oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. október 16. 06:42,  Árva párok 271 komment

2015. október 16. 06:42 Határátkelő

Árva párok

A határátkelés egyik kevésbé kellemes vetülete, amikor a (házas)pár egyik fele külföldön dolgozik, míg a másik otthon marad. Különösen nehéz a helyzet, ha mindezt kisgyerek(ek)kel kell végigcsinálni. A jelenséget sokféleképpen nevezik, nekem leginkább az árva pár tetszik, de ki is találhatunk neki valami más, jellemzőbb magyar kifejezést is. Októberben ezt a témát próbálom több posztban körüljárni, remélhetőleg a ti segítségetekkel – írjátok meg, ti átéltétek-e és ha igen, hogyan ezt a hosszabb-rövidebb időszakot! A cím a szokásos: hataratkeloKUKAChotmail.com!

no_maganyos_foto_pixabay_com_antranias.jpg(Fotó: pixabay.com / Antranias)

Egy normális, működő párkapcsolatban nyilván senki nem szeretne a másiktól külön élni, akár rövid időszakra sem. Megint más kérdés az, hogy az ember elfogadja, ha ilyen-olyan okból muszáj így tenni, de ettől még nem lesz könnyebb, és mindenképpen érdemes felkészülni rá.

Egy-egy ilyen élethelyzet akaratlanul is feszültséget okoz egy kapcsolatban, még akkor is, ha egy belátható időszakról, akár csak pár hónapról van szó addig, amíg a pár egyik tagja előkészíti a többiek kiköltözését, vagy csak egy átmeneti kiküldetésről van szó.

Ez történt az észt Riinával is, akinek férjét nyolc hónapra küldték Pekingbe, a nő viszont úgy döntött, ennyi időre nem adja fel tanári munkáját, inkább Tartuban marad kisgyerekükkel együtt.

„Nehéz volt, hogy nem volt velünk minden nap. A kislányunk csak 18 hónapos, és nagyon szomorú, hogy a férjem mindenből kimarad” - mondta Riina, aki természetesen rendszeresen beszél a férjével, és nagyon fontosnak tartja, hogy az esetlegesen felmerülő feszültségeket azonnal megoldják.

Az ő esetükben persze segít a tudat, hogy csak átmeneti időszakról és élethelyzetről van szó, és ennek fényében tudnak majd legközelebb dönteni arról, hogyan tovább.

Kiküldetések esetén egyébként egyre több cég ismeri fel, mennyire fontos, hogy támogassák az alkalmazott párjának beilleszkedését, nyelvtanulását is, hiszen egy boldogtalan munkavállaló nyilván gyengébben is teljesít.

Párban vagy egyedül?

A kérdés foglalkoztatta Sámánt is, aki egy korábbi írásában ki is tért erre. Amikor kiérkezett Londonba, a Facebookon létrehozott egy, javarészt ismerősökből, barátokból, rokonokból álló közel 50 fős csoportot. Ennek a fele már szerencsét próbált Angliában, voltak páran, akik haza is tértek Magyarországra.

„A csoporttagok közel fele párkapcsolatban él. A 13 nem független emberből 9 hazament, vagy nagyon közel áll hozzá, hogy hazamenjen. Együtt sokkal nehezebb ezt megálmodni, beleszeretni az ötletbe, az új közegbe, vállalni a sok megpróbáltatást. Hét esetben gyerek is van, egy esetben vágtak neki több gyerekkel.

Az összes gyerekes család azt a modellt választotta, hogy az apa nekivág egyedül és később csatlakozik a család. Ebből eddig egy esetben csatlakozott a család és 4 esetben fordult vissza az apa egy-két hét vagy 6 hónap után.

Odahaza összehívtam egy tréninget azok számára, akik családostul fontolgatják a kitelepülést, de valamelyik családtag vétója miatt nem indulnak útnak. 16 felnőtt volt a meghívottak listáján, ezek közül mindössze egy család települt ki azóta, de náluk sem dőlt még el, hogy maradnak-e. Ez a tréning végül is nem működött, mert a legtöbben lemondták.

Az lett volna a célom ezzel a műhellyel, hogy önismereti munkával támogassam a csoport résztvevőit. Pontosan tudom, hogy mekkora lelki munka meghozni ezt a döntést. Majd minden családnál komoly egzisztenciális krízis ad motivációt, de a félelmek nagyobbak.” (A teljes posztot itt olvashatjátok el.)

Egyedül – a férfi története

Gábor még anno Angliából írta meg történetét, melyből nagyon erőteljesen kiviláglik, miért is olyan nehéz egyedül külföldön.

„Akik vállalták azt az áldozatot, hogy kijöttek, otthon hagytak családot, barátokat, szerelmeket, márpedig ezek azok a dolgok, amik valójában számítanak. Az otthon maradottaknak mi betű formában létezünk, videó beszélgetésben hallhatnak-láthatnak minket. S szépen lassan elkopnak.

Házasságok mennek tönkre, barátok tűnnek el a semmiben. Szerelmek törnek ketté a távolság miatt, hiszen nem mindenki meri megkockáztatni a teljesen új életet.

Szerencsésebbek azok, akik közelebb tudtak munkát vállalni, akik megtehetik, hogy 3-4 hetente hazalátogatnak, de az is csak egy pótlék, hiszen nem veszünk részt a szeretteink mindennapi életében, nem éljük át személyesen velük a gondokat, bajokat. S ők sem velünk. Az erősebbek kibírják, a gyengébbek elvéreznek, hazamennek, vagy egyedül tengődnek itt.

Hogy miért is egyedül?? Nem elég beszélni egy nyelvet, nem elég megérteni a szavakat, én érezni mindig is magyarul fogok. Magyarul gondolom ki az álmaimat, magyarul tudok verset írni, szavalni. A szív szava csakis magyarul szól bennem...

S rájövünk arra, hogy a legfontosabbat minden nap elveszítjük, egy kedves ismerős személyében, egy barátéban, s összeomlunk a szerelmek kínlódásában. S mégsem mehetünk haza. mert már nincs miért. Nincs kiért.

Így lettünk hazátlanok. Akik oda már, ide még nem tartoznak. A szerencsésebbek családostul tudtak jönni, a párjukkal. Igazából nekik sikerült, nem nekünk, akik létezünk, messze távol minden emberi kapcsolatunktól.. minden álmunktól...”

Egyedül – a nő története

Aztán ott van az a döntés, amikor valakinek a párja vág bele, ő pedig vagy marad, vagy vele megy a számára bizonytalanba. A helyzetet nehezíti, ha gondok adódnak a nyelvtudással is – mint ahogyan ez történt Orsi esetében is.

„A környezetemben egyre gyakrabban találkozom családokkal, ahol az egyik szülő (általában az apa) külföldön keresi a betevőt családja számára. Én mindig úgy éreztem, hogy képtelen lennék így élni, távkapcsolatban, mindennapos találkozás nélkül.

Történetem 2008-ban kezdődött, amikor megismertem a jelenlegi páromat. Ő 25, én 20 éves voltam. A dolog pikantériája, hogy Ő (érzéseim szerint a nagy Ő..,) akkoriban Londonban élt és dolgozott.

Pizzafutár volt, s akinek van fogalma a kinti életről, az tudja, hogy ez a legalja kategóriába tartozik. Unta már a megalázó melót, az állandó éjszakázást (déltől hajnal 1-ig, 2-ig szállított), ráadásul megjelentem én is az életében.

Aztán érkezett egy telefonhívás a párom öccsétől, hogy megüresedett a cégüknél egy hely (kertészkednek) és szerencsét próbálhat, de jövő héten már kezdenie kell.

Annak idején úgy jött HAZA, hogy soha többé nem megy el, mert honvágy kínozta és itt szeretne családot, gyereket. De a sok negatív tapasztalat és kudarc után rájöttünk, hogy itthon nincs esélyünk. Így most külön országban, külön kontinensen élünk.

Én levelezőn még végzem a jogot és vizsgaidőszak után szeretnék kimenni a párom után. Viszont egész életemben németet tanultam, így elég gyér az angoltudásom.

Ha kimegyek, el tudok helyezkedni bentlakásos babysitterként és anyagilag előreléphetek, tanulhatom a nyelvet, viszont ismét külön fogunk élni és 4 év után már mindketten szeretnénk együtt lakni, eljegyzést, jövőre esküvőt. Szóval a kapcsolatunkban ez egy visszalépés lenne.

Nem tudom, mi a jó megoldás, és ha nem lenne Ő, eszembe sem jutna alapfokú nyelvtudással nekivágni egy idegen országnak, de nem tudom annak van-e értelme, hogy kint ismét a randizgatás fázisában éljünk.

Haladni akarunk előre, de most úgy érzem, döntenem kell, hogy a magánéletemben, vagy az anyagi biztonságom érdekében lépek előre. És ha nem vállalom el az au pair-i munkát, akkor alapszintű nyelvtudással milyen melót kaphatok? Nem vagyok naiv, szinte semmit.”

Ketten sem mindig sikerül

Persze a sikerre akkor sincs garancia, ha ketten indulnak neki. Különösen akkor igaz ez, ha a páros egyik fele (a következő történetben ez Sylvia), valójában mintha kényszernek érezné a határátkelést. Ebből sok jó nem szokott kisülni…

„Volt egy lakásom, autóm, igaz, hitelre, de a fizetése nem jelentett gondot. Voltak barátaim és családi életem. Rengeteget jártunk színházba, moziba, kirándulni, vagy csak a munka után beültünk valahová. Rendszeresen sportoltam és hastáncoltam. Azt hiszem teljes és boldog életem volt.

Amikor a párommal összejöttem, soha sem titkolta előttem, minden vágya az, hogy külföldön élhessen, hiszen már próbálta és bejött neki. Ahogy az idő telt, mi éltünk boldogan, de Ő nem tett le róla, így döntenem kellett megyek, vagy maradok. Úgy gondoltam, teljesen egyértelmű, hogy megyek, mert szeretem, bár elejétől fogva voltak kétségeim és azt is hozzá kell tennem, Ő sohasem erőszakolta.

Rengeteg negatív példát láttam a környezetemben is, hogy a távolságot nem bírja ki a szerelem, így ez is egy érv volt mellette. Azt hiszem, egy ideig megy, de hosszú távon a két élet elkezd más síneken futni és a végén már, ami addig összekötött, megszűnik létezni. Szóval elkezdődött az életem, életünk felszámolása.

Eleinte kritikán aluli, koszos lakásban, igénytelen külföldiekkel voltunk elszállásolva, amit a foglalkoztatónk biztosított számunkra. És hiába volt pénzünk, hogy esetleg sajátot béreljünk, mivel nem volt múltunk, referenciánk esély sem volt rá.

Mindennap bőgtem, és amikor nem, akkor is csak azért, hogy ne keserítsem el a páromat még jobban. A lényeg az, kemény munkával két hónap alatt elértük, hogy jobb munkát kapjunk és irodában dolgozhassunk, négy hónap után már biztos munkahelyi referenciával és persze sok pénzzel kibéreltük az első pici lakásunkat és úgy tűnt, végre minden jó lesz.

Ahogy könnyebb lett az életünk és több lett a pénzünk, egyre többet veszekedtünk, hosszas kínlódás és két és fél év kinn tartózkodás után szakítottunk (megjegyzem, otthon semmi komolyabb vitánk nem volt). Nyolc hónapig éltünk külön, majd újrakezdtük és én utána költöztem Londonba.

Számomra kezdődött minden elölről. Munkát kellett találnom, ami a válság miatt nehezebb volt. Két hónap után találtam is, de az jóval kevesebbet fizetett, mint az előző állásom és Londonban az élet sokkal drágább, így anyagi gondjaink is adódtak.

Újabb két és fél év után, tele csalódással és fájdalommal ismét itt vagyok egyedül és bár közben a munkámban felfelé megyek, a magánéletem romokban hever. Erre sajnos nem Mi vagyunk az egyedi példa, a környezetemben nincs olyan párkapcsolat, amelyik kibírta volna Angliát és ez azért figyelemre méltó.”

Vannak persze sikertörténetek is (lesz még majd szó ezekről is terveim szerint), ám a fenti sztorik szerintem egyvalamire mindenképpen rávilágítanak: egy ilyen döntést mindenképpen érdemes nagyon alaposan átbeszélni előzetesen, és a dolog csak akkor működik, ha minden érintett fél százszázalékosan elkötelezett mellette.

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: sorozat család Magyarország Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr437972121

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DieNanny CH 2015.10.16. 22:09:03

@Pink Petsch:

Én még korcsolyázni sem tudok... Gördeszka még kerékkel sem kell! :-D

puhacica 2015.10.16. 22:09:37

@Pink Petsch: nekem az elozo parkapcsolatom egy veg nelkuli veszekedes volt egy alkoholista sraccal, ott kicirkuszoltam es kifuggetlenkedtem magam egy eletre.

Herr Géza 2015.10.16. 22:09:55

@diggerdriver: Biztos nem summásnak hívták őket hivatalosan, de ők csak így emlegették...

©________ 2015.10.16. 22:12:10

@Pink Petsch: az emberem előtt én is így voltam. mindenkivel.
vele meg nem így vagyok. emlegeti is, mert fölkészítettem:D
LEHET, hogy neked is a megfelelő emberrel nem így lenne;)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.16. 22:18:13

@Pink Petsch:
Te figyu, el tudod képzelni milyen egy ilyen figurával együttélni?
Tipikus szipológiai eset. Minden reagálását előre tudod. Minden mondatát már előtte mondod. Neki a spontán kefélés halálos bűn.
Ő az AKKURÁTUS ember. Minden megtervezve minden kiszámítva reggelre zokni, bugyi bestokizva napi étrend tizedkalóriákra kiszámítva....
A dugásnak előre megkoreografált forgatókönyve van milliméter lökethosszig részletezve.
Neki a konyhaasztalon dugni és ágyban enni a világrend felborulása.
Olyan mint régen a farmotoros Skodák. Váratlan reakciókra nem képes. Hogy úgy mondjam nehezen veszi a fordulatot...
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

2015.10.16. 22:18:29

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Hádde .. hádde .. hádde .. azt kell először megvalósítani az egészből, nem a fluxus-izét, hüpp! :(
Különben ne törj le, én meg bicajozn nem tudok :DDD

@puhacica: Az alkoholista, drogos és egyéb részét az életemnek letudtam max. a késő tini-koromig, ugyanis benne éltem ;). Szegény szüleim .. éveket öregedhettek titokban ...
De megértem, hogy utána már az ellenkezőjére vágytál.
Én mondjuk, csak levegőre ;)

@Csupacsí:

Hm, lehet ... de kezdek vénksasszonyodni, és hát azért ne felejtsd el a melóm .. túl jól ismerem a pasik legrosszabb vonásait ;)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.16. 22:21:51

@Herr Géza:
Persze mert ha belegondolsz akkor még kombájnok nem voltak és az aratás a legnehezebb idénymunka volt.
A gépi aratás aztán ezt megszüntette.
Emlékszem, az első kombájnoknak még fülkéje sem volt.

2015.10.16. 22:22:42

@diggerdriver: Óbaszdmeeeeeg! Elvetted a maradék életkedvemet is! :D
Viszont had áruljak el egy titkot. Az ilyen akkurátus fazonok (azért ennek vannak ám külső jelei is, szóval felismerhetők a ruházkodásról, beszédmodorról) a legmocskosabb perverzek is egyben, ha összejön az a 250 euró, amit erre szánhatnak fél évente egyszer ;))))))))))))

Fajankó 2015.10.16. 22:24:25

@A nagy kékség:
"ahogy az is, hogy felelősségteljes, józan életre neveljék a gyermeküket (nem úgy, hogy leültetik a tévé elé), és akkor a gyerek, amikor felnőtté válik, önmagától is képes lesz elkerülni a bajt. És akkor nincs sírás. És akkor talán nem kell az országból se elmenekülni"
Te ezért "menekültél" ?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.16. 22:27:14

@Pink Petsch:
Ezt nem kétlem. Az ilyen emberek elfojtott ösztönei a felszínre kell hogy törjenek valamilyen formában.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.10.16. 22:33:14

OFF:) Honnan tudod, hogy "HA-fuggo" vagy? Onnan, hogy az MBA case study kerdesrol, amire megprobalsz valami valaszt irni, Diggerdriver jut eszedbe:))

Ez volt a kerdes (bevezeto resze):
"Caterpillar is the world's leading maker of earth-moving machinery and supplier of agricultural equipment. Caterpillar wants to end its support for its Dealer Business System (DBS), which it licenses to its dealers to help them run their business. ..."

puhacica 2015.10.16. 22:33:36

@Pink Petsch: oooo, hat a ketto kozott "levegoztem" en is... ;D

2015.10.16. 22:33:41

@diggerdriver: Van pár ilyen "tiszteletreméltó" állandó kliensünk. Mivel állandóak, jobban ismerem őket kissé, mint az átlagot. Néztem már meg jó pár családi fotót. Komolyan mondom. Eljönnek hozzánk, a tárcájukban az asszony meg a kölykök fotóival, és nekem mutogatják. Na és, jellemzően hasonló típusú lányokat választanak, mint az asszony. Már azok közül, akik vállalnak extrémebb dolgokat is. Én az asszony helyében rohadtul nem lennék nyugodt, mert mi van, ha egyszer nem lesz 250 eurója, ha rátör a szükség? :PPPPP

2015.10.16. 22:40:19

@puhacica: Én azóta is azt teszem, leginkább :DDD
Persze, ebben biztos benne van a melóm is, mert hát izé ... nos, hűséges pasi nem létezik ... de ezt csak a bennem lakozó cinikus banya mondatja velem, ne is figyelj rám ;).

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.16. 22:41:54

@Pink Petsch:
Az ilyenek otthon nyuszik. Az asszony nem tud róla. Nekik a szex annyi hogy ráfordul beveri lefordul befordul alszik.
Az ilyeneknek az igazi utójáték miszerint lerúgom az asszonyt az ágyról és egy sör egy cigi az nem fér bele a világképébe.
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Határátkelő 2015.10.16. 22:45:48

@Csupacsí: Nem tudom, miért reagáltok egyáltalán rá. Általánosságban beszél, magát minősíti. Engem nem tud megsérteni, mert ahhoz el kellene érni egy bizonyos tűréshatárt, ami nem megy. :)

Határátkelő 2015.10.16. 22:46:42

@diggerdriver: Szerintem ez kezd eldurvulni. Nem nagyon kellene. Még ha sok is a szmájli a végén. Köszi.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.16. 22:49:24

@Határátkelő:
Pedig most kezdtem kibontakozni...
:))))))))))))))))))))))))))

2015.10.16. 22:51:56

@diggerdriver: Hm, szerintem is .. volt már nem egyszer, hogy a bevásárlóközpontban futottam össze klienssel, anyu társaságában. Hamarabb vettem észre őket, mint ők engem, és hát tudod, az egész testbeszédük azt sugározta, hogy hát nem igazán ők az alfahímek a kapcsolatban.
Most lehet azt mondani, hogy ez pszeudo-marhaság, de azért egy testbeszéd sok mindent elárul, hogyan viszonyul két ember egymáshoz.
Persze, mindig igyekeztem észrevétlen maradni -no azért kilométeres kitérőket nem tettem miattuk, de ha lehetett, feltűnés nélkül, elfordultam, vagy arrébb mentem, mielőtt megláthattak volna.
Diszkréció mindenek felett, ugyebár ... ;)

puhacica 2015.10.16. 22:53:52

@Pink Petsch: kell lennie, kulonben mi ertelme lenne ennek az egesz szerelmesdinek.

Határátkelő 2015.10.16. 22:54:56

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Pontosan erről van szó. Meg arról, hogy ilyen pontosan látható, és mégis, immár sokadik alkalommal is képes vihart kavarni. Kíváncsi vagyok, mikor jön el az az idő (ha eljön), amikor majd mindenki a megfelelő polcra teszi a dolgot.

Határátkelő 2015.10.16. 22:55:29

@diggerdriver: Éreztem... Azért szóltam. :)

2015.10.16. 22:58:45

@Határátkelő: Ne már, ez csak sima dumálás, senki nincs sértve vele konkrétan. Csak dumálunk. Oké, nem a tegnap ebédünkről, de legalább olyan lényeges dologról, mint a kaja ;)
Mondd, légy szíves, hogy nem a női fele vagy a HA-nak .. kérlek ...

Fajankó 2015.10.16. 23:02:10

@A nagy kékség:
"Mintha a megszerzett javak kitöltenék azt a mérhetetlen űrt, amit legbelül éreznek. Illúziókat kergetnek, miközben az igazán fontos dolgok mellett észrevétlenül sétálnak el. Mert a bankszámlán összegyűlt pénz vajon pótolhatja-e az ölelést, a kényeztetést, az érintést? Szerintünk nem, de lehet, hogy ezt csak mi gondoljuk így."

Na ja, ha megvan havonta az 5-6 kiló és a mama keresi a többet...
egy percet sem bírunk ki egymás nélkül.
Havi 5-600 fixel az ember könnyen...ööö...moralizál.

2015.10.16. 23:04:31

@puhacica: Hm, vannak bennem nagyon erős kételyek ... egy bizonyos szintig a pasik tényleg komolyan gondolják .. a szerelmet is, meg a gyereket is, meg mindent .... És ha másból nem, kötelességtudatból, vagy az anyagiak miatt, vagy a gyerekek miatt kitartanak, akár 2-3 évtizedig is. Közben persze, félre-félrelépnek, de az még nem komoly. Amikor hetente járnak hozánk .. na, az már komoly. És nem egy ilyen van a 40-50-es korosztályból ...

2015.10.16. 23:10:28

@Fajankó: Hagyd, mert képes azt kihozni, hogy selyemfiúnak nézed. Nekem már megpendítette ....
Szerintem kapjon még pár nap esélyt, aztán üssük ;)))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.16. 23:16:42

@Pink Petsch:
Azt azért tudod hogy az okokban a nők főszerepet játszanak.

2015.10.16. 23:24:13

@diggerdriver: Hm, minden bizonnyal, de ez azért összetett. Egyolyan pasi mellett, aki a teljes háztartést és gyereknevelést anőre bízza, miközben a nő is minimum 8 órát dolgozik naponta ... nos, egy ilyen pasi mellett a nőnek nincs sok esélye, mert mellette csak "anya" lesz, nő már nem igazán. Ha megosztják a dolgokat akkor tovább működhet. De nem vagyunk monogámok. Igaz, a nők kevésbé hajlamosak félrekefélni. Mondjuk, annyira azért nem ...
De a pasik aztán végleg nem monogámok. Ha magukra is kényszerítik valamilyen társadalmi vagy vallási ok miatt, néha-néha kitörnek.
És még az a legjobb, ha nálunk kötnek ki, és nem valami "szeretőnél", aki idővel feleség akar lenni.

2015.10.16. 23:29:30

@Fajankó: Ja, ja natürlich .... ;)

Fajankó 2015.10.16. 23:41:39

@Pink Petsch:
Fú de izgi..........nem írnál egy hosszú részletes posztot? Na nem annyira zaftosat, képek csak a tájról stb. ( a nagytesó figyel ). Ez azért mégiscsak rendkívül fontos szegmense a "határátkelések" történetének. ;)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.16. 23:44:38

@Pink Petsch:
A monogámia rákényszerítése a férfiakra az az évmilliók alatt kialakult genetikai örökség elleni merénylet.

Csodabogár 2015.10.16. 23:45:57

@A nagy kékség: Szerintem Digger, aki feltehetően a fiam lehetne, és én is, sokkal fiatalosabban és modernebbül gondolkozunk és látjuk az életet mint te. Ahogy olvaslak, mintha egy 40-es évek beli lányregény főhőse akarnál lenni.
A mindenkori és mai valóság is az, hogy lehet jó egy kapcsolat akkor is, ha nem lógunk egymáson éjjel nappal.

Fajankó 2015.10.16. 23:51:29

@diggerdriver:
Az állatvilágban sem ritka a monogámia.

Fajankó 2015.10.16. 23:53:00

@Fajankó:
És a rátöltés sem :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.17. 00:05:42

@Fajankó:
Létezik ott is de ritka. Nagyon egyszerű a magyarázat. Az evolúció az véletlenszerű mutációk következménye. Állandó pároknál kisebb az esélye mint mondjuk egy alfahímnél és egy háremnél.
Ezért a poligám közösségekben nagyobb az esélye a mutációnak és ezzel párhuzamosan a jó irányú mutációnak.
A hím célja minél többfelé elszórni a magot a nőstény célja ezek közül megszerezni a legjobb génkészletűt.

qkuc 2015.10.17. 00:07:03

@A nagy kékség: Nos kb. pontosan te is annyit tudsz rólunk, meg a posztolókról, mint mi rólad meg az asszonyodról. Semmit. Tehát leszállhatnál vágre arról a rohadt magas lóról, emrt fárasztó minden nap olvasni, ahogy fikázol más embereket, mert urambocsá mernek boldogok lenni a tűznyaldosta kis országunkon túl is.

Kb. annyira irritáló amit művelsz, mint ami ellen állítólag okoskodni jársz ide.

Többedszerre kérdezem, te vagy a beszélő bölcsek köve, hogy van bátorságod a saját (számomra kissé vissaztaszító) eszméid, gondolataid megpróbálni ránk erőszakolni? Kezet rázhatsz a konstans országfikázókkal, mert ugyanazt műveled, csak a skála másik végén.

Ideje lenne lejjebb adni az ívosztásból, mert könnyű jártatni a szád az átlagfizetés felett vastagon elhelyezkedő fizetéseddel és kissé csiszolhatnád az együttérző képességed. S érdemes lenne azért észben tartani, hogy bármikor előfordulhat, hogy a gödör aljára dob az élet, akkor is ilyen hatalmas mellénnyel fogsz majd kinyilatkoztatni?

7 milliárd ember él ezen a nyomorult sártekén, szóval, hacsak nem az áll a személyi igazolványodban, hogy neve: a magasságos jó isten, kérlek légy olyan kedves, hogy takarékra tekered a megmondom aztán a frankót ti hülye gyökerek mentalitásod. Mert kurvára irritáló.

©________ 2015.10.17. 00:08:25

@Határátkelő: majd akkor altalanossagban fogok en is beszelni.

Es amikor szemelyesen engem sertegett? Akkor pont nem figyeltel?

Határátkelő 2015.10.17. 00:13:09

@Csupacsí: Nem, akkor pont nem. Sajnálom. Mikor volt? Kimoderálom természetesen.

2015.10.17. 00:15:08

@Fajankó: Már írtam, igaz, az elejéről, amikor még Bécsben kezdtem .. de ha rákeresel a fő kifejezésekre (recepció, lányok, Bécs) biztos megtalálod.

2015.10.17. 00:18:59

@diggerdriver: Akárcsak nőkre ... kibaszarntott vallási diotzmus, hogy a nők monogámok ... Bár, azért tényleg kevésbé gyakran váltogatják a partnereket.
De tudod, imádom citromfagyit .. halálbüntetés terhe mellett kellene választanom, akkor a citromfagyi lenne az. No de ha lenne más lehetőségem is, akkor ott lenne, a mandula, csoki, a pisztácia, dió, kávé, gyümölcsök ... szóval, még sok minden (a vanília annyira nem, ha érted, hogy mondom ;) ).

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.10.17. 00:21:27

nem is olyan régen votl az állandó egész nap minden nap hintázás, most meg ugyanaz pepitában, elmerülés a nagy sötétkékségben.
kb olyan szórakoztató, mint amikor a kisgyerek egész nap dobálja ki a járókából a játékokat, te meg rakhatod vissza (erre még az öcsém gyerekkorából emlékszem). csak legalább a gyereknél van reális esély és remény arra, hogy egyszer kinövi ezt a fázist :-)))
mondjuk legalább utánanézett a mi hinta kollégánk (?) a bkv sofőrök fizetésének, ennek utánakérdeztem, és tényleg úgy van, mint amiket előadott itt kb egy hónapja ezügyben.

2015.10.17. 00:26:50

@Határátkelő: Szerintem meg ne moderálj, de tényleg ... vagy hagyod a már megszűrt kommentelőket kibontakozni, vagy akkor viszont kell a minimum 20 órás szolgálat a blog mellé.
Szerintem meg ez utóbbi kissé necces lenne.
Vagy, felfüggeszted a szűrést, és 24-ből 20-at itt töltesz ..
De mi értelme az előzetes szűrésnek, ha még utólag elkezdesz moderálni? 1984 a köbön? Orwell kalapot emelne, de komolyan ...

2015.10.17. 00:29:11

@Dragonlady (Bp, Hun): Nem ő az, teljesen más a stílus. Nagyon, nagyon más .. én Hintával priviben is leveleztem párszor.
Ha ilyen szinten meg tudja változtatni a stílusát, akkor írnia kellene. De hát nem, nem ő az ... csak hát ugye, mindig akad egy ....

qkuc 2015.10.17. 00:34:04

@Dragonlady (Bp, Hun): Nos, valóban. Csak gondolom más is úgy van vele, hogy nem szeretjük, ha mélysötétkék kolléga osztja az észt speciel a mi életünkről. Mert mit is tud róla? Ja, nagyjából semmit.

2015.10.17. 00:41:40

@A nagy kékség: Ilyenkor hol marad "azt vedd észre, ami jó és szép" duma? Vagy az csak a Mo. fikára vonatkozik? :)))

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.17. 04:02:30

És a boldog határátkelő csapat ismét összezárt. Jól van. Így kell ezt csinálni.

tanato 2015.10.17. 10:19:49

@qkuc: Jó meglátás,pillanatokon belül a gödör aljára kerülhet az ember egy hosszantartó súlyos betegség vagy egy baleset miatt anyagilag.Éppen nemrégen eset el a motorjával egyik volt körzeti nővérem/most kórházi ápolónő/ férje,aki hivatalosan tűzoltó,de főként karosszériás szabadidejében onnan jött a nagyobb pénz.Nem volt nagy esés,városon belül elcsúszott a kanyarban a macskakövön.Bal válla sérült,izomszakadás,de nem tudja mozgatni,megy műtétre utána több legalább 6 hónapos rehab kezelés,addig csak a jobbkeze van neki használható.De nincs garancia hogy valaha is tökéletes legyen a bal válla.
A család a gödör alján persze két egyetemista gyerek,most vettek autót hitelre nagy ház stb.Marad a nem túl nagy TŰzoltósági fizetés után TP meg az asszony kórházi fizetése.Arról már nem is beszélek hogy az illető egy kézzel nem tud fürödni,nadrágot felhúzni cipőt bekötni,késsel villával enni stb.
És ilyeneket a napi gyakorlatomban rengeteget látok.

tanato 2015.10.17. 10:23:13

@Dragonlady (Bp, Hun): FÜrge Diák Hinta Kékség,ha nem is ugyanazok egy személyben mondanivaló szóról szóra megegyezik. Plussz az írországi taxis akinek a nevét nem szabad kiejteni..

tanato 2015.10.17. 10:26:05

@tanato: Az élet egy libikóka egyszer fent,egyszer lent,teljesen váratlanul.Mint a szírek vagy a jugók anno,egyszer a magyarénál sokkal magasabb életszínvonal,utána meg egy háború és földönfutó páriák.

Muscari 2015.10.17. 10:27:16

@qkuc: mi lenne, ha tényleg összezárnánk és senki sem reagálna? Tegyük kollektíven szűrésre, oszt nincs idegeskedés.

2015.10.17. 10:27:56

@A nagy kékség: Mondtam én, hogy ez egy mocskos szekta. Nem is tudom, hogy mit vártál.

Muscari 2015.10.17. 10:30:14

@tanato: hát igen, ezt mi is megtapasztaltuk sajnos. Semmire nincs garancia.

tanato 2015.10.17. 10:40:22

@Muscari: Szűrésre?Akkor is tovább ír másik blogokon,mint ahogy most is.Pedig szerencsétlen HÁ abszolút semleges, közzéteszi a hazatelepülők írásait is,nemcsak a kitelepülőkét.

tanato 2015.10.17. 10:50:28

@Muscari: @qkuc: @Pink Petsch: Egyszer lent egyszer fent+férfiak hűtlensége:Történet:Van egy illető egy volt kórházi osztályvezető főorvos,ment a szekér rendesen és ahogy ilyen kor lenni szokott,20 évvel fiatalabb szerető dukál ilyen pozícióban,akiből végül természetesen új feleség is lett.Az illető 50+ éves volt már ekkor.Azután egy váratlan betegség,többszörös mélyvénás thrombózis,munkaképtelenség,rokkantnyugdíj,azóta már öregségi nyugdíj.Mozogni is alig tud az illető.Persze a szexis új feleség nem is dolgozott sose,le is lépett hisz nem beteggondozónak képzelte magát előtte.A régi feleség meg a felnőtt gyerekek meg már nem állnak szóba vele.
Totál anygai padlón főhősünk,időnként egy orvosi blogon szokott kunyerálni,koldulni a kollégáktól,mert nem bírja a rezsit fizetni.Szoktunk neki küldeni pénzt időnként persze,gondolván most az a 10 ezer ft. még hanyaglható,de ki tudja melyikőnk kerülhet hasonló cipőbe.Nyilván itt egy hűséges párkapcsolat sokat segített volna,de mint mondtam erre nyilván nem gondolt főhősünk amikor a szex körül forgott az agya

2015.10.17. 10:55:13

@puhacica: Szerencses vagy hogy neked nem kellett kompromisszumot kotnod ebben, sok embernek kell sajnos - akar csaladi, akar mas kenyszerito okok miatt (szegenyseg, haboru, politikai okok stb.).

2015.10.17. 10:57:41

@tanato: Hat ehhez nem kell ferfinak lenni, ugyanigy novel is elofordulhat hasonlo sztori...

puhacica 2015.10.17. 11:00:03

@Mirjam2: igen, nagyon szerencses vagyok, nemcsak ebben, hanem mindenben, ami az urammal, a kettonk kozos eletevel kapcsolatos.

Narina 2015.10.17. 11:33:00

@diggerdriver: Ez uber jo! En ettol hulyulnek meg. Meg olyan 19 evesen jottem ra, hogy tervezhetek en ahogy akarok, de, ha az egiek nem arra akarnak terelni akkkor egy mozdulattal felboritjak a terveimet es kenytelen vagyok az uj szituhoz maximalisan alkalmazkodni, meg pedig nagyon gyorsan kulonben megszivom! Parom detto igy jart egesz eleteben. Nalunk csak a korulbeluli elkepzelesek mukodnek, ha valamit tenylegesen megterveztunk kivetel nelkul kozbe jott valami. Volt olyan, hogy mar vinyogva rohogtem a dolgon. Mi megtanultunk spontanok lenni, most mar elvezem is, persze nem a gyerek kerdeseben. Mondjuk nekem ez a munkam miatt is szukseges volt. Masodperceim voltak, hogy felismerjem milyen tipusu a vevo, hogy banjak vele, ha hibaztam akkor jott a konfliktus. Tehat en a merevseggel sokat vesztettem volna, tobbek kozt a maradek idegrendszerem sejtjeit. :D

Narina 2015.10.17. 12:03:49

@A nagy kékség: Kekseg, hidd el nem te vagy a kozellenseg, csak a vaskalapossagot viselik nehezen amit kepviselsz es neha erosen empatia hianyba szenvedesz! Tavol alljon tolem, hogy az eletedbe turkaljak mert semmi kozom hozza. Azonban az a merevseg amivel gondolkodsz es hangoztatsz inkabb tolerancia menteseget mutat, pedig egy alkalommal pont te mondtad az vagy. Meg sem tudod elfogadni, hogy masok maskent gondolkodnak es lekezeloen irsz a szemleletukrol, ez pedig serto ezert ugranak neked. Nem lehet veled bajuk pontosan azert amit mondtal, nem ismernek csak azzal van a gond, hogy teljesen ugy tunik te viszont ra akarod eroltetni a nezeteidet masokra ismeretlenul is. Persze lehet nem ez a szandekod csak siman megosztod a gondolataidat ami jo is, mert mas szemlelet is bekerul a korforgasba viszont nagyon sokakat irital, hogy kenytelenek voltak elmenni, onhibajukon kivul sokan(mint en is) es te megmondod, hogy igazabol a mi alkalmatlansagunk volt az egyetlen ok arra, hogy trutyiba kerultunk. Lehet mi is hibaztunk, de sajnos a dontes, hozzok is ugy gondoljak mint te, hogy a szakiknak nem kell normalis fizetes(ne tobb szaz ezerre gondolj, csak otthoni viszonylatba egy fejenkent 150 boven eleg lenne). Egy sparos penztaros tavaly kereset 97000 ft potlekokkal egyutt, most a vasarnap kiesese miatt 86000. 115000 az albijuk rezsivel. gondolj bele. 2 gyerek iskolasak. Ezt ertsd meg, hogy a szitu nem biztos, hogy csak a mi hibank. Elotte kifejezetten elheto es jo volt a sparos fizetes. Tavaly mar semmire nem volt eleg. Kerlek szepen csak egy kicsit probalj meg a mi ciponkbe jarni, tudom szoritani fog, de probald ki, hogy csak es kizarolag 178000 bol eltek es harom fele oszd. Nem lesz konnyu. Ezt szeretnenk veled megertetni. En nem sertegetni vagy bantani akarlak es azt sem szeretnem, ha teged bantananak ehhez viszont kikell nyitnod azt a szep szemedet(gondolom az, ha a felesegednek tetszik) :)

2015.10.17. 12:27:56

Kepzeljetek, vegul teljesen kiutaltak engem a vegetarianus blogrol, pedig csak azt kepviseltem, hogy hust is lehet enni! Csak az egyensuly miatt mentem oda, hogy azert mar ne szalljunk el teljesen ebbe a repabuzipropaganda iranyba, szerintem ez veszelyes az emberisegre es a Hagyomanyos Ertekekre es a Magyar Mezogazdasagra, de en csak a velemenyemet mondom mindig, de sosem itelkezem, sot, nehany evig en is kiprobaltam ezt az eletmodot, de be kellett fejeznem mert iszonyu vashianyom lett, szoval en csak mondom, hogy hussal is lehet, es mar ez is baj nekik! Hihetetlen, hogy milyen eroszakosan tamadtak ram, osszezartak ellenem es kikozositettek, hogy en itelkezek, pedig en csak azt mondtam, hogy aki vega az a sajat sirjat assa, es soha nem lehet teljes eletet elni hus nelkul, ez ostonbasag, meg, hogy magara vessen, aki nem engedheti meg maganak a hust, hogy az allattenyeszto embertarsait jovedelemhez juttassa, es alszent ez a bolygovedo duma, mintha az emberek allasai nem szamitananak, csak az rohadek klima? Szerintetek ebben mi az itelet? Ez csak velemeny, nem? Mar ennyit se lehet?! Egy allitolagos boldog vegetarianus blogon, ahova recepteket megosztani jarnak az emberek? Ebbe nem fer bele, hogy mindenkinek mas eletmodja van? Nekem nem lehet velemenyem arrol, akik posztoljak a nyalas instagramszuros kepeiket a hiperszuper csicsas padlizsankolbaszukrol amit lefogadom, hogy nem is ok csinaltak. Es ha ok leundoritozzak a vereshurkat, akkor nekem nem lehet beszolni? Kesz. Ennyit a szolas es velemenyszabadsagrol bazmeg.

Mento (törölt) 2015.10.17. 13:13:59

Igen sajnos sokan belevágnak, a 600e Ft-os fizetés reményében, amelyikből a fele elmegy lakhatásra, 150 kajára, egyebekre, a maradék 150-et pedig megpróbálják félretenni.. ha sikerül.

élhetetlen 2015.10.17. 13:14:22

@A nagy kékség:
A nagy kékség ? „Aki egy kis aprópénzért képes maga mögött hagyni a családját, az meg sem érdemli, hogy családja legyen.”. Egy picit tekintsünk el a határátkeléstől. A rendszerváltás előtt emberek tízezrei éltek úgy, hogy hétfőn feljöttek Pestre, laktak egy munkásszállón, hétvégére hazamentek, de eltartották a családjukat. Nem érdemelték meg a családjukat? (Az más, hogy ma már sem gyár, sem munkásszálló nincs, legfeljebb közmunka). Az öcsém, akinek egy Tolna megyei faluban van egy szuper, kétszintes háza (amit nem érdemes eladni egy időszakos munkáért), évekig valahol az Alföldön dolgozott speciális hegesztőként, és szintén csak hét végén ért haza, aztán sikerült begyűjteni a segge alá egy kamiont, akkor már csak három hetente ért haza, (de vezetni jobban szeret, mint hegeszteni, és jobban is keresett), de nem nyomorban nevelte fel a két gyerekét, ő nem érdemli meg a családot? Keresett annyit, hogy a leánygyermek egyetemre mehetett. Az hogy megpályázott egy ausztrál ösztöndíjat, az egy dolog, de azért az ösztöndíj mellé kellett még egy kis pénz. Megismerkedett kint valakivel, visszament, két éve ott él, boldog. Meg tudta volna ezt adni neki, ha a családját „nem elhagyva” otthon tengődnek? Rossz apa, aki nem érdemli meg a családot?

tanato 2015.10.17. 13:20:58

@Mirjam2: Persze ez nemileg semleges.Egy megbízható párkapcsolat,meg jó kapcsolat a gyerekekkel szülőkkel,testvérekkel azért a nehéz helyzetben mindig jól jön.De ezt ugye tudni kéne még akkor amikor a helyzet nagyon fényes és azt hisszük nekünk sosem lehet bajunk.

élhetetlen 2015.10.17. 14:19:23

A nagy kékség: Bocs, nem figyelem a kommentelőket, csak a szövegekre szoktam reagálni. Az előbb írtam neked, kár volt. Előjött a Zsiga Marcell szöveg, 47 ezerből meg lehet élni. Biztosan meg lehet élni. Kibővítetted, 47 ezerből, ha nem dohányzol, meg lehet élni. Az összes magyarországi megélhetési problémát a dohányzás okozza. Jó!

élhetetlen 2015.10.17. 14:19:31

@A nagy kékség: Nem bírom. „Az egyik legnagyobb hibája a kisembernek”, hogy nem bír olyan nagyember lenni mint te. Így nem egyszerűbb? És kész.

élhetetlen 2015.10.17. 14:55:04

@Pink Petsch: Bocs, nem tudtam kiválogatni, hogy milyen vitába szólok bele (jöhet, hogy akkor minek?), de kékség annyit írt… A lakás vétel hitelre, vagy bérlés kérdése. A vásárlás hitelre mellett csak az szól, kiszámítható feltételek mellett, hogy amit ráköltesz a bérlésre, abból van egy eladható, vagy lakható valamid. Igen, neked kell karbantartani, és lehet, hogy nem lesz pénzed fűteni öregkorodra, de bevesznek érte egy öregotthonba. A bérlakásból, ha nem tudod fizetni a bérleti díjat, hova vezet az út? Ismerős család Németországban, 15 évig bérelt, és mikor mind a két gyerek oda házasodott, most vettek (6 unoka, már biztos, hogy nem jönnek haza mostanában).
A termékhiteles megjegyzésedet pedig egyszerűen nem értem. Ezek azért zömmel nem a tízmilliós nagyságrendek, de lehet, hogy nem jól látom. Úgy öt éve vettem egy hűtőt és egy TV-t Balatonra 100 eft-ért. Volt annyi pénzem, de azt mondták, tíz hónapra kamatmentesen. Miért ne? Ifjú koromban, első lakás, szülőktől, de sem egy szekrény, sem egy ágy. Aztán az öcsémmel elcseréltem a biciklimet egy ágyra. Baráti család férfitagja felajánlotta, hogy kölcsönöz hangfalra, magnóra, lemezjátszóra. Tudod, mennyivel jobb zenehallgatás közben megadni az adósságot, mint éveket várni, gyűjtögetve egy lemezjátszóra? A hitel nem ördögtől való, és aki azt mondja, hogy először összegyűjtöm a rávalót, az sem életképesebb, mint aki épeszűen vesz fel hitelt.

élhetetlen 2015.10.17. 15:23:46

@Pink Petsch: „Amikor hetente járnak hozánk .. na, az már komoly.”. Még ez sem biztos. A megcsalás az, ha a szerető, szexpartner fontosabb a családnál, vagy a játékgép fontosabb a családnál. Hú, ebbe belefutottam? Nem tűnt fel, de kupit üzemeltesz? Vagy félreértettem ezt a szöveget? Ne haragudj. Az sem baj, amig hetente csak úgy jár oda, hogy nem hagyja ott a keresetét, csak elmegy egy napos velnesszre, ami még belefér.

élhetetlen 2015.10.17. 16:02:23

Hát, az árva nem a legjobb szó a párokra, legfeljebb a gyerekekre, de az meg nem igaz. A szingli párok, ugyan nem magyar, de helytállóbb, a különélő párok pedig magyar is, helytálló is.

Narina 2015.10.17. 16:30:11

@mojyo: Te, hat en nem is ertem, hogy gondolod ezt! Nem szegyenled magad? Szegeny vegetarianusokat zaklatod itt husevessel es csodalkozol, hogy marnak. (vicc) :D

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.17. 17:02:47

@Narina: Veled úgy nagyjából jól el lehet beszélgetni, úgyhogy csak a te válaszodra reagálok.

Már vagy tízszer leírtam, hogy sok sikert! Azt is leírtam, hogy megértem az álláspontodat. És azt is, hogy nem vagyunk egyformák.

Te pedig még mindig magadra veszed, amit írtam, és úgy beszélsz az egészről, mintha én téged/titeket aláználak. Pedig nem.

Tudom, hogy van az a kényszer, ami miatt menni kell.
Tehát tudom. Tisztában vagyok vele. Hányszor írjam még le?

Ettől függetlenül fenntartom, hogy sokan, nagyon-nagyon sokan saját maguk tehetnek a kialakult problémáról. Ha viszont ezt szóba hozod, akkor hogy jössz te ahhoz, hogy megmondd a tutit. De a nyavalygást azért hallgatni kell. Nem rátok értem, nem nektek szól.

Egyébként azt is leírtam, hogy a saját távoli családomban is látom, hogy milyen agyatlanul szórják még azt a kevés pénzt is, amijük van.

Szóval még egyszer: nem te vagy a címzett.

Muscari 2015.10.17. 17:07:04

@élhetetlen: "A megcsalás az, ha a szerető, szexpartner fontosabb a családnál"
Hat ez az ev vicce. Te pasi vagy, ugye? Milyen jo kis onigazolast talaltal ki, nem semmi.

©________ 2015.10.17. 17:21:51

@Határátkelő: 2 vagy 3 nappal ezelőtt, leöcsizett, és rámfogta, hogy sértegettem a papáját.
mondjuk leszarom, eszéhez értem, csak
nem értettem, hogy vajon miért is lehet, hogy
ő végigsértegetheti a topic kommentelőit, gyakorlatilag naponta, és csak egy ejnyét kap,
miközben mi is ejnyét kapunk, hogy miért törődünk vele.

na, a lényeg, hogy valami nem stimmel.
nem egyértelműek a határaid, úgy tűnik. gondold végig....

©________ 2015.10.17. 17:43:04

@mojyo: te nagyonhüje, te:DDDDDDDD

Narina 2015.10.17. 17:59:46

@A nagy kékség: Nem vettem magamra! Szerintem akkor megszolitasz! Nem, nem ereztem ugy, hogy megalazol engem (lehet masok viszont zokon veszik). En csak elmondtam mi lehet a konfliktus forras a kommentelok es kozted! Egyszeruen mas szemszogbol nezitek a dolgot es mindenki hajtja az igazat. Nekem hidd el nem kell tobbszor leirnod, mert mint lathattod mar maskent irok neked, rajottem, hogy nem olyan konnyu teged besorolni egy kategoriaba igy szeretnem megismerni a kommentek mogott huzodo embert. Az agyatlan penz szorasba meg a hitel kerdesbe teljesen egyet ertek veled. Sok embernek nem artana egy "felelosseg teljesen dontok" kurzus Magyarorszagon, meg ugy altalanossgba. :D Koszonom, hogy valaszoltal. Hasonlo jokat nektek is!

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.17. 19:45:17

@Narina: A "konfliktus forrás a kommentelők és köztem" nagyjából annak köszönhető, hogy én jól érzem magam itthon is, ők pedig talán kint sem érzik igazán jól magukat. Erre ékes bizonyíték, hogy nem a kinti életüket építgetik, hanem minden áldott nap egy magyar nyelvű blogba kapaszkodnak. Szerintem. Aztán lehet, hogy tévedek.

Legyen szép hétvégétek!

wuaaa 2015.10.17. 20:24:11

@A nagy kékség: Ugyanebből kiindulva te sem érzed olyan jól magad otthon, ha a határátkelő blogba "kapaszkodsz". Szerintem. Aztán lehet, hogy én is tévedek.

Muscari 2015.10.17. 20:35:28

@A nagy kékség: azért még egyszer belénk rúgsz, ugye? Honnan veszed, hogy nem érezzük jól magunkat? Honnan is tudhatnád, hogy ha otthon vagyok, egy hét után már várom, hogy jöjjek vissza? (A nyaralás az más, onnan sose akartam még visszajönni, de nem Magyarországon szoktunk nyaralni.)
És miért baj, hogy magyar oldalt is olvasunk? Egyáltalán, ha ennyire irritál itt mindenki, miért jársz ide?

nem az zavar minket, hogy jól érzed magad otthon, hanem hogy egy nagyon magas lóról osztod az észt. Meg hogy mindenkinek buszsofőrnek kellett volna mennie. Majd szólok a tesómnak, aki szellemi fogyatékosokat gondoz havi 90 ezerërt, hogy képezze át magát és tegye ezt az összes kollégája is. Hogy mi lesz akkor azokkal a szegény fogyatékos emberekkel, az kit érdekel? Miért nem tanulnak ők is buszsofőrnek inkább?

wuaaa 2015.10.17. 20:41:36

@Muscari: "Miért nem tanulnak ők is buszsofőrnek inkább?"

Buszsofőrnek nem kell tanulni.

Muscari 2015.10.17. 20:50:50

@wuaaa: a jogosítványt csak még kell rá szerezni, nem? Úgy értettem, persze, hogy nem középiskolában tanítják :-)

Egyébként köszi a csótányirtós videókat, az egyik alapján már csináltam is bórsavas-tojásos csalétkeket, de még eddig (3napja) nem látszik a hatása. Egyetlen döglött példányt se találtam, élőt viszont kettőt is. Na de türelem.

wuaaa 2015.10.17. 20:57:29

@Muscari: Ja úgy igen, a jogosítványhoz.

Szívesen, lehet, hogy máshova járnak megdögleni. Vagy a fene tudja. Szerencsére nem vagyok jártas a témában.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.17. 21:09:57

@wuaaa: "Buszsofőrnek nem kell tanulni."

Tényleg nem. Mindenki úgy születik, hogy ezt azonnal tudja csinálni. Mert hát miről is szól ez a dolog? Ülsz egy fülkében, bámulsz ki az ablakon, tekergeted a kormányt, taposod a pedálokat, gombokat nyomkodsz. Mi sem egyszerűbb ennél.

Az a helyzet, hogy ha nem lenne igazam, akkor egyikőtök sem ugrana habzó szájjal arra, amiket írok. Saját magatokat égetitek ezzel az állandó védekezéssel. A hülye is látja, hogy kilóg a lóláb. Azért szerintem ez elég ciki.

wuaaa 2015.10.17. 21:12:32

@A nagy kékség: "Azért szerintem ez elég ciki."

De még mennyire.

Muscari 2015.10.17. 21:15:57

@wuaaa: egyetértek. A nagy sötétség (copyright) mostantól megszűnt számomre létezni. Tiszta Hinta, hogy ezek sose fogynak el?

Herr Géza 2015.10.17. 21:30:37

@A nagy kékség: Nem kispajtás, élből hibás a logikád: azért ugrunk "habzó szájjal arra, amit írsz", mert szimplán hülyeség a java. Plusz a sofőrülésből (vö.: a magasból) osztod az észt... És én is megkérdezem ismét: miért jársz ide, ha ennyire irritálunk?

2015.10.17. 21:31:17

@Muscari: Az internet arra is tökéletes eszköz, hogy kiélhessék az emberek a frusztrációjukat meg a komplexusokat, amiket nem tudnak levetkőzni felnőtt korukra se. Szóval, igen, mindig van egy Hinta. :)

Herr Géza 2015.10.17. 21:32:17

@Muscari: Jön majd másik hittéritő megint, ne aggódj. :(((

blackhairlady 2015.10.18. 01:42:33

@Muscari: Probaltad mar a csotany csapdat?

málé mackó 2015.10.20. 16:05:32

@A nagy kékség: Mi lenne, ha az 'egy mindenek felett' velemenyformazas helyett forditanal egyet a latoszogodon.

Leforditva a munkateruletedre: van olyan sofor, aki ki akarja probalni magat pl. a londoni forgalomban, ahol sokkal szukebbek az utcak, a forgalom sokkal koncentraltabb, es az utasokkal/diszpecserrel is mas nyelven kell kommunikalni. Mindezt azert, mert emeletes buszt vezetni gyerekkori alma a budapesti/videki csuklos helyett.

Ebben a londoni buszban a magyar tapasztalat jo gerinc, hisz az ules es a kormany a helyen van, csak eppen a masik oldalon. Es amikor pl. valtani akarsz, es az ablakemelot kapcsolgatod, rajossz:
a, hogy huuuu, az eddigi szokason kell valtoztatni, ami piszok nehez es hosszu ideig tart.
b, "de hiszen lehetne-ezt maskepp is", es azonnal atepited az egesz buszt belsoleg a magyar megszokott modellre. Am attol meg ugyanugy szembe jon a forgalom.

Valahogy igy latnak a kommentelok, akik megtanultak a kulfoldi elettel, hogy nem szokas megkerdojelezni masok eletet, gondolkozasat, csupan el kell fogadni es tiszteletben is kell tartani.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.21. 22:19:46

@málé mackó: Ezzel nekem nincs is bajom. Az én jelenlétem mindössze reakció arra az elferdített igazságra, miszerint "itthon már csak éhen dögleni lehet", míg "kint minden sokkal könnyebb". Amíg ezt nem fejezik be, addig maradok. Persze csak akkor, ha a blog gazdája is engedi.

adg 2015.10.22. 00:28:28

@Határátkelő: ajanlom figyelmedbe az eggyel fentebbi kommentet. Sokkal destruktivabb, mint hinta. Ha megnezed az elmult heteket, csak a kek hiszti korul forog minden. A kommentek szama meg drasztikusan csokken, ha kivonod belole a bulyesegeit, es az azokra adott valaszokat, alig marad valami. Mindenkibe es mindenhe belekot, es ez igy is fog maradni. O maga mondja. Ez a kildetese, sugjak a hangok, vagy valami.

Az utobbi hetekben en mar csak be-be nezek ide, egyre kevesebbszer. Es ahogy latom, nem csak en.

Na mindegy, te dolgod.
Udv

málé mackó 2015.10.23. 13:42:39

@A nagy kékség: Tovabbra sem ertem a celod, hiszen itt nem ellenkezni kell. Erre utaltam a kommentemben, amire ertelmezhetetlenul reagaltal.

Itt olyan emberek kommentelnek, akiknek nagyja tobbnyire kulfoldon talalta meg a kiszamithato jovot. Masok ambicioja nem csupan 'megnevelesben' teljesedik ki, hanem onmaguk vegtelen fejleszteserol.
Mielott ebbe belekotnel, van szakmai fejlodes, egyeni fejlodes es van a csalad is, amit minden csaladi kotelekben elo ember elo akar segiteni.
Hidd el, sokunknak nem ment olyan jol a magyarorszagi szeker, mert pl. a mi egyeni peldank a becsuletessegen bukott el. Erre sok millionk rament, es egyertelmuen megvan a felelos erte, aki kibujt a felelossegvallalas alol. Ha ott maradunk, akkor ramegy a videki isten hata mogotti lakasunk, illetve a jovonk oly mertekben eladosodik, amibol nincs kiut. Hiaba mondod hogy pereljuk vissza a penzt, egyszeruen nem telik ugyvedre, eselyre hogy visszakapjuk valaha. Nem telik buszjegyre, hogy elmenjunk a birosagra, ugyanis lehet munkahely sincs a kornyeken, ahol eltunk. Valamint a ferjem szakmai zsenialitasat is kikukazhattuk volna, de ez egy masik tortenet lehetne.
Kulfoldrol pedig ugyanugy faj, csak itt ez X ido alatti megtakaritasunkat viszi el, nem a jovonket.

Es ez csak a mi sajat peldank, ahol hidd el, hogy legalabb annyit beledobtunk az allamkasszaba havonta, ha nem tobbet, mint amit a te munkaadod tesz be utanad. Es te egy nagy szerkezet apro resze vagy, egy a csucsidos buszok kozul, aki 5-7 percenkent jar.
Ezt azert emelem ki, mert csupan ennyik vagyunk az allami szerkezetben. Egy apro morzsa, amibol jelenleg fizetik a nyugdijasokat, aztan amikor mi jutunk oda, nos.. Ezert is vagyunk kulfoldon, mert itt most havonta kell eltenni egy-egy jelentos osszeget a jovobeli nyugdijunkra.

Es te idejossz, majd mindenkinek leosztod, hogy mekkora anyagias faszok vagyunk mar, keptelenek voltunk az elheto eletre Mo-n. Most meg keptelenek vagyunk arra, hogy odavigyuk a jot es terjesszuk az iget, hogy ne rakjak a labukat a busz ulesere.

Van egy rossz hirem. Az ott maradt csaladtagjaim normalis utazok voltak vilag eletukben, ellenben szamtalan utast felaron zsebre szallitottak a kozeli varosba a buszsoforok azon a szakaszon. Aztan ha valaki eroskodott, mert becsuletes, es latja a jovobeli jaratritkitos kovetkezmenyt, akkor azzal sokszor ki is toltak. (pl. veletlenul nem vettek eszre a leszallas jelzest)

El kellene hinni, hogy vannak, akik becsuletesek, akik nem kepesek reszt venni a csiki-csuki jatekokban, amit Mo. lepten-nyomon tartogat (pl. szamlat ker-e vagy sem. eleve EZ milyen kerdes? Adjon szamlat, hiszen szolgaltat vagy elad, plane ha ez a konyveleseben egy igen fontos tetel a merleg nyelven).

Aki becsuletes, tobbnyire kulfoldon megtalalja a szamitasat, mert szakmailag es nem mas szempontok alapjan itelik meg. A piac a szakmat arazza be, amibol finanszirozhato egy elet, es sokunknak jobb eletet ad az uj orszagban megkeresett penz, mint ami Mo-n volt, es nem kell kellemetlen helyzeteket megelni, hiszen minden tiszta, atlaszo. Az, ami.

Sajnos ugy latom, hogy neked ilyen mindennapi peldak kellenek, hogy elkezdd latni az 'ellenseged', akiket ezen a blogon te Mo-rol kommentelve meg akarsz nevelni.

A dolgoknak az eletben tobb oldala van, amit erdemes valoban latni, mielott iteletet kialtasz. En most lattatni akarom, mert nem csak a jelen van, hanem a jovo is. Es az bun, ha en a ferjemmel nem csak az elmult husz evem tudom felmutatni, hanem a kovetkezoket, amik varnak rank. Nyugdijas korban is. Ami most meg odebb van, de var rank, kozelit, honaprol honapra. Es meg kell teremteni a nyugdijunkat, mert onmagunkert mi vagyunk felelosek, plane egy kulfoldi orszagban. Ezt nevezheted anyagiassagnak, mi felelossegnek hivjuk.

Felnottek vagyunk, a szokasaink a kornyezetunkkel valtozik, folosleges minket arra ravenni, hogy kulfoldrol vigyunk jo peldat. Meg a sajat csaladtagok is total suketek az uj vilagunkra addig, amig ki nem jonnek az uj otthonainkba, es meg nem tapasztaljak, hogy itt a hangosan tagoltan beszelt magyarral bizony nem mennek sokra.

Emiatt neked is hangnemet kellene valtanod. Vegyits bele toleranciat, nyitottsagot es ne feltetelezd, hogy mindenki nagypofaval hazudik. Ezzel nagyon megbantasz masokat, koztuk engem is. En nem szoktam kommentelni, de most szot kell emeljek erre a hangos, uvoltozesre, amit muvelsz. Az itelkezesedre, az ossze-vissza beszededre.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása