oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. november 19. 06:55,  Hány éves a kapitány? 295 komment

2013. november 19. 06:55 Határátkelő

Hány éves a kapitány?

Régen volt már hajós poszt, így ma jöjjön Dávid története, aki immár harmadik szerződésére tér vissza a tengerekre. Mint írja, a féléves szerződések kemények, hiszen szabad nap alig van, és aki erre vállalkozik, annak az összezártságot is bírnia kell. Neki mégis megéri.

carnival fantasy.jpg

„Hajózásom történetét szeretném megosztani veletek. Egyre több olvasmányt találok én is ebben a témában, a vélemények elég eltérőek, ezért szeretnék én is hangot adni az enyémnek.

Sok negatív hozzáállású komment érkezik ehhez a témához mindig, leginkább azt hangoztatják, hogy mennyire sokat kell dolgozni. Hogy nincs elegendő pihenő idő, van, aki egyenesen „rabszolgamunkának" nevezi. Szerintem, aki fél a munkától, az először is ne a vendéglátást válassza.

Bárhol szétnézünk a vendéglátás területén (Magyarországon is), mindenhol sokat kell dolgozni. 10-12 órát alsó hangon, van ahol sokkal többet. Ez nem egy 8 órás irodai munka, lássuk be. És nem is könnyű. Folyamatosan talpon lenni, rohangálni, na meg persze elviselni a vendégeket, akik gyakran meg tudják nehezíteni az életedet.

Ezért úgy gondolom, ezt a fajta munkát csak az tudja pozitívan megélni, aki szereti ezt csinálni. Aki szereti a vendégeket, szeret folyton emberek között lenni, és akinek nem büdös a munka. A vendéglátás egy hivatás.

És jól lehet vele keresni. Itthon nem sok olyan tisztességes munka van, amivel olyan jól lehet keresni, mint a vendéglátással. Persze ez változó, ahány ház annyi szokás, és annyi fizetés. De hazai viszonylatban kiemelkedő. Külföldön pedig természetesen még inkább.

Klasszisokkal jobb lehetőségek

Nem is akarom most feszegetni a „Menni vagy maradni?" témát, mert ezzel is komoly lavinákat lehet elindítani. Mindenkinek megvannak az okai arra is, hogy itthon maradjon, és arra is jócskán, hogy elinduljon a nagyvilágba „szerencsét próbálni". Szerintem ez mindenkire magára tartozik, hogy miért és hogyan dönt. De azt hiszem, abban megegyezhetünk, hogy külföldön klasszisokkal jobbak a kereseti lehetőségek.

Itt térnék át a hajós munkára, ami elég komoly távlatokat nyit meg a kalandvágyó fiatalok számára. A hajókon (legyen az folyami, vagy óceánjáró) leginkább vendéglátósként lehet elhelyezkedni, de ezeken a hajókon gyakorlatilag mindent megtaláltok. A jóga oktatótól kezdve a kozmetikusig, minden van, amit csak a színvonalas vendégek kívánhatnak.

Jómagam pincérként kerültem ki óceánra, ezért a dolgoknak leginkább erről az oldaláról tudok visszajelzést adni. Korábban nem dolgoztam pincérként, sőt magához a vendéglátáshoz sem volt sok közöm soha, de mindig érdekelt, mindig ott motoszkált a fejemben, hogy talán ezt akarom csinálni.

Ha étteremben jártam, mindig figyeltem a pincéreket; hogy dolgoznak, mit hogyan csinálnak. Aztán úgy döntöttem, hogy kipróbálom magam. Nagy fába vágtam a fejszém, mert egyből külföldöt akartam megpróbálni.

A felkészülés

Egy közvetítőcégnél jelentkeztem, akikről tudtam, hogy kifejezetten a hajós, vendéglátós munkákra szakosodtak. A cégnél mindenben segítettek, teljes körű tájékoztatást kaptam azzal kapcsolatban, mi hogyan működik ezeknél a munkáknál, és mik a feltételek.

A nyelvtudásom már elegendő lett volna, de szakmai végzettség nélkül valószínűleg tovább tartott volna elhelyezkedni, ezért úgy döntöttem, elvégzek egy felszolgálóképzést. Bár nem volt ez szükségszerű ahhoz, hogy segítsenek munkát találni, de szerettem volna bebiztosítani magamat – és nem bántam meg!

A tanfolyam aránylag rövid ideig tartott, de nagyon jól meg volt szervezve. Elmélet-gyakorlat megfelelő arányban, ennél gyorsabban nem lehet egy szakmát kitanulni, mégis alapos képzést kaptunk. Profi tankönyvekkel, és profi oktatóval.

Én mellé elvégeztem egy szakmai angol képzést is náluk, mert hiába az erős középfokú nyelvtudás, a vendéglátós szakkifejezésekről nem sokat tudtam. Pluszban járt a tanfolyamhoz egy barista, és egy bármixer tréning, aminek (bár először nem hittem) hasznát vettem azóta a munkám során is.

Az interjú

A vizsga, és a bizonyítvány megszerzése után gyakorlatilag rögtön részt vettem egy interjún egy hajós cégnél, ami elsőre sikerült! Fogalmam sincs, hogy az iskola elvégzése nélkül sikerülhetett-e volna. Ami biztos, hogy akik a bizonyítványunkkal a kezünkben érkeztünk, szinte mind felvételt nyertünk.

Az interjú nem volt vészes, leginkább az angoltudásunkat tesztelték, pár tipikus állásinterjús kérdéssel fűszerezve (miért szeretnéd ezt a munkát, miért te lennél a megfelelő személy, stb). Nálam pár szakmaibb jellegű kérdést is feltettek, voltak, akiknek nem, de ezen a ponton kifejezetten örültem, hogy elvégeztem a tanfolyamot, különben biztosan nem sikerült volna.

Az interjú után meg kellett adnom a legkorábbi időpontot, amikor ki tudok utazni. Mivel semmi kötöttségem nem volt itthon, azt jelöltem be, hogy ASAP, vagyis amint lehet, indulnék is.

Másfél hónap múlva utaztam, addig elég sok elintéznivaló volt persze (orvosi vizsgálatok, repülőjegy és vízum intézése) de ehhez sok segítséget kaptam a közvetítőimtől. Miamiba repültem, és ott szálltam fel a Carnival Fantasy hajójára.

Pihenőnap nélkül fél évig

Hat hónap hajós élet következett, amit én nagyon élveztem. Keménynek valóban kemény a munka odakint, sokat kell dolgozni, de bőven van, ami kárpótoljon érte. Bejártam a karibi térséget, közben annyi pénzt kerestem, amennyit itthon sehol sem tudtam volna.

Hogy mit értek pontosan az alatt, hogy kemény munka? Pihenőnap ugye nincsen, a 6 (esetleg több) hónapos szerződés minden egyes napján dolgozol. Mennyit? Az sok mindentől függ. 12 óránál nemigen fordul elő, hogy kevesebbet kell, de többet sem túl gyakran.

A munka nagyjából eloszlik a nap folyamán, felszolgálóként leginkább a reggelinél / ebédnél / vacsoránál van a legnagyobb hajtás, attól függ persze hogy hova vagy éppen beosztva. A munkaidő többi részében is van azért teendő, igazából sok minden mást is kell csinálnod a felszolgáláson kívül, besegíteni ott, ahol éppen szükség van rá.

Az én tapasztalatom szerint nem maga a munka, vagy a munkaidő a megterhelő (hiszen említettem, ez nagyon sok helyen így van), hanem az, hogy nincs szünnap. Hogy nincs olyan nap, amit végig pihenéssel, szórakozással tölthetsz.

Megpróbáltam mindent megnézni

Ez eleinte rendesen leterhel, de ha ráhangolódsz erre a ritmusra, akkor már könnyebb. A szabadidőd nem sok, viszont azt el tudod tölteni tartalmasan. Igazából az, hogy mire futja az idődből, leginkább azon múlik, hogy mekkora az alvásigényed.

Én például elég jól viselem az alváshiányt, és úgy voltam vele, hogy ameddig az erőmből futja, megpróbálok a lehető legtöbb dolgot kipróbálni és megnézni, ha éppen nem dolgozom.

Fent a hajón is mindent biztosítanak a személyzetnek. Külön étterem, sportpálya, medence, szórakozóhely. Ha a hajó kiköt, és szabad vagy, le lehet menni és a kikötő környékén szétnézni, vásárolni. Persze, ez alatt a pár óra alatt nem fogsz egy várost, egy országot megismerni, de többet látsz belőle, mint a magazinok lapjain, vagy mások nyaralós fotóin. Minden héten egy másik ország, másik sziget partjain sétálni – felbecsülhetetlen!

Folyamatosan összezárva

Legjobban mégis a társaságot élveztem, szinte mindenki fiatal volt, úgy velem egykorú, és ahányan voltunk, annyi országból érkeztünk. A szabadidőnket is többnyire együtt töltöttük.

Itt nagyon sokat számít, hogy mennyire jössz ki a kollégáiddal, hiszen ha tetszik, ha nem, folyamatosan össze vagytok zárva. Egy (eleinte) vadidegennel fél éven keresztül egy apró kabinban lakni (még ha az alváson kívül nem is töltesz ott sok időt) ki tud készíteni, ha nem vagy rugalmas, vagy nem vagy társaságkedvelő típus.

Sok rémtörténetet hallottam már arról is, hogy hogyan viselkednek a hajón az emberrel, hogy az újoncokat folyton „szívatják". Szerencsére én ilyet nem tapasztaltam, legalábbis nem a saját bőrömön.

Életre szóló tapasztalat

Úgy gondolom, mindent a hozzáállásod dönt el! Ha látják rajtad, hogy talpraesett vagy, nem nyafogsz és komolyan veszed a munkát, közben igyekszel beilleszkedni, akkor meg fognak becsülni.

Velem az elejétől kezdve korrekt módon viselkedtek. Sok segítséget kaptam a kollégáimtól, és nagyon sokat tanultam a tapasztaltabbaktól. Elég sokan voltunk felszolgálók a hajón, többen magyarok, de szükség is volt mindannyiunkra, hiszen mindig nagy volt a hajtás. Nem tévedés, hogy sok a munka, de nagyon megéri!

Ez egy olyan életre szóló tapasztalat, egy annyira más világ, hogy kár lenne kihagyni, ha az embernek lehetősége nyílik rá. Én legalábbis örülök, hogy nem hagytam ki, és most kis pihenő után hamarosan már a harmadik szerződésemre fogok kiutazni."

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: hajó

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr415643195

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.11.19. 15:24:21

@zöldeketbeszélek:

Aha, mondjuk en ugy gondoltam, hogy mindennyelvetbeszelo csilliardos leszek es majd akkor, de igazabol az onkenteskedes az egy fokkal realisztikusabb :D

Evain 2013.11.19. 15:26:06

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]: az smafu. Olvass bele a japános cikkbe. Na az az igazi példája a szokásos kommentfolyamnak. :)

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.11.19. 15:39:53

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: "Megnéztem a hírhedt norilszki cég HR-osztályának a honlapját hr.nornik.ru/ még diákoknak is ajánlanak munkát."

Benevezes a militarista beallitottsagu fiadat egy korre? :D
Lehet mire visszajon vegtelenul szelid es pacifista lesz. :D

bpetya75 2013.11.19. 15:51:13

@Kövérmadár [jävla invandrare]:

Imádni fognak. Szólj, mikor exponálod magad ott, akkor én is benézek röhögni :-D

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.19. 15:52:13

@Don Kartasch:

Ő inkább a hadsereg felé akar menni.

Ez is egy vicc: ex-szolgálatmegtagadó gyereke katonatiszt akar lenni.

bpetya75 2013.11.19. 15:53:36

@Evain:

Upppsz! Ez tényleg hiba volt. Meghúzom magamat kicsit.

Úgyis el kell menjek gyerekbegyüjtésre ;-)

Evain 2013.11.19. 15:55:58

@bpetya75: +1. viszek popcornt is.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.19. 16:43:44

@Don Kartasch: Ha esetleg erdekelne, most mondta egy volt kollegam, hogy Magyarorszagon megvaltoztatta a mernoki kamara a tervezoi jogosultsaghoz a gyakorlati idoket. BSc 5 ev, MSc 3 ev. Bar kerdeses, mit kezd a kamara a nem magyar gyakorlattal, meg van-e ra szukseged.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.11.19. 16:51:22

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]: Hat nem hiszem hogy nekem valaha is ra fog kerulni a nevem egyetlen magyar rajzra is. :) De azert koszi az infot! :)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.19. 17:06:54

@Don Kartasch: Nekem vannak :D Buszke nem vagyok rajuk, de ez van. Szerencsere, csak ajanlatadashoz keszultek, az epiteshez mar nem kell alairnom :D

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.11.19. 17:39:37

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]: Most nem azért, de vannak ám ott nagyon jó posztok is! A kommentekből meg éppen most mazsoláztam ki egy jó módszert:

www.jumed.hu/proetz-kezeles.html

Oké, az anyázást én is kihagyom...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.19. 17:42:40

@zöldeketbeszélek:
Tudom, tudom, ott vilt a vigyori fej a végén :)

@bpetya75:
Ebben biztos vagyok :)
Sajnos nem ismerem azt a szubkulturát, így nem tudom mennyire hitelesen tudnám előadni az anyukát. Esetleg apukát, aki szívesen beszállna a kicsi mellé az egyik emlőre?

bobsys 2013.11.19. 17:43:09

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]: :D Megvan az anglias post, mindjart elolvasom, ugyanis mult heten szuletett a mienk itt az USAban.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.19. 17:44:19

@Kövérmadár [jävla invandrare]: "Esetleg apukát, aki szívesen beszállna a kicsi mellé az egyik emlőre?" Tuti sikered lenne!

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.11.19. 18:01:15

@Kövérmadár [jävla invandrare]: Oké, úgy látszik bizonyos témáknál hirtelen szelektív látásom lesz...

bpetya75 2013.11.19. 18:42:23

@Kövérmadár [jävla invandrare]:

A kicsi mellé? Az a büdös kölök ráér, Te vagy az úr a tejcsárdában!

Tuti siker! ;-)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.11.19. 19:10:26

@bpetya75: Ááááá! Inkább azzal kellene nyitnia, hogy minek a gyerek, csak tönkreteszi az asszony mellét, ő meg ugyan nem fizeti a szilikont!

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.11.19. 19:13:39

@Kövérmadár [jävla invandrare]: " A bevett gyakorlat szerint a vajúdás otthon történik, a kórházban már csak szülni lehet. Amíg nincsenek egyperces fájásaid, nem látnak szívesen, csak nyugtatgatnak és paracetamolt ajánlanak. Ezért ebben az országban nem szokatlan a parkolóban szülés sem. Akkor kezdenek komolyan venni, ha fájás közben már nem tudsz hozzájuk a telefonba beszélni. Akkor vegyél még egy fürdőt, komótosan készülj össze, és indulhatsz is. Minden telefonbeszélgetés végén elmondják, hogy hozd a kórházi táskát, de hagyd lent a kocsiban, mert lehet, hogy még haza kell menned. (Engem háromszor küldtek haza, másodjára ötperces fájásokkal, harmadjára elfolyt magzatvízzel és azzal az utasítással, hogy négyóránként hőmérőzzem magam a fertőzésveszély miatt.)"

Ettől nekem is megállt. A jó édes anyukájukat.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.19. 19:13:42

@bpetya75:
Azt mondod? :)

Megfogalmazódott benne egy ilyen témaindító kérdés is:

"Azt hallottam, hogy azok a lányok, akik 5 éves korukig voltak szoptatva, később sokkal fogékonyabbak az orális szexre.
Dr. Maxvall ugyanakkor egy tanulmányban felhívta a figyelmet arra, hogy kisfiúk "túlszoptatása" esetén 23%-kal nő a felnőttkori homoszexualitás kialakulása.
Mi erről a véleményetek? Februárra várjuk a kis Bélát és nem szeretnénk elrotani a dolgokat... (még nem tudjuk, hogy fiú vagy lány lesz, ezért univerzális nevet választottunk neki)"

Szerinted?

Ugyandehogy (törölt) 2013.11.19. 19:21:24

@zöldeketbeszélek: nem uniszex. a béla női név. ritka, de női.

bpetya75 2013.11.19. 19:27:13

@Kövérmadár [jävla invandrare]:

Fantasztikus indításnak tűnik. Új alapokra helyeznéd a BA-társadalmat. A legjobb az lenne, hogy Dr Maxval is felbukkana. Arra akár látogatói jegyeket is árusíthatnátok :-D

bpetya75 2013.11.19. 19:29:23

@Babette_:

Én megértem, hogy ezt választották. Kicsivel férfiasabb a hangzása, mint például a Bellának, így uniszexebbnek tűnhet a laikusok számára, még ha egy magadfajta rutinrókát nem is lehet megvezetni vele.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.11.19. 19:35:37

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]: "Nekem vannak :D Buszke nem vagyok rajuk, de ez van."

Miert nem vagy buszke rajuk?

"Szerencsere, csak ajanlatadashoz keszultek, az epiteshez mar nem kell alairnom :D"

Ezt mondjuk at tudom erezni. Pont ma kellett elkuldenem a beszallitohoz a hegesztesi es megmunkalasi rajzait egy 16 tonnas, kb. € 50 000-os acelszerkezetnek.

Elmeletileg atnezte a lead- es principal engineer is, de gyanusan gyorsak voltak mindketten. :DD Remelem nem terveztem bele egbe kialto hibakat. :D

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.11.19. 19:39:58

@Kövérmadár [jävla invandrare]: Szoptatas? Eltunyultal madar! :)
Szerintem etessetek inkabb csuzlival! Hagy szokja a kolok hogy ki az ur a haznal!

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.19. 19:42:04

@zöldeketbeszélek:
Minden ilyen történetet fenntartásokkal kezelek :)
A napokban volt egy csörtém a blogomon, hogy a svéd EÜ szar... biztosan, nekem végülis csak a kezemet mentették meg. Szerencsés csillagzat alatt születtem valószínűleg... :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.19. 19:43:46

@Babette_:
Szerencséten Illés Béla... :D

@Don Kartasch:
:)

@bpetya75:
Majd összebeszélek vele :)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.11.19. 19:51:50

@Kövérmadár [jävla invandrare]: Végül is a csajszi a saját sztoriját írta le, ahogy ő megtapasztalta a terhesgondozást, szülést. Én is leírhatnám a sztorimat, lenne benne jó is, rossz is, de csak a saját tapasztalatomról szólna, nem lehetne róla a magyar egészségügyről általánosítani. Ahogy a te kezeddel történtek sem mondanak semmit arról, hogy milyen a svéd egészségügy. Neked jó volt, másnak talán nem annyira.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.11.19. 19:58:33

@Babette_: Na most vagy túl fiatal vagyok, vagy túl öreg, de nekem nem esett le, hogy ez egy szakállas vicc...

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.19. 20:05:32

@Kövérmadár [jävla invandrare]: Lodd el nekik azt a viccet, hogy mi a hasonlosag a gyerekvasut es a noi mell kozt? Mindkettot a gyerekeknek talaltak ki, de a felnottek elvezik!

@Don Kartasch: Azert nem vagyok ra buszke, mert a "fejlesztessel" nem ertek egyet. Az egyik munkam, mielott leleptem a cegtol egy egy szamomra presztizs munka lett volna, de az en szakteruletem 25 eves allapotat most konzervaltuk csak, majd ujabb 25 ev mulva nyulnak hozza megint. Ha erdekel privatban megirom.

Basszus, ma jottem hazafele es a karacsonyi vasar mellett bvezetett az utam. A grillen forgo sonkakat latva ugy megkivantam egy jo kis sultkolbasz + hurka kombot. Az elso kaja, ami hianyzik Mo-rol. :S Jovore elutazom a bekescsabai kolbasz fesztivalra szerintem. Kb egy ev mulva lesz, meg raerek :D

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.11.19. 20:05:53

@Kövérmadár [jävla invandrare]: Bekukkantottam hozzád! A baklava nekem is az egyik kedvencem, nem is gondoltam, hogy fagyival is finom :).

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.11.19. 20:07:21

@Don Kartasch: Most volt idojaras jelentes es mutattak havazast a kornyekunkre. Feletek mi lesz? Csak North West idojaras volt, nem lattam el feletek.
Ma kulonben pont megallt mellettem egy kocsi, full havas, jeges motorhaztetovel. Az elso ho az iden, amit lattam :D

Evain 2013.11.19. 20:15:57

@Kövérmadár [jävla invandrare]: Béla mint uniszex név, frenetikus, ezért megérte benéznem! Ma már arcizomfeszegető mosollyal az arcomon térek nyugovóra. :D

Evain 2013.11.19. 20:19:59

@zöldeketbeszélek: amúgy nem a posztokkal volt eddig sem a gond a BA-n, a kommentelő társaság kapcsán merült fel az egész téma. :)

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.19. 20:20:14

@Evain:

Ezt pedig én találtam ki. Az én paródiámban hívják Bianca Mónika Tiffanny Béla Magazinnak a romantikus női lapot.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.11.19. 20:26:46

@Evain: Hát azért ne legyünk álszentek, ha belenézel a moderálós augusztusi poszt előtti HÁ posztok kommentjeibe, itt is elég szép állatkert gyűlt össze...HÁ bekeményített, aminek lett is eredménye. Viszont érdekes, hogy nagyon sokan, akik akkor kérték a prémium kommentelő státuszt, egyáltalán nem kommentelnek...

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.19. 20:35:16

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]:

A spanyolviasz feltalálása nem csak az én munkám. Bár természetesen a feltalálás fő része az én meghatározó közreműködésemmel történt.

:-)

Evain 2013.11.19. 20:36:51

@zöldeketbeszélek: az mindenhol van, félreértés ne essék. :) Amúgy meg jóval többen olvassák a HA-t is, mint ahányan kommentelgetnek. De ez mindehol így van. PL az én posztomnál sokan megszólaltak, akik nem szoktak írni, de akkor és ott releváns volt, amit írtak, mert a helyszín érintette őket.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.11.19. 21:07:05

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]: "Azert nem vagyok ra buszke, mert a "fejlesztessel" nem ertek egyet. Az egyik munkam, mielott leleptem a cegtol egy egy szamomra presztizs munka lett volna, de az en szakteruletem 25 eves allapotat most konzervaltuk csak, majd ujabb 25 ev mulva nyulnak hozza megint. Ha erdekel privatban megirom."

Ahhh, igy mar ertem.

"Basszus, ma jottem hazafele es a karacsonyi vasar mellett bvezetett az utam."

A hetvegi Milton Keynes latogatason lottem:

www.flickr.com/photos/96320486@N04/10949727036/
www.flickr.com/photos/96320486@N04/10949652915/

Nem voltunk ra felkeszulve. Egyszeruen csak ott volt az egyik sarok utan. Varatlanul ert. Majdnem kiegett a retinam. :DDD

"grillen forgo sonkakat latva ugy megkivantam egy jo kis sultkolbasz + hurka kombot. Az elso kaja, ami hianyzik Mo-rol. :S Jovore elutazom a bekescsabai kolbasz fesztivalra szerintem. Kb egy ev mulva lesz, meg raerek :D"

Eloszor az eros pista, most ez... mi van veled? :D Szent jobb es a korona makettje mar kinn figyel az ejjeli szekrenyen? :DDD

"Most volt idojaras jelentes es mutattak havazast a kornyekunkre. Feletek mi lesz? Csak North West idojaras volt, nem lattam el feletek.
Ma kulonben pont megallt mellettem egy kocsi, full havas, jeges motorhaztetovel. Az elso ho az iden, amit lattam :D"

Hidegnek eleg hideg van mert reggelente ilyen 0 fok korul is szokott lenni neha, de a BBC nem mond mostanra csapadekot hozzank. Kar mert imadom a havat. :)
Mar csak a jovo heten vagyunk UK-ben (ebben az evben), szerintem addig nem lesz ho. De amugy mondtak a kollegak hogy ez ho szempontjabol eleg elcseszett egy hely, mert itt esik a legkevesebb ho Anglian belul. :(

Ennike (DK) 2013.11.19. 21:07:08

@Evain: nagyon jo poszt volt, mintha Daniarol irtal volna, mosolyogtam is magamban, nagyon elveztem:-), nagyon szellemesen irsz

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.11.19. 21:09:52

Na szóval...

kepfeltoltes.hu/131118/2013-11-17_191117_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Elnézést hogy tegnap nem voltam de halaszthatatlan dolgom volt.
A posztról.
A vendéglátás egy rendkívül kemény szakma. Iszonyú sokat kell dolgozni.
Én egyszerűen nem tudom elképzelni hogy valaki fél éven keresztül napi 12 de még 10órát is dolgozzon pihenőnap nélkül.
Lehet hogy van ilyen, nincs okom megkérdőjelezni a poszt írójának állítását de ez ennél könnyebb szakmákban is elviselhetetlen megterhelés.
Egy nagyon jó írást olvashattunk, tökéletesen megszerkesztve, olvasmányosan leírva.
Nekem idegen világ ez, én csak mint minden iránt érdeklődő ember szeretem olvasni ezeket az írásokat.
Ilyenkor mindig eszembe jut hogy mit veszít az ország hogy ilyen fiatalok a munkabírásuk a tehetségük nem otthon kamatoztatják.
Ez a fiatalember otthon töredékét sem keresné annak a pénznek mint a hajón.
Ha nem lennék én is határátkelő azt mondanám hogy az ország színe java elmegy. Azok akik tényleg dolgozni akarnak akik tényleg tehetségesek valamiben. Csak éppen elfogyott a legelő és oda kell menni ahol kövér fű terem és hallal-vaddal tele az erdő.
Amióta világ a világ így működik ez.

Evain 2013.11.19. 21:29:28

@Ennike: Köszi, ez ismeretlenül is jólesik. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.11.19. 21:49:40

@Evain:
Úgy látom Ennike a posztja megjelenése előtt megdolgoz itt mindenkit.
Biztos ami biztos egy kis puhítás itt egy kis puhítás ott sosem árthat:)))))))))))))))))))))))))))))))

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.19. 21:50:18

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
Nekem elég légbőlkapottnak tűnik a cikk.
A statisztikáról pedig már tudjuk, hogy azt bizonyítja, amit a megbízó kért. Bizotsan lhetne írni egy cikket, ami az általad linkelttel szembemegy, ráadásul ugyan úgy valós számokat (statisztikát) lobogtat.

Ezt pedig végképp nem értettem az elején:
" (Az egyház szerint nincs gyermekhez való jog mindenáron, és a mesterséges megtermékenyítést is elveti, minthogy abban nem egy férfi és nő szeretetaktusából jön létre az új élet, hanem mechanisztikus módon)"

Ez hogyan jön ide? Mindenesetre ha csak ezt a mondatot veszem alapul, ha az egyházon múlna, még mindig a sötét kozépkorban élnénk... minden harag nélkül gondolom ezt.

tableno 2013.11.19. 21:50:19

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: az általad linkelt cikk legfőbb megállapítása:

"A tanulmány arra jutott: negyven változóból 25-ben van jelentős eltérés azoknál, akiknek édesanyja leszbikus kapcsolatban (is) élt, azokhoz képest, akik stabil, hagyományos házasságban élő szülők gyermekeként nőttek fel. Az ilyen gyermekek és fiatalok inkább hasonlítanak az egy szülő által nevelt gyermekekhez." - tehát az elvált szülők gyerekei is hasonló fokozott veszélynek vannak kitéve. Öngól... :)

Ugyandehogy (törölt) 2013.11.19. 21:55:47

@Evain: most nem az van, hogy várunk a megjelenésére?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.11.19. 21:59:18

@tableno:
Ez nem fogja meggátolni maxval-t abban, hogy a saját igazát lássa a cikkben. Ő (szerintem) fanatikus... ami nem baj, csak ne zárjanak össze vele hosszú ideig.
Ettől még szeretjük, még akkor is ha támogatja a nők verését :D

Ennike (DK) 2013.11.19. 22:03:44

elobb megtudtam, mert olvastam, hogy ma van: WORLD TOILET DAY, ma nov 19-en, es milyen halasak lehetunk, hogy biztonsagos, intim kornyezetben urithetjuk ki beleink tartalmat, ugyanis,2,5 miliard embernek ez nem adatik meg... Vilag Wc nap, eszem megall...

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.11.19. 22:07:27

@Mr. Long [akit nem diszkriminalnak]: Aham, plusz januar elso hete is szabi meg (atcsuszott kovetkezo evre), a masodik meg trening lesz. :D Szoval egy jo 1,5 honapig nem fogok effektive munkat vegezni. :)

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.11.19. 23:28:45

Hallohallóóó!
Szeretem a hajós posztokat ! :-) Ez is egy jól sikerült darab, jó volt szemezgetni, olvasgatni. Dávidnak gratu, a hozzáállása a dolgokhoz, feladatokhoz másolandó lehetne sok ember számára!!
Üdv neki és további sok sikert !! :-)

Én most balra el ,majd lassan visszatérek, már látható megvonásos tüneteim vannak. Hiányzik az okoskodás és az észosztás. Sosem gondoltam volna , hogy erre ennyire rá lehet szokni! Na puszi, majd leszek, de olvasni fogok azért ...úgy viselkedjetek itt nekem!! :-DDDD

macamuca [IHUN] 2013.11.19. 23:59:24

@zöldeketbeszélek:
"Na de most tényleg, ki veszi ezt az egészet komolyan? Már rég egy uránbányában fejtenék a plutóniumot, ha valóban számítana, mit csinálnak."

Nos, nem uránbánya, "mindössze" szibériai büntetőtábor.
Bűne (társaival közösen "elkövetve") az volt, hogy a moszkvai székesegyházban elénekeltek egy dalt, melynek címe: Szűzanya, zavard el Putyint! Eredménye: börtön, illetve szibériai büntetőtábor (a kettő nagyon nem ugyanaz...)

www.origo.hu/nagyvilag/20131105-sziberiaba-kuldtek-a-pussy-riot-tagjat.html

@Don Kartasch:
"Fogalmam sincs mit csinal a Pussy Riot, de ilyen helyen felnove tuti hogy nem az elet napos oldalat latja az ember."

hu.wikipedia.org/wiki/Pussy_Riot

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
"... Pussy Riot nevű keresztényellenes akciócsoport (tudod, a 3 buta liba)..."
Nem keresztényellenesek, és nem 3 főből áll a csapat, bár a legutóbbi, nemzetközileg is nagy port felvert akciójukon valóban hárman vettek részt.
Persze, ha a feminizmus és Putyin-ellenesség, polgárpukkasztással tarkázva keresztényellenesség, akkor azok.
De akkor én is az lehetek, mert a polgárpukkasztás ugyan nem az én stílusom, de a másik kettő rám is érvényes.
Tehát: miért is keresztényellenesek? Pláne sátánisták (ahogy később nevezted őket)?
hu.wikipedia.org/wiki/Pussy_Riot

@bpetya75:
"Nem tudom mi volt ez az NVDA (vagy mi), de hogy pszichopaták voltak, az biztos".

Azok voltak, nem kicsit... Mo.-i tanítványaik gyönge kezdők voltak a mestereikhez képest, ÁVH néven közismertek.
hu.wikipedia.org/wiki/NKVD

macamuca [IHUN] 2013.11.20. 00:04:43

@Davidesz:
Elismerésem!
A posztért is, de főleg a felfogásodért, a hozállásodért.
Ez a kulcsmondat, mellyel 1000 %-ban egyetértek (az élet minden területére igaz):
"Úgy gondolom, mindent a hozzáállásod dönt el!"
Sok sikert :)

@Ennike:
Várom a posztodat én is :)

Evain 2013.11.20. 00:08:47

@Babette_: szerintem Ennike posztjára vársz, nekem már volt. :)

A biztos utas 2013.11.20. 07:14:21

@macamuca: Oroszországban, hasonlóan Izraelhez, Szaúd-Arábiához, a vallásos emberek nem szeretik, ha az oltárnál punk lányok szidjnak bárkit is, de főleg nem azt, ha olyan embert szidnak, aki az ő egyházukat ennyire kiemelten menedzseli.
Nagyon kevesen vannak az orosz állampolgárok között, akik úgy gondolják, sok az a két év egy elzárt helyen. Oroszország azért már nem olyan, mint 70 évvel ezelőtt, te is tudod, hogy a csajnak semmi baja nincs, még odabent is lázadt, annyira, hogy a bv-intézet vezetője ki kellett, hogy dobja, nem volt képes viselkedni. Emiatt most átszállították egy másik helyre. Nyilván te se örülnél, ha az általad vezetett helyen egy ilyen csaj jelenik meg és demoralizál.
Az oroszok valósnak érzik ezeknek az ortodox templomoknak a varázsát és nem értékelik, ha valaki odajön randalírozni úgy, hogy ezt még a világhálón is publikálja. Biztatva másokat is.
Nyilván elrettentés a célja, amivel az oroszok általában egyet is értenek. Ahogy az említett másik két ország lakói is egyetértenének hasonló esetben.
Nem vagyok elfogult, tudom, hogy egy ilyen geg hazánkban teljesen jópofa és belefér. Hidd el, hasonló esetben én jót röhögnék, ahogy nyilatkozna Semmilyen Zsolt és a többiek, elborult arccal. De itt nem férne bele, hogy két évre beviszik. De te is tudod, hogy kint lehet tudni, hogy baj lesz.
Baj lett. Hamarosan letölti a büntit és szabad lesz. Basszus, nem kínozzák meg verik, meg megölik....
Nem ettől élhetetlen hely Oroszország, hanem a hideg miatt. Szerintem.
Arról meg már tényleg nem Putyin tehet :)

@bpetya75: Az NKVD, ami a KGB elődje volt. Annak meg a cári titkosrendőrség volt az elődje. Ők is hatékonyak voltak :)

bpetya75 2013.11.20. 07:59:50

@A biztos utas:

Fene tudja. Nekem nem ez a jelző jut eszembe az ottani problémamegoldásukról. Ami ráadásul nem is lehetett különösebben kirívó eset a működésük során.

martineden 2013.11.20. 08:38:13

@zöldeketbeszélek: Ha elegedettek a munkajaval egyre feljebb lep a ranglistan.A kapitany is matrozkent kezd

Void Bunkoid 2013.11.20. 08:38:14

Azért ezt a Norilszk-cuccot elnézve, itt többnyire egy szabadon, bárki által szerkeszthető wikipédia meg egy szintén nem akkreditált emberke blogja alapján mordorozik meg szörnyülködik mindenki.

Erre szoktam azt mondani, hogy az ember nem változik, csak a technológia meg az elnevezés :) a manapság "városi legenda" néven említett ilyesmiket régen "mendemondá"-nak nevezték, és pont ugyanez volt a funkciójuk, meg a tartalmuk is.

Hú, Norilszk, aztamindenit, undorító félelmetes júúúj!

Ne feledjétek, még hazánk eldugottabb területein is alig száz-százhúsz éve az emberek ugyanígy hitték, és tényként kezelték, hogy pl. vannak boszorkányok. Mert valaki azt mondta, hogy neki azt mesélték, hogy valaki mintha egyszer LÁTOTT volna egyet.

bpetya75 2013.11.20. 08:58:12

@Void Bunkoid:

Én megnézegettem a város környékének műholdképeit, nem kicsit durva. Több tíz kilométeres körzetben nincs érdemi vegetáció. NY-DNY-ra hatalmas külszíni fejtés nyomai. Ha nem is feltétlenül a legdurvább földi pokol, de piszkosul lepusztított környék.

bpetya75 2013.11.20. 09:02:36

@bpetya75:

Na jó, a vegetáció hiánya írható a tundra rovására is...

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.20. 09:42:07

@macamuca:

Oroszországban nagyon komolyan veszik a gyűlöletbűncselekményeket. Ez egy sokvallású és soknemzetiségű állam, így nem tűrik az etnikai vagy vallású alapú uszítást. Adott esetben 2 év börtön is jár ezért.

tableno 2013.11.20. 10:03:46

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: "In recent survey, Moscow Protestant Chaplaincy found that over half of Africans in Moscow had been physically attacked in the past.[21] Attacks in Moscow Metro are common, and “Monkey” insults are so frequent that students have ceased reporting them.[22][23]"

tableno 2013.11.20. 10:17:37

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: de azért nem az erőszakos skinheadeket küldik Szibériába, hanem a meglehetősen ártalmatlan punkcsajokat, akik konkrétan csak Putyin ellen uszítottak. Tehát helyesen: "Oroszországban nagyon komolyan veszik az uralkodó személye elleni gyűlöletbűncselekményeket".

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.20. 11:11:18

@tableno:

A 3 buta liba megsértette milliók vallását egy kiemelten szent helyen. Direkt provokáltak, direkt sértették a vallást. Hatalmas felháborodást okoztak.Ők akarták, megkapták a választ, hol a probléma?

macamuca [IHUN] 2013.11.20. 23:29:24

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
"... így nem tűrik az etnikai vagy vallású alapú uszítást."

Csak az az egy aprócska bibi van, hogy a 3 csaj nem etnikum és nem vallás ellen uszított/szólalt fel, hanem 1, aza egy konkrét személy ellen: Putyin ellen.
Ezt egy olyan helyen tették meg, amely egy valláshoz kapcsolódik, méghozzá szorosan (székesegyház), és olyan módon, amely alkalmas arra, hogy megbotránkoztatást keltsen. De nem a vallást/egyházat/vallásos hitet/akármit szidták, nem ellene szóltak (dalban ugyan), csupán helyszínként választottak egy olyan helyet, ahol egyrészt rengetegen vannak jelen, másrészt a hely jellege miatt nagyobb figyelmet kap a tettük. Tekintve, hogy a cél, hogy minél nagyobb figyelemfelkeltést érjenek el, ez nem meglepő... Ha teszem azt, egy éjszakai szórakozóhelyen teszik meg ugyanezt, akkor kisebb a hajcihő. De ugyanúgy bezsuppolják őket, mivel Putyin ellen emeltek szót.
Ha mindez Mo.-on történik, akkor közbotrányokozásért, közszeméremsértésért vonják őket felelősségre, amiért pár hónap felfüggesztettet kapnak.
Oroszo.-ban még látszat-szinten sem foglalkoznak a jogszolgáltatással (nem véletlenül nem igazságszolgáltatást írok, az igazság viszonylagos), így egy Putyin-ellenes megnyilvánulás tuti börtönt/munkatábort eredményez, ahogyan ez ebben az esetben is történt.
Amúgy azt sem árt figyelmen kívül hagyni, hogy etnikum és vallás-ellenes uszításban részt vevők érdekében elvétve szólal meg és próbál meg közbenjárni több ország és nemzetközi szervezet.....

@A biztos utas:
"Nagyon kevesen vannak az orosz állampolgárok között, akik úgy gondolják, sok az a két év egy elzárt helyen. Oroszország azért már nem olyan, mint 70 évvel ezelőtt, te is tudod..."

Oroszo. ma is olyan, már ami a diktatórikus irányítást illeti. Ez ellen az irányító ellen szólalt fel a 3 csaj, és Putyin nem tűri az ellenvéleményt, így példát statuált, a jogszolgáltatás látszatával sem törődve.
Az ottaniak pontosan tudják, milyen az, ha 2 évet kell lehúzni egy ottani böriben, pláne munkatáborban: nem ritkaság, hogy ismeretségi körben, rokonságban van, aki megjárta egyiket-másikat. És nem mind köztörvényes bűntettért... mert a szólásszabadság (mint az említett példa is mutatja) arratájt csak egy szó. Igaz, itt is egyre inkább azzá válik...
A félelem nagy úr... ott ki sem veszett az emberekből, itt, Mo.-on egy ideig úgy tűnt, van szólásszabadság, manapság viszont egyre többen tartanak attól, hogy ki merjék mondani, mit gondolnak (politikával kapcsolatban). No, nem börtöntől félnek, "csak" attól, hogy a munkahelyükről rúgják ki őket...
Amúgy pirinkót leegyszerűsíted a történteket, amikor azt írod, hogy ".. még odabent is lázadt, annyira, hogy a bv-intézet vezetője ki kellett, hogy dobja, nem volt képes viselkedni." Rabok más helyre történő átszállítása (akár szigorúbb, akár lazább helyre) nem adott bv vezetőjétől függ, merthogy neki nem tetszik a viselkedni nem tudó rab. Ezesetben azt kérelmezte a csaj, hogy közelebb hadd kerüljön a férje/gyereke lakhelyéhez, a könnyebb látogathatóság miatt. Erre volt az a válasz a bíróságtól (=Putyintól), hogy egyrészt messzebb vitték, másrészt szigorúbb helyre. Egy börtönből egy munkatáborba....
Ez is olyan "apró, lényegtelen részlet", ami szerinted tök normális, teljesen jogos és érthető, továbbá ugyanmár, hát ki lehet bírni azt a fél évet, nem olyan nagy dolog az???
Mert a kommentedből valami olyasmi jön le, hogy piti ügy lett felfújva, az orosz nép/nemzet nagyjából egységesen elítéli a történteket/személyeket és lelkes híve Putyinnak...
Utóbbira ne hozd fel, hogy hány százalékos arányban nyerte meg a választásokat: anno Kádár is 98-99 %-ot teljesített... (igaz, kötelező, vagyis inkább ajánlatos volt elmenni voksolni, anyilvántartásból tudható volt, ki vett részt.... és jelölt is csak 1 volt... de ezek csak pitiségek, nyilván..).
Ja, és hogy a hétköznapi emberek hogyan éreznek és vélekednek arratájt, arról mesélt bőven egy onnan a családba került férfi. Kezdve az 5 éves katonai szolgálattól, amiből 3-at Szibériában töltött (jó messze a családjától, mint mindenki más, a többi kettőt már "csak" 650 km.-re=közel a családjához), a kb 25 fős létszámú laktanya/őrhely közelében lévő faluról, és a valamivel távolabb lévő egyik munkatáborról... meg sok egyébről...

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.21. 09:03:34

@macamuca:

Ha valóban Putyin lett volna a célpont, akkor az utcán csinálták volna vagy például a Kreml előtt.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.21. 09:06:36

@macamuca:

Aki ismeri az orosz viszonyokat, az tudja, hoy Putyin támogatottsága kb. 60-65 %. Azaz a választási eredmények tükrözik a valóságot. De ez egyébként teljesen lényegtelen a téma szempontjából-

macamuca [IHUN] 2013.11.21. 13:04:08

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
A cél a minél nagyobb figyelem-felkeltés volt. Ugyanez az utcán nem kelt ekkora figyelmet, nem irányul rá ekkora figyelem.
Kreml előtt?? A "dísz" (és valódi) őrség előtt?? Akkor tán még formális tárgyalás sem lett volna....

Putyin támogatottsága, mint valós támogatottság: kb annyira valós, mint a mo.-i fideszes 2/3-os támogatottság. Játék a számokkal...
És nem lényegtelen: a megszerzett/birtokolt hatalmat megpróbálni úgy beállítani, mint a többség akaratát (=kommunikált választási/támogatottsági eredmények) egyben azt is jelenti, hogy bármit tesz is, azt a többség akaratából teszi = elfogadható, sőt, szükséges.
Ez a burkolt diktatúra (hisz formálisan nem az).
Nyílt diktatúránál már hivatkozik a hatalom birtokosa effélére: teszi, amit tenni akar.
A cél mindkettőnél a hatalom/irányítás megtartása, többek között az ellenvéleményt hangoztatók félreállításával.
Tekintve, hogy nem a vallást/egyházat szidta P. R., hanem Putyint (Szűzanya, távolítsd el Putyint! c. dal előadása), majd ezután börtönbe kerültek (az orosz börtönökről is lehetne elmélkedni: hogy mit jelent ott a börtön, mit Mo.-on, meg mondjuk valamelyik skandináv országban...), meg egy kis munkatábor is "befigyelt": nos, ezek után vallásellenességgel vádolni őket lehetséges, csak nem helytálló.
Nem a helyszín volt a lényeg (bár az is fontos volt, a figyelemfelkeltés mértéke miatt), hanem a mondanivaló.
Próbálj meg a mondanivalójukra koncentrálni.
Ha ugyanezt a Kreml előtt éneklik el, akkor is vallás-ellenesek?
Ugye, hogy nem...
De akkor is ez a vége: börtön, munkatábor, maximum más névleges ok miatt.
Mert a valódi ok az, hogy Putyin nem tűr ellenvéleményt.
Sok mindent lehet az országra mondani, de hogy a szólásszabadság, meg hogy a demokrácia példája lennének, azt nem...
És ez a lényeg: ez ellen lázadozik a P. R., polgárpukkasztó módszerekkel. Lehet kifogásolni a módszert, de kérdés, mi a fontosabb: a mondanivaló, vagy a módszer?
Nekem a mondanivaló, neked meg, úgy tűnik, a módszer.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.21. 13:15:46

@macamuca:

"Kreml előtt?? A "dísz" (és valódi) őrség előtt?? Akkor tán még formális tárgyalás sem lett volna...."

Számtalan Putyin-ellenes tüntetés szokott lenni ott. Nézz utána.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.21. 13:17:20

@macamuca:

"Putyin támogatottsága, mint valós támogatottság: kb annyira valós, mint a mo.-i fideszes 2/3-os támogatottság. Játék a számokkal..."

Nem. A Fidesz támogatottsága kb. 40 % jelenleg, Putyiné sokkal több, 60 körüli.

Mi az, hogy "valós támogatottság"? Csak azokat kérdezed, akik egyetértenek veled?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.21. 13:20:48

@macamuca:

A lényeg: tessék a politikai akciókat a templomon KÍVÜL csinálni. A 3 buta liba sokkal keményebb akciókat is csinált már korábban, pl. nyilvánosan közösültek közterületen, azért senki sem küldte őket munkatáborba. Azaz érvelésed nem állja meg a helyét.

macamuca [IHUN] 2013.11.22. 11:25:38

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
"A 3 buta liba sokkal keményebb akciókat is csinált már korábban, pl. nyilvánosan közösültek közterületen, azért senki sem küldte őket munkatáborba."

A nyilvános közösülés nem Putyin ellen szólt (sem direktben kimondva, sem ráutalva), így nem "államellenes" (=Putyin-ellenes) tett volt, ezért nem munkatáborral/börtönnel "díjazták".
Ha a nyilvános közösülés szerinted is keményebb/hangsúlyosabb tett, mint a székesegyházi tettük, akkor tán érdemes lenne elgondolkodnod azon, hogy mégis hogy lehetséges az, hogy azért kisebb büntit kaptak, mint a Putyin-ellenes dalért.... És nem, nem az a megfejtés, hogy hát mert egyházi helyszínen dalolásztak..... (igen, a dalszöveg tartalma....)

Ezért ez az érvelés, miszerint templomban illetlenül viselkedni sokkal súlyosabb vétség, mint pld nyilvánosan közösülni (károsabb a közre, annak biztonságára, erkölcsére, akármilyére, netán az állambiztonságot sokkal súlyosabban fenyegeti a templomi dal, mint a nyilvános dugás), nos, ez az érvelésed nem állja meg a helyét.
Akkor sem, ha a vallásos érzelmű embereket (téged is) mindkettő megbotránkoztatja. A nyilvános szex ugyanis a nem vallásosakat is megbotránkoztatja = sokkal több embert érint, mint az illetlen templomi viselkedés. Mégis, a sokkal több embert érintő/megbotránkoztató tettük kisebb vihart kavart... azzal valahogy nem foglalkozott Putyin....

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.22. 11:43:19

@macamuca:

A nyilvános közösülés közbotrányokozás, de nem gyűlöletbűncselekmény, így enyhébb.

A kulcs: a vallásgyalázás. Tessék közösülni, botrányt csinálni, Putyint gyalázni, öngyilkosnak lenni MÁSHOL, ne a templomban.

macamuca [IHUN] 2013.11.22. 12:08:32

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Támogatottság: kétféle van.
Az egyik az, ami valójában az emberek "fejében" van, mérésével próbálkoznak, adatokat is közölnek (mindenütt), de tekintve, hogy sokan az efféle felméréseken a "nem válaszol" és a "bizonytalan" válaszokat jelölik meg, így tényleges adatot kapni szinte lehetetlen.
A másik az, amit adott kormány hivatalosan közöl, érthető okok miatt számára kedvező számítási adatokat véve alapul.

Mo.-on a fidesz kommunikációja 2/3-ról szól (a 2010-es választási eredmények alapján, ami önmagában helytelen, tekintve, hogy nem az összlakosság, de még csak nem is az összes választásra jogosult 2/3-a szavazott rájuk, hanem a választáson részt vevők 61-62 %-a, ami a töredékszavazatokkal együtt azt eredményezte, hogy a képviselői helyek 2/3-a az övék lett. De ettől még nem támogatja őket a lakosság 2/3-a, akkor sem, ha a képviselői helyek arányát ők ekként kommunikálják.).
Ez a hivatalos. Ennek csökkenéséről is vannak felmérések, egymástól nagyon eltérő eredménnyel, tehát az általad említett 40 % sem a valóságot tükrözi (ahogyan a 28 %-ról szól sem): hogy mégis mennyi lehet, azt mindenki maga tippeli meg, annak alapján, hogy környezetében mit tapasztal (kérdés persze, hogy milyen emberek között forgolódik az egyén, ott téma-e a politika, mekkora létszámú ez a kör, stb).

Az Oo.-i 60 % az ottani hivatalos adat. Éppúgy "helytálló", mint a mo.-i 2/3 = semennyire.
Hogy aztán ott mennyire nyíltan mernek nyilatkozni ezügyben a megkérdezettek, illetve a kimondottakon túl valójában mit gondolnak (=kire fognak voksolni valójában), az nem feltétlenül ugyanaz.
A szólásszabadság hiánya, illetve az, hogy a regnáló kormány bírálata szankciókat von maga után: mindez nem segíti elő egy, a valóságot közelítő felmérés elkészítését. Mérni ettől még fognak, de a kapott eredményt helytállónak még a megrendelő sem fogja elhinni/elfogadni, mert pontosan tudja, hogy az emberek nem merik kimondani a számukra kedvezőtlen véleményüket.

Putyinnak is és a fidesznek is megvan a maga törzstámogató-bázisa, ez nem is kicsi, de azt mondani, pláne hinni, hogy az általuk közölt adatok a valóságot mutatják: nos, ez butaság lenne.
És bár sok dologban nem értünk egyet veled, de abban biztos vagyok, hogy Te nem vagy buta ember, sőt...

A 3 csaj tette nem az egyházat veszélyeztette, hanem Putyint: mi van, ha mások is követik a példájukat, és elkezdenek hangot adni nemtetszésüknek? Ennek elejét kell venni, méghozzá keményen. Ezért lett börtön+munkatábor a tettük "jutalma".
Sem ez, sem más tettük nem veszélyeztette a hívők hitét, ragaszkodásukat az egyházhoz, erősen kétlem, hogy a dal elhangzása a templomban az ott lévőkben, vagy a történtekről utóbb hallókban felvetette volna azt a gondolatot, hogy tán nem kellene templomba járni/hinni.
Lehet persze úgy kommunikálni a történteket, hogy az egyházat, illetve a hívőket védi a tett szigorú megbüntetésével (templomban történt = támadja az egyházat és a hitet), csak éppen sem az egyház, sem a hit nem rendül meg attól, hogy páran elénekelnek egy politikai tartalmú dalt a templomban.
Nem ezért hisznek, vagy nem hisznek a hívők.
De a választók esetleg (!!) elgondolkodnak... a dal tartalmán. Nem a helyszínén...
Ez az igazi veszély a hatalom birtokosa számára (amennyiben hajlik a diktatórikus módira).
Ezt a veszélyt kell elhárítani, mégpedig nem érvekkel, hanem kemény és gyors tettekkel = megtorlással/büntetéssel.
Megtették, a daloncok börtönbe, majd munkatáborba kerültek: üzenet azoknak, akik hozzájuk hasonlóan gondolkodnak: így jártok, ha kinyilvánítjátok bírálatotokat.
Ennek tükrében lehet várni, hogy egy olyan felmérésen, ahol a politikával kapcsolatos véleményét kérdezik az embereknek, ott majd "őszinte" választ adjanak.... Válasz lesz, de az őszintesége (számomra) erősen kérdőjeles, így az általad említett 60 %-os támogatottságot Putyin számára kedvezőnek, így kommunikálandónak tartom, de nem valósnak.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.22. 12:18:05

@macamuca:

Teljesen független elemzők adata a 60 %.

De beszélj átlagos oroszokkal, s magad is meg fogsz győzödni róla, hogy Putyin népszerű. Tény: nem olyan népszerű, mint volt 10 éve, de most is kb. 10-ből 6-an támogatják.

A fideszes kétharmad a mandátumok kétharmadát jelenti. Az embereknek "csak" az 52 %-a szavzott a Fideszre 2010-ben.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.22. 12:20:15

@macamuca:

Egyébként az ilyen botrányos akciók csak erősítik Putyint. Nem véletlen, hogy az orosz ellenzék (annak mindkét része, mert a két rész jobban utálja egymást, mint Putyint) elhatárolódott a 3 buta libától.

macamuca [IHUN] 2013.11.22. 12:26:52

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
"A lényeg: tessék a politikai akciókat a templomon KÍVÜL csinálni."

A templom soxor volt már politikai tartalmú történések helyszíne, régebben is (pld Kossuth beszéde a debreceni Nagytemplomban), és ma is (pld fideszre- szavazásra felszólító pap, aki a másként voksolóknak elkárhozást "jósolt" /mint a hon felvirágzását lehetővé tévő párt=fidesz ellen voksolók, akik ezzel a hazát romlásba taszítják, tehát el fognak kárhozni/, vagy Tőkés László prédikációi, stbstb).
A hit és a politika 2 dolog, és bár mindig is összefonódott a legfelsőbb szinten, de a tömeg számára nem (legfeljebb akkor volt némi hatással a hívőkre, ha a pap prédikációja részeként szót ejtett a politikáról, annak valamely történéséről, és helyeselte/helytelenítette azt, így némiképp befolyásolhatta, esetleg (!!) az őt hallgatók véleményét).

Abban igazad van, hogy e 2 dolgot nem kellene összekeverni, de tekintve, hogy mindig is összekeveredett a hatalom szintjén, így picit fura, hogy egyetlen történés kapcsán a kőkemény büntetést helyesled, sőt, kívánatosnak tartod.
Tényleg ez a véleményed, vagy "csak" azért, mert a Te hitedhez kapcsolódó templomban történt? Ha pld egy muzulmán, vagy buddhista imahelyen történt volna, akkor is így vélekednél? Vagy akkor csak "simán" megbotránkoznál és felháborodnál?
Mert gondolom, a hitedet nem rendítette meg.

macamuca [IHUN] 2013.11.22. 12:40:08

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Erősítik?
Úgy érted, a megfélemlítettek nem mernek tenni ellene semmit (elvégre az orosz börtönbe, pláne munkatáborba kerülés lehetősége -szerintem- elég nyomós ok a félelemre...).

Hogy aztán a látszat fenntartásával (elvégre volt tárgyalás, vádpont, stb) működő rendszer idővel hova "fejlődik", az más kérdés.
Valameddig (akár sokáig is) lehet félni, és emiatt tűrni, akár nagyon sokat is.

Utóbb meg majd meg lehet állapítani, hogy mikor-mivel is kezdődött az, ami aztán úgy alakult, hogy 10-20-50, vagy több év után már tűrhetetlenné, kibírhatatlanná vált, és ellene fordultak az emberek (akár "bársonyos forradalommal", akár tettlegessel).
És ha ez Oo.-ban (vagy Mo.-on..) mondjuk 50 év múlva történik meg (amikor én, vagy Te már nem élünk), az még nem jelenti azt, hogy a mostanság megtörténő dolgok helyesek, csupán azért, mert elfogadják az emberek, és bármilyen ok miatt is, de nem tesznek ellene semmit.
Ne kelljen már a II. vh.-t, előzményeit, a nemzetiszocialista párt megalakulását, ennek előzményeit, Hitler személyiségének alakulását, majd ennek hatásait az előzőekre, végül az egésznek az "eredményét" taglalni.
Volt támogatotttság, és voltak No.-ból kivándorlók, helyeslők és helytelenítők:
De a helyeslők/támogatók igen nagy száma/aránya, ráadásul hosszú éveken át, még nem jelenti azt, hogy helyes is volt a tett/következmény.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.22. 12:53:09

@macamuca:

Alapvetően a közvetlen politika nem jó a templomban. De erről lehet vitázni. Viszont a vallásgyalázás nyilvánvalóan nem való oda.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.22. 12:57:21

@macamuca:

Erősítik, mert az átlagember azt mondja "ez az ellenzék? akkor kösz, sosem kérek belőlük".

Egy rakás ellenzéki szervezet van Oroszországban, vannak tüntetésik, s nincsenk börtönben a szervezők.

Politikában az a helyes, amit a többség akar. Minden más hozzáállás diktatúrát jelent. Nem vagyok Orbán híve, a politikája szerintem zsákutcába fog vezetni, de ha a többség őt akarja, akkor bizony ő a HELYES politika.

macamuca [IHUN] 2013.11.22. 14:47:47

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
A vallásgyalázás valóban nem való templomba, igaz, máshová sem.
Már "csak" azt kellene belátnod, hogy a templomi helyszín nem jelenti azt, hogy a tett a vallás ellen irányul (ahogyan egy politikai beszéd elmondása sem való ugyan a templomba /ha pld kimondottan dícsérték volna Putyint/, de ettől még nem lesz a vallással foglalkozó, azt dicsőítő vagy ellenző a tett: megmarad annak, aminek szánták: Putyin-ellenesnek (a konkrét esetet tekintve), vagy teszem azt biciklizés-népszerűsítőnek (ha errtől kezdenek el dalolni), leggings-ellenesnek (ha ezt kifogásolom és emiatt szólalok fel), akárminek.
Nem az egyház/vallás/hit ellen léptek fel.

Ellenzék: egyenlőre fenntartják a látszatot = ehhez szükség van ellenzéki szervezetekre is. Arra azért ügyelnek, nehogymár "véletlenül" megerősödjenek...

"Politikában az a helyes, amit a többség akar."
Nem.
Ami helytelen, az nem lesz helyes attól, hogy sokan akarják, netán a többség akarja/teszi.
Akár politika (pld II. vh. eseményei), akár más terület (pld rabszolgaság, csiklókimetszés, állatkínzás, akármi).
Hogy aztán mennyi ideig tart felismerni, hogy a sokak/többség által helyeselt valami valójában helytelen, meg miért az, meg másként kellene, meg hogyan kellene, etcetc., az már egy másik kérdés.
Ami helytelen, az nem lesz helyes a tömegesedéstől.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.22. 17:59:24

A templomban ne tessék Putyin vagy más ellen tünteni. Ennyi. A normális ember megérti magától. Aki meg nem, az megérti a börtön után. Ilyen egyszerű ez.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása