oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. február 17. 06:55,  Lépésről lépésre az álmaim felé 433 komment

2014. február 17. 06:55 Határátkelő

Lépésről lépésre az álmaim felé

Mindig van valamilyen sajátos hangulata azoknak az írásoknak, amelyek nem sokkal azután születnek, hogy valaki megérkezett az adott városba. Érdekesek az első benyomások, pillanatnyi hangulatok. Alighanem így lehet jellemezni Nóri írását is, aki egyébként már írt korábban ausztriai kalandjairól. (Amit ide kattintva elolvashattok.) A képekért külön köszönet a szerzőnek. 

óriáskerék.jpg

„Csak ámulok és bámulok. Megérkeztem a VÁROSBA. A művészetek, az üzlet, a filmek, a foci, a tenisz, a parkok, a világsztárok, és a kulináris élvezetek otthonába. Ahol megpróbálom átlagos napjaimat élni. Lépésről lépésre haladok az álmaim felé.

Olvashattak már tőlem három posztot egy másik országból. Előre szólok, hogy hasonlóan az előzőekhez, most sem tipikus történetet írok. Nem statisztikázok, nem következtek, egyszerűen elmondom, amit tapasztaltam. (Nem kötelező egyetérteni.)

Most Angliába tévedtem, ide hozott a sors. A külföldre költözés egyik legfontosabb alappillére, hogy elindulunk valamerre. Nos, az első lépések egyikét megtettem, hiszen itt vagyok LONDONBAN! Egy olyan fantasztikus városban, ahol tényleg lehet érvényesülni bárkinek. Ha nem adja fel.

Sok a nehézség itt is. A híres angol bürokrácia senki dolgát nem könnyíti meg. Először is, a bankszámlanyitás nem megy csak úgy. Munkáltatóigazolással, vagy névre szóló levéllel nyitnak. Szigorú szabályok szerint dolgoznak.

NINo szám elengedhetetlen kelléke a munkavállalásnak, de ez viszonylag gyorsan megszerezhető. Nagyjából egy hónap leforgása alatt. Egyetlen tanácsom van: BESZÉLJ ANGOLUL! Hogy vagy? Honnan jöttél? Mikor érkeztél? Mennyi időt maradsz? Mik a terveid? Hogy képzeled el a jövőd?

Munkahelynél: Miért akarsz itt dolgozni? Mik az erényeid? Hol dolgoztál eddig? Mennyi ideig? Van referenciád? - alapvető kérdések tudd rá a választ!

Lenne még egy javaslatom, angol oldalakon keress munkát már otthon, angol címszóval. A legtöbb multinak saját karrieroldala van, elég jól kitalált rendszerrel, ne sajnáld rá az időt, töltsd ki előre, használd ki az online lehetőségeket.

A másik dolog az önéletrajz. Sem kép, sem születési idő, sem nemzetiség nem kell bele. Ugyanis itt már feljelentheted azt, aki a korod, a hovatartozásod vagy a kinézeted miatt nem vesz fel…

A város: London

Varázslatos itt minden, mini New York a City-ben, ahol a felhőkarcolók vannak. Piacok, kínai negyedek, pici taxik, jó, átlátható tömegközlekedés. Vonat is jár városon belül. Szerencsére elég gyors.

Valami van ebben a fővárosban, ami a többiből hiányzik. Nem tudom miért, de lenyűgöz. Olyan érzésem támadt mintha hónapokon keresztül csak nyaralnék. Aki járt már itt, talán megért. Bár sok függ a környéktől is.

látkép.jpg

Vannak nem népszerű túlzsúfolt részek. Észak teljesen más, mint a déli rész. Dél emberbarátibb, tisztább. Nekem ebből a szempontból mázlim van, hiszen délen élek. Méghozzá elég gazdag részen van a szállásom. Wimbledonban. Talán senkinek nem kell bemutatni, a wimbledoni tenisztorna otthonát. Itt zajlik minden nyár elején az egyik legrangosabb teniszverseny.

Tehát a környék, barátságos, zöldövezetes, olyan, mint egy kis falu. Sok a családos ember is, ezért játszóterek is találhatóak szép számban. Igen ám, de mit ér az egész, ha az ember nem talál munkát? Mert az bizony itt is előfordulhat.

Akármennyire is sok a lehetőség, ha nincs nyelvtudás, minden dupla olyan nehéz. Én alapokkal jöttem ki, hogy majd itt megtanulok. Sokat lehet fejlődni anyanyelvi környezetben, de ehhez szerencse is kell.

Rengeteg ügynökség van, első körben rajtuk keresztül a legegyszerűbb munkát találni. Bár tapasztaltam, hogy aki meg sem szólal, elküldik, hogy tanuljon meg angolul, aztán menjen vissza.

Az ügynökség megteheti, hogy minden nap máshova küld, vagy egy héten csak két napot dolgoztat. Ezért elég bizonytalan. A fix munkahely már nem olyan könnyen elérhető, de nem lehetetlen.

Úgy érzem sok minden vár még rám, ebben a városban. Mindennap látok valami újat, minden nap tanulok, eközben meg élem a hétköznapi életemet angolok és a világ megannyi nemzetisége közt. Rengeteg bevándorló tengeti itt az életét. Köztük én is. Ami egyrészt nem adhatna okot panaszra, másrészt mégis ad.

Az amúgy sem túl könnyű januári időszakban próbálok munkát keresni, megfogadtam, hogy a héten találok is.(Így gondoltam január első hetében. Nem találtam.)

Menni kell kitartóan

Az év még csak most kezdődött el, de tele van meglepetésekkel, élményekkel, kalanddal. Ezek nélkül elég unalmas lenne. De nem bánom meg, hogy belevágtam, már most úgy érzem nagyon is jól tettem, hogy itt vagyok.

Bár az elindulás nem könnyű, de senkinek sem az, sehol. Sem Ausztriában, sem Németországban, sem bárhol Európában, vagy Európán kívül. Viszont, aki nem vándorolt ki, nem dolgozott külhonban, az elképzelni sem tudja mennyivel másabb az élet a világban.

Mindenhol küzdeni kell, mindenhol van előrelépési lehetőség, a kérdés ki merre akar haladni. Határozottan haladok a célom felé, mert teszek érte. Akinek szintén ez a célja, az bátran vágjon bele, de ne mások miatt, hanem csak is a saját érdekében, és mindenképpen megfelelő mennyiségű kezdőtőkével.

Heti pár napos állásokat lehet találni, az nekem is sikerült. De az kevés a megélhetéshez, és a spóroláshoz. Az önéletrajzokat már egyre kevesebb helyen veszik el. Lehet, hogy 30-ból 29-szer elküldnek, de ott van az az egy, aki igent mond és felvesz.

Menni kell kitartóan. Aki pár hét után feladná, az el se induljon, csak pénzt dob ki az ablakon. Az első három hónap csak az új hely megszokásáról szól, ismerkedésről az ismeretlennel. Hiszen sok szokás teljesen más.

Tower Bridge.jpg

Például itt a gyalogosok nem ismerik a jelzőlámpa színeket. Mennek, ha tehetik, összevissza. A biciklisek szintén veszélyesek tudnak lenni. Az autósok nem ismerik az indexet, dudálnak, ha kell, ha nem. A buszokat leinteni kell. Szóval fel kell venni egy teljesen más ritmust, mint amihez az ember otthon hozzászokott.

Szidhatjuk a hazánkat, ócsárolhatjuk, ahonnan származunk, de mégis minek? Tulajdonképpen az angolokhoz képest a magyar gyalogosok példaértékűek. Nem rohangálnak kedvük szerint. Van agresszív sofőr, de többnyire ő is indexel. Itt viszont nem.

Miért jó az nekünk, ha rosszat mondunk arról a helyről, ami egykor a kenyerünket adta? Nem tudom rá a választ. Mindenki el tudja dönteni a saját válaszát. Lehetséges, hogy ettől könnyebb a távolság feldolgozása? Ettől jobban érezzük magunkat?

Hiszek abban, hogy okkal születünk oda ahova. Meg lehet kövezni, lehet vádaskodni, azért mert szeretem a HAZÁM! De soha nem fogom letagadni. Magyarország párti vagyok, és az is maradok.

Bár imádok utazni, imádom felfedezni a szebbnél szebb tájakat, és nem akarok szűklátókörű maradni. Mégis azt mondom, nem a pénz az, ami kielégít. Sokkal inkább az emberek kedvessége, a mosolygósság, a segítőkészség.

Az, hogy megnyugtató érzés itt sétálni az utcán, nincsenek félelmeim. Egy nagyváros, mégis biztonságot nyújt. Az elmúlt egy hónapban ügynökségek, cégek sokaságát kerestem fel, nem túl kiemelkedő eredménnyel. E-mailek tömkelegével próbálkozom. Hátha! A reményt nem adom fel. Hogy is tehetném?

Egy világváros kellős közepén élek egy kis „faluban". Aki el akar indulni, induljon, csak kellő elszántsággal. Komoly célt kitűzve. Én eljöttem, hogy majd hazatérhessek. Fontos a tapasztalat és a használható nyelvtudás. Életszerűen tanuljatok, elsősorban azt, ami érdekel.

Ha már elkommunikáltok, gond egy szál se. De nulla nyelvtudással senkit se buzdítanék arra, hogy belevágjon. Viszont arra igen, hogy ne felejtsük el sosem, honnan indultunk. Ragaszkodni kell a gyökerekhez, mert hozzájárult a jelenünkhöz.”

Aki szeretne még olvasni Nóri kalandjairól, az megteheti a blogján

A kommentelési szabályokról ide kattintva olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: London Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr265817691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SzZoole 2014.02.17. 22:34:35

@diggerdriver: miert nem hasznaltal egy JCB-t vagy egy caterpillart,azzal biztos sikerult volna rogziteni:))))

Latcho Rom 2014.02.17. 22:34:47

@Zoole[uk]: kepeket zolika, kepeket :)

2014.02.17. 22:36:12

@Whave: Ó értem, a hivatalos felügyelet. :) Nekünk a múltkor amikor Bp-en voltunk tudtunkra adták egyes autósok hogy hülyék vagyunk amiért a zebrára merünk lépni (nem lámpával jelzett). Ezért valóban, önfegyelmezésről is van szó, a testi épséged érdekében.

@blackhair-lady: Nem, egyedül az én saram, nem volt időm a hozzászólásokat elolvasni. Komolyan nem akartam irni a posztról.

@shakti_rom: Ezt én is igy tapasztaltam, de ahogy elnézem a Ken Loach filmeket, és ha van azoknak valóság alapja, akkor Charlie-t is meg tudom érteni.

Mrs. Clayton 2014.02.17. 22:36:45

@tildy[UK]: az A4-es lapra a hivatal irja h NINo

SzZoole 2014.02.17. 22:37:35

@shakti_rom: ma este kacsa zsiros kenyeret vacsoraztam lila hagymaval es paradicsomal,e vot man jo:))))

2014.02.17. 22:39:26

@Jess G: Hali, de jó téged is errefelé látni. :)

2014.02.17. 22:39:34

@diggerdriver: par hete, de lehet, hogy par honapja raneztem arra a bizonyos Homarra. Volt egy nick, talan Hagymamama vagy Hagymamamma neven. Termeszetesen a "he who cannot be named"-et figurazta ki. Nagyon szorakoztato volt. Nem orulnek, ha nekem is lenne valami hasonlo fan-em.

@Jess G: na, ma mar erdemes volt feljonni ide! Hogy s mint? Meg mindig a szomszed megyebol?

morsels (törölt) 2014.02.17. 22:40:47

@diggerdriver:
Regen volt egy ilyen magyar mese, ahol az volt a feladat, hogy ki tudja a mustart megetetni a macskaval.
Aztan ugye tobben probalkoztak sikertelenul, mignem a szegenylegeny meg nem oldotta a problemat.
Belenyomta a macska feneket a mustaros talba, amit aztan a macska szelsebesen kezdett lenyalni.
:-)

2014.02.17. 22:41:21

@diggerdriver: nagyon jo!
@shakti_rom: it has nothing to do with my sentiments. ird be, hogy irish travellers behave in britain, vagy hogy what brits think of irish travellers, vagy what is a pike. na, ilyenek koltoztek be egy adore mellenk

Latcho Rom 2014.02.17. 22:41:29

@cougarcat: masok lehetnek a europai irek, bar en ismerek elso generaciosokat is, akcentus, temperamentum, mersekelt pialas, de semmi lustasag, semmi amiert stemplit tehetnek az IREKRE, epp forditva. Tehat nem ertem. Filmek azok filmek..

Latcho Rom 2014.02.17. 22:45:20

@charlieharper (NY, US of A): Ok, elhiszem...a pike az egy mas dolog, csak Brad pikejat osmerem s kedvelem.

Hasonlo nomadokat szinten, s nem csak az internetrol, vagy egy kellemes budai ertelmisegi letbol, de kozelebbrol mint a te szomszedsagod volt...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.02.17. 22:45:21

@Jess G: NINo vagy NINo szam? Csak mert szerintem a masodik nyelvtanilag helytelen. Lehet rosszul fogalmaztam, de ez lett volna a lenyeg.

morsels (törölt) 2014.02.17. 22:46:58

@tildy[UK]:
Nalatok nem mondanak olyat, hogy "PIN number"?

Latcho Rom 2014.02.17. 22:48:17

@Zoole[uk]: akko fujd fel!

jo lett a sult, zoldborso fozelekkel..jo fokhagymasan :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.02.17. 22:49:20

@morsels: Pin code. Nem mondanak pin numbert tobbnyire.

SzZoole 2014.02.17. 22:49:28

@shakti_rom: azok az irek akit Te ismersz ireknek oda at nem ugyanazok akikrol Charlie beszel,a traveler gypsies ugyan olyan gusztulan ciganyok mint amit otthon lattal a putrikban,hangoskodnak,lopnak,szemetelnek,isznak altalanos a verekedesek es allandoan balheznak mindenkivel.

Latcho Rom 2014.02.17. 22:50:16

@cougarcat: melyik Loach filmre gondolsz, lattam parat de azt hiszem a pike kimaradt, vagy elfeledtem mar?

Mr Long 2014.02.17. 22:50:34

@shakti_rom: cranberry-vel es aszaltszilvaval toltott baconbe gongyolt csirkemell coleslaw-val.

2014.02.17. 22:51:10

@shakti_rom: szep romantikus kep. Mellettuk elni mar nem annyira. Semmi romantika nincs abban, amikor minden nap reggel 4-ig az ablakom alatt bogetik a quad-okat vagy a gyerekeik 5-6 evesen uvoltozik, hogy f.. old .... feled, amikor a hazadbol kimesz.
Vagy hogy a szomszed rohan at a nail gun-ert, mert ami nincs leszogelve a haz korul, az eltunik.
Eltem nomadok kozeleben algeriaban. Az nem ilyen volt

SzZoole 2014.02.17. 22:52:07

@shakti_rom: azt is szeretem,jol lesutott boros malachusbol,hetvegere be is tervezem:)))

2014.02.17. 22:54:01

@morsels: a kozertekben, amikor fizetsz, itt azt mondjak altalaban, hogy "whenever you're ready"

Mr Long 2014.02.17. 22:54:37

@diggerdriver: mert nehex lenne? nem vettem eszre. A reggel kb 10 mp volt a kep feltetele, hogy lassad az altalab szoban uberelt es bizonyitekkal meg ala nem tamasztott csapot...

Latcho Rom 2014.02.17. 22:55:21

@charlieharper (NY, US of A): En ertettelel felre, tehat az ellenszenved csak erre a nepre iranyul, nem a feher irekre vagy skotokra. Igen irtam, Brad egy romantikus pikey, nem tud kibujni,a borebol :)

Latcho Rom 2014.02.17. 22:57:28

@Zoole[uk]: olyat vegy amin jo sok zsir van, kulonben kiszarad mint mása az ezred lanya a szazadik kozak utan.

Latcho Rom 2014.02.17. 22:59:59

@Don Kartasch: senki tobbet, fait vos jeux..akkor nezek par House of Cards-t.

nyuszigonosz 2014.02.17. 23:03:27

@Don Kartasch: Elsö próbálkozás 650. :-)
Érdekes dolog ez.

SzZoole 2014.02.17. 23:06:06

@shakti_rom: tudod en lightosan szeretem sok szalonna,keves hus:)))

hablaty67 2014.02.17. 23:08:07

Engem az egész komment-ügyben a hozzászólások idegesítenek. A nagyokosok egy külön állatfaj? Itt a szerencsétlen hazánkfia, aki valami okból a boldogulást/kalandot/akármit külföldön keresi, élményeiről, a tapasztaltakról ír valamit az olvasók okulására, erre jön a troll-had és csak beleköt... ahelyett, hogy JOBBAT írna, első kézből.
Tényleg nyomasztó. Itt csak a posztok érnek valamit, a kommentek 90%-a szarrágás. Jó étvágyat hozzá!

Mrs. Clayton 2014.02.17. 23:08:09

@charlieharper (NY, US of A): persze, naná, csak újabban nagyon el vok havazva, mert a főnököm eladta a céget, az új ember meg mindent a nyakamba varrt
@cougarcat: köszi :-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.17. 23:09:38

@Mr Long:

Úgy van hogy rákattintasz egy képfeltöltés ikonra.
Felad egy ablakot hogy oda töltsd fel.
Vagy feltölti vagy visszadobja hogy nagy.
Olyankor kisebbre kell venni és megint feltölteni. Ha elfogadja akkor ONNAN feltölteni a szöveghez.
A csavar az benne hogy megjeleníti hogy ott van ahova szánod aztán mikor megnézed a végleges formátumot akkor nincs ott.
Így minden képfeltöltéskor véglegesíteni kell az oldalt és megnézni hogy kirakta e a képet majd a szerkesztés gombbal visszahívni az egészet és a következő képet feltölteni az előző procedúrával.
Idegölő.

Latcho Rom 2014.02.17. 23:10:08

@hablaty67: Koszonjuk, neked is. Buh bye!

SzZoole 2014.02.17. 23:10:31

@shakti_rom: akikrol Charlie es en is beszelunk neked az ir ciganyokrol,feher boruek szoke hajuak es kek szemuek,ezt ird be a YouTube keresobe,Big Fat Gypsi Wedding,az eletukrol egy sorozat.
Jo szorakozast.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.17. 23:13:00

@hablaty67:
Na tessék. Ne csak a pofád járjon.
Hol a posztod?
Jaa hogy sehol.
Dumálni könnyebb mi?
Írjál egy jó posztot és tedd ki ide.
Lássuk.
Én már megtettem most te jössz.

2014.02.17. 23:13:28

@Jess G: szolj hogy nem ersz ra. Latod, mire feljossz a HA-ra, addigra mi meg atkoltozunk egy toval arrebb....

Latcho Rom 2014.02.17. 23:15:29

@Zoole[uk]: Itt is megy, ny igazi romakkal is az eszak amerikai verzio. Borzonganak a pogarok a mason, messzirol.

Ha lesz idom ket Springer show kozott, feltetlenul megnezek egyet a kedvetekert, aztan jol megtargyaljuk...jao? :))))))

2014.02.17. 23:15:34

@Zoole[uk]: nem ismertem soha ciganyokat. De ezek az irek, valami iszonyat. Foleg a kolykok

SzZoole 2014.02.17. 23:19:19

@charlieharper (NY, US of A): a magyarorszagiak teljesen ugyanilyenek,nem mind csak a putrisok,csak azok barnak es budosek,mint az indiaiak.

Latcho Rom 2014.02.17. 23:19:34

@charlieharper (NY, US of A): sose engedtek ki a kiraly uccabol, vazze? :))

2014.02.17. 23:21:40

@shakti_rom: a Majakovszkijt jol ismerem, de nem ott nottem fel.
@Zoole[uk]: a tajvani ismeroseim mind azt mondjak, hogy az europai ember budos. Allitolag a tejtermektol, budos sajt szagunk van

Latcho Rom 2014.02.17. 23:21:53

@Zoole[uk]: Oszt mennyi idot toltottel el indiaban?
Korosi Csoma Zoleeee te :)

SzZoole 2014.02.17. 23:24:19

@charlieharper (NY, US of A): akkor Ok nem szagoltak meg palpusztai sajtot,na az budos

Latcho Rom 2014.02.17. 23:25:22

@charlieharper (NY, US of A): ja igen, cepeltek a vilag korul, teged meg az ezustkanalat ;)

indiai illatot nem tapasztaltam soha, kinait igen, a tenger fokhagymabol + 5 spice fuszer johet.

SzZoole 2014.02.17. 23:25:51

@shakti_rom: csak annyit mint Te.toketlen Casanova:)))

Latcho Rom 2014.02.17. 23:29:07

@Zoole[uk]: nem lehet beled PC targyalni, nem es nem :)

el is huzok, c u tomorrow or later

SzZoole 2014.02.17. 23:31:26

@shakti_rom: mi van,most besertodtel?:)))

SzZoole 2014.02.17. 23:35:43

@shakti_rom: egyebkent is,ha velem akarsz targyalni az ar 40%/het
A masik nick nevem TheUsurer:))))

2014.02.17. 23:36:31

@Kövérmadár [swe]: En nem akartam ma egyaltalan se hozzaszolni, de meglattam, hogy emlegetitek a Bron-t meg a skandi krimiket ugyhogy beleptem. :D

Aki tobbet elolvasott/megnezett, mint en, az tudna valaszolni nehany kerdesemre? Szoval..... szerintetek ez ilyen ibseni hagyomany, hogy minden dontesnek irtozatosan brutalisan lesujto kovetkezmenye van ezekben a tortenetekben? :D

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.02.17. 23:37:13

@Mr Long:
Nem olvastam (komolyan) :)

@charlieharper (NY, US of A):
Nem rossz, nem rossz. A Bibliát akkor olvasom, amikor nyaralunk és éjjel nem tudok aludni. A szállodákban mindig szokott lenni...

@Kacorlakk:
Az lehet a mentség, e szörnyű bűnre, hogy errefelé nem lehet kovászosuborkát kapni, a nyári időjárás pedig nem mindig teszi lehetővé a készítést. Marad a sima uborka és természetesen a tejföl :)

@auntbessi:
Nem rossz, nem rossz. Mi akkor el vagyunk maradva. Mondjuk ez bérlakás, nem saját.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.02.17. 23:44:29

@hablaty67:
+1 pont azért, mert legalább nem magázódtál ;)

Írtam posztot, kettőt is, jobban tetszett az embereknek, mint a mai... mea culpa!

@mojyo:
Nem tudom.
Általában melyik döntésünknek nincsen brutális hatása? Mármint IRL? Sokszor lehet, hogy csak a szerencse menti meg az embert a katasztrófától, nem tudhatjuk.

@shakti_rom: @diggerdriver:
Pedig nagy mesélő az öreg, ő a Trollkien!

nyuszigonosz 2014.02.17. 23:51:28

@mojyo: Nemtudom melyik svéd vagy más skandináv könyvre gondolsz konkrétan.
Elég sokat olvastam. kedvenc északi íróim: A.Indridason, Y.Sigurdardottir Islandiak, Anne Holt, Jo Nesbo norvégok, és a svédek közül H. Tursten, Stieg Larsson, Camilla Läckberg, Henning Mankell, és a többiek.
Egyikükre se mondanám, hogy Ibsenhez hasonlítsam öket, igaz attól csak a Nórát ismerem.

2014.02.18. 00:06:37

@Kövérmadár [swe]: Iiiiiigen, de de de de... nem kell, hogy minden ilyen extrem legyen egy dramaban szerintem :D Marmint, ez szerintem elkepesztoen leszivja az ember agyat aki ezt fogyasztja, nem? Engem nagyon lefaraszt ez a vilag.

De en nem olvastam egyet se, TV-bol ismerkedtem a mufajjal, a Forbrydelsennel kezdtem, az elsovel, imadtam, egy evig arrol beszeltem, nagyon tetszett, hogy milyen "emberkozeli". Aztan csak a sztori-csavarok maradtak a tobbiben, az emberi helyzetek kicsit ki lettek szenzaciohajhaszkodva. A Bron meg az Arne Dahl azt meg mar parodianak fogtam fel :D Ezert nem vettem ilyen konyveket se a kezembe. Felre ne erts, elvezem ezeket, es erzem az Ibsent is :D Csak... faraszto, es szerintem nem igazan a depresszio miatt, vagyis szerintem egyaltalan nem depressziosok ezek a tortenetek, hiszen mindig van benne katarzis csak mindig negativ, a donteseknek mindig lesujto a kovetkezmenye, es jellemzoen mindig ilyen skandinavosan egalitarianusan is, ennek a merteke egeszen megmosolyogtato, marmint ez az allando buntudatot ereznek, hogy jobban elnek mint a vilag tobbi resze :D Ez a fajta protestans/szocialdemokrata onostorozas pedig nekem elegge faraszto, kb mint a Bruegel kepei, csak azt en konnyebben be tudom fogadni. :D Persze lehet, hogy csak en nem akarok szembenezni ezekkel a dolgokkal de tolem tavol all ez a fajta brutalizmus.

Volt itt egy pszichiater, aki ide irogatott Norvegiabol asszem, neki van errol elmelete? :D Tudom, hogy orvos es nem szabadbolcsesz, de kivancsi vagyok o mit gondolna ha olvasna. :D (Egyebkentis, egyszer mar volt olyan, hogy emlegettem az albanias juzert, es erre megjelent, hatha most is bejon. :D)

2014.02.18. 00:13:20

@nyuszigonosz/D/: Van neki nehany kifejezetten kritikus, sot, politikus darabja, nem mindnek tudom a cimet, de van nala boven ebbol a realizmusbol amibol ezek a thrillerek taplalkoznak szerintem, en legalabbis erzem. Peer Gyntbe is bele lehet latni aki bele akarja :D (Grieget is imadom amugy, meg a Munchot is, mert emospicsa vagyok, szoval semmi bajom az eszaki realista depresszioval, sot. :D Csak az en szememmel megis fura egy kicsit, de erteni ertem, csak nehez vele azonosulni :D)

Latcho Rom 2014.02.18. 00:13:56

@mojyo: Nem sut a nap soha, enekeljék a o sole miot?

ibsentol tavol, de van egy tipikus gloomy erzes a nesbokat s hasonlokat olvasva, igaz ritkan teszem, evente ketszer, valami jo bicsen kinyulva, vicces italokat szurcsolgetve.

Mrs. Clayton 2014.02.18. 00:22:00

@tildy[UK]: sztem nam az, bár engem is idegesít ha azt mondják h bacon szalonnát kérek

Mrs. Clayton 2014.02.18. 00:22:00

@charlieharper (NY, US of A): nem mondod? akkor ezt hamar nyélbe ütöttétek, mikor is beszéltünk? tavaly ősszel? a feleséged jobban szeret ott lenni? házat eladtátok?

2014.02.18. 00:23:32

@shakti_rom: Nem azt kerdeztem, miert nem eneklik az o sole miot? :D Csak eltunodtem ezen a jelensegen, hogy most milyen nepszeruek.... bar ha bicsen kinyulva olvassatok foleg, akkor annyira megse aggaszto.... Amugy se aggaszto persze egyaltalan sem, csak erdekes, hogy pont mostansag miert ilyen felkapottak. Csak el tunodtem. :D Illetve.... megneztem tobbet ilyenbol es itt terapiazom le magam, hogy ketsegbeesve meg probalom kibeszelni :D

morsels (törölt) 2014.02.18. 00:31:38

House of Cards, ehh?
Magadra ismertel? :-)

Latcho Rom 2014.02.18. 00:31:38

@mojyo: mert minden mast tudunk, us, brit, frencsi, a skandinav lett legyen gloomy, trollos, de egy uj, erdekes millio, ahova a kepzeletunk azt rajzol amit akar..
jobb igy?

Latcho Rom 2014.02.18. 00:33:57

Vannak bizonyos parhuzamok :)

Sose volt, sose lesz ennyi klaut egy vicenek. Amirol en tudok.

Latcho Rom 2014.02.18. 00:36:02

Radismertem, a sikertelen kartyasban :))

Muscari 2014.02.18. 00:36:37

@Jess G: szia, jo latni teged. Gyere majd gyakrabban :-)
En hallottam mar PIN numbert emlegetni, a bacon szalonna meg szerintem is tulzas. De majd Birca megszakerti, ha olvassa.

2014.02.18. 00:43:49

@shakti_rom: My Name is Joe, Sweet Sixteen. KL úgy ismert hogy realista, bár nem ott élek, szóval nem tudom hogy mennyi a valóság alapja. Nekünk is megvan a "white trash"-nek titulált réteg, csak teljesen mindegy, milyen származásúak, inkább az értelmi és viselkedési szinvonalat jelzi.

Latcho Rom 2014.02.18. 00:54:54

@cougarcat: Megvan biza.

Mondjak angolul is hogy ez meg Az miatt, s lattak a neten hogy Coelho uncool(it is), szanaszet rofogik a netet. Hany ev meg amig
a netes demokracia a kretenekre, muveletlenekre es gonoszokra is,vonatkozik? Lesz majd egy IQ es EQ teszt ezeknek mielott,egy sort is publikalhatnak...barhova? Lesznek jobb szurok a trollok, az idegbetegek, az iszakos netbullik ellen?

net pikeys :)

nyolcadik helyre estunk, ruszkik mogott :(

szorri, ennek ki kellett gyunnie..

Latcho Rom 2014.02.18. 01:05:30

@cougarcat: a Joe- lattuk. Anyways, egy rossz szomszed az csak egy.
Nem vagyok nagy kanadai francia,szimpatizans, de ez tenger szemelyes tapasztalbol lett igy, nemcsak,egy mocsok szemet lowlife francia szomszed miatt...:)

morsels (törölt) 2014.02.18. 01:06:30

Jaja, te vagy Kevin Spacey karakterje.
Es senki nem latja.

morsels (törölt) 2014.02.18. 01:08:52

@shakti_rom:
Neked kene a szuronek lenned.
Te tudod, hogy ki erdemli meg.
Ugye :-)

morsels (törölt) 2014.02.18. 01:16:07

@shakti_rom:
Azert ez mar egesz kozel van ahhoz, amilyen igazabol vagy. Mondjuk itt elegge visszafogott, meg hianyoznak mas reszek, plane az EQ-dat illetoen.

morsels (törölt) 2014.02.18. 01:17:58

@shakti_rom:
Hat igen, a federal government, plane itt a fovarosban tele van francia kanadai fonokokkel.

Latcho Rom 2014.02.18. 01:22:36

@cougarcat: Igen, jelzi sajnos.

joejt, nem jo itt lenni most.

morsels (törölt) 2014.02.18. 01:24:12

Kedves HA,
te ezt hogy ertelmezed?

"Mondjak angolul is hogy ez meg Az miatt, s lattak a neten hogy Coelho uncool(it is), szanaszet rofogik a netet. Hany ev meg amig
a netes demokracia a kretenekre, muveletlenekre es gonoszokra is,vonatkozik? Lesz majd egy IQ es EQ teszt ezeknek mielott,egy sort is publikalhatnak...barhova? Lesznek jobb szurok a trollok, az idegbetegek, az iszakos netbullik ellen?

net pikeys :)"

Csak kivancsi vagyok.

______________ (törölt) 2014.02.18. 03:11:29

@shakti_rom: jó kép.
nekem is van egy, igaz nem bulgáriában, hanem szerbiában lőttem egy világvégi zsákfaluban. egy hasonlóan karakán néni vezeti a kecskéjét az aszfalton, de olyan természetesen, mintha kutyát vezetne vagy kordét húzna.

Latcho Rom 2014.02.18. 03:14:49

@sorsolo: facebookrol loptam, nem tudom hol leszult, de maxos hangulata van :)

Latcho Rom 2014.02.18. 03:20:48

@Zoole[uk]: rad korosi csumi csám soha! :)

Latcho Rom 2014.02.18. 03:25:10

@sorsolo: haboru elott jartal arra?

Latcho Rom 2014.02.18. 03:46:07

Kedves HA,

En tokeletesen megertem a feladatod nehezsegeit, idod hijjat, es mindent.

Azt is tudom hogy minden blogba kell egy gizda, kotekedo, iszakos troll is, elfogadom, ilyen az elet, ez adatott, ez egy ilyen eszpresszo.

Sok emberbe belemart ezen a blogon is, nem csak magamert beszelek. Tehat: Miert pont ezt a trollt akarod megtartani a blogban?

Llatod, hagyom logva..kihasznalja hogy nem vagy jelen, probalkozik IRL infokkal kihozni a sodrombol, nem mux neki.

Szurot javasoltal a trollra, az nem megy, hiszen kiesel masok irasainak ertelmebol is igy, magad bunteted vele.

Gyerekes baromsagok, tudom hogy nez ez ki kivulrol...de ez igy nem megy sokaig..

A Spacey karakterrol privat irtam neked: egy gyilkos, politikai kurva, minden szarhazi amerikai politikust osszegyuro szerep - egy kivalo netflix szeria.

______________ (törölt) 2014.02.18. 03:46:47

@shakti_rom: nem. pár éve. meg közvetlen a háború után is.

Latcho Rom 2014.02.18. 04:02:21

@sorsolo: itt...isztria, ugy 77 korul? Ki gondolta volna hogy egyszer nekem is lesz tamburam, ugy huzta ott egy tambura banda, ki gondolt ott haborura, ki a szerb, ki a horvat, ki a bosnyak..

feltem mo-t, felek mi lessz ha veszit, talan jobban felek ettol mint a negy ev+ 2/3-tol.

...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.02.18. 06:59:03

@morsels: @shakti_rom:
Sracok, tudom, hogy nem igazan kedvelitek egymast, raadasul "szomszedok" is vagytok. De miert nem tudtok egymas mellett egy kicsivel bekesebben meglenni? Vagy ehhez tul nagy az egotok?

Szerintem kar ezzel elszurnotok egymas es a sajat napjaitokat...

Biztos, hogy engem sem kedvel mindenki, megis egy elhanyagolhato %-on kivul mindenki emberi modon szol hozzam (es viszont). Nalatok ez valamiert nem megy.

Otlet, hogy miert nem?

Kacorlakk 2014.02.18. 07:13:58

@Kövérmadár [swe]:
Csak akkor áll módomban megbocsátani, ha egymás után, sorosan fogyasztod el. Önmagában mindkettő remekmű, de együtt... (Szerencséd, hogy aludtam rá egyet, tegnap nem lettem volna ebben fontos a kérdésben ilyen megengedő.)

Chamroe 2014.02.18. 09:05:38

@zöldeketbeszélek: Nekem még van vissza 7 hónap a gyed-ből, és elég jól kapok, úgyhogy nekem megéri, mert ezt a pénzt simán félre is teszem. A gyes mellett pedig muszáj dolgozni, mert az nagyon kevés, szerencsére nálunk anyu tudja vállalni a gyerekeket.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.02.18. 12:17:39

@Chamroe: Én lemondtam két hónap gyedről, amikor visszamentem dolgozni, most már másként csinálnám. Nem érte meg.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.02.18. 12:20:04

@Kövérmadár [swe]: Ugyan már, egy kellemes masszázs, kávé reggel az ágyba sok mindennel felér :).

A skandináv krimik tényleg elég furcsák. Nyomasztó képet festenek erről a világról, alkoholizmus, bezárkózó emberek, elfojtott majd pusztító erővel kirobbanó indulatok. Nem tudom, mennyire 'igaz' a kép.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.02.18. 14:03:27

@zöldeketbeszélek:
Szerintem pont annyira, mint barhol mashol.
Nem latok bele a tarsadalomba. Amennyire zarkozottak, az szamomra pont kellemes.

Indulatokat meg nem lattam az atlagembertol, a bevandorlokkal kapcsolatos dolgok egy mas teszta. De a magyar sem ugy beszel a szomszeddal, mint ahogy pl. a ciganyproblemarol szokott.

A mi szemszogunkbol teljesen normalis emberek.

Norina07 2014.02.18. 19:04:22

@charlieharper (tudja mi az a fereglyuk): Idehozott a sors alatt azt értem, hogy nem volt betervezve. Eredeti terv: novembertől májusig, Ausztria, aztán Anglia. De december hazamentem Ausztriából, és a véletlenek összjátéka, adott egy lehetőséget. Spontán döntés volt, hogy már januárban itt kössek ki. (Hiszek abban, hogy nincsenek véletlenek. Mindig pont akkor vagyunk ott, ahol lennünk kell.)

______________ (törölt) 2014.02.18. 21:15:01

@shakti_rom:
"feltem mo-t, felek mi lessz ha veszit,"
én nem féltem.
te mitől félted? a szélsőjobbtól?
én abban bízom még, hogy előbb-utóbb felébred. de lehet, hogy ez is csak vak remény. abban bízom, hogy talán képes lesz tanulni a hibáiból. de ebben már nem is reménykedem.
valószínűleg oda kerül, ahová való: a történelem süllyesztőjébe - bármennyire is fájdalmas.
csak maga tehet a sorsáról. a magyarok pontosan ilyen sorsot érdemelnek.

2014.02.19. 01:55:22

@Kövérmadár [swe]: Iiiiigen, de, de de.... :D Hatszovalenugylatom, hogy a skandinavok, annak ellenere, hogy beszelgetni nem igazan akarnak, a szivukon viselik a tobbi ember sorsat. Ezt ertettem szocialdemokrata onostorozas alatt. :D Szooooooval, nekem az a kep jon le roluk, hogy van egy kepuk az igazsagos tarsadalomrol, hogy annak milyennek kellene lenne, es ezert elkepeszto dolgokat kepesek megtenni, es valodi felelosseget, sot, buntudatot ereznek, hogy mindezek ellenere nem mindenkinek sikerul. :D Lehet, hogy ez a kozepkorban is igy volt, Andersen, Ibsen idejeben is, manapsag pedig hatalmas adokat fizetnek, elkepeszto atlatszosag mellett, hogy egy olyan joleti allamot epitsenek, amiben mindenkinek vannak eselyei a boldogulasra.... es bar bantja oket, hogy ez megse mindenkinek sikerul, csak tarsadalmi szinten tudnak ezzel foglalkozni, mert amugy eleg zarkozottak, beszelni nem beszelnek egymassal.... cserebe rengetegen irnak, hogy ezt kiirjak magukbol, ennek az eredmenyei a Bron meg a tobbi ilyen szocialisdepresszios krimi :D Ezek attol skandinavok szerintem, hogy az atlagos hatteru, de a munkajuk miatt mindig valamennyire serult nyomozok azzal keresik a penzt, hogy minden egyes nap talalkoznak az elet igazsagtalansagaival, szamkivetettjeikkel, megeroszakolt nokkel, drogosokkal, menekultekkel, szoval tobbnyire olyan szerencsetlen aldozatokkal akik kizarolag onhibajukon kivul valtak azza (es ez mindig nagyon hangsulyozva van), ettol pedig a nyomozok teljesen felemesztodnek, nem tudjak eltavolitani magukat ezektol, de meg se lehet megbeszelni senkivel se, sot, attol csak megrosszabb, hogy nekik meg ebben a szornyu vilagban mindezek ellenere megis jutott hazastars, baratok es hetvegi haz draga lampaburaval. :D En osszesen 3 reszt birtam a Wallanderbol, de a vegen mar en vartam, hogy uljon mar be a kadba egy uveg borral, es vagja fel az ereit valamelyik Grieg elegiara a dezijner magnojabol. :D

Eszemmegall, de amugy allitolag ok a legboldogabb nepek is a vilagon. :D Valoszinuleg ezekben a meresekben ezeket a tarsadalmi boldogsagokat merik, hogy ki mennyire elegedett azzal amit el tud erni, es mennyi eselye van az eletben a kesobbiekben. Es ebbol az egyutmukodo, felelossegvallalo mentalitasbol fakadoan a skandik ezt tenyleg tokelyre fejlesztettek, minden elismeresem, de ezt mar tv-ben nezve is agyzsibbasztoan faraszto, hat meg olvasni, hat meg ott lakni..... :D Tudom, each to their own, csak meg akartam magyarazni, hogy miert vannak ilyen ambivalens erzeseim ezzel a mufajjal kapcsolatban. En abszolute ertem, es valamennyit elvezek is belole, de ha sokaig nezem, ellenhatast fog kivaltani es azt fogom kivanni, hogy barcsak korruptabb es onzobb lenne mindenki, akkor jobban tudnank sz*rni masok fejere, es kevesbe ereznenk nyomasztonak az eletet..... de akkor abba kell hagyni, merthiszenezt nem kivanhatom! :D En imadom a skandinav kulturat egyebkent, csodalatos, gyonyoru, szeretetre es tiszteletre melto dolgokat adtak a vilagnak, es hangsulyozom, hogy ez csak az en senkitsemerdeklo eszmefuttatasom volt ennek a gondolkodasnak egy apro szegleterol, tisztaban vagyok vele, hogy arnyaltabb a kep, es gyonyoru helyekrol es kedves emberekrol van szo.

Szoval bocsanatotkerek, ez most igy kibukott :D Nem akartam en verselemzest irni, ahogy mar irtam a multkor, valoszinuleg meg mindig a hatasuk alatt allok, es igy terapiazok. :D

Latcho Rom 2014.02.19. 02:42:28

@mojyo: but what you Really think about them motherfucking, ibsenrider cocksucking viking bookshitters?,:))))

gergius 2014.02.19. 19:24:15

En azert beleirnam az oneletrajzba hogy magyar (EU-s) vagyok, mert szerintem altalaban meg lehetnek elegedve a munkaltatok a magyarokkal, de legfokepp amiatt hogy ugye nem kell vizum ;)

Latcho Rom 2014.02.20. 01:03:15

@sorsolo: maxnak szantam, de minek..ettol felek. Kirugta a hadsereg vezeret az ukran fonok, gondolom nem akarta a piszkos munkat elvegezni, azert. Ha a ruszkik bevonulnak abbol hatalmas balhe lesz, nem, nem barosso, nem a herek nelkuli ensz vagy eu fog balhezni, de a szomszedunk.
Engem nem erdekel a ruszki propaganda, hogy mennyi naci, jobbos van a tuntetok kozott, biztos van az is, de nem dominans, ahogy 56-ban sem ok dominaltak.
Erdemes a kommenteket is olvasni..

propeller.hu/nagyvilag/2876411-ukrajnaban-56-van

Latcho Rom 2014.02.20. 01:10:27

Utolso kepet is nezd max, a "naci, fizetett ellenforradalmarokrol"

mandiner.blog.hu/2014/02/19/az_utolso_ejszaka_kijevben

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása