oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. július 15. 06:48,  Fejest ugrottam Amerikába 282 komment

2014. július 15. 06:48 Határátkelő

Fejest ugrottam Amerikába

Borbolya nem kevés viszontagságon ment át, beleugrott a bizonytalanba és az illegalitásba is, amikor elindult az Egyesült Államokba, közel tíz éve. Csak néhány évre tervezett, de végül új hazájában ragadt. Kitartása meghozta gyümölcsét, megteremtette új életét kint. (A képeket is ő küldte San Franciscóról.)

San Francisco4.jpg

„Lassan 10 éve, 2005-ben cseréltem hazát. Először úgy gondoltam, hogy 1-2 évre, gyűjtök egy kis pénzmagot, és hazamegyek. De nem így történt. Szóval 2005-ben egy becsődölt vállalkozás után döntenem kellett.

Mivel a vállalkozás elindításához nem akartam semmiféle banki hitelhez folyamodni, (amit milyen jól tettem így utólag) ezért a pesti 35 nm-es panellakásomat pénzzé tettem, és belevágtunk. Két évig bírtuk, de a vállalkozás csak vitte a pénzt. Nem akartam én gyorsan meggazdagodni, de állam bácsi elvette majdnem a felét a bevételnek adó formájában.

Mikor becsődöltünk, elkezdtünk melóhelyet keresni. Nekem nincs diplomám, mindig is utáltam tanulni. Van egy egyáltalán nem „divatos” szakmám, és van egy levelezőn letett érettségim, de ennyi.

Tehát 2 év őrlődés után, egy baráti kölcsönből megvettem a repjegyet Amerikába. Kaptam indulás előtt egy telefonszámot, amit felhívtam, és a srác, aki felvett, biztatott, hogy igen, van meló és szállás is.

Felszálltam a gépre elég nehéz szívvel. Szüleim, testvéreim nem lévén én „csak” a barátaimat hagytam otthon. 33 évesen egyedül, nőként új életet kezdeni egy másik földrészen, hát kemény dolog volt. Hogy miért nem maradtam Európában? Mert nem akartam.

Úristen, mit keresek én itt?

Szóval földet ért a gépem Chicago O'Hare repterén, szépen mosolyogtam a bevándorlási tisztnek, közöltem vele nulla angoltudással, hogy csak 2 hétre jöttem, mire megkaptam azt a bizonyos pecsétet a fehér kártyámra. És már jött is a sokk. Na, nem az időjárás különbsége vagy a kultúrsokk miatt. Az később támadott meg. Akkor döbbentem rá, és egy kicsit pánikba is estem, hogy úristen, mit keresek én itt, és mi lesz velem?

De tényleg vártak a reptéren, és szállásom is volt. Tehát jól indult az egész. Másnap a srác közölte velem a melólehetőségeket, szám szerint kettőt. 1: mehetek vegyigyárba csomagolni. Kösz, de kihagynám. 2: autómosó. Na, ez már jobban hangzik, gondoltam, mit nekem egy kis porszívózás? Aztán másnap jött a kegyetlen valóság.

Először is közölték velünk, új emberekkel, hogy ha látunk több nagy fekete autót sebesen befordulni a mosóba, akkor mindenki vegye fel a nyúlcipőt, és fusson ki merre lát, mert az a bevándorlási csapat. Szívem verése egyből kettőt kihagyott, de maradtam.

Délután 2 felé cirka 42 fok volt már, és nekünk bizony a tűző napon kellett melózni, reggel 8-tól este 6-ig. Kéthetente volt fizetés, ami jól hangzott, de csak hangzott. A közvetítő srác ugyanis lenyúlta az emberek pénzét, rendszeresen.

Elég nehéz volt így melózni, hogy 2-3 naponta ettünk csak. Nem is bírtam sokáig, de papírok nélkül nem lehetett csak úgy melóhelyet váltani. Mindenhol kérték a SSN-t (Social Security Number).

San Francisco3.jpg

Amikor a dolgok jó irányba indultak

Aztán fordult a szerencsém, és sikerült melót váltani. Takarítani kezdtem. Tudom, sokan bírálják azokat, akik ilyen fajta melót végeznek, hogy „ezért kellett külföldre menni”? Igen! Ez is egy meló, és itt több ezer ember, cég, vállalkozás végzi.

Öt évig éltem, melóztam, kocsit vezettem papírok nélkül. Nem mondom, hogy nem volt néha para, főleg mikor a rendőr a hátam mögött jött a forgalomban. Itt ugyanis ok nélkül nem állít meg a rendőr. Itt nincs olyan, hogy „Jó napot kívánok, közúti ellenőrzés!”.

Minden rendőrkocsiban laptop van, rendszám alapján meg tudja nézni a rendszerben, hogy rendben vannak-e a kocsi papírjai, adója, és a jogsi is. Ha minden okés, akkor ő is megy a dolgára, meg te is folytatod az utad, de nem állít meg.

Sokan bírálják Amerikát, hogy „rendőrállam”. Nos, én már láttam rendőrt az út szélén kereket cserélni a lerobbant autósnak. Láttam, hallottam is, hogy a rendőr vitt benzint saját pénzéből az út szélén veszteglő, tankolni elfelejtett autósnak.

Ha segítséget kérsz tőlük, itt biztos, hogy nem mondják neked azt, „hogy amíg vér nem folyik, addig nem megyünk ki”. Hogy sok embert egyből megbilincselnek? Itt minden harmadik embernek fegyvere van sajnos, tehát csak elővigyázatosak.

Az amerikai átlag vidám, segítőkész. Egy dolog nem tetszik csak, hogy nem őszinték. Ha valami gondjuk van veled, nem merik a szemedbe mondani. Igaz, ez megvan mindenhol, nem csak itteni tulajdonság.

San Francisco2.jpg

A hivatal és a kereskedők nem ellenséget keresnek benned

Romlott élelmiszert még egyszer sem sikerült vennem. Bármit visszavihetek az üzletbe azzal, hogy nem tetszik, számla ellenében semmit se kérdeznek. Mosolyogva visszakapod a pénzed.

Kétszer volt szerencsém az itteni adóhivatalhoz, mert nem jól töltöttem ki egy papírt, tehát az én hibámból. Másfél óra múlva is mosolyogva, sűrű bocsánatkérések közepette, (hogy ilyen sokáig tart) megtalálta a hibát, és kijavította. Nem voltam a szemében adócsaló.

Az árakról röviden: 1 gallon benzin 2005-ben: $2.15, ma $ 3.60. 1 gallon tej volt anno: $1.89 ma $3.40. Tehát itt is mennek fel az árak, de nem olyan hevesen és gyorsan.

Jelenleg heti 5 napot melózok, napi szinten 3-6 órát csak. Ebből ki tudom fizetni a lakás bérleti díját, ami $700 + rezsi, törlesztem a kocsit, tankolok, eszek, és havonta félre is tudok tenni $200. Néha egy kicsivel többet.

Ha van egy kis pénzem, akkor utazgatok. Nem vágyom palotára, luxuskocsira, amerikai álomra. Öt év után férjhez mentem, jogilag is rendeződött a helyzetem. Összességében nagyon jól érzem magam itt, és már nem szándékozom hazaköltözni.

Hiányoznak dolgok persze, a sokat emlegetett Túró Rudolf is, de azért annyira nem, hogy ezt a stresszmentes, nyugodt életet felcseréljem vagy inkább vissza.”

San Francisco1.jpg

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr756509523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.15. 06:55:06

hat igen. egy csomo ilyen dolog van, ami tetszik nekem az usa- ban.

pappito · http://pappito.com 2014.07.15. 07:03:53

hagyma without attitude :)

király, sok sikert!

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.07.15. 07:09:38

Nekem egy picit elnagyolt, szívesen olvasnám részletesebben is.
:)

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2014.07.15. 07:12:15

@svájci sapka (ch): Nekem is az ugrott be hogy majd 10 év után csak ennyire futotta?

pappito · http://pappito.com 2014.07.15. 07:12:32

azzal a madzagos villamossal tényleg közlekednek vagy csak a turisták miatt tartják?

Quercus a favágó 2014.07.15. 07:46:53

Hát nem az amerikai állom, hogy 10 év után félre tud enni havonta 40 000 Ft-ot.
Ettől függetlenül sok sikert a posztolónak. Én nem leszek konkurencia. Az USA azon országok egyike, ahová akkor sem mennék, ha fizetnének érte.

Irány a gyapotföldek.

Morgo1229 2014.07.15. 07:58:09

Ferjhezment megis maradt az egyesszam elso szemely. Kulon laknak ?

firg_firg 2014.07.15. 08:04:10

Tetszett, orulok hogy Borbolya megtalalta a szamitasat. Amiatt meg nem kell aggodni hogy nem mondjak meg ha bajuk van, talan jobb is.

@QUERCUS: mondjuk vedd figyelembe azt is hogy mennyi meloval es stressz aran tud 40k-t felretenni. Az az o dolga hogy nem akarja magat halalra dolgozni es neki igy jo. Nem rossz az.

Sesamelmo (Q) 2014.07.15. 08:05:48

@ChristineK: én is ezen gondolkoztam, lehetett volna részletesebb vagy ha majd jön elmondja.
Házasságban egyedül fizet rezsit? Vagy az a fele?

Kényszerbol-mert nincs mas- dolgozik napi 3 orat? Vagy neki igy jo?

Morgo1229 2014.07.15. 08:07:19

2-3 naponta evett ? Nezzazegfele lehet oda kene mennunk fogyozni. Tudom, az ehezes nem vicc de azer ezt nehezen hiszem el a posztolonak.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.15. 08:13:23

@QUERCUS: Én igen, de csak turistaként. Van ott 'néhány' dolog, amit meg kell nézni :).

**mimi** 2014.07.15. 08:17:49

@Sesamelmo (Q):
lehet hogy csak a zöldkártya miatt ment férjhez?

mindegy, végül is talpon maradt ..ez a lényeg, azért nőként egyedül ez nem semmi...respect:)

az engem is érdekelne mivel foglalkozik, napi 3-6 óra munka...kiváncsi vagyok mi lehet az...és még megélni, félre tenni is lehet belőle...

**mimi** 2014.07.15. 08:18:32

@Morgo1229:
:)))))
lehet, de ha mentek, én is jövök...rám férne :))

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.15. 08:18:56

A poszthoz. A poszterina neve már szimpatikus, ezek szerint szereti a növényeket :). Azt teljes mértékben meg tudom érteni, hogy nem nyűglődött a vállalkozásával, míg teljesen a padlóra kerül, hanem ugrott, ahogy lehetett, főleg így, hogy nem hagyott hátra családot. De az már nem tiszta nekem, miért jó évekig illegálisként autót mosni meg takarítani, meg sofőrködni, közben folyton a hátunk mögé nézni. Ennyire erős volt a vágy az amerikai álom után? Kapott annyit ezek alatt az évek alatt, ami miatt végig úgy érezte, hogy megéri?

Na és a vége. Mint fentebb már írták, ez bizony elnagyolt lett...10 évet összefoglalni, a második felét összecsapni...nem szép dolog a megállóban hagyni a nagyérdeműt :)!

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.15. 08:21:14

@Morgo1229: Lehet, hogy úgy értette, 2-3 naponta evett rendes ételt. Azt én sem hiszem, hogy munka mellett az ilyen koplalás kibírható. Ha 'normális' kaják között kibírja pár kiflivel meg joghurttal, talán-talán. De a gyomornak tuti nem tesz jót.

rezsöatya 2014.07.15. 08:24:32

@**mimi**: az extrem trip neve: "A Nagy Amerikai Fogyokura" :D

Herr Géza 2014.07.15. 08:36:36

Ez jó: "Hogy miért nem maradtam Európában? Mert nem akartam."
Miért az USA-ba mentem? Há' mer' csak.... :DDD Na ilyen a poszt is. Egy kicsit elnagyolt, egy kicsit langyosvíz. Az a házasság is: "...férjhez mentem, jogilag is rendeződött a helyzetem." Ebben minden benne van.
Nem az én világom. Sorry.

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.15. 08:38:32

@QUERCUS: napi 3-6 ora munka mellett? ja,biztos szar lehet neki. :)

Herr Géza 2014.07.15. 08:46:13

Még valami: a poszt nem kis része taglalja a rendörök viselkedését. Az öt év "rinya" mély nyomot hagyott.... Most dolgozgat, fizeti az autója részleteit, 200 dolcsit is félre tud tenni... Biztos jó ötlet volt Amerika ? Sztem ezt sokkal kényelmesebben elérhette volna Európában is, és még csak férjhez sem kellett volna menni a "jogi státusz rendezéséért"....

2014.07.15. 08:47:28

Ahogy előttem is írták, kicsit összecsapott lett a poszt, és rövidke is. :)

rezsöatya 2014.07.15. 08:58:53

@Herr Géza: igazad van, mondjuk mar meg a posztolonak, mit is kene csinalnia!!! Mert mi olyan, de olyan okosak vagyunk...! :-)))

tableno 2014.07.15. 09:00:04

@Herr Géza: csatlakozom. Nagyon érdekes témából, teljesen érdektelen poszt született. Igazából az jutott eszember róla, amikor egyszer valami szociológushallgató egy kamuposztot tett ide be, hogy tesztelje a kommentelők reakcióját. Nem lepne meg túlságosan, ha ez is ilyen lenne...

Herr Géza 2014.07.15. 09:30:15

@rezsöatya:

Hááát:
"...És már jött is a sokk. Na, nem az időjárás különbsége vagy a kultúrsokk miatt. Az később támadott meg. Akkor döbbentem rá, és egy kicsit pánikba is estem, hogy úristen, mit keresek én itt, és mi lesz velem?
De tényleg vártak a reptéren, és szállásom is volt..."

Tudom, sokan nagy hívei a kalandnak meg a spontenitásnak, de ez azért egy kicsit húzós volt. Mondjuk nem derült ki ki volt a telefonos "joker", de mi van ha nem várja? Vagy várja, de kiderül, hogy a McDugunk franchise-nak dolgozik? Az is ott derült ki, hogy mi is a meló? Te elmennél "to America" anélkül, hogy halovány fogalmad lenne arról, mi is az a munka, amit ajánlgattak? Föleg nöként ? Egyedül?
OK, nagyjából rendben lettek a dolgok, de azért csak necces volt, nem?
Persze lehet, hogy én látom rosszul, de a posztból ugye nem sok derült ki a részletekröl. Ami kiderült, az pedig az "így ne költözzünk külföldre" alaptanfolyam elsö foglalkozásának tananyaga. :))))

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.07.15. 09:32:51

@Herr Géza: "Te elmennél "to America" anélkül, hogy halovány fogalmad lenne arról, mi is az a munka, amit ajánlgattak? Föleg nöként ? Egyedül?"

Nagyon jó a felvetés. Szerintem legtöbb esetben azok kerülnek bajba (minden figyelmeztetés ellenére), akik meggondolatlanul, tájékozatlanul ugranak bele egy ilyen "kirándulásba".

Herr Géza 2014.07.15. 09:39:41

@svájci sapka (ch): Igen, lehet, hogy csak a poszt akart szándékosan ilyen nagyon laza, "hipp-hopp kidobbantottam Amerikába és ment minden, mint a karikacsapás" stílusú lenni és a valóságban sokkal komolyabb rákészülés volt mögötte, de a leírtakból nem ez derül ki. Hanem pont az ellenkezöje.
Majd ha jön a poszterina kiderül, hogy jól jött-e le nekem ez a sztori....

rezsöatya 2014.07.15. 09:41:04

@Herr Géza: en gyorsan dontok es nem vagyok ketsegbeesos tipus, igy nem idegen tolem, hogy csak ugy belevagjak akarmibe. Es "foleg" sem vagyok no! :-P

de ezt irja:
"Hogy miért nem maradtam Európában? Mert nem akartam."

Ennyi. Higgyuk el neki!

Palazeti 2014.07.15. 09:50:05

Végülis minden kiderül, csak az nem, hogy most mit dolgozik....még mindig takarít?

Morgo1229 2014.07.15. 10:21:00

@zöldeketbeszélek: talan majd jon es elmondja, hogy volt ez a nem eves.
Mindenesetre, valszeg azert volt az "itt elned halnod kell" mert neki nem volt hova visszajonni, nem varta vissza csalad, testverek, sem pedig ingatlan. Neki ott Amerikaban kellett meghuzza magat. Ezt mar megbeszeltuk regebben, hogy ez a modozat egy kulonleges fajta a hataratkelesek kozott.
Es a rendoros vonal tobb bekezdest kapott, mint barmi mas szoval biztos ez a tuleles meg bujkalas mely nyomott hagyott. Ugy tunik a hazassag is csak a tuleles egy eszkoze. Azt nem irja, hogy megtalalta a parjat es boldog, hanem jogilag rendezodott....

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.07.15. 10:28:28

Felesleges pálcát törni felette. Mások a prioritásai, mint a többségnek. Ettől ő még nem kevesebb, vagy rosszabb, mint az átlag, vagy a többség.
:)

Határátkelő 2014.07.15. 10:32:06

Még mindig (ennyi év és poszt után is...) meg tud lepni, mennyire nehezen viselik itt páran, amikor valaki külföldön megy férjhez. Én meg egyszerűen nem értem, miért jön ez mindig fel. Ha valaki évek óta külföldön él (mint a poszt szerzője), akkor hol menjen férjhez??? Most komolyan. Érdekes, hogy férfiak esetében nősüléskor nem merülnek fel ugyanezek a kérdések. Mindig elkeserít, amikor ilyenekért bántotok egy szerzőt, aki esetleg csak nem akarja részletezni a magánéletének ezt a részét.

London2009 2014.07.15. 10:35:23

Nem vagyok en sem oda Amerikaert, de San Franciscora konnyen ra lehetne beszelni! Az egy csodalatos varos, no meg egesz Kalifornia elkepeszto. A posztra nem is tudok mit mondani. Nem irigylem. San Francisco nem az a varos ahol jo keves penzbol elni.

CJKrisz 2014.07.15. 10:43:02

Alapvetően tényleg jó poszt lenne, de én is úgy vélem, hogy kicsit összecsapott. Nagyon sok dologról lehetne szerintem mesélni, de így annyira felületes, hogy éppen csak fenntartja az olvasó érdeklődését. Én szívesen olvasnék még a poszt írójától, ha kifejtené kicsit bővebben is ezt a történetet. 10 évről azért lehet bővebben is nyilatkozni, mert van mit. Mindemellett végtelenül tisztelem a bátorsága miatt, én (de szerintem nagyon sokan rajtam kívül) nagyon nyuszi lennék ahhoz, hogy így fejest ugorjak a nagy ismeretlenbe. Pedig ha minden rosszul megy, akkor is lenne hová visszajönnöm.

Hozzátenném még azért, hogy - bár leginkább csak hallomásból tudom - a takarítás mint olyan leginkább Magyarországon derogál. Talán azért, mert hozzáragadt az iskolázatlan réteghez, akik lecsúsztak a társadalom alsó részére. Sok nyugati országban nem feltétlenül lenézett munka az, ha valaki takarít, sőt köztisztaságiként a kukákat üríti, hiszen nélkülük a város egy nagy szeméttelep lenne. Nem egy Londonban élő embertől hallottam, hogy pl. épp a mellékhelyiségbe akart menni és azt látta, hogy az ő főnöke a retyót takarítja! Levette a nyakkendőjét és a zakóját, felvette a gumikesztyűt és a klotyót sikálta, mert épp nem volt jobb dolga. És egyáltalán nem érezte derogálónak a dolgot. Egy munka volt, amit meg kellett csinálni. Nem volt kötelessége, de mivel más dolga épp nem volt, hát megcsinálta ő. Egy ugyanolyan munka volt, mint bármi más.
Talán még Digger barátomnak is van hasonló sztorija.

Herr Géza 2014.07.15. 10:44:14

@Határátkelő: Már miért viselnénk nehezen? Arról meg nem tehetünk, hogy a férfiak viszonylag ritkán vesznek feleségül valakit vízum/zöld kártya/stb. miatt. (Kivétel Hagyma?...:DDD)
Nem részletezte a magánéletének ezt a részét, így igaz, de nem is kellett: pont annyi szót vesztegetett rá, amennyit jelentett: "...férjhez mentem, jogilag is rendeződött a helyzetem." Pont.
Ebböl azért nehéz lenne a "megtaláltam a nagy öt, boldogan élünk" verzióra következtetni.
De hát igaz, mindenki azt csinál, amit akar, úgy boldogul, ahogy tud. Ennyi.

Hari Seldon 2 2014.07.15. 10:59:29

„Az árakról röviden: 1 gallon benzin 2005-ben: $2.15, ma $ 3.60. 1 gallon tej volt anno: $1.89 ma $3.40. Tehát itt is mennek fel az árak, de nem olyan hevesen és gyorsan.”

Nem tudom, de nekem ez elég gyorsnak tűnik.

„Jelenleg heti 5 napot melózok, napi szinten 3-6 órát csak. Ebből ki tudom fizetni a lakás bérleti díját, ami $700 + rezsi, törlesztem a kocsit, tankolok, eszek, és havonta félre is tudok tenni $200. Néha egy kicsivel többet.”

Nem zsebben turkálás miatt mondom, de ennyit még hinta is félre tud tenni, pedig mint tudjuk ő aztán megveszi a márkás farmert csillióért.

Herr Géza 2014.07.15. 11:01:20

@svájci sapka (ch): Tudom, én egy köbunkó müszaki vagyok, talán ezért szakmai ártalom, hogy szeretem megtalálni/felismerni az összefüggéseket, a logikát, a miértekre választ kapni... Itt meg már a poszt elején szembejött velem: "Hogy miért nem maradtam Európában? Mert nem akartam." Aha. Minden világos.... Aztán jön a posztban az öt év illegalitás tudatalatti ábrázolása a rendörökröl szóló, a poszthoz képest részletes beszámolóval, a dolgozgattam itt-ott-amott, most elvagyok, fizetem a kocsim részleteit (ha fiú lenne azt mondanám, hát istenem, szíve-vágya volt egy amerikai csatahajó-cirkáló, hát most van neki, értem...) ja és férfhez mentem, így rendezödött a státuszom.... Egy szó nincs arról, hogy gyerekkorom óta vágytam SF-ba, mert pl. láttam a sorozatokat a TV-ben (a Kojak ott játszódott??), vagy valami hasonló apró emberi zizzenés.
Akkor nem jogosan kérdezem meg, hogy mégis, miért is kellett ehhez olyan messzire menni? Nem török én pálcát felette, csak érdekel... Baj??
Ha meg hát volt ilyen ok, akkor az nem fért bele a posztba? Be volt korlátozva a karakterek száma, vagy mi a szösz.
Na jól van, biztos csalánra pisiltem reggel, el is hallgatok....

Határátkelő 2014.07.15. 11:03:52

@Herr Géza: Azért, mert nem ez az első alkalom (sőt...), amikor ez valakiben itt felmerül. Holott simán lehet, hogy valaki egyszerűen úgy gondolja, hogy magánéletének ez a része nem tartozik egy ilyen blogra. És valóban, a határátkelés szempontjából nézve egy házasság azt (is) jelenti, hogy jogilag rendeződik a helyzet - de ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy ne szerelemből ment volna hozzá.

Na, mindegy, nem szeretnék ezen lovagolni, csak megjegyeztem.

Ami a mai posztot illeti: az illegális-legális átmenetre én kérdeztem rá, így jött képbe a házasság, ami eredetileg nem szerepelt benne.

Határátkelő 2014.07.15. 11:05:54

@Herr Géza: Abban a csalános dologban lehet valami... :) Nem mindenki ír 10 oldalas, részletes beszámolót lélektani mélyelemzésekkel, ezt is el kellene tudni fogadni szerintem. Egyébként elment, mert csődben volt, felmerült egy ilyen lehetőség. Ennyi. Szerintem nagy dolog, hogy meg tudott ott ragadni és elért valamit.

Herr Géza 2014.07.15. 11:11:54

@Határátkelő: Ok, most félretéve azt, hogy ki meg hányszor gondolta úgy,meg stb.: ahogy ez itt megjelent, nem ez az elsö gondolat belöle?
De tényleg ne lovagoljunk rajta. Nekem beleillett abba a langyosvíz-feelingbe, amit a posztból kiolvastam, leírtam, hát istenem, ez a véleményem... Ami megváltozhat, ha a poszterina egy kicsit bövít a sztorin, úgy legyen...
Na, akkor most beszéljünk a fociról... :-)

Herr Géza 2014.07.15. 11:14:26

@Határátkelő: Igen, úgy látom sürgösen el kell mennem egy pszichomókushoz, ha ez a pár mondatom ilyen hatást váltott ki. Már nem elég a csalánost elkerülnöm... :DDD

2014.07.15. 11:19:18

Vegre egy amerikas poszt!:) Hagyma noi kiadasban. Sok dolog zavaros az irasban, de gondolom, nem kell mindent az olvasoval megosztani. Nagyon sok illegalis magyarral talakoztam a Statesben, Los Angelestol San Fransiscon at Washington, DC-ig. Legtobbjuk hazassaggal tudta legalizalni a helyzetet. Volt, akinek bejott az American Dream, volt, akinek nem. Az Elet mar csak ilyen:) Azert ez a foldresz es az itteni elet kicsit mas, mint a jo oreg Europa. Lehet szeretni, lehet utalni, de a lenyegen nem valtoztat semmit.
Off:
Az utobbi hetekben tobbszor megneztem egy erdekes olasz haborus filmet, ami a kovetkezo idezettel nyit:
" In tempi come questi la fuga è l'unico mezzo per mantenersi vivi
e continuare a sognare " Henry Laborit
(Ilyen idokben a tuleles egyetlen modja a szokes es folytatni az almodozast.)
(In times like these, escape is the only way to stay alive and keep dreaming.)
A befejezes pedig ez:
Dedicato a tutti quelli che stanno scappando
(Azoknak, akik elmenekultek)
Olyan hataratkelos erzest ad:) (csak azert sem irom le azt, hogy "feeling") :)))
Megyek is vissza aludni, 2 ora mulva ebresztem a vekkeremet, gyapotfold utca:( Szerencsere 10 metert kell csak mennem a robotig:)
www.dropbox.com/sh/ntiaykvb1akw841/AAA9y4izaXO49o1R2lT9D_qla

Herr Géza 2014.07.15. 11:23:28

@Cascabel: Te mesterem! Mégis mi a feladat a "gyapotföldön"? Fel kell törni azt a k.sok aszfaltot és be kell fásítani? Mert akkor el leszel ott egy darabig... :)))))))

Sesamelmo (Q) 2014.07.15. 11:27:45

@Herr Géza: ne, ne beszéljünk a fociról, inkább a posztról. Várható, hogy megjelenik az irója csak az időeltolódás miatt később? Annyi dolgot kérdeznénk tőle.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.07.15. 11:30:06

@rezsöatya: Nagy a te bölcsességed Fater.
Ebbe a posztba sikerült rövid harminc kommentben minden rosszindulatot belemagyarázni.
Azt hiszem ez blogrekord.
Aki amerikába megy az csak és kizárólag zöldkártyáért házasodhat.
Elképeszt mindig hogy milyen rosszindulat munkál emberekben.

2014.07.15. 11:31:36

@Cascabel:
Ez lemaradt:
Szeretettel Albertabol, a munkas paradicsombol:(
www.youtube.com/watch?v=hArfQzFpIM4
(All Hell for a Basement)

Herr Géza 2014.07.15. 11:35:19

@diggerdriver: Adjatok egy köteleeeet.... :DD

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.07.15. 11:39:27

@CJKrisz:
Igy van.
Sitemanager aki Isten után az első takarította a wc-t.
Épp szabadságon volt az embere.
Ha szól én is megtettem volna olyan faszagyerek volt amúgy.

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.15. 11:39:57

@CJKrisz:
"főnöke a retyót takarítja! Levette a nyakkendőjét és a zakóját, felvette a gumikesztyűt és a klotyót sikálta, mert épp nem volt jobb dolga"

nos, ez két szempontból is hibás megközelítés:
1. a főnök munkaideje túl drága a klotyótakarításhoz
2. ha annyira nincs munkája, hogy klotyót takarít, akkor ott rosszul van a munka megszervezve.

félreértés ne essék, jó dolog, ha valakinek nem büdös a munka, de ezt nem azzal kell bebizonyítania, hogy nekiáll szart takarítani, pedig nem is az a dolga.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.07.15. 11:42:06

@Herr Géza:
Nem azt modta hogy férjhez mentem a zöldkártyáért.

firg_firg 2014.07.15. 11:42:17

@Herr Géza:
Pedig egyszeru tortenet: tanulatlan harmincas no (nem tud fogalmazni, vallalkozni, mernoki logikaval lückenfrei gondolkodni), becsodolt vallalkozassal, nulla szaktudassal. Nincsen senkije, allambacsi tonkretette, elkeseredett, leszart mindent, felult a repulore azt elment, miert pont oda, o se tudja, ne is kerdezd, van ilyen, azan dolgozott meg fosott a rendoroktol, majd elfogyott a lendulet, megunta a fogalmazast es lezarta hirtelen a tortenetet.

Annyi meg belefert, hogy ferjhez ment, (mar nem fosik a rendoroktol) es 200 dodot sporol. Ja, igen, a vege kicsit cseneveszre sikerult, de mint mondtam nem mindenki ir logikusan gondosan felepitve elokeszitve szerkesztve.

Van ilyen. Nem mindenki mernok :) Ettol meg erdekes

Herr Géza 2014.07.15. 11:47:21

@diggerdriver: Lenne mit válaszolnom, de inkább nem ragozom tovább a témát. Majd jön Borbolya és helyreigazít engem. Vagy nem.
De: te is pálcát törsz, ha úgy tetszik, mivel határtalanul rosszindulatúnak titulálsz engem (és másokat). Nem vagyok az. Írtam egy véleményt, az enyémet. Nem kell velem egyetérteni. De ha én rosszindulatú vagyok, akkor bocs, de te meg határtalanul naív.
Béke.

Mr Long 2014.07.15. 11:52:27

@diggerdriver: Voltam site manager es nem takaritottam a wct. Akkor rosz ember vagyok? Igaz akkor nem oltonyben jartam, hanem kantarosban.

Herr Géza 2014.07.15. 11:55:52

@diggerdriver: Nem. De nem idézem ismét,hogy mit. Plusz végig egyes számban fogalmaz, ö fizeti a rezsit, a kocsi részletét, ö tankol, ö eszik és ö utazgat. Nem "mi".
Akkor maradjunk annyiban, hogy nekem soha eszembe nem jutna házasként egy ilyen posztot írni végig egyes szám elsö személyben. Akkor maradjunk annyiban (amíg B. el nem mondja), hogy volt nagy szerelem, aztán elmúlt, és most megint egyedül él. Felejtsük el a "státusz rendezését". Mea culpa. Rosszindulatú voltam. Megyek a pszichomókushoz. :DD

Mr Long 2014.07.15. 12:00:49

@Babette.: De, meg mosogatassal, meg hambisutessel, meg hasonlokkal lehet bizonyitani, hogy nem budos a munka. Ha valaki az irodaban gornyed 12-14 orat egy nap, az nem dlgozik annyit, mint mas a mosogatban 12-14 ora alatt. Vagyis a csavaros logikaval. Btw, tervezokent szerkesztoi munkat vegzek az elmult par hetben, mert az a feladat. Ez kb levenni a nyakkendot es sikalni a budit kategoria...

**mimi** 2014.07.15. 12:01:17

@Cascabel:
hagymára már igazán kiváncsi vagyok...annyit emlegetitek...

Mr Long 2014.07.15. 12:01:26

@Herr Géza: Nyugi, lehet kitartja a ferjet, nem az elso eset lenne :DDDDDDDDDDDDDD

**mimi** 2014.07.15. 12:03:20

@diggerdriver:
én nem ezt mondtam!!!!!!
semmi rosszindulat nem volt bennem!
Egyszerűen csak ez ugrott be nekem, ha azt írta volna, hogy közben szerelmes lettem, férjhez mentem, így a dolgok jogilag is rendeződtek, fel se merült volna bennem, hogy talán azért ment férjhez!

Herr Géza 2014.07.15. 12:05:15

@Babette.: Igen, sejtettem, hogy nem stimmel: Kojak = New York (Manhattan) az SF pedig a San Francisco utcáin Michael Douglas-szal. Kultfilm volt mindkettö boldogult tinikoromban....

2014.07.15. 12:05:38

@Babette.:
Nincsenek, hetvege van:) Csak en lakom itt:) Plusz most van epuloben ez a raktar- es muhelykomplex. Meg a fele sincs kiadva. Mi csinaljuk a belso munkakat, ezen belul is a falakat. Most toltodnek fel rola fotok:
www.dropbox.com/sh/paxig0n925wdi8x/AACaO9G3Odkh1ZWdl09vnWmFa
(lassu, telefonrol megy most az internet nalam a lakokocsimbol, kell meg egy ora)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.07.15. 12:05:41

@Herr Géza: Na, na.... én ismerek olyan pasit, aki a kártyáért nősült.... épp most válik. :)

Tényleg csalánra pisiltél. Ha személy szerinte neked szántam voltam, akkor betámadlak face to face. :)
Annyira már ismerhetnél.

**mimi** 2014.07.15. 12:05:43

@Herr Géza:
egyetértek...nekem is hasonló benyomásaim voltak olvasás közben...
és én nem megyek pszihmókushoz....
majd levelezek nézzazégfelével :)))))

**mimi** 2014.07.15. 12:06:39

elveszett amit írtam :(

Herr Géza 2014.07.15. 12:06:43

@Mr Long (UK): Vigyázz, mert te is kikapsz... :DDDD

**mimi** 2014.07.15. 12:07:26

mégsem veszett el :)

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.15. 12:07:39

@Mr Long (UK):
nem érted.
lehet, de nem kell.
lehet szervezni a munkát, ahol te szerkesztesz, mert éppen a szerkesztés nagyobb prioritású.
ott a költségkülönbség (ami aközött van, hogy egy magasabb jövedelmű végez kisebb jövedelmű munkát) máshol csapódik le, pl határidő megtartása, renomé, vevő megtartása, satöbbi.

ez teljesen más, mint hogy a főnököd azért pucol wc-t, mert nincs más munkája. ez luxus. ha ezt nem látják az ő fönökei, akkor az hiba.

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.15. 12:08:53

@Cascabel: mindig is érdekelt, hogyan forgatták az I am legend-et, de akkor biztos hétvégén:DD

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.15. 12:10:21

@Mr Long (UK): @Babette.:
"máshol csapódik le" = máshol kompenzálódik

Herr Géza 2014.07.15. 12:11:26

@svájci sapka (ch):
1. Ki az? (Mármint a Hagymán túl??)
2. De hát én sem bántottalak... Vagy mégis? Pedig "ismerlek" annyira... Kerülni fogom a csalánost.... :DDDDD

Mr Long 2014.07.15. 12:11:43

@Cascabel: Ki az a szerencses, aki megtalalta az egyetlen szabad parkolohlelyet mogotted? :DDDDDDDDD

Herr Géza 2014.07.15. 12:13:17

@**mimi**: Pedig te nem is egy ilyen "hímsoviniszta" vagy, mint ezek szerint én... :DDD

Herr Géza 2014.07.15. 12:16:34

@Cascabel: Jó a fürdöszobád! Gondolom nem visszhangzik... :))

Herr Géza 2014.07.15. 12:18:29

@svájci sapka (ch):
zu 1.: és svájci "zöldkártyáért" vagy US-ért ??

Morgo1229 2014.07.15. 12:19:01

@diggerdriver:
@Határátkelő:
Most mar semmit sem lehet mondani ????
Nekem mar nagyon az agyamra ment, hogy mindig minden korulmenyek kozott politically korrektnek kell lennem. De nagyon.
Nem latod, hogy ha ezen az uton haladunk egyszeruen elveszitjuk onmagunkat ????????????
Muszaj, hogy legyen velemenyunk, kulonben itt a veg. Mind kib. egyformak leszunk aztan akkor nem lesz kivel vitazzal.

2014.07.15. 12:28:20

@Mr Long (UK):
Ki lenne?:)) Termeszetesen en vagyok az a szerencsetlen:) Van meg egy honapja a RAV4-esemnek, lejar a biztositasa augusztusban es nem ujitom meg, addig furikazok vele es talan utolso utja lesz az iowai National Hobo Convention 4 het mulva, ha elengednek szabadsagra. Tavaly novemberben belem jottek hatulrol, kellene inteznem azt is, kapnek erte vagy 3-4 ezer dollart a biztositotol. De sajnos egy hanyag, nemtorodom ember vagyok, mindent az utolso percre hagyok:(

adg 2014.07.15. 12:28:27

Nem volt ez rossz, kicsit valoban rovid lett, de ennyit gondolt rank bizni.
Nem latok a statuszos mondatban sem semmi rosszat. Osszehazasodott, es csapott ket legyet. Lett statusza is, meg ferje is. 2 in 1. Nem irja, hogy azert hazasodott.

Nalunk a fonok nem sikal budit. Meg en sem. Mindenki kikaparja maga utan, meg neha jon a takaritono is. Vagy ferfi, sose lattam, de biztos van. Es ha a takaritononek nincs epp semmi dolga, nem osztogat nekem feladatot es nem dont a ceg ugyeirol. Ha pedig a fonokom kikuldene engem wc-t takaritani, akkor ignoralnam a felkerest. Nem azert mert olyan ciki ezt csinalni, hanem mert nem az en dolgom, nincs benne a munkakori leirasomban es kedvem sem lenne valoszinuleg. A penztarba sem ugrok be idonkent, es a busszal sem megyek ki Humpty Doo-ba, ha epp nincs benne a sofor.
Egyszer a rajzolomnak nem volt ideje kijavitani valami rajzot, es felajanlottam, hogy majd megcsinalom. Kikerte maganak. Azt mondta, ha o nem tervezhet, akkor en sem rajzolhatok. 1:1 :-)

Határátkelő 2014.07.15. 12:28:39

@Morgo1229: Hát ez például az én véleményem volt. Senkit nem moderáltam ki, de a bloggazdának is lehet véleménye, nem? :)

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.07.15. 12:29:47

@Hari Seldon 2:

És akkor mi van? Ha valaki 200 dollárt tesz félre akkor már értelme sincs élni, vagy mi? És amint olvasod ő 20-30 óra melóval éri ezt el! Én 600 eurókat kapnék ennyi melóért! Megélni se tudnék! Egyedül főleg nem.

Nekem tetszett a poszt. Nyers,őszinte.

CJKrisz 2014.07.15. 12:29:52

@Babette.:
Azt hiszem, hogy a leírásomból a dolognak nem azt a végét sikerült megfogni, amire gondoltam.
Teljesen igazad van, egy főnöknek elvileg annyi dolga kell legyen, hogy WC pucolásra nem szabadna, hogy jusson belőle. Tiszta sor. Igazából arra akartam rámutatni, hogy maga a WC kipucolása nyugaton nem feltétlenül az az alja munka, amit a "megbélyegzettek" csinálnak. Magyarországon nem hinném, hogy tíz főnökből akár egy is odamenne a WC-hez és elkezdené pucolni. Még akkor sem, ha nincs más dolga. Természetesen nem kötelessége, de a WC kipucolása egy olyan munka, amit ő nem csinál meg. A dolognak erre a részére akartam rámutatni. De neked is igazad van, csak az egy más aspektusa az egésznek.

Morgo1229 2014.07.15. 12:35:00

@Határátkelő: öööööööööööö, lehet, de gondolom Te magad vagy a PC ?!
Te nem egy szemely vagy. :-)

adg 2014.07.15. 12:35:39

@Babette.: "ez teljesen más, mint hogy a főnököd azért pucol wc-t, mert nincs más munkája. ez luxus. ha ezt nem látják az ő fönökei, akkor az hiba."
Aaa, lehet, hogy nincs fonoke, neki meg ez a hobbija. Pusztan az elvezetert csinalja. Imadja, ahogy csillog a kubli. :D

Mr Long 2014.07.15. 12:36:03

@CJKrisz: Azert annyira ne legyel elajulva, kb annyi csinalna meg ezt nyugaton, mint Mon. Ahogy itt sem allnak meg, mert at akarsz menni az uton. Itt is ugyan ugy nem erdekli a soforoket, hogy epp az ut kozepen vagy. Nem fekez miattad, neked kell sietni.

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.15. 12:37:28

@CJKrisz: hát persze hogy nem azt, mert azzal egyetértettem.
akartam is megjegyezni korán reggel a poszt olvasása után, de nem volt kedvem mobilról beszenvedni olyan hosszú kommentet.
sajnos, valóban így van, nagyon sok országban nagyobb értéke van a szakképzettséget nem igénylő munkáknak, legalábbis meg lehet belőle élni emberi módon.
és még félre is tud tenni.
nyilván nem keres és nem kell annyit keresnie, mint egy profi szakembernek,
de nem is kéne aljamunkának tekinteni, amit épphogycsak megfizetnek.
itthon egyetlen takarítót ismertem a 2000-es években, aki ngyon jól keresett, budán, de ő is reggeltől estig járta a családokat, hónapokkal előre kellett időpontot kérnem tőle, hogy eljöjjön ablakot pucolni.
mondjuk tökéletesen dolgozott, az is igaz.

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.15. 12:38:24

@adg [Au, Darwin]: persze, minden bizonnyal.
:D

"álmában takarít kicsit...."

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.15. 12:40:27

@Határátkelő: persze. de a megfogalmazása elég szerencsétlen volt.
meg hát azt biztosan nem lehet tagadni, hogy a házasságban -ha nem is célként vagy magas prioritásként- ott van a legalizálódás is.
főleg ha valaki ennyire ott akar élni.
nemde?

Morgo1229 2014.07.15. 12:42:26

@**mimi**: detto. en se megyek, persze mennek, de nem ezert.

Sesamelmo (Q) 2014.07.15. 12:43:58

@adg [Au, Darwin]: annyira tetszett a kommented, hogy felnevettem közben. Elég hangosan. A velem szemben ülő sri lankai rajzoló fiűcska, meg arra jutott, hogy She is reading a joke. Vicces angolsággal.
Pedig nem szoktam hangosan nevetgélni csak úgy. És biztosan elolvasva nem iis tűnik viccesnek, de nekem nagyon vicces.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.15. 12:51:31

@Morgo1229: Én nem szeretném.
2-3 napi kajálással nem bírj sokáig az ember, napi egyszerivel sem.
Fogyni mozgással érdemes kalóriacsökkentés mellett. Az én helyzetem ebből a szempontból speciális, mert gyógyszer miatt jöttek fel a kilók, aztán nem adhattam le, sőt még híztam, mert jött a baba.
Amikor meg már végre újra diétázhattam (zöldség-gyümölcs) addigra itt volt faluszélen, a kert fogyaszt és erősít, az autó és pénz hiánya szintén, mert vagy gyalog jársz, vagy biciklivel.
Ha minden körülményem ideális lett volna, akkor vettem volna egy klassz bicajt és vettem volna strandbérletet.
Nem opció, hogy azért menjek akáhová, hogy ott majd lefogyok. Az megy itthon is, sőt... :)

@**mimi**: Nem vagyok pszihomókus :) De szívesen levelezek :)

---------------

Poszterina,

a vállalkozásnál többes szám van, a kimenetel egyes számban történt. Ez hadititok, vagy megtudhatunk bővebbet?

Respect, hogy időben feladtad a céget, okos döntésnek tartom.

Sajnálom, hogy családi háttér nélkül kellett, kell mindennel megküzdened...

Hogyan látod magadat 5-10 év múlva? Mit szeretnél csinálni, hogyan élnél? :)

Rövid volt, még olvastam volna.

2014.07.15. 13:00:06

@Herr Géza:
Az a "furdoszoba" csak reggeli mosdasra es borotvalkozasra van, zuhanyozni, szaunazni, uszni ide jarok munka utan:
www.calgary.ca/CSPS/Recreation/Pages/Pools/Renfrew.aspx
(10 perc vezetes csak)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.15. 13:04:32

Érdekes volt az utolsó tucat hozzászólás. Na az én véleményem meg az, hogy nem kellene bevezetni a véleményterrort.

CJKrisz 2014.07.15. 13:11:19

@Mr Long (UK):
Ó, dehogy vagyok én elájulva. Ott is csak emberek élnek. :)

CJKrisz 2014.07.15. 13:11:19

@Babette.:
Akkor egyetértünk! :)

Herr Géza 2014.07.15. 13:12:18

@Cascabel: Na látom, te a végletek embere vagy. Ez már méretes "fürdöszoba"... :DDD Klassz.
Csak úgy mellesleg: ez arrafelé divat, hogy egy ilyen uszi szombat-vasárnap csak du. fél négyig ill. négyig van nyitva???? Meglepö.

Herr Géza 2014.07.15. 13:19:28

@Cascabel: Na most megtaláltalak magamnak a kérdéseimmel: hogy logisztikázod le ezt a két autót ? Ha továbbmész, mész a homecar-ral az új helyre, aztán vonattal/busszal/stoppal vissza a másikért ??? Vagy hozzákötöd és húzod magad után :DDDD ???
Csak érdekel.....

Herr Géza 2014.07.15. 13:25:46

@Cascabel: Az mit jelent, hogy lejár a biztosítása és nem újítod meg. Kuka? Eladod? Mert ha a távolról nem is látható sérülésért 3-4k dolcsit tudsz még markolni, akkor nem egy olyan lepusztult autó lehet.... Drága a biztosítása, vagy miért nem kell tovább?

NIKI LAURA 2014.07.15. 13:35:06

@Cascabel: mi a g...ci,lakoautoba nyomod minuszba?
Gyere "haza",itthon 30 fok,

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.15. 13:36:47

"Picit" régi, de most jutottam el idáig... :-))

Our top three guesses for your English dialect:

1. Singaporean
2. South African
3. US Black Vernacular / Ebonics

Our top three guesses for your native (first) language:

1. Russian
2. Polish
3. Hungarian

Érdekes volt.Csak tudnám, hogy ha káeurópainak néz, akkor mi a faxért sejti távol-kelet-ázsiainak a kiejtésemet.Főleg úgy, hogy meg se kellett szólalni...Vagy valamit nem értek?

Illetve hol vannak a megoldások?Sokkal jobban érdekelt volna...
:-)

NIKI LAURA 2014.07.15. 13:42:05

@NIKI LAURA: komam,vedd fel a biztositotol a penzt,vegyel rajta Calgary- London - bpest jegyet,eleg volt ebbol az eletbol.

Megerdemelsz egy kicsit jobbat,csinalunk valami bizniszt!

adg 2014.07.15. 13:42:14

@Sesamelmo (Q): Latod, lebuktal, hogy hataratkelozol munka kozben. Pedig midjart vege a munkaidonek. Nem kapsz kilepesi engedelyt legkozelebb... : )

2014.07.15. 13:45:32

@Herr Géza:
A hatulja csunyan meg van torve, uveg helyett egy plasztik van beragasztva:) A biztosito fizet erte, ha intezem. Szerintuk nem erdemes rakolteni. Meg nincs is szuksegem 2 kocsira. A biztositas relative olcso, kb, havi 80 dollar. (amikor kijottem, evente fizettem annyit) A regisztracio sincs 100 dollar 1 evre.
@NIKI LAURA:
Dehogy akarok benne lakni minuszokban! Oktober vegen koltozok Okanagenbe vagy Kaliforniaba, csak nyaron jovok ide vissza 2-3 honapra melozni. Mint a legtobb haverom:)

adg 2014.07.15. 13:50:47

@geegee: :Vagy valamit nem értek?"
A dialect nem a kiejtes. Szofordulatokat, gyakran elofordulo, helyspecifikus jellegzetessegeket/hibakat figyel.

Mondok egy peldat: Ha azt olvasod, hogy "erost melegem van", akkor jol sejted, ha erdelyi szerzore gondolsz. Vannak az angolban is olyan fordulatok, amik a skotokra jobban jellemzoek, mint a delafrikaiakra, vagy forditva. Persze a keveredes ezt arnyalja.
Le van ez valahol irva azon az oldalon, erdekes tema. Kar, hogy a nyelveszunk sztrajkol.

2014.07.15. 13:59:29

Off:
Akit erdekelnek epuletgepeszeti, gipszkarton fal dolgok, itt lathat nehanyat, most toltodnek fel:
www.dropbox.com/sh/xlv15gt1kn2z1w5/AACUdwxuprfAgu87n9Mottyka
(par napja volt szo a duct-okrol, itt lathato nehany)

adg 2014.07.15. 14:01:26

@adg [Au, Darwin]: "A dialect nem a kiejtes. Szofordulatokat, gyakran elofordulo, helyspecifikus jellegzetessegeket/hibakat figyel."
Akkor ezt megprobalom ertelmesen is leirni. Szoval a dialect nem csak a kiejtest jelenti, hanem szofordulatokat, gyakran elofordulo, helyspecifikus jellegzetessegeket/hibakat, ezeket figyeli a program.
Valamint a nem angol anyanyelvuek altal elkovetett fobb hibak alapjan probalja eltalalni az anyanyelvedet.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.07.15. 14:23:20

@Babette.:
Majd ezt este egy kicsit jobban kifejtem.

Herr Géza 2014.07.15. 14:33:12

@Cascabel: Na ez nekem hazai pálya... A légcsatornák, spiko csövek a világ másik felén is pont olyanok, mint itt. A gipszkartonról nem is beszélve....
Vannak rendesen felületek, itt aztán lehet teljesítménybérben haladni. Viszont az sem piskóta, hogy ezeket a felületeket úgy gletteld, hogy a surlófényben se nézzen ki Alberta tartomány domborzati térképének. Respect!!!

Herr Géza 2014.07.15. 14:34:26

@Cascabel: Különben biztos írtad már, de te szerelsz és glettelsz, vagy "csak" glettelsz?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.07.15. 14:41:57

@Morgo1229:
Na itt akkor ragadjunk le egy kicsit.
Ha azt mondom valakire hogy kurva az durva személyeskedés.
Ha azt mondom hogy zöldkátyáért baszik az a lekurvázás burkoltabb formája.
Ha azt mondom zöldkátyáért házasodott az mennyivel árnyalja a fenti két állítást.
Itt van a posztoló aki 5év múlva férjhez ment.
A zöldkátyáért már elöbb is férjhez mehetett volna abban biztos vagyok.
A vélemény szabad. Írd le. Aztán én is véleményezem a véleményed.
HA szintén csak a véleményét mondta el.
Semmi tiltót vagy rendszabályozót nem mondott.
Egyszerüen hozzászólt mint én.
A lekurvázás nemes hagyományával én is szoktam élni.
Soha nem személyre szólóan.
Ha azt mondja valaki hogy az usaban házasodók TÖBBSÉGE zöldkátyáért házasodik az nem célzott lekurvázás mert mondhatom bárkinek aki tiltakozik hogy te nem tartozol a többségbe.
Na de azt mondani hogy a posztoló mivel nem írta meg az elsöpillantásraegymásbaszerettünk nyáltengert akkor evidens hogy a zöldkátyáért házasodott az bizony bukoltan nyílt vagy nyíltan burkolt lekurvázás.

Herr Géza 2014.07.15. 14:43:10

@Cascabel: Érdekesek viszont azok a fém dobozkák, amibe majd a konnektorok, kapcsolók kerülnek. Itt ilyet nem láttam, hanem az egyik oldalra felmegy a karton és arra szerelik a müa. dobozokat, befüzik a gégecsöveket a kábelekkel, stb. aztán hö-/hangszigetelés és megy rá a másik oldali GK. Mondjuk egy európai érintésvédelmi szakember dobna is egy hátast a kanadai verziótól, mert azért ott, ha a villanyász benne hagy egy áram alatt lévö meztelen kábelt a dobozban (vagy csak szimplán sérül a szigetelés, amikor begyömöszölik a kapcsolót/konnektort), akkor gyakorlatilag áram alá kerül az egész GK vázszerkezet és azzal együtt akár a csarnokszerkezet is... Van rá vmi speckó megoldás esetleg?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.07.15. 14:48:33

@Mr Long (UK):
Látom már hogy az építöipar egy teljesen más terület teljesen más viselkedési normákkal.
Kell erről írnom.

2014.07.15. 14:50:01

@Herr Géza:
Csak glettelek, de nem teljesitmenyben, hanem oraberben. Altalaban 3 reteget kenunk fel. Nyugis melo, munka is van mindig, sot sok is, szombat, vasarnap is melozom. Csinaltam szigetelest, kartonozast, szerelest is, de a glettelesnel maradtam. Nem kell gondolkozni, merni, nem kell partner, egyedul is lehet csinalni. stb.:) A minoseggel meg itt is xaroznak, 300 W-os lampaval finomcsiszolok:) Hajszalnyi karcolas nem lehet a falon:) Ez van, megszoktam.
Most pedig megyek, nyitom a muhelyt, jon a tobbi szakma is:) 3/4 7 van, du 3-ig melo. Fel 10-kor elmegyek kaveert a repterre, 10-ig kavezunk, utana delben fel ora ebedszunet, es vege 3-kor. De lehet, hogy rahuzok 2 orat, bar tulorat nem fizetnek. Iden meg csak 1 honapot dolgoztam, be kell potolni:)

2014.07.15. 14:55:43

@Herr Géza:
Majd megkerdem a villanyszerelotol, hogy mit s miert:)

NIKI LAURA 2014.07.15. 15:03:11

Legkozelebb ha megyek,viszek egy kv automatat,hogy ne kelljen Calgary Int.Airportra szaladgalni kv-ert...persze tudom,ebbe a szertartasszeru dolgok is benne vannak,egy kicsit kiszakad az ember a melobol..:)
Ma hajnalban kijottem occso Wizzel Farnborougba(Uk),most lesz repulonap!

Herr Géza 2014.07.15. 15:10:18

@diggerdriver: Ugyan már Digger, most te fújod fel ezt az egészet. Részemröl legalábbis sem burkolt, sem nyílt lekurvázás nem volt a véleményemben. Még csak el sem ítéltem ezért. Egy ténymegállapítás volt. Passzolt az igeidökhöz, meg a poszt hangulatához, semmi több. Egyébként még egyszer hangsúlyoznám, hogy önmagában abban, hogy vki a zöldkártyáért megy férjhez, semmi mást nem látok, mint egyfajta üzletet. Nem kell ebbe se "kurválkodást", se semmit keverni, hiszen akár az is lehet, hogy abszolút olyan szintü névházasság volt, hogy még csak egymás kezét sem fogták meg. Volt már ilyenre példa a történelemben... Vagy akár fizetett párszáz dolcsit valakinek. Na sag' schon...
De várjuk meg a lányt, ha hajlandó elmondani az ö verzióját, akkor nyilván mindenki "lenyugszik". :)))

Taxomükke (UK) 2014.07.15. 15:11:49

Csak úgy megkérdezném, akinek nem inge, ne akarja kimosni: kinek képzelitek magatokat, hogy kritizáltok valakit, aki ír ide, és (valószínűleg) őszintén kifejti, hogy napi 3-6 órát dolgozik, félre tud tenni 200 dollárt, és EZZEL ELÉGEDETT. Mi a fenéért kell ezt minősíteni? Ez neki így jó. Bizonyára vannak fontosabb céljai vagy dolgai az életben, mint hogy sokat melózzon és sokat keressen.

Megint bebizonyosodott, hogy aki beszólni akar, az nem azt olvassa, amit a posztoló (vagy akárki más) leírt, ahenm amit ő maga olvasni akar, mert ahhoz lehet jó kis ledurungoló kommentet írni. Szánalmas, de komolyan.

Herr Géza 2014.07.15. 15:13:08

@Cascabel:
"...3/4 7 van, du 3-ig melo. Fel 10-kor elmegyek kaveert a repterre, 10-ig kavezunk, utana delben fel ora ebedszunet, es vege 3-kor."

Kanadába akarok menni....!!!! :DDDDDDD

NIKI LAURA 2014.07.15. 15:14:12

@NIKI LAURA: by the way,a Wizz Kepten a gepen halali fazon volt,dult mindenki a rohogestol mikor beszelt,es ezt a produkciot angolul is tudta!
Leszallaskor elbaszta,nem lebegtetett ki...persze lehet,az FO csinalta.(nem varja ki,hanem nekinyomja a gepet a betonnak,ettol sokkal kemenyebb a landolas)

Mikor szalltak ki az utasok,kijott a Kapitany mosolyogva,fogadta a gratulaciokat...mondom neki,a joystickot kicsit tartani kellett volna,hogy odasimuljon a betonhoz...mire elkomorodott,majd mutat a cocpit fele: "beszelj az autopilot-tal"...:)

montroyal ( CAN qc) 2014.07.15. 15:23:47

@Határátkelő: na azert az aranyok a ferjhez menes es a nosulesnel , eg es fold kulombseg .. a noknel oriasi elonyuk van az ilyen tipusu HA-ban .. es meg ha csinos is . es valami oknal fogva mindenki kedves vele ... KOVETKEZO ELETEMBE NO LESZEK..

lilly.alien 2014.07.15. 15:29:02

Elismerésem, nekem tuti, hogy nem lenne merszem ezeket bevállalni, mert beszari alak vagyok. Amúgy megjártam San Francisco-t, gyönyörű hely, bár nem a legolcsóbb. Azért érdekes, hogy illegális bevándorlóként olyan melót sikerült találnia, amiből albérletet és kocsit is fent tud tartani, ráadásul félre is tud tenni. Mindenesetre bátraké a szerencse, csak azt mondom. :)

montroyal ( CAN qc) 2014.07.15. 15:41:02

@CJKrisz: köztisztaságiként a kukákat üríti.. igaz nem kell hozza diploma de a varoshoz bekerulni szemetesnek ,park gondozonak,stb az egy aranybanya nyugdijas allas (25 ev utan!!) viszont az allas aparol fiura szall..

takaritonak ugy szinten egy korhazba repuloterre allami intezmenybe..

a nejem egyebbkent meg mindig 3 nap takarit ,egy nap foz egy nap setaltat gondoz beteget .... mivel jo kezpenzt kap . nem erdemes neki elmenni 8 oras allasba mert a levonasok utan kevesebbet kapna mint igy 4-6 oraval ..es ev vegen meg adovisszateritest is kapunk ...tudom ez nem tisztesseges allampolgari hozzaallas de az adobuntetesemmel(100K) mar egy eletre lehuzott az allam bacsi ..

fancypants 2014.07.15. 15:42:07

Rovid es kusza iras, pedig erdekes tema, es gondolom lenne is mit meselnie, de valahogy meg nem all ossze a kep. Chicagoban landolt annak idejen, de hol el most? A "kepeket kuldott San Francisco-rol" (es nem -bol), illetve a 700 dollaros alberlet (SF-ban ennek a tobbszoroserol indul egy lakas berleti koltsege) meg a 3.60-as gallon benzin (Kaliforniaban most 4.20-4.40 per gallon) nekem mind-mind azt sugjak, hogy o egy masik allamban el. De vajon hol, ez itt a kerdes. Remeljuk jon es majd megmondja.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.07.15. 15:47:17

@Herr Géza: akkor már ketten vagyunk rosszindulatúak :-) szóval nekem is ugyanez volt furcsa, az E/1.
jó társaság vagyok? :-D

white zimbabwean 2014.07.15. 15:48:55

Érdekes, hogy turistavízummal (akkor még vízumkényszer volt) ott lehet ragadni. A jelenlegi ESTA is határozott időre szól, természtesen a munkavállalás is kizárva.

Muscari 2014.07.15. 16:00:57

Az elso egy-ket mondat utan azt hittem, Hagyma lesz az alneven:-)
O pontosan igy kezdte, Chicagoban leszallt es volt egy telefonszama, aztan takaritott sokaig.
Nem tudom, ez vajon meg ma is mukodik? Valakik feladnak hirdeteseket, hogy "illegalis munka az USA-ban", vagy hogy?

Herr Géza 2014.07.15. 16:09:06

@Dragonlady (now in India): Yes. Tudsz egy jó pszichomókust ? Mehetünk együtt. (Mit számít az a párezer km...) :))))))

Mr Long 2014.07.15. 16:10:14

@tanato: "a PhD-fokozatot pedig 1 (0,97) százalékuk tartotta fontosnak." Azert azt hittem, hogy aki phd-t szerez, az van annyira okos, hogy ne magyarokon keresztul probalkozzon...

Herr Géza 2014.07.15. 16:11:46

@montroyal ( CAN qc): Mármint 100k milyen valutában. CAN$ ??? Mert az nem semmi....

montroyal ( CAN qc) 2014.07.15. 16:23:31

@Babette.: ez a fonok hozzaallasa a mas munkahoz ;; nekem nagyon szimpatikus volt hogy a croisieren ahol most voltunk (super service, korulottunk ugraltak tobben ) bejott egy tiszt az etterembe nem azt nezte hogy kit kuldjon az asztalunkhoz , hanem odajott es leszedte a tanyerokat , bemutatkozott mosolygott ..

montroyal ( CAN qc) 2014.07.15. 16:26:49

@Herr Géza: bizony CAN ... ra is ment a 3 lakasos hazam ( az ar felet igaz a volt nejem vitte el. igy o jol kiszallt ) szoval igy egy eletre letudtam az allampolgari kotelesseget ...

montroyal ( CAN qc) 2014.07.15. 16:29:26

@Cascabel: latom a TVben melegek vannak feletek van aircondid..

gabors 2014.07.15. 16:35:14

@pappito: ebben nincs semmi en 1990 ota elek New Yorkban a cikk teljesen hitelesen irja le az altalanos elethelyzetet azt talan kiemelnem, hogy a hazassagon kivul SEMMILYEN mas modon nem lehet legalissa valni ha egyszer sikerult (out of status) 'illegalitasba' kerulni pl valaki nem megy el illetve nem hosszabitja meg az ittartozkodasat. Sot ha valaki itt tanul es akar vegez akkor sem tud egykonnyen itt maradni "legalissan"

a benzin errefele kicsit tobb a $4.00 nyaldossa megint

tanato 2014.07.15. 16:38:07

@Mr Long (UK): Azok itt nem jelennek meg igazán.

Mr Long 2014.07.15. 16:40:43

Az mondjuk fura, hogy fel sem merult, hogy egy fonok attol is jo, hogy ert a szakmajahoz es tud tanitani. Engem semmi sem irrital jobban, mint amikor olyan fonokom van, aki nem tud egy szakmai kerdesre valaszolni, mivel nem ert hozza. De en regimodi vaskalapos vagyok...

Mr Long 2014.07.15. 16:42:00

@tanato: Szoval ez a phd kepzes hibajanak egyik meroszama? :DDDDDD

montroyal ( CAN qc) 2014.07.15. 16:45:24

@Herr Géza: alkalmazottkent tenyleg sokszor csak az idot kell eltolteni .. a repteren dolgoztam 5 evig ejjel es a szemelyzeti WC ben olyan jokat aludtam a hosszu mosdopulton ( a mosdot teletomtem pokroccal) csak arra kellett vigyaznom nehogy ataludjam a munkaido veget ...

négyzet 2014.07.15. 16:45:27

hát kár... szívesen olvastam volna kimerítőbb posztot San Franciscóról

montroyal ( CAN qc) 2014.07.15. 16:47:30

@montroyal ( CAN qc): ja es takarito ( groomer) voltam igaz a maganrepulokon..

Herr Géza 2014.07.15. 16:48:08

@montroyal ( CAN qc): Hát mi disznóságot csináltál ? Ca. 20 évig nem fizettél egy kanyi adót sem? (Mármint ha publikus...)

gabors 2014.07.15. 16:58:44

@Herr Géza: ugyan mar !!! nem kicsit sexista !!! hasonlo aranyokban vannak "meg rendezett" hazassagok ... de nem olcso am, ha kell ugyved meg sok mindent al-dokumentacio

Az immigracio eleg jol kiszuri ezeket az eseteket foleg az amator probalkozasokat.

Anno foglalkoztam vele es immigracios ugyved eltanacsolt ... meg nem is volt kb $10k az ugyre (ez kora 90-es evek)... jogi helyzetem viszont maskeppen de rendezodott (ja nem voltam illegalis egy napig sem)

De nem is baj mert 12 evvel kesobb bejott igazibol most mar elmult 10 eve, hogy hazasok vagyunk.

Muscari 2014.07.15. 17:01:43

@Cascabel: a ferjem egyik unokatesoja is illegaliskent volt (van) kint. Annyit tudunk rola, hogy tiz eve nem volt otthon, vagy meg tobb. O ugyan nem nosult meg, de egy olasz lany szult neki egy gyereket.
Ha jol emlekszem, akkor a gyerek lehet amerikai allampolgar, aztan a gyerek reven o is, vagy mar megvaltozott a szabaly?

Muscari 2014.07.15. 17:09:02

@**mimi**: hagyma.blog.hu

Erdemes olvasni, sajnos azonban felbehagyta mar jo regen.

tanato 2014.07.15. 17:09:58

Sógórnőm fia is már kint van az USA-ban 15 éve,először illegálisként,később sógornőm elmondása szerint, 5 évet katonáskodott a US Navy-nél mint eü.katona,szanitéc/San Diegoban meg Nápolyban/,ezután legálissá vált.Igaz az évek során volt egy válással végződött házassága lehet hogy inkább az segítette.

blackhairlady 2014.07.15. 17:12:52

Jo poszt, bar en enm mernek ilyen illegalis dologba belevagni, ahhoz tul nyuszi vagyok, hamar lebuknak:)
San Francisco gyonyoru lehet, egyszer majd megnezzuk:)

Muscari 2014.07.15. 17:22:11

@gabors: mar kerdeztem fentebb, gyerek szuletese nem jo?

Muscari 2014.07.15. 17:37:59

@blackhair-lady: jo, hat neked nem is kell :-)

En sem mernek, nagyon paraznek a lebukastol, ram ram van irva, nagyon rosszul hazudok.

blackhairlady 2014.07.15. 17:40:09

@Cascabel: Errol jut eszembe, tegnap voltam a Hobby Lobby nevu uzletben ami olyan kezmuves es lakberendezo bolt szeruseg, es direkt megneztem, Duck tapenek hivjak a szigszalagot, vagyis kacsaragaszto:)))))

blackhairlady 2014.07.15. 17:50:10

@Muscari: En sem ertettem sokaig, de aztan elmeseltek, hogy vannak "helyek" ahol pl. reggelente varnak az illegalisok, jonnek az autok, es felvesznek 2--4-sok emebrt es viszik oket epitkezeskre melozni, plazakba takaritani, stb. Szerintem Pesten is van ilyen.

blackhairlady 2014.07.15. 17:52:49

@diggerdriver: Szerintem aki megjegyzi, hogy a zoldkartyaert megy valaki ferjhez, az nem lekurvazza az illetot, hanem csak "uzleti hazassagrol" beszel. A ketto nem ugaynaz. Te is csak felteteleztel most mint az is aki a zoldkartyat vizionalta.
Engem is mar tobben meggyanusitottak, de nem akart lekurvazni meg senki ez miatt.

montroyal ( CAN qc) 2014.07.15. 17:55:51

@Herr Géza: csak 3 evet vizsgalhatnak nalunk(regen 5 volt ) persze 100% a buntetes + kamat ... ha viszont alairod vagyis beismered hogy tudatosan nem deklaraltal ( ajandekokat ajanlanak fel ) akkor barmennyi idore vizsgalhatnak .. soha semmit nem irtam ala .. szoval ez 3 evre volt a buntetes ..

azota minden rendbe ... papiron ..

blackhairlady 2014.07.15. 17:56:00

@gabors: Akkor sem ha pl. egy ceg szponzoralja? Csak kerdezem, nem tudom.

blackhairlady 2014.07.15. 17:57:17

@montroyal ( CAN qc): En is gondolkodtam mar repter melon, csak az a baj, hogy rohadt messze van tolunk:(

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.15. 17:57:41

@blackhair-lady: A Moszkva tér volt az egyik ilyen 'gyülekezőhely'. Még 2-3 éve is láttam ott kora reggel a feketemunkásokat. Mostanában nem tudom, hogy megy-e még ez a fajta üzlet.

Herr Géza 2014.07.15. 17:59:13

@blackhair-lady: Ajjaj, de mennyire. Már az átkosban is volt a Moszkva-téren "emberpiac".....

montroyal ( CAN qc) 2014.07.15. 17:59:14

@blackhair-lady: széna tér romanokkal ? ugy hallottam ..

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.15. 17:59:17

@Herr Géza: @Dragonlady (now in India): Nem is tudtam, miért van hiányérzetem, míg Herr Gézát nem olvastam el. Igen, ez szúrta a szememet nekem is. Na, ide a vérmókusokat :).

blackhairlady 2014.07.15. 17:59:38

@Muscari: A gyerek biztos, hogy amerikai allampolgar, mert itt szuletett. Viszont azt nem tudom, hogy o altala kaphat-e zoldkartyat az apa. Visszafele mukodik, az biztos.

montroyal ( CAN qc) 2014.07.15. 18:00:55

@blackhair-lady: en szerettem foleg ejjel nem volt fonokseg csendes volt a nagy repter mellet 3 hangarunk volt ..

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.07.15. 18:02:17

@blackhair-lady:
Erkölcsileg mekkora a távolság az üzleti házasság és az üzletszerű kéjelgés között?

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.15. 18:02:40

@blackhair-lady: Pont az a baj ezzel a poszttal, hogy annyira hézagos, valósággal vonzza a találgatásokat. Az ember meg már csak olyan, hogy a hiányzó részleteket muszáj kitöltenie, vérmérséklet szerint jóindulatú vagy kevésbé jóindulatú feltételezésekkel. De ez a poszt hibája, nem az olvasóké.

Herr Géza 2014.07.15. 18:06:14

@montroyal ( CAN qc): Nem csak a románokkal, ment az már korábban is fehér meg barna börü kubikosokkal-napszámosokkal-segédmunkásokkal. Gyülekeztek az arcok korán reggel, aztán jöttek a (jellemzöen) budai urak autóval, mustra, mit kell csinálni, hogyért-mennyi, aztán vitték a kiválasztott embereket. Napi bér este kp. kézbe + általában kaja-pia.
Megfordultam ott én is, amikor már 20.-a táján elfogyott a zsé és menni akartunk az éjszakába.... Volt élmény dögivel...

Herr Géza 2014.07.15. 18:08:29

@diggerdriver:Úgy uszkve pont akkora, mint a házastársi szex és a kocsisori ribi között.....

montroyal ( CAN qc) 2014.07.15. 18:13:59

@diggerdriver: mekkora a távolság az üzleti házasság és az üzletszerű kéjelgés között?

akkor kezdjuk inkabb a normal hazassaggal

mert egy ku..v@ csak a 100$ akarja a rendes feleseg meg az egesz fizetesedet , az eletedet es meg kedves jo fiu is legyel ..

gabors 2014.07.15. 18:18:44

@Muscari: igen majd akkor mikor a gyerek elmult 18 eves !!! es van eleg jovedelme akkor kerelmezheti a szuleinek a zoldkartyat !!!

ha lebuknak akkor az anya ESETLEG maradhat (ha tenyleg olasz akkor o is valoszinu illegalis)

amugy ha latni akarjak a repulo mindket iranyba megy (egyelore)

gabors 2014.07.15. 18:18:44

megirtam DE nagyon jo ... a gyereknek, mert automatikusan amerikai allampolgar ... de a szulokon kiskorukent nem tud segiteni

jar neki ingyen iskola meg egyebek

gabors 2014.07.15. 18:18:44

@Muscari: most volt otthon eloszor azota tortenet ota es tobb helyen azt irta hogy ir az otthoni utazasarol

meglatjuk...

gabors 2014.07.15. 18:18:44

@tanato: ebben valami santit mert zoldkartya nelkul nem lehet belepni (ezt is megprobaltam 1991-ben) !!!

viszont a hazassaggal szinte automatikus a zoldkartya ha csak nagyon nem amator a probalkozas (ideiglenes az elso ket ev utanna vizsgaljak kicsit jobban hogy mi van)

utanna mar igen lehetett katona es ot ev katonasag utan allampolgarsagot lehet kapni

gabors 2014.07.15. 18:18:44

@blackhair-lady: olyan van de akkor a megfelelo vizummal kell eleve jonni (H1B) es ebbol kb 30-40 ezer van evente es ez sem garantalt ... igazan

es takarito cegek altalaban nem sponzoralnak :-)....

foleg high-tech meg "fashion modell" kategoria... vannak egyebb specialis immigracios kategoriak de nem szamottevo...

most eppen nagy kaosz van a deli a hatarokon evente 80,000 gyerek erkezik az usa-ba es eltart atlag 2 evig mire deportaljak a felet !!

Herr Géza 2014.07.15. 18:25:25

@diggerdriver: Nem vagyok benne biztos. Miért kell neked mindenbe perverzitást, ill. akár szexet is belelátnod. Nekem pl. volt ismerösöm egy konszolidált afriaki országból, akinek az volt a heppje, hogy itt akar élni. Mondjuk úgy: gazdasági menekült volt. Esélye nem volt rá, hogy megkapja a menedékjogot (nem ma volt). Keresett egy lányt, összehaverkodtak és kötöttek egy üzletet. Beköltözött a lányhoz, összeházasodtak, dolgozott feketén és "hazadta" a fizuja jó részét. Külön szobában laktak, megegyeztek, hogy semmi egyéb kapcsolat a haverságon kívül nem "kötelezö", mindenki éli a saját életét. Így is volt, a lánynak barátja is lett közben, a srác megkapta a korlátlan tartózkodásit, pár év után összejött immár rendesen egy másik német lánnyal, ettöl elvált, elvette a másikat, azóta van gyerek, megvan az állampolgárság. Soha semmilyen testi kapcsolat nem volt köztük (mondja ö, ha meg volt, az már az ö titkuk).Mit nem lehet ezen akár fordítva is elképzelni? Elítélendö? Szerintem rohadtul nem.

blackhairlady 2014.07.15. 18:31:23

@zöldeketbeszélek: Igen, igazad van. Es a vermersekletben is. talalgatunk, ki csak magaban, de van aki le is irja. Vermerseklete szerint.
De azt is figyelembe kene venni, hogy nem mindenki akarja kiteregetni a maganeletet, es elintezi azt 1 mondattal.
Remelem, hogy jon a posztolo, aztan tisztaba tesz mindent.

blackhairlady 2014.07.15. 18:34:25

@gabors: Marmint a blogjara vagy ide is a Hataratkelore? Nagyon kivancsi vagyok milyen benyomasok ertek itthon annyi ev utan, es mennyire tetszett a felesegenek Magyarorszag.

blackhairlady 2014.07.15. 18:37:28

@gabors: Igen, ezt az illegalis dolgot naponta latom a hirekben.

Ez a szponzori dolog igazabol Hagyma miatt jutott eszembe, o irta, hogy eppen akkor vallalt volna erte felelosseget a ceg ahol dolgozott amikor a felesegevel megismerkedett. Ezert erdekelt volna a dolog.
A masikat ismerem, szerintem a kommentelok kozott is van aki igy dolgozott itt az USAban.

montroyal ( CAN qc) 2014.07.15. 18:39:26

@gabors: 80,000 gyerek erkezik az usa-ba es eltart atlag 2 evig mire deportaljak a felet !!

a masik fele meg gang member lesz .. legtobb erre a karrierre vagyik ..
nem reg lattam egy docfilmet milyen utakat tesznek meg ezek a gyerekek del es kozepamerikabol vonatok tetejen tomve stb ..

i got my (törölt) 2014.07.15. 18:50:57

Köszönjük a beszámolót, nagyon érdekes, szívesen olvastam volna tovább.
(A fogalmazásmódből ítélve valószínűleg időközben elválhatott a szerző. Na de a házasságok fele amúgy is válással végződik, nem csekély esetben bántalmazást szenved a gyengébb fél. Szóval nem kell a váláshoz üzleti házasság, szerelemből is remekül hajótörést lehet szenvedni. Ennyit a romantikus házasság remek intézményéről. :) Amúgy szerintem amit a szerző nem akar elmondani, ahhoz senkinek sincs köze. Nem gondolom, hogy kötelessége lenne bármit is elénk tárni.)

Quercus a favágó 2014.07.15. 19:03:06

Még egyszer elolvastam a posztot(ilyen eddig nem történt meg, sőt.....), de nem lettem okosabb. Nem kerek a történet. Persze biztosan én vagyok a hülye.

"Ha van egy kis pénzem, akkor utazgatok. Nem vágyom palotára, luxuskocsira, amerikai álomra. Öt év után férjhez mentem, jogilag is rendeződött a helyzetem. Összességében nagyon jól érzem magam itt, és már nem szándékozom hazaköltözni."

Kurvára nem érdekel,valaki miért megy férjhez de ebből a mondatból mégis mire lehet következtetni. Jogilag rendeződtek a dolgai. Ennyi. Aztán ha van pénze utazgat. Egyedül. Na ezt nevezem nyitott házasságnak. Ettől még a liberális svédek is elcsöppennének.

Szóval nem kerek a dolog.

gabors 2014.07.15. 19:18:29

@blackhair-lady: a homaron irt mar errol de ott nem annyira "nepszeru"

azt irta a sajat blogjaban is fog irni ...

gabors 2014.07.15. 19:18:29

@blackhair-lady: hagymat millyen munkahely sponzoralta volna ? ilyet egy hotel vagy akarni nem tud csinalni szerintem kamuzott.

Az egyik feltetel hogy hiany szakma legyen vagyis ceg amerikait nem tala, csak professzionalis munkakra van ez es minden munkahelyet a Departement of Labor hagy jova. A vizum maga csak arra az adott poziciora szol szoval meg a cegen belul sem igen egyszeru mozogni.

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.15. 19:23:07

@Muscari: nekem ket baratnom is illegaliskent van kint vagy 10 eve. es meg elnek.

blackhairlady 2014.07.15. 19:25:22

@gabors: Ra lehet keresni nicknev szerint a kommentjeire a Homaron? Mert nincs kedvem atnyalazni az osszes posztot, kommentet, annyira nem erdekel:)

Ertem, szoval lehet, hogy csak kifogas volt a ceges szponzor. De annyira nem erdekel, azert jo, hogy jott neki Mary, amugy is olyan szeretettel beszelt rola, szerintem ok jol megvannak:)

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.15. 19:25:45

@blackhair-lady: nem igazan tudom ertelmezni a lekurvazast. ha valaki zoldkartyaert ezt is megteszi, annyira akar maradni, az miert baj? gondolom, nem egy koszos ismeretlen hajlektalannak dobja erte oda magat.

Muscari 2014.07.15. 19:32:16

@blackhair-lady: itt a szeles barna ragasztoszalagot hivjak DUCT tape-nek, gondolom a kacsa az mar a ketertelmusegbol adodo vicces nev lett :-)

Amikor eloszor hallottam, en is nagyot neztem, aztan a boltban lecsekkoltam. azert jo poen.

Muscari 2014.07.15. 19:34:52

@blackhair-lady: persze, legendasan a Moszkva teren. De ez foleg pasiknak van, nokent szerintem sokkal nehezebb lehet, meg Amerikaban is.

DieNanny CH 2014.07.15. 19:34:58

@Cascabel:

Hű, de lapos helyen vagy! És milyen gyönyörű vihart fényképeztél le! Nagyon jó!

Muscari 2014.07.15. 19:42:46

@diggerdriver: eleg nagy. Az "uzleti" hazassag altalaban csak papiron letezik ugyanis es mind a ket fel kolcsonosen jol jar vele, a harmadik fel, altalaban az allam pedig nem.

Rendszeresen lekapcsolnak magyar noket es a mogottuk allo bunbandakat itt is, akik penzert hazasodnak harmadik orszagbeliekkel, akiknek meg a konnyen megszerezheto unios allampolgarsag ill. tartozkodasi engedely kell.

gabors 2014.07.15. 19:45:58

@blackhair-lady:

www.uscis.gov/sites/default/files/USCIS/Resources/E2en.pdf

nezd meg magad ...

de alapbol illeglis (out of status) nem lehet sponosralni vagyis haza kellett volna mennie es beallni a viza sorba ... de ketlem hogy egy hotel vagy barmi szarakodik ilyennel hogy bizonyitsa hogy nem talal helyi "bufe-captaint"

vagyis annyi igaz hogy van ilyen, de ez a mar illegalissan ittlevoknek nem megoldas !!!

gabors 2014.07.15. 19:45:58

@blackhair-lady: linket be akartam tenni vagy nem lehet vagy elszurtam .... most beteszem megint

ha nem megy at akkor ezt nem lehet itt...

www.uscis.gov/sites/default/files/USCIS/Resources/E2en.pdf

vagy ird be ezt a google-be es az elso nehany kozott ott van

employee green card sponsorship

CobiBoy 2014.07.15. 19:45:58

Sziasztok!

Szuper jó cikk! Hol tudom felvenni a cikk írójával a kapcsolatot adott esetben?

Köszönöm az írást, nagyon tetszett. Az igazi valóság.
Még sok ilyen kellene. Nekem egyébként a sok minden más mellett az tetszik, hogy tényleg az utolsó csórónak is Ford vagy Dodge áll rendelkezésre a közlekedésre. Itt meg..

Üdv, Gábor

Muscari 2014.07.15. 19:46:55

@gabors: ebben igazad van, ezt a reszet en sem ertem, bar a neni (az anyuka) nagyon szerencsetlen, szerintem mentalisan beteg is, nem nezem ki belole, hogy egyedul repulne. De mondom, nem nagyon ismerem a reszleteket, azt sem tudom, hogy a srac melyik varosban van.

Muscari 2014.07.15. 19:51:56

@gabors: akkor mar nincsenek horgony-gyerekek?

Azt olvastam regebben, hogy (foleg mexikoi) terhes nok azert szoknek at a hataron, hogy az USA-ban szuljenek, aztan a gyereket felhasznalva ott maradhassanak. Ezert hivtak oket horgony-gyerekeknek.

Muscari 2014.07.15. 20:08:31

@blackhair-lady: a blogjara nem ir semmit. Ha azonban rakeresel az aktivitasara lathatod, hogy mashova irogat, es valamit elejett, hogy merre volt 15 ev utan eloszor.

blog.hu/user/14067/tab/activity

Ugy irnek neki a blogjan, de hat ugysem valaszol, pedig nagyon kivancsi lennek, hogy tetszett Mary-nek Magyarorszag.

**mimi** 2014.07.15. 20:08:58

@DieNanny [SZ,CH]:
hát ez nagyon durva :)))))))))))))

Muscari 2014.07.15. 20:10:24

@Babette.: azert biztosan nem konnyu nekik. Mit csinalnak, ha betegek lesznek peldaul?

@**mimi**: szivesen :-)

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2014.07.15. 20:11:12

De hol sikertörénet ez? Illegálba kimenni, majd beházasodni...
Én még csak most jöttem pár hónapja, tök legálisan, de elég mások a tapasztalataim, a hatóság főgeci, mintha magyarországon lennék.

Férfiként szociális kapcsolatok építésére nulla az esélyem, mert:

Amint kiderül, hogy házas vagyok, a nők levegőnek néznek. Amint kiderül, hogy nem fogunk üzletet kötni, mert tök más iparágban dolgozunk, megszűnök a férfiak számára is. Szóval egyenlőre nem látom a nagy amerikai álmot, a marketingje sokkal jobb, mint a valóságban. Vagy rossz államba jöttem, Kalifornia mocskos drága hely.

sanyix 2014.07.15. 20:11:12

"Itt ugyanis ok nélkül nem állít meg a rendőr. Itt nincs olyan, hogy „Jó napot kívánok, közúti ellenőrzés!”."

Ezt még is hogy? Akkor bárki vezethet bármit addig amíg nem szeg meg egy szabályt? Átmegyek azt EU-s B kategóriával autót, motort, teherautót, buszt vezetek? dafuq

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.07.15. 20:14:11

Na szóval...

kepkezelo.com/images/ryr0ymejrq1gad0f8y.jpg

A posztra mindent lehet mondani, de hogy informatív lenne azt semmiképp.
Pedig lehetett volna egy jó poszt belőle.

@Herr Géza:
Géza természetesen igazad van szándékosan fújtam fel az egészet.
Aki nálam kevésbé romantikus az festi magát.
Láttam már karón varjút nem kell nekem bemutatni a világ működését.
A probléma nem itt van, a lényeget nem látod amiért a hepajt csináltam.
Mikor talán másfél évvel ezelőtt ittragadtam mert megjelent az első posztom amire nem lehet azt mondani hogy találgatásokra adott okot, a legnagyobb döbbenet az volt hogy milyen rosszindulatú találgatásokba mentek bele emberek.
Mai napig emlékszem hogy dolgoztam és többször írtam napközben hogy este mindenre válaszolok.
Volt is valami megjegyzésem a vegytiszta rosszindulatról.
Azóta próbálok szélmalomharcot vívni ez ellen.
Úgy véleményezni valamit (természetesen mindig negatívan) hogy semmit nem tudunk a háttérről az nem valami elegáns dolog.
Szóval nem azzal van a baj amit mondtál hanem hogy azt háttérinformációk nélkül mondtad.
Érdekes hogy a jelenlévő hölgyek akik mind kivétel nélkül szerelmi és romantikus és minden igényt kielégítő házasságban élnek egyik sem vetette fel hogy szerinte a posztoló házassága is romantikus szerelmi házasság. Érdekes.
Mert ugye erre két irányból lehet reagálni vagy pozitívan vagy negatívan.

A másik ami nálam kiverte a biztosítékot.
Mi a probléma a 200dollár megtakarítással?
Már többször előkerült ez a téma is és mindig csodálkoztam hogy emberek ostobasága meddig terjedhet.
Mikortól ember az ember?
Hány dollár megtakarítástól?
Miért is kötelező a megtakarítás?
Miért véleményezünk valakit megint rosszindulatúan mert nem a mi normáink szerint él?
Mi van ha feléli valaki minden pénzét?
Könyörgöm akasszuk fel?
Hogy mernék bárkit véleményezni az alapján hogy mennyit tud félretenni?
Az valami mérce?
Minek a mércéje?

Quercus a favágó 2014.07.15. 20:14:36

@Eltévelyedés:

"Vagy rossz államba jöttem"

Rossz országba.

DieNanny CH 2014.07.15. 20:18:58

@Muscari:

Az fb-s képek alapján tetszett neki. Legalábbis, mindegyiken mosolyog...

DieNanny CH 2014.07.15. 20:20:22

@**mimi**:

Kár, hogy a srác nem vette tovább :-)))

DieNanny CH 2014.07.15. 20:22:03

HÁ, tudja Borbolya, hogy ma tetted ki a posztját? Vagy csak nem mer megszólalni? Mert igencsak sok kérdésre kellene válaszolnia...

gabors 2014.07.15. 20:32:18

@blackhair-lady: igen !!! kb 2 hete jottek vissza .... de csak egy par szosszenetet irt meg (pisilessel kapcsolatos eleg sok meg kaja) kb 15% ami erdekes

blackhairlady 2014.07.15. 20:33:32

@Muscari: Itt van a szivarvany minden szineben, mintas ezer fele, csak a tegnapi eszmecsere miatt jutott eszembe amikor meglattam:)
www.google.com/search?q=Hobby+lobby+duct+tape&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=znPFU9jRFui_8QHE_oGQBw&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1280&bih=687

blackhairlady 2014.07.15. 20:34:13

@Babette.: szerintem is bagy kulonbseg van a ket dolog kozott.

Mr Long 2014.07.15. 20:36:14

@diggerdriver: Az uzletszeru hazassagban hol van a szex? Lehet penzert is hazastarssa valni.

blackhairlady 2014.07.15. 20:37:08

@gabors: Oszinte legyek, annyira nem erdekel:) Orulok, hogy neki megoldodott a dolog, es hogy nekem nincs ilyen problemam,
Na de nem szep dolog kibeszelni mast a hata mogott, en be is fejeztem, bocsi Hagyma!:)

firg_firg 2014.07.15. 20:39:36

@geegee:
Our top three guesses for your English dialect:

1. US Black Vernacular / Ebonics
2. South African
3. New Zealandish

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.07.15. 20:41:28

A WC puculós dologhoz.
Amikor otthon voltam nekem is az volt a véleményem ami most a kételkedőknek.
Aztán kijöttem és leesett az állam.
A konkrét történet a következő.
Egy indiai srác volt az építésvezető. Nagydarab majd' kétméteres végtelenül jóhumorú fantasztikusan közvetlen ember.
Volt egy embere aki mindent csinált de elment egy nap szabadságra.
A munkaidő kezdete előtt egy órával az építésvezető, a művezető meg én szoktunk érkezni.
A művezetővel találkoztunk a kapuban és mentünk be.
Az indiai már akkor mosta fel a WC-t, akkor már fullra ki volt takarítva. A müvezető meg sem rezzent én meg csak néztem.
Ha nekem egyetlen szóval mondja szó nélkül kitakarítom.
Ez volt az első eset aztán más építkezéseken hasonló dolgok naponta történtek.
Ezeknek az eseteknek semmi mellékzöngéje semmi utóélete nincs. Természetes mindennapi viselkedés.
Nem akarnak ők demonstrálni meg leereszkedni meg népszerűek lenni meg melósközeliek lenni.
Egy otthoninak ez teljesen hihetetlen mint ahogy nekem is az volt.
Itt van egy közös feladat és azért tesz mindenki.
A legszebb az volt mikor valaki régen megjegyezte hogy nem jó építésvezető akinek WC-t kell takarítani.
Nem KELL neki. Megteszi. A szemetet is összeszedi ha az útjába akad.
Láttam olyat hogy magasrangú delegáció jött a területre az önkormányzattól.
Az építésvezető épp a polgármesterrel beszélgetett mikor odament egy melós valamit kérdezni.
Abban a pillanatban elfordult a polgármestertől és megbeszélte a dolgot a melóssal.
A polgi ezt teljesen természetesnek vette.
Ha ezeket elmondom otthon úgy néznek rám mintha az űrből jöttem volna.
Annyira más a munkamorál, a melóshoz való viszony hogy ez szabályos kultúrsokkot okoz.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.07.15. 20:44:58

@Mr Long (UK):
Például ha üzletszerűen belefoglalják.
Láttunk már ilyet.
Vannak házassági szerződések amik igen részletesen taglalják hogy heti hányszor hogyan.

Mr Long 2014.07.15. 20:48:37

@diggerdriver: HA belefoglaljak, milyen pici kis szo! Szoval valaki ne lesz megrakva minden este haromszorna zoldkartyaert, ha nem allapodnak meg benne, vagy a masik fel nem zsarolja vele.
Btw en is ismerek erdekhazassagos embert az euban. No szex, kozos lakas, kozos szamlafizetes, aztan lett belole szerelem.

Mr Long 2014.07.15. 21:00:52

@diggerdriver: Ebbol nekem oszinten az jon le, hogy heppje a klotyotakaritas.
Ha epitesvezetokent ott van egy oraval korabban, akkor hasznosabban is eltudna tolteni az idejet, mint a klotyo kitakaritasa. Ha meg minden olyan flottul megy, hogy nem kell a munkajaval foglalkoznia, akkor nem marad mas, mint ez a szorakozasa, valami belso kenyszere.
De nem kotozkodok.

Quercus a favágó 2014.07.15. 21:10:53

Tényleg semmi baj az amcsi rendőrökkel.Ha kell füvet nyírnak, tisztába teszik a gyereket, stb. Persze azért van kivétel.

444.hu/2014/07/15/igy-verekednek-egymassal-az-amerikai-rendorok/

montroyal ( CAN qc) 2014.07.15. 21:11:06

@Muscari: nalunk a mexicoi vendegmunkasok gyorsanfelcsinaljak az aszonyt otthon dolgoznak canadaban hivatalosan es komolycsaladi potlekot stb kapnak a gyerekekre

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.15. 21:12:45

@Muscari: elmennek fizetos orvoshoz. nem fugg ossze a tbvel. az zoldkartyasnak is csak akkor van, ha kulon fizeti. az obama care is arrol szol, hogy ki akarja terjeszteni a tb ellatast, ezert tamadjak.

de ahogy tudom, nem foglalkoznak az illegalisokkal a bevamdorlasi hivatalon kivul. pl megallit a rendor gyorshajtasert, nem fog felnyomni a bevandorlasiaknal

maskent mukodik, mint itthon

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.15. 21:37:28

@Mr Long (UK): Hujjujj, a svéd egészségügyben milyen főnökök vannak, lehetne mesélni...Pathologián pl , gyógytornász(!), katonatiszt(!!), stb diploma nélküli emberek(!!!).Ennek megfelelő is volt az osztály és kapcsolt részeinek a működése... :-o

tanato 2014.07.15. 21:38:05

@gabors: Akkor ,úgy van ahogy mondod,első volt a hamis házasság,második a Haditengerészet öt éve.Nyilván az anyukáját nem avatta be hogy álházasság,azért tudta ő fordítva.Éppen fél órája beszélgettem vele,15 év alatt csak egyszer volt itthon a fia,meg egyszer amikor Nápolyban állomásozott az USA támaszponton.

Mr Long 2014.07.15. 21:41:47

@geegee: De a dokik legalabb ertenek hozza? Mert Kkor madar osszeteheti a masfel kezet!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.15. 21:42:44

@blackhair-lady: Ugye, hogy kacsaszalag! :-))) Rendkívül ostoba, de jót lehet röhögni rajta... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.15. 21:45:13

@Mr Long (UK): Igen, ők azért szoktak.De a főnökség az tud változatos lenni...Bár hallottam olyat megbízható forrásból, hogy körzeti orvos gúgliból akart nézni megoldást betegségre... :-o

firg_firg 2014.07.15. 21:57:39

@Eltévelyedés: hat ne mond azt hogy hazas vagy, ha mar egyszer zavar hogy "ugy" neznek levegonek

Muscari 2014.07.15. 22:12:26

@Babette.: azt tudom, hogy a rendor nem foglalkozik veluk, nem uldozik oket, kepzeld, hogy mi lenne peldaul egy balesetnel.
Jol van ez eddig, de valahogy tenyleg rendezni kellene a statusukat vegre.

fancypants 2014.07.15. 22:16:36

@sanyix: lenyegeben nem allithat meg csak ugy talalomra, a torveny szerint velt vagy valos oka kell legyen ra. Kozuti ellenorzes mondjuk van, de ilyenkor altalaban az ittas vezetok kiszuresere ellenorzopontokat allitanak fel tervszeruen, es minden x-edik autost megallitjak. De ilyen, hogy "jo napot, kozuti ellenorzes, mutassa az izzokeszletet", elvileg nem lehet. Valamint a rendor soha nem buntet a helyszinen, vagy figyelmeztet, vagy birosagi idezest nyujt at. A birosagon pedig lehetoseged van felszolalni, ha ugy erzed, hogy csak az "izzokeszletert" allitottak meg.

Kulfoldi jogsival v jogsi nelkul tudsz kocsit vezetni, ha elkapnak akkor van csak baj. Ez szerintem Mo.-on illetve Europaban sincs maskepp. Ha berelt kocsit vezetnel igy, az megint mas, mert megfelelo jogositvany nelkul at sem veheted a kocsit.

gabors 2014.07.15. 22:21:29

@sanyix: KB igen, a kocsira muszaly a biztositas meg regisztralva kell legyen (mindezek nelkul nincs rendszam)

kocsit nem a jogsitol tudsz vezetni !!! autot vezetni jogsi nelkul kihagas ... ennyi (nem mondom hogy csinaljak) na de ha baleset van akkor ez kicsit sulyosbito korulmeny

engem 2007 ota miota rendszeresen naponta vezetek meg egyetlen egyszer sem allitottak meg !!! Na jo lampanal levideoztak es volt bunti de nincsnek pontok, 2x a tulajnak megy a szamla mint otthon

korabban (berlet autoval) ketszer gyorshajtasert ... kb tiz ev alatt...

mikor otthon voltam (ott berelt autoval) 3x pedig nem voltam tobbet mint ket het ket evenkent ... semmiert csak ellenorzes

gabors 2014.07.15. 22:21:38

@Babette.: "de ahogy tudom, nem foglalkoznak az illegalisokkal a bevamdorlasi hivatalon kivul. pl megallit a rendor gyorshajtasert, nem fog felnyomni a bevandorlasiaknal

maskent mukodik, mint itthon "

allamonkent kicsit valtozik ... illegalis vagy, es gyorshajtasert megallitanak, azert gond hogy nincs legalis igazolvanyod ami miatt a rendor ha nagyon raer akkor letartoztathat ... es elvileg ekkor mar ertesiteniuk kell az ICE-t de altalaban ha az egyen nincs a deportalasi listan ICE nem er ra elmenni erte ... igy 99%-ban elengedik

gabors 2014.07.15. 22:21:45

@geegee: ez abbol ered hogy eredeti (vagy altalanos) neve duct tape (kimondva ugy hangzik mint duck tape) viszont van/volt egy elelmes ceg a aki DUCK Tape (tm) csinalt igy van egy olyan duct tape aminek a marka neve "duck tape" ... szerinte donald duck-hoz nincs koze

gabors 2014.07.15. 22:21:51

@sanyix: "Átmegyek azt EU-s B kategóriával autót, motort, teherautót, buszt vezetek?" teherautot egy bizonyos nagysagig hivatalosan lehet vezetni nem emlekszem 24 feet ??? de eleg nagy, anyost koltoztettem (akkor meg csak leendo ) Floridabol New Yorkba uri vezetos jogsival U-Haul truck kb regi platos ifa meret ... bizonyos meretu buszt is vezethetsz DE nem mint szemelyszallitsi uzlet ...motor kerekpart viszont nem amire kell rendszam arra szemelykocsi jogsi nem ervenyes (igaz ha az van akkor csak gyakorlati vizsgat kell tenned)

amugy par honapig (talan 6) EU jogsival szabalyosan vezethetsz itt

i got my (törölt) 2014.07.15. 22:42:47

@montroyal ( CAN qc): Úgy érted, náluk csak a kelet-európai adócsalók rosszabbak?

gabors 2014.07.15. 22:42:48

@fancypants: "Kulfoldi jogsival v jogsi nelkul tudsz kocsit vezetni, ha elkapnak akkor van csak baj. Ez szerintem Mo.-on illetve Europaban sincs maskepp. Ha berelt kocsit vezetnel igy, az megint mas, mert megfelelo jogositvany nelkul at sem veheted a kocsit. "

Kulfoldi jogsival az USA-ban szabalyos vezetni, kocsit is lehet berelni minden gond nelkul. Turistakrol nem halottal ?? Bar ez allamonkent valtozik van ahol esetleg kell a nemzetkozi jogsi de a legtobb allamban nem HA angolul is feliratozva van siman elfogadjak, van ahol van idokorlat (pl New York 90 nap) de azt a rendor vagy berkocsi ceg nem igen firtatja.

gabors 2014.07.15. 22:42:48

@Muscari: a statuszukat sehogy mashogy nem tudjak rendezni mint igazi vagy erdek hazassag ha elmennek nagy valoszinuseggel ICE mar tudja hogy illegalisan maradtak hosszabb idore attol hogy nem keresik oket mar jo ideje osszegyujtik a I-94 cetliket ... igy ha ismet jonnek konnyen nem engedik be oket a repuloteren..

montroyal ( CAN qc) 2014.07.15. 22:53:46

@diggerdriver: A szemetet is összeszedi ha az útjába akad.

eszembe jut egy tortenet az atkosbol elso munkahelyem a 3as AFITba volt 18 voltam a fonokseg jon ellenorzesre aztmonja nekem anagyfonok apadlora mutatva ;Ott a szemet .. mondom Latom ... mire o: Fel kene venni .. mere en : a maga derekei is hajlik ... azt mondja Igy nem fogunk egyutt dolgozni ...Én : Ki akarveled dolgozn kuld ki postan a munkakonyvem ...

fiatalsag bolondsag ( bunkosag?) kicsit eretlen voltam de a fonok is bunko volt ...

montroyal ( CAN qc) 2014.07.15. 22:55:37

@montroyal ( CAN qc): tudom szarul irok de a poros muhelybe ragadnak a betuk mentsegemre szolva ...

montroyal ( CAN qc) 2014.07.15. 23:05:48

@i got my: beleertve magamat ... eeee igen..

vagy a nem iden barnult honfirarsainkat is ...

i got my (törölt) 2014.07.15. 23:30:46

@montroyal ( CAN qc): Örülök, hogy van humorérzéked és önkritikád is! :) A mexikóiakra és cigányokra vonatkozó megrovó véleménnyel ezzel együtt se tudok egyetérteni. Szerintem jól teszik, hogy felveszik a családi pótlékot. Őszintén: ha neked törvényileg járna, te nem vennéd fel?

i got my (törölt) 2014.07.15. 23:30:46

@montroyal ( CAN qc): Írtál már alaszkai és cougarcat-találkozós élménybeszámolót? Érdekelne.

pappito · http://pappito.com 2014.07.16. 00:37:29

@montroyal ( CAN qc): hány évet kell élni a gyönyörű kanadában, hogy az emberről lekopjon a cigányozás?

csak kérdem

fancypants 2014.07.16. 00:42:30

@gabors: nem a turistakra gondoltam (akik altalaban tenyleg hasznalhatjak az otthoni jogsijukat allamtol fuggoen, ahogy mondod), hanem az eletvitelszeruen - akar illegalisan - itt tartozkodokra. Azert van benne egy kis rizikofaktor, foleg, ha az auto biztositasan sem vagy feltuntetve.

En vezettem anno parszor felesegem autojat, amikor meg nem volt meg az itteni jogsim illetve a biztositason sem voltam vezetokent feltuntetve. Nem tortent semmi, de azert rafaragtam volna, ha megallit egy rendor. Meglehetosen ovatosan vezettem akkoriban :)

montroyal ( CAN qc) 2014.07.16. 01:57:17

@pappito: a keruletbe ahol a muhelyem van ,nehez mert a teren ott gyulnek ossze ,a mellette levo elelmiszer,nagyaruhazban pedig es csak is itt biztonsagi or keri el a blokkokat ellenorizni de hozzam is bejonnek hogy Ocsem camaram van elado .. de toltoje doboza nincs ... na sorolhatnam szerencsere alabb hagyott a ciganyaradat ami miatt viszont megvaltoztattak az emigracios torvenyeket es pl 23 orszag menekult kerelmezoje sziv .. , orvosi ellatast menekult kerelmezoknek surgossegire csokkentettek ... na sorolhatnam egyebbkent szarnam le ha nem vedened oket ...szerintem sincs ciganybunozes... csak keves a hely a bortonokben ...

montroyal ( CAN qc) 2014.07.16. 02:00:37

@i got my: super jo volt mindenkinek latni kellene Alaskat ... es catcougarral es a ferjevel kellemesen elbeszelgettunk sympatikus emberek es szep helyen laknak ... roviden ennyit ..

pappito · http://pappito.com 2014.07.16. 02:02:27

@montroyal ( CAN qc): legközelebb olvass figyelmesebben, ha nem érted a kérdést, átfogalmazom szívesen

montroyal ( CAN qc) 2014.07.16. 02:11:55

@i got my: igaz torvenyesen jar nekik mivel hivatalosan dolgoznak es ugyanolyan levonasokkal mint mas .. de nem rottam meg oket csak siman leirtam hogy ilyen is van ... a masik .. aki ismeri a FB-mat a fele ismerosom cigany koztuk nottem fel ( eleg jol ertem is nyelvuket) de szerencsere csak a hirekbol tudom elegge eldurvultak a dolgok Mo-on .de tenyleg nem akarok belebonyolodni, engem nem erint ...
egyebkent én mar nem vagyok cigany csak apam anyam volt az ...DDD

montroyal ( CAN qc) 2014.07.16. 02:19:55

@pappito: csak irtam ami eszembe jutott ,24 eve elek itt es meg nem kopott le rolam ... es ma is talalkoztam eggyel ..akinek cigarettet hoztam a hojorol mert jo srac(baratom) es ott a felebe kerult ..

fancypants 2014.07.16. 02:31:58

@blackhair-lady: a home depot elott szoktak gyulekezni reggelente.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.07.16. 05:43:52

@geegee: inkabb nezzen utana az orvos a neten, vagy mondja h fogalma sincs es kuldjon mashoz, mint hogy kamuzik osszevissza v rosszul emlekszik valamire. Nyilvan nem influenza volt hanem vmi ritka v nem egyertelmu dolog. Aki tobb tizezer betegsegrol tud mindent fejbol, tunetek kezeles gyogyszerinterakciok, az nem ember hanem gep.

gabors 2014.07.16. 06:31:34

@fancypants: persze Te magad ha illegalis vagy nem tudod regisztralni az autot de az autora van a biztositas nem a szemelyre.... es a hazastars a legtobb policy eseten automatikusan benne van .. a gond ott van hogy nincs ervenyes jogsid ami onmagaban egy kihagas ... szerencsere ilyen gondom nem volt amig csak B-2 vizumom volt addig kitartott a nemzetkozi jogsi utanna F-1-el meg akkoriban siman lehetett rendes New York State jogsi csinalni mert mint Foreign Student meg valodi SSN szamot is adtak csak munkara nem volt hasznalhato (vezetesel nyilvan nem volt gond az irasbeli teszt is megvolt elsore) ez meg 91-ben akkoriban sokkal lazabbak voltak a szabalyok mostmar nem lehetne megcsinalni... de megujitaskor mar nem kerdeznek sokat ..

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.07.16. 06:31:34

Tanultam és dolgoztam is kicsit az USA-ban, de ez az illegáliskodás nekem nem érte volna meg, hogy maradjak.
Mert sose térhettem volna haza vagy ha hazatérek, akkor sose mehetek újra ki oda. És időnként, már nem gyakran, de megteszem.

Azt tanúsíthatom, hogy aki nem valami überfasza IT szakember vagy valami miatt hívják a cégek, az egyedül úgy tud ott maradni, hogy beszerez egy helyi férfit, aki elveszi. Na most a dolgok természetéből adódóan ez nőknek elég könnyen megy, férfiak meg esetlegesen tudnak beújítani egy helyi nőt, de nem jellemző.

Nekem az illegálisan kint maradásra is volt lehetőségem, ajánlataim, nem éltem vele, pont azt a szabadságot veszítettem volna el azáltal, ami miatt szeretem Amerikát. Egyrészt nem végezhettem volna kvalifikált munkát, amiért túl sokat tanultam korábban, hogy feladjam, másrészt nem kereshettem volna annyit, amennyit érek (szerintem:). És egy olyan helyen, mint San Francisco pont nem érdemes szerintem ilyen minimális bérből tengődni. Havi 200 dollár megtakarítást máshol a világon is össze tud dobni az ember egykönnyen, ez nekem nem volt pálya.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.07.16. 06:31:34

@Muscari: hát egyrészt vannak a helyi kolóniák, ahol van olyan, aki rendelkezik állampolgársággal, az viszi a neve alatt a boltot és az illegális honfitársait dolgoztatja
persze nem a két szép szemükért, hanem mert leveszi a jó sok pénzt tőlük
ő abból él, hogy a nevét adja a vállalkozáshoz, vannak szerződései, a megbízó meg leszarja, hogy illegálisok végzik el a munkát, ha el van végezve
innen továbblépni egy illegálisnak piszok nehéz
tovább léphet, de csöbörből vödörbe kerül csak, egyik rabszolgatartótól a másikhoz
ismertem ilyeneket kint, nem egy perspektíva, kivéve, ha valahogy összeszed az ember egy helyit, aki hozzá megy, elveszi...
nőknek ezért százezerszer könnyebb a bevándorlás mindenhova, egyszerűen nőkre sokkal nagyobb a kereslet mindenütt a világon, hozzámennek az Average Joe-hoz vagy éppen egy olyanhoz, akit otthon le se köpnének és élnek boldogan legálisan
férfiként erre minimális az esély, de láttunk már ilyet is :)

2014.07.16. 07:03:12

@pappito:

Ha annyira szereted a cigányokat, miért menekültél NZ-ig?
Vagy miért nem vittél magaddal belőlük egy tucatot?

pappito · http://pappito.com 2014.07.16. 07:19:13

@lexrex: iratkozzál fel szépen másodiknak, aki képtelen értelmezni egy egyszerű magyar mondatot.

plusz - de ez tényleg csak kérés, ha úgy érzed meghaladja a képességeidet, akkor hagyjuk - megtehetnéd, hogy a személyes frusztrációidat nem rajtam éled ki, részben mert nekem azokhoz nincs közöm, részben mert szánalmassá tesz téged, részben pedig azért, hogy elkerüljük a primitív személyeskedést.

tanato 2014.07.16. 07:29:10

@Dragonlady (now in India): Így van,inkább utána kell nézni,mint hazudozni.Én azt szoktam mondani a betegeknek,hogy megpróbálok segíteni vagy ha nem tudok megpróbálom olyanhoz küldeni aki tud rajta segíteni.

M. Péter 2014.07.16. 10:54:17

@sanyix: Van olyan hogy mindenkit megállítanak, és ellenőriznek, csak ritkán. Az ilyen ellenőrzésnek pedig az az előnye a rendőrök szempontjából, hogy nem vádolhatják meg őket azza, hogy bármilyen alapon diszkriminálnak. Ha meg meg akar állítani a rendőr, akkor talál okot, pl. nem jelezted időben a sávváltást.

Délen a mexikói határ felől jövő utakon a határtól 50-100 km-re vannak határőrségi ellenőrzőpontok, ahol mindenkit megállítanak és ellenőriznek.

blackhairlady 2014.07.16. 16:13:02

@gabors: Most mar 2 hivatalos papirt is be kell mutatni a vizsgahoz ami a nevedre szol (gyakorlati vizsgahoz, Texas).

gabors 2014.07.16. 16:40:10

@M. Péter: "Van olyan hogy mindenkit megállítanak, és ellenőriznek, csak ritkán."

Tenyleg nagyon ritka mert 24 ev alatt meg nem lattam ilyet, csak a tv-ben.

"Ha meg meg akar állítani a rendőr, akkor talál okot, pl. nem jelezted időben a sávváltást. " Hat ha a rendor ott van mogotted es nem jelzel persze, de azert ez is ritka dolog.

Meg ha nincs az ov bekapcsolva ilyet lehet latni eleg gyakran... (hulyek!!!)

gabors 2014.07.16. 16:40:15

@blackhair-lady: New Yorkban pont rendszer van ket nevre es cimre szolo dolog nem is eleg talan ... mint irtam en meg Bush es a terrorizmus elott 1991-ben szereztem itt jogsit, amikor F-1 vizumom volt. Az teny mostmar sokkal szigorubb lett minden.

M. Péter 2014.07.16. 17:43:40

@gabors: Én meg 3.5 alatt összesen egyszer futottam bele, Magyarországon meg egyszer sem.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.17. 05:24:34

@Dragonlady (now in India): A hozzászólásod első részével egyértelműen egyetértek.És nem is csak orvoslás területén, hanem bármilyen szolgáltatás esetén.Csak erre az emberek nagy része valamiért nem képes, fáj beismerni, hogy nem ért valamihez, ezáltal nem tudja lehúzni a delikvenst (jó magyar szolgáltatóipar pl.).A második feléhez, sajnos már nem tudom a sztorit pontosan, de nem volt egy agyműtét, azért is mentek vele körzeti orvoshoz.Nem ritka sajnos az ilyen eset, simán gondolná az ember, hogy kacsáért-libáért lett véve a diploma, és még az ilyeneket is felveszik...Nem mondanám, ha nem lenne igaz.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.07.17. 05:31:03

@geegee: szeritnem ha nem biztos benne, jobb ha megnézi. akkor is, ha influenza. lehet, hogy gyógyszerinterakciót nézett, vagy kb akármi lehet. de mivel egyikünk se látta, nem is tudunk vitatkozni rajta.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2014.07.17. 19:29:05

@firg_firg: A gyűrűt elég nehéz letagadni, zsebretenni. Plusz nem dugni akarok.
@fancypants: San Francisco

GERI87 2014.07.19. 14:32:36

Na igen, ez a feketézés addig jó amíg van feketén munka, nem kapnak el és nem akarsz (kell) hazajönni...akkor gondolom kiderülne hogy "hoppá, maga nem 2 hétre jött!".

(Amúgy benn vagy a rendszerben hogy ott vagy, nem jelez nekik a rendszer hogy itt egy ember aki bejött de még nem ment el? És ezért nem keresnek?)

De amúgy sem értem hogy papírok nélkül hogy lehet lakást bérelni meg autót évekig. Soha, sehol nincs olyan eset, szituáció ahol nem derülne ki hogy nem csak "2 hete" jöttél turistaként?
Senki nem nyom fel? senki nem tudja, látja, ellenőrzi?

"Öt év után férjhez mentem, jogilag is rendeződött a helyzetem."

Igen, ebből csak ez az egy kiút van, megházasodni egy jenkivel.

HeidiH 2015.09.10. 16:45:56

Sziasztok!

Jövőre akarok kiköltözni Amerikába, ehhez szeretnék segítséget kérni, remélem, akad, aki tud!:)))

Természetesen a legjobb lenne green card-dal, jövő hónapban jelentkezem is, de addig is keresem a lehetőségeket, hátha lesz más út is,minden érdekel, kivéve az illegális módszert!:)
Itt Bp-n ingatlanos vagyok(35éves nő, gyerek és kutya/macska nélkül), elég komoly rutinnal, egyszer majd kint az USA-ban is ezt szeretném csinálni, tudom, hogy hosszú és rögös az út odáig, de felkészültem és bármit megteszek a célomért.
Ezen kívül van kb 15év vendéglátós rutinom(bartender,mixer, pincér), és arra gondoltam, kezdésnek vendéglátósként(vagy hotelekben) dolgoznék, ehhez kellene kinti segítség... Van az a fajta munkavállalási vízum, nem a H1B, hanem az,ami idénymunkára ad vízumot(1 évre talán??), olyan cég kellene kintről, aki segít állásajánlattal és szponzorálja a vízumomat. Ez a rész mondjuk nem teljesen tiszta nekem, hogy mit takar a szponzoráció, mert az anyagi vonzatát szívesen vállalom, fizetek minden költséget, csak legyen kintről állásajánlat, ez a lényeg..:))
Kérdés még: ha sikerül így kijutnom, és ott helyben találok másik céget,aki szintén alkalmazna így,akkor kint hosszabbítják meg a vízumot vagy ahhoz haza kell jönni?
Nagyon köszönöm, ha valaki tud segíteni!

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása