oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2022. június 05. 06:30,  Újabb ötlet a határátkelők visszacsábítására 197 komment

2022. június 05. 06:30 Határátkelő

Újabb ötlet a határátkelők visszacsábítására

Időről időre felmerülnek ötletek Magyarországon (is) arra, miként lehetne hazacsábítani a külföldön élőket. Ezek között akadnak már eleve bukásgyanús elképzelések (talán emlékeztek még a „legendás” Gyere haza, fiatal fantázianevű programra), most a Magyar Nemzeti Bank (mi más...) állt elő egy elképzeléssel.

nagy-britannia_london_fiatal.jpeg

Nem most volt (egészen pontosan 2015 tavaszán), hogy a kormány előállt a külföldön élő fiatal magyarokat hazacsábítani hivatott Gyere haza, fiatal ötletével. Akkor az éppen aktuális (egyébként munkaerőpiacért és képzésért felelős) államtitkár bejelentette, első körben közel 100 millió forintot szánnának 50 (elsősorban Londonban élő) fiatal hazatérésének elősegítésére.

Az már rögtön az elején látszott, hogy a dolog eleve életképtelen (meg is írtuk itt), ami aztán bizonyosságot is nyert alig egy évvel később, amikor süllyesztőbe küldték az egész programot úgy, ahogy volt. 

Persze mint a lefújáskor írtuk, az is benne volt a pakliban, hogy soha nem is gondolták komolyan az egész programot, hanem egyszerűen csak egy propagandaeszközt láttak benne, és amíg lehetett tolni, addig tolták. Aztán már nem tolták.

Ennek persze már hat-hét éve, azóta sok minden változott, aki akar, egyébként is visszaköltözik. Ráadásul a kormányzati kommunikáció az, hogy többen térnek vissza Magyarországra, mint amennyien külföldre költöznek.

Vegyél (kamatmentes)lakást, fiatal

Ezért is érdekes a Magyar Nemzeti Bank nemrégiben közzétett javaslatcsomagja, melyből kiderül, hogy béremelésekkel, külföldi toborzással és kamatmentes hitellel csábítanák haza a határátkelőket.

A nem is olyan enyhe ellentmondást (jelesül: miért kell program a hazacsábításra, ha amúgy is sokan hazatérnek) a magunk részéről úgy tudjuk feloldani, hogy ugyan számszakilag igaz lehet az állítás (ezt ugye a statisztikák erősen kérdőjeles volta miatt nehéz ellenőrizni, hiszen azt sem tudjuk, mennyi magyar él külföldön), ám a határátkelők között felülreprezentáltak a fiatalok és a magasan képzettek.

Márpedig ők (is) nagyon hiányoznak a magyar munkaerőpiacról, ezért célozza elsősorban őket a hazaköltözők számára javasolt kedvezményes hazatelepedési kölcsön bevezetése.

Nem vagyunk sajnos pénzügyi szakemberek, így a számoláshoz a Portfolio segítségét voltunk kénytelenek segítségül hívni. Azt azért mi is érezzük, hogy mindenhol emelkednek a kamatok, így egy kamatmentes (lakás)hitel nem hangzik rosszul.

Száz euró

A számítás szerint egy 10 millió forintos hitelre (amiért persze lakást elég nehezen kapni Magyarországon is) 20 év futamidő alatt havi 74-78 ezer forintos törlesztőrészlet mellett nagyjából 18 millió forintot kell visszafizetni.

Ugyanez kamatmentes hitelnél havi 42 ezer forintos törlesztőrészlet mellett nyilván 10 millió forintnyi visszafizetés, ami nem mindegy. Mindez persze a most érvényes állapot, a Portfolio szerint „a kamatkörnyezet emelkedése és a banki átárazás csúszása miatt azonban a következő hónapokban ez az eltérés még jelentősen emelkedhet, vagyis a piaci kamatok emelkedése révén tovább nőhet a kamatmentes hitel előnye.”

Az ördög azonban itt is a részletekben rejlik. Ha az egyszerűség kedvéért 390 forintos euróval számolunk, akkor a kamatmentes hitel havi 100 euró különbséget jelent, összességében pedig mintegy 24 ezer eurót – 20 év futamidő alatt.

A döntés tehát mondjuk egy Németországban élő és dolgozó magyar (pláne magyar család) előtt az, hogy havi 100 euróért érdemes-e visszaköltözni Magyarországra. (Hogy az ottani kamathelyzetről most ne is beszéljünk.)

Még az is lehet, hogy nem kell rajta majd olyan sokat gondolkodni.

(Nyitókép: Gareth Williams/flickr)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Gyere haza fiatal

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr2117848501

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2022.06.05. 14:46:13

A gyere haza fiatal...megbukott.Legyen most: gyere haza öreg!

P.Elliot 2022.06.05. 15:18:43

@Golf2:
Majd Putin atveszi az orszagot es biztos lehetsz benne hogy megszunik az elvandorlas!

P.Elliot 2022.06.05. 17:23:26

@SzZoole:

Azt hiszem elobb kinnt lesz mint gondolnad!i Mi lesz egyebkent akkor?

Kivandorolni eu-s orszagba nem lehet tobbet, masutt meg nem fogadjak be hivatalosan.
Mi lesz azokkal akik mar kivandoroltak de meg nem allampolgarok az adott orszagban.

Koteles lesz hazamenni? Koteles-e lesz befogadni az orszag ha mar ott el?

SzZoole 2022.06.05. 17:52:50

@P.Elliot: hogy mi lesz, disszidálás, mint ahogy ti is. Politikai menekültek lesznek.

Itt akinek meg van a settled status ( kb mint nálatok a zöld kártya ) annak nincs miért félnie. Annyiban különbözik az állampolgárságtól, hogy 5 évente nem szavazhatnak a general election-on, semmi másban.

svajcineger 2022.06.05. 21:09:00

@P.Elliot:
Innen nem kell majd hazamenni, ha egyszer már letelepedtél.

P.Elliot 2022.06.05. 21:40:01

@svajcineger: Remelem hogy igy is lesz, piszoksag lenne haza rangatni barkit.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.06.05. 21:49:49

Latom, HA bedobta a gumicsontot, mert nagyon leult a kommenteles...FB oldalon ra is haraptak a temara :)

P.Elliot 2022.06.05. 22:25:43

@Zsuzsi65: Nem feltetlenul a kommenteles leulese miatt dobhatta be hanem problema van otthon ezzel az elvandorlassal.

Ha en otthon elnek, ezutan az ukrajnai dolog utan azt sem tudnam hogy huzzak el otthonrol, az oroszok kozelebol es huzassam el a csaladom ferfi tagjait mielott Putin esetleg besorozza a sajat katonai koze oket.

Szerintem nagyon feszult lehet a helyzet csak meg nem mernek beszelni ugy nagyon oszinten rola.

Nagyon nem szeretnek most otthon lakni....

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.06.05. 22:50:54

@P.Elliot: hat nem tudom...valoszinuleg ez egyenfuggo, ki hogyan all hozza. Erdekes lenne megnezni, vajon mas kornyezo orszagok lakosai hogy velekednek rola...az ukran helyzettol eltekintve ez az elvandorlas-visszateres dolog szerintem mar annyira leragott csont. Minden valasztas utan egy ideig ragjak ezt a csontot az emberek, aztan elcsitul a zaj...Meg itt nalunk is, emlekezz vissza, nagy hangon mondogattak sokan anno, hogy ha Trump gyoz, ok nem maradnak az orszagban :))

fhdgy 2022.06.06. 10:48:00

Az a nagy baj velem, hogy mindenben aljasságot tételezek föl, keresek.

A gyere haza fiatal programot is úgy képzelem, hogy volt egy vagy több politikus, akinek/akiknek a saját lábukon álló ivadékai épp külföldről haza akartak térni, mert jobb otthon a mamahotel.

Körbeadták a drótot, kit érdekel 2 milla ingyen pénz. Lett 30-40 jelentkező. Jó, akkor hirdessük meg 50 főre, hogy legyen meg a látszat.

Dögöljek meg, ha most a kamatmentességgel nem ilyenre gondolok megint!

Csodabogár 2022.06.06. 10:52:46

@fhdgy: Tényleg kár ilyesmivel gyötörnöd magad. Nem mindegy? Aki haza akar jönni, ugyis jön, aki meg nem, annak ígérhetnek akármit.
A mindennapi életben is ilyen rosszhiszemű vagy? Elég fárasztó lehetsz önmagadnak.:-)))
Take it easy!

fhdgy 2022.06.06. 11:01:29

@Csodabogár: Tudod, ez megelőző csapás volt.

Ha simán leírom, hogy mire ment/megy ki a játék, akkor ezrek nekem rontanának, hogy mert én ...

Így elvettem az örömüket.

fhdgy 2022.06.06. 11:05:19

@Csodabogár: Egyébként meg a politikusokkal kapcsolatban tényleg minden aljasságot el tudok képzelni.

Megérne egy misét kideríteni, hogy kik kaptak a gyere haza fiatal keretében pénzt. Fogadni mernék rá, hogy lenne csodálkozás.

Csodabogár 2022.06.06. 12:15:33

@fhdgy: Valami okos ember mondata jutott eszembe. "A legjobb amit nem tudunk, a legszebb amit nem hiszünk" Lehet, hogy nem egészen hibátlanul idézem, de valahogy így szólt a dolog.

fhdgy 2022.06.06. 12:19:42

@Csodabogár: Nyilván, vannak esetek, amikor jobb, ha az ember gyereke befogja szemét, fülét, de még inkább a száját.

Állandóan nem lehet boldog együgyűségben élni.

birkamenet 2022.06.06. 13:27:06

@Golf2:

Az egészet Tiborc-orbán Rácselre találták ki, akik a választás előtt biztos ami biztos alapon leléptek Spanyolorzságba, aztán érdekes módon, ahogy az apjuk összehozra a választási győzelmet, most már költöznének haza.
Meg lehet még pár ezer hasonló NER gyerek.

_Alex__ 2022.06.06. 13:27:44

Kár spekulálni, hogy minek mekkora lesz a hatása. Ne tegyünk úgy, mintha az lenne a program lényege, hogy mindenki menjen haza majd nagy büszkén meg lehet mondani, hogy ugye hülyék voltak hisz nem ment mindenki haza. A csokkal meg gyerekes adómentességgel is ez volt, hogy mekkora hülyeség, aztán hogy-hogy nem csak javulnak a mutatók (tudom-tudom, véletlen egybeesés).
Azt a havi 100 eurót a számok alapján úgy is lehet nézni, hogy majdnem megfelezed a havi hiteltörlesztőd. Nem tudom, hogy tényleg ennyiben van maximizálva a kedvezmény, de ez pont 100 euróval több a semminél. Persze nem az megy haza aki nem akar, hanem aki egyébként szereti Magyarországot (vagyunk páran) és/vagy nem tud előhúzni 800e - 1m-t egy nyugati házhoz, lakáshoz, így egy idő után, ha talál rendes állást, hazamegy mert ott legalább tud saját ingatlant venni például és ez aktuális feltételeken is múlik (már aki kimatekolja, amit ekkora összegeknél illik).
De ez a politika olyan, hogy a fehérből is lehet feketét csinálni ha az ember nagyon akarja, a lóláb kilóg, de aki eleve erős biassal fog neki az olvasásnak az akár azt is elhiszi.

fhdgy 2022.06.06. 14:29:12

@_Alex__: Nem vagyok érintett a CSOK-ban. Hallani viszont hallottam olyat, a CSOK úgy felverte az ingatlan- és építőanyagárakat, hogy igazából csak a drágulásra elég.

Van konkrét tapasztalatod? Akár pro, akár kontra!

Golf2 2022.06.06. 15:31:44

@SzZoole: Bevezették a négynapos munkahetet Angliában is,és 5 napot fizetnek hetente.... nem semmi! (Index)

fhdgy 2022.06.06. 16:11:47

@Golf2: A hír igaz, csak pontosításra szorul. Hat hónapos és 60-70 ezer ember bevonásával történő kísérletről van szó. Ha jól értem.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.06.06. 17:00:39

Haha, ez nagyon aranyos...ertheto, hogy tobb oras programot nehez vegigulni...
m.youtube.com/watch?v=-cL-aYdGMMM&ab_channel=Reuters

_Alex__ 2022.06.06. 17:05:59

@fhdgy: Nincsen statisztikám, de ha jól tudom a csok a 3+ gyerekes családoknak jelentett igazi előnyt így a hatását ezzel arányosnak gondolnám. (tehát a nép töredéke tudta igénybe venni, így kétlem, hogy az értékkel egyenesen arányos drágulást okozna). Ahol nézem mindenhol brutál drágulás van. Romániára és Németországra látok rá és nincs csok de mégis rekord áremelkedések vannak, ezért óvakodnék attól, hogy a csoknak tulajdonítsam.
Ha pénzosztás van akkor annak a hatását a politikai ellenfelek rendszeresen vitatják (hogy felesleges, sőt rosszabb mintha nem lenne), ha nincs pénzosztás akkor meg hiányolják, hogy micsoda embertelenség nem adni pénzt. Ezért nem könnyű olyan elemzéseket találni amit az ember el is tud hinni. Biztos minden pénzosztás emelhet az infláción, de ha a lakosság relatív kis részét érinti akkor szerintem a hatás is ezzel arányos.

Relatív Articsóka 2022.06.06. 17:06:06

@Golf2: csak kísérlet, ne rugózz ezen.

Etniez 2022.06.06. 17:06:08

@fhdgy: egészen biztosan ez történt.

fhdgy 2022.06.06. 17:36:09

@Etniez: @_Alex__: Jó, de érvek is érdekelnének.

fhdgy 2022.06.06. 17:43:15

@fhdgy: Persze, a tényadatok is.

fhdgy 2022.06.06. 18:00:19

@M. Péter: 3300 emberrel mit lehet tesztelni?

Ha általános lenne a négy napos munkahét, akkor bizonyos szakmákból, képesítéssel rendelkezőkből több kellene.

Pl. az emberek nem csak munkanapokon betegszenek meg.

Több kamionos is kellene, mert rövidebb idő alatt kellene a fuvarokat elvégezni.

Mi lesz az iskolákkal? Rövidebb idő alatt meg lehet tanítani a gyerekeket?

Azt elfogadom, hogy bizonyos munkakörökben eredményes lesz.

Azt is elfogadom, hogy lesznek konkrét emberek, akikkel ki lehet használni az előnyöket.

_Alex__ 2022.06.06. 19:33:04

@fhdgy: Érveltem. Nem értem mit szeretnél. Bizonyítékot, hogy a lakosság kis részét érintő kedvezmény nem jelentkezik akkora emelkedésben ami a teljes piacot ugyanannyival drágítaná? Kérek egy milliárdot és csinálok tanulmányt...

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2022.06.06. 19:33:23

@Golf2: Én már annak örülnék, ha az én szakmámban az 5 napos munkahetet bevezetnék...

Érdekes munkahelyek lehetnek azok, ahol kiderül, az ötnapnyi munkát 4 nap alatt is meg lehet csinálni. Lehet ott egy is elég lenne? :O

www.youtube.com/watch?v=qhGDtkCknYw

taga20 2022.06.06. 19:33:48

@Zsuzsi65: kicsit ideggyenge a kölök.

nem baj, kell az utánpótlás, me andrás herceg má kezd megöregedni:)))

élhetetlen 2022.06.06. 20:12:50

@_Alex__: A csokkal meg gyerekes adómentességgel is ez volt, hogy mekkora hülyeség, aztán hogy-hogy nem csak javulnak a mutatók (tudom-tudom, véletlen egybeesés). Nézzük olcsó csokos új lakást. min 60 millió. Az a 10+10 pár héten belül beépült az új lakások árába. Aki megvette a 60 millásat, az 40 millát össze tudott volna szedni, saját erő. plusz kölcsön, és jó helyen jó használt lakást vehetett volna. Mivel az újépítésűek drágultak, élénkült a kereslet a használtak iránt, azok is drágultak.
A 40 EU. Aki szereti Magyarországot. de kint van, de 100 EU-ért már annyira szeretné, hogy hazajönne. Lefordítom. Kiment külföldre, annyit sem ért el, hogy legyen egy bejelentett munkahelye, és lakcíme, de most majd hazajön, lesz szuper állása+ 100 EU. Igen,ezekre az emberekre van szükség itthon, aki valamire is kspes külföldön, az maradjon ott.

birkamenet 2022.06.06. 20:44:17

@_Alex__:

Semmi tapasztalatod nincs, de adod a hangot. A CSOK-nak köszönhtően az elmúlt 6 évben a megduplázódás körülire emelkedtek az ingatlanárak. Ja, a fizetések nem. A fiatalok helyzete egyre reménytelenebb.

CSOK alapon a család bevállalta a 2-3 gyereket (majd a jövőben!), az azonnali ingyen pénzzel meg hitellel azonnal rárajzottak az ingatlanpiacra ahol azonnal drágább lett az összes ár. Most meg a felújitásokat nyomatja az állam ezerrel, igy itt még a 22-re is lapot húz a nép, mert nehogy már lemaradjon a megtelt vonatról.

Ja, a GYEREK, akikért mindezen 1000 milliárdok kidobása történt: hát ott aztán annyira nem történt semmi változás a fideszes demográfiai válságban, hogy most már 2022-ben valami 40 éves negativ rekordot ir a születések száma. Erre ölték bele az 1000 milliárdokat, hú de Jobban lett már megint teljesitve!

gtri 2022.06.06. 20:44:44

@_Alex__:
Nézzük a halálozások és a születések tényleges számát:

Halálozások száma:
2001 - 132 183
2002 - 132 833
2003 - 135 823
2004 - 132 492
2005 - 135 732
2006 - 131 603
2007 - 132 938
2008 - 130 027
2009 - 130 414
2010 - 130 456
2011 - 128 795
2012 - 129 440
2013 - 126 778
2014 - 126 308
2015 - 131 697
2016 - 127 053
2017 - 131 674
2018 - 131 045
2019 - 129 603
2020 - 138 443
2021 - 146 817

Élveszületések száma:
2002 - 96 804
2003 - 94 647
2004 - 95 137
2005 - 97 496
2006 - 99 871
2007 - 97 613
2008 - 99 149
2009 - 96 442
2010 - 90 335
2011 - 88 049
2012 - 90 269
2013 - 88 689
2014 - 91 510
2015 - 91 690
2016 - 93 063
2017 - 91 577
2018 - 89 807
2019 - 89 193
2020 - 92 142
2021 - 92 056

Most, 2002-ben fordult elő először mióta statisztikát vezetnek Magyarországon, hogy jan.-feb.-márc. hónapokban (1. negyedév) az összesített születések száma 20 000
alatt volt. 2022-re a statisztikusok kb. 85 000-es születésszámot valószínűsítenek az első negyedév adatai alapján.
Még pár ilyen "siker" és elvesztünk.....

fhdgy 2022.06.06. 21:19:21

@gtri: Ez csak egyet jelent: vannak dolgok, amik nem mennek vezényszóra!

M. Péter 2022.06.06. 21:26:41

@fhdgy: Passz. Nem én találtam ki.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2022.06.06. 21:31:14

@gtri: most már ha marad is minden a régiben, akkor is fogyni fogunk. Kevesebb lakosság kevesebb utódot vállal be.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2022.06.06. 21:31:33

Az a baj, hogy hiába tömjük ki a lakosságot pénzzel, azzal több ingatlan nem lesz, csak a meglévőek lesznek drágábbak.

A +100 euró meg nem fog segíteni, a kinti bérek is növekednek + aki már évek óta kint van és jól dolgozik, az elkövetkező években +100 eurót simán ki tud magának harcolni. A különbség nem csökken, hanem nő Magyarország és minden más EU ország között.

fhdgy 2022.06.06. 21:34:13

@M. Péter: Jó, egyértelmű. Szerintem egy ilyen kis létszámból nagyon nehéz extrapolálni.

Mondjuk, én el tudnék képzelni egy mintaprojektet.

Legyen egy 100 ezres város, válasszunk ki a lakosságból 3.3 %-ot.

A 96.7 % dolgozzon rendesen, hogy a 3.3 % sikeres lehessen.

A 3.3 % meg esküdjön meg, hogy nem lazsál!

Nem tudom miért, de valami Sztahanov motoszkál a fejemben.

fhdgy 2022.06.06. 21:38:10

@Balogh Zsolt: Az okokat nem tudom, csak valami régi emlékek törnek elő.

A svédeknél is volt valami nagy nekilódulás, hogy legyen több kis svéd. Aztán sok beleölt pénz, kevés kis svéd.

Szegény országokban meg pont fordítva. Kis pénz, sok gyerek.

Ki érti ezt?

élhetetlen 2022.06.06. 21:44:36

@_Alex__: Érdekes eszmefuttatás. „a csok a 3+ gyerekes családoknak jelentett igazi előnyt így a hatását ezzel arányosnak gondolnám.”. Akkor lehetne igazad, ha csak a csokosoknak adnák drágábban, a többi ember kapná a csok előtti áron. Egyébként a három gyerekes, vagy azt ígérő családok sem jártak jól, amit kapta, azt benyelte a drágulás.
„Romániára és Németországra látok rá és nincs csok de mégis rekord áremelkedések vannak, ezért óvakodnék attól, hogy a csoknak tulajdonítsam.”. Ne keverd a dolgokat, más a csok, és más, ha valaki a pénzét infláció esetén csak ingatlanba fekteti, mert nem ért a műtárgyakhoz.
Az még nem jutott eszedbe, hogy ilyen egyszerű kérdésekben ne elemzéseket keress, inkább gondolkodj?

birkamenet 2022.06.06. 21:55:45

@Balogh Zsolt: "Kevesebb lakosság kevesebb utódot vállal be. "

És abból is 30 ezer már most dokumentálhatóan 14 éves kora alatt be van tanitva a rasszizmusra a nagyonhülye apukája által.

Gy.k.: Angol meccs, az Orbánjugend Jobban teljesitett!

fhdgy 2022.06.06. 22:03:07

@élhetetlen: Vegyük csak az EU-t!

Én egyre abnormálisabbnak látom a lakhatást. Ezzel valamit kezdeni kéne, mert előbb-utóbb komoly gond lesz, sőt, már most is az.

Ha az egyes ember kap hitelt, akkor a pénz a kereskedőhöz, az építőhöz és nem az építtetőhöz vándorol, nem ott köt ki, mert egy ember nincs alkupozícióban.

Állami projektek kellenének ( cucilista érzés ? ) , olcsó áron adni kész lakásokat, ami a meglévő lakások árát is lenyomja, sőt az albérleti árakat is.

Most csak Mo. esete: pár stadion árából hány ezer lakást lehetett volna építeni?

fhdgy 2022.06.06. 22:08:03

@birkamenet: Nem rossz nevet választottál?

Te nem úgy bégetsz, mint aki birkamenet!

De ez a jobbik eset, inkább a bégetés számítson, ne a név!

2022.06.06. 23:11:45

@Zsuzsi65: „ Latom, HA bedobta a gumicsontot, mert nagyon leult a kommenteles...FB oldalon ra is haraptak a temara :)“

Köszönöm az eleslatasodat

2022.06.06. 23:13:02

@fhdgy: „ Most csak Mo. esete: pár stadion árából hány ezer lakást lehetett volna építeni?“

Mikor lesz ennek a demagóg szövegnek vége?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.06.06. 23:13:05

Most ha valaki keres odakint 800 ezer forintnak megfelelő összeget, akkor az hazajön havi 300 ezerért 100 euró kedvezményért?
@fhdgy: a fideszkomcsik miatt választotta szerintem ezt a nevet. Nem szereti vikiéket finoman szólva.

2022.06.06. 23:26:12

@Zsuzsi65: “ nagy hangon mondogattak sokan anno, hogy ha Trump gyoz, ok nem maradnak az orszagban :))”

Mint a bankok az első illiberalis adoztatasnal mondtak, hogy elmennek az országból, és hány ilyen esetről tudunk?

Mint most a választás után ment száj hősködés aztán pár het múlva csöndben vissza somfordaltak!
Udv keszthelyrol

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.06.07. 01:17:22

ez kicsit OFF, de nemreg volt rola szo, ha jol emlekszam...benzin arak USA...:) ilyen matricakat tobb helyen lattam :) persze tudjuk, hogy egy nagyon komplex problemat mindig konnyebb leegyszerusiteni, es egy emberre mutogatni, de azert van benne ne'mi igazsag ;)

www.newsmax.com/newsfront/gas-prices-fuel-surge-biden-inflation/2022/06/06/id/1073198/

élhetetlen 2022.06.07. 01:47:04

@fhdgy: „én el tudnék képzelni egy mintaprojektet.”. De nem jó a mintaprojected. A Matáv több, mint 20 éve kezdett kísérletezni a távmunkával. Akkor is egy kiválasztott halmazon dolgoztak, de nem egyenletesen kiválasztott halmazon. Azok közül kerültek ki a kísérleti nyulak, akik telefonon, e-maiban kapták a munkát, aki az üzemeltetésen a mentést csinálta, az szóba sem jött, azt nem lehet otthonról.
„A 3.3 % meg esküdjön meg, hogy nem lazsál!”. Ez nem kérdés, minden közösség ismeri nagyjából a tagjait. Volt egy nő, aki tavasztól nyárig szervezte a nyaralását, aztán mesélte a sok ismerősének az élményt, és utána kezdte szervezni a síelést, és egyetlen programot sem fejezett be. Volt három női főnökök által túlértékelt fiú, ők otthon is azt csinálták, amit benn, a többség meg tette a dolgát függetlenül attól, hogy hol volt.

fhdgy 2022.06.07. 06:46:09

@Tellinghovon: Mikor lesz vége? Majd, ha vége lesz a demagóg focimániának.

fhdgy 2022.06.07. 07:04:21

@élhetetlen: A mintaprojektem egy kicsit karikírozása a dolgoknak.

Mondok kettő nagy ellentmondást.

Sok embernek nincs munkája, akkor sem, ha akar dolgozni.
Sok embernek túl sokat kell dolgozni, ami sok veszélyt rejt magában.

A négy napos munkahét elvileg több embert igényel, akkor is, ha általában és elméletben négy nap alatt elvégzik az öt napra való munkát.

Egy mozdonyvezető, egy kamionos nem tud négy nap alatt öt napnyit vezetni.

Több pincérre is szükség lesz, mert több szabadidő, több vendég vagy zárva lesznek a vendéglők?

Egyáltalán, most is zavaró helyzet van Mo.-on.

Pl. Szolnokon, megyeszékhely, csak a hét kettő napján lehet szülni, mert a többi napon nem tudják üzemeltetni a szülészetet.

Nincs orvos, nincs tanár, nincs rendőr, nincs tűzoltó, nincs ez se meg az se.

Most csak nézzük az orvos és tanár hiányt! Évek óta látszik a probléma, de nem történt semmi a megoldásra.

Anglia lehet, hogy felkészültebb, de Mo.-on a négy napos munkahét csak illúzió, még akkor is, ha de jó lenne kategória.

Csodabogár 2022.06.07. 07:55:00

@fhdgy: Nincs tv nincs internet, unatkoznak, csinálnak gyereket.:-)))

De a viccet félre téve, én se értem, mikor tényleg nagyon kiéhezett gyerekeket mutatnak, elkeserítő nézni. Aránylag fiatal nők 5-6 gyerekkel, ennivaló meg nincs. Ha gazdag lennék elönteném ezeket a helyeket fogamzásgátló tablettával és megtanítanám a helyes szedés módját is. Egy nagy gond lemenne a "gazdag nyugat válláról.

Csodabogár 2022.06.07. 08:00:06

@fhdgy: Szolnokon, szerintem, azon a két napon csinálják futószalagon a tervezett császármetszéses szüléseket. A többi napokon, meg mindenki akkor szül, amikor akar vagy tud. Egy normál szüléshez nem kell még orvos se csak egy bábaasszony.

Persze nem olvastam a cikket, de valahogy így tudom elképzelni. Az ilyen blickfangos cikkeket, mint ez a szolnoki volt, eleve nem olvasom el.

Csodabogár 2022.06.07. 08:12:18

@fhdgy: Hogy ki mennyit dolgozik x nap alatt igen egyéni. Saját tapasztalat. Felvettek egy személyzeti irodába, ahol a bérelszámolást is kellett csinálni fél napra. Volt mellettem egy egésznapos, szintén elég új nő. A főnök is elég új volt, mint később megtudtam. Nos a mellettem lévő egész naposat két nap múlva kidobta a főnök. Rám maradt az egész munka. Csináltam, győztem, néha túlóráztam. Mint később kiderült abban a munkakörben előttem két egész napos és egy félnapos volt. Vajon mit csináltak? Beszélgettek, kávéztak stb.

Egy másik állás iszonyat stresszes volt nekem, úgy dolgoztam le a 8 órát, hogy jóformán a mellékhelyiségbe is alig volt időm kimenni. 8 év után felmondtam és kerestem egy nyugisabb helyet. Később mondták, hogy 3 hónappal a távozásom után már hárman ültek a helyemen és állandóan panaszkodtak, hogy sok a munka.
Ez nem azt jelenti, hogy én valami szuper vagyok, hanem azt, hogy én tényleg egész nap szívesen és szorgosan dolgozom. Nem intézek magánügyeket, nem telefonálgatok, nem kávézom, szóval a munkaidőt a munkára szánom.
Egyébként magamról mondhatom, hogy félnap alatt sokkal szorgosabb vagyok, mint egész nap, mert már reggel tudtam, hogy délben haza megyek, sietni kell, ,hogy kész legyen az aminek késznek kell lenni. Ha csak délután 5-kor megyek haza, akkor még van idő.

gtri 2022.06.07. 08:26:28

@Tellinghovon:

"Mikor lesz ennek a demagóg szövegnek vége"
------
Majd akkor, ha az exraprofitadó sújtani fogja a 37%-os adózás utáni nyereséggel dolgozó Orbán papát. Ő nem fizet az exraprofitjára adót, de nem ám. Ő a gyevi bíró...a kivétel. :)

5 milliárdos árbevétel mellett 1,9 milliárdos adózás utáni nyereséggel dolgozik a drága papa. 37%-os profit. Az építővállalatok "tudják hol kell a követ rendelni". Képzelem azt a hozzáadott értéket amit a papától vásárol kő képvisel. Gondolom okos az a kő, nagyon okos.

0 hozzáadott érték, biztos állami megrendelés (persze másodkörös, nem ő a fővállalkozó, ő csak beszállít a fővállallkozónak)
Szerintem hihetetlenül kemény ártárgyalások mennek a Dolomit Kft. és a tőle követ vásárló építőipari cégek között! :) Kétszeres a profitrátája a Dolomit Kft-nek mint az iparági átlag. De hát ez nem extraprofit, de nem ám!
Ő az a NER kapitalista, akinek a kitermelése annyira "fontos az országnak". Még háborús veszélyhelyzet idején sem tudnak a zsebükbe nyúlni ezek a NER kapitalisták. A hazáról megy a szájtépés, de a zsebükbe nem szabad nyúlni a nagy "hazaffyaknak".

Bandibacsi34 2022.06.07. 08:26:47

@gtri: iu6kj0. @fhdgy: "Érdekes munkahelyek lehetnek azok, ahol kiderül, az ötnapnyi munkát 4 nap alatt is meg lehet csinálni. Lehet ott egy is elég lenne?"
Valojaban rengeteg ilyen munka van. Csak eppen a cegeknek egy időben jobban megerte az időt megfizetni(oraber) mint a tenyleges munkat. Ugyanis jelentős ido pl varakozassal tellik(szallitmany, birosagi döntés sorolhatnam). Az atlag munkavallalo is a stabilitast szereti: 8 orat akar ledolgozni, nem reggel 2-t, aztan delben 3-at meg este 4 et. Mert a kozte levo idoben is idot veszit ha hazamegy stb stb.

Golf2 2022.06.07. 08:39:23

@Csodabogár: Irigylem a nyugalmadat,ez a hosszú élet titka?

fhdgy 2022.06.07. 10:47:56

@Csodabogár: Van egy mondás: kinek milyen az evése, olyan a munkája. Nem tudom, hogy tényleg igaz-e, de ha az lenne, aki gyorsan és sokat eszik, az gyorsan és sokat dolgozik.

Vannak munkakörök, ahol egyszerűen mérhető a teljesítmény. Nyolc tonna feketeszén, az nyolc tonna feketeszén.

Aztán van, ahol nehéz vagy szinte lehetetlen mérni a teljesítményt.

Ami az egyik embernek nehéz, az a másiknak könnyű lehet, vagy fordítva.

Nekem, ritka kivételtől eltekintve, nem volt problémám a munkával.

Végül is, az ember a felnőtt életének majd egyharmadát munkahelyen tölti. Átkozott lehet az élet, ha ez a kb. egyharmad szenvedés. Ha másképp nézem, akkor ez az ébren töltött idő FELE!

Sok mindent nehéz megérteni is. Én pl. nem értem, hogy sokan miért panaszkodnak az otthon végzett munkára. Az ember sok minden felesleges dologtól megszabadul, cserébe csak egy kis önfegyelem kellene.

fhdgy 2022.06.07. 11:00:48

@Bandibacsi34: Azt biztosnak látom, hogy megfelelő előkészületek után ( akár több év is lehet ), teljesen át lehetne alakítani a munka világát.

Én nem apróznám el, ha lépünk, akkor lépjünk egy valóban nagyot.

Egy hét munka, egy hét pihenés.

Mondok egy egyszerűen érthető példát. Egy kamionos egy negyven tonnás szerkezettel dolgozik, mert ennyit engednek ( normál esetben ) a törvények, meg esetleg az utak. Ausztráliában, akár földutakon is, 80+ tonnás szerelvények teljesen normálisnak számítanak.

Egyszerű lenne a kamionos munkájának a hatékonyságát növelni. Nagyobb kamionok, nagyobb kapacitású utak, ennek megfelelő törvények.

Mondjuk, azt nem tudom, hogy egy tanár hogyan tudná dupla sebességgel, hatékonysággal tölteni a tudást a nebuló fejébe.

Csodabogár 2022.06.07. 12:42:54

@Golf2: Nyugodt ritkán voltam. Mindig erős altatókkal aludtam, mert képtelen voltam kikapcsolni a fejemet. De 40 év irodai munka után, állítom, hogy az ottani munkákat egyszerűsíteni lehetne. Én mindig könyveltem. Azt lehet lassan és gyorsan is csinálni. Én kizárólag gyorsan tudom csinálni. Alapból bármit kell tennem, gyorsan teszem. Illetve vagy nem csinálok semmit, vagy irtó gyorsan csinálom. Ma is rendesen elfáradok itthon egy ebédfőzéstől is akár, mert nálam annak i gyorsan kell mennie. Nem hinném, hogy ez a hosszú élet titka.

Pucumónár kapcabetyár 2022.06.07. 17:03:19

@Golf2: nyugalom, a hosszú élet ritka :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.06.07. 19:23:23

@taga20: Ideggyenge? :)) nem, inkabb egy normal 4 eves, akinek kicsit unalmas vegigulni egy tobb oras programot...voltal te mar 3-4 eves gyerek kozeleben, vagy probaltal ilyen koru gyereket ravenni, hogy fegyelmezetten uljon tobb ora hosszat? :))

fhdgy 2022.06.07. 21:55:07

@Zsuzsi65: Érteni vélem, amit mondasz, de könyörgöm, mi szükség van arra, hogy Mo.-on egy kisgyereket, még ha valami herceg is vagy mi a csoda valahol, így ajnározzanak?

Mi közünk hozzá? Hagyják békén! Pont.

Ja, és minket is!

Pucumónár kapcabetyár 2022.06.07. 23:11:42

Németország vs. Anglia, a német csapat nem volt rest letérdelni a kezdőrúgás előtt az angol csapattal, csupáncsak szolidaritásból, és a közönség megtapsolta…..

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.06.08. 00:48:36

@fhdgy: nem kovetem az otthoni hireket, igy nem tudom, mennyire "ajnarozzak". Szerintem ez egy termeszetes emberi dolog: az atlagembereket mindig is erdekelte az oveketol annyira eltero vilag (sztarok, arisztokratak stb). Viszont pont ezzel "emberi" oldallal mint pl egy kisgyerek teljesen atlagos magatartasa tudnak az emberek azonosulni valahogy, es latni, hogy az egyebkent elerhetetlennek tuno vilagban elo emberek is "human beings" :)

fhdgy 2022.06.08. 06:52:33

@Zsuzsi65: Mondjuk, róluk és a spanyol királyságról nem nagyon lehet elismerően nyilatkozni.

Van még királyság, pl. Európában is. Velük nem foglalkozik senki, pedig ők nem a botrányaikról híresek.

Congeria 2022.06.08. 11:25:31

@fhdgy:
a nem odavaló emberek keverik a sz"rt leginkább.
Az angol királyi család élete a nyilvánosság előtt történik, nagyon nagyot lendítenek az ottani turizmuson, emberek tízezreinek adnak munkát így.
A csöndben, összerabolt vagyonukon élő királyi családoknak is van csontváz a szekrényükben, csak nem teregeti a sajtó.

fhdgy 2022.06.08. 12:09:11

@Congeria: Én republikánus vagyok és örülök neki, hogy Mo. nem királyság. Bár ki tudja, hogy meddig?!

Congeria 2022.06.08. 12:27:08

@fhdgy:
Értelmesebbnek ismertelek meg, minthogy komolyan vegyem ezt a félelmedet.
Na és mi a helyzet az US "királyi családjaival"? Biden, Clinton, stb...

fhdgy 2022.06.08. 12:54:09

@Congeria: Sajnos, sok olyan dolog volt már, amire csak legyintett az ember, aztán bekövetkezett.

Királyság, EU-n kívüli élet? Csak legyintünk?

viktorkánk nagyon maga ellen hergelte az EU-t. Itt most nem Brüsszelre gondolok, hanem az egyes tagállamokra. A vétózzunk mindent, amit csak hajánál fogva előrángatott indokok alapján lehet.

Ez nagyon megbosszulhatja magát. Talán tegnap olvastam, hogy az EU vámot vethet ki az orosz olajra és azt viktorka nem tudja vétózni. Azt sem fogja tudni vétózni, hogy ne kapjunk pénzt.

Az infláció már most 10 % fölött van. Mennyi lesz, hacsak bejelenti Brüsszel, hogy tényleg nem lesz pénz?

Ezt viktorkánk óriási személyes kudarcként fogja megélni.

Mindenkit magára haragított, mindenből kizárják, száműzik a homokozóból.

Hát ezt vele nem csinálhatják, inkább hu, hu, huxit, a q, q, qrva anyjukat!

Ne legyen igazam!

Congeria 2022.06.08. 13:58:38

@fhdgy:

Ahogy a történelmet nézem, nem nagyon rajongtak Magyarországért az európai népek, országok. Ha vinni, rabolni lehetett, azt igen. Most még a maradék is kéne. Nézz túl az Orbán gyűlöleteden.

Lóváry Lóránt vállalkozó 2022.06.08. 16:48:01

@fhdgy: pedig nagyon úgy nézz ki, hogy igazad lesz!

fhdgy 2022.06.08. 17:21:28

@Congeria: Gyűlölöm vagy sem, nem változtat azon, hogy az ország issza meg a levét.

Majdnem hét évet dolgoztam Németországban, elég jó volt a megítélésünk, ezt tapasztaltam. Több némettel beszéltem ( eggyel még Delhiben is ), akik érintettek voltak a nagy NDK-ás akcióban.

Aztán valahogy eljátszottuk a renoménkat.

Nem lehet úgy barátokat, támogatókat szerezni az EU-ban, hogy mindenkit magunkra haragítunk.

Legutóbb pl. a lengyeleket. Maradt még valaki, aki szóba áll velünk?

Aztán majd jön, hogy Brüsszelben bántsák(!) a magyarokat!

Nem bántsák(!), csak mindenkinek tele lesz a hócipője velünk.

Olyan nehéz ezt megérteni?

fhdgy 2022.06.08. 17:35:08

@Ez már valami: Nem is tudom, hogy már csak mennyi, Mo.-on élő, magyarról beszélhetünk.

Nem tudom, hogy hány % az, aki tapsikolna, ha kilépnénk az EU-ból. Én biztos nem tartozom közéjük.

Attól a gondolattól meg hidegrázást kapok, hogy a kilépés úgy menne végbe, hogy teljes erővel becsapnánk magunk mögött az ajtót. A brexit a huxithoz képest zsúrparti volna.

Az a bajunk ( nekünk? a nagy frászt ) az EU-val, hogy kontrollként ( is ) funkcionál és nem lehet minden agymenést megcsinálni.

Ha orbán diktálhatna az EU-ban, az nagyon frankó lenne, neki.

Az, hogy most pénz se nagyon néz ki, a kontroll meg növekszik, hát ez tűrhetetlen.

Egy törpe minoritás vékony jégre visz az országot.

fhdgy 2022.06.08. 17:39:39

@fhdgy: Egy konkrét példa, hogy direkt rázzuk meg a pofonfát.

A hatósági áras üzemanyag árképzése szembe megy az EU-s szabályokkal. Milyen képességű lények vezetik ezt az országot, ha még ezt sem tudják felfogni?

Egy dologra lesz csak jó: már megint bántsák(!) a magyarokat Brüsszelben.

Lóváry Lóránt vállalkozó 2022.06.08. 18:12:26

@fhdgy: nem kell a kilépésen gondolkodni, ki löki az EU magából Magyarországot magától is, sajnos :(

Golf2 2022.06.08. 18:48:50

@fhdgy: Azt sem fogja tudni vétózni, hogy ne kapjunk pénzt...Bárcsak 1 vasat se küldenének,hisz kb.2/3át ellopják!.

A nép én vagyok 2022.06.08. 18:53:41

@fhdgy: majd az lesz, I. Viktor Király :)

Csodabogár 2022.06.08. 19:32:54

@Congeria: Meg kell védenem a skandináv királyokat. Ott nincs semmi cécó körülöttük. Nem is gazdagok és nem is voltak soha azok. Nem voltak gyarmataik, nem tartottak rabszolgákat. A dánoknál van valami díszőrség, de maximum 6 ember, nem egy egész hadsereg. Bár a szocializmus igen messze áll tőlem, engem irritál az a végtelen mennyiségű pénz ami Angliában a királyi családra van költve. Szerencsére nem élek ott. A guta megütne, mikor ilyen cirkuszokat rendeznének az én adómból.

Csodabogár 2022.06.08. 19:36:54

@Congeria: Sajnos főnökünk úgy viselkedik mint egy kis dacos ovodás. Nem öröm a német hírekben hallgatni róla a véleményt, ami a viselkedése következtében nem alaptalanul rossz. Engem ő nem érdekel, de sajnos tényleg az ország issza meg a levét.

Congeria 2022.06.08. 21:22:41

@Csodabogár:

Engem elfogulttá tesz Magyarország iránt érzett szeretetem és féltésem, azzal a ténnyel keverve, hogy nem élem át a problémákat.
Nincs olyan ország, ahol elégedettek lennének a politikusok vagy a kormány munkájával.

BTW, elképesztő, hogy mit engednek meg egyes politikusok maguknak.

A királyi családok úgy kerültek szóba, hogy egy 4 éves élénk gyerek viselkedése miatt bódult fel az internet és szólták meg az angol királyi családot! Pedig van ott másvalaki/valakik akit jobban lehetne/kéne.

élhetetlen 2022.06.08. 21:25:06

@fhdgy: Csak szépítek. 16 tonnát raksz ki, és mennyi a bér? Egy nappal vénebb vagy a hiteledért. Szent Péter engem ne hívj, és nem mehetek, a lelkem a vállalatot illeti meg. (A Sixteen Tons).

fhdgy 2022.06.08. 22:43:13

@élhetetlen: Nálad az igazság! Bocs, tévedtem egyet! Kettő a harmadikon 8, kettő a negyediken 16. Tévedtem egyet, de mekkora különbség!

Most, vezeklésül, hallgatom a Republicot, újra, meg újra! Megérdemlik! Meg én is! Én csak egy kicsit! Ők nagyon!

élhetetlen 2022.06.08. 23:10:45

@Csodabogár: Erzsébet sokat tett a 70 év alatt, azért, hogy így ünnepeljék. „az adódból”. Rengeteg embernek meg abból van adója, hogy ajándéktárgyakat gyárt, mások eladják, és az egész világon megveszik. Egyszer voltam a parlament megnyitójakor a járdán, iszonyatos tömeg, vidékről is, és nem busszal kellett felhozni őket, (vacsoráztatni sem kellett őket, mint anno, mikor azért és a kirándulásért eljöttek.
A Vár elfoglalása, NG kirúgása nem zavar? És őrségváltásunk is lesz rögtön kettő, egy belvárosban, egy a Várban, és mindkettő zenés lesz a te adódból.

fhdgy 2022.06.08. 23:14:35

@élhetetlen: Ma szép és egyszerre nehéz napon volt.

Adminisztrációs okok miatt többet kellett lennem a kecskéimmel.

Van kettő, idei születésű kis kecske. Nehéz velük, mert mind a kettőben kettő ördög veszett el. Az egyikben inkább három.

Rágják a fülemet, az orromat, a szakállamat, ellopják a sapkámat.

De soha rosszabban ne legyen részem!

Amíg ilyen szeretetre méltó állatok vesznek körül, nincs szükségem aljas emberekre!!!

fhdgy 2022.06.08. 23:23:57

@élhetetlen: Fáradt vagyok, de még mindig Republic!

67-es út mellett!

Egyszer kipróbáltam, ha mész autóval megfelelő sebességgel a 67-es úton, tényleg zenél, felismerhető a 67-es út mellett!

Most kezdődik Somogybabod! A 67-es út mellett. Én nem mehetek, mert kecskék, de egy kedves ismerős családnak vállaltam, hogy amíg ők Somogybabodon, én gondját viselem az ő kecskéinek is.

Csodabogár 2022.06.09. 10:17:28

@élhetetlen: Persze, hogy zavar, de másként.:-)

Már rég nem jártam a várban elment tőle a kedvem. De akkor a Sándor palota előtt feszített néhány őr. Váltást nem láttam, de el tudom képzelni a fejlődésüket az évek során. Jobb ha nem látom.:-(

ferry999 2022.06.09. 10:46:40

@fhdgy: Merle Travis 1946-os dalát rengetegen feldolgozták, a Republicé sem rosszabb a többinél. Nem tudom, mikor készült a felvétel:
www.youtube.com/watch?v=5pfVvqLM_e4

FutureFry 2022.06.10. 01:42:51

@ferry999: @fhdgy: @élhetetlen:
A “16 tons” talán legismertebb változata anno Tennessee Ernie Ford előadásában [1] (klarinétos kísérettel) került 1955-ben az amerikai slágerlisták élére. Ennek, a “The Other Favorites” által YouTube-on előadott változata [2], szerintem a legjobbak közé tartozik. Rákerestem a Republic feldolgozására [3], ha ez az egyetlen akkor én nem ismertem rá az eredeti dalra (bár az első versszak fordítása egész jónak tűnik, a többi már egész más és a dallam se “stimmel”, szóval gondolom ez inkább olyan “művészi szabadfeldolgozás”).
Más érdekesség: a Google szerint az egyik leggyakrabban feltett kérdés a dallal kapcsolatban az az, hogy “Is 16 tons a communist song?”, ami a 40-es és 50-es évek Amerikájának tükrében talán nem is annyira meglepő: “… According to Ford’s son, Jeffrey Bucker “Buck” Ford, the U.S. government considered the song possibly seditious and placed Travis on a watch list because it claimed the song supported organizing workers and Communism. …” [4]

[1] youtu.be/RRh0QiXyZSk
[2] youtu.be/oOl12mBzKKQ
[3] youtu.be/jG7npP89g6I
[4] themusicaldivide.com/2019/03/14/pop-goes-the-country-vol-8-tennessee-ernie-ford-sixteen-tons-1955/

élhetetlen 2022.06.10. 21:18:08

@fhdgy: Hallottam erről az útról, de nem találtam jó ötletnek. nem tudom, ha valaki nem megfelelő sebességgel megy, akkor is van-e valami zaj, ami zavaró lehet?. A másik, az emberek ízlése nem egyforma. Ha pl. Zámbó Jimmyt kéne naponta kétszer hallgatnom, tömeg karambolt okoznék idegességemben.

fhdgy 2022.06.10. 21:31:44

@élhetetlen: Én egyszer jártam arra, talán 2020-ban. Balaton felől Kaposvár irányában van ez a szakasz. Ki van táblázva, aki figyelmesen vezet, nem éri meglepetés. Plusz, egy kicsit le kell húzódni jobbra a sávban. Tehát, aki nem figyel, de normálisan megy, azt nem fogja zavarni. Nem tudom, hogy van-e olyan ember, akit a 67-es úton zavar a 67-es út mellett. Ha van, semmi gond hajtson normálisan a sáv közepén és megkíméli magát!

taga20 2022.06.11. 13:33:12

@Zsuzsi65: "voltal te mar 3-4 eves gyerek kozeleben, vagy probaltal ilyen koru gyereket ravenni, hogy fegyelmezetten uljon tobb ora hosszat? :)) "

dehogy voltam, ezek ufok:)))

ja és nem vagyok olyan belterjes, mint a bözsiék, ezé eszembe nem jutna olyan, hogy több órát ráerőltetnék ilyen ideggyenge kiskölökre.

Lóváry Lóránt vállalkozó 2022.06.11. 13:52:57

Azért ennyire hangosan ne veszekedjetek :)

P.Elliot 2022.06.11. 14:52:43

Mit csinalt az a 4 eves hogy ezen ragodtok?

Nem szoktam nezni a kiralyi csaladok eletet, nem is erdekel tehat nem lattam. Valamit mondtak a teveben de csak egy gyereket mutattak, egy pillanatra, azt nem hogy mit csinalt.
Leszedte Erzsebetrol a kalapot vagy mit?

P.Elliot 2022.06.11. 14:56:53

@Zsuzsi65:

Abban igazad van hogy egy 4 evest helyhez szogezni meg egy oraig is szep teljesitmeny, a tobbi mar csak gyerekkinzas illetve most alapozzak meg nala az utalatot a rendezvenyek irant aztan majd idoben fel fog lazadni es nem ertik hogy miert!

P.Elliot 2022.06.11. 15:02:38

@fhdgy: Tokeletesen igazad van, az allatok nyugalmasabbak mint az emberek bar idorablok is.

Egy afonya hirem van.

Amit rendeltem az oriasszemu afonyabokrokat leastam mikor erkeztek egy nem tul jo foldbe amig tudok vele foglalkozni. Jo nagy gyokerrel erkezett de a torzse csak egy pici palca.

Mind kihajtott, leveleket hozott es oriasi meglepetes hogy egy tovon kijott 3 virag, ha ektelen nagy szerencsem lesz akkor mar iden megnezhetem, kostolhatom hogy mifele afonya ez.

Tanacsolom neki hogy a majdani nagysagat is mutassa meg!

Egyebkent elvesztem a kerti munkakban amit nagyon elvezek, alig jutok a kompjuter ele.

fhdgy 2022.06.11. 16:09:11

@P.Elliot: Medárdkor, jun. 8., volt eső,azóta mindennap. Így az áfonyáimat nem kellett öntöznöm, az elmúlt pár napban nem is néztem rájuk. Utoljára szerda délelőtt néztem őket, mert volt egy érdeklődöm, hogy mik azok. Akkor annyit konstatáltam, hogy szépen nőnek és ki kell húznom egy újabb drótot, hogy magasabb legyen a kordon, mert kb. 30 cm-t nőttek ebben az évben.

A Te áfonyáidról:

Mennyi ideje raktad el őket? Jól értem, hogy csak ideglenes jelleggel raktad el őket?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.06.11. 16:59:56

@P.Elliot: m.youtube.com/watch?v=ht4PJy5iZrY allitolag ebben a magatartasban egy kis sugar rush is kozrejatszott :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.06.11. 18:35:44

@taga20: valoszinuleg regen volt 4 eves koru gyereked, es milyen fenominalis szakerto lehetsz, ha egy kep/video alapjan megallapitod, hogy egy "ideggyenge" gyerekrol van szo :))

Nagyon magas labdat adtal ezzel az altalanositasoddal...es most nem a kiralyi csaladot vagy a gyereket vedem...

P.Elliot 2022.06.11. 19:03:04

@fhdgy: Igen, ideiglenesen mert egyszeruen nincs idom most/ atalakitasok vannak a hazban/ meg nagyon utana kell neznem hogy mifele foldet tudok nekik keverni mert csak egyet hagyok cserepbe, a tobbi indul a foldbe, szoval idorablo dolog de csak addig amig meg nem tudom csinalni.

Azt a kis teruletet ahova szanok beloluk 3-at most van javitas alatt, szoval ez nem egy egyszeru noveny de majd lesz belole valami idovel.

Zulu4321 2022.06.11. 20:06:19

@Zsuzsi65: sztem Lajoska viselkedese teljesen adekvat az eletkorhoz es a szituaciohoz. A tarsadalmi elvaras nem az. Szamomra ijesztobb es aggasztobb lenne, ha felnottek szerint "kifogastalan" viselkedest produkalna a kisfiu.

fhdgy 2022.06.11. 21:43:13

@P.Elliot: Jó, értem! Egyetlen dolgot tudok csak javasolni ebben az átmeneti időszakban:

Figyeld a leveleket, ha egy picit is vesztenek a zöld színűkből, világosodnak, sárga irányba mozdulnak, akkor magas a PH, savanyítani kell.

fhdgy 2022.06.11. 22:59:51

@Ez már valami: Milyen gyerekkorról beszélsz? Kinek a gyerekkoráról beszélsz?

Mekk Mester, csodapók, süsü a lányom gyerekkora volt.

A hölgy szép, de nem hiszem, hogy gyerekkorhoz kellene kapcsolni.

Apropó, ki a hölgy?

P.Elliot 2022.06.12. 00:31:20

@fhdgy: Ragyogo zold leveluek egyelore de figyelni fogom, koszi a tanacsot.

Lóváry Lóránt vállalkozó 2022.06.12. 07:44:51

@fhdgy: “Apropó, ki a hölgy?“ Vad Katalin színművésznő és élet tanácsadó :)

fhdgy 2022.06.12. 11:44:50

@Zsuzsi65: Jó, egy gyerek az gyerek, akkor is, ha herceg.

Nem lehet, hogy a riporterek is gyerekek vagy még inkább gyerekesek, vagyis infantilisek?

fhdgy 2022.06.12. 15:43:13

Off:

Akit esetleg érdekel, raktam fel egy videót pöttömkéről, a legkisebb kecskémről. Nagyon kicsinek született, szopni sem tudott. Tegnap már 14,90 kg. volt. Cumisüvegből szoptatom, emiatt nagyon szelíd.

Ezt próbálja a videó demonstrálni. A videó nyers, vágatlan.

amifound.com/kecskek/2022/pottomke.mp4

Amikor hívásra elindul, nem sokra rá megtorpan és hezitál. Ez azért volt, mert ott állt, egy számára ismeretlen személy. Le kellett győznie a félelmét az ismeretlentől.

On:

élhetetlen 2022.06.12. 16:09:33

@fhdgy: Ezt kérdeztem, ezek szerint nem kötelező lejátszani a dallamot.

élhetetlen 2022.06.12. 17:39:26

@fhdgy: Ma valahogy nem ülnek a hasonlataid. Kamion, egy hét munka, egy hét pihenés. Milyen törvénnyel oldod meg, hogy egy forduló ugyanannyi idő legyen Szlovákiába, mint Szentpétervárra? És, ha visszafele jövet lezárják az utat a hó miatt, és ott dekkolsz heteket?

fhdgy 2022.06.12. 17:52:07

@élhetetlen: Ha kétszer akkora a kamion kapacitása, akkor kétszer akkora mennyiséget visz célba, mint egy normál kamion.

Ha dupla képességű kamionnak kétszer akkora időbe telik az út, akkor a másiknak is annyiba kerülne.

Nem?

nyuszigonosz 2022.06.12. 18:14:12

@fhdgy:
Elöször az óriás kamionokról: szörnyüségek.

Jó, hogy Ausztráliában járnak szinte vonat hosszúságú kamionok is, az nem jelenti azt, hogy ezt bárhol meg lehet tenni.
Ott is elsösorban arra, ahol több száz ezer mérföldeket mennek, ahol nem lakik senki. Viszik a gépeket meg mindenfélét pl. különbözö istenhátamögötti pl szénkitermelési helyekre, keresztül lakatlan területeken.

Európai utakon az ilyen szerelvény egyszerüen nem férne el.

Na és a 25 méter hosszú kamionok, vagy mint te írod, kétszer akkorák.

Hát no: majd tíz éve, vagy tán tényleg tíz- tizenegy éve próbálkoztak itt a 25 méteres 60 tonnás kamionok tesztjével az utakon. A 16 tartományból 8 meg sem engedte a tesztet az utain, és hálistennek a Gigaliner-ekböl végül nem lett semmi.

Képzeld el az ilyen szerelvényt, a Gigaliner-t városi forgalomban, egyszerüen nem fér el fordulni, letérni sem.
Autópályák amúgy is tömve vannak, éppen elég a csak 18 méteres kamionokat elözgetni, föleg ha egy egy útépítési lassitás miatt jól összejönnek, úgy tünik vonatokat elözöl.
Aztán a parkolók a teherkocsiknak már így sem elengedöek, egy ilyen Gigaliner már tényleg nem férne sehová.

Az egy hét munka/egy hét szabad elképtzelésed: aztán ki fizeti ezt meg????
Ja, senki. :-)
Nem is jó.

Persze vannak azok a melók, pl. az olajfúró szigeteken, ahol ha odaviszik helikotperekkel a melósokat, akkor egy ideig ott vannak, majd két hét otthon, de csak mert lehetetelen másképp oda/visszajutni. És ilyen munkahelyek vannak még.

De ez egy átgondolatlan ötlet töled. Mit is csinálna a sok mindenki minden második héten munka nélkül? Agyonvernék egymást a családokban, a fizetés esetleg kevesebb is lenne még, utazni minden másik héten és világot látni egyfolytában, az sem opció.

Az, hogy valahol Angliában pár Nonprofit szervezet a 4 napos munkahetet teszteli - ez is csak teszt, és csak ott, ahol lehet.

fhdgy 2022.06.12. 18:14:40

@élhetetlen: Az előző válaszomat teljes egészében visszavonom.

Nem arra válaszoltam, amire kellett volna!

Akkor most új szempont alapján.

Unokatestvérem férje kamionos. Időnként gyötröm kérdésekkel, hogy azt, meg azt, miért nem úgy csinálják?!

Pl. nem értem, hogy egy Mo.-i helyről, miért egy sofőr viszi el a szállítmányt több napnyi távolságra.

Én szakaszolnék. Egy napi járótávolságba vitetném az árut, ott leakasztanám a pótot a traktorról, fel egy másikat, amit hazafelé kell hozni. Így sokkal jobban tervezhetők lennének a dolgok.

A póton rajta van az áru. A pótot átakasztani egy másik traktorra egy pillanat műve.

Szerintem optimálisabb lenne!

fhdgy 2022.06.12. 18:18:47

@nyuszigonosz: Az első felére, amit írtál: Rosszak az útjaink! Át kellene őket építeni, hogy normálisan lehessen használni őket.

Qrva sok pénz? Igen! De minél később kezdjük el, annál fájdalmasabb lesz!

A második részt mindjárt folytatom!

fhdgy 2022.06.12. 18:34:10

@nyuszigonosz: Folytatás!

Én, azért beleképzeltem egy kis futurisztikus dolgot is, de csak visszafogottan. Csak olyan dolgokat, amik már ma kézzelfoghatók, csak másképp kéne a dolgokhoz állni.

Ha jól használnák a rendelkezésre álló technikát, akkor fele ember is elég lenne. De mit csináljon a másik fele? Dögöljön éhen? Nem! Dolgozzunk fele annyit!

Én pl. közösségi tulajdonba venném a robotokat. Aki robotot akar, az bérelje.

A bérleti díjból fizetném azokat az embereket, akik azon a héten nem dolgoznak.

A robotok egyre hihetetlenebb dolgokra képesek. Már operálnak is. Hol a határ? Én nem tudom.

Én csak azt tudom, hogy a robotoknak az összemberiséget kell szolgálni és nem egyeseket.

Ha nem így lesz, baj lesz!

nyuszigonosz 2022.06.12. 18:46:49

@fhdgy:
Nem, ebbe a leírásodba - ne haragudj - de nem megyek bele. Ez a volt reál szocializmust idézi, lépkedvén a kommunizmus felé - hát mind láttuk, az mihez vezet. Jóhoz nem! söt!

fhdgy 2022.06.12. 18:53:31

@nyuszigonosz: El kellene dönteni, hogy emberek vagyunk-e vagy csak állatok.

Ha emberek, akkor gondoskodni kell azokról az emberekről, nem hagyhatjuk őket nyomorban, halálban, akiknek nem jut munka.

Még egy kis technikai fejlődés, és nem lesz szükség annyi munkáskézre, mint ma.

Kit ítélsz életre vagy halálra?

Téged ki ítél életre vagy halálra?

nyuszigonosz 2022.06.12. 18:57:59

@fhdgy:

Hidd el, hogy ahol én élek, itt igencsak gondoskodva van azokról az emberekröl, akik nem tudnak dolgozni.

Söt, azokról is, akik tudnának is, de nem akarnak. :-(

élhetetlen 2022.06.12. 19:37:16

@taga20: „nem vagyok olyan belterjes, mint a bözsiék”. Kíváncsi lennék, milyen külső vagy belső deformációt találsz pl. Erzsébeten, ami a belterjességből fakad. 96 éves, és csak az idén mondott le két rendezvényt, tavaly még bírta. A beszédeit maga írja. Te mire leszel képes 96 évesen?
„eszembe nem jutna olyan, hogy több órát ráerőltetnék ilyen ideggyenge kiskölökre.”. Te megteheted, hogy nem viszed át a gyerekedet az anyóshoz, mert ez az anyósodon kívül a kutyát sem érdekli. Más az, mikor fél Anglia és egy csomó külföldi azért megy oda, mert látni akarja a királyi családot, ennyi embernek nem mondhatod, hogy nincs itt, mert csak. Ezt át lehet látni, de úgy tűnik, az utcai keverék sem okvetlenül okosabb a belterjesnél.

P.Elliot 2022.06.12. 20:11:21

@élhetetlen:
Te elhiszed hogy a kiralyno 96 evesen maga irja a beszedeit?
Ezen tenyleg jot derultem....Meg fiatal koraban sem!
Mar az is fantasztikus teljesitmeny ha el tudja mondani, illetve olvasni, a beszedek manapsag ott vannak nem lathato kepernyon a beszelo elott es onnan olvassa le, nem tudom mi ennek a neve, majd az olvasok jobban tudjak.

Az a sok ember aki azert megy oda hogy lassa a kiralyi csaladot, hehehe, az lathatja is oket de miert kellene a gyerekeknek gledaba allniuk emiatt, bohocot csinalni egy kisgyerekbol akiben meg sok mozgas lapul amit ki kell engedni.

Megneztem a betett videot hogy mit csinalt a kolok, mondjuk eleg neveletlennek lattam, jobban mondva hisztisnek aki kapkodott az anya arca elott, feltunoen hasonlitott a Harry nagybacsira olyan szempontbol hogy ez is olyan viszketeg lesz ha nagyobb lesz es felnott korara meg plane foglalkoztatni fogja a kozvelemenyt. Diana nagymamara is hasonlit ebben nem is kicsit de amig az a kozonseg elott visszafogta magat, ez nem fogja.

Mit kell ebbol vilagszenzaciot csinalni?
A koloknek hosszu volt ott ulni es kesz, mint kicsike gyereket nyugodtan egy ido utan be kellett volna vinni, legfeljebb ujra ki a vegere.

taga20 2022.06.12. 20:45:37

@fhdgy: főhadnagyevtárs, az aki vadkatit vagy majagoldot nem ismeri, az annyit is ér:))))

taga20 2022.06.12. 20:45:42

@Zulu4321: lajoskának, csak megszületni vot nehéz, utána aszt csinál amit akar.

bakker, itt csak én vagyok normális?:)))

taga20 2022.06.12. 20:45:54

@élhetetlen: "mikor fél Anglia és egy csomó külföldi azért megy oda, mert látni akarja a királyi családot,"

"Ezt át lehet látni, de úgy tűnik, az utcai keverék sem okvetlenül okosabb a belterjesnél. "

szó bennszakad, hang fennakad, vagy ilyesmi:)))

a.disquscdn.com/get?url=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FVg0JstydL8HCg%2Fgiphy.gif&key=oox2P4wqu-eHEoCaxViCdw&w=800&h=200

taga20 2022.06.12. 20:45:57

@Zsuzsi65: ako kit teccik védeni, kezit csókolom?:)))

nyuszigonosz 2022.06.12. 20:52:09

@P.Elliot:
Lehet nevetgélni sok mindenen, de tény, hogy II. Erzsébet a 70 év alatt amióta ö a királynö, bizony nagyon sok beszédét egyedül írta/állította össze!

Pl. minden évben a beszédét a néphez, azt mindig ö egyedül írja.

Vannak beszédek, amelyeket elökészítenek a számára, de végül akkor is azt mond, amit ö akar. Megteheti és egy igen intelligens személy, aki tud is ilyet.
Lehethogy neked, aki sosem tartasz sehol beszédet, nehéz elképzelni és elhinni, hogy vannak akik tudnak szöveget nemcsak saját maguk összeállítani, de elmondani is.

Tovább: nem csináltak bohócot a kisgyerekböl. Ez a kisgyerek a királyi család tagja, nem elöször volt hasonló helyen. Neki ez és ilyen az élete, plusz az, hogy II. Erzsébet 70. trónjubileuma volt, természetes, hogy az egész család ott volt.
Igen, neki ez most hosszú volt. És? Pont úgy viselkedett, mint egy kisgyerek aki kezdi unni magát.

Egy kisgyereket én nem neveznék kölöknek - sosem nevezek kisgyerekeket kölköknek, randának tartom egy óvodás korú gyereket kölöknek hívni.

Senki nem csinált a kisfiú rövid durcás viselkedéséböl világszenzációt.

Csak a bulvár - és aztán mindig akad valaki aki legbutább bulvárvackot is iderakja.

P.Elliot 2022.06.12. 20:54:59

@taga20: Mi ez a vagdalkozas? Mindenkihez?

Hat nem teged foglak megkerdezni hogy irhatok-e velemenyt vagy nem, hehehe...

P.Elliot 2022.06.12. 21:02:09

@nyuszigonosz: A kolok nev hangzasat ugy tunik nem ismered. A kolyok a serto, a kolok az olyan szeretteljes.

Nezd , nem voltal ott amikor a kiralyno irta a beszedeit, honnan vagy benne ennyire biztos?

Nem, en nem tartok sehol beszedeket de ne aggodj, tudnek, papir nelkul is csak ugy spontan, nagyonis menne.

Egyaltalan nem nehez.
Mindenki ugy velekedik a kiralyi temarol ahogy akar, reszemrol befejeztem, velemenyt ugysem valtoztatok, minek ezen vitatkozni,
mindenki higgye csak azt amit maga hisz, minek masra eroltetni amit ugysem fogadna el senki akinek mas a velemenye.

nyuszigonosz 2022.06.12. 21:13:07

@P.Elliot:

De ismerem a különbséget a kölök és kölyök között. Én igen.

Honnan tudod, hogy tudnál csak úgy beszédet tartani? mint írod sosem próbáltad.
Hát próbáld ki, na majd akkor beszélünk a témáról újra.

P.Elliot 2022.06.12. 21:36:06

@nyuszigonosz: Iskolai emlek. Osztalyfelelos voltam, ott kellett a rendszeres hosszu beszamolo es nem papirrol, ment is.
Felnott koromban nem kellett sehol de nyugi, tudnam, erzem.
Egyebkent nem olyan nagy dolog, elozoleg ossze kell szedni hogy mirol akarok beszelni, ha sokmindenrol akkor lejegyezni hogy ne maradjon ki semmi, nem azt hogy mit az megy magatol csak azt hogy mirol, illetve mikrol.

Na, nem lopom itt az idot vitatkozassal, megyek ki a kozossegi kertbe mert napok ota esik es a gaz kezd noni, jobb lesz kihuzgalni mielott az uj vezetonk szolna erte.
A regi vezetonk korhazban, szivmutetje volt, allitott maga helyett egy not aki nemet, a ferje magyar szarmazasu es mint nevetve mondta o nem kerteszkedik, a zoldsegesnel vasarol.
Osszefogni az embereket viszont nagyon tudja de csak addig vallalta amig John vissza tud jonni.

Egyebkent soha ennyi eso meg nem esett mint ezen a tavaszon es minden kert a varosban meg a parkok is fantasztikusan szepek.
Ilyen zold meg soha nem volt!

fhdgy 2022.06.12. 21:38:02

@nyuszigonosz: Elhiszem! Én is éltem Németországban.

Kérlek, ne a mostani helyzetből indulj ki. Mondjuk, én látom, hogy a 60-as évektől mennyit változott a világ. Nem csodálkoznék, ha a következő 20-25 évben annyit változna, mint az elmúlt kb. 60-ban. Gyorsul a világ, gyorsul a fejlődés!

Én nem akarok robotromboló lenni, mint annak idején a géprombolók. Legyenek robotok, de szolgálják az embert.

Ha a világ még annyit fejlődik az elkövetkező 20-25 évben, mint az elmúlt kb. hatvan, akkor más hozzáállás kell.

fhdgy 2022.06.12. 21:39:12

@taga20: Akkor így jártam! -:)

fhdgy 2022.06.12. 21:55:50

@nyuszigonosz: A kölyök nekem egy állat kicsinyére vonatkozik. A kölök ember gyerekére, szövegkörnyezettől függően lehet előnyös is, hátrányos is.

Zulu4321 2022.06.13. 09:59:53

@taga20: Kerdesedre, hat ize, nem ugy tunik. Ismered a viccet, mikor "mindenki szembe jon"...
Elkepeszto, mennyire nem vagy kepben, es megis szorod az eszt:-D

Lóváry Lóránt vállalkozó 2022.06.13. 10:25:28

@P.Elliot:

Csak félve kérdezném, hogy a 20:11 perckor irt kommentet komolyan írtad, vagy csak a tudatlanságodból fakadó véleményedet osztottad meg. Mert ha igen, akkor elég buta ember lehetsz!

Irreleváns tudás nélkül ilyen markáns véleményt formálni a világ talán legismertebb személyéről, elég “egyszerű” ember benyomását kelti.

Dehát te tudod, és mint később írtad is, senkitől nem kérsz engedély a véleményed le íráshoz, leiírhatod, de ha aztán véleményezik a véleményed, akkor ne vonulj el hátracsapott orral.

“A tudás bűn, de Te ártatlan vagy”

Zulu4321 2022.06.13. 11:05:56

@Ez már valami: ...boldogok a lelki szegenyek...

fhdgy 2022.06.13. 11:34:52

@Ez már valami: Ez már tényleg valami, ilyen arrogánsan neki menni valakinek!

Nem kellene inkább tükörbe nézned???

Lóváry Lóránt vállalkozó 2022.06.13. 11:39:11

@fhdgy: arrogáns, ne viccelj, nagyon is szofisztikálva fogalmaztam, meg ugye ez is csak egy vélemény, érted, véleményeztem egy véleményt :)

fhdgy 2022.06.13. 11:41:22

@Ez már valami: Valahol nagyon el vagy tévedve.

Fölösleges ezt folytatni!

dikusz. 2022.06.13. 11:43:44

@P.Elliot: Ebben nem értünk egyet.

Lóváry Lóránt vállalkozó 2022.06.13. 11:48:31

@fhdgy:

el lennék? Csak olvasd vissza a komment folyamatot, nem igazán értettek egyet vele, az Erzsébet királynőt illette véleménye miatt.

Akkor ezek szerint, tényleg én vagyok tévedve :)

P.Elliot 2022.06.13. 12:38:34

@fhdgy: Jo reggelt, latom hogy meg mindig csontragas van azon hogy masnak mas a velemenye.
Reszemrol nem is folytatom, minek?

Mindenkinek joga van arra hogy mas legyen a velemenye, engem se lehet kibillenteni abbol ami az enyem. Ennyi az egesz.

P.Elliot 2022.06.13. 12:40:03

@dikusz.: Mint irtam, nem is kell, mindenki maskeppen lat dolgokat, ennyi az egesz.

P.Elliot 2022.06.13. 12:43:16

@Ez már valami:

Nem, nem tudsz megserteni a tudalekosan osszeszedett szovegeddel, csak elmosolyodtam rajta, annal is inkabb mert tudom a stilusrol hogy ki lehetsz, jobb lett volna az eredeti nicken megirni.

Kellemes napot mindenkinek en meg csak most kezdem...

fhdgy 2022.06.13. 12:45:17

@Ez már valami: Abban vagy eltévedve, szofisztikáltnak hiszel valamit, ami messze nem az.

fhdgy 2022.06.13. 12:46:17

@P.Elliot: Nekem a stílussal volt problémám, ahogy neked hajtott.

Lóváry Lóránt vállalkozó 2022.06.13. 13:00:04

@fhdgy:

Persze, hogy nem az, cinizmus/szarkazmus, örülök, hogy olvasol a sorok közt, a kis védenced alkalmatlan erre :)

Lóváry Lóránt vállalkozó 2022.06.13. 13:01:45

@P.Elliot:

Ha tudnád akkor te lennél a Jóisten, az lennél, kétlem :)

fhdgy 2022.06.13. 13:03:10

@Ez már valami: Most is piszkálódsz! Kinek vagy itt a reinkarnációja?

Egyik nap gondolkodtam azon, hogy egy nick régóta nem jelent meg. Csak új nick vagy?

Lóváry Lóránt vállalkozó 2022.06.13. 13:18:41

@fhdgy:

Csak egy senki vagyok, egy nick, se több se kevesebb :)

fhdgy 2022.06.13. 14:03:45

@Ez már valami: Nekem akkor is erős a gyanúm, hogy nicket váltottál, de maradtál, aki voltál.

Más nicken nem szoktál itt lenni?

dikusz. 2022.06.13. 14:33:42

@P.Elliot: Sosem akartam senki véleményét megváltoztatni, csak leírom az enyémet, bár nem mindig.

élhetetlen 2022.06.13. 16:42:33

@fhdgy: „Akkor most új szempont alapján.”. Egy pontra szállítod az árut, lekapcsolod a rakteret és a pótot a fejről, a váltó sofőr és fej elviszi az árut megint egy napi távolságra. Visszafele. „A póton rajta van az áru”. KIÉ A PÓT, ÉS HOGY KERÜLT RÁ AZ ÁRU? A szállító előtte két nappal kiküld egy üres fejet rakodni, vámolni, aztán hazajön üresen, mert a hazaérkező majd elhozza az árut? „optimális” A távolabbi váltópontokon meg telepített rakodó sofőr kéne és egy gép. És ha nincs visszafelé fuvar?

Csodabogár 2022.06.13. 17:06:33

@nyuszigonosz: Mikor ül a parlamentben, koronával a fején, akkor csak felolvassa azt a beszédet, amit a kormány a kezébe ad. Nem tudom ebben mi a pláne, de ezt már többször hangsúlyozták, hogy így van. Az idén egyébként a trónörökös olvasta fel.
Nem hallgatom a beszédeit, tőlem akár maga is írhatja.

fhdgy 2022.06.13. 17:11:18

@élhetetlen: Az most is létezik, hogy egyik irányba üresen megy a szerelvény.

Én tulajdonképpen nem csinálnék mást, mint a közút és vasút hibridje. A vasút esetében sem egy mozdony egy masinisztával viszi végig az árút.

Egyébként, ha jó lenne a vasút, értsd kiváló, akkor mondjuk Hamburg mellől gyorsabban el lehetne hozni a konténert, mondjuk Szeged mellé, mint közúton. Kell egy kamion, ami pár tíz km.-re a telephelyről elviszi a legközelebbi vasúti rakodóig, ill. majd a cél állomás után a telephelyre.

Kettő plusz rakodás, az igaz. De mondjuk Hamburgtól Szegedig 250 km/óra.

Ha a vasút olyan vacak mint pl. nálunk, akkor gyűjtőhelyek és köztük is kamion, még átrakódni sem kell, csak a pótot átakasztani.

A kamionok hiába mehetnek 90 km/óra sebességgel, ha vannak kötelező pihenő idők. Ha a kettő heti összesített vezetési idő elfogy, akkor bizony 45 óra helybenjárás!

fhdgy 2022.06.13. 17:20:10

@élhetetlen: Még annyit: Most, ha hoz valaki árut pl. Zürich mellől Szombathelyre, akkor a pótra felpakolják az árút és a traktor végighúzza Szombathelyig.

Az én variációmban valaki felrakja az árut Zürich mellett, elhúzza mondjuk Linzig. Ott leteszi a pótot, felvesz egy másikat és visszamegy Zürichbe. A Linzben lerakott pótot valaki felakassza és elhozza Szombathelyre.

Aztán kezdődik elölről.

Annak idején, amikor tanultuk lineáris programozást, annak egy komoly része a szállítási problémák optimalizálása.

A prof azt mondta, hogy a vasút a sokéves tapasztalataival egész jól szervezi a fuvarokat. A TEFU, Hungarocamion, stb. viszont pocsékul.

Ez kb. 1975-76-ban volt.

Hogy azóta mi változott, nem tudom, de szerintem még mindig lenne mit optimalizálni.

nyuszigonosz 2022.06.13. 17:26:06

@Csodabogár:
Persze, ez így van, viszont az is igaz, hogy amikor a néphez szól ( szólt, ezeddig) azokat a beszédeit ö saját maga állította össze. Pl, karácsonyi beszédeit 1957 óta, amelyek aztán akkor még inkább a rádióban voltak késöbb gondolom rádió és TV.
Sok beszédét tényleg saját maga írta.

Amúgy nekem elsösorban az nem tetszett, ahogy és amit: olyan nagyon lenézöen, lekicsinylöen írta az a kommentelö, akinek válaszoltam.

Ezt, amit már fentebb is írtam nem én találtam ki, hanem a 70. trónjubileum kapcsán nagyon sok ilyen és hasonló dolog elhangzott itt is a rádióban/ tv-ben. Mint érdekesség. Meg ha az ember utánanéz, sok minden a neten is megtalálható.
Én tényleg azt hittem ö az elsö aki 70 évig királynö, gondoltam ilyen hosszan még senki, de tévedés részemröl, a hétvégén hallottam a rádióban, volt egy ilyen hosszú királyság mégpedig Thaiföldön, az a király 70 évig és most nem tudom 100 + valamennyi napig volt a trónon. Ez a Bhumibol volt, az, akinek a fia valahol a Starnbergi tónál él/ élt és nem volt nagy kedve átvenni a koronát és visszamenni Thaiföldre, de azthiszem visszament úgy részben.

Nem néztem az ünnepségsorozatot a Windsorokét, nem szoktam ilyen király dolgokat nézni, csak a fö hírekben most ha volt pár perc erröl is, esetleg azt.

Nekem ha itthon vagyok a háttérnben a rádió szól, autót vezetek - rádió szól... szóval egy rakat információt hallok nap mint nap, nem mind fontos vagy érdekes, néha igen.

Ja még valami, ami nekem érdekes. :-) És ezt nem mostantól tudom, hanem évek óta.

A Windsorok: 1917-töl ez nevük, mivel, dúlt az elsö világháború, és hát ök német származékok. :-)
Eredeti név: Sachsen - Coburg und Gotha ( Saxe - Coburg and Gotha) hát az akkor nagyon nem hangzott jól, ezért a változtatás.

SzZoole 2022.06.13. 17:48:52

@nyuszigonosz: én is hasonlóan hozzád a rádióból tájékozódom, mivel munkám nagy részét az autóban töltöm.

Azt pl. tudtad, hogy II Erzsébet ükanyja magyar származású volt, Rhédey Klaudia néven?

nyuszigonosz 2022.06.13. 18:06:08

@SzZoole:
Ezt nem tudtam. Kösz az infót.

SzZoole 2022.06.13. 18:14:03

@nyuszigonosz: valóban nem ő az első az uralkodási időt illetően, Erzsébet királynő, aki immár több mint 70 éve ül a trónon, a világtörténelem harmadik leghosszabb ideig hatalmon lévő uralkodója.

Vagy azt tudtad, hogy II. Erzsébet és néhai férje, Fülöp herceg rokonságban álltak, harmad-unokatestvérek voltak.

Van egy jópár dolog amit sokan nem is gondolnának róla.

nyuszigonosz 2022.06.13. 18:39:39

@SzZoole:

Igen, azt tudtam, hogy a néhai férjével úgy anyai mint apai ágon harmadik unokatestvérek voltak. Fülöp herceg uganúgy a brit trón öröklési sorában volt, mint Erzsébet, ( csak hátrább) mivel mindkettejük ükanyja Viktória királynö volt.

De ki a harmadik, aki ilyen sokáig volt trónon?

SzZoole 2022.06.13. 18:59:52

@nyuszigonosz: 14. Lajos. 1643 május 14-től 1714 szeptember 1-ig. 72 év és 110 nap.

Erzsébet a második 1952 február 6-tól napjainkig. 70 év és 128 nap a mai napig.

A harmadik Thaiföld királya, 1946 június 9-től 2016 október 13-ig. 70 év 126 nap.

nyuszigonosz 2022.06.13. 19:12:58

@SzZoole: Na, akkor pont két napja kielözte a Bhumibolt. :-) Én a Bhumibolt valamikor szombaton hallottam a rádióban.

Na igen, 14. Lajos - mivel már nem a középkor, nem tudtam most. Na de a különbség is jó nagy, mivel ö már 4 éves korától volt lényegében vagy papíron :-) király, de még jó sokáig az anyja volt a regens, aki Mazarinnal együtt intézte az ország dolgait, majd Mazarin egyedül intézkedett és ö ténylegesen Mazarin halála után 1961-ben vette át az ország kormányzását.
A Napkirály.
Ezért ténylegesen kevesebb mint 70 évig volt a trónon.

taga20 2022.06.13. 19:39:12

@SzZoole: én úgy olvastam, hogy az öreglány már a második.

ja és, még két évet ráhúz, és a napkirályt is lenyomja:))

Golf2 2022.06.13. 21:13:51

Gyertek turisták,402ft az euró,éljen a kurmány!

fhdgy 2022.06.13. 21:21:21

@Golf2: Nem tudom, hogy mit vagy úgy oda!

Lesz az még jobb is. Csak valakinek meg kellene magyarázni a patásnak, hogy nem az a jó, ha egyre nagyobb a szám!

Szegény fonnyadt agyú azt hiszi, hogy a 400-as árfolyamnál sokkal jobb az 500, de hajrá ezer!

Józanítsa ki már valaki!

fhdgy 2022.06.13. 21:23:31

@taga20: Lehet hezitálni!

Mi számít? A megkoronázástól eltelt idő, vagy valami más?

A Nap király helyett sokáig régens uralkodott nem?

fhdgy 2022.06.13. 21:54:30

Én, azért II. Erzsébet helyében nem lennék túl boldog.

Hogy hány foga volt a brit oroszlánnak, amikor Erzsébet trónra lépett, nem tudom. Azt viszont gondolom, hogy azóta többet veszített, mint ami akkor volt. Magyarul, nem nulla foga van, hanem negatív!

Ezért nem gondolom, hogy ő a hibás, csak olyan országot kapott, ami nem képes szembenézni a valósággal, és még mindig abban a kajla hitben élnek, hogy brit birodalom.

Régi dicsőségünk, hol késel az éji homályban?

Ismerős ugye?

Ébresztő ott is, és itt is!!!

élhetetlen 2022.06.14. 21:24:23

@fhdgy: Nem értjük egymást. „Az most is létezik, hogy egyik irányba üresen megy a szerelvény.”. igen, de nem üzemszerűen, míg amit te írsz, hogy az új sofőr tovább megy az áruval, aki meg jön hazafelé, az elhozza az ott váró árut, ahhoz kell aki megrakja a rakteret, a pótot. Ezt elegánsan átléped a múltkor is, most is. Nincsenek rakodó és vámoltató manók, kekk egy fej, és egy sofőr.
„A vasút esetében sem egy mozdony egy masinisztával viszi végig az árút.”. De. Miért cserélnének mozdonyt és vonatot, ha nem kell. Záhonynál kell, mert változik a nyomtáv. A mozdonyvezetőket természetesen váltják.
„a közút és vasút hibridje”. Ezt már feltalálták. Németországban a sofőr kiviszi a kamiont a vasúthoz, kap egy hálókocsi jegyet, és Görögországban elvisi a kamiont a kikötőbe. Ezt több kamionnal is lehet. Akkor szokták, ha direkt összeköttetés van az indulás és a cél között.
„Ha a kettő heti összesített vezetési idő elfogy,”, Nem fogy el. Szabályozás és digitális tachográf.

fhdgy 2022.06.14. 22:29:03

@élhetetlen: A pótkocsiba valaki, valahol már berakta az árut. Most már csak húzzuk. Hogy melyek traktor, melyik sorőr, részlet kérdés. Nem az árut csereberélgetjük a pótkocsiban, hanem magát a pótkocsit. A traktor és a sofőrje fix, azt nem csereberéljük.

Vámoltató manók az EU-ban nem kellenek! Az EU egyben vámunió is.

A vasútnál egy tehervagont ráraknak egy szerelvényre, azzal megy valameddig, aztán rendező-pályaudvar ( németül Rangierbahnhof ), aztán másik szerelvény, vagyis másik mozdony, másik masiniszta, másik vonatvezető.

Azért cserélnek mozdonyt, meg vonatot, meg mozdony-, meg vonat vezetőt, mert a rendező-pályaudvaron a beérkező szerelvények vagonjaiból szerelvényeket állítanak újra össze. Volt szerencsém látni München mellett a ( talán ) Leuchtengerg rendező-pályaudvart ( azt hiszem, hogy Németország legnagyobb rendező-pályaudvara ).

A kettő heti összesített vezető idő elfogy! Ezen ne vitatkozzunk.

Megvan a keret, hogy egy kamionsofőr kettő hét alatt összesen hány órát vezethet. Ha elérte a limitet, akkor 45 óra várakozás, mire újra indulhat, akárhol is van.

élhetetlen 2022.06.15. 19:47:52

@fhdgy: „valaki, valahol már berakta az árut”. Általában a sofőr van ott a vámolásnál, és ő megy a vámudvarra. Mehet helyette más is, de akkor az vámolás után adja át a szerelvényt.
„Nem az árut csereberélgetjük a pótkocsiban”. Hagyd már ezt a pótkocsit. Az vagy van a szerelvényben, vagy nincs. Most képzeld el, vesz valaki több tíz milláért egy kamiont, és félnapos út után leakasztja a rakteret, amit egy megviseltebb régebbi fej visz tovább, az új fejet meg hazahozza egy szakadt raktérrel. És, ha egy hosszabb úton „közreműködik” öt sofőr, ki lesz a felelős az áruért?
A vámuniót azt hiszem félreérted. Először, az EU-n kívülről jövő áru vámja ugyanannyi, akármelyik országba érkezik. Másodszor, ha EU tagállamba exportálsz/importálsz, valamelyik országnak vámoltatni kell, és közölni a másik ország hivatalával, csak VÁMOT FIZETNI NEM KELL. Honnét tudnák, hogy mennyi az export/import az országban?
Digitális Tachográf Rendszer (itrack.hu) . A kétheti menetidő nem elfogyott, hanem ledolgozta. A pihenő idő meg pihenő idő, ütemezve, akkor is, ha nem örül neki a sofőr.

fhdgy 2022.06.15. 22:42:36

@élhetetlen: Van egy osztrák, elég nagy kamionos cég, egy kicsit többet tudok róluk.

Teljesen normális náluk, hogy egy, ugyanazon kamionnal hol az egyik, hol a másik sofőr megy. Pl. ha a kamion "rendszeresített" sofőrje szabadságon van, akkor a kamion nem áll, hanem egy beugró sofőr megy vele.

Ennek a cégnek meglehetősen bejáratott útvonalai vannak.

Elég sok traktorjuk van, ha lenne még több pótjuk is, akkor nem kellene attól tartaniuk, hogy rossz, elhasznált traktorok vagy pótok tönkretesznek valamit, hisz mind a sajátjuk.

Csak szervezés kérdése, hogy működhet-e a dolog vagy sem.

Egyre több a panasz, hogy nincs elég kamionos ( persze más se ).

Jó a kamionos pénz, de nem vonzó, hogy valaki két-három hetente tud egy vagy két éjszakát aludni a saját ágyikójában.

Ha megfelelően lenne szakaszolva az egy szállítási ütem, akkor az én elgondolásom erre is megoldás lenne.

fhdgy 2022.06.15. 22:46:09

@élhetetlen: Vámolás: Unokatesóm férje kamionos. Legkevesebbet Mo.-on közlekedik. Nem tudok róla, hogy pl. az osztrák-olasz határon meg kellene állni, bemenni a vámhivatalba.

A svájci határon igen!

élhetetlen 2022.06.16. 18:21:20

@fhdgy: „Pl. ha a kamion "rendszeresített" sofőrje szabadságon van, akkor a kamion nem áll, hanem egy beugró sofőr megy vele.”. Így van, de, ha ott van, akkor adott cégnél ő megy a „sajátjával”. a szétszerelésről. Mit gondolsz, ha egy új fej megy egy régi raktérrel, és a régiben valami elromlik, és megsérül valami az új fejben, vagy fordítva, mit fizet a biztosító? A pl. öt egymást váltó sofőr felelősség megosztásáról sem írtál. attól függetlenül, hogy mind az övék, nagyobb eséllyel romlik el egy 5-7 éve használt valami, mint egy új. Erről szól az értékleírás is.
„Ha megfelelően lenne szakaszolva az egy szállítási ütem”. Valószínű, hogy megfelelő, nem találtak ki jobbat. Lehet, hogy a 45 óra sok, lehet, hogy nem. 2 óra míg rendbe szedi magát, 8 óra alvás, 14 óra társasági élet, 8 óra alvás, bevásárlás, csomagolás, esetleg még egy kis szunya, indulás. A te megoldásod, ha jól értem, az lenne, hogy a második sofőr,vagy az, aki „felrakja az árut Zürich mellett, elhúzza mondjuk Linzig”, aztán visszamegy,de mivel ez egynapos út, csak 15 perc pihenője van, másnap ugyanez, megoldottad.
„Nem tudok róla, hogy pl. az osztrák-olasz határon meg kellene állni, bemenni a vámhivatalba.”. Nem is kell. Már írtam, rakodik, aztán egy vámudvarban vámoltat. Ezek zömmel nem a határon vannak. a határon csak átmegy a kocsi, mert a vámadatok már ott vannak elektronikus formában, sőt, a fogadó ország beléptetési pontján is.

nyuszigonosz 2022.06.16. 19:10:44

@élhetetlen:
Nemcsak neked, mivel te a nagyrészét szintén így írod.

A vám a teherforgalomban: elvámolni azt az árut kell, amelyik az EU-ba máshonnan jön. EU-n kívüli országból. Végül ott, ahol az áru cél állomása van. ( pl. Hollandiában, Rotterdamban felrakott áru, amelyik oda hajóval jött Costa Ricából és Bulgáriába megy, az ott lesz vámköteles) Viszont a teherpapíroknak az egész úton rendben kell lenniük. Bármelyik közbeeseö országban ellenörizhetik.
De ha az áru fele van a vám unióból egy része meg nem, akkor persze szintén az az egy része vámköteles a másik részét regisztrálni kell, mert:
az EU-n belüli áruszállítás: nem vámköteles ugyan , de elektronikus regisztráció szükséges minden EU-belül mozgó árura.

Soförök váltakozása ugyanazon a vontatón: jó pár éve van a vezetöi licenc , olyan csekkártya kinézetü valami, ez megy a digitálils tachográfba, és az bárhol kiolvasható: mikor és merre ment a kamion, milyen sebességgel, hol állt meg, mennyi ideig állt, betartotta-e a soför a szüneteket - na minden kiolvasható.

Továbbá minden olyan áruszállítással foglalkozó cégnek, amelyik a saját határain kívülre is szállít árut, szükséges a
közösségi engedély az összes EU/EGT ország közötti, határokon átnyúló kereskedelmi közúti fuvarozásra vonatkoznak. Elfogadja az EU-n kívül lévö Svájc, Lichtenstein, Norvégia és Island.
Amelyik spedíció további országokba is szállít kamionokkal, pl. Israel, Észak Afrika - na ehhez további engedély is kell, mármint ott.

Nem utolsó sorban igen fontos az is, hogy vannak olyan cégek, és mind több, amelyek a spedíciónak/szállítónak elöírják, szerzödésbe kötik, hol állhat meg út közben a soför az áruval, amelyik hozzájuk vagy tölük megy. Álltalában zárt, biztonsági rendszerrel ellátott teherparkolók aztán ezek.

A "darab" utakra szétszaggatott szállítás nem fizetödik ki. Europán belül egyáltalán nem. Mármint: 1. soför viszi az árut A helyre onnan 2. viszi tovább B helyre és 1. visszamegy.... ez így nem kifizetödö, a spedíciók nem szeretnek üres kamionokat az utakon, üresen csak pénzbe kerül egy út, így persze normális esetekben természetes, hogy ahová, amerre megy a kamion, arrafelé lesz további szállítás is visszaútra.

fhdgy 2022.06.16. 22:03:10

@nyuszigonosz: Ha jól lenne szervezve a dolog, akkor nem lenne több üresjárat.

Pl. az az osztrák cég, amiről valamennyi infóval rendelkezem, Ausztria, Olaszország, Svájc, Németország, Csehország, Magyarország köröket fut, az óramutató járásával egy irányba és fordítva is, de néha sugárirányba is.

A kollégák többször egy parkolóban találkoznak, töltik a hétvégeket, de az egyik egyik irányba, a másik a másikba megy egyébként.

Kíváncsi leszek, hogy mikor lesz az EU-ban általánosan kötelező, hogy a kamionsofőrök nem tölthetik a 45-ös pihenőjüket a kamionban, hanem csak normál szálláshelyen. Talán Belgiumban már így van, de nem teszem tűzbe a kezem.

Ez is költség növelő lesz, valamit ki kell találni a kompenzálására.

Félő, hogy a sofőrök érdekében elgondolt valami pont visszájára sül el.

Ez pl. előfordulhat akkor, ha a cég a sofőrt haza küldi, hogy ne kelljen szállást fizetni. Igen, de ha a sofőr mondjuk három-négy óra autóútra lakik a telephelytől, akkor mennyi is marad neki pihenőnek, mivel a saját autójával való furikázás nem számít bele a vezetési időbe. Pihenő időnek számít! Aha! Jó kis pihenő, pár ezer km.-es kör után pár száz km. levezető kör.

élhetetlen 2022.06.16. 22:50:17

@nyuszigonosz: Unom már ezt a vámolást. „valamelyik országnak vámoltatni kell, és közölni a másik ország hivatalával, csak VÁMOT FIZETNI NEM KELL.”, írtam. „az EU-n belüli áruszállítás: nem vámköteles ugyan , de elektronikus regisztráció szükséges”. És ez a regisztráció hol történik? A sarki kocsmában, vagy egy vámudvarban? És úgy tudom, a rakományt is ellenőrzik, mert az EU-n belül sem szállíthatsz baglyot borsó helyett. Aztán, ha átnézték, és leplombálták, akkortól érvényes, hogy az van a raktérben, mint a papíron.
Tudom mi a vezetői licenc, de ha öt sofőr váltja egymást, és eltűnik valami a raktérből, ez nem fogja megmondani, hogy kinek a pihenőjén történt a baleset.
A darab utakat, a rendező pu-on töltött éjszakát, az ilyen szitukat, hogy az új fejre ráakaszt egy nyolc éves rakteret, aztán az egészet felborítja a szél, akkor mire fizet a biztosító, az új fejre, vagy a nyolc éves raktérre, ezt beszéld meg fhdgy-gyal, mert nekem nem sikerült.

fhdgy 2022.06.16. 23:00:52

@élhetetlen: Nem kell semmit megbeszélni! Most van egy szituáció, holnap lesz egy másik. A világ nem statikus!

Jöhet egy paradigmaváltás, és ami addig hülyeség volt, mostantól jó dolog lesz!

Ma így csináljuk, én meg elmondtam, hogy holnaptól lehet másképp is csinálni.

nyuszigonosz 2022.06.17. 08:49:59

@élhetetlen: Azt hittem érthetöen írtam. :-) Mármint azt, hogy az EU-n belüli áruszállítás ugyan nem vámköteles, de elektronikus regisztráció szükséges. Szóval a vámnál. De nem a vámudvarban.

A sarki kocsma nem tudom hogy juthatott ezzel kapcsolatban az eszedbe :-)

élhetetlen 2022.06.19. 13:45:58

@fhdgy: Igazad van, nem tudjuk mi lesz. Lehet, hogy az, amit mondasz. Adott sofőr Zürich és Linz között megy oda-vissza. Gazdaságos lesz, és nagyon fogja élvezni, mint Michelangelo a székláb faragást.

élhetetlen 2022.06.19. 14:45:48

@nyuszigonosz: Igen, érthetően írtál. De, ha fhdgy-nak a Digitális Tachográf Rendszerről írok, akkor nem kéne megmagyarázni, hogy mi a vezetői licenc. „ nem vámköteles ugyan , de elektronikus regisztráció szükséges”, írtad, én meg azt, „„valamelyik országnak vámoltatni kell, és közölni a másik ország hivatalával, csak VÁMOT FIZETNI NEM KELL.”, ez ugyanaz, ellenőrizni kell a rakományt és ki kell állítani a papírokat, de nevezheted két néven.
„Szóval a vámnál. De nem a vámudvarban.”. Vámudvar | DB Schenker Ilyen az ország belsejében több, mint 30 van, pont azért, hogy ne a határon álljanak kilométeres sorokat a kamionok. Vámudvarban lehet vámoltatni, a sarki kocsmában nem, így jött ide.
Az öcsém kamionos volt, volt 5 éve Németországban, akkor ez még limit volt, hazajött, és 25 éven keresztül pesti telephelye volt. Ilyenkor nálam aludt, volt időnk megbeszélni, hogy hova indul, és mit csinál másnap. Az általános menetrend, hogy egy nap rakodtatott, másnap vámoltatott a főnöke által egyeztetett vámudvaron, harmadnap indult fuvarra. Ha volt egy üres napja rakodás előtt, akkor vámoltathatott a kollégája helyett, ez a cserebere belefért. Ne vedd zokon, hogy nem fogadom el tőled, hogy a vámudvaron nem lehet vámoltatni.

fhdgy 2022.06.19. 15:53:55

@élhetetlen: Nos, a hétvégén itthon volt a kamionos rokonom és beszélgettünk.

Kiderült, hogy nem találtam fel a spanyolviaszt, mert már vannak kamionos cégek, akik szakaszolnak.

Székláb faragás? Nem, nem az, már most rosszabb. Amikor már 100-adszor viszel árút észak Csehországba Svájcból, azonos helyről indulva, azonos helyre érkezve, mindig azonos autópályákon, mindig azonos bundás utakon, akkor mit várnál?

Csak egy dolgot, mit fognak utalni a számládra! A kamionozás nem a lássunk világot dologról szól. Látod az elsuhanó világot, de a világból nem látsz semmit.

Ha egy kamionsorőrnek megadatik, hogy lát is világot, hát nagyon szerencsés!

fhdgy 2022.06.19. 15:56:12

@élhetetlen: Nekem csak egy kérdésem lenne: Mikor, hányban volt, hogy az öcséd vámoltatott?

élhetetlen 2022.06.19. 19:33:21

@fhdgy: „mert már vannak kamionos cégek, akik szakaszolnak.”.Ettől még nem tartom jónak a szakaszolást. Hosszú utaknál hosszú pihenőnél mindig összefut pár ismerős, jól érzik magukat. Görög útra vitte már a feleségét, a fiát, és havert is, engem csak azért nem, mert nem tudok felmászni a kamionra. Hogy mit láthatnak út közben? Egyik angliai fuvarnál mondta, hogy Canterburynél lesz pihenője. Mondtam, kapcsold le a rakteret, a fejjel menj olyan közel a belvároshoz, amilyen közel tudsz, nézd meg a katedrálist, a temetőt, és a szűk belvárost. Magától eszébe nem jutott volna. Az öcsém élvezte ezt az életet, a csehektől, (vagy szlovákoktól) hozta a több kiló kolbászt, mint egy turista, bár az oroszoknál fekete kenyeret már nem kapott. .
Sorra hozzák a sofőrök életét könnyebbé tevő rendelkezéseket. A 45 órás pihenőt nem lehet a kamionban tölteni. (persze van hátsó szándék is). Az öcsém hazament csak a fejjel, a felesége meg éjszakás volt. Forgolódott, nem tudott elaludni. Na, ez nem megy, kiment a kamionba a saját ágyikójába, és percek alatt elaludt. Nagyon kényelmes hálórész van kialakítva.
Ugyanez a társas utak sofőrjeire, nem alhatnak a buszban. Mindnek megvolt a szokott alvóhelye, volt aki a hátsó üléseken aludt, de láttam olyat, akinek a busz aljában volt matrac, stb, komplett ágy. Ez előtt kicsapták az utasokat, és fél perc múlva alhattak, most, ha az utasok távoztak, cuccolhatnak fel a saját szobájukba, reggel meg az első utas előtt le. Sokkal pihentebbek lesznek.
Úgy tűnik, nem olvastad amit nyuszinak írtam. egy példa: Vámudvar | DB Schenker Ilyen az ország belsejében több, mint 30 van, MOST.

fhdgy 2022.06.19. 22:05:05

@élhetetlen: Kb. egy éve láttam egy műsort kamionosokról, olaszokról.

Az egyik azt mondta, hogy ő már nem tud ágyon aludni! -:)

Szerintem, maradjunk ennyiben!

A lét meghatározza a tudatot!

nyuszigonosz 2022.06.20. 07:58:47

@élhetetlen:

Na az utolsó mondatom ott tényleg nem jó. :-)

Vámudvar/Vámkapu - Magyarországon ez a neve a vámolási lehetöségeknek, nagy áruszállító/logisztikai cégeknél, helyben.

Vámudvarnak elsö ránézésre a vám épületének udvarát gondoltam - én hibám ott.

élhetetlen 2022.06.20. 22:02:49

@fhdgy: Ezt nem kellett volna. Marx nem egyes emberekről beszélt, hanem társadalmakról. Ha vannak országok, ahol a nők nem tanulhatnak, ott a lét határozza meg a tudatot, mert esélyük sincs. Ha egy országban bárki tanulhat, szabadon dönti el, hogy akar vagy sem, maga válasz, hogy segédmunkás lesz, (nem akart tanulni), vagy targoncás, vagy kamionos, hol van itt a meghatározó lét? Tényleg hagyjuk.

fhdgy 2022.06.20. 23:04:03

@élhetetlen: Azt hiszem, egy kicsit kiforgatod!

Feher Hollo 2022.07.23. 08:38:38

A külföldiában élő magyar értelmesebbje már rájött, hogy nem csak Magyarországra lehet költözni, ha az adott hely nem tetszik.

DieNanny CH 2022.08.21. 15:30:01

@fhdgy:

Viszont akkor a robot bérleti díja elég kell hogy legyen a robot javítására, állapotfenntartásra, plusz a nem dolgozó emberek kifizetésére.
És így, ez szerintem olyan magas lenne, hogy az, aki bérbe veszi a robotot, jobbnak látja, csak az embert munkába állítani, mert így a kiadása leredukálódik csak az ember felé való fizetésbe.
(Persze, az olyan munka, amit ember sehogyan sem tud elvégezni, mert mondjuk nehéz, vagy veszélyes, mert mondjuk ott rossz a levegő, ott tényleg kellenének robotok.)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása