oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. május 21. 06:51,  Költözzünk-e Londonból Budapestre? 772 komment

2014. május 21. 06:51 Határátkelő

Költözzünk-e Londonból Budapestre?

Nemrégiben jelent meg egy poszt (fogalmazzunk úgy, hogy egy képzeletbeli beszélgetés) itt, melyben Sándor beszélgetett a londoni életről egy határátkelést tervező ismerősével (aki nem olvasta volna, az itt pótolhatja). A mai tulajdonképpen egy válaszbeszélgetés Budapestről, a Londonan élő Diggerdriver tollából.

Budapest.jpg(fotó forrása

„A minap hivatalos voltam egy születésnapi partira az egyik pubba. Összejöttünk ott néhányan, magyarok és angolok is. Többek között beszédbe elegyedtem egy magyarul jól, bár akcentussal beszélő fiatal sráccal.

Ismerem már régóta, az anyja 56-os menekült, csak egy kicsit másképp. Hároméves volt, mikor a szüleivel leléptek a forradalomkor. Későn talált párra, mert fontosabbnak tartotta a karrierépítést, de végül férjhez ment egy Londonban élő skóthoz.

Itt született ez a fiuk, és bár az anyja megtanította perfektül magyarul, azért érezni a beszédén némi akcentust. Ismertem már régóta, mondhatom, hogy baráti kapcsolatban vagyunk.

Miközben ittuk a jó hideg London Pride-ot, egyszer csak odafordult hozzám, hogy kérdezhetne-e néhány információt Magyarországról, azon belül is Budapestről?

- Természetesen, kérdezz nyugodtan, mindenre válaszolok, ha tudok.

- A cégem kihelyezne néhány évre Magyarországra az ottani irodába, mert kell oda egy ember, és külön előny, hogy beszélem a nyelvet. A 2500 fontos bruttó havi fizetésemet megemelnék 3000-re és azt mondták, ott olcsóbb az élet, mint Londonban. Mi igaz ebből?

- Mielőtt válaszolnék, megkérdezem, hogy mire elég a jelenlegi londoni fizetésed?

- Tudod, hogy egyedül élek, se kutyám, se macskám. 1000 fontért bérelek egy stúdiólakást jó környéken, mindennel együtt, és 1000 font megy el minden hónapban a megélhetésre meg bulizásra. Száz font a heti megélhetésre úri módon elég, a bulizás, utazgatás a fennmaradó heti 150 fontból bőven megvan. Ez durván kétezer, ami a nettó fizetésem, ha marad, félreteszem, ha nem, úgy is jó. Vállalkozóként szerződéssel dolgoztam eddig a cégnek, de most alkalmazottnak átvennének és ők intéznének mindent Budapesten.

- Akkor első lépésként, hogy tisztában legyél a dolgokkal, néhány számítást kell végeznünk. A te 3 ezer fontod az árfolyamtól függően olyan egymillió magyar forint körül van. Maradjunk ennél a könnyebb számolás miatt.

A munkabéred a cégednek havonta 1 285 000 forintjába kerül. Ebből a bruttó összegből te minden levonás után kézhez kapsz 655 000 forintot.

Ne tévesszen meg, hogy a bérlapodon egymillió forint a bruttó összeg, ezen felül a cég még jócskán fizet utánad. A nettó béred éppen nem éri el a londoni kétezer fontot.

- Ugye most viccelsz? A fél fizetésemet levonják? Mit kapok érte cserébe?

- Azt is elmondom. Ha netán Magyarországról mennél nyugdíjba, akkor ennyi befizetésért már igen magas nyugdíjat kapnál. A probléma ott van, hogy azt a nyugdíjat az állam nem garantálja. A nyugdíjat a kormány járulékról átminősítette adóvá, ami azt jelenti, hogy most is jár ugyan, csak nem biztos, hogy jut. Magyarul a kormány bármikor beszüntetheti a nyugdíjfizetést.

Az egészségügy részére is levon egy jelentős összeget, de jó, ha tudod, hogy tisztességes orvosi ellátást csak akkor kapsz, ha az orvosoknak és nővéreknek külön fizetsz. Mielőtt felháborodnál, jó, ha tudod, hogy egy magyar orvos nem kap annyi fizetést, mint egy londoni mosogató.

A nővérek pedig annak a felét se. Ennek ellenére rendkívül lelkiismeretesen és tisztességesen végzik a munkájukat. Legalább olyan eséllyel gyógyítanak meg, mint Londonban. Na, ez a csoda, nem az egyiptomi piramisok.

- Húha, kezdek elbizonytalanodni. Akkor semmivel sem fogok jobban élni, mint Londonban?

- Sokkal jobban fogsz élni. Még annak ellenére is, hogy a megmaradó fél fizetésedből vásárolt (majdnem) minden termék 27% áfát tartalmaz.

- Egyéb csapás? A sáskajárás ehhez képest karácsonyi ajándék.

- Na, figyelj! Havi százezer forintért már a Londoninál jobb stúdiólakást bérelhetsz a jó helyen. Havi kettőszázezer forintból úri módon megélsz szórakozással együtt, és marad 350 ezer forintod, vagyis ezer fontod minden hónapban.

- Hoppá. Kezd visszatérni az életkedvem. Mesélj Budapestről!

- Budapest egy elképesztően gyönyörű, csodálatos város. Ugyanúgy egy nagy folyó osztja ketté, mint Londont, csak nem észak-déli, hanem kelet-nyugati irányban. A bal part síkvidék, a jobb part hegyes-völgyes. Mindjárt a város közepén van a Gellért-hegy, aminek a tetején látható a világ legnagyobb sörnyitója, a Szabadság szobor.

Budapesten nem kell óriáskerékre, vagy toronyház tetejére felmenni, hogy a legszebb kilátásban gyönyörködhess. A Szabadság-szobor mellett a Citadelláról vagy a Budai vár Halászbástyájáról olyan kilátás tárul eléd, hogy unokáidnak is azt fogod mesélni.

A Dunára felfűzött szebbnél szebb hidak és a túlparton lévő Parlament épülete kitörölhetetlen emlékek lesznek.

Budapest jóval kisebb, mint London, de más leosztású város. Míg Londonban, azt mondom, hogy a város legalább 40%-a olyan negyedekből áll, hogy ha ütnének, se költöznék oda, addig Budapesten ez az arány talán 5%. Igaz, az a belvárosban van.

Míg Londonban csodálatos az, hogy a toronyházak és modern épületek rengetegében ékszerdobozként meghagynak egy-egy pubot, addig ezt Budapesten fordítva próbálták megvalósítani, hogy régi épületek közé betettek egy modernt, de nem működik.

Például ha a pesti oldalról felnézel a Várra, akkor elképedve látod, hogy a régi patinás környezetben rákos tumorként éktelenkedik a Hilton szálló. Ugyanez igaz a Kálvin térre, ahol építettek egy, a környezetébe tökéletesen illő Korona szállót, aztán vele szembe, szinte a Nemzeti Múzeum elé, egy csupa üveg förmedvényt.

Mindettől eltekintve a város szép. Londonhoz képest nagyságrendekkel tisztább, a tömegközlekedése jobban szervezett, nem kell félned, hogy a busz nem megy végig a végállomásig. A sofőrök profik. Óvatosan indulnak és vigyázva állnak meg. Én Budapest utcáin sétálva mindig megcsodálom a bérházak kapuinak és erkélyeinek csodálatos kovácsoltvas betéteit.

Persze azért nem minden ilyen szép. Budapest építészetileg változatosabb, mint London, csak míg Londonban a téglaépítészet hihetetlen formai és színes kavalkádját látjuk, addig Budapesten a régi épületek málló vakolatú, szmogtól szürke látványt mutatnak. Mellékutcákban még nem ritkák a golyónyomok a falban, vagy a háborúból vagy az '56-os forradalomból.

Vannak belvárosi kerületek, mint például a VII., ahol az utcákban állandósult a húgyszag, és az egész városban a lábad alá kell nézned, mert rengeteg a kutyaszar.

Rendkívül sok hajléktalan van, akik jártukban-keltükben mindenhol otthagyják a DNS-üket különböző testnedvek formájában. Szinte semmi nincs akadálymentesítve, a mozgássérültek közlekedjenek, ahogy tudnak.

Az utak rossz minőségűek, tele kátyúval. Volt olyan útszakasz, ha jól emlékszem, megcsinálták már, a Bosnyák tér és a Keleti Pályaudvar között a Thököly út, ami olyan rossz volt, hogy ha a Bosnyák térről indították volna a Párizs-Dakar rallyt, azon a Keletiig elvérzett volna a mezőny jelentős része.

- Milyenek a magyar emberek, milyenek a nők?

- Tudnod kell, hogy a világ legszebb női Magyarországon vannak. A lányok gyönyörűek, az asszonyok szépek. Az emberektől ne várd azokat az udvariassági formulákat, amik az angolok között természetesek. Más nép, más szocializáció. Ha a lábadra lépnek, sem biztos, hogy elnézést kérnek.

Ami feltűnik, az, hogy az emberek ökölbe szorított arccal járnak, mindenkit a napi gondjai nyomasztanak. Viszont ha megszólítasz valakit, mintha álarc esne le róla, azonnal kedves és mosolygós segítőkész emberré válik. Egy Burda szabásmintán is elnavigálnak oda, ahova menni akarsz.

A háttérről tudni kell, hogy a gazdaság a béka segge alatt van, mindenki a túlélésre rendezkedett be. Az átlagfizetés negyede a te fizetésednek, és a minimálbér is negyede az angolnak. Mindemellett az energiahordozók, mint benzin, gáz, villany alig kerül kevesebbe vagy ugyanannyi, mint Angliában.

Az élelmiszerek a horror áfának köszönhetően van, hogy drágábbak. A boltban az eladóknál nem alaptartozék a mosoly és sokszor szabályosan kinéznek a boltból. Személyes sértésnek veszik, ha egy vevő betéved.

A közbiztonság a statisztikák szerint jobb, mint Londonban, mégis ott jobban biztonságban érzed magad. Magyarországon a TV csatornák esti hírműsora gyakorlatilag rendőrségi tájékoztató. Betörtek, lelőtte, leszúrta, megerőszakolta, kirabolta, és ezek különböző variációiról szól minden híradás.

Magyarországon nem bevándorló-kérdés van, mint Angliában, hanem cigánykérdés. A magyar embernek is nehéz munkát találni, a képzetlen cigányoknak meg szinte lehetetlen. Egy generáció már felnőtt úgy, hogy nem látta az apját elmenni reggelente dolgozni. Segélyen élnek, és amit hozzálopnak. Vidéken, ahol sok roma lakik, ott a háztáji termelés szinte megszűnt. Ezt is tudnod kell, mert hozzátartozik az igazsághoz.

- Milyen szórakozási lehetőségek vannak?

- Ezen a téren is széles körű a kínálat. Nagyon szép múzeumok vannak, de nem ingyenesek, mint Londonban. Neked aprópénz, de egy négytagú család ritkán engedheti meg magának.

A magyar ételek rendkívül változatosak. Kivétel nélkül egy kalóriabomba mind. Készülj fel, hogy csinos pocakot eresztesz az év végére.

A bárokban, diszkókban, esti szórakozóhelyeken könnyen lehet ismerkedni, de ha egy lány meghívatja magát veled, akkor arra is számíts, hogy esetleg 200 ezer forintos számlát nyújtanak be, és be is hajtják rajtad, ne legyenek kétségeid.

Nyáron az ország szórakoztató központja a Balaton. Közép-Európa legnagyobb édesvizű tava, ivóvíz tisztaságú vízzel. Csodálatos és páratlan. A Balaton-parti vendéglátás is páratlan. Páratlanul lehúzós. Ugye szezonális bevételről van szó, vagyis nyáron kell beszednie az egész évi bevételt.

Az állami elvonás tudod, milyen, na, ehhez mérd a vállalkozókét is. Aztán Magyarországon általános az a vállalkozói mentalitás, hogy délelőtt tízkor megnyílik egy új lángossütő, és délután háromkor a tulaj már megvette az X5 BMW-t a bevételből. Országszerte kiváló wellness szállodák vannak és termálvizes fürdők. Olyan fizetéssel, mint a tiéd, nem gond sorra látogatni őket.

- Te, ha ilyen csodálatos az az ország, akkor miért vagy itt?

- Azért, mert az egy csodálatos adottságokkal rendelkező élhetetlen ország. Az én fizetésem harminc év gyakorlattal jó szakmunkáskánt negyede volt a tiédnek.
Az emberek ilyen jövedelmekkel ilyen elvonások mellett csak úgy tudnak talpon maradni, ha ügyeskednek.

- Mit jelent ez?

- Azt lopnak, amihez hozzáférnek. A vécés néni WC-papírt, a gépkezelő gázolajat, a taxis csal a kilométerórával, a tanár nyomtatópapírt visz haza. Ez a szocializmus öröksége, erre vannak nevelve az emberek. A „tiéd az ország, tiéd a gyár” szlogen szó szerinti értelmezése ez.

Magyarországon az adócsalás össznemzeti sportág. Aki adócsalással dicsekszik, az feljebb lép a haveri ranglétrán. Az emberek azt mondják, hogyha az állam a legnagyobb tolvaj, akkor ők csak a példát követik.

A korrupció állami szinten intézményesítve van, még csak nagyon titkolva sincs. Van olyan nagyvárosi polgármester, akit Mr. 20%-nak neveznek. A miniszterelnök stadiont épít a néhány lakosú falujában a saját háza mellé. Az ilyen már senkinek nem lépi át az ingerküszöbét. Az emberek ebbe beletörődtek, és ami meglepő, támogatják. Kétszer egymás után kétharmados támogatást kapott a kormány. Nincs miről beszélni. Lehet, hogy mi vagyunk a rács rossz oldalán, és ami ott van, az a helyes út.

Az oktatásról néhány szó. Ami ott van, az a lexikális tudást előtérbe helyező, poroszos iskolarendszer. Tekintélyelvű oktatás zajlik. Ha a tanár azt mondja, hogy a költő AZT gondolta a vers írása közben, akkor senki nem kérdőjelezheti meg.

A kiemelkedő képességeket elsorvasztják. A nemzeti alaptanterv sablonját ráhúzzák minden gyerekre, és ami kilóg alóla, azt levágják. Előfordul, hogy egy frissen végzett tanuló el tudja sorolni az Árpád házi királyok uralkodásának összes évszámát, de egy sárgacsekket nem tud kitölteni. Meg tud oldani egy tizennyolc-ismeretlenes egyenletet, de nem tudja, hogyan kell megírni egy önéletrajzot.

A tanulók tizenöt kilós hátizsákkal járnak, és minden nap annyi házi feladatot kapnak, amennyit az én gyerekem itt két hónap alatt. Lehet, hogy a gyerekem nem kap olyan szintű tudást, mint ott, de a fiam BOLDOG iskolás. Az én fiamnak itt gyerekkora van, amit a tanárok nem vesznek el tőle.

Nem mondom azt, hogy Magyarország jövőkép nélküli ország.

Súlyosabbat mondok. Jövő nélküli ország.

A szó szoros értelmében ellopták a jövőjét.

Nem tudom másként megfogalmazni, de az egész ország egy feszültség. Látszik az embereken, hogy mindenki be van zárkózva a kis világába, és jár az agya a napi gondokon. Ezt csak az látja igazán, aki már élt külföldön, és megélte a biztonság nyugalmát.

Még csak nem is az anyagi biztonságról beszélek, hiszen akiknek még nincs ez meg, a kezdő lépéseket megtevők is éreznek egyfajta közéleti nyugalmat. Te, aki odamész Londonból jó fizetéssel néhány évre, később majd életed legszebb kalandjaként fogsz rá emlékezni.

- Nehéz elképzelni egy országot ahol ennyi ellentmondás lenne… Köszi a tájékoztatást, igyunk még egy sört!

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Budapest

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr926186071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Evain 2014.05.22. 10:49:21

@diggerdriver: meh, utána olvastam, hogy már válaszoltál rá, köszi :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.05.22. 10:50:53

@Rebarbaraa:
Ez az a nagy park ami ott van amikor a North Circularról elkanyarodunk balra a csövázas gyalogos felüljárónál?

SzZoole 2014.05.22. 10:57:49

@Mirjam2: ebben a temaban eppen erdekelt vagyok januarban fajt a fogam elmentem es a furas,faragas feher tomes £80 volt.
A fiam fogai alul felul eleg kuszak igy szabalyzasra szorul,minden fogara ragasztottak valami gyongyot es azon keresztul huztak a huzalt azt nem tudom,hogy eza modern vagy regi modszer,de nem olyan csunya mint 30 evel ezelott es mivel indokolt igy ez ingyenes.

Ugyandehogy (törölt) 2014.05.22. 10:58:16

@Mirjam2: ismertünk mi egy hasonló viselkedésű lányt nem rég itt a blogon, emlékszel?:) őt is mindig mindenki zaklatta, még a buszon is;)

Rebarbaraa 2014.05.22. 11:00:15

@Mirjam2: Oke Miriam, majd nagyon fogok vigyazni. De, hogy pontosan tudjak valaszolni a kerdesedre, felhivtam az illetot es megkerdeztem mindent. 7 fogpotlas (ami nem tomest jelent hanem a hianyzo fog potlasat), koronak, porcelan jellegu anyag, nem tudta megmondani pontosan mi az, azt mondta porcelannak tunik, valamint egy elso fog preparalas (kicsi lerepedt a fogabol, elorol nem latszott csak hatul erezte, hogy kirepedt egy darab) Ezt a doki porcelannal kiegeszitette majd lampazta (egesz pontosan ugy mondta el, hogy kek fenyu lampa lett betolva a szajaba).
Mas fogtomesrol nem tudok. Remelem kielegito voltam:)

Rebarbaraa 2014.05.22. 11:13:55

@Mirjam2: Semmi baj velem, de meg nem ismered a stilusomat. Diekt raktam ki a " szoke vagyok mert megtehetem" avatart, a szokesegem az elonyom, szinte dicsekvessel feler amilyen buszke vagyok ra. Tudom, hogy Zoole vagy akarki mas nem rosszindulatuan szokezik, viccelodnek, ahogy en is. Nem ismersz, en sem teged, de aki ismer az tudja, hogy olyan komoly arccal, verkomolyan adom elo a ledruvabbnak tuno vicceimet is, hogy eloszor a dobbent arckifejezes aztan a "kapcsolas", hogy vicc volt es joval nagyobbat robban mint ha csak ugy elmondanam. Amugy eleg nyugodt, de ugyanakkor izgaga termeszetu vagyok, azonban kifejlesztettem egy olyan kepesseget amit en csak jeg-nyugodtnak nevezek, mert mikozben osszeallok pl Zoole-val vitazni, a vernyomasom meg csak ki sem billen a megszokottbol, ami Zooleehoz hasonloan nekem is alacsony. Teny azonban, hogy a kozhelynek szamito kicsi ember nagy indulat, bennem is megvolt de en mondszeresen leszoktattam magam rola par ev alatt meg eleg fiatalon. Nem volt jo hatassal a mindennapjaimra a buzgo verem.
Az amirol te beszelsz az meg direktbe megy, hadd borogassam virtualisan a szekeket mikozben a monitor elott nyugodt angyali mosollyal uldogelek.:)

Rebarbaraa 2014.05.22. 11:15:35

@Babette_: Hala istennek engem nem zaklatnak sehol. Itt meg koztetek meg merem mutatni kicsit, hogy ki vagyok. Amugy elvem, hogy mindig mindenhol urinokent viselkedem. Sot picit angolosan, hidegen es tavolsagtartoan.

Rebarbaraa 2014.05.22. 11:20:08

@diggerdriver: Hat ezt nem tudom, onnan meg nem jottem. De ha Piccadilyvel jossz akkor Wood Green Staton, Ha Nyugat felol akkor a Tuffnel parknal atszallsz a Gospel Oak-Barking jaratra es Turnpike Lane-nel szallsz le.

DieNanny CH 2014.05.22. 11:20:32

@klappol:

Próbaképpen beírtam a kalkulátorba az itteni fizetésemet forintba átszámolva, majd a nettót visszafrankosítottam.
A magyar adózás 500 frankkal - 125ezer forinttal - többet von le, mint amit itt kézhez kapok.
Hm...

borzimorzi 2014.05.22. 11:23:03

@macamuca [IHUN]: El kell keserítselek. A gyerek még ma is a családban tanulja a legtöbbet. AB start 6-7 éves koráig mindenki megtanulja a 90%-át annak, amit valaha is tudni fog. És a suli még csak azután kezdődik igazán...

Én még jártam úgy suliba, hogy szombatonként délelőtt is volt isi. (Igen, ilyen nagyon öreg vagyok.) És tudod mit? Kibírtuk.
Sőt, amikor megszűnt, a magamfajta elvetemültek megtartották házi használatra. Na, nem délelőtt! Annak nagyon is örültem, hogy délelőtt mehettem apukámmal a piacra, meg főztünk anyuval. Apukám nagyon sokat dolgozott, ritkán volt, hogy csak egy állása volt. Azért szerettem vele a piacra menni, mert végre egy pár órára csak velem volt, és beszélgettünk. Mérnök-közgazdász az öreg. Ha volt épp készülő publikációja, akkor azon agyalt, és rajtam tesztelte le. Ha már én is mindent pontosan értettem, akkor biztos volt benne, hogy az olvasók is érteni fogják. Rengeteg dologról mesélt. Hogy hova kell menni, ha szőnyegbombázás van, az ellenség fejével gondolkodva mik a célpontok, tehát oda ne. Ettől még eltévedhet pár bomba, akkor úgy jártál. Hogy miért nem szabad a mahorka cigarettát szívó, kölyökképű orosz kiskatonának egészségvédelemről papolni. Ő 11 évesen megtette, majdnem agyonlőtték. (Tödőrák orosz füllel: tü durak = te hülye.) Ha kibombáztak és nincsen fedeled, akkor hová menj. Ha nincs mit enned, mi az, ami ehető, begyűjthető, és hol. (Dió, vadsóska, nyerő hely a temető, szerencsés esetben valamelyik kriptában esővédett alvóhely is akad.) Ilyesmik. Nem úgy tekintettem, hogy ez itt most a címzetes nagybötűs Életre nevelés, de attól még az volt.

A szombati sulit pedig délután tartottam, magamnak. Akkor végre azt olvastam, azt tanultam, ami nekem tetszett. Vasárnap is, hacsak nem mentem át a barátnőmékhez. Nem bántam meg.

Ceterum censeo, már 30 évvel ezelőtt is úgy volt, de ma meg az internet korában pláne úgy van, hogy te magad szerzed meg az infót magadnak. Ha igényes, érdeklődő, tanulni vágyó ember vagy, akkor annak megfelelő lesz a tájékozottságod. Ha meg nem, akkor annak megfelelő. A tanárok, az iskolarendszerű oktatás szerepe egyre kisebb.

Üdv:
b

borzimorzi 2014.05.22. 11:23:14

@zöldeketbeszélek: Ja, hát én is az vagyok, az rendben van. Mondjuk, én a földből is alig látszottam ki, tehát nem is minősülhettem volna iskolaérettnek 6 évesen. (Talán 21 kiló volt a minimum?)
Üdv:
b

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.05.22. 11:31:06

@Mirjam2:
Mi a baj az amalgámmal?
Már régen rehabilitálta a fogorvos társadalom mert még mindig nincs jobb helyette.
Nem, a fehér tömés nem jobb mert zsugorodik. Soha nem tart addig mint az amalgám.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.05.22. 11:36:19

@Rebarbaraa:
Az a kastély érdekelne.
Mi van ott?
Parkoló van?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.05.22. 11:40:13

@borzimorzi:
Van benne valami amit mondasz.
Amit tudok annak 90%-át iskolától függetlenül tanultam.

Rebarbaraa 2014.05.22. 11:46:18

@diggerdriver: Fantasztikus amugy, a hegyen van egy nagyon nagy radiotorony, az epuletben volt valaha regen a BBC is, Nagyon sok koncertterem van ott valamint egesz evben mukodo mujegpalya, nagyon sokan jarnak oda. par jo etterem, pub, rendezvenytermek, es nagyon szep is maga a belso ter, szep a festese, kepek, egy gyonyoru rozsa ablak. Kozepen egy amolyan hal szeruseg hatalmas palmaval, novenyekkel.
www.google.co.uk/search?q=alexandra+palace+rose+window&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=psZ9U973Dqbb7AbmuID4Bw&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1440&bih=751#facrc=_&imgrc=bODFEY0vigCv3M%253A%3BGxEjozuibUxvXM%3Bhttps%253A%252F%252Fc2.staticflickr.com%252F8%252F7211%252F7267344576_effca86fc3_z.jpg%3Bhttps%253A%252F%252Fwww.flickr.com%252Fphotos%252Fbrighton%252F7267344576%252F%3B640%3B441

www.google.co.uk/search?q=alexandra+palace&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=ncZ9U8CGMqnR7AbN-oHQCg&sqi=2&ved=0CAcQ_AUoAg&biw=1440&bih=751#facrc=_&imgdii=_&imgrc=EMWkihngBR2psM%253A%3BFW0IJU1YKEt5WM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.greenleafservices.com%252Fvenue_images%252FALEXANDRA%252520PALACE%252520%285%29.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.greenleafservices.com%252Fvenues%252Fvenue_details.php%253Flocation_id%253D18%2526venue_id%253D10%3B600%3B449

www.google.co.uk/search?q=alexandra+palace&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=ncZ9U8CGMqnR7AbN-oHQCg&sqi=2&ved=0CAcQ_AUoAg&biw=1440&bih=751#facrc=_&imgdii=_&imgrc=NC6kGD6hK06E2M%253A%3B9SGYq1CN91fLUM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.webbaviation.co.uk%252Fgallery%252Fd%252F34747-1%252FAlexandraPalaceAir-ca32572.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.webbaviation.co.uk%252Fgallery%252Fv%252Fgreater_london%252FHaringey%252FAlexandraPalaceAir-ca32572.jpg.html%3B800%3B550

borzimorzi 2014.05.22. 11:48:10

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Bocs, de ennyiért mit tanítanak? Hogyan legyünk 3 hét alatt gazdagabbak, mint Bill Gates? Vagy hogyan jussunk el az Alfa Centaurira 3 mp alatt? Vagy mit?

Kérlek, válaszolj, tényleg érdekelne... Köszi!

Üdv:
b

2014.05.22. 11:52:59

@Mirjam2: igy van. Persze felolem mindenki olyan minosegu alapanyogat rakat a szajaba, amit akar olyan rendeloben, amilyet szeretne. A sok barom angol meg tudatlansagaban jar k-europaba fogat csinaltatni

@diggerdriver: volt itt regebben egy fogorvos, akivel emaileztem, valahol cornwall kornyeken van a rendeloje (lehet, hogy kicsit arrebb), atkuldte a kiadvanyait a fogaszati ujsagbol es az eloadasait, amiket tartott es amimre jart, mert az egyik problemamra kellett. Hat, tudod o nem eppen ezt mondta. Sajnos mar nem ir ide.

SzZoole 2014.05.22. 11:58:24

@diggerdriver: kozvetlenul a palota oldalanal van a parkolo.
Ha north circular road felol mesz akkor vegig kell menned a Green Lanes-en es ha meg latod a Wood Green stationt balrol ott kell jobbra fordulnod,szembe a shopping city van,csak vezes vegig a fo uton 2 korforgalomon kell at menned es balrol meg latod railway stationt utanna balra kell fordulnod atmesz a vasuti feluljaron es a feluljaro utan megint fordulj balra az az ut mar a palotahoz visz,mi elott meg a palotahoz ernel ott lesz elotte a parkolo jobb oldal,de a palotahoz fel vezeto ut jobb oldalan is vegig parkolok vannak.Good luck:)))

SzZoole 2014.05.22. 12:01:57

@Rebarbaraa: ahol en lakom snowcenter is van telen-nyaron mukodik:)

Rebarbaraa 2014.05.22. 12:09:55

@Zoole[uk]: Azota nem megyek jegpalyara amiota 2009-ben szilveszter elott baratokkal meg Budapesten szerveztunk egy kis korizast es az egyik nagydarab sracnak sikerult ugy huznia a jegen, hogy akkora hatast dobtam mintha feldobtak volna. Egy honapig lila volt a hatam, az farcsontomban olyan merhetetlen fajdalom volt, hogy akaratlanul potyogtak a konnyeim ha reggel fel akartam kelni, azt s csak oldalra fordulva, a labamat az agyrol lelogatva tudtam megtenni :)) Koszi, jegy max az ucsibe azota. Nagyobb kiterjedesut meg kerulom mint a macska a vizet:))

borzimorzi 2014.05.22. 12:17:49

@pappito: Jókat rötyögök itt néha... Mert van olyan suli is, ahol a szülők beruháztak, és most fitness terem van. LÉPCSŐZŐGÉPPEL! Ami nagyon jó, de csak egy gyerek használja egyszerre. A lépcsőházban meg minimum egy egész osztály tud lépcsőzni! Full ugyanaz a hatása a testre. Ráadásul a vádlit semmi mással nem tudod úgy lenyújtani, mint azzal, ha a lábfejed elülső felét ráteszed a lépcsőre, a sarkadat meg lelógatod, egyenesen tartva a lábat, lassan rugózgatva fel-le.
Az meg tényszerűen erkölcsnevelőbb hatású, ha a kölkök megtanulnak halkan lenni, míg mások alszanak. Sokkal komolyabb erkölcsnemesítő hatása van, mint annak, amikor papbácsi végigpofázza az órát, aztán berendeli a következő kisfiút ministrálni. Te meg otthon izgulhatsz, hogy tényleg csak ministrál, vagy néminemű nemi extra is lesz...

No, mindegy, én a találékonyságban nem látok kivetnivalót. Abban már inkább, hogy a Kedves Vezető a saját hátsó kertjébe stadiont építtet közpénzből, egy csomó suliban meg nincsen tornaterem se. Ha sokáig így megy, mi is megfontoljuk a költözést.

Üdv:
b

SzZoole 2014.05.22. 12:22:41

@Rebarbaraa: oh,ez nem jegpalya,itt tudsz sielni es snowboardozni:)
www.thesnowcentre.com/

Rebarbaraa 2014.05.22. 12:28:47

@Zoole[uk]: Olvastad a hotol valo merhetetlen undoromat es annak okat? Nem? Akkor olvasd el:) Havat akkor akarok latni amikor benezek a fagyasztoba a daralt husert amibol ma meglepem a paromat es hortobagyi husos palacsinta lesz.:)

Rebarbaraa 2014.05.22. 12:36:32

@borzimorzi: "Ráadásul a vádlit semmi mással nem tudod úgy lenyújtani, mint azzal, ha a lábfejed elülső felét ráteszed a lépcsőre, a sarkadat meg lelógatod, egyenesen tartva a lábat, lassan rugózgatva fel-le. "

Ezzel csak az a baj, hogy baromira balasetveszelyes.
Amugy massal is lehet vadlit nyujtani. Ugynevezett tamadoallas, arccal elore, kicsit eroltetve, melyebbre nyomva, elso labat eroteljesen elore nyomva, a hatul maradot pedig kifeszitve.

enrobag 2014.05.22. 12:54:10

@borzimorzi: ugye azzal azért tisztában vagy, hogy a hittan nem kötelező. Ha nem vagytok hívők, akkor mi a fenének íratnád be a gyereked? És el kéne már vonatkoztatni attól is, hogy a hittan=katolikus hittan. Vannak más felekezetek is, és ezeknek megfelelő hittan órák. Azt pedig, hogy a katolikus papok mind pedofilok, ostoba közhelynek és szemét csúsztatásnak tartom, pedig én protestáns vagyok. Mindenesetre ha majd külföldre költöztök nézz jól körül, mert nagyon sok európai országban valóban kötelező a hittan.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.05.22. 13:10:40

@enrobag: ugye az igencsak katolikus vonalak mentén összeállított alternatívan választható erkölcstan is megvan, ugye?

SzZoole 2014.05.22. 13:52:42

@Rebarbaraa: Te jegpalyat es korizast irtal.en hopalyat es sielest,van kulombseg a ketto kozt,bar igaz,hogy mindketto veszelyes.
Azt en is szeretem,meg is mondom a nejemnek,hogy hetvegen keszitsen,mert mar regen ettem:)

2014.05.22. 13:55:13

@diggerdriver: ha akarod elkoldom a nick-et, nem akarom nyilvanosan. Augusztus kornyeken volt utoljara.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.05.22. 14:30:00

@charlieharper:
Az én információm 5 éves.
Akkor mutatta a fogorvosom a magyar fogorvosok lapját amiben teljesen rehabilitálták az amalgámot.
Azóta megint az lett az első számú közellenség?
Én hátsó fogak töméséhez ragaszkodok hozzá.
Van olyan ismerösöm akinek 47éves amalgám tömése van.

33621 2014.05.22. 14:46:47

@borzimorzi: Don Kartács ha jól tudom Angliában tanul, a kőolajiparral kapcsolatos témakörben, és majd Norvégiába készül továbblépni. Ahol természetesen kamatoztatni tudja a tanultakat jó pénzért!

macamuca [IHUN] 2014.05.22. 14:56:49

@borzimorzi:
El kell keserítselek.
Én is jártam szombatonként suliba, és én is/mi is kibírtam-kibírtuk.
Szibériát (fogolytábor) megjárt nagyapámat imádtam, a történeteit ittam. Háborúról, emberekről, kulákokról (ő is az lett akkoriban...), földről, állatokról, mindenről-bármiről.
Háborús körülmények között életben maradni, az erre vonatkozó tanácsok/történetek érdekesek, és meg is maradtak bennem is, de életre nevelésnek nem nevezném: csak akkor lenne az, ha ismét olyan körülmények állnának elő. Ha belegondolsz, hogy azok az ismeretek/tanácsok mennyire/miben segítettek boldogulni.... Érdekes volt és pont azért maradandó, mert nagyon más körülményekről/dolgokról szólt, mint amit te vagy én ismerhettünk (szerencsére...).
A suliban elvégeztem, amit kellett, igen jó eredménnyel zártam ált-iskolai tanulmányaimat, ezzel együtt eszem leszálló ágában nem volt hétvégenként iskolásdit játszani-órát tartani magamnak. Inkább olvastam, minden szabad percemben, mindenfélét. (ez a szokásom a mai napig megmaradt...) Mivel én voltam a nagyobb a gyerek, ezért Apu is igényt tartott a segítségemre az állatok körül, és lányként Anyu is elvárta, hogy segítsek = volt tennivalóm bőven a tanulás/házi feladat befejezése után. És amit eme munkák során megtanultam (otthon és a nagyszülőknél, mert besegíteni náluk az ottani teendőkbe szintén természetes volt), annak sokkal inkább hasznát vettem, mint a háborús sztorikból megjegyzetteknek.

"A tanárok, az iskolarendszerű oktatás szerepe egyre kisebb."
Téves.
HA színvonalas az oktatás, akkor a megszerzett ismeretek később hasznosíthatóak, segítenek pályát választani.
Mindenki tehetséges valamiben, kérdés, hogy erre mikor jön rá: felnőttfejjel, vagy már kamaszként? Nagyon nem mindegy, mikor kezd el valamit mélyebben megismerni, illetve huszonévesen, vagy jóval később lesz pályakezdő valahol. A tehetség pedig nem kizárólag művészi tehetséget jelent, sokkal inkább érdeklődést, affinitást, érzéket, és ezek felismerése meghatározza, hogy milyen irányban indul el valaki.
Ráadásul akármekkora is a jelentősége az iskolarendszerű képzésnek, kötelező mivolta miatt nagy hiba bagatellizálni.
Az, hogy a net révén sokkal több információhoz lehetséges hozzájutni sokkal egyszerűbben/könnyebben, mint a net-korszak előtt: nos, ez igaz. (Bár aki érdeklődött valami iránt, az előtte is meglelte a forrást, a könyvtárak-könyvtárosok rendelkezésre álltak.)
Ugyanakkor van az információ-bőségnek egy hátulütője is: a bőség. El kell dönteni, melyik infót fogadjuk el helytállónak. Ehhez újabb infók kellenek... Valahol belép a "képbe" az ember, valaki, aki irányt mutat, segít dönteni, vagy legalább kritériumokat felállítani = a "tanár" személye-szerepe kiiktathatatlan, még ha feladatai-tevékenysége nagyon megváltoznak is a régihez képest.
Nos, ez a felismerés, a feladatok újraértelmezése a megváltozott kor megváltozott igényei ÉS lehetőségei miatt: ez az, ami Mo.-on hiányzik az oktatásban. A már ismert felállás/módszertan/tananyag van jelen ma is. Elavult, de ismerik = nem változtatnak, a diák meg "szív". Mert az oktatott-számonkért ismeretek igen nagy része később használhatatlan = felesleges idő- és energia fordítódott az oktatásukra.
És ezen az sem változtat, hogy az aktuális ismeretek egyéb forrásból megszerezhetőek (részben a net révén).

Elavult, korszerűtlen, rugalmatlan: egy ilyen oktatási rendszert lehet színvonalasnak nevezni, de attól, hogy ennek nevezik, még nem lesz az.
A kényszermegoldások mindig mindenben félmegoldások, szerencse kérdése, hogy mi lesz az eredményük: a lépcsőn ugrálás valóban eredményezhet feszes-izmos vádlit (szép is+hasznos is) de lehet belőle csonttörés is.... Az, hogy ezer ugrálás után van egy csonttörés és nem gyakrabban, az nem a tanáron/szándékán, a körülményeken múlik, hanem a szerencsén.
És én úgy vagyok vele, hogy ha akarok valamit, akkor elérését/mellőzését minél kisebb mértékben bíznám a szerencsére, inkább megpróbálom képességeimhez/lehetőségeimhez képest minél nagyobb mértékben befolyásolni a várt végeredményt. Tudomásul veszem, ha csak kis mértékben van ráhatásom, vagy ha netán semennyire, de ilyenkor nem fogom színvonalasnak/megfelelőnek nevezni-tartani a körülményeket, akkor sem, ha az általam kívánt eredményt érem el. Nem rajtam múlt, hanem a szerencsén, nem magamnak köszönhetem, hanem a véletlennek.
És a szerencsére, véletlenre nem lehet stabilan számítani, jövőt-következményt alapozni....
Ezért nem tetszik, hogy a gyerekek okítását esetleges kényszermegoldásokkal próbálják megoldani.

@diggerdriver:
"Amit tudok annak 90%-át iskolától függetlenül tanultam."
Na, hát ez a baj az itthoni oktatással.
Hogy olyasmit oktat (zömmel), ami utóbb használhatatlan, amire szükség lenne, azt viszont nem oktatja. Ha más forrásból megszerzed a tudást, akkor jó, ha nem, akkor így jártál.
Akár szakma/munka a tudás/infó tárgya, akár a mindennapi élethez szükséges ismeretek.

borzimorzi 2014.05.22. 14:59:16

@enrobag: Hogyne, akik hittanra nem járnak, azoknak van az erkölcstan. Ezt nem írtam bele. És köszi a figyit, majd odasasolok.
Üdv:
b

borzimorzi 2014.05.22. 14:59:16

@Rebarbaraa: Bocsi, igazad van, azt nem írtam bele, hogy a korlátot fogni kell. Gondoltam, magától értetődik.
Üdv:
b

Rebarbaraa 2014.05.22. 15:14:25

@borzimorzi: Oke, nem akarok szorszalhasogato lenni, de tetelezzuk fel, hogy all a gyerek a lepcson, es egyk kezevel a korlatba kapaszkodik, a masikkal semmibe mert az iskolakban a lepcsoknek csak egyik reszen van korlat, vagy egyken sem, a lepcso pedig olyan szeles, hogy a masik kezevel a falba kapaszkodni/tamaszkodni sem tud. Szted egy egesz osztalynak a lepcsokon allva kell himbalozni egy kezzel kapaszkodva? Csak egy borul meg lefele es viszia tobbit is. Tenyleg csak balesetveszelyessegi szempontbol kerdem...Hat en fraszt kapnek ha az en gyerekemet latnam igy. Gondoltam a gyerekek testi epsege fontosabb es magatol ertetodobb mint a tanar idiota labnyujtasi gyakorlata.
Udv
R

macamuca [IHUN] 2014.05.22. 15:28:07

@enrobag:
A hittan valóban nem kötelező, helyette lehet választani az erkölcstant.
Ahol kb 90 %-ban ugyanazt "oktatják", mint amit hittanon...

Hittanra amúgy eddig is járhatott bárki, amennyiben a szülők szükségesnek tartották. Szabadidejében. És nem kötelezően, állami (!!) iskolába járva, tanrendbe illesztve...

Amúgy akár hittan, akár erkölcstan, mindkettő valódi tartalma abszolút személyes "valami" = nem lehetséges egységesen, mindenki számára kötelező érvényűként oktatni. Az ezirányú próbálkozás ezért téves.
Hogy ki miben hisz (vallási téren), milyen erkölcse van, az a privát szféra része, ezeknek az ismereteknek az átadása a szülő dolga-feladata = az, hogy az iskola ebbe bele akar szólni, szabályozni akarja, nekem nem tetszik. Ugyanolyan túlkapás, mint amikor pár évtizede munkaidő után oktatták az embereket a marxista eszmékre, elvileg önkéntes alapon, gyakorlatilag nagy merészség volt nem eljárni ezekre a "gyűlésekre". Akarta-nem akarta, tömték a fejét valamivel, most meg kötelező a gyerkőcöknek a hittan, VAGY az erkölcstan (ahol zömmel ugyanaz hangzik el, mint a hittanon).
Szerencsére középiskolában nem kötelező = ott már lehet hitetlennek, vagy erkölcstelennek lenni... (már amennyiben elfogadjuk, hogy az említett órákon a hittel-erkölccsel ismertetik meg a gyerekeket, mint múlhatatlanul szükséges dolgokkal, melyeket a szülő nem tud/nem képes átadni)

macamuca [IHUN] 2014.05.22. 15:36:58

@borzimorzi:
"Gondoltam, magától értetődik."

Én meg azt gondolom, hogy a megfelelő (!!) feltételek-eszközök biztosítása alapvető egy színvonalas oktatás esetén.
(Pld tornaórához tornaterem.)

Úgy tűnik, hogy a hiánygazdálkodáson alapuló sufni-tuning-mentalitás nálad tényleg mindenre kiterjed, ami alapjában véve nem gond. A gond az, hogy elhitetted magaddal és másokkal is megpróbálod elhitetni, hogy a ha-ló-nincs-szamár-is-jó - kategóriás megoldás az igazi.
Nos, nem az.
A példabeli szamár félmegoldás, kényszermegoldás.
Az igazi a ló lenne.
Belátom, hogy nincs pénz/akármi lóra, elfogadom, hogy helyette szamár van, de nem fogom lónak tartani-nevezni. Te meg győzködöd magadat-másokat, hogy az a szamár milyen klassz, akár még jobb is, mint a ló...
Mifelénk ezt önbecsapásnak hívják, olymindegy, mivel kapcsolatos.

DieNanny CH 2014.05.22. 15:44:04

@Rebarbaraa:

Ez a fogpótlás implantátumos lenne, vagy meglévő fogakat csiszolnának, amire teszik a hidat?

Rebarbaraa 2014.05.22. 16:36:30

@DieNanny [SZ,CH]: Mindent en sem tudok, ott van a linken minden tudnivalo. Ismerosnek hidakkal koronakkal es potfogakkal cakli pakli volt. Nem kerdeztem h beepites is volt e.

DieNanny CH 2014.05.22. 16:53:57

@Rebarbaraa:

Sajnos nem tudok angolul... De mindegy is, mert úgysem Angliában élek.

Ugyandehogy (törölt) 2014.05.22. 17:09:07

@Rebarbaraa: ne dimenzionáld túl, ez egyáltalán nem veszélyes gyakorlat, edzésen rengeteget csináltuk.

Papagály (törölt) 2014.05.22. 18:58:34

'Mi a baj az amalgámmal?
Már régen rehabilitálta a fogorvos társadalom mert még mindig nincs jobb helyette.
Nem, a fehér tömés nem jobb mert zsugorodik. Soha nem tart addig mint az amalgám. '

biztosan a fogorvos társadalom is inná a szavaid, főleg amint megtudná tőled, hogy nem is azt gondolja, amit mond.
nem kéne publikálnod valamelyik fogászati szaklapban? csak úgy felvilágosító jelleggel, láthatóan ők nem haladnak a korral.

www.orvosok.hu/kerdesek/amalgam-tomes-449

tiszteletre méltó szerénységre vall a részedről, hogy tájékoztatsz bennünket a tudomány mai állásáról - a "fogorvos társadalom" nevében. ezúton is hálásan köszönjük!

Papagály (törölt) 2014.05.22. 18:58:42

@Chang Yai:
rosszul emlékszel. a magyar diákok mindhárom területen átlag alatt teljesítettek, az angolok pedig két területen átlagosan, a természettudományok terén pedig átlag felett, azaz - a nyelvi nehézségekkel küzdő bevándorlók dacára is - sokkal magasabb teljesítményt produkáltak, mint a magyarok. a listán 12 ország van anglia és magyaro. között.
www.oecd.org/pisa/keyfindings/PISA-2012-results-snapshot-Volume-I-ENG.pdf

románia és bulgária mellett albániát is toronymagasan verjük. legyünk büszkék, hiszen gazdaságilag (is) egyre inkább az ő ligájukban játszik magyarország. a helyes megközelítés az ország eredményeinek felbecsülésére jelenleg a románia, bulgária és albánia teljesítményével való összehasonlítás. húsz év múlva valószínűleg botswana és zambia lesz a referenciapont...

2014.05.22. 19:25:31

@Papagály: Ugy nezem egy par skandinav orszagban betiltottak az amalgamot es itt Kanadaban se ajanljak, a higany miatt.

Rebarbaraa 2014.05.22. 20:06:09

@DieNanny [SZ,CH]: Jajj bocs Nanny. Maris irom a forditast.
Nos 3 kategoriaju fogaszati elatas van. Ettol kicsit elterhetnek a helyi orvosi rendelok de a diferencia par £.
Band 1. 18.50£
Panoramarontgen, jovobeni problemak elkerulesere tanacsadas, fogko tisztitas,fluid lakkozas illetve kisebb tomesek.

Band 2. 50£
Minden bennevan amit tartalmaz a band 1. tovabba minden tovabbi tomes, fogkezeles, gyokerkezeles es fogak potlasa. (gondolom kis mennyisegu fogpotlas, nem teljes 2 fogsor)

Band 3. 219£
Minden ami az 1 es 2 band tartalmaz, tovabba plusz koronak, fogak es hidak.

Egyebkent ennel meg valamivel tobbet is ir egy aloldalon reszletezve. De ez azt hiszem kb kielegito info igy elso olvasatra is.

Rebarbaraa 2014.05.22. 20:23:24

@Rebarbaraa: Uristen, a differenciat es az ellatast rosszul irtam:)

puhacica 2014.05.22. 20:27:34

@Chang Yai: jaj, az "utazgatast" meg ne is mondd! az en anyukam is meg szokta kapni a nala 2x jobban kereso kollegaitol, hogy micsoda burzsuj, mikor evente 1x elrepul hugomhoz Spanyolorszagba, fapadossal. :)

borzimorzi 2014.05.22. 21:59:12

@macamuca [IHUN]: Bocs, de szalmabábot csépelsz igen nagy elánnal, és ez nem fair. NEM neveztem a magyar oktatási rendszert színvonalasnak, nevesítve is felsoroltam, hogy mely EU-tagországokét tartom jobbnak. De akár tetszik, akár nem, ez is pénzből működik. Ár-érték arány, does it ring a bell? Ha a magyar kisiskolás oktatására X forintot költünk egy évben, az angol kisiskoláséra meg 8X-et, és ennek ellenére a magyar oktatás akár csak feleannyira jó, mint az angol, akkor ár-érték arányban elbeszélve a magyar oktatás négyszer jobb. Abszolút értékben persze továbbra is csak feleolyan jó. Ez egy tök primitív számtani összefüggés, egy sima aránypárral kiszámolhatod magad is.

Természetesen a buhera tekintetében is igazad van, nyilván a célszerszámot semmi sem helyettesítheti, ami pont olyan jó, vagy jobb lenne az adott feladatra, mint maga a célszerszám. Ha lenne ilyen eszköz, akkor az lenne a célszerszám.

Egy dolog biztos, bár csak tapasztalati tény, tehát számodra és Rebarbaraa számára biztosan nem lesz meggyőző. Unokaöcsém most elsős egy budapesti, belvárosi gimiben. Nincsen tornatermük. Viszont lépcsőznek. Huszonvalahány gyerek 4 emeleten át. Alsó hangon 4-5 lépcső van 2 gyerek közt, tehát nincs olyan, hogy ha egy elbotlik, az dominóként löki fel a többit is. Nyújtásnál az egyik kezükkel kapaszkodnak, és még egyiknek se lett semmi baja sem. Viszont a gyerek most május elsején úgy ment fel Visegrádnál a hegyoldalon, mintha liften húzták volna, olyan izmos lett a lába. Nyilván jobb lenne egy valódi, rendesen berendezett tornaterem. Anno nekünk volt a gimiben. Egyik osztálytársam akkorát zahált a kötélmászás után, mikor brahiból lefelé menet csak a kezét használta és nem bírta el magát, hogy a traumatológián kötött ki, szilánkosra törött sípcsonttal. Ettől még nyilván a tornaterem a jobb a legtöbb esetben. Anno 8 évig atletizáltam, rendes, szabványos sportpályán. (Középen futballpálya, körben a salakos futópályák, még kijjebb a lelátók.) Légy erős, mi is lépcsőztünk. Rengeteget, hosszú-hosszú sorozatokban végig, fel a lelátó tetejére és vissza. 35 fokban is, pedig nem volt korlát. Soha senkinek nem lett baja, viszont sok jó futó volt köztünk. 16 éves koromban olyan vitálkapacitásom volt, hogy most a felének is örülnék. És bár kifejezetten sportcélra épült létesítmény volt, azért láttam olyan gerelyt, amelyik egy, a gyepen ülve épp nyújtógyakorlatot végző lánynak a combjától 3 centire állt bele a földbe.

Hogy mondjam? Legjobb az élettől gyümölcssalátát kapni. De ha csak citromot kapsz az élettől, még mindig megtanulhatsz limonádét csinálni...

Részemről mindent elmondtam, amit erről mondhatok. Ha a posztoló kollégája ide talál jönni, nem lesz rosszabb élete sem neki, sem a gyermekeinek, mint ott volt. Azzal a fizuval pláne nem. Abból ott csak kisfiú, itt pedig menő lehet, ha nem is nagymenő.

Üdv:
b

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.05.22. 22:13:41

@borzimorzi:
A posztolónak nincsen kollégája aki odamenne.
Ez egy képzelt beszélgetés volt, válaszként egy múlt heti posztra ami mérhetetlenül rosszindulatú volt.
Olvasd el a "London más szemszögből" írást és beszélgethetünk.

borzimorzi 2014.05.22. 23:09:49

@diggerdriver: Igazad van! Látod, csak tegnap olvastam, és máris kiment a fejemből ez a nem elhanyagolható részlet. Öregszem, vagy mi...

Üdv:
b

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.05.23. 05:29:35

@Papagály: köszönöm a pontosítást, nem tudom, mi kavart be, ez most nagyon bosszant is, hogy nem értem, miért emlékszem rosszul.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.05.23. 05:39:17

@borzimorzi: "Ha a magyar kisiskolás oktatására X forintot költünk egy évben, az angol kisiskoláséra meg 8X-et, és ennek ellenére a magyar oktatás akár csak feleannyira jó, mint az angol, akkor ár-érték arányban elbeszélve a magyar oktatás négyszer jobb. Abszolút értékben persze továbbra is csak feleolyan jó. Ez egy tök primitív számtani összefüggés, egy sima aránypárral kiszámolhatod magad is. "

ééértem. ha veszek egy Trabantot 200 ezer forintért, ami harminccal tud szaggatni, vagy egy Ferrarit 200 ezer dollárért, ami kétszázötvennel, akkor aránypárral kiszámolva tulajdonképpen a Trabant sokkal jobb autó.
nagyon sürgősen nagyon magába kéne nézni valakiknek, és csinálni egy olyan iskolareformot, amit nem fog lebontani a következő kormány. szakmai és nem politikai alapokon. de valahogy ez szerintem soha nem fog menni. aztán lehet kalimpálni meg kajabálni meg kifogásokat keresni, de úgy tényleg, honnan indult 60-65 éve Japán, Korea, Finnország?
juteszembe, nemzeti Rózsikánk marad, vagy találtak egy még elvetemültebb arcot az új kormányba?

junoszty70 2014.05.23. 12:03:08

@diggerdriver:
Csak a konkrét tényeket próbáltam feltüntetni a londoni posztban, ha rosszindulatú lettem volna, akkor meg sem jelenhetett volna az írásom. :-)
(Tudod van bennem némi rasszizmus és nacionalizmus is.)
Nagyon sok igazságot írtál a posztodban, de sok marhaságot is (már bocs). Én úgy látom, hogy Nyugat-Európa halad rossz irányba, teljesen célt tévesztettek, lassan elborítja őket a saját maguk teremtette káosz. Lassacskán valamit tenniük kellene... csak nem merik megtenni azokat a konkrét lépéseket, amelyek kivezetné az országaikat a helyes útra. De ez legyen az ő gondjuk.
Tudom, hogy ez nagyon pátoszos, de ami nekem - sok mindenen felül - nagyon fontos, az itt van ebben a dalban:
A kenyér hangját hallom én,
Az apám szavát vallom én.
Bárki vessen követ rám:
Ez itt az én hazám.

A mezők útját járom én,
A gyárak súlyát hordom én.
Bárki vessen követ rám:
Ez itt az én hazám.

Széles a Föld, magas az ég,
Mérföldes csizma sem elég.
De egy csepp föld vár mindig rám:
Ez itt az én hazám.

Az utcák ívfény gyöngysorát,
A mezők szorgos illatát,
A jövő szabad, szép szavát
Jelented, ó, hazám.

Széles a Föld, magas az ég,
Mérföldes csizma sem elég.
De egy csepp föld vár mindig rám:
Ez itt az én hazám.

A múltam bölcső-melegét,
A létem ezer fűszerét,
A vigaszt a száz kudarc után
Te nyújtod, ó, hazám.

Hitem a szerény büszkeség,
Békétlen, békés nemzedék,
Múlt, jelen, s jövő szól hozzám:
||: Ez itt az én hazám,
Ez itt az én hazám. :||

macamuca [IHUN] 2014.05.23. 14:28:44

@borzimorzi:
"NEM neveztem a magyar oktatási rendszert színvonalasnak, nevesítve is felsoroltam, hogy mely EU-tagországokét tartom jobbnak."

Valóban, a színvonalas szót nem használtad, és valóban, felsoroltad, hogy mely országokét tartod jobbnak..
"Mindössze" azt írtad, hogy a magyar olyan-amilyen, de az angol sokkal rosszabb:
15.06.-kor:
"A magyar iskolarendszer jelenleg is sokkal változatosabb, mint a mindent a hülyék szintjére leszállító angol, ..."
16.09.-kor:
"De az EU egyik legszarabbjához, az angol közoktatáshoz képest igenis jó."

Papagály 20.44.-es kommentjében összefoglalta a lényeget (Kaksi Kapitány 8.35.-ös kommentjére válaszként), linkelt 2 cikket is, ezt a 2 linket másolom most ide:
www.edupress.hu/hirek/index.php?pid=egycikk&HirID=29861

index.hu/tudomany/2014/04/23/csapnivalo_a_magyar_pisa-bizonyitvany/

Lényegük: a PISA-teszt eredményei alapján a magyar diákok eredményei jócskán elmaradnak az átlagtól (többek között az angol diákokétól is...), a valamikori ('70-es - '80-as évek), valóban szuper eredmények már régóta a múlté, jóideje romlanak az eredmények.
Aki akkoriban járt suliba (=te is, én is, a mai középkorúak), az a saját emlékei alapján mondhat véleményt = hiheti, hogy ami akkor klassz volt, az ma is klassz. De sajnos ez nem helytálló: akkor tényleg nagyon jó volt, mára nagyon leromlott.

És ebben a pénznek valóban hatalmas szerepe van.
A II. vh. után az oktatás kiemelt fontosságú volt, az iskolázottság alacsony volt, sok volt az analfabéta is = elkezdtek sok pénzt fordítani az oktatásra, elsősorban az általános iskolákra (mint alapozás), de a gimik/szakképzők is kaptak támogatást vastagon.
Ennek meg is lett az eredménye: megszűnt az analfabetizmus, nőtt a tudásszint, a sokáig sokak számára elérhetetlen/vágyott tanulás-képzés a tömegek számára természetes valami lett.
Akartak tanulni az emberek, a hetvenes-nyolcvanas években iskolába járó gyerekeikbe is azt "ültették be", hogy tanulni kell, mert az jó+hasznos+érdemes.
A pénz jelenléte az oktatásban és a tanulás/iskola megbecsültsége együtt eredményezte azt, hogy akkoriban valóban színvonalas volt az oktatás Mo.-on (minden szinten).
Aztán a rednszerváltás után elkezdődött a forráskivonás, elkezdett lecsúszni a színvonal, mostanra bizony nagyjából olyan a helyzete, mint a focinak: a valamikori Aranycsapat léte és eredményei tagadhatatlanok, de a mostani foci (tudásszint, eredmények) köszönőviszonyban sincs a valamikorival....

Lehet nosztalgiázni, de az aktuális helyzeten (akár foci, akár oktatás, akár más) ez nem hogy nem javít/segít, de még inkább ront.
Miért? Mert a múlton való merengés időt+energiát von el a jelentől, a változtatástól. Változtatástól, már ha van rá szándék/igény.
És valamikori emlékeim ellenére mostanság szülőként nem azt tapasztalom, hogy lenne. Mármint állami szinten. A KLIK létrehozása olyannyira balul sült el, hogy szóba került az "átalakítása" = kénytelenek voltak belátni, hogy nem hogy jobb nem lett, de még rosszabb... (persze, pozi-csinálásként príma volt, a pozik meg kioszthatók a "támogatóknak"). Ugyanez elmondható a KELLO-ról is...
Más változás nem volt... továbbra sincs pénz a működésre, az eszközhiány és a tantervek elavultsága pedig az oktatás színvonalának hatalmas zuhanását eredményezte.
Változtatni kellene, szakmai alapon, node Mo.-on szakembert megkérdezni bármely területen? Na, azt nem!
Hogy 1-1 tanár mit tesz meg, annak milyen eredménye van adott suliban, az egyedi = eredménye is helyi lesz, kevesek számára elérhetően, a többség lehetőségei/eredményei (tanárok és diákok esetében egyaránt) finoman szólva korlátozottak.

Lehet viszonyszámokat és aránypárokat számolgatni, és megállapítani, hogy ezek szerint négyszer jobbak vagyunk, mint az angol (vagy bármelyik).
És lehet az általad is említett abszolút eredményt alapul venni: feleolyan jó.
Én úgy gondolom, hogy az abszolút eredmény az, amivel valamit kezdeni lehet (oktatásügyileg is, meg következményeként majdan a valós életben is), illetve kezdeni kell(ene).
Ezért mondtam azt, hogy a lépcsőzés, meg az összes többi efféle "megoldás" nem megoldás. Más lenne a véleményem, ha tudhatóan átmeneti lenne: pld épül az új tornaterem (meg van rendelve x-y-z eszköz, stb), amíg elkészül-megérkezik, addig is csináljunk valamit, valahogy. Ekkor okés lenne. Mert tapasztalható lenne a szándék a javításra, színvonalemelésre.
De ilyen szándék nincs, a pénz nem az oktatásra (vagy 1-2 más, szintén nagyon fontos dologra) fordítódik, kell másra.. (másnak...).
Így meg nehéz lesz ismét visszakerülni a valamikori színvonal közelébe..
(amúgy a lépcsőző rokon gyereknek lehet, hogy klassz a kondija/vádlija, de vajon neki van lehetősége az iskolában atletizálni, focizni, egyéb sporttal foglalkozni? Mint neked -és nekem- volt anno? Vagy gondoljon arra, hogy a Puskás Akadémia "hallgatóinak" milyen jó?. Tömegsportra nincs pénz, focira van, és még itt is tudunk unortodoxok lenni: a ráfordított pénz az eredményeken nem látszik, ezért még több pénzt kérnek-kapnak..).

borzimorzi 2014.05.23. 15:45:28

@macamuca [IHUN]: Ebben egyetértünk. Éppen ezért kellene azoknak, akik tehetségesek és szorgalmasak, külföldön is megállják a helyüket, aktívabban részt venniük a hazai politikai életben. Minimum annyira, hogy szavazzanak, tájékozódjanak. Az általános apátia az a közeg, ahol a korrupció és a hozzá nem értés ekkorára nő, mint a mai Magyarországon.

Ha jobb kormányzatot akarunk, netán jobb minőségű, tisztességes kormányzati munkát felmutatni képes, új pártokat is, akkor ezt a táptalajt kell megszüntetni. Ez a külföldön levő magyaroknak is érdeke, mert nem mindegy nekik sem, hogy a hátrahagyott családjuk hogyan és, és hogy nekik maguknak lesz-e hová hazamenniük. Ha valaki 40-esként elmegy nyugatra, akkor nyugdíjba vonulásáig már nem fog olyan sok évet dolgozni, hogy ottani viszonyok közt is magasnak számító nyugdíja legyen. Csakis a hazai viszonyok közt fog az ő nyugdíja magasnak számítani. Persze, angol nyugdíjjal milliók választják a portugál és spanyol tengerpartot is, az is opció. Csak ott is hatalmas demográfiai fórral nyomulnak a muszlimok, tehát mire a mai 40-es oda jut, nem biztos, hogy még akkor is olyan békés vidék lesz az, mint ma...

Üdv:
b

Papagály (törölt) 2014.05.23. 19:52:08

@Chang Yai: ez legyen a legnagyobb bosszúságod... :)
volt egyébként tavaly egy problémamegoldást mérő pisa felmérés is, lehet, hogy abban rosszabbul szerepeltek az angolok.

most utánanéztem, de ebben még nagyobb a különbség a két ország között (s még riasztóbb a magyarok lemaradása, még szerbia is megelőz bennünket, pedig aligha hiszem, hogy ott többet költenének oktatásra):
www.oecd.org/berlin/PISA2012-problemloesen-laender-rangliste.pdf

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.05.24. 10:45:27

@junoszty70:
Ok beszélgessünk.
Azt mondod a konkrét tényeket írtad.
Milyen konkrét tény hogy "barátságtalanok az angolok" vagy "ehetetlenek az ételek"?
Rasszizmus az énbennem is van azzal nincs probléma.
Az hogy Nyugat Európa merre halad lehet vitatni. Nagy divat a "hanyatló nyugatól" beszélni.
Ez most a trend.
Erre nem lehet mást, mint az örök klasszikust. Hofit idézni hogy a "nyugat a szakadék szélén áll. Magyarország egy lépéssel előtte"
Ez a nyugat fikázás tipikus savanyú a szőlő esete Magyarországról nézve.
Ha a svédek mondanák az hitelesebb lenne.
Milyen érdekes hogy a nacionalizmus a pátosz a hazaffy turbómagyar szemlélet egy olyan embertől származik aki SIKERTELENÜL próbálta a HAZÁJÁT otthagyni.
Elment Londonba és négy hónap alatt hirtelen rádöbbent hogy

"Széles a Föld, magas az ég,
Mérföldes csizma sem elég.
De egy csepp föld vár mindig rám:
Ez itt az én hazám."

Rendkívül hiteles képet kaphatunk rólad ebből.
Az én véleményem a hazáról:

A haza nem csak őseim földje nem pusztán a táj ahol felnőttem nem csak a nyelv amit beszélek és nem kizárólag az emberek akiket ismerek. A haza nem csak pozitív mindenek fölött álló égi tünemény ami előtt le kell borulni és halálig áldást rebegni hozzá.
A haza ÉLETET ad de egyben életMINŐSÉGET is. Éppen ezért a hazához hozzátartoznak az ország működését befolyásoló emberek is. Ők is a haza részei és pontosan őrajtuk múlik hogy azt az egyszeri megismételhetetlen tyúkszaros életünket milyen minőségben éljük le.
Ez is beletartozik a haza fogalmába. De ne fogjunk mindent rájuk. A magyarspecifikus széthúzásról a hungarikummá lett „dögöljön meg a szomszéd tehene is“ mentalitásról nem a politikusok tehetnek bármennyire is szeretnénk mindent rájuk fogni.
Költők hada énekelte meg szívhezszólóan a haza iránti kötelességünket. Merthogy életünket és vérünket a hazáért feláldozni kötelesség. Tudnának erről mesélni a „hazáért“ elesett katonák Isonzónál és a Don kanyarban.
Igen, megtagadom az idevezető politikát megtagadom a magyar mentalitást az irígységet és a mérhetetlen dölyföt ami mögött semmi valós teljesítmény nincs. Megtagadom a világgal való oktalan szembefordulást és a „mindenki hülye csak mi magyarok vagyunk az okosak“ egyre jobban terjedő gyakorlatát.
Nem vagyok büszke a hazám történelmére mert kudarcok sorozata és iskolapéldája a különutas „semmiből sem tanulunk“ politikának.
Viszont soha nem tagadnám le hogy magyar vagyok. Oda születtem életem legnagyobb részét ott éltem le de az elmúlt 22év elszalasztott lehetőségét soha nem fogom megbocsátani annak az országnak. Megosztott gyűlölködő befelé forduló embereket hozott ez a 22év.
Kinek a bűne? Akik szavaztak vagy akiket megszavaztak? Nem érdekel. A lényegen nem változtat.

Semmiféle hazában és senki emberfiának nem hiszek. A belémnevelt ideológiák nyom nélkül kivesztek belőlem és nem tudok mit kezdeni olyan közhelyekkel hogy nem tartozok sehova meg hogy megtagadom a gyökereimet. Ugyanolyan semmitmondó frázisok ezek mint mikor valaki azt mondja hogy „keresem önmagam“.
Én oda tartozok ahol éppen vagyok a gyökereimre meg nem vagyok büszke akár tetszik ez valakinek akár nem. Amúgy meg nem keresem önmagam mert köszönöm de megvagyok.
Egy munkamániás fasz vagyok aki abban a téves hitben ringatta magát hogyha megtanul egy szakmát amit ráadásul szeret is, abból majd meg tud élni és el tudja tartani a családját ott ahová született.. Tévedtem és ez másnál is előfordult már. Hittem sok mindenben és minden hitemben csalódnom kellett.

Végigjártam az utat miszerint egy megrögzött idealista emberből egy megkeseredett hazáját megtagadó csak és kizárólag az önös érdekeket szem előtt tartó ember lettem. Mikor a vasfüggönyt lebontották azt hittük hogy Magyarország is csatlakozott a szabad világhoz. Ez az egyik legnagyobb tévedés ami a magyar embert érhette. A fizikai határokat valóban lebontották de a lelkekben ugyanúgy ott van a vasfügöny. Ami a magyar nép legnagyobb korlátja ami a szabad világtól jobban elválasztja mint a szögesdrót az a magyar mentalitás. Az a mentalitás aminek része az az elitista szemlélet miszerint a dolgozó ember az kizsákmányolni való rabszolga, az a mentalitás ami a becsületesen előre jutni vagy csak a munkájából megélni akarót minden eszközzel gáncsolja ahol tudja. Ez a mentalitás lesz a magyar nép veszte és ez különbözteti meg minden más néptől.
Én idegen leszek ott de mindenkinek a felmenői idegenek voltak valamikor a hazájuknak nevezett földön.

Generációk múlva mi jelentősége lesz hogy az utódaimnak az ősei a normannokkal vagy a 20-as években kitántorgottakkal, az 56-osokkal vagy a fülkeforradalmárok elől menekülve jött be Angliába?

Én hazát keresek az gyerekeimnek mert ez a jelenlegi nem haza.

Nem lehet haza az ahol másodrendű állampolgár vagyok őseim földjén.

PannonBoy 2014.05.24. 11:52:37

Tetszett az írás, egy jól sikerült tükör a magyaroknak. Néhol kicsit erősen fogalmaz, bár ez szükséges a katarzis eléréséhez.
Inkább az átlagemberelkről szól, mintsem a kivételekről.
A valóság soha nem fekete-fehér.

junoszty70 2014.05.24. 11:59:35

@diggerdriver:
Csak a kíváncsiság hajtott Londonba (ahogy már írtam erről a londoni poszt kommentjében, tudod olimpia stb.).
Néha EL KELL menni, hogy tudjuk mit hagyunk itthon...
Nyugat-Európáról csak annyit: van elég problémájuk,
remélem meg fogják oldani...
(Több jó barátom is él, élt nyugat-európai nagy városban, és bizony elég siralmas képet festettek a közállapotokról, amiről elsősorban az afrikai, ázsiai menekültek? bevándorlók? tehetnek. A kormányok képmutatóak és inkább a homokba dugják a fejüket, minthogy sürgős megoldás keressen és találjanak a gondokra.)
De - ahogy írtam - ez az Ő gondjuk, nekünk is meg van a saját keresztünk.

Sajnállak digger...tényleg megkeseredett ember vagy.
Kívánom neked, hogy megtaláld az életben, ami újra idealistává tesz :-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.05.24. 12:17:40

@junoszty70:
Kösz de nem kell sajnálni.
Idealista már nem leszek de a megkeseredettség nyom nélkül eltűnt.

diggerdriver.blog.hu/

Nyugat Európával kapcsolatban lehet hogy probléma az afrikai menekültek de közel sem akkora mint Magyarországon a néhányszáz éve odamenekült de beilleszkedni azóta is képtelen ázsiai menekültek problémája.

Az angolok sem aggódnak a cigányok miatt te se aggódj a feketék miatt. Megoldják. Itt még van miből.

borzimorzi 2014.05.24. 15:17:18

@diggerdriver: Pontosan. MÉG van miből. Aztán egy idő után a lassú mennyiségi változás minőségi változást okoz. Egy idő után nem ritka esemény lesz az, ami Lee Rigbyvel történt (az elkövető afrikai), vagy ami a birminghami elemista és középiskolás lányokkal, akiket egy zömmel paki muszlimokból álló, bevándorló bűnbanda szexrabszolgának használt. Hanem mindennapos események lesznek. Ha a 3. világ bevándorlói továbbra is özönölnek befelé, és továbbra is olyan bombasztikus demográfiai mutatóik lesznek, mint az utóbbi 20 évben, akkor a tősgyökeres angolok menekülőre fogják fogni. Az olcsó orosz gázzal meg a több millió börtönlakó ingyenmunkaerejével (illetve napi 2 dollárért "szabadon") dolgozókéval működő kínai konkurencia mellett ugyanis már nincsen olyan iparág, amelyik meg tudná fizetni munkabérben a megnövekedett kockázatot. 15-20 év múlva Angliában is az lesz, mint Venezuelában, hogy a felső középosztálybeli gyerekeket fegyveres testőr viszi iskolába. A felső 10-20ezernek a gyerekeinél már évek óta ez van. És egy idő után nincs tovább, a biztonsági kockázatok költségei és életminőség-rontó hatásai elől el kell menekülni.

Félreértés ne essék, nem kívánom, hogy ez legyen! Ez a worst case scenario, amely felé haladnak. 15-20 év múlva a tőke elkezd elvándorolni Angliából. Lengyelország lesz becslésem szerint az első célország, de ha ügyesek leszünk, eljut idáig is.

Ahogy elnézem a UKIP és a BNP lassan növekvő népszerűségét, kb. 2-3 (talán 4) választási ciklus múlva lesznek olyan erősek, hogy kiléptessék az országot az EU-ból. Addigra a 3. világból jött bevándorlók abszolválnak egy újabb népességrobbanást. Plusz az ipari gyártási folyamatok automatizálása is eléri azt a szintet, hogy hatalmasra duzzad a munkanélküliség. Gondolom, te is olvastad pár hónapja, mit mondott erről Bill Gates, és pár napja meg Jeff Bezos. Na, ez az a pillanat, amikor felrobban a pöcegödör, mert beáll az a negatív minőségbeli változás, amelyet a hosszú évtizedek alatt felhalmozott mennyiségi változások alapoztak meg. Hirtelen olyan hatalmas mennyiségű ember fog igényt tartani a (ma még bőkezű) szociális támogatásokra, hogy UK el is fogja veszíteni annak lehetőségét, hogy az EU-ban nettó befizető tagállam lehessen. Ha szerencsénk van a szerencsétlenségben, pont ezen képességének elvesztésével kb. egyidőben fog kilépni az EU-ból. Így nem fogja tudni ránk, a kontinentális Európára ömleszteni a saját területén felszaporított dologtalan csőcseléket.

De addig Kelet- és Közép-Európának ki kell bekkelnie. És addig sem szabad a 3. világot ide beengedni!

Ez a forgatókönyv csak abban az esetben hiúsulhat meg, ha a jelenlegi konfliktusok Afrikában és a Közel-Keleten a genocídiumok szintjéig eszkalálódnak. Mert ebben az esetben a nyugati országoknak az eredetileg a 3. világból importált több millió polgára vissza tud menni ősei honába, lesz nekik hely bőven. Nem véletlenül eszkalálódnak ezek a konfliktusok olyan ütemben és mértékben, ahogyan látjuk... A nyugatnak ez az érdeke. Ugye, nem ítélsz el azért, hogy ehhez már nem drukkolok a nyugatnak? Még akkor se, ha nekünk is ez lenne amúgy az érdekünk, mert ez Dél-Európában is nagymértékben csökkentené a bevándorlási nyomást...

Üdv:
b

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.05.24. 16:02:00

@borzimorzi:
A te víziód körülbelül a 34.-ik amit olvastam.
Mind mind törvényszerűsítik a nyugat hanyatlását és előrevetítik a sátán eljöttét.
Ez már kb 50éve így megy.
Az a trendi hogy megjósoljuk a nyugat halálát. Szoktak valami lufit is emlegetni ami majd kidurran.
Aztán 50év alatt valami iszonyatos fejlődés következett be.
Válságok jönnek mennek, kormányok jönnek mennek aztán a nyugat köszöni jól van.
Angliában a bevándorlók aránya meg sem közelíti azt a 10%-ot ami otthon a cigányok aránya.
Ráadásul a bevándorlók itt nagyobb arányban dolgoznak mint otthon a cigányok.
Én bízom a kapitalizmus önszabályozó erejében hogy megold mindent.

junoszty70 2014.05.24. 16:28:26

@diggerdriver:
Nem vagy te túl idealista?

„Semmiféle hazában és senki emberfiának nem hiszek.”
De bízol a kapitalizmusban...hmmm

„Ez a mentalitás lesz a magyar nép veszte és ez különbözteti meg minden más néptől.”
Hiszel a magyar nép vesztében? Juj kapitány...

Nagyon el vagy tévedve valamerre...

junoszty70 2014.05.24. 16:31:33

@diggerdriver:
Én hiszek a magyar nép erejében...
A nyugatot meg magasról...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.05.24. 16:49:21

@junoszty70:
Az hogy én hiszek vagy nem annak semmi jelentősége.
Miért akarnék rosszat a volt hazámnak?
Az én hitem nélkül is megteszi hogy elsüllyed a népek tengerében.
Tesztek ti azért otthonmaradottak jócskán.
Ha valaki van aki nem tesz érte az pont én vagyok.

Amúgy miben kéne bíznom?
A szocializmusban vagy a kommunizmusban?
Csak kérdezem.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.05.24. 16:51:11

@junoszty70:
Hinni hihetsz. Az imán kívül ott már más nem segít.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.05.24. 16:54:15

@junoszty70:
A magyar nép már bizonyított, nem is egyszer a történelem során.

Hihetsz benne, ha jólesik, de engedd meg nekünk, hogy ne kergessünk reménytelen álmokat, ne vívjunk szélmalomharcot a semmiért.

junoszty70 2014.05.24. 17:07:03

@diggerdriver:
Én úgy látom és érzem, hogy hatalmas változás lesz Európában, hogy mikor, az még kérdéses. Oroszország felől fog érkezni a változás. Míg a nyugat elkényelmesedett, saját gazdagságába beleposványosodott, addig az oroszok kemények maradtak, mint a vídia :-) És ne felejtsük: szinte kimeríthetetlenek a kőolaj és földgáz tartalékaik.
Magyarországról: nem tudom, hogy ti mit láttok odakintről, de azért túlozni nem kell: „Az imán kívül ott már más nem segít.”
Ez hülyeség és butaság! Sok gond van - tudjuk -, de ahogy kövérmadár írta: a magyar nép bizony, hogy sokszor bizonyított a történelem során.
Ezt most is meg fogja tenni! Aki ebben nem hisz, annak tényleg semmi keresnivalója Magyarországon!

junoszty70 2014.05.24. 17:10:00

@Kövérmadár [swe]:
Te magad írtad:
„A magyar nép már bizonyított, nem is egyszer a történelem során.”

Most is bizonyítani fog :-) A történelem mindig ismétli önmagát!

borzimorzi 2014.05.24. 17:55:06

@diggerdriver: Nem olvastál túl figyelmesen, de megbocsátom, mert énvelem is előfordult már hasonló, épp a te szöveged kapcsán. Nos, amit írtam, az a worst case scenario, azaz a legrosszabb eset forgatókönyve, s ezt hangsúlyoztam is.

Kétségtelen, hogy a nyugat eddig minden problémát megoldott, ami az útjába került. Épp csak a nagyon sikeresek néha elkövetik azt a hibát, hogy elbízzák magukat. Pride comes before the fall. Anglia eddigi történelme során nagyon sok és sokféle népet asszimilált. Ebből azt a következtetést vonták le, hogy bárkiket sikerülni fog asszimilálniuk, bármekkora tömegben.

De ez nem igaz. Jelenleg a 3. világ muszlimjai asszimilálják az angolokat. Nézz csak körül Birminghamben, ha nekem nem hiszel! És mivel az ő demográfiájuk sokkal-sokkal jobb, mint a tősgyökeres briteké, sikerre vannak ítélve. Ne felejtsük el, hogy Angliának "csak" 500 év gyakorlata van a mások asszimilálásában. De az iszlámnak meg 1400 évi gyakorlata van ugyanebben! Ha valamibe beletörhet a nyugat bicskája, az az iszlám. A muszlimokat még soha, sehol, senki nem asszimilálta nagy tömegben. Mindenütt ők kerültek felül, ahol nagy számban megjelentek, és 1-2 generáció alatt kiirtottak maguk körül minden más civilizácits és kultúrát. 150 év alatt a Hódoltságban is elérték ezt. Nem rajtunk múlott, hogy Savoyai Jenő külső erővel végül kiverte őket Zentánál.

Nem kívánom, hogy így legyen, de nagy a valószínűsége, sajnos.

Mondjuk, rátok nézve nincsen jelentősége, ti csak dolgoztok, gyűjtögettek, aztán majd meglátjátok, merre tovább. Minden tiszteletem, éljetek boldogan!

(Csak ne köpködjetek visszafelé, ha kérhetem. Nem szép.)

Üdv:
b

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.05.24. 18:05:47

@junoszty70:
A hit szép dolog, de én a realitások embere vagyok... ;)
Magyarország nem tudja azt az életszínvonalat biztosítani az átlagember számára, amit egy gazdagabb ország.

Próbálkozni lehet, hinni is benne, de az ember élete rövid, én biztosan nem fogom egy talánra pazarolni. Inkább építek egy már jól működő országot a szürkeállományommal és szorgalmammal.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.05.24. 18:11:03

@borzimorzi:
"(Csak ne köpködjetek visszafelé, ha kérhetem. Nem szép.)"

Ez egy érdekes kérdés... valóban nem szép dolog.
De hányan és nányszor köpködtek már unánunk? Hányan és hányszor köpködtek már a "nyugtra"? Hányan és hányszor a zsidókra?
Nos?

Mert ha a magyar ember elmondhatja a zsidókat, szlovákokat, románokat, "a nyugatot", az amerikaiakat, a kivándorlókat bárminek, akkor bizony én is (mint kivándorló) elmondhatom a magyarokat bárminek.

Ez így korrekt, nem?

A muszlimos dologban igazad van. Remélem, hogy én már nem fogom ezt megélni, ha mégis, akkor veszek egy házat az erdőben + egy vadászpuskát és megvédem magam a képzeld barátjuk ellen...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.05.24. 19:31:12

@borzimorzi:
Régóta mondom hogy modern vallásháború folyik.
A történelem folyamán hol a kereszténység hol a muszlimok kerültek felül.
Most a muszlimoknak áll a zászló.
Volt ez fordítva is mikor a mórokat kiűzték Spanyolországból.
Most visszaszivárognak.
Komoly probléma elismerem.
Nem tudom mi lesz a végkifejlet.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.05.24. 19:36:01

@junoszty70:
Ok. Most felteszem a szokásos végtelenül tisztességtelen kérdésemet.
Milyen pozitívumot tudsz felsorolni az utóbbi 20évből?
Milyen jövőképet tudsz mondani a mai fiataloknak?
Mivel biztatnád a kivándorolni akarókat hogy maradjanak?
Mondjál pozitívumokat a jó irányba haladásról.
Mi az ami jó irányba mutat?
Győzzél meg engem mint szakmunkást hogy otthon lenne a helyem.

tanato 2014.05.24. 19:57:53

@borzimorzi: Ne felejtsd el hogy hogy az iszlám Oroszországot is be fogja darálni,ott is egyre több a muzulmán és gyorsabban szaporodnak mint az oroszok.Nekik Oroszország is nyugat,legyőzendő ellenséges gyaur állam,már Szulejmán is sokat háborúzott az oroszokkal.Ne felejtsd el a volgográdi,moszkvai stb. muzulmán tömeggyilkos terrortámadásokat.Ezt csak azért írom le mert sokan gondolják hogy mindkettő a Nyugat gyengítésén fáradozik,szövetségesek.Szó nincs róla,az oroszok meg a muzulmánok irtják egymást.Lásd pl csecsen háború.

tanato 2014.05.24. 20:01:54

@junoszty70: Aki Putyintól vagy Oroszországtól várja Magyarország sorsának jobbra fordulását,az egész egyszerűen nem evilágon él és teljesen elfelejtett mindent a történelemből.1849,1944,1956,.
Én már 30 évesen értem meg a rendszerváltozást,felnőttként éltem már a szovjet megszállás alatt is.Tudom mit beszélek.

junoszty70 2014.05.24. 20:48:50

@Kövérmadár [swe]:
Persze, szíved joga, hogy mit és mire „pazarolsz”!

borzimorzi 2014.05.24. 20:51:23

@Kövérmadár [swe]: Nézd, én leszek az utolsó, aki bárkitől is elvitatja azt a jogát, hogy szabadon kifejtse a véleményét bárkiről és bármiről, ha mégoly negatív is az a vélemény.

Amiért mégis azt gondolom, hogy nem kéne Magyarországról túl negatív véleményeket szellőztetnünk (Itthonról se!), annak okai az illem, a morál és a jól felfogott önérdek területén leledzenek.

Illem tekintetében egyszerű a képlet. Nem illik rosszat mondani arról, akitől kaptunk, mégpedig sokat. Bármikor is születtél a II. VH óta eltelt idő során, biztos, hogy megfelelő és korszerű egészségügyi ellátásban részesültél, megkaptad a védőoltásokat, és vitaminokban, kalóriában sem szűkölködtél. Összehasonlításul megemlítem, hogy ehhez képest Angliában még az ötvenes évek első felében is jegyrendszer volt. Nemcsak a textíliákra, de a szénre és a legalapvetőbb élelmiszerekre is. És ezrével voltak az angolkóros gyerekek, mikor itthon már nagy ritkaságnak számított ez a betegség... Bölcsitől-ovitól kezdve az általános és középfokú oktatás ingyenes volt számodra, s ha egyetemre vagy főiskolára mentél, az is. Tudom, a mostani Pisa-eredményeink siralmasak, de az 1970-es és '80-es években még az élvonalban voltunk. Te még abból a közoktatásból részesültél, ha jól sejtem. Ha bármikor könyvet vettél 1990 előtt, messze olcsóbban tehetted, mint a nyugati vásárlók, mert dotálva volt. Nem keveset kaptál tehát ettől a nemzettől. Nem irigyli tőled senki és nem kell utólagosan megfizetned sem, de ettől még tény. Nem erkölcsös és nem is illendő a jótéteményekről mélyen hallgatni, és csak a rosszat hangsúlyozni.

Az önérdek is belejátszik a dologba, nem tagadom, két szempontból is. Tudod, amikor valakit állásinterjún a korábbi munkahelyeiről és főnökeiről kérdeznek, akkor nem arra kíváncsiak, hogy azok milyenek voltak. Hanem a felvételiző személyiségére. Ha szennyes lelkű, sértődött hólyag, akkor el fogja mondani a régi főnökeit mindennek. Ebből a felvételiztető megérti, hogy ha most felveszik, de később bármi miatt meg fognak válni ettől az embertől, akkor róluk is le fogja szedni a keresztvizet. Ha az angoloknak (vagy te a svédeknek, ha ott vagy) szidod Magyarországot és a magyarokat, nekik ez azt fogja jelenteni, hogy ha majd tőlük is továbbállsz, róluk is kedvezőtlenül fogsz nyilatkozni...

A másik önérdeked az, hogy soha nem tudhatod, nem fogsz-e még rászorulni a szülőhazádra. Nem kívánom hogy így legyen, de láttam rá példát. Láttam magyar kórházban olyan ámerikás hazánkfiát, akiről tudtuk, hogy ahányszor csak hazajött vakációzni, mindig tele szájjal szidta Magyarországot és a magyarokat, hogy itt minden milyen ócska, bezzeg Amerikában. Aztán amikor már 160 kilós volt és diabéteszes, megmondták neki az amerikai kórházban, hogy a biztosítása nem fedezi a gyógykezelését, és amúgy sem műtenék meg, amíg le nem fogy. Egyből jó volt neki Magyarország! Hazajött a mi nyakunkra, és a mi pénzünkön kezeltette és műttette meg magát. Azóta már lehet, újra Amerikában szidalmaz minket.

Ha szorul majd a hurok, és nagyon sok lesz a rászoruló, nem lehet kizárni, hogy turbófokozatba kapcsol az a hiszti, amit Cameron már elkezdett a külföldi munkavállalók ellen, akik kb. "elveszik a munkát tőlünk, angoloktól". Most még nem engedik ezt a hangnemet elharapódzni. Most még úriemberek veletek.

Csak tudod, az angolok valójában nem úriemberek, legfeljebb a felszínen, és amíg túl sokba nem kerül. Amikor nagy a baj, amikor sok pénzük, netán az életük múlik rajta, akkor pontosan olyan gazemberek, mint a nácik. Olvasgass a búr háborúról, és megtudod. Churchill is írt róla. Amíg kiegyenlített erőviszonyok mellett úgy érezték, megverhetik a búrokat, úriemberek voltak. Amikor a búrok bekeményítettek és az angolok vesztésre álltak, akkor felfedezték a koncentrációs tábor intézményét, és a búrokat oda terelték be. Asszonyok, kisgyerekek, öregek rendes víz és élelem nélkül. Hullottak, mint a legyek. :-(((

Ha az a forgatókönyv valósul meg, amelyről mindketten reméljük, hogy nem fog, akkor bizony nem lehet kizárni, hogy nem fogtok Angliától nyugdíjat kapni. (A svédektől még mindig inkább fogtok kapni...) Mivel kicsi csoport vagytok, a politikai érdekérvényesítő képességetek csekély. Nem rajtatok múlik, ki lesz az angol miniszterelnök, na. Viszont a segélyekre rágyógyult, munkakerülő (Bármilyen színű!) és nagy létszámú fiatalságon nagyon is múlik! És ha - Ne adja Isten! - választani kell majd, hogy nektek fizessenek nyugdíjat, vagy a társadalmi béke megőrzése érdekében a dühös, munkanélküli, de dolgozni se nagyon akaró fiatalok tízmillióinak tömjék be a száját, akkor esélyetek se lesz. Csak nézd meg a 2011-es angliai zavargások képeit és képzeld el, mi lesz, ha ez a fosztogató, gyújtogató csőcselék létszámában 30-40-szeresére felszaporodik!

Nagyon tanulságos az, hogy hogyan bántak az angolok a 303-as repülőszázad pilótáival a II. VH után. Itt a film, nyelvtanulásra is kiváló, mert álomszép a narrátor angolsága:
www.youtube.com/watch?v=ptijNcDanVw

Üdv:
b

junoszty70 2014.05.24. 21:01:54

@diggerdriver:
Mivel grafikus vagyok, ezért ezekre a kérdésekre én nem tudom a választ.
Talán az „okos” politikusainknak kellene feltenned. :-)
Viszont annyit tudok - ezek tények -, hogy itt Nyugat-Dunántúlon egyre nagyobb hiány mutatkozik a jó szakmunkásokból.
Nyomdaipar: több nyomda keres jó gépmestert - egy gépmester akár 350 ezer nettót is keres -, de nincs! Egy barátom gépipari cége hónapok óta keres CNC-eszterga gépre szakembert nagyon jó fizetésért, de nincs! Még sorolhatnám...
Természetesen ez annak is köszönhető, hogy sok jó szakember elment dolgozni nyugatra.
Persze ez most, amit írtam, Nyugat-Dunántúlra vonatkozik, az ország keleti, észak-keleti részében nem ilyen jó a helyzet tudtommal.
A mi városunkban közel sem ökölbe szorított képpel járkálnak az embernek... munkanélküli igazából csak az, aki lusta, vagy az állambácsitól várja a segélyt. Bűnözés szinte elhanyagolható, ami van az elsősorban csak a cigányságnak „köszönhető”.
Nekem az az érzésem, hogy valami elindult Magyarországon, valami jó!
(Tényleg csak zárólejben jegyzem meg, hogy a mi vidékünkre nagyon sok osztrák, német, holland, belga költözik. Vajon miért is?
Elmenekülnek a hazájukból?
Egyrészt az olcsóbb élet miatt, másrészt nálunk nem botlanak lépten-nyomon mindenféle nációba.)

junoszty70 2014.05.24. 21:08:06

@borzimorzi:
Nagyjából egyetértek veled! Az előző kommentjeidben - valószínűleg -, teljesen hitelesen festetted le Európa jövőjét.

Idén is több százezer afrikai menekülttel számolhatnak Nyugat-Európában..
Az előrejelzések szerint Nigéria lakossága, a mostani becsült 200 millióról, 10-15 év alatt 300 millió lesz. Ebből a 300 millió niggerből legalább 100 millió Európába vágyik. Vajon mit csinálnak velük?

junoszty70 2014.05.24. 21:10:19

@tanato:
Egy szóval sem írtam, hogy az oroszoktól várnám Magyarország felemelkedését. Csak Európa jövőjéről gondoltam azt, hogy bizony ott van és ott lesz az oroszok keze mindenhol egyre mélyebben.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.05.24. 21:45:07

@junoszty70:
Kitértél a kérdések elől.
Tedd vonzóvá Magyarországot.
Nehézgépkezelő vagyok. Itt keresek netto 700ezeret.
Mond meg hogy mivel tudsz bíztatni?
Pátosz hazaffyas duma nem kell.
KONKRÉTUM kell.
Intézkedések törvények minden ami élhetővé teszi az országot.
Mi az ami elindult? Mi az ami jó?

borzimorzi 2014.05.25. 08:16:27

@diggerdriver: Bocs, a 20 óra 51-est neked szántam, csak mellément a katt.

Ezekre a kérdésekre, amelyeket itt tettél fel, nem lehet válaszolni. Mission impossible. Ha el is indul valami, évek múlva fog látszani, hogy mi az és merre megy.

Magyarország nem tud abszolút értékben és minden más országhoz képest vonzó lenni, mert olyan talán csak Svájc lehet. De Magyarországnak is módjában áll relatíve vonzónak lenni. Nem tudom kizárni, hogy ha a jelenlegi "fityisz-maszop-jobbant secko jedno, mind idióta" polelit tovább regnál, akkor csak úgy tudunk relatíve vonzóbbak lenni, ha mindenki más visszaesik. Az állampapírjainkat is emiatt lehet még egyáltalán eladni.

Ahogy mondtam, ha 10 évig ott dolgozol, ennyit keresel és 20%-át félreteszed, akkor 10 év után lesz egy kis vagyonkád, amivel ott ugyan még csak egy kis muki vagy, de itthon menő lehetsz. Nem kell hazajönnöd, ha fut a szekér. De erre nincsen garancia. Sőt, ha fut is a szekér, mert ahol őrült bevándorlás van, ott állandóan lakóépületeket kell építeni, nem biztos, hogy a biztonsági jellemzők állandósulnak a mai szinten. Nem akarok durva lenni, de egyszer kergeti meg a szomszédasszonyodat egy olyan macsetés néger, mint aki Lee Rigbyt felkoncolta, és te is meg fogod gondolni, hogy a továbbiakban kiteszed-e ennek a családodat.

A pro és kontra érvek dinamikusan változnak, erősödnek és gyengülnek.

Plusz a mohóság. Ismerek orvos házaspárt, akik 10+ éve élnek Angliában. Mára mindketten vezetők, az asszony csoportvezető, a férfi osztályvezető főorvos. És bár gyerekek is vannak, meg lakást is kell bérelni, azért éves szinten 20-30 millió forintot félre tudnak tenni. Eleinte csak az volt a cél, hogy vegyenek itthon házat meg nyaralót, s majd hazajönnek. Mostanra elkapta őket a gépszíj. Már minimum Oxfordba akarják járatni mindegyik gyereküket, és nem a Balcsin akarnak nyaralót, hanem Marbellán. Stb.

Tudod, "gyarló az ember..."

Ami ebből engem főképpen érdekel, az az a szomorú tény, hogy mindegyik gyerekük elvész a magyarság számára. Már jobban tudnak angolul, mint magyarul. A magyarról azt képzelik, az valami primitív izé, amelyik csak arra jó, hogy anyu magyarul főzicskéljen valamit. Az, hogy tudományt, üzletet stb.-t lehet magyarul is művelni, az elképzelhetetlen a számukra. Az egyik közgazdász akar lenni, de magyarul olyan alapfogalmakat nem ismer, mint mérleg, versenyelőny, szervezeti felépítés, vezérigazgató, árbevétel. :-(((

Pedig ezek nem hülyék! Nagyon is intelligens gyerekek, sőt. S ha ez így megy tovább, hogy kimegy a java, akkor a nemzet színe-javának magva szakad. :-(((( Na, ez az, ami évszázadokra is visszavethet minket.

Üdv:
b

DieNanny CH 2014.05.25. 08:59:39

@borzimorzi:

Csak ezt emelem ki a kommentedből:
"bizony nem lehet kizárni, hogy nem fogtok Angliától nyugdíjat kapni."

Már miért ne? 5 év múlva állampolgár lehet, 15 év múlva, mikor nyugdíjba megy - vagy bármikor - egyenlő jogai lesznek bármelyik másik állampolgárral. Senkit nem fog érdekelni, hogy hány éve az.
Tudod, hogy én már most tudom, hogy Mo-tól nem fogok nyugdíjat kapni? Úgy 25 év múlva? Pedig ott születtem, meg minden ősöm is. Akkor meg mi a különbség?

DieNanny CH 2014.05.25. 09:02:49

@borzimorzi:

"az a szomorú tény, hogy mindegyik gyerekük elvész a magyarság számára."

Miért csak felnőttként van szükség a magyar gyerekekre? Miért nem becsülik meg őket gyerekként? Miért zsúfolják őket 28-30 fős óvodai csoportokba, a túlhajszolt óvónők keze alá? Miért kapnak moslékot enni? Miért kell 15 kilós iskolatáskával naponta megbirkózniuk?
Erre válaszolj.
Az az orvos házaspár meg jól teszi, amit tesz.

tanato 2014.05.25. 09:16:31

@borzimorzi: Orvosházaspárt Angliában én is ismerek egypárat/innen menőt persze/.Sajnos pont az eü.az a terület ahol a legmarkánsabbak a jövedelmi különbségek a kinti és az itthoni közt.Egy informatikai vagy műszaki diplomásnál is nagyok de arányaiban kisebbek.A gyerekek meg nyilván a befogadó államot fogják a magukévá vallani és ahogy az idő múlik a magyar nyelv ismerete meg kopni fog náluk.Ez a Magyarországon élő külföldieknél is így van,persze a magyar nyelv javára.
Azt meg hogy miért mindig az eü./meg az oktatásügy/kapja meg mindig csak a maradékát az elosztható közpénzeknek azt a mindenkori vezetéstől lehet/ne/ számon kérni.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.05.25. 09:41:34

@junoszty70:
Mennyi lenne az a nagyon jo CNCs fizetes? :)

@borzimorzi:
Annyi kiegeszitest tennek, hogy 2 ev mulva allampolgar leszek. Utana a magyartol meg is fogok valni.
Innentol, a torveny elott, azonos jogaim lesznek, mint a svedeknek.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.05.25. 09:45:11

@borzimorzi:
Tetszettek volna elobb gondolkozni es elheto korulmenyeket biztositani.
89 elott nem kellett, be voltunk zarva... ma mar nem vagyunk, 3 ora alatt barhol uj eletet kezdhetunk az EUban.

Amig Mo nem virit valamit, nem fog kedvet csinalni a magyarkodashoz. Ez a helyzet.

junoszty70 2014.05.25. 11:16:28

@diggerdriver:
Ahogy látom a kommenteket, mi nagyon nem egy malomban őrlünk.
Én hiszek Magyarországban, ti pedig valami másban. De nincs is ezzel semmi baj :-)
Valamit azért nem értek.
Én a párommal nem csak Angliában éltünk pár hónapot, de Spanyolországban és Görögországban is. (Szeretünk megismerni más országokat, embereket, saját szemmel megtapasztalni, megélni, hogy milyen is az ottani élet, nem pedig csak turistaként.)
Érdekes módon, kizárólag csak Angliában éreztem - a kint élő magyaroktól - azt a Magyarország felé zúduló sértődöttséget, rosszindulatúságot, gúnyt, lenézést. A másik két országban élő magyarok szeretettel és nosztalgiával gondoltak és beszéltek a szülőhazájukról. Vajon miért is?
A legtöbb Angliában élő magyar úgy beszél, hogy nem is szeret hazalátogatni, Magyarországot már nem tekinti a hazájának stb, stb...
Gyerekek! Akkor nem kell Magyarországgal foglalkozni!
Foglalkozzatok Nagy-Britanniával és a drágalátos királynőtökkel, vagy amivel akartok! (Legyetek büszkék Anglia történelmére!)
Nem kell leköpdösni saját szüleitek, nagyszüleitek, őseitek hazáját!
Nekik még a hazájuk volt, nektek már NEM!
Érezzétek jól magatokat és végre dobjátok már le a magatokkal hurcolt gyűlöletet! Sokkal könnyebb lesz minden :-)

tanato 2014.05.25. 11:51:04

@junoszty70: Még,jó az angliaiak elsősorban életszínvonaluk javítása miatt vannak ott,a két említett mediterrán államba viszont döntően házasság révén./vagy kalandvágyból/
Ég és föld a két csoport szülőhazához való viszonya,az első csoport anyagi kényszerből van ott,a rosszabb magyar viszonyok miatt

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.05.25. 12:51:19

@junoszty70:
Elképesztő az amiről beszélsz.
A lőtéri kutya sem foglalkozik Magyarországgal.
TE hangsúlyoznám TE írtál ide egy végtelenül elfogult csak negatívumokról szóló angolokat gyalázó Londonra fröcsögő posztot.
Eszem ágában sem lett volna Budapestről írni.
Nade nehogymá...
Amit szabad Jupiternek...?
Lófasztmama.
Itt a válasz és ez NEKED visszafelé köpködés aki bejárta európát és mindenhol sikertelen volt de azért megmagyarázza azzal néhány átlátszó közhellyel hogy "nem jött össze mert ott dolgozni is kellett volna így visszajöttem ide ahol el lehet halászgatni a zavarosban".
Mindezek után engem vádolsz hazafelé köpködéssel.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.05.25. 12:59:52

@borzimorzi:
Tudod amikor összekerülök @junoszty70: -hoz hasonló turbómagyarokkal akkor mindig előveszem ezt a végtelenül tisztességtelen kártyát és kijátszom.
Aztán itt a meccs el is dőlt.
Mert nincs rá válasz.
Amióta itt vagyok rengeteg helyen dolgoztam Londonban rengeteg nagy építőipari cégnek.
Az építőiparban a bevándorlók aránya 80-90%.
Ennek az aránynak 80%-a Kelet Európai.
Mindig megkérdem minden kollégám hogy csak ideiglenesen van itt vagy végleg.
A Kelet Európaiak szinte kivétel nélkül haza akarnak menni és azt mondták csak pénzt gyűjteni vannak itt.
A magyar ebben is kivétel.
Az a kivétel aki haza akar menni. Szinte senki.
A magyar röghöz kötött nép. Nehezen mozdul. VISSZAFELÉ is.

junoszty70 2014.05.25. 13:12:35

@diggerdriver:
Erről beszélek. Düh és még egyszer düh.
Ha esetleg még egyszer elolvasnád a londoni írást, akkor láthatnád, hogy nem csak a negatívumokat írtam le.
Idézem: „természetesen azoknak, akik megfelelő szak- és nyelvtudással rendelkeznek, teljesen más az élete Londonban. Nekik akár Anglia lehet a tejjel-mézzel folyó kánaán...”
A többi, amit a költségekről írtam az hellyel-közzel igaz.
Az írásomat annak a sok embernek szántam, akik azt hiszik, hogy a kerítés kolbászból van Angliában, tudják meg pontosan, hogy mi vár rájuk az első években és ezzel a tudással felvértezve vágjanak bele az útnak.
Ahogy írtam, mi elsősorban csak és kizárólag az ismeretszerzés (+ nyelvgyakorlás) miatt jártunk más országokban. Most sem kizárt, hogy eltöltünk majd pár évet valahol máshol... nem vagyunk röghöz kötöttek.
Nekem az nem SIKER, hogy egy dohos londoni szobában élek, míg másoknak igen. De engem - mármint a siker -, nem igazán érdekel. Éljük az életünket és megpróbáljuk jól érezni magunkat!
Jah és borzimorzi: nem vagyok turbomagyar :-)
Lőtéri kutya? Hmmm... akkor miért van tele a facebook Angliában élő magyarok gyalázkodásával? Vagy itt a határátkelőn?

junoszty70 2014.05.25. 13:14:00

De már unom az eszmecserénket... unalmas és görcsös.
További szép életet kívánok nektek, bárhol is fogtok élni a jövőben!

Taxomükke (UK) 2014.05.25. 13:16:00

@Zoole[uk]: Köszi, tudom, mi a bed and breakfast. Előbb tudtam, mint te. :O
A viccet félretéve, erre gondoltam: airbnb.com.

takarék-láng 2014.05.29. 01:23:56

@diggerdriver: kb 25% hulyeseg, amit irsz. DE az az 50% full hulyeseg.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása