oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. március 29. 06:49,  Ha egy bevásárlás átnyúlik a kultúrákon 137 komment

2015. március 29. 06:49 Határátkelő

Ha egy bevásárlás átnyúlik a kultúrákon

A mai blogajánló részint nagyon személyes, részint nagyon aktuális lesz. Az egyikben szó lesz egy fiatal család számára a lehetséges legnagyobb örömhírről, aztán lesz szó inetrkulturális bevásárlásról, és nem maradhat el egy igen aktuális téma, az óraátállítás sem.

bevasarlas.jpg

Az első poszt azért is olyan kedves, mert egy leendő apuka – Hóvarjú - jelent be egy komoly örömhírt. Egy gyermek érkezéséről akkor is szívesen hall az ember, ha nem ismeri az érintettet, és bár esetünkben is ez a helyzet, az ember mégis úgy érzi, hogy akinek a posztjait rendszeresen olvassa, mintha egy picit mégis ismerné, úgyhogy a hír ezért is öröm. Ahogy Hóvarjú írja: „Kezdődik az angliai babakaland!” – hát, remélhetőleg végigkövethetjük majd a blogon a folyamatot, és így bepillantást nyerhetünk az angliai terhesgondozás részleteibe is.

„A legfontosabbal kezdem rögtön! A drága feleségem áldott állapotba került és a 13. héten jár! Jön a kis bébi hamarosan és én apa leszek! Olyan hihetetlen, hogy szeptember végétől teljesen megváltozik az életünk (megint) és valaki életéért és jövőjéért leszünk felelősek. Ettől szebb kihívás elé még sosem állított az élet! Azt hiszem a bakancslistámon elég jól haladok. :D

Mi már talán több mint két éve akarjuk tető alá hozni a dolgot. Ilyenkor aztán sok minden lejátszódik az emberben. (…)

Jönnek a praktikák. Ilyen pózba csináld, teliholdkor, csillagok együttállásakor, amikor a békák kuruttyolnak, amíg el nem jutsz egy kicsit a tudományosabb szintre... peteéréskor kell csinálni ember! (…)

Amikor a peteéréshez időzítve sem jön össze a dolog, akkor kezd az ember aggódni, hogy lehet más a baj. És cseppet sem segít, ha a neten olvasol utána a dolgoknak, sőt összezavar, rosszabb esetben megrémít. (…)

Az első lépcső a GP azaz a háziorvos - attól most eltekintenék, hogy mennyi idő is időpontot szerezni...- aki az első találkozáskor feltesz pár kérdést pl.: mióta próbáljuk, egészségügyi állapotra irányuló kérdések, stb. Elmondja az állomásokat, ami a tesztekkel kezdődik és ha végképp nem megy akkor a beültetéssel és a szüléssel végződik. Uhh iszonyat hosszúnak hangzik. Ja! És az is nem csak annak hangzik, viszont az első beültetés ingyenes, pontosabban a tb fizeti. De csak az elsőt! (…)

Hogy hogyan folytatódott a történet, azt ide kattintva olvashatjátok el.

Jobb, ha külön intézzük a bevásárlást

Hoors kalandjai közül a nagyvilágban ma arról olvashatunk, hogy már egy bevásárlás is komoly próbája lehet egy különbözős kulturális háttérrel érkező pár tagjainak. Ki, mit szeretne kihozni a tevékenységből? Előre tervezünk vagy élünk a mának? 

Az ember nem is gondolná, hogy az olyan egyszerű hétköznapi dolgok, mint a bevásárlás, vitára adhatnak okot, amíg meg nem próbálja lebonyolítani ezt egy teljesen más kultúrából származó partnerrel.

„Én egy olyan országból jövök, ahol teljesen normális 50 kilós kiszerelésben tárolni otthon a kristálycukrot és a lisztet, az olajat kartonnal, a krumplit meg 25 kilós zsákban venni. Csak, hogy legyen otthon. (…)

Azt már korábban is észrevettem, hogy a mediterrán és trópusi vidékek lakói nem nagyon aggódnak a kaja miatt. A mediterrán vidékek még csak hagyján, de a trópusiak kifejezetten a mának élnek ilyen szempontból. Ezt már Tahitin (pontosabban Manihin) is megtapasztaltam, mikor vendéglátóim üres rizsen és nyers halon éltek 2 hétig, mert a havi bevásárlást felették a hónap elején, újabb kajaszállítmány meg csak a következő hónapban érkezett a szigetre. (…)

Sokat gondolkodtam rajta, miből eredhet ez a nem előrelátó gondolkodásmód, és csak a klímával és a történelemmel tudom összefüggésbe hozni. (…)

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy hangya és egy tücsök, akik összeköltöztek. A tücsök egész nap muzsikált dolgozott, a hangya meg henyélt intézte a bevásárlást és főzést. Minden jól működött, amíg a hangya egyedül járt a boltba, ám egy napon a tücsök is vele akart tartani. (…)

(…) Mennek tovább a húsok felé.

- Vegyünk darált húst! - lelkesedett a hangya. - Csinálok megint olyan bélszínre hajazó vacsorát, amit úgy szerettél.
- Nem csirkét eszünk ma?
- De. Nem mára gondoltam. Valamikor a héten.
- Én nem kérek.

A hangya nem értette a szitut, hiszen a múltkor azt kérte a tücsök, hogy süssön majd megint olyan húst. Ezek szerint mégsem ízlett neki? De akkor miért mondta? (…)

Az eredeti posztot, és hogy hogy végződött a vásárlás, azt ide kattintva olvashatjátok. 

Tudtátok, hogy "tologatható" az átállítás?

Végül jöjjön aktuális témánk, az óraátállítás, ami Magyarországon is rendben lezajlott ma hajnalban, ahogy valószínűleg Törökországban is. A történelmi háttérről ír, és néhány érdekes dolgot oszt meg az Isztambul.info blog.

„Mit kell erről annyit írni?

Jó kérdés… azt reméltem, nektek lesz rá ötletetek…

Az óraátállás most lesz a hétvégén. És megint abban a szerencsében van részünk, mint szinte minden évben két alkalommal, hogy Törökország és Magyarország ugyan akkor állítja előre/hátra az órákat. (…)

Mint a cikkből is kiderül, az óraátállás elsődleges célja a kevesebb energiafogyasztás. De mint láthatjuk, más szerepei is vannak, voltak. Ráadásul minden ország maga határozza meg, hogy mikor merre és mennyit állítgatja az órát. Egy ilyenre nemrég kétszer is (2011, 2014) volt példa Törökországban is, amikor az iskolai vizsgaidőszakra hivatkozva 1 nappal elhalasztották a tavaszi átállást.

Törökországban az első átállás még az I. Világháború alatt történt, mivel a németek oldalán állt. (…)

A teljes posztot itt olvashatjátok

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr847314378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NIKI LAURA 2015.03.29. 08:50:38

Hat a bakancslstarol le kell mondani egy jopar evig.
Kis gyerek kis gond,nagy gyerek nagy gond,ezt meg tudom erositeni!:)

Mindamellett ,ha uj baby van : vege minden mas programnak,utazasnak,baratoknak,csak a gyermeknek van prioritasa....erre keresunk,dolgozunk,felre tett penzunk,szabadidonk sose lesz.
Gyakran mas alapokra helyezodik feleseg/ferj/ elettars/szereto,stb - val,vel a kapcsolatunk,kozbe mi is megvaltozunk.( szerencses esetben pozitiv iranyba)
Olyan,aki " meztelen p..aval" kezd neki a londoni,muncheni,stb eletnek( nulla tartalekkal,segedmunkaval,kapcsolati toke nelkul),annak nem szerencses a gyermekvallalas.( szerintem)
Meg nagyobb felelotlenseg,a CSAK a kinti socialis halora valo szamitas,hagyatkozas.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.29. 08:51:23

Hajrá Howareyou... :D
Nálunk is ez volt, én már 4 éve nyomom az ipart.Nemsokára iskolába megy, pedig "most" született...Őrület.

Hari Seldon 2 2015.03.29. 09:02:41

Nagyon jó a Hóvarjú írása. Mi is pont ezeket a lépcsőket jártuk meg az ikrekkel. Érdekes volt visszaolvasni.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.03.29. 09:30:18

Ami az óraátállítást illeti, ez egy mélyen emberellenes intézkedés. Ráadásul teljesen értelmetlen is, mert NEM spórol energiát.

Szerencsére a világ népei ébrednek, s egyre több ország mond nemet az óraátállításnak.

Sajnos Európában még a többség állítgat. Eddig csak Oroszország. Belarusz, Örményország, Karabah, Grúzia, Abházia, Dél-Oszétia, Kazahsztán szabadult meg az átállítás rabságából. S egyetlen nyugati ország van, ahol szintén leálltak az óraátállítássa: Izland.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.03.29. 09:30:18

Amikor pszichológus hallgató voltam, olvastunk vicces esettörténeteket.

A bevárlási mánia gyakori dolog. S ez a 80-as években volt, amikor még nem voltak hipermarketek (ill. volt egy darab az egész országban: a budai Skála).

Az egyik páciens ebben szenvedett. Így felhalmozott a spejzban hihetetlen mennyiségű tartalékot. A vége az lett, hogy beszakadt a spejz a pincébe a súly miatt. Sok élelmiszer tönkre is ment. A beteg ebbe belebetegedett, a rácsos ágyban végezte a diliházban. Aztán jobban lett, s már segédkezett a diliház konyháján a bevásárlásban...

Der echte Weihnachtsmann 2015.03.29. 09:38:17

Hihetetlen, hogy a baby erkezest is kepes negativ oldalrol megközeliteni Niki.

Drukolok nektek Hovarju, hogy minden rendben legyen es sok boldogsagot.

A masodik az kurva jo. Mintha magunkat latnam.:-)))))

Utalom az oraallitast!:-(((((

DieNanny CH 2015.03.29. 10:08:12

Bár az első téma igen intim, sikerült úgy megírni, hogy élvezet volt olvasni!

A bevásárlás-téma is érdekes.

Az óraátállítást meg teljesen elfelejtettem. Ma reggel nézem, fél 7 van, de mondom: miért van ilyen sötét???

qkuc 2015.03.29. 10:17:54

Utálom az óraátállítást, a többit még olvasom bealudt szemekkel, :D.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.03.29. 10:47:14

Reszemrol eljen az oraallitas, nekem igy van kicsit jobban osszhangban a tennivalok normalis ideje a vilagossaggal. Na mondjuk nem mintha perpill barmit is befolyasolna az eletemben az ora a mindenfele appointmentek (wazzz magyarul miez?orvoshoz stb) kivetelevel.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.03.29. 11:49:01

@~~Babette~~:
nemcsak szóvivő kell nekem, hanem már tolmács is :-) lehetnék apeh-elnök simán!
a kecskék hogy viselik az óraátállítást? :-D

Ugyandehogy (törölt) 2015.03.29. 11:51:25

bevasarlas:
kulon teljesen jol vasarolunk. en fejben megtervezem mit mivel, tudok menetkozben modositani (ahog orsi).
o megveszi, amit felirok, kivaloan tud helyettesito termeket venni, ha nincs a felirt dolog.

egyutt nem megy. en megkerdezem, ennel ezt es ezt? aaaa, neeem. nem emlekszel, van otthon ez es ez (bar rendes listat csinalok, de elofordul, h lemarad valami)? hog ne?lenne, ketto is.
venni kell lisztet, amig el nem jutunk a malomba, ez az utolso. de van itt meg egy buzafinomliszt. szerintem az buzadara lesz. nem, buzafinomliszt. szerintem nem. ja, tenyleg.

akkor van szopas, amikor nem tudok nagybevasarlast csinalni, mert a faluban minden ketszer annyi, a varos meg tul messze van a mindennapi beugrashoz....

Ugyandehogy (törölt) 2015.03.29. 11:52:57

@Dragonlady (Bp, Hun): :-):-):-)
a mai nap nem szamit, vasarnap van, majd a kovetkezo egy het lesz huzos, mig hozzaszokunk.
egyenkent is kesobb keltem, ejfel utan jottunk a koncertrol.

tanato 2015.03.29. 11:53:41

@Dragonlady (Bp, Hun): Itt Mo.-on a nyári időszámítás van közelebb a napi életritmushoz,én is ezt szeretem,ha már megszüntetik akkor a télit szüntessék meg,utálom a korán sötétedést.Nem vagyunk mi vakondok,vagy hörcsögök,akik a sötétben aktívak a világosban meg kussolnak.Téli számítás szerint a nyári periódusban már hajnal 3-kor világosodik viszont 7-8kor este már sötétedik.Azért senki nem kel fel hajnal 3-kor hogy kiélvezze a világost, napsütést.Viszont este igenis ki tudjuk haSZNÁLNI a plussz egy órát,kiránduláskor,vagy egy városi sétán de autóvezetéskor is lámpa nélkül,de még otthon a szobában olvasáskor is a természetes fényt.Nagyon nem szeretném ha visszajönne csak a téli.

tanato 2015.03.29. 11:59:48

Hóvarjúnak meg gratula a bébihez!Mindig mondtam én hogy nem a szülések száma csökken a magyaroknál,hanem egy jó résznyi kis magyar nem Mo,-on születik meg.Mivel érthetően a szülőképes korosztály határátkel/vagy kitántorog kábultan Á la Birca/,nem a vénebbje.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.03.29. 12:21:05

@tanato:
egyébként úgy nézem, nyári időszámítás szerint 1 előtt nem sokkal delel a nap nálunk.
nekem a trópusokon ezek a hosszú világos nyári esték szoktak hiányozni (persze akkor még milyen meleg lenne....), mert minden nap fél hat és fél hét között naplemente, aztán nagyon gyorsan besötétedik. viszont soha nem kellett sötétben felkelni és dolgozni menni, vagy sötétben hazamenni a melóból, az is valami.
"Téli számítás szerint a nyári periódusban már hajnal 3-kor világosodik viszont 7-8kor este már sötétedik.Azért senki nem kel fel hajnal 3-kor hogy kiélvezze a világost, napsütést" na ezért mondom, hogy az idő relatív, ugyanaz az ember felkel ugyanakkor, ha azt nem 3-nak, hanem 4-nek hívják, pedig semmi különbség benne igazából.
Malajzia egyébként besűríttette magát egyetlen időzónába, pedig a nyugati résznek egy órával hátrébb kéne lennie (Kuala Lumpurban negyed nyolckor kel és negyed kettőkor delel a nap), a keleti rész van rendben, de nem akartak zónázni. azt sajnos nem tudom, hogy ennek ellenére pl az iskolakezdést a valós napszakhoz pöckölik-e, vagy mindenki szív ezerrel.
Indonéziában hatkor felkel a nap, és hétre mennek a gyerekek iskolába (náluk vannak időzónák). amúgy is felkelnének napkeltekor, ez is a tradicionálisabb életstílus része, plusz a muzulmánok amúgy is felkelnek imádkozni napkelte előtt, akármennyit is mutat az óra.

tanato 2015.03.29. 12:51:54

@Dragonlady (Bp, Hun): Nem, sajnos ha valaki fix időre megy munkába nem a napszaknak hanem az aktuális időnek kell hogy ébredjen.Pl. négykor kell kelnie egy távolabbi munkahelyen dolgozónak,aKÁR MIKOR VILÁGosodik.És a munkaidő végeztéig kell dolgoznia.Namármost nem mindegy hogy a munkaidő letelte után 4 vagy 5 órát tud aktív tevékenységgel töltenie.felénk pl. kiskertet művelnie,vagy csak sétálni egyet a városban,világosban/pl. lányoknál akiknél nem ajánlatos a a sötétben való mászkálás/És itt nem mindegy,de nagyon nem mindegy,hogy 7-kor vagy esetleg 9-kor lesz e sötét.

tanato 2015.03.29. 12:57:09

@Dragonlady (Bp, Hun): A trópusok az más világ persze,minél közelebb vagyunk az egyenlítőhöz,annál kisebb a napszaki meg az évi ingás.A vonalon ugye stabilan 12-12 óra egyenlően a sötét és a világos órák száma az év minden napján,azért egyenlítő.Északon/meg nagyon délen/ meg télen egész nap sötét van,nyáron meg világos egész nap.Mi meg ugye a kettő közt a pad alatt.A vándormadarak csinálják jól,amikor itt hosszabb a nappal az éjszakánál itt vannak, amikor fordítva meg dél-Afrikában.Van eszük.Ha milliomos lennék és nem kellene dolgoznom én is ezt csinálnám.Nyáron errefelé,télen meg Ozzi vagy Argentína.

GERI87 2015.03.29. 13:26:06

@maxval bircaman szerkesztő:

"Szerencsére a világ népei ébrednek,.."

Istenem, mintha valami kommunista szónoklat kezdődne:)

"Szerencsére a világ népei ébredeznek kótyagos álmukból! A megtévesztés ideje lejárt! Ma már tömegek ismerik fel valójában 'hány óra van'...az éberség és a tett ideje. A dolgozó nép ösztönös belső órájára hallgatva veszi a munkát és a harcol a liberálfasizmus eme lejárt ármánykodása ellen. Már kél a nép, reggelit neki: Az időnk urai mi vagyunk! Éljen a párt, éljen Marinov elvtárs!"

"Eddig csak Oroszország...."

Mindjárt gondoltam.

Amúgy tényleg hülyeség ma már állítgatni.

Buff A Ló 2015.03.29. 13:26:06

OFF

kivonat a szingli nők tízparancsolatából, melyből végre megtudjuk, hogy a nőknek miből kell készülni, hogy helyből meghódítsák az aktuális nagyŐt (mint szakértőinktől tudjuk, a férfiaknak a legbiztosabb recept: afrika országait hátulról előre felsorolni)

"(...)
5. ... ha esztek, akkor saláta és mentes víz. Ne derüljön ki az első találkozón, hogy egy ótvar konyhamalac vagy, aki a hűtő fényénél alszik és hármasával zabálja a debrecenit.
6. Ne fizess, de ne is csinálj ötvenezres számlát. Csak szolidan anyukám, szolidan, majd később ráér megtudni, hogy annyit zabálsz, hogy téged nem etetni, hanem takarmányozni kell.
7. Ne mesélj anyádról.
8. Ha kifogytatok a témából, villogtasd meg sport tudásodat. Dobj be random neveket, mint például Iker Kászijász, Ronaldóóó, Maradona, Puskás Öcsi. Ha rendesen fel akarsz készülni a randira, böngészd a netet és magold be a 20. század összes eddig lezajlott sporteseményét. (...)"

2015.03.29. 13:41:18

Ma nagyon rovidek ezek a szemlezesek, de egyikre sincs kedvem kulon klikkelni, a bevasarlosnak foleg fura stilusa van, raadasul nem tudom mi abban olyan nagy dolog, de lehet, hogy azert, mert en utalom a bevasarlast, es egy listaval altalaban vegignyargalunk az egyetlen szupermarketen ami itt van, ha meg elfelejtettunk valamit rola, arra ott a kisbolt. Mostmar ertem, hogy ezt is tul lehet bonyolitani :D

Az oraallitas szerintem is hulyeseg manapsag, Izlandon peldaul mar nagyon regota nincsen, Oroszorszagban pedig 9 idozona van, meg jo hogy eltoroltek :D

@Buff A Ló: Hulyeseg, leggings + smink, es kesz.

P.Elliot 2015.03.29. 13:43:02

Nagyon elvezetes es mulatsagos beszamolo volt Hovarjue!
Nem konnyu megirni igy ezt a kenyes temat.
Gratulalok a kis varjuhoz aki nemsokara mar a szulok szarnya alatt csipog, egyszer kellene mar irni egy gyereknevelesi posztot is mert sok szulo az elejen tol el mindent. En valaha a "nagykonyvbol" neveltem a gyerekemet es soha semmi bajom nem volt vele, jok a konyvek ha az ember valoban betartja a szabalyait.
Szoval sok szerencset hozza.

SzZoole 2015.03.29. 14:00:44

Off.
Lazar es Orban setalnak a falu hataraban.Latjak,hogy egy paraszt vet valamit.
Lazar kerdezi,he paraszt,mit vetsz?
A paraszt felnez,kop egyet es vet tovabb.
Orban mondja Lazarnak,hagyd,mindegy,hogy mit vet,ugyis a mienk lesz.
Erre a paraszt megszolal,lent vetek es kotel lesz belole.
On.

adg 2015.03.29. 14:13:23

Tiltakozzatok az oraallitas ellen, szabotaljatok el. Csodalkozom, hogy Birca még nem teszi, o a neplemente ellen is tiltakozott.

En sem allitok orat, belottek nekunk UTC+9.30-ra, aztan jonapot.
Mondjuk orulok, hogy visszabb alltok ott a messzi es kies euban, mert igy nem este tizkor fog telefonalgatni a csalad.
Sajnos keptelenek megjegyezni, hogy mikor hivjanak. Csak vasarnap este 10-kor lehet. Mi meg nem tudjuk oket hivni szkalypon, mert az csak addig fut, amig ok akarnak hivni, aztan azonnal kikapcs. Biztos sokat fogyaszt.

adg 2015.03.29. 14:14:27

Marmint a napfogyatkozas ellen. :)

P.Elliot 2015.03.29. 14:15:32

@Buff A Ló: Elvezetes volt. Most a ferfiak tizparancsolatat is ird le legyszives, had nevessunk.

Mme Seldon 2015.03.29. 14:23:03

Hóvarjúéknak gratulálok!
Jó, hogy nem kell átmenni az inszeminációk sororzat- lombikprogram lelkileg megterhelő folyamatán.
Niki Laura, miért kell ehhez is negatívan hozzáállnod?
"Mindamellett ,ha uj baby van : vege minden mas programnak,utazasnak,baratoknak,csak a gyermeknek van prioritasa....erre keresunk,dolgozunk,felre tett penzunk,szabadidonk sose lesz."
Mi két 3,5 évessel és egy 10 hónapossal kezdtünk új életet egy másik országban. És van szabadidőnk, amit a gyerekekkel töltünk.

A tücsök és hangyá-hoz: Franciaországban van pince mindenféle tárolására, de magyar értelemben vett kamra sok lakásban nincs.

Óraátállítás: tegnap ügyeltem - nyertem egy órát, de ma is ügyelek... (Én is jobban kedvelem a nyári időszámítást. a téli reggeleken zavar, hogy itt később van világos, mint Magyarországon, viszont cserébe később is sötétedik).

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.03.29. 14:30:26

@tanato: abból a szempontból gondoltam, hogy hol van az kőbe vésve, hogy az iskola csak nyolckor kezdődhet (gondolom, pl Spanyolországban nem is csinálnak ilyet, hanem megvárják, míg felkel a nap), vagy a hivatal csak kilenckor. ezek teljesen random "megállapodások". ha nem lenne óraállítás, akkor is lehetne olyat, hogy pl holnaptól félórával vagy egy órával előbb / később kezdődik az iskola. vagy akár az egész világon lehetne éppen ugyanaz a számjegy az idő, csak akkor néhol "nyolckor", néhol meg "tizenháromkor" kellene felkelni. na ilyen szempontból mondom, hogy teljesen random az egész. - persze, ha az ember időre megy munkába, akkor ezzel nem tud mit csinálni, nem ebből az irányból gondoltam.

adg 2015.03.29. 14:40:35

@Dragonlady (Bp, Hun): "akár az egész világon lehetne éppen ugyanaz a számjegy az idő"

Ezt mar sokan felvetettek, es volna is benne racio. Ma mar lehet, hogy nem erne meg az atallas, tul bonyolult lenne.
El lehetne kerulni az olyan hulyesegeket, hogy hamarabb szallok le a repulorol, mint ahogy felultem ra. :))

wuaaa 2015.03.29. 14:44:13

OFF
@Dragonlady (Bp, Hun): 2 hónapja elküldtem a válaszmailt, amire azóta egy "köszi" se jött tőled, gondoltam ideje rákérdezni h megkaptad-e egyáltalán..?

Shanarey 2015.03.29. 14:45:10

Hóvarjúnak gratulálok.
Az egyik legjobb dolog az életben, ami vele most történik.

@NIKI LAURA:

Nem tudom, te melyik párhuzamos univerzumból írsz, de én semmi effélét nem tapasztaltam, amikor az én gyerekem megszületett. A gyerekem a születése után egy hónappal, már Balatonlellén nyaralt, és igazából mire elérte az 5 éves kort addigra több mint 10 ezer kilométert utazott úgy hogy, az országhatárt sosem léptük át. Ha a gyerekemről van szó, akkor az a kifejezés, "lemondás valamiről", nem létezik, hacsak az a gyerek, nem tervezett gyerek.Nálam a gyerek "tervezett" dolog volt, ezért nem értem miről is írsz.

Bevásárlás:
Jobb külön intézni, legalábbis annyira ahogy én csináltam. A valaha volt Shanareyné asszony és én bementünk az ország legnagyobb madaras üzletébe, és ott különváltunk, ő arra, én erre, és ha valami gond volt avagy tanács kellett, akkor megcsörgetett a mobilon. Amikor minden megvolt, amit akartunk, akkor együtt a kasszához, a kocsiból csak én pakolhattam ki, és vissza is, utána a kocsiba be és a kocsiból ki is.

Óraátállítás.
Abszolút hidegen hagy a téma.
Az idő hiányát, avagy a pluszt nem igazán érzékelem, az összes időmérő eszközöm magától át áll a megfelelő időre. A nap mikor kel és mikor nyugszik, ez sem érdekel különösebben. Ha a dzsungelben élnék akkor lehet hogy érdekelne, de mint "városlakó" ember, nem zavar.

Shanarey 2015.03.29. 14:49:20

@Buff A Ló:

Anyám borogass, az a nő, aki így akarnak engem " behálózni" igen erősen pofára esne.

Shanarey 2015.03.29. 14:51:15

@adg [Au, Darwin]:

Az a verzió hogy tetszik ? Amikor megérkezel, az órád szerint este nyolc óra van, és ahová érkeztél ott épp hajnalodik?

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.03.29. 15:01:12

Tücsök és hangya
(nem olvastam el az eredetiposztot, ok, inkább általánosságban mondom, amit mondok.)
simán lehet, hogy az illető gyerekkorában még úgy szocializálódott, hogy nem volt hűtő (és nincs pince, kamrácska, semmi), és minden nap mindent frissen kellett szerezni, levágni, kivágni, megfőzni, ha az ember túl is akarta élni. a fasorban se volt olyan, hogy levágjuk a disznót, lesózzuk, kolbászka, hidegverem, nem, akkor azt elosztották a faluban és megették egy nap alatt. vagy mondjuk az az ebéd, amit a halászok visszahoztak a tengerről.
nyilván az ember tud tanulni és alkalmazkodni, amint lesz hűtője, én speciel ezt végignéztem tavaly, meg kell tanulni azt is, hogy mi mennyi ideig áll el a hűtőben például, és innen kezdve át kell állni az egész gondolkodásnak, hogy lehet több cuccot venni, mint egy napra előre, lehet főzni napokra előre, lehet lefagyasztani dolgokat, stb.
aztán meg miért ne lehetne mindez személyiségfüggő is, a trópusokon is..... hogy valaki mennyire szeret tervezni, vagy mennyire inkább improvizál, meg hogy mennyire utál bevásárolni.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.03.29. 15:03:08

@wuaaa [nor]:
basszus. piszkozatban van a válasz még mindig, azt hittem, elment :-(

Shanarey 2015.03.29. 15:07:57

@Dragonlady (Bp, Hun):

A hűtőgép, egy jó dolog, s ahogy írtad, meg kell tanulni a használatát. A fagyasztó, városi viszonylatban pénzkidobás, mert minden megvehető a boltokban, vidéken ez a helyzet más mert ott sok a saját termék, avagy nincs a közelben olyan bolt ahol mindig van az amit épp venni akar az illető.

P.Elliot 2015.03.29. 15:23:00

@Dragonlady (Bp, Hun):
Naponta vasarolni, nem idorablo az? El sem tudnam kepzelni. Egyszer jo alaposan bevasarlok, minden alap kaja van itthon, marmint amibol fozni lehet, amikor elfogy kenyer, tej, ez-az akkor amikor megveszem akkor meg hozza azt amit gondolok hogy fogytan van.
Anyam naponta a piaccal kezdte es a boltba jart, valoban csak akkor tudnam elkepzelni ha varosban elnek olyan lakasban hogy semmit tarolni nem tudnek.
Tropusokon gondolom azert jobban megeri frissen venni mindent es nem fagyasztot tartani, kis hutoszekreny eleg..

2015.03.29. 15:26:30

@Dragonlady (Bp, Hun): Pontosan. En sem tudom az eredeti poszt hatteret (oszinten szolva a mesefigurak elriasztottak attol hogy elolvassam...) de pl. Indiaban mindig olyan helyeken laktam ahol nem volt huto es szinte barmilyen elelmiszert a lakasban tartani azzal a veszellyel jart hogy kulonbozo rovarok / ragcsalok lephetik el a hazat barmikor. Ennek kovetkezteben nyilvan naponta vasaroltam es csak azt amire aznap szukseg volt. A sajat karomon tanultam meg hogy ez a legjobb megoldas, pl. miutan a megpeneszedett kenyeret fel percre kitettem az ajto ele amig visszamentem valamiert a lakasba, es pillanatokon belul a kenyerert verekedo majomcsapat torlaszolta el a bejarati ajtomat, aminek kovetkezteben majdnem lekestem egy vonatot :(. Aki ilyen kornyezetben szocializalodott, nyilvan nem fog konnyeden nagybevasarlas-uzemmodba kapcsolni.

2015.03.29. 15:33:11

@Dragonlady (Bp, Hun): Ez lenne a legjobb es leglogikusabb megoldas szerintem amit irsz, ha vilagszerte ugyanaz a 'szam' lenne az ido, helyi szinten pedig siman eldonthetnek hogy pl. hanykor kezdodjon az iskola kulonbozo idoszakokban. Sajnos nem hiszem hogy valaha is megvalosul, valoszinuleg soha nem lehetne minden orszagot meggyozni hogy elfogadjak.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.03.29. 15:40:04

@Mirjam2:
na, most el is olvastam, és persze az illető több helyen járt a trópusokon, mint én, és pont ugyanezeket a dolgokat le is írta a blogban, mint mi, csak az ajánlóból kimaradt :-)
meg kell tanulni "átnevelni" a másikat a hűtőszekrény használatára, ha az ember nem akar agyvérzést kapni.
illetve én úgyis megvenném, amit én akarok és ami szerntem kell, és nem érdekel, hogy megszokja-e a másik. előbb-utóbb szerintem megszokná. én utálok naponta vásárolni rohangászni, hetente egyszer kibírom.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.03.29. 15:44:13

@Mirjam2: naja, vannak olyan országok, mint Nepál meg Burma, hogy kitaláltak maguknak csakazértis dacból egy saját időzónát, ha már mással nem tudják kihangsúlyozni a saját fontosságukat :-)

(többieknek: Indiában van ez a félórás marhaság ugye, de Nepál meg ráhúzott még negyedórát - perpill Nepálban 7:26, Indiában 7:11 van, Burmában 8:11)

Ugyandehogy (törölt) 2015.03.29. 16:06:37

@adg [Au, Darwin]: anyam naponta par percre kapcsolja be a gepet. kesz, ennyi.
skype? telefonon se beszel, az nem a fontos dolgokra valo. a nem fontosak meg raernek.

csak tudnam, akkor a multkor miert cseszett le, hogy egy heten csak ketszer beszeltunk...:-):-)

adg 2015.03.29. 16:07:17

@Shanarey(England) ISTP: De melyik nap? :)

Mi este 10-kor indultunk Becsbol, es reggel 8 korul erkeztunk Brisbane-be.
3-an indultunk, 5-en erkeztunk, es uton voltunk pont 24 orat. 6 ora dubajig, ott 4 ora szunet, majd 14 ora Brisbane-ig. Vagyis 10 orat elcsesztunk valahol. :)
Pont ennyi az eltolodas Budapest es Brisbane kozott, nem meglepo modon.
Aztan fel orat visszakaptunk, amikor feljottunk Darwinba.

Ugyandehogy (törölt) 2015.03.29. 16:11:17

@adg [Au, Darwin]:
esaz "este nyolckor" rogton elvesztene szimbolikus jelenteset, esbekene tanulni, h a vilag melyik reszen mit jelent a nyolc es a 10 kozotti különbség...vagy valami ilyesmi

adg 2015.03.29. 16:17:59

@~~Babette~~: Ugyanez. Amikor hivni akar, akkor bekapcsolja. Ha nem sikerul, azonnal kikapcsolja. Tehat ha epp nem erek oda a telefonhoz, mire lejar a csorges, nem tudom visszahivni, mert addigra mar kikapcsolta.
Es nem lehet hatni rajuk. Ha fontos, fel kell hivjuk rendes telefonon. (amit neha nem vesz fel, mert ismeretlen szamnak tunik)

De fiatalabbaknal sem sokkal jobb. A felesegem baratnoje most kapott valami nagyon okos telefont, amin lehet szkajpozni is, orult neki nagyon, mert milyen sokat lehet igy majd beszelni.
Ja, de a szkajp akkor fut, ha hivni akar, aztan egybol kilovi, ne egye az energiat, gondolom.
Sogornom ugyanez, pedig ok meg fiatalok, 40-es fruskak. :) Anyosomat jobban megertem, neki ez urtechnika. Vele azt is sokaig tartott elhitetni, hogy a vezetek nelkuli vezetekes telefon nem mobil, ezert nem kerul olyan sokba. Ha nincs bekotve a falba, vagy ki lehet vinni a slozira, akkor mobil. Pont. :)

nyuszigonosz 2015.03.29. 16:22:13

Hóvarjuéknak gratulálok!

Bevásárlás: a legjobb az, amit @Shanarey(England) ISTP: is írt, nagyon hasonlóan szoktuk csinálni a üzletjárásokat.

Óra átállítás: ilyenkor mindig az jut eszembe, minek is van ennyi órám. :-)

montroyal ( CAN qc) 2015.03.29. 16:31:36

akkor mindenkinek kellemes Viragvasarnapot kivanunk

fogalmam se volt mi az ,de viragvasarnapi ebedre megyunk es osszetartunk ,magyarkodunk egy kicsit ..

www.facebook.com/photo.php?fbid=10155242206625468&set=gm.10153193011406584&type=1&theater

Shanarey 2015.03.29. 16:33:49

@adg [Au, Darwin]:

Értem, amire te gondolsz, de gondold át úgy hogy az idő egységes az egész világon, de a nap szarik rá és így lesz ahol éjfélkor lesz verőfényes napsütés. Nos ennek akkor hogy lenne értelme?

morsels (törölt) 2015.03.29. 16:37:38

@adg [Au, Darwin]:
"Ha nincs bekotve a falba, vagy ki lehet vinni a slozira, akkor mobil. Pont. :)"
Vegulis igaza van :-)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.03.29. 16:37:53

@Shanarey(England) ISTP: hát úgy, hogy az éjfél mint 00:00 óra csak egy szám, nem maga a koncepció. lehet, hogy abban az időzónában éppen 4:00-nak hívnák az éjszaka közepét. vagy hívhatnák akár 42-nek is, vagy akármi random szám. csak meg kellene szokni.
(mondjuk ennek szerintem az lenne a nagy hátránya, hogy egyik időzónából másikba utazás, költözés miatt teljesen diszorientálódna az ember, újra kéne tanulnia gyakorlatilag az időt értelmezni, hogy milyen szám jár azzal, amikor valami történik. ha senki nem menne sehova máshova, akkor működhetne.)

mertcsak 2015.03.29. 16:41:21

Bevásárlási szokásokba belekeverni a kultúrát?! Ez inkább emberfüggő, mint kultúra függvénye. A tesóm a carpe diem elv alapján pl. már aznap felfalta a húsvéti csokinyuszit, én pedig tartalékoltam hetekig, míg végül suttyomban azokat is ő ette meg, pedig ugyanazok a hatások érték mindkettőnket.

De ha már mindenáron kultúrát, vagy inkább környezeti hatásokat akarunk belekeverni a bevásárlási szokásokba, akkor azt kell észrevenni, hogy a trópusokon a meleg és pára miatt minden hamarabb megromlik, ha nincs megfelelően tárolva. Ezért inkább nem spájzolnak be, mert úgyis megromlana.

adg 2015.03.29. 16:43:20

@Shanarey(England) ISTP: Nem, ejfelkor ejjel lenne. Benne van a neveben, EJfel. :D
Viszont lenne, ahol 6-kor van ebed(dél?), 18 okarkor ebrednek, stb. Szokatlan lenne.

Kinaban egy zona van, pedig az eleg nagy orszag. Ott lehetnek komoly kulonbsegek kelet es nyugat kozt. Vajon ugyanakkor kezdik a sulit, meg 8-4ig dolgoznak mindket vegen?

montroyal ( CAN qc) 2015.03.29. 16:51:49

@NIKI LAURA:

akkor ezt most feltszem rpovokacionak es nem kell egyeterteni vele lehet jovanmarjovanmarozni meg nem kell igy gondolkozni de megis sok igazsag van benne ... nem en irtam ne lojjetek ..
oriblog.blog.hu/2014/09/23/11_ok_a_gyerekvallalas_ellen#c24552479

@Buff A Ló: azert a gyerek is benne van a szingli no praktikaban?

a gyerek nagy orom ugyanugy a ferfinek is csak eszre sem veszi hogy a no atvette a csalad iranyitasates ebbol nincs kilepes (csak az a szemet ,aki nem birja a pressziot es lelép ) .. vasarlas ? pl rogton kezdodik a gyereknek ez kell ,az kell , gyerekszoba, ruhak, agy stb .. na csak provokalok nem akarok unnepronto lenni tenyleg a legnagyobb orom a gyerek, nekem is van , de hogy egyre, kevesebb szuletik a civilizalt tarsadalmakban biztos vannak jo okok ra ...

2015.03.29. 17:00:49

@mertcsak: "A tesóm a carpe diem elv alapján pl. már aznap felfalta a húsvéti csokinyuszit, én pedig tartalékoltam hetekig, míg végül suttyomban azokat is ő ette meg, pedig ugyanazok a hatások érték mindkettőnket. "

Nem en vagyok a tesod veletlenul? :D

Shanarey 2015.03.29. 17:05:09

@adg [Au, Darwin]:

Nem tudom Kínában hogy megy, de ha utaztál 12 órát és a te órád szerint van éppen este 8, de az a fránya nap ezt nem tudja és 8 óra múlva fog lenyugodni, az a biológiai órád szerint hogy nézne ki? Tudom, ez most is fenn áll, de a helyi időzónák megfelelnek az adott napszaknak (többé kevésbé) Viszont az ember úgy szocializálódott hogy éjszaka (sötétben) alszik. Emiatt nem sok értelme lenne ennek az egy időzóna dolognak.

Na és ha tényleg egy időzóna lenne, ugyan melyik mostani időzóna lenne az etalon, ami szerint a többi át áll ugyanarra?

Shanarey 2015.03.29. 17:08:02

@montroyal ( CAN qc):

"csak eszre sem veszi hogy a no atvette a csalad iranyitasat es ebbol nincs kilepes"

Nos akkor, annak idején, te valamit, nagyon rosszul csináltál.
:-))))

FutureFry 2015.03.29. 17:15:36

Nyugaton sem mindenhol állítgatják az órát: lásd pl. Arizona vagy Saskatchewan

Csodabogár 2015.03.29. 17:20:30

@tanato: Csatlakozom!
Persze én egy éjszakai bagoly vagyok, reggel inkább aludni szeretek. Nekem a nyári időszámítás a tökély.

Csodabogár 2015.03.29. 17:20:30

@adg [Au, Darwin]: A computerrel nem rendelkező barátokat mindig interneten át hívom a rendes vonalas telefonjukon. Mobilt is lehet, de az lényegesen drágább. A skypeenek is van ilyen lehetősége, de én mást használok.

adg 2015.03.29. 17:21:41

@Shanarey(England) ISTP: Nem igazan ertelek, bocs. Most is pont ugyanaz van, ha utazol 12 orat, a szervezetednek ido kell atallni. Ez normalis, es nem attol fugg, mit mutat az ora. Az csak egy szam. Persze, megszoktuk, hogy hany orakor van milyen napszak, de ez csak egy szokas, amit meg lehet valtoztatni.
Gondolj bele pl penz, vagy mertekegysegrendszer valtasokra, szerintem ez sem lenne nagyobb. Pl amikor az ausztralok valtottak fontrol dollarra, ami nem csak masik papir mas ertekkel, mint az EUD/DM pl, hanem tok mas rendszer is, ugye a hulye valtoszamaival, meg tobbfele valtopenzeivel. Meg atvaltottak SI mertekegysegre is. Mint a kanadaiak is. Ezek eleg nagy valtasok.

Az europaiak nem szivtak volna ezzel sokat, mert a utc lett volna az elfogadott. Nehany ora.

De ez amugy egy nem tulzottan nagy tamogatottsagu otlet volt, nem is lett volna belole semmi. Akkoriban meg meg nem utaztak ennyit, meg nem volt ilyen informatika rendszer mindenhol, logikusnak tunt, hogy pl banki muveletekenel, tozsdenel, stb ugyanazt az idot lehet hasznalni mindenhol.
Ez egyebkent meg is valosult, most is van kozos ido, amit bizonyos esetekben hasznalnak, de erre mar nem emlekszem, es most nem tudok utananezni, lassan 1 ora van, es eleg kába vagyok mar. :)

montroyal ( CAN qc) 2015.03.29. 17:22:04

@Shanarey(England) ISTP: raadasul tobbszor belelépni ugyanabba a sz... :-))

Taxomükke (UK) 2015.03.29. 17:23:27

@GERI87: Neked és a többieknek is írom: el kell néznünk Maxnak az oroszbarátságát, hiszen bolgár, tehát a pánszláv szolidaritás nyilván hatással van a gondolkodásmódjára.

Taxomükke (UK) 2015.03.29. 17:25:32

@Zoole[uk]: Pedig már reménykedtem, hogy komoly.

adg 2015.03.29. 17:25:55

@Csodabogár: Ismerem ezeket. Azt nem veszik fel neha, mert ismeretlen szam. azt hiszem 2 cent a vonalas, 15 cent a mobil innen haza.
Csak az egesz lenyege ilyenkor az, hogy latjuk egymast, latjak az unokakat, ilyesmi. Ez nem megy telefonon. Ha ertelmes beszelgetes kell, akkor egyertelmuen telefon, mert arra meg a szkajp nem jo. (hallotok? Ott vagytok? Mi ez a kis ablak? Nem latlak? Megakadt?)

nyuszigonosz 2015.03.29. 17:31:38

@montroyal ( CAN qc): Úgy tünik, te pontosan ezt keresed, azért is találod meg mindig. :- )

Taxomükke (UK) 2015.03.29. 17:32:56

@Dragonlady (Bp, Hun): "...költözés miatt teljesen diszorientálódna az ember..."
Mi a francnak állandóan ide-oda utazgatni? Mindenki maradna a seggén, csinálná a dolgát, akkor ez nem lenne probléma.
:)

Ugyandehogy (törölt) 2015.03.29. 17:36:02

@Dragonlady (Bp, Hun): hogy ezt meg a kormany hogynem talalta fel!!!!

Ugyandehogy (törölt) 2015.03.29. 17:38:20

@mojyo: tesom is tartalekolos volt, amikor a masiknak elfogyott, buszken mutogatta, h neki meg van. de az anyjuk megoldotta, mondvan: akkor ezt most elfelezzuk:-):-):-)

2015.03.29. 17:39:32

@~~Babette~~: Latod, mar ezert is megeri aznap megenni az osszeset :D

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.03.29. 17:43:40

@adg [Au, Darwin]:
ezt mindig elfelejtem kideríteni.
viszont a Mount Everest kínai oldalán két és negyed órával több van mindig, mint a nepáli oldalán, erre emlékszem valamelyik könyvből.

akkor örüljek, hogy nálunk a hatvanasok a laptopon tudják használni a skypeot, úgy tűnik.... anyukám az okostelefontól borult ki, csúszkál a képernyő, összevissza csinál mindent, nem látszik, stb. úgy örül most a fapados nokiámnak, mint majom a farkának, én meg szintúgy az okostelefonnak :-) (a főnökétől kapta ajándékba, és nem merte nem használni, nehogy sértődés legyen, most már rám tudta kenni, hogy én elszedtem tőle :-D )

@tanato: köszi. nyugodtan küldd ezeket privátban legközelebb, nehogy itt valakinek elege legyen belőlem meg a témából :-)

@Taxomükke: én Kőrösi Csoma Sándor, esetleg Dzsingisz kán késői leszármazottja vagyok (de csak oldalágon), nekem ne mondj ilyeneket :-)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.03.29. 17:58:48

@~~Babette~~:
melyik kormány?
ja, hogy A kormány.
egyébként meg a 24 óra meg 60 perc tök logikátlan. meg hogy az órán miért csak 12-ig van. mér nem 10 óra van egy napban és 100 perc egy órában. ha már.
juteszembe, a tradicionális thai rendszerben úgy számolták, hogy napkeltétől délig van reggel 1, 2, 3....5 óra, aztán dél, délután 1, 2, 3 óra, napnyugta, este 1, 2, 3.... óra, éjfél, éjjel 1, 2, 3.... óra. ha azt mondja neked valaki, hogy 3-kor indul a busz, akkor érdemes visszakérdezni, hogy délután háromkor vagy este háromkor (nekünk 9), mert ezt simán így "lefordítják" thairól angolra. a délelőttre viszont átvették már a "rendes" számokat, ott van rendesen reggel 9 óra. csak nehogy egyszerű legyen.

Shanarey 2015.03.29. 18:13:26

@adg [Au, Darwin]:
Na akkor vegyük sorra, utazol valahová, ahonnan indulsz ott van egy időzóna. ahová érkezel egy másik. utazol 10 órát, és más időzónában vagy, de a nap nagyjából ott van ahol a helyi idő szerint kell lennie.
De a két időzóna, az eltéréstől függetlenül a nap járásához igazodik, vagyis ez számomra emiatt logikus.
Ha a dolgot úgy vesszük hogy ahonnan indulsz és ahová érkezel ugyanaz az időzóna, dacára annak hogy a két hely között van 10 ezer kilométer, akkor ott a nap járásának semmi köze nem lesz az az adott pontos időhöz. Az a bizonyos Jet-lag megszokható, de az hogy délben van este 8, szerintem kevésbé.

qkuc 2015.03.29. 18:27:13

@mojyo: kellemetlen, de erős késztetést érzek a bespájzolt csokinyulak azonnali felfalására ...., :D

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.03.29. 18:37:46

www.dailymail.co.uk/news/article-3016170/Woman-filmed-hurling-racist-abuse-two-men-Tube.html
angol nő leordította két fehér bevándorló fejét, mert nem angolul beszéltek a metrón. érdekesek a kommentek.

én a csokinyulakat azonnal megeszem, de vásárolni csak hetente. a tesóm elrakja a nyulakat, kb míg lejárnak, de ő szeret elszaladni megvenni valami hiányzó dolgot meg kétnaponta bóklászni a boltban. mindketten skizók vagyunk :-)

2015.03.29. 19:06:47

@Dragonlady (Bp, Hun): Mindenkinek lehet rossz napja :). A cikkbol elegansan kifelejtettek ami az eredeti felvetelen vilagosan hallhato, hogy azert akadt ki mert azt gondolta hogy a ket ferfi rola beszel. Ami siman lehet hogy nem volt alaptalan; lattam en mar kelet-europai ferfiakat Londonban a buszon az utazokozonsegre mutogatni (!) es rohogni, stb. Meg magyar ferfiakat is hallottam szinten Londonban a buszon amint azt targyaltak nagyon reszletesen hogy melyik noi utassal mit csinalnanak, es kozben elegge felreerthetetlenul bamultak oket, szoval siman lehet hogy itt is ilyesmi tortent. Az teny hogy a noci kicsit proli es ennek megfeleloen nem tul elegansan fejezte ki magat. Meg is kapta a magaet, rengetegen keltek a ket pasi vedelmere. Kivancsi vagyok hanyan vedenenek ilyen vehemensen egy inzultalt ciganyt a pesti metron...

2015.03.29. 19:13:30

@mertcsak: +1, szerintem is ilyen egyszeru a kerdes.

qkuc 2015.03.29. 19:19:35

@FutureFry: Akkor Arizona az én államom! :D

qkuc 2015.03.29. 19:24:56

@Dragonlady (Bp, Hun): Honnan tudta, hogy róla beszélnek, ha egy szót se értett belőle? Bolond egy nőszemély ...

tanato 2015.03.29. 19:33:01

@Mirjam2: Ez pl. Romániában régebben szokásos volt,hogy rászóltak az ott élő magyarokra,ha ROmániában élsz,román kenyeret eszel, beszélj románul hazátlan bozgor!
Az angliai eset érdekes ,onnan nem hallottam még ilyet.Akkor van gáz ha pl. a két férfi nem bevándorló hanem turista és nem beszél angolul.Engem egyszer egy öreg holland leugatott, a villamoson Amszterdamban,marhára dühös volt az látható volt.Persze egy szavát sem értettem,bámultam rá mint borjú az új kapura,máig sem tudom mivel akasztottam ki.Lehet hogy csak mérges volt a kelet-európai bevándorlókra.Bár ez még 2007-ben volt akkor még nem voltunk ott olyan sokan.
Bizony a cigányokra is szívesen rászólnának sokan a metrón hogy beszéljenek magyarul,de egyrészt ők csapatban járnak erőt mutatnak ezért félnek tőlük,másrészt lehet itt is lyukra futni ha román cigányok és nem tudnak magyarul.

tanato 2015.03.29. 19:41:23

@Mirjam2: Ezzel ellentétes ha a külföldön lévő meg van bizonyosodva hogy nem értik a nyelvét és obszcén vagy trágár mondatokat szól nyilvános helyen általa nem ismert személynek.Írtam már itt az esetről az USA.ban esett meg egy volt etióp évfolyamtársammal egy Plázában/USA-ba ment végzés után,jó hírű cardiológus lett belőle ott./Három fiatal szidta magyarul,hogy milyen rusnya,feka néger.Ő meg visszaszólt nekik,hogy ti sem vagytok szebbek hülye parasztok.El is tűntek pillanatokon belül onnan.

Shanarey 2015.03.29. 19:41:26

@Mirjam2:

Részemről, azt nem értem, hogy e miatt egyáltalán miért kell ordibálni? Ha úgysem érti miről beszélnek, akkor nem mindegy?
Ebből a helyzetből, nem lehet jól kijönni ha ordibálás lesz belőle.

GERI87 2015.03.29. 19:57:51

@Taxomükke:

Pár éve még "jobboldali liberális demokrata" volt.
De nála elvileg már máskor is voltak ilyen "korszakok".
Most nagyon belehabarodott ebbe orosz vonalba.

2015.03.29. 19:59:18

@Taxomükke: Orosz propaganda inkább, mint orosz barátság... :)))

2015.03.29. 19:59:49

@GERI87: Haha. Akkor ennyit róla. :DDD

rezsöatya 2015.03.29. 20:01:05

Egy kis off, vasarnapi lazitasnak:

youtu.be/vbLGG5UGEKw

2015.03.29. 20:02:13

@tanato: Huha... Nem tudom sirjak vagy nevessek ezen a sztorin, azt hiszem osszessegeben inkabb vicces :)

tanato 2015.03.29. 20:31:27

@Mirjam2: Mindkét sztorim vicces,persze vannak benne komoly elemek is,.

P.Elliot 2015.03.29. 20:41:26

@tanato: Nekem is nagyon meglepo volt az amikor vagy 10 eve valamelyik rokon erkezeset vartam a New Yorki repteren es a Budapesti geprol kiaramlo utasok kozott egy koromfekete ferfi egy szinten hasonlo szinu kisfiunak azt mondta magyarul hogy "tedd csak el majd este megeszed", a legtisztabb magyarsaggal. Amikor meg a 10 eves lanyom utazott Budapestre a rokonokhoz egyedul, osszeraktak egy helyre a stewardes felugyelete alatt utazo gyerekutasokat, az egyik gyerek a 3 kozul egy 8 ev koruli kisfiu volt, fekete, ment haza a New Yorki rokonoktol Magyarorszagra a csaladjahoz..
Soha nem lehet tudni hogy ki ert magyarul a vilag embertomegeben. Lanyomnak is voltak sztorijai ezzel kapcsolatban mert magyarul es japanul is ert.

qkuc 2015.03.29. 20:46:29

@tanato: Ilyen velünk is megesett, igazából sportot űzünk nyaraláskor abból, hogy ha magyar szót hallunk, akkor elhalkulunk, néha kínos hallani mit mondanak a honfitársaink idegenben a helyikeről, meg úgy általában.

A következő eset a new york-i Szabadság szobornál, sorban állás között esett meg. Apuék először voltak a nagynénjééknél látogatóban és persze elvitték a szüleimet várost nézni. Nos, akkor (is) rengeteget kellett várni és előttük pár emberrel honfitársak éltek elég zajos családi életet magyarul. A nagynéni közelebb kúszott, hogy "hallgatózzon", mire egy idő után a nagybácsi rárikkantott magyarul, hogy Ilona, gyere, már eleget hallottál! :D Az érintett famíliába egyből belé fagyott a szó ..., :))).

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.03.29. 20:48:49

nekem volt Thaiföldön egy olyan, szerinem többször is meséltem már :-D hogy elémvágott motorral egy idióta, én meg majdnem átestem rajta, szokás szerint ráordítottam, hogy a kurva anyád, magyarul, mert úgy szoktam, ő meg vissza, hogy a tied, mentem tovább, aztán két sarokkal később volt az a pillanat, hogy "wait a sec....."

azért nem kell olyna beképzeltnek lenni, hogy biztos mindenki őt nézi és róla beszél. - viszont a reagálások meg az online kommentek összképe számomra elég jó lett, simán rosszabbra számítottam volna. (Mo-n úgy tudom, tipikusan majdnem mindenki kussol ilyen esetekben, vagy még egyértelműbbekben is, pl ha egy részeg vagy egy perverz molesztál valakit buszon/metrón.)

Buff A Ló 2015.03.29. 20:59:38

ha minden jól megy, jelenlegi előrejelzések szerint akár 45 év múlva magyarország is felzárkózhat "a nyugathoz".
sőt, dédunokáink talán már jobban is fognak élni, mint a nyugatiak... még szerencse, hogy "magyarország jobban teljesít".

"2008 után jelentősen lelassult a felzárkózás, és számos előrejelzés szerint, ismét távolabbra kerülhet a nagyon várt életszínvonalbeli felzárkózási dátum. Amennyiben a közép-európai régió a fejlett országoknál csupán évi egy százalékkal nő majd gyorsabban, akkor csak 2060-ban érhetjük utol a fejlett Európát. Ez, akárhogy is vesszük, bizony 45 év! "

www.portfolio.hu/gazdasag/nyugati_eletszinvonal_magyarorszagon_de_mikor.5.211972.html

morsels (törölt) 2015.03.29. 21:19:27

@P.Elliot:
Nekem az volt az igazi WTF moment, amikor olytan 10 eve, a fatornyos falum belvarosaban (Pecs) egy kinai lany jott oda hozzam es egesz jo magyarsaggal Jehova Tanui toborzot nyomott a kezembe.
Akkor mondtam magamnak, hogy ezek utan azt hiszem nemigen tortenhet olyan, ami meglep.

Mert meg ha buddhista lett volna... de nem. Jehova Tanui.

2015.03.29. 21:27:24

@Buff A Ló: Nyugi, nem kell Mo.nak felzarkozni, csak siman megvarjuk amig magyar szintre hanyatlik a Nyugat. Mar csak par ev, annyit fellabon allva is ki lehet birni!

2015.03.29. 21:31:49

@Dragonlady (Bp, Hun): Es az a Daily Mailben jelent meg ami elvileg UK legrasszistabb napilapja, folyton kifigurazzak az olvasokat a 'baloldali' mediaban mint elvakult rasszistakat. Az ilyenekre mondom hogy Mo.hoz kepest nincsen UKben rasszizmus, de erre mindig van valaki aki belinkel nekem egy cikket valami antiszemita incidensrol vagy hasonlorol ami pl. Londonban tortent. Persze, mindenhol a vilagon van rasszizmus, de en a sajat boromon azt tapasztaltam hogy UKben messze jobb a helyzet mint szinte barmely masik helyen.

új élet kezdetén 2015.03.29. 21:46:14

@Zoole[uk]: Zoole, ti Lutonhoz kozel laktok, ugye? Fiam most koltozik Farley hillbe.

Buff A Ló 2015.03.29. 21:46:22

@morsels: szintén közel 10 éve lehetett, hogy a pesti keleti pályaudvar aluljárójában két kínai üvöltött és gajdolt, iszonyat hamisan evangéliumi keresztény térítő dalokat, ékes magyar nyelven, de az erős akcentustól alig érthetően - arról, hogy mennyire jó érzés, hogy jézus megváltotta őket. közben egyikük szintetizátoron kísért, ami tovább fokozta az élményt.
mindeközben előttük a pályaudvar törzsközönsége, néhány hajléktalan szopogatta a kannás borát, de volt köztük, aki állva csápolt a performansz felett (vagy a plusz kannás bortól?) érzett eufóriájának kifejezéseként.
szürreálisabb aligha lehetett volna.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.03.29. 22:01:04

na akkor még egy olyan jutott eszembe, hogy egyszer még az elején jött az egyik thai család burmai cselédlánya, és valamit nagyon mondani akart, de nem értette a thai kollégám. nekem leesett és válaszoltam, megbeszéltük a problémát (mittomén, holnap nem jön a gyerek iskolába, mert....). mondja a kollégám utána, nem is tudtam, hogy te beszélsz burmaiul. mondom, öööö, bocs, thaiul beszélgettünk a lánnyal, csak ezekszerint mindkettőnknek kicsit necces az akcentusunk :-)))))

2015.03.29. 22:47:18

@Buff A Ló: Ez bizalomra ad okot... :)

2015.03.29. 22:48:20

@Mirjam2: Ne cikizd a magyar pumát. A mi gazdaságunk fejlődik a leggyorsabban egész Európában, ráadásul mi vagyunk Európa gazdasági motorja is. Ezt nem én találtam ki, hanem a holdkóros Vezér...

SzZoole 2015.03.29. 22:57:56

@új élet kezdetén: Igen kozel,Hemel Hempstead-be.
Azt a reszet nem ismerem Lutonak,csak a repter es kornyeket.

33621 2015.03.29. 23:26:26

@morsels: Erre egy másik jó példa amikor 2010-ben Constanta, Magyarországtól vagy 1000km-re a plázában a Kínai kajáldás hölgyel tiszta magyarsággal beszélgettem. Mint kiderült előtte 10 évig Budapesten éltek a férjével. A másik sztori valahol Izraelben a 90-es években egy közlekedési szituációban, az egyik fél ékes románsággal anyázik a másikra, az meg úgyszintén ebben a stílusban és nyelvezetben vissza!

Buff A Ló 2015.03.29. 23:33:48

@Philosoraptor:
de legalább végre hallottunk egy reális számot is...

45 év nem a világ, még orbán rasi is csak frissnyugdíjas lesz addigra. :)

2015.03.29. 23:58:01

@Buff A Ló: Szuper, lehet, hogy még én sem élem meg, pedig csak 25 leszek. Akkor mit mondjon itt a többség...

NorthPier 2015.03.30. 00:01:06

Juhej, sikerült mobilról belépni, tízből egyszer.
Amikor először voltam Angliában, jártam ugy, hogy se köpni , se nyelni. Két méter magas, éjfekete pasi, ékes magyar nyelven ,szervusz, hogy vagy, stb.' Persze kiderült, h. Mo-n végzett orvosként, felesége, akivel Angliába jöttek, is magyar, bár időközben elváltak.

Még tavaly mentem egyszer Debrecenbe busszal, nem sokkal a végállomás előtt betér a busz valami rövid nevű községbe, sosem tudtam megjegyezni a nevét. Na, ott valami alapítványi szálláson laknak valamikori menekültek, akik itt megkapták a letelepedést. Ketten előttem ültek le, de csak a beszélgetésül miatt figyeltem fel rájuk. Egy fekete és egy arab kinézetű srác magyarul, erős akcentussal, de bő szókinccsel ( vazze, ez milyen már, meg ilyenek) tárgyalták aznapi teendőiket, meg a munka szépségét/ nehézséget. Alig akartam hinni a fülemnek. Ráadásul az sem mindennapos dolog, hogy szociális gondozóként dolgoztak mindketten.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.30. 03:06:53

@qkuc: Haha.Szintén hasonló eset, nagynénémék kint élnek Kanadában, valami természeti parkban voltak egy hegy gyomrában.Vonattal vagy lifttel kellett menniük, ahol egy kis helyre van sok ember bezsúfolva.Félhangosan odamondja a férjének, hogy de q büdös fokhagymaszag van, erre a mellette lévő pacák visszaszól hogy elnézést kézcsókom, ilyen volt az ebéd, mit tudjak csinálni...Amerikában, a hegy gyomrában...Loller.

Másik eset, Észak-Svédország, a magyar asszony halkan cseveg a buszon telefonon a lányával magyarul.Erre az előtte ülő egyiptomi csávó hátrafordul, hogy jééé, te magyarul beszélsz...Egyiptomi, a sarkkörön, magyarul...Hát kb a mesében van ilyen...
:-)))))))))))))))))

Azt hogy mi is hallottunk már itt Stoki mellett áruházból lóf@szozva kijövő magyarokat, már meg se említem...

P.Elliot 2015.03.30. 03:09:15

@morsels: Magyarul beszelo jehovas kinai? Olyat meg nem lattam!
Jehovas eppen eleg csonget be nalunk az ajton teriteni. Egyszer azt mondtam hogy magyar katolikus vagyok, mas vallas nem erdekel, erre a kovetkezo vasarnap egy magyar nyelvu terito ujsagot dugott az ajtoresbe! Mint a piocak..

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.30. 03:18:11

Amúgy a Hóvarjú az ilyen sarkköri állat, ugye?Mint a sarki róka, hópárduc, stb, aminek a fehér szőre adja meg a rejtőzködési képességet.Olyasmi lehet akkor, mint a fehér holló, valszeg előfordulási sűrűségben is...
:-)))))))))))))))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.30. 03:20:34

@P.Elliot: Ki kell kötni a csengőt, akit meg vársz, azt rászoktatni a mobilos csengetésre.
Itt nálunk szerencsére nincs ilyesmi, 7 év alatt ha csengettek ötször, sokat mondok... :D
Most meg leesett a csengő harangja az ajtóról (gyerek mindig b@szkurálja), még gondolkodok, hogy visszarakjam e...? :D

blackhairlady 2015.03.30. 04:13:42

@P.Elliot: Nalunk nem johetnek a kornyekunkre semmifele teritok, arusok, senki. Kint a tabla minden fout bejaratnal, hogy tilos arulni, hazalni, mindenfele dologgal. Ha valaki megszegi, siman be lehet jelenteni, es bizony megbuntetik az ilettot vagy az uzletet amit reklamoz.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.30. 04:56:17

De nagy marhák ezek ott az indonézeknél... :D

index.hu/kulfold/2015/03/29/betepettek_fel_jakartat/

Bár lehet, hogy sokan örültek az ingyen betépésnek...
:-))))

2015.03.30. 09:49:52

@Philosoraptor: Bocs akkor helyesbitek. A Nyugat lehanyatlik, a Kelethez / Delhez csatlakozo Magyarorszag meg tulszarnyalja. (Azt nem ertem, miert hagyjak ki Eszakot??)

2015.03.30. 10:29:10

@Mirjam2: Hm, én sem tudom. :)

adg 2015.03.30. 11:46:12

@geegee: nekunk nincs is csengonk egyaltalan. Jehovaek is bejonnek. Felesegem szokott veluk beszelni, kis ingyen nyelvtanfolyam. Elegge ideszoktak, mert az egyik felig magyar, mint kiderult. Nem beszel magyarul egy szot sem, de hoz nekunk magyar nyelvu papirokat, meg egy magyar ortornyot is hozott, gozom nincs, honnet szedte. Vegul is nem artanak, elobb utobb rajonnek, hogy hiaba jonnek, aztan lekopnak.

Nekem mormon haverjaim voltak az elozo helyen. Eloszor elbeszelgettunk kicsit, mondtam, hogy nem fog osszejonni. De persze nem tagitottak, aztam mar ket hetente jottek, meg segiteni akartak, meg mittudomen, akkor finoman elkuldtam oket melegebb eghajlatra. Illetve mar ott vagyunk, szoval valahova mashova. Azota nem jottek.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.03.30. 14:02:12

Nálunk is jön a baba, mitobb szombat óta ferjes asszony vagyok, de az első poszt nekem már túl sok(k).

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.03.30. 14:05:34

@NIKI LAURA: lopikulat, mama. Bakancslistan Berlin rajta, naszut szerdán oda. Freedom fesztivál 2 év múlva, gyerekkel megyünk oda is.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.30. 14:27:50

@adg [Au, Darwin]: Majd minket is küldjél már el melegebb éghajlatokra, olyan húsz év múlva...Télleg, valszeg várnám az indulást.Már ha ez ilyen hatékony...
:-)))))))))))

Ugyandehogy (törölt) 2015.03.30. 16:57:56

@tildy[UK]: szoval tisztesseges nove tett a viking:-):-):-):-)

-birca voltam:-P

DieNanny CH 2015.03.30. 18:21:00

@tildy[UK]:

Hű, de szépek vagytok! Gratulálok!

**mimi** 2015.03.30. 18:23:37

@tildy[UK]:
gratulálok! szépek vagytok!:)

blackhairlady 2015.03.30. 23:19:50

@tildy[UK]: Gratulalok!:) Remelem minden az elkepzelesed szerint alakult.

blackhairlady 2015.03.30. 23:22:31

@tildy[UK]: Itt teljesen maskepp nez ki a vikinged mint a kirandulos kepeken. Szepek vagytok:)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.03.31. 13:54:08

@blackhair-lady: Persze, itt már tudja, hogy ez nem probaverzio

blackhairlady 2015.03.31. 14:38:34

@tildy[UK]: :)))))))))
A baba jol viselte a nagy esemenyt?:)

NorthPier 2015.03.31. 21:21:55

@33621: Á, nem, azt tudom, de nem is arra ment a busz. Meg kellett nézzem a térképen, anélkül nem jut eszembe sosem, Zsáka és Furta, az a két figura Zsákán szállt fel.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.04.01. 00:30:58

Koszi mindenkinek, Kevin Lewis nagyon csendes volt vegig. Most pedig ujabb egy hetre eltunok, Berlinbe megyunk naszutra.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása