oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2012. október 23. 06:54,  A lakáskeresés nehézségei 179 komment

2012. október 23. 06:54 Határátkelő

A lakáskeresés nehézségei

Mégpedig egyenesen Hollandiából, ahol sok minden van – speciel a magyar viszonyokhoz szokott embernek jónak tűnő, megfelelő méretű lakás viszonylag kevés. Legalábbis ezzel szembesült Kata, aki (nagyon helyesen) meg is írta az albérletkeresés kálváriáját.

Rotterdam.jpg

„Hamarosan költözöm Hollandiába, Rotterdamba. Kb. két éve forgatom a fejemben, hogy külföldre mennék, volt is néhány kísérletem, de azt hiszem ezek azért nem sikerültek, mert eddig soha nem veselkedtem neki igazán. Most viszont a kedvesem kapott kint munkát, úgyhogy én is költözöm hamarosan.

Ő már kiment – éppen ma hajnalban, én pedig decemberben vagy januárban megyek utána, van néhány elintéznivalóm még itthon, és ezalatt lejár az ő próbaideje is.

Igazából örülök a késleltetett költözésnek, mert már elkezdtem állást keresni itthonról, de egyelőre elkeserítőnek látom a helyzetet, legalábbis ahhoz képest, hogy itthon az elmúlt másfél évben több ajánlatot kaptam, amikor munkát kerestem. Úgyhogy örülnék, ha a Hollandiában élők tudnának egy kicsit biztatni, vagy tippeket adni. 

Beszűkült lehetőségek

Ami miatt írok, az a lakáskeresésünk, ami pár hete történt. Azóta szerencsére már találtunk és ki is béreltük egyet – de megdöbbentő volt számomra szembesülni az ottani lakhatási lehetőségekkel. Még úgy is, hogy a párom munkahelye szervezte az egész bevándorlást, tehát lakást sem nekünk kellett keresni, hanem tanácsadóval segített.

Nyilván ez is szűkítette a lehetőségeket, ahogy az is, hogy bútorozott lakást kerestünk – állítólag ott ez nem túl jellemző. Ezen kívül még ezek voltak az igényeink: terasz, balkon, vagy kertkapcsolat, minimum egy hálószoba (a nappalin kívül, a baráti látogatások miatt), jó közlekedés, max. 1000 eur/hó. Akkor még csak ezek voltak az igényeik. Ma már több mindent kötnék ki. :)

A problémák már ott elkezdődtek, hogy habár elég egyértelműen megadtuk a paramétereket a lakással kapcsolatban, a tíz megmutatott lakásból kb. 5 egyáltalán nem is rendelkezett a megadott feltételek mindegyikével, ha pedig az esetleg meg nem fogalmazott, ámde magyar viszonylatban magától értetődő igényekre gondolok – nos, hát olyan lakást nem láttunk, pedig itthon sem luxuskörülmények között élek.

Erkélye, terasza, stb. a lakások felének nem volt, de az már sokkal jobban zavart, ha egy hálószobája se, hanem a nappaliból egy könyvespolccal volt leválasztva a háló – szerintük ez külön háló volt. Mindez egyébként egy négysávos útra és a város vonatállomására nézett.

Ahol lehet, spórolnak

Rájöttem, hogy Hollandiában a népsűrűség és a nemzet praktikussága megmutatkozik a lakásokon is – ahol lehet, ott spórolnak is a helyen és a térelosztáson. Ahol lépcsős a lakás, vagy lépcsőn kell feljutni a lakásba, ott ezek a lehető legminimálisabb helyet foglalják el, és jó esetben nem csiga-, hanem keskeny, de legalább egyenes a lépcső.

Az biztos, hogy sosem fogok a szomszéddal szóba elegyedni a lépcsőházban – el sem férnénk egymás mellett. Aztán van, hogy a szuper csigalépcső-megoldás a lakáson belül van, kb. 50 centi átmérőjű csigalépcső, iszonyú keskeny, 10 centis lépcsőfokokkal és többszintes lakás lévén mindez duplán.

Igazából két ilyen lakást láttunk, az egyiknél a konyhában, a tűzhely mellől nyílt a vécé, a másiknál pedig a párom nem fért be a tusolóba – hosszában – ahogy említettem, ő mérnök, és nem kosárlabdázó.

Az csak apróság, hogy a mosógép a hálószoba ajtajában volt, a fő gond az volt, hogy én körülbelül első nap szörnyethalnék egy ilyen csigalépcsőn. Egyúttal megértettem, miért vannak minden lakásnak csodálatos nagy üvegablakai – mert máshol nem tudnának költözni.

Ritka a fürdőkád

Szintén a helytakarékosság indokolja, hogy csupán egy, újabb építésű lakásban volt fürdőkád, mindenhol tusoló. De mivel a fürdők nagyon kicsik, több lakásban is a hálószobában (is) van mosdó, ez nekem elég idegennek tűnt.

Ahogy az is, hogy ha lift van a házban, annak nincsen belső ajtaja, tehát ahogy mozog a lift, meg tudod érinteni menet közben a liftakna falát. El sem tudom képzelni, hogyan lehet benne többen utazni, vagy netán egy kisgyerek plusz még egy babakocsi kombit megoldani lehetőleg anélkül, hogy bármi becsípődjön menet közben.

Csodás lakás – kis hibával

Olyan lakást is láttunk, ahol szintén csak a kisebb gond volt az erkély hiánya – mert mindez egy étterem konyhája felett volt. De kedvencem egy csodálatos, régi kis ház tetőtéri lakása volt. Nagy tágas konyával, amelynek a teteje szinte üveg volt, két hálószobával – persze itt is volt mosdó, és a teljes tetőkert mienk lett volna.

De. Az egész ház egy idős házaspár tulajdonában volt, és ők is ott éltek benne. Meg az egyik fiuk. És az unokájuk is. A tetőtéri, kiadásra szánt lakásnak nem volt zárható lakásajtaja, lévén hogy gyakorlatilag a néni és a bácsi nappalijából nyílott, közvetlenül az unokák szobája és játszósarka előtt.

Ámde, ha úgy nézzük, ennek a lakásnak beépített liftje volt... ugyanis a bácsinak már a korából adódóan problémát okozott a mozgás, így kerekes szék mozgatásához szükséges lift volt kiépítve végig a lépcsők körül.

Ezek után milyen lakást vettünk ki?

Első emeleti, keskeny lépcsős, de legalább nem csiga. A nappaliban focizhatunk, mert kb. 40 négyzetméter, ámde a fogunkat majd a hálóban mossuk, mivel a fürdő körülbelül akkora, hogy épphogy nem a zuhanyrózsa alatt van a vécé.

Van egy kis loggia, ami ugyan egy árnyas udvarra néz, de legalább nem fognak tönkremenni a virágaim a tűző naptól, mint itthon. Van egy kis vendégszoba, és a konyha is kényelmes méretű. Igazság szerint a tízből ez volt az egyetlen, ami meg is felelt a kritériumoknak – és emellett használható is. Az csak grátisz, hogy jó és többnyire nekünk is tetsző ízléssel berendezett a lakás. :)

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: lakás albérlet Hollandia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr174863263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Haloperidol 2012.10.23. 13:30:11

@Jess G:

"ha magánszemélytől bérelünk, akkor legyen DSS "

Bocs, szerintem nem tudod, h pontosan mit jelent a DSS, ami a Department of Social Security-t jelentette, amit mar atneveztek.

en.wikipedia.org/wiki/Department_of_Social_Security

Egy csomo hirdetesben lehet latni, hogy "Sorry, no DSS". Ez azt jelenti, hogy nem fogadnak el berlot, aki housing benefit-bol berelne az ingatlant.

Haloperidol 2012.10.23. 13:32:34

@Jess G:

Konkretan nem tudom, h mit csinaltak a banknal, mit kerdeztek, de szerintem van valami online rendszer is kidolgozva erre, mert pl elofizeteses mobilt is altalaban csak ugy lehet szerezni, ha a szolgaltato csinal egy online "credit check"-et. (Legalabbis a T-mobile nalami csinalt...)

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.10.23. 13:32:36

@Jess G: Nem egészen úgy működik a credit check. Míg a BAR-lista egy rajta vagy-nem vagy rajta típusú dolog, addig az angol credit check egy pontszámot hoz ki, hogy mennyire vagy jó adós.

A fontos különbség ugye nyilván az, hogy ha vadidegenként betrappolsz az országba, a BAR lista alapján jó adósnak minősülsz, míg a credit check alapján nem. Ezzel nem sokat lehet csinálni, évek kellenek ahhoz, hogy legyen egy tisztességes credit historyd.

nestje 2012.10.23. 13:32:43

@hungarianinvenlo: Biztosan igazad van, bár én ezt nem látom még ennyire erős tendenciának, sőt. Nyilván területenként is jelentős eltérések vannak. Egy átlag holland családnak amúgy sem elérhetetlen az évi egy-két nyaralás valami egzotikus országban. A gyerekeim osztálytársainak 95%-a volt idén nyáron is ilyesmi helyen, de ez nem kirívó itt, inkább természetes. Az autóknál nagyon figyelnek a karbantartásra, nincsenek leharcolt kocsik az utakon, de igazán luxuskategóriából kevesebb van. Én még mindig úgy látom, hogy a valós életszínvonalukon élnek, vagyis nem akarnak kifelé többet mutatni, mint amennyit ténylegesen megengedhetnek maguknak. De ez csupán a saját véleményem, azért érdemes többet olvasni, mert sokféleképpen látjuk ezt az országot.

Mrs. Clayton 2012.10.23. 13:33:13

@Philosoraptor: hát én személyesen voltam az Aston Martin gyárában, hidd el elromlanak, ettől függetlenül nem mondanám, hogy nem kell, ha adnának egyet :-) akkor épp egy japán tulaj rossz kocsijának hajóval történő oda, vagy visszautaztatásának szervezését volt alkalmam látni
előttünk már laktak a lakásban 2 évet mások,
amikor beköltöztem nyoma sem volt a penésznek, sőt most megnéztem a nappali és az egyik háló érintett csak a nyugati szoba nyugati ablaka abszolút nem, viszont a nappali nyugati ablaka igen
szerintem hőhíd lesz az első számú ok

hungarianinvenlo 2012.10.23. 13:35:36

@Scaramella va alla guerra: hmm.. ez a kedvencem.. azt, hogy megeri e venni mindenki szamolja ki maganak az igenyeinek megfeleloen. Mobilis akar maradni, letelepedni akar jopar evre az adott kornyeken, etc..etc.. valo igaz a lakasarak esnek, mint mindenhol. ezt is bele kell kalkulalni. Mivel en hosszu tavra tervezek es itt epitem fel "magam" igy nekem vegeredmenyben az jott ki, hogy jobban jarok a vasarlassal. hozzateszem nekem nincs tervben jopar evig a mobilitas, ha esetleg kell menni akkor is ki lehet adni berbe es tobbet kapok erte, mint a torlesztoreszlet. Ez egyentol fugg, ki szeretne sajat lakast ki megelegszik a berlettel.

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.10.23. 13:35:44

@Haloperidol: Vannak különböző credit agency-k (pl. Equifax, Experian), amiknek mindenki szépen lejelenti, hogy te mit csinálsz, és ők ezt összesítik és valamilyen algoritmus alapján kihozzák, hogy mennyire vagy jó adós. A bolt vagy a bank (jó pénzért) lekérdezheti, hogy mi az ábra, és neked is megvan a lehetőséged, hogy (szintén jó pénzért), "menedzseld" a credit history-dat, vagyis hát lényegében hogy meg tudd nézni, mi a francot tartanak rólad nyilván.

www.ico.gov.uk/for_the_public/topic_specific_guides/credit.aspx

Haloperidol 2012.10.23. 13:39:00

@szuperb:

Hat az biztos, hogy kutya v. mas haziallat necces. En otthon kiadom az otthoni panelomat, es az ugynoksegnek aki a tavolletemben kezeli, megmondtam, h "no pets". Szerintem egy masfel szobas panelba nem valo semmilyen haziallat, aztan meg mi a biztositek, hogy egy felelos allattarto lesz a berlo.

Az itteni lakasban is ki van kotve a szerzodesben, hogy semmifele allatot nem lehet tartani, meg halat, keteltut, hullot es izeltlabut sem... szoval tenyleg "no pets", csak "2 adults only."

jewel79bp 2012.10.23. 13:40:17

@rüfke: tulajdonképpen én azért csodálkoztam el elsőre, mert naívan azt hittem, hogy a magyarnál jobb életszínvonal együtt jár az igényesebb, drágább alapanyagok felhasználásával az építkezéseknél is. Hisz ha több a pénzük, akkor bizonyára meg tudják vásárolni a jobb anyagokat. Hogy ez miért nincs így, máig nem értem. Szerintem a jobb életszínvonalhoz a jobb minőségű lakás is hozzátartozna.

Mrs. Clayton 2012.10.23. 13:41:01

@Püspök utcai gombaszedő: kb így értettem én is, a részleteit nem tudtam, de az egyértelmű volt, hogy nem konkrétan a hitelképességemre vonatkozik, amiről a bankok döntenek, hogy adnak-e vagy sem, ha valamit akarok az ő, azaz betéteseik pénzén venni

S. Lala 2012.10.23. 13:41:28

Kedves Kata,

Ha az ember külföldre készül, jól teszi, ha tájékozódik, mielőtt nekivág. Rosszindulat nélkül: ezer euróért Amszterdam belvárosában berendezett lakást kapni erkéllyel - ez szerintem azért erős igény így elsőre. 1600-ért már valószínűbbnek tartom...
Ha eleinte nincs rá ennyi, akkor el kell dönteni, hogy az ember mihez ragaszkodik, és miből enged.
Amszterdam körüli településeken olcsóbbak a lakások, és a cégek általában kifizetik az útiköltséget, a tömegközlekedés pedig híresen jó.
Hollandiában valóban ritkán adnak ki berendezett lakást/szobát, ha valaki ehhez például nem ragaszkodik, akkor maga is be tudja rendezni. Akkor is, ha nincs sok pénze. Akár eleinte használt bútorral is, amit sokszor még az utcán is lehet találni csak érdemes lefertőtleníteni.
A fürdőkád valóban nem megszokott, de ha valaki hosszabb távra tervez, maga is kialakíthatja, vannak tulajok, akikkel meg lehet alkudni.

A munkaszerzéssel kapcsolatban akkor lehetne Neked igazán tippeket adni, ha megírnád, hogy milyen végzettséged, nyelvtudásod, szakmai tapasztalatod van. Ha tudsz hollandul, jó esélyed van, de irodai munkához holland ÉS angol kell.

Ha hollandul még nem is tudsz, még nincs minden veszve, ha az angol jól megy, és még egy másik nyelvet is felsőfokon beszélsz.
Az biztos, hogy itt nagyon nagy a verseny, mert sok a külföldi, akik angolul általában jól tudnak, és ezzel meg az anyanyelvükkel viszonylag gyorsan találnak valami irodai munkát, pl. ügyfélszolgálaton, ahonnan aztán tudnak feljebb lépni. De ha felsőfokon (vagy ahhoz közel) tudsz még egy nagyobb nyelvet, akkor ez az út előtted is nyitva áll.

Ha nem, akkor már igazán csak a rátermettségeden, motivációdon, kitartásodon múlik, hogy hogyan boldogulsz. Vannak, akiknek nyelvtudás nélkül is sikerült megkapaszkodni. El lehet indulni, csak akkor a kezdet nehezebb. És ami szerintem fontos: az elején érdemes lejjebb adni az igényekből. Rómát sem egy nap alatt építették fel.

Haloperidol 2012.10.23. 13:42:48

@Püspök utcai gombaszedő:

Koszi az infot. :)
Erdekes, Mo-n is van ilyen? En meg soha nem futottam bele hasonloba otthon. Valahogy sejtettem, hogy valamilyen fizetos szolgaltatas ez, amit par ceg csinal...

Mrs. Clayton 2012.10.23. 13:43:43

@Haloperidol: hát akkor hogy hívják a deposit letéti számla rendszert? na azom van nekem, én DSS-re emlékszem, de akkor tévedek

Mrs. Clayton 2012.10.23. 13:46:00

@Jess G: ok, DPS deposit protection scheme

hungarianinvenlo 2012.10.23. 13:46:38

@nestje: lehet csak en vagyok erre tulzottan erzekeny :D

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.10.23. 13:47:03

@Haloperidol: Szerintem a magyar adatvédelmi törvények az ilyesmit nem teszik lehetővé, de javítson ki, aki jobban tudja.

Mrs. Clayton 2012.10.23. 13:49:29

@Haloperidol: a lényeg a lényeg, hogy azért nem fogadnak el akkor DSS-t mert nem hivatalosan adják ki a lakást, és ebből az is következik, hogy DPS-t sem fognak adni, tehát ki vagy téve annak, hogy a bérlet végén bebuktad a depositodat, tényleg rossz rövidítést használtam, de talán érthető volt, hogy plusz biztonsági opciót is kikötöttem a lakás mellé

nestje 2012.10.23. 13:53:04

@S. Lala: A posztoló Rotterdamban keresett lakást, Amsterdam minden tekintetben más világ, amúgy amiket írtál, azok hasznos tanácsok, magam is ilyesmit tapasztaltam.

Tiheli 2012.10.23. 14:03:48

@SilentDreams: ez a "bútorozatlan" lakás is érdekes téma. Az enyémben benne volt a konyhaszekrény, sütövel, hütövel. A házban ott a mosókonyha, tehát mosógépet sem kellett vennem. Errefelé (Zürich) ez így normális. Németországban meg sokszor tényleg csak a vezetékek lógnak a falból, na az szívás.

Muscari 2012.10.23. 14:03:54

@Jess G: A DSS a housig benefit regi neve. Kicsit ugy hasznaljak ezt a a hirdetesekben, mint mi otthon az SZTK-t. Mar ezer eve rendelointezetnek hivjak, mi megis mindig az SZTK-ba mentunk.
Ez a DPS pedig szerintem nagyon jo dolog, ez itt bevett szokas, sot szerintem kotelezo is, de ebben nem vagyok 100%-ig biztos. Mindket oldal erdekeit vedi, ugye ilyenkor a kaucio egy leteti szamlara kerul, de akit bovebben erdekel:
www.depositprotection.com/

Muscari 2012.10.23. 14:13:35

@Jess G: Szerintem az, hogy no DSS nem csak azert lehet,mert nem hivatalosan adjak ki a lakast. Szerintem inkabb igy(is) akarjak szurni a leendo berloket. Valahol meg is ertem, hogy mindenki szeretne jol kereso, igenyes, kulturalt embereknek kiadni a lakasat, akikrol feltetelezheto, hogy hosszu tavon is fizetni fogjak a lakbert es nem teszik tonkre a lakast. Sok helyen szerepel ez is:professionals only.
CSak hat mit csinaljon, akinek gyerekei vannak, es esetleg csak a ferj dolgozik? Nekik is lakni kell valahol. Vannak persze council flat-ek, onkormanyzati lakasok, de ezekre a varolisat iszonyat hosszu. Egy kollegam ismerose 4 gyerekkel harom eve var mar...

Mrs. Clayton 2012.10.23. 14:18:29

@Muscari: így van, ha valaki legálisan adja ki a lakását, akkor a housing benefitet is acceptálja,meg a letéti számlát is, aki eleve elzárkózik bármelyiktől, azzal szerintem nem érdemes kezdeni, mert ha ezzel trükközik, akkor jó eséllyel mással is, ez egyértelműen amiatt van, mert az illető feketén adja ki a lakást/házat
na jól szétoffoltuk a postot
ugyanakkor azt nem tudja megakadályozni a bérlő, hogy én ne vegyek igénybe housing benfeitet, sőt az neki csak jó, ha plusz bevételem van, van ismerősöm, ahol 1 kereső, 1 kisgyerek és 1 feleség kombóval nem is éri meg anyukának dolgozni, mert housing benfitet annyit kapnak, mint egy minimálbér

Mrs. Clayton 2012.10.23. 14:19:44

@Muscari: jobban jár, ha maga kivesz egy házat és szépen fizeti, mert a social flatek hát, állítólag tiszta gettó

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.10.23. 14:26:39

@Jess G: Nem feltétlenül igaz. A letéti számla kötelező minden legálisan kiadott ingatlanra, de a "no DSS" jelentheti szimplán azt, hogy csak biztosan fizető ügyfélnek szeretné kiadni.

Meg aztán van egy olyan olvasata is a dolognak, hogy aki housing benefittel fizet (főleg az, akinek teljesen az állam fizeti a bérletét), az egy semmirekellő tróger és jó eséllyel szét fogja baszni a lakást.

Mrs. Clayton 2012.10.23. 14:34:06

@Püspök utcai gombaszedő: dehogy, de értem, hogy mit akarsz mondani
egyébként megint mondom, ha nem akarod a tulaj meg se tudja, hogy te kapsz housing benfeitet, tekintettel arra, hogyte vagy oda bejelntve és nem ő,így a council taxot is te fizeted nem ő

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.10.23. 14:36:22

@Jess G: A dohányzást se tudja meg, ha nem akarod, aztán mégis kikötik. :)

Muscari 2012.10.23. 14:40:35

@Püspök utcai gombaszedő: ezt probaltam en is irni, csak finomabban fogalmaztam :-)
De azert ez nincs mindig egeszen igy...
Es hat amig keresleti piac van, addig igenis megtehetik a landlordok, hogy valogatnak.
Elnezest kerek a posztolotol, hogy az angliai viszonyokat targyaljuk, de vegulis nem baj, ha osszehasonlitjuk az egyes orszagokat, mert a kikoltozesnel bizony a lakhatasi szempontokat is merlegelni kell, mikor az ember celorszagot ill. varost valaszt. Bar mi ezt nem tettuk meg, ert is nehany meglepetes.
Tudja esetleg valaki, hogy videki varosokban mennyivel mas a helyzet?

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.10.23. 14:46:05

@Muscari: Én speciel Yorkshire-ben 500-ért bérelek háromszobás központi, bútorozatlan (de teljesen felszerelt konyha természetesen van) lakást kisvárosban.

Nem tökéletes, de megnéztem pár másikat is, és hát azért ahhoz képest a mienk elég jó.

Ami fura, hogy a méret és az ár szinte semmilyen korrelációt nem mutat. A minőség és az ár sem.

Mrs. Clayton 2012.10.23. 15:00:04

@Püspök utcai gombaszedő: hát azért ha összecigized a lakást, azt nehéz eltüntetni és a végén nyilván levonja a kaucióból, míg housing benefit esetén, ha rendesen fizetsz nem tud mit csinálni
nyilván vannak olyanok, akik ezzel szűrik a jelentkezőket persze, de általában véleményem szerint az illegális lakáskiadók nem fogadják ezt el, mivel ők maguk vannak oda bejelentve, és akár ők maguk igénylik a housing benefitet is

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.10.23. 15:35:16

@Jess G: Egy szó mint száz, ha olyat látsz, hogy "no DSS", gyanakodj és légy résen. Nem biztos, hogy illegális sublettingről van szó, de azért jó esély van rá.

SilentDreams 2012.10.23. 15:38:31

@Jess G: illegális kiadó = aki magánszemélyként adja ki, és nem fizet utána adót?

Eddig még csak ingatlancégtöl mertem bérelni mind Angliában, mind Németországban. Utóbbiban magánszemélytöl is mertem volna valószínüleg, de olyan kevés van belölük az óriási kereslet mellett, hogy lehetetlen szinte magánszemélytöl kapni, mivel ök nem számolnak fel külön szerzödéskötési díjat (Provision, ált. 2 havi bérleti díj + AFA). Igy sorbanállás megy a lakás megtekintésre ezeknél, s a potenciális 20-50-(...) jelentkezöböl persze csak 1 kapja meg... :)

SilentDreams 2012.10.23. 15:44:31

@Püspök utcai gombaszedő: Ja látom, illegális subletting is lehet az illegális lakáskiadó.

Angliában is próbálkoztam közvetlenül magánszemélytöl lakást kivenni, de elég rizikósnak tünt a dolog. Az ingatlaniroda csak nem lép le hirtelen, de mi van ha a magánszemély lelép a kaucióval... :)

Persze ez a Deposit Protection Service már jó dolognak tünik. Magánszemélyek is alkalmazzák?

SilentDreams 2012.10.23. 15:48:12

@Tiheli: Igen, Németo-ban nagyon gyakori, hogy a lakásbérlök magukkal hurcolják a saját konyhájukat, így nincs a bútorozatlan lakásban konyha.

Nagy szerencse, hogy itt volt idöm válogatni, s konyhás lakást találni, ami az egyéb szempontoknak is megfelelt.

Mosókonyha itt is van a házban, de ebben a házban épp az a szokás, hogy mindenkinek saját mosógépe van ott, így azt vennem kellett... :)

Mrs. Clayton 2012.10.23. 15:54:02

@SilentDreams: igen, alapvetően ők, bár nem néztem utána, hogy ki lehet hivatalos bérbeadó
ugyanakkor azt szűrtem le, és lehet nincs igazam, de aki eleve DPS-sel kínálja az ingatlant, ő tuti nem csaló, és bár én nem kapok, de sztem nem zárkóznak el egyéb szociális juttatásoktól sem
én magánszemélytől bérlek, van egy loginom a dps-nél és bármikor megnézhetem, hogy ott a pénzem, lelépéskor a tulaj se tud trükközni, h ezt vagy azt levonna,
szerintem korrekt rendszer

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.10.23. 15:56:33

@SilentDreams: A DPS (illetve valamelyik alternatív Tenancy Deposit Scheme) kötelező, függetlenül attól, hogy ki a főbérlő.

Az első dolog persze nyilván a szerződés, ha az megvan, akkor kifizeted a kauciót. 30 napon belül kell kapj értesítést a kezelőcégtől, hogy megkapták a pénzt.

Amennyiben ez nem történik meg, akkor egyfelől nem mondhatja fel egyoldalúan a szerződést, másfelől meg köteles nemcsak a kauciót visszafizetni, de més plusz büntit is.

Persze, az egész elég macera tud lenni, és egy ügynökség kisebb eséllyel próbál ezzel szemétkedni. (De nem példa nélküli a dolog.)

Viszont az ügynökség meg mással próbál átverni, például azzal, hogy azt hazudja, hogy a víz benne van a bérleti díjban, amikor nincs.

Muscari 2012.10.23. 15:57:42

@Püspök utcai gombaszedő: Jol ertem akkor, ha bemegyek ingatlanoshoz ugy, hogy nekem van x havi jovedelmem, ami a kiszemelt lakashoz mondjuk nem lenne elegendo, de azt mondom, hogy majd igenyelni szeretnem a housing benefitet, akkor nem kuldednek el busba, hanem tenyleg szoba allnak velem? Mar mondjuk ha a depositot meg az egyeb koltsegeket ki tudom fizetni. Ez nekem eleg hihetetlennek tunik.

SilentDreams 2012.10.23. 15:58:59

@Jess G: Megnéztem a DPS weboldalt, kitünö ez az online rendszer, amivel nyomon tudod követni a pénzed.

Ilyennel már én is merészebben bérelnék magánszemélytöl Angliában is, ha egyszer újra arra keverednék.. (van rá némi esély)

Köszi az infot!
(hallottam már korabban is róla, de nem tudatosodott bennem)

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.10.23. 16:03:51

@Muscari: Bevallom őszintén, nem tudom, hogy működik a housing benefit, nekem szerencsére sose kellett igényelnem.

Viszont az ingatlanirodában nem nézik (nem is nézhetik) a fizetésedet. Csinálnak egy credit checket, aztán ha kipengeted a pénzt és aláírtátok a szerződést, akkor kezedbe nyomják a kulcsot, oszt szevasz. Legalábbis nekünk így ment, aztán lehet, hogy ahány iroda, annyi szokás.

Mondjuk az is lehet, hogy rákérdeznek a DSS-re, de olyankor gondolom hazudni szokás :)

SilentDreams 2012.10.23. 16:04:56

@Muscari: "van x havi jovedelmem, ami a kiszemelt lakashoz mondjuk nem lenne elegendo, de azt mondom, hogy majd igenyelni szeretnem a housing benefitet,"

Sosem néztem pontosabban utána, de szerintem ez nem iylen egyszerü, mert ez a housing benefit - gondolom én - csak szigorú feltételekkel jár, így nem sokaknak (munkanélküliek, nagyon keveset keresök, sok gyerekesek...). Szóval nem éppen arra találták ki, hogy kiegészitse bárki lakásköltségeit... :)

Mrs. Clayton 2012.10.23. 16:05:21

@Püspök utcai gombaszedő: na elmesélhetném az ingatlan irodás sztorimat, tanulságos lehet másnak is, nekem is az volt

Void Bunkoid 2012.10.23. 16:07:04

@Gery Greyhound / project eleven: "...de még azt is, ha a pesti belváros egynél több átszállás lenne - viszont ha Hollandiába sodorna az élet..."

Dehogy mégy te Hollandiába...nyáron két hétre Siófokra, s utána már elég is volt a világból, mert ijesztően csendes, nincs nagykörútszag :)))))))

SilentDreams 2012.10.23. 16:08:20

@Püspök utcai gombaszedő:

Nálam angol ingatlanirodákban fizetésigazolást kértek, több ehlyen osztották hárommal (a brutott vagy a nettot? már nem tudom), s annyi lehetett a max havi bérleti díj.
Volt olyan ingatlaniroda, ahol ettöl eltekintettek.

De a credit check az szent volt, anélkül megúszni sehol sem lehetett, és szép "kis" díja volt.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.10.23. 16:26:43

@Brix: Írtam, hogy országfüggő a minőség és a lakások ára is.
200 ezres (német) városokban 50-60 ezer euróért kapsz 1 hálós lakást. Ez nyugati mércével olcsó, viszont mondjuk a debreceni árakhoz viszonyítva nem biztos, hogy jövedelemarányosan sokkal jobb fogás.

Muscari 2012.10.23. 16:26:48

@SilentDreams: Emlekszem en egyszer nem feleltem meg a credi check-en az egyik mobilszolgaltatonal. Lehet, hogy csak az volt a baj, hogy nem voltam meg eleg regen az orszagban, mert azt is nezik, mindenesetre hiaba kerdeztem a csajszit, nem tudta megmondani. Adossagom tutira nem volt.
Ami azt illeti, hogy a fizudnak haromszorosnak kell lenni, azt en is igy tudom, de Jess G-nel ettol eltekintettek. Biztos egyebkent, hogy pofara is megy.
Mi is kiadtuk az otthoni lakasunkat es igancsak megneztuk, hogy kinek. Jelentkezett olyan fiatal testverpar pl. ahol csak az egyikuk dolgozott, nem tudom, hogyan kepzeltek, mibol fizettek volna. Vegul egy szimpatikus fiatal part valasztottunk es nem bantuk meg, mert azota sincs veluk semmi baj, mindent rendesen fizetnek es nem amortizaljak le a lakast.

TilosazA (UK) 2012.10.23. 16:29:49

Hú, milyen kulturált beszélgetés zajlik itt. :) A trollok elmentek tüntetni/felvonulni?
Nálunk, mikor ezt a lakást kivettük itt Angliában mind a két felnőttől kértek a munkahelyről referenciát. Az sem zavarta őket, hogy én egyelőre otthon GYED-en vagyok, tehát nem dolgozom... azért írtak egy szép emailt a főnökömnek. És persze credit check, stb. Azt hiszem a cipőméretemet nem kérdezték meg.
Mivel nekünk nem volt korábbi bérlésünk, otthon is saját lakás volt, ezért még kezes is kellett, aki hál' Istennek volt, mert tesóm itt él már pár éve.
Szóval minden oldalról be vannak biztosítva, és mi is. Nem is baj, nagyon szép lakást sikerült találni. Már angol viszonylatban ugye, mert a padlószőnyeg itt is elburjánzott...

Mbraun 2012.10.23. 16:46:48

Mit csinalna egy londoni roomshare-el a postolo.. Hazaig szaladna...alkalmazkodni tudni kell...

2012.10.23. 17:12:05

@TilosazA: "Hú, milyen kulturált beszélgetés zajlik itt. :) A trollok elmentek tüntetni/felvonulni? "

Ha nagyon hianyoznak, egy komment erejeig hangnemet valthatok, csak hogy nehogy emiatt hagyja el valaki a Hataratkelot.... :))))

TilosazA (UK) 2012.10.23. 17:26:24

@Nyulz of the World: Miattam igazán nem szükséges... :) De értékelem az igyekezeted.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.10.23. 18:03:45

amugy nekem is fura volt eloszor, hogy a haloszobaban szinte kezzel elerem a plafont, meg a gipszkarton falak
es a fo falak is fabol
de mar akkor tetszett a 2 halo 2 furdo nappali kombinacio, ami altalanosnak mondhato, na es nagyon fontos a kornyek
belvarosban nem szabad lakni, meg ha van is ra mod

Anikó Dancers'Health · http://www.DancersHealth.com 2012.10.23. 18:11:26

@SilentDreams: @Muscari: @Jess G:
Sziasztok! A legutobbi londoni ingatlanirodanal 2.5-el szoroztak a lakbert, ennyinek kellett a minimum brutto bevetelunknek lenni hogy palyazhassunk a lakasra. Lehet, erre sincs szabalyozas :) Privat landlord-ok eleg sokszor nem kernek kauciot hogy a DPS-t kikeruljek. Nem egy hely volt ahol csak 1-200 fontot kertek es 'key money'-nak hivtak, persze ez altalaban bedsit vagy szoba berles eseteben volt igy, nem lakasberleskor.
Bocs, off.

venator 2012.10.23. 19:15:46

@TilosazA: "Hú, milyen kulturált beszélgetés zajlik itt. :) A trollok elmentek tüntetni/felvonulni? "

Szerintem több oka is van: egyrészt a poszt és a kommentek, egy meglehetősen szűk réteget érintenek, hogy ne mondjam érdektelenek kissé.
Másrészt ugye otthon hosszú hétvége van/volt így aki munkahelyről ír, az eleve kiesik.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2012.10.23. 19:24:30

@hagyma: érdekes volt olvasni arról, mennyire eltérő a lakás-, ill. épitészeti kultúra országonként. Bár ez nem spanyol viasz, ahogy minden más, ez is különböző:) Nekem Hagymához hasonlóan amerikai tapasztalataim vannak. Nekem is fura volt az alacsony belmagasság, bár ez leginkább a régebbi épitésű házakra jellemző. Na meg az is, hogy minden könnyúszerkezetes, fa az alapanyag, és mindenhol gipszkarton fal van. Igy nem nagy probléma átalakitani a belső tereket, amit előszeretettel tesznek meg az emberek. A "remodeling" hatalmas business, nagyon sok ismerős vágott bele konyha, fürdőszoba stb. felújitásba. Amerikában a szépen berendezett lakás, ház nagyon fontos az emberek (többsége) számára. Már-már státusz szimbólum. A tv-ben több szakosodott csatorna van csak ebben a témában, és rengeteg lakberendezési, épitészeti stb. áruházlánc van. A házak, lakások többsége (én a nyugati partot ismerem jobban) európai szemmel nagy, tágas. Az ingatlanárak viszont nagy mértékben a helytől függnek. Államonként, városonként és városrészenként is nagy eltérések lehetnek. Pl. Silicon Valley-ben, ami köztudottan Kalifornia legdrágább vidéke, egy átlagos ház értéke (3 háló 2 fürdő) 1 millió felett van, mig moondjuk a préri vidéken v. délnyugaton ennek töredékéért, kb. 2-300 ezerért meg lehet venni ugyanilyen kategóriájú házat. Hollandiáról eszembe jutott egy műsor, amit nemrég láttam a tv-ben (House Hunter International ü amerikaiak külföldi ingatlan vásárlásáról, bérléséről szól), ahol a Hollandiába költöző hölgy le volt döbbenve, hogy milyen kicsik az ottani lakások :) Teljes "sokk" volt számára, hogy a mosógép a konyhában volt (erre Amerikában ált. külön laundry room van), és milyen kicsi a hűtő :)))

Taxomükke (UK) 2012.10.23. 19:26:21

@Scaramella va alla guerra: Nem ide tartozik, de nem kell a kutyának se korbács, se bunkósbot, hanem jófajta nevelés, lásd Tükör-módszer.

LittleG (uk) 2012.10.23. 19:34:55

@Muscari: Albérlet a család bevételének max. harmada - a bruttó vagy a nettó bevételének?

Taxomükke (UK) 2012.10.23. 19:36:35

@SilentDreams: Ezt a bútorozottlakás-dolgot szerintem kezelhetnétek lazábban, (Angliában legalábbis) fillérekért lehet venni használt bútort, konyhagépet stb. Ha nem kifejezetten rövid távról van szó, szerintem érdemes ezt a módszert választani.

Taxomükke (UK) 2012.10.23. 19:58:22

@Haloperidol: Nem igazán így van, legalábbis a Carphone Warehouse-ban aszonták, angol bankkártya kell csak hozzá.

Muscari 2012.10.23. 20:04:28

@LittleG.: Ha jol tudom, brutto, mivel azt tudja a munkahelyed igazolni, de Aniko is valszolt mar feljebb, naluk 2.5 volt a szorzo.

Taxomükke (UK) 2012.10.23. 20:11:11

@Püspök utcai gombaszedő: A housing benefitnek most nemrég néztem utána, ha van akárhol (Magyarországon pl.) ingatlanod, vagy egyéb, 16000 fontot elérő értékű vagyonod, nem vagy jogosult rá.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.10.23. 20:29:43

@Zsuzsi65: oh mar az agglemeracioban pl itt asheville kornyelen siman lehet normalis kis hazat venni 100 ezer dollar korul
a mosokonyha meg szinte mindenhol a konyhabol nyilik
csaladi hazaknal az alagsorban van altalaban
a regieknel nem
sok helyen meg nincs is Ok jarnak a laundryba, viszik kocsival a szennyest

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.10.23. 20:32:48

@Taxomükke: sose vennek ki butorozott lakast....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.10.23. 20:34:54

jo, a konyhabiutor, a lampak, a huto benne van
de semmi tobb
hasznalt butort sem vennek mindenfelet feltetlen, de inkabb mar azt
/kukaztam en annakidejen meg matracot is, nem arrol van szo, de sokkal dragabb es ertelmetlen/
legalabbis itt

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2012.10.23. 20:39:17

@hagyma: Na én pl. arra soha nem tudnám rávenni magam (ha csak nem nagyon rá lennék szorulva:) hogy laundrymat-be (nyilvános mosoda) járjak. lehet, hogy csak én vagyok finnyás, de valahogy a gondolat, hogy előttem mások ki tudja, mit mostak ugyanabban a mosógépben...:) Ugyanakkor ez másoknál nem okoz problémát, emlékszem, hogy amikor anno a férjem és szülei európai körúton voltak, Pesten nagy nehezen sikerült nekik találni egy mosodát. Nálunk nem igazán elterjedt:) Kaliforniában nincs nagyon alagsor (basement) a házakban, igy a laundry room-nak más helyet kell általában keresni :)
Bocsi, ha kicsit off vagyok...:)) On..vissza Hollandiába:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.10.23. 20:45:41

@Zsuzsi65: de, ra tudnad venni magad, pl ha eppen nem lenne mosogeped, ott a nagy kaliforniaban
itt sok hazban van alagsor
ott van altalaban a garazs, a billiardasztal meg a moso-szaritogep
de ez csak a szegeny keletipart
amugy hany kaliforniai public laundryt linkeljek be???
hehe

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.10.23. 20:47:37

amugy persze, sokkal jobb otthon mosni, de mas a beallitottsaguk, meg sokszor a lakas nem alkalmas ra
mi is csak tavalyelott vettunk, es a felesegem meg akkoris tiltakozott, hogy nem kell, ma meg aldja az
masok a tradiciok

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2012.10.23. 20:52:57

@hagyma: :))) igy van, ezert mondtam, hogy ha nagyon ra lennek szorulva:)) errefele a garazsban divik mosni:)) a ferjem gondolt az oregkorunkra is, amikor mar nehezen fogunk mozogni, igy tervezett egyet az emeletre is (marmint laundry room), hogy a szennyessel ne kelljen allandoan a garazsba leszaladgalni:)) most mar csak ki kell varni, hogy bekoltozhessunk a hazba:)))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.10.23. 21:19:42

@Zsuzsi65: errefele meg a garazs sokszor az alagsorban van:)
na ket mosokonyha az nem kell
nalunk mondjuk egyszintes egyelore minden
es az is lesz kesobb is
csak ketten-harman vagyunk
nekem nem kell sem alagsor sem emelet sem tetoter

nyuszigonosz 2012.10.23. 21:40:40

@rüfke: Amit te írtál, az jobb volt, mint maga a poszt! @billy reed: és ez is jó!

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.10.23. 22:24:57

@Muscari: 800ert berlunk egyszobas lakast, egy uj epitesu hazban, firsstepslondonon keresztul talaltuk. Nem lepukkant hely. Mivel housing association, ezert nekunk is szamoltak bevetelt, es lakaskiadast, amit 30%ot irtal az nem 30 volt, hanem kb 45.
Tehat ehhez a lakashoz 27.500 fontos eves brutto jovedelem kellett, ez nettoban kb 21 200 , a lakas eves berleti dija pedig 9600 font.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.10.23. 23:13:59

@tildy:): 800 font?
oh my god
annnyiert itt lizingelsz hazat
rent by owner
3 szoba 2 furdo terasz

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.10.23. 23:51:30

@hagyma: Igen, 800 font, egy szobas, nappalis lakas. Es ez meg relative olcso ( mert ugye 3as zona) , az atlagos arak 1000 korul vannak.

Azert megneznem, nalatok New Yorkban, vagy Washington D.C.-ben mennyi egy ilyen, bar gyanitom olcsobb.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.10.24. 00:00:26

@tildy:): na most mondtal ket olyan varost ahol nem tudom
szerintem NY-ban olcsobb
DC-ben ennyi ha nem dragabb
es a nyugati parton is legalabb ennyi
nekem 750 dollar
a fenti parameterekkel 2+2+1/ 10 percere a belvarostol, de majdnem a hegyoldalban
igy se olcso, mert jo helyen van, van olcsobb is, sot nem sok dragabb van
de jovore veszunk hazat, ahogy lejar az itteni szerzodes

Taxomükke (UK) 2012.10.24. 00:35:49

@tildy:): Hát az tényleg nem drága (viszonylag), itt Surreybenm a 6-os zónán pont kívül egy szoba bérleti díja 130 font hetente, ebben minden rezsi, internet benne van.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.10.24. 00:39:01

@Taxomükke: na ugy remlik a nappali mar kozos valakikkel...
hacsak el nem koltoztek

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.10.24. 00:45:39

de ha nem akkoris embertelen draga 1 szoba nappali ennyiert
de hat ha ott ennyiert megy hat ennyiert megy...

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2012.10.24. 08:25:07

@hungarianinvenlo:

A bérletbe való kiadással én várnék. Egyfelöl mert nem kérhetsz érte akármennyit (mert a Huurcommissie-vel gondod lesz), másfelöl meg az albérlöt nem rúghatod ki, akármit is csinál ( akkor sem, ha kábítószert termeszt és nem fizeti ki a villanysza'mlát. Amit aztán fizethetsz te. Vagy ha felfüti a padlót. Mindkettöre volt már példa. ).

Én már régóta számolgatom, és még mindig nem éri meg. Ha az árak esnek még egy 20%-ot ( amire van esély ), akkor megéri.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.10.24. 11:01:11

@Taxomükke: rezsivel, council taxszal kb 950-1000.

Ferdeszemüveg 2012.10.24. 11:26:58

Kedve sSaniy9,
igen előkerült az író, itt vagyok. Tudod van olyan, hogy sikálod az új lakást, berendezkedsz, megkeresed, hol tudod megvenni a hiányzó apróságokat, úgymint merőkanél, ruhaszárító, felmosó, stb, majd mivel én még nem tudtam teljesen kiköltözni, 6 órát utazom zsinórban és este fáradtan zuhanok be az ágyba és nem tudom megnézni a kommenteket, nemhogy válaszolni.
Hidd el, megvan az oka, miért kerestünk bútorozott lakást, de már csak azért is logikus, mert ha gyorsan kell találnod és költöznöd, elég nagy meló ez önmagában, nemhogy még ikeát is találjak bútorokért, és még a szállítást is megoldjuk egy idegen országban.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.10.24. 11:57:37

@hagyma: nem tudom honnet veszed ,tobb mint egy eve sajat albink van, nem lakik a lakasban mas rajtunk (parom meg jomagam) kivul.

Ha arra gondolsz, hogy most velunk lakik ideiglenesen parom occse, akkor igen, vele osztjuk a nappalit. Errol tud az ugynokseg is, leven szolni kellett nekik. Amint lesz munkaja, koltozik. De ez azert mas, mint a tarsberlet, nemde?

Ferdeszemüveg 2012.10.24. 12:01:55

@SilentDreams: én írtam a postot és igen, végül sikerült :) most végre kint tudtam lenni a hosszú hétvégén, volt alkalmam élvezni, tényleg jó kis lakás, a belvárostól fél óra séta, és ez egy elég csendes utcában van. Viszont itt elég sok lakásnak van erkélye, vagy kertkapcsolata, ezek szerint ez más, mint Anglia.
Valószínűleg egyébként én is azért éltem meg negatívabban, mert szeretem az itthoni lakásomat, de most, hogy pár napot már kint töltöttem, egész megbarátkoztam ezzel is :)

Ferdeszemüveg 2012.10.24. 12:12:09

@Tupírka: szia, én írtam a posztot. én jelenleg még csak itthonról keresek, de majd hamarosan már kintről, és szívesen megosztom a tapasztalataimat. Itthonról egyelőre annyi a tapasztalatom, hogy eddig mindenhonnan elutasítottak, annak ellenére, hogy a magyaron kívül németül és angolul beszélek, multiknál dogozom és csak olyanra jelentkeztem, ami a szakmámba vég - bár sajna én nem vagyok mérnök :) itthon a válság alatt is találtam több állást, amikor keresnem kellett, úgyhogy gondolom csak ki kell tapasztalnom, mi ott a módi, meg szerintem sokat fog segíteni, ha már ott is lakom teljesen. a párom a linkedinen keresett és jelentkezett hirdetésekre, ajánlom nektek is. érdemes arra is jelentkezni, ahol be van írva a holland nyelv, mert például az ő hirdetésébe is be volt, jelentkezett és mégis őt vették fel, szerintem mérnöknél és multiknál az angol elég lehet.

Ferdeszemüveg 2012.10.24. 12:19:11

@nestje: szia, köszi a tippet, kedves volt a kommented, sokan csak a fejemhez vágják, hogy nem vagyok nyitott - én írtam a post. Amúgy, de nyitott vagyok csak hirtelen sok és új volt minden. szóval, végül bútorozott a lakásuk, mert amíg nem telepszünk meg végleg - ez a terv, de mint tudjuk, sok mindenen múlik - addig nem akartunk bútorba beruházni. Egyébként pedig már egész megbarátkoztam, sőt, tetszik is, csak amikor a postot írtam, két tömény nap azzal ment el, hogy furcsa lakásokat nézegettünk, de végül tökjó, amit találtunk. nagyon köszönöm a jókívánságodat!

Ferdeszemüveg 2012.10.24. 12:37:57

@S. Lala: szia Lala, én írtam a posztot. mi Rotterdamba mentünk, de ez meg a kikötő miatt nem olcsó. Egyébként találtunk lakást és most, hogy volt alkalmam több napot ott tölteni, megszerettem, csak elsőre volt sokkoló. Nem, nem voltak nagyok az igényeim, csak úgy voltam vele, hogy azért rosszabba nem szeretnék menni, mint itthon.
A munkakereséssel kapcsolatban: angolul jól beszélek, és németül is jól beszéltem, de ez most nem aktív. Humánerőforrás területen dolgozom, multiknál dolgoztam és itthon a válság ellenére is találtam több munkát, amikor keresnem kellett, míg a kinti jelentkezéseknél eddig az interjúig sem jutottam el - jó, jelentkeztem még túl sok állásra. Nyilván ki kell tanulnom az ottani munkaerőpiaci etikettet is, de jól gondolom, hogy az mindenképpen számít, ha már teljesen ott is leszek, ottani telefonszámmal, stb?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.10.24. 14:28:52

@Ferdeszemüveg: Hat, velunk addig szoba sem alltak, amig nem volt "helyi" telszam. Aztan ott van az, hogy az itteni oneletrajz GYOKERESEN mas, mitn az otthoni. Egyreszt nem az az elso , milyen sulikat vegeztel, azt a vegere kell rakni, akkor kulcsszavak az elejen nagyon fontosak, es meg lehetne sorolni.

Szoval az otthoni angol nyelvu oneletrajzommal itt kb labdaba sem rugnek.

Taxomükke (UK) 2012.10.24. 14:47:57

@hagyma: Sajnos drága, dehát itt ennyi. Átmenetileg elfogadható, mert jó a környék, normálisak a lakótársak és a háziúr, de nem akarunk örökké itt lakni.

Muscari 2012.10.24. 19:13:57

@tildy:): Köszi, tudok erről a Housing Association-rol, olvastam a blogodon is. Sőt egyszer e-mailt is írtam neked, természetesen nem ezen a néven. A dolog nem oldódott meg, de most más gondunk is akadt, úgyhogy egyelőre nem is nézelődök lakás ügyben. Én igazából már el akarok költözni Londonból, valahova vidékre... De majd még meglátjuk.
Azért nem árt, ha ezt a lehetőséget időnként reklámozod, szerintem kevesen tudnak róla :-)

Muscari 2012.10.24. 19:13:57

@tildy:): Köszi, tudok erről a Housing Association-rol, olvastam a blogodon is. Sőt egyszer e-mailt is írtam neked, természetesen nem ezen a néven. A dolog nem oldódott meg, de most más gondunk is akadt, úgyhogy egyelőre nem is nézelődök lakás ügyben. Én igazából már el akarok költözni Londonból, valahova vidékre... De majd még meglátjuk.
Azért nem árt, ha ezt a lehetőséget időnként reklámozod, szerintem kevesen tudnak róla :-)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.10.24. 22:14:25

@Muscari:

Tudod neha mar felek reklamozni, itt a blogon is megkaptam mar , igaz csak lightosan, hogy igy konnyu, hogy az allam tamogat. Nem, ez egy lehetoseg. Es kernek is cserebe par dolgot. Nem kaphatom meg csak ugy puszira, nem tolem fugg. Illetve min. es max limitje is van.

Es nem, nem olyan, mint a magyar berlakas rendszer , amit kb a council housingnak felel meg. Nem, es direkt fiataloknak kialakitott konstrukcio , ala "fecskehaz".

Sajnalom, hogy gondotok akadt. Igazandibol en is elnek videken, a kisvarosok jonnek be, de parom ragaszkodik Londonhoz.

Világpolgár2012 2012.10.25. 00:10:30

@tildy:):
Az én párom sem akart költözni, aztán végül az győzte meg, hogy milyen szuper helyeken lakhatunk (szép természet, közelebb a tengerhez, csend, biztonság, kedves emberek, stb). Londonban is jó helyen laktunk és jó lakásunk volt, de a mostani házunkkal és környékkel azért össze sem lehet hasonlítani. Ő akkor kezdett érdeklődést mutatni, amikor elkezdtük a házakat nézni élőben, nemcsak a neten. Most pedig már semmi pénzért nem költözne vissza Londonba.

2012.10.25. 16:57:28

@Jess G: Mert más autók nem romlanak el?...
Lehet kritizálni az angol autómárkákat, de ettől függetlenül ennek a kettőnek a neve mellett ára is van. :p

vuvuvu2 2012.10.26. 22:12:18

elég sok lakást láttam és laktam is néhányban hollandiában, és mind jobb volt mint amiről a posztoló beszámolt. alapvetően az a probléma, hogy piacismeret nélkül vágtak bele a keresésbe.1000 eur rotterdamban bútorozott lakásért nagyon alsó kategória. nem csoda, hogy ilyen lakásokat mutattak meg nekik ennyi pénzért. ha valaki kiköltözik hosszabb távra, érdemes néhány alapvető bútorba beruházni. összességében nem rosszak a holland lakások, nekem az egyetlen dolog ami feltűnt, hogy sok helyen vékonyak a falak és hallani a szomszédot amikor használja a fürdőszobát, vagy cseng a telefonja, de ma már ez itthon is így van az új építésűeknél. az angol lakások sokkal rosszabbak ár/érték arányt tekintve, nincs a hollandokkal semmi baj, max. a posztoló tájolta el magát.

vuvuvu2 2012.10.26. 22:14:06

még egy: a posztoló holland nyelvtudás nélkül ne nagyon számítson arra, hogy hr-esként el tud helyezkedni.tehát tanuljon meg sürgősen hollandul.

vernazza_ 2012.10.26. 23:00:55

hát igen, kimenni külföldre és azon meglepődni, hogy nem minden úgy van, mint itthon, nos az ilyen esetekben legtöbbször nem a többiek a helipkopterek. a bútorozottsághoz ragaszkodást külföldre költözésnél kevéssé értem, kb. a holland lakáspiac 95%-át sikerült így kizárnotok, amikor 2-3 havi lakbérből gyönyörűen berendezhettétek volna a jó eséllyel nektek jobban tetsző lakást, arról nem is beszélve, hogy havi 100 eurónként vissza is jött volna a lakbérkülönbözet miatt. kár, hogy sokaknak a gondolkodás és körültekintés niet mogelijk.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.11.04. 22:37:15

Igen, kicsit megalkuvóbb is lehetne a poszt toló.Rögtön igényeket támasztani, haha.Nekünk is segített a munkahely, találtak is egy lakást, ami a várólistán kívül volt valamiért és mi a között választhattunk, hogy kivesszük-e vagy sem.Na, hát ez ilyen.A másik meg az ajtó nélküli lift: nálunk is ilyen van, a másfél, lassan két éves gyerekkel soha, semmi nem csípődik be.És másoknál sem.Az a titka, hogy a kölket beküldi az ember a belső végébe, és ott biztonságban van.
Mondjuk nem tudom, minek írkálok, mikor már úgysem néz ide senki.Na mindegy.Azért sok szerencsét odakint.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása