oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. szeptember 02. 06:49,  A jó döntés az, ami szívből jön 162 komment

2015. szeptember 02. 06:49 Határátkelő

A jó döntés az, ami szívből jön

Sok minden felmerül, amikor az ember a határátkelést fontolgatja, ezek persze a leggyakrabban racionális érvek. Talán éppen ezért ragadott meg Péter írásának a vége, amiből aztán a poszt címe is lett: a jó döntés tényleg az, ami szívből (vagy szívből is) jön. Irány tehát Németország!

nemetorszag_frankfurt_foto_flickr_com_nigel_s_europe_beyond.jpg(fotó: flickr.com / Nigel's Europe & beyond)

„Régóta olvasom a Határátkelő oldalát, az egyik legjobb magyar oldalnak találom, nagyon örültem, mikor létrejött. Szinte minden írásban találok valamilyen értékes vagy érdekes információt, amiből tanulhatok, tapasztalatot meríthetek. Nagyon tetszik a Határátkelő személyének mindig pozitív hozzáállása - akiről mellesleg a több év óta sem tudom, hogy kicsoda. :)

Időközben volt olyan érzésem, hogy a sok negatív komment miatt bizonyos témák szűrésre fognak kerülni. Örülök, hogy ez nem következett be, és továbbra is változatosak a megjelenő bejegyzések legyen szó praktikus gyakorlati tanácsokról, egzotikus országokról vagy a Magyarország és én pályázatról. Sokat kaptam az oldaltól, s most hátha valaki ebből az írásból is tud valamit meríteni.

Kezdetek

Pár hét eltéréssel épp 7 éve, hogy kijöttem ide Frankfurt mellé Németországba informatikusként dolgozni, 29 évesen. Budapesten tanultam majd dolgoztam, de nem sikerült megszeretnem a nagyvárost. Így hát elkezdtem munkát keresni vidéken és német nyelvterületen.

Nálam csak az jöhetett szóba, mert egy németországi gyermekkori látogatást követően nagyon szimpatikusnak találtam az országot. Végül Németország jött össze, magyar cégen keresztül.

A munka nem tetszett, szinte semmit nem beszéltem németül, lelkileg kezdtem szétcsúszni a magányban, közben pedig hívtak a szülővárosomból, hogy lenne munka. Egy hónap után hazajöttem és elvállaltam.

Sajnos nem váltotta be a reményeket se kihívás, se pénz terén, így ismét elkezdtem a német keresést. Közben még abba sem voltam biztos, hogy ki akarok-e egyáltalán menni.

A páromnak jó munkahelye volt, így ő nem akart menni, szülők is a városban, de én meg nem éreztem jól magam. Közben volt évfolyamtársammal, barátommal megbeszéltük, hogy megpróbálunk egyszerre kijönni.

Aztán jött először neki, majd nekem egy lehetőség és sikerült kijutnunk. Utána, mikor találtunk albérletet, jöttek a lányok is. Az nálunk szóba sem került, hogy kint nem a szakmánkban fogunk dolgozni.

Kijutottunk

Az első 3 év jóval nehezebb volt, mint gondoltuk. Alig beszéltük alapszinten a nyelvet, így óriási volt a stressz, hogy kiraknak. A nyelvi problémák miatt a németek szemében lényegében más ember voltam, nem jött át az egyéniségem.

A nyelvérzékem egy katasztrófa egyébként. Előtte már toltam otthon a németet több éve, de sokat nem segített. Ami viszont óriási pozitívum volt, az a rengeteg magyar a környéken, ami valamennyire tudta kompenzálni a nyelvtudás hiányából fakadó társaság hiányát.

Emellett már az elején, mivel hívők vagyunk, sikerült eljutnunk egy evangélikus német házicsoportba, ahol nagyon kedves, velünk egykorú embereket ismertünk meg. Minden héten egyszer találkozunk és tanulmányozzuk a Bibliát, azóta is.

Első baba

Két-három évet terveztünk, ahogy a barátaink is, akik kijöttek velünk. Ők azóta visszamentek, mert nekik nincs bajuk Budapesttel. Nekünk igen, így azóta tologatjuk.

Közben fölmondtam a munkahelyemen és vállalkozó lettem. Ez azt jelenti, hogy külsősként dolgozom projekteken, vagy ha nincs, akkor kvázi munka nélkül vagyok, és új projektet keresek.

Aztán megszületett a kisfiunk. Nagyon örültünk neki. Életünk megváltozott ugyan, de nagyon cuki volt. Aztán pár hónapra rá elkezdett sípolni a fülem (tinnitus), miután bementem egy élelmiszerboltba, ahol ment a tűzjelző.

Addig a pontig úgy gondoltam, keményebb vagyok, mint az átlagember, azóta ez megváltozott. Mindig toltam a dolgokat, ami a csövön kifért, feleségemmel is akkoriban sokat vitatkoztunk, és azért annyira nem éreztem jól magam a magyarhoz képest silányabb szociális kapcsolatok miatt. Valószínűleg ezek is problémák voltak.

Teljesen bepánikoltam, hogy így kell leélnem a további részét az életemnek. A fülsípolás ugyanis sokszor nem gyógyítható. Fél évig küzdöttem mindenfélével. Akkor felmerült, hogy tényleg vissza kell költözni, egészségüggyel alig volt tapasztalatom a németeknél.

Aztán a végén kaptam infúziót is és valamennyire enyhült a sípolás, vagy megszoktam. Nem tudom. Egy évre rá helyrejöttek a dolgok, és azóta megpróbálom jobban kímélni magam.

Második baba

Tavaly megszületett a második gyerekünk, kislányunk. Nagyon örültünk neki, viszont sajnos nem teljesen egészséges. Az első hónapot a frankfurti intenzíven töltötte, egy ritka betegség enyhe formáját diagnosztizálták nála.

A második hónap, mikor hazakerült az brutális volt. Állandóan sírt, csak étellel lehetett megnyugtatni, de evés közben meg elfelejtett lélegezni és fulladozott. Feleségem édesanyja kijött segíteni, aztán mikor már kimerült, akkor fogadtunk egy erdélyi au-pair lányt, mert ketten nem tudtunk volna megbirkózni a feladattal.

Még korábban, mikor nem volt projektem, voltam kint Böjte Csaba egyik gyerekotthonában önkénteskedni egy hetet és ott sikerült megismerkedni vele. Innen is köszönet a segítségéért. :)

Majdnem minden jó

Azóta a kislányunkat rengeteg helyre vittük, tornára, fejlesztésre, Magyarországon is mikor ott voltunk, és hála Istennek, jól alakulnak a dolgok. Kb. 3 hónappal van lemaradva és egy frankfurti genetikus orvos pár hete azt mondta, hogy szerinte szerencsénk van, de majd csak ovis korában derül ki, hogy mennyire egészséges. Itt megjegyzem, hogy a magyarok jobbak kezelések, tornák tekintetében, Európában szerintem élen járnak.

Így 7 év után mondhatom, hogy most már lényegében minden kerek. Egy kivétellel. Nekem gyerekkori álmom, hogy karitatív tevékenységet is végezzek, és ez is egy oka volt a kiköltözésnek, hogy pénz gyűjtsek arra, hogy legyen időm rá.

Ezt a projektet sikerült elkezdeni: magunkhoz vettük azt a lányt Böjte Csaba egyik otthonából, akit már korábban keresztgyerekünkké fogadtunk és közben 18 éves lett. (A programot ide kattintva lehet elérni.)

Most jár itt nyelvtanfolyamra és a cél, hogy el tudjon menni au-pairnek, majd pedig adott esetben tanuljon, leérettségizzen. Persze ez hosszútávon nem működik, hogy mindig lakik nálunk valaki.

Így ez az egyik érv, hogy visszamenjünk, mert ott jobban szükség van a segítségre. A másik érv az a nyelv. Anyanyelven beszélve az ember jobban érzi magát, pillanatok alatt kapcsolatokat épít.

Németország – Magyarország?

Életem egyik legjobb döntése volt, hogy le tudtam küzdeni a gyávaságomat és elhagytam a komfortzónámat: kijöttem. Mert nekem erről is szólt a történet.  Egy önismereti tréningnek is felért az első időszak.

Németország lenne a kedvenc országom, ha a német az anyanyelvem lenne. Nagyon bejött. Minden jól le van szabályozva, átlátható, kiegyensúlyozott, derűs emberek. Hisznek abban, hogy szorgalommal, kitartással minden elérhető, mindenhonnan föl lehet állni, csak rajtunk múlik.

Gyerekkoromban, józan paraszti ésszel így képzeltem el, hogy működnie kell egy országnak. Aztán ezt az elképzelésemet teljesen el is felejtettem, mígnem kijöttem, és rácsodálkoztam, hogy nahát, így képzeltem el gyerekkoromban.

Magyarország lenne a kedvenc országom, ha látnám, hogy mindenki szorgalmas és tolja a dolgokat, mindent beletesz a képességeinek megfelelően. Sajnos nem így van, de ettől még sok barátságos, szeretetteljes emberrel találkozom, nagyon jól érzem magam, mikor látogatóban ott vagyok. Közvetlenek az emberek.

Valószínűleg mikor kisfiunk iskolába megy, 2-3 év múlva visszaköltözünk Magyarországra, de a feleségem már annyira nem akar. A jó döntés az, ami szívből jön, az az utunk. Meglátjuk.”

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Németország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr317752156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.09.02. 07:10:34

Elég csapongó de jó írás. Olyan se veled se nélküled állapot.

Én is gondolkodtam rajta hogy magamhoz veszek egy 18 éves lányt de még nem mertem mondani az asszonynak…
:)))))))))))))))

©________ 2015.09.02. 07:26:31

Nekem tetszik
Bar a nyalas resznel latszik,hogy berposzt:-)

csőcsere 2015.09.02. 07:29:29

Ezek szerint a 18 éves lány nem csak nekem tűnt fel. :-))))))

tanato 2015.09.02. 07:58:14

@csőcsere: Kettő lány ,egy erdélyi au-pair,meg egy örökbefogadott.nyilván az elsőnek funkciója van a beteg gyermek mellett és pénzt is kap érte.Gondolom azért a második is besegít a feleségnek a háztartásban.

FeketeMacska73 · http://olcsomobilhivas.hu?ajanlom=1ha 2015.09.02. 08:12:54

minek visszakoltozni. szabaduszokent nyaron Mo-n vagytok, gyerek szokja a magyar nyelvet amugy meg nemet suli. Tok felesleges koltozni.

HardPötty 2015.09.02. 08:39:02

A racionàlisan gondolkodó emberek sokszor fenn akadnak a szívvel döntő emberek döntésein. Tudom mert én is a szívemre hallgatok. Nagyapám súlykolra ezt belèm. Azt tartotta hogy túl rövid az èlet ahhoz hogy ne a boldogságot vàlasszuk. A boldogság vàlasztásàhoz pedig a szívedre kell hallgatni. Az az igazi màzlista akinek az agya és a szíce is ugyan azt súgja. Na ennyi lett volna mára az életviteli tanácsadó rovat. :))))

Muscari 2015.09.02. 08:42:19

@tanato: szerintem a kettő az ugyanaz.

Muscari 2015.09.02. 08:45:00

Sok szerencsét és jó egészséget kívánok a posztolónak és családjának.

Nehéz döntés, de ha a kisbbik gyereknek problémái lesznek az oviban és az iskolában, akkor szerintem jobb, ha maradnak.
Sajnos van, akinek nehezebben megy a nyelv, nem vagyunk egyformák. Szerintem nem sza

Muscari 2015.09.02. 08:46:09

Nem szabad feladni.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.09.02. 08:49:57

"Az nálunk szóba sem került, hogy kint nem a szakmánkban fogunk dolgozni."
Ez nagyon szimpatikus.
A döntés nem egyszerű, ésszel sem, meg szívvel sem.

tanato 2015.09.02. 09:04:06

@Muscari:" Utána mikor sikerült albérletet találni,jöttek a lányok is."

**mimi** 2015.09.02. 09:19:25

@tanato:
ez a két (akkor még ) barátnőre vonatkozott szerintem

@diggerdriver: de nagyon hölle vagy ! :)

fhdgy 2015.09.02. 09:27:07

@svájci sapka (ch): Nagy probléma lenne, ha valaki informatikusként nem tudna külföldön elhelyezkedni a szakmájában. Mondom ezt programozóként.

Szerintem az informatikus, programozó nagyon elöl van abban a sorban, ahol azt nézzük, hogy egy szakma mennyire konvertálható egy határátkelés esetén.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.09.02. 09:30:58

@fhdgy: Nézd, szerintem függetleníteni kell a szakmától a dolgot. Engem mindig ver a víz, amikor x az n.-en db. diplomával elmegy valaki mosogatni. Az IT-n kívül is van élet, van eladható szakma.
:)

tanato 2015.09.02. 09:35:19

@**mimi**: nekem nem egyértelmű,először beszélt egy au-pairről azután meg egy magához vett lányról.

**mimi** 2015.09.02. 09:37:53

@tanato:
én ebből gondoltam

"A páromnak jó munkahelye volt, így ő nem akart menni, szülők is a városban, de én meg nem éreztem jól magam. Közben volt évfolyamtársammal, barátommal megbeszéltük, hogy megpróbálunk egyszerre kijönni.

Aztán jött először neki, majd nekem egy lehetőség és sikerült kijutnunk. Utána, mikor találtunk albérletet, jöttek a lányok is. "

de lehet tévedek :)

fhdgy 2015.09.02. 09:39:15

@svájci sapka (ch): Persze, hogy van élet az IT-n kívül is. Én is "csak" annyit írtam, hogy nagyon elől van a listán és nem azt, hogy tuti legelől.

Viszont vannak olyan diplomák, amiket csak vért izzadva lehet külföldön használni és nem büfé-ruhatár szakokra gondolok. Pl. egy magyarnyelv és irodalom tanárnak nyílván más a lehetősége. Egy magyar válóperes ügyvéd sem lenne könnyű helyzetben. Biztos, hogy lehetne folytatni a sort, komoly diplomák esetén is.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.09.02. 09:41:37

@fhdgy: Persze. :)
Egy tanár diploma sok esetben hátrány, de -szerintem - sok múlik az egyénen is.

Hari Seldon 2 2015.09.02. 09:47:34

@diggerdriver:
:-)
Szerintem olvassa. Beszéld meg vele...
Kíváncsi leszek, holnap melyiktek lesz itt.
(a másikotok meg a kórházi intenzíven)

fhdgy 2015.09.02. 09:50:10

@svájci sapka (ch): Természetesen. Az emberi tényező nem elhanyagolható.

Egészen más lenne a helyzet, ha mondjuk egy nyolcadikos gyerek tudná, tudhatná, hogy mondjuk 25-26 éves korában határátkelő szeretne lenni. Akkor nyílván másképp állna a nyelvtanuláshoz, és igyekezne jól konvertálható tudást szerezni. Biztos vannak ilyen gyerekek, de a többség ettől még nem ilyen. Ismeretségi körben is van olyan, hogy mindegy, hogy milyen diploma, csak diploma legyen. Így vagy úgy megcsinálja, aztán jön a megvilágosodás, hogy se itthon, se külföldön nem nyerő.

Hari Seldon 2 2015.09.02. 09:51:06

"Valószínűleg mikor kisfiunk iskolába megy, 2-3 év múlva visszaköltözünk Magyarországra, de a feleségem már annyira nem akar. A jó döntés az, ami szívből jön, az az utunk. Meglátjuk.”"

Egyrészt pont iskola miatt menni vissza?!? Ekkora hendikepet adni egy gyereknek, hogy a mostani oktatási rendszerbe vinni, szerintem nem okos dolog.
Másrészt nem értek egyet a jó döntés szívből jön-nel. Persze kell hozzá az IS, de elsősorban azok a dolgok mennek jól, amiket azért racionálisan IS átbeszélünk ELŐTTE.

tanato 2015.09.02. 10:01:23

@**mimi**: Lehet hogy igazad van,nem tlejsen egyértelmű.

LittleG (uk) 2015.09.02. 10:30:14

"Németország lenne a kedvenc országom, ha a német az anyanyelvem lenne. " Dettó. Azt hiszem.
Az hogy a feleségnek először nem akaródzott kimenni, majd most nem akaródzik visszamenni, szintén dettó :)
Lehet hogy a magyar gyógytorna jobb, de en bloc szerintem jobban jártak a német egészségüggyel, mikor baba volt. Otthon lehet észre se vették vagy nem (jól) diagnosztizálták volna, aztán hiába a jó gyógytornászok az országban...

bpetya75 2015.09.02. 10:30:33

@tanato:

Az szerintem egyértelmű, hogy a sztori elején a két barátnőről írt. Az nekem sem teljesen tiszta, hogy az au pair és a keresztlány ugyanaz e, de gyanítom, hogy nem.

Amúgy tetszett a poszt őszintesége. és a Böjte-féle vonal is.

Köszi, hogy megírtad!

LittleG (uk) 2015.09.02. 10:33:00

"Utána mikor sikerült albérletet találni,jöttek a lányok is."
mikor ezt a mondatot olvastam, először úgy értettem, hogy akkor belecsaptak a lecsóba, elkezdtek nőzni. Megi s álltam egy pillanatra. Csak utána említi, hogy hívők :)

bpetya75 2015.09.02. 10:34:27

@LittleG (uk):

Egyik ismerős mesélte, hogy a harmadik gyereküknél valami nem stimmelt. Elmaradt a mozgásfejlődésben, de nem találtak nála semmi néven nevezhető bajt. Négy éves volt a kicsi, amikor új védőnőt kaptak. Mikor meglátta a gyereket, az első kérdése az volt az anyukához, hogy voltak e epegörcsei a várandósság alatt. Kiderült, hogy anyuka szinte végig görcsölt a 9 hónapban. Védőnő közölte, hogy ez és ez a baj, így és így kell kezelni. Három év alatt behozta a lemaradást, és már teljesen ép gyerekként mehetett iskolába. Ilyenkor mindig megdöbbenek, hogy min múlhat egy ember életminősége. Hogy ezt miért nem tudták azok a védőnők, orvosok, akik az első 4 évben látták a gyereket?

2015.09.02. 10:35:20

A poszthoz nem igen tudok hozzaszolni. Offolni ma nincs kedvem, talan kesobb megjon. Szep napot mindenkinek. :)

LittleG (uk) 2015.09.02. 10:45:23

@bpetya75: Hát igen... "Csak betegek ne legyünk", ahogy mondani szokták, vagy ha mégis, jó kezekbe kerüljünk. Részben saját élmények, részben ilyen ritka betegségem van, csak a 20. orvos vett komolyan és gyógyított meg viszonylag egyszerűen típusú műsorok láttán mostmár azt mondom, addig kell menni, míg értő fülekre és kezekre talál az ember. Régen elhittem, amit az első orvos mondott.
Láttam egyszer egy műsort, helyszín Amerika. Duci csaj egyszer csak nem bír enni, pár falat és minden visszajön + egyébb tünetek (rettenetesen izzad éjszaka, levegő után kapkod stb) Pár hónap alatt 30 kilót fogy. Háziorvos rákeni, hogy színlel vagy csak egyetemi stressz. Szakorvos vizsgálja, nem talál semmit. A barátja kezd a neten kutakodni és valahogy eljutnak egy jó hírű orvoshoz. Aki megállapítja, hogy nagyon ritka betegsége van, a nyelőcső irritált, semmi kaja nem marad meg a betegben. Gyógyíthatatlan betegség de remekül karbantartható: 7-8 havonta botoxot (!) kell fecskendezni a nyelőcsőbe és kész. A csaj él és virul. Országtól függetlenül mázli/gondviselés (ki minek nevezi) kell ahhoz, hogy jó kezekbe kerüljön az ember. Statisztikailag egy Németországban erre nagyobb az esély. Gyakorlatilag meg lehet hogy pont egy Romániában kerülünk ilyen orvoshoz... Kiszámíthatalan.

noninaploja 2015.09.02. 10:58:08

A magyarországi szakemberek tényleg nagyon színvonalas munkát végeznek, de csak azok számára, akiknek erre pénzük van. Dévény-módszer, Gézengúz és más korai fejlesztők szegény ember számára elérhetetlenek.

fhdgy 2015.09.02. 11:05:35

@bpetya75: Velem történt: 1997-től évente átlag kétszer, tavasz és ősz, hugyhólyag vagy vese probléma miatt ( gondoltam én ), kb. egy-egy hétig tartó rettenetes vizelési problémáim voltak.

Ahány orvoshoz mentem ( Horvátországban, Németországban és itthon ) mindig kaptam gyógyszert és elviselhetővé vált a dolog, kb. egy hét után el is múlott.

Aztán 2011 februárban Mo.-on új házi orvos, akkor éppen nem volt problémás, de elmeséltem neki, mint előzményt ezt a dolgot.

Megvizsgált, megnyomkodott, hümmögött, aztán azt mondta, hogy nem vese és hugyhólyag probléma, hanem patkóbél gyulladás. Adott egy gyógyszert, amit egy hónapig kellett szednem. Nos, azóta egyszer sem jött elő, pedig a régi menetrend szerint már kilencszer "kellett" volna.

LittleG (uk) 2015.09.02. 11:10:44

@fhdgy: Na, több orvosos sztorit nem teszek ma hozzá, de kb ugyanez a forgatókönyv volt anyukámmal: gyomorfájás, évekig, hol jobban elő jött, hol kevésbé, egyetlen fajta fájdalomcsillapító hatott, az sem mindig eléggé. Kisugárzott már mindenfelé, sokszor csak feküdni tudott. Kezelték mindenfélével, azt mondták nem a gyomrával van baj. Majd a sokadik belgyógyász megtapogatta a hasát, azt mondta, gyulladásban van az egész hasfala, kapott rá gyógyszert, és azóta semmi baja. Szóval igen, jó kezekbe kerülni :)

fhdgy 2015.09.02. 11:22:49

@LittleG (uk): Jó kezekbe kell kerülni, de könyörgöm, hogy?

Előtte, akárhányszor előjött a probléma, kaptam gyógyszert és jobb lett. Azt hittem én balga lélek, hogy jó kezekben vagyok. Honnét tudtam volna, hogy csak tüneti kezelés volt és még jobb kezekbe kellett volna kerülnöm?

Azért van egy tippem, nem hiszem, hogy tökéletes, de kettő komoly esetben ezt tapasztaltam: ha egy új orvos kezei közé kerül az ember, akkor részletesen el kell mondani a problémát. Ha az orvos nem tud rászánni erre a mesére mondjuk 10 percet, akkor felejtős, másik orvost kell találni.

Volt olyan esetem is, hogy szegycsont környéki fájdalmakkal orvoshoz mentem. Mondtam, hogy ott fáj, szorító fájdalmat érzek. Megvizsgált, EKG meg minden, és azt mondta, hogy nyugodjak meg a szívemmel semmi baj. Ez volt szerdán. Pénteken visszamentem és ragaszkodtam hozzá, hogy mindent töviről-hegyire elmeséljek. Újra megvizsgált, már volt egy kis terheléses EKG is, és utána azt mondta, hogy ja, ez szívműtét. Az lett!

puhacica 2015.09.02. 11:34:29

@svájci sapka (ch): @fhdgy: de alapszintu makogassal? homalyositsatok mar fel, hogyan lehet szakmai melot talalni, mert en boven folotte vagyok az alapszintnek, megse merek meg szakmai melot keresni.
a posztban is ezen akadtam meg. nem ertek az IT-hez, ott lehet, hogy eleg a programnyelvet ismerni, de a legtobb esetben ez keves. en is angol nyelvu szoftverrel dolgoztam otthon, de ez a minimum, es nekem nem eleg, ertenem kell politikat, halgazdasagot, viragkiallitast, fokak parzasi szokasait... ha bekapcsolod a tv-t, mennyi temaval talalkozol csak egyetlen ora alatt...

LittleG (uk) 2015.09.02. 11:35:16

@fhdgy: "Jó kezekbe kell kerülni, de könyörgöm, hogy?"
Mázli/gondviselés... Meg kitartás, nem elfogadni az első félrekezelést, ha az bármiért gyanús. Már van internet, ahol a sok szemét közt találhatunk gyöngyszemet (a tünetek alapján jó orvost találni, esetleg épp a betegségünk leírásába botlani), sokan mentették már így meg magukat.
Ez így esély, nagyobb, mint mondsjuk 50 éve volt, vagy csak 20 akár, de garancia nincs, az csak arra van, hogy ami megszületik, az egyszer meg is hal...
Na de nagyon elvittük a beszélgetést egy irányba.

LittleG (uk) 2015.09.02. 11:36:26

Én is ha anno az első, vagy akár a második orvosra hallgatok, már az örök vadászmezőket szagolgatnám :)

2015.09.02. 11:36:41

@HardPötty: Ez amugy igy van :)

Amugy nekem is azt mondtak, hogy valositsam meg az almaimat... de en nem akarok a gitarozo Luis Suarezzel meztelenul varni a Kobanya-Kispesti metrora doglott polipok es meduzak kozott!

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.09.02. 11:43:13

@puhacica: Nézd, természetesen attól függ milyen munkáról van szó. :)
Vagyunk egy páran, akik megpróbáltuk nyelv nélkül, működött. Ez nem azt jelenti, hogy ez a követendő példa, de azt sem, hogy kimondjuk, hogy lehetetlen.
Engem egyébként kielégit a fókák párzási szokása magyarul is.
:D

adg 2015.09.02. 11:51:14

@mojyo: teljesen igazad van. Az elo meduza sokkal izgalmasabb. :))

LittleG (uk) 2015.09.02. 11:54:19

@svájci sapka (ch): "Engem egyébként kielégit a fókák párzási szokása magyarul is."
nem olyan rég láttam egy videót, ahogy fókák pingvinekre vetik rá magukat ecélból... oda meg aztán semmilyen nyelvtudás nem kellett. Én meg azt hittem az állatok normálisabbak az embernél...

Taxomükke (UK) 2015.09.02. 11:54:25

@mojyo: Hülye! :))))))))))))))))))))))))))))))))

LittleG (uk) 2015.09.02. 11:55:46

@adg: "Az elo meduza sokkal izgalmasabb"
:)))) tucano leírása jutott eszembe, mikor medúzacsípetten szaladgált a parton a segítőkész haver elől, aki mindenáron le akarta vizelni a csípést

fhdgy 2015.09.02. 11:56:44

@puhacica: Nem ismerem az eseted részleteit, az ördög pedig a részletekben lakozik. Így csak általában és csak programozói szemmel.

Egy programozó a világ szinte valamennyi országában elboldogul angolul, legalább is a programozó kollégáival. Ez az esetek jó részében elég is lenne. Ebbe persze nincs benne a virágkiállítás, a halak kérdése stb. A munka lehet teljesen problémamentes, de a munkahelyen kívül már komoly gondok is lehetnek, még angol nyelvű országban is, mivel sok-sok programozó csak a szakmai nyelvet ismeri.

Az, hogy egy angol nyelvű szoftverrel dolgoztál, gondolom felhasználóként, nem tudom, hogy mit jelent pontosan. Sok olyat hallok, hogy megkérdeznek egy szülőt, hogy mivel foglalkozik a felnőtt gyereke, számítógépezik, jön a válasz. Aztán kiderül, hogy egyetlen programmal dolgozik felhasználóként, ami ugye nem IT és nem is programozás.

Az persze már másik kategória, ha egy programozó évek óta angol dokumentációkból dolgozik, angol nyelvű szakkönyveket használ, stb, stb. Nos, angolból én ebbe a kategóriába tartozom.

Németországban programozóként jobban jártam volna, ha a kollégáimmal angolul kellett volna a munkát megbeszélni és nem németül. Addig jutottunk el az angollal, hogy az elején kérdezhettem angolul, de mindig németül válaszoltak. Ezt megunva, rá kellett szoknom a németre. Szakmai nyelv szintjén jobb voltam angolul mint németül, a köznyelv szintjén meg egy picit németül voltam jobb. Aztán közel hét év után már minden területen nyert a német.

adg 2015.09.02. 12:08:03

@LittleG (uk): pontosabban a "gyogyeszkozzel a kezeben" uldozte. :))

Engem meg nem csipett meg, de szivesen elhiszem, hogy szar. Nem ragaszkodok a sajat elmenyhez.

Egyszer lattam egy musort, ahol meduza csipese elleni szerumot vagy mittudomenmit fejlesztettek, es ehhez kellettek onkentes alanyok, akiket teljes orvosi felugyelet mellett korhazban meduzaztak. Mokas volt, ahogy az orvosok ott kinoztak a jelolteket. Nem tudom mennyi penzt kaptak a buli utan. :)) valoszinuleg nem keveset, nem ereztek nagyon jol magukat kozben. De hat mindegy, a tudomanyert megeri. Nekem. :)

LittleG (uk) 2015.09.02. 12:20:07

@adg: "pontosabban a "gyogyeszkozzel a kezeben" uldozte. :))"

Gondokoztam is a szón, amit használt, csak a célszerszám jutott eszembe, de tudtam, hogy nem ez volt az :)

©________ 2015.09.02. 12:34:39

@bpetya75: van egy ismerősöm, amikor először találkoztunk, láttam a gyerekén, hogy teli van autisztikus viselkedési formákkal.
anyuka kifáradtan szenvedett a szófogadatlan viselkedésétől
közöm nem lévén nem szóltam, védőnő sem vagyok, senki sem vagyok.
rá egy évre diagnosztizálták.
most sokkal könnyebb neki(k)

P.Elliot 2015.09.02. 12:40:12

@fhdgy: Sok ember nem szereti a mindig uj orvosokat, en igen. Egy orvoscsoporthoz jarok, vannak vagy 8-an akikbol 5 mindig bennt van, a rendelojuk mint egy mini korhaz, rengeteg gepuk van, labort is ott nezik, ha szakorvos kell/ meg abbol is akad/ akkor megvannak a kapcsolataik hogy azonnal oda iranyitsanak a kornyekre vagy ahol laksz/ en messze lakok toluk de szeretek odajarni mert nem kell idore menni, 7 napot van nyitva, unnepeken is estig.
Szoval egy alomhely. Nekem! Megvan hogy melyik kozulok a sajat orvosom de ha csak nem feltetlenul hozza akarok kerulni akkor bejelentkezeskor egy korarba teszik a papirjaimat, sorrendben ahogy jonnek a betegek es amelyik orvos vegez a maga betegevel az markolja ki belole a kovetkezo soron levo papirt es fogad.
Vizsgalat elott atnezi az osszes papirt hogy mi a bajom, mi volt a bajom es mivel nem igazan ismer mert ok is szoktak cserelodni, nagyon alaposan atkerdez, atnezi az elozmenyeket, osszevetve a mostanival es en meg nem talalkoztam olyan orvossal aki ne talalt volna valami uj dolgot, illetve ne hozott volna osszefuggesbe valamit, valamivel, illetve ne hivta fel a figyelmemet dolgokra amik szerint o meg mast is lat vagy maskeppen latja mint masok, egyreszt erdeke is mert munkaja miatt minositik azza aki majd lesz hirnevben az orvosok kozott.
Egyebkent nagyon jo amit leirtatok itt, ritka eseteket, ha valaki tud meg ilyet ne hallgassa el, tanuljunk mi is egymastol, az ilyesmi akar eletet is menthet.

bpetya75 2015.09.02. 12:54:27

@Prielle Kornelia:

Érdekes, hogy kívülről mennyivel könnyebb észrevenni a jeleket, mint amikor benne vagy. Már persze ha enyhe esetről van szó. Az mondjuk nekem dilemma tudna lenni, hogy szóljak-e vagy sem. Bár ha akkor látom először, akkor biztos nem szólnék én sem.

fhdgy 2015.09.02. 12:58:23

@P.Elliot: Az új orvos nálam nem szeretet vagy nem szeretet kérdése. Én sokszor költöztem az utóbbi években, így az orvos váltás következménye volt a lakhely váltásnak.

P.Elliot 2015.09.02. 12:58:42

Jo poszt volt, sok szerencset a jovoben.
Ha a kislany beteges akkor jobb lenne inkabb nem hazakoltozni, talan elete soran tobb segitseget kaphat Nemetorszagban ha meg kesobb is fenntallnak a problemak.
Az sem mindegy hogy a felesegnek nincs kedve hazamenni, a csalad kozerzete is megromolhat emiatt kesobb, / sirankozas, szemrehanyas hogy ott jobb volt/.
Az hogy a posztolo vallasos az sokban atsegitheti a jovo problemaiban. lehet Istenre kenni/ most ezt trefasan irtam/ hogy o akarta hogy igy alakuljon a sorsa ami szerintem egyebkent nem lehet rossz, sajat vallalkozas keves bevandorlonak adatott meg kulfoldon.

Muscari 2015.09.02. 13:14:50

@**mimi**: azok a lányok a párjaik voltak szerintem.

LittleG (uk) 2015.09.02. 13:30:19

@bpetya75: Nekünk közeli rokon volt, akinek a gyereke nagyon furcsa volt, szerintem autisztikus jelekkel, és azt próbáltuk meg finoman sugallni, hogy szakemberhez kéne vinni, mire megsértődtek, hogy nem lehet mindenkinek olyan szuper gyereke, mint nekünk... Aztán később elvitték, valami kezelést is kapott, majd nem, de továbbra is furcsa, de nem tudjuk mi is történt...

Fajankó 2015.09.02. 13:40:17

@mojyo: Ugyan, max megharapdálna : ))))))))

James Dean 2015.09.02. 13:40:31

@svájci sapka (ch):

Ja, vannak eladható szakmák, amikkel meg lehet lovagolni a kapitalizmus hatalmas hullámait. Meg vannak olyanok is, akik nem slágerszakmákkal rendelkeznek, de nekik is élniük kéne valamiből.

A szakácsokhoz pl. minimálbért csapdosnak a gazdag Nyugaton is. Erről miért nem megy soha a duma??? Akárhány szakácsról tudok mind minimálbérért dolgozik,csak ugye heti 50-60 órát, de az órabére nem lesz más mint a szaftos gasztro minimálbér...

@puhacica:

IT területen kell szinte a legkevesebb nyelv. Mivel elég absztrakt gondolkodást igényel pl a programozás, relatíve kevesen képesek ellátni ezt a munkát. Ezért slágerszakma. A nyelvi követelmények pedig elég alacsonyak.

Én nagyon szeretem az informatikát, bár a programozáshoz sose voltam elég kitartó meg eszes, de kaparni tudnám már a falat hogy állandóan ez a téma hogy ez az IT mennyire jó.

OKé, de a világ nem csak ebből áll! Az árufeltöltőnek is élnie kéne valamiből! Vagy őket a folyóparton lehet hagyni? Ők nem számítanak?

Demi78 2015.09.02. 13:40:37

@LittleG (uk): nekem is a csajozas jutott eszembe elsore, utoljara ilyet egy GunsnRoses interjuban olvastam a bravoban 120 eve, hogy "miutan befutottunk, jottek a csajok is":D

Mr Long 2015.09.02. 13:41:42

@noninaploja: Vannak szinvonalas iskolak, ahol ea gyerekekkel valoban foglalkoznak, nem cask megorzik oket. A tanaroknal magas is a fluktuacio :) sokan nem birjak a melot :D

2015.09.02. 13:47:41

@Fajankó: De miert harapdalna meg a Max?

:D

2015.09.02. 13:49:44

@Fajankó: De miert harapdalna meg a Max?

:D

2015.09.02. 13:53:15

Hihetetlen, hogy ezek a hulye viccek mindig ketszer mennek el! Bezzeg a fontos dolgokat senki se latja. :D

Hihetetlen, hogy ezek a hulye viccek mindig ketszer mennek el! Bezzeg a fontos dolgokat senki se latja. :D

adg 2015.09.02. 14:06:37

@James Dean: Aztan hogy megy a hambibiznisz? Mikor jon ossze a pesti lakas, hinta?

csőcsere 2015.09.02. 14:22:33

@tanato: "Gondolom azért a második is besegít a feleségnek a háztartásban."

Nyilván ;-)))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.09.02. 14:32:23

@P.Elliot:
Miből derül ki hogy vallásos?
Kihagytam néhány sort?

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.09.02. 14:39:50

@diggerdriver: kihagyhattál. Vagy esetleg abban a hitben vagy (see what I did there), hogy ateisták szoktak heti rendszerességgel társaságban bibliát tanulmányozni :)

Mr Long 2015.09.02. 14:44:54

@Zka: Meg kell ismerni az ellenseget :)

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.09.02. 14:56:07

@diggerdriver: elbeszélünk egymás mellett, vagy mi van? :)

"Emellett már az elején, mivel hívők vagyunk, sikerült eljutnunk egy evangélikus német házicsoportba, ahol nagyon kedves, velünk egykorú embereket ismertünk meg. Minden héten egyszer találkozunk és tanulmányozzuk a Bibliát, azóta is."

adg 2015.09.02. 15:10:56

@diggerdriver: lehet, hogy ezert volt neked olyan csapongo az iras, mert csak reszleteket olvastal belole. :))

bpetya75 2015.09.02. 15:17:40

@LittleG (uk):

Hát igen. Ez egy nagyon érzékeny kérdés, az egyszer biztos. Idén nyáron több kisebb-nagyobb mértékben sérült (nem tudom mi erre a pc kifejezés) gyerekkel találkoztam. Olyannal is, akiről a szülők pl mondták, hogy autista, de nekem csak egy kicsit furcsa volt a kislány. Miután ezt elmondták, még furább lett, mert azt hittem az autistákról, hogy antiszociálisak, ő meg általában nem volt az.

bpetya75 2015.09.02. 15:21:21

@adg:

:-D

Jogos. Bár én nem hagytam ki semmit és kicsit nekem is csapongónak tűnt. De csak kicsit ;-)

Hari Seldon 2 2015.09.02. 15:26:08

Iskola Magyarországon:
444.hu/2015/09/02/egyre-kevesebbet-kolt-az-orban-kormany-kozoktatasra/

Szóval emiatt tényleg nem érdemes. Tudatos tervezés (rombolás), abba az irányba, hogy a társadalmi mobilitás minél kisebb legyen.

noninaploja 2015.09.02. 15:30:27

@Mr Long: amit írtál, igaz.
De ennek mi köze a kommentemhez?
Ja, hogy semmi. :-)

Mr Long 2015.09.02. 15:33:43

@noninaploja: Ezek nem draga maganiskolak, hanem ahova kuldik a gyerekeket a szulo keresere ingyen

Mr Long 2015.09.02. 15:34:19

@noninaploja: Jah, hogy mi koze? Cafolom pl.

2015.09.02. 15:42:09

@bpetya75: Az autistak alapvetoen nem antiszocialisak, hanem masoknal nehezebben tudjak kovetni a tarsadalmi viselkedes szabalyait, emiatt inkabb az a jellemzo hogy masok kerulik oket, es nem forditva. Illetve egy ido utan kialakulhat olyan szituacio hogy ok is elkezdenek masokat kerulni, ha sok negativ elmenyben van reszuk.

Mr Long 2015.09.02. 15:42:19

Kulonben azt mondja mar meg valaki, hogy a menekultek miert tiszta ruhaban vannak elkapva? NEztem fotokat, ahol elvileg frissen elkapottak es hataron atszokottek, ehhez kepest a csavok olyan tiszta feher polokban voltak, mit amit most vettek ki a szaritogepbol...

bpetya75 2015.09.02. 15:47:04

@Mirjam2:

Egyelőre totál tájékozatlan vagyok a témában, ezért lepődtem meg, de a szülők is ilyesmit mondtak.

2015.09.02. 15:56:44

@Mr Long: Nem tudom ez mennyire relevans, de nekem az eloiteletekkel szemben az a tapasztalatom hogy mind az arabok, mind az azsiaiak jellemzoen mindent megtesznek hogy magukat meg a ruhajukat tisztan tartsak, akkor is ha csak egy valtas ruhajuk van. Akar orakig allnak sorba egy vizcsapnal hogy mosakodni meg mosni tudjanak, peldaul.

wuaaa 2015.09.02. 15:57:04

@Mr Long: Ugyan már... Azt is elfogadta a világ, hogy szept. 11-én amúgy érintetlen épületek egész precízen omlottak össze és hogy a pentagonba egy 757-es repült bele...
Hát vigyáztak a fehér pólóikra, na... ..kiszívta a nap a koszt, vagy akármi..

Ginix 2015.09.02. 16:16:45

@Mr Long: @Mirjam2: ecuadorban soha nem értettem, h mosógép (vagy sokszor áram) nélküli, földpadlós házak elé hogy a fenébe lehetnek olyan ragyogóan tiszta ruhák kiteregetve. most sem értem, de gondoltam, megosztom a hasonló tapasztalatomat.

Mr Long 2015.09.02. 16:23:22

@Ginix: Foleg saras vizben mosva :D

@Mirjam2: HAt lehet, meg belott haj, sokan ugy neznek ki a fotokon, mint arab turistak.

@wuaaa [nor]: Hat multkor lattam valami szar akciofilmet ahol megtamadtak a feherhazat. A tetejen abban automata raketa rendszer volt, ami raallt a kozeledo repulore. Vannak ketelyeim affelol, hogy cask ugy leesik a repulo, foleg amerikaban, vagy cask a filmeken vannak fegyveres legi marshallok?

P.Elliot 2015.09.02. 16:27:47

@Ginix: A nap kulon is feherit ha ott szaritod. Meg azokban az orszagokban meg sokan mosnak kezzel, mososzappannal ami jobban kiviszi a foltokat mint a mosopor.
A menekultek azert tisztak mert nem dolgoznak....Csak menekulnek, menetelnek, nem fetrengenek a foldon, nem eszik , isszak le magukat. . Na meg valtjak a ruhat mert ugy szoktak, en meg koszos affelol jott embert meg nem is lattam. Indiait sem. Marmint aki onnan jott es nem utcalako volt. Tiszta nepek, adnak magukra.

P.Elliot 2015.09.02. 16:29:29

@Mirjam2: En is ezt vettem eszre.

Ginix 2015.09.02. 16:33:20

@P.Elliot: tudom, én is próbáltam, de a közelébe sem értem. mondjuk nekik tuti több gyakorlatuk van benne, mint nekem.

wuaaa 2015.09.02. 16:34:42

@Mr Long: Nem tudom, nem nézek szar akciófilmeket. Tévét sem. Mondjuk veszem is észre saját magamon, hogy egyre kevésbé illek bele a jelen társadalomba.

wuaaa 2015.09.02. 16:39:34

@P.Elliot: Ja, marha igényesek, tényleg, nézzünk már fel rájuk! Filmajánló (dok.) : India's Daughter

tanato 2015.09.02. 16:54:16

@csőcsere: Akkor jól járt a posztíró családja is meg az erdélyi lányok is.Na de egy beteg gyerek tényleg egész embert kíván,itthon nem tudnának két au-pairt alkalmazni,.

Muscari 2015.09.02. 16:55:54

@Mr Long: tudod, hogy mivel jár egy sérült gyereket t nevelni Magyarországon? Ha apukának nincs nagyon jó keresete, akkor a család könnyen kilátástalan helyzetbe kerülhet.

Pesten lehet, hogy jó a helyzet, de vidéken sokkal kevesebb dolog elérhető. Egy jó autó minimum lell, js és anyuka nagyon sok esetben nem tud dolgozni, mert valakinek hordani kell a gyereket a foglalkozásokra. Sajnos közelről ismerem a problémát, az unokaöcsém nem egészséges és soha nem is lesz az.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.09.02. 17:24:48

@Zka:
Igazad van nekem ez valahogy kimaradt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.09.02. 17:26:47

@puhacica:

Megmondták már nálam okosabbak hogy nem jó tanár lennék.
:)))))))))))

P.Elliot 2015.09.02. 17:40:27

@wuaaa [nor]: Eleg sok Indiai/ en ezekrol beszelek/ el itt a kozelemben. Mind tiszta es rendezett. Oltozkodesben meg a fiatal is kisse konzervativabb, szakadt farmert meg divatbol sem igazan latsz rajtuk.
Termeszetesen tudom hogy Indiaban mas a helyzet, en is lattam filmeket meg hallottam beszamolokat.

rumitom 2015.09.02. 17:49:49

Ez egy nagyon meno poszt volt. Le a kalappal

©________ 2015.09.02. 17:51:16

@puhacica:

"megse merek meg szakmai melot keresni. "

miért nem? ne félj a sikertelenségtől (mondom én, a sikerorientált, pf).
azon gondolkodj el, mi történhet.
1. nem vesznek fel - sima ügy, mosogatsz tovább
2. felvesznek - nem jön be, elküldenek - sima ügy, visszamész mosogatni
3. felvesznek - bejön

egyikbe se kell belehalni. most váltottál országot, életet, a jég hátán is megélsz, mitől félsz?

©________ 2015.09.02. 17:56:11

@Mr Long: no hát képzeljed el, ezek mosnak.
nem mosómedvék, de mosnak. a keletinél mindenhol száradó ruhák, korláton, alujáró korlátján, mindenhol.
én ezekről migráncsokról még azt is el tudom képzelni, hogy ezek menetközben is mostak.
amúgy értelek, egy migráncs legyen koszos és büdös, hogy nyugodtan utálhassátok őket.

2015.09.02. 18:00:13

@wuaaa [nor]: Ez egy eroszakos buncselekmenyrol keszult dokumentumfilm, kb. annyira lehet megitelni ez alapjan az indiaiakat mint a magyarokat annak a - szinten hires - dokumentumfilmnek az alapjan amit a romagyilkosok targyalasarol keszitettek. En laktam indiai faluban ahol a lakossag nagy resze nagyon szegeny volt, es igenis csodaltam az embereket, akik melyszegenysegbe szulettek es kilatasuk sincs ra hogy jobbra forduljon a sorsuk, es megis felkelnek minden hajnalban napkelte elott es orakig sorban allnak az egyetlen csapnal hogy mosakodni tudjanak, mert tartasuk van. Es azokat az anyakat is csodaltam akik az iskolaba hoztak a gyerekeiket ahol dolgoztam, mert sok gyereknek maximum ket ruhaja volt, de megis mindig tiszta volt ami rajtuk volt, pedig folduton jottek, sartengeren keresztul, gyalog az iskolaba, es egyszobas viskokban laktak, ahol nem volt folyoviz.

P.Elliot 2015.09.02. 18:18:54

@Mirjam2: Mar az is hogy Indiaban mint hallottam olyantol aki ott volt honapokig, nem hasznaljak a wc papirt/ akinek nem telik/ mert nincs, illetve nincs ra penz viszont nem jarkalnak szaros gatyakban mert a fenekuket lemossag wc utan vizzel a slagbol vagy kannabol, mittudomenhogy. Nem lehet tul steril a kezuk ha azt hasznaljak a lemosashoz es gondolom fertotlenito sincs de mar az hogy nincs kedvuk szaros fenekkel elni mar mond valamit arrol hogy a tisztasag igenyuk megvan.
Valaki itt irta hogy keleten mindenutt szarado ruhak, tenyleg!
Ha koszosak nennenek akkor eszukben sem lenne annyit mosni.

wuaaa 2015.09.02. 18:27:50

@Mirjam2:
"The film was scheduled to be aired on TV channels round the world on March 8 to coincide with International Women's Day. However, when excerpts of the film, which included an interview with Mukesh Singh, one of the four men convicted of the rape and murder, were broadcast, a court stay order prohibiting the broadcast was obtained by the Indian police.[6] The BBC complied with the request and did not air the film in India. Yet it aired outside of India on 8 March, was uploaded on YouTube, and soon went viral via shares on social media. On 5 March, the Indian government directed YouTube to block the video in India."

en.wikipedia.org/wiki/India%27s_Daughter

2015.09.02. 18:31:02

@P.Elliot: Az indiai (meg sok mas) kulturaban nem hasznalnak WC-papirt hanem valoban mosakodnak WC-hasznalat utan. Csak az 'elnyugatiasodott' varosi kozeposztaly hasznal WC-papirt arrafele. Az arabok is mosakodnak, illetve az itteni WC-ken mindig van 'bum gun': www.google.co.uk/search?q=bum+gun&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMI5aPJz-LYxwIVxNYUCh2iJg8B&biw=1366&bih=657

2015.09.02. 18:33:42

@wuaaa [nor]: Tudok a filmrol, es az esetrol, mivel elegge kozismert. Meg Delhiben is egy kicsivel tobb idot toltottem, szerintem, mint te. En nem (csak) filmekrol meg a Wikipediarol tajekozodom Indiarol.

2015.09.02. 18:36:32

@wuaaa [nor]: Ugyanannyit mond el a film amit belinkeltel Indiarol, mint ez a film Mo.rol: www.imdb.com/title/tt3402174/

tanato 2015.09.02. 18:43:57

@Muscari: Pontosan,itthon ez óriási gond,anyuka tényleg nem tud ilyen esetben dolgozni.a család összeomlik anyagilag és lelkileg is.
Jól jött az ki hogy a posztíróék kint vannak és megengedhetik hogy kettő segítségük is legyen.

micsoda? 2015.09.02. 19:16:40

Nem egy szokványos "Határátkelő" irás, sőt talán egyedi. Ezért is volt jó olvasni.

Szerencsés alkat, hogy a német mentalitás felel meg az álmainak. Kevés magyar mondhatja el magáról. Persze Frankfurt és környékén bőven találkozhat a honfitársaival, akár itthon is lehetne.

Szerintem a magyarok szorgalmával semmi baj, nem véletlenül szeretik őket külföldön, jó vezetővel meglehet szakítani. Maximum nem "hülye" :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.09.02. 19:43:08

@P.Elliot:
Volt valamikor egy nagy magyar vadász, Gróf Széchenyi Zsigmond.
Többek között Indiában is járt vadászni, maharadzsák vendégeként.
Megírta az útját a NAHAR című könyvében.
Ott írja hogy a maradzsák az asztalnál kézzel ettek. Mikor ezt furcsállotta akkor az egyik indiai barátja azt mondta "Gróf Úr én tudom hogy az én kezem tiszta mert megmostam, ön honnan tudja hogy az az étkészlet amit kap étkezéshez az tiszta vagy nem?"

P.Elliot 2015.09.02. 20:08:59

@diggerdriver: Olvastam a konyvet es meg emlekszem is ra rendesen hogy mirol szolt, nagyon elveztem kiveve hogy a "Grof Ur" minden utikonyveben / amik nagyon jol voltak megirva/ ereztette hogy o valaki, a tobbiek meg ugye joval lejjebb viselkedesben is, legyen az maharadzsa vagy egy neger kisero.

P.Elliot 2015.09.02. 20:11:22

@Mirjam2: Utana hogy van a dolog? Megtorolkoznek? Vagy hagyjak leszaradni a vizet?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.09.02. 20:34:10

@P.Elliot:
Én ezt nem éreztem benne.
Aki viszont nagyon kegyetlenül bánt a szolgákkal az az Adamson (Elza) házaspár volt. Meg is ölték őket.

puhacica 2015.09.02. 20:39:24

@Prielle Kornelia: lofaszt! az a baj, hogy nem tudjuk eldonteni, hogy most ezek patyolat nepek vagy a sajat szarukban fetrengenek. de vegul mindegy is, mert igy is ugy is utaljuk oket.
valamelyik nap irta az egyik ismerosom, hogy jajajj, az orszag aze, aki teleszuli es ezek a bevandorlok milyen szapora nepek. 2 perc mulva meg lelkesen teccikelte egy masik iq harcos kommentarjat, miszerint a bevandorlokat a hatterhatalom kuldte es azert vannak itt, mert tulnepesedett a fold es majd jol kinyirjuk egymast es akkor mar nem lesz tulnepesedett a fold. na. eeeerted.

puhacica 2015.09.02. 20:42:43

@Prielle Kornelia: szoval bagoly mondja? :) szeretem jol csinalni azt, amit csinalok, es meg nem erzem ugy, hogy tudnam hozni a magamtol elvart szintet. ezert.

@diggerdriver: ki mondta, hogy en jo tanitvany lennek? :) de nyugi, nem torok a baberjaidra. :D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.09.02. 20:46:57

@puhacica:
Babért legfeljebb a krumplifőzelékben tudom elképzelni:))))))))))))))

P.Elliot 2015.09.02. 21:04:57

@diggerdriver: AZ Adamson hazasparrol nem olvastam hogy mit muveltek az oroszlanokkal, igaz vagy nem, nem tudhatjuk, sok legenda van ami vagy igaz,vagy nem, furcsasagokat en is olvastam roluk, hehehe, nem tudom erted-e hogy mire gondolok, az is kerdes igaz-e.
Szechenyinel en ereztem a magat nagyra tarto valakit, igazabol feljegyeztek rola a kortarsai hogy nagyon nehez ember volt, nagyon nehezen lehetett vele kijonni, akarcsak Kittenbergerrel, mindketto olyan hasonlo tipus lehetett. Kittengergertol is olvastam, meg is van itt valahol egy konyve,bar a vadaszatokert nem rajongok, Szechenyi a humoraval nyugozott le nem azzal hogy volt kepe almelkodni, kijelenteni hogy Afrikat tonkretettek, kivadasztak belole a lelketlen vadaszok, az hogy o tobb mint 2 ezer vadat ejtett ott az valahogy nem kerult szoba, elfelejtette magat is szamonkerni hogy hogy is volt ez..
Azt hiszem egy fia maradt, Angliaban nott fel az anyjaval, remelem o nem jar az apja nyomdokaiban es nem vadassza ki Afrikat.

P.Elliot 2015.09.02. 21:05:49

@diggerdriver: Bocsanat, rosszul irtam, a szolgakkal hogy bantak nem az oroszlanokkal...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.09.02. 21:15:15

@P.Elliot:
Te többet tudsz mint én. Úgy látszik a nyugati tájékoztatás lelépte a komenista magyart:)))))))))))))))
Az Adamson házaspárról nem tudom milyen furcsaságokat írtak róluk. Magyarországon csak pozitív kép jelent meg róluk. Egyébként az egész projektjük egy kapitális pénzgyüjtő akció volt. Habverés semmiért. Erről a semmiről írtak néhány könyvet és jól éltek belőle.

Nem tudtam hogy Széchenyinek van gyereke. Akkor az az első feleségétől lehet aki angol nő volt. Érdekes lenne tudni mi van vele.

P.Elliot 2015.09.02. 21:31:19

Ha beutod a google-ba kijon rola az osszes informacio marmint a leszarmazottak

www.thepeerage.com/p9944.htm

igen volt egy fia, Peter nevezetu, 39-ben szuletett, gondolom amikor jott a haborus cirkusz a no elhuzott haza Angliaba es vitte a gyereket, valahol olvastam hogy az apa nem akart veluk menni mert nem hitte azt ami jott ezert szet is valtak...Mondom neked hogy kemenyfeju alak volt.

Mr Long 2015.09.02. 21:31:25

@Muscari: Tudom es az iskolak kozul ismerek parat az oktatoi oldalrol. Es azt sem tagadom, hogy kell hozza love, de vannak jo allami iskolak is.

@Prielle Kornelia: Hat ilyet! Azert a kepeket elnezve akkor sem tunnek elgyotortnek az 5000km kutyagolastol. A hajokrol kimentettek kozul nem egynek tokeletesre belott seroja van, patyolat tiszta ruhaban. Azert ez ellentmond nekem a hanytatott sorsnak. Plusz azt a hulyeseget ki veszi be, hogy a hazuk eladasabol utaztak. Ki venne meg toluk? A rezsim, vagy az IS?
Btw, utalja oket a rossebb, csak mondjuk menj el a keleti ele, hogy a szepen felujitott ter hogy nez ki. Meg a nyolckeres hajlektalanok is nagyobb rendet tartanak maguk korul. Szoval kicsit furcsa a naluk a tisztasag mindenek elott kijelentesek.

2015.09.02. 21:32:52

@P.Elliot: The million-dollar question :))). Ezen mar en is gondolkodtam, nem tudom. En maradok a WC-papirnal a magam reszerol, pedig Indiaban aranyarban adjak (a tobbi termekhez kepest), en volt hogy naponta majdnem tobbet koltottem ott WC papirra mint etelre :)

2015.09.02. 21:36:56

@Mr Long: Maguk korul nem tartanak rendet. Magukat tartjak nagyon tisztan, meg a sajat belso teruket ha van nekik, viszont a kozterulet nem erdekli oket - ezt vettem eszre Indiaban is, itt is.

P.Elliot 2015.09.02. 21:38:37

@Mirjam2: Ez az ismerosom akit irtam az vitte magaval a borondben a wc papir tekercseket mert ugyanezt mondta amikor eloszor jart ott de nagyon szerette az orszagot, jol erezte magat benne. Csupa jot mondott rola vagyis van aki el tudna ott eldegelni halalaig..

2015.09.02. 21:39:40

@diggerdriver: Nagyon jo hogy ezt leirtad, en nem is tudtam errol a sztorirol. Utana fogok nezni.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.09.02. 21:42:04

@Mirjam2:
Neked kötelező olvasmány ez a könyv. A háború előtti gyarmati India kiváló korrajza.

©________ 2015.09.02. 21:44:37

@puhacica: hat mert sehol sincs az istenadta vezeto, hmegmondja,mit kell gondolni.

P.Elliot 2015.09.02. 21:48:13

@Mirjam2: Nem fogod tudni letenni a kezedbol annyira erdekesen humorosan megirt konyv.
Utana olvasd el az Alaszkaban vadasztam, az sem kutya. A tobbi csak ezutan jon bar azok is nagyon jok.

P.Elliot 2015.09.02. 21:48:53

@Mirjam2: Ja, a konyv cime Nahar.

©________ 2015.09.02. 21:49:59

@puhacica: ez measzire nyulna, de en is perfekcionista vagyok. neha felre kell tenni, mert boven eleg a 60%os teljesitmeny.

higgy a 25 evess tapasztalatomnak.

raadasul a jelentkezest es interjuzast is gyakorolni kell!
ha akarod, beszelhetunk rola priviben
tok okosakat tudok mondani

©________ 2015.09.02. 21:52:05

@Mr Long: hat mi mas dolguk van egesz nap? van koztuk borbely, az asszonyok minden adando alkalommal mosnak.
az aluljaroban a gyerekeknek meg iskolai orat is ad egy tanitoneni

©________ 2015.09.02. 21:53:51

@Mr Long: ja a hazeladast en se nagyon hiszem, hacsak nem korabban kapcsoltak ea volt ra idejuk.
en inkabb azt olvastam, h a csalad dobja ossze, meg ok se szegenyek

menekult!=szegeny

©________ 2015.09.02. 21:58:59

@Mr Long: en amugy az elobb masszirozas kozben kitalaltam megoldast az ottani helyzet megszuntetesere.

ha illetekes olvassa: vallalom a koordinalast, penzt nem kerek erte
de kerek egy tízfős stabot, abbol harmat en valasztok, nekik fizetest es koltsegteritest,plusz a legfontosabb nyelvekhez tolmacsot
plusz felhatalmazast a belfoldi szervekkel valo kozvetlen kommunikaciora es utasitasadasra, valamint a döntések jogszablyoknak megfelelo meghozatalara a stabbal egyetertesben.

33621 2015.09.02. 22:06:22

@Prielle Kornelia: Gyorsan vedd fel akkor a kapcsolatot a mi Viktorunkkal! És sok sikert hozzá!

2015.09.02. 22:08:49

@P.Elliot: Konkretan a kezemben magyar nyelvu konyv nem nagyon lesz egy ideig :), de megszerzem elobb-utobb valahonnan. Alaszkanak meg az emlitesetol is kiraz a hideg, szoknom kell a gondolatot...

2015.09.02. 22:17:07

@Prielle Kornelia: :)))

Allitolag, mivel mar nagyuzemben szallitjak az embereket, lecsokkentek az arak es kb. ketezer euroert el lehet jutni Europaba Azsiabol. En csak a sajat kornyezetemrol tudok nyilatkozni: a fogorvosom, az orvosom, jonehany tanar kollegam, es az HR ugyintezonk mind szirek. Ok egyenkent mind keresnek ketezer euro korul havonta, es nyilvan segitenek esetlegesen Torokorszagban vagy masutt ragadt csaladtagjaiknak hogy jobb helyre keruljenek.

Off: ilyen se volt meg mint ma este, akarhanyszor bekapcsolom a TV-t, mindig Magyarorszagot mutatjak :)

P.Elliot 2015.09.02. 22:36:04

@diggerdriver: Minden konyvet kiadtak angolul is, legalabbis a haboru elottieket.

P.Elliot 2015.09.02. 22:37:24

@Mirjam2: Pedig magyarul olvasd el mert ugy van ize! Nagyon fogod elvezni es nagyon sokat mulatsz rajta. Nem is igazan vadaszkonyv illetve nemcsak az. Utleiras!

puhacica 2015.09.02. 22:46:35

@Prielle Kornelia: na jo, lehet, hogy igazad van. :)

petok11 2015.09.02. 23:32:41

En irtam ezt a bejegyzest. Koszonom a kommenteket. Sajnos napkozben nem tudtam elolvasni. Most atfutottam.
Megprobaltam a het evet valahogy osszesuriteni. Nem volt egyszeru, igy lehet nehol nem egyertelmu mi is a helyzet.

Szoval az elejen a baratommal jottunk ki es miutan talaltunk szallast jottek a baratnoink. 1-1. :-)

Az IT-s teruleten az elejen nem kell olyan nagy nyelvtudas. De egyebkent a titkarno a masodik nap visszakuldott volna meg nyelvet tanulni. :-)

Miutan a kislanyunk megszuletett jott hozzank egy Au-Pair lany. O aztan elment 4 honap utan, es most aki nalunk van egy masik lany. Segit o is valamennyit, de most mar nem olyan veszes a helyzet es inkabb azert van itt, hogy tudjon tanulni, elindulni az eletben.

A felesegem a kislanyunk mellett tenyleg nem tudott volna dolgozni. Allandoan hurcolasznia kellett orvosokhoz, kezelesre. Tehat akinek nincs lehetosege erre, ugy tenyleg nagyon nehez. Most mar talan fog tudni dolgozni valamennyit.

P.Elliot 2015.09.03. 01:28:42

Sok szerencset nektek, gyogyulast a kislanyodnak es kivanom hogy erezzetek jol magatokat Nemetorszagban. 7 ev mar eleg szep ido. Tetszett a posztod.

bpetya75 2015.09.03. 06:57:56

@petok11:

Így már teljesen tiszta ;-)

Sok sikert a folytatáshoz!

Muscari 2015.09.03. 08:03:58

@Mr Long: na de azok Pesten vannak, vagy megyeszékhelyen, az tuti. Egy távoli faluban hogy oldják meg, hogy a gyerek járhasson?

Érted, nincs esélyegyenlőség sajnos,

Muscari 2015.09.03. 08:06:39

@Mirjam2: ja és már elkezdték tőlem kérdezgetni, hogy mi folyik Magyarországon. Nehéz úgy elmagyarázni, hogy én sem értem.

tanato 2015.09.03. 08:21:28

@Muscari: Nem értheted,nem laksz itthon régóta.Az Idegenek elleni Szent Háború ürügyén megerősítette magát a kormánypárt, az időközi választások során /Veszprém,Tapolca/elszenvedett vereségei után.Nagyon bejött nekik ez az idegenellenes kampány,gyakorlatilag az ország 80%-a újra velük szimpatizál.A menekültek ennek a politikai játszmának az elszenvedő bábfigurái.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.09.03. 08:43:10

@Muscari: semmi nem folyik, ami eddig nem folyt, csak most minden eddiginél jobb medret talált a kormány. Az emberek nagyrésze alig okosabb egy szellemi fogyatékosnál, ezért az országon áthaladó barna emberekkel betegre lehet hiszterizálni őket. Egészen döbbenetes.

Muscari 2015.09.03. 08:46:31

@petok11: sok szerencsét és jó egészséget az egész családnak!

Muscari 2015.09.03. 08:48:24

@tanato: @Zka: köszi, srácok, látszik, hogy már nem élek otthon, erre nem is gondoltam. :-(

©________ 2015.09.03. 08:48:41

@puhacica: mint altalaban. De hetfonkent biztosan.

©________ 2015.09.03. 08:51:10

@Zka: ugy erted, tegnap meg kellett volna ijednem, hogy egy barna boru par parkolt mellenk, az asszonyon meg kendo is volt, majd meg beszeltek is hozzam, hogynyitva maradt a kocsiajto?

(Nemmenekultek, bombijuk volt)

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.09.03. 09:02:57

@Prielle Kornelia: igen, mindenképpen. Rettegj, elfoglalják a zországot! :D

©________ 2015.09.03. 10:23:42

@Zka: igazad lehet, egy teljes parkolohelyet mar elfoglaltak, sajat szememmel lattam.

Bredpitt Monika 2015.09.03. 11:25:26

@James Dean: Hiányoztál! Lehet, hogy tényleg dilis vagyok, de komolyan mondom.

Bredpitt Monika 2015.09.03. 11:27:09

@petok11: Sok sikert a döntéshez, köszönjük a posztot. Nem könnyű, ha már az ember elindul valamerre. Előbb utóbb döntéshelyzet elé kerül és néha nagyon nehéz úgy dönteni, hogy azt mondhassuk, biztos jól döntöttünk. Üdv.

Bredpitt Monika 2015.09.03. 11:32:10

@Mirjam2: Na, ha megnézed a The Frozen Ground c, filmet még jobban ki fog rázni a hideg Alaszkától. Bűnözés szempontjából az egyik legrosszabb. A film egyébként NAGYON JÓ. Lerágod a körmöd a végén.

Autizmus. Ajánlom a Szikra c. könyvet, ha még nem olvastad, nagyon érdekes.

"Kristine Barnett fiának IQ-ja nagyobb, mint Einsteiné, fotografikus memóriával rendelkezik, és két hét alatt egyedül megtanulta a függvénytant. Jacob kilencévesen fogott hozzá egy olyan eredeti asztrofizikai teória kidolgozásához, amelyért szakértők szerint egyszer Nobel-díjat kaphat, tizenkét esztendősen pedig már fizetésért végzett kvantumfizikai kutatásokat. Történetét azonban az teszi még inkább figyelemre méltóvá, hogy Jake rendkívüli elméje kis híján az autizmus ködébe veszett. Kétévesen, amikor állapotát diagnosztizálták, az édesanyjának azt mondták, ez a gyerek talán soha nem lesz képes önállóan bekötni a cipőjét."

Az anyuka harca a gyógypedagógiával szemben. Anyuka győz.

petok11 2015.09.03. 13:09:10

@P.Elliot: Koszi. Orulok, ha tetszett.

petok11 2015.09.03. 13:14:10

Valaki irta, hogy milyen lehetosegek vannak Mo-on, ha nem telejsen egeszseges a csemete. Igen mi is a gezenguz alapitvanyba es devenyes tornashoz hordjuk, mikor Mo-on vagyunk. Olyan 3000 Ft egy kezeles plusz az utikoltseg, tehat akar meg egy korrekt Bp.i fizetessel is fajdalommentesen bevallalhato.

Egyebkent pedig azert gondolkozunk, hogy visszamegyunk mielott iskolaba megy a fiunk, mert utana mar jobban kialakulnak neki barati kapcsolatok es tobben is mondtak hogy emiatt nem olyan jo koltozni. Az ovi alatt meg ez nem annyira jellemzo.

noninaploja 2015.09.07. 09:42:35

@Mr Long: hol a cáfolat? Beteg talán?

noninaploja 2015.09.07. 09:42:35

@petok11: Én írtam. Igazad van, ami a korrekt bp-i fizetést illeti, de sajnos a sérült gyerekeket nevelők közül soknak nincs ilyenje. Mindenesetre örülök, hogy nektek nem okoz gondot, kívánom, hogy sikerrel járjatok.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása