pedig latja a szinten 2-3000 m magas sziklakat..
www.youtube.com/watch?v=OM_f-LAC_Ec

Muscari 2016.02.24. 06:16:25

@Halbajusz: az MRSA és a húsevő baktérium az nem ugyanaz.
m.webbeteg.hu/cikkek/fertozo_betegseg/5991/streptococcus
en.m.wikipedia.org/wiki/Methicillin-resistant_Staphylococcus_aureus

Csak a pontosítás kedvéért, nem kötekedésből :-)

Muscari 2016.02.24. 06:31:15

@A nagy kékség: stop it!!! Mindjárt sírok, mert ide ezekbe én is nagyon szeretnék eljutni :-)

Nálam nagyon is jól megférnek a nemzeti parkok és a középkori városkák egymás mellett, mindenevő vagyok.

Muscari 2016.02.24. 06:36:17

@diggerdriver: mintha csak az exemet hallanám :-))))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.02.24. 06:39:06

Na, akkor en meg megyek aludni, jo ejszakat, ill. jo reggelt mindenkinek :) Nalunk este 10 lesz hamarosan :) marmint kedd este :)

©________ 2016.02.24. 08:39:38

@Muscari: oleg szarul vagyok:-( 10 eve nem volt felsoleguti hurutom, de hetvegen balban voltam...sok ember kozt.

LittleG (uk) 2016.02.24. 09:08:52

@Zsuzsi65: hu, azt mondja 4 ora VEZETESRE van a Grand Canyon villagetol....
akkor edzesre fel :))

LittleG (uk) 2016.02.24. 09:17:29

@Zsuzsi65: azért nem tudtam nem gondolni arra, hogy vajon hányan lelték halálukat vízbe ugrás közben, vagy mert megcsúsztak a meredek sziklán mászás közben. Én már csak ilyen nyuszi vagyok :P

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.02.24. 09:23:00

@Muscari: Nekünk abban a térségben csak az Antelope Canyon maradt ki, az is csak azért, mert oda szervezett túra keretén belül lehet csak eljutni, azt pedig valahogy sosem sikerült összehozni.

De vár még ránk a Yellowstone is, ami legalább 5-7 napos program. Ki nem hagynám Maci Lacit. :)

Viszont tavaly volt szerencsénk az Everglades mocsárvilágához is, ami szintén gyönyörű. Nem is lehet szavakkal visszaadni.

És nagyjából ezekre a helyekre szeretném édesanyámat is elvinni, de már most tudom, hogy csak néhányra lesz idő. Egy élet is kevés ahhoz, hogy felfedezzük ennek a csodálatos bolygónak minden szépségét.

Ja, és akkor ez még csak az Államok. Mert ott van például Japán is, amiről sok embernek a tokiói nyüzsgés jut eszébe, noha abban az országban is egymást érik a szebbnél szebb nemzeti parkok. Meg hát Hongkong, ami szintén egy csoda. És Kína egyéb részei, ami általában szintén kevésbé látogatott, lélegzetelállító hegyekkel, völgyekkel, patakokkal, folyókkal.

Na, szóval van még mit látni. :)

Taxomükke (UK) 2016.02.24. 10:42:53

@P.Elliot: Akkor mar elegge meleg lesz valoszinuleg. Mi tavaly majusban voltunk, akkor pont kellemes volt az idojaras, rovidnadrag-polo, de nem kanikula.
Csodalatos elmeny.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.02.24. 15:34:56

@LittleG (uk): igen, 4 ora vezetes a turautvonal kezdeteig:) onnan aztan le a kanyonba kb. 10 merfold:)

Burgermeister 2016.02.24. 18:18:20

a klima miatt van ottan annyi hajlékony...én is éltem ott....amugy az 1ik legjobb hely usankaban

Bredpitt Monika 2016.02.24. 18:35:45

@FutureFry: igen, ha mar Ben Carson, Trump nagyon menetel, ijeszto jelenseg, es ha mar vallas a del karolinai eredmenyek bizonyitottak, hogy milyen kepmutato tarsasag a templomba jaroke

pobeda 2016.02.26. 19:37:20

@FutureFry: Köszi. Nagyrészt tudtam róla.

P1sty 2016.02.27. 16:21:51

"Pont tegnap gondolkoztam ezen: ott voltam Magyarországon a menekültáradat közepén. Azok, akik akkor és ott nagyban nyomták a szöveget arról, hogy nem lehet beilleszkedni, itt mit szólnának? Na, mindegy is."

Ezt feltétlenül ide kellett szúrni ...

Akkor én visszakérdeznék: ha ugyanígy téptem volna a határsorompót meg vonulgatok az autópályán, vajon hány perc alatt vadásznak le a helyi erők és utasítanak egy örök életre ki??

Tsteinar 2016.02.27. 16:21:58

@A nagy kékség: szerintem L.A-ben több a csöves. A tengerparton, a főutak mellett...San Franciscoban nincsenek akkora sátortáborok.

Tsteinar 2016.02.27. 16:22:42

Nehogy már az izraeli, francia kollégáidat az Európát ellepő sáskahadhoz hasonlítsd.
Biztos nem láttad mèg a latino vagy koreai negyedet, olyan jól sikerült a beilleszkedésük hogy sokan meg angolul se beszélnek.
A parton vagy az autópálya lehajtó alatt sátortaborozó hajléktalanok jól bemutatják, hogy ott is mekkora a szakadék.

Mikkamak 2016.02.27. 17:24:11

Kalifornia nem azonos Los Angelesszel. Érdemes jó alaposan körülnézni és igen, elmenni a nemzeti parkokba és egyéb természetvédelmi területekre. Egyébként Kaliforniában van az egy államra jutó legtöbb nemzeti park (Yosemite, Sequoia-Kings Canyon, Channel Islands, Lassen Volcano, Death Valley és Joshua Tree).

A hajléktalanokról (nem hontalan, az más) csak annyit, hogy az utcán üldögélő, kéregető, stb. hajléktalanok jó része sajnos mentális és/vagy alkohol/drog problémákkal küzd. Amerikában is bezártak sok elmegyógyintézetet és a bentlakók az utcára kerültek. A PTSD-től szenvedő veteránok sem kapják meg a szükséges ellátást, így ők is megtalálhatóak közöttük. A hajléktalanok jó részét nem látod, mert az autójában (esetleg jobb esetben heti szállodaszobában) lakik, a Denny's-ben vagy a YMCA-ben próbál tisztálkodni, a 7-11-ben mikróz magának ételt és napközben minimális pénzért robotol pl. Walmartban, vagy szállodai takarítóként. Saját lakásra esélye sincs, még bérlakásra se, mert nem tudná letenni a kauciót.

dumdidum42 (törölt) 2016.02.27. 17:54:55

Az USA-ban az a jó, hogy ha találsz is olyan helyet ahol hajlééktalanok emberi sz*rszagában jársz a városban, elmehetsz máshova, ahol nem ez van. Magyarországon nem.

poggY 2016.02.27. 18:58:07

@A nagy kékség: Pedig az Antalope lélegzetelállító. Főleg akkor érdemes oda ellátogatni az embernek ha dédelget némi fényképezési tehetséget és felszerelést. ÉS ugye, onnan 2 mérföldre van a horseshoe bend, ami szerintem a canyon egyik legszebb része :)

2016.02.27. 20:25:34

Ebből semmi nem derült ki.
Én azt gondolom Usában pont a nagy kontraszt az érdekes, ha az embernek van rendes munkája akkor ha nem figyel észre sem nagyon veszi a lepukkantságot, gettót, sok szegény embert pedig van elég sok.
Nekem 1 hónap alatt érzésre az jött le, hogy fasza itt az élet. Persze sok apróság kiderült menet közben ami annyira mégse, és az 1 hónap is nagyon kevés. Nekem az maradt meg, hogy ha egészséges vagy és van rendes szakmád akkor minden rendben, ha nem attól az Isten óvjon mert leszakadsz és nagyon nehéz visszamászni. Nem túl szociálisan érzékeny ország.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.02.27. 20:25:39

Ez sem mérnöknek ment ki ha még überre sem telik :)

csubus 2016.02.27. 20:25:45

Végigfutkos a jóleső a borzongás az egész testemben, ha visszagondolok azokra az időkre, amikor LA-ban laktam. A sörözések az O'Hara's-ban, a brazil barbecue a Farmer's Marketen, csak úgy üldögélni a Santa Monica Pieren eseténként, a tábortüzek a Dockweiler beachen, Venice őrültjei...megannyi érdekes dolog. Jó, s rossz egyaránt, számomra mégis nagyon emberi...

retrovírus (törölt) 2016.02.27. 20:26:16

"van hol laknom, van mit ennem" — ez is pont úgy hangzik, mintha a posztoló éppen megmenekült volna a hajléktalanságtól.

Maga a poszt pedig inkább hasonlít egy olyan turista beszámolójára, aki először utazik, és rácsodálkozik mindenre. Ha ilyet akarok olvasni, inkább a tripadvisort nézem. Bárki bármikor kijuthat LA-ba, aki vesz egy repülőjegyet. Azt hittem, a blog inkább a kivándorlás, a kinti élet tematikájával foglalkozik, nem turistabeszámolókkal.

Lutriboy 2016.02.27. 21:15:04

Ezt a semmitmondó írást LE KELLETT közölni, hisz van benne egy mondat a migránsokról. (természetesen dícsérve őket)

Anna King 2016.02.27. 23:01:31

tiz nap utan az ember azt sem tudja fiu-e vagy lany, es azert amerikat (nagyon) nem hasonlitgatnam az europai migransokhoz.

adg 2016.02.27. 23:29:25

Csak talan nem cimlapr kerult a poszt?

gulashhollywood 2016.03.03. 22:56:46

@P1sty: Itt nem ez volt a lényeg. Hanem az, hogy senki meg sem próbálkozott azzal, hogy segítsen azokon, akik bajban vannak. Itt legalább - Trumpot kivéve - vannak olyan ötletek, rendszerek, pénzügyi megoldások, amelyek segítenek azoknak, akik menekülnek. És ezek az emberek láss csodát többé-kevésbé "hasznos tagjai tudnak lenni a társadalomnak" (utalom ezt a kifejezést amúgy.) A lényeg, hogy akkor és ott az dühített, hogy csak egy politikai játszma alanyait láttam, akiket tulajdonképpen minden nagy és kis hatalom használ. Az ami a határon történt már csak a jéghegy csúcsa volt. De az ahogy intézkedtek a TEK-esek az pedig vérlázító. Szóval objektíven nézve a baj az, hogy mindenkinek igaza volt és ezért éppen lett tök reménytelen a helyzet.

gulashhollywood 2016.03.03. 23:01:14

@Anna King: Pedig innen kb 150 mérföldre ugyanez van ám. Csak itt máshogy működik a dolog. A hatóság intézkedik. Nem azzal van elfoglalva, hogy a helyi kormányzók igényeit vagy a polgármestereket esetleg a nagy politikát szolgálja ki. Sokkal inkább arra törekszenek, hogy megoldások legyenek. Civil szervezetek vannak jelen, állami intézmények. Plusz figyelik a határt és nem vicces NATO drótokat telepítenek. Keményen Őrzik a határt, de közben az egész berendezkedés valahogy mégis más. Hiszen itt a munkaerőt a háttérben milliónyi szürke zónában lévő bevándorló, gazdasági menekült adja. A hatóságok valamennyire szemet hunynak efölött, de közben persze a szürke zónából lassan van kiút és egyre másra kapnak lehetőségeket azok, akik dolgoznak.

gulashhollywood 2016.03.03. 23:10:25

@retrovírus: Kell a rácsodálkozás is. A megfogalmazás lehet kicsit furcsa volt, de van hol laknom, van mit ennem azért nem olyan huha természetes. Azok akikkel együtt dolgozom nagyon kedvező feltételek mellett biztosítják mindezt. Mert ha alaphangon "kiesel ide" és csak egy repjegyed van akkor úgy indul a dolog, hogy körülbelül 6-7000 dollárod bánja az elején hogy "legyen hol laknod", ha egy nagyobb helyen akarsz lakni mint egy szoba. De alaphangon 700-1200 egy havi bérlet és akkor bazi messze vagy a város belsejétől. A van mit ennem pedig megint csak egy szerencse, mert ugyan mostani számításaim szerint 100-150 dolcsiból kijön 2 heti kajám - ez szendvics alapanyagokból, sok organikus gyümölcsből, vízből és normális mennyiségű sajtból állt most legutóbb -, de alapvetően a napi egy étkezés, amit a hely biztosít napi 15 dollár spórolást jelent. Szóval egy szó mint száz a bejegyzésben a lelkendezés annak szólt, hogy úgy kezdhettem új életet, hogy nem a nullából kell indulnom és jó partnereim vannak hozzá. Ez csak nagyon ritkán adatik meg.

gulashhollywood 2016.03.03. 23:15:19

@Tsteinar: Nem hasonlítom össze őket. De újságíróként és hétköznapi emberként az a gyűlölködés, ami a menekültáradat közepette megcsapott sokkolt. 10 nap alatt ennyit láttam, biztos szerencsém volt, hogy csak ennyit. Ez egy szubjektív vélemény.

gulashhollywood 2016.03.03. 23:20:35

@Lutriboy: Migránsnak lenni sok mindent jelent. Én is az vagyok. Lehet nem menekülnöm kellett, de itt az vagyok. Elveszem adott esetben valakinek a munkáját. Vagy teremtek egy olyat, ami másnak nem jutott eszébe. De ezért nem tiltakozik senki óriásplakátokon. Mert nem ez számít. Kaptam egy lehetőséget, amit azok akik a határnál álltak nem kaptak. Hosszan írhatnám a véleményemet a menekültkérdésről, de nem teszem, mert nem ez a cél és a bejegyzésnek sem ez volt. 10 nap, élmények. Ennyi nem több nem kevesebb.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása