oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. június 04. 06:47,  Hogyan élik meg a gyerekek a határátkelést? 260 komment

2015. június 04. 06:47 Határátkelő

Hogyan élik meg a gyerekek a határátkelést?

Lehet, hogy nem is jó a kérdés, hiszen ahány gyerek, annyiféleképp, nem lehet és nem is kell általánosítani. Inkább csak történetet mesélni, ma például Gabiét, akik két gyerekkel költöztek el – nem a szomszédba, hiszen egészen a Dominikai Köztársaságig mentek. Elöljáróban csak annyit, hogy náluk nagyon nem ment egyszerűen a gyerekek beilleszkedése. (A fényképekért köszönet neki!)

cim_16.jpg

"A gyerekek és a kiköltözés kapcsán nekünk is van egy történetünk: két felnőtt, két gyerek, 4 bőrönd, 4 hátizsák, 1 év... Az úticél: Punta Cana, Dominikai Köztársaság.

2014 nyarán indultunk útnak, egy volt a terv, esetleges hosszabbítással. De a gyerekek, egy 10 éves fiú és egy 6 éves kislány nagyon megszenvedték a váltást, az új sulit, a barátok és az anyanyelv elvesztését és a mai napig haza akarnak menni. Tehát most már biztos, az egy év leteltével, nyáron visszamegyünk Magyarországra.

Eleinte csak egy zárt blogot írtunk a családnak, Facebookon, de aztán egyre több ismerős kérte, hogy meséljünk már, mert azért ez mégsem Európa, érdekli őket a történetünk. Így év elején elindítottuk a Karibkaland blogot, visszamenőleg töltjük fel a posztokat, a férjemmel és a gyerekekkel őszintén írunk minden megpróbáltatásról, örömről, bánatról.

Nekem, így visszagondolva az elutazás előtti időkre, az a furcsa, hogy az emberek, akik megélték azt, hogy külföldre költöznek gyerekekkel, nem beszélnek erről a nagyon nehéz időszakról. Pedig érdeklődtem, próbáltam utána nézni.

Ők bent sírtak, mi a kocsiban

Egyetlen anyuka volt, aki azt írta, készüljek fel, olyan lesz nekik, mint egy gyászfolyamat. Akkor nem értettem. Most már tudom, hogy így van. Mindig csak azt hallod, hogy „kimentünk, aztán 3-4 hónap múlva már beszélték is a nyelvet a gyerekek”. Aha. Csak éppen az a 3-4 hónap az, amikor vért pisilsz és végignézed, ahogy szenved a gyereked. Ők bent sírtak, mi kint a kocsiban.

Kicsit olyan ez, mint az anyaság körüli csend. Mindenki csak a rózsaszín felhőkről beszél, arról senki, hogy az első 6 hét / 3 hónap egy zombi időszak, amikor csak a túlélésre játszol. Hát ez is ilyen. Nem beszélünk róla, pedig nem minden gyerek egyforma és sokakat megvisel ez az állapot.

Nálunk az is közrejátszott, hogy belecsöppentünk egy teljesen más kultúrába, éghajlatba, mentalitásba. Az első napokban a férjem is sokszor kiakadt, hogy itt semmi sem úgy megy, ahogy kellene. Itt az emberek nem rohannak, nincs stressz, ezért nem is értik, hogy miért akarsz te valamit rögtön elintézni? Manana… (holnap), mondják ők.

Hiányoztak a magyar gyerekek

Aztán két hete voltunk itt, amikor egyik este Dorkánál is elszakadt a cérna. Sírt, mert nagyon hiányoztak az ovis társai. A csoportjától ajándékba kapott emlékkönyvvel kelt, feküdt. Lapozgatta és közben „beszélgetett” az ovis társaival, elmesélte nekik, mi történt aznap.

Napközben élvezte a jó időt, szeret a medencében pancsolni, vagy az óceánban fürödni, de a magyar gyerekek hiányoztak neki. Az sem segített, hogy az imádott mesekönyvei, játékai közül csak keveset tudtunk elhozni, kapaszkodik az iPodjába, amire nővéremék kétnapnyi mesét és zenét töltöttek fel neki. Sokat beszélgettünk, játszottunk, nagyokat sétáltunk, de lefekvéskor mindig elsírta magát.

dorka_tenger_1.jpg

dorka_tenger_2.jpg

Bence nagyon sokat veszekedett ebben az időben Dorkával, mindenért morgott, láttuk rajta is, hogy feszült, talán amiatt, hogy nem tudja mi lesz az új suliban, nem tud felkészülni (neki nagyon fontos, hogy tudja előre mikor mi fog történni).

Próbáljuk lekötni, foglalkoztatni, de hiányoznak a barátok, mi már nem vagyunk érdekesek számára. Nála is sokszor kézben van az osztálytársaitól kapott emlékkönyv. Ő már keményebb dió, de beszélgetünk, ahányszor csak hajlandó beengedni a kis tüskéi mögé. Az ADHD miatt Bence mindent sokkal végletesebben él meg.

„Gondolok magam mellé barátokat”

Augusztus 18-án kezdtük a helyi nemzetközi két tannyelvű iskolát (angol-spanyol). Az első nap még érdekes volt nekik, de a következő napok folyamatos sírásból álltak.

suli_kivul.jpg

Dorka, aki egy cserfes, nagy szókinccsel rendelkező hatéves volt itthon, most hirtelen elvesztette a kommunikáció lehetőségét és ezt nagyon rosszul élte meg. Gyakorlatilag teljesen bezárt, nem volt hajlandó még ránézni sem senkire az osztályban. Egész nap csendben ült, csak Bencével beszélt a szünetekben.

Dorka egyik nap elmesélte, hogyan játszik a suliban:

- Tudod anya, az iskolában gondolok magam mellé barátokat, hogy ne legyek egyedül, meg legyen kivel játszanom. De ezek magyar gyerekek.

- Az otthoni ovistársaid?

- Igen. Velük játszom. De ne aggódj anya, délutánra mindig visszagondolom mindet az anyukájához!

Bence is sokat sírt, időnként annyira zokogott, hogy kapott egy széket a folyosón, kiülhetett az osztály elé, ha már nagyon nem bírta. Mindenki vigasztalta, de állítása szerint végigsírta a napot.

Minden reggel zászlófelvonással kezdődik a napjuk, amikor eléneklik a dominikai himnuszt. Bence a negyedik napon azt mesélte, hogy nem bírta már hallgatni, ezért amint vége lett, beszaladt a WC-be, magára csukta az ajtót és elénekelte a magyar himnuszt…

Foci, a közös nyelv

Nagyon nehezek voltak ezek a napok. Bencusnál a foci segített, ez egy közös nyelv, amint rájöttek milyen jól focizik, hívták játszani, egyre több barátja lett, az első spanyol szavai mind-mind a focihoz kapcsolódnak.

Mostanra már gyakorlatilag megérteti magát bárhol, bármikor. Ráadásul a dominikai spanyol egy erősen hadaró nyelv, így sokszor mi sem értjük mit mond.

Dorka nem nyitott hónapokig. Minden alkalomra, névnap, Mikulás, Karácsony csak repülőjegyet kért HAZA… Volt, hogy minden cuccát összepakolta táskákba, tényleg MINDENT és közölte, hogy ő most hazamegy.

Úgy tűnt, soha nem bocsátja meg nekünk, hogy elhoztuk. Nem barátkozott, pedig próbáltuk bátorítani. Februárra vettük észre, hogy már beszélget, spanyolul és angolul is.

Ez a sziget gyönyörű. Tényleg egy csoda. Hálásak vagyunk, hogy itt lehettünk. Rengeteg élményt gyűjtöttünk, ami már örökre a miénk marad. Sokat tanultunk. Nem volt könnyű. Nagyon nem.

De most, 10 hónap elteltével, amikor megkérdeztem a gyerekeket, hogy ha visszapörgethetnék az időt, kijönnének-e újra, most már mindketten igent mondanak. Mert nagy kaland volt ez, mindenkinek…”

vegere.jpg

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: gyerek Dominikai Köztársaság

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr77515674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.06.04. 07:01:20

Huhhh, ez kemény.

Egyet nem értek: azt írja az elején,hogy hazamennek, (" a mai napig haza akarnak menni)",
a végén meg, hogy már minden ok "( ha visszapörgethetnék az időt, kijönnének-e újra, most már mindketten igent mondanak.)"

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2015.06.04. 07:41:42

Huhh, ez durva lehetett. Kíváncsi lennék majd a hazatérés utáni első élményekre.

tanato 2015.06.04. 07:48:45

Hú bakker a képeket elnézve azért sajnálom hogy anno a szüleim nem vittek ki expat gyereknek Dominikára.Persze akkor még ez a kifejezés nem létezett.

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2015.06.04. 08:01:55

Nem sokat tudok Dominikáról, de évekkel ezelőtt egy ismerős, aki ott nyaralt mondta, hogy a szállodai all inclusive ellátás szuper, de a szállodán kívülre ne akarj kimenni. Persze, mivel nem tudom, mi van ott, egy darab turista véleményéből nem is vonok le semmilyen következtetést. Nem olvastam a blogot sem, de gondolom a napsütés, tenger, pálmafa hármason kívül azért, mint felelősségteljes szülők sejthették, hogy ha ennyire más világba viszik a gyerekeket, azért az nem lesz zökkenőmentes. Örülök, hogy végül jól sikerült minden.

rumitom 2015.06.04. 08:02:10

@svájci sapka (ch): ugyanez a kerdesem.
Amugy nagyon jo poszt

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.06.04. 08:09:02

Maga a posz az kemeny...mindenesetre kivanok a csaladnak sok sikert es hogy ugy legyen,ahogy szeretnek.
Ellenben a helyszin: Dominikai Köztarsasag,Punta Cana...:) Tavaly 9 napot nyaraltunk ott-egyben az volt a naszutunk is, es ferjem elötte leveö evben ( akkor meg agglegenykent ) is szinten ott nyaralt...Megszerette nagyon,es nekem is nagyon megtetszett..Iden is ez az uticel,de mar visszük a nagylanyt is magunkkal..:)
Ott elni persze teljesen mas teszta lehet,ez vilagos.Nyaralasra viszont elsörangu hely..ha többe nem is jutok el oda,akkor is a szivemben örzöm majd örökke.

2015.06.04. 08:12:28

@tanato:
Sose sajnald. Gated community-ben elni me'g a menyorszagban is rosszabb lehet a bortonnel, plane gyereknek. Beleolvastam a blogjukba is, inkabb ne tettem volna.

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.06.04. 08:15:41

@Kozsdine Krisztina ( Alsace,France): Kedves Hataratkelö.nem kötekedesböl,de lenne egy eszrevetelem: a bevezetöben Dominikat emlited,es a poszbol derül ki,hogy a Dominikai Köztarsasagrol van szo..javasolnam hogy igy emlitsd az elejen is,mert szinten a karibi szigetvilag resze Dominika sziget is ,es kicsit felreerthetö a dolog.( Ez utobbi Martinique es Guadeloupe szigetek között fekszik).
Csak azert jelzem,mert az elejen,amikor meg csak ismerkedtem a terseggel,en is gondban voltam.:)

2015.06.04. 08:26:55

Harom eve volt alkalmam par orat eltolteni Dominika fovarosaban a repteren, nagyon lepukkant lepratelep volt. A beleptetesnel egy hazaspar volt elottem a sorban, 2 hasonlo koru gyerekkel, magyarok termeszetesen. Nem tudtam megallni, probaltam szobaelegyedni veluk, magyarul. Inkabb ne tettem volna. Mikor kiderult, hogy en tovabb repulok Panamaba majd onnan Mexikoba, de nem nyaralni, hanem melozni, mintha elvagtak volna. Meg a fejuket is elforditottak Mr. Sznobek:)

Ugyandehogy (törölt) 2015.06.04. 08:31:57

nem, nem vagyok erzeketlen, de ez mekkora hul eseg...

aki szerint jo otlet ket ekkora gyerek miatt visszajonni, az gondoljon bele, mire emlekszik hateves meg tizeves korabol.

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.06.04. 08:35:00

@Cascabel: Mi Punta Cana Internationa-ra erkeztünk,na az a repter valami meses,a vilag egyik legszebb repülöterenek lett megvalasztva valamelyik evben.Gyönyörüseges! :)

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.06.04. 08:39:53

@~~Babette~~: nem vagy erzeketlen,de van abban is igazsag,ami a postban van,es van abban is amit te irsz.Nem tudni ki hogyan eli meg a dolgokat,meg azert az tenyleg nem Europa.( Ismerös hazaspar szinten nemreg döntött az europai visszateres mellett,ök egy masik karibi szigeten voltak több mint egy evet,a lanyuk is ott született meg, de most megis jönnek vissza Europaba.).

Ugyandehogy (törölt) 2015.06.04. 08:46:43

@Kozsdine Krisztina ( Alsace,France):

oke, de maradjanak europaban. magyarorszagra jonni hulyeseg.
nem dominika mellett kampanyolok, hanem a hazajoves ellen.

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.06.04. 08:48:51

@~~Babette~~: Ertem a dolgot,persze,azert irtam en is Europat es nem Magyarorszagot.

Golf2 2015.06.04. 08:50:33

Hát nem egyszerü.Talán közelebbi,euròpai országban kéne megpròbálni.De vissza már nem szabad!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.06.04. 08:58:17

@Kozsdine Krisztina ( Alsace,France): Itt jön elő a vesszőparipám: mi a lóf@szért (már bocsánat) nem lehet különbözőképpen elnevezni ezeket a helyeket?Q módon idegesítő tud lenni...Nincs elég betűkombináció, vagy elfogytak a karakterek...?Ááááááá...

adg 2015.06.04. 09:01:36

Szivszorito iras. Annal is inkabb, mivel par hasonlo elmenyunk nekunk is volt, neha meg van is. Szerencsere javul a helyzet, de azert nem volt mindig olyan egyszeru.
Es persze minden gyerek kulonbozo. Nalunk a ket kicsi szivott jobban, a nagyok eleg hamar beepultek. Aztan utana is voltak neha hullamvolgyek. Mostanra egesz jol nyomjak. "Csinaltak" baratokat is, kiismerik magukat ebben a nagyon nem hasonlo vilagban, megtalaljak a helyuket lassan.
A fiamnak azert meg mindig nehez, neha rajon a mijafrancnakvagyunkitt erzes.

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.06.04. 09:06:12

@adg [Au, Darwin]: az elejen nalunk sem volt mindig fenekig tejföl,de idövel a jo dolgok kerültek elöterbe,es ahogy a nyelvvel haladt a lanyom,nött a barati köre is es mara mar nem is emlegeti a regi ovistarsait egyaltalan.Bizom benne,hogy idövel teljesen idetartozonak fogja erezni es vallani magat,ha ez meg most nincs is igy-de szerintem mar nem sok kell hozza.

Der echte Weihnachtsmann 2015.06.04. 09:21:14

Tenyleg szivszorito poszt. De gyönyörü kepek. Sajnalatos, hogy il,en nehezen viseltek a gyerköcök.
Csak nekem furcsa, hogy egy tizeves gyerek elenekli a magyar himnuszt? Nem bantaskep irom, csak furcsalom.
Poszterek dolgoztak kint valamit, vagy csak ugy voltak? Vagy en olvastam megint figyelmetlenül?

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.06.04. 09:23:43

@geegee: Akkor ide ne gyere. Egy település nevéből van vagy öt.
Ha nem ismerős valaki, célszerű a navi beütése előtt elkérni egy kantont vagy irányítószámot.
:D

Ugyandehogy (törölt) 2015.06.04. 09:23:56

na olvasom a blogot, bocsnposztiro, a kolok okosabb nalad, mert tudja, ha hazajottok, akkor meg az ottanisag fog neki hianyozni:-):-):-):-)

MRN 2015.06.04. 09:34:26

Tetszett a poszt, és igaza van, sokan nem írnak a nehézségekről.
A "gyerekes" dolgok különben is a gyengém.
"De ne aggódj anya, délutánra mindig visszagondolom mindet az anyukájához!" Ez a mondat mindent vitt nálam. :)

adg 2015.06.04. 09:35:31

@Der echte Weihnachtsmann: nem furcsa. Daccol. Meghallja a helyit, es igy probalja kompenzalni magaban. Szerintem normalis teljesen.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.06.04. 09:38:38

@Der echte Weihnachtsmann: Nekem is furcsa.
Apuka szabadúszó újságíró, anyuka nem dolgozott. A blog alapján "csak úgy" kimentek.
Így viszont nem értem, hogy miért csinálták az egészet.

Flamy (fat cat wannabe) 2015.06.04. 09:44:30

Egy ev mulva lenne erdekes egy follow up post arrol hogy hogy ment a gyerekeknek a visszailleszkedes MO-ra.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.06.04. 09:54:59

@geegee: @Kozsdine Krisztina ( Alsace,France):

Mind a kettő röviden Dominika.

Egyébként meg egész máshol vannak, az egyik egy közepes nagyságú ország, a másik egy pici szigetállam. Az egyik spanyol nyelvű, 90 % fehér és kevert lakossággal, míg a másik angol-francia nyelvű és szinte teljesen néger lakosságú.

qkuc 2015.06.04. 09:56:46

@~~Babette~~: Hm, vajon ez a sokféle hiányérzet meddig fog bennük megmaradni?

Tényleg jó lenne egy poszt 1 év múlva, hogy mi történt, hogyan illeszkedtek vissza.

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.06.04. 10:02:12

@maxval bircaman szerkesztő: Köszönöm a felvilagositast,azert körülbelül kepben vagyok a dolgokkal :) Nem szerencses mind a 2-t Dominikakent emlegetni szerintem,mert felreertesekre adhat alkalmat.Anno amikor a ferjem ment Punta Canara,ö is csak annyit mondott elöször,hogy megy Dominikara-en meg kerdeztem,melyikre?? Szoval szerintem nem mindegy.Persze ez csak az en velemenyem.

adg 2015.06.04. 10:05:25

Szerintem ha mi most hazamennenk, az marhara nem tenne jot a gyerekeknek. Kiszakitottuk oket a megszokott kornyezetukbol, egy teljesen mas helyre kerultek. Uj szokasok, uj nyelv/kultura, stb.
Nagyjabol megszoktak. Most visszamenve mar nem az lenne, ami az emlekeikben is el. Szerintem az egy ujabb ujrakezdes lenne, es csak a nyelv miatt lenne egyszerubb, mint az idekoltozes volt. Vagy mintha boliviaba mennenk. Mar a barataik is lekoptak. Ugye, a hatomeves gyerek meg az oribarik. Par honap utan a nevere sem emlekszik.
Ugyhogy en is nagyon kivancsi lennek egy masik posztra, ami leirja a hazakoltozes utani tapasztalatokat.
Lehetoleg holnap. :)

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.06.04. 10:07:51

szegény gyerekek ... de majd később értékelik azokat a strandokat pl :)

@Der echte Weihnachtsmann: ez nekem is fura volt egy kicsit, de ilyen fiatalon nem voltam expat, szóval az más hogy itthon nem feltétlenül énekelgettük a himnuszt csak úgy önszántunkból

szóval hihető amit @adg [Au, Darwin]: is mond

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.06.04. 10:12:13

@adg [Au, Darwin]: Nagyon jol latod a helyzetet,en is igy gondolom.A visszaterös posztra en is kivancsi lennek majd.

Ugyandehogy (törölt) 2015.06.04. 10:17:46

@Cascabel: nagyon jo a blogjuk....egybol vegig is olvastam, pedig nem szoktam ilyet.

Hari Seldon 2 2015.06.04. 10:33:21

@Der echte Weihnachtsmann:
Nekem is fura, hogy mit fogalkozik a himnusszal. - Ja, ha a szülőktől előtte ilyen hatások jöttek, akkor ne csodálkozzanak...

Hari Seldon 2 2015.06.04. 10:37:46

@adg [Au, Darwin]:
Nem tudom. Ha egy gyerek hall egy tra tra tra induló dalt, az miért zavarja?

Lehet, hogy ez a kulcs szakasz:

"Bence nagyon sokat veszekedett ebben az időben Dorkával, mindenért morgott, láttuk rajta is, hogy feszült, talán amiatt, hogy nem tudja mi lesz az új suliban, nem tud felkészülni (neki nagyon fontos, hogy tudja előre mikor mi fog történni).

Próbáljuk lekötni, foglalkoztatni, de hiányoznak a barátok, mi már nem vagyunk érdekesek számára. Nála is sokszor kézben van az osztálytársaitól kapott emlékkönyv. Ő már keményebb dió, de beszélgetünk, ahányszor csak hajlandó beengedni a kis tüskéi mögé. Az ADHD miatt Bence mindent sokkal végletesebben él meg."

ADHD:
www.mipszi.hu/cikk/141009-adhd-lathatatlan-betegseg

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.06.04. 10:39:35

@Hari Seldon 2: szambol vetted ki a szot,en is erre gondoltam,de nem akartam kötekedni.En azt mondom amugy,a gyerekek ott erzik jol magukat,ahol a szülök is es ha a szülöktöl pozitiv impulzusok jönnek,akkor a gyerekeknek is egyszerübb.Ha jol sejtem,te is igy gondolod.

Hari Seldon 2 2015.06.04. 10:44:14

„Nekem, így visszagondolva az elutazás előtti időkre, az a furcsa, hogy az emberek, akik megélték azt, hogy külföldre költöznek gyerekekkel, nem beszélnek erről a nagyon nehéz időszakról. Pedig érdeklődtem, próbáltam utána nézni.”
Van, akinek nehéz, van, akinek nem. Van, aki nagyon hasonló kultúrkörbe kerül (Európába) van akinél teljesen más minden, az éghajlattól kezdve a szokások nagy része. Nem ugyanaz!

A posztoló PONTOSAN azt igazolta vissza, amit egy korábbi posztnál megjegyeztem, hogy szerintem a 6-10 éves kor a legnehezebb.

Mert a 6 éves még nem érti, hogy miért megy külföldre, a 10 évesnek meg kezd kialakulni egy baráti köre. (egy nagyobb gyereknek meg azért már jobban el lehet magyarázni az okokat, és felkészíteni a változásra)

A kisebbek számára még azt tekinti otthonnak, ahol a szüleivel lakik, nem kell magyarázni, hogy mi most a mamáéktól 1200 (vagy adott esetben 6000) km-re lakunk.

Na mindegy, lassan most már én is írok egy posztot.
Illetve már eltelt több mint egy év a múltkori beszámoló óta, majd megírom én is, hogy megy az élet a háromlányokkal…

(jó lenne az óvodai szünet előtt, mert Július Augusztusban a gyerekeknek nincs óvoda, ezért nem lesz sok időm itt lenni)

Hari Seldon 2 2015.06.04. 10:46:11

@Kozsdine Krisztina ( Alsace,France):
He-he.
Fura, de legtöbb gyerekdologban egyetértünk. - Nem hiába te is földi vagy! - Mármint Gallföldi...

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.06.04. 10:51:11

@Hari Seldon 2: :) Igy van..:) Meg szerintem abban is egyetertünk,hogy szeretjük Gallföldet...:)

SzZoole 2015.06.04. 10:52:50

Hat nem tudom,eleg erdekes story.Lehet tul sok minden volt megengedve a gyereknek,meg otthon,igy Ök alakitjak a korulmenyeket es nem a korulmenyek oket.
Az en gyermekeim a koltozeskor igy altak hozza;Apa nekunk ott jo.ahol nektek(11 es 13 evesek voltak a kikoltozesnel)pedig nekik is voltak otthon barataik,akik most mar kikoptak egyet kiveve,aki ha teheti kijon hozzank latogatoba.

Muscari 2015.06.04. 10:59:46

@~~Babette~~: na vegre valaki. Szerintem igazabol a szuloknek sem tetszett es a gyerekek ezt ereztek. de mindjart beleolvasok a blogba.

Eloszor az enyemeknek sem tetszett, hogy 100 km-re elkoltoztettem oket, mert ott sem voltak am ott a megszokott osztalytarsak. Nem kell azert a Karib-tengerig menni, hogy ez a problema eloalljon, ilyen alapon sose koltozzon senki kisgyerekkel masik varosba se.

Muscari 2015.06.04. 11:01:35

@Cascabel: biztos, hogy az ugyanaz a Dominika volt?

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.06.04. 11:03:05

@Zoole[uk]: Nem mindenki egyforma,es ha a szülök sem hiszik el igazan hogy jo lesz ott nekik,akkor a gyerekek miert hinnek el.En megint csak a magam peldajaval tudok jönni,amikor kiderült indulas van,kb. masfel honap volt hatra,es onnantol kezdve szajkoztam a lanyomnak nap mint az itteni dolgokrol,kepeket mutogattam neki,szo szerint telebeszeltem a fejet,persze pozitiv ertelemben,Es akkor azt is leszögeztük,hogy nincs visszateres.Bar,csak 5 es fel volt akkor,mindent tökeletesen megertett.Ovodaban volt bucsubulija,ott sirdogalt kicsit,de aztan az uj dolgokra koncentralt,koncentraltunk.Persze minden gyerek mas,es az sem mindegy,ki honnan,milyen helyzetböl indul neki a nagy kalandnak.

Hari Seldon 2 2015.06.04. 11:10:54

Másrészt, megint csak szerintem, gyerekekkel, nem szabad egy ilyen. Menjünk világgá egy szép helyre ,és majd csak lesz valami" programot csinálni. Gyerekkel csak pontos tervezéssel, lehet elindulni, ÉS olyan helyre, ahol biztosan tudjuk, hogy ott fel tudnak nőni, és ott lehetnek álampolgárok.

Most kimegy Dominikára? Mi értelme van? Ott él egy darabig. És? Dominikai útlavelet szeretne? Szeretné, hogy a gyereke dominikába éljen ha felnő? Ott élni? Minek?
(nyaralni persze lehet akát egy hónapig is, de ODA gyereknek jövőt tervezni?!?)
Ha valaki kimegy akkor egy JOBB (körülmányek, jövőkép, stb szempontból) országba menjen mint ahonnan elindult, ha már a gyerekei jövőjét nézi.
Ja, megint csak: szerintem.

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.06.04. 11:19:54

@Hari Seldon 2: Ezt is ugyanigy gondolom,Nalunk is volt tervben hogy megprobalkozunk a tropusokon ,de francia területen gondolkodtunk,de vegül elnapoltuk a vilagmegvaltast akkorra,amikor a gyerekeink mar felnönek.Ugy veljük ferjemmel együtt,jobb lesz nekik ha itt szocializalodnak,itt nönek fel,allampolgarok lesznek es akkor jopar ev mulva ha mar velünk is tartanak,mint francia gyökerü,francia emberkent teszik.

soad1221 2015.06.04. 11:22:07

@Hari Seldon 2: egyrészt igen, az ADHD.. más részt ha nem lenne , akkor is teljesen normális lenne, ha vmi szar egy gyereknek, akkor az ellen küzd.
nem a tralllala dallal van a gondja hanem, hogy azt társította a kintléthez, egy idegen dolog, amit azzal kompenzál, hogy az ismerős "dalt" fogja énekelni...

soad1221 2015.06.04. 11:24:16

@Zoole[uk]: ne felejtsd, hogy Ti egy "hasonló" országba mentetek... nyilván minden idegen, de mégis hasonló.
A Dominikai köztársaság egy picit azért másmilyen... az nem is hasonló, gondolom...:)

Muscari 2015.06.04. 11:30:43

@maxval bircaman szerkesztő: melyi melyik? Mert igy nem egyertelmu, en is mindig keverem oket.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.06.04. 11:41:12

Engem megint az zavar, hogy a posztolo a sajat gyerekei alapjan altalanosit. Vannak itt masok is ugyanekkora gyerekekkel, akiknek meg kb semmi nagy tragedia nem volt. De ettol meg ok se hazudtak vagy hallgattak el dolgokat. Nekem is kerultek az osztalyomba ilyen gyerekek. Sokmindent lattam. Nagyon kulonbozo mindenki. Es meg azt se mondanam, hogy megjosolhato modon.

Határátkelő 2015.06.04. 11:41:56

@Hari Seldon 2: Tedd azt! Örülnék neki, ha jönne a folytatás.

SzZoole 2015.06.04. 11:45:15

@Kozsdine Krisztina ( Alsace,France):
"Nem mindenki egyforma,es ha a szülök sem hiszik el igazan hogy jo lesz ott nekik,akkor a gyerekek miert hinnek el."
Ez mennyire igaz:)

SzZoole 2015.06.04. 11:55:24

@soad1221: Tudod miben hasonlo?Nemelyik taj egysege,pl. egy hete volt egy utam Bath varosba es amikor az autopalyarol lementem es a varosba vezeto uton ami erdokon,hegyeken es volgyeken keresztul vezetett(mese szep),akkor volt olyan erzesem mintha Erdobenye kornyeken lettem volna.
Egyebkent semmi masban nem hasonlo a ket orszag,leginkabb gondolkodasban nem.

A Dominikai koztarsasag annak jo,aki meg csinalt egy jo kis gazdasagi okossagot es ott jol el tud lenni,biztos erted,hogy mire gondolok

London2009 2015.06.04. 12:07:12

@VPBA: Mi tavaly voltunk a Dominikai Koztarsasagban. Egyetertek az ismerosoddel, hogy nem erdemes elhagyni a szallodat. Mi elmentunk egy hajokirandulasra, az szep volt. A fovaros is erdekes alapvetoen, de ennyi a latnivalo a szigeten. Mi ezert mentunk, hogy ne csinaljunk semmit es olvasssunk a tengerparton meg bamauljuk az eget. Tehat nekunk tokeletes volt. Viszont ha valaki latnivalot, kulturat szeretne, az ne ide menjen. A Karib terseg meglatogatott reszei kozul ez tetszett a legkevesbe. Nem veletlenul ez is a legolcsobb. Ami meg zavaro volt, hogy a szalloda tele volt gringokkal. Reggeltol estig zabaltak es irto lekezeloen bantak a szemelyzettel. Rossz volt nezni…
Mi biztos, hogy nem mennenk vissza. Inkabb Mexiko, Tobago, Kuba ujra, de DR nem.

Hari Seldon 2 2015.06.04. 12:07:31

@adg [Au, Darwin]:
De jó hogy itt vagy te nemzetből kiiratkozott!
Nem féltek ettől a veszélyes Észak Ausztrál szörnytől:

444.hu/2015/06/02/agressziv-setalo-hal-fenyegeti-eszak-ausztraliat/

esban 2015.06.04. 12:08:07

@Zoole[uk]: off: ma megyek egy baratnomet gatwick north-ra. tudnal egy kis infot adni, hogy megy ott a parkolas? erdemes utolso pillanatban menni? koszi

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.06.04. 12:08:38

@Muscari: Dominikai Köztarsasag -spanyol a hivatalos nyelv.
hu.wikipedia.org/wiki/Dominikai_K%C3%B6zt%C3%A1rsas%C3%A1g Lakossag mulatt es feher többsegeben.

Dominika,iletve helyesen Dominikai Közösseg,angol a hivatalos nyelv,lakossaga többsegeben fekete.
hu.wikipedia.org/wiki/Dominikai_K%C3%B6z%C3%B6ss%C3%A9g

Remelem segitettem.

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.06.04. 12:13:35

@London2009: abban egyetertek,hogy semmitttevös nyaralasra tökeletes a hely,a többiben masabb a velemenyem-de hat emberek vagyunk,különbözö velemenyekkel.A szallodat valoban nem szerencses elhagyni,kivetel persze a szervezett kirandulasok.Ferjem 2 eve reszt vett kulturalis kirandulason is ott,tavaly csak katamaranos kirandulason voltunk,Saona Island-en.Iden 2 hetre megyünk,szinten Punta Cana reszre,es tervben van ismet valamifele kirandulas.
Saona Island gyönyörü,kb ahoz a bizonyos kokuszos csoki reklamjahoz tudnam a helyet hasonlitani,talan meg attol is szebb.

tanato 2015.06.04. 12:16:46

@Zoole[uk]: Bróker Marcsi is Latin_Amerikában van.

soad1221 2015.06.04. 12:21:44

@Zoole[uk]: persze tök más, de akkor is.... talán jobb úgy fogalmazni hogy azt ismerjük, nem szokatlan. Persze ismerni is más, mint benne élni, de ismered, nem idegen.
Viszont az teljesen ismeretlen... ez egy gyereknek lehet nagyon szar...meg egyébként is tök mások mind :)

adg 2015.06.04. 12:22:35

@Hari Seldon 2: "Ha egy gyerek hall egy tra tra tra induló dalt, az miért zavarja? "
nem tratata indulot hall, hanem a helyi himnuszt. Tudja, hogy mi az, és ismeri a magyar "változatot". Szerintem ennyi, igy reagál a maga szintjén.
És nem is a dal zavarja feltétlenül, hanem csak úgy tiltakozik, mert ő otthon akar lenni a barataival. Ehhelyett minden reggel nzomják neki a himnszt, amiről tanulta, hogy egy ország egységét, nagyságát, mittudoménmijét megtestesítő dal. Már elég idős ahhoz, hogy tudja ezeket, tanulta ay iskolában. És nem akar odatartozni, tiltakozik.

"Nem féltek ettől a veszélyes Észak Ausztrál szörnytől:"
De, rettegek ettől is. Főleg most, hogz megtudtam, micsoda veszélyben élek. Szólok is a többieknek hamar, hogy rettegenek ők is. És kötök valami zsíros biztosítast, hátha megesz a 25 centis szörny belülről. :)

SzZoole 2015.06.04. 12:23:25

@esban: Ecceru.
Tudjatok hivni egymast?
Mert ha igen akkor raersz be menni erte akkor ha mar kijott a terminalba.A parkolas is konnyu,minden esetben hasznald a sort stay parkolot,mert a dopp off parkolokat mostanaban kameraval ellenorzik es ha nem ki teszed ott az utast hanem fel veszed az kb.£80 fine.
A sort stay-ban egy fel ora £3.50 egy ora £6 es nagyon kozel van a parkolo a terminalhoz.
Ha van meg kerdesed kerdezz batran:)

P.Elliot 2015.06.04. 12:24:49

En ismertem egy csaladot akik 3 kulonbozo orszagba hurcoltak ki a gyerekeiket, nagyjabol 10 ev alatt, sehol sem voltak masfel evnel tovabb mert nem talaltak meg a helyuket, / mestersegesen felszitott bizakodas hogy ott nekunk jo lesz, meggazdagszunk/, a foldi elettol elrugaszkodott szuloknek a gyerekek elhittek hogy majd tenyleg jol fog menni, jobban mint otthon ahol rendesen meg tudtak elni csak hat ugye koltozik a fel vilag miert ne menjunk mi is.
Az igeretek sehol sem valtak be mert a penz kezelesehez nem ertettek, illetve a munka sem volt olyan mint hittek, furcsa modon a gyerekek voltak azok akik a szereny koriulmenyek ellenere azonnal beilleszkedtek, mar a harmadik nyelvnel tartottak es lassan meggyuloltek a szuleiket azert hogy mihelyt jol erzik magukat valahol mar megint koltoznek haza ahol egyreszt nem is ereztek jol magukat masreszt mire visszailleszkedtek volna addigra gyerunk tovabb megint.
14 eves korukra nyiltan kritizaltak a szuloket es igertek hogy mihelyt betoltik a 18-at egy percig sem maradnak tovabb veluk es ezt mar meg is tettek.
Es nem az anyagiak miatt hanem azert mert ugy ereztek hogy sehol nem lehet megmaradni, sehol egy kialakult barati kor, es gyuloltek ezt a cigany eletmodot ahogy mondtak.

London2009 2015.06.04. 12:25:53

@Kozsdine Krisztina ( Alsace,France): Mi is Saona Island-re mentunk katamarannal! Az gyonyoru volt. De mint irtam, nekunk ez a hely tetszett idaig a legkevesbe a tersegben. De igy van, izlesek es pofonok…

SzZoole 2015.06.04. 12:25:56

@tanato: Bocs doki,de nem tudom ki az a Broker Marcsi,gondolom O is gazdasagi okossagot csinalt,ha del amerikaban van.

adg 2015.06.04. 12:27:21

@Muscari: két és fél éve. A két nagyot már nem lehetne könnyen hazavinni. Főleg a nagyobbik már nagyon beette magát ide.

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.06.04. 12:30:23

@London2009: Masik reszen en meg nem jartam a tersegben,de ez nagyon megfogott.Iden a tevezeskor nezegettük Mexikot es Kubat is,de vegül arra jutottunk,mivel iden elöször jön velünk a nagylany is ( 8 eves),igy olyan helyre megyünk,ami mar ismerös es bevalt,A kalandokat kesöbbre tartogatjuk,ferjemnek Thaiföld is a listajan van.

Bredpitt Monika 2015.06.04. 12:36:50

Kedves Gabi !

Kétszer kellett nekifutnom a történetnek, mert görcsbe ugrott a gyomrom. El is sírtam magam, mert a lányom jutott eszembe.
Először is azt szeretném leírni, hogy nagyon jó szülők vagytok, mert nem erőszakoltatok rá valamit a gyerekekre, ami nyilván nem kellett nekik. Az, hogy most azt mondják megpróbálnák újra nem feltétlenül jelenti azt, hogy beilleszkedtek. Ez egy nagy kaland volt nekik, gondolom egy év alatt tanultak sokat angolul és spanyolul is talán (?). Erre ők mindig úgy fognak emlékezni, mint valami nagyon klassz dologra, még a rossz dolgok ellenére , mert szerencsére valahogy mi emberi lények a rosszat jó mélyre el tudjuk rejteni és a jó dolgokra sokkal inkább emlékezünk.
Mindenkinek más a története. A lényeg szerintem, hogy egy gyereknek egy igazi élet van. A jelen. Nekik nehéz elmagyarázni a jövő fogalmát. Mindenkinek más a története. Más minden terhesség, más minden szülés, minden házasság és minden válás. Nem egy kaptafára íródnak ezek a történetek. Én pontosan értem miről beszéltek és nagyon jó, hogy hazajöttök és még nem késő, az egy év nem hosszú idő. Mi napra pontosan egy évig voltunk az Egyesült Államokban és nálunk még azért is volt nehéz a döntés, mert a férjem ott maradt, hiszen neki ott van a vállalkozása (Ő amerikai). Én itt kértem ezen az oldalon segítséget kétségbeesve, mert nagyon nehéz döntés volt. A sok negatív hozzászólás után én egész nap sírtam, de ez segített, mert mi egy ideje már nem beszéltünk erről és nekünk ez adta meg a lökést a döntés meghozatalához.
Szinte mindenki azt mondta, ne jöjjünk haza, de amikor száz emberből 98 azt mondja, ne gyere és Te jönni akarsz, akkor jönni kell. Nálunk az igazi hős a férjem, aki először nem támogatta az ötletet. Nyilván. A Kaukázusi Krétakör történetében kiderül ki az igazi anya: aki elengedi a gyerekét. Nálunk ez a férjem volt, nálatok meg Ti mindketten.
Azt kívánom , hogy legyetek boldogok. Még el lehet indulni valahová, majd ha nagyobbak lesznek. Nekünk nagyon jó döntés volt és visszakaptuk az életünket. Persze így nehéz volt az eleje apa nélkül, de ez benne lesz a posztban, ami jönni fog tényleg nemsoká, már talán két részes lesz, annyira hosszú.
Azt azért megkérdezhetem a hozzászólóktól miért pont egy évet ír mindenki, amikor arról van szó jöjjön a poszt a visszatérésről? Mi hat hónapja vagyunk itthon, de már ezalatt is letisztulnak a dolgok.
Még annyit, hogy annak idején volt egy mondat, ami itt kattog bennem: nem szegény gyerek, hanem szegény anyuka, szerencsés gyerek. Ezt "zöldeketbeszélek" írta nekem. Köszönöm szépen, nagyon bölcs vagy és remélem ma is írni fogsz Gabinak.
Mások meg azt írták, a gyámügyet kéne anyukára hívni. Ezt is köszönöm, mert végül döntés született.

SzZoole 2015.06.04. 12:44:44

@Kozsdine Krisztina ( Alsace,France): Mexico,Mayan Riviera,all inclusive,koktelbar a medenceben,korlatlan moyito,etterem a medenceparton,korlatlan steak es szervezett utak a maya piramisokhoz,szerintem a gyerek is elvezne:)

SzZoole 2015.06.04. 12:50:23

@Bredpitt Monika: Csihologust is ajanlotunk,az ne hagyd ki:)

SzZoole 2015.06.04. 12:53:14

@Bredpitt Monika: Viccet felre teve,a mai posztot elovasva,rogton Te jutottal eszembe.

Bredpitt Monika 2015.06.04. 12:53:32

@soad1221: @Zoole[uk]: hiányoztatok, van valami perverz élvezet ebben, hogy mindenki látja amit írsz, hát, igen. szeretem a kukkolást, de hagyjuk ezt, mert az az igazság, hogy soha nem olvastam el a kommentelési szabályokat és én ezt biztos sokszor megszegem, csak maradjunk a témánál

SzZoole 2015.06.04. 12:56:01

@Bredpitt Monika:
"csak maradjunk a témánál"
Maradjunk,en is szeretek temazni:)))

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.06.04. 12:58:56

@Zoole[uk]: Legközelebb ha megyünk ( az nem jövöre lesz),lehet bevallaljuk.Iden mar eldöntött a dolog,a napokban mar erkeznek a papirok az utazasi irodatol,es szük 3 het mulva startolunk.:)
Köszönöm a tippet! :)

Bredpitt Monika 2015.06.04. 13:00:18

@Zoole[uk]: igen, azt is ajánlottak sokan, ami egyébként jó dolog, egyszer egy munkahelyen kerültem kapcsolatba eggyel, egy anyaotthonban dolgoztam, amikor már terhes voltam, a védőnő egyből azt mondta, menjek írassam ki magam, mert ez a munka nem terhes nőknek való.
Nagyon érdekes volt látni, hogy csupán a kérdéseivel mennyire megnyugtatja az embert (mármint a pszichológus, nem a lányanyák).
Zoli, te mondtál akkor valami bölcset, valami ilyesmit: nem mindenki tudja feldolgozni a hirtelen jött jólétet és ezt úgy mondtad, hogy nem is tudtad mennyire igaz ez rám nézve. Tényleg nehéz néha a nagyon jóba csöppeni, de erről lesz még szó. Nem véletlen, hogy a sok gazdag ember pl. filmsztárok a kábítószerhez nyúlnak.

Bredpitt Monika 2015.06.04. 13:01:51

@Zoole[uk]: Ja, igen, csak aztán engem hívnak kiábrándítónak, nem téged, mert te férfi vagy én meg nő. Ez az élet egyik nagy igazságtalansága. Még jó, hogy én is olyan jellemtelen vagyok , mint Te és lepereg rólam a célozgatás.

Ugyandehogy (törölt) 2015.06.04. 13:02:57

@Muscari: a blogbol egyertelmu, h a szuloknek is hatalmas csalodas volt. ugyanis egy nyaralas alapjan dontottek ugy, h odakoltoznek.

Bredpitt Monika 2015.06.04. 13:10:05

A Himnusz éneklésről annyit, hogy az amerikai iskolákban, meg a Hűségnyilatkozatot mondják el minden nap. Nekem ez tetszik nagyon, de a lányom nem tudott mit kezdeni vele. Ez egyértelműen a dac volt a gyerekben, ami érthető szerintem.

Ugyandehogy (törölt) 2015.06.04. 13:10:41

@Bredpitt Monika: hu jezusom, remelem , en nem mondtam semmi csunyat:-)

hianyoztal:-)

soad1221 2015.06.04. 13:12:57

@Bredpitt Monika: egyébként nem írod meg milyen volt a haza költözés? meg azóta meg hónapok is elteltek, most milyen ez?
vagy már túl vagy rajta, csak nem figyeltem?

Bredpitt Monika 2015.06.04. 13:20:30

@~~Babette~~: Nem írtál. Pont most olvastam el egyik este, mert kíváncsi voltam, hogy milyen hatással lesz rám ennyi idő után. A szónak ereje van és akkor nagyon rossz volt olvasni azt a sok rosszat. Egyébként HA nagyon kedves volt, ő nekem azt mondta, hogy kiveszi a nagyon csúnya dolgokat, de én kértem, hogy ne, pont azért, mert úgy nem lett volna értelme az egésznek.
Ha már itt tartunk valakit mégis kimoderált, mert a pálinkázós történettől annyira kiakadt szegény, hogy valamit csinálni akart velem.......ez izgi egyébként, igazán szeretném tudni mit akart csinálni velem. Remélem valami nagyon csúnya dolgot. Még így utólag is elfogadom a gyónást.

Egyébként Te nagyon érdekes egyéniség vagy. Csak az arcod van előttem meg a kutyád, kár, hogy egy szót sem tudtunk váltani a vacsorán.

Bredpitt Monika 2015.06.04. 13:22:25

@soad1221: Most lebuktál, el sem olvastad a hosszú hozzászólásom. Kezdj csak neki még egyszer !!!!!

Bredpitt Monika 2015.06.04. 13:23:36

@soad1221: Lehetne a Háború és Béke a címe, ami igaz a témára is és a terjedelemre is.

soad1221 2015.06.04. 13:27:21

@Bredpitt Monika: dehogynem, de azt Te elégnek tartod?? :)
ennyivel nem úszhatod meg.. meg igazából az nem szól a visszailleszkedésről arról , hogy milyen, amikor már megint nem új, hanem a mindennapok mennek.. milyen munkát keresni, találni, abból megélni, stb...

soad1221 2015.06.04. 13:28:32

@Bredpitt Monika: hát akkor a rövidített verzió? na meg a férjed, hogyan éli ezt így meg, márhogy hónapok távlatából..

SzZoole 2015.06.04. 13:30:43

@Bredpitt Monika: En mondtam volna ilyen bolcseseget,ugyan mar Monix,you must be joking:)))

Azt irtak rolad,hogy kiabrandito lennel???
Ep hogy beindito vagy:)))
Amugy meg minek ulsz fel az ilyeneknek(ulhetnel mashova is)ram akasztottak mar a legkulombozobb jelzoket is,a faszagyerektol a tetovalt bunko majomig mindent,de ahogy Digger fogalmazna a loteri kutyat sem erdekli:)))
Szoval a fu zold,az eg kek a nap meg mosolyog rad,Te pedig legy jo kedvu:)))

2015.06.04. 13:31:05

@Muscari:
Santo Domingo volt, a republic fovarosa. A masik Dominicara nem annyira jarnak kozvetlenul europai jaratok. Ha fizetnenek sem mennek oda nyaralni, de Kubaba sem, sot a mexikoi Mayan Riverara sem. Ki nem allhatom az un. resortokat. Tele vannak bunko e-amerikaiakkal es meg bunkobb europaiakkal:)

esban 2015.06.04. 13:40:06

@Zoole[uk]: Koszi :) hat ha ilyen pontos instrukciok utan se talalok oda a sort stay-be, akkor meg is erdemlem a £80 fine-t :)

esban 2015.06.04. 13:40:12

@adg [Au, Darwin]: Van egy kerdesem. Az ausztral nok amugy milyenek? Mert a pasikrol sokat tudunk, es a kulcsszavak (beer, barbi, footy, fishing na meg a baszott nagy SUV) mind raillik az osszes ausztral ferfira akit en ismerek (mind a 3 darabra hah). De nobol csak a gold coast-t tokeletes testu szilikonmellu a kondibanelek tipust ismerem, csak nem mind ilyen? Footy helyett mivel foglalkoznak? :D

Giddy Lamb 2015.06.04. 13:40:17

@Zoole[uk]: "korlatlan moyito,etterem a medenceparton,korlatlan steak es szervezett utak a maya piramisokhoz,szerintem a gyerek is elvezne:)"

Melyiket, a mojitot, vagy a steaket?:)

Bredpitt Monika 2015.06.04. 13:43:47

@soad1221: még mindig nem vagy képben, vagy én vagyok nem érthető? Az lehet egyébként.

Irom már a posztot és nagyon hosszú lesz, mert annyi minden történik. És hogy másik kérdésedre válaszoljak, most pont megkérdezte tőlem egy helyes anyuka, hogy mertem egyedül hagyni a férjem. Hirtelen meglepődtem, nem is gondolkoztam ezen. Amiről nem tudunk nem fáj, nem kérdezősködünk, ez a szabály. Én nem akarom szabályok elé állítani és nem akarom, hogy esetleg egy jó kis kalandról lemaradjon, csak ne számoljon be róla. De erről majd a posztban ami ezzel kapcsolatban érdekes témát is felvet.
Biztos nehezen viseli, de minden nap beszélünk, december óta már háromszor volt itt és most mi is megyünk nemsoká, a nyarat ott töltjük (ha engem is visszaengednek), ezt meg kell oldani. A kérdés inkább az, hogy a lányunk hogy viseli az apja nélkül. Az eleje nagyon rossz volt. Sirdogálás esténként, de nappal az igazi kis életét kapta vissza. Boldog a pajtásaival. Én meg a játszótéren pálinkázom (na jó, most csak kávét iszunk).

Bredpitt Monika 2015.06.04. 13:44:44

@Zoole[uk]: Ez a Monix nagyon jó, honnan vetted?

2015.06.04. 13:46:23

@Bredpitt Monika:
" ...meg a Hűségnyilatkozatot mondják el minden nap. Nekem ez tetszik nagyon, de a lányom nem tudott mit kezdeni vele. "
Ezzel en sem tudnek mit kezdeni. Mi van ezen tetszeni valo, most komolyan?
"I pledge allegiance to the Flag of the United States of America, and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Minden szava ketszinuseg, ennel nagyobb hulyeseget el sem tudok kepzelni. No, de az USA-ban minden elkepzelheto:)

SzZoole 2015.06.04. 13:53:40

@esban: Oda talasz,az utra is nagy betukel ra van festve es ki is van tablazva.
Ha odaertel a sorompohoz az ugyan ugy mukodik mint minden parkolohaz a UK.-ban.Nyomod a gombot,kapod a jegyet,nyillik a sorompo es mar mehetsz is.A 3.szinten mindig van hely.A jegyet tartsd magadnal!!!
Ha mar ki fele mesz az automataknal tudsz fizetni aproval,papirpenzel es bank kartyaval is.
Ha fizettel kb. 5 perced van,hogy kimenjel az autoval.Ha megint a sorompohoz ersz,csak dugd be a jegyet a kar nyillik es mar mehetsz is.

pilezi 2015.06.04. 13:55:00

Hajlamos vagyok felületesen olvasni, de ha jól értem, azért költöznek vissza Magyarországra 1 év után, mert a gyerekek nem érzik jól magukat, akik ennek a ténynek, mármint a hazaköltözésnek a tudatában immár azt mondják, nem volt rossz döntés, hogy 1 évig Dominikán éltek? (Tudom, Dominikai Köztársaság.) Mint gyakorló határátkelő anya, azon gondolkozom, ha az az ország lenne a lehetőségek hazája, akkor is vajon ennyire figyelembe vették volna a gyerekek honvágyát? Nem győzött volna inkább az "itt van jövőd gyerekem, még egy év, és itt érzed majd otthon magad, ezért maradunk"? Tényleg őszintén érdekel.

Mert hogy a gyermek nálunk bármikor hajlandó lenne összecsomagolni, és abban a pillanatban a reptérre indulni, pedig már 13 hónapja, hogy felszámoltunk Magyarországon magunk mögött mindent. Természetesen nem megyünk. Nem csak magam miatt, hanem azért sem, mert 1. ez a világ egyik legélhetőbb országa, tele lehetőségekkel, és egyelőre mindhárom idegen nyelven jól veszi az akadályt az iskolában, 2. mivel 14 múlt, tudom, hogy tulajdonképpen neki mindegy, hogy melyik országban van, életkori sajátosság, hogy minden sz@r.

Ha a 6-10 éves kor már nem ideális a költözésre, akkor vajon a 13 mennyire az? Összeszorított foggal, de csinálom, csitítom, tanítom, meghallgatom, biztatom, de azt gondolom, ennél mindenképpen hamarabb induljon el, aki gondolkozik rajta.

SzZoole 2015.06.04. 13:55:43

@Giddy Lamb: Igazad van,a gyerekre a medence es szervezett ut a piramisokhoz vonatkozik:)

Bredpitt Monika 2015.06.04. 13:57:34

@soad1221: Jó szakmám van és már találtam állást, 14 helyre adtam be az önéletrajzom és ennyiből sikerült, de végül nemet mondtam rá, mert nagyon messze van innen, napi négy órát utaznék, ami nem zavart volna, de közben felhívtak a régi helyemről hogy szeptembertől felvesznek (remélem nem esek a pad alá). Nyilván inkább utazok két órát. Inkább az a rossz, hogy olyan koloncnak érzem magam még így is, hogy semmiféle segélyt nem kértem, hiszen a férjem tart el minket és nem szorulunk rá. Persze már kapom az ötleteket arra nézve, hogy mi minden járhatna nekem, ki kell használni. Ezzel soha nem éltem.
Az ami nagyon rossz, hogy jön mindig veled szemben a becstelenség. Tegnap pl valaki arra kért, hogy megadnám e neki a wifi kódomat. Megállt bennem az ütő. Szerencsére nem vagyok szívbajos és egyből az volt a válaszom: ne haragudj, de én fizetem a T Home nak azt a nem kevés pénzt és nem szeretném odaadni. Nagyon kedvelem az illetőt, de mégis összerándult a gyomrom. Az egészben az a vicces, hogy a lányom mér engedélyem nélkül odaadta a barátnőjének aki ennek az illetőnek a lánya. Ért ehhez valaki egyébként? Mi van akkor, ha használják mások a körülöttem levő lakásban az internetem, lelassul attól vajon az én netem (nagyon amatőr vagyok). Kösz.

adg 2015.06.04. 14:06:58

@Bredpitt Monika: termeszetesen lelassul, ha egyszerre hasznaljatok. Ha van havi letoltesi korlatod, es atlepitek azt, amkor is vagy lelassitjak, vagy fizetni kell.
Es te vagy a felelos az altala generalt forgalomert is, az illegalis letoltesekert pl. Vagy ha gyerekpornot terjeszt a te neteden, akkor is gondba kerulhetsz.
De meg az is lehet, hogy normalis szomszedod van. :) te ismered.

SzZoole 2015.06.04. 14:07:26

@Bredpitt Monika: Nem is tudom,ez olyan amerikansnak hallatszik:)

adg 2015.06.04. 14:08:33

@Bredpitt Monika: ja, a lenyeg persze kimaradt. A wifi beallitasai kozt, valoszinuleg a router "honlapjan" meg tudod valtoztatni a jelszot.

Bredpitt Monika 2015.06.04. 14:11:01

@Cascabel: Nekem az tetszik benne, hogy mivel éltem 8 évet az Egyesült Államokban látom, hogy ott mi az értéke a hazaszeretet fogalmának, mit jelent ott egy kitűzött zászló és mit jelent itt (ez persze nagyon nagy téma).
Valahol szerintem ez is feladata lenne az iskolának , hogy megtanítsák a gyerekeknek azt az érzést, hogy azon a helyen ahol élnek egyfajta egységben vannak azokkal , akikkel ugyanazon a hazán osztoznak. Ennyi értelme van. Szerintem.

Egyébként az , hogy Amerika mennyire ellentmondásos és mennyi mindenbe bele lehet kötni, meg minek van értelme és minek nem :

Floridában a férjem egy jó késő esti műsort nézett. Howard Stern-t biztos ismeri mindenki. A műsorban az aznap esti polgárpukkasztás keretében csinos szőke, nagymellű lányok négykézláb álltak a stúdióban , a fenekükbe egy botszerű valami volt dugva (igen, ez komoly). Kérdeztem a férjem mi a szarnak nézed ezt? (mert ez még nekem is sok volt). Azt mondta, azért mert vicces. A paradox az egészben az, hogy mindezt végig lehet nézni, de nem lehet káromkodni, mert az ki van sípolva. Akkor most Amerika liberális vagy konzervatív?

Bredpitt Monika 2015.06.04. 14:14:16

@adg [Au, Darwin]: Köszi, ez elég érv volt nekem. Most annyi lesz, hogy elmegyünk és én mindent ki fogok húzni, mert nem akarok semmit áram alatt hagyni mivel most volt egy jó nagy vihar és a lányom osztálytársának igy ment tönkre a táblagépe, a villám becsapott náluk. Akkor bocs, de ha a kihúzok mindent akkor biztos nem tudják használni igaz?

Bredpitt Monika 2015.06.04. 14:18:15

@adg [Au, Darwin]: A pornó szó elég volt arra, hogy igen a jelszót is meg fogom változtatni. Köszi még egyszer.
Eszembe jutottál a bevándorlás témában. Nektek aztán jó kis kemény vezetésetek van. Azt olvastam hogy ott egyszerűen nem lehet kikötni a hajókkal, amiken illegális bevándorlók vannak és onnan még a gyereknek is menni kell. Igaz ez?

adg 2015.06.04. 14:28:12

@Bredpitt Monika: a tegnapi poszt vegen pont errol volt szo az utolso kommentek kozt.
Nem mennie kell a gyerekeknek, hanem ok sem johetnek. Amugy nem visszahuzzak a csonakosokat a nemzetkozi vizekre, hanem kimentik oket, csak nem ide hozzak, hanem png-re vagy vietnamba, naurura stb.
hataratkelo.blog.hu/2015/06/03/europaban_otthon_igazan/full_commentlist/1#c27233188

Bredpitt Monika 2015.06.04. 14:31:32

@Cascabel: Hűséget fogadok az Amerikai Egyesült Államok Zászlajának és a köztársaságnak, amelyet jelképez: egy és oszthatatlan Nemzet az Isten színe előtt, amely szabadságot és igazságosságot nyújt mindenkinek.”

Így szerintem jobban hangzik.

Muscari 2015.06.04. 14:32:28

Nezzetek, hogy Kosa mivel riogat: akar 200 ezer menekultet is visszakuldhetnek Nyugatrol Magyarorszagra, azokat, akiket itt vettek nyilvantartasba de aztan tovabbmentek.

index.hu/belfold/2015/06/04/kosa_chartergepekkel_kuldik_vissza_a_menekulteket/

Ugyandehogy (törölt) 2015.06.04. 14:39:16

@Bredpitt Monika:

mert egy ilyen rossz levelezotars vagyok, ennike is tanusithatja.

de osszakapom magam, igerem!

Narina 2015.06.04. 14:44:37

Kedves posztolo! Lehet nekunk nagy makunk volt, mert meg nem kezdte el az ovit a lanyunk amikor, paromnak is meg nekem is tele lett a bakancsa es neki vagtunk. Nalunk, nem a koltozessel volt gond, hanem, hogy fel evig nem latta az apjat, mert elment dolgozni! Fel evig amig ki nem jottunk utana addig minden este ment a siras rivas, hogy apa-apa-apa!(neha vele egyutt sirtam, mert nekem is hianyzott) Aztan kijottunk es 1-2 honapig meg jott a felsiras ejszaka (1 honap kemeny 2. mar csak ritkabban) erdekes modon meg mindig az apjat hianyolta! Sokszor ketsegbe esetten kereste, meg kerdezte "Apa ugye haza jon" Aztan amikor latta, hogy haaza jon mar megnyugodott valamennyire! Itt a gyerek rohamos utembe szerzi be a kornyeken a haverokat, felnotteket gyerekeket vegyesen! Volt olyan, hogy beallt egy nagyobb bandaba es pillanatok allat atvette az iranyitast! Nagyokat kiosztotta, ha undokok voltak a kisebbekkel a kicsiket vigasztalta mindezt ugy, hogy egy mukkot nem tudott angolul! Mondjuk az is igaz, hogy az otthoni eletemhez viszonyitva itt maga a paradicsom! (nem gazdasagilag, mert melozni kell ugye nem folyik a szamba magatol a mez, de emberileg nagyon is jol dontottunk) Nagyon nem lehet egynapon emlegetni az ittenieket! Lehet nekunk van csak szerencsenk, de a szomszed noktol elkezdve az utcabelieken at a kornyekiek mind kedvesek es bar meg nem sokat beszelek en sem, de igyekeznek megerteni es segiteni! Ez otthon nem volt. Az egyik szomszed utalt(nem en voltam az oka, apamat utalta es aranyosagba engem is ezert) a masik fentartasokkal kezelt a tobbi szinte szoba se allt velem! Itt nekem mar az is elmeny, hogy vissza koszonnek! (jo tudom udvariassag, de Magyarorszagon ez sem volt) Lehet ezert konnyebb Mosinak is, mert nekem nagyon bejott, meg az apjanak is! Az egyetlen akit nagyon meg viselt a tavozasunk az a lizingeltem! O nagyon nehezen viseli, hogy mar nem vagyok barmikor ott amikor szuksege van ram! Sajnos Ot nem hozhattuk!(ez nekem is szivfajdalmam, de tudom, hogy nem lehetett volna).

almadigabi 2015.06.04. 14:44:44

Sziasztok! Köszönöm, hogy elolvastátok a posztot! Ezek a saját élményeinken, érzéseinken alapulnak. Nem akartam általánosítani, pont a másik oldalt szerettem volna megmutatni. Így éltük meg és leírtuk. Igen, ez valóban a Dominikai Köztársaság (DR, egy nagy sziget, kisebb részén Haiti, nagyobb részén DR), ami nem azonos a Dominika nevű kisebb szigettel. Hogy miért ide? Volt egy lehetőségünk, hogy itt tölthetünk egy kis időt és igen, bevállaltuk. Kíváncsiság, kalandvágy, meg elegünk volt az otthoni dolgokból... De valóban, itt élni egész más, mint turistáskodni. A hazautazásunknak is több összetevője van, pl. a dollár egekbe emelkedése, az elképesztő drágaság, ami itt van és amit többen írtatok, hogy itt nincs semmi. Illetve van, mesés tengerpart, jó fej helyiek, finom gyümölcsök. De kb. ennyi. Az európai kultúra hiányzik, nagyon és ezt álmunkban sem gondoltuk volna. Himnusz: Bence ovisként hallotta először a Himnuszt. Nem tudjuk miért, de teljesen lenyűgözte. Onnantól naponta kérte apát, hogy játsza le neki, vagy énekeljék el. Megtanulta, az egyetlen ovis lehetett, aki kívülről fújta az egészet. Nem értettük, de elfogadtuk. Így már érthetőbb talán, hogy miért így lázadt...
Na, végigolvasom a kommentjeiteket, és próbálok válaszolni majd :)

adg 2015.06.04. 14:52:28

@esban: az ozi divat az inkabb a UTE, nem az SUV. A tobbi stimmel. A nok meg sokfelek. Ez egy eleg kevert orszag, itt fent meg meginkabb, mindenfele lanyok vannak. A papirfeher irtol a feketeig, vagy a mindenfele azsiai eredetuektol a ...
Minden van. Kicsik, nagyok, sportosak meg nem annyira meg 300 kilosak, igenyesek es slamposak, bikiniben vagy pizsamaban bevasarlotol az arcat kiveve teljesen lefuggonyozottig, minden igenyt ki lehet elegiteni.

Muscari 2015.06.04. 14:55:51

@Kozsdine Krisztina ( Alsace,France): koszi. Volt egy kolleganom regen, fekete, o Dominkara valo volt, ezek szeint nem a koztarsasagba. A ketto kozul pedig egyertelmuen az a jobb hely, meg ha az itteni leirasokbol az jon le, hogy nem is olyan jo az sem.

adg 2015.06.04. 15:02:55

@~~Babette~~: az mi az? Probaltam gugli baratomat, de van egy ilyen nevu hajozasi tarsasag, meg egy baseball jatekos is, szoval remenytelennek latszik. :)

Muscari 2015.06.04. 15:35:05

@adg [Au, Darwin]: hat ez a hal borzaszto veszelyesnek latszik, bele ne menj a vizbe, de meg a partra se :-D

adg 2015.06.04. 15:47:14

@Muscari: te, en mar el is menekultem innen be a sivatag kozepebe. Talan odaig nem gyalogol utanam ez a veszedelem.
Hogy birnak itt emberek elni, felelotlenseg. :)

qkuc 2015.06.04. 15:48:17

@Cascabel: Nem látok ebben kivetnivalót, legalább ennyire mókás a diplomaosztón tett eskü, no meg az alaptörvény nemzeti hitvallásáról szóló része is tréfás. Igaz még nem kell minden nap elmormolnunk, de eljöhet még az az idő is, :D.

Muscari 2015.06.04. 15:48:41

@Bredpitt Monika: "Én nem akarom szabályok elé állítani és nem akarom, hogy esetleg egy jó kis kalandról lemaradjon"
Azert ezt gondold at, innen egyenes ut vezet a szakitashoz.

esban 2015.06.04. 15:50:32

@Zoole[uk]: Koszi, igy mar aztan vegkepp eselytelen, hogy barmit rosszul csinaljak :)

esban 2015.06.04. 15:50:32

@adg [Au, Darwin]: Jo jo ertem en, de leginkabb nem a kulsore gondoltam, hanem hogy van-e olyan, amit lehetne ugy kategorizalni, hogy tipikus ozi noi tevekenyseg :)

soad1221 2015.06.04. 15:54:35

@Bredpitt Monika: @adg [Au, Darwin]: plusz MAC cím alapján szűrheted, hogy kit enged fel a router, így ha a lányod mégis kiadja tök mindegy, a routert láthatja, de az nem enged forgalmat... :)

2015.06.04. 15:56:29

@Bredpitt Monika:
"Így szerintem jobban hangzik."
Mindegy, hogy miyen nyelven irod, szerintem "same shit, different pile.":) Az ember idovel kinovi az ilyen romantikus dolgokat, hogy szerelem, hazaszeretet, huseg, becsuletesseg, zaszlo, korona, kiraly, elnok, stb. Meghallgatja es legyint egyet, hogy "uri huncuccsag":) Mint a "Hűség a Néphez, hűség a Párthoz!" szlogen:)
Pax vobiscum.

adg 2015.06.04. 15:59:34

@esban: nem tudok rola, hogy lenne ilyen. De en meg nem eltem mashol, csak itt vilagvegen. Lehet, hogy nagyobb helyeken van.
Itt szeretnek art and craft-olni, osszeul az ÖTyE, aztan varrnak vagy kezimunkaznak.
Rengetegen onkenteskednek valamit, nagyon sok ilyen lehetoseg van es szivesen csinaljak. Nagyon sokan sportolnak. De ezek nem hinnem, hogy nagyon itteni sajatossagok lennenek. Olyan nincs, mint a fiuk fishing es footy maniaja, vagy a kotelezo UTE.

adg 2015.06.04. 16:05:17

@soad1221: akkor meg jelszot sem kell valtoztatni. Lehet ez a legjobb.

tanato 2015.06.04. 16:05:39

@Zoole[uk]: Bróker Marcsi a híres hírhedt magyar szélhámosnő,Karcagról,aki nagy hozamot ígérve csalt ki több százmillió forintot sok környékbeli kisbefektetőtől,azután amikor szorult a hurok angolosan távozott a pénzzel.Állítólag jó előre ,alaposan megszervezte a további életét Dél.-Amerikában.Jelenleg bottal üti a nyomát a magyar Rendőrség,Interpol körözés is ki van adva ellene.
Egyidőben bukott le a Questor brókerház több milliárdos csaló vezetőivel,állítólag volt is közük egymáshoz.Néhány hónapja történt az eset.

adg 2015.06.04. 16:16:03

Kis off a nap zarasakent, ha mar elokerult a homeopatia tegnap, es hogy ne csak a gyilkos setalo haloriasrol legyen szo oz kapcsan.

www.theguardian.com/lifeandstyle/2015/jun/03/australian-doctors-told-not-to-prescribe-homeopathic-items-as-they-do-nothing

A mas nyelven olvasoknak: az ozi haziorvosi kamara (?) arra keri a haziorvosokat, ne irjanak fel homeopatias keszitmenyeket a betegeiknek, es a patikak se aruljanak homeopatias szereket. Merthogy semmit sem ernek.

Na menjetek aludni, holnap halnap!

blackhairlady 2015.06.04. 16:34:22

@Kozsdine Krisztina ( Alsace,France): Ez csak egy lozung. A gyerek egy onallo leny, onallo erzesekkel, ki batrabb, ki szerenyebb, ijedosebb, es meg ezer es egy tulajdonsaggal biro, nem a szulojet utanozza, foleg nem egy 10 eves. Maximum arra lesz jo a szulo nagy optimizmusa, hogy elnyomja a negativ erzeseit a koloknek, nehogy anyut meg aput megbantsuk, hisz itt elvileg jol kene magam erezni. Annyira legyszerusitik itt sokan a gyerekeket, nekem ez bosszanto, megmondom oszinten.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.06.04. 16:34:47

@Der echte Weihnachtsmann: nekem is megakadt a szemem s himnuszt eneklo kisfiun...mindenesetre le a kalappal a szulok v.a magyar iskola elott, ha 10 eves korra ilyen szinten volt a gyerek.

blackhairlady 2015.06.04. 16:35:57

@Zoole[uk]: Nem azt irtad egyszer, hogy a te gyerekeidnek is rossz volt eloszor? Vagy rosszul emlekszem?

SzZoole 2015.06.04. 16:38:17

@tanato: Tudod mi a velemenyem doki,Meg is erdemlik ezek a hiszikeny emberek,hogy enyire hulyek voltak.
Meg hogy berakok 1 gurigat es 12 honapra kettot kapok vissza.
Ez a Marcsika meg nyilvan olyan orszagban van akivel nincs kiadatasi egyezmeny.

Hari Seldon 2 2015.06.04. 16:38:57

@adg [Au, Darwin]:
Nagyon helyes. A múltkor végre a FDA is lépett ez ügyben a homeopátiás szerek gyártóinak kell bizonyítani, hogy hatásosak, különben nem árulhatják gyógyszerként. Ez meg ugye lehetetlen.
Lassan kezd itt is alábbhagyni ez.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.06.04. 16:39:21

Ok, kozben eljutottam a magyarazatig, most mar vilagos a himnusz dolog:)

Bikkie 2015.06.04. 16:41:41

@esban: tipikus ozi noi tevekenyseg: whining, bitching, moaning :)

SzZoole 2015.06.04. 16:47:48

@blackhair-lady: Az en gyerekeimnek sosem volt rossz,mar az elso nap nevetgelve baratokal jottek ki a sulibol.
1-2 muszlim gyerekel volt problema,de azokal mindenkinek,nem csak az en gyerekeimnek.
Kesobb a sulival az volt mert a tanarok egy resze is muszlim lett.Pl.a fiamal kidobattak a reggelijet mert az sonkas szendvics volt es a disznosonkatol ferges lesz az agya es egeszsegtelen.
Ket eve elkoltoztunk Londonbol es iskolat is valtottunk.

tanato 2015.06.04. 16:54:44

@Zoole[uk]: Főleg időseket csapott be, ők hiszékenyebbek.

tanato 2015.06.04. 17:02:28

@Muscari: Ezt a kuwaiti álláshirdetést már szakoldalakon is leadták.Vannak már ott néhányan magyar orvosok.De aktívabbak a fejvadászok abból az irányból is.Hiába, tényleg nagyon kevés orvost képeznek világszerte a növekvő feledatokhoz képest.
A másik kommentedhez:Ha tovább folytatódik itthon a bevándorlóellenes gyűlöletkampány,sok több évtizede itt dolgozó itt tanult, itt nősült és családot alapított trópusi országokból érkezett orvoskolléga el fog távozni nyugatra,vagy az Öböl menti államokba..Már nem is eggyel volt riport,szudáni ,szíriai,jemeni stb.Vérig vannak sértődve,jogosan.Kérdezték hogy ugyan kinek a munkahelyét veszik el?Hisz még velük is szorulunk létszámilag.

blackhairlady 2015.06.04. 17:07:19

@Cascabel: Hu, remelem en sosem fogom kinoni.

blackhairlady 2015.06.04. 17:11:24

@Zoole[uk]: Ertem, koszi. Csak emlekeztem, hogy talan meg posztot is igertetek, hogy leirjatok mennyire megviselte a gyerekeket. Ezek szeritn az iskola volt a mumus nalatok.

Ugyandehogy (törölt) 2015.06.04. 17:12:52

@soad1221: ja,ugy elkepzeltem, ahogy monika mac cim alapjan szur.....

bpetya75 2015.06.04. 17:21:02

@blackhair-lady:

Egyetértek. Bár azért nyilván van, amiben utánozza a gyerek a szüleit, de pont egy kiskamasznál a hurráoptimizmus erősen kétesélyes lehet.

tanato 2015.06.04. 17:25:27

@Bredpitt Monika: Várom a posztodat,sajnos nagyon kevesen szánják rá magukat az aktív korú hazatérők közül hogy megírják hogyan sikerül újra boldogulniuk,főleg gyermekkel.Bár azért ahogy írod az urad kint maradt dolgozni és egyelőre ő tart el benneteket a kint megkeresett pénzből.Ez azért nem a nagybetűs hazatérés.

esban 2015.06.04. 17:25:43

@Bikkie: elnezest, en abban a hitben voltam eddig, hogy az altalad felsorolt tevekenysegek szimplan tipikus noi tevekenysegek :))

SzZoole 2015.06.04. 17:27:27

@tanato: De anyira hiszekenyek nem lehetnek,hogy egy even belul 50% hozamot kapnak a penzukert,vagy Meg is?

SzZoole 2015.06.04. 17:32:29

@blackhair-lady: Le irtam egy hosszu kommentben anno.

tanato 2015.06.04. 17:32:59

@Zoole[uk]: APósom is több milliót bukott még 2003-ban a mostanihoz hasonló Úgynevezett Ingatlanszövetkezeti szélhámosságban ,több tízezer főleg idős társához hasonlóan,pedig nagyon mondtuk neki hogy nem lehet 20-30% kamatot kitermelni amikor a banki kamat 2-3%.De az idősek nagyon szeretnek hinni a csodában sajnos,ezt nagyon sok szélhámos kihasználja pl. az un.egészségügyi csodaszereket forgalmazók.Valószínűleg ez a második gyermekkor szindróma.

SzZoole 2015.06.04. 17:42:19

@tanato: Az en szuleim is idosek 76 es 75 evesek,de nem hiszekenyek,szerencsere szellemileg fittek,ha valami egeszsegugyi csoda dologal keresi valaki oket elhajtjak az illetot.

tanato 2015.06.04. 17:44:03

@Zoole[uk]: Ők vannak kevesebben sajnos.

SZIZS 2015.06.04. 18:03:55

Nagyon szomorú a mai írás. Ha így élték meg a gyerekek, akkor nagyon sajnálom őket. Nem lehetett könnyű az egész családnak. Szerencsére nálunk nem így alakult. Igaz voltak az elején apróbb beilleszkedési gondok, de alapvetően szeret itt lenni a gyerek és jól érzi magát. Remélem a haza költözés nem lesz ilyen nagy trauma. Mert hogy az se lesz könnyű az biztos.

montroyal ( CAN qc) 2015.06.04. 18:36:34

@maxval bircaman szerkesztő:
Mind a kettő röviden Dominika.

csak az egyiket siman republiknak hivjuk nalunk , a masik dominikca .. es akkor tudjuk igazan a kulombseget amikor mindkettoben jartunk ... mint én .:-))

azt hiszem be is fejeztem puerto plata, romana es punta cana eleg volt republikbol(az olcsok kozott van a canadaiaknak ) es hajoval voltunk 1 napot dominican ...

ott elni ? no way....

hol eltek a postosok?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.06.04. 18:55:17

@Cascabel: mar egyre kevesbe jellemzo, a Pledge kezd szepen kikopni az allami iskolak nagy reszebol). A liberalisok ugy gondoljak, Isten nevet egy iskolaban kiejteni egyet jelent az egyhaz es az allam szetvalasztasanak semmibevetelevel :)) ("one nation under God") Persze a konzervativok meg tiltakoznak...mar csak igy megy ez a politikaban :))

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.06.04. 18:59:52

@Zsuzsi65: ha mar nem kotelezo allamilag mindenhol, akkor van olyan, hogy egy olyan iskolaban, ahol szokas meg, megis megtagadhatja egy diak vagy a szulei? (Vallasszabadsagra hivatkozva pl?)

M. Péter 2015.06.04. 19:03:03

@VPBA: All-inclusive szállodákról is hallottam már sok rosszat a Dominikai Köztársaságban. Sokan szenvedtek ételmérgezést a higiénia hiánya miatt.

Nigro notanda lapillo 2015.06.04. 19:14:51

@P.Elliot: ehhez nem kell feltétlenul orszàgot vàltani, volt egy osztàlytàrsam a gimiben, 1 évig. Bp. volt a 6. magyar vàros ahol élt, és nagyon utàlta, hogy àllandoan koltozkodtek, harmadik végén tovàbbàlltak Sopronba, érettségi utàn otthagyta a szüleit és elment a nagyijàhoz egy kis faluba, majd a nagyi halàla utàn elhagyta az orszàgot, most Franciaorszàgban lakik és azt mondja, hogy soha tobbet nem akar koltozni

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.06.04. 19:17:22

@Dragonlady (Bp, Hun): igen, volt tobb ilyen eset is...mint sokszor, itt is politikai csatarozasokra hasznaljak fel a dolgot. A konzervatiak szerint ez egy olyan tradicio, amely (bar nem tul regi) a nemzet egyseget, a patriotizmust hivatott erositeni. Tudjuk, hogy ez milyen nagy szo itt Amerikaban. A liberalisok ugyanakkor hivatkoznak az opting out lehetosegre, vagyis, hogy kivetelt lehet tenni (freedom of religion stb.)
thefreethoughtproject.com/school-nurse-refuses-treat-child-stayed-seated-pledge-allegiance/
www.boston.com/community/moms/blogs/child_caring/2009/11/10_year_old_refuses_to_say_pledge_of_allegiance.html

2015.06.04. 19:21:46

Nem értek hozzá, de hiszem, hogy a gyereknek legalább olyan nehéz, mint a felnőtt szülőknek. De talán a gyerekek (életkortól függően) sokkal könnyebben beilleszkednek, mint a szüleik.

2015.06.04. 19:23:37

@tanato: Azért a helyiek között ne nagyon akarj elvegyülni. Nehogy kiraboljanak v. megöljenek a pénzedért... Elég nagy a szegénység.

bpetya75 2015.06.04. 19:25:34

@Bredpitt Monika:

"Még jó, hogy én is olyan jellemtelen vagyok , mint Te és lepereg rólam a célozgatás. "

Azt hiszem erre mondják, hogy ahogy dicsérni tudsz, az utolérhetetlen. :-D

tanato 2015.06.04. 19:26:28

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Azt azért nem,inkább egy expat gyerek lettem volna ott ,persze megfelelően jólszituált szülőkkel.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.06.04. 19:29:15

@Zsuzsi65: koszi a linkeket, ezekszerint mar jo regota van szovetsegi szinten torveny arra, hogy nem lehet kotelezni v buntetni senkit, aztan megis megtortenik :-(

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2015.06.04. 19:29:52

@M. Péter: Elhiszem. Az ismerősünknek vagy szerencséje volt, vagy nagyon elit szállodában laktak. Egyébként nagyon sok ismerősöm panaszkodott az all inclusive szállodákra máshol is a világon, hányás-hasmenés stb. Sok szálloda trükközik az ételekkel, simán felszolgálják a maradékot másnap-harmadnap. Ehhez még hozzájön az is, amit idegenforgalmi szakember ismerősünk mondott, hogy állítólag 600 km a határ, ha annál messzebb megy valaki, nagy valószínűséggel hasmenéssel indít, míg megszokja a szervezete a másfajta baktériumokat. Volt olyan ismerősünk, aki szinte az egész nyaralást a szállodai szobában töltötte, mire meggyógyult mehetett is haza.

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2015.06.04. 20:07:09

Sok múlik a gyerekek életkorán. A 6 és 10 éves kor például a legdurvább kombinációk egyike (egy iskolakezdő meg egy friss felsős). Mi az öcsémmel ugyanennyi idősek voltunk amikor országon belül volt családi költözés, egy éven belül kétszer is. Az öcsém idővel vette a kanyart, én az első kört még épphogy, a másodikat már lényegében a mai napig nem hevertem ki. Amivel nyilván nem azt akarom mondani, hogy azóta romokban az életem, csak azt, hogy nagyon eltettem a tanulságot, hogy tízéves gyerekkel lehetőleg nem költözünk, és ha mégis igen, akkor az nagyon komoly szülői munka és érzelmi támogatás.
A poszt szerzőinek respect.
Saját tapasztalat alapján a 3-4 év alatti gyerekek nehézség nélkül költöznek bárhová, a 4-6 évesek viszonylag könnyen, különösen ha jobb körülmények közé kerülnek, az iskolásokkal már sokkal nehezebb, a tinédzserekkel meg reménytelen, kivéve persze ha a költözés egybeesik az ő akaratukkal és terveikkel is. Ha nem, akkor sok sikert a szülőnek - olyat is láttam már, hogy a 15 éves kijelentette, hogy ő NEM megy, és némi szervezés után egy gimis osztálytársa családjához költözött.

montroyal ( CAN qc) 2015.06.04. 20:35:41

@VPBA: pontosan .. a helyieknek nincs hasmenesuk...sot egy idegenvezeto amikor a lovakkkal behajtottunk a patakba ivott a kalapjaval a vizbol es elmondta neki semmi baja nem lesz de ha mi innank belole ...

montroyal ( CAN qc) 2015.06.04. 20:44:10

@tanato: @Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

azert megdobbentoek a gated communitik a z ortoronyba fegyveres orrel ,meg a kulfoldiek haza magas falakkal korulveve szogesdrot torott uvegek a tetejen .. a csajok mint mashol veszelyesek ha elkabitanak valami itallal megjelennek a stricik , jo ha az eleted megmarad ... de ez mashol is fennall .. expat az elsorendu célpont ..

Muscari 2015.06.04. 20:50:22

@blackhair-lady: viszont ha a szülő aggódik, bizonytalan stb azt igenis ki tudja vetíteni a gyerekre.

Muscari 2015.06.04. 20:56:30

@tanato: basszus, én erre nem is gondoltam, szegények :-(
A politikusok nem normálisak, az biztos. Borzasztó szükség orvosokra, a szüleimnek is volt egy időben egyiptomi dokijuk. Mi lesz, ha már ők sem mennek, vagy aki ott van az továbbáll?

montroyal ( CAN qc) 2015.06.04. 20:57:16

@almadigabi: santo domingo -ban eltek ? gondolom nem mert furdohely nem nagyon van inkabb kikoto ...

Bredpitt Monika 2015.06.04. 21:12:05

@Muscari: Nem biztos, a mi kapcsolatunk már sok mindent kibírt, túl sok mindent. És mint ahogy sok párnál nem működik a távkapcsolat nálunk úgy tűnik ez nagyon is működik.
Milyen jó is az, hogy nem hallom ahogy horkol !!!

Bredpitt Monika 2015.06.04. 21:29:50

@soad1221: hű, ebből csak én nem értek semmit, de majd kiképzem magam

tanato 2015.06.04. 21:30:06

@Muscari: Bizony lehet gond ,ha atrocitások érik a színes bőrűeket a propaganda hatására,simán egy 30 éve itt élő orvosra is rátámadhatnak,vagy ráuszíthatják a kutyát egy másik városban ahol nem ismerik őket személyesen.Ezt érzik a tv riportokban megszólalt 20-30 éve itt élő "megélhetési bevándorló" kollégák is,ezért nyilatkoztak félelemmel a kampányról.
Bizony-bizony aki szelet vet ,vihart arat, az erőszak erőszakot szül még ha az verbális is.

Bredpitt Monika 2015.06.04. 21:30:51

@bpetya75: Zolee nem sértődik meg semmin

Bredpitt Monika 2015.06.04. 21:39:37

@tanato: Tudom milyen a nagybetűs élet, én 96ezer forintot kerestem és egyedül tartottam el a lányom, a férjem amikor itt volt még gyerektartást sem tudott fizetni néha, mert olyan felemelő volt neki itt dolgozni az építőiparban, hogy néha meg kellett fenyegetni a főnököt azért, hogy odaadja a fizetést.
Tudom, furcsán hangzik és talán hihetetlenül, de én nagyon szeretem ezt a mindennapi küszködést, most meg főleg nagyon értékelem, hogy nincs az a nagy jólét. Sajnos én túl sok pazarlást láttam ez alatt az egy év alatt és nekem ez megöli a lelkem. De ez attól is függ, hogy mennyit éltél már az életben. Nekem a carpe diem a jelszavam, nem tudok nagyon hosszan előre tervezni, nem hiszek ebben. A jelen a legfontosabb szakasza az életnek, mert az lesz a múlt is amire emlékezni tudsz. Ha éltél eleget az életben akkor könnyebb elviselni azt az érzést, hogy nem tudsz megvenni egy szép cipőt. Nem ez a fontos. A kalandokat nem tudják tőlem elvenni. Soha. Most pedig amikor itt ülök a játszótéren a lányommal minden este akkor azt érzem: ez a világ közepe és nem akarok sehová elmenni.

Muscari 2015.06.04. 21:46:59

@tanato: ne is mondd, a szüleim megvettek valami vérnyomáscsökkentő-vérhígító vagy milyen orrcsipeszt! Nem merték megmondani, hogy mennyibe került, remélem azért nem százezrekey fizettek érte.

Az időseket olyan könnyű becsapni.

Muscari 2015.06.04. 21:52:33

@SZIZS: gondolod, hogy ha majd ti haxaköltöztök a gyerek is megy veletek? Addig meg el fog telni azért egy pár év, gondolom.

kék madár 2015.06.04. 21:53:41

@Zsuzsi65: tolem a korant is olvashatjak az iskolaban, ha nem szakad a vakolat a tetorol, nem ul ket gyerek egy szeken (44 fos osztalyok a public schoolban) es minden gyerkocnek fizetnek a szulei adot. De ettol meg messze vagyunk.

tanato 2015.06.04. 22:11:11

@Bredpitt Monika: Nem is kell sehova menni,várom az írásodat.

tanato 2015.06.04. 22:13:01

@Muscari: A vérhígító szerkentyűt apósom is majdnem megvette, 200-400 ezer közt árulták.Szerencsére lebeszéltük.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.06.04. 22:32:46

@tanato: ezeket nem lehet beperelni sarlatánságért, vagy hogy hívják ezt?

firg_firg 2015.06.04. 22:34:51

@Bredpitt Monika: jaja. Nekem meg az a jelszavam hogy mindenhol jo pialni de a legjobb a jatszoteren, plane ha ott a fonokom es szexista megjegyzeseket is tesz kozben! Carpe Diem!

almadigabi 2015.06.04. 23:10:19

@montroyal ( CAN qc): Nem, nem a fővárosban, hanem Punta Canán, Bavaroban.

almadigabi 2015.06.04. 23:26:32

@pilezi: igen, ha élhető országban lennénk, mi is meggyőznénk őket. De ez itt számunkra nem az. Az élmények azok, amiért megérte. Kinyílt a világ, sokat tapasztaltunk, tanultunk és hibáztunk is. Ahogy szinte minden határátkelő, aki teljesen más országban próbál élni. Meg kell tanulni, hogy itt mi, hogyan működik. Belerázódtunk, mi is a gyerekek is, de itt élni nem szeretnénk. Viszont a spanyol nyelv nagy szerelem lett mind a négyünknek. Mostanában már kérdezgetik a gyerekek, hogy legközelebb hová megyünk :) (Fiam ötletei: Barcelona, Madrid, Párizs, Milánó... Lefordítva: FcBarca, Reál Madrid... )

Muscari 2015.06.04. 23:52:23

@tanato: úristen, azt reméltem pár tízezerrel megúszták. Szegények biztos részleyre vették.

Muscari 2015.06.05. 00:02:26

@Dragonlady (Bp, Hun): ez tragikus, innen Londonból nézve különösen.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.06.05. 00:03:31

@Dragonlady (Bp, Hun): "ezekszerint mar jo regota van szovetsegi szinten torveny arra, hogy nem lehet kotelezni v buntetni senkit, aztan megis megtortenik :-( "

Igen, ez egy erdekes es complex dolog. Ahogy irtam, meg B.Monika is emlitette, a patriotizmus itt az USA-ban egy nagy dolog...es a Pledge ennek a resze. Foleg a Bible belt allamkban (a tradicionalisan konzervativ Middle West ill. deli allamok) sokkal nagyobb ennek a sulya. Aki nem akarja mondani a Pledge-t, szamukra olyan, mintha nem akarna huseges allampolgara lenni a hazanak. Szoval szamukra ez gyakorlatilag inzultus. Ezzel viszont szemben all ez a bizonyos opt-out torveny...go figure..Az igazsag mindig valahol kozepen van, azt mondjak. Nehez ilyen esetben igazsagot tenni...Torveny szerint joguk van, emberileg viszont megkerdojelezheto. Sokszor egyebkent a szulok fujjak fel a dolgot, mert egy gyereknek, hogy mondja v. nem nem igazan kardinalis kerdes.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.06.05. 00:10:21

@Zsuzsi65:
naigen, mondjuk egy konzervatív államban valami isten háta mögötti faluban lehet, hogy magasról szarnak arra is, hogy mi a törvény.
mondjuk ha már itt tartunk, akár olyan is előfordulhat, hogy egy magyar gyerek vagy a szülei tagadják meg a Himnusz éneklését az istenes kitételek miatt. kíváncsi lennék, mi sülne ki a dologból.
ja a linkelt cikkeidnél viszont WTF??! kategóriás az a school nurse, aki ezért elutasítja egy gyerek ellátását. bár az nem derült ki, pontosan miért is volt ott a gyerek, mi baja volt, de egy orvos/nővér szerintem semmilyen indokkal nem csinálhat ilyet, remélem, jól kivágták a fenébe.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.06.05. 00:15:49

@Dragonlady (Bp, Hun): Hat igen, az a nurse tenyleg kicsit messzire ment, egeszsegugyi dolgozokent nem tagadhatna meg ellatast. Ez azert nem olyan, mint mondjuk egy katolikus orvos, aki megtagadja az abortuszt...
Egyebkent a double standard mindenhol jelen van persze...a zaszlorol is eszembe jutott (sokan mondtak mar, szoval spanyolviasz kategoria), hogy azt ugye tisztelni kell, nem lehet rataposni, elegetni, fejjel lefele feltenni stb. stb. ugyankkor bugyira, bikinire tenni lehet...ki erti ezt? :)))

2015.06.05. 00:20:32

@Zsuzsi65: "fejjel lefele feltenni stb." Hogymicsoda? Es ha balesetbol, veletlenul ugy huzzak fel, hogy fejjel lefele, akkor mi van? :D Ez egy nagyon szigoru orszag!

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.06.05. 00:48:06

@mojyo: haha, termeszetesen arrol van szo, hogy ha szandekosan csinalnak ilyet. en.wikipedia.org/wiki/Flag_desecration

montroyal ( CAN qc) 2015.06.05. 04:03:42

@almadigabi: szep hely ..de nekem 2 hét eleg volt ...nyaralni nem rossz..

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.06.05. 06:04:14

@Zoole[uk]: "mostanaban kameraval ellenorzik es ha nem ki teszed ott az utast hanem fel veszed az kb.£80 fine."

Miért kötekednek ezzel ennyire?

Sandor Akarki 2015.06.05. 06:18:30

Ha jól sejtem Dominikán nem túl nagy a fehér lakosság szóval nem olyan mint Európában költözni (még) hanem mintha Afrikába menne az ember. Tévedek?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.06.05. 06:19:48

@Bredpitt Monika: " nem mindenki tudja feldolgozni a hirtelen jött jólétet ... sok gazdag ember pl. filmsztárok a kábítószerhez nyúlnak."

Hát én bizony el nem tudom képzelni, hogy mi a fax van olyan nehéz dolog ezen...Ha a jólétből kell visszaszokni a rosszlétbe, mert elmegy a vagyon, stb, az teljesen világos.De a jólét, mint nehézség...ehhez szerintem valami mentális deficit kell.
Nekem eszembe nem jutna drogozni kezdeni...

Akár lehet egy próbát is tenni, állok elébe: valaki szakítson meg 3 millió dolcsival, majd egy évre, öt évre és tíz évre rá csinálunk számvetést, hogy hol tartok...
:-))))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.06.05. 06:30:06

@Bredpitt Monika: "Howard Stern-t biztos ismeri mindenki. "
Ő az amerikai Bochkor Gábor...
Dábeljú eeeeeeeeeen-bí-szí...dábeljú eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeenn-bí-szí...
:-)))

Mekkora jó egy film volt, és milyen f@sza, tökös zenék voltak benne...

tanato 2015.06.05. 07:12:40

@Dragonlady (Bp, Hun): Köszi a linket,na pont ilyenekről beszéltem.

tanato 2015.06.05. 07:13:24

@Dragonlady (Bp, Hun): Ilyen kampány közben én sem érezném magam itthon a helyükben hiába az itt eltöltött 30-40-év.

tanato 2015.06.05. 07:20:28

@Muscari: Persze részletere adják és azt állítják hamis egyetemi előadásokat vetítve a falra a csodaszerről több prof. ajánlásával tűzdelve,hogy aki ilyet használ,nem éri agyvérzés.Mivel jó pszichológusok tudják attól jobban félnek az öregek,mint a haláltól.Nehogy lebénuljanak.

tanato 2015.06.05. 07:23:04

@almadigabi: Costa Rica vagy Panama,oda menjetek,onnan már két magyar hölgy is írt ide posztot és bloguk is van.
Oh Pura Vida meg a Latin amerikai élet Panama.

Golf2 2015.06.05. 07:33:44

@geegee: és hudöfákiz bocskor,sebestyén,stb?Túlfizetett dumájukból élő magyarsztárok.

Muscari 2015.06.05. 07:41:36

@tanato: csak abba nem gondolnak bele szegények, hogy ha az ilyen jó lenne, akkor nyilván hasznánák széles körben kórházakban, lehetne kapni tb támogatással stb. Gyanúsnak kellene lennie, hogy miért így árulják.

Muscari 2015.06.05. 07:43:05

@Sandor Akarki: az a másik Dominika, ez a Köztársaság.

tanato 2015.06.05. 07:43:50

@Dragonlady (Bp, Hun): Ahol most én is dolgozok helyettesként a magam körzete mellett egyik szomszéd faluban/nemrégen halt meg a 74 éves doktorbácsi,szinte munka közben/oda sincs persze túl nagy érdeklődés pedig rögtön meg lett hirdetve.Mindössze két érdeklődő volt eddig,egy IZraelből idenősült orvos,meg egy Szíriából szintén idenősült kolléga.
Zavarjuk csak haza őket a gyűlöletkampánnyal,a falusiak meg pusztuljanak,úgyis főleg öregek ők is.Az értelmesebb fiatalja a falunak már külföldön van,a tanulatlanabbja meg közmunkán.na indulok is kifelé a faluba,majd esete benézek még ide.

tanato 2015.06.05. 07:45:11

@Muscari: Persze nagyon hiszékenyek az idősek,nem tudnak már úgy kombinálni mint fiatalabb korukban,szeretnek mindent feketén fehéren,egyszerűen látni.

adg 2015.06.05. 07:56:08

@Muscari: az idosebbek nagyon sokszor ugy vannak vele, hogy ami le van irva, az igaz. Irasba van adva. Es kesz.
Kis oreg kollegam is igy volt. Folyton meselte a sok marhasagot, amit itt ott olvasott. Mondtuk hulyeseg. De hat le van irva! Miert irnak le, ha nem ugy van.
Mondom neki, hogy ha irasba adom, hogy a Hold tejszinhabbol van (vagy sajtbol) akkor ugy van? A, ne szorakozzak vele. O olvasta, kesz.

Sajnos ez igy mukodik.

adg 2015.06.05. 08:07:39

@Muscari: ja, meg a peldak. Ott van a papiron ozv kiss jozsefne nyugdijas varrono taktaharkanybol, akinek 490/370 volt a vernyomasa, de a csipesszel ez leesett 120/70-re. Ott van leirva, meg kep is van rola.
Hogy az egy szinesz? Ugyanmar.
Es az angol valtozatban ugyanaz a kep mrs john smith, sheffieldbol.

Fiatalokat is meg lehet vezetni rendesen. Nezd azt a sok szart a tvshopban. Heti ketszer 3 perc tornaval ezen a csodamasinan 40 kilot fogytam 4 nap alatt. :). Es veszik.

2015.06.05. 08:10:45

@Muscari:
A Koztarsasagban vannak igazan tulsulyban a feketek. Europai ertelemben vett feher alig van, de felver annal tobb. Az atlag latin-amerikaiak nem az eszukrol hiresek, de a dominikaiak (koztarsasag) meg ebben is az also mezonyben helyezkednek el. A kubaiak kenterbe verik mindet, nem is keverednek nagyon mas latino'kkal, le is nezik oket.
@geegee:
Nem csak a celebek nyulnak a kemenyebb kabszerhez, hanem a jol kereso prolik is. Sajnos.

FutureFry 2015.06.05. 08:30:45

@Zoole[uk]: Az ilyenre a legjobb megoldás a "cell phone lot" lenne - pont erre találták ki (Amerikában eléggé elterjedt).
en.m.wikipedia.org/wiki/Cellphone_lot

Lordmotor 2015.06.05. 09:42:23

@svájci sapka (ch): Nincs ebben semmi különös. Olyan ez, mint nálam a suli volt. Mikor végeztem, visszagondolva nem bántam meg,hogy eljöttem, de tovább maradni már nem akartam. Szép volt, jó volt, köszönöm ennyi....

SzZoole 2015.06.05. 10:17:08

@geegee: Azert mert sok taxis kihasznalja ezt es utasfevetelre hasznalja,holott csak az utas kirakasara van fentartva,ja es ingyenes 2 percig.
Tudod milyen bosszanto tud lenni,amikor az utasom nem tudom ki tenni mert ezek a hienak ott varakoznak.....

Bredpitt Monika 2015.06.05. 10:35:53

@geegee: Szerintem Bochkor Gábor egy ripacs. De lehet, hogy csak rossz hangulatban hallgattam őt.

Bredpitt Monika 2015.06.05. 10:36:58

@firg_firg: A főnök nem szerette a pálinkát.

Hari Seldon 2 2015.06.05. 10:54:51

@Felicitasz:
"Sok múlik a gyerekek életkorán. A 6 és 10 éves kor például a legdurvább kombinációk egyike (egy iskolakezdő meg egy friss felsős). Mi az öcsémmel ugyanennyi idősek voltunk amikor országon belül volt családi költözés, egy éven belül kétszer is. Az öcsém idővel vette a kanyart, én az első kört még épphogy, a másodikat már lényegében a mai napig nem hevertem ki. Amivel nyilván nem azt akarom mondani, hogy azóta romokban az életem, csak azt, hogy nagyon eltettem a tanulságot, hogy tízéves gyerekkel lehetőleg nem költözünk, és ha mégis igen, akkor az nagyon komoly szülői munka és érzelmi támogatás."

Gyakorlatilag pont ugyanezt mondtam, meg a posztoló is. ez a kor ami között talán a legrosszabb. (egy kisebb számára még az ovi váltás kevésbé kemény, az meg hogy a ngayszülők 10 vagy 1000 km-re vannak nem értelmezhető (vagyis kevésbé) szempont. Egy 10 éves gyereknek már van fogalma a világról, hogy most egy "szuper helyre magyünk" ahol gyártják az űrhajókat, ott tervezhetsz Airbus-t, stb (mondjuk ez ilyen belelkestés a fiúknál működne, lányoknál nyilván más lehet) ott meg azért könnyebb feldobni, és felkelteni benne az érdeklődést.

Persze, ha a gyerek nem egy kalandvágyó már ebben a korban sem, akkor tényleg nehéz fellelkesíteni. (bár szerintem a legtöbb 10-en éves szereti a "kalandokat", ezért talán így könnyebb is)

Ja, és persze nehéz egy 10 évest fellelkesíteni, ha eleve egy "gázosabb" helyre mennek, ahol kb annyi az előny, hogy jó meleg van és tenger.

Hari Seldon 2 2015.06.05. 11:03:54

@almadigabi:
Igen. Ezt beszéltük pont. Két hibát követtetek el, egyik, hogy nem pont a legrosszabb életkorban mentetek, 6-10 évesek. Másik, ha már így alakult a 10 évesnél talán már működött volna a "fellelkesítés", ha "normális" országba mentek. (úgy értem, érdemes ott élni felnőni, stb...)
Na mindegy, legközelebbre már van egy tapasztalat.
(persze én könnyen beszélek, nálunk 3,5-3,5-1 volt amikor kijöttünk, nekik még az az otthon, ahol a szülei vannak)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.06.05. 11:14:53

@Golf2: Azok, kábé... :-)
Megélhetési celebek...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.06.05. 11:18:55

@Zoole[uk]: Sajnos nem jártam még arra, nem tudom, hogyan van ott kialakítva ez, vagy hogy mekkora probléma...De remélem egyszer majd sikerül...Mármint arra járni. :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.06.05. 11:19:49

@Bredpitt Monika: Egy pipacs...Nem, télleg az, én se mondok mást.Kb az összes tv-s celeb az.

Bredpitt Monika 2015.06.05. 11:43:39

@geegee: Hát igen, erről majd lehet irok egy két mondatot, de az itt élők darabokra szednek.

Bredpitt Monika 2015.06.05. 11:45:37

@tanato: a blikket komolyan lehet venni?

montroyal ( CAN qc) 2015.06.05. 14:03:24

@Bredpitt Monika: @geegee: "Howard Stern-t biztos ismeri mindenki

emlekezetes amikor azt kerdeztek tole hogy mi a kulombseg a franciak es az itteni quebeci franciak kozott ... nagy bolcsen azt mondta - a szart barhova rakjuk az akkor is szar marad ..:-))

montroyal ( CAN qc) 2015.06.05. 14:08:22

@Cascabel: nem az eszukrol hiresek, de a dominikaiak (koztarsasag) meg ebben is az also mezonyben helyezkednek el.

persze ebben besegit a rengeteg attelepult, atszokott haitien is ...

sot a kriminalitasban is mert a haiti kriminalok is az elso hogy oda szoknek , persze torvenyen kivuliek lesznek ott..

triplamama 2015.06.05. 14:45:49

Sziasztok!
Én a legnagyobb gyerekemmel magyar óvodából egy angol óvodába váltottam, ami brutálisan megviselte, 4 hónapon keresztül kezelhetetlen volt, minden nap erőszakkal kellett bevinni. Persze ez azután kezdődött, hogy lemondtuk a helyet a régi oviban.... Most utólag azt mondom, azért, mert nem készítettük fel. Azóta 3 gyerekkel (1,5, 6, 9 éves) tengerentúli országba költöztünk, ahol a megfelelő, évekig tartüó előkészítés, segítő óvodai és iskolai környezet miatt 2 hónap alatt, egyetlen csepp könny nélkül beilleszkedtek, szívesen mentek suliba, oviba. Mindezt annak ellenére, hogy a magyar rendszerből a nagycsoportos óvodás, hirtelen 2.-os lett, a 3. os gyerekből pedig 5.-es. Szerintem megfelelő előkészítés kell, ami hosszú és munkás folyamat, hogy motivált legyen a gyerek, legyen kedve menni, ne rá legyen erőszakolva.

triplamama 2015.06.05. 14:45:57

@Hari Seldon 2: Szia! Konkrétan mit jelent, hogy a 2. kanyar gázos volt? Azért kérdezem, hogy okuljunk belőle.... Szerinted mit kellett volna másképp csinálni? Köszi!

Bredpitt Monika 2015.06.05. 16:54:17

@montroyal ( CAN qc): ez jellemzo, valamiert az amerikaiak utaljak a franciakat, foleg azutan hogy ok nem tamogattak az iraki haborut, udv a delfinnek

almadigabi 2015.06.05. 18:52:12

Nekünk is az az infónk, hogy megkerült a kisfiú. Most mondjuk egy nevelőotthonban van, amíg az ügyet vizsgálják. Sajnos nincs kiadatás, így sokkal bonyolultabb minden :(

almadigabi 2015.06.05. 19:03:03

Egyébként ha valaki egy csodás helyen akar eltölteni egy-két hetet, annak nagyon ajánlom a Dominikai Köztársaságot. A hatalmas szállodáik kifogástalanok és minden megtalálható bennük, jók az ételek, italok, kedves a személyzet. Pontosan arra rendezkedtek be, hogy ne akard, elhagyni a szállodát ;)(De ne keressetek műemléket, múzeumot vagy ilyesmit mert nincs. Még egy piac sincs... ) A tengerpart lenyűgöző, nem lehet megunni, tehát ez egy igazi feltöltődős hely. Mármint szerintünk. Mi beleszerettünk örökre, csak mostmár tudjuk, hogy nem itt szeretnénk élni :)

almadigabi 2015.06.05. 19:13:08

@triplamama: Nehéz dolog ez, mert minden élethelyzet más. Nehéz általánosítani. De szó nem volt erőszakról :) örömmel jöttek, rengeteget beszéltünk róla, együtt készülődtünk, mindannyian izgatottak voltunk. A sulival se volt gond, tényleg jó fejek voltak. Egyszerűen a fiamnál ez így alakult és senki sem gondolta volna, mert ő az a tipikus jég hátán is megél gyerek (Bakterház Bendegúz ;), ahogy ezt később itt is bebizonyította) de más családoknál ugyanebben az életkorban nem volt semmi gond, kijöttek ide és a gyerkőc gond nélkül járt suliba. Nálunk így alakult, azért is írtam le, hogy ilyen is van.

2015.06.05. 19:15:42

@montroyal ( CAN qc): Ez szerintem adott Dél-Afrikában is...

almadigabi 2015.06.05. 19:19:42

@tanato: Most egy időre csak Európa! Costa Rica gyönyörű, de ott úgy tudom sok a veszélyes állat, mérgeskígyók, pókok...

M. Péter 2015.06.05. 21:00:27

@VPBA: @montroyal ( CAN qc): A többség persze nem kap ételmérgezést, de mégis túl magasnak tartom az esélyét, ezért inkább máshova megyek.

M. Péter 2015.06.05. 21:15:13

@Zsuzsi65: Az "under God" nem is volt az eredeti szövegben, csak 1954-ben került bele. Az "in God we trust" is akkörül került a bankjegyekre az ateista Szovjetunió elleni harc jegyében.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.06.05. 21:25:07

@M. Péter: "Az "under God" nem is volt az eredeti szövegben, csak 1954-ben került bele. Az "in God we trust" is akkörül került a bankjegyekre az ateista Szovjetunió elleni harc jegyében."

igen, igy van :) ettol fuggetlenul a Pledge sokak szamara a hazafiassag szinonimaja:)

tanato 2015.06.05. 21:53:39

@almadigabi: Oké, csak onnan már volt poszt és pozitiv kicsengésű, egy magyar hölgytől.Volt poszt még Chiléből,Panamából,Argentínából is ott élő magyar nők tollából.Na meg Brazíliából is régebben Teodórától aki oda ment férjhez.Az expat gyermek lét még senkinek nem vált kárára.Én is ismerek sok olyan embert aki expat gyerek volt még anno a Kádár rendszerben,Algériában,Líbiában,Etiópiában,Szíriában,Nigériában,Egy sem bánta meg a gyermekkorát,profin megtanultak angolul vagy franciául szélesebb lett a látókörük,rengeteg barátot ,ismerőst,szereztek sokfelől.

almadigabi 2015.06.05. 23:03:18

@tanato: igen, értem, de leszűrtük a tanulságokat, marad Európa. Nekünk nagyon hiányzik a kultúra, a fiúknak az európai foci, a könyvek, a jó éttermek, kávézók, a sok gyerekprogram... Ja igen és az otthoni gyünölcsök! :)

tanato 2015.06.05. 23:20:54

@almadigabi: Persze nem rossz EUrópa sem azért.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása