oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. szeptember 12. 06:47,  Miért vagyok még itthon? 499 komment

2013. szeptember 12. 06:47 Határátkelő

Miért vagyok még itthon?

Érdekes a mai poszt, hiszen szerzője, Eszter két évet élt Londonban, aztán ösztöndíjjal Indonéziában töltött egy felet, most pedig már egy ideje ismét Budapesten él. Hogy miért? Erre ad választ mai írásában.

bőrönd nő térdel_5.jpgEllentétben a magyarok 95%-ával, akiket kint megismertem én nem azért kerültem oda, mert megszűnt a munkahelyem, kilátástalan volt a jövőm vagy eladósodtam.

Még csak nem is azért, mert elegem lett a kormányból, gazdasági helyzetből, vagy úgy egyáltalán bármiből, ami Magyarországgal kapcsolatos. Ennél sokkal profánabb oka volt. Kalandvágy és légszomj. Egy szakítás után egyszerűen vettem egy repjegyet egy irányba.

Se szállás, se pénz

Néhány ismerősöm akkor már mesélte, hogy ott nagyon könnyű munkát találni, és könnyű jól keresni. Megvontam a vállamat, feltettem az összes addig spórolt pénzemet, felültem a repülőre, és mire leszálltam már se szállásom, se pénzem nem volt. Maradt összesen 74 font a zsebemben, egy doboz cigi, ruhák és egy szalámi.

Naivan besétáltam egy teljesen ártalmatlannak tűnő dologba, és ráfaragtam. Egyszerű hirdetés, még telefonon is beszéltem valakivel. Nem kellett pénzt utalni, csak egy Western Union bizonylatot kellett mutatnom, hogy van pénzem, azaz csak volt.

Fiatal voltam, nem mertem felhívni a szüleimet, és megfutamodni sem akartam. Szerencsém volt, nem kellett az utcán aludnom, befogadott egy ismerősöm ismerőse.

Napokon keresztül jártam a várost és minden pubba bementem, hátha keresnek embert. Csapolni szerettem volna, nem azért mert értettem hozzá, sose dolgoztam előtte vendéglátásban, de tetszett a pubok hangulata.

Takarítás, majd egy pub

Teltek a napok és sehonnan nem hívtak vissza, így elkezdtem takarítani egy hotelben. Ez az első, ahol a legtöbben megragadnak. Nem jó pénz, nehéz és magányos munka, és itt bizony a többi lengyel vagy ukrán takarítótól nem fog megtanulni angolul az ember, ők is épp csak makognak valamit.

De hulla fáradtan munka után tovább jártam a pubokat és egyszer csak felhívtak egy helyről. Belváros, irodakörnyék, eldugott kis utca, öltönyös angol törzsvendégek. Azt mondták egy estére kellek besegíteni, összeszedni a poharakat.

Rettenetesen izgultam, beszéltem ugyan valamennyire angolul, de az akcentusok miatt alig egy-két szót értettem meg. Mosolyogtam helyette. Sokat. Az este végén megkérdezték, hogy tudnék-e esetleg 1-2 órára jönni még a héten. Megkérdeztem, hogy rákövetkező héten kellek-e. Nem tudták megígérni. Másnap nem mentem vissza takarítani.

Második hete dolgoztam ott, alig néhány órát hetente, ami arra volt elég, hogy kifizessem az ágyamat és a bérletet, és nem egyszer előfordult, hogy már üres pirítósra sem volt pénzem, nem hogy rendes kajára. De nem kerestem tovább munkát. Nem tudtam megmagyarázni, hogy miért nem, csak nem. A főnököm pedig azt mondta, hogy pár hónap múlva valószínűleg fel tud venni teljes munkaidőre. Nem tudott. Még maradtam.

Fél évet vártam, de megérte

Beleszerettem Londonba és a pubba, ahol dolgoztam, a körülöttem lévő emberekbe, éreztem, hogy jó helyen vagyok, csak pénzem nem volt sosem. Mikor már négy hónapja dolgoztam ott, elhatároztam, hogy hazajövök, ennyi elég volt a levegőváltozásból. Semmi negatív felhang nem volt ebben, csak úgy gondoltam, ennyire vagyok kalibrálva.

Jó kaland volt, nem lettem gazdag, de legalább fejlődött az angolom és egy csomó hasznos tapasztalattal meg vicces történettel jövök haza. Mikor közöltem a főnökömmel, hogy kezdjen keresni valakit a helyemre, azt mondta ad két hét szabadságot, és megkért, hogy jöjjek vissza.

Vissza is mentem. Még fél évig várnom kellett a teljes munkaidőre, de megérte várni. Kis pubról van szó, és egy család voltunk. Mi négyen a főnökömmel és a kollegáimmal, és a vendégekkel. Imádtam, mindenem volt a hely, és néha többet is dolgoztam, elkezdtem jól keresni. Relatíve.

Minimálbéren voltam 40 órában, ami átszámolva forintra szép, de ott a lakás és utazás nagyon drága, a fizetésemnek több mint a felét vitte el. Pedig 13-an laktunk egy házban, a szobán ketten osztoztunk, ami sokszor kényelmetlen, nem egy olyan élet, amit sokáig szívesen csinál az ember.

Az ilyen házakat magyarok adják ki magyaroknak, és ha egyetlen dolgot tanácsolhatok a Londonba készülőknek: messzire kerüljétek el őket! Drága, lepusztult szobák, tele követelésekkel és be nem tartott ígéretekkel. De ilyen helyen kell lakni, ez az ára annak, ha jól akar keresni az ember minimálbéren.

Kint az élet egyszerűbb, van tébé, nincs papírmunka, nem néznek ki sehonnan. Az angolok kedvesek, vidámak, érdeklődőek, nekem sosem volt velük rossz tapasztalatom. Ellentétben a kinti magyarokkal, sajnos. Ha segítségre volt szükségem sosem tudtam a honfitársaimhoz fordulni, az angol ismerőseimre viszont bármikor számíthattam.

Jól éltem

Leszámítva a körülményeket, ahogy laktam (több helyen is), jól éltem ott. Majdnem minden nap jártam bulizni, vásárolgattam, hosszú hétvégére mentem Dublinba, Barcelonába, síeltem Franciaországban, hazajöttem Sziget fesztiválra és nyaralni.

Már másfél éve kint voltam, és akkor beugrott, hogy valamit kezdenem kellene az életemmel. Diplomám van, érdekel is a szakmám, és különben sem szerettem volna egy pult mögött eltölteni a hátralévő életemet, még akkor sem, hogy ha élveztem és szerettem minden percét.

Itt szembesültem azzal, hogy bár toleránsak, mindenki egyenjogú az országban, nem ítélnek bőrszín alapján, azért egy irodai munkánál mégis nagyon megnézik, hogy honnan jöttél, milyen papírod van, és egy kicsit maguk felé hajlik a kezük, előnyben részesítik a briteket. Hiába jelentkeztem rengeteg állásra, sehova nem hívtak vissza.

Indonézia, majd Magyarország

Aztán megint szerencsém lett, találtam egy kis céget, ahova heti 8 órára kerestek asszisztenst. Szakmába vágott, és nem ellett egyből otthagynom a pubot, tudtam egymás mellett vinni a kettőt.

Nagyon sokat dolgoztam, időm nem volt semmire, de akkor tetszett így. Még azt is megszoktam, hogy a főnököm szeret pucéran mászkálni az irodában. Aztán véletlenül kaptam egy ösztöndíjat Indonéziába, csomagoltam és mentem.

Indonézia után itthon landoltam. Ott elköltöttem minden pénzemet és egy baleset miatt gyógytornára kellett járnom, úgyhogy nem tudtam visszamenni Londonba. Ennek másfél éve. Itt ragadtam. Hogy bánom-e? Hiányzik London. Hiányzik az az életvitel is. De most nem megyek vissza. Ki tudja, talán sosem.

Sokat gondolkozom azon, hogy élhető-e ma Magyarország. Lett egy munkahelyem, nem keresek sokat, de jól. Többet, mint a saját anyám, ami szomorú. Nem a szakmámban dolgozom. Nem szeretem a munkahelyemet, mert nem érdekel a munkakör, és mert egy multicég. Kizárólag azért vettek fel, mert jól beszélek angolul.

Nem tehetem meg, hogy egy hónapban annyit költsek ruhára és könyvekre, mint Londonban hetente. Albérletben lakunk hárman, van saját szobám, de egyedül nem tudnék lakást bérelni itthon sem. Legalább a szoba a sajátom.

Nem tudok külföldre menni nyaralni. Ha elmegyek szórakozni, sokszor meg kell gondolnom, hogy melyik helyet engedhetem meg magamnak, vagy, hogy megihatok-e még egy sört, holott Londonban egy este alatt szórakoztam el annyi pénzt, mint itthon egy-egy húzósabb héten. Ráadásul a volt főnököm szívesen visszavenne a pubba bármikor, csak egy szavamba kerül.

Mégis, mit keresek itthon még mindig?

Reggel, mikor dolgozni megyek, és mosolyogva végignézek a savanyú arcokon, kinézek a villamos ablakán, meglátom a Dunát, a várat, a Parlamentet, és boldog vagyok, hogy egy ilyen gyönyörű városban élek. Este találkozom a barátaimmal, akiket a végtelenségig szeretek.

Belekezdtem valamibe, amiből semmi pénzem nincs, de izgalmas, kreatív, és van jövője. Ez tart itt. Nem tudom hány évembe kerül, mire hasznot hoz majd, mert itthon több minden gátol, mint segít, de megvárom.

Ahogy az elején a pubban éreztem, hogy jó helyen vagyok, most is azt érzem, hogy jó úton haladok. Büszke vagyok erre a projektre, és vidáman kelek fel reggelente. Még mindig tudok örülni egy jó könyvnek, egy szép budapesti utcának, a Balatonnak, egy-egy sörözésnek. És ezek segítenek abban, hogy eltereljem a figyelmemet az anyagi problémákról.

Hát, ezért vagyok még mindig itt, és még egy darabig leszek is, biztosan. Kíváncsian várom, mi sül ki belőle."

SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY! Megváltoztak a kommentelési szabályok, a részleteket ide kattintva olvashatod el, ahol az is kiderül, mi kell ahhoz, hogy a jövőben is ugyanúgy hozzászólhass a posztokhoz, ahogyan eddig. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország London Anglia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr115507446

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Illemtanóra bunkó rendőröknek 2013.09.12. 21:40:09

A régi 20-30 éves rendőrviccek óta semmit sem fejlődött a rendőrség szürkeállományban. A régi viccek ma is aktuálisak. Fél órája történt. Ülök a számítógép előtt és a feleségem szól, hogy valaki világit be az ablakainkon és az ajtónkon elemlámpával. Na...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

M. Péter 2013.09.12. 20:08:26

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Ja nem vettem észre, hogy közben Bulgáriára terelődött a társalgás.

BTBTBT 2013.09.12. 20:09:31

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Jöjjenek, és járjanak sikerrel, ha jobbak azoknál, akik már itt vannak.

@puhacica:
"sziporkázó humorral"
Nem azt mondtad, amikor a saját posztod megjelent, hogy a férjed szűkszavú? :)

@bpetya75:
Hű, ez már milyen? Nem is én voltam az első, aki a nemtetszését nyilvánította ki, aztán itt "Barátuszék" lett az egészből. :)

Rossz döntést mindenki hozott. Én is. Nem is egyet. Magánéletben és munkaügyben egyaránt. Csak meguntam a következményüket. Illetve némi odafigyeléssel és jókora adag önismerettel könnyebb is elkerülni a rossz döntéseket, és meghozni a jókat.
A kapkodásból, ostobaságból és/vagy felelőtlenségből hozott elbénázások ráadásul legtöbbször nemcsak az "elkövetőre", hanem annak kisebb nagyobb környezetére is - többnyire negatív - hatással vannak.

Inkább ismerkedj, és hallhass kicsit "Hesitation Marks"-t :)

www.youtube.com/watch?v=9uzYmoDRKsI

2013.09.12. 20:11:11

@bpetya75: nekem spontan szemyisegnek jott le a holgy. Van aki irtozik ettol. Gondolom a kreativ, muvesz palyan sok ilyen van.

négyzet 2013.09.12. 20:12:29

@Warlimont: szerintem azért az emberek hajlamosak indokolatlanul is undok módon, rosszkedvűen viselkedni, másik oldalról nézve: nem örülni az apró dolgoknak. lehet, hogy sztereotípia, de valami mégis történik, hogy a magyar a világ egyik legpesszimistább, legszomorúbb nemzete, az emberek saját bevallása szerint. amúgy az emberek hazafelé ugyanolyan citromfejek, mint reggel, amerre én járok legalábbis.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.12. 20:13:06

@Chang Yai: Az biztos, hogy a fejlett nyugati társadalom van a leginkább elkényelmesedve. Ezért vagyunk a legsérülékenyebbek is.

puhacica 2013.09.12. 20:20:00

@Barátusz: ööö... szerintem nem írtam ilyet. ámbár az egyik nem zárja ki a másikat. :) amúgy nem a férjem igaziból, "csak" az uram. :)

BTBTBT 2013.09.12. 20:28:32

@zopilote:
Joni Mitchell - kitűnő!
Valószínűleg sosem ismerem meg a dalait, ha egy mo.-i nőismerősöm nem kér meg rá, hogy vegyek meg neki az angol Amazonról egy albumot tőle, mert otthon nem kapni.
Aztán belehallgattam... :)

@puhacica:
Szerintem meg igen, amikor valakivel azt tárgyaltad aznap, hogy a férfiak mennyivel rövidebben tudnák leírni mindazt, ami neked hosszabbra sikeredett.
Ezt viszont már másodszorra keverem: "férjed"-et írok "urad" helyett. :)

puhacica 2013.09.12. 20:52:49

@Barátusz: majd megszokod. :)
biztos, hogy az én voltam? az időskori szenilitás még odébb kellene hogy legyen. de ha így volt, igazam lehetett, köztudott, hogy mi nők sokat beszélünk és még többet sírunk. :P

zopilote 2013.09.12. 20:57:19

@Chang Yai:
Amikor lenn van az ember huzamosabb ideje anyagilag, erzelmileg, lelkileg, amikor nem jonnek ossze a dolgok, a legjobb megoldas elmenni a megszokott, lehuzos kornyezetbol. Mindegy, hogy hova, csak el!! Egy idoben eloszeretettel ajanlottak kanadai social workerek a " Greyhound kurat " maguk alatt levo embereknek, az az tavolsagi buszra ulni es elhuzni. Meg penzt is adtak a buszjegyre. Legtobbszor bejott. (nalam is)

33621 2013.09.12. 20:59:47

@bpetya75: Kedves Erdész Úr!
A te véleményed szerint a nemes nyár szöszöl vagy nem szöszöl?
Hozzánk a 90-es években a lakótelepre adtak egy csomó facsemetét hogy parkosítsunk, amit mi meg is tettünk. Azt mondták hogy semmi gond a nemes nyárfa nem szöszöl. Ez igaz is volt vagy öt évig de utána minden évben elárasztja a lakótelepet. Ezért aztán sokan a kellemes hűvöst adó fákat szeretnék már kivágatni.
Szerinted?

M. Péter 2013.09.12. 21:00:49

@Barátusz: Szerintem inkább ez lehetett vagy ehhez hasonló: www.bbc.co.uk/london/content/articles/2008/10/01/flats_fraud_feature.shtml
Összefoglalva: az állítólagos bérbeadó megkéri az embert, hogy bizonyítsa be, hogy van elég pénze, ezért küldje el Western Unionnal egy barátjának vagy akár saját magának a lakbér és a kaució összegét, utána pedig a beszkennelt nyugtát küldje el a bérbeadónak e-mailben. A csaló meg a szkennelt nyugtával és egy hamis igazolvánnyal felveszi a pénzt.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.12. 21:21:26

@Barátusz: "Jóvanna! :)
Csak furcsa volt, hogy beleírtad azt a félmondatot.
Szóval akkor azért sírtál, mert nem bújhattál gyorsan ágyikóba egy jó kis durmolásra?"

Nem tudtad, hogy nincs fontosabb a pihentető alvásnál? Alvásmegvonással kínozni is lehet az embert :)!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.12. 21:21:30

Most értem haza a negyedik busszal 3km gyaloglás után.
Kicsit odavagyok.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.12. 21:23:38

@bpetya75: "@Barátusz:

A stresszkezelés nőies módja a sírás. Szerintem hatékony módszer. Asszonynak sokkal stresszesebb volt az élete, mint nekem, mégis nekem van (remélhetőleg még mindig gyógyult) gyomorfekélyem, aki az elmúlt 15 évben háromszor sírtam."

Nem gondolkoztam még ezen, de igazad lehet. Végül is nem baj, hogy mi egy kicsit pityergősebbek vagyunk. :)

2013.09.12. 21:24:04

@diggerdriver: en meg csak most indulok

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.12. 21:26:03

@zopilote: Elég durva sztori, ami azt illeti. Holnap meghallgatom, most már csendespihenő van.

2013.09.12. 21:43:28

@diggerdriver: picit keaobb, de nem sokkal. Most indultam haza. Orom amikor egy nap 3 idozonaval dolgozol; Singapore, London es NY egy nap.

BTBTBT 2013.09.12. 21:45:25

@M. Péter:
Igen, lehet, hogy ez kimaradt a magyarázatomból, nem keresem vissza: vagy a nyugta másolatával vagy mintha a tranzakció-azonosítóval tudtak volna csinálni valamit.
A végeredmény sajnos ugyanaz.

@puhacica:
Légyszíves ne bizonytalaníts el, amikor ennyire biztos vagyok a dologban. :)
Majd utána nézek. Nők beszélték, az fix.

@zöldeketbeszélek:
Tudom, hogy így is lehet kínozni ("Sötétség délben"), de a te esetedben nem volt ilyesmi.

Néha nem a legmegfelelőbb pillanatban álltok neki sírni. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.12. 21:46:47

Na szóval...

kepfeltoltes.hu/130912/2011-08-27_091208_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Jó volt a poszt nincs azzal baj.Pozitív életfelfogású fiatal lány írta aki kitartó ha el akar érni valamit.
Annak viszont mindenképp örülök hogy végre leírta valaki hogy a minimálbér nem csak nyomorogni elég
Vannak a környezetemben néhányan akik minimálbérből élnek.
Igaz szobát bérelnek. Egyedül egy duplaszobát.
Mégis szórakozni járnak és elégedettek.
Az egyik közülük otthon is annyit keresett mint itt a minimálbér.
Jóval 300ezer felett havonta. Viszont a főnöke naponta alázta a sárgaföldig.
Itt pedig BOLDOG. Ilyen egyszerű ez.

A heti 10fontos megélhetésről.
Azon lehet vitatkozni hogy meg TUDNÁNK e élni heti 10fontból de az nem vita tárgya hogy meg LEHET élni ennyiből.
Itt is otthon is.

2013.09.12. 21:54:43

@diggerdriver: meg soha nem dolgoztam olyan helyen, ahol csak napi 8 orat kellett csinalni minden nap. Illetve nekem a 8 ora alatt soha nem sikerult. Nalunk is van olyan, hogy csak 8 oras nap, de sok a hosszu nap is.
Most a jovo evre tervezunk, ugyhogy ezek hosszu napok lesznek.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.12. 21:57:53

@Barátusz: "Tudom, hogy így is lehet kínozni ("Sötétség délben"), de a te esetedben nem volt ilyesmi.

Néha nem a legmegfelelőbb pillanatban álltok neki sírni. :)"

Tudom, hogy tudod, hogy csak vicceltem. Viccen kívül viszont tényleg jól leereszti a gőzt egy kiadó sírás.

Szerintem nagyon is értünk hozzá, hogy a legmegfelelőbb pillanatban álljunk neki sírni ;)...

BTBTBT 2013.09.12. 22:04:36

@zöldeketbeszélek:
Szerintetek a legmegfelelőbb pillanat. Nem szerintünk. :)))

bpetya75 2013.09.12. 22:09:12

@négyzethálós:

Köszi!

@33621:

A nyár kétlaki növény, vagyis vannak csak porzós és csak termős virágú egyedek. Mivel nem a virágpora, hanem a termése az erősen allergén, ezért a nőivarú egyedektől kell tartózkodni. Még az is lehet, hogy vannak olyan nemesített fajták, amik nem is teremnek. Az lenne az igazi.

@Barátusz:

Ez tűnt a legegyszerűbbnek. Reggel még Kartácsék lett volna ;-)

@charlieharper:

Lehet benne valami.

@zöldeketbeszélek:

Sőt! Egyes vélemények szerint a férfiak stressztűrő képessége többek között azért alacsonyabb általában, mint a nőké, mert belénk nevelték, hogy "Egy férfi nem sír!"

puhacica 2013.09.12. 22:09:24

@Barátusz: "Nők beszélték, az fix." :D

birkakhoz 2013.09.12. 22:12:12

Magyarorszag nem egy jo hely! SZIVE MELYEN MINDENKI TUDJA!
rossz az idojaras, emberek nem kedvesek, le van pukkanva szinte minden, budapesten kozlekedni lehetetlen, draga minden a fizetesekhez kepest( palatinusz belepo 3000)biztos vannak jo dolgok is de a maradek kedvemet meg elveszik ezek az elvtelen tolvaj demokracia ellenes politikusok!FOCIT SZERETTEM DE MAR A VALOGATOTT MECCSEN IS ORBANT LATOM AKITOL KIFORDUL A GYOMROM!

micsoda? 2013.09.12. 22:12:13

Szerintem még a kinti világ hatása alatt van a poszt irója. Idővel többet gondol, és többet él az itthoni környezetben, másként látja a dolgokat talán már a város sem lesz olyan szép. Csak a tömegközlekedésben kell többször részt vennie.,Multkorában többet utaztam a metron, hát kisimult, vidám arcokat a fiatalokon kivül keveset láttam. Öltözetről már ne is beszéljek.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.12. 22:12:22

@Barátusz: A hatás a lényeg. Tehát éppen azzal hatunk, hogy a nekünk megfelelő pillanatban vetjük be a gyenge, síró nő fegyvert, ami nektek ugye nem éppen megfelelő pillanatnak számít, tehát, hogy szabaduljatok a szituációból, engedtek a gyengéd erőszaknak :))!

Ezt én mondjuk nem szoktam csinálni, nem vagyok az az igazán nőcis típus. Pedig lehet, hogy többet érnék el vele, mint érveléssel :).

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.12. 22:14:19

@micsoda?: Viszont tudod mi a nagyon érdekes? Kifejezetten sokan olvasnak a metrón és nem csak újságot. Én ezt nagyon jónak tartom.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.12. 22:15:20

@bpetya75: Legalább titokban sírjatok már néha! A saját érdeketekben :)!

bpetya75 2013.09.12. 22:29:39

@zöldeketbeszélek:

Ez nem így megy sajnos. Pedig én is úgy érzem, hogy sokszor könnyebb lenne. És ez (legalább is nálam) nem tudatos visszatartás. Valahol mélyebben akad el a dolog.

rezsoatya (törölt) 2013.09.12. 22:36:46

@bpetya75: es mirol lehet megismerni, foleg, hogy ultetesi idoszakban sokszor csak egy gallytomeg az a csemete. Ez megsem egy kolyokkutya(szemely), hogy felemelem, azt megnezem.
Egyszer en is ultettem ilyen disznyart, harmat is, a szomszed azt mondta, ha atszemetel, lenyakaz. Kb. az is 5 evesen elkezdett "szemetelni". Nekem tetszett, olyan volt, mint a hoeses... a szomszednak nem.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.12. 22:40:03

@bpetya75: A konvenciók. Az erős férfi nem sír. Ne sírj kisfiam, nem vagy te anyámasszony katonája! Mi vagy te, kislány, hogy itt picsogsz? Szóval ezt mi, szülők szúrjuk el, bizony.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.12. 22:41:27

@rezsoatya: Még örülhet a szomszéd, hogy nem nőnemű páfrányfenyőt ültettél :)!

rezsoatya (törölt) 2013.09.12. 22:45:19

@zöldeketbeszélek: mar nem, mert meghotta magat (nem miattam!, idos volt), meg en is 1800 km-rel arrebb vagyok.
A pafranyfenyocsaj mit csinal? Azt nem ismerem!

rezsoatya (törölt) 2013.09.12. 22:47:49

@diggerdriver: az avatarhoz: csak nem a londoni allatkertben voltal? :D

bpetya75 2013.09.12. 22:55:43

@rezsoatya:

Elvileg annak, akitől veszi az ember, tudnia kéne mit ad el. A nyarakat vegetatív úton szokták szaporítani. Hímivarú fa alkatrészét kell feldarabolni, és abból nevelni csemetét.

A ginkgo lány azért durva, mert a termése iszonyatosan büdös.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.12. 22:57:55

@rezsoatya: A termése a brutális, ugyanis a termésfal vajsavas erjedést követően válik le a magról - elrohad amúgy magyarosan - és penetráns szaga van. Ezért aztán kizárólag porzós példányokat ültetnek díszfaként. Különben klónozással könnyű létrehozni kizárólag termős vagy porzós növényeket, bármiről is van szó.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.12. 22:58:20

@rezsoatya:
Ott ilyen állat nincs. Másmilyen se nagyon...

BTBTBT 2013.09.12. 23:09:14

@puhacica:
Naná. :D

@zöldeketbeszélek:
Akkor csak halkan és szerényen megjegyzem (így a nagy nyilvánosság előtt), hogy szeretném kivonni magamat abból a többes számból, amit használtál. Nálam egy ideje ilyen fegyverrel nem lehet elérni a kívánt hatást. :)

@bpetya75:
Attól, amit belénk neveltek, még lehet sírni. Nekem is, magamban. Neked is, az erdőbe elvonulva. :)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.12. 23:13:00

@Barátusz: Akkor vagy nem vagy még elég öreg, vagy túl öreg vagy :). bpetya még titokban sem tud sírni, én is ajánlottam neki, mint terápiás eszközt :).

BTBTBT 2013.09.12. 23:15:06

@zöldeketbeszélek:
Inkább a kettő között. Persze kérdés, hogy mit értesz "öreg" alatt.
Én titokban tudok, de szerencsére ritkán kell ilyenformán titkolóznom.
Fontosabbnak tartom a megelőzést, a rossz helyzet kialakulását.

Bálint Anna 2013.09.12. 23:16:23

@birkakhoz: Nekem meg attól fordul ki a gyomrom,aki azt mondja, hogy magyarország rossz hely. Tegyél róla, hogy jobb legyen, vagy lépj le, de azzal, hogy mindent fikázol semmi se lesz jobb...

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.12. 23:18:40

@Barátusz: " "Tudom, hogy így is lehet kínozni ("Sötétség délben")," Mikor olvastad? Én még kamaszkoromban és olyan nyomasztó volt, hogy azóta is a polcon vár elhagyatva szegény. Most biztos nem lenne lelkierőm újra olvasni, a Gulag-ot is felébe-harmadába hagytam, túl sok volt érzelmileg.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.12. 23:21:01

@Barátusz: Hogy fokozzam a fokozandót, elárulom, hogy az már említett sírós estém után, már a szállásomon, a munkát követően minden este sírtam kb. 5-10 percet, majd nekiálltam tanulni, mert másnap kikérdezett a főnök az aktuális növényekről. Olaszul. Ha nem sírtam volna, szerintem egy hétig sem bírom.

BTBTBT 2013.09.12. 23:27:41

@zöldeketbeszélek:
94 tavaszán. Egyszer, amikor kint hagytam az iskolapadon, az egyik órára érkező tanárom sokatmondóan vetett rá egy pillantást, aztán rám, aztán az osztályra, és azt mondta: "Sötétség délben? Hát van akinek még akkor is sötét van." És elvigyorodott a kis genyó. :)

Koestler nagyon jól leírta, hogyan lehet kínozni ilyesmivel plusz egy cellában izoláltsággal az embert. És persze ő is magyar volt.

Nem azért, mert pasi vagyok, és belém lett nevelve - igazából nem nagyon -, de a sírás eszembe sem jutna. Ilyen esetekben inkább aludnék félórát, és tiszta fejjel ugranék neki az esti tanulásnak. Pláne idegen nyelven.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.12. 23:36:31

@Barátusz: Jó fej tanárod volt.
Nem a tanulás miatt sírtam. Nagyon fura körülmények között éltem. A faiskolában volt egy szép, többlakásos, igazi mediterrán ház, amit az idénymunkások használtak. Én egy kb 60 nm-es lakást kaptam meg ebből, ami így nagyon jól hangzik, csak éppen nem volt fűtés (januárban voltam ott, és azért éjszaka enyhe fagy is volt, nappal meg 1-5 fok.). Kaptam egy elektromos fűtőtestet, ami az előtte lévő 5 cm-es távolságot kb. be is tudta fűteni. A kandallóba nem volt tüzelő, azt én szedtem össze a faiskola hulladékából, pálmalevélből, eukaliptuszágakból, óriástobozokból munka után. Volt egy szolgálati biciklim, annak a kosarába szedtem össze, fél óra alatt, mert nagyon korán sötétedett. Egyszer kaptam egy rossz raklapot, amit szétfűrészelhettem. Na most ez a kandalló kb arra volt jó, hogy hangulatvilágítást adjon éjszakára, különben folyamatosan fáztam, éjjel-nappal. És lélekegyedül voltam, hiszen télen nem volt rajtam kívül bentlakó. Szóval tüzelőgyűjtés után sírtam egy kicsit, hogy mit keresek én itt, aztán szépen nekiálltam tanulni, mert végül is pontosan tudtam, hogy mit keresek :).
Az olaszokat egyébként nem hibáztatom, a ház nyári munkához készült, és ők sem fűtenek télen orrba-szájba. Na jó, talán egy kicsit több tüzelőjük volt, mint nekem :).

rezsoatya (törölt) 2013.09.12. 23:40:49

@Bálint Anna: nezd, neki rossz hely. Amit leirt, az mind igaz, nem "mindent fikazas". Persze lehet mondani Mo-rol, hogy szep tajak vannak, meg mast is, ki hogy eli meg. Te viszont azt mondod, hogy kifordul tole a gyomrod. Pedig lehet, hogy jo ember. Nem ismerjuk. Mennyivel vagy akkor jobb?

SzZoole 2013.09.12. 23:45:34

@diggerdriver: En irtam a minimalberes megelhetesrol,aki alulrol kezdte biztos ertette hogy mirol irok,a heti £10 ugy lehet megelni hogy; £1.70 egy negyven szeletes Morrisonos sonka,£1.50 egy doboz vaj,60-70 pence egy zacsko szeletelt kenyer es £1 egy uveg szorp ami tovabb is tart mint egy het vizel higitva nem azt irtam hogy egeszseges hanem hogy meglehet,van egy par roman munkatarsam Ok mondtak,En is csak csovaltam a fejem...

BTBTBT 2013.09.12. 23:49:20

@zöldeketbeszélek:
Még jó, hogy nem rám értette. Olyan tanár volt, aki számára mindenki hülye volt, csak ő nem - amíg jó feleletekkel/dolgozatokkal be nem bizonyítottad, hogy nem vagy lüke.

Fűtetlen lakásban/házban nem lehet leányálom fagyoskodni. Szerencsére nem volt benne részem.

Teher alatt nő a pálma. :)

rumitom 2013.09.12. 23:50:06

@bpetya75: vissza kellett olvassak mire is linkeltem pontosan. (es persze mar nem tudom)
asszem zoldeketbeszelo kommentjere amire te is reagaltal.
a cikk a kizsakmanyolasrol szol lenyegeben, illetve hogy miert dolgozunk 40 orat mikor technikailag eleg lenne feleannyi is. tovabba sok, -jellemzoen a jobban kereso-, altala humbuk szakmaknak titulalt agazatban tevekenykedonek nincs kihasznalva fele reszben sem a munkaideje, illetve ertelmetlen dolgokat csinal.

nekem a legjobban ez a mondat tetszett belole:
"in our society, there seems a general rule that, the more obviously one’s work benefits other people, the less one is likely to be paid for it"

a sajat peldamon, en jol keresek, es tarsadamilag teljesen haszontalan tevekenyseget vegzek. munkam lenyege, hogy a cegeknek olcsobba tegyem az IT-juket, vagyis sporoljak a jellemzoen nyereseges multiknak meg par milliot/milliardot.

azt hiszem a fizetes vs. elvegzendo munka vs. munkatapasztalat es diploma temara irhattam ezt, de aztan hamar elkanyarodtatok

BTBTBT 2013.09.12. 23:51:53

@Zoole:
Nem luxus a Morrisons-os sonka annak, aki heti 10 fontból akarja intézni a kajáját? :)
Egyébként jó, hogy felhoztad a témát, mert aztán charlie-val tovább találtuk, és a Sainsburys alaptermékeiből is simán össze lehet hozni. De minek, ugye?

SzZoole 2013.09.12. 23:56:27

@Barátusz: igen,de csak peldakent irtam,irhattam volna icelandot is,valoban nehez elkepzelni azt heti £10 megelhetest,de ne lehetetlen, csak mar nekunk furcsa...

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.12. 23:57:06

@rumitom: Én tutira nem kommenteltem multis témára, pláne nem angol nyelvű cikkre, mert egy kukkot sem értettem volna belőle :)!

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.13. 00:00:34

@Barátusz: Tényleg teher alatt nő a pálma, na de a slusszpoén, hogy végül egy hónap munka után elküldtek, mert akkor még volt egy bevándorlási kvóta, amit már túlléptek. Ezért mondta a tulaj, hogy nem az én hibámból kell hazamennem, ha visszajönnék csak szóljak, visszavesz.

Viszont bármennyire is élvezem a beszélgetést, elteszem magam holnapra, mert állati késő van. Jó éjt!

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.09.13. 00:01:10

@Barátusz: Sainsbury? Egyszer jó kislány akartam lenni és nagyon spórolósan jó ócsóért" vettem egy kis üveges narancslevet. Másnap reggeltől estig hasmenésem volt. Soha többet ! :-D

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.09.13. 00:05:34

Nekem sem Budapest, sem ugy Magyarorszag nem ad olyan "otthon" erzest. Fura, hogy ezt itt elem meg.

Hogy ennek oka-e, hogy egy szeretettt kornyezetbol , varosbol kiszakitottak fene tudja.

Viszont masreszrol meg valahol melyen megis ott gyokerezik, hulye lennek megtagadni a jasz gyokereim.

BTBTBT 2013.09.13. 00:06:59

@Zoole:
Nekem meg az furcsa, hogy egy városban, ahol az ember arcába vannak tolva a mindenféle kajáldák, akik ezt megengedhetik - és vagy nem főzőcskéznek vagy lusták -, képesek napi szinten elkölteni 5-10 fontot egy ebédre meg még vagy 5-10-et mindenféle forró italokra. (A City-ben nyilván ennek a többszörösét.)

Aki hosszútávon egy heti tízesből dögleszti magát kajálás szempontjából, az nyugodtan szenvedjen csak.

@zöldeketbeszélek:
Ezt az idézetet egy vallásos ismerősömtől hallottam bő 2 évtizede. Van benne igazság. Már az idézetben.
Jó éjt!

@sodalisO:
Szóval akkor te többnyire rossz kislány vagy? :)

Néhány terméket kipróbáltam, hogy milyen. A méz okés, teába elmegy. A paradicsomlé viszont nem. 7% benne a paradicsom, a többi víz meg fűszer meg E.
Az egyik barátném nagy salátás - meg lusta is a tetejébe :) -, és a tesco-s előre csomagolt salikban szokott élő pókot találni, és mindig panaszkodik a FB-on. :)

BTBTBT 2013.09.13. 00:09:15

A paradicsomlé nem a teába ment, hanem lasagne-be. :)

rumitom 2013.09.13. 00:10:04

@zöldeketbeszélek: nem multi, a papir es a munka es a fizetes haromszoget gondoltam tovabb es jutott eszembe a cikk (mivel par napja akadtam ra)
de lehet csak urugyet kerestem a megosztasra :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.09.13. 00:13:12

@Barátusz: Velunk is el akartak jatszani. PErsze , hogy nem mentunk bele.

A 10-esre: van amikor muszaj. Mert annyir aminimalis a beveteled.

Nekunk volt egyszer-ketszer olyan( koltozesekkor, mikor hatalmas kauciot le kellett rakni) , hogy ho vege volt, utolso egy hetre ket emberre volt osszesen 10 fontunk. Egy hetig kb langost ettunk. Tuleltuk, kapcsolatunk is tulelte, de nem volt egyszeru.
Mikor kijottunk akkor kb mi is fejenkent 10-15 fontot koltottunk hetente kajara.

BTBTBT 2013.09.13. 00:19:47

@tildy:):
Nekem mesélte az ismerősöm, mikor már elutalta a pénzt a másik számlára, de még nem küldte át az igazoló szelvényt vagy mi a fenének hívják.

Megértem, ha muszáj, de nekem szerencsére ilyen kaja-gondom nem volt.

Az ilyen "lángosos"-esetekben látszik meg, hogy mennyire erős egy kapcsolat.
A kezdeteimkor volt egy magyar pár, azok szétmentek 2 hónap alatt, mert csak küszködtek magukkal meg a körülöttük lévő világgal is.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.09.13. 00:24:59

@Barátusz: Őszintén ? ...Most tényleg őszinte leszek és lehet pár ember zsebében kinyílik a bicska!! :-) Senki ne vegye zokon amit írok, egyszerűen csak őszinte leszek. Szerintem én itt rossz kislánynak számítok az itteni spórolási szokásokat tekintve. Itt vagyok, / pár előző kommentemből talán lejött , hogy reggeltől estig brutálisan keményen dolgozom. Étlen-szomjan sokszor, megállás nélkül. Állandóan éhes és szomjas vagyok!!! :-D Gyakorlatilag kijelenthetem, hogy pénzem ugyan van de életem semmi. Vegetálok egy jéghideg szobában, és boldog vagyok ha munka után sikeresen " földet " érek a szobámban , vonatra fel-le, munka után négykézláb elmászok a legközelebbi élelmiszer shopig és veszek amit látok. Nem számolgatok, nem nézem az árakat, nagyon nem is tudom mi, hol, mennyibe kerül, vagy hol olcsóbb. Úgy gondolom ennyit megérdemlek....és az sem érdekel, hogy az adott hónapban 15 fonttal kevesebbet tudok betenni a bankba. Volt egy ismerősöm SKóciában, aki mondta, hogy este 7 után a Tescóban leárazzák az az napi friss de másnap már nem eladható dolgokat. Ő akkor szokott menni vásárolni, és 2 fontból megvesz egy halom, leselejtezett szendvicset, kenyeret, agyonfonnyadt gyümölcssalátát stb. Na hát én nem, nem vagyok hajlandó este 7-ig várni , mert lehet éhen is halnék.! :-) Miután a fosatós 30p-s narancslé nem jött be, eldöntött kérdés volt, hogy hogyan tovább. Ruhát, cipőt, táskát, kabátot, nem veszek, ezt még otthon elhatároztam, mert 8 szekrény van dugig mindennel.Igaz otthon maradt a legtöbb holmim! :-) Nem veszek 9. kabátot. Elvből. Az is igaz, hogy már rosszul vagyok reggel, amikor munkába indulok, hogy megint ugyanazt kell felvenni. Feladtam minden kényelmet, komfortot az életemből,fogytam 8 kilót, de én nem tudok és nem is akarok 1 hétre 10 fontot belőni magamnak kajára. ....

BTBTBT 2013.09.13. 00:36:45

@sodalisO:
Akkor korábban félreértettem a "jókislány"-os megjegyzésedet.
Annak, aki keményen dolgozik, miért kéne kevesebbet költeni - kajára? Nem nercbunda, csak kaja. Anélkül meg senki sem működik.

Azért egy üveg üdítő vagy víz csak van a kezed ügyében, nem?
Te is mondtad, hogy így dolgozni nem tesz jót hosszú távon.

Nemcsak a Tesco-ban, hanem a S.-ben is leárazzák zárás előtt az aznap lejáró kajákat. Biztos az Asdában meg a Morrisons-ban is.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.09.13. 00:46:16

@Barátusz: Ja, igen van víz, a pénztárgép háta mögött, amikor már nem bírjuk akkor 2 vendég közt odapattanunk és meghúzzuk, de sűrűn nem , mert pisilni meg nem tudunk lemenni. :-))A férjem aranyos volt, mikor meséltem neki erről, azt mondta, hogy azért ne izguljak az ember csak vízen elél akár 20 napig is. :-DDD Mondtam neki, " Én is szeretlek drágám" :-DDD

zopilote 2013.09.13. 00:54:45

@tildy:):
Erdekes, en mindenhol otthon vagyok, mindenhol elfog ez az erzes, barhol is jarok: Europaban, hisz europai vagyok, Magyarorszagon szinte mindenhol otthon erzem magamat, Kanadaban is, Mexikoban is, USA - ban is:) Mindenhova fuznek jo vagy rossz emlekek, de a lenyeg az emlekek! De azert igazan abban a Matra aljan levo kis falucskaban fog el az otthon erzese, ahol felnottem, igaz csak 13 evig laktam ott.
A kenyszer es a lustasag nagy ur, en sokszor heti 20 dollart koltok kajara (kavera, cigire 5X - set) szerencsere nem ismerem az ehseg erzeset, napokig elvagyok kaja nelkul:) Munkatarsaim mindig csodalkoznak azon, hogy lunchtime - kor en nem eszek, vagy csak egy kaveval, donat - tal beerem:) Szerintuk freak vagyok:) 1988 - ban volt egy jo munkahelyem - csak azt az egyet banom a sok kozul, hogy otthagytam - ahol 25 $ kp fizettek naponta kajahozzajarulast. Akkoriban meg lehetett itt finom 0,5 kg-os magyar konzerveket kapni - solet, toltott kaposzta, babfozelek, stb - amibol jol bevasaroltam (25 - 30 db) amikor mentem vissza szabadsagrol. Egy konzerv boven eleg volt egy napra. A megmaradt penz piara ment el, sajnos nem volt mindig ido kocsmazni:(

BTBTBT 2013.09.13. 00:56:43

@sodalisO:
Az üdítőben legalább van valami energia.
Nekem ez inkább rabszolgamunkának tűnik. Forgalom ide vagy oda, ha cigiszünetet nem is adnak, azért vécére el kéne tudni menni. Ebédszünet sincs?

Te tudod, mi a célod ezzel meg a pénzzel, amit összegyűjtesz belőle, de megéri nemcsak teljesen lemondani a komfortról, de széthajtani, tönkretenni magadat?

Vagy vicces a férjed, vagy jócskán racionális. Vagy mindkettő. :)

skaven 2013.09.13. 01:04:57

@Mr. Long: ha beteg a titkarnonk vagy szabin van akkor mi is az office angelstol szoktunk titkarnot kerni arra az x napra. normalisan mukodo dolog ez, bar nem tudom hogy ez magyarorszagon hogyan tudna uzemelni...

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.09.13. 01:06:34

@Barátusz: Már én is gondoltam arra, hogy a sima vizet lecserélem valami cukros üdítőre. Ebédszünet van, fél óra. Igazad van, tényleg rabszolgamunka, de legalább tisztességesen meg vagyunk fizetve. Persze, a pénz nem minden, Én sem a temetésemre akarok gyűjteni! :-)De én ehhez értek, azért jöttem, hogy az angolom jobb legyen és szakmailag is jó hely Anglia, hajvágások, technika szempontjából egy remek továbbképzés , amit majd otthon szeretnék később hasznosítani. Ha még marad a lábamból térd alatt !

zopilote 2013.09.13. 01:11:37

@sodalisO:
Ez a ruha kerdes erdekes dolog: amikor koltozok ( 2 - 3 evente) selejtezek, sulyozok, hogy meghagyjam e ezt vagy azt. Olyankor megy minden felesleges dolog a szemetbe (elvbol nem adok charity szervnek semmit ) Ledobbenek, mennyi felesleges sz..t osszegyujtok rovid iodo alatt: 40 - 50 polo, 5 - 10 pair of jeans, pulloverek, konyhaeszkozokrol nem is beszelek:( Szamitogep partsokrol sem:( stb. Csak a konyveimet sajnalom ilyenkor. Annyit cuccot hagyok, amennyi egy kocsiba elfer. Egy ilyen koltozes utan elfog a szabadsag erzese, marmint az, hogy nem huznak le materialis dolgok. Az uj helyen aztan minden kezdodik elolrol:( Kb 10 - 15 X koltoztem itteni eletem soran:( Lenullazva a multat. Volt, amikor busszal koltoztem, olyankor csak 2 katonai malhazsak az osszes cucc. Az a legjobb.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.09.13. 01:22:36

@zopilote: Na jó de te pasi, én meg nő!!! :-DD Nekünk kell minden szar, én nagyon tárgyfüggő vagyok, kell minden szar .:-D Még akkor is ha nincs itt nálam, de megnyugtat a tudat, hogy ez is -az is otthon van , jó helyen, és imádom a térdig érő fekete fűzős csizmám pl, soha nem válnék meg tőle, és ha nagyon kell akkor egyszerűen kihozatom. :-) Szóval...érted ?! :-D

zopilote 2013.09.13. 01:25:01

@zopilote:
Tegnap is vettem egy Androidos tabletet, igaz olcson ( Asus MemoPad HD, 160 $ - ert) de csak azert, mert eddig nem volt Androidos gepem. Van 2 komoly laptopom (igaz egyik rossz, 50 $ lenne a megjavitasa, de lusta vagyok megcsinalni) van Ipad - em, Balckberry Playbook - om, Nokia N610 - esem, egyiket sem hasznalom, csak ha utazom. Igy megy el a sok penz. A fogyasztoi tarsadalom rabja lettem:( Szerencsere az okos telefonnak ellent tudok allni, erre buszke vagyok!! :)

BTBTBT 2013.09.13. 01:27:02

@sodalisO:
Ha visszamész, a technika jól jöhet, de mire fogod tudni használni az angolodat?

@zopilote:
Téged vagy hajt valami, vagy nagyon jól tudsz újrakezdeni.

Miért nem adsz jótékonysági intézményeknek?

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.09.13. 01:31:58

@Barátusz: Az angolomat semmire, legfeljebb csak belülről megveregetem néha a vállam, amiért teljesen egyedül megtanultam olyan szinten, hogy használni tudom és ha sikerül , akkor még tovább is tudom fejleszteni itt. A skóciai blogomban írtam le, hogy egy számítógépes játék miatt kezdtem el angolul tanulni, just for fun", soha semmilyen tanfolyamra nem jártam, mert eldöntöttem, hogy az eleje úgyis csak alapozás, gyogyózás, nem fogok fizetni azért, hogy megtanítsák velem :-My name is Agnes. 3500-ért. Ez egyedül is megy. Ment is. Tehát , az angol, sztem csak az egómnak kell.! :-)

zopilote 2013.09.13. 01:39:00

@Barátusz:
" Téged vagy hajt valami, vagy nagyon jól tudsz újrakezdeni "
A valasz egyszeru: a Nyilas jegyeben szulettem:) Egy ido utan mindent megunok, sokszor a cel elerese elott:) Es johet az ujabb cel:) (hogy megunjam azt is, a belekezdes elott) :)
" Miért nem adsz jótékonysági intézményeknek? "
Mert lenyuljak a dolgokat, a charity szervek vezetoi luxus korulmenyek kozott elnek, plusz igy is tamogatom a termelo ipart, az uj aruk kereskedelmet:)

zopilote 2013.09.13. 01:47:03

En is pont ezert nem jarok nyelvtanfolyamra, a My name is Mike vagy Me llamo Miguel miatt. A programnyelvektol is a " Hello World " vette el a kedvem, mar az elso oldal utan:(

BTBTBT 2013.09.13. 01:47:34

@sodalisO:
Erre a kezdeti angoltanulásodra emlékszem, mert beleolvastam a blogodba, amikor letrolloztak.
Én is autodidakta módon tanultam meg a nyelvet. Jó sokáig tartott, mert többször is abbahagytam.
A "my name is Agnes"-t 1500-ért is megtanítottam volna neked. :)

@zopilote:
Sejtettem, hogy valami hasonló lesz a válaszod a jótékonyságiakkal kapcsolatban. Érthető is.
A legtöbb emberről, akit ismerek, nem tudom, hogy milyen csillagjegy képviselője. A Nyilasokról sem tudtam, hogy félbehagyók.
Okostelefon? Az a sok kütyü, amivel körbevetted magad - és nem is sokat használod - bőven szolgálja azt a célt. :)

Mindenkinek jó éjszakát! Még akkor is, ha nem mindenhol van még éjjel.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.09.13. 01:55:52

Jó éjt nektek, itt sajnos már éjjel van, ideje elcsitulni.:-)

Ugyandehogy (törölt) 2013.09.13. 07:15:01

@zopilote: vájávájá, 88ban napi 25 dollár?

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.09.13. 07:45:48

@Barátusz: ez brutális, miből vannak ezek a kaják? Jóval olcsóbb, mint itthon. Mi 3 tagú családnak napi 3-4 rongyot költünk kajára, itthon. Persze nem szeletelt kenyér meg párizsi.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.09.13. 08:17:39

@négyzethálós: uhh ez a cikk fájdalmas, kommunista baromság :)

micsoda? 2013.09.13. 08:49:11

@zöldeketbeszélek: Van igazságod, de a "kifejezetten" tulzás:)

Trójai 2013.09.13. 08:49:12

Én csak egyvalamit nem értek:

"Szerencsém volt, nem kellett az utcán aludnom, befogadott egy ismerősöm ismerőse."

Aztán:
" Ellentétben a kinti magyarokkal, sajnos. Ha segítségre volt szükségem sosem tudtam a honfitársaimhoz fordulni, az angol ismerőseimre viszont bármikor számíthattam."

Gondolom frissen és tervezés nélkül odautazva nem brit ismerősnél szállt meg, hanem magyarnál. (Mert akkor még nem volt brit ismerőse)

Szóval akkor ez a "SOSEM" nem állja meg a helyét.

Behajtó70 2013.09.13. 08:49:12

Kiváló írás! Kiváló! Minden szavát érzem.

Kösz

zopilote 2013.09.13. 09:17:56

@Babette_:
Igen, 25 dollar naponta, csak kajara!!! A tobbi hasonlo seismic ceg 10 $ - t fizetett abban az idoben. Jol emlekszem, 4 naponta fizettek 5 db 20 dollarost, az 50 - es ritka volt akkoriban, a 100 - as meg ritkabb. Ma mar sajnos nem ritka egyik sem:( Nagyon jo ceg volt, kesobb kifejlesztettek egy muszert is, a szakmaban a legjobbat, az elso kezdetleges peldanyokkal dolgoztunk, 5x akkora volt a production es a pontossag, mint a hagyomanyossal, ezert tudtak olyan jol fizetni. Akkoriban a cegek tobbet adtak a melosra, ma a profitot lenyelik es meg kevesebbet is fizetnek. Sajnos a legtobb melos reggeltol estig be volt lőve a kendertol, ezert leptem ki. Pedig nagyon marasztaltak, " raereztem " a muszerre, fenyes karrierem lehetett volna naluk. Ezert sajnalom meg most is. Meg abban az evben elkoltoztem Vancouverbe es ott valtottam az olajkutatasrol a bányakutatásra.

BTBTBT 2013.09.13. 13:49:12

@Zka:
Nem feltétlenül gyengébb minőségű alapanyagok (időnként viszont igen), illetve itt látszik, hogy mennyire a márkanevet fizetjük meg egy-egy (bármilyen) termék esetében.
A Sainsburys meg a többi hipermarket is árulja a saját céges névvel ellátott árukat, amiket sokszor ugyanazok a nagynevű cégek készítenek számára.
Ráadásul egyórányi minimálbér jelenleg 6,19 font. Tehát abból lehet kaját venni jócskán.

Amikor kijöttem, és elkezdtem dolgozni, mindig azt néztem, hogy mit tudok megvenni az akkor még alacsonyabb minimál órabéremből - illetve jólesően rácsodálkoztam, hogy egy csomó mindent, pedig ilyen Sainsburys basics termékeknek a közelébe sem mentem.

bpetya75 2013.09.13. 18:59:29

@rumitom:

Közben rájöttem, hogy ahhoz kapcsolódhatott, amikor Max-szal vitatkoztam arról, hogy az emberek szeretnek-e dolgozni, és azt írtam, hogy ismerek embereket (jobbára kétkezi embereket), akik szeretik a munkájukat.

bpetya75 2013.09.13. 19:03:26

@Barátusz:

Programozott sírás? Milyen már az? Nekem nem is menne. Komoly sokk kell hozzá, hogy elbőgjem magam.

Elérzékenyülni el tudok, de az csak pár könnycsepp, meg elszoruló torok, az nem ugyanaz.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.09.13. 21:55:28

@Barátusz: en harom evig toltam ugy, hogy ugye csak en kerestem. Viszont amiota a a kedves is munkahelyen van, beke es nyugalom honol(na, ha most meg mashol nem allna feje tetejere a vilag:D )

BTBTBT 2013.09.13. 23:06:22

@bpetya75:
Őőőő.. programozott sírás? Mi van? :)
Csak elvonulsz ha nagyon kell, hogy ne lássák, hogy gyenge is tudsz lenni.

@tildy:):
Le a kalappal. Nekem ilyen sokáig nem megy, hogy a másik ne keressen, úgyhogy noszogattam volna, hogy hamarabb legyen melója.
Persze kicsit más, amikor egy nő keres, és a pasija csak munkát keres.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.09.13. 23:14:47

@Barátusz: Enterpreneur tipusu ember. Egyszer meg nagyon be fog jonni az álma. De addig is meg kell élni valamiből.

BTBTBT 2013.09.13. 23:17:24

@tildy:):
Tudom, írtad korábban, de 3 év nekem akkor is sok lenne.
Sok sikert neki. Nagyon bírhatja a bizalmadat, ha ilyesmire képes vagy érte.

bpetya75 2013.09.13. 23:23:58

@Barátusz:

Nem vagyok én ennyire tudatos ember. Ha bömbölnöm kell, akkor bömbölök, nem fogom vissza magam. Az a három számomra emlékezetes bőgés is legalább egy ember előtt történt.

Spontánabb figura vagyok én annál, hogy elvonuljak ;-)

lehunyjaketszemet 2013.09.14. 09:19:36

Jò mosolygàst a kedves posztolónak, remèlem majd 10 èv mùlva is ìgy fog mosolyogni, ha nem lesz semmije...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.09.14. 09:58:58

@Barátusz: Az az ember , akivel le szeretnem elni az eletem , es szeretnem , hogy a gyermekeim apja legyen. Tudod akire azt mondjak : egy aldott jo ember:D Csak ennyi.

Muscari 2013.09.14. 11:37:51

@tildy:): De jo ezt olvasni. En is pont igy erzek a ferjem irant. Jo latni, hogy vannak meg rajtunk kivul is szerencses emberek :-)

Igaz, mi meg nem teljesen jutottunk ki a hullamvolgybol, de borzaszto kemenyen dolgozik(unk) rajta es mar elmozdultunk a holtpontrol. O is entrepreneur tipus egyebkent

BTBTBT 2013.09.14. 11:45:01

@tildy:):
Ez nagyon jol hangzik. Sok sikert! :)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása