oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2022. április 02. 15:37,  Édes hazám, szerettelek 180 komment

2022. április 02. 15:37 Határátkelő

Édes hazám, szerettelek

Eltelt négy év, vasárnap a magyar választójoggal rendelkezők ismét dönthetnek arról, milyen irányba menjen tovább az ország. Akad, aki már leszavazott levélben, a legtöbben azonban majd csak vasárnap mennek el, ha elmennek. A magunk részéről mindenkit biztatunk a részvételre, arra, hogy éljen a jogával.

budapest_3_kicsi_1.jpg

Ahogyan az már lenni szokott, a választás előtt sokféle felmérés megjelent arról, ki alakíthat kormányt április 3. után. A blog szempontjából talán legérdekesebb kérdést a Republikon tette fel, amikor a pártpreferencia mellett megvizsgálta a határátkeléssel kapcsolatos érzéseket is.

A kutatás március 26.-29. között készült, 800 embert kérdeztek meg telefonon, a felmérés reprezentatív (a minta hibahatára +/-3,5%). A teljes kutatást itt érhetitek el.

A válaszokból kiderül, hogy nagyságrendileg a magyarok negyede (23 százaléka) gondolkodott már el azon, hogy valamilyen okból külföldre költözzön.

Az aktív korúak körében még többen vannak az így gondolkodók, abban a csoportban már minden harmadik munkavállaló (ez ugye 33 százalék) fejében megfordult már valamikor a határátkelés gondolata.

1_292.jpg

A Republikon megkérdezte azt is, melyek az esetleges kivándorlás legfontosabb okai. Nos, mint kiderült, az elsődleges ok anyagi: tízből négy megkérdezett (39 százalék) mondta az, hogy az alacsony fizetések miatt költözne külföldre.

Érdekes, hogy a válaszadók közel egyharmada (32 százalék) az anyagiak helyett a demokrácia elmúlt 12 évben végbement leépítése miatt érzi úgy, szívesebben élne külföldön.

2_247.jpg

A gyorselemzésben szerepel az is: a választók valamivel több, mint egynegyede (27 százaléka) úgy gondolja, hogy ha ismét a jelenlegi, Orbán Viktor vezette kormány nyer, nem érdemes Magyarországon maradni.

Az persze az elmúlt években már sokszor kiderült, hogy igen komoly különbség van az ilyen kérdésekre adott válaszok és a tényleges tettek között.

"Gonosz lettél, vak és régi"

Teljesen véletlenül került elénk a napokban Kemény István 2011-es verse. A fentiek alapján sajnos aligha veszített aktualitásából.

Búcsúlevél

Édes hazám, szerettelek,
úgy tettél te is, mint aki szeret:
a tankönyveid és a költőid is
azt mondták, hű fiad legyek.

Hű is voltam, fel is nőttem,
cinikus ember se lett belőlem,
csak depressziós, nehéz és elárult,
bezárt cukorgyár a ködben.

Őzek fáznak a szántáson
vagy egy kisváros, alig látom.
Ígértél nekem egy titkot, hazám, hogy
mi a fontos a világon.

Hogyha néha belekezdtél,
az se volt baj, hogy nem szerettél,
majd szeretsz mást vagy magadat,
nem baj, de egyszer csak öreg lettél.

Gonosz lettél, vak és régi,
egy elbutult idegen néni,
aki gyűlöletbe burkolózva még
ezer évig akar élni.

Nem kértél, hogy mosdassalak,
annyit se morogtál, hogy hagyjalak,
mint egy szőnyeg, feküdtél a semmin,
elárulni se hagytad magad.

Az én teám közben elforr,
nem vagyok az már, ki voltam egykor,
az életem nagy happy end nélkül is
véget érhet, mint egy verssor.

Azt játszod, hogy nem is hallasz,
túl nagy énfölöttem a hatalmad.
Hozzád öregszem és belehalok, ha
most téged el nem hagylak.

Amíg élek, úton leszek:
használni akarom a szívemet.
A fejemben szólal majd meg, ha csengetsz,
édes hazám, szerettelek.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr6917795929

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csorsza 2022.04.04. 17:33:04

@Nzoltan: És mégis arról van szó, hogy menekülnének a fiatalok, mert a politikai analfabéták és idióták összefogása nyerte a választást.
Ki érti ezt... Aki ilyen okos, az nem is fog hiányozni innen...

SzZoole 2022.04.04. 18:25:38

Április 4 újra ünnep lett Magyarországon, sok sikert a továbbiakban, de a feketeleves ezután fog jönni, szerintem. Áremelkedés, infláció stb.

gigabursch 2022.04.04. 18:38:30

Szerintem haza se gyertek!

Mert tinektek az sem tiszta, amit Sajó Sándor költött (Magyarnak lenni), sem amit megtanulhattatok volna Remenyiktől, mert ti inkább eriggytetek.

A rinyálást meg hagyjátok, a lőtéri kutya sem kíváncsi rá.

2022.04.04. 18:39:15

@SzZoole:

A feketeleves úgyis jönni fog, gázárak, infláció a vásárlóerő csökkenése, mindegy ki van kormányzati szerepkörben. Én persze örülök hogy nem kell otthon mindent eladnom és ide transzferalnom.

2022.04.04. 18:39:22

@birkamenet:

Igen Budapest lakossága csak magasan képzett, kiemelkedő intellektuális ember lakja. Ok nem olyan földhözragadt redneck népesség

SzZoole 2022.04.04. 18:46:40

@Team Vincent: erre gondoltam én is. Azzal, hogy sapkát húzott az üzemanyag, egyes élemiszerek és a gáz árakra, nem sokáig tartható fent. Más európai országokban 4-6 szoros emelkedést hozott, Magyarországon sem lesz másképpen, szerintem.

svajcineger 2022.04.04. 19:49:32

@SzZoole:
Ne láziccsá Zoltán!
Viktor megvédi a népet.

Arthamyr 2022.04.04. 19:52:14

@SzZoole: Az a baj, hogy fenntarthatják, ameddig csak jónak látják (tehát mondjuk ameddig politikai hasznot lehet belőle húzni), mert egyrészt nem jelentős a költsége, másrészt egyébként is más zsebéből megy, szóval ha jelentős lenne, se volna probléma. :) Sőt, két legyet ütnek egy csapásra: szivatják a mocsok multikat (ha meg valaki esetleg tönkremegy ebben a kicsik közül is, azt esetleg át lehet játszani neres kézbe, harmadik légy...), és a nép védelmezőjének szerepében tündökölhetnek.
És ez önmagában még nem is lenne egy nagyon rossz dolog, ha nem volna mellékhatása, de van. Szombaton elmentem a tescoba, vettem volna pár csirkemellet (is), de nem volt egy sem. Ha lett volna, akkor sem lett volna teljes az öröm, mert korlátozva van, hogy mennyit lehet venni háztartásonként. Szépen ki volt írva, hogy miből mennyit lehet venni (már nem olvastam el, hogy mennyit, mivel úgysem volt egy árva darab sem).
Részemről inkább fizetnék érte annyit, amennyit kell (pl. Írországban 8-16 euro volt egy kg emlékeim szerint, annál csak nem lenne sokkal drágább), de legalább legyen és vehessek annyit, amennyit szeretnék, ha belefér a költségvetésembe. De a Lidl-ben is előfordult már, hogy az a kiszerelés, amit szoktunk venni, nem volt, pedig általában 4-5 fajta is van, akkor csak 1 volt. Azért ez nem volt jellemző a hatósági árazás előtt.
Hallottam hasonló dolgokat a benzinkútról is, igaz azt nem személyesen tapasztaltam.

SzZoole 2022.04.04. 20:00:38

@Arthamyr: miért nem veszel háztól, jó kis tanyasi csirkét, vagy piac, nincs felétek? :-)

Nem tudom meddig fent tartható a sapkát az árakon tartani. Egyszer annak is vége lesz. A végtelenségig nem lehet olcsóbban adni, mint amennyiért veszik, szerintem.

Arthamyr 2022.04.04. 20:14:53

@SzZoole: Pont fenn írtam, hogy miért lehet. Ok, addig lehet, amíg az összes bolt tönkremegy/kivonul, de az nem életszerű. És mint írtam, akár ez is lehet cél, ez errefelé bevált módja a piac átrendezésének.

Azért nem veszek amúgy tanyasit, mert csak olyat ismerek, aki egész csirkét ad, én meg nem akarok a bontásával foglalkozni és nem igazán kell a többi része (ok, néha a vendégeknek nem kellő csirkecombokat megesszük utólag, de pl. a csirkefarháttól az egyik kutyánk is két napig hányt, szóval azt nem tudnánk hasznosítani).

SzZoole 2022.04.04. 20:23:13

@Arthamyr: de az kinek lenne jó, hogy az üzletek/üzemanyagkútak tönkremennek/bezárnak, senkinek, szerintem.

Látod, mi pont fordítva vagyunk vele. Megvesszük a jókis tanyasi csirkét £12-14/darab) a feleségem szét bontja. A far hatból jó kis húsleves lesz, a combokból/szárnyából csirkepaprikás vagy rántott hús, a mellét meg a kutya eszi meg :-)))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.04.04. 20:49:30

En nem valasztasi tema, de aki angolul ert, szerintem erdemes belenezni...hogyan elik az eletuket a kijeviek a haboru arnyekaban...

m.youtube.com/watch?v=DqIF2U4g7H8&t=2s

Arthamyr 2022.04.04. 20:55:45

@SzZoole: Egyrészt nem mennek tönkre, másrészt írtam, hogy akár abból is lehet hasznot húzni, ha pár tönkremegy.

Nálunk nagyon bevált a kutyatáp, a tenyésztő is azt adta nekik, és igazából teljesen jól elvannak vele, minden tápanyag benne van, amire szükségük van. Ma meg tegnap kaptak egy kis argentin fillet steaket, attól nem lett bajuk (eddig). :D De azért ebből nem csinálunk rendszert, csak volt gyerek is a vendégségben, őket meg nehezebb kiszámítani, hogy mit/mennyit hajlandóak épp enni.
Nekem a farhát max. alaplének lenne jó (levesekhez, főzéshez), de mint írtam, nem akarok vele pepecselni, és a bontással sem.

2022.04.04. 21:01:20

@a nagy hohohorgász: “ gyertek haza, dolgozzatok sokat és jól.”

Megpróbáltam, hazavittem egy vállalkozást, próbáltam átadni a megszerzett tudást. Mutatni, hogy lehet a munkát örömmel és kreatívan végezni. Először azt kaptam a hátam mögött, hogy minek jön ide, mennyi pénze van milyen autója hobbija van. Csupa olyan dolog amihez senkinek semmi köze sincs. Következett a minden szinten beleszólás a vezetésbe, a szabotalas az anyagi elégedetlenség. Stb. Két év múlva meguntam és lebontottam a sátrat. Amíg nem lesz hajlam a fogadásra, irigykedés és a más zsebében turkalas és a nivotlansag ural mindent addig nem lesz javulás. Szerintem sokaknak megfelel a langyos pocsolyaban való lubickodas oly Pató Pál úr szintjén, a róluk való gondoskodást az élet terén való elvárást addig ez így marad. Lázár János mondta egyszer teljes joggal: a kormány olyan mint amilyet az ország megérdemel hiszen ő belőlük kerül ki. Én személyesen visszatekintve az elmúlt négy évtized külföldre, örülök hogy megismerhettem más szemléletet és kultúrát ami mindig kihívásoknak való megfeleléshez késztetett.
Egyértelműen gazdagodtam avval hogy itt szocialazodtam

2022.04.04. 21:01:24

@SzZoole:
Persze jönni fog a kiigazítás, lehet hogy ad meg egy kis türelmi időt :-))))

taga20 2022.04.04. 21:01:28

@Zsuzsi65: zsuzska, szerintem hülyeségeket beszélsz!

SzZoole 2022.04.04. 21:23:49

@Arthamyr: nevetni fogsz, az én kutyám row meat diet-en van, kölyök kora óta nem eszik mást csak nyers darált marhahúst. 500 gramm három napra elég neki. A Tesco-ban vesszük valami £1.80-ért, ír marhából készült :-)
A farhát, lába és a mellcsont nálunk is a csirkehúsleves alapja, nameg a zúzza és a szíve persze :-)
A missus nem tud bontani?

SzZoole 2022.04.04. 21:24:52

@Team Vincent: megláttyuk uncle Vincent :-))

Arthamyr 2022.04.04. 21:31:47

@SzZoole: Én vagyok a nyugger, én főzök általában, meg nekem van spéci gyúrós étrendem, szóval duplán megérdemlem, hogy én szívjak vele. :) De tud egyébként bontani ő is.

Állítólag ha nyers hússal eteted, akkor figyelni kell táplálékkiegészítőkre, meg periodikusan (talán évente?) el kell vinni vizsgálatra is.
Mi a tenyésztőtől a kutyákkal együtt vettünk két zsák tápot is, amit már nála is ettek, és igazából az bevált, bevált recepten meg nem kell változtatni. Az ír marhát (meg a hentes cimborámat) hiányolom, ár/érték arányban az egyik legjobb, szerencsére néha itt is lehet kapni.

Zulu4321 2022.04.04. 21:47:19

@taga20: Marmint melyik resze a hulyeseg? Tenyleg ciki, plane amilyen nagy arca volt MZP-nek valasztasok elott...

2022.04.04. 21:47:33

@SzZoole: “

Kész ülsz a húsvétra? Mi lesz a menü?

2022.04.04. 21:47:40

@SzZoole: “ Ez volt már, Putyin gratulált Viktornak”

Meg meg fel Európa, csak mzp annyira keresztény hogy inkább nem
Persze mit is mondana, utána úgyis száját kellene oblogetni

SzZoole 2022.04.04. 21:49:58

@Arthamyr: nyugger, aham, szóval nevesincs Ernő fizeti a nyugdíjadat :-))

Vicc volt.

Nekünk is a tenyésztő ajánlotta a raw meat diet-t, a szülők is azt kaptak. Természetesen kiegészítők is kap a megfelelő vitaminokkal és évente hordjunk kutya MOT-ra, 6 éves és teljesen egészséges.

Eddig kétszer volt velünk Magyarországon. A SPAR-ba bementem és kértem egy kiló darált marhahúst a hentes pultból. Kérdezte a hentes, hogy a marha melyik részéből kérem, mire mondtam; teljesen mindegy, a kutyámnak lesz.

El tudod képzelni mekkora szemekkel nézet :-))

Arthamyr 2022.04.04. 22:01:41

@SzZoole: Bár fizetné! Engem nem zavarna, mint mondtam korábban, bárkitől szívesen elfogadok pénzt egy bizonyos összeg felett. Az sem zavar, ha neve sincs. :)

"Nekünk is a tenyésztő ajánlotta a raw meat diet-t, a szülők is azt kaptak. Természetesen kiegészítők is kap a megfelelő vitaminokkal és évente hordjunk kutya MOT-ra, 6 éves és teljesen egészséges." - Ez így teljesen rendben van, mi csak az egyszerűség miatt adjuk a tápot. Nem romlik meg, nem kell hűteni, két zsák közel 3 hónapig kitart, és nem kell mellé kiegészítő.

svajcineger 2022.04.04. 22:12:38

@SzZoole:
Lehetek nálatok kutya? :)

taga20 2022.04.04. 22:18:23

@Zulu4321: pl. ez:

"Milyen szerencsetlen jeloltet allitott az ellenzek? :)"

nem az ellenzék állította, hanem az ellenzéki választok nagy része rá voksolt az előválasztáson.

ez nem világos számodra? vagy csak izgi hazudozni?

taga20 2022.04.04. 22:18:29

@SzZoole: ilyet biztos nem kérdezett, max. azt, hogy disznó vagy marha legyen. naponta vásárolok az sparban.

haver, ne vetítsél, me elég, ha itt nálunk a csutigeci vetít:))

taga20 2022.04.04. 22:18:32

@Team Vincent:
"Meg meg fel Európa, "

meséjj még ki gratulált a választási csalásnak?!

2022.04.04. 23:12:02

@taga20:

Sorry ön uram számomra nem kívánatos vitapartner.

svajcineger 2022.04.05. 00:26:05

@Team Vincent:
Azt is letuszkolom, ha nagyon muszáj. :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.04.05. 00:36:45

Meanwhile...csak hogy egy kicsit a vilag esemenyeire is figyeljunk :) Elon Musk 9.2% reszvenytulajdonos lett a Twitterben :)

notthebee.com/article/look-at-all-the-woke-twitter-employees-that-were-triggered-by-elon-musk-becoming-the-companys-largest-stakeholder-

Arthamyr 2022.04.05. 06:19:21

@svajcineger: Nem muszáj, rég rossz, ha amiatt kell valamit letuszkolni, mert muszáj. Szerencsére szabad országban, világban élünk, kevés dolog muszáj. Pont azért maradt meg a kutyáknak, mert nem volt muszáj letuszkolni. Pedig lett volna hely rá, mert a jégkrémet azért utána csak sikerült letuszkolni, de a gyerekek már csak ilyenek. Én is utáltam, amikor gyerekkoromban meg kellett ennem a főételt, hogy kaphassak sütit, nem fogok mással (főleg nem más gyerekével) szívozni emiatt. Szerencsére belefér, hogy pár ezer forintnyi hús "kárba veszett", a kutyák meg nagyon hálásak voltak az ételpazarlásért.

Zulu4321 2022.04.05. 07:29:26

@taga20: Hat akkor olvassal kotozkodes helyett..., mar ha az megy;-)

index.hu/belfold/2020/11/16/az_ellenzeki_szovetseg_kozos_miniszterelnok-jeloltet_allit/

Az ellenzek allitotta a jelolteket, hogy a felhozatalbol me'g a szavazok altal kivalasztott is ilyen gyongecske teljesitmenyt nyujtott, magaert beszel. Csalast csaholni ekkora kulonbsegeknel ha-ha... vagy csak izgi hazudozni...?:-p

Latcho Rom 2022.04.05. 07:29:30

@Zsuzsi65: so what? :))

Gondolod hogy visszaengedi a donaldot a twitterre? :))

Tényleg, mi lett a trump privát twitter szerverével, jársz oda?

B u b u l e 2022.04.05. 07:29:38

@Team Vincent: what a pile of bullshit!

Itt mindenki tudja hogy a valasztas, a körzetek rigged.

Már nem is kell tovább olvasni ezt az undor jobber firkát…

SzZoole 2022.04.05. 07:39:29

@svajcineger: gyere, csak ne ugass hangosan mert mi rendes környéken lakunk :-)

SzZoole 2022.04.05. 07:42:46

@taga20: ne viccelj már, a marhának több része van és külömböző áron. A tatár beefsteak-t nem fogod marhalábszárból készíteni, mintahogy a bolognait sem filletből, szerintem, ne legyé má igénytelen :-)

HakapesziM 2022.04.05. 08:06:50

De hát nem látjátok? Nem értitek? Buborékban éltek, ez a blog is 'előzetes moderáció'. Aztán megy a csodálkozás, hogy 'hát nem is ismerek Fidesz szavazót', nem, mert blokkolod, törlöd, moderálod. Aztán ha nem a kedvenc politikai erőm nyer: bunkó, egybites jobbosok. Hát itt az eredmény. Csak így tovább!

fhdgy 2022.04.05. 09:51:24

@HakapesziM: Előzetes moderáció csak az ismeretlenekre és a renitensekre vonatkozik.

Minden, eltérő véleményt is leírhatsz, csak nem ordenáré stílusban.

Néha beleolvasok más blogokba is. Vannak olyanok, ahol a stílus olyan, hogy inkább ne is beszéljünk róla.

Ne feledd, a stílus maga az ember!

kvp 2022.04.05. 10:30:34

Ahogy en latom a valasztason harom ellenzeki szavazo tipus jelent meg. Elso korben a magasan kepzett vilagpolgarok, akik megtehetnek, hogy mashol elnek, de megis itthon elnek es szavaznak. Nekik egy globalista politikat koveto vezetes lenne a szimpatikus. A masodik csoport akik utaljak a kormanyt es barkit beszavaznanak, meg a jobbikot is, csak masvalaki legyen. A harmadik csoport pedig a liberalis, vilagpolgarnak keszulo diakok, akik csak azert vannak itthon, mert nem volt penzuk kulfoldon tanulni. Az elso es harmadik csoport foleg a nagyvarosokban fordul elo, igy ott billenthetik at a szavazatataikkal a merleget az ellenzek javara. A masodik csoport egyenletesen oszlik el a valasztokeruletek kozott, mindenhol egyharmad alatti aranyban, erre a kormany vigyazott, igy a lakossag kicsit tobb mint fele elegedett veluk, mig a szavazokepes lakossag kb. 2/3-a nem talalt jobb alternativat. Ugy konnyu nyerni, ha nincs realis, egyseges, mukodo alternativaja egy kormanynak.

Mivel kb. ugyanannyian mentek el szavazni negyevente az elmult valasztasokon, ezert vagy nem valtozott a szavazok kore vagy a valtozasok pont kompenzaltak egymast. Valoszinubb, hogy az osszefogas es Gyurcsany miatt egy csomo volt jobbikos szavazo ment at a kulonutas mi hazankhoz, egy csomo volt baloldali ellenzeki szavazo maradt otthon a jobbik szovetsegbe torteno bevetele miatt. Igy lett a 2+2-bol 4 helyett 2, pedig 5-re szamitottak. Vilagnezetileg ellentetes csoportokbol nem lehet stabil kormanykepes erot osszehozni, marpedig a magyar jobboldal es baloldal csak a kormanyellenessegeben volt egyseges es mint latjuk a szavazoik nem ez alapjan dontottek. A mostani szovetseg legtobb partja a jelenlegi szovetsegesei elleneben jott letre anno, ami eleve egy rossz kezdet.

Szoval nem annyira a fidesz nyerte a valasztast, mint inkabb az ellenzeki osszefogas benazta el, megpedig azert mert ertek alapu helyett erdek alapu szovetseget hoztak letre. Az egyetlen jarhato ut egy ertek alapu egyseges part lenne, csakugy ahogy amerikaban is kialakult a ketpartrendszer, mely mar kepes volt valtott rendszerben mukodni. Kerdes, hogy az egyetlen stabil politikai ero, a dk kepes lesz-e egyetlen egyseges partta tomoriteni a mostani szovetseget a kovetkezo valasztasokra vagy a vezetoseguk, esetleg az altaluk kepviselt globalista, europai egyesult allamokat tamogato ertekrend elriasztja-e a szavazokat? Nagyon nehez ugy globalistanak lenni, ha a globalista szavazok egyszeruen atkoltozhetnek egy mar kialakult, stabilizalodott, magasabb eletszinvonalat biztosito globalista allamba es vissza se kell nezniuk tobbet. Tobbek kozott pont errol szol ez a blog is es az irasok csak megerositik, hogy tenyleg igy van.

Csodabogár 2022.04.05. 13:00:48

@Arthamyr: Nem tudom milyen kutyád van, de minden kutya megérdemel néha egy kis csemegét. Állandóan csak ugyanazt a tápot enni, szörnyű unalmas lehet.

Csodabogár 2022.04.05. 13:06:35

@SzZoole: Most kezdtem gondolkozni, hogy miért kell a kutyának megdarálni a húst. Nincs rendes foga? Vagy kis pincsi kutyákról van szó?

P.Elliot 2022.04.05. 14:57:59

@Csodabogár: Szerintem jobban megemeszti ha daralva van, konnyebb feldolgozni a szervezetnek.
Ha az ember eszik egy steak hust az nehezebb mint egy fasirozottat, mondjuk.

A bebiknek is nemcsak a fog hianya miatt kell apritani, pureve mixelni az ennivalot.

Kismacskanak egyebkent szoktam adni egy darab nyers csirket mert o valahogy lassan, elnyamnyogja, szetszedegeti azt a darabot.
Nagyon kismacskanak viszont csak daralva.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2022.04.05. 15:40:06

@B u b u l e: ja, a partok delegaltjai mellett allitolag 20.000 civil figyelte argus szemekkel a szavazast, plusz a kulfoldi megfigyelok. eredmeny? fidesz szavazat kb ugyanannyi, ellenzeknel 900.000 minusz :)

SzZoole 2022.04.05. 15:59:23

@Csodabogár: nem azért mert pincsi, hanem azért mert kb. 16-18 dkg a napi adagja és az üzletekben 500 grammos kiszerelésben lehet venni, ami 3 napra elég neki. Lehet venni egyben is vagy kockázva, de ez így egyszerűbb.

Welsh Pembroke Corgi-m van, dwarf dog, ami annyit jelent, hogy közepes testű kutya, de rövid végtagokkal rendelkezik.

ibb.co/4TjS0zF

SzZoole 2022.04.05. 16:06:22

Olvasom, hogy ismét “erősödik” a forint. 1 euró közel 380 forint, tán csak nem az újraázott főnöknek köszönhető :-)

ibb.co/7pHnDXN

Arthamyr 2022.04.05. 16:37:18

@Csodabogár: A kutyák jól bírják a monotonitást (én is :)), meg szeretik is a kaját. Egyébként szoktak kapni csemegét is: pl. nyúlfül, marhafejbőr, különböző húsmaradványok, jégkocka, báránypacal. Mindezeket azon felül, amit a kertben kipusztítanak.

Golf2 2022.04.05. 16:37:57

Noha az angliai magyar diaszpóra több mint százezresre rúg a becslések szerint, mindössze 8100-an regisztráltak a londoni voksolásra....

B u b u l e 2022.04.05. 16:40:13

@droid_: Nem igazán érdekel. Ahogy az sem hogy az Eu, a német autógyárak továbbra is lélegeztetik a szarjankó országát.

Mindjárt beszél Zelenszkij az UN-ben, szegénykém.

SLAVA UKRAINI

SzZoole 2022.04.05. 16:56:21

@Arthamyr: óvatosan a húsmaradványok!
A marhahúson kívül minden mást csak főzve, ízesítés nélkül!!! adj nekik. A nyers disznó hús pl. kifejezetten veszélyes a kutyáknak.

SzZoole 2022.04.05. 16:57:43

@Golf2: miért, mit vártál?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.04.05. 17:12:21

@Latcho Rom: nahat, hogy te milyen figyelemmel koveted Donaldot :))) sok mindent toled tudok meg, mint pl ezt a Twitter servert is :)))) lehet, hogy titokban azert nem is annyira utalod? Tudod, a homofobokra is azt mondjak, hogy titokban ok is gay-ek :DDD

Arthamyr 2022.04.05. 17:15:16

@SzZoole: Azt nem is adunk nekik. :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.04.05. 17:16:19

@SzZoole: haaat, igy konnyu:))) nekunk 2 labrador mix kutyank van, mi 10 kg-os zsakban vesszuk a tapot nekik :)))

svajcineger 2022.04.05. 17:35:32

@SzZoole:
1 CHF=1 €
Én nem bánom.

SzZoole 2022.04.05. 17:41:20

@Zsuzsi65: kellet neked sarok ülőgarnitúra :-))

SzZoole 2022.04.05. 17:46:25

@svajcineger: én sem :-)
1 GBP = € 1.20
1 GBP = CHF 1.21

Nem rossz mi? :-)

kék madár 2022.04.05. 17:50:07

elkepeszto erre a bunozo oroszbarat, az emberi jogokat sarba tipro maffiara szavazni.
Kevesbe itelem el lassan a fideszt mint a szavazoit

kék madár 2022.04.05. 17:53:02

@kvp: "ellenzeki osszefogas benazta el,"
ez egy mitosz. Barmit tehettek volna, vesztenek. A zorbannak egy taknyos zsebkendo ellen is veszitenie kellett volna. De egy diktaturaban mindig egy diktatura nyer

Arthamyr 2022.04.05. 19:18:16

@kék madár: Milyen diktatúra? Attól, hogy a szavazók rosszul szavaznak, még nem diktatúra. Az EBESZ megfigyelői sem kiáltottak diktatúrát. Mondjuk az erős volt, hogy a brit arc osztotta az észt, hogy ők már 150 éve formálják a választási törvényt, azt egy fos first-pass-the-post rendszerük van. Ehhez Orbánéknak nem kellett 150 év, ők 1 ciklus alatt összeghányták, amikor megvolt hozzá a felhatalmazásuk. :)

Ahogy a másik hozzászólásodban írtad, azok a hibásak akik a Fideszre szavaznak. Ráadásul nekik is csak egy (valószínűleg nagy) része, mert lehet valid okból is a Fideszre szavazni (pl. ha valaki trafikot kapott, hülye lesz másra szavazni). Orbánék jól csinálják, negyedszerre lett kétharmad, sajnos itt ahogy és amit csinálnak, az vezet sikerre.

Zulu4321 2022.04.05. 19:19:52

@kék madár: Diktatura ennyi szabadon szervezodo, kampanyolo ellenzeki parttal? Hehehe

Golf2 2022.04.05. 19:50:32

@SzZoole: Szóval te se voltál.Többet én se megyek.Agyarország.

SzZoole 2022.04.05. 19:58:30

@Golf2: nem voltam. Nem ott élek, nem ott fizetek adót, semmi közöm nincs már az országhoz, miért szavaznák?

B u b u l e 2022.04.05. 20:40:05

@Arthamyr: egy rencer azért diktatórikus hogy:

Nincs választási a jelöltek között.
Magára alakította a választási körzeteket a hatalom
Nem ad lehetőséget a bitorolt médiában az ellenzéknek, 5 perce volt MZP-nek
Elűz civil szervezeteket, egyházakat akik nem csókolnak be..
Diktátorokkal tud csak barátkozni

Kell még több is articsóka manus?

B u b u l e 2022.04.05. 20:40:08

@Zulu4321: Nem jutott el a szavuk a háborúval megfélelmitett emberekhez.

Nem értem hogy miért mulatsz ezen..

Arthamyr 2022.04.05. 21:25:59

@B u b u l e: Tőled semmi sem kell, gyagyás gyuri. Ok, de, kell, az, hogy innen eltünj, de szerintem túl sokat kérek...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.04.06. 00:45:15

Ezt azoknak masolom be, akiknek nincs FB, ill. azoknak, akik szerint tobbunk allitasa nem igaz, hogy az ellenzek egy nagyon gyenge jeloltet allitott.

Egy ellenzeki szavazatszamlalo velemenye:

"Sziasztok,
Én is hasonlót éltem át, mint itt sokan. Budapesten élek, egy kis faluban számoltam az ország déli részén. A falu 3000 fős, borzasztóan szegény, minden második ház összedőlt. A Fidesz nyert 70%-kal, a szavazók kb. 60%-a jött el.
A szavazókör, ahol számoltam amennyire meg tudom ítélni profin végezte a dolgát. Volt egy másik ellenzéki delegált is, jól tudtunk együtt dolgozni, és konszenzus volt köztünk, hogy semmilyen visszásságot nem tapasztaltunk. Már napközben is lehetett érezni, hogy a Fidesznek lendülete van. Főleg onnan, hogy sokan helyben hangosan beszélték meg, hogy kire szavaznak, vagy távozáskor mondogatták, hogy éljen a Fidesz, „csakafidesz”.
Ahogy beszélgettem a szavazatszámláló társaimmal, akik közt több ellenzéki szavazó is volt, az rajzolódott ki előttem, hogy a világon semmilyen ellenzéki kampány nem volt helyben, az 1-2 kötelező plakátot leszámítva. Az ellenzék ajánlata a következő volt: „a Fidesz rossz, engem nem ismersz, de azért szavazz rám”. Egy olyan helyen, ahol sok olyan ember van, akinek nem, hogy nem Európa a viszonyítási pont, vagy Budapest, vagy az ország, de a saját falujában is valójában csak pár utca az egész életének színtere. Ezek a szavazók nem buták, nem agymosottak. Valójában ők a racionális szavazók. Ha a Fideszre szavaznak, akkor ismerik a helyi embert, és minimális, közel nem annyit, mint ami helyes lennek vagy méltányos, vagy igazságos, de minimális juttatásra számíthatnak tőle.
Baloldali értékrenddel birok, de nincs pártom. A Párbeszéd, például szisztematikusan nekem tetsző üzeneteket fogalmaz meg, de a pártszervezet egy vicc. A Momentum szervezete szimpatikus, hatékony és tanulni képes, de nem értek egyet az értékrendjükkel. Mivel az ellenzék félt, hogy nem lesznek tiszták a választások, így jelentkeztem szavazatszámlálónak, hogy legalább ennyit én is megtegyek. Emellett, mivel az ellenzéki ajánlat az volt, hogy szavazzunk az előválasztáson nyerő jelöltre, nekem egyéniben a Jobbikra „kellett” szavaznom. Szilágyi György, volt MIÉP alapító, erős Jobbik tag. Minden, de minden, amit képvisel gyökeresen ellentétes azzal, amit én jónak hiszek. Ennek ellenére rászavaztam, úgy hogy tényleg szégyellem magam minden kisebbséghez tartozó honfitársam előtt emiatt. És örülök, hogy végül nem nyert. Márky-Zay Péter vezette az ellenzéket, aki nem csak nem képvisel baloldali értékrendet, de nyíltan buzizott, lehülyézte a vidékieket, és néha jobban emlékeztetett egy elszabadult ágyúgolyóra, semmint politikai vezetőre. Ennek ellenére az általa vezetett listára szavaztam. Végül, úgy gondolom, hogy a Fidesz egy olyan országot és rendszert épít, ami engem megijeszt, ami nem képvisel sem humánumot, sem szolidaritást. Ennek ellenére, amikor láttam, hogy az ellenzék – kivéve Donáth Annát és Karácsony Gergelyt – nem áll Márky-Zay Péter háta mögött, a vereség bejelentésénél, azt hiszem leginkább örültem, hogy nem nyertek. Ez volt az egyetlen pont, amikor dühöt éreztem, de azt nagyon.
Az ellenzék mögött gyakorlatilag nincs politikai munka. Az nem csak a kampányban kell, hogy legyen. Az, hogy vidéken nincs sajtó tudjuk 12 éve, hogy helyben jelen kell lenni tudjuk 12 éve, hogy torz a választási rendszer, tudjuk 12 éve. Az, hogy erre még most is rácsodálkoznak, hát nem is tudom, hogy nevetséges-e, szomorú vagy buta. Úgy gondolom tény, hogy az ellenzék nem ismeri az országot, és így irányítani sem lenne képes azt. És nem tudom, hogy van-e értelme egyáltalán abban reménykedni, hogy 4 év múlva tudni fogják."

Erdemes tobb posztot is elolvasni...

www.facebook.com/Szavazatsz%C3%A1ml%C3%A1l%C3%B3k-besz%C3%A1mol%C3%B3i-103340832347986/

Golf2 2022.04.06. 07:35:39

@SzZoole: miért, mit vártál...2/3ot nem.A vidék döntött.

Arthamyr 2022.04.06. 07:38:26

@Zsuzsi65: "a Fidesz rossz, engem nem ismersz, de azért szavazz rám" - Ez elegendő kellene, hogy legyen, ennél többet nem lehet kínálni a választók legalább egy részének becsapása nélkül. Teljesen mindegy, ki lett volna a jelölt, pl. ahol én élek jelenleg, ott kb. 60%-ot kapott a Fidesz jelöltje, legalábbis amikor megnéztem akkor épp ott tartott, lehet, hogy a végére ez kicsit kevesebb lett, de azért nagyon simán nyert, az "összellenzék" kapott kb. feleannyit, a Mi Hazánk jelöltje 10% alattit. A mostani választáson tisztán látszott, hogy a vidéki szavazók többsége inkább szavaz a Fideszre, mint ellene.
És nincsen értelme abban reménykedni, hogy 4 év múlva jobb lesz. Akkor van _minimális_ esély a _lassú_ javulásra, ha Orbán meghal/ténylegesen kivonul a politikából, vagy valami nagy katasztrófa történik. Az előbbi nem várható hamar, az utóbbi meg reméljük nem következik be. El lehet menni szavazni, gyorsan le lehet tudni, ugyan nem sokat ér, de szerintem ennyi idő elpazarlása mindenki életébe belefér. Igazából az egyetlen megoldás, ha az ember függetlenedik az országtól, amilyen hamar csak lehetséges. Az persze nem javítja meg a problémákat, viszont lehetőséget ad arra, hogy az ember kívülállóként nézze a dolgokat, és ne érintsék fájdalmasan.
A NER-esek szétlopják a közvagyont? Szomorú, még szerencse, hogy nem kell sok adót fizetni.
Beszakad a forint? Nem baj, legalább többet ér a bevétel/növekszik a vagyon.
Szivatják valamely gazdasági szereplőket? Itt ez benne van a pakliban, és ez a kockázat is be lett már árazva.
A kormány marakodik a szövetségeseinkkel és a nemzetközi közösséggel? Még szerencse, hogy van tartalék állampolgárság szükség esetére.
Stb.
Sajnos a függetlenedés nem mindenre megoldás, pl. aki nem hagyományos szexuális irányultságú, az szerintem jobban jár, ha elmegy, ha nem akar élete végéig egy ellenséges környezetben élni.

Zulu4321 2022.04.06. 10:39:11

@B u b u l e: Ez mire erv? Hogy kampanyolni se tudnak? En is ezt mondom.

@Arthamyr: ' "a Fidesz rossz, engem nem ismersz, de azért szavazz rám" - Ez elegendő kellene, hogy legyen,...'
Igen, arrogans modon az ellenzek is ezt gondolta, aztan nem jott be... A koncepciotlansag ilyen merteke csak a nagyon hagymazas elkepzelesekben sikeres, nem furcsa, ha ez a dilettans gittegyleti hozzaallas befuccsolt.
Azoknal, akik tobbet tettek bele ennel az ellenzek reszerol, azert lehet latni az eredmenyt is.

B u b u l e 2022.04.06. 11:40:04

@Zulu4321: Úgy képtelenség kampányolni ha a média majd 100%-ban a kormánypárt kezében van, és mást se hall a marinéni hogy soros, kanosmigráns, gyurcsány, s főleg a végén a háborús hazugság volt az Adu.

Elhitte a nép, aztán meglesz lepődve ha az argentin helyzet alakul ki. Tiszta szerencse hogy Orbán még nem vezette ki a népét az Euból, eltud menekülni aki bír.

Sajnálom az idiótákat akik mostanában költöztek haza.

B u b u l e 2022.04.06. 11:40:12

@Arthamyr: “ A kormány marakodik a szövetségeseinkkel és a nemzetközi közösséggel? Még szerencse, hogy van tartalék állampolgárság szükség esetére.”

Ráfáztál rendesen ájrish articsóka.

B u b u l e 2022.04.06. 11:40:22

@Zulu4321:

Ha minden beszámolót, elemzést elolvastál, ahogy én is, akkor látnod kellett, hogy a vidéki szavazók java része csak korlátozottan képes (és hajlandó!) információt feldolgozni, arra választ adni. Alacsony iskolázottság folytán egyszerűen képtelen, másrészt többüknél az agresszív fideszes agymosás elnyomta azokat a kritikai megítélő funkciókat, ami az objektív világlátás alapja. Ebbe a két kategóriába sorolható a fideszes szavazók többsége. Ezekkel “legmagasabb erkölcsi kérdést” kapcsolatba hozni értelmetlen. Nem ismerik, nem értik ezt a kategóriát. Ezen kívül persze vannak az érdekből, vallási meggyőződésből stb. tudatosan NER-hez húzók.

B u b u l e 2022.04.06. 11:55:28

Summa summárum..talán jobb is hogy így történt, s nem egy gyakorlatlan új kormánnyal fog beszakadni a gazdaság, a külpol.

A népet - tisztelet a kivételnek - nem sajnálom, ott van nekik a Kakadu Peti, a bájjer, a Győzike, a kis Grofó.

B u b u l e 2022.04.06. 11:55:28

Az új posztban olvasom.

“ Hiába van nagyon jó munkám, életem, terveim, az egész egy pillanat alatt megváltozhat, ha az útlevelem valami miatt elértéktelenedik.”

Arthamyr 2022.04.06. 13:08:07

@Zulu4321: Nem tudom, hogy mit gondol(t) az ellenzék. Annyira nem is érdekel.
Milyen eredményt látsz, mesélj!

Zulu4321 2022.04.06. 21:00:35

@B u b u l e: ezeket hol lattad, olvastad? A mediaban?
No akkor maris agyonutotted a sajat ervedet, hogy a media 100%-ban a kormanypart kezeben van:-p

@Arthamyr:
Amennyire kovettem, a Mi hazank egesz komoly kampanymunkat folytatott egesz vegig, es annak ellenere, hogy akadalyoztatva voltak tobbszorosen is, nem adtak fel, uj platformokat nyitottak, kimentek az emberek koze, stb. Joreszt ennek koszonheto a 'varatlan' sikeruk.

B u b u l e 2022.04.06. 23:05:31

@Zulu4321: Nemigen tudom követni a logikai bukfenceidet y:)

Arthamyr 2022.04.07. 06:11:43

@Zulu4321: Hogy téged idézzelek: hehehe.
Az ellenzéki összefogás bukott (igen). Ellenben a néppártosodva 20+%-on tetőző Jobbikból való kiválás, annak régi, radikális gyökereihez való visszatérés, szavazóik kb. harmadának megszerzése, a kétharmados parlamentbe díszletként való belülés (vagy visszaülés) eredmény, siker. Szélsőséges hülyeségekkel való kampányolás (pl. elég a covid diktatúrából) meg komoly munka. Ne röhögtess... Tényleg látni az eredményt. Elég gyenge. Más?
Ok, ne fáraszd magad, nincsen más. Inkább magadról írj kicsit, pl. honnan írsz, mivel foglalkozol?

Zulu4321 2022.04.07. 10:20:24

@B u b u l e: Nem leptel meg, hogy mit tudsz kovetni v sem;)

@Arthamyr: Fair enough, ez a te olvasatod, ha szemellenzos is. Nem volt faradsag, csak valaszoltam a nekem feltett kerdesedre a korabbi posztommal kapcsolatban. (Ha viszont ismerkedni szeretnel, ajanlom az arra letrehozott platformokat:-p)

Arthamyr 2022.04.07. 12:02:03

@Zulu4321: A te olvasatod a szemellenzős.
És nem, nem szeretnék ismerkedni, csak sok ember csinál másik accountot, hogy a kevésbé vállalható hozzászólásait onnan küldje, és ugye troll is elég sok van, ezekkel ellentétes irányba mutató dolgokra lettem volna kíváncsi. Mivel rólad semmit sem lehetett megtudni, a hozzászólásaid a kevésbé vállalható fajtából vannak és egy viszonylag szűk tartalmi spektrumban találhatóak, minden bizonnyal ezen csoportokba tartozol.

Zulu4321 2022.04.07. 15:42:45

@Arthamyr: Bocsi, azt a memot nem kaptam meg eddig, hogy CV-t kell benyujtani a kommenteleshez. Alig vkinek a hattererol tudok itt, nem is erdekel, ettol meg nem tartom trollnak azt, aki maskepp gondolkodik, mint en. Nem vagy kicsit paranoias?
www.memecreator.org/static/images/memes/4650250.jpg

... talan nezd meg, miert sorolod rogton trollsag ill. vallalhatatlan velemeny kategoriaba azt, amivel nem ertesz egyet.

Arthamyr 2022.04.07. 16:14:18

@Zulu4321: Nem azt/attól sorolom oda. Persze átfedés van a halmazok közt.

B u b u l e 2022.04.07. 17:32:44

@Zulu4321: sajnos az articsókához hasonlóan érzek rólad koma.

Ugye nincs harag ;)

gabors 2022.04.09. 06:34:51

@gigabursch: de megyunk .....

es lesz ez maskent is csak meg nem ment le mocsarba elegge az orszag ... majd akkor lesz megint/ujra magyarorszag

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása