oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. november 15. 06:41,  Szegények és gazdagok 285 komment

2015. november 15. 06:41 Határátkelő

Szegények és gazdagok

A gazdagság és a szegénység tulajdonképpen meglehetősen viszonylagos, erről az elmúlt napokban már jó párszor beszélgettünk itt, a blogon. Némileg ezt a vonalat folytatja eheti blogajánlónk első darabja, amely Miamiba visz minket, a gazdagok közé. Aztán bepillantunk a kulisszák mögé, megnézve, hogyan esett ki Király Viktor az amerikai The Voice műsorból, végül kiderítjük, mi is az a farinata.

miami_foto_modernwandering_com.jpg

A szegénység és a gazdagság a legtöbb nagyvárosban sokszor igencsak közel él egymáshoz, ez a közelség Miamiban igencsak látványos – számol be a Monder Wander blog szerzője. Olyannyira, hogy miközben az egyik utca még a teljes szegénységé, a szomszédban már hihetetlenül hatalmas házakat találhatunk.

„Nem először dolgozom nagyon gazdagéknál, de ilyen helyen ahol most vagyok még korábban sosem jártam. Valójában úgy érzem magam, mintha egy latin amerikai telenovellába csöppentem volna bele.

Szó szerint mint a Vad Angyalban volt anno, van egy hatalmas, nem is hatalmas inkább óóóóóóóriási ház, ahol van a házon belül mozi, 1 medence, egy uszoda bent a lakáson belül, konditerem, 6 hálószoba, 2 nappali, 1 hajó és még sorolhatnám.

Minderre van egy takarítónő, egy szakácsnő, egy kertész, egy karbantartó, és vagyunk mi ketten, akik a 3 gyerekre felügyelnek. (...)

Rajtam kívül az összes alkalmazott dél-amerikai, és a szakácson kívül senki nem beszél angolul. Ezek az alkalmazottak a nagyon szegény rétegből vannak itt és dolgoznak heti 6 napban 10, vagy akár 12 órát is azért, hogy a saját országukban maradt családjuknak küldjék haza a pénzt. (...)

A férj hétfőtől péntekig eljár az irodájába, míg a feleség szó szerint semmit nem csinál. A délelőtt nagy részét azzal tölti, hogy be van zárkózva a szobájába és a kis laptopján a kamerán figyeli és hallgatja az alkalmazottakat, hogy mit csinálnak és miről beszélgetnek.

Majd az ebéd után pedig fogja magát, bevágódik a kocsijába és elmegy, és mielőtt a gyerekek hazaérnek az iskolából szépen visszajön. És ez így megy minden egyes nap. (...)

Tudom, hogy nem boldogok (én legalábbis biztos, hogy nem lennék az, pénz ide, vagy oda). A nő egyáltalán nem az, egyértelműen észrevehető az arcán, valamint szerintem akinek az a szórakozása, hogy az alkalmazottait lehallgassa, annak egyáltalán nem lehet valami nagyon boldog élete.

Nos, hogy én miért csinálom mégis mindezt? Azért, mert hosszú ideje ez az első olyan munkahelyem ahol nem baszogatnak (bár a Nagytestvér figyel), ingyen tanulom a spanyolt, valamint van egy kitűzött célom, amihez pénz kell és ezt a pénzt ezen a munkahelyen tudom összegyűjteni.”

A teljes posztot itt olvashatjátok el, nem minden tanulság nélkül való…

Így esett ki Király Viktor - testközelből

Noha soha nem voltam Király Viktor nagy rajongója, teljesítménye előtt meg kell emelnem a kalapom, hiszen egy amerikai mainstream műsorban eljutni az élő adásig, és ott 13 millió néző előtt énekelni, gyakorlatilag páratlan teljesítmény a magyar könnyűzene történetében. Hogy miként nézett ki mindez testközelből, erről számol be a Hungeleno oldal.

kiraly_viktor_kiesese_foto_hungeleno_wix_com.jpg

„Számunkra a show reggel tízkor kezdődött, ekkor érkeztünk a Universal Stúdióba. A résztvevők persze már jóval korábban, ők már hajnal óta próbáltak az adásra. (…)

A beléptető kapunál átestünk egy heveny táskavizsgálaton, szigorúan mobiltalanul és fényképező nélkül lehetett csak belépni. És ezzel némiképp csökkentek az esélyeink arra, hogy képes beszámolót tudjunk adni az eseményről.

Ezután röpke két órát töltöttünk várakozással egy sátor alatt, amit nasival ütöttünk el. A választék ebben a délelőtti órában babos burrito, tripla hamburger vagy brokkolis tekercs volt. (...)

Megelőzendő a dögunalmat, kis magán show-t rittyentettek össze a beengedő emberek, akik végig kísértek bennünket. Olyannyira szoros kapcsolat alakult ki velük, hogy később a stúdióban még pisilni is csak ötösével, az ő felügyeletük mellett mehettünk el.

Először megtanítottak minket tapsolni, mert taps nélkül ugye, nem show a show. Ezt a mozdulatot fej felett érdemes végezni, mivel, ha az ölünkben van a kezünk, nem látszik. Vagy, ha igen, akkor meg másnak látszik, mint ami. (...)

Egy számot vettek fel Christina Aguilerával, Blake-kel és Adammal. Christina bordó feszülős kezeslábast viselt, ami igen jól kihangsúlyozta idomait, de Blake-nek csak a hónaljáig ért, és ezt szóvá is tette Christina.

Felvették a dalt, mi a jól begyakorolt módon tapsoltunk hozzá a fejünk felett, majd megismételték a felvételt. És majd még háromszor. (...)

Egy közönség bemelegítő ember bemelegített minket, és aztán egy műsorvezető is, bár őt nem is hallottuk. És aztán végre, végre! Bejátszották a műsor szignálját és megkezdődött a show.

Majd nekünk tíz perc múlva véget is ért, a fent említett okok miatt. A versenyzőket két részre osztották, a továbbjutók elhagyták a színpadot, a kiesett lányok pedig sírva borultak Viktor nyakába.

Ő még odament a mentorokhoz udvariasan elköszönni, majd jöttek a takarítók és hatalmas sárga partvisokkal feltörölték a lehullott könnyeket. Blake csapatának érkezésekor már tökéletesen csillogott újra a padló.”

A teljes posztot itt olvashatjátok el (és az is kiderül, igazi-e Gwen Stefani és Blake románca – már akit ez érdekel).

Mi az a farinata?

Ha Olaszország, akkor pizza. És tészta. Vagy fordítva, de mindenképpen ez a két étel jut róla az eszünkbe. De mi is az és hogy jön ide a farinata? Kiderül az Olaszmamma blogról.

farinata_foto_olaszmamma_blog_hu.jpg

„A farinata egy csicseriborsólisztből készült ligúr étel, elkészítéséhez elég annyit konyítani a konyhaművészethez, mint tyúknak az ábécéhez, de ha szebben akarjuk kifejezni, több szív kell hozzá, mint tapasztalat.

Elegendő összekeverni a csicserilisztet vízzel és olívaolajjal,fűszerezni, majd egy tepsibe önteni és kisütni. A farinata még a Római Birodalom idejében született, ekkor a katonák a csicseriborsós keveréket a pajzsukon sütötték ki.

Hagyományosan a farinátát réztepsiben és fatüzelésű kemencében illene készíteni, a leghíresebb genovai lelőhelyén, a Sa Pesta nevű vendéglőben a mai napig így készül.

A farinata rendkívül tápláló, tele van növényi fehérjével, és olyan ásványi anyagokkal, mint kálcium, vas és foszfor, emellett C és B vitaminforrás, de a legjobb, hogy gluténmentes, úgyhogy kiváló eleme a manapság menő diétáknak.

Egy hétvégi este simán kiválthatjuk a pizzát egy farinátával, amelyet sonkával, mozzarellával vagy bármilyen más pizza-alkatrésszel pakolunk meg.”

Ha ide kattintotok, akkor az is kiderül, hogyan kell elkészíteni a farinátát. Én azt hiszem, valamelyik nap kipróbálom!

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Olaszország Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr148078910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.16. 06:54:20

@adg: Egy "ideális" világban a vagyon úgy oszlana el, hogy ne csak az egyiknek jusson, a másiknak pedig épphogy csak maradjon. Ha érted, ahogy értem. És akkor a mexikói kislánynak sem kéne a hazája helyett egy idegen ország földjét csókolgatnia.

tanato 2015.11.16. 07:17:07

@adg: Ez még komm.szellemi örökségAki alkalmazottat tart az "Úrinő" ezért a komm.rendszer osztályellensége,tehát üldözendő.
Kb. csak akkor fog ez elmúlni amikor AZ utolsó egyén is eltávozik aki még élt a Kádár rendszerben.

2015.11.16. 07:46:01

@A nagy kékség: Ilyen ideális világ nem létezik. Már csak azért sem, mert nem minden ország egyforma gazdagságú.

2015.11.16. 07:47:23

@tanato: Na meg aki gazdagabb nálam, az biztos lopta, hazudott v. csalt. Nálam ügyesebb, okosabb, szebb senki sem lehet. :))))

©________ 2015.11.16. 07:56:16

@Herr Géza: nem ezt mondtam, felreertitek.

©________ 2015.11.16. 08:04:55

@A nagy kékség: pont annyira erdekel a kamu bocsanatkeresed, mint a sertegeteseid.
Semennyire.
Komolytalan. Sokadszorra plane.

Es most mehetsz sirni a kisegitosokhoz, hogy csunyan bantam veled. Jaj.

Ja, amugy nem arrol volt szo, hogy nem foglalkozol velem es nem szolsz hozzam?

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.16. 08:25:58

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Na, hát ez az. És azt vajon ki dönti el, hogy melyik ország milyen "gazdagságú" legyen? Ha neked ember kell a farmodra, azt csak úgy érheted el, hogy először szegénységbe taszítod a kiszemelt áldozatot, hogy aztán még ő legyen hálás az általad felkínált lehetőségért. Furcsának tartom, hogy ezt az alapvető összefüggést sokan nem akarják észrevenni.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.16. 08:26:10

@tanato: Igen, és akkor végérvényesen győz az igazság, és olyan világ lesz végre (amilyen amúgy már most is van), hogy az egyiknek mindent lehet, a másik pedig tegye össze a két kezét, hogy egyáltalán kipucolhatja a szart. Ez aztán a nagy királyság, főleg akkor, ha a te gyerekednek jut a szarpucolás.

tanato 2015.11.16. 08:46:27

@A nagy kékség: Vagy visszajön a komm.rendszer ott tényleg nem voltak cselédlányok,egyenlőség volt meg rend.Még most is sok hívük van itthon akiknek Kádár apó volt a szent és azt sírják vissza.Létezik még ilyen jelen állás szerint Észak Koreában,Vietnamban Kubában.Na az oroszoknál ott már nem,ott kőkemény kapitalizmus és kirívó társadalmi egyenlőtlenségek vannak,rengeteg a milliárdos.

adg 2015.11.16. 09:06:14

@tanato: az, pontosan.

@A nagy kékség: olvastam mar ilyen idealis vilagrol. Ez az, ugye, amibez a nem megfelelo osztalyokat es kisebbsegeket ki kell irtani? Nem tudom, ambivalens erzeseim vannak.

Szoval, ha jol ertem, a problema megoldasa, hogy nagysaga elletja a hazi es haz koruli munkakat, es rosalindat kirugja a banatba. Igy Rosalinda nem lesz kihasznalva es jobb lesz neki. Megvarja az arokparton az idealis vilagodat, es mindenki orulni fog.

"Ha neked ember kell a farmodra, azt csak úgy érheted el, hogy először szegénységbe taszítod a kiszemelt áldozatot, hogy aztán még ő legyen hálás az általad felkínált lehetőségért. "
Mert pl a posztban emlitett nagysasszony szemelyesen szegenysegbe taszitotta a kiszemelt alkalmazottakat, hogy azutan alamizsnaert dolgoztassa oket, es meg azok legyenek halasak. Kar, hogy elmultak a regi szep idok, akkor meg verhette is volna oket. Vagy lehetnenek rabszolgai is, ha afrikat igazta volna le a cel erdekeben. Na mindegy, mondtam, hogy nem gyozlek meg.
Bennem viszont erosodik ugyanaz az erzes, ami fentebb masokban is. Csak nem latom ertelmet, miert olnel ennyi energiat ebbe a megnevelos-buszos imidzs kialakitasaba, ha te vagy hinta. Mindenesetre nagyon kozel allsz hozza.

tanato 2015.11.16. 09:17:29

@adg: lehet hogy nem Hinta,de ugyanúgy gondolkodik,de mondom komm. szellemi örökség,ami még nagyon él most is.itthon olyan gazdagabb nők is maguk végzik a házt. munkát akik megengedhetnék hogy ne így legyen,de félnek hogy megszólják őket éppen emiatt a szellemi örökség miatt.

Herr Géza 2015.11.16. 09:18:59

@mojyo: Így van, örüljünk, de azért helyén kéne kezelni a dolgokat. Maga a kijutás 44 év után dicséretes. De azért a körülményeket is vegyük figyelembe hozzá: ami nekünk az utolsó pillanatban, a vigaszágon sikerült, azt az olyan futballnagyhatalmak, mint pl. Albánia, Izland, Szlovákia, Svájc (sic...) alapból megugrották. Tegnap este már olvasom az "Európa reszkess, jövünk !" főcímet, és elképzeltem, ahogy a "nagyok" összefosták magukat a hírre.... :D
Más: szimplán a kijutásért 1 milliárd (!) jó magyar forint prémiumot osztanak ki közöttük, ami azért egy húszas keretet figyelembe véve átlagosan úgy 50 millió forint.... Khm.... És a próféta ne beszéljen belőlem, de gyanúm szerint ezzel igazolva lesz a stadionépítési őrület is, sőt még több pénz fog számolatlanul a fociba folyni. Biztos ott van annak a legjobb helye???

M. Péter 2015.11.16. 09:24:59

@Herr Géza: Meg azt is hozzá kellene tenni, hogy 24 csapatra bővítették a döntőt az eddigi 16-ról.

nemor 2015.11.16. 09:25:37

@tanato: az az egy baj, hogy Kékség (ha jól értettem) olyan 30 pluszos lehet, tehát igazából semmi köze a Kádár-rendszerhez, azaz ha mi kihalunk is maradnak képviselői :D :D

Herr Géza 2015.11.16. 09:27:39

@M. Péter: Bocsi, igen, nem elhanyagolandó tény... :D

tanato 2015.11.16. 09:28:09

@A nagy kékség: De lásd hogy nem vagyok az ellenséged,abban igazad van hogy egy adott ország gazdasági fejlettségének ,lakói gazdagságának egyik fokmérője sok más mellett/autók átlagéletkora,lakások négyzetméterátlaga stb./hogy tud e alkalmazni más országokból jövő takarítónőket,bébiszittereket szakácsnőket,bentlakó cselédlányokat nagy számban.Sajnos Mo. még mindig inkább ezen dolgozók küldő országai közé tartozik nem a fogadóikéba.
Majd ha egy átlagos magyar város utcáin rohangálnak ázsiai,afrikai,latin amerikai ilyen munkát magyar háztartásokban végző lányok asszonyok,akkor mondhatom hogy eljött a Kánaán.de gyanítom ilyen /szerencsés esetben/ is több geberáció múlva jön el,de lehet hogy csak Sohanapján.

tanato 2015.11.16. 09:33:51

@nemor: Ez jogos, az agyakban tovább él Kádár öröksége sajnos.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.16. 09:43:04

@tanato: Tehát a világ természetes rendje legyen az, hogy a gazdag asszonyság szolgát tarthasson. Oké. Hát erre én már tényleg nem nagyon tudok mit mondani. Éljen a szép új világ, bár iPhone és LED TV ide vagy oda, én túl nagy fejlődést nem tapasztalok az emberek gondolkodásában.

nemor 2015.11.16. 09:47:17

@A nagy kékség: OK köszi:-)
Akkor már lehettél akár hetedikes is a rendszerváltáskor :)

Előzőhöz: sokaknál látom, hogy bár fiatalok, de akik ilyen szocialista maradvány cégnél/intézményben dolgoznak (és most hagyjuk, hogy a BKK azonos vagy nem a BKV-val), azok megöröklik azt a szemléletet az "öreg szakiktól", amiről fent szó volt.

tanato 2015.11.16. 09:58:51

@A nagy kékség: Sajnos ez volt a világ rendje mindig,kivéve az 1917-től a rendszerváltásig tartó időszakot Kelet-Európában.A tehetősebb háztartások mindig tartottak segítséget,először szolgának hívták őket később cselédlányoknak,később bejárónőknek, bébiszittereknek.Sajnos az ember kényelmes/ a nők is/ha megtehetik mással végeztetik el a nemszeretem házimunkát.Arról már nem is beszélek ha a nő ,is napi 8-10 órát dolgozik felelősségteljes munkában és nagy háztartása is van emellett/és anyagilag meg is teheti/rá is van szorulva a segítségre.

tanato 2015.11.16. 10:01:10

@A nagy kékség: Ha 40+ vagy akkor te még símán lehettél határőr sorkatona a nyugati határon az elektromos kerítés mellett.Lehettél honvéd elvtárs.

nemor 2015.11.16. 10:11:31

@tanato: ezt úgy érted, hogy ha 40+30?
XDDD

svédnyugger 2015.11.16. 10:18:06

@A nagy kékség: Hát ebben a nagy egyenlôsdiben el lehetne kezdeni a buszsofförök bérének a csökkentését és kiosztani a tanulatlan szegények között, hiszen a képzettebbek veszik el a helyet a továbbtanulásban, a helyek száma korlátozott. Vagy pl. teljesen megszüntetni a tömegközlekedést, hiszen a szegényeknek nem telik bérletre. Vannak még ötleteim :)

tanato 2015.11.16. 10:47:44

@nemor: Pl. ha született mondjuk 67-ben most 48 éves és 85-86ban simán lehetett még határőr a nyugati műszaki zár mellett.

nemor 2015.11.16. 10:48:59

@tanato: igen, így szűken tényleg :D

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.16. 10:51:48

@nemor: Nos, akkor nézzük. Ez a "szocialista maradvány cég" mindig időben utalja a fizetést, a törvényben előírtaknak megfelelően kifizeti a műszakpótlékokat és a túlórákat, van betegállomány (üzemi úti baleset esetén is), van fizetett szabadság, van egyéb juttatás. Ezzel szemben a sokak által magasztalt kapitalista a kiszervezett vonalak esetében bejelent minimálbérre, majd zsebből egészíti ki a fizetést, ami nem tesz jót se a hamarosan nyugdíjba vonulóknak, se azoknak, akik egy betegség miatt kiesnek a melóból. A nemzetgazdaságról nem is beszélve, hiszen ez a mutyi egy államilag támogatott adócsalás, amiből bizonyos embereknek visszacsurog egy kis zseton.

Én a magam részéről a "szocialista maradvány cégre" szavazok. Hát te?

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.16. 10:52:00

@svédnyugger: Bérletre tényleg nem telik a szegényeknek, de cigarettára és piára igen. Hát milyen szegénység az ilyen?

Egyébként ha már bérek, akkor én maximálisan támogatom a felzárkóztatást. Röhej, hogy 3x annyit ketesek, mint egy ápolónő az intenzíven.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.16. 11:04:41

@adg: Te szándékosan nem akarod megérteni, hogy az általam leírt példa a globális világ abnormális működésére utal?

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.16. 11:04:41

@tanato: Nem gondoltam egy percig sem, hogy az ellenségem vagy. Beszélgetünk. Összedobjuk, amink van.

tanato 2015.11.16. 11:16:10

@A nagy kékség: Helyes beszélgetünk,szóval tényleg virtuálisan igazságosabb a kommunista eszmék alapján létrejött rendszer,de gyakorlatilag véres népgyilkos kőkemény diktatúrák jöttek létre a magasztos elv alapján.

adg 2015.11.16. 11:37:28

@tanato: mar az elv sem magasstos volt, hanem aljas. Konkretan benne volt a legelejetol fogva, hogy mely osztalyokat kell kiirtani. Nem visszafogni oket, vagy szabalyozni vagy ilyesmi, hanem kiirtani. Ezek melle tehetsz barmilyen szep jovokepet, jol hangzo akarmit, ugyanolyan velejeig aljas elv marad. Nem lehet gyilkolasra alapozni semmifele jot.

adg 2015.11.16. 11:43:11

@A nagy kékség: mintha te nem akarnad megerteni, amit en mondok.
Talan akkor harmadszor is:
Te azt mondod, hogy az amcsi csaj kihasznalja a mexikoit, inkabb csinalna meg maga a hazimunkat.
En kerdezem folyamatosan, ha megcsinalna a maga hazimunkajat es nem lenne szuksege a mexikoi lanyra, akkor ki jarna mennyivel jobban? De ezt mindig kikerulod, helyette idealis vilagok meg globalis bullshitek jonnek.
Jobb lenne, ha anyu megsporolna az alkalmazottai beret? Kinek lenne jobb es miert?

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.16. 12:00:26

@nemor: Tehát akkor szerinted jobb az, ha a munkavállaló bizonytalanságban van tartva? Ugyanis itthon mindenki azért zörög, mert a mocsok maszek mindenkit minimálbérre jelent be, te viszont azt mondod, hogy valójában ez a követendő példa. A "kommunista csökevény" pedig, aki tisztességesen bánik az alkalmazottaival, mehet nyugodtan a levesbe, mert eljárt felette az idő. Így valahogy?

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.16. 12:00:38

@tanato: Miért, a mai igazságtalan vagyoneloszlás nem "népgyilkos"? Ha nem, akkor miért kénytelen sok-sok ezer ember elhagyni az otthonát, a hazáját? A "jobb élet reményében", ugye? Ez mennyivel emberségesebb, mint a régi rendszer? Családok, barátok, emberek kénytelenek elszakadni egymástól, gyakran igencsak hosszú időre, hogy egy kicsivel magasabb bérért máshol robotoljanak a tőkésnek, aki emberszámba se veszi őket.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.16. 12:00:58

@adg: Nem, én azt mondom, hogy jobb lenne, ha a mexikói lány otthon is meg tudna élni, ehhez pedig egy olyan gazdaságra lenne szükség, ami ezt lehetővé teszi. Hogy miért nincs ilyen... nos, most jönne a "globális bullshit", de nem kezdem elölről, mert sosem találjuk meg a közös nevezőt.

svédnyugger 2015.11.16. 12:02:07

@A nagy kékség: Nyugodtan ítélkezz, mert az ablakaimat más pucolja (sajnos nem esik abba a kategóriába akiket te védeni akarsz, mert született svéd és még adózik is) Sôt a nagytakarítást is ôk csinálják évente 4x. Akkor most mi van?

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.16. 12:33:47

@svédnyugger: Mi volt az én válaszomban az ítélkezés? De hagyjuk. Ne nyüstöljük egymást. Felesleges.

nemor 2015.11.16. 12:59:10

@A nagy kékség:
"te viszont azt mondod, hogy valójában ez a követendő példa"

na ezt linkeld be légyszi hol mondtam :O :S :(
és hogy mikor és hogy egyáltalán-e valaha-e vagy mievan ?!

eredetileg tartalmi választ akartam írni, de ne haragudj, úgysem értenéd, mert két opciónál több szerepelt volna benne...

(mielőtt feljelentesz a tanító néninél, megerősítem, a sértés szándékos, a számba adott mondat miatt; egyben isten veled, további sok sikert :P)

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.16. 13:15:46

@nemor: Ez is milyen érdekes. Van itt néhány hozzászóló, aki nem meri leírni a véleményét, inkább csak burkolt célzást tesz. Aztán amikor rákérdezek, hogy akkor ez most valójában ezt jelentette-e, akkor jön a sablonos válasz, hogy "hol írtam én ilyet?", esetleg " ezt csak te adtad a számba".

Na, akkor a kérdés egyszerű. Szerinted melyik a munkavállaló számára a kedvezőbb: egy korrekt cég, amelyik törvényesen jár el, vagy egy olyan, amelyik sumákol?

nemor 2015.11.16. 13:28:20

@A nagy kékség: na most már tényleg & becsszó búcsúzóul csak plusz egy jutalom hozzászólás csak most, csak neked:

engem nem sok dologgal lehet megsérteni, kb. összesen kettővel: ha azt mondják, hogy hazudok, vagy ha azt, hogy nem tartom be a szabályokat.
te mindegyiket elérted a kis csúsztatásaiddal.
én úgy látom, neked ez örömet szerez.
én nagy vitázó vagyok, de csak értelmes vitában és korrekt szabályok mentén. szóval ebből a vitából OFF :-))) egyben további örömteli éveket kívánok :S

2015.11.16. 13:46:04

@A nagy kékség: Nem veletlenul mondjak hogy boldogok a lelki szegenyek, lehet hogy nekem is egyszerubb lenne ha sikerulne olyan fekete-feheren latnom a vilagot mint neked... A valosag persze joval komplexebb annal mint amit te es a hozzad hasonlok elkepzelnek, pl. itt konkretan annyi hulyeseget irtal 'cseledek kizsakmanyolasa' temaban hogy ha korrigalni akarnam a kepet, azt se tudnam hol kezdjem. Mint volt 'cseled' es jelenlegi 'kizsakmanyolo lusta no', csak egy dolgot kerdeznek toled: a nok kivetel nelkul mind haztartasi munkara tervezett robotok? Ha neked 6 szobas hazad lenne, magad takaritanad? Ha nem, miert nem? Mert te eros ferfi vagy, te nem takarithatsz, viszont a no aki nem takaritja ki a 6 szobas hazat az 'lusta'? De te vagy a szocialisan erzekeny? Hat koszi....

montroyal ( CAN qc) 2015.11.16. 14:38:55

@Signora con i capelli neri: OK koszi , akkor izgalommal varom a kovetkezot :-)

svédnyugger 2015.11.16. 15:06:33

@A nagy kékség: Nem ez volt a kiinduló pont, hogy egy cég korrekt-e. Azt hiszem ebben mindenki egyetért veled, hanem a kizsákmányolásról.

2015.11.16. 16:34:24

@Herr Géza: Igazabol ez a meccs utani fanyalgas meg is magyaraz gyakorlatilag MINDENT arrol, hogy milyen dolog magyarnak lenni, es Magyarorszag miert olyan, amilyen. Oszinten sajnalok mindenkit, aki nem tud igazan oszinten, felszabadultan orulni, szerintem vegtelenul szomoru, hogy annyira nem is tudjuk, hogy hogyan kell ezt csinalni. :(

En amugy azert jarok ide, hogy sose felejtsem el ezt, hogy miert jottem el es, hogy minden nap halas legyek, hogy ez mar csak opcio. Na szevasztok.

Herr Géza 2015.11.16. 16:46:46

@mojyo: Félreértesz. Örülök neki én is (bár már régóta nemigen izgat a magyar foci, és hogy egál legyen, a német sem), de helyén kezelem a dolgokat és csak a vonzata nem tetszik. Hogy rögtön átcsap a hülyeségbe: reszkess Európa, jövünk... Lásd még: mi vagyunk a legokosabbak, nálunk vannak a legszebb nök, a legjobb borok, a legjobb kaják, etc. Na meg, hogy az elsö meccs utáni elsö szalagcím, amibe botlok: "OV kedvenc játékosának a góljával nyertünk". Nekem nem ez az öszinte öröm, ha máris ilyen f@szságot kell olvasnom mellé...

tanato 2015.11.16. 16:54:54

@A nagy kékség: Távolról sem tökéletes a kapitalizmus,de a valamikori "létező szocializmusnál" nagyságrendileg jobb.Ne csak a Kádár féle gulyáskommunizmust vedd alapul hanem a néhai román,lengyel,szovjet emberek életminőségét anno,akik ugye konkrétan nem tudtak alapvető élelmiszereket venni és pl. a Szovjetunióban még egy más megyébe való utazáshoz is belügyi engedély kellett.

tanato 2015.11.16. 16:57:50

@A nagy kékség: A mexikói lány otthon is tud vállalni cselédmunkát a helyi tehetőseknél persze/van is ilyen lány Mexikóban is több milla/,csak az életmínősége rosszabb 100x mintha ugyanezt a munkát az USA-ban végzi,még úgy is hogy illegálisan feketén.

2015.11.16. 17:01:14

@Herr Géza: Szerintem ha oszinten orulnel, akkor lesz*rnad, hogy kinek a kedvence a gollovo, es nem erdekelnenek a vonzatok se. Azt meg te sem gondolhatod komolyan, hogy a "reszkess Europa" nem szarkazmus. :D

tanato 2015.11.16. 17:04:47

@Mirjam2: Igen te látod mind a két oldalát a dolognak.Jó pár ilyen magyar nőt ismerek,aki au-pairként kezdte Angliában,Németországban stb. azután ott férjhezment ,a férje révén különböző egzotikus államokba költöztek és ezután maga vált bentlakós alkalmazott munkaadójává.Vagy olyat aki bent Angliában alkalmaz au pairt.
Tényleg érdekes szituáció.

tanato 2015.11.16. 17:13:09

@adg: Igen az erőszak mindig benne volt az elvben is,osztályharc néven mint a szent háború a muzulmán tanoknál,hogy aktuális legyek.

2015.11.16. 17:20:03

@mojyo:

"En amugy azert jarok ide, hogy sose felejtsem el ezt, hogy miert jottem el es, hogy minden nap halas legyek, hogy ez mar csak opcio. Na szevasztok."

Azért brutál dolgokat írsz néha.

2015.11.16. 17:28:26

@mojyo:

Parancsolsz? Már hogy a Géza úr ír brutál dolgokat vagy én?

De tkp. nem is számít, mert elfogadom a választ.:)

2015.11.16. 17:35:22

@Th's child: Alapvetoen rad gondoltam, de igazabol mindenki szokott brutal dolgokat irni neha, nekem is jogom van hozza. :)

2015.11.16. 18:24:39

@A nagy kékség: Igyekszek segíteni, de van egy olyan érzésem, hogy falra hányt borsó, amit mondok. Neked már van egy kész világod, így nehéz bármit is befogadni.

Tanultunk történelemből mindannyian, hogy mi is volt pontosan az az ipari forradalom, milyen pozitív változások voltak. Volt szabadalom, magántulajdon, és persze ezekből jött automatikusan az innováció. Akik anno iparosodtak, azok ma a világ vezető gazdaságai közé tartoznak. Tehát az alaprecept adott. "Kell" egy olyan gazdasági és politikai intézményrendszer, ami nem kizsákmányoló, egyformán szolgálja a hatalomgyakorló és az "alattvaló" céljait is. Van BIZALOM a társadalomban egymás felé. No ezek azok a dolgok, amik nem találhatóak meg a harmadik világbeli országokban, v. éppen Mexikóban.

Amúgy magáról a jelenségről, amiről beszélsz, természetesen létezik. Őket hívják mammutvállalatoknak. Az Apple elég szép árcímkét rak mindegyik termékükre, közben akik összerakják, alig kapnak valamit. Nike v. Adidas ugyanez.

2015.11.16. 18:25:17

@A nagy kékség: Tanulni kell, és akkor nem kell szart pucolni. Ennyire egyszerű.

2015.11.16. 18:26:01

@tanato: "Vagy visszajön a komm.rendszer ott tényleg nem voltak cselédlányok,egyenlőség volt meg rend."

Egyenlőség? :)) Papíron, esetleg. Olvastad Orwell Állatfarm című könyvét?

2015.11.16. 18:27:01

@Herr Géza: "Biztos ott van annak a legjobb helye???"

Kérlek, ne legyél demagóg. A foci sokkal fontosabb, minthogy ne rohadjanak szét az iskolák, meg a kórházak.

2015.11.16. 18:29:28

@A nagy kékség: Amit elfelejtettem. Az mondjuk priceless, hogy te -a saját bevallásod alapján- bármikor sikkasztanál milliárdokat mindenféle lelkiismeret nélkül, de ugyanakkor sajnálod a kis Juanita-t. :D

2015.11.16. 18:31:07

@A nagy kékség: "Ugyanis itthon mindenki azért zörög, mert a mocsok maszek mindenkit minimálbérre jelent be, te viszont azt mondod, hogy valójában ez a követendő példa."

A mocsok maszek azért jelent be minimálbérre, mert a sok adó és járulék kitermelhetetlen ilyen adózási feltételek mellett. Persze ehhez ugye gondolkodni is kellene. :)

2015.11.16. 18:38:57

@mojyo: "En amugy azert jarok ide, hogy sose felejtsem el ezt, hogy miert jottem el es, hogy minden nap halas legyek, hogy ez mar csak opcio. Na szevasztok."

Én azért járok ide, mert ez egy jó közösség, az idejárók szerintem az átlagnál nyitottabbak, és talán mondhatom, hogy nem a blikken meg a borson szocializálódnak. Ez azért látszik a mondanivalójukból. Persze nyilván nem tagadhatjuk meg önmagunkat, elvégre mindannyian magyarok vagyunk. A hibáinkkal és a pozitív tulajdonságainkkal egyetemben.

Amúgy mikor lettél te ilyen depressziós? :D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.11.16. 19:34:14

Ugye ismerjük azt a mondást hogy aki húsz éves koráig nem kommunista annak nincs szíve, de aki utána is az annak nincs esze.
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))

2015.11.16. 19:42:59

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Soha nem voltam depresszios, kikerem magamnak! :D

Az teny, hogy negativ hangulatba kerultem, de ez azert van, mert en is ember vagyok, es neha nem tudok ellenallni annak a negativizmusnak, ami a magyar internetbol aradt, egy alapvetoen hatalmas siker masnapjan. Szegeny @Herr Geza kovette el az utolso ilyen jellemzo kommentet, es alapvetoen neki tudtam igy kifakadni. :D

Abban igazad van, hogy ez egy az atlagnal nyitottabb, es egy jo kozosseg, de meg igy is elegge lekepezi a magyar kommunikaciot, amiben azert nagyon faraszto tud lenni a reszvetel, legalabbis szamomra, talan pont azert, mert en az atlagnal sokkal felszabadultabb ember vagyok, vagyis annak erzem magam, marmint ez nem ilyen felsobbrendusegi megnyilvanulas, bocsanat :D Nem gondolom magam okosabbnak, vagy kulonbnek, es nem vagyok allandoan vidam, vagy ilyesmi, hanem csak ugy ertem, hogy nem erdekelnek a visszatarto erok, vagy ilyen gatlasok vagy mik, ilyen szabad asszociaciokra vagyok kepes, igy szellemileg, vagy erzelmileg, vagy nem is tudom ezt hogy kell megfogalmazni, mindegy. Ami pedig igazan meg tud nyomoritani, az pont az a gorcsos agyalgas, ami megy a magyar fejekben, neha itt is, bar elhiszem, hogy ezen a feluleten pont jobb, mint sok mas helyen, ez ketsegtelen, de meg igy is nagyon sok neha. :D

Itt van peldaul az elmult napok temaja, hogy "mit tehetnenk Magyarorszagert". Ugye az evidens, hogy eloszor is azt, hogy normalis orszagkent gondolunk sajat magunkra. Ugy ertem, hogy ugy istenigazabol, hogy elfogadjuk, hogy ez egy normalis orszag, a normalis orszagokban is van szegenyseg, es korrupcio, de mindennek ellenere a normalis orszagok sajat maguknak drukkolnak, es nem felnek a sikertol. Elore is bocsass meg nekem a paulocoelho szintu bolcselkedesert, de azt gondolom, hogy soha a budos eletben nem fogjuk senki mastol megkapni azt, amit magunkban sem tudunk megteremteni. Vagyis ha nem tudunk normalis orszagkent gondolni sajat magunkra, es ha attol rettegunk, hogy be fog a csapatunk egni es mi csak egy szanalmas kis luzerek maradunk, akkor kurvara nem kellene csodalkozni, ha igy is lesz, de akkor meg minek indulunk a bajnoksagon egyaltalan, es miert nem oljuk meg magunkat most azonnal? :D

Nem vagyok vak amugy, gyulolom a korrupciot, es elhiheted, hogy mennyire nem tetszik az allami penzkoltes a focira, es nem a miniszterelnokot, vagy az ertelmetlen stadionepitest tamogatom, amikor orulok a csapatunknak, hanem annak a 11 embernek aki jatszik, mert ez egyszeruen egy olyan normalis, szabad erzes, ilyen felszabadito egy kicsit. Es most, hogy a tobbi orszag kozott ott vagyunk es veluk egyenrangu felkent fogunk jatszani jovo nyaron, egy kicsit megfurodhetek a normalitasban. Nagyon rossz erzes ilyenkor azt olvasni, hogy "ne szalljunk el azert!", meg "na majd megint jol lopni fognak", en eskuszom, hogy nem szalltam el, csak egy kicsit normalisnak szeretnem erezni magam, mint a tobbi normalis orszag lakoja, es egy kicsit orulok neki, hogy most van okunk, hogy ne a terror es a fajdalom es a szegenyseg meg a tobbi szar menjen az ujsagaink cimlapjan, hanem a jatek, es lehet jatszani, hogy kikkel leszunk egy csoportban meg ilyenek.

Oszinten szolva ez kiborito, hogy nem lehet felszabadultan unnepelni, es a nyavalyas Halloweent is meg kell vedeni, mert meg annak se lehet orulni, hogy egyszer az evben akciosak a horror DVD-k a benzinkutnal, es a tobbi ilyen dolog, minden nap van valami. Tenyleg nagyon nagyon faraszto.

Bocsanat, ha ugy tunt ebbol a megjegyzesbol, hogy en lenezem a tobbieket, egyaltalan nem gondolom kulonbnek magam, nyilvan nekem is vannak "tipikusmagyaros" tulajdonsagaim, peldaul az ilyen szofosasra valo hajlam, mint most ez is, es nem kivantam megserteni a blogot, vagy az ide kommenteloket, de neha egyszeruen muszaj kiborulni, ugye ertheto? :D

Herr Géza 2015.11.16. 19:54:45

@mojyo: Akkor csak annyit, hogy nézz rá Viktor FB-profiljára. Annyi áll a meccsel kapcsolatban a saját önelégült képe fölött, hogy "Na ugye..."
És nem is éltél talán 86.-ban, amikor úgy mentünk ki a foci VB-re, hogy "reszkess világ" . Majd kaptunk egy sima 6-ost az oroszoktól és kúsztak a fiúk hazáig... Aztán évekig ment a bizonyítvány magyarázása, hogy "le kellett feküdni Moszkvának" meg túl sok spagettit ettek a fiúk, meg stb. Csak azt nem mondta senki, hogy ennyit tudtunk, ez van....
Nekem kb. ott szűnt meg létezni a magyar foci.

Herr Géza 2015.11.16. 20:05:53

@Herr Géza: És bocs, de az őszinte örömhöz nekem egy kicsit több kell, mint az évtizedek óta válogatott- és klubszinten csak egy-egy kicsúszott eredményt produkálni tudó aranylábú gyerekek kijutása a 24 (!) csapatos EB-re, pótselejtezőn kiharcolva, egy szokatlanul szarul játszó norvég válogatott ellen.
Ezzel együtt ami szép, az szép: a két magyar gól (Priskin és Kleinheisler) tényleg gyönyörű volt...

Herr Géza 2015.11.16. 20:13:58

@mojyo: De én örülök, ha te örülsz neki! Komolyan. Én vagyok egy vén fa.. , bocs... :D

2015.11.16. 20:26:20

@Herr Géza: Tenyleg nem eltem 86-ban, nekem ez az elso ilyen elmenyem, pont ezert vagyok kepes oszinten orulni neki, es sajnalom, hogy teged mindez emlekeztet a regi rossz idokre, es kosz, hogy elmeselted, hogy ez neked miert nem megy, es oszinten sajnalom, hogy 30 evvel kesobb is eszedbe jut ez rossz elmeny. Ezzel egyutt sem esik jol az a karogas. Az OV pofajarol pedig enis nagyon szivesen letorolnem az onelegult mosolyt, de nem olyan embereknek a kudarcaval, akik amugy megdolgoztak sikerert. A 24 csapatos EB-rol annyit, hogy mar akkor meg kellett volna lepni, amikor Jugoszlavia kismillio kis orszagra esett, es az a rohej, hogy mar Kazahsztan is Europaban jatszik es Gibraltarnak is sajat csapata van, szerintem megkoveteli, ez az en oromembol nem vesz el semennyit sem.

En ezt nem is ertem, en oszinten szolva meg egyetlen masik olyan orszagrol sem tudok, ahol a sajat csapatuk ellen drukkoltak volna az emberek, szerintem ez olyan vegtelenul szomoru, hogy nagyon. (Tudom, hogy tavaly a braziliai VB elott nagyon sokat hadakoztak az emberek, tudom, hogy ott is rohadt korrupt a kormany es ok se orultek, hogy stadionokat kapnak a penzukbol, de ok legalabb kimentek tuntetni :D)

2015.11.16. 20:28:33

@mojyo: Jézus Mária. Micsoda kisregény. Többször nem foglak zaklatni, ígérem. :)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.11.16. 20:40:56

@mojyo: igen, szar a saját csapat ellen drukkolni, valahol, de igen, pont erre gondoltam, amit Géza mesél, hogy mekkora világraszóló égés volt az a 6-0 (én akkor 10 éves voltam, láttam a meccset, tippversenyeztünk a családdal azon a vb-n). majd megpróbálok pozitívabban gondlkodni, de bevallom, mostanság hajlamos vagyok sokmindenen csúnyán kétségbeesni. sajnálom, hogy felbosszantottalak, vagy lehangoltalak, vagy mittomén konkrétan mit is, azzal a megjegyzésemmel :-(

Herr Géza 2015.11.16. 20:41:34

@mojyo: Csak annyit hadd tegyek hozzá: én sem drukkolok a magyar csapat ellen. Csak az volt a kiindulási alap, hogy kezeljük a helyén a dolgokat, nem kell ezt túlhype-olni. Én majd ott fogok megbocsájtani a magyar focinak, ha legalább a 24-ből továbbjutnak... Vagy ha nem, legalább komoly küzdelem után buknak el, nem egy Albánia elleni 0-3 -mal jönnek haza, hogy mert "lejtett a pálya" meg " szembefújt a szél" . Ha ezzel én károgok, hát akkor így jártam...
Egyébként meg én tök csípem a fejed, ne bánccsá' má' , na.... :)))))

2015.11.16. 21:03:37

@Herr Géza: De epp ez az, hogy nem tulhajpolom, hanem orulok neki, csak igy, egyszeruen, mint egy normalis ember, mert szeretem annak erezni magam, meg ha nem is vagyok az, legalabb hadd jatsszam el... Nem bantalak amugy, csak nem ertelek, vagyis igen, de megsem. :D Nagyon megviselhetetted ez a 30 evvel ezelotti serelem, hogy meg mindig keptelen vagy "megbocsajtani a magyar focinak", es meg mindig ilyen nehez elhinni, hogy neha azert mi is bekerulhetunk a nagyfiuk koze, hogy mi sem mindig vagyunk cikis luzerek, hanem csak egy csapat a tobbi kozul, csak egy orszag a tobbi kozul. En eskuszom, hogy csak ezt az erzest szeretnem egy kicsit magameva tenni, hidd el, nekem is uj! :D

@Dragonlady (Bp, Hun): Nem kell bocsanatot kerned :D Nem te voltal az egyetlen, a fel internet pont igy reagalt, ahogyan ti, ez az egesz hangolt le, hogy mindig van valami akadaly, valami keseruseg. Nem a szemelyed ellen iranyult, es oszinen remelem, hogy elmulik a ketsegbeesesed es a talalsz kiutat a rossz hangulatbol, te is megerdemled :)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.11.16. 21:06:44

egyébként, ha már, nekem van sofőröm (igazi nagy kéék busza van) meg pékem meg még nőgyógyászom is, én meg másoknak voltam a tanára, miért ne lehetne valakinek takarítója?
egyébként valahol értem, amit a nagy megnevelő ember mond, nem tudom száz százalékig lehülyeségezni egyáltalán.

Herr Géza 2015.11.16. 21:16:59

@Dragonlady (Bp, Hun): Hát igen. 85-ben még az NSZK-t is elvertük Hamburgban (barátságos meccsen ugyan), majd 5 győzelemmel és 1 vereséggel csoportelsőként jutottunk ki a VB-re. Aztán a VB előtt még lemostuk Brazíliát 3-0- ra Pesten...., és jött a mexikói VB első meccse az oroszok (pardon SZU) ellen.
Addig volt felhőtlen öröm, meg nagy cikkezés a magyar vb-esélyekről, meg Esterházy-Détári-Kiprich istenségéről...
Odaültünk a TV elé, és égtünk, mint Zsana....

Herr Géza 2015.11.16. 21:20:45

@Dragonlady (Bp, Hun): :D Bár ez keresztben lejt.... :))))

tanato 2015.11.16. 21:36:19

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Az Állatfarm tényleg jó,persze hogy nem volt teljes egyenlőség,az viszont tényleg volt hogy a kukás meg a buszsofőr,nem is beszélve egy autószerelőről többet keresett az orvosnál,mérnöknél meg a tanárnál a szocializmus évtizedeiben

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.16. 21:45:02

Kedves Határátkelő! Szinte mindenkinek válaszoltam, de egy válaszom sem került ki. Miért?

Határátkelő 2015.11.16. 22:34:46

@A nagy kékség: Talán mert mindegyik személyeskedő volt. De nagyon unom már, hogy kétnaponta lefolytatjuk ezt a beszélgetést, a magam részéről nem is kívánom folytatni.

2015.11.16. 23:02:17

@Herr Géza: Meg annyi jut eszembe errol a 30 evvel ezelotti kudarcrol, hogy talan azert fajhat ennyire sokaknak, mert tenyleg elhittek a reszkess Europa szoveget. A masik iranyba is erdemes normalisan gondolni sajat magunkra, es nem tevkepzetekbe esni, es akkor talan konnyebben lehetne venni a pofara esest is, mert olyan is megtortenik, es - meglepetes! - az is egy normalis dolog. Na mindegy, befejeztem tenyleg es bocsanat a "musorert" :D

2015.11.16. 23:22:45

@tanato: Az egy életképtelen koncepció volt. Ahogy kiesett a SZU mögüle, szét is esett. Meg persze arról is lehetne beszélni, hogy pontosan mekkora hitelből volt országunk a legvidámabb barakk. Én persze csak olvasok, és olvastam róla, élni nem éltem benne.

Azt nem mondom, hogy a (vad)kapitalizmus bármivel is jobb lenne. Annak is vannak igen komoly hátrányai.

adg 2015.11.16. 23:28:04

@diggerdriver: es azt a mondast, hogy az ember lehet becsuletes, ertelmes es kommunista. De ezek kozul maximum ketto lehet egyszerre igaz. :))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.11.17. 04:00:53

@Csupacsí: Már micsoda, a kijutás? :D Egészen komoly, bár viccnek télleg durva volna...:-)))
Gondolom azóta láttad már számtalan hírportálon...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.11.17. 04:20:18

@Herr Géza: Szerintem kicsit szigorú vagy a 86-os viszonyokat illetően.Akkoriban csoportelsőként jutottunk ki, kb toronymagasan, és a hollandoknak adtunk csak le pontokat.Illetve úgy tudom, hogy akkoriban a mi csapatunk volt a legjobb európai az akkori világranglistán.?Magyarán szólva szerintem "volt mire" verjék magukat Détáriék.Csak valszeg erről a szovjetek nem tudtak... :-)
Lehet, ha bárki mást kapunk, a döntőig megyünk...ki tudja.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.11.17. 04:25:05

@Herr Géza: Bocsesz, nem is kellett volna megírnom, hisz te már megtetted, csak akkor még nem tartottam itt...:D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.11.17. 04:29:59

@adg: Haha, ez is jó... :D
Nekem csak a számteches hasonló ugrik be hirtelen, miszerint:

Cégünk gyors, olcsó és jó megoldásokat szállít; ügyfeleink ezeből egyszerre max kettőt választhatnak.

adg 2015.11.17. 04:54:13

@geegee: Jaja, regen ez autoszereloknel is ki volt irva.

Olcson dolgozunk, kivalo minosegben es rovid hataridovel! Kedves ugyfeleink ezek kozul akar kettot is valaszthatnak.

©________ 2015.11.17. 07:52:17

@geegee: igenigen. Alig akartam elhinni.

Mi valtozott az eddigiekhez kepest?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.11.17. 08:06:50

@adg:
Ja ez ugyanaz minthogy én olcsón, jól és gyorsan dolgozok.
Ezekből kettőt választhatsz…
:)))))

Herr Géza 2015.11.17. 09:36:43

@geegee: Szerintem nem az oroszokon múlt, hanem a mi nagy arcunkon. És most is ezt kezdem érezni. Annyi különbséggel, hogy most a két norvégok elleni győzelmet kivéve olyan nagyon nincs is mire vernünk magunkat. Csak meg kell nézni a csoporttáblázatot....

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.17. 09:38:15

@Határátkelő: És amikor valaki azt írja, hogy "ahhoz gondolkodni kéne", ezzel burkoltan arra célozva, hogy hülye vagyok, az nem személyeskedő? Az kikerülhet? Miért nem engedsz szabadon megszólalni? Aztán ha valakinek komoly gondja van a válaszommal, még mindig ki tudod moderálni, vagy ki tudsz tiltani. Miért nem engeded szabadon folyni a beszélgetést?

tanato 2015.11.17. 15:17:08

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Ez így van tényleg,hitelből volt Kádár féle jólét.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.11.20. 12:52:50

@Jekatyerina Belohabadorova: Na mi van, Babette, megint kezded a nikknévcunamit?

:-)))))))))))

Már régóta meg akarom kérdezni, hogy mi volt a baj az eredeti neveddel?Az a múltkori pár hét "ámokfutás" a régi celebnőkkel (celebnékkel) miért kellett? :D
Persze nincs sok közöm hozzá, oké, de hátha tanulhatok belőle... :-)

Egyszerűen megemberelték magukat a fiúk, Zsuzsi, meg az edzők összerántották a társaságot.Csak azt nem tudom, ezt miért nem lehetett már a selejtezősorozat elején.
Megspóroltak volna nekünk szurkolóknak több marék hajat, meg idegeskedést, káromkodást...
:D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.11.20. 12:56:58

@Herr Géza: Szerintem is inkább 86-ban volt mire vergődni.Brazilok, németek, hollandok leverése, csoportelsőség fantasztikus teljesítmény volt.Most meg, hát majd meglássuk, ahogy a vak is mondta.A röhej az, hogy még tovább is lehet jutni a három meccsből: asszem hogy minden első, minden második, meg valahány harmadik is továbbmegy az egyenes kiesési szakaszra.3-4 ponttal meg simán lehetünk harmadikok... :-)
Lényeg az, hogy szurkoljon mindenki nyáron...

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása