oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. július 21. 06:39,  Büszke vagyok rájuk! 204 komment

2014. július 21. 06:39 Határátkelő

Büszke vagyok rájuk!

A mai írás nem lesz hosszú, ugyanakkor egy olyan tematikát hoz be a blogra, ami eddig csak ritkán jelent meg, pedig szerintem nagyon fontos beszélni róla: jelesül, hogy a nagyszülők miként élik meg, ha gyermekük és unokájuk külföldre költözik. A mai poszt mérnök szerzője, László saját bevallása szerint nem a szavak embere, talán ezért is nem lett hosszabb a poszt, de ez egy olyan kérdés, amiben szerintem sokunknak van tapasztalata, tudunk róla beszélgetni.

Skócia, Edinburgh, gyerek.jpg(A kép illusztráció)

„Nem kenyerem az írás, de ha érdekelné a közönséget egy szülő szemszögéből a határátkelés, megpróbálom megírni. A helyszín Skócia, a főszereplő egy magyar házaspár, már odakint született két gyerekkel.

Ádámot a munkahelyén mindig a rázós feladatokkal bízzák meg. Nem kiszúrásból, hanem mert tudják, biztosan megoldja. Előző cégénél volt, hogy ragaszkodtak csak Őt küldjék.

Lányom egy terhestorna-klubban szerzett jó ismerősöket, még egy cikk is megjelent róluk valamelyik újságban. Unokám otthon csak magyart hall. Óvodába egy héten kétszer járhat, de nem jelent Neki problémát a nyelvtudás hiánya.

Otthon időnként már skótul is megszólal. Környezetükben van két magyar házaspár, akikkel szorosabb a kapcsolat, de a „bennszülöttekkel” is nagyon jól kijönnek.

Férfiként más

Egy férfinak az unokák nem azt jelentik, mint egy nőnek. Úgy gondolom, a fiúk 5-9 éves kor körül igényelhetik öregapjuk jelenlétét. Remélem ebben az időszakban lesz lehetőségem foglalkozni Velük és sok most még hasznos dolgot átadhatok.

Igen, most még hasznos dolgot, ami lehet 20 év múlva érdektelen, hiszen 30 éve mobiltelefon sem igen volt most meg a technika haladása döbbenetes.

Jelenleg bérlakásban élnek. Épp most keresnek újat, mivel amiben laknak, azt el akarják adni. Az új szerződéskötésnél kisebb problémát jelent, hogy nincs, banki előéletük Még nem vettek fel hitelt kint mivel alapelv addig nyújtózkodj, amíg a takaród ér.

Meddig tervezik kint?

Nem tudom, de minden erőmmel azon vagyok, hogy minél tovább, hiszen ott 1640-ben volt az ún. fülkeforradalom. Idén szeptemberben szavaznak az elszakadásról, bármilyen eredmény lehetséges. Az biztos, hogy függetlenség esetén érdekes dolgok lehetnek.

Moldova György kamionosa szerint „úgy akarom, ahogy lesz”. Ha már lehet irányítani a dolgok menetét az egy nagy előrelépés. Hogy mi a távolság az relatív, hiszen Budapest-Sopron vonattal 3 óra, ugyannyi, mint a Budapest-Edinburgh repülővel.

Az az ember, aki nem várja a sült galambot, sejti, hogy nem kolbászból van a kerítés és toleráns sok mindennel, az boldogulhat. Ádámnak még nincs skót szoknyája, de ha lesz, akkor is magyar marad.

Ő azt mondja: ha egy skótot ledobnak Magyarországon, három nap múlva „éhen hal”, ha egy magyart ledobnak Skóciában, biztos boldogul.

A nemzetek feletti marha

Időnként mondom Nekik, kiköltözök hozzátok és marhapörköltet fogok a skótoknak árulni. Azt válaszolják, gyere, de lángost árulj, az kifizetődőbb.

Anyósom két éve meghalt, öccse 56-os „disszidens”, 80 éves. Ausztriáig jutott, most volt itthon. Ő és felesége kérte, hogy azt szeretné enni nálam, mint tavaly. Marhapörkölt, nokedli, koviubi. A marhalábszárat hipermarketben vettem.

A címkén ez állt: Születés helye GB, hízlalás helye GB, vágás helye NL, darabolás helye HU.

Európában most már nincsenek határok, csak az emberekben korlátok.”

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: nagyszülő Nagy-Britannia Skócia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr226522163

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blackhairlady 2014.07.21. 18:10:48

A legtobb nagyszulo szerintem szenved a tavolsagtol. Van aki nyiltan bevallja, van aki zsarol, es van aki azt mondja, hogy jol teszi a gyerek ha elmegy, igy is gondolja, de belul majd belehal a hianyukba.
A mi kikoltozesunk 2 nap siras volt. Apukam csak azt hajtogatta, hogy itthagyom ot, es elviszem tole az unokait. Anyukam mondta, hogy csak menjunk, jol tesszuk, de zokogott.
Aztan a repteren elbucsuztam a fiamtol, es ugy ereztem, soha tobbet nem fogom latni. Valahogy nem igy kepzeltem el, ennek egy nagy, oromteli esemnynek keleltt volna lennie, ezzsel szemben csak lelkiismeretfurdalast ereztem.
Nalunk a batyamra maradt a szulok apolasa, apukam meghalt, sajnos nem lehettem ott elkoszonni tole, anyukam otthonban van alzheimerrel, azt sem tudta ki vagyok amikor a nyaron ott voltam nala. Nem tudom az ido mennyire fogja begyogyitani a lelkiismeretfurdalasomat.
Viszont ok mindig nagy szeretettel beszeltek rolunk a rokonoknak, az unokakkal dicsekedtek, amikor otthon jartunk nem akartak, hogy minden pecunket ott toltsuk. Ennek elelnere a 90%-ot naluk toltottuk, hisz miattuk mentunk haza.
Nehez dolog ez, ilyen szempontbol Kovermadarnak a legegyszerubb. Mas nezopontbol viszont en vagyok szerencses, ugy erzem, nekem fantasztikus szuleim vannak/voltak.
Azt a franya lelkiismeretet meg valaki kiiktathatna:)

blackhairlady 2014.07.21. 18:12:24

@Evain: NAPI egynel tobbszor? Atya vilag:)

blackhairlady 2014.07.21. 18:14:55

@Taxomükke: Szerintem az idosotthonok fizetosek, en nem tudok ingyenesrol amit a "tarsadalom" fizetne.

blackhairlady 2014.07.21. 18:16:50

@svájci sapka (ch): En is igy gondolom, hogy van renmdes es nem rendes (rendetlen?:D) ember, nemzetisegtol fuggetlenul. De azert szerintem egy picit mindenki hajlamos az altalanositasra, ha ugyanazzal a nepcsoporttal, nemzetiseguvel tobbszor is rossz tapasztalat erte.

blackhairlady 2014.07.21. 18:18:30

@sodalisO [eng]: Sikerult mar tultenned magad rajta? Egyaltalan lehetseges? En meg nem voltam ilyen szituban, szerencsere, fogalmam sincs:(

Morgo1229 2014.07.21. 18:19:20

@Babette.: En ugy emlekszem, hogy konfrontalodni kell.

blackhairlady 2014.07.21. 18:20:24

@**mimi**: En ilyen utcai aruskent tudnam elkepzelni, felallitja a nagy kondert, alatta megrakja a tuzet ami melegen tartja, es kis muanyag tanyerkakban arulja a marhaporit friss ropogos kenyerrel, savanyuuborkaval:)

Morgo1229 2014.07.21. 18:21:39

@Muscari: Jo a megbocsatas. Orulok, hogy sikerult neked.
Ez gazos tema. En errol itt nemtok beszelni.

blackhairlady 2014.07.21. 18:22:10

@NIKI LAURA: "Időnként mondom Nekik, kiköltözök hozzátok és marhapörköltet fogok a skótoknak árulni."
Ha mas nem, ez a mondat elarulja:)

blackhairlady 2014.07.21. 18:27:29

En egyebkent mar most megtiltottam a gyerekeimnek, hogy lelkiismeretfurdalasuk legeyn miattam ha netan otthonba kell dugniuk es nem tudnak jonni latogatni. En biztos nem zsarolnam oket erzelmileg, hogy na de hat nem jottel, nem irsz, nem hivsz, mar nem is szeretsz.
Majd megirom 40 ev mulva, hogy betartottak-e az igeretuket:)))))))

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.21. 18:44:53

Jó érzés tudni, hogy nem vagyunk egyedül a problémáinkkal.
Rossz, hogy mások is hasonlókon, néha tök ugyanolyan problémákon mennek keresztül és nekik sincs jó megoldásuk.

Az megvan, hogy a nagyszülő gyerekülés nélkül furikáztatja a gyereket és komplett hülyének néz, hogy szülőként az előírásoknak megfelelően szeretnéd - és amíg ki nem növi a "minek azt a szart berakni"-t, akkor is használnánk, ha meglenne 140 centi... :(

Hari Seldon 2 2014.07.21. 18:58:26

@nezzazegfele ♥ 3 darabban [Hu ]:
Na szóval, itt a mi történetünk:
hataratkelo.blog.hu/2014/02/13/franciaorszagot_dobta_a_matrix

Szóval szépen meg lett szervezve, de azért nem ment ilyen könnyen, ahogy le lett írva.
Kis körítés: Körülbelül három éve kezdtük először terv szintjén végiggondolni a kivándorlást. Tudom diggernek ez nem tetszett :-) , de mindent igyekeztünk addig is számba venni, és végül maradt Franciaország.
A legfontosabb: nem nézni hátra, bárki bármit mond, de a te (és családod) érdekeit kell figyelned. Lehet, hogy tévedsz a végén, de akkor is TE döntésed lesz, nem a szülőké.
Miután bejelentettük, hogy kiköltözünk, azonnal megindult a szóbeli és lelki nyomásgyakorlás. Ez volt május elején. Összehívtuk a családot, hogy ez most egy "bejelentés, nem engedélykérés". Igyekeztük a dolgot élére állítani, de ettől függetlenül pár hónapig eltartott ez a duzzogás.
Nálunk olyan nagy volt az elutasítás Mme Seldon szülei részéről, hogy képesek voltak megtudakolni a Vekerdy címét és kértek egy időpontot tőle (mi is csak utólag tudtuk meg ezt). Egyszerűen abban a hiszemben voltak, hogy a gyerekek lelkivilágának rosszat tesz a kiköltözés. Az ikerek akkor voltak 3,5 évesek, és pont óvodába mentek. Szerintük ez nagy sokk lesz, Johannát nem féltették, mert az egy szuper kis csaj, amikor először kimentünk interjúra kilenc hónapos volt, és 16 órát simán végig autózott velünk, olyan este 11 körül kezdett egy kicsit nyöszörögni. Meg persze ő eleve bölcsibe ment, tehát neki még annyira sem számít az ország váltás. Szóval Vekerdy azt mondta (nem pontosan, de a lényegét tekintve), hogy ez egy nehéz téma, de összességében a gyerek akkor érzi magát jól, ha érzi, hogy a szülei is jól érzik magukat. Ha a szülők NEM tehetik azt amit szeretnének, akkor frusztrált lesz a szülő, és a gyerek ezt megérzi, ez sokkal rosszabb, mert átveszi a frusztráltságot. A kisgyerekek számára pedig az idegen óvoda nem akkora probléma. (nagyjából erről volt szó) Na Mme Seldon szülei ettől a racionális érveléstől megnyugodtak, hiszen ők is racionális gondolkodásúak. Az én szüleim inkább érzelmileg próbáltak rám hatni, de miután eldöntöttük, hogy kimegyünk az ilyen hónapokig tartó "savanyú képű nézés" nem nagyon foglalkoztatott. Magadnak kell tisztába lenni ezzel: TE a saját családodért vagy felelős, a gyerekeidért. NEM élheted az életed a szüleid kívánsága szerint. Mert ha nem alakulnak a dolgok jól (márpedig Magyarországon nem alakulnak) akkor évtizedek múlva haragudni fogsz rájuk, hogy erre kényszerítettek.
A csattanó: Mme Seldon szülei pont most voltak itt pár napja (egyébként is havonta-6 hetente jönnek fapadossal, akárcsak az én szüleim) és amikor vittem vissza a reptérre őket apósom azt mondta: hogy most egy év után nagyon örül, hogy nekünk volt igazunk, és nem hallgattunk rá. Nagyon örül, hogy "mi legalább már kint vagyunk".
Az idős emberek mindig félnek az újtól, ami kizökkenti őket a saját világukból. Nem hallottak még Skype-ról, el sem tudták képzelni, hogy ilyen egyszerű a kapcsolattartás.
Az én szüleim azt sem hitték volna, hogy el tudnak jönni külföldre egyedül, hiszen nem beszélnek nyelveket.
Nekik is szokatlan volt ez, de most már úgy szállnak fel a repülőre, mintha a Délibe mentek volna felszállni a Kanizsai gyorsra.
Ahogy a dolgok letisztázódnak, akkor egyszerűen azt veszi mindenki észre, hogy a dolgok tényleg működnek.

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.21. 19:28:22

@Taxomükke: konkretan nem. azt tudom, hogy a rabok 7500,legutolso tudomasom szerint.

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.21. 19:29:43

@Taxomükke: ja es forras alatt nem csak a penzt ertettem.
masreszt gyakorlatilag az egesz nyugdijuk az otthonnak megy.

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.21. 19:31:04

@Taxomükke: le is veszed benne a cipodet , miutan jartal egy Kavicsos udvaron?

Muscari 2014.07.21. 19:32:16

@bpetya75: nem kell nagyon szornyu dolgokra gondolni azert. Foleg egymast martak a szuleim, illetve aktivan gyakoroljak ezt a mai napig. Bevett koreografiaik vannak, mindig pontosan tudom, hogy melyikuk mikor mit fog vagy mit nem fog mondani. Most mar atlatok rajtuk, de gyerekkent borzaszto volt, allandoan menekultem otthonrol.

Most viszont felek a hazameneteltol, nem tudom, mennyi idot fogunk otthon a hazban tolteni, magunkat ismerve nem soktat.

Ok meg birjak egyelore, bar a korukhoz kepest eleg rossz allapotban vannak. A kerttel mar csak annyi tortent iden, hogy az ocsem idonkent lenyirta a gazt, nem tudom, a fak teremnek-e valamit is.

Sosem mondjak, hogy menjunk vissza, meg mi lesz veluk, tudjak, hogy muszajbol jottunk el.

@Babette.: ezt meg olvasni is szornyu. Nezzazegfele is elarult par szosszenetet a gyerekkorarol, azt hiszem en jobb, ha nem szolok semmit.

@blackhair-lady: borzaszto lehet ugy elvesziteni valakit, hogy meg veled van, de mar meg sincsen :-(
Az Alzheimer nagyon alattomos kor, munkam soran, mikor carer voltam,megtapasztaltam. Azelott el sem tudtam kepzelni, hogy milyen a demencia, nalunk a rokonsagban senkinek nem volt.

Sokat gondolkodom, hogy mi lesz a szuleimmel. Az ocsemek ugyan kozel laknak, de a mai napig az a helyzet, hogy a szuleim tamogatjak oket es nem forditva. Igen, penzzel is. Meg leamortizaltak a szuleim autojat, mi mar alig merunk beleulni.
Nagy baj akkor lesz, ha valamelyikuk ott marad egyedul, de ezzel a problemaval csak akkor leszek hajlando foglalkozni, ha eloall.

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.21. 19:32:36

@Morgo1229: en inkabb asszerivitasnak hivnam, nem lerohano ko,frontalodasnak.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.21. 19:36:13

@Május 40.: Na, ilyenkor örülök, hogy nincs testvérem...Nagyon sokszor biztos jó, ha van, főleg, ha jó a viszony; de legalább annyiszor baj is, szerintem.A szüleimről vagy én gondoskodom, vagy senki.Tiszta sor.Illetve az még a mázli, hogy anyámnak, meg apámnak is van testvére.De egy saját testvérrel való marakodáshoz nagyon nem lenne kedvem... :-(

Muscari 2014.07.21. 19:37:40

@blackhair-lady: Magyarorszagon szerintem csak az ellatas kis reszet fedezi az, amit az ember befizet, jellemzoen a nyugdija nagyobb szazalekat kell befizetni. Ezt aztan az allam, vagy az onkormanyzat kiegesziti.
Nem tudom, anyukad milyen otthonban van, de legyel resen, mert nagyon sok a visszaeles. Mostanaban volt egy hatalmas balhe Pecelen, de szerintem kisebb stiklik mindenhol vannak.

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.21. 19:41:46

@nezzazegfele ♥ 3 darabban [Hu ]:
"Rossz, hogy mások is hasonlókon, néha tök ugyanolyan problémákon mennek keresztül és nekik sincs jó megoldásuk."

miert "rossz"? hiszen ha mindenkinel ez van, akkor ugy tunik,hogy ez egy jellemzoje az emberi letnek, tehat szuksegszeru.
nyilvan van valami oka, celja, hogy igy van, ha mas nem, hogy jobban elwnpontozza a jo dolgokat.

Muscari 2014.07.21. 19:50:07

@geegee: mi a ferjem testveretol kaptuk meg, hogy micsoda dolog, hogy leleptunk. Mar evek ota nem beszelunk vele, sajnos a valasa ota egy igazi embergyulolo lett.
Azt mondta, hogy koltozzunk haza, mert most rajtunk a sor, hogy anyosomat tamogassuk. Hal istennek anyos jol van, anyagi tamogatasra szorulna ra egy kicsiket, amit evekkel ezelott a sogorom bevallalt (o fizette a rezsijet)

Hozzank kepest, meg a magyar atlaghoz kepest is kogazdag, par tizezer forint meg se kottyan neki. Nagyon serelmezi viszont, hogy szerinte anyosom mindezek ellenere minket szeret jobban, azt nem veszi figyelembe, hogy mi latogattuk is hetent tobbszor, mig otthon voltunk, nem csak atutaltuk a penzt.
Persze mindezt csak szegeny anyostol tudjuk, mivel tenyleg sok eve nem beszeltunk vele.

Van koztetek valaki, akinek jo kapcsolata van a testverevel? En ezt olyan ritka dolognak talalom, felek, hogy majd az en gyerekeim is eltavolodnak egymastol...

eagles 2014.07.21. 19:55:31

@NIKI LAURA:

Légy kedves a gyerekeidhez. Ők választanak neked szociális otthont.

firg_firg 2014.07.21. 19:58:45

@Hari Seldon 2: en ezt ugy ismerem hogy a sajat boldogtalansagod aran nem tehetsz boldogga masokat.

Hari Seldon 2 2014.07.21. 19:59:16

@Muscari:
"Van koztetek valaki, akinek jo kapcsolata van a testverevel? En ezt olyan ritka dolognak talalom, felek, hogy majd az en gyerekeim is eltavolodnak egymastol... "
Nekünk teljesen tökéletes a kapcsolatunk az öcsémmel. Nem gondolnám, hogy ez nagyon szokatlan lenne.

firg_firg 2014.07.21. 19:59:30

@Evain: anyukadnak vegyel egy robot porszivot

Hari Seldon 2 2014.07.21. 20:00:36

@firg_firg:
Igen, azt hiszem lényegében ezt mondta.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.21. 20:00:54

@Hari Seldon 2: Amikor a tervezés olvasásához értem, azonnal beugrott, a Vekerdys bejegyzés amolyan K.O. volt itthon :D

@Babette.:
Azért, mert én nem szeretem, ha másnak rossz.
Nem csípem a szomszéd tehene-féle hozzáállást.

Hari Seldon 2 2014.07.21. 20:14:17

@NIKI LAURA:

"a legtobbunk/tobbje megnyugtatja a lelkiismeretet: egy idosek otthonaba bedugja a szuloket,es mikor mar mardossa a lelkiismeret,felhivja oket: " hogy tetszik lenni,mondom hogy tetszik lenni,mit vigyunk papa?"

Nem baj,velunk is ezt fogja csinalni a kolok! "

Tudod, pontosan ez is egy szempont, hogy kijöttünk.
Mert a "kölök" ha felnő, akkor már a maga ura. "Pofám leszakadna", ha azért könyörögnék neki, hogy ne menj ki, mi sem mentünk, és ápoltuk a szüleinket. - Ti is csináljátok ezt.

Szóval HA a gyerek felnő, simán valószínű, hogy kimegy. Akkor majd én is "néz az ég felé...", hogy mikor jön repülővel? (évente kétszer? vagy akár háromszor?)
A magyar nyugdíjból csak erre futná, hogy nézzünk az ég felé.

Most itt simán félrerakunk annyit, hogy ha nyugdíjasok leszünk,és a gyerekek lelépnek mondjuk 25 év múlva Québec-be, vagy Oz-ba, simán mondhassuk azt, hogy ebben a hónapban ezt a lányunkat látogatjuk meg, a következőbe a másikat, a harmadikban a harmadikat.
Mert itt keresünk annyit, és félrerakunk annyit, hogy ez 20-25 év múlva nem legyen probléma.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.21. 20:14:24

Csak annyit mondok, a gyerekek egy igazi nagyapa jelenlétét nem csak 5-9 éves korukban igénylik, vagy értékelik, hanem akár a születésük napjától is. Nekem ilyen nagyapám volt.

Igazából a férfiak szokták azt gondolni, hogy amíg a kicsi pici, addig az anyjukon kívül más nem kell nekik. Szerintem csak attól tartanak, hogy nem tudnak mit kezdeni egy totyogóval. Pedig...engem nagyapám tanított járni, párizsis 'katonákkal' ösztönözve, ő tanított biciklizni 4-5 éves koromban és vele böngésztem a kertészeti katalógusokat kisiskolásként, vele fejtettem keresztrejtvényt. És lány vagyok :).

Hari Seldon 2 2014.07.21. 20:14:53

@nezzazegfele ♥ 3 darabban [Hu ]:
"Amikor a tervezés olvasásához értem, azonnal beugrott, a Vekerdys bejegyzés amolyan K.O. volt itthon :D"

Mire gondolsz?

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.21. 20:17:11

@Muscari: Nekünk is nagyon jó kapcsolatunk van a húgommal, pedig állatira különbözünk. És milyen az élet, mindketten 34 évesen szültük az (eddigi) első gyerekünket, mindketten lányt :).

Muscari 2014.07.21. 20:18:00

@Hari Seldon 2: ennek orulok, sajnos nalunk mas a helyzet. Nem mintha rosszban lennek az ocsemmel inkabb sehogy sem vagyunk.

Hari Seldon 2 2014.07.21. 20:18:21

@Május 40.:
Nem akarok okoskodni, de ismered ezt a könyvet?
Susan Forward: Mérgező szülők

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.21. 20:20:30

@Hari Seldon 2:
Te :D A "Nézz az ég felé" nálam a Charlie számból jött, ergo: nézz az ég felé, hátha tudunk még egyet integetni egymásnak, amikor elhúzunk a repcsivel... :)))

@zöldeketbeszélek: :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.21. 20:20:40

@Muscari: Elhiszem, szerintem is inkább a rossz, vagy kevésbé jó viszony (iszony?) az általánosabb.Fater öccse ott lakik egy házban apámékkal, anyám bátyja meg határátkelt, már vagy lassan 40 éve, ők félévet vannak itt, aztán ott.Szóval azért elég sok a közös idő, személyesen is, telefonban is.Én csak majd a házon való örökösödési marakodástól félek az unokabátyámmal.Remélem, nem lesz túlzott.De szerintem ugyanezek a dolgok, vagy teljesen hasonló problémák vannak a legtöbb családban.

Viszont érdekes, hogy asszonynak sincs testvére, a lányunknak sincs, viszont asszony szüleinek is van, mindkettőjüknek.Fura, hogy ez így alakult...

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.21. 20:22:02

@Hari Seldon 2: Szerintem írtam ott is, vagy valahol máshol, nem keresgetem, de azért volt K.O., mert lényegében hasonlót éltünk meg, csak pepitában, pedig mi még itthon vagyunk.

Hari Seldon 2 2014.07.21. 20:27:25

@nezzazegfele ♥ 3 darabban [Hu ]:
Gondoltam, hogy Charlie.
Ezt én csak ironikusan gondoltam, hogy mást akkor már nem nagyon tehetünk, ha mi is Magyarországon lennénk nyugdíjasok.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.21. 20:28:24

@Muscari: Hozzáteszem, hogy volt sok féltékenykedés gyerekkorunkban, meg veszekedés, azt hiszem, hogy olyan 16-17 éves volt a húgom, amikor egy másik dimenzióba lépett a kapcsolatunk, szóval van remény :).

barkoca 2014.07.21. 20:30:43

@puhacica:
Azt hiszem, én egészen normális anya vagyok, :) bár pici sértődés nálunk is volt amikor azt mondtam a fiamnak, ne töltse az összes szabadságát itthon, lásson világot is. Ezt az első pillanatban úgy értelmezte, kilöktem itthonról, de aztán megbeszéltük hogy nem erről van szó, csak nekem tényleg az a fontos, hogy ő elsősorban a saját életét élje. Most ha itthon van sem várom el, hogy minden percét velem töltse, így aztán az első napokban alig láttam, szinte csak enni jött haza, de ez így volt jó.
Mi lesz, ha gondoskodásra szorulok? Az itthon levő gyermekem sem tudna gondozni, rengeteget dolgozik. Mindegyiknek megmondtam, hogy lelkiismeret furdalás nélkül adjanak be otthonba, ennél többet nem tehetnek értem.
Inkább engem bánt az, hogy az itthon levőt jobban tudom segíteni, tudok az unokámra vigyázni, stb. a kint élőnek pedig ezt nem tudom megadni.

Hari Seldon 2 2014.07.21. 20:32:18

@nezzazegfele ♥ 3 darabban [Hu ]:
Ha meg volt a "bejelentés", akkor azt javaslom, hogy minél rövidebb legyen az idő, amíg készülődtök. Mert nem jó akkor már elhúzni. Az is segíthet, ha szakember mondja meg ezt a dolgot. Hadd hallják a saját fülükkel. Ahogy látom, nálatok két gyerek van. Szerintem sima ügy. Nekünk egy kicsit kellett szervezni, de MA (egy év után) minden túlzás nélkül mondom, mindenki (a nagyszülők is!) nagyon örül hogy nem vagyunk ott, és nem halljuk naponta azt ami ott folyik.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.21. 20:41:02

@Hari Seldon 2: Dehogynem, a postást is várhatnád napestig... :)

Muscari 2014.07.21. 20:42:12

@nezzazegfele ♥ 3 darabban [Hu ]: Hat, hogy mostanaban sokat olvaslak, nem is tudom kiverni a fejembol Charlie-t, allandoan ezt dudoraszom :-)

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.21. 20:44:13

@Hari Seldon 2: Nálunk kicsit más a helyzet, így tényeket kell közölnünk, már a döntésekről. Hadd ne menjek itt bele a részletekbe, hogy mit miért :)
Az ideális az lett volna, ha segítik legalább mellettünk állással a dolgot és nem hátráltatnak (Emberi játszmák c. könyv példaesetei...), vagy ha kp. a kézben és közüljük, hogy megyünk.
Sajnos egyik sem kivitelezhető, csak az apró lépések.

puhacica 2014.07.21. 21:00:45

@barkoca: mintha csak anyut hallanam. :)

Május 40. 2014.07.21. 21:09:47

@Hari Seldon 2: Nem, de te vagy a második, aki ajánlja, úgyhogy beszerzem valahonnan és elolvasom. :)

Május 40. 2014.07.21. 21:10:28

@geegee: Félreértesz, nem marakodok senkivel. Felőlem ott élnek, ahol akarnak, azt csinálnak, amit akarnak. Úgy általában a szituval van bajom: aki Berlinben vécét pucol, az a menő, aki itthon él a családjával, az lúzer, felelőtlen, stb. Elképzelem néha, hogy milyen jó lenne havonta egyszer elrepülni valahova (életemben nem ültem repülőn) és hosszúhétvégézni valamelyik nagyvárosban. Viszont ha ennek az az ára, hogy egy 2x3 m-es szobában kell leélnem az életem, ahol 8-10 vietnámival-indiaival-lengyellel osztozom a konyhán és a fürdőszobán a londoni Cityben, akkor inkább maradok itthon. Igazából sajnálom a tesóimat és a sógoraimat is, mert igen sok mindenről lemondanak a buli kedvéért. Minden veszekedés ellenére mégiscsak mi vagyunk itthon az öregekkel, mi beszélgetünk velük 10 éve és a sógoraim helyett én fogtam az ő (és a nejem) nagymamájuk kezét a halálos ágyánál éekkel ezelőtt. A temetés úgy volt, hogy csütörtökön este hazarepültek, pénteken este visszarepültek, közben a temetés óráját kivéve az egykori haverjaikkal találkoztak.

Muscari 2014.07.21. 21:16:41

@Május 40.: mindket ajanlott konyv (Emberi jatszmak, Mergezo szulok) fent van az interneten pdf-ben ill. valami e konyv oldalon, en mar le istoltottem oket.

Taxomükke (UK) 2014.07.21. 21:19:11

@blackhair-lady: "Szerintem az idosotthonok fizetosek, en nem tudok ingyenesrol amit a "tarsadalom" fizetne."
Nos, itt, Angliában sok olyan van, amit a social services fizet - vagyis bizonyos értelemben a társadalom. 700 font/hét/főnél kezdődnek az árak, nem ritka a heti 1000-1300 fontos díj.

Taxomükke (UK) 2014.07.21. 21:24:44

@Babette.: Én pont azt írtam, hogy a kocsi van értem, nem én a kocsiért. Minek venném le benne a cipőmet?

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.21. 21:30:48

@nezzazegfele ♥ 3 darabban [Hu ]: nem baj az, ha megengedheted magadnak az altruizmust.
bar szerintem nekunk ez luxus. nem penzugyi,habem lelki ertelemben.

Hari Seldon 2 2014.07.21. 21:31:35

@Hari Seldon 2:
Ez csak kivonat, de érdekes belenézni.

Hari Seldon 2 2014.07.21. 21:41:51

@Május 40.:
Ha mérnök vagy, és beszélsz angolul/franciául/németül. ÉS úgy gondoljátok, hogy az elején bevállaljátok az egykeresős modellt, simán megoldható lehet. Nálunk is ez megy (még). Sajnos nekem még kell felszednem még egy kicsit a franciát, mielőtt belevágunk. Ráadásul még a kicsik is elég sok figyelmet igényelnek. Meg persze költözünk. Stb...
Ha a feleséged egészségügyben dolgozik, még egyszerűbb a helyzet. Nem biztatni akarlak, neked magadnak kell eldöntened, milyen életet élsz majd 20-25 év múlva.
De: a te döntésed lesz, bárhogy is döntesz!

Evain 2014.07.21. 21:50:04

@blackhair-lady: hát napi egyszer muszáj, mivel a 2,5 meg a 3,5 éves palánta finoman fogalmazva nem éppen úri módon eszik, meg tényleg behordják a homokot. Mivel ott áll a sarokban a gép, azon az 5 percen nem múlik. :)

@firg_firg: mekkora ötlet! Veszek egyet, amúgy nem akarnám, de az évente kétszer idelátogató anyukám kedvéért beruházok rá! Igaz ugyan, hogy a szék lábai alatt nem tud felporszívózni, meg a szőnyeget sem tudja feltakarítani, sőt, az első, meg a második emeletre sem megy fel magától, de valóban korszakalkotó, hogy én erre nem gondoltam! :D
Legalább a macskának lesz mire ülni. :P

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.07.21. 22:06:25

Na szóval...

kepkezelo.com/images/51jx38tl4o5jipdvlfw3.jpg

Azt hiszem HA most beletalált a sűrűjébe.
Nem is tudom eddig miért nem jött elő ez a téma.
Hihetetlenül változatosak a családi kapcsolatok és messze nem konfliktusmentesek.
Nálunk is nagy családi élet van. Amióta az eszemet tudom anyám tartotta össze a családot. Apánk sajnos 25éve meghalt.
Anyánk egyedül lakott tovább.
Én a szomszéd utcában a nővérem és bátyám a kisváros túlsó felén.
Minden szombaton kivittem a nővéremhez minden vasárnap nálunk ebédelt.
Karácsonykor nővéreméknél volt szilveszterkor nálunk.
Nagyon régi szilveszteri hagyomány volt hogy éjfél után hazakísértük anyánkat és oda a szülői házba fél órán belül megérkezett a nővérem a családjával és a bátyám a családjával.
Pezsgőztünk beszélgettünk összetartoztunk. Ez húsz éven keresztül minden évben így volt.
Aztán anyánk egészségi állapota 80éves kora után megromlott és mivel nővérem akkor ment nyugdíjba elvállalta hogy nála lakjon.
Az utolsó három év az embertpróbáló volt neki is a családjának is.
Ezeket az éveket soha nem tudom neki meghálálni.
Azon a héten mikor indultunk ide Londonba, anyánk meghalt.
A család összetartójának szerepét nővérem vette át.
Három lánya öt unokája és egy dédunokája van.
Egy hónap múlva megint átlépem életem egyik mérföldkövét, beteljesedik egyik régi régi álmom, jön ide látogatóba a nővérem és a bátyám.
Óriási boldogság hogy megmutathatom nekik Londont.
Alig várom már.

A feleségem részéről mindkét szülője él és egészséges szerencsére.
Minden nyáron a fiam ott náluk tölti a nyári szünetet így most is egy hét múlva viszi a feleségem.
Falusi kertes házban laknak háztáji kert baromfik és minden ami a falusi léttel jár.
Apósom az a fajta ember aki minden gyerek álma. Együtt fúrnak faragnak szögelnek ásnak kapálnak.
Mindig azzal búcsúzok a fiamtól hogy másszál bele minden koszba szarba fára dzsumbujba bokorba és mindent csinálj meg amit nagyanyád ellenez. Az immunrendszered attól erősödik a legjobban mikor mezítláb belelépsz a tyúkszarba és az felbuggyan az ujjaid között.
Mindez nagyon szép és jó de nálunk sem olyan gömbölyű a történet.
A feleségem az anyósom a sógornőm legszívesebben steril környezetben üvegbúra alatt nevelné fel a gyereket.
Ők a liberális nevelés hívei én meg a makarenkói utat követem.
Van belőle konfliktus nem kevés.
A feleségemmel még nincs is akkora probléma, mi megbeszéljük a dolgokat de a sógornőm aki ráadásul itt lakik Londonban már olyan nagy személyiségfejlődési károkat okozott hogy azt már nem tudom helyretenni.
Igen nagy önuralmamba kerül úriemberként viselkedni, és még azért nem küldtem el a picsába mert a feleségem nagyon ragaszkodik hozzá.
Hozzáteszem soha nem volt férjnél gyereke nincs de az én gyerekemet nagyon szívesen neveli. Félre.

Hari Seldon 2 2014.07.21. 22:22:01

@diggerdriver:
Sok sikert a családi bulihoz.
Nem poénból mondom: csak ne essen nagyon az eső. - Hozzánk kicsit több mint egy hete jött egy baráti házaspár gyerekekkel. És majdnem végig szakadt az eső. (persze, kis szemerkélés nem számít, azt például kifejezetten szeretem)

montroyal ( CAN qc) 2014.07.21. 22:27:23

@blackhair-lady: akkor mi itt Montrealban szerencsesek vagyunk a hungarian Foyer 2 8 emeletes building garzonok meg 1-2 haloszobas normal apartmanok engem nem kell oda beadni ... en koltozok oda ugyanolyan mint barmelyik berhaz csak 60 tol lehet bekoltozni onallonak kell lenni mert nincs semmilyen ellatas , persze van etterem nagyon olcson magyarosan , kisbolt hetente egyszer orvos kozos helysegek tv mozi ..... es jovedelmed (26000ig) 25%fizeted (atobbi allami tamogatas) teljes bert hizetsz 1halo 650 2 halo 850 es minden benne van ...OK pl extra aircondi 5$ havonta ..kajat magadnak fizeted v fozol .. 26000 jovedelem felett
mindenki cukkol hogy nem vagyok normalis oregotthonba akarok menni .. de ezek normal lakasok .. super kozponti helyen szep kornyezet miert ne .. es eladom a lakasom es nem kell hogy a gyerekem tamogasson ... persze ha magatehetetlen beteg oreg leszek az mas kerdes lesz .. de sokhoz jarnak apolok pl a philppinek egesz olcsoan ..

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.07.21. 22:28:37

@Hari Seldon 2:
Köszi.
Megpróbálok jó programokat kitalálni.

tsabus UAE 2014.07.21. 22:48:48

@Május 40.: Na, az összehasonlításod egy ordas nagy sztereotípiára épül. Aki külföldön él az tömegszálláson nyomorog ?
Aztán a logikai bukfenc: A többedmagával nyomorgó így tud világot látni és egzotikus helyekre nyaralni járni ?
Mi vaaaan ?
Tájékoztatlak, hogy a társbérletben élők többnyire átmenetileg élnek így. Szó nincs róla, hogy az egész életüket ott kellene leélniük ! Az első időkben tudnak jönni-menni a régiójukban, de nem ők azok, akik Waikikin koktélt szürcsölgetnek. Évek alatt jutnak el a saját albérletig, majd a saját lakásig és házig. De eljutnak.
Amit eddig leírtál, abból számomra az elégedetlenség foszforeszkál, bárhogy bizonygatod, mennyire jól elvagy. Szóval, vagy kövesd a sógoraidat, vagy hagyd abba a panaszkodást !

blackhairlady 2014.07.21. 22:50:59

@Muscari: Nekem nagyon nagyon jo kapcsolatom van a batyammal. az utolso fillerunket is odaadnank egymasnak ha szukseg lenne ra, ha baj volt mindig tudtunk egymastol segitseget kerni. Mindenkinek ilyen testvert kivanok. Ha csak kiejtettem a szmon, hogy kell valami mar ugrott, sokszor vigyazott a gyerekekre is.
Bar bevallom, hogy tinedzser koromban azt kivantam bar csak ne lenne tesom, mert ugy vigyazott ram mint egy testor, de utolag mar azt sem banom, sokszor igaza volt:) O meg rajott, hogy enm kellett volna jatszania szigoru battyust:)))))

Chamroe 2014.07.21. 22:52:53

@Muscari: Nálunk a bátyámmal kb. 20 éves koráig volt nagyon jó a kapcsolatunk, együtt jártunk bulizni, folyton vitt magával mindenhova.
Aztán jött az első komolyabb kapcsolata, amiből később házasság lett, és még úgy is eltávolodtunk egymástól, hogy sokáig együtt éltünk a családi házban.
A húgom meg aztán egy furabogár.
Nagyon keveset tett meg azért, hogy a szüleinkkel (főleg apánkal) jó kapcsolata legyen, engem viszont nagyon utált azért, mert ez minden erőfeszítés nélkül sikerült megtennem.
Ők mindketten folyton vitatkoztak vele, még akkor is képesek voltak összeveszni, ha amúgy éppen egyetértettek valamiben.

Én mindig nagyon jól kijöttem apámmal, nagyon egy húron pendültünk. Mindig tudta, hogy szeretem, és számíthat rám.
Aztán tavaly áprilisban meghalt.
Furcsa, hogy hármunk közül én viseltem a legjobban.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.21. 22:58:01

@Babette.: Teljesen egyetértek, mi is húztunk egy elég erőteljes határvonalat ahhoz képest, hogy mennyi ember életében vettünk részt korábban. Lett is nagy sértődés.

@diggerdriver: Üdv a klubban :)

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.21. 23:19:51

@Chamroe: Lehetséges, hogy neked volt a legkevesebb feldolgozni való problémád vele kapcsolatban. Könnyebben tudtad elengedni egy rendezett kapcsolatból, elfogadva, hogy az élet természetes velejárója, ha egy idős ember meghal.

Május 40. 2014.07.21. 23:36:55

@Hari Seldon 2: Angolt tárgyalási szinten beszélem, nejem németül tud felsőfokon. Sosem jutott eszünkbe, hogy elmenjünk. Néha eljátszottunk a gondolattal, de eddig mindig rálegyintettünk. Hova és minek?

Május 40. 2014.07.21. 23:36:55

@tsabus: Hát akkor a sógoraim és a tesóim kibaszott nagy átmenetiek, mert 10 éve egy 2x3-as szobában és hasonlókban élnek. Kivéve egyiküket, mert ő Stockholm mellett valahol egy egész 1 szobás lakást bérel a mittudoménkijével (el sem veszi, ott sem hagyja). Szerintem egyszerűen beérik ennyivel, mert a pénzt utazgatásokra költik inkább. 20 év (még annyi sem) múlva kiállhatatlan morgós picsa/fasz lesz mindegyik, de ne legyen igazam.

Herr Géza 2014.07.22. 00:14:15

@barkoca: Minden tiszteletem a tiéd ezért a hozzáállásért!!

Herr Géza 2014.07.22. 00:20:42

@Muscari: "Van koztetek valaki, akinek jo kapcsolata van a testverevel? "
Jelentem igen. Söt a feleségemnek is az övével, Söt keresztben- kasul is. Bár van gyenge pont nálunk is: a sógornöm és a feleségem....na, ök annyira nem. Inkább amolyan fegyverszünet hosszú távon. :)))

Muscari 2014.07.22. 05:53:12

@Herr Géza: orulok, hogy joparan racafoltatok a tapasztalataimra. Nagyon rossz erzes, mikor lehetne valaki, akivel kolcsonosen szamithatnank egymasra es meg sincs.

Muscari 2014.07.22. 05:57:54

@Evain: eloszor en is meghokkentem, de igy ertheto. Nem arrol van szo, hogy naponta vegigporszivozod a lakast az utolso sarokig, az nem is ot perc lenne.

Nekunk mar nagyok a gyerekek es hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy egy kicsi milyen rendetlenseget tud csinalni. A nagyok is, csak oket meg lehet kerni, hogy takaritsanak idonkent.

Muscari 2014.07.22. 06:04:41

@diggerdriver: de jo, hogy jonnek a testveteid! En is szerettem volna anyukamat es anyosomat kihozni tavasszal, de sajnos az a franya betegseg kozbeszolt. Majd talan az osszel, bar akkor meg az idojarassal van gond.
Nagyon szeretnem mar nekik megmutatni Londont.

Muscari 2014.07.22. 06:29:41

@blackhair-lady: @Chamroe: koszi lanyok

Szerintem pont azert viselted te jobban, Chamroe, mert a ti kapcsolatotokat nem terheltek problemak es nem volt lelkiismeret furdalasod, konnyebben el tudtad igy engedni. Szerencses vagy.

**mimi** 2014.07.22. 08:05:00

@diggerdriver:
szerencsés vagy....mindig szerettem volna nagy, összetartó családot (én egyke vagyok)

@Muscari:
ezt én is köszönöm :)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.07.22. 08:12:23

@**mimi**:
Igazából én is egykeként nöttem fel mert a növérem 14 a bátyám 16 évvel idősebb.
Az nagy összetartó család viszont megvolt.
Söt megvan.

Evain 2014.07.22. 08:16:59

@Muscari: Uramisten, nem vagyok én a saját magam ellensége, hogy 130 négyzetmétert naponta felporszívózzak. :o Mivel a nappali a fő tartózkodási helyünk, ott kell, azt meg az esti mese alatt pont meg tudom csinálni vacsora után. :)

Nekem sokszor eszembe jut, hogy változott volna-e a kapcsolatom a nővéremmel, miután a mi gyerekeink megszülettek, de ez ugye már sosem fog kiderülni. :(

**mimi** 2014.07.22. 08:25:31

@diggerdriver:
ezt éreztem az írásodból....:)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.22. 10:15:42

@Május 40.: Nem mondom én, hogy maraxol... :-) Meg nem is értelek félre (legalábbb is szándékosan nem), csak egyszerűen eszembe jutott ez a probléma, úgy általánosságban.És baromira elhiszem, hogy ha ebből súrlódás van egy családban a testvérek közt.
Hogy mi menő és mi nem, szerintem erősen egyénfüggő.
Nem ismerem a tesóidat, sógoraidat, de van egy tippem, hogy nem feltétlenül a "buli" kedvéért vannak 10 pakival együtt egy lakásban, egy 6 nm-es szobában.
Ha valaki egyszer kiköltözik, az első időkben a költségek aránytalanul magasak tudnak lenni.Ezért van az, hogy fél évig, vagy 1-2 évig az ember esetleg megosztott lakásban kényszerül lakni(de ha valaki pl. vezető szoftvermérnök, hiányszakmában dolgozó orvos, stb, az egy hetet se kell, hogy megosztásban lakjon...).De korántsem egész életében.Erről szó nincs.Viszont, ha anyagilag megerősödtek, és már tudnak saját erőből független lakást bérelni, akkor kurv@ra kinyílik a világ, össze se lehet hasonlítani a lehetőségeket a magyar viszonyokhoz képest.Ez az, amit sokan képtelenek itt megérteni valamiért.
Az otthon maradottak helyzete elismerten baromira nem könnyű és ezért örülök ilyenkor, hogy nincs testvérem, meg asszonynak sincs; mert lehet, mi sem úsznánk meg a veszekedést...Én csak ezt akartam kihozni a hozzászólásból.

Hari Seldon 2 2014.07.22. 10:18:34

@Május 40.:

Akkor nem vagytok egy "Truman személyiség".

(Truman Show film: Ő mindig menni akart valahova, mindig kíváncsi volt, hogy milyen lehet máshol, de a külső körülmények miatt nem tudott soha elmenni. Egészen a végéig.)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.22. 10:22:59

@Evain: "Legalább a macskának lesz mire ülni. :P"

Jaj, láttam azt a videót, ezek egy büdös qrva c@fkák, hogy így ráülnek szörfözni, a hasamat fogtam a röhögéstől... :-)))))

Szemét banda... :D :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.22. 10:33:44

@diggerdriver: Úristen, de gyönyörű ez a beste...Ha minden férfit egy ilyen várná otthon, mexűnnének a háborúk és ezzel együtt a világ termelése is, mert mindenki otthon dolgozna éjjel-nappal a népszaporulaton... :D A végén meg költözhetne az emberiség egy másik bolygóra, ahol el is fér... :-))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.22. 10:46:35

@Május 40.: Hát akkor ez mellé ment, de ilyen is van.Nem akar feltétlen mindenki palotában lakni.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.07.22. 11:25:45

@geegee:
Haggyad, öt is unja már valaki...
:)))))))))))))))))

Május 40. 2014.07.22. 20:23:55

@Hari Seldon 2: Pedig nem vagyunk otthonülősök. Bringával bejártam már az egész országot + kb a Przemysl-Brno-Graz-Zágráb által bezárt területet, nyaranta 1x mikrobuszt bérlünk és közösen megyünk valahova. Pompásan érzem magam itt, a Kárpát-medencében, eszemben sincs elköltözni.

blackhairlady 2014.07.22. 22:25:17

@Muscari: Ahol anyu van ott nem kellett semmit befizetni elore, meg van pontosan, hogy mennyibe kerul egy honapban az ellatas, a nyugdija oda megy, a megmaradt penzzel pedig minden honapban elszamolnak a batyamnak. Minimalis osszeg marad, de fillerre pontosan leszamoljak neki.

blackhairlady 2014.07.22. 22:27:08

@Evain: Oh, bocsika, elfelejtettem, hogy meg ilyen kis pindurik a tronorokosok:) Termeszetesen abban az idoben eznalunk is igy mukodott:)

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2014.07.23. 00:04:36

@pappito: @blackhair-lady: nem akarom a HÁ-t offolni magánjellegű vagy személyes dolgokkal, mert sztem nem idevaló, leírtam a blogomon ami történt.

jewel79bp 2014.07.23. 13:57:27

@Május 40.: nagyon úgy tűnik, hogy te csak szimplán nem szereted a testvéreidet... Szerintem tök mindegy, hogy hol laknak, ha egy házban laknátok, se lennétek kebelbarátok. Amúgy lehet, hogy csak más a fontos nekik: utazni jobban szeretnek, mint nagy házban lakni. Végülis messze éltek egymástól, szerintem ez pont jól jön ki nálatok. Kevesebb a lehetőség a vitára ;)

DieNanny CH 2014.07.23. 18:13:13

@Május 40.:

Ezért irigyellek... Én is szeretném így érezni magam.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2014.07.23. 22:33:02

@diggerdriver: Mi meg 6 lány, együtt nőttünk fel, soha nem volt szükségem igazi" barátnőre, mert a tesóimat senki sem tudja űberelni . Hál istennek, soha , egyetlen percig sem volt harag, nem is lehet, ez nem kérdés, fel sem merült soha, hogy bármi is adódhat az életünkben, amit nem tudunk kezelni. Imádjuk egymást, segítjük egymást, együtt sírunk, nevetünk, ordítunk, állatkodunk, röhögünk, ha holnap megnémulnánk mind, akkor is tudnánk, ki mit akar mondani, vagy mire gondol épp. Végtelenül hálás vagyok a szüleimnek értük, miattuk! Az egyik legnagyobb, legszebb dolog az életemben! A tesóim!
Épp ezért fel nem foghatom, hogy képesek, testvérek, gyerekek családon belül évekig, évtizedekig tartó haragot tartani, Pénzen,örökségen, vagyonon összeveszni. Egymásra irígykedni,féltékenykedni....valószínűleg rosszul sikerült a szocializáció az ilyeneknél, vagy mittomén, de hogy valami érzelmi-intelligencia degeneráció van az tuti...Ismerek egy csomó ilyen embert, lelkileg egyik sem kerek, az biztos.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.07.24. 07:00:54

@sodalisO [eng]:
Persze hogy ismersz sokat mert gyakori.
Ugyanis van az a mondás hogy a barátaidat megválogathatod a testvéreidet meg odabasszák melléd.
Ezért van sok harag ellentét.
Te meg én szerencsések vagyunk.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2014.07.24. 08:48:13

@diggerdriver: Igen, a testvéreket az ember készen kapja. Én igaziból azért voltam szerencsés, mert őket is az én szüleim nevelték fel! Azért lettek olyanok, amilyenek!!! :-D

xporolyke 2014.08.05. 23:49:04

@sodalisO [eng]: Irigylesre melto a helyzeted, mar nem a rengeteg testver miatt (az is szep), de a jo kapcsolat miatt. Lehet sok testver kozott ezt konnyebb menedzselni, de ket tesver kozott, ahol az egyik mindig a nagyobb, akinek tobb esze kell, hogy legyen, akinek le kell mondania dolgokrol a kisebb javara es ez a fajta megalkuvas a kisebben olyan kepzeteket teremt, hogy neki tobb jar, o megengedhet maganak csaladon belul dolgokat az idosebb rovasara, ha ezt a szulok nem veszik eszre, vagy eppen meg jol is jon a gyerekeik gyerekkoraban, az semmi jora nem vezet. Gyakorlatilag adnak egy plussz okot akar a kulfoldre koltozeshez is, mert egy igazan szereto, elfogado csaladot nehez otthagyni, kulfold akarhogy is nezzuk, kulfold, ahol az idegen idegen, nem biztos, hogy otthon tudja erezni magat, es ugy leelni egy eletet necces. A vicc az, hogy ezt soha senki nem fogja elismerni a megalkuvast valaszto idosebb gyereknek, marmint, hogy kvazi ratettek a terrort, o egyszeruen a csalad labtorlojeve valik. Legyen szo barmirol az ilyen gyerekkel kapcsolatban barmibe kepesek lesznek "a rosszat meglatni", legyen szo a parjarol, gyerekerol, iskolazottsagarol, munkahelyerol fuggetlenul attol, hogy a gyerek, felnott koraban sikeresen a sajat labara allt (amire nyilvan torekedett is, hogy az elnyomottsagtol szabaduljon), csaladot alapitott, gyereke lett, az felnott egeszsegesen, nomralis ember lett, mindig kemenyen dolgoztak magukert es amiben tudtak "hazafele" is segitettek, mert szornyen hianyzik az ilyennek a sajat szuleitol kapott elismeres. Minderrol a testvere mit sem tud, szerinte o mindig ugyanugy volt megitelve, meg akkor is amikor meg felnott korban is kisebb gyerekkent szamonkero modon viszonyula ritkan latott testverehez holott visszafele erre sose volt mod, de torekves se, csak nehogy ez is szuloi nem tetszest valtson ki. Egy ilyen felallas lepten nyomon nem vart kellemetlen helyzeteket tud eloidezni, foleg, ha a csalad hozzaszokott es elvarja az idos gyerek alarendelt szerepet, de az felnottkent, kikerulve (pl. kulfodre kerulve) felulkerekedett ezen es megerosodott szemelyiseggel ter haza, ahol nem ezt szeretik, varjak el tole...
Nem tudom mennyire kovetketo a dolog logikaja, de van neki, aki reszben volt hasonlo helyzetben valoszinu erzi a csit a dologban.

Nemreg azon gondolkodtam, hogy milyen furcsa, hogy ilyen sztorikrol lehet olvasni, csaladok kepesek kette szakadni tulajdonkeppen igazi ok nelkul is, mig mondjuk egy roma csalad eseteben (nem rasszista eredetu megjegyzes!) a borton keritesenel integet az egesz csalad meg a gyilkos bent levo rokonnak is, szoval osszetartast mindenkepp lehetne toluk tanulni. Masik kerdes, hogy ha az ember kulfoldre kerul kerulhet olyan helyre, ahol egy ido utan besokall es a helyieket, vagy az egyeb betelepulteket kezdi nem elviselni es haza vagyik, vagy mashol ot nem fogadja be a tarsadalom es csak egy idegen marad, ot utaljak, es utalja, hogy egy bevandorolt K-europainak tartjak, holott lehet tenyleg jo ember, de nehez ezt elismertetni egy nem befogado kornyezetben, szoval mi a rosszabb ha utal az ember, vagy ha az embert utaljak? Vege filozofikus lett, ez van.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása