oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2022. április 02. 15:37,  Édes hazám, szerettelek 180 komment

2022. április 02. 15:37 Határátkelő

Édes hazám, szerettelek

Eltelt négy év, vasárnap a magyar választójoggal rendelkezők ismét dönthetnek arról, milyen irányba menjen tovább az ország. Akad, aki már leszavazott levélben, a legtöbben azonban majd csak vasárnap mennek el, ha elmennek. A magunk részéről mindenkit biztatunk a részvételre, arra, hogy éljen a jogával.

budapest_3_kicsi_1.jpg

Ahogyan az már lenni szokott, a választás előtt sokféle felmérés megjelent arról, ki alakíthat kormányt április 3. után. A blog szempontjából talán legérdekesebb kérdést a Republikon tette fel, amikor a pártpreferencia mellett megvizsgálta a határátkeléssel kapcsolatos érzéseket is.

A kutatás március 26.-29. között készült, 800 embert kérdeztek meg telefonon, a felmérés reprezentatív (a minta hibahatára +/-3,5%). A teljes kutatást itt érhetitek el.

A válaszokból kiderül, hogy nagyságrendileg a magyarok negyede (23 százaléka) gondolkodott már el azon, hogy valamilyen okból külföldre költözzön.

Az aktív korúak körében még többen vannak az így gondolkodók, abban a csoportban már minden harmadik munkavállaló (ez ugye 33 százalék) fejében megfordult már valamikor a határátkelés gondolata.

1_292.jpg

A Republikon megkérdezte azt is, melyek az esetleges kivándorlás legfontosabb okai. Nos, mint kiderült, az elsődleges ok anyagi: tízből négy megkérdezett (39 százalék) mondta az, hogy az alacsony fizetések miatt költözne külföldre.

Érdekes, hogy a válaszadók közel egyharmada (32 százalék) az anyagiak helyett a demokrácia elmúlt 12 évben végbement leépítése miatt érzi úgy, szívesebben élne külföldön.

2_247.jpg

A gyorselemzésben szerepel az is: a választók valamivel több, mint egynegyede (27 százaléka) úgy gondolja, hogy ha ismét a jelenlegi, Orbán Viktor vezette kormány nyer, nem érdemes Magyarországon maradni.

Az persze az elmúlt években már sokszor kiderült, hogy igen komoly különbség van az ilyen kérdésekre adott válaszok és a tényleges tettek között.

"Gonosz lettél, vak és régi"

Teljesen véletlenül került elénk a napokban Kemény István 2011-es verse. A fentiek alapján sajnos aligha veszített aktualitásából.

Búcsúlevél

Édes hazám, szerettelek,
úgy tettél te is, mint aki szeret:
a tankönyveid és a költőid is
azt mondták, hű fiad legyek.

Hű is voltam, fel is nőttem,
cinikus ember se lett belőlem,
csak depressziós, nehéz és elárult,
bezárt cukorgyár a ködben.

Őzek fáznak a szántáson
vagy egy kisváros, alig látom.
Ígértél nekem egy titkot, hazám, hogy
mi a fontos a világon.

Hogyha néha belekezdtél,
az se volt baj, hogy nem szerettél,
majd szeretsz mást vagy magadat,
nem baj, de egyszer csak öreg lettél.

Gonosz lettél, vak és régi,
egy elbutult idegen néni,
aki gyűlöletbe burkolózva még
ezer évig akar élni.

Nem kértél, hogy mosdassalak,
annyit se morogtál, hogy hagyjalak,
mint egy szőnyeg, feküdtél a semmin,
elárulni se hagytad magad.

Az én teám közben elforr,
nem vagyok az már, ki voltam egykor,
az életem nagy happy end nélkül is
véget érhet, mint egy verssor.

Azt játszod, hogy nem is hallasz,
túl nagy énfölöttem a hatalmad.
Hozzád öregszem és belehalok, ha
most téged el nem hagylak.

Amíg élek, úton leszek:
használni akarom a szívemet.
A fejemben szólal majd meg, ha csengetsz,
édes hazám, szerettelek.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr6217795929

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fhdgy 2022.04.02. 17:35:56

"a választók valamivel több, mint egynegyede (27 százaléka) úgy gondolja, hogy ha ismét a jelenlegi, Orbán Viktor vezette kormány nyer..."

Szépen hangzik, de nem hiszem. Azt sem hiszem, hogy a felmérők ferdítettek volna.

Csak annyit hiszek, hogy könnyű valamit mondani, de betartani már nehezebb.

Ennek ellenére van egy fiatal barátom, akit február végén kérdeztem, hogy mi van a németországi munkavállalási projektjével.

A válasz az volt, hogy április 3.-án eldől. Elsőre nem értettem, hogy honnét tudja, hogy pontosan akkor fog eldőlni. Akkor mondta, hogy akkor lesznek a választások. Aha, mondtam és leesett a tantusz.

Őt elég jól ismerem, de kíváncsi leszek!

Csodabogár 2022.04.02. 17:39:28

A magam részéről, mindig mindenkit biztattam, hogy menjen szavazni. Ez az egyetlen mód, hogy kifejezhessük az akaratunkat. Aztán ha kiderül, hogy sokan mások, a többség mást akar, akkor tudomásul kell venni, ez a demokrácia.

Golf2 2022.04.02. 17:42:30

Rabok legyünk vagy szabadok...Holnap kiderül.

shak shak 2022.04.02. 18:43:44

47-47 a jelenlegi állás - bármi lehet..

shak shak 2022.04.02. 18:49:34

@Golf2: hatalmas córesz lesz, ha rabok ha szabadok lesztek.

P.Elliot 2022.04.02. 22:24:06

@fhdgy: Nem tudom miert erzem hogy marad aki most van. Nem mintha a tobbseg akarna de maradni fog.

Na majd meglatjuk!

dikusz. 2022.04.02. 22:35:39

@P.Elliot: Marad, aki most van, nem mintha ez jó lenne.

Ha az ellenzék nyerné a választást, nem tudná helyrehozni egy hét alatt azt, amit ezek 12 éven keresztül szétbarmoltak.
A legjobb az, amit várhatunk, hogy ne legyen kétharmad.

Csodabogár 2022.04.02. 23:09:26

@dikusz.: Én is ebben reménykedem.

fhdgy 2022.04.02. 23:15:07

@P.Elliot: @dikusz.: Valahogy így!

Múltkor írtam, hogy befogom a pofám, nem mondok semmit.

Holnap este 19:00 után szabad lesz a pálya, majd elmondom, hogy mit gondoltam. Ígérem, hogy utólag nem korrigálom és nem utólag igyekszem okoskodni.

Arthamyr 2022.04.03. 07:57:29

@fhdgy: "Csak annyit hiszek, hogy könnyű valamit mondani, de betartani már nehezebb." - Így van (ahogy a poszt is írta), az nem életszerű, hogy a szavazók 27%-a lelép az általuk nem kívánt eredmény esetén. A maradás is egy lesz a sok dolog közül, amit nem érdemes csinálni, de a többségük mégis csinálni fog. :)

@dikusz.: Miért kellene helyrehoznia, főleg egy hét alatt? A Fidesz plakátról: "előre menjünk, ne hátra". Belegondolva, hogy merre van az előre, az igazság az, hogy pont nem kéne arra tovább menni, sőt, már nagyon régóta nem kellene. Erre jó lehetne az ellenzéki győzelem. Ha nincs kétharmad, de a Fidesz nyer, az csak arra lesz elég, hogy lassabban menjünk előre (rossz felé).

dikusz. 2022.04.03. 08:10:47

@Arthamyr: Az "egy hét alatt helyrehozni"-t direkt írtam. 2019-ben az önkormányzati választásoknál, amikor a jelenlegi főpolgármestert megválasztották, a kerületi fideszes szavazók már egy hét után számonkérték tőle azt, amit az elődje 9 év alatt nem csinált meg.
Ugyanez lenne a mostani választásoknál is.
Nagyon meglepődnék, ha az ellenzék nyerne. Ha pedig a fidesz újra kétharmados többséget szerezne, akkor megérdemeljük őket, arra már nem tudok mit mondani...

Arthamyr 2022.04.03. 08:20:10

@dikusz.: "amikor a jelenlegi főpolgármestert megválasztották, a kerületi fideszes szavazók már egy hét után számonkérték tőle azt, amit az elődje 9 év alatt nem csinált meg" - És kit érdekel, hogy mit csinálnak a szavazók? :) A szavazók nem kérhetnek számon semmit (leszámítva azt, hogy adandó alkalommal nem rá szavaznak).

shak shak 2022.04.03. 08:47:37

A kint dolgozók közül, majd félmillió a számuk, 70 ezren szavaztak.

Mikkamak 2022.04.03. 15:37:31

Egy részük hazajött család látogatni és szavazni. Egy csomó meg nem tud annyit utazni.

Mi ketten a gyerekkel mentünk meg tegnap. Ő oda is és vissza is kb. 130 mérföldet jött, csak hozzánk, aztán együtt további 60 mérföld oda és 60 vissza. Szerencsére reggel elintéztük, mert utána csúnya trópusi zivatarok voltak, meg a repülők is 6-7 órákat késtek.

P.Elliot 2022.04.03. 19:08:34

Van mar valami hir arrol hogy hogy all a szavazas?

SzZoole 2022.04.03. 19:27:28

@P.Elliot: van, este 7 órakor lezárták.
Két dolog lehetséges, vagy az ellenzék dala fog zúzni holnap ami;

youtu.be/sNWUNPg6tzY

Vagy újra ez a dal fog zengeni és újra lesz április 4 ünnepe ;

youtu.be/zofm1CphYeE

P.Elliot 2022.04.03. 20:16:15

@SzZoole: Mit saccolsz melyiket fogjak enekelni?

P.Elliot 2022.04.03. 20:27:22

@dikusz.: En is szentul meg vagyok rola gyozodve!
Mikor mondjak meg hivatalosan?

dikusz. 2022.04.03. 21:32:08

@P.Elliot: Attól függ, hogy halad a szavazatok feldolgozása. Éjfél körül biztosan lehet már tudni, hogy mi várható. Nem szoktam percről-percre követni, holnap majd elolvasom a szalagcímeket.

Az ellenzéknek nem volt esélye. És még az sem lehetetlen, hogy újra meglesz a 2/3. Erre viszont már nem lehet mit mondani...

P.Elliot 2022.04.03. 21:39:19

@dikusz.: Pont most kaptam egy uzenetet rendkivul "kulturalt" hangnemben ami mondjuk nem is csoda hiszen Quercus vagy mi az ezredik neve ennek a hulyenek nem tud mast!

Marmint a valasztasrol.....
Tudtam hogy hulye de azt nem hogy ennyire primitiv!

Hat most ezt is tudom, mindenesetre megnevettetett....

SzZoole 2022.04.03. 21:41:14

@P.Elliot: nem vagyok jós, de szerintem az utóbbinak van nagyobb esélye, szerintem.

Csodabogár 2022.04.03. 23:35:16

@dikusz.: A baj az, hogy "a nép" ezt akarja, aki meg nem az vegye tudomásul, mert ez a demokrácia.
Nem hittem egy percig sem, hogy az ellenzék nyer, de ennyire csúfos eredményre nem számítottam.:-(

B u b u l e 2022.04.04. 00:34:05

Okosok szerint oda a kétharmad :)))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.04.04. 02:15:10

@Csodabogár: en is meglepodtem volna, ha maskepp alakul a valasztas, de en is arra gondoltam -tobbekhez hasonloan - hogy szorosabb lesz. Bar alig kovettem az esemenyeket, annyit hallottam (otthoniakkal beszelgetve), hogy az ellenzek jeloltje nem volt nagyon eros...raadasul - magyar atok - soha nem tud az ellenzek osszefogni (vagy ez mashol is igy van?)
CNN a szokasos formaban: www.cnn.com/2022/04/03/europe/hungary-election-results-viktor-orban-intl/index.html

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.04.04. 02:26:53

Azert ez eleg ciki....:) meg a sajat korzeteben sem tudott gyozni? Milyen szerencsetlen jeloltet allitott az ellenzek? :)

"But despite opinion polls forecasting a tighter race, Orban's Fidesz party won comfortably across much of the country. Opposition leader Peter Marki-Zay even failed to win in his own district, where he had served as mayor."
www.cnn.com/2022/04/03/europe/hungary-election-results-viktor-orban-intl/index.html

www.newsmax.com/world/globaltalk/hungary-organ-putin/2022/04/03/id/1064114/

Latcho Rom 2022.04.04. 03:11:02

@P.Elliot: Hehe, szeret írogatni vadidegeneknek :)

Hát igen..meglepően kevés ellenzéki szék lett, de ez van.

Legyen az a vigasz hogy az Eus pénzek, a Putyini keleti nyitás, a V4 nélkül talán másfél évig megy majd a NER bicaj, s akkor az istenadta nép, épp a kuerkusz félék úgy elhajtják őket mint a magzatot.

Karma :)

SLAVA UKRAINI

dikusz. 2022.04.04. 06:28:28

@Csodabogár: Ez van, el kell fogadni...

SzZoole 2022.04.04. 06:55:31

Na ez a hal is meghalt……

Arthamyr 2022.04.04. 07:03:41

@Csodabogár: Ezért rossz a demokrácia. Az akkor működhet, ha az emberek magasan képzettek, tájékozottak, magas az átlagos erkölcsi nívó és jóletben élnek. Nem ezt az örökséget hoztuk át a 20. századból. Itt nem a kormányt, hanem a népet kellene először lecserélni, főleg vidéken. Mondjuk a kormány dolgozik ezen is, kár, hogy ők nem a megfelelőre cserélik le. Vagyis igen, a számukra megfelelőre. :)
Viszont Magyarország (és a világ más részei is) nem most kezdett el rohadni, azért az irány senkit sem kellett, hogy meglepetésként érjen, és már rég felkészülhetett erre is, aki akart. Nézd a jó oldalát: téged azért annyira nem érint a dolog, úgysem olvasol/nézel magyar híreket és foglalkozol a magyar közélettel, a bevételed és az operát (főleg külföldön) sem érinti. :)

@Zsuzsi65: Sajnos teljesen mindegy, milyen jelöltet állított volna.

Latcho Rom 2022.04.04. 08:00:01

@Zsuzsi65: Gratulált már Orbánnak a Putin és a Donald?

Golf2 2022.04.04. 08:17:39

@SzZoole: Jól tettétek hohy kimentetek.A bátrabbak már csomagolnak...

Golf2 2022.04.04. 08:27:15

@Golf2: Anglia bezárt,a helyzet mindenhol rosszabb mint 10 éve:(

mojoking77 2022.04.04. 09:36:56

Ez van. Lehet magyarázkodni, bűnbakokat keresni, mutatni, hogy Budapesten mekkora elpicsázást kapott a Fidesz, semmit nem ad hozzá. Márki-Zay-nak egyedül kellett megpróbálnia, hisz erre húzta fel a kampányát, senki nem segített neki, legkevésbé a DK, egyedül ennyit bírt. Meg lehet nézni hányan álltak mellette a "társak" közül tegnap. Reggel meg már mentek a nyilatkozatok a sok kis senkiházitól, hogy mit rontott el szerencsétlen. Szomorú látni, de élni kell tovább. Sajnos kiderült ismét, hogy aki tehetséges, és karriert is akar csinálni az életében, azt már rég magába vonzotta a Fidesz. A kampányuk előre úgy volt kiszámítva, hogy belefér Budapest / Szeged /Pécs elvesztése, sokkal többet nyernek a "nép"-pel, akik vagy elhiszik a lózungot amit a nyakukba öntenek (az emberek nagyja felesleges fáradtságnak tartja a gondolkodást), vagy úgy van vele, hogy "egy Isten, egy csapat, egy Párt, egy VEZÉR" és soha semmilyen körülmények közt nem szavaz másra, mert azt árulásnak érezné. Még a pedagógusok se, mert majd biztos most már jobb lesz. Na, kiirtam magamból az esti sirámaimat, lehet kezdeni dolgozni... :)

tiltsál ki te gyökér 2022.04.04. 13:05:04

Hahaha.
De jó látni a sírásotokat.
Menjen az összes hozzátok hasonló nyomorult, de ne is szövegeljetek vissza.

Azokkal mi van egyébként, akik akkor mentek volna a francba, ha ez a félkegyelmű majom nyer?

midnight coder 2022.04.04. 13:05:14

@Zsuzsi65: Eleve hülyeség volt ez az összefogdosósdi. A Jobbikot megalakulása óta kente fekáliával az MSZP/SZDSZ illetve a magát abból kirágó DK. Kb. az volt az identitásuk alapja, hogy ha nem mi vagyunk hatalmon, akkor jönnek a nácik. Tényleg komolyan gondolták, hogy ezek után a tagság boldogan átszavaz, csak mert a pártvezetõk együtt szeretnének tocsikolni a húsosfazék mellett?

midnight coder 2022.04.04. 13:05:21

@Golf2: És még sokkal rosszabb lesz. A következõ 4 év nagy szívás lesz itt is, de nyugat-európában is. És míg idehaza a nép hozzá van szokva a szíváshoz, ott az elmúlt évtizedek nem arról szóltak.

Mérnork 2022.04.04. 13:05:37

Annyira szép, hogy az összes "demokrata" rögtön lecserélné a népet, ha azok másra mernek savazni, mint akire szerintük helyes...

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2022.04.04. 13:06:06

Töprengett az emberfia,
Egyszem voksát kire tegye?
Egyik oldalt a maffia
És a korrupt szeméthegye.

Másik oldal fekete ló,
Meg is csörrent föntről sanda
Hangon fővezéri teló,
S közcsövön dőlt propaganda.

Be is dől a nép, a birka,
S megvett X-szel zárja hetét.
Így borult miránk a cirka
Két harmados újabb setét...

2022.04.04. 13:06:23

@SzZoole:
Vallja a Mandineren Kacsoh Dániel főszerkesztő-helyettes, aki szerint szinte a teljes ellenzéki holdudvar asszisztált Márki-Zay Péter sületlenségeihez. Szerinte lesz majd balos magyarázkodás is, de alighanem minden szóért kár lesz; ez a projekt becsődölt, a „csodafegyver” visszafelé sült el. Hozzáteszi, hamarosan megindul a bűnbakkeresés, erre pedig „a szerencsétlen MZP lesz a legalkalmasabb”. Végezetül hozzáteszi: az ellenzéki tábort a végletekig felhergelték, pedig a jelenlegi helyzetben még az Orbán Viktorral elégedetleneknek is elemi érdekük, hogy ne MZP legyen Magyarország vezetője.

birkamenet 2022.04.04. 13:06:36

Minden értelmesebb fiatalnak tegnap veget ért a magyar tortenete, nem varjak be a putyinizálódott ország utolsó fázisát. Maradjon meg ez az öröm a fideszesek gyerekeinek.

sírjatok 2022.04.04. 13:06:50

@Arthamyr: "Ezért rossz a demokrácia"

Mondd ki, egy jó kis diktatúra kéne ide, amit úgy kéne felépíteni, ahogy jónak gondolod :)

Gyerekek, egy hete még az volt a szlogen hogy "a hatalom a néépéééé", most már mégsem jó az? :)

Kivlov 2022.04.04. 13:06:55

Muhahaha.
Ha a vörösök nyertek volna, még többen lépnének. F*sz se akar 40%-os szja-t megint.

sírjatok 2022.04.04. 13:07:06

@mojoking77: "az emberek nagyja felesleges fáradtságnak tartja a gondolkodást"

igen igen, ez mindig olyan jó taktika, lehülyézni aki mást gondol. Majd azért amikor a gyásznak a dühfázisán túl vagytok, gondolkozzatok már el, hogy a folyamatos vidékizés, prolizás, trágyával etetett gombázás, lenézés, óbánkecizés nem lehetséges-e, hogy ellentétes hatást szül az érintettekben, és mégsem azt eredményezi, hogy visítva rohannak leszavazni az aktuális ellenzéki megváltóra.

De mondjuk nekem így is jó persze :)

Killary Fucking Clingon 2022.04.04. 13:07:15

MENJETEK :)
Mind menjetek!!!!
Ma!!!!

Zulu4321 2022.04.04. 13:07:21

@mojoking77: "Meg lehet nézni hányan álltak mellette a "társak" közül tegnap. Reggel meg már mentek a nyilatkozatok a sok kis senkiházitól, hogy mit rontott el szerencsétlen."
Ez egyszerre minositi az ellenzeket, meg MZP-t is. Mire kaptak volna bizalmat masoktol vajon ...?

hummel8 2022.04.04. 13:07:31

@dikusz.: Igy van..
az sajnos eldölt hogy Magyarorszag 60+%-a erre a moriczi Rokonok fele vilagra szavaz önkent es dalolva..

mivel a demokracia szabalyai szerint ez mindenkinek szive-joga, es ök ugy szavaztak, ahogy, igy sajnos akinek ez nem tetszik, annak mashol kell keresnie a boldogulasat...
senkinek nincs joga megkerdejelezni ezen emberek dönteset, de nyilvan nem kötelezö velük közösseget vallalni... kb ez ennyire egyszerü...

pkovaks 2022.04.04. 13:07:56

Aki menni akar az menjen es vissza se jöjjön, meg latogatoba se ! Azt hiszik hogy mashol jobb..Igen, többet lehet keresni de van sok mas egyebb problema is ami majd kesöbb fog kiderulni es akkor...vissza a startvonalra ?

a nagy hohohorgász 2022.04.04. 13:08:09

Ti ertelmesek vagytok, hogy van az hogy mégsem akartok gondolkodni????? A nagy reszetek Angliában van, akinek eszébe sem jut visszakereckedni az unioba.... mikor értitek meg hogy a pénz nem minden, ráadásul azt senkinek sem osztják ingyen... minden külföldön dolgozó leirja hogy többet és jobb minőségben dolgozik mint itthon. És miért, mert különben kibasznak titeket.... gyertek haza, dolgozzatok sokat és jól... és higyjetek el meg lesz a gyümölcse. Mutassatok meg hogy külföldön miért jobb, de tettekkel ne szavakkal!!!!

vidéki suzukis 2022.04.04. 13:08:19

Lehet tiplizni.
Azon is csodáxom, hogy MZP tegnap aludni tért. Azt hittem, hogy azonnal indul "Jeszenszky" haverjához harcolni. :-)

Iván Gábor IGe · vilagnezet.blog.hu 2022.04.04. 13:08:25

Több mint két évtizede nem járok semmilyen szavazásra és ez most sem változott, így csalódni sem tudtam. A puha diktatúra meg gyerekkoromban is megszokott dolog volt, most is ki lehet azért bírni.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2022.04.04. 14:06:28

@Iván Gábor IGe:

:-)

Még hajnalban írtam egy posztot, és szerepelsz benne...persze nem konkrétan és névvel, hanem hovatartozás alapján.

zordidok.blog.hu/2022/04/04/veni_vidi_viki

@birkamenet:

Nem vitás, sokan lesznek. Én csak az én falumból tudok hetet. Vagy nyolcat. Az egyik nagyon hezitál (öreg szülők). De még ennél is többen vannak azok, akiknek már minden gyereke és pereputtya rég lelécelt innen, már 2018, a harmadik kétharmad után. Most megteszi az is, aki eddig nem tette meg.

Egyébként meg ez a blogposzt, hű mása a témájában annak, amit konkrétan, mint a Határátkelő blog rendszeres olvasója írtam és éppen az itteni történetek egy része adták hozzá az ihletet. (annak idején is elküldtem nektek, bloggertársak)

Nos, megvalósult, és most kőkeményen még valóságosabb lesz.

zordidok.blog.hu/2021/01/28/beka_a_lassu_tuz_felett

Visceroid 2022.04.04. 14:06:34

"gyertek haza, dolgozzatok sokat és jól... és higyjetek el meg lesz a gyümölcse"

Amit aztán odaadhattok Vityának, LOL!

zord íjász · zordidok.blog.hu 2022.04.04. 14:17:46

@Latcho Rom: Sokat nem. Önmagáért beszél. Ez az ország morális értelemben halott vagy minden tele van orosz ügynökökkel. A legvalószínűbb, hogy mindkettő egyszerre igaz.

mojoking77 2022.04.04. 14:32:25

@sírjatok: Budapest egész biztos a levegőszennyezés miatt tette helyre a "nemzeti jobboldalt", a haldokló nyugattal együtt, ugye?
Olvastad, nézted a kapmányt? Gondolom, különben nem szavaztál volna rájuk. El is hitted azt az eszelős mennyiségű baromságot, amit leöntöttek a torkodon? Vagy nem csak elhitted, de még boldogan nyüszögtél is közben? Na, ezért gondolom, hogy agyatlan a brigád nagyja. Elhitte a népszavazási lózungot, hogy a baloldal bele akarja rángatni Magyarországot a háborúba, hogy az orosz gáz nélkül két hét múlva csődbe megy az ország, hogy a vezéreteket nem túszként tartja minden oroszok Vladimirja. Aki nincs veletek az ellenség, akit meg kell semmisiteni, nem pedig egy másik Magyar, akivel meg lehetne egyezni. EZT tette veletek a Fidesz. De legalább gondolkodni nem kell, azt a vezéreitek megteszik helyettetek.

Latcho Rom 2022.04.04. 15:08:23

Egy évet, max kettőt adok a viklerájnak, se Eus lopható pénzek, se V4, se Putyin. Nem kap európai levegőt Orbán, a keleti szél kifújt.

Ne adjátok fel!

a nagy hohohorgász 2022.04.04. 15:08:29

@Visceroid: figyelj, ez csak téged minősít!!!

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2022.04.04. 15:08:48

@zord íjász:

Tévedsz. Nem lesza@rom, hanem a legfelelősségteljesebb cselekvést tettem. Nem legalizálok a jelenlétemmel és a szavazatommal egy ÁRVERÉST.

Van politikából is egy érdekes diplomám. 1988-1989 ben 1,5 év sorkatonaságnál kaptam politikusi kiképzést. Eleve tartalékos hadnagyként szereltek le... tudod eskü szövege bevonuláskor "elvtárs" ... leszereléskor "bajtárs" ... (Ja a Hadkötelezettséget Ellenzők Ligája Figyelő Bizottságának a tagja vagyok, tehát az önkéntes katonaságot fogadom csak el)

Nzoltan 2022.04.04. 15:09:00

Számomra borítékolható volt a kétharmad. Az ellenzék a politikai analfabéták és a totális idióták halmaza. Ráadásul, a Fidesz narratívájára az a tök hülye ukrán elnök rá is erősített. Komolyan mondom én csalódtam a Fideszben. Ilyen helyzetben hozniuk kellett volna minimum a négyötödöt.

Arthamyr 2022.04.04. 16:14:28

@sírjatok: "egy jó kis diktatúra kéne ide, amit úgy kéne felépíteni, ahogy jónak gondolod" - Ez valóban jobb és főleg igazságosabb lenne a jelenlegi rendszernél, csak nulla a realitása. És ha lenne is, én biztos nem vállalnám a felelősséget az ehhez szükséges áldozatokért, szóval csak akkor épülhetne ilyen, ha valaki más, aki rendelkezik az ehhez szükséges hatalommal, is pont úgy gondolná jónak, ahogy én. :)

"Gyerekek, egy hete még az volt a szlogen hogy "a hatalom a néépéééé", most már mégsem jó az? :) " - Nem tudom, melyik gyerekek szlogenje volt ez, de az biztos, hogy én nem osztottam ezt sosem...

berkenye2 2022.04.04. 16:26:20

@tiltsál ki te gyökér: Ezek zömébe már kint vannak. Inkább azért imádkozz, vissza ne jöjjenek.......

luigisotterogomez 2022.04.04. 16:26:23

@Latcho Rom: na látod ezért nem nyertek soha ,te kis butus:)

luigisotterogomez 2022.04.04. 16:26:26

@Latcho Rom: Ja ja már 12 éve bukik he he he

Nancsibacsi 2022.04.04. 16:26:32

Aki úgy gondolja hogy egy kormányváltás jelentősen befolyásolja az életét az hiába megy ki - ott se fogja semmire se vinni.

Csodabogár 2022.04.04. 16:31:28

@Arthamyr: Ez biztos így van, én is így érzem. De, azért más normális demokrata rendben élő országokban se mindenki egyetemi tanár, tapasztalatom szerint. Aztán mégis megy a dolog valahogy. Ami viszont biztos, hogy ott a közmédia nem a kormány szócsöve egyúttal. Mi már valahol az orosz szinten vagyunk. Ottani köznép ugyanúgy azt ismételgeti, amit a köz tv mond, mint nálunk. Most konkrétan a jelen háborúra gondolok. Putin pont úgy megszüntetett már minden ellenzéki hangot mint Orbán. Az oroszoknál már csak az ügyes fiatalok jutnak hozzá interneten némi normális hírhez, akik jól kiismerik magukat a neten.

Arthamyr 2022.04.04. 16:45:38

@Csodabogár: Nem kell, hogy egyetemi tanár legyen (ami egyébként szintén nem garancia semmire). És azért érdemes körülnézni "normális demokrata rendben élő országokban", bár nem tudom, pontosan mit értettél ez alatt, de elég sok helyen felúszott a szemét manapság. :) Sőt, lehet, hogy régen is, csak akkor még mások voltak az elvárások?
"Normális hírhez" meg nem feltétlenül kell jutni, hanem minden információt a megfelelő szkepticizmussal kell értékelni. Tök mindegy, mit mond az orosz tv, ha valakinek a megtakarításait kukázza egy "különleges katonai művelet" (vagy mi a tökömként szoktak rá hivatkozni), vagy érezhetően kevesebbet ér a bevétele, az azért átlagos képességekkel is belátja, hogy talán mégsem az a legjobb a számára. Az persze egy másik kérdés, hogy olyan sokat nem tehet ellene, legalábbis akkor amikor az esemény bekövetkezik.

@Nancsibacsi: Ez általában így van, de azért vannak kivételek. És a "kimenetel" akár a változás első lépése is lehet, hogy a jövőben ne így gondolja az illető. :)

birkamenet 2022.04.04. 17:32:50

@zord íjász:

Azt irtam vagy egy hónapja, hogy fidesék éjjel- nappal futtatják a lukasenkoi algoritmust, hogy ha pl Budapesten 60%-kal nyer az Antiorbán front, akkor hány %-ra kell a vidéki gyözelmüket kihozni, hogy meglegyen a kétharmaduk. És láss csodát, megcsinàlták!

Mert illiberóék sehol sem adják kétharmad alá!

És persze az embernek meg kell kérdeznie: tényleg az van, Budapesten túl csupa szellemi fogyatékos lakja az országot?

Vagy müködik a lukasenkoi tudomány?

csorsza 2022.04.04. 17:32:57

@Visceroid: Azok a komcsik voltak, nem emlékszel? Hány éves vagy, kisgyerek?

csorsza 2022.04.04. 17:33:04

@Nzoltan: És mégis arról van szó, hogy menekülnének a fiatalok, mert a politikai analfabéták és idióták összefogása nyerte a választást.
Ki érti ezt... Aki ilyen okos, az nem is fog hiányozni innen...

SzZoole 2022.04.04. 18:25:38

Április 4 újra ünnep lett Magyarországon, sok sikert a továbbiakban, de a feketeleves ezután fog jönni, szerintem. Áremelkedés, infláció stb.

gigabursch 2022.04.04. 18:38:30

Szerintem haza se gyertek!

Mert tinektek az sem tiszta, amit Sajó Sándor költött (Magyarnak lenni), sem amit megtanulhattatok volna Remenyiktől, mert ti inkább eriggytetek.

A rinyálást meg hagyjátok, a lőtéri kutya sem kíváncsi rá.

2022.04.04. 18:39:15

@SzZoole:

A feketeleves úgyis jönni fog, gázárak, infláció a vásárlóerő csökkenése, mindegy ki van kormányzati szerepkörben. Én persze örülök hogy nem kell otthon mindent eladnom és ide transzferalnom.

2022.04.04. 18:39:22

@birkamenet:

Igen Budapest lakossága csak magasan képzett, kiemelkedő intellektuális ember lakja. Ok nem olyan földhözragadt redneck népesség

SzZoole 2022.04.04. 18:46:40

@Team Vincent: erre gondoltam én is. Azzal, hogy sapkát húzott az üzemanyag, egyes élemiszerek és a gáz árakra, nem sokáig tartható fent. Más európai országokban 4-6 szoros emelkedést hozott, Magyarországon sem lesz másképpen, szerintem.

svajcineger 2022.04.04. 19:49:32

@SzZoole:
Ne láziccsá Zoltán!
Viktor megvédi a népet.

Arthamyr 2022.04.04. 19:52:14

@SzZoole: Az a baj, hogy fenntarthatják, ameddig csak jónak látják (tehát mondjuk ameddig politikai hasznot lehet belőle húzni), mert egyrészt nem jelentős a költsége, másrészt egyébként is más zsebéből megy, szóval ha jelentős lenne, se volna probléma. :) Sőt, két legyet ütnek egy csapásra: szivatják a mocsok multikat (ha meg valaki esetleg tönkremegy ebben a kicsik közül is, azt esetleg át lehet játszani neres kézbe, harmadik légy...), és a nép védelmezőjének szerepében tündökölhetnek.
És ez önmagában még nem is lenne egy nagyon rossz dolog, ha nem volna mellékhatása, de van. Szombaton elmentem a tescoba, vettem volna pár csirkemellet (is), de nem volt egy sem. Ha lett volna, akkor sem lett volna teljes az öröm, mert korlátozva van, hogy mennyit lehet venni háztartásonként. Szépen ki volt írva, hogy miből mennyit lehet venni (már nem olvastam el, hogy mennyit, mivel úgysem volt egy árva darab sem).
Részemről inkább fizetnék érte annyit, amennyit kell (pl. Írországban 8-16 euro volt egy kg emlékeim szerint, annál csak nem lenne sokkal drágább), de legalább legyen és vehessek annyit, amennyit szeretnék, ha belefér a költségvetésembe. De a Lidl-ben is előfordult már, hogy az a kiszerelés, amit szoktunk venni, nem volt, pedig általában 4-5 fajta is van, akkor csak 1 volt. Azért ez nem volt jellemző a hatósági árazás előtt.
Hallottam hasonló dolgokat a benzinkútról is, igaz azt nem személyesen tapasztaltam.

SzZoole 2022.04.04. 20:00:38

@Arthamyr: miért nem veszel háztól, jó kis tanyasi csirkét, vagy piac, nincs felétek? :-)

Nem tudom meddig fent tartható a sapkát az árakon tartani. Egyszer annak is vége lesz. A végtelenségig nem lehet olcsóbban adni, mint amennyiért veszik, szerintem.

Arthamyr 2022.04.04. 20:14:53

@SzZoole: Pont fenn írtam, hogy miért lehet. Ok, addig lehet, amíg az összes bolt tönkremegy/kivonul, de az nem életszerű. És mint írtam, akár ez is lehet cél, ez errefelé bevált módja a piac átrendezésének.

Azért nem veszek amúgy tanyasit, mert csak olyat ismerek, aki egész csirkét ad, én meg nem akarok a bontásával foglalkozni és nem igazán kell a többi része (ok, néha a vendégeknek nem kellő csirkecombokat megesszük utólag, de pl. a csirkefarháttól az egyik kutyánk is két napig hányt, szóval azt nem tudnánk hasznosítani).

SzZoole 2022.04.04. 20:23:13

@Arthamyr: de az kinek lenne jó, hogy az üzletek/üzemanyagkútak tönkremennek/bezárnak, senkinek, szerintem.

Látod, mi pont fordítva vagyunk vele. Megvesszük a jókis tanyasi csirkét £12-14/darab) a feleségem szét bontja. A far hatból jó kis húsleves lesz, a combokból/szárnyából csirkepaprikás vagy rántott hús, a mellét meg a kutya eszi meg :-)))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.04.04. 20:49:30

En nem valasztasi tema, de aki angolul ert, szerintem erdemes belenezni...hogyan elik az eletuket a kijeviek a haboru arnyekaban...

m.youtube.com/watch?v=DqIF2U4g7H8&t=2s

Arthamyr 2022.04.04. 20:55:45

@SzZoole: Egyrészt nem mennek tönkre, másrészt írtam, hogy akár abból is lehet hasznot húzni, ha pár tönkremegy.

Nálunk nagyon bevált a kutyatáp, a tenyésztő is azt adta nekik, és igazából teljesen jól elvannak vele, minden tápanyag benne van, amire szükségük van. Ma meg tegnap kaptak egy kis argentin fillet steaket, attól nem lett bajuk (eddig). :D De azért ebből nem csinálunk rendszert, csak volt gyerek is a vendégségben, őket meg nehezebb kiszámítani, hogy mit/mennyit hajlandóak épp enni.
Nekem a farhát max. alaplének lenne jó (levesekhez, főzéshez), de mint írtam, nem akarok vele pepecselni, és a bontással sem.

2022.04.04. 21:01:20

@a nagy hohohorgász: “ gyertek haza, dolgozzatok sokat és jól.”

Megpróbáltam, hazavittem egy vállalkozást, próbáltam átadni a megszerzett tudást. Mutatni, hogy lehet a munkát örömmel és kreatívan végezni. Először azt kaptam a hátam mögött, hogy minek jön ide, mennyi pénze van milyen autója hobbija van. Csupa olyan dolog amihez senkinek semmi köze sincs. Következett a minden szinten beleszólás a vezetésbe, a szabotalas az anyagi elégedetlenség. Stb. Két év múlva meguntam és lebontottam a sátrat. Amíg nem lesz hajlam a fogadásra, irigykedés és a más zsebében turkalas és a nivotlansag ural mindent addig nem lesz javulás. Szerintem sokaknak megfelel a langyos pocsolyaban való lubickodas oly Pató Pál úr szintjén, a róluk való gondoskodást az élet terén való elvárást addig ez így marad. Lázár János mondta egyszer teljes joggal: a kormány olyan mint amilyet az ország megérdemel hiszen ő belőlük kerül ki. Én személyesen visszatekintve az elmúlt négy évtized külföldre, örülök hogy megismerhettem más szemléletet és kultúrát ami mindig kihívásoknak való megfeleléshez késztetett.
Egyértelműen gazdagodtam avval hogy itt szocialazodtam

2022.04.04. 21:01:24

@SzZoole:
Persze jönni fog a kiigazítás, lehet hogy ad meg egy kis türelmi időt :-))))

taga20 2022.04.04. 21:01:28

@Zsuzsi65: zsuzska, szerintem hülyeségeket beszélsz!

SzZoole 2022.04.04. 21:23:49

@Arthamyr: nevetni fogsz, az én kutyám row meat diet-en van, kölyök kora óta nem eszik mást csak nyers darált marhahúst. 500 gramm három napra elég neki. A Tesco-ban vesszük valami £1.80-ért, ír marhából készült :-)
A farhát, lába és a mellcsont nálunk is a csirkehúsleves alapja, nameg a zúzza és a szíve persze :-)
A missus nem tud bontani?

SzZoole 2022.04.04. 21:24:52

@Team Vincent: megláttyuk uncle Vincent :-))

Arthamyr 2022.04.04. 21:31:47

@SzZoole: Én vagyok a nyugger, én főzök általában, meg nekem van spéci gyúrós étrendem, szóval duplán megérdemlem, hogy én szívjak vele. :) De tud egyébként bontani ő is.

Állítólag ha nyers hússal eteted, akkor figyelni kell táplálékkiegészítőkre, meg periodikusan (talán évente?) el kell vinni vizsgálatra is.
Mi a tenyésztőtől a kutyákkal együtt vettünk két zsák tápot is, amit már nála is ettek, és igazából az bevált, bevált recepten meg nem kell változtatni. Az ír marhát (meg a hentes cimborámat) hiányolom, ár/érték arányban az egyik legjobb, szerencsére néha itt is lehet kapni.

Zulu4321 2022.04.04. 21:47:19

@taga20: Marmint melyik resze a hulyeseg? Tenyleg ciki, plane amilyen nagy arca volt MZP-nek valasztasok elott...

2022.04.04. 21:47:33

@SzZoole: “

Kész ülsz a húsvétra? Mi lesz a menü?

2022.04.04. 21:47:40

@SzZoole: “ Ez volt már, Putyin gratulált Viktornak”

Meg meg fel Európa, csak mzp annyira keresztény hogy inkább nem
Persze mit is mondana, utána úgyis száját kellene oblogetni

SzZoole 2022.04.04. 21:49:58

@Arthamyr: nyugger, aham, szóval nevesincs Ernő fizeti a nyugdíjadat :-))

Vicc volt.

Nekünk is a tenyésztő ajánlotta a raw meat diet-t, a szülők is azt kaptak. Természetesen kiegészítők is kap a megfelelő vitaminokkal és évente hordjunk kutya MOT-ra, 6 éves és teljesen egészséges.

Eddig kétszer volt velünk Magyarországon. A SPAR-ba bementem és kértem egy kiló darált marhahúst a hentes pultból. Kérdezte a hentes, hogy a marha melyik részéből kérem, mire mondtam; teljesen mindegy, a kutyámnak lesz.

El tudod képzelni mekkora szemekkel nézet :-))

Arthamyr 2022.04.04. 22:01:41

@SzZoole: Bár fizetné! Engem nem zavarna, mint mondtam korábban, bárkitől szívesen elfogadok pénzt egy bizonyos összeg felett. Az sem zavar, ha neve sincs. :)

"Nekünk is a tenyésztő ajánlotta a raw meat diet-t, a szülők is azt kaptak. Természetesen kiegészítők is kap a megfelelő vitaminokkal és évente hordjunk kutya MOT-ra, 6 éves és teljesen egészséges." - Ez így teljesen rendben van, mi csak az egyszerűség miatt adjuk a tápot. Nem romlik meg, nem kell hűteni, két zsák közel 3 hónapig kitart, és nem kell mellé kiegészítő.

svajcineger 2022.04.04. 22:12:38

@SzZoole:
Lehetek nálatok kutya? :)

taga20 2022.04.04. 22:18:23

@Zulu4321: pl. ez:

"Milyen szerencsetlen jeloltet allitott az ellenzek? :)"

nem az ellenzék állította, hanem az ellenzéki választok nagy része rá voksolt az előválasztáson.

ez nem világos számodra? vagy csak izgi hazudozni?

taga20 2022.04.04. 22:18:29

@SzZoole: ilyet biztos nem kérdezett, max. azt, hogy disznó vagy marha legyen. naponta vásárolok az sparban.

haver, ne vetítsél, me elég, ha itt nálunk a csutigeci vetít:))

taga20 2022.04.04. 22:18:32

@Team Vincent:
"Meg meg fel Európa, "

meséjj még ki gratulált a választási csalásnak?!

2022.04.04. 23:12:02

@taga20:

Sorry ön uram számomra nem kívánatos vitapartner.

svajcineger 2022.04.05. 00:26:05

@Team Vincent:
Azt is letuszkolom, ha nagyon muszáj. :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.04.05. 00:36:45

Meanwhile...csak hogy egy kicsit a vilag esemenyeire is figyeljunk :) Elon Musk 9.2% reszvenytulajdonos lett a Twitterben :)

notthebee.com/article/look-at-all-the-woke-twitter-employees-that-were-triggered-by-elon-musk-becoming-the-companys-largest-stakeholder-

Arthamyr 2022.04.05. 06:19:21

@svajcineger: Nem muszáj, rég rossz, ha amiatt kell valamit letuszkolni, mert muszáj. Szerencsére szabad országban, világban élünk, kevés dolog muszáj. Pont azért maradt meg a kutyáknak, mert nem volt muszáj letuszkolni. Pedig lett volna hely rá, mert a jégkrémet azért utána csak sikerült letuszkolni, de a gyerekek már csak ilyenek. Én is utáltam, amikor gyerekkoromban meg kellett ennem a főételt, hogy kaphassak sütit, nem fogok mással (főleg nem más gyerekével) szívozni emiatt. Szerencsére belefér, hogy pár ezer forintnyi hús "kárba veszett", a kutyák meg nagyon hálásak voltak az ételpazarlásért.

Zulu4321 2022.04.05. 07:29:26

@taga20: Hat akkor olvassal kotozkodes helyett..., mar ha az megy;-)

index.hu/belfold/2020/11/16/az_ellenzeki_szovetseg_kozos_miniszterelnok-jeloltet_allit/

Az ellenzek allitotta a jelolteket, hogy a felhozatalbol me'g a szavazok altal kivalasztott is ilyen gyongecske teljesitmenyt nyujtott, magaert beszel. Csalast csaholni ekkora kulonbsegeknel ha-ha... vagy csak izgi hazudozni...?:-p

Latcho Rom 2022.04.05. 07:29:30

@Zsuzsi65: so what? :))

Gondolod hogy visszaengedi a donaldot a twitterre? :))

Tényleg, mi lett a trump privát twitter szerverével, jársz oda?

B u b u l e 2022.04.05. 07:29:38

@Team Vincent: what a pile of bullshit!

Itt mindenki tudja hogy a valasztas, a körzetek rigged.

Már nem is kell tovább olvasni ezt az undor jobber firkát…

SzZoole 2022.04.05. 07:39:29

@svajcineger: gyere, csak ne ugass hangosan mert mi rendes környéken lakunk :-)

SzZoole 2022.04.05. 07:42:46

@taga20: ne viccelj már, a marhának több része van és külömböző áron. A tatár beefsteak-t nem fogod marhalábszárból készíteni, mintahogy a bolognait sem filletből, szerintem, ne legyé má igénytelen :-)

HakapesziM 2022.04.05. 08:06:50

De hát nem látjátok? Nem értitek? Buborékban éltek, ez a blog is 'előzetes moderáció'. Aztán megy a csodálkozás, hogy 'hát nem is ismerek Fidesz szavazót', nem, mert blokkolod, törlöd, moderálod. Aztán ha nem a kedvenc politikai erőm nyer: bunkó, egybites jobbosok. Hát itt az eredmény. Csak így tovább!

fhdgy 2022.04.05. 09:51:24

@HakapesziM: Előzetes moderáció csak az ismeretlenekre és a renitensekre vonatkozik.

Minden, eltérő véleményt is leírhatsz, csak nem ordenáré stílusban.

Néha beleolvasok más blogokba is. Vannak olyanok, ahol a stílus olyan, hogy inkább ne is beszéljünk róla.

Ne feledd, a stílus maga az ember!

kvp 2022.04.05. 10:30:34

Ahogy en latom a valasztason harom ellenzeki szavazo tipus jelent meg. Elso korben a magasan kepzett vilagpolgarok, akik megtehetnek, hogy mashol elnek, de megis itthon elnek es szavaznak. Nekik egy globalista politikat koveto vezetes lenne a szimpatikus. A masodik csoport akik utaljak a kormanyt es barkit beszavaznanak, meg a jobbikot is, csak masvalaki legyen. A harmadik csoport pedig a liberalis, vilagpolgarnak keszulo diakok, akik csak azert vannak itthon, mert nem volt penzuk kulfoldon tanulni. Az elso es harmadik csoport foleg a nagyvarosokban fordul elo, igy ott billenthetik at a szavazatataikkal a merleget az ellenzek javara. A masodik csoport egyenletesen oszlik el a valasztokeruletek kozott, mindenhol egyharmad alatti aranyban, erre a kormany vigyazott, igy a lakossag kicsit tobb mint fele elegedett veluk, mig a szavazokepes lakossag kb. 2/3-a nem talalt jobb alternativat. Ugy konnyu nyerni, ha nincs realis, egyseges, mukodo alternativaja egy kormanynak.

Mivel kb. ugyanannyian mentek el szavazni negyevente az elmult valasztasokon, ezert vagy nem valtozott a szavazok kore vagy a valtozasok pont kompenzaltak egymast. Valoszinubb, hogy az osszefogas es Gyurcsany miatt egy csomo volt jobbikos szavazo ment at a kulonutas mi hazankhoz, egy csomo volt baloldali ellenzeki szavazo maradt otthon a jobbik szovetsegbe torteno bevetele miatt. Igy lett a 2+2-bol 4 helyett 2, pedig 5-re szamitottak. Vilagnezetileg ellentetes csoportokbol nem lehet stabil kormanykepes erot osszehozni, marpedig a magyar jobboldal es baloldal csak a kormanyellenessegeben volt egyseges es mint latjuk a szavazoik nem ez alapjan dontottek. A mostani szovetseg legtobb partja a jelenlegi szovetsegesei elleneben jott letre anno, ami eleve egy rossz kezdet.

Szoval nem annyira a fidesz nyerte a valasztast, mint inkabb az ellenzeki osszefogas benazta el, megpedig azert mert ertek alapu helyett erdek alapu szovetseget hoztak letre. Az egyetlen jarhato ut egy ertek alapu egyseges part lenne, csakugy ahogy amerikaban is kialakult a ketpartrendszer, mely mar kepes volt valtott rendszerben mukodni. Kerdes, hogy az egyetlen stabil politikai ero, a dk kepes lesz-e egyetlen egyseges partta tomoriteni a mostani szovetseget a kovetkezo valasztasokra vagy a vezetoseguk, esetleg az altaluk kepviselt globalista, europai egyesult allamokat tamogato ertekrend elriasztja-e a szavazokat? Nagyon nehez ugy globalistanak lenni, ha a globalista szavazok egyszeruen atkoltozhetnek egy mar kialakult, stabilizalodott, magasabb eletszinvonalat biztosito globalista allamba es vissza se kell nezniuk tobbet. Tobbek kozott pont errol szol ez a blog is es az irasok csak megerositik, hogy tenyleg igy van.

Csodabogár 2022.04.05. 13:00:48

@Arthamyr: Nem tudom milyen kutyád van, de minden kutya megérdemel néha egy kis csemegét. Állandóan csak ugyanazt a tápot enni, szörnyű unalmas lehet.

Csodabogár 2022.04.05. 13:06:35

@SzZoole: Most kezdtem gondolkozni, hogy miért kell a kutyának megdarálni a húst. Nincs rendes foga? Vagy kis pincsi kutyákról van szó?

P.Elliot 2022.04.05. 14:57:59

@Csodabogár: Szerintem jobban megemeszti ha daralva van, konnyebb feldolgozni a szervezetnek.
Ha az ember eszik egy steak hust az nehezebb mint egy fasirozottat, mondjuk.

A bebiknek is nemcsak a fog hianya miatt kell apritani, pureve mixelni az ennivalot.

Kismacskanak egyebkent szoktam adni egy darab nyers csirket mert o valahogy lassan, elnyamnyogja, szetszedegeti azt a darabot.
Nagyon kismacskanak viszont csak daralva.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2022.04.05. 15:40:06

@B u b u l e: ja, a partok delegaltjai mellett allitolag 20.000 civil figyelte argus szemekkel a szavazast, plusz a kulfoldi megfigyelok. eredmeny? fidesz szavazat kb ugyanannyi, ellenzeknel 900.000 minusz :)

SzZoole 2022.04.05. 15:59:23

@Csodabogár: nem azért mert pincsi, hanem azért mert kb. 16-18 dkg a napi adagja és az üzletekben 500 grammos kiszerelésben lehet venni, ami 3 napra elég neki. Lehet venni egyben is vagy kockázva, de ez így egyszerűbb.

Welsh Pembroke Corgi-m van, dwarf dog, ami annyit jelent, hogy közepes testű kutya, de rövid végtagokkal rendelkezik.

ibb.co/4TjS0zF

SzZoole 2022.04.05. 16:06:22

Olvasom, hogy ismét “erősödik” a forint. 1 euró közel 380 forint, tán csak nem az újraázott főnöknek köszönhető :-)

ibb.co/7pHnDXN

Arthamyr 2022.04.05. 16:37:18

@Csodabogár: A kutyák jól bírják a monotonitást (én is :)), meg szeretik is a kaját. Egyébként szoktak kapni csemegét is: pl. nyúlfül, marhafejbőr, különböző húsmaradványok, jégkocka, báránypacal. Mindezeket azon felül, amit a kertben kipusztítanak.

Golf2 2022.04.05. 16:37:57

Noha az angliai magyar diaszpóra több mint százezresre rúg a becslések szerint, mindössze 8100-an regisztráltak a londoni voksolásra....

B u b u l e 2022.04.05. 16:40:13

@droid_: Nem igazán érdekel. Ahogy az sem hogy az Eu, a német autógyárak továbbra is lélegeztetik a szarjankó országát.

Mindjárt beszél Zelenszkij az UN-ben, szegénykém.

SLAVA UKRAINI

SzZoole 2022.04.05. 16:56:21

@Arthamyr: óvatosan a húsmaradványok!
A marhahúson kívül minden mást csak főzve, ízesítés nélkül!!! adj nekik. A nyers disznó hús pl. kifejezetten veszélyes a kutyáknak.

SzZoole 2022.04.05. 16:57:43

@Golf2: miért, mit vártál?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.04.05. 17:12:21

@Latcho Rom: nahat, hogy te milyen figyelemmel koveted Donaldot :))) sok mindent toled tudok meg, mint pl ezt a Twitter servert is :)))) lehet, hogy titokban azert nem is annyira utalod? Tudod, a homofobokra is azt mondjak, hogy titokban ok is gay-ek :DDD

Arthamyr 2022.04.05. 17:15:16

@SzZoole: Azt nem is adunk nekik. :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.04.05. 17:16:19

@SzZoole: haaat, igy konnyu:))) nekunk 2 labrador mix kutyank van, mi 10 kg-os zsakban vesszuk a tapot nekik :)))

svajcineger 2022.04.05. 17:35:32

@SzZoole:
1 CHF=1 €
Én nem bánom.

SzZoole 2022.04.05. 17:41:20

@Zsuzsi65: kellet neked sarok ülőgarnitúra :-))

SzZoole 2022.04.05. 17:46:25

@svajcineger: én sem :-)
1 GBP = € 1.20
1 GBP = CHF 1.21

Nem rossz mi? :-)

kék madár 2022.04.05. 17:50:07

elkepeszto erre a bunozo oroszbarat, az emberi jogokat sarba tipro maffiara szavazni.
Kevesbe itelem el lassan a fideszt mint a szavazoit

kék madár 2022.04.05. 17:53:02

@kvp: "ellenzeki osszefogas benazta el,"
ez egy mitosz. Barmit tehettek volna, vesztenek. A zorbannak egy taknyos zsebkendo ellen is veszitenie kellett volna. De egy diktaturaban mindig egy diktatura nyer

Arthamyr 2022.04.05. 19:18:16

@kék madár: Milyen diktatúra? Attól, hogy a szavazók rosszul szavaznak, még nem diktatúra. Az EBESZ megfigyelői sem kiáltottak diktatúrát. Mondjuk az erős volt, hogy a brit arc osztotta az észt, hogy ők már 150 éve formálják a választási törvényt, azt egy fos first-pass-the-post rendszerük van. Ehhez Orbánéknak nem kellett 150 év, ők 1 ciklus alatt összeghányták, amikor megvolt hozzá a felhatalmazásuk. :)

Ahogy a másik hozzászólásodban írtad, azok a hibásak akik a Fideszre szavaznak. Ráadásul nekik is csak egy (valószínűleg nagy) része, mert lehet valid okból is a Fideszre szavazni (pl. ha valaki trafikot kapott, hülye lesz másra szavazni). Orbánék jól csinálják, negyedszerre lett kétharmad, sajnos itt ahogy és amit csinálnak, az vezet sikerre.

Zulu4321 2022.04.05. 19:19:52

@kék madár: Diktatura ennyi szabadon szervezodo, kampanyolo ellenzeki parttal? Hehehe

Golf2 2022.04.05. 19:50:32

@SzZoole: Szóval te se voltál.Többet én se megyek.Agyarország.

SzZoole 2022.04.05. 19:58:30

@Golf2: nem voltam. Nem ott élek, nem ott fizetek adót, semmi közöm nincs már az országhoz, miért szavaznák?

B u b u l e 2022.04.05. 20:40:05

@Arthamyr: egy rencer azért diktatórikus hogy:

Nincs választási a jelöltek között.
Magára alakította a választási körzeteket a hatalom
Nem ad lehetőséget a bitorolt médiában az ellenzéknek, 5 perce volt MZP-nek
Elűz civil szervezeteket, egyházakat akik nem csókolnak be..
Diktátorokkal tud csak barátkozni

Kell még több is articsóka manus?

B u b u l e 2022.04.05. 20:40:08

@Zulu4321: Nem jutott el a szavuk a háborúval megfélelmitett emberekhez.

Nem értem hogy miért mulatsz ezen..

Arthamyr 2022.04.05. 21:25:59

@B u b u l e: Tőled semmi sem kell, gyagyás gyuri. Ok, de, kell, az, hogy innen eltünj, de szerintem túl sokat kérek...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.04.06. 00:45:15

Ezt azoknak masolom be, akiknek nincs FB, ill. azoknak, akik szerint tobbunk allitasa nem igaz, hogy az ellenzek egy nagyon gyenge jeloltet allitott.

Egy ellenzeki szavazatszamlalo velemenye:

"Sziasztok,
Én is hasonlót éltem át, mint itt sokan. Budapesten élek, egy kis faluban számoltam az ország déli részén. A falu 3000 fős, borzasztóan szegény, minden második ház összedőlt. A Fidesz nyert 70%-kal, a szavazók kb. 60%-a jött el.
A szavazókör, ahol számoltam amennyire meg tudom ítélni profin végezte a dolgát. Volt egy másik ellenzéki delegált is, jól tudtunk együtt dolgozni, és konszenzus volt köztünk, hogy semmilyen visszásságot nem tapasztaltunk. Már napközben is lehetett érezni, hogy a Fidesznek lendülete van. Főleg onnan, hogy sokan helyben hangosan beszélték meg, hogy kire szavaznak, vagy távozáskor mondogatták, hogy éljen a Fidesz, „csakafidesz”.
Ahogy beszélgettem a szavazatszámláló társaimmal, akik közt több ellenzéki szavazó is volt, az rajzolódott ki előttem, hogy a világon semmilyen ellenzéki kampány nem volt helyben, az 1-2 kötelező plakátot leszámítva. Az ellenzék ajánlata a következő volt: „a Fidesz rossz, engem nem ismersz, de azért szavazz rám”. Egy olyan helyen, ahol sok olyan ember van, akinek nem, hogy nem Európa a viszonyítási pont, vagy Budapest, vagy az ország, de a saját falujában is valójában csak pár utca az egész életének színtere. Ezek a szavazók nem buták, nem agymosottak. Valójában ők a racionális szavazók. Ha a Fideszre szavaznak, akkor ismerik a helyi embert, és minimális, közel nem annyit, mint ami helyes lennek vagy méltányos, vagy igazságos, de minimális juttatásra számíthatnak tőle.
Baloldali értékrenddel birok, de nincs pártom. A Párbeszéd, például szisztematikusan nekem tetsző üzeneteket fogalmaz meg, de a pártszervezet egy vicc. A Momentum szervezete szimpatikus, hatékony és tanulni képes, de nem értek egyet az értékrendjükkel. Mivel az ellenzék félt, hogy nem lesznek tiszták a választások, így jelentkeztem szavazatszámlálónak, hogy legalább ennyit én is megtegyek. Emellett, mivel az ellenzéki ajánlat az volt, hogy szavazzunk az előválasztáson nyerő jelöltre, nekem egyéniben a Jobbikra „kellett” szavaznom. Szilágyi György, volt MIÉP alapító, erős Jobbik tag. Minden, de minden, amit képvisel gyökeresen ellentétes azzal, amit én jónak hiszek. Ennek ellenére rászavaztam, úgy hogy tényleg szégyellem magam minden kisebbséghez tartozó honfitársam előtt emiatt. És örülök, hogy végül nem nyert. Márky-Zay Péter vezette az ellenzéket, aki nem csak nem képvisel baloldali értékrendet, de nyíltan buzizott, lehülyézte a vidékieket, és néha jobban emlékeztetett egy elszabadult ágyúgolyóra, semmint politikai vezetőre. Ennek ellenére az általa vezetett listára szavaztam. Végül, úgy gondolom, hogy a Fidesz egy olyan országot és rendszert épít, ami engem megijeszt, ami nem képvisel sem humánumot, sem szolidaritást. Ennek ellenére, amikor láttam, hogy az ellenzék – kivéve Donáth Annát és Karácsony Gergelyt – nem áll Márky-Zay Péter háta mögött, a vereség bejelentésénél, azt hiszem leginkább örültem, hogy nem nyertek. Ez volt az egyetlen pont, amikor dühöt éreztem, de azt nagyon.
Az ellenzék mögött gyakorlatilag nincs politikai munka. Az nem csak a kampányban kell, hogy legyen. Az, hogy vidéken nincs sajtó tudjuk 12 éve, hogy helyben jelen kell lenni tudjuk 12 éve, hogy torz a választási rendszer, tudjuk 12 éve. Az, hogy erre még most is rácsodálkoznak, hát nem is tudom, hogy nevetséges-e, szomorú vagy buta. Úgy gondolom tény, hogy az ellenzék nem ismeri az országot, és így irányítani sem lenne képes azt. És nem tudom, hogy van-e értelme egyáltalán abban reménykedni, hogy 4 év múlva tudni fogják."

Erdemes tobb posztot is elolvasni...

www.facebook.com/Szavazatsz%C3%A1ml%C3%A1l%C3%B3k-besz%C3%A1mol%C3%B3i-103340832347986/

Golf2 2022.04.06. 07:35:39

@SzZoole: miért, mit vártál...2/3ot nem.A vidék döntött.

Arthamyr 2022.04.06. 07:38:26

@Zsuzsi65: "a Fidesz rossz, engem nem ismersz, de azért szavazz rám" - Ez elegendő kellene, hogy legyen, ennél többet nem lehet kínálni a választók legalább egy részének becsapása nélkül. Teljesen mindegy, ki lett volna a jelölt, pl. ahol én élek jelenleg, ott kb. 60%-ot kapott a Fidesz jelöltje, legalábbis amikor megnéztem akkor épp ott tartott, lehet, hogy a végére ez kicsit kevesebb lett, de azért nagyon simán nyert, az "összellenzék" kapott kb. feleannyit, a Mi Hazánk jelöltje 10% alattit. A mostani választáson tisztán látszott, hogy a vidéki szavazók többsége inkább szavaz a Fideszre, mint ellene.
És nincsen értelme abban reménykedni, hogy 4 év múlva jobb lesz. Akkor van _minimális_ esély a _lassú_ javulásra, ha Orbán meghal/ténylegesen kivonul a politikából, vagy valami nagy katasztrófa történik. Az előbbi nem várható hamar, az utóbbi meg reméljük nem következik be. El lehet menni szavazni, gyorsan le lehet tudni, ugyan nem sokat ér, de szerintem ennyi idő elpazarlása mindenki életébe belefér. Igazából az egyetlen megoldás, ha az ember függetlenedik az országtól, amilyen hamar csak lehetséges. Az persze nem javítja meg a problémákat, viszont lehetőséget ad arra, hogy az ember kívülállóként nézze a dolgokat, és ne érintsék fájdalmasan.
A NER-esek szétlopják a közvagyont? Szomorú, még szerencse, hogy nem kell sok adót fizetni.
Beszakad a forint? Nem baj, legalább többet ér a bevétel/növekszik a vagyon.
Szivatják valamely gazdasági szereplőket? Itt ez benne van a pakliban, és ez a kockázat is be lett már árazva.
A kormány marakodik a szövetségeseinkkel és a nemzetközi közösséggel? Még szerencse, hogy van tartalék állampolgárság szükség esetére.
Stb.
Sajnos a függetlenedés nem mindenre megoldás, pl. aki nem hagyományos szexuális irányultságú, az szerintem jobban jár, ha elmegy, ha nem akar élete végéig egy ellenséges környezetben élni.

Zulu4321 2022.04.06. 10:39:11

@B u b u l e: Ez mire erv? Hogy kampanyolni se tudnak? En is ezt mondom.

@Arthamyr: ' "a Fidesz rossz, engem nem ismersz, de azért szavazz rám" - Ez elegendő kellene, hogy legyen,...'
Igen, arrogans modon az ellenzek is ezt gondolta, aztan nem jott be... A koncepciotlansag ilyen merteke csak a nagyon hagymazas elkepzelesekben sikeres, nem furcsa, ha ez a dilettans gittegyleti hozzaallas befuccsolt.
Azoknal, akik tobbet tettek bele ennel az ellenzek reszerol, azert lehet latni az eredmenyt is.

B u b u l e 2022.04.06. 11:40:04

@Zulu4321: Úgy képtelenség kampányolni ha a média majd 100%-ban a kormánypárt kezében van, és mást se hall a marinéni hogy soros, kanosmigráns, gyurcsány, s főleg a végén a háborús hazugság volt az Adu.

Elhitte a nép, aztán meglesz lepődve ha az argentin helyzet alakul ki. Tiszta szerencse hogy Orbán még nem vezette ki a népét az Euból, eltud menekülni aki bír.

Sajnálom az idiótákat akik mostanában költöztek haza.

B u b u l e 2022.04.06. 11:40:12

@Arthamyr: “ A kormány marakodik a szövetségeseinkkel és a nemzetközi közösséggel? Még szerencse, hogy van tartalék állampolgárság szükség esetére.”

Ráfáztál rendesen ájrish articsóka.

B u b u l e 2022.04.06. 11:40:22

@Zulu4321:

Ha minden beszámolót, elemzést elolvastál, ahogy én is, akkor látnod kellett, hogy a vidéki szavazók java része csak korlátozottan képes (és hajlandó!) információt feldolgozni, arra választ adni. Alacsony iskolázottság folytán egyszerűen képtelen, másrészt többüknél az agresszív fideszes agymosás elnyomta azokat a kritikai megítélő funkciókat, ami az objektív világlátás alapja. Ebbe a két kategóriába sorolható a fideszes szavazók többsége. Ezekkel “legmagasabb erkölcsi kérdést” kapcsolatba hozni értelmetlen. Nem ismerik, nem értik ezt a kategóriát. Ezen kívül persze vannak az érdekből, vallási meggyőződésből stb. tudatosan NER-hez húzók.

B u b u l e 2022.04.06. 11:55:28

Summa summárum..talán jobb is hogy így történt, s nem egy gyakorlatlan új kormánnyal fog beszakadni a gazdaság, a külpol.

A népet - tisztelet a kivételnek - nem sajnálom, ott van nekik a Kakadu Peti, a bájjer, a Győzike, a kis Grofó.

B u b u l e 2022.04.06. 11:55:28

Az új posztban olvasom.

“ Hiába van nagyon jó munkám, életem, terveim, az egész egy pillanat alatt megváltozhat, ha az útlevelem valami miatt elértéktelenedik.”

Arthamyr 2022.04.06. 13:08:07

@Zulu4321: Nem tudom, hogy mit gondol(t) az ellenzék. Annyira nem is érdekel.
Milyen eredményt látsz, mesélj!

Zulu4321 2022.04.06. 21:00:35

@B u b u l e: ezeket hol lattad, olvastad? A mediaban?
No akkor maris agyonutotted a sajat ervedet, hogy a media 100%-ban a kormanypart kezeben van:-p

@Arthamyr:
Amennyire kovettem, a Mi hazank egesz komoly kampanymunkat folytatott egesz vegig, es annak ellenere, hogy akadalyoztatva voltak tobbszorosen is, nem adtak fel, uj platformokat nyitottak, kimentek az emberek koze, stb. Joreszt ennek koszonheto a 'varatlan' sikeruk.

B u b u l e 2022.04.06. 23:05:31

@Zulu4321: Nemigen tudom követni a logikai bukfenceidet y:)

Arthamyr 2022.04.07. 06:11:43

@Zulu4321: Hogy téged idézzelek: hehehe.
Az ellenzéki összefogás bukott (igen). Ellenben a néppártosodva 20+%-on tetőző Jobbikból való kiválás, annak régi, radikális gyökereihez való visszatérés, szavazóik kb. harmadának megszerzése, a kétharmados parlamentbe díszletként való belülés (vagy visszaülés) eredmény, siker. Szélsőséges hülyeségekkel való kampányolás (pl. elég a covid diktatúrából) meg komoly munka. Ne röhögtess... Tényleg látni az eredményt. Elég gyenge. Más?
Ok, ne fáraszd magad, nincsen más. Inkább magadról írj kicsit, pl. honnan írsz, mivel foglalkozol?

Zulu4321 2022.04.07. 10:20:24

@B u b u l e: Nem leptel meg, hogy mit tudsz kovetni v sem;)

@Arthamyr: Fair enough, ez a te olvasatod, ha szemellenzos is. Nem volt faradsag, csak valaszoltam a nekem feltett kerdesedre a korabbi posztommal kapcsolatban. (Ha viszont ismerkedni szeretnel, ajanlom az arra letrehozott platformokat:-p)

Arthamyr 2022.04.07. 12:02:03

@Zulu4321: A te olvasatod a szemellenzős.
És nem, nem szeretnék ismerkedni, csak sok ember csinál másik accountot, hogy a kevésbé vállalható hozzászólásait onnan küldje, és ugye troll is elég sok van, ezekkel ellentétes irányba mutató dolgokra lettem volna kíváncsi. Mivel rólad semmit sem lehetett megtudni, a hozzászólásaid a kevésbé vállalható fajtából vannak és egy viszonylag szűk tartalmi spektrumban találhatóak, minden bizonnyal ezen csoportokba tartozol.

Zulu4321 2022.04.07. 15:42:45

@Arthamyr: Bocsi, azt a memot nem kaptam meg eddig, hogy CV-t kell benyujtani a kommenteleshez. Alig vkinek a hattererol tudok itt, nem is erdekel, ettol meg nem tartom trollnak azt, aki maskepp gondolkodik, mint en. Nem vagy kicsit paranoias?
www.memecreator.org/static/images/memes/4650250.jpg

... talan nezd meg, miert sorolod rogton trollsag ill. vallalhatatlan velemeny kategoriaba azt, amivel nem ertesz egyet.

Arthamyr 2022.04.07. 16:14:18

@Zulu4321: Nem azt/attól sorolom oda. Persze átfedés van a halmazok közt.

B u b u l e 2022.04.07. 17:32:44

@Zulu4321: sajnos az articsókához hasonlóan érzek rólad koma.

Ugye nincs harag ;)

gabors 2022.04.09. 06:34:51

@gigabursch: de megyunk .....

es lesz ez maskent is csak meg nem ment le mocsarba elegge az orszag ... majd akkor lesz megint/ujra magyarorszag

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása