oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. szeptember 08. 06:42,  Kérdések a menekültügy kapcsán 2653 komment

2015. szeptember 08. 06:42 Határátkelő

Kérdések a menekültügy kapcsán

Őszintén szólva kicsit totojáztam a mai poszt kapcsán. Két okom volt rá: az egyik, hogy rémületes látni azt a megosztottságot, ami a menekültkérdés kapcsán látszik Magyarországon, a másik pedig, hogy szerettem volna (és szeretném is), ha a Határátkelő nem csak erről szólna. Szóval egy ideig ezért gondolkodtam azon, megjelentessem-e Mónika írását. Ami végül meggyőzött, hogy így is, úgy is megy erről a beszélgetés a blogon (szerencsére az esetek nagyon nagy százalékában kulturált keretek között), másrészt pedig így legalább lesz egy ennek a témának dedikált poszt.

magyarorszag_menekultek_foto_migrationaid_net.jpg(fotó: Facebook.com / Migration Aid)

„Pár héttel ezelőtt New Jerseyben ültem a televízió előtt. A New Jersey hírcsatornát néztük, ahol megjelent alul a szalagcímeknél a felirat miszerint Magyarországon épül a kerítés a szerb határon.

Elgondolkoztam. Előtte itt a Határátkelő oldalán én betettem egy hozzászólást, amiben az állt, hogy egy ismerősöm kollégája, aki Ceglédről jár dolgozni, a vonaton két kocsiban menekülteket látott, akik teljesen elfoglalták azt a két kocsit. Az egyik kedves állandó hozzászóló erre azt reagálta, hogy valószínűleg a Budapesten rendezendő Afrika-napokra jöttek a Szegedről érkező afrikai diákok. Én ezt itt lezártam és nem foglalkoztam ezzel a témával.

Két hónap után pár napja hazaértem Budapestre és az egyik kedves hölgy szomszédom azzal fogadott, most jött haza a városból, ahova egy nagy szatyor ruhát vitt a Keleti pályaudvar aluljárójában élő menekülteknek. Csak néztem értetlenül. Milyen menekültek? Kifaggattam. Hányan vannak, családok is gyerekekkel vagy csak férfiak?

Milyen ruhákat vitt nekik? Kellett-e a ruha? Hirtelen nagyon érdekelni kezdett a téma, hiszen itt vagyok a 10 éves lányommal és ez most már komoly problémának látszik.

Gyorsan kifaggatom az embereket, szinte mindenkivel beszélgetek erről, akivel találkozom. Nagyon megoszlanak a vélemények. Van, aki azon van, hogy segítsen, van, aki azt mondja, na nehogy már pulóvert gyűjtsek, amikor én is százezer forintért dolgozom az egészségügyben, nem fogom támogatni azokat az embereket, akik idejöttek mindenféle papír nélkül, akikről nem lehet tudni szinte semmit.

Beszélek a másik szomszédommal, aki kamionsofőr. Meséli, hogy Hegyeshalomnál végig a határon ágyak vannak. Igazi menekülttábor alakult ott. Kérdezem a rendőr ismerősöm, hogy ők hogyan élik meg a mindennapi munkájukban ezt az új helyzetet. Készenlétben vannak, már több embercsempészt letartóztattak. 

A kedves szomszédom azt mondja, hogy egy szatyrot szinte a kezéből vesz ki egy fiatal srác, aki már veszi is fel az ő női kabátját, hiszen most hűvös van itthon, főleg éjszaka. Van, akinek cipője sincs.

Életre kelek, hiszen most lehet másoknak segíteni. Közben furcsa gondolataim támadnak. Pont holnap van a lomtalanítás. Máris arra gondolok: szegény cigányok. Most nem ők kapják majd a ruhákat, mert én ezt holnap beviszem a Keletibe. A cipőimet is, amiket már régen rakosgatok ide-oda. Itt az idő, most van indok.

Van, aki tényleg cipő nélkül lézeng a városban. Szomszédom szerint vannak, akik gyalog jöttek idáig. Én elhiszem ezt is, mert naiv vagyok. Közben másoktól, akik máshogy gondolkoznak, talán reálisabban, talán szívtelenebbül, azt hallom, hogy dehogy gyalog jöttek, van pénzük és idáig eljuttatták őket emberek, akiknek fizettek.

Én máris azon agyalok, hogy lehetne segíteni egy terhes nőnek, vagy egy anyának gyerekkel, úgy hogy legalább befogadom őket egy kis időre. Mit fognak szólni a szomszédaim? Van-e valami fajta felelősségem a szűkebb környezetem felé?

Nyilván ha a magyarországi szervekkel egyeztetve, ha ezt a megoldást választom, nem fognak ideengedni egy családot úgy, hogy nem mennek keresztül egy egészségügyi vizsgálaton. Gondolom ezt én. Egyáltalán kap-e egy család letelepedési engedélyt. Ha kap, hogyan fognak szelektálni?

Előbb-utóbb szükség lesz bevándorlókra

Kire van szüksége a magyar államnak, mert előbb-utóbb szükség lesz bevándorlókra, hiszen ez folyamatos téma. A lakosság egyharmada nyugdíjas, mély szegénységbe több gyerek születik, mint jómódba, vannak szakmák, amikre nagy szüksége van Magyarországnak.

Sokszor felmerül mostanában István király idegenekről alkotott véleménye a plakátháború kapcsán.

Szent István király intelmei Imre herceghez.

„A vendégek s a jövevények akkora hasznot hajtanak, hogy méltán állhatnak a királyi méltóság hatodik helyén. Hiszen kezdetben úgy növekedett a római birodalom, úgy magasztaltattak fel és lettek dicsőségessé a római királyok, hogy sok nemes és bölcs áradt hozzájuk különb-különb tájakról. Róma bizony még ma is szolga volna, ha Aeneas sarjai nem teszik szabaddá. Mert amiként különb-különb tájakról és tartományokból jönnek a vendégek, úgy különb-különb nyelvet és szokást, különb-különb példát és fegyvert hoznak magukkal, s mindez az országot díszíti, az udvar fényét emeli, s a külföldieket a pöffeszkedéstől elrettenti. Mert az egy nyelvű és egy szokású ország gyenge és esendő. Ennélfogva megparancsolom neked, fiam, hogy a jövevényeket jóakaratúan gyámolítsad és becsben tartsad, hogy nálad szívesebben tartózkodjanak, mintsem másutt lakjanak."

Van valami, amiről már kevesebb szó esik. István király fontosnak tartotta, hogy fogadják a magyarok szeretettel a jövevényeket, de ugyanakkor a határok őrzését is fontos feladatnak tekintette.

„A Magyar Köztársaság Határőrsége, röviden Határőrség Európában 1946-2007 között szinte egyedülálló szervezet volt, mivel a határőrizetet és -ellenőrzést Európa legtöbb államában a rendőrség vagy a csendőrség látta el, Magyarországon azonban önálló közigazgatási szervről volt szó.

Magyarországon a honfoglalás után megkezdődött a gyepűk kialakítása és a gyepűelvű államhatár a Magyar Királyság megszervezésének időszakára kialakult. I. (Szent) István király az elsők között szervezte meg a határvármegyéket és ezzel a gyepűk őrzését. A korai magyar határőrizet megszilárdítása és a határvédelem megszervezése I. (Szent) László király nevéhez fűződik. Emlékét a Határőrség mindig is megőrizte, ő vált a határőrök védőszentjévé és Szent László napja (június 27.) egyben a Határőrség napja is volt, amit minden évben megünnepelt a szervezet.” (Wikipédia)

Mi a teendőnk?

Nekünk, egyszeri embereknek, akik együtt kell, hogy éljenek ezekkel az új jövevényekkel. Elsősorban emberség kell. Én azt gondolom, főleg mi határátkelők, akiket már egyszer az életünkben befogadtak legalább egy másik országba nem fordulhatunk el.

Én alapjáraton egy segítő szándékú ember vagyok. Nem hiszem, hogy magam mögött hagynék egy hajléktalant, aki odajön hozzám egy bevásárlás után, hogy adjak a szatyromból egy falat kenyeret.

Ezeknek az embereknek is segíteni fogok. Már megvan a szomszédom segítségével a szervezet neve. Migration Aid. Megkerestem a honlapjukat. Már ki van írva, mit nem kérnek. Jó érzés, hogy ennyien segítenek. Most férficipőket kérnek, férfiruhákat.

A szomszédom azt mondja, hogy ne hallgassak a honlapra. Ő ma is kiment. Már reggel is keresett, hogy segítsek neki cipekedni. Ma este hétkor is elindult a városba. Nem volt rest és körbejárt a lakótelepen, ahol már ki vannak rakva a lomok. Láttam már egy nagyméretű cipőt is talált. Holnapi tervem, hogy viszek ruhát és bemegyek az Arany János utcai központba, ahova önkénteseket keresnek. Szortírozni kell.

Közben ezen már túl is vagyok. Eltelt két nap. Azt hittem nagy sorok állnak majd, de nem volt senki. Egy elegáns irodaépület utcaszintjén fogadott egy kedves fiatal férfi.

Leadtam a csomagot és megkérdeztem mi a menete a segítségnyújtásnak. Ha van éppen szükség valakire, akkor csak besétálok. Bemutatott az ott lévők közül a főszervezőnek és beálltam ruhát válogatni.

Főként magyarokat láttam, egy magyarul nagyon jól beszélő svéd hölgy is ott volt. A ruhákat elméletileg tisztán kell leadni. Mesélte egy fiatal nő, hogy leraktak egy nagy zsákot a szoba közepére és pár másodpercen belül már rágta is ki magát a patkány. Nem mindenki figyel a részletekre.

Épp amíg én ott voltam, jött egy nagy dobozban az egyik egyetemről egy jó nagy adag tiszta rövid ujjú póló. Főleg nők voltak a teremben. Annak ellenére, hogy nem ismertük egymást és szó szerint az utcáról pottyantam én is oda, nagyon gyorsan és szervezetten folyt a munka. Másfél órát voltam. Sokat nem beszélgettünk.

A főszervező hölgyet kérdeztem milyen állapotok vannak a Keleti pályaudvarnál. Azért érdekelt főleg, mert el akarom vinni lányomat is, hogy ő is ki tudja venni a részét a segítségből. A hölgy könnyes szemmel mesélte, hogy akkor, amikor ételosztás van, kicsit ijesztő a látvány, mert van, aki agresszívebb (ezt aztán láttam később a híradóban is).

Annak örült volna nagyon, ha lemegyünk olyankor, hétvégén, amikor családi nap van és játsszunk a gyerekekkel. Rákérdeztem arra, hogy ha én hajlandó vagyok befogadni valakit egy-két éjszakára, akkor lesz-e ezeknek az embereknek egészségügyi igazolása. Nem volt a válasz.

Szégyelltem magam kicsit a kérdésért, de nyilván féltem a lányom. Nézem a híreket, mindenkivel beszélgetek, mert nagyon érdekel, mi történik. Ez a főszervező hölgy mondja el azt is, amikor kérdezem, mikor kezdődött ez a nagyméretű vándorlás, hogy júliusban jött Budapestre munkába, leszállt a Keletiben, lement az aluljáróba és ott voltak ezek az emberek, nagyon sokan.

Ez az egyszeri ember hangos gondolkodása. Azé, aki itt él, ahol ezek a jövevények megjelentek. Nem kevesen. Egyre többen.

Találtam egy érdekes cikket, amiből a számomra érdekes információt másolnám be. Kovács Zoltánnal beszélgetnek a Pesti Srácok.hu oldalán. 2015. június 24-i cikk.

„Európában sok kényes kérdést próbálnak struccpolitikával kezelni. A probléma szőnyeg alá söprése ugyanakkor semmit nem old meg. A bevándorlás kérdését is lehet a liberális perspektívából nézni, amely humanitárius, érzelmi alapon közelít az egész jelenséghez.

Pedig inkább tudomásul kellene venni, hogy olyan stratégiai-politikai problémáról van szó, amelyre az uniónak jelenleg nincsen hatékony és azonnal gyakorlatba ültethető válasza.

Az úgynevezett liberális válaszok, a történelmi példák összemosása, félreértelmezése, félremagyarázása, maga a multikulturalizmus 20. századi koncepciója csődöt mondtak. Bármennyire is erőltetik a különböző kulturális közegekből érkező embercsoportok harmóniáját, ez a narratíva egyre látványosabban mond csődöt.

Ha nyitott szemmel járunk Európában, akkor nem a narratíva által sugallt harmóniát látjuk, hanem azt, hogy a koncepciója több feszültséget és megoldatlan problémát okoz, mint harmóniát.

Ha hosszú évtizedek óta nem sikerült az integráció, és nem sikerült a rendszer működését felépíteni, akkor élesen vetődik fel a kérdés, hogy ha nagyon rövid idő alatt ilyen hullámszerűen, ekkora nyomás nehezedik Európára, akkor Európa mit fog kezdeni a migránsokkal.”

A fenti kérdésről beszélgettem a volt Bevándorlási Hivatalban alkalmazott ismerősömmel. Ő ezt mesélte: valamikor 2008 körül, amikor már nagyban EU-tagok voltunk, hogy az EU bírságot rótt ki Magyarországra a bevándorlási politikája miatt. Akkor még meg lehetett tenni azt, hogy a határokat illegálisan átlépőket visszafordították. Ez nem tetszett az EU-nak és most tessék, a cikk elejét idézem.

„Napokon belül bekövetkezhetett volna, hogy Németország, Ausztria és Svájc visszaküldi Magyarországra azt a 15 ezer bevándorlót, akiknek az érkezéséről már kaptunk jelzéseket, így az illegális bevándorlókkal kapcsolatban felmerült technikai problémák kezelésére ezért volt szükség, Magyarország nem várhatott - jelentette ki a PestiSrácok.hu-nak adott interjúban Kovács Zoltán, a magyar kormány nemzetközi szóvivője."

Megint a képmutatás

Felsőfokon. Újra és újra. Engem ez nagyon feldühít. Mi ez a hirtelen embertömeg? Miért pont most jönnek az emberek? A szíriai háború 2011-ben kezdődött és lassan vége lesz 2015-nek. Mi az oka annak, hogy most lett itt ekkora tömeg? Azt mondják idáig is jöttek az emberek, de nem ilyen sokan.

Már mindenféle összeesküvés-elmélet is beszéd tárgya. Amerikai szervezetek segítenek, mert nem akarják, hogy ott kössenek ki az emberek. Már megint Amerika.

Én erre azt mondom, hogy oda nehéz bejutni személyi okmányok nélkül, vízum nélkül a repülőre sem jutnának fel, hajóra sem lehet gondolni, az amerikai hatóságok azokat is ellenőrzik. Ennek semmi értelme.

Egyébként én azt gondolom erről a fajta népvándorlásról, hogy lesz következménye Amerikára nézve is. Ha itt ijesztővé válik a helyzet, akkor lesznek emberek, akik elindulnak, mint turista és ott maradnak, vállalva az illegalitást is.

Beszélek férjemmel, aki amerikai és most New Jerseyben van, mesélem, mi van itthon. Azt mondja, alig lát valamit a hírekben erről. Átküldtem neki egy cikket a BBC oldaláról. Tegnap este (08.25-én) mondja, hogy a CNN műsorában mutattak egy műholdas felvételt, amiben emberek, óriási tömegben gyalogolnak. Kérdeztem tőle, hogy melyik ország felett készült a felvétel, ezt már nem tudta megmondani.

Ezek a hírek, meg pletykák azok, amik engem nagyon kíváncsivá tesznek. Mi történt most éppen? Erre mondta a katona ismerősöm, hogy pl. a szíriai kormány elkezdte leöldösni a saját állampolgárait. Ezért is jönnek tömegével az emberek.

A kedves szomszédom rendületlenül megy a Keletihez és viszi az általa lomokból turkált holmikat (már őt nézik hajléktalannak). Őt nem érdekli, mit kérnek az interneten. Viszi a játékokat, a ruhákat és az emberek elkapkodják.

Tegnap egy fiatal nőről mesélt két kicsi gyerekkel. Nagyon le voltak fogyva és takarót kértek. Elképesztő gondolat, hogy emberek gyalog jönnek távoli országokból, de a férjem által bemutatott műholdas felvétel szerint bizony jönnek. De hányan jönnek még és mi a végcél? Nyilván azokról az emberekről van szó, akik papírok nélkül érkeznek, nincs egészségügyi igazolásuk. Mik a célállomások? Európa nem olyan nagy, főleg Nyugat-Európa.

Látják ezek az emberek, hogy ahová indulnak mennyire kicsit terület? Nyugat-Európa Svájc nélkül, Oroszország és a keleti országok nélkül?

Kérdezem azt a szomszédom, aki egy pénzváltóban dolgozik (ahol van Western Union is), hogy ő kapcsolatba került-e velük? Azt mondja, hogy épp aznap, amikor beszéltem vele, egy férfi fel akart venni 3000 eurót, amit Németországból küldtek neki.

A felesége nevére jött a pénz és a felesége okmányait adta oda. Nem tudták kiadni neki, már csak azért sem, mert az általa említett feleség 2001-ben született. A férfi nagyon „elégedetlen” volt. Nekem erről meg az jutott eszembe, hogy az én lányom lassan 11 éves lesz. Kiskamasz.  Nem akarom ezeket a férfiakat körülötte.

Hogy látom a jövőt?

Kicsit ijesztőnek. Ezekkel az idegen emberekkel fogok utazni a buszon. Azokkal akikről gőzöm nincs honnan jöttek. Mit csináltak? Bűnöző, beteg?

Most aztán megmozdult valami. Minden nap ránézek a Migration Aid honlapjára. Fordítókat is keresnek, sajnos egy nyelvet sem ismerek a keresettek közül, ami török, kurd, arab, pastu, farszi, esetenként francia.

Azt is nagy segítségként értékelik, ha valaki akár egy éjszakára is befogad egy kisgyermekes családot, mivel hamarosan hideg éjszakák jönnek. Zakatol az agyam, mert segíteni akarok. Ezek áldozatok, amit biztos, hogy fel fognak vállalni az emberek, ha nem sokan, de fognak.

Mi jelentkeztünk Floridában egy amerikai segélyszervezetnél, amikor a Katrina-hurrikán lesújtott New Orleansra. Azt ajánlottuk, hogy befogadnánk egy nőt maximum két gyerekkel. Kétszer is hívtam őket, de aztán nem jelentkeztek. Nyilván nekik is rengeteg ajánlat jött, de ilyen kikötésekkel már nehezebb minden kérésnek megfelelni. Azért megnyugodtunk a végén. Lányunk akkor még csak másfél éves volt. Bennünk van a segítő szándék, de vajon meddig?

Szeretem, ha feladatok vannak az életben. A kis unalmas New Jersey életünk után most hirtelen belecsöppentem a káosz kellős közepébe.

Végül a Keletibe nem jutottam el, de szeretnék. Szeretném látni a nőket a kicsi gyerekeikkel, akik elfáradtak, akik reménytelenül fekszenek le este az aluljáróban, mert amit most érzek, az kezd ellenszenvvé alakulni a hírek hallatán.

Bizony ijesztő ez a helyzet, de bennem egyrészt az munkál, ha ezek az emberek eljutnak majd más országokba a magyarokról jó érzéssel beszéljenek. Másrészt, hogy szükségük van segítőkész emberekre.

De azt is gondolom, hogy nekünk jogunk van tudni, hogy kik vannak az utcán, és amíg nem hajlandók ujjlenyomatot adni, addig nem tudunk megbízni bennük. Ők azt mondják pl. egy mai interjú alapján, hogy nem értik minek az ujjlenyomat levétel. Ők csak át akarnak haladni Magyarországon, nem itt akarnak letelepedni.

És ha már hírek. Nem mindegyikben lehet megbízni. Szándékosan törlöm ki a hírcsatorna nevét, mert nem az a cél őket rossz színben állítsam be, egyébként is én személy szerint nagyon pozitívan értékelem, hogy javítottak. Íme:

Helyreigazítás

A ....... internetes portálon 2015. augusztus 8-án 11 órakor megjelent „Százezres büntetés a kerítésvágó menekülteknek" című közlésünkben valótlanul híreszteltük, hogy a rendőrség pénzbírságot szab ki gyermekekkel szemben a határőrizeti célú ideiglenes biztonsági határzár rongálása miatt. A valóság ezzel a valótlan híreszteléssel szemben az, hogy gyermekkorú személyekkel szemben sem pénzbírság, sem bármely egyéb szabálysértési vagy büntetőjogi büntetés vagy intézkedés kiszabásának nincs helye, ezért a biztonsági határzár megrongálása esetén sem kerül sor semmiféle szankció alkalmazására gyerekkel szemben. Cikkünkben ugyancsak valótlanul híreszteltük, hogy az ORFK külön kitért arra, hogy a pénzbírság kiszabható legmagasabb összege gyerekek esetén százezer forint. A valóság ezzel szemben az, hogy az ORFK nem adott olyan tájékoztatást, hogy gyerekekkel szemben pénzbírságot lehet kiszabni.

Én meg vagyok ijedve, ez az igazság. Az első lépés mégis az, hogy nem elfordulok és eltaszítom ezeket az embereket. Most még csak ennek van értelme:

"Ha jót teszel, tedd csak a jóért!

Ezt gyermekednek add tovább:

S ha gyermekednél kár a szóért,

majd megszívleli unokád."

Mi lesz később?

Ma hallottam Angela Merkel német kancellár kijelentését, miszerint Albániában, Szerbiában nincs háború, szerinte nekik is ki kellene venni a részüket a menekültek segítésében.

Azért írtam meg ezt a posztot, mert értetlenül állok ez előtt a helyzet előtt, hiszen júniusban, amikor elindultunk Amerikába két hónapra, még nem voltak itt ezek az emberek. Én kíváncsi lennék arra, hogyan látják ezt más országokban és milyen híreket látnak. Azt is szerettem volna átadni milyen érzés ebben ilyen közelről érintettnek lenni, és hogy vajon mások hogy gondolják, mi lesz ebből.

Az, ami pl. Szíriában történik, nekem azt juttatja eszembe, amit egy általam megismert kedves családból az apuka mesélt New Jerseyben. Az ő szülei Olaszországból emigráltak Argentínába.

Ő mesélte, hogy az argentin kormány úgy próbált pénzt csinálni, hogy a saját állampolgárait rabolta el és váltságdíjat követeltek értük. Az, hogy mi zajlik a háttérben, egészen pontosan miért indultak el ennyien Európa felé éppen most, okkal történik.

A volt Bevándorlási Hivatal alkalmazott szerint már több mint három éve, amikor még ott dolgozott volt már 45 ezer regisztrált bevándorló ebből a térségből, azóta is folyamatosan jönnek. Nagyfokú szervezettség van emögött.

Minden nap változik a helyzet. Mi tíz napja vagyunk itthon. Tegnap a férjem azt mondta a telefonban, hogy már mutatják ott is a hírekben mi történik, tegnap találták meg a kamionban a halottakat Ausztriában. Talán fel fog ébredni Nyugat-Európa is.

Ennek az új helyzetnek nyilván sokan örülnek. Például a szállodák, mert nagyon sokan költik most erre a pénzüket. Egy Origón talált cikk szerint a Bevándorlási Hivatal több száz embert készül felvenni. Nyilván a városban levő közértek forgalma is megnő.

Ugyanakkor láttuk azt is a hírekben, hogy sokan a török étteremtulajdonosokat találták meg és azokban a gyorséttermekben próbálnak tisztálkodni a mosdóban, aminek sokan nem örülnek. A törzsvendégek elfordulnak, ezért a törökök nem engedik be őket többé.

Ma hallom a hírekben: egyedülálló egészségügyi képzés indul Magyarországon.  Szerveződik a határra valami fegyveres védelem is.

Ma megint született egy kisgyerek az aluljáróban. Egy szír asszony kisfiút hozott a világra.

Egy nő a Keleti környékén lakik, a hírekben elmondja, hogy fiatal férfiak beszélni kezdtek hozzájuk, az egyik tapogatni akarta a sógornőjét. Félnek az utcán. Nem csodálom. Egyre több hír jön és egyre több ember.

Közben már a férjem is sokat hall a témáról, ezt az emailt írja: „I’ve read about 20 articles on this already, it is a very crazy and scary situation. I don’t understand why Orban is wasting all this money on a „fence” and billboards, he should be building temporary camps. They say he is now forming a co-opt with Jobbik to help with the situation? He is really being put thru the test now, lets see what he does.” (Kb. 20 cikket olvastam, ez egy nagyon őrült, félelmetes szituáció. Nem értem, Orbán miért erre a kerítésre pazarolja a pénzt, ahelyett, hogy ideiglenes táborokat építene. Azt mondják, a Jobbikkal karöltve próbálnak javítani a helyzeten? Most aztán nagyító alá került. Lássuk mi lesz ebből.)

Ja, és a kerítés. Könyörgöm, kinek az ötlete volt ez a kerítés? Boldog boldogtalan átmászik alatta, gyerekeket adnak át egymásnak felette. Ez most komoly?

Vajon megszűnik ez a vándorlás a tél kezdetére, vagy az sem lesz akadály? A háború elől minden épeszű ember menekülne.

Érdekes cikket találok arról, hogy kezdődött a szír háború. Ezen is agyal az ember. Őszintén remélem, nem fogja a világ tétlenül nézni, hogy ártatlan embereket mészárolnak még évekig. Azt meg nagyon-nagyon remélem, hogy nem fog kiderülni, arra a kormányra kell haragudnom, aki kiállítja a saját lányom útlevelét.

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr747768776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

soad1221 2015.09.28. 17:20:46

@tanato: nézd, az interneten bármit találsz amivel igazolod, hogy "Te megmondtad"..
Egyrészt, ennél sokkal-sokkal többször, és sokkal-sokkal több témában megy a politizálás a gyerekek között.
Én emlékszem, hogy mennyiszer volt bármilyen politikai téma napi szinten megbeszélve az iskolában, akár elképesztő hangnemben - legalábbis így visszagondolva tényleg elképesztő. Teszem hozzá ez is az iskola feladata. A tanárok meg vannak ezen döbbenve, panaszkodnak? ... hát igen, ez pl azt igazolja amit én mondok, a tanárok egy igen komoly része alkalmatlan a feladatára.
Ma délután megkérdeztem egy barátomat, középiskolai tanár, egy elég jó suliban, a jó tanárok aránya ott igen magas, és tudod mi volt erre amit mondott: "persze, hogy ilyeneket mondanak, a mi feladatunk megtanítani őket kommunikálni és különböző közösségekben az ahhoz illő módon viselkedni." És még azt is hozzátette, hogy nem lepődne meg, ha egyébként annak a szülei akiknek a gyereke mondta, teljesen normális és akár "menekültbarát" szülők.
Az ok egyszerű: a gyerekek az indulataik, feszültségük 90%-t az iskolában adják le. Mivel a menekült téma mindent visz, ez beépül az ő kommunikációjukba, ezzel próbál egy sértést a maximális szintre vinni. És még azt is mondta, hogy ez teljesen olyan, amit a hajléktalan rendelet idején hallott sértések, akkor épp csöves volt akit szapultak...

SZóval a lényeg az akart lenni, hogy azért mert egy "női magazin" újságírója épp leírt 3 ilyen történetet, az nem jelenti, hogy temetni kellene Mo-t. Teljesen normális, hogy a gyerekek ezt beépítik a mindennapjaikba. Ott vannak a tanárok, ezt kell kezelniük!

Az pedig, hogy Kunhalmi Ágnes mondta a femina újságírójának, meg pont olyan, mint a magyar faszik esélyeiről írt "palotáspetra" disszertáció... ha emlékszem még nem olyan régi beszélgetésre digger blogjáról..
szóval bocs, a fenti részlet nem érv... :)

Bredpitt Monika 2015.09.28. 17:24:14

@Pink Petsch: A fenti hosszú cikk ezen részét neked ajánlom, azért amiért azt gondolod, hogy meg fog állni ez az áradat....hát....szerintem nem úgy tűnik.

"Isaias Afewerki eritreai diktátor szörnyű rezsimje fiatalok ezreit kényszerítette menekülésre. A rendszer, ahol normálissá vált a politikai fogság, a rabszolgamunka és a kínzás, elérte, hogy Afrika népei közül jelenleg az eritreaiak törekedjenek a legkétségbeesettebben arra, hogy eljussanak Európába. Abu Bakr al-Baghdadi, az Iszlám Állam önjelölt kalifájának felelőssége világos: rémuralma miatt százezrek kelnek útra, azok a muszlimok pedig, akik Szíriába tartanak, hogy az IÁ színeiben harcoljanak, mindenféle kontroll nélkül jutnak át az európai határokon."

soad1221 2015.09.28. 17:28:31

@Bredpitt Monika: ugye? én is ezt érzem néha, hogy elképesztően a ló túlsó oldalára esett a doki...

Sokkal durvább máshol a helyzet ebből a szempontból, mint itthon. Ez nem jelenti, hogy minden jó ahogy van, persze vannak ilyen gondok is, de hogy ekkora gyűlölet lenne az országban..?!
dehogy van, tök békésen szemlélik ezt az emberek. csak nem tetszik nekik, de békésen dünnyög a 99%-uk :)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.09.28. 17:30:27

@Mirjam2: Indonéziában is ott a leghangosabb a hajnali négyes muezzin, ahol fele-fele a keresztények és a muzulmánok aránya. Több lány hord kendőt kevert helyen. Hiszen ahol csak muszlimok vannak, ott ők a default, nem kell "meghatarozni" magukat mások ellenében. Ott akár ők maguk is mondhatjak, hogy hajnalban aludni akarnak és vegyen ébresztőórat aki meg fel akar kelni stb.. érdekes jelenség volt ez mindenhol. A radikalizalodas egyik alapfeltetele, hogy valami ellen van. Backlash. De hát gondolom, ez kb a te tapasztalatod is máshol.

tanato 2015.09.28. 17:30:41

@Bredpitt Monika: Sajnos a magyar lakosság jelentős részén fogott a gyűlöletkampány.A hétköznapi beszédben természetessé vált a menekültek gyalázása.Gyakori a színesbőrűeknek a beszólogatás,én ezt is a hétköznapi életet megnehezítő atrocitásnak tartom.Az hogy a vegyespárosok jó része elment itthonról persze nagyrészt az ország szegénysége miatt van,de kis részben ezen okok miatt is.ÉN most nem szívesen lennék itthon színesbőrű csokigyerek.Régebben ez azért nem volt így.Szerencsére a magyar lakosság egy része azért humanitárius katasztrófának tartotta,tartja a folyamatot,ezért alakultak spontán a civil szerveződések.

2015.09.28. 17:41:44

@Dragonlady (Bp, Hun): Ez igy van, csak az a helyet hogy tobbnyire nem a hinduk, a buddhistak, a keresztenyek stb. hataroljak el ilyen modon magukat Nyugat-Europaban (vagy akar masutt), hanem kimondottan a muszlimok, mivel oket batoritjak a hatterbol az iszlamistak. Es sajnos teret enged nekik a tobbseg, ahelyett hogy kiallnanak es azt mondanak hogy nem, ez itt Europa, itt nem lehet fedett arccal maszkalni, nem lehet embereket lefejezessel fenyegetni, nem lehet noket zaklatni stb. En pl. hiaba akarnam itt meghatarozni magamat azzal hogy csak azert is miniszoknyat hordok, letartoztatnanak :). Nyilvan ne legyen Europa olyan mint Szaudi Arabia forditva, de ami most van, az a nyugati kultura fennmaradasat veszelyezteti hosszu tavon (es lehet hogy ez mar nem is lesz olyan hosszu tav).

2015.09.28. 17:44:40

@tanato: Az interneten mindenfele forras megtalalhato, meg noi magazinok is. Erdemes szelektalni szerintem, de hat te tudod.

tanato 2015.09.28. 17:44:53

@Bredpitt Monika: A magyarok hírnevét nem ellenem kell megvédeni.Remélem azért egy idő múlva magyarok ismét visszatalálnak önmagukhoz a politikai vezetés ellenében is és befogadó nemzet leszünk újra és barátságosak az idegenekhez,segítségre szorulókkal szemben.

tanato 2015.09.28. 17:46:05

@Mirjam2: Ez a cikk a menkültkérdéssel foglalkozó blokkban volt

2015.09.28. 17:48:40

@Bredpitt Monika: A 'hatarok nelkuli Europa' kifejezes azt jelenti hogy ha legalisan, Schengen-vizummal vagy EU utlevellel tartozkodsz Europaban, akkor utazhattal (eddig, nagyreszt) utlevelellenorzes nelkul a Schengen-teruleten belul. Ha azt jelenti hogy Europanak nincsenek hatarai es barki bejohet es oda megy ahova akar, az mar regen rossz, es ez nem Orban hibaja, hanem pont o kb. az egyetlen ember aki megprobalt tenni valamit ez ellen. Schengenen belul az illegalisan beozonlo tomegek miatt kezdik visszaallitani a hatarellenorzest, nem Orban Viktor miatt.

Bredpitt Monika 2015.09.28. 17:49:11

@soad1221: @tanato:
Épp a múltkor írtam itt ezen az oldalon, hogy a nigériai család gyerekeire vigyáztam egy hétig délután. Direkt figyeltem az embereket, senkinek nem voltak sanda pillantásai és egyébként még ha tényleg hallja is az ember, hogy igen, vannak indulatok a menekültekkel szemben verbálisan, de mégis azt láttam idáig, hogy itt a nagy vad Budapesten sincsenek kirívó esetek.

Te, tanato , ott ahol vagy ezt hallod az emberektől, őszintén, hogy fröcsög a szájuk nap mint nap? Az orvosi rendelőben foglalkozik ezzel valaki?

Ami szégyenletes, az amit az embercsempészek meg a taxisok csináltak, de ez más országokban is előfordult.
Szerintem is átesel a ló túlsó oldalára néha.

2015.09.28. 17:50:41

@tanato: Oke, de sokfele ujsag / weboldal foglalkozik a menekultkerdessel - pl. biztos vagyok benne hogy a Kurucinfo is, az is egy weboldal, megsem fogom olvasni vagy belinkelni ide :). De te tudod, azt olvasol amit akarsz. Engem tovabbra sem erdekelnek a noi magazinok semmilyen temaban, nem az en vilagom, de ez a maganugyem.

Bredpitt Monika 2015.09.28. 17:54:05

@Mirjam2: Nekem ez a cikk főleg amiatt volt érdekes, hogy végre Amerika felelőssége is előjött, az , hogy most hogy van összekeverve a szezon a fazonnal az egy másik dolog.

Értem amit mondasz pontosan. Azért is írtam oda az aljára az első sikertelen próbálkozás után, hogy érdekességképpen.

Láttam egyébként egy másik cikket arról, hogy Soros szerint évente egymillió migránssal kell majd megküzdenie Európának, de nem találtam meg (azért sem erőltettem egyébként, mert már megint az Ő nyakába akarják varrni ezt a menekülthullámot is, ahogy látom).

2015.09.28. 17:57:41

@soad1221: Ez az - a gyerekek gyerekek. Errol most eszembe jutott egy regi tortenet. Az indiai kisfiu akire vigyaztam olyan ovodaba jart Londonban ahova csak indiaiak jartak, en hoztam-vittem. Egyszer kijelentette otthon a vacsoraasztalnal hogy 'Mirjamnak barna szeme van'. Neztunk ra ertetlenul, mondja neki valamelyikunk hogy nem, hanem kek. Erre sirva fakadt es ismetelgette hogy nem, barna. A vegen elmondta, hogy ot a tobbi gyerek csufolja az ovodaban mert feher 'nagynenje' van (engem ugy hivtak a csaladban a gyerekek hogy anyai nagyneni). Azzal vagott vissza nekik hogy 'nem is feher, indiai'. Erre a tobbiek meg jobban nevettek rajta, mondtak neki hogy 'dehogy indiai, kek szeme van'. Azota probalta megoldani a kerdest a 3 eves fejeben azzal hogy nem is kek, hanem barna :)

tanato 2015.09.28. 17:58:50

@Bredpitt Monika: Fröcsög bizony sajnos.És tegyük hozzá döntő többségük életében nem látott még sem menekültet,sem arabot vagy muszlimot.Kizárólag a kormánypropagandát nyomják.Rendelőben is,munkahelyeken,benzinkúton boltban stb. Menekültekkel barátilag beszédeket gyakorlatilag nem hallok.Szerintem a vidék ebből a szempontból vadabb mint a főváros.

2015.09.28. 18:00:40

@Bredpitt Monika: Nem tudom magyar oldalakon mi van, de nemzetkozi oldalakon / beszelgetesekben evidens hogy USA es a szovetsegesei felelosek az iraki haboruert stb., ez elegge nyilvanvalo. 'Sorost' emlegetni az eppen aktualis fedonev a zsidozasra, mert azt ugye nem irhatjak hogy 'a zsidok tehetnek a menekultekrol', pedig sokan ezt gondoljak (mint tudjuk, mindig mindenrol 'a zsidok' tehetnek).

Bredpitt Monika 2015.09.28. 18:01:25

@tanato: Szerintem a magyarok nagy része, ha jön vele szemben egy menekült család nem azon gondolkozik most sem, hogy hű, de behúznék nekik egyet, meg hű de beszólnék nekik egyet.
Szerintem elsősorban az embert látjuk bennük, akkor amikor tényleg ott állnak előtted. Az megint egy másik dolog, hogy a fejünkben milyen ellenségképet építünk a média hatására.

Ne aggódj, meg szoktam nézni azokat a linkeket, amiket beraksz, csakhogy folyamatosan ott legyen a másik oldal is, de tényleg elszalad veled a ló néha.

2015.09.28. 18:05:04

@Mirjam2: Allitolag azt kantaltak korusban a gyerekek, mikor csufoltak az enyemet, hogy 'gori massi' (feher nagyneni) :)))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.09.28. 18:11:35

@Bredpitt Monika: "Te, tanato , ott ahol vagy ezt hallod az emberektől, őszintén, hogy fröcsög a szájuk nap mint nap? Az orvosi rendelőben foglalkozik ezzel valaki? "

Abban egyetertek Tanato-val, hogy a videk ebbol a szempontbol sokkal rosszabb, mint a fovaros. Bp-n azert mar kezdenek hozzaszokni a "masfajta" emberekhez, kicsit nyitottabb (es mindig is volt) egy nagy varos, mint egy kis videki falu. Meg egy varosi embert is megneznek, es kicsit gyanakvo/bizalmatlan/eloiteletes szemmel nezik. Most gondolj bele, ha egy totalisan mas kulturabol csoppen oda valaki, arrol mit gondolhatnak.
Jo 30-40 evvel ezelott meg Bp-en is "racsodalkoztak" 1-1 feketere vagy azsiara, de szerencsere azert mara ez valtozott...

Bredpitt Monika 2015.09.28. 18:18:56

@Mirjam2: Nagy Lajos Képtelen természetrajz

részlet a A zsidó c. fejezetből (csak azoknak akik értik a humort, ez ugyanis egy igazi szatíra)

"A zsidónak erényei nincsenek, mert ha gyógyít, ezt honoráriumért teszi, ha tanít, ez a fizetésért van, ha ingyen gyógyít, akkor látszatot akar kelteni, ha elment a háborúba, ezt azért tette, mert muszáj volt neki, különben bezárták volna, ha elesett, ezt biztosan nem szándékosan tette, hanem elszámította magát. Csakis bűnei vannak a zsidónak. "

Ez az egyik kedvenc könyvem, igazi karikatúra mindenről.

soad1221 2015.09.28. 18:41:37

@tanato: és akkor már azon a szinten van, amivel érdemes foglalkozni? ennyi erővel a kurucinfó menekültekkel kapcsolatos posztjait is számon kell tartani, nem?

vagy félreértettem?

soad1221 2015.09.28. 18:43:56

@Mirjam2: baasszus, esküszöm, hogy nem olvastam a kommented :D

montroyal ( CAN qc) 2015.09.28. 18:45:56

@Mirjam2: Uldozik a muszlim 'menekultek' a keresztenyeket a nemet menekulttaborokban:

persze ha majd integralodnak puszipjatasok lesznek .. csak ugy megszeretik oket .. gondolok a helyi keresztenyekre is ...

soad1221 2015.09.28. 18:51:12

@tanato: nem kétlem, hogy ezt tapasztalod. talán azt gondolom, hogy ezt akarod hallani, és minden egyes hallott szó igazolja amit mondasz... viszont azt nem számolod, hogy hány embertől nem hallod, és hogy valójában ők nem ezt képviselik.

én is ebben az országban élek, beszélek emberekkel, járok munkahelyre, stb, de valahogy nem ezt tapasztalom...
mostanában viszonylag ritkábban, de járok vidékre, a Dunántúlra, hát ott sem ezt tapasztaltam eddig...

tanato 2015.09.28. 19:00:13

@Zsuzsi65: Pontosan,erről van szó,a menekült akit én sosem láttam,mert errefelé nincsenek,biztosan gonosz,piszkos,ellenséges hisz az újság meg a TV ezt terjeszti róla.Különben is máshogy néz ki mint mi,már ezért sem lehet jó ember.

soad1221 2015.09.28. 19:01:28

@Mirjam2: így van, ez most Mo-n a "menekült"
dokinak igaza van abban, hogy az, ahogyan az iskolákban ez megy nem jó, de nem amiatt, mert a gyűlölködő szülők gyűlölködő gyerekeik ezzel szidalmazzák egymást, hanem azért, mert azok akikre a szocializációjuk, közösségi nevelésük bízva lett alkalmatlan a feladatára. például azért, mert ahelyett, hogy a gyerekekkel elbeszélgetne erről, elkezd szörnyülködni, ezzel is sajnáltatva magát, hogy neki milyen nehéz a munkája meg a szülők, satöbbi...
a jelenség természetes, csak akinek kezelnie kellene nem való oda...Kicsit szereptévesztés ez...

tanato 2015.09.28. 19:02:24

@soad1221: Bár ne ezt hallanám,örülnék neki.Akiknek meg nem az a véleményük,nemigen mernek megszólalni nyíltan/én sem/,inkább elsomfordálok vagy nem folyok bele a beszélgetésbe.

soad1221 2015.09.28. 19:03:26

@tanato: ne mosd össze ezt a kettőt... a fröcsögő szájjal üvöltőt és az ismeretlen és idegen iránt gyanakvót. egyik sem barátságos, de szó sincs arról, hogy a kettő ugyanaz lenne..

soad1221 2015.09.28. 19:07:42

@tanato: én is hallottam fröcsögő szájút, és nem szóltam közbe.. nem azért mert gyáva vagyok, hanem van olyan szint amivel nem pazarlom az időt. a körülöttem lévő cca 30-40 ember arckifejezéséből ítélve nagyjából ugyanezt feltételezem róluk.. tehát volt 30-40-ből egy idióta egy bkv járaton. ez még szerintem egészen jó arány, a valóság ennél sokkal rosszabb szerintem.

És a még sokkal rosszabb aránnyal is simán túlnyomó többségben vannak a témáról normálisan gondolkodók...

tanato 2015.09.28. 19:12:15

@soad1221: Szóval szerintem nem jó irányban mennek a dolgok idegengyűlölet,barátságtalanság ügyben.

montroyal ( CAN qc) 2015.09.28. 20:04:57

@soad1221: csak megjegyzek valamit a gyerekek neveleserol a kulombseg meg oriasi.. nalunk a gyerekeket az eroszak ellen nevelik a szulok es az iskolaban a tanarok foleg , mig az arab fiu gyerekeket kiskoruktol kezdve ,hogy csipd meg, harapd meg ,rugjal bele .. mar 2 eves korukban az apukak arra buszkek hogy rugdos a gyerekuk ... es ha veletlenul az anyjukba v lanytestverukbe rug meg jokat mulatnak rajta ..

Bredpitt Monika 2015.09.28. 20:29:33

@Zsuzsi65: nem tudom, az én vidéki rokonaim továbbra is azzal vannak elfoglalva, hogy megmásszák a Karancsot és az unokatesóm küldi nekem a szebbnél szebb fotókat, amiket Magyarországon csinált, nem hallok szitkokat tőlük.....

Lehet csak tanato ilyen szerencsétlen, hogy ezt hallja, jó éjszakát mindenkinek

tanato 2015.09.28. 22:15:56

@Bredpitt Monika: Kérdezted a véleményüket?

monománia 2015.09.28. 23:46:08

@Mirjam2:
nem fárasztó ilyen eltökélten hinni abban, hogy minden világok legjobbika az európai felsőbbrendű civilizáció? még szerencse, hogy isten ezt teremtette nekünk...

aligha van rajtad kívül élő ember, aki nem lenne tisztában vele, hogy az európai életmód árát a többi kontinensen élők fizetik meg, akik napi 1 dollárból élnek. persze, manapság már szofisztikáltabbak a módszerek, nem rabszolgának hívják a nyugatiak olcsó termékeiért meggebedő embertársainkat. van helyette export meg globalizáció, valamint a gazdasági "együttműködés" szigorúan "kölcsönös" előnyökön alapuló rendje.

(te azért a gyerekmunkáért vagy felelős, amibe az olcsód ruháid kerülnek. az indiai középosztály galádságaiért nem. de attól, hogy mások is szemetelnek, a te szemetelésed nem lesz megbocsáthatóbb. a probléma része vagy, ráadásul nem is periferiális szereppel, ahogy hinni szeretnéd.)

a leghiteltelenebb az, ahogy a "tarsadalmi igazsagossagról" papolsz. mindenki egyenlő, aki abban hisz, amiben te, ugye? aki a radikális iszlámmal van megfertőzve, azok vessenek magukra, maradjanak otthon, ne zavarják az úszómedencés házad előtt az utcaképet.
és aki az európai civilizáció felsőbbrendűségének hamis dogmájával van megfertőzve, azzal mit javasolsz tennünk?

2015.09.29. 00:36:47

@monománia: Jaaaj :))). Nem tudtam hogy egy freegan hippi-kommunaban elsz Stoke Newingtonban, bocs.

2015.09.29. 00:42:01

@montroyal ( CAN qc): A, mikor kikerulnek a szallasrol akkor majd 'integralodnak' a fokent kereszteny, nyugati tarsadalomba :)

2015.09.29. 00:52:18

@tanato: Szuper hogy 'munkahelyeket teremtenek' peldaul az ovonoknek, csak ezzel az a kis problema hogy mar evek ota oriasi hiany van ovonokbol Nemetorszagban, lasszoval fogjak oket. En tudom, mert dolgoztam ott nanny-kent, es sok csalad mondta nekem hogy milyen nehez ovodai helyre bekerulni (es persze nem olcso). Most viszont varazsutesre lesznek ovonok, es fizetni is fogja valaki a szamlat (kitalalhatod, ki). Bar azt nem ertem, hogy miert kell a gyerekeket ovodaba kuldeni, ha a nemetul nem beszelo anya amugy sem tud dolgozni az elso par evben, tehat legalabb a gyerekere vigyazhatna, a nemet nok nagy resze is otthon marad a gyerekkel. Az mas kerdes, hogy hogy fog a gyerek nemetul tanulni ha egesz nap a nemetul nem beszelo anyaval van (de hogy nemet anyanyelvu ovonot nehezen fognak talalni hozza, az biztos, mar eddig is nagy hianycikk volt).

Es ez meg csak a kezdet, ugyanez a sztori tanarokkal (ugye sok ezer tanart sem lehet egyik percrol a masikra elovarazsolni), iskolaepuletekkel, korhazi helyekkel, stb. Ebbol csak az lesz ami Angliaban is volt a tomeges kelet-europai bevandorlas kezdeten (meg azota is): nagyobb letszamu osztalyok, hosszabb varolistak az orvosnal, tulterhelt tanarok, korhazak, hivatalok es rendorseg, emelkedo lakberek, csokkeno munkaberek, stb.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.09.29. 01:01:13

@monománia: "..aligha van rajtad kívül élő ember, aki nem lenne tisztában vele, hogy az európai életmód árát a többi kontinensen élők fizetik meg,...(te azért a gyerekmunkáért vagy felelős, amibe az olcsód ruháid kerülnek..."

Huh, ez kisse a "mentsuk-meg-afoldet-es-ne-zsakmanyoljunk-ki-senkit" kategoria...:) ahogy mondjak, "life is not fair", barmilyen brutalisan is hangzik. Tudjuk, hogy a kommunista egyenlosdi sem hozhat javulast, mert egyszeruen nem mukodik. Kapitalizmust nem alapjaiban kell elitelni, es fo gonosznak kikialtani, mert azert jo oldala is van, azt hiszem, ezzel egyeterthetunk.

2015.09.29. 06:07:17

@monománia:

Gondolom te is minden nap szétosztod a vagyonodat a szegényeknek nem? Egy idióta kollegám jut eszembe, aki azért utalja a focit és borult ki, hogy nézem a focivébét, mert a stadionok építésénél kizsákmányolják a munkásokat.

Szép dolog az egyenlősdi, ha mindenki hisz benne, erről papolok már egy ideje. De ha te hiszel benne, Ahmed pedig nem, és szerinte csak egy elpusztítandó hitetlen vagy, akkor te meg fogsz halni, és minden hozzád hasonló idealista hippi is, és a világ pedig Ahmedekkel lesz tele. És Európában is pont olyan állapotok lesznek, mint jelenleg Szíriában vagy Irakban.

tanato 2015.09.29. 07:23:38

@Mirjam2: Ez már legyen a németek gondja.Amit én ehhez hozzá tudok tenni csak az hogy a már évek,évtizedek óta Németországban élő muszlim közösségnek kéne ebben az integrációban nagy szerepet játsaznia

tanato 2015.09.29. 07:24:58

diggerdriver · diggerdriver.blog.hu 2015.09.28. 21:06:27
@tableno: Kösz Tab, jó hogy itt vagy.
Mi sok mindenben nem értünk egyet aztán a végén mégis...
:)))))))))))))))))))))))))))))))))
Azt veszem észre hogy a józan gondolkodás mostanában mintha hiánycikk lenne.
A leggyakoribb mondat ami elhangzik hogy "nem akarok együtt élni a bevándorlókkal(hordával, csürhével stb...)"
Üzenném nekik hogy márpedig együtt fogsz bazdmeg ha akarod ha nem.
Nem kérdés hogy Európa mit tehet. Befogadónak kell lennie és emberségesnek. Ez az egy út létezik.
Hogy aztán ez az út hogyan folytatódik az a nagy kérdés.
Ha megengedő lesz Európa akkor vége. Akkor elmegy szélsőjobb irányba benácul és a következmények beláthatatlanok.
Ha befogadó lesz és következetesen kemény akkor sikerre van ítélve.
A másik oldaltól még megoldási javaslatot nem kaptam.
"nem akarok együtt élni velük". Itt megakadt a lemez.
Kevés blog van ahol normális a hangnem. A Határátkelő az egyik.
Hogy ezt milyen áron érte el azt lehet vitatni de az eredményt nem.
Válasz erre

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2015.09.29. 07:47:56

ha már szóba került a felső-ausztriai választás, az alábbi két linket ajánlom. az első a szavazók áramlását mutatja - elég látványos, tulajdonképp helycsere történik az ÖVP és FPÖ között (ez Stájerországban is ugyanígy történik, Karintiában pedig Haider óta zajlik), illetve az SPÖ is sínyli ezt a folyamatot.
derstandard.at/2000022871560/FPOe-erzielt-die-meisten-ihrer-Zugewinne-von-OeVP

a második térkép pedig azt jelzi, hogy az FPÖ ott szerezte a legtöbb szavazatot arányaiban, ahol legkevésbé jelentek meg menekültek - azaz működött az ellenségképző gyűlöletkampány, pont ugyanúgy, ahogy Magyarországon is működik.
derstandard.at/2000022918551/Blaue-Hochburgen-mit-wenig-Kontakt-zu-Fluechtlingen

ami az FPÖ szalonképességét illeti: nem, nem szalonképes és itt külön kiemelném a Burschenschanksball / Akademikerball évenkénti eseményeit. viszont kerüljenek egyszer csak vezető pozícióba és elég gyorsan le fog esni az amúgy pragmatikus osztrákoknak is, hogy jelszavaikon túl pont saját szavazótáboruk jár majd legrosszabbul.
annyira pedig egyetlen osztrák - így az FPÖ - se elvakult, hogy a befizető eu-s polgárokat támadnák. munkavállalókra és járulékokat fizetőkre óriási szüksége van Ausztriának.

október 11-én bécsi önkormányzati választás, már most borítékolható a kékek első vagy második helye - és versenyben vannak a polgármesteri székért.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2015.09.29. 07:59:54

@Zsuzsi65: 30 éve még igen. pont Budapest kapcsán viszont meg kell jegyezzem, sokat nyom a latban, hogy a '90es évek elejéhez képest jelentős módon átalakult a város lakossága az elmúlt 20-25 évben: egyrészt rengeteg vidéki fiatal költözött Pestre és számukra teljesen más és új volt, ahogy Pest működött, másrészt 2005 óta legalább ugyanennyien külföldre költöztünk Pestről. és ez is nagyon látszik a pesti utcákon.
az már csak egy adalék, hogy olcsósága miatt páneurópai partihely a hetedik és ugyan fontos a turizmus, ám ahogy a Szigetre sem pénzes fiatalok érkeznek, Budapestre (és Mo-ra) sem a pénzes, pénzt költeni tudó turisták érkeznek. pl Prága legalább duplaakkora bevételt teremt hasonló vendégtömeg mellett.

2015.09.29. 08:11:35

@adamskij:

Nem szalonképes? Hát én mást látok magam körül... Egyre többen beszélnek nyíltan az FPÖ szimpátiájukról, ez pár éve még nem így volt. Azzal, hogy hangnemet váltottak, és főleg azzal, hogy most már tömegbázisuk is van, elfogadottá váltak, mint politikai erő. Persze, sokaknak nem tetszik ez, de attól még egyre inkább ez a tendencia. Már nem lehet egy marginális kis pártként tekinteni az FPÖ-re. Abban egyetértünk, hogy ha kormányra kerülnének, akkor valószínűleg hamar kiderülne, hogy nincs varázslat a tarsolyukban, és pont olyan csúfos vége lenne, mint a karintiai ámokfutásuknak. Lásd pl a Hyppo botrány és társai.

Főgebra 2015.09.29. 09:07:52

@Ödenburger [Hu/At]:

Erről a vitáról rögtön Sir Winston jutott eszembe, aki szerint:

"A békéltető abban a reményben eteti a krokodilt, hogy őt fogja megenni utoljára!"

soad1221 2015.09.29. 09:17:46

@tanato: legyen, de szerintem meg pont jó irányba mennek. Sokkal erősebbnek érzem ma a józan hangokat, és inkább abba az irányba mozdul Mo és Európa is...

soad1221 2015.09.29. 09:24:50

@montroyal ( CAN qc): ezt nem tudom, lehet hogy ilyenek az arabok, meg lehet, hogy nem, nincs tapasztalatom. Tény, hogy a neveltetés alapjaiban meghatározza milyen lesz egy ember, de általánosan a gyerekekről nem lehet mondani, hogy szar neveltetésük van. a lényeg az akart lenni, hogy a tanárok ne sírjanak, hogy milyen szörnyű gyűlölet árad a gyerekekből, mert ez egyrészt nem igaz (tanárként nem ártana tudni, hogy különböző helyzetekben hogyan viselkednek), másrészt az ő feladatuk ezzel abban a helyzetben foglalkozni.

nyuszigonosz 2015.09.29. 09:40:16

@Mirjam2: Nem óvónö hiány van, óvoda hiány van. És van elég képzett nevelö/nevelönö is, meg tanár/nö is, csak nem elég napközi, iskola, vagy egyáltalán munkahely számukra.
Az óvonöket sem fizetik túl. ( ezért is az utóbbi idök óvóda- napközi strájkjai) Nem csoda, ha évekig keresnek ugyan a végzettségüknek megfelelö munkahelyet míg végülis máshol helyezkednek el. Ugyanez van a föleg pályakezdö tanárokkal is, de nemcsak velük.

soad1221 2015.09.29. 09:44:29

@monománia: értem én, hogy világbéke meg minden, meg én is pacifista vagyok, de azt a tényt sajnos el kell fogadni, hogy nem mindenki ilyen. Egyrészt itt Európában sem, de bármennyire is szeretnéd annak látni, európán kívül sem. Sajnos.
Na most, ha ezt a tényt elfogadtuk, akkor egészen pontosan mit is vársz el, hogy minden pacifista maradjon hű az elveihez és ha a gyerekei és saját élete amiatt veszélyben van, na szóval még akkor is? Mert hajrá nem tart vissza senki.
Akkor nézzük a gyerekmunkát. Szóval nagyjából 50-100 évvel ezelőtt ez ugye Mo-n, Európában és a teljes ma nyugati világnak nevezett helyen pont ennyire jelen volt. A mindennap része. Bizonyos szempontból még most is, de a törvények, és a nyugati fejlődésnek nevezett valaminek lett az egyik eredménye, hogy ez itt nagyon erősen visszaszorult. Aztán jött a tankötelezettségnek nevezett valami, ami pedig lehetőséget ad, a kényszerű, de már betiltott munka helyett a gyerekeknek.
NA most én nagyon szeretném, hogy Kína és Észak Korea tegyen ugyanígy, tiltsa meg a gyerekmunkát, üldözze azt aki erre kényszeríti, és adjon alternatívát az oktatással.
Nem szeretném, követelem!
A disznófejű szerinted megteszi? Szerintem nem...

egyébként halkan jegyzem meg, hogy mirjam pont az aki elfogadta, hogy szaudiban picit mások a játék szabályok és nem próbálja rájuk erőltetni a nyugati gondolkodást, amit viszont elvár attól, aki idejön...

soad1221 2015.09.29. 09:46:38

@tanato: ha ez lesz a németek gondja, akkor nekünk is ez lesz a gondunk. legalábbis amíg van EU, ezek a problémák éppúgy jelen lesznek itt is... pontosabban jelen van

soad1221 2015.09.29. 09:51:39

@nyuszigonosz: nem tudom, hogy ott mi a helyzet, de Mo-n, ezen belül Bp-en, nagyon nagy a hiány. nem csak az épület hiányzik, hanem a meglévő óvódában az óvónő is.. konkrétan tegnap szóltak a szülőknek, hogy ha van bárkinek akár csak gyakornok ismerőse, akkor szóljon neki és jelentkezzen a vezetőnőnél....

2015.09.29. 11:19:19

@nyuszigonosz: Nem tudom hol laksz Nemetorszagon belul, en par evvel ezelott Bajororszagban kotottem ki es eleinte gyerekekkel kapcsolatos munkat kerestem mert ebben van gyakorlatom (vegzettsegem nincs), es nem beszelek tul jol nemetul. Szamomra az derult ki hogy nagy hiany volt ovonokbol, konkretan olvastam egy cikket a helyi ujsagban hogy Gorogorszagbol importalnak kepzett ovonoket es fizetik a nemet nyelvtanfolyamot nekik mert nincs eleg helyi munkaero. Sok kisgyerekes csaladdal beszeltem abban az idoszakban, reszben nemetekkel reszben kulfoldiekkel, mindegyik azt mondta hogy nehez ovodai helyre bekerulni. Nekem ajanlottak munkat nemzetkozi ovodaban, annak ellenere hogy nem vagyok szakkepzett - azert nem vallaltam el mert valoban nem volt jo a fizetes, csaladoknal dolgozni sokkal jobban megerte. De egyaltalan nem tunt ugy hogy tulkinalat lenne ovonokbol, mar csak azert sem mert egy munkanelkuli ovono nyilvan szivesen elmenne nannynek, ezek a csaladok meg ketsegbeesetten kerestek nannyt pedig a kereset sem volt rossz.

2015.09.29. 11:27:22

@tanato: Szoval beraksz egy cikket ami arrol szol hogy milyen jol jar Nemetorszag a menekultekkel, majd amikor leirom hogy szerintem miert nem, azt irod, az a nemetek baja :). Egyebkent 'a nemetek' gondja az en gondom is, meg meg jo nehany masik kommenteloe. Meg akar a te gondod is lehet kozvetetten, Mo. azert nem fuggetlen teljesen Nemetorszagtol.

Ez a 'muszlim kozossegnek kene integralnia' meg annyira elszallt elkepzeles, a torokok miert probalnak a szireket, afganokat stb. integralni akiket 1. utalnak es 2. nem beszelnek kozos nyelvet veluk, es 3. miert probalna egy muszlim egy masik muszlimot egy nyugati orszagba integralni. Torokorszagba sem igazan akartak beintegralni a ketmillio szirt, ezert jonnek mind Europaba.

nyuszigonosz 2015.09.29. 11:31:50

@Mirjam2: Elsösorban pont gyerekekkel kapcsolatos munkákra ( a privát munkaadókon kívül) nem alkalmaznak németül nem jól tudó munkaeröt, mert a felekezeti óvodákon kívül az oktatás állami dolog. Hogy Görögországból importálták volna valaha is az óvónöket, ez álhír lehetett. :-)
Ugyanis az itt született, német anyanyelvü és itt képesített óvónök és nevelönök között is nagyon sok a munkanélküli.
Pedig szükség lenne több óvodára, és föleg napközire, óvodai és napközi hely is kevés van, perszehogy a szegény szülöknek jobb lenne, ha több lenne, de: nagyon lassacskán lesz több, mert az állam pénze valahogy mindig másra kell, mint erre.

nyuszigonosz 2015.09.29. 11:39:00

@Mirjam2: Amúgy a szakképzelten óvónöket még orsszabul fizetik, maximum óvónö segítségként alkalmazzák.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2015.09.29. 11:40:40

@Ödenburger [Hu/At]: azért az FPÖ Haider óta sosem volt kis párt, legfeljebb nem volt esélyük hatalomba jutni. most viszont van, ráadásul program és elképzelés nélkül (így lehet igazán nagy kárt okozni). Hypo-Adria ügyben viszont más pártok (pl ÖVP, SPÖ) is nyakig sárosak és sokaknak nem érdeke a tisztázás.

eddig is tudni lehetett, hogy a hagyományos nagykoalíció támogatása évről-évre fogy, vagyis előbb-utóbb bele fognak nyúlni a most még elérhető és egészen bőkezű támogatási és segélyezési rendszerbe. hogy ez származási alapon (fpö) - ez mondjuk ellentétes az EU-joggal - vagy befizetések arányában (neos) történik majd, illetve ennek milyen kombinációja kap teret, a következő évek-évtized egyik fő kérdése az osztrák belpolitikában (szigorúan) szerintem.

2015.09.29. 11:49:39

@soad1221: Abszolut nem szeretnem, es teljesen elkepzelhetetlen is, hogy olyan legyen a rendszer barmilyen nyugati orszagban mint itt Szaudiban csak forditva; az kb. azt jelentene hogy mindenkinek keresztenynek kell lenni de azon belul is csak a reformatus es katolikus egyhaz elfogadhato; minden mas vallas gyakorlasa szigoruan be van tiltva, ha feljelent a szomszedod mert rajott hogy titokban buddhistak imadkoznak a lakasodban, letartoztatnak; minden nonek kotelezoen piros szinu miniszoknyaban kell jarni ami nem lehet a terd felett ot centinel hosszabb, es rendorok maszkalnak a varosban akik szukseg eseten bottal utik a fedett terdeket; ha a husvet elotti bojti idoszak alatt barkit husevesen kapnak nyilvanos helyen, deportaljak; aki elhagyja kereszteny hitet, kivegzik; az iskolakban tilos megemliteni a keresztenysegen kivul barmilyen mas vallast, vilagnezetet, nem kereszteny unnepeket, szokasokat; tilos nem kereszteny unnepet unnepelni; tilos nyilvanos helyen olyat mondani hogy pl. 'boldog kinai ujevet' :)))

En nem ezt szeretnem Europaban, csak azt hogy Europa ne legyen egyre inkabb olyan mint Szaudi Arabia. Egyebkent en sokakkal ellentetben nem gondolom hogy Szaudi szornyu hely, en jol erzem magam itt, mar megszoktam, sot meg is szerettem sok szempontbol; de ugyanugy ahogy nem lenne jo ha Szaudit eroszakosan meghoditana egy nyugati kisebbseg, nyilvan ennek az ellenkezoje sem lenne jo Europaban.

2015.09.29. 11:59:16

@nyuszigonosz: Nem hiszem hogy alhir volt, egy teljesen hetkoznapi ujsagban jelent meg es fenykepek is voltak meg minden. En nyilvan nem az allami szektorban kerestem munkat, viszont a privat szektorban nagyon is sok munka volt ezen a teruleten es viszonylag jol kerestem (persze jo referenciaim voltak Londonbol es folyekonyan beszelek angolul, annyit meg nemetul is amit kisgyerekhez kell). A nemzetkozi ovodaban azt hiszem a szakkepzett ovonoi fizetesnek felelt meg amit ajanlottak (angolul magas szinten beszelo emberre volt szukseguk es annyira nem tolongtak a jelentkezok), de igy sem erte volna meg nekem.

2015.09.29. 12:01:53

@nyuszigonosz: Fel perc alatt talaltam ezzel kapcsolatos cikket: www.sueddeutsche.de/muenchen/griechische-erzieherinnen-in-muenchen-hilfe-aus-athen-1.1457930, biztosan tobb is van de most nincs idom keresni.

nyuszigonosz 2015.09.29. 12:04:20

@Mirjam2: Volt ténylegesen 2012-ben egy próba-projekt a görög óvónökkel: összesen 8 jött Münchenbe. Azok közül egy eleve Münchenben végzett egyetemet elötte a többiek nem beszélték a nyelvet. Szubvencionált lakhatás is volt, és hosszútávon nem jött be az elvárás.

nyuszigonosz 2015.09.29. 12:05:34

@Mirjam2: Mirjam, ezek mind olyan hírek, amik nagyon félreértelmezhetöek. Nagy tramtarával beindul egy ilyesmi és bedöglik. Akkor már nincs tramtara.

2015.09.29. 12:10:15

@Mirjam2: www.welt.de/regionales/muenchen/article108946620/Griechische-Erzieherinnen-retten-Muenchner-Kitas.html. Ez a Die Welt, remelem nem alhir :). Azt irjak hogy 'im Großraum München etwa 10.000 Erzieherinnenstellen unbesetzt sind. "Wir können den Kita-Dienst im Moment nur notdürftig erhalten, da es an qualifiziertem Personal fehlt."

www.bayerische-staatszeitung.de/staatszeitung/leben/detailansicht-leben-in-bayern/artikel/krisenhelferin-aus-griechenland.html

2015.09.29. 12:14:03

@nyuszigonosz: Egyebkent nekem hiaba magyarazol, mivel en konkretan abbol eltem - a korulmenyekhez kepest nem rosszul - egy ideig Nemetorszagban hogy olyan gyerekekre vigyaztam akiknek nem talaltak ovodai helyet, tehat nekem majdnem mindegy hogy mit hiszel ezzel kapcsolatban, mivel eleg konkret tapasztalatom van - bocs :). Ovodas koru gyerekem sincs, es nem is lesz, Nemetorszagban, igy mar csak ezert sem erdekel a kerdes, a ferjem unokai - ha lesznek - meg valoszinuleg nem ott fognak ovodaba jarni szoval tenyleg nem erint a tema.

2015.09.29. 12:18:43

@Ödenburger [Hu/At]: Angliaban is hasonlo zajlik - regen teljesen hulyenek neztek volna, es nem lehetett 'jobb' korokben emliteni, hogy UKIP-szimpatizans vagy, ma mar kezd egyre elfogadhatobba valni. Gondolom mas orszagokban is hasonlo folyamat zaljik.

nyuszigonosz 2015.09.29. 12:19:19

@Mirjam2: Megnéztem, amiket most ideraktál: ez mind ugyanaz, mind 2012-es hír, ugyanarról.

Tudod bizonyára van olyan óvonö Németország területén, aki nem beszél jól németül, mikor kezd ilyen helyen dolgozni, mert van. Magam is láttam pl. egy ilyen dokufilmet a tv-ben: kisebb Balti-tengeri sziget, gyerekek voltak, óvonö meg nem, míg most nem emlékszem melyik országból - Lengyelország, Csehország vagy Lettország... na nemtudom - egy hölgy oda ment férjhez és ovonö volt. Öt alkalmazta a község.

És bizonyára van több ilyen is. Sok múlik amúgy az ovodás gyerekek szülein is, mert: ök az elsök, akiknek a németül nem jól beszélö óvónéni nem felel végülis meg.

nyuszigonosz 2015.09.29. 12:24:14

@Mirjam2: Nézd, eszembe sincs neked bármit is magyarázni, mert minek.

Egy rakás szülö van, akik privát személyzetet alkamaznak, ha van óvodai hely, ha nincs. Legföképp, ha tényleg nincs, de akkor is ha esetleg lenne.

tanato 2015.09.29. 13:04:06

@Mirjam2: Tényleg a németek feladata az ott lévő menekülteket integrálni és a cikk szerint hosszútávon be fog nekik jönni/ha más miatt a nyugdíjhelyzet miatt biztosan./A régebbi muszlim közösségeknek is kutya kötelessége volna segíteni a vallás okán.Persze ha vetélytársat látnak az újabban érkezőkben,akkor kevésbé.De még mindig jobban szót érthet egy török egy szírrel NO.-ban mint egy lengyel bevándorló pl.

2015.09.29. 13:13:30

@adamskij:

Nemcsak a Hypo-ra gondoltam, most nincs meg az összes ügyük, de volt ott állampolgársággal kereskedéstől kezdve minden balhé a karintiai FPÖ környékén...

Ha már ki miért hibás:
diepresse.com/home/wirtschaft/economist/4831248/Arbeitsmarkt_Ansturm-der-Osteuropaeer?direct=4831575&_vl_backlink=/home/index.do&selChannel=107

Én pl a magas munkanélküliség miatt, ezek alapján...

2015.09.29. 13:27:21

@nyuszigonosz: Amint latod, azt irta a Die Welt hogy kb. tizezer betoltetlen allashely volt csak a Munchen regioban, de mindegy, azt hiszel amit akarsz. Biztosan rengeteg munkanelkuli nemet ovono van akik csak azert sem akartak Munchenben dolgozni harom evvel ezelott...

2015.09.29. 13:31:32

@tanato: 'még mindig jobban szót érthet egy török egy szírrel NO.-ban mint egy lengyel bevándorló pl.'

Egyreszt nem hiszem hogy igy van, masreszt ez kb. olyan mintha tolem varna a szaudi kormany hogy majd en integralom az ausztral bevandorlokat a szaudi kulturaba :)

Pernilla 2015.09.29. 13:43:16

@Mirjam2: az meg mindig sokkal közelebb all, gondolom te nem rühelled az ausztralokat, mint a törökök a szireket :D

2015.09.29. 13:57:27

@Pernilla: Ez igaz, de szerinted mennyire lennek motivalt arra hogy a szaudi kulturaba integraljam oket? :) Ausztral testverem, hagyj fel bunos szokasaiddal, ne latogasd tovabb a lakoparkokban berendezett kocsmakat mert megbetegszel a hazilag keszitett alkoholtol, es tanulj meg szepen a nemednek megfelelo oldalra allni a McDonaldsban mert ezt kivanja meg toled a szaudi nemzet...

Pernilla 2015.09.29. 14:16:31

@Mirjam2: ez igaz :-)
Csak azt akartam kiemelni, hogy a törökök a szireket nem hogy integralni nem akarjak majd, de siman oriasi feszültsegek lehetnek majd köztük. De ne legyen igazam...

2015.09.29. 14:51:10

www.origo.hu/nagyvilag/20150928-a-svedek-egyre-jobban-szeretik-a-menekulteket.html

"A svédek 44 százaléka még több menekültet fogadna be, mint eddig. Február óta 18 százalékponttal növekedett azoknak az aránya, akik szerint további menekülteket kellene befogadni – derült ki az Ipsos legfrissebb felméréséből."

tanato 2015.09.29. 15:14:44

@Mirjam2: No arra gondoltam hogy pl. járhatnak egy mecsetbe vagy ramadánkor összejöhetnek egy kis beszélgetésre a régebbi törökök és az új szírek és mint újak kérhetnek tanácsot a régebben ott lévő törököktől német szokások ügyében pl.Szerintem kivitelezhető gondolat,Te is segítenél pl. egy frissen érkezett bolgárnak Szaúdiban hogy ott merre hány méter.

Pernilla 2015.09.29. 15:15:47

@Ödenburger [Hu/At]: kivancsi vagyok, svedeknel mikor esik le a rozsaszin szemüveg. Eddig egesz biztosan pillanatragasztoval ül rajtuk.

tanato 2015.09.29. 15:19:50

@Pernilla: Ne legyen igazad,persze ha riválisokat látnak bennük akkor igaz lehet.De mire való egy közös vallás ha nem arra hogy idegenben segítsék egymást.A zsidók is segítik egymást harmadik államban hiába egyik zsidó magyar anyanyelvű a másik meg lengyel segítik egymást pl az USA ban,ha mással nem egy közös dumával a zsinagógai program után.Pl. FR.-bel tartózkodásom alatt nekem is segítettek a protestánsok istentisztelet után.Pl. háromszor is meghívtak magukhoz ebédre különböző családok,lelkészek,amikor megtudták hogy egyedül tartózkodom ott. és kelet európai vagyok.

2015.09.29. 16:35:46

@Ödenburger [Hu/At]: Ezek azok a svedek akik meg nem lattak az elhiresult videot (es ez csak egy a sok ezer hasonlo kozul :))): www.youtube.com/watch?v=g0sRmpvdIIk

2015.09.29. 16:43:18

@tanato: Egyreszt egyaltalan nem biztos hogy en barmiben is segitenek valakinek csak azert mert o is kelet-europai, masreszt pedig amirol te beszelsz, annak nagyon keves koze van az integraciohoz. Pont hogy kontraproduktiv ha sokan vannak egy helyen egy teljesen mas kulturaju kozossegbol, mert az eloiteleteket erositik egymasban, ahelyett hogy beilleszkednenek. Pl. ha te egy kereszteny kozosseg tagja lennel Szaudi Arabiaban (ami mellesleg illegalis de ezt most hagyjuk), akkor meg kevesbe lennel nyitott a szaudi kulturara mint egyebkent.

Muscari 2015.09.29. 19:49:25

@Mirjam2: ez azert is lehet, mert az itt elok a vallast is egyfajta identitas-megorzokent hasznaljak. Mar regebben belinkelt valaki egy cikket az anyaorszagban es Hollandiaban elo marokkoiakrol. A Hollandiaban elok sokkal konzervativabbak voltak, mind az oltozkodesben, mind az egyeb tradiciok koveteseben.

tanato 2015.09.29. 21:18:57

@Muscari: Mert már régebben eljöttek és azt a tradíciót,öltözködést használják amit akkor ott használtak,közben meg eljárt felettük az idő.Mint a régebben kiment magyarok,az akkor az anyaországban használt szlengeket,kifejezéseket használják,amit már itt elfelejtettek.

tanato 2015.09.29. 21:20:02

@Mirjam2: Pedig illene egy vallási közösségnek segíteni egymást harmadik országban,sajnos hogy nem így van.

M. Péter 2015.09.29. 22:41:45

@Ödenburger [Hu/At]: Senki sem fogja megakadályozni őket, hogy többet fogadjanak be, ha tényleg ennyire akarják.

Muscari 2015.09.29. 22:47:02

@tanato: igen, kicsit megall veluk az ido.

Bredpitt Monika 2015.09.30. 06:48:04

@tanato: nem kerdeztem, de pont ez a lenyeg szerintem, akinek frocsog a szaja annak kerdezes nelkul is frocsog, ok elik a kis videki eletuket bekeben

tanato 2015.09.30. 07:10:00

@Bredpitt Monika: Így van sokszor kérdezés nélkül is mondják ha szóba kerül.De talán mintha alábbhagyna a lendület néhány napja.Előbb utóbb más témák jönnek,reméljük.

Muscari 2015.09.30. 07:24:11

@wuaaa: Angliaban le van tiltva :-(

wuaaa 2015.09.30. 08:09:11

@Muscari: Múltkor Macamuca nem tudta megnézni a videót, most meg te sem.... pedig ez még csak nem is magyar... UK felhúzta a virtuális kerítést?
Na mindegy... és itt? www.dailymotion.com/video/x37z17h

_Epikurosz_ 2015.10.01. 18:09:47

Lehet egy kérdésem? Mennyire megbízható ez a forrás? www.aina.org/

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása