oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. június 03. 07:00,  Minden az utcán és a bárban zajlik 399 komment

2013. június 03. 07:00 Határátkelő

Minden az utcán és a bárban zajlik

Folytatjuk a családi, baráti kapcsolatokat feltérképező sorozatunkat, melyben ezúttal a spanyolországi viszonyokról olvashattok országfelelősünk, Roxi tollából.

Spanyolország, Madrid pub.jpg

„Spanyolországban a családnak kultusza van.

Ezt úgy kell érteni, hogy a család, mint fogalom szent dolog, mindenekfelett áll. Nyilván ebben közrejátszik az is, hogy ez még mindig egy katolikus ország, még akkor is, ha rengeteg egyéb nemzetiség lakik itt nagyon nagy számban.

A gyerekeknek mindig mindent megadnak. És pont. Ez éppen akkora előny, mint hátrány, ugyanis gyakorlatban ez azt jelenti, hogy elkényeztetik a gyerekeket, mindig, mindent szó nélkül megadnak nekik, és bármit csinálhatnak, minden rájuk van hagyva.

Ahogy tetszik

A nevelés itt a klasszikus „laisser faire", így a gyerekek üvölthetnek, rohangálhatnak, játszhatnak egészen hajnal 1-ig. Itt nem igazán találkoztam olyan esettel, hogy a gyereket lefektetjük fél nyolckor. Ugyan már!

Azt még hozzá kell tenni, hogy mindez az első napos naptól kezdve az utolsó napig, amikor kint lehet lenni az utcán (nincs annyira hideg, bár egyes területeken nincs olyan nap, amikor hideg van), akkor mindig, minden az utcán zajlik.

Az emberek reggeltől estig az utcán vannak, ha nem sportolnak, akkor pedig üldögélve beszélgetnek egy kávéházi teraszon, ha ez nincs, akkor a téren a padokon. A gyerekek meg körülöttük ugrálnak.

Itt a gyerekeket nagyrészt mindig mindenhova viszik a szülők, főképp az anyukák. Láttam már alig pár hetes csecsemővel sétálgató anyukát a Carrefourban, ez itt természetes.

Generációk együtt

Az idősebb korosztályt is nagy tisztelet övezi. Spanyolországban magas az átlagéletkor, az emberek nyugdíj felett kezdenek el élni, utazgatni, túrázni, stb. De mind a társadalom, mind pedig a család különösen megbecsüli az időseket. Itt ők nem a babysittert helyettesítik, hanem aktívan részt vesznek a család életében, miközben megvan a maguk élete.

Azt is tudni kell, hogy Spanyolországban nem ritka, hogy 3 generáció együtt lakik, itt eleve a „gyerekek" gyakorlatilag a házasságkötésük idejéig a szülőkkel élnek.

Most a válság kapcsán különösen így van ez, hiszen a fiataloknak egyszerűen nincs pénzük önálló életet kezdeni, tegyük gyorsan hozzá, nem is mindig akarnak, elvégre milyen kényelmes, hogy anyuka kiszolgálja őket.

Mégis sok a válás

A fentiek ellenére Spanyolországban az egyik legmagasabb a válások aránya a többi európai országhoz képest. Valószínűleg ez azért van így, mert a fiatalok általában 24-26 évesen megházasodnak, sokszor rögtön az első szerelmükhöz mennek hozzá.

Az első gyereküket a nők 30 éves kor előtt szülik, bár ez most elkezdett felfelé tolódni, a minap láttam egy TV-műsort amiben arról panaszkodtak, hogy ma az a tendencia, hogy átlagban 31 évesek a nők az első szüléskor.

Természetes a segítség

A barátságok igazából ugyanolyanok, mint Magyarországon. Az igaz, hogy itt ne várja el az ember, hogy a munkahelyén majd meghallgatják a magánéleti gondjait, de bármikor el lehet menni a kollégákkal ebédelni, vacsorázni, munka után beülni valahová.

Ezen kívül nagyon, de nagyon segítőkészek. Én itt ebből a szempontból sem találkoztam negatívummal, itt akár külföldi vagy, akár nem, akkor is segítenek, mert ez nekik természetes.

Nekem az itteni barátaim nagyrészt volt, vagy jelenlegi kollegák, ugyanolyan multikulti közeg, mint ahol dolgozom, illetve, mint ahogy Magyarországon is volt. Van köztük francia, argentin, olasz, és még sorolhatnám.

Érdekes, hogy ezek a barátságok, annak ellenére, hogy kollegák voltunk, mindig a munkahelyváltás előtt vagy után alakultak ki, valószínűleg azért, mert közös volt bennük, hogy a szerződésünk járt le, így a hasonló szituáció jobban összehozott minket.

Inkább étteremben, mint otthon

Azt is meg kell szokni, hogy kevés kivételtől eltekintve az emberek nem hívják meg egymást a házukba, lakásukba, hanem inkább egy étteremben ülnek össze egy vacsora mellett.

Kivétel a nyári barbecue-k, ahol nagy társaságok szoktak összeverődni, de sokszor ezt is egy külső helyre szervezik. Ennek több oka is van. Egyrészt a spanyolok, bár nagyon nyitottak, azért mégis, a lakásuk az ő privát szférájuk, ráadásul, különösen a fővárosban nagyon sokan laknak kis lakásokban, ahol hely sem lenne a vendéglátáshoz.

Meg hát kényelmesebb beülni egy bárba, nem kell mosogatni és készülődni. (szegények, mindig oda lyukadok ki, hogy lusták, pedig higgyétek el, ez így egyáltalán nem igaz).

A válság ezt annyiban változtatta meg, hogy itt is vagy a beülések, összejövetelek ritkábbak, vagy pikniket szerveznek, ahová mindenki visz valamit, vagy ha étterembe, vagy szórakozni mennek, akkor öt pohár helyett mondjuk hármat isznak meg. És csak megjelenik az otthoni vendéglátás is.

Összességében én azt tapasztaltam, hogy olyan nagy különbségek nincsenek, persze Spanyolország is elég nagy, márpedig én életvitelszerűen Madridra, illetve a mostani lakóhelyemre tudok rálátni, lehet, hogy például Andalúziában, vagy északon Galíciában máshogy mennek a dolgok. De a család itt is család és a barátok is ugyanolyan barátok, mint Magyarországon."

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: sorozat emberi kapcsolatok Spanyolország országfelelős

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr745340544

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.03. 19:09:02

@pamut: vacsora, nem hazassag
fiatalt mondtam, nem kozepkorut
ott van tobb szazalekos tamogatottsaga
mert leszarjak
az a kozepkoru tobbseg nagyon sovany
amugy szemely szerint engem nem erdekel
globalisan nezve en ellenzem a folyamatot
ennyi
maganvelemeny
Te harcoljal a homokert en harcolok a heterokert
mert lassan idejutunk

pamut 2013.06.03. 19:13:27

@hagyma: Ha jól értettem a vacsora a házassághoz kapcsolódott, ezért írtam. De ha nem, akkor nem.
a többség valóban sovány, de egyre nő, pláne hogy maga a párt is változtat a véleményén. és az csak repi, nem a teljes népesség, utóbbiban a demok is javítják az arányt.
az hamis sugallmazás, hogy én a heterók ellen harcolnék, vagy hogy ez egy homo-hetero ellentét lenne. dehogy egy homo-homofób ellentét. a heteróknak ettől semmi bajuk, sőt mint látod ott is rengeteg hetero (a többség) támogatja.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.03. 19:14:02

@pamut:

A németek nagy %-a is támogatta Hitlert. S aztán mi lett mégis...

pamut 2013.06.03. 19:18:20

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Igen, sőt a németek, amerikaik és magyarok nagy többség is támogatja a heteróházasságot, meg az ásványvizet a friss levegőt.

mind náci.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.03. 19:20:54

A fu legalizasaert nem harcolna velem senki?
Pedig jo lenne a sarki vegyesben beszerezni kedvenc zoldsegemet...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.03. 19:21:11

@pamut:

A házasságot nem kell támogatni, hiszen senki se vonja kétségbe.

pamut 2013.06.03. 19:23:29

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Gondoltam hogy ezt se fogod érteni.

Azok után hogy tagadod a valóságot, már semmin nem csodálkozom.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.03. 19:29:33

@pamut: @maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Tenyleg kepesek voltatok ma egesz nap ezt a csontot ragni? ;)

Van egy igazan jo hirem: talaltam a boltban igazi mac&cheese alapot! Legkozelebb kiprobalom az eredeti izt! :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.03. 19:29:53

@váj mí: egy ertelmetlen haboru volt
rossz elnokkel
kommunistafobiaval vegyitve
azert ha amerika nem lenne, a kommunizmus sokkal nagyobb teret nyert volna

vietnamban is volt egy eszak es del, ahogy most koreaban

váj mí 2013.06.03. 19:33:12

@nyuszigonosz: Khm, bocs nem tudom, miben állsz épp mellettem.
Magyarország tekintetében nincs kétségem, ha 2014-ben is győzni fog Viktor pártja, akkor az ország megnézheti magát. Észak-Koreát Viktor konkrétan tanulmányozta, sőt az volt a meggyőződése, hogy Ceausescu ott cseszte el anno, hogy a kínai modellt honosította meg anno Romániában, nem az észak-koreait. Ő ugyanis azt tartotta célravezetőnek. Mindig is.
Nem nézi ki itt belőlem a társaság, tekintve a mostani munkámat, de én jó egy évtizedig szerveztem Bálványost, majd aztán Tusványost. Volt alkalmam nem egyszer találkozni a mai magyar politikai és üzleti ún. "elit" tagjaival még a bohó" korszakukban. És most nem arról beszélek, hogy részegen, hogyan viselkedtek, mert ez nem téma, de józanul sem voltak már akkor sem sokkal különbek, nem a Jani sem, a Viki sem, a Tomi sem (őt később letiltották, hm .. vajon miért? :P), a Máriusz sem, a Tóni sem , meg a többi sem ...

pamut 2013.06.03. 19:39:24

@váj mí: Micsoda kulisszatitkok :) Szabad kérdezni? Csak arra válaszolj amire kedved van.
Mi a mostani munkád (ami miatt nem nézik ki belőled)?
Miért csalódtál a fiúkban, hogy már így írsz róluk?
Tényleg isznak? És akkor milyenek? :)
Tomit szerinted miért tolták hátra? Mert így kívülről csak az látszik, hogy hülyébb mint a sok évi átlag, és ezért.
Na meg valami zaftos sztori is jöhet ha van ;)

kalifa 2013.06.03. 19:39:32

@Barátusz: dehogy van, bár én kurvára örültem volna neki :) aszem ez egy igen jó kis piaci rés.
Szieszta van persze, de augusztusban minden bezár. Mindenki elhúz strandra.

váj mí 2013.06.03. 19:39:57

@hagyma: Az már eredmény, hogy elismered, hogy egy teljes generáció krémjét áldozta fel az USA csak azért, hogy megpróbálja demonstrálni, neki nagyobb a farka. Igazi, értelmetlen, kakasviadal volt. Amit csak szűklátókörű hímsoviniszta, disznó kongresszusi tagok hagytak jóvá, akik nem mellesleg, üzletileg is jól kerestek Vietnamon.

BTBTBT 2013.06.03. 19:42:23

@DieNanny:
Belegondoltam. De ezt miert tolem kerdezed?

pamut 2013.06.03. 19:42:24

@Kovermadar: Jó étvágyat ;) Tényleg kár volt a mániákussal bírkóznom, de legalább kiderült, hogy ha ő valamire azt mondja hogy nincs, az akkor sincs, ha egyébként meg van :)

nyuszigonosz 2013.06.03. 19:44:23

@váj mí: Abban ertettem egyet veled, hogy a diktatúra kialakulását észleli az ember. Hozzászólásod. 18.20 ma.

BTBTBT 2013.06.03. 19:45:01

@váj mí:
Honnan veszed azt a hulyeseget, hogy szerintem vallalhatatlan a meleghazassagban felnott gyerek?
Jobb lenne, ha rendesen elolvasnad es ertelmezned a kommentemet. Ha ehhez nincs kedved, akkor legyszives ne irjal rolam baromsagokat. Koszi.

nyuszigonosz 2013.06.03. 19:46:07

@hagyma: azért másképp látom, de nem fogok itt okot fejteni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.03. 19:47:05

@váj mí: ma tobbet ittal a kelletenel
de neha megesik
amugy eleg jol becezgeted a magyar politikusokat
semmi kozod hozzajuk
es van aki szerint jo uton jarnak
es nem en vagyok egyedul
/annyit szolok, ha amerika kakasviadalt akart volna, eszak vietnamot kb 3 mp alatt eltunteti, mindenestol/

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.03. 19:48:01

@pamut:
Ez az emberek tobbsegevel igy van. Van aki hisz valamiben (akkor jobbara hajthatatlan) es van aki szharik ra.

En tobbnyire a masodik kategoriat erositem. Tobbnyire...

váj mí 2013.06.03. 19:50:14

@pamut: Tököm van itt, nem kulisszatitok!
A munkám? Pedig már azt hittem, mindenki tudja.. hm, ezek szerint még nem vagyok "celeb" ;) Kurvák mellett vagyok recepciós Németországban. Ennyi a titok ;).
Ja, hogy a Tomi. Egyetlen baj volt vele. Megragadt a Bibó kollégiumbeli önmagánál. Egy idő után kezdett kínossá válni, így gyorsan kipaterolták az országon kívülre ...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.03. 19:57:34

@váj mí:
Megint mi a frasz ez a Gyuruk ura dolog? Viktor a kis Frodo, Dajcs Tomika meg a Gollam? Es mind a Bilbo kollegiumbol jottek, most meg a Mordor medenceben jatszanak. Kover "bajusz" Laci pedig a Voldemort... vagy az valami masban volt?

váj mí 2013.06.03. 19:57:36

@nyuszigonosz: Igen, azt észleli, ha már volt benne egyszer része ... Nekem volt, én látom a jeleit, de azt is látom, hogy a politikailag kifejezetten egyetlen oldalra sem húzó otthoni ismerőseim, egyáltalán nem látják. Végül is, sosem éltek diktatúrában, és nem is társadalomtudósok, így az elszórt jeleket vagy észre sem veszik, vagy ha igen, nem rakják össze. Pedig én, ha Magyarországon élnék, már most gondoskodnék proxi-szerverről ...

váj mí 2013.06.03. 20:00:58

@Barátusz: Édesem, párhuzamot állítottam neked arról, hogyan változnak a fogalmak, és a társadalmi megítélések.
Ha azt mondod, hogy te vagy tildy, akinek mindent feketén-fehéren el kell magyarázni, mert képtelen a nyelvi finomságokat megérteni, akkor szójjá' bazze'!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.03. 20:01:16

@nyuszigonosz: azert ha te is elkezded, hogy a II.VH-t is az amerikai zsidok teveltek ki....

váj mí 2013.06.03. 20:03:41

@Kovermadar: Lehet röhögni, de én már akkor túl közelről ismertem a Viki piros-kék csíkos pólóját, amikor Magyarországon még Antall József volt az aktuális Megváltó.

BTBTBT 2013.06.03. 20:04:15

@váj mí:
A nyelvi finomsagoknak semmi koze ahhoz, hogy marhasagot allitasz rolam. Meg ahogy probalsz leoltani, mert te vagy az uberokos...
Es - szerinted - en vagyok a begyoposodott.

váj mí 2013.06.03. 20:07:03

@hagyma: Hát persze, te már csak tudod ...
A faszomnak nem költözöl Magyarországra, hogy a saját bőrödön próbáld ki őket? Ha már annyira fasza fiúk a szemedben ....

váj mí 2013.06.03. 20:12:34

@Barátusz: A Jóisten áldjon meg most már, hogy folyamatosan félreértesz!
Akkor levezetem neked egyszerűsítve:
100 éve még a házasságon kívüli gyerekekre (fattyú) sütött bélyeget a társadalmi megítélés.
Ma, ha kiderül, a homoszexuális kapcsolatokból származó gyerekekre süt ugyanilyen bélyeget.
Ma már a házasságon kívüli gyerek születése (fattyú) nem megbotránkozás tárgya. Mna, ugyanígy nem lesz majd egy homoszexuális pár gyereke sem, idővel.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.03. 20:14:57

@váj mí: dehat Te sem ott elsz
lehet nem faszak, de nekem gyurcsanyi meg nem faszabbnak tunt engedtessek meg nekem:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.03. 20:16:07

@váj mí: persze neked jo volt mert Merkel segget nyalta, meg az IMF-et

nyuszigonosz 2013.06.03. 20:17:55

@hagyma: Dehogy kezdek ilyesmibe! Nem tudom ki állított ilyesmit, nincs kedvem visszaolvasni, de ez nem igaz!

Nem, csak ma nincs kedvem politizálni, ezért nincs kedvem most háborúkról, politikáról meg ilyenekröl írni.

nyuszigonosz 2013.06.03. 20:19:43

@váj mí: Tényleg nem veszi észre. Én nem Mo-n születtem és nöttem fel, így látom, érzékelem.

váj mí 2013.06.03. 20:23:09

@hagyma: Persze, de én nem is élnék ott, ha fizetnének sem.
Gyurcsányéknak, meg úgy általában a szoci-liberális bagázsnak két jó oldala volt orbán-viki.mini-diktátorral szemben.
Egyrészt, nem pofáztak bele a családok, civilek magánéletébe ilyen mérhetetlen pofátlan arroganciával, mint most teszik
Másrészt, elviselhető szinten tartották az állami korrupciót, a visszaosztásokat.
Tudod, miért mondott le tavaly a német elnök? Mert elfogadta egy gazdag üzletember haverja meghívását egy hetes nyaralásra, utána meg megpróbálta befolyásolni a sajtót, hogy kussoljon erről....
Németországban az ilyesmiért lemond a Bundespresident, vagy ha nem akar, akkor kurva gyorsan lemondatják.
Magyarországon meg elvárás, hogy Janika vagy Vikike valamelyik Lázár vagy egyéb vazallusnál töltse a hétvégéjét egy Blikk-genyvadék társaságában. Hát ez a különbség, bazdmeg!

BTBTBT 2013.06.03. 20:26:02

@váj mí:
Ne beszelj melle, es ne nezz mar megint hulyenek, errol volt szo:
"100 éve a fattyú is vállalhatatlan volt, ugyanúgy, mint most szerinted egy meleg házaspár gyermeke."
Szerintem?
Vegre leesik mar a tantusz, vagy ennyire nem latod a fatol az erdot?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.03. 20:30:22

@nyuszigonosz: nekem sosincs kedvem politizalni
leszarom
@váj mí: "Egyrészt, nem pofáztak bele a családok, civilek magánéletébe ilyen mérhetetlen pofátlan arroganciával, mint most teszik"
csak bevezettek a svajci frank hitelt, amivel tonkrebasztak a fel orszagot
ne gyere azzal, hogy senkinek a fejehez nem tartottak pisztolyt...
hat nem
csali volt
Merkelek meg folozik a hasznot
na mennem kell vacsorazni
ma korai vacsi lesz, mer ehes vagyok

váj mí 2013.06.03. 20:32:04

@Barátusz: Mna, elmész a picsába most már, nincs türelmem, miután kommenteken keresztül magyaráztam neked.
Ha megérted jó, ha nem, le vagy szarva, de most már komolyan. Értelmi fogyatékossal szerinted, mihez kezdjek?

BTBTBT 2013.06.03. 20:33:30

@váj mí:
"mint most szerinted" ?

váj mí 2013.06.03. 20:34:42

@hagyma: Khm, 2008 ... bankruptcy ... USA
Az még hiányzik, hogy te is hülyének nézz, bazdmeg!
Ja
Jó étvágyat!

váj mí 2013.06.03. 20:36:23

@Barátusz: Ne kezdj semmihez, a tököm kért, hogy hozzám szólj, ha nem tetszik a véleményem

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.03. 20:38:00

@váj mí: de mi koszonjuk jol elvagyun
esetleg nyomtatunk tobb dollart es letezik a magancsod, ami otthon nem
ez van
kosz
kurvara ehes vagyok

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.03. 20:40:44

@Kovermadar:

Nem volt mibe belekötni a cikkben, így kénytelenek voltunk elővenni valamelyik kommentgeneráló gumicsontunkat. Mára a homokos kérdés jutott, holnap majd lesz valami más... :-)

De arra azért büszke vagyok, hogy szóba tudtam hozni Gustav Radbruch német jogfilozófust, ami - ismerjük el - nem kis teljesítmény egy olyan cikk alatt, mely a spanyol rokoni viszonyokról szól.

pamut 2013.06.03. 20:42:31

@Kovermadar: Azért a többség annyira nem dilis, hogy letagadja a valóság azon részét, ami neki nem tetszik. Azért ez durva.

@váj mí:
"Kurvák mellett vagyok recepciós Németországban."
Akkor semmi sem változott, ugyanazt csinálod, mint Bálványoson ;)

BTBTBT 2013.06.03. 20:45:39

@váj mí:
"a fattyú is vállalhatatlan volt, ugyanúgy, MINT MOST SZERINTED egy meleg házaspár gyermeke"
Valoban nem tetszik, ha valaki ilyen hulyeseget allit rolam.
Es azert sem kell odaig lennem, hogy bunko modon beszelsz velem.
Nem kell teged elviselni.

Jo ejt! Szep napot holnapra! Meg sok sikert a jovore!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.03. 20:46:16

@váj mí:

Én kétszer találkoztam Orbánnal.

Az egyik alkalom a 80-as évek végén. Megyek Kőszeghez, s erre kiderül, vendégek vannak, ott ül Orbán, Demszky, TGM és Fodor. Azt mondták nekem "jó napot", mire én ugyanezt visszaválaszoltam. Gyorsan intéztem, amiért mentem, s hagytam is békén őket.

A másik alkalom 2000-ben volt. Megyek éppen a Miniszterlnöki Hivatalba ügyet intézni egy emberkéhez, mire benyit Orbán és kihívja az emberkét, aki velem beszél, közben "jó napot" köszöntést mond nekem. Én is ugyanezt válaszoltam, bevallom.

Lehet, hogy ez alapján még könyvet írok "Orbán, a közeli ismerősöm" címmel... :-)

váj mí 2013.06.03. 20:46:58

@nyuszigonosz: Hm, lehet én is azért, mert nem a "legvidámabb barakk" polgára voltam.
Hogy meg fogják szívni... édesjóistenem, de még mennyire! :P
Ilyenkor tudok kurvára örülni neki, hogy román állampolgár vagyok, mert az országom felől két dologban tuti biztos lehetek:
ad1. Soha, a büdös életben egy Orbán Viktor-szerű figurának esélye sem lenne választást nyerni Romániában. Mi már tudjuk, milyen egy diktatúra, és az erre hajlamosakat "szagról" felismerjük. A teljes ország. Volt már rá próbálkozás jó 10 éve. Ő sem nyert, és senki hasonló sem fog. Soha többé!
ad2. Románia mindig a nyertesek oldalára állt, amióta csak létezik. Nem túl becsületesek, nem túl gerincesek a politikusaik. De hát, nem is ez a dolguk a nemzetközi politikában.
ad3. Földrajzilag-stratégiailag meglehetősen értékes térség.

váj mí 2013.06.03. 20:49:57

@hagyma: Mna, pont ez a baj, hogy az USA generálja az inflációt, mert tényleges aranyfedezet nélkül nyomtatja a picsába, szinte ész nélkül a dollárt. Lassan annyit ér az amerikai dollár, mint a budipapír. Szart se. Vagy max. azt.

váj mí 2013.06.03. 20:54:17

@pamut: Dettó, csak ez jobban fizet, meg szórakoztatóbb is ;)

váj mí 2013.06.03. 20:58:54

@Barátusz: Ha a kritikát a felfogás- és értelmezésbeli hiányosságaid miatt nem vagy képes elviselni, akkor sem, ha utána minimum háromszor elmagyarázzák neked, akkor nyugodj békében, meg szellemi sötétségben.
A kivagyi hímekből ugyanis Dunát tudnék rekeszteni, de valóban értelmes férfiakból (nem srácok, nem pasik, vagy hasonló faszságok ..) csak párat tudnék felsorolni. Te, ezek után, nem vagy köztük ..

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.03. 21:04:19

@váj mí:
Akkor boldog ember vagy :)

Nekem meg lehet 3 ev mire elvaghatom a koldokzsinort. :(

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.03. 21:05:09

@váj mí: itt az orszag er valamit
nade meg a dollar is tartja magat
es Orban Viktor miniszterelnok Ur nem diktator
a diktatorok nem rendelkeznek parlamenti felhatalmazassal, es demokratikus valasztaok utjan letrejott hatalommal
nezz utana a diktator fogalmanak
a fasisztanak is a nacinak is
ezeket gondolod rola
na most ha egy ev mulva, nagyon nagy valoszinuseggel, a magyar nep ujra megvalasztja, akkor is diktator marad szerinted?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.03. 21:05:50

Csoda, hogy ez a kozosseg meg egyutt van. Minden nap egymas torkanak estek :)

Ugyandehogy (törölt) 2013.06.03. 21:10:22

@Kovermadar:
"Ha valaki nem látja be magától, hogy kell pl. a sisak az építkezésen, majd ennek következtében meghal, hát IJ. Aki belátja és hordja, az megmenekül."

a sisak nem azért kell, hogy ne törd be a fejed,
hanem
hogy ne törd be a fejed, és azután ne pereld be az építési vállalkozót.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.03. 21:11:29

@Kovermadar: lofaszt
beszelgetunk
de ugy tunik spanyolorszagrol nem sok mindenkinek van tapasztalata
nekem sincs
en latatlanban nem kultivalom
inkabb elnek a nyockerben

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.03. 21:14:23

@Babette_: otthon
itt peldaul szinte nem is latok olyat, hogy ne kosse be az ovet a kocsiban
/tudom tavoli asszociacio, de jellemzo/
nem akar megdogleni
itt akkor is felvennek a sisakot ha az epitesi vallakozo nem akarna, sot, nem is meloznanak, ha nincs...

váj mí 2013.06.03. 21:17:33

@Kovermadar: No nem, az országom politikusaitól nem leszek boldog még, csak úgy ... De az biztos, hogy adnak egyfajta biztonságérzetet.
Amikor majd Magyarországot, Görögországgal meg a többi kurva problémás, viszont együttműködésre nem hajlandó országgal egyetemben kibasszák az EU-ból (mondtam már, hogy Merkel meg a pártja nem lesz örökké hatalmon?), Románia még mindig röhögve EU-tag marad, amíg megéri, addig tuti. Mert Romániában az is elképzelhető, hogy lemond a miniszterelnök az ország érdekében. Ahogy Emil Boc lemondott. És bár tuti kompenzálva lett, de hogy volt benne tisztesség is az biztos, ugyanis tanárom volt a politológián Kolozsváron.

váj mí 2013.06.03. 21:24:54

@hagyma: Költözz haza, bazdmeg, ha annyira tetszik a Viki!
Nekem te ne akarj semminemű mesét beadni a diktatúrák természetről. Ha majd elmondhatod, hogy 5 éves korod óta 8 éves korodig a Securitate évente 4-5 házkutatást tartott nálatok, jellemzően hajnali 3 és 5 között, akkor majd beszélhetünk a diktatúrák természetéről.
De addig is a legmélyebb tisztelettel:
FOGD BE A POFÁD, BASZD MEG A TÉMÁRÓL, ÉS ÖRÜLJ NEKI, HOGY MÁSHOVA SZÜLETTÉL, TE MAJOM!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.03. 21:32:48

@váj mí: ne igyal tobbet
ki beszel a securiraterol
egy osztrak kupibol osztod az eszt, hogy Orban Viktor, magyaroszag miniszterelnoke diktator
amikor ezt szova teszem, hogy nem egy romabn strici / uri strici, de strisci/ fogja eldonteni akkor trahgar modon ordibalsz
senki nem beszelt a Te romaniadrol
magyarorszagon hajnali 3-5 kozott nem tartanak hazkutatast politikai okokbol
csakszolok
de ha teves akkor szolj
en sajnalom, hogy sok sereleme rt romaniaban es tudom magyarorszagon sokkal jobb elet volt , mint feletk de ettol meg akarhogy magyarazod, magayarorszagon nincs diktatura
parlamentaris demokracia van megvalasztott miniszterelnokkel
// kurvak meg meloznak?/

váj mí 2013.06.03. 21:39:29

@hagyma: A piálással majd megvárlak téged, de azt a pisi bud-ot, amit te iszol ne hozd be Európába, jó?
Ja, ha a Heute-nál vagy FaZ-nál agy bármilyen másik lapnál dolgoznék, akkor igazad mondanék. Így, hogy recis vagyok, szerinted hülye is. És még te voltál megsértődve, amikor a Homáron szarpucoló hotelszolgának neveztek, he? :P
Különben nem osztrák, te fasz, ha már sértegetni akarsz, legalább a részleteket jegyezd meg :P
Bár nem tudom, minek kínlódsz, ez neked sosem jött be eddig...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.03. 21:40:07

es attol miert kellene hazakoltoznom, ha nekem szimpatikusabb Viktor, mint Ferenc vagy Peter, vagy Csau?
oda kell koltozni ahol valaki szimpi?
oszinten megmondom a republikanusaknak drukkoltam, de semmi kenyszert nem erzek, hogy Obama miatt elkoltozzek:)
barhova
raadasul azt nem ertem, hogy eletutad eppen nem magyarorszagon tart, mi a szart foglalkozol Orbannal?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.03. 21:43:36

@váj mí: voltal ott is
akkor nemet
egy anya kolyke
en kinlodok????
muhahhhaha
en szorakozok
Te szenvedsz
szerintem nem vagy hulye, csak stirci
oh a homar
gyenge erv
en leirtam a blogomban hogy mikor kijottem 1 honapig a Target klotyojat is takaritottam
ha nincs erv, ezzel jonnek
leszarom
igen egy honapig klotyot takaritottam
naes ?
gumikesztyu maszk kefe
holnap is megcsinalom, \
hamarabb mint kurvakat kozvetitsek

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.03. 21:45:04

@hagyma:
Diktatúra nincs és nem is lesz valószínűleg. Nem nagyon valósulhatna meg az EU keretein belül.

Az viszont tény, hogy bár parlamentáris keretek között, de alakítottak úgy dolgokon, hogy az csak nekik legyen jó, illetve hoztak pár olyan 2/3-os törvényt, amit már valószínűleg nem lehet kiütni a helyéről.
Ettől ez még nem diktatúra, igazad van.

Viszont az is tény, hogy az állam (jelen pillanatban OVi-val az élén) túlságosan nagy hatalommal rendelkezik dolgok felett (pl. média).

Amiről valószínű nem tehetnek: túl látványosan osztják a jót a haveroknak... osztás mindig volt és lesz is. Gondolom Amerikában is.

Azt hiszem az eredő probléma nem azzal van, hogy Vitya vagy Feri... a probléma ott van, hogy mindegyik gyökere kvázi ugyan onnan van, mindegyik ugyan abból a körből került is. Így igazából csak a név az ajtón változik, semmi más.
Minőségi változáshoz elitváltozás is kellene, de ahhoz ki kell halnia a jelen bandának és talán még a következőnek is.

Mindenkinek további kellemes zsörtölődést... :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.03. 21:46:00

de halistennek nincs ra szuksegem
elotte sem volt
utana sem
akkor volt
abban az egy honapban volt
jelzem a klotyok manapsag is itisztak es emberek takaritjak
nem lehet mindenki kurva vagy strici
ez a vilag

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.03. 21:49:11

@Kovermadar: hat pl a mediat rohogve kezelem
magyarorszagon tulsagosan is tul szabad a media amerikahoz merten

en nem tudok mast mondani
ha egy orszagban szabad a valasztas, marpedig otthon az, akkor onnantol ne beszeljunk diktaturarol
OK?

váj mí 2013.06.03. 21:49:46

@hagyma: Jah, angol- amerikai .. egy anya kölyke ...
de azért szerintem ezt ne nagyon hangoztasd új hazádban, mert lehet szó szerint szájon vágnak.
Ahham, megint nincs mibe belekötnöd, tekintettel arra, hogy igazam van, így jössz újfent azzal, hogy én "strici" vagyok, egy társadalmilag null-releváns, minden szempontból. És, te ezzel próbálsz felém kerekedni érvek helyett. Mondd, nem érzed szánalmasnak magad ilyenkor?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.03. 21:50:53

nade tenyleg vacsi
Mary is kepes lesz befejezni a 3,5 oras sminkjet
igen
mar ilyen orgek vagyunk:)
de igy jo nekem, jo nekem:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.03. 21:53:25

@váj mí: az angliabol betelepult telepesek bizony buszkek ra
szerinted kik elnek feherek amerikaban\
\angolok azok leginkabb
na joe szurkolast jo etvagyat jo ejt

BTBTBT 2013.06.03. 22:00:00

@Kovermadar:
Az még hagyján, de akadnak olyanok is, akik minden észérvet félretéve próbálják a földbe döngölni és teljesen hülyének nézni a másikat. És ezek apám - felnőttek! Azt gondolják, hogy ha hangosabban ordítják a véleményüket, akkor nekik lesz igazuk. :)

Te, nagyon jó (vissza)olvasni a kommenteket, mert azok rengeteget elmondanak rólunk. :D

váj mí 2013.06.03. 22:01:09

@hagyma: De te egyik sem vagy, csak egy ócska kis bevándorló, aki megpróbál túlteljesíteni, hogy megfeleljen :P

váj mí 2013.06.03. 22:50:14

@Kovermadar: A probléma szerintem Magyarországon ott van, hogy még mindig a KISZ-taglista a menő ... igen, ez az az új generáció, aki már nem érte meg az MSZMP tagságot, de mivel nem volt lövöldözéses-nyilvános kivégzéses rendszerváltás, most ők vannak.
No, ne tévedjünk, ezt a formát Iliescu és sleppje is hozta egy ideig, de hol vannak már .... Sőt, emlékszik még valaki WC Tudorra? Na ugye ....
De a gulyáságyú nem robban, ugyebár. Igaz, valamikor a puliszkáról is mondtak ilyesmiket ...
Hátha robban már az a rohadt gulyáságyú is. Egyszer csak túltöltik már! Előbb-utóbb ...remélhetőleg ..

váj mí 2013.06.03. 22:52:09

@kék madár: Hm, elnézést, nem értettem pontosan....

kék madár 2013.06.03. 23:03:31

@váj mí: akkor nem is erdekes. Azt hittem te vagy valaki Nagybanyarol, akit ismerek. De nem.

váj mí 2013.06.03. 23:12:52

@Kovermadar: Mna már, miért csoda?
Ma például hagymát elküldtem a faszba, ő meg engem a picsába. Na oszt? Most nem értettünk egyet. Majd holnap, ha úgy adódik, egyetértünk ... ha meg nem, majd két hét múlva. Vagy valamikor ...
Vagy te úgy képzelsz el egy közösséget, hogy minden tagja béget egyetértően, mint egy birka? Naaaaa, az nem közösség, az csorda. Csak mondom.
Ja, hogy arra gondolsz, valaki megsértődik.... hát annak toll fülébe, ha hülye, és passz.
Ja, üzenem... bár ez előadó is egy kurva nagy fasz, mint olyan ;)

www.youtube.com/watch?v=8Lz--2dV380

váj mí 2013.06.03. 23:22:34

@kék madár: A Nagy ... stimmel csak nem bánya. Onnan egy csajt ismertem. Szegény, nagyon beszívta az életet ...

váj mí 2013.06.03. 23:34:40

@kék madár: Én nem alapoztam soha egy pasira... ő meg szegény ...
Na mindegy ...
Houps, na ja, valamilyen szinten én is beszívtam dolgokat ... napersze ...;).
Csak én bármikor beinthetek most már, ha valami nem stimmt, mert az anyagi háttérországom most már elég önbizalmat ad.
Igaz, most már .....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.03. 23:44:39

@váj mí: itt mindenki bevandorlo, nem szedelgo erdelyi a kupiban es foleg nem ocska
es leginkabb en mar csak Marynek akarok megfelelni
meg persze magamnak
a munkahelyem stabil, ott nem kell mar annyira bizonyitanom, hozom rutinbol

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.03. 23:46:51

pedig bonyolultabb mint egy bordelyhaz recipse lenni

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2013.06.03. 23:54:10

váj mi nagyon bepörgött, imádom az ilyen tüzes erdélyi menyecskéket! de jó lenne egy!

váj mí 2013.06.03. 23:56:07

@hagyma: Óóóó, édesem, most nálad az "erdélyi" lett a szitokszó?
Kérlek, ezt ne .. de most komolyan. Tudod te is, hogy méltánytalan ...

Mna, és most ezen kívül, nem értelek. Lassan már 1, azaz egy éve tudod, hogy kupikban dolgozom , mi a tökömnek csodálkozol rá? Vagy gondolod, itt is működik a Blikket meghazudtoló undorítóan tolakodó, ún. "amerikai újságírás"? Az él ilyen alja eszközökkel, mint te szoktál velem szemben. Csak peched van, mert én nyíltan vállalom, a munkámat, úgyhogy baszhatod, te fasz! :P A kedves édesanyádat próbáld meg lejáratni legközelebb a tinikori tutajosával .. ha érted, hogy mondom :P
És most nagyon komolyan mondom, hogy szállj le rólam a faszomba ilyen szempontból.
Verstehst du mich?

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2013.06.04. 00:06:49

@váj mí: könnybe lábad a szemem értetek!! az egyetlen barátnőm is egy erdélyi lány volt és egy igazi angyal.

váj mí 2013.06.04. 00:15:20

@házelőtthinta: Majd küldök papírzsepit, b+! A faszomnak nem tudtok leszakadni a melómról, hülyegyerekek ?!

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2013.06.04. 00:28:42

nem is a melódra írtam..hanem az alapvető szeretetre amit érzek irántatok...

montroyal ( CAN qc) 2013.06.04. 00:47:33

@NIKI LAURA: 9\ 11 utan dec volt az utolso amerikai nyaralasom floridaban hiszterikusak es undotitoak voltak , azota megfogadtam egy $ sem koltok el ott hogy abbol embereket oljenek .. tudom nevetseges de jobb a lelki bekemnek ..plane amiota lattam a Loose change documentum filmet ..

váj mí 2013.06.04. 00:49:40

@házelőtthinta: Mna, pont azt ne tedd. Semmi szeretetreméltó nincs rajtunk. Egyikünkön sem.
"Vadnak születtünk, az utca nevelt ... " tudod ;)

váj mí 2013.06.04. 01:09:25

@montroyal: 9/11 pont ráfért az USA-ra. Kezdett veszélyes mértéket ölteni az elbizakodottságuk. Mindig kell lennie egy kiegyenlítő erőnek.

Ja, hogy mekkora szemét vagyok, mert az áldozatok, meg minden. Hm, ha én lettem volna az egyik áldozat, nagyon sajnáltam volna magam, ugyebár ... node, ki ejt könnyet az alig 2300 éve feláldozott maja foglyokért? Pedig 2300 év semmiség a bolygónknak, mintha csak tegnap lett volna ...

kék madár 2013.06.04. 01:18:08

@váj mí: te komolyan miert vagy ilyen agressziv, es miert beszelsz (irsz) ilyen csunyan? Engem a legkevesbe sem erdekel, hogy hol dolgozol, meg, hogy pelenkaban is lattad a Viktort, de ez a stilus jo?

mzgldr 2013.06.04. 01:26:06

@hagyma: azért egy erdélyi magyart lerománozni, hmmm... Orbán Viktor Miniszterelnök Úr nagyon nem örülne ennek. Mint ahogy President Barack H. Obama sem örülne, hogy nálad ő csak "obama" és valószínűleg sok egészséges lelkű amerikai állampolgár szintén nehezményezné ezt.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2013.06.04. 01:26:21

USA a földünk élő rákja, gennyes tus, és igazából sajnálom azokat a normális amerikaikat akik nem tehetnek arról hogy beleszülettek ebbe, de a hatalmi usát mélységesen megvetem, akárcsak bármelyik jóérzésű ember. a nyugati világ kizsákmányolásból él, de európa legalább "csak" kizsákmányol, usa emellé le is öli őket.

váj mí 2013.06.04. 01:27:47

@kék madár: Mna, pont abban a kommentben, amire reagáltál, még csak a verbális agresszió sem jelent meg ;). Ok, ok, tudom nem ezt kérdezted.
Mna, néha igen, jó, jó ez a stílus, amit használok. Ha valakinek nem tetszik, kiszűr a fenébe. Nem szoktam csak úgy öncélúan szétbaszni egy posztot -lásd még trollkodás-, viszont a gondolataimat, véleményemet leírom. Néha káromkodok is. Úgy írok nagyjából, mint élőszóban beszél egy átlagos képzettséggel rendelkező ember, és ebben vastagon benn van a 'bassza meg' is, és változatai. Ha nem tetszik vagy szűrsz, vagy görgetsz, de a faszom fog miattad, vagy bárki miatt is finomkodni.
So, entschuldigung Sie bitte ... :P

blasiusii 2013.06.04. 02:05:24

Rém unalmas, hogy minden posztot kb. az első 100 komment után szétoffol pár kedves kommentelő. Tessék inkább könyvet írni.

Köszönettel: A Többiek.

kék madár 2013.06.04. 04:53:31

@váj mí: szerintem a mondanivalod atjonne fa$ozas nelkul is

pafff 2013.06.04. 08:42:02

@váj mí: upsz, asszem félrement picit. :)) ne haragudj.

pafff 2013.06.04. 08:53:14

@Barátusz:

úgy gondoltam hogy a történet szempontjából az csak magyarázgatás hogy most mi leszbik vagyunk avagy sem, annak tűnünk avagy sem.
miazhogy honnan tudta volna, egyszerűen ne ugorjon nekem egy 2méteres borotválttarkós ún. 'nagymagyar', aki annyira magyar hogy csak 160 centis 50 kilós nőket tud verni éjjel. tyű micsoda nemzeti öntudat dolgozhat benne. de ez csak részletkérdés, mert

akár meleg az ember, akár nem, akár egyetért ezzel valaki, akár nem, nem korrekt dolog megverni valakit csakúgy viccből az utcán, pláne ha kisebb nálad. ha nem tetszik akkor nem kell nézni. nekem például az orbán sem tetszik, mégsem próbálom megverni meg felrobbantani az egész parlamentet (bár lehet kéne, igazából csak az épületet sajnálnám, muhaha, namindegy.) mert nem korrekt, normális ember ilyet nem csinál. érted.

namindegy.

BTBTBT 2013.06.04. 10:01:26

@pafff:
Nem írtam olyat, hogy korrekt dolog megverni valakit (viccből vagy sem) az utcán. Vagy otthon.
Nem érdemes ezt rám kivetítened ezt.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása