oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2012. november 20. 06:44,  Így költöztünk ki Írországba 74 komment

2012. november 20. 06:44 Határátkelő

Így költöztünk ki Írországba

Bár bemutatkozó posztjára Ravis sok kritikát kapott, ez szerencsére nem szegte kedvét és most egy jóval részletesebb, igazán hasznos posztot írt arról, miként kerültek ki Írországba. Szó lesz motivációról, számolgatásról, munka- és szálláskeresésről – egyszóval mindenről, ami ahhoz kell, hogy a körülményekhez képest az ember biztonságban vághasson neki. Aztán persze úgyis jön a meglepetés...

Írország déli táj_1.jpg

„Először is mindenkinek szeretném megköszönni megtisztelő figyelmét előző / legelső megszólalásomra. Arra kérném a kritikusokat, hogy vegyék figyelembe, nem vagyok hivatásos újságíró, ennek fényében fogalmazzátok meg kritikáitokat.

Tehát a második írásomat az elsőre kapott kritikákból tanulva, nem pedig rájuk reagálva próbálom megírni. A történet pedig "Hogyan kerültem Írországba" – részletek.

Motiváció

Mivel ezt többen is sérelmezték és nem értették, lefordítom a számok nyelvére. 2006 őszén egy multinál dolgoztam 350.000Ft-os bruttó fizetésért, ez akkoriban nettó 176.000Ft-ot jelentett. Bejelentve, adózva, igazolva. Nyugalomban, 8 órában? Ugyan már...

A párom pályakezdő munkanélküliként, kereset és mindenféle szociális ellátásra való jogosultság nélkül.

Írországban a minimálbér €7,79/óra volt 2006-ban. Ez az összeg adó- és járulékmentes. A mérnökök munkakörtől, tapasztalattól függően €15 – €35/óra. (Gondolom a határ a csillagos ég, de azt Írországban ritkán látni...)

Tehát kétféleképp számolhattam, legjobb eset és legrosszabb eset. Mivel soha nem voltam hurráoptimista és számolni is lusta voltam, a legrosszabb esetet néztem csak meg.

Így ha heti 40 órát dolgozok én egyedül, akkor 40 x €7,79 = €311,6/hét, vagyis €1246,4/hó. Az mnb.hu honlap szerint az átlagos EUR árfolyam 2006 július és decembere között 250Ft és 280Ft között változott, akkor én valószínűleg megpróbáltam középértékkel számolni, de még a 250Ft-al is 311.600/hó nettó fizetést kapok. Ez közel a duplája az én otthoni komoly felelősséggel terhelt keresetemnek.

Motivációs matek

Itt én olyan költségekkel számolhattam, amik akkor keletkeznek, amikor már viszonylagosan megtaláltad a helyed, tehát nincsenek várható nagyobb kiadások, mint kaució a szoba/lakás bérléséhez. A teljesség igénye nélkül, csak a legfontosabbak.

Tehát, 2006-os árakon

* Bérlet: €350/hó (en-suite, double room – saját fürdővel, íresen nagy szoba)

* Rezsi: €70/hó (villany, internet, TV – fűtést itt még nem kalkuláltam!)

* Élelmiszer: €250/hó (Heti egy Tesco/Lidl nagybevásárlás kettő személynek)

* Közlekedés: 2x€35/hó Buszbérlet. (2006-ról beszélünk!)

Ezek mondjuk a legminimálisabb költségek. Ez így €740/hó vagyis 185.000 Ft. Ami ezen felül marad 126.600 Ft az megspórolható vagy elszórakozható. Ezzel a számítással pedig még nem vettem figyelembe, hogy a barátnőm talál-e munkát. (Írországban aztán rájöttem, hogy sántít egy kicsit a matek, na de merre...)

Ehhez valamelyest hasonlító számítással jutottam arra a gondolatra, hogy inkább dolgozok Írországban minimálbérért nyugalomban, mint otthon sikeres projekt menedzserként idegbetegen. Bízva természetesen abban, hogy amikor kiérkezünk, rövid időn belül találok végzettségemnek megfelelő munkát. Vele együtt a minimálbérnél komolyabb fizetést.

Tudatosság

A fentebb leírt motivációs matek után felkészülési tervet kellett készíteni. Hatalmas segítséget jelentett az iranyirorszag.com

Ahol már kint élő emberek osztották meg tapasztalataikat. Az ott leírtak alapján listát készítettem.

1.) Angol nyelvtanfolyam, még otthon, a meglévő tudást tovább mélyíteni

2.) A kezdő tőke összegyűjtése

3.) Repülőjegyet jó időben megvenni, mert akkor még olcsó(bb)

4.) Munkakeresés már otthonról (pl.: www.monster.ie)

5.) Szálláskeresés otthonról (pl.: www.daft.ie)

6.) Megérkezés utáni első napok tennivalói

Találni egy igazán jó nyelviskolát vidéki kisvárosban, hát több mint nem egyszerű. Lényeg, hogy a helyi gimnázium angol faktos csoportjába kezdtem bejárni munka után. Azok a gyerekek körülöttem... Apám, de irigy voltam rájuk... nagyon ment nekik az angol! Tehát 2006 őszétől 2007 nyaráig keményen készültem a nyelvi akadályokra.

A kezdőtőke összegyűjtése gyakorlatilag azt jelentette, hogy fizetésnapon elmentem és beváltottam 100.000 Ft-ot euróra, a maradékból meg gazdálkodtunk. Gondolom, nem kell magyarázni, hogy havi 76.000-ből nem valami nagyvilági életre futotta. (Itt nem kell sajnálni, ez tényközlés.)

De így az indulás napjára egészen pontosan €4.000 volt a kezünkben. Ezt a pénzt mi egy kockázatos befektetésnek tekintettük, és inkább erre a lépésre költöttük, mint fizettük volna ki belőle a Diákhitelt...

Repjegyet, mint már az első posztban említettem, jó időben megvettük. Oda-vissza!

Munkakeresés otthonról

Valószínűleg én csináltam valamit rosszul, de egy-két ügynökség hívásán kívül semmi sem volt. De azért regisztráltam minden webes munkaközvetítő oldalon, amit csak találtam.

Szálláskeresés otthonról

Ez nagyon simán ment, kb. egy héttel az érkezésünk előtt felhívtam kettő hirdetést a daft.ie -ről, mindkettő azt mondta, hogy fenntartják a szobát. (Az egyik, akivel beszéltem, ír volt a másik meg talán orosz.) A biztonság kedvéért foglaltam szobát egy hostelben is, de mivel nem tudtam előre fizetni semmit (és nem is akartam) így csak gyakorlatilag tudtak rólunk, de nem volt érvényes foglalásunk. Mindenesetre kinyomtattam a belváros térképét illetve a lefoglalt szobákhoz vezető legrövidebb utat is.

A megérkezés pillanatától a forgatókönyv az volt, hogy: reptér, rokonok, következő reggel tovább vonattal. Vonatjegyet neten foglaltam, majd a pénztárban a fickó azt mondta, hogy tud ő nekem ennél olcsóbbat is erre az útra, szóval kijavította olcsóbbra, csak úgy.

Dublinban átszállás, villamossal a Conolly-ből a Heuston-ra. Itt volt egy kis hiba az útvonaltervezőben, mert azt írta, hogy ez a villamosozás 45 perc lesz, de, szerintem 15-nél nem volt több.

Galwayba érkezve felhívtam az egyik szobát, amit fenntartottak nekünk. Hát nem tartották fenn... Semmi gond, hívom a másikat, épp a városban van a tulaj, menjünk ki a vasútállomás elé és felszed minket, elvisz a házhoz. Mivel íresen gyönyörű nyári nap volt, sűrű apró szemű esővel, nagyon örültünk ennek a fuvarnak.

A ház az egyetemi kórház nyugati oldalában volt, szóval nem túl közel és nem túl messze a központtól. A bérleti díj viszont a telefonos €350/hóról €500/hóra emelkedett megérkezésünkre. Ezen vitatkoztam volna egy kicsit, de akkor örültem, hogy van egy lyuk, ahol lehajthatom a fejem. Ezer bocsánat, egy szoba... Mivel nem volt semmilyen ágynemű, már indultunk is neki a városnak, fölfedezni, no meg venni valami ehetőt és legalább egy pokrócot. Kb. 3 óra talpalás után értünk vissza.

Álláskeresés a helyszínen

A következő napon bebuszoztunk a központba, és a meglévő kinyomtatott térkép alapján bementünk PPS Numbert (A TAJ- és adószám ír megfelelője.) csináltatni, amihez nálunk volt minden, köszönhetően a részletes leírásnak a citizensinformation.ie-n.

Egy internetkávézóban önéletrajzokat nyomtattunk és nekiláttunk azokat gyakorlatilag minden agency-hez beadni, boltokban leadni. Aznap kb. 7-8 órát gyalogoltunk. Ez volt a pont, amikor rájöttünk, hogy autó nélkül ez elég nehézkes, nem lehetetlen, de behatárolja a lehetőségeinket a hiánya. Szóval olcsó autó keresésébe kezdtünk.

Egy közel 10 éves Opel Astra lett szívünk (pénztárcánk) választottja. Több mint 250.000 mérfölddel, koromfekete olajjal mindössze €600-ért. Emlékszem, hogy úgy voltunk vele, ha nem is találunk munkát hamarosan, akkor is utazhatunk vele, a legrosszabb esetben pedig a dublini reptéren hagyjuk kulcsostól, papírostól.

Így teltek 2007 júniusának utolsó napjai.

Folyt. köv."

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Írország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr514915796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

olahzsolti 2012.11.20. 07:38:52

Az Opelre tudok vevőt,csak mond meg,hol áll?!:)

So by the way:
igaz hogy pár év Irország után mindenki kiborul,befelé fordul,pszihés beteg,rákos,rosszabb esetben öngyilkos lesz
az időjárás okozta sokktól?
5-év ottlét 2,5- év Baracskával,1,5-év Csillag börtönbeli lelki traumával ér fel.
Állitólag!

Shebelle 2012.11.20. 07:46:36

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de nekem tetszik ez a részletes, konkrétumokkal teli beszámoló. Valahogy az az érzésem, ilyenkor, h. igen meglehet csinálni kellően felkészülve.S rengetek információt tartalmaz a lényegre összpontosítva.Nagyon jó kiindulási tápot ad annak, aki még csak fontolgatja a dobbantást, még ha más kondíciókkal is bír.SZép sorban leírva, ő hogy csinálta és mit intézett ahhoz hogy dolgozhasson, mert ez a cél,nem?!
Nagyon várom a folytatást.nagyon nagyon :)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2012.11.20. 08:08:49

Én nem olvastam az előzőt, vagy csak nem emlékszem rá, de nekem ez tip-top.
Minden benne van, amire kíváncsi lehet az olvasó.
A felkészülés részletezése pedig hab a tortán, ajánlom minden most indulónak.
:)
Csatlakozva az előttem szólóhoz, várom a folytatást.

venator 2012.11.20. 08:33:59

@olahzsolti: Fene tudja, van cimborám Írországban, ráadásul fent az északi részen, ahol aztán semmi sincs. Ezzel együtt annyira jól érzi magát, hogy haza sem akar menni.

Mi is északon vagyunk, Dániában, de a hasonló időjárás okán, már kezdek ráparázni a hosszú télre. Fel sem kel a nap, de már kettőkor le is megy.

Megy a naplámpa meg a gyertyázás ezerrel, és így lesz legalább áprilisig. Nem is csodálkozom, hogy piálnak meg tolják az antidepresszánst.

nigara 2012.11.20. 08:45:21

@olahzsolti: :))) nem az időjárás miatt szerintem...

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2012.11.20. 08:48:01

Ez egy "kérek még" poszt volt. :-) Remélem mielőbb lesz folytatás.

tucano 2012.11.20. 08:50:12

Nekem is tetszett. Egyébként sem a posztoló, vagy a többi se bánja, ha kritizálják. Régen a bíráló levelek alapján "mérték" egy-egy újság olvasottságát. Mivel sokkal többen olvasták, mint vették, ezért a bírálók(beszólók) alapján próbálták belőni, hogy hány emberhez jutott el. A viszonyszám 1 kritika=10.000 ember :D

tucano 2012.11.20. 08:51:33

@venator: nem is csodálkozom, hogy a Fekete-tengerig hódítottak a vikingek, mindegy csak onnan el a napra :D

www.aonang.hu (TH) · http://cooperbudapest.typepad.com 2012.11.20. 08:57:26

Szép kis poszt a napfényes Írországról :-)

venator 2012.11.20. 09:09:05

@tucano: És ez még nem is rossz, de laktunk Jylland északi részén is. Hó nincs, viszont egész télen eső és viharos szél. Kedveltük...:)

tucano 2012.11.20. 09:16:05

@venator: ezt tényleg sosem értettem. Egész évben vmi szörnyű hideg helyen lakva gyűjteni a pénzt, hogy évente 1x kicsaphassa magát az ember vmi szép strandra. Hát nem érdemesebb rögtön a strandra költözni?:DDD

venator 2012.11.20. 09:21:16

@tucano: Mondjuk ha a spanyol és a dán béreket nézzük, akkor egyértelműen, nem! :DD

Egyébként ez közkeletű tévhit, de nincs hideg egyáltalán. Télen max -5-8, nyáron + 20-22. Inkább az eső a sok és a tél hosszabb egy kicsit a tolerálhatónál.
De azért nem tragédia.

tucano 2012.11.20. 09:31:41

@venator:
nincs hideg egyáltalán????
Na, ehhez képest nálunk ilyen a tél:
fotosurf.com.br/surf/wp-content/uploads/2011/12/gatas-do-nas-ondas-de-itacare-1.jpg

nem is érdekel túlságosan a pénz, amikor annyi fontosabb dolog is van az életben:D
Pedig nincs belőle sok(pénzből), viszont napsütésből igen és azt hiszem minőségi cserét csináltam:)

venator 2012.11.20. 09:37:42

@tucano: Na, jó én a kontinentális Európáról beszéltem, de ha jól látom a kép sem Horvátországban készült. :)) Európán kívülre nem akartam menni, legfeljebb nyaralni....

Engem sem érdekel a pénz, főleg amíg van belőle. :)

tipcsi 2012.11.20. 09:38:20

Tetszik a poszt részletessége és a posztoló előrelátása, céltudatossága.
Várom a folytatást és a heppiendet! ;)

(deleted) (törölt) 2012.11.20. 09:57:02

Betegségek, öngyilkosságok témában pont ma reggel láttam meg ezt a cikket: www.napi.hu/magyar_gazdasag/a_legbetegebbek_kozott_magyarorszag.537251.html
Úgy tűnik, a napfény még nem minden.

(deleted) (törölt) 2012.11.20. 09:58:37

A poszthoz pedig: nekem is nagyon bejött, és nem azért, mert leírtad, hogy mennyit kerestél, hanem a felkészülés na meg még előtte a dilemmázás leírása. És hogy milyen esetekre lehet felkészülni (lásd szobafoglalás).

tomfree 2012.11.20. 10:55:28

Nagyon céltudatos a posztoló, gratulálok a felkészüléséhez meg a takarékosságához. Várom a folytatást!

@szerengeti: ez a lista borzasztó, kár hogy az okok nincsenek benne.

Muscari 2012.11.20. 11:07:04

Igen jo, informativ poszt. Lenyegesen osszeszedettebb, mint az elozo volt, jol bemutatja a tervezes folyamatat. Mi is hasonloan csinaltuk annak idejen, igaz, mi az autonkat adtuk el, es annak az arabol veszeltuk at az elso 2 honapot.
Egyebkent letezik, hogy ekkora a kulonbseg van London es Irorszag idojarasa kozott? Lehet, hogy itt sincs meleg, de azert azt nem lehet mondani, hogy allandoan esik az eso. Foleg nyaron. Mondjuk most ebben a pillanatban epp igen :-) Tobbet felhos az eg persze, mint otthon, de nekem meg leegnem is sikerult iden nyaron. De a leirtak alapjan Irorszagba nem mennek, az biztos.

SilentDreams 2012.11.20. 11:15:53

@Muscari: Nyugat-Angiában is sokkal több a csapadékos napok száma, mint Délkelet, Kelet-Angliában, így pl. Londonban. Irországban meg még több, föleg annak is a nyugati részén, ahonnan poszt iródott (Galway).

SilentDreams 2012.11.20. 11:17:14

A poszt amúgy jó, én is várom a folytatást :)

2012.11.20. 11:25:08

"2006 őszén egy multinál dolgoztam 350.000Ft-os bruttó fizetésért, ez akkoriban nettó 176.000Ft-ot jelentett. " és " inkább dolgozok Írországban minimálbérért nyugalomban, mint otthon sikeres projekt menedzserként idegbetegen".

Nos, az idegbetegben lehet, hogy van igazság, habár ezt szerintem elsősorban az ember habitusa határozza meg, ha itthon idegbeteg, valószínűleg kint sem lesz egy zen szerzetes. És kint is ki lehet fogni szar melókat. De hogy egy "sikeres projekt menedzser" már 2006-ban sem bruttó 350.000 Ft-ot keresett, hanem inkább annak a 2-2,5-szorosát, az tuti. Ennél nálunk még a sima mezei kezdő projekt menedzserek is többet kaptak.

SilentDreams 2012.11.20. 11:35:52

@Nyulz of the World: Szerintem ebben elég nagy eltérések lehetnek/lehettek szakterület, cég függvényében. A "sikeres" még nem biztos, hogy azt is jelenti, hogy "rendesen" meg is van fizetve.

Már a multikat absz. nem ismerem, így lehet nincs teljese nigazam, de mégis elég nagy eltéréseket el tudok képzelni...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.20. 11:44:06

lehetne egy fotot a sajat irorszagi kertes hazrol?:)

GrandMasterB 2012.11.20. 11:47:23

@Nyulz of the World: A posztolo fizetese teljesen realis, mivel ahogy o is leirta, videki kisvarosban elt. Aligha hiszem, hogy 2006-ban videken kozel 900eFt bruttot adtak volna (~ 350e x 2.5) egy projekt menedzsernek. Aki ismeri a magyar fizetesi viszonyokat, az jol tudja, hogy videken konnyen a pesti ber felet, vagy meg kevesebbet is adhatnak hasonlo munkakorert.
Masreszt az idegesseget konnyen elo lehet csalni barkibol "megfelelo" kornyezettel, terhelessel, felolosseggel es fonokkel...

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2012.11.20. 12:00:44

@GrandMasterB: Ebben teljesen igazad van. Én bankban dolgoztam, jelentős eltérés volt a bérsávon belül attól függően, hogy a fővárosban vagy az Isten háta mögött kettővel dolgozott valaki ugyanabban a munkakörben. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy milyen nemű volt az egyén...
:)

Alice in Wonderland 888 2012.11.20. 12:03:34

Én is várom a folytatást.
Ugyanakkor minden elismerésem a posztot írónak...én féltem volna csak €4000-val elindulni munkahely nélkül.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.20. 12:08:41

@Karinette: feltel volna elmenni 4 ezer euroval 5 orszaggal arrebb?
hat mennyivel akarsz uj eletet kezdeni 30 ezerrel?
en 100 dollarral jottem ki:)

Alice in Wonderland 888 2012.11.20. 12:17:14

@hagyma: igen, én féltem volna. Mondjuk ehhez hozzátartozik az is, hogy nekem van 2 gyerekem.
Ezért írtam, hogy becsülöm azokat, akik megtették.
100 dollárral? Te sem vagy semmi...:)))Gratula!

Nekünk €10000 volt az, amivel kiköltöztünk...
Házbérlet: €1450/hó +3 hónap kaució
Költöztetés: €1500
Utazás a gyerekekkel: €500

Ami maradt, az a tartalék orvosra stb, mert egy tinédzsernél és egy 2 évesnél sosem tudhatod...most van folyamatban a gyámhatóság engedélyezése, csak a fordítások kerültek 100000 Ft-ba M.o.-n, itt Franciaországban pedig az összes fordításunk, ami az itteni életvitelhez szükséges €1000.
Még nincs benne a bevásárlás, rezsi stb az első hónapra...
Szóval, gyermekekkel kicsit más a helyzet és nem mondhatom azt nekik, hogy majd lesz valahogy...?!:)

Én szeretem magam biztonságban érezni..ezért nem jöttünk hamarabb.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.20. 12:21:53

@Karinette: najo
gyerekkel az mas

/egeszen pontosan, egy db 100 dollaros bankjeggyel:)/
meg egy hatizsak

Alice in Wonderland 888 2012.11.20. 12:31:05

@hagyma: Gyerek nélkül elfogadom, hogy elindultál így. Persze, azt is tudom, hogy vannak olyan élethelyzetek, amikor nincs idő a töprengésre, dönteni és lépni kell. Azonnal.

Kíváncsi lennék az első időszakodra (persze, a többire is), mi és hogyan történt...ja, és mire költötted az utolsó százast?;)

Szupervagány, bevállalós embereket olvasok itt...minden elismerésem az övék és a TIÉD...Nos, sajnos, arról nem tudok nyilatkozni, hogy én mit tennék...én már 2 gyerekkel együtt gondolkodom...

Ja, és én úgy jöttem, hogy nem térek vissza Magyarországra és a gyerekek sem. Az is tény, hogy biztosra jöttem, mert a férjem hazájába kltöztünk és neki volt munkája. Ha maradok, talán kockáztatok egy válást (a férjemnek nagyn elege volt már Magyarországból) és sajnos az én munkám leszállóágban volt Budapesten (a legtöbben a terápiára költenek most a legkevesebbet, örülnek, ha meg tudnak élni..itt más a helyzet).
Kíváncsi vagyok még a gyámhatósági ügy végére...:))) Vicces, hogy ennyire be kell számolnunk nekik mindenről... Budapesten egyedülálló 2 gyerekes anyaként élni?Hát, kösz,inkább nem. Pláne, hogy szeretem a férjemet és ő is imád engem. Ám a költözést így is nagyon meg kellett szervezni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.20. 12:52:08

@Karinette: csak arra emlekszem, hogy a repteren vettem egy kv-t miamiban, nem volt boldog hajnalban az elado, hogy szazassal fizetek:)

Muscari 2012.11.20. 13:04:16

@SilentDreams: koszi, gondoltam, hogy igy van. Akkor Ny-Angliaba sem koltozom :-)

Muscari 2012.11.20. 13:11:20

@hagyma: Lehet remenykedni, hogy folytatod a blogodat? Vegigolvastam es nagyon jol szorakoztam, de azert neha szornyulkodtem is. Kemeny csavo lehetsz :-)
Folytatod, ugye pleeeeease!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.20. 13:22:35

@Muscari: igen szeretnem befejezni, mert felbehagytam
amugy nem vagyok kemeny
kozel sem:)
ha ironikusan irtad, akkor sem
az sokszor eszembe jut, ilyen barom nem sok van aki igy elindul, es hanyszor es hanyszor voltam a hataron,
nade ez a blog nem rolam szol

cukorhal 2012.11.20. 13:34:04

Mi is nagyon hasonloan nyomtuk anno Amszterdamban!!! :) Ahh de jo is volt. Csak mi nem vettunk autot, hanem mar vart minket ket, honapok ota fahoz lakatolt bringusz.... emlekszem a lakat rozsdasodasa miatt vagy egy fel oran at rangattuk... :))) Meg nekunk nem voltak rokonok, mi minden reggel ujra bereltuk a szobankat egy napra Amszterdam egyik legszarabb (es legolcsobb) hoszteleben. Szeretett minket a recepcios.:) Viszont nekem a zsebemben volt ket telefonon leegyeztetett allasinterju mire kimentunk. De megis, osszessegeben ugyanaz a recept.

Muscari 2012.11.20. 13:51:49

@hagyma: komolyan gondoltam, de jo ertelemben. OK, nincs tobb off :-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.20. 13:54:03

@Muscari: hat itt csak offolni lehet
egyelore nem tudunk semmit
de majd jon a folytatas
munkahelyek
lakasok
hazak
stb.
engem is erdekel
/hat azert jarok ide/

Herr Géza 2012.11.20. 14:43:39

@Nyulz of the World: Azért projektmenedzser és projektmenedzser között ég és föld is lehet a különbség: ld. IT-trületen kontra ugyanez pl. szerelö-, építöiparban. Engem utóbbiban vidéki kisvárosi "multinál" simán megkínáltak 200k bruttóval (2008-ban!, 20 év tapasztalattal), és a munkakörhöz akkoriban (nyugaton mindenütt, de sok helyen otthon is) alapágon járó, korlátlan magánhasználatú autót ök úgy értelmezték, hogy van a cégnek két autója négy ugyanilyen munkakörü emberre, és egyet priviben is elvihetsz akármikor, ha van éppen szabad autó... Mindez persze akkor derült így ki, amikor már beléptem...:-D . Ígértek emellé még projektfüggö prémiumot is, amit két év alatt egyszer kaptam bruttó/nettó borítékban 150k HUF formájában...

Alaister Grand 2012.11.20. 17:54:21

VÉGRE!!!
Ilyen beszámolókat szeretnék látni itt mindig. Nem lilaködös, mellébeszélős, erőltetett irodalmiakodást.
KONKRÉTUMOKAT.
Köszönöm. Csak így tovább!

Pernahajder Viktor 2012.11.20. 18:24:30

Én csak azt sajnálom, hogy 2006-ban havi bruttó 350 ezer forint az az összeg volt, amiért elmentél(tetek).

SziszkAnya (törölt) 2012.11.20. 19:09:15

VÉGRE egy olyan poszt, ami miatt néha felnéz "ide" az ember....
az meg hogy Galway, külön öröm. <3

Flamy (fat cat wannabe) 2012.11.20. 20:02:29

@Pernahajder Viktor: Túl sok vagy túl kevés ahhoz hogy az ember lelépjen? :)

A post írónak meg gratula:
1) A jó memóriájához
2) Az összeszedett logikus posthoz
3) A bátorsághoz hogy le merte írni mindezeket

Várjuk a folytatást!

László atya 2012.11.20. 20:06:35

Nekem tetszett.
A fiam kint dolgozik Londonban.

Radio Silicon 2012.11.20. 20:38:07

Sikeres többdiplomás középvezető vagyok, de nem bírom itt a fidesznácidiktatúrában, hiába számítok a jobban keresők közé. Mennék, de nem tudom, hogy Bukarest, vagy Kisinyov legyen. Kisinyovban jobban kijönnék a 2,40 eurós óradíjamból, ha vendéglátóznék is, de Bukarest egy igazi világváros. Valaki tud segíteni?

paca1 2012.11.20. 20:46:53

Köszi Drága Sógi!Nagyon jó,Nekünk tetszett és Örülünk hogy úgy alakult ahogy:)))))))))))))))))))))
N.

Mindfield 2012.11.20. 21:15:44

Na, lehet itt látni jó posztokat is, és akkor hálás a közönség..:)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.11.20. 22:29:14

@tucano: Nincs hideg. Huvos van, de nem hideg. En pl. meg mindig pulcsiban jarok dolgozni, pedig november vege van lassan.

A masik: nem mindenki szereti a meleget. Nekem a legjobb, ha evkozben nincs melegebb 25 foknal, ha viszont hosegre vagyom, majd elutazok. Nem szeretem a hoseget, csokken a teljesitmenyem, izzadok, faradt vagyok, csak pihenni tudok. Nem, az boven jo, ha nyaralaskor kielvezem egy hetig, tobb nem is kell belole.

Szoval nem erdemesebb strandra koltozni, max csak annak, aki szereti a kanikulat. Nekem tokeletes a londoni idojaras:)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.11.20. 22:34:33

@Nyulz of the World: En is ismerek olyat, aki 2008ban, mielott kijottunk programozokent netto 350-400 ezret kapott, de olyat is, aki a felet se. Milyen kovetkeztetest vonsz le ebbol? Nem, nem volt az utobbi rossz kepessegu, egyszeruen csak nem, vagy nehezen jottek ossze neki a dolgok.

pappito · http://pappito.com 2012.11.20. 23:30:02

na látom mindenki dícséri a posztot, akkor biztos jó is... én addig jutott, hogy elkezdte forintra váltogatni az eurót, onnantól inkább nem olvastam.

cindbl 2012.11.21. 00:51:10

miert megy mindenki galwayba? :) dublin/cork sokkal tobb munkat kinal :) IT-snak viszonylag konnyen lehet most melot szerezni pl corkban ;) (folyekony angol kell)

Netszamuráj 2012.11.21. 00:59:49

@Karinette: Igen, a 4.000 eurót én is karcsúnak érzem. Mi is folyamatosan utalgatunk a kis osztrák bankszámlánkra, 20.000 eurónál már azt mondom, hogy annyinak elégnek kell lennie a kezdéshez. Persze úgy, hogy az összes többi MO-i befektetésünkhöz nem nyúlunk, részvények, kötvények, stb., azok maradnak. Ki tudja mit hoz a jövő, diverzifikálni kell a portfóliót. ;)

Igen, nekünk is van gyerekünk, úgy már nagyon másképp látja az ember a dolgokat.

fourgee 2012.11.21. 01:27:19

Én 3x költöztem Angliába (2x hazamentem, különböző okok miatt), mindháromszor ilyen 420-460 font közötti összeggel, és mindhárom alkalommal pont akkor jött össze a munka az utolsó pillanatban, amikor már elfogyott a pénzem :) (általában 3-5 hétig tartott)

Mostanra persze van már annyi tapasztalatom meg referenciám, hogy pár napon belül találok munkát.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.11.21. 02:44:06

@Netszamuráj: £3000 -el jottunk ki kb, ketten. kb 3-3.5 honapig tartott ki.

Reggie 2012.11.21. 02:45:28

@tildy:): 25 foknal en mar inditom a legkondit. Elviselhetetlen ez a magyarorszagi hoseg.

Pernahajder Viktor 2012.11.21. 08:04:43

@Flamy: ugye az élet attól is szép, hogy különbözőek vagyunk :-). Nekem ez az összeg "fiatalon" elég jónak tűnik, én biztos nem mennék el csak emiatt.

nigara 2012.11.21. 08:39:43

Jaj, ez a "ki mennyi pénzzel indult el" dolog nagyon csúszós pálya ám...
Ne felejtsük el, hogy a posztoló 2007-ben ment ki, akkor boldog-boldogtalan kapott munkát Íro-ban!!!
és ő is valami felszolgáló/árufeltöltő/takarító témakörben keresett, tehát ne hasonlítsuk össze mással...

Alice in Wonderland 888 2012.11.21. 08:51:11

@Netszamuráj: Igen, Magyarorszagon soknak tunik ennyi penz, az Euban gyerekekkel teljesen mas. A gyereknek enni kell adni, cipo kell, ruha, teli cuccok...plusz nem akarom azt mondani, hogy kicsim, a maminak egy fagyira sincs penze...:) Ha mar van gyereked mindent nagyon atgondolsz.

@nigara: teljesen egyetertek, mert mindenkinek mas a fontossagi sorrendje, a lehetosegei es abban is totalisan igazad van, hogy nem mindegy mikor indul valaki...en annyit irtam, hogy csodalom a batorsagat, en feltem volna elindulni annyi penzzel olvasva a lakas- es munkahelyzetuket...

nigara 2012.11.21. 08:57:34

@Karinette: mondjuk nem neked írtam ezt :))
merthogy igen, mindenkinek más a fontossági sorrend, meg hogy milyen körülményeket fogad el/céloz meg kint... és igen, ők biztosak lehettek abban, hogy egy-két héten belül valami munkát kapnak - és ez megint az, hogy kinek mi a cél.

Alice in Wonderland 888 2012.11.21. 09:04:29

@nigara: gondoltam, csak nem tudtam elmenni mellette..:)))
Amugy en annyira drukkolok mindenkinek, hogy sikeruljon atgondoltan dontenie, lepnie es magtalalja a helyet...am nyilvan sokan sokfelek vagyunk, es mindenkinek mast jelent a jo elet...es az is valtozo, hogy azt hol kivanja leelni.;) Mindenesetre becsulom a valtoztatni akaro es tudo embereket. Azokat meg plane, akik a jeg hatan is megelnek .

xylon 2012.11.21. 11:23:50

@Karinette: Mi ez a gyamhatosagi ugy? (pusztan kivancsisagbol)

Mi 2005ben 3000 fonttal erkeztunk, ezt 3 honapra szantuk amig ki is tartott. Ezenkivul faterom adott meg kauciora 1500 fontot, ezt meg lehet sporolni ha nem ragaszkodsz agencyhez, es eleg egy szoba.

A gyerekekkel kapcsolatban szerintem a legnagyobb koltseg hogy sokkal nagyobb hazat kell kiberelned, nem lehet egy szobat kivenni. Akkor mar jon a helyhez kotottseg, a nagyobb koltseg a kaucio miatt, sot bizonyos agencyk draga lakast nem is adnak ki munkanelkulieknek vagy alacsony keresetueknek. A kajan sokat lehet sporolni minden mas koltseget meg ki lehet birni addig amig lesz melo.

Alice in Wonderland 888 2012.11.21. 12:45:34

@xylon:

Alaphelyzet: a férjem francia állampolgár, én magyar állampolgár vagyok...majd kérvényezem a franciát, de ahhoz vizsgát kell letennem..
Van egy közös gyermekünk, ő kettős állampolgár.
Van egy lányom, akinek a férjem a mostohaapja. Ő magyar állampolgár,14 éves, most 8. osztályos és volt lehetősége arról dönteni, hogy Magyarországon marad-e és befejezi ott az általános iskolát vagy jön velünk és itt bekapcsolódik a francia oktatási rendszerbe. Mi ezt preferáltuk volna, bár ő még nem beszél franciául, csak angolul...az agya viszont szivacsként szívja magába most a nyelveket, kár lett volna halasztani kizárólag a magyar középiskolák miatt. Ám ha így döntött volna, azt is elfogadtuk volna, mert az édesapjával együtt kidolgoztunk erre a lehetőségre is együttműködési tervet. Még annyi: én abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a lányom édesapja intelligensen állt hozzá a költözéshez és maximálisan támogatott bennünket abban, hogy Dóra itt folytassa az életét.

Mindkét gyereknél bejelentési kötelezettségünk van. a kicsinél, mivel francia állampolgár, nyilván egyszerűbb..

A jogszabály szerint ugyanis a gyereket a szülővel egy lakcímre kell bejelenteni és ha megszünik az állandó magyar lakcíme a szülőnek, akkor a gyermeknek is. Amennyiben ez a külföldre költözés miatt történik, akkor hivatalosan kérni kell a gyámhatóság belegyezését a lakcím változásának a hozzájárulásához. Ehhez írnunk kell részletező információkat a kérelem társadalmi körülményeihez. Ebbe beletartozik a gyermek és az édesapja közötti kapcsolattartás megoldása, a gyermek eltartása s a fejlődésének a biztosítása; a gyermek beíratása oktatási-nevelési intézetbe (azaz suliba) és a környezettanulmány.

erről írtam itt, ha valakit érint:
karintarot.blogspot.fr/2012/09/kulfoldre-koltozes-gyermekkel-az.html

igen, a gyerekek miatt nagyobb ház kell, több kaja stb...:))))

xylon 2012.11.21. 13:07:34

@Karinette: hm, ez nagyon erdekes, mi a helyzet azokkal a gyerekekkel akik kulfoldon szulettek? utleveluk van tehat a gyamugynek tudniuk kell roluk de azonkivul en nem leptem ezugyben semmit (allando lakcimem van Mon.)

posztodhoz linkelve volt az alabbi szosszenet amin jot nevettem:

"Zsolt szolidan megjegyezte, hogy ezt a kérdést feltehették volna azelőtt, hogy kijöttünk, mert az akkori fizetésünkből mindez aggályosabban volt teljesíthető. Majd javaslatot tett a tisztelt gyámügynek, hogy ha nagyon nincs mit csinálniuk akkor talán nézelődjenek BAZ megyében, esetleg Hajdúhadházon, talán nagyobb találati aránnyal dolgozhatnának. Mit mondjak, nem voltak vevők az ötletre, sőt, mint megtudtuk, iskolába is tök illegálisan járnak a csajok, mert ahhoz is az ő engedélyük kellett volna. (WTF??!)"

Alice in Wonderland 888 2012.11.21. 13:18:06

@xylon: :))))

Passz, azt nem tudom. Dominique Budapesten született.
Ám ahol most tart az ügy,ha itt születne még egy gyermekem(ami nincs betervezve), akkor csak a francia állampolgárságot intéznénk, kerülve a többlet költségeket..:)))

Leadtuk az összes papírt, lefordítattuk a franciákat és még mindig nem elégedettek...most várunk.
Amúgy nem nagyon hatnak meg, mi betartottuk a törvényt, a gyerekek maradnak, mert hivatalosan is itt élnek már. A gyámügy max kitalál vmit és kér még pár papírt...:)
Azt várták volna, hogy Dóra menjen be egyedül és üljön le velük beszélgetni, hogy biztosan kint akar élni velünk...:)
Mikor a barátnőm rákérdezett, hogy ugyan minek, nem egyértelmű? Akkor kértek tőle egy levelet...na, majd erről írok még a blogomban...nem hiszem, hogy pont a külföldre költözők gyerekeivel kéne foglalkozni, de a hölgy válasza erre az volt: ez a település Bp mellett van és rengeteg adófizető távozik külföldre, így jobban meg kell vizsgálniuk minden külföldre költöző szülő-gyermek helyzetét..;))) Na, ehhez szólj hozzá, mert én nem tudok!;)

Alice in Wonderland 888 2012.11.21. 13:21:53

@xylon: Bár így belegondolva, szerintem ezekről a külföldön született gyermekekről, ha nem jártak magyar oviba-suliba szerintem a gyámügy nem is nagyon tud...persze, ebben nem vagyok biztos.

Aki viszont járt M.o.-n suliba, annak muszáj jelezni minimum a suli felé, mert az iskolának jelentenie kell a jegyzőnek, ha a gyermek nem jelenik meg a kötelező oktatási napokon, a szülő nem jelentkezik és egyből indul a lavina..

xylon 2012.11.21. 13:50:50

@Karinette: igen, a legkisebb sem iskolas koru, majd lehet addig el kell inteznem.

Link Elek 2012.11.21. 20:34:17

ez a stilus nagyon ott van:)

pappito · http://pappito.com 2012.11.21. 22:43:52

@xylon: ", mi a helyzet azokkal a gyerekekkel akik kulfoldon szulettek? utleveluk van tehat a gyamugynek tudniuk kell roluk de azonkivul en nem leptem ezugyben semmit (allando lakcimem van Mon.)"

hát ha van útlevelük (magyar) akkor állampolgárságuk is. Amelyiknek meg nincs magyar az nem is tartozik a magyar gyámügyre vagy egyéb hivatalokra

HelloIreland 2012.11.22. 22:42:19

A posztolóval felvenném a kapcsolatot, most fogok januártól Galwaybe kimenni :)

RAvis 2012.11.24. 13:19:57

@HelloIreland: hataratkeloKUKAChotmail.com címen elérsz!

KanáriHajni 2013.02.23. 00:19:56

@RAvis: Te vagy maga a határátkelő? :)

RAvis 2013.02.23. 12:02:37

@KanáriHajni: Nem :) De szivesen segítek vendég posztolóként, illetve akinek segítség kell az a Határátkelős e-mail címen elér. :)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása