oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2022. február 08. 06:30,  Víg időutazás itthon és külföldön 94 komment

2022. február 08. 06:30 Határátkelő

Víg időutazás itthon és külföldön

Időben és térben komoly utat járunk be Csodabogár posztjával, hiszen valamikor a háború utáni Szegedről indulva Budapest érintésével eljutunk a hetvenes évek Zürichjébe, Badenbe, majd vissza napjaink Budapestjére. Ami összeköt ezeket a térben is időben messze lévő városokat, az (mi más is lehetne ilyenkor, farsang idején) a bál. Ráadásul Csodabogár fényképeket is megosztott velünk, amit külön köszönünk. Jó bálozást mindenkinek!

cim_farsang.jpg

„Szeged, 1945-48

Gyerekkoromban szüleim jártak bálozni ilyenkor, farsang idején. Meséltek a pesti Vigadóban rendezett ún. Rongyos bálról, ahova a köznép is bemehetett. Persze senki se volt rongyos, de nem is a pénz és egyéb arisztokratáinak rendezték a bált. Mint mondták igen jó hangulatú bál volt.

Aztán közvetlenül a háború után, 1945-48 közt, Szegeden (ahol akkor laktunk) is rendeztek bálokat. Mindig áhítattal néztem, ahogy szüleim extra eleganciával mentek a bálba.

Másnap anyám elmesélte, hogy az első bálozó lányokon milyen ruha volt, Ezt én, a már akkor ruhamániás, áhítattal hallgattam és számoltam az éveket, még 4, amikor nekem is lesz olyan szép ruhám és első bálozó leszek. A történelem közbeszólt, fiatal első bálozó soha nem lettem.

Budapest, 1956 után

Valamikor 1956 után rendeztek egy „operabált”, Persze nem az Operában, hanem valahol Zuglóban, ahol a honvédségnek volt valami épülete. Nem tudom kitől elvett, államosított kis palota.

Akkor a fiúknak nem volt szmokingjuk, ráadásul a belépő is elég húzós volt az akkori viszonylatban. Így aztán apámmal mentem el, kíváncsiságból. A ruhámra nem is emlékszem, csak a kölcsön kapott csodás kis ezüstróka kabátkára.

A közönség valami iszonyat vegyes volt. Sokan nem tudtak mit kezdeni a többfogásos vacsorához kirakott eszközökkel és poharakkal. Vacsora után táncoltunk egyet-kettőt, aztán eljöttünk. Nem voltam elragadtatva a báltól.

Zürich, 1974

Legközelebb 1974-ben Zürichbe mentem bálozni. Nos, az már volt valami. Egész Svájcból jöttek a magyarok, mert a zürichi magyar bál híres volt. Kb. 1000 ember lehetett, nagyon kis százalékban nem magyar.

A bál este 10-kor kezdődött. Aki éhes volt, rendelhetett valamit, de nem az evésen volt a hangsúly. Egy hatalmas szálloda teljes első emeletét bérelték. A nagy teremben egy igazi big band játszott.

regen.jpg1974, Zürich

Mi mindig ott kezdtük az estét. Aztán úgy éjfél felé átmentünk a kis terembe, ahol egy magyar cigányzenekar játszott, ezek direkt itthonról jöttek ki. Nagyon jók voltak.

Miután a fiatalabbak a nagy teremben voltak a modern zenével, a kis teremben már az érettebb korosztály szórakozott. Nekünk játszották a mi ifjúságunk számait, amitől időnkét a táncolók spontán dalra fakadtak.

Nekünk a fő szám a csárdás volt. Férjem 56 után bele került kint egy néptánc csoportba. Szerette, utaztak minden fele, sikerük volt, még a tv-ben is szerepeltek.

Persze mikor én oda kerültem, már rég nem csinálta, de még tudta a lépéseket. Menet közben átadta nekem is és úgy bele jöttem, hogy a gyorscsárdásnál már rendszerint csak mi maradtunk a parketten.

Baden

Hasonló volt a badeni bál is, csak kisebb létszámmal a badeni kaszinóban. Mindig volt tombola is. Férjemnek kétszer is kihúzták a főnyereményt. Bár a lottón lett volna ilyen szerencséje.

Ezeket a bálokat minden évben megrendezték ekkora közönséggel. A régi értelemben véve nem volt azért igazi, mert ha valaki egyedül ment oda, esélye nem volt, hogy felkérik. Voltak ugyan minden évben első bálozók is, de azok is már vitték magukkal a fiúkat.

Régen a bál az ismerkedés helyszíne volt. Szerintem jobb és érdekesebb, mint az interneten vagy a diszkókban, ahol beszélgetni sem lehet a zajtól.

És ismét Budapest, ma

Sajnos a férjem már 27 éve meghalt és azóta nem kerültem bál közelébe, egészen mostanáig. A minap ugyanis bálban voltunk. A csodás Budapesti Fesztivál Zenekar rendezett adománygyűjtő bált a Hagyományok házában. Ez eredetileg a Budai Vigadó volt.

Nagyon érdekelt az épület, amit nemrég, talán 2-3 éve adtak át teljesen felújítva. Nagyon szép klasszicista épület. Nem olyan csicsás, mint a pesti. A bál már este 7-kor kezdődött.

ma.jpg

A bejutás után azonnal egy nagy teremebe tereltek mindenkit és orrba turkálós tesztet kellett csinálnunk. Az oltási igazolványt már a kapuban kérték. Nagy csodálkozást váltottunk ki, mikor bejelentettük, hogy ez az első tesztünk, így a Covid 3. évében.

Lelkes fiatalember osztotta a teszteket és rögtön felkarolt minket, magyarázott, csinált mindent. Mi turkáltunk az orrunkba a pálcikával és hamarosan meg is mutatkozott az eredmény: egy szép ki rózsaszín csík jelezte, hogy nem fertőzünk. Ezután felvonulhattunk a szép kétkarú vörös szőnyeges lépcsőn.

Amint felértünk már kínálták is a fehér és rozé pezsgőt, volt narancslé is, valamint a jobbnál jobb falatkákat. Kerek asztalok körül álldogáltunk, ismerősökkel beszélgettünk.

Végül a zenekar harsonásainak hangja mellett kinyíltak a terem ajtói, bementünk és megkerestük a helyünket. A színpadon helyet foglalt egy vonósokból álló szalonzenekar, persze a zenekar rendes tagjaiból és az előételhez már szóltak a harmincas évek magyar filmjeiből való zenék.

Legkésőbb a Meseautónál már mindenki hangulatba jött. A főétel előtt még a zenekar igazgatónője és a karmester mondtak néhány üdvözlő szót. Feltehetően sok külföldi volt, mert mindent elmondtak angolul is, sőt volt, aki csak angolul szólalt meg.

Miután a főételt is megettük, színre lépett a zenekar fúvósaiból álló big band és fantasztikus talpalávalókat kezdtek játszani. Fellépett egy kis tánccsoport is, hogy meghozza a kedvet a tánchoz. Hamarosan a fél terem a táncparketten ropta.

Szünetben aztán jött az aukció, amin igen jól szórakoztunk, mert a kortárs festményeken kívül mókás dolgok is voltak. Például Fischer Iván kilukasztott inge, amiben vezényelt a Hősök terén, miközben egy orvos beoltotta az első Covid-oltással. Az orvos is ott volt. Csillagásztati 1100 Euróért kelt el a végén.

Vagy lehetett licitálni egy privát grillezésre 8 személy részére a hárfaművésznő és színész férje házában.

De a legnagyobb sikert az érte el, hogy egy ismert kortárs író következő könyvében meg lehet nevezni egy szereplőt a történetével együtt és azt beleszövi az író a könyvbe. Ez valakinek 3000 eurót ért.

Mikor lement az aukció, ismét tánc következett. Éjfél tájt, mikor eljöttünk, még tele volt a táncparkett, biztos jó sokáig eltáncikált még az az inkább középkorú ifjúság.”

És akkor most ti jöttök, milyen (magyarországi és külföldi) farsangi élményeitek vannak?

 

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Svájc

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr8117285306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2022.02.08. 09:54:34

Jó volt,köszönjük!

SzZoole 2022.02.08. 11:13:03

De szép néninek teccet lenni a Boginéni :-))

London2009 2022.02.08. 11:15:26

Oh, ez jo volt! Nem sokat valtoztal az elmult harminc evben, nagyon szep vagy.
Nagyon szeretem en is a balokat, a covid ota sajnos semmi ilyesmin nem voltunk. Elotte valo ket evben meg 2018 es 2019-ben 3 balon is voltunk. Egy a helyi rugby csapat evadzaro baljan, a Golf Klub baljan meg egy Opera Balon. Ezeken szmoking volt a viselet a nokon pedig nagyestelyi. Sokkal jobban szeretnek itt Angliaban az emberek kioltozni. Magyarorszagon mar az oltony is kiment a divatbol, nem, hogy a szmoking.
Voltunk egyszer a brusszeli Magyar Balon. Nagy csalodas volt. Rossz zene, Alomhajo es tarsai, rosszul oltozott nok, ferfiak, nem is ertettem az egeszet. Mondjuk a fele tarsasag adta meg a modjat, a masik fele azt hitte, hogy discoba jott. No nem is mentunk tobbszor, hiaba hivtak.
A Budapesti Fesztival Zenekart en is nagyon szeretem. Minden evben jottek idaig a South Bank Centerbe. Meg is nezem mar, hogy iden esetleg jonnek e. Nagy meglepetesemre a helyi hangversenyteremben sikerult elcsipnem Schiff Andrast jatszani. Hazhoz jott a muzsika, csodas elmeny volt.

P.Elliot 2022.02.08. 12:52:46

Mi a 70-es evek elejen jottunk ki, otthon nem jartunk balba/ azert voltam egyszer de nem volt kulonosebb, marmint nem dobott fel, szinten partnerrel mentem de ahogy lattam mas is, szoval nem volt egy nagy szam. Nem emlekszem mar hogy milyen celbol es hol rendeztek, van rola fotom valahol.

Egy jo buli jobb lett volna valahol.
Igen, ott is a regesregi szamokat jatszottak foleg, akkor mi fiatalok voltunk, / nem a ferjemmel voltam, akkor meg nem ismertem/, valahogy jobban vonzodtunk mozgekonyabb, mai fiatalosabb szorakozas utan es tobbet nem is mentem.
Itt aztan plane nem.
Itt is rendeznek mindenfele urugyon balokat, foleg sport klubok de masfelek is de nem vagytunk egyikbe sem. Mivel szorakozni akartunk foleg diszkokba jartunk az elejen amik nagyon jok voltak de aztan arrol is leszoktunk.

Itt is vannak magyar klubok,sot hozzank 10 percre is egy ahova egyaltalan nem jarunk, balt egyszer lattunk ott, marmint valaki kert hogy inni fog de vezetni ugy nem mer, nem-e vennenk majd fel.

Elmentunk, beneztunk a terembe ahol felfedeztuk a pasast aki ott beszelgetett valakivel, amig odajott addig felmerhettem a balt hogy mifele, asztaloknal ulo csupa oreg, talan jo ha 3 fiatal volt, a tancperketten is nehanyan, szinten oreg es a 30-as evekbeli meg regebbi szamokat jatszottak, hat nekem semmi kedvem nem volt barmikor is elmenni ezekre a rendezvenyeikre.

Az en vilagom mar mas vilag volt, fiatalosabb.

Egyetlen bal amire nagyon szerettem volna elmenni , sajnos a ferjem meghalt pedig csak vele lett volna erdemes mert csak o ertette volna meg hogy mit jelent ez nekunk.

A Velencei alarcos balra , ha van meg, bar miert ne lenne, nem neztem utana,igazi regi varratott kosztumben mind a kettonknek, marmint ami az 1500-as evekbeli ruhat illeti, lehetett berelni is de az nem igazi a szememben csak a sajat, akkor volt a gyerekunk vagy 12 eves es megbeszeltuk hogy egyszer elmegyunk ra. Kerul amibe kerul/ le sem merem irni hogy mibe, maga a kosztum a belepo, hozza a repulojegy hotel, minden nyavaja. Nem szamit, egyszer ez is kell
Tobb palotaban rendezik oket...

Na, azt az erzest hogy ott lenni egy igazi, olyan korabeli ruhaban egy tobbszaz eves palota termeben tancolni azokon a koveken , visszaalmodni magunkat egy regi korba, ahol valaha mar reg elporladt emberek akikrol meg emlek sincs tancoltak, oriasi lehetett volna!
Mivel Velenceben leptem le a csoporttol es a volegenyem is ott talalkozott velem miutan igy lett megbeszelve, neki is, nekem is fantasztikus lett volna.
Massal nem.

Az igazasag az hogy mehettunk volna mar regen de valahogy mivel nem jartunk ilyen helyre, elfelejtodott, most jutott csak az eszembe hogy de hat mi akartunk elmenni egy velencei balra!
Hogyhogy elfelejtettuk?
Hat ezt nagy kar volt kihagyni de massal nem hiszem hogy meglenne az a kozos erzes ami a ferjemmel lett volna.

Partner eppen akadna hozza/ mar a masodik hazassagi ajanlatot kapom, egyik burkolt/ az egyik orvosomtol, hehehe/, a masik egy masik amerikai, ferjem valahai munkatarsa ez utobbi sokkal vonzobb de nem tudnek megszokni magam mellett egy masik pasast.
Meg barat sem kell egyelore...

Vagyis, a velencei balrol lemaradtam ugy nez ki!

Ha megsem akkor majd irok rola posztot, Hehehe...

puhacica 2022.02.08. 18:24:34

jo hangulatu iras, az eleje olyan volt, mint valami filmreszlet leirasa. es pont ilyennek kepzeltelek. :)

engem az ilyen balokkal es ruhakkal kinozni lehetne, de olvasni masok elmenyeit, hogy mennyire elvezik es fontos nekik az, ami nekem abszolut lenyegtelen, erdekes.

nyuszigonosz 2022.02.08. 18:55:24

Bálozás: na nem az én világom. :-)

Pedig egy olyan országban érettségiztem, ahol a tánciskola elvégzése az alapmüveltség egy elvárt része volt akkor már jó ideje és "jobb" helyeken gondolom most is.
Szakiskolák, szakközépiskolák és gimnáziumok tanulóinak kb. 16 éves korukban el kellett a tánciskolát is végezni.
Nem volt rossz az egész, az ember aztán tényleg abszolút biztosan tud bálozó vagy hasonló környezetben is mozogni, és természetesen az összes klasszikus táncot is megtanulja.

És mégsem az én világom, de aki szeret ilyeneket, hát menjen és érezze jól magát.

puhacica 2022.02.08. 19:55:08

@nyuszigonosz: haha, tanciskolaba en is jartam, az osszes klasszikus tancot megtanultuk, jo volt, de eleg volt :)

nyuszigonosz 2022.02.08. 19:59:36

@puhacica: Ahogy írod: jó volt, elég is volt. :-)

littke 2022.02.08. 20:03:28

Kedves Csodabogár, posztodat nagyon élveztem, dacára hogy én sosem voltam bálos ember. Bulis igen.

Csodabogár 2022.02.08. 22:14:49

@London2009: Schiff Andrást neked könnyű elcsipni, miután tudomásom szerint Londonban lakik. Pestre, ismert okokból, sajnos már nem jön. Utoljára Covid előtt Bécsben hallottam játszani.

A zürichi és badeni bálokon már régen voltunk, talán 30 éve kb. Nem tudom ma mi van. Akkoriban nagyon elegáns közönség volt.
Itt Pesten, már többen kérdezték tőlem, hogy milyen volt a közönség. Csak azt mondhatom, hogy kielégítő. Nők mind estélyiben vagy kisestélyiben, a férfiak minimum a fele smokingban. A többi sötét ruhában fehér ing nyakkendő. De mint itthon is mondtam, egyetlen olyan ruhát nem láttam, amire azt mondtam, hogy na ilyet szeretnék. Viszont nem is voltak durva hibák, amit más helyeken látok, mint pl. sportos cipő vagy táska az esti ruhához.

Csodabogár 2022.02.08. 22:18:20

@puhacica: Soha nem jártam tánciskolába. 2. gimnáziumban mehettem volna, de az "enyhén" konzervativ apám, korainak találta. Utána aztán nem volt már semmi. De ettől függetlenül szerettem később táncolni és soha semmilyen alkalmat nem hagytam ki ha volt.

Csodabogár 2022.02.08. 22:20:41

@littke: Bulikat nem írom le, sok volt jó volt, de unalmas lenne mindazoknak akik nem voltak ott. Viszont soha életemben nem voltam diszkóban és nem is hiányzik.

Csodabogár 2022.02.08. 22:22:23

Köszönet mindenkinek akinek tetszett.

Csodabogár 2022.02.08. 22:24:13

@London2009: A két két között nem 30, hanem 50!!! év van!

SzZoole 2022.02.08. 23:29:41

@Csodabogár: csak 48 év!! Tudom, mert 1974-ben születtem :-))

P.Elliot 2022.02.09. 00:05:48

@Csodabogár: Nem tudtam visszajonni a gephez csak most.

Elusztam, vasaroltam, setaltam es olimpiaztam az idot, hehehe...
Nekem is tetszett a poszt, valami mas mint amit megszoktunk/ tema/, es nagyon jol neztek ki a kepeken.

Tetszik hogy barna a hajad nem a fako szoke amit szinte minden idos koru visel valamiert es amitol joval oregebbnek neznek ki.

A fekete haj az mar oregiti az embert ilyen korban de a barna barmely arnyalata fiatalit.
Kivanok meg sok-sok evet egyutt, a parod is jol nez ki es szinten fiatalos, ugy tudom hogy 90 korul jar vagy osszetevesztem valaki massal.
Meg sok-sok farsangot kivanok egyutt....

blackhairlady 2022.02.09. 00:31:01

De jo kis visszatekintes volt! :) Tenyleg nagyon szep voltal es vagy is :)

En otthon sok balon voltam, varosi Dorottya balon, iskolai balokon mindharom gyerekemnel evente tobb helyen is, Budapesten szilveszteri balon, jotekonysagi balokon. En nagyon elveztem oket.

Itt Houstonban eveken keresztul Karacsonyi balba jartunk a ferjem munkahelye szervezeseben. Minden evben a belvarosi Hiltonban a legnagyobb baltermukben volt, ezer koruli resztvevovel. Minden no estelyiben, a ferfiak csinos oltonyben, a kaja fantasztikus, bufe jellegu, illetve a roastot az alkalmazottak szeleteltek aki szeretett volna (es ki ne szeretett volna :))
Kivalo elo zene, mai, regi, gyors, lassu, volt minden. Es mivel ugye Texasban elunk, minden alkalommal volt Texas two steps line dance is :))) Nagyon vicces volt ahogy a csini ruhakban tancoltak, ugye ezt alapvetoen kockas ingben, farmerban, bakancsban es kalapban ropjak :))) En ebbol kimaradtam, tul botlabunak bizonyultam hozza, az elmult 12 evben meg nem sikerult elsajatitanom :D

Sajnos mar 3 eve nem voltunk, nekem hianyzik, a ferjemnek kb fogorvosi latogatassal egyenlo :)) Na jo, csak elindulni volt nehez mindig, ott mar azert nem volt annyira rossz:) Minden alkalommal lehetett fenykepezkedni is, szepen vegig kovetheto mennyire oregedtunk az elmult evben :)))

blackhairlady 2022.02.09. 00:33:18

@P.Elliot: "A fekete haj az mar oregiti az embert ilyen korban de a barna barmely arnyalata fiatalit"

A mult evben festettem en is at barnara, az elmult 25 evben fekete voltam, pont ebbol a meggondolasbol :))

fhdgy 2022.02.09. 07:17:34

@blackhairlady: Akkor a black hair lady-t nem kellett volna megváltoztatni brown hair lady-re? -:)

dikusz. 2022.02.09. 07:54:46

@P.Elliot: Van, akinek nem áll jól a barna.
Nekem az eredeti hajszínem is szőke volt. Az előző festéskor a fodrász elrontotta a színkeverést, és barna lett a hajam.
Alig vártam, hogy visszamenjek, és visszaszínezze szőkére.

Egy másik alkalommal pedig egy új üzletet próbáltam ki, és az ott dolgozó lánykát kértem meg, hogy fesse be vörösre (inkább vörösesre) a hajam. Na ez még rosszabbra sikerült, de nem okoltam érte, hiszen én kértem rá.

fhdgy 2022.02.09. 08:09:15

@dikusz.: Én sem okolhatok senkit, hogy többször is más színű lett a hajam.

Állítólag korom fekete hajjal születtem, de emlékeim szerint 5 éves koromban már tejföl szőke voltam. Utána fokozatosan sötétült a hajam. Kb. harminc éves koromra már a sötét szőke, világos barna lett. Aztán 40 egynéhány éves koromtól el kezdett fehéredni. Majd teljesen fehér lett. Volt egy időszak, amikor a szakállam még sötét barna volt. Már jó ideje a hajam is, a szakállam is hófehér.

Azt hiszem, hogy ez már végleges.

SzZoole 2022.02.09. 08:33:05

@fhdgy: “ Már jó ideje a hajam is, a szakállam is hófehér”

Te lennél a Télapó? :-))

fhdgy 2022.02.09. 08:45:58

@SzZoole: Igen, csak a szakállam nincs olyan hosszú!

Előfordult már, többször is, hogy kisgyerekek azt mondták egymásnak, hogy "Jé! Itt megy a télapó!"

Olyan is volt, hogy egy ismerősöm telefonon leszervezett nekem egy (munka)találkozót, egy számomra ismeretlen hölggyel, aki egy akkumulátort hozott nekem.

A hölgy kérdezte az ismerősömet, de hogy fog megismerni a Tecsó bejáratánál. Mondta neki az ismerősöm, hogy nyugi, meg fog ismerni, mert én vagyok a Télapó.

Ezt elmondta nekem is az ismerősöm, így tudtam róla.

Amikor megjelentem, a hölgy megkérdezte, hogy én vagyok-e a Télapó?

Mondtam neki, hogy igen, megjött a Télapó, pedig még csak augusztus van.

Aztán, később, mentem a boltba, ahol a hölgy dolgozott.

Kezét csókolom! Megint itt van a Télapó, pedig még mindig nincs december.

Csodabogár 2022.02.09. 10:06:20

@P.Elliot: A hajam hamvas szőke, a mintát a gyerekkoromban levágott copfom adta. A Jóember 92 éves.

Csodabogár 2022.02.09. 10:09:51

@dikusz.: Én magam veszem és viszem a festéket, mindig ugyanazt. Nem ér meglepetés. Ha meg valamiért nem jön össze a fodrásszal az időpont megfestem magam is.

Golf2 2022.02.09. 10:41:25

@Csodabogár: 92 évesen alig ráncos,hogy csinálta,nekem több 60 körül:(

London2009 2022.02.09. 11:08:45

@Csodabogár: tenyleg? Ezt nem tudtam, hogy itt el. Ugy tudtam, hogy Nemetorszagban, de akkor tevedtem. Mindenesetre ez nem Londonban volt, hanem videken, de igazabol lenyegtelen.

P.Elliot 2022.02.09. 11:26:14

@dikusz.: Persze, van akinek jol all a szoke idosen is de az ritka, illetve a szoke arnyalata mondja meg.Baratnomnel reklamaltam eppen tegnap hogy olyan szokere fesette hogy szinte oszhaju, olyan vilagos.
Szerinte ez divat most , legyen az de ha rosszul all?

Olyan meleg aranyszin szoke haja volt mindig, szep feher, szo szerint porcelan bor, nem volt azon egy folt sem, nem tudom hogy csinalta pedig par ev es 60 lesz.

O is erezheti hogy igazam van mert mar a ferje is leszolta az uj szint hogy milyen remes.

En szoke hajjal szulettem/ anyam volt szoke/ de 6 eves koromban iskola elott levagtak a copfjaimat amivel boldogga tettek mert nagyon zavart, tul hosszu is volt es utana lassan kezdtem bebarnulni. Kicsi kori kepeken meg mindig amultatba ejt hogy szinte feherszoke voltam.

Szeretem a hajam szinet, a barnat es sosem hordtam tobbe hosszu hajat csak valligerot.
En magam festem, egyszer mentem magam a fodraszhoz ezert, elmenni, varni, kivarni, hazajonni, na nem!
Raadasul tul sotet lett.
Itthon megveszem a festeket, felkenem a hajamra, ket szinbol mert a kozepen ahol oszul ott sotetebb kell egy kicsit mert a feher szinu hajat festi. A tobbi helyen mar rajta a barna es azt erosebb barnara fogja be ha meg rateszem a kovetkezo szint, es csak rovid idore.
Kitanultam magam, nem kell elmenni, kozben csinalok ezt-azt, eszrevetlenul eltelik az ido.

P.Elliot 2022.02.09. 11:28:07

@Csodabogár: A kepeken, mindketton vilagosbarnanak nez ki a szin. Persze ezek kepek, valojaban lehet hogy vilagosabb eletben.

Congeria 2022.02.09. 13:04:05

@Csodabogár:

Nagyon csinos, elegáns hölgy vagy, húsz évet letagadhatsz, olyan ránctalan vagy. Pedig a nyak sokat elárul, de nálad az sem.

Az én generációmnak csak a házi zsúrok, iskolai, egyetemi bálok jutottak, ami teljesen más kategória volt. Akkoriban nagyon élveztem.
Sok zenész barátom volt, még gimnazista, zeneakadémiai koruk óta. Hetente jöttünk össze beszélgetni és koncertekre jártunk. Ez adta társasági életünket.

Nem tudom, milyen bálok voltak a Rákosi -korszakban, de Kádár ideje alatt tartottak bizony, de nem a halandók részére. Fő párt funkcionáriusok , színészek, művészek vehettek részt ezeken. A kellő öltözetet Rothschild Klára kiváltságos szalonja biztosította. Tito felesége is rendszeres vásárlója volt, Kádárné is.

Szilveszteri bálon sose voltam, semmi más közöset nem találtam az itteni mulatós magyarokkal mint a nyelvünket. Barátainkkal is kisebb-nagyobb összejöveteleket szerveztünk, de sosem táncoltunk.

Az itteni társasági élet "krémje", (legalább is annak tartják magukat)
sok rendezvényt tart ahol megmutatják ékszereiket, új arcukat és egyéb testrészüket, CEO rangjukat, vastag pénztárcájukat. Nem a mi világunk.

Arthamyr 2022.02.09. 13:49:24

@London2009: "Elotte valo ket evben meg 2018 es 2019-ben 3 balon is voltunk. Egy a helyi rugby csapat evadzaro baljan, a Golf Klub baljan meg egy Opera Balon. Ezeken szmoking volt a viselet a nokon pedig nagyestelyi. Sokkal jobban szeretnek itt Angliaban az emberek kioltozni. Magyarorszagon mar az oltony is kiment a divatbol, nem, hogy a szmoking." - Én ezt roppant luxusnak/pazarlásnak tartom (és a kiöltözés szeretete valószínűleg kapcsolatban van azzal is, hogy egy britnek az elkölthető jövedelmének jóval kisebb részét kell erre szánnia). Azért tartsunk fenn min. 2 elég drága öltözetet (vagy béreljünk még lehúzósabb áron), hogy évente pár alkalommal felvegyük? Ráadásul nem is túl kényelmes (a nagyestélyit nem tudom, de szerintem ott sem a kényelemre optimalizálnak). Egyébként pl. komoly éttermekben sem elvárás a szmoking, és az öltöny sem feltétlenül.
10+ évig öltönyös munkahelyen dolgoztam, és az is elég impraktikus, mert onnantól kezdve a kerékpáros vagy tömegközlekedés nem jó, így akkor már autót is fenn kell tartani és aktívan használni. Nekem az volt a szerencsém, hogy a munkahelyeimen mindenhol voltak fürdőszobák/zuhanyzók és az öltönynek/ingeknek/cipőnek szekrény, így bementem a kinti élethez alkalmasabb öltözékben, és a munkahelyen átöltöztem.
A szmoking+nagyestélyi dresszkódnak ma szerintem nincsen józan ésszel elfogadható létjogosultsága, ez a tehetősek (vagy annak látszani akarók) pazarlása és felvágása.

London2009 2022.02.09. 15:16:03

@Arthamyr: sok minden nem a kenyelemrol szol vagy arrol, hogy ha praktikusan belegondolunk akkor semmi ertelme.
Mi kihasznaltuk a covid elotti normalis eletben ezeket a ruhakat mert sok alkalom volt ahol igy kellett megjelenni. Minden evben pl. ceges rendezvenyek is voltak "black tie" dress codeosok. Ah, de jo is volt. Remelem meg egyszer visszajon ez az elet!
Imadok kioltozni, keszulodni. Szeretem az esemenyeket, a hetkoznapoktol elterest es minden kulonleges alkalmat, amire utana lehet emlekezni. De semmi nem kotelezo. Lehet macinaciban meg farmerben is leelni egy eletet. Sokaknak tenyleg a kenyelem a legfontosabb es akkor boldogok ha otthon lehetnek. Semmi sem kotelezo, balba menni meg kulonosen nem.
Azt nem tudom, hogy ez feltetlenul penz kerdese e. Meg a regi vilagban is a szegeny embereknek is volt legalabb egy vasarnapi oltonye/ruhaja. Szerintem ez szomoru, hogy Magyarorszagon nagyon eltunoben van. Itt szerencsere nincs. De en nem vagyok mervado mert en meg a kalapokat is imadom. Valoszinuleg rossz evszazadba szulettem!

Arthamyr 2022.02.09. 16:30:37

@London2009: Jóba születtél, csak a vége lett. :) És egyébként is még mindig megy ez, ahogy te magad is írtad (ok, a Covid-mizéria előtt ment), szóval nem késtél le semmiről.

Csodabogár 2022.02.09. 16:45:43

@London2009: Lehet, hogy ő is londonkörnyéki vidéken él, de biztos nem Németországban. Különben a tegnapi hírlevélben olvastam, hogy márciusban megy a zenekar Lyonba és Londonba is. Figyeld, ha érdekel!

Shak_tee 2022.02.09. 16:51:27

@London2009: S milyen jól állnak neked a kalapok! :)

Csodabogár 2022.02.09. 16:51:58

@Nagy Kámpics: Te ugye köztudottan kicsit emberidegen vagy. Így a bálozás meg tánc biztos nem a te műfajod.
Ahogy mondod az ötvenes években nemigen rendeztek bálokat Pesten, vagy legalább is olyat amire elmehettem volna. Lehet, hogy a sztálinista elvtársak báloztak egymással, de a mi kispolgári köreinkbe ez nem jött le. A nyomorról már nem is beszélve, mert akkoriban nem, hogy szép báli ruhám, de más is alig volt.:-(

Csodabogár 2022.02.09. 16:59:18

@Congeria: Stockholmban a magyarok nagyon remek bálokat rendeztek, ami persze igen kisstilű volt a zürich és badeni bálokhoz képest, viszont azokon is remekül szórakoztunk.
Lassan olyan érzésem van, hogy én 1965-ben egy nagyszerü társaságba pottyantam bele Stockholmban. Amit máshonnan hallok és magam is tapsztaltam Stuttgartban és Zürichben, sehol olyan összetartó jó magyar társaság nem volt. Azóta a stockholmi se olyan már, jó 20 éve még meglátogattam az egyesületet egyszer. Nagyon kiábrándító volt.:-(

Csodabogár 2022.02.09. 17:10:51

@Arthamyr: Lezsögezem, hogy én ruhamániás vagyok és nagyon szeretek jól öltözködni, ami nem jelenti azt, hogy kiöltözöm, mert én mindig rendesen fel vagyok öltözve ha elhagyom a lakást.
Jelen esetben egy olyan öltözék volt rajtam, amit máskor hangversenyre felveszek. Ha meglett volan még valahány nagyestélyim boldogan felvettem volna, az soha nem megy ki a divatból.Ugyanez a helyzet a szmokinggal is. Egyszer megveszed, egy életlen át hordhatod. Pl Bayreuthban a nők rendszerint nagy estélyiben, a férfiak pedig szmokingban vannak, illetve voltak a 80-as években mikor többször is voltunk ott. De ma is, operába, hangversenyre nemigen járnak a férfiak pulóverben vagy bármi egyébben.
Nyilván a korom is teszi, de nekem kizárólag öltönyben tetszenek a férfiak, a ma divatos lompos öltözködés egyáltalán nem az én esetem. A jeans meg pláne nem, miután minden egyenruhát utálok.

blackhairlady 2022.02.09. 17:44:13

@fhdgy: Mar gondolkodtam rajta, de ugy nem jol hangzik :)))))

blackhairlady 2022.02.09. 17:48:15

@Nagy Kámpics: Igen, nagyon szeretem, van benne egy kis szoke melir, meg vagyok elegedve :)
Meg mindig hosszu, nem tudom mikor jon el az ido amikor ra tudom magam szanni, hogy levagassam :) Allitolag egy bizonyos kor felett nem all jol a hosszu haj, hat majd meglatom mikor jott el az a bizonyos kor :D

Arthamyr 2022.02.09. 18:21:19

@Csodabogár: Voltam már operában, hangversenyen stb., de nincs szmokingom, és a többi embert látva a sima öltönyben sem éreztem alulöltözöttnek magam (még nyakkendő nélkül sem), sőt... Szerintem nem feltétlenül a korod teszi, sok nő (pl. a feleségem is) szereti az öltönyöket.

Nyilván én nem olyan körökben mozgok, de sohasem voltam olyan rendezvényen, ahova szmoking kellett volna, és fogalmam sincs, hogy mennyibe kerül, de abból kiindulva, hogy egy öltöny (vagy akár egy jobb ing) mennyibe kerül, ez simán több ezer euros kiadás is lehet, és a határ a csillagos ég. Olyan dologért, ami igazából eddig sohasem kellett, és nem látok rá esélyt, hogy az életem hátralevő részében mondjuk évi 2 alkalomnál többször kelljen, akármi is történjen.

A többiekhez csatlakozva: tényleg simán letagadhatnál húsz évet. Csak minek? :)

Shak_tee 2022.02.09. 21:18:58

@P.Elliot: Nathan Chen csodás volt, megint!

Congeria 2022.02.09. 23:19:00

@Csodabogár:

Abban a korban nőttünk fel, amikor az öltöny mindennapi viselet volt, a színe adta meg az alkalmat. Az egyetemi vizsgákra mindenki sötétben ment, fehér ing és nyakkendővel. Színházba, hangversenyre szintén, a nők is elegánsan öltözve.
Ide kerülésünk óta állandóan van szezon hangverseny bérletünk, nagy megrökönyödéssel láttam a "dresscode"-t, ami nem létezik. Itt az igazi, klasszikus színháztermekről beszélek, sokszor világhírű művészek fellépésével és a közönség soraiban látni férfiakat rövid ujjú ingben, jeansben, T-shirt-ben stb.

Az elmúlt két évben nagyon lecsökkentek az "alkalmak", de a mindennapi életben is az alkalomhoz illő öltözködés fontos. Még magamnak is öltözöm, élvezem a változatosságot, a kiváló anyagokat egész napra. A kényelem is fontos persze, a természetes anyagokat választom, ha drágábbak is. Kell egy kis luxus az életben.

Csodabogár 2022.02.10. 11:10:53

Sajnos ide is bejött a "nyugati divat", lehetőleg jeansben, elhanygoltan sehogyan se öltozni. De ahogy mondod én magamnak öltözöm. Ez nem luxus, hanem megszokás. Az életem jelentős részét irodában ültem végig, ahol ha nem is volt kötelező, de szivesen látták, ha az ember rendesen van öltözve.
Vásárolni se megyek el mackónadrágban vagy tréning ruhában. De Kanada azért elég extrém. Most jutott eszembe, hogy torontoi, amugy nagyon konzervatív emberemet vissza kellett szoktatnom a zakó viselésére. Mondjuk hangversenyre nem akart pulóverben jönni, de máshova mindenhova. Tórontóban effektív egy sötét öltönye volt, különben csak nadrágok és pulóverek.

Zulu4321 2022.02.10. 11:32:28

@Csodabogár: "Most jutott eszembe, hogy torontoi, amugy nagyon konzervatív emberemet vissza kellett szoktatnom a zakó viselésére. Mondjuk hangversenyre nem akart pulóverben jönni, de máshova mindenhova."

No de ha mindenki maganak oltozik, neki miert nem lehetett?:)

Golf2 2022.02.10. 15:30:12

@Zulu4321: Mert a nő "hordja' a nadrágot

Csodabogár 2022.02.10. 16:05:44

@Zulu4321: Mert ha velem volt neki is rendesen kellett kinézni. Ha egyedül ment azt hordott amit akart. A pulpverek lassan kikoptak és zakók jöttek helyette. Már mielőtt kiérkeztem Torontóba, elkezdett zakót, öltönyt vásárolni.:-)

Zulu4321 2022.02.10. 19:04:43

@Csodabogár: Persze sejtettem, hogy ez a valasz;-) Azert valljuk be, akkor ra megse vonatkozott a szemelyi szabadsag ebben az ugyben:-p No de egy jo kapcsolat elbir ilyesmit:)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2022.02.10. 21:08:26

meanwhile....:) ma megtanultam, hogy az emoji-kat ezentul ugy kell kivalasztanom, mint az alapozo kremet :)))) meg kell neznem, melyik reprezentalja leginkabb a bortipusomat :DDDDDD Csakis igy lehetek felvilagosult, tolerans es ...minek is kell meg lennem? :PP

www.npr.org/2022/02/09/1078977416/race-chat-emoji-skin-tone-colors

Shak_tee 2022.02.10. 23:40:59

Sziasztok! Ma szembesültem azzal, hogy a 155.000 londoni magyar közül csak 929 regisztrált eddig a külképviseleti szavazásra. Beleférne nektek, hogy felhívjátok a figyelmet, hogy regisztrálni kell a külképviseleti szavazáshoz? Határidő március 25!
Itt:
www.valasztas.hu/kulkepviseleti-nevjegyzekbe-veteli-iranti-kerelem-benyujtasanak-szabalyai

Akinek nincs magyarországi lakcíme, levélben is szavazhat. Annak hosszabb az ügyintézése. Határidő március 9!
Itt:
www.valasztas.hu/kerelmek-magyarorszagi-lakcimmel-nem-rendelkezoknek

Shak_tee 2022.02.11. 00:06:58

@Shak_tee:

Elfeledtem jelezni hogy a felhivást a Londoni Magyarok Közössége tette, nem a magyar külképviselet :))

Golf2 2022.02.11. 11:27:09

@Shak_tee: 155.000 londoni magyar közül csak 929... Grat.

Golf2 2022.02.11. 11:29:07

@Shak_tee: budaörsi általános iskolában egy pályakezdő, négy éve itt dolgozó tanár havi 160 ezer forintot visz haza...No komment...

SzZoole 2022.02.11. 11:47:07

@Golf2: ne viccelj már…..

Az egész Egyesült Királyságban él kb. 159 ezer magyar. Ha Londonyfalván 155 ezer él, akkor királyság más részen csak 4 ezer élne?

SzZoole 2022.02.11. 11:55:43

@Golf2: na ez viszont szégyen…..

Az előbb elmentem a helyi szupermarketbe, a helyi kisbót, nosztalgiából vettem 30 dkg. párizsit/parizelt, meg két sajtos kiflit, 1600+ forintot fizettem.

Ha kis tanár normális ennivalóra akar venni és főzni, akkor a 160 nettó nem sok mindenre lesz elég……plusz az egyébb költségek, ha magának él és nem mamahotelben, saját ingatlanról meg álmodni sem mer….. fasza jövőkép mintnemondjak……

Szereted a parizeles szendvicset, gulfi :-)))

i.ibb.co/VpqyTNT/69-DEDFB5-0-F0-B-452-D-B84-F-DAFB13-DDE632.jpg

Golf2 2022.02.11. 12:04:54

@SzZoole: Sziasztok! Ma szembesültem azzal, hogy a 155.000 londoni magyar közül csak 929 regisztrált eddig a külképviseleti szavazásra....shakti írta ő viccelt.

SzZoole 2022.02.11. 12:08:30

@Golf2: azt írtad korábban, hogy van némi angol tudásod, olvasd ezt, a faszbúk nem mérvadó :-)

commonslibrary.parliament.uk/eu-settlement-scheme-applications-figures-in-final-month/

Golf2 2022.02.11. 12:09:53

@SzZoole: fasza jövőkép...nem az a cél.Az a cél hogy elhúzzanak a tanárok,és még butább legyen a nép.

SzZoole 2022.02.11. 12:16:28

@Golf2: nem itt élek, így inkább nem is mondok semmit……..

Golf2 2022.02.11. 12:17:17

@SzZoole: A 900 jelentkezés akkor is nagyon gáz.

SzZoole 2022.02.11. 12:28:33

@Golf2: lehet a többiek túl régen élnek máshol és nem akarnak beleszólni egy olyan ország ügyeibe, ahol nem élnek/adóznak stb. nem tudom………

Arthamyr 2022.02.11. 13:12:53

@SzZoole: Ha így van, az igen korrekt dolog volna a részükről. :) Épp ezért nem gondolom, hogy így van. :)

SzZoole 2022.02.11. 13:42:52

@Arthamyr: lehet, hogy igen, lehet, hogy nem, az igazság oda át van :-)

Most amúgy biznyic miatt vagyok Mo.-on, sport márka cuccokban utazok :-)))

i.ibb.co/Np0Xs4w/81-E3-E705-5-A69-486-B-ABEB-B3-FEC65-C2-AE1.jpg

Shak_tee 2022.02.11. 17:32:16

@Golf2: Nem én írtam hanem a Londoni Magyarok Közössége.

Arthamyr 2022.02.12. 10:42:08

@SzZoole: Egészségedre, további jó sportolást! :)

Csodabogár 2022.02.12. 16:58:35

@Shak_tee: Mar nagyon itt lenne az ideje.

Shak_tee 2022.02.12. 19:17:56

@Csodabogár:

Történik, lassan, békésen, ha meg nem, arra csúnyán ráfaragnak az antiwaxerek, jogsi, liszensz, útlevél ugrik, százezres büntetés és börtön vár rájuk.

Undorító módon, a la Hamas - a gyerekeik mögé bújnak, a “hősök”.

Shak_tee 2022.02.12. 19:18:02

@Csodabogár: Az anyagi támogatás 90% amerikai alt right, trumperektől jön a bolhacirkusznak.

élhetetlen 2022.02.12. 23:25:17

@London2009: Nem születtél rossz évszázadba. Még a hetvenes, kilencvenes években is hordtam kalapot, igaz, nem az Epsom Derby-re valót, szolidakat, lehajló, félig lehajló karimájú, hetyke kicsi, bársonyból vagy másból, aztán felnőtt az unokahúgom, és „lerabolt”. Már csak a nyúlszőr egyenes karimájú, és egy selyem-bársony kombináció van meg. Amit szerettem volna, de nem mertem, nyáron csipkekesztyűben szállni fel a villamosra, az már feltűnő lett volna.

élhetetlen 2022.02.13. 00:03:51

@blackhairlady: A barátnőmnek van hátközépig érő haja, éjszára összeköti. Meg akartalak lepni, 7 éve találtam egy videót, a fia esküvőjére ajánlottam, de most nem találom. Egy perc alatt elkészíthető tarkókonty, ha arra van szükség.
Mikor jön el az idő? Nekem 14 éves korom óta rövid hajam van, max. vállig nőhet, mert utána ráfekszem, és forduláskor meghúzom. Fodrászhoz járni utálok, nem bírom, ha babrálnak rajtam, de sok éven keresztül évente egyszer daueroltattam, mert a barátnőm csak az enyhén göndörödő vágását vállalta. Már nem megyek fodrászhoz, a barátnőm beadta a derekát, vágja az egyenes, vékony szálú hajamat, és pont olyan a frizurám, mint az első személyimben 50 évvel ezelőtt. Visszaértem, kár hogy az arcom nem fiatalodott vissza a frizurámhoz.

élhetetlen 2022.02.13. 00:38:05

@Csodabogár: „vissza kellett szoktatnom a zakó viselésére”. Ez a könnyebbik eset, mert már egyszer megszokta. 22 évesen összeköltöztem egy sráccal, én rendszeresen jártam az Operába, színházba, ő nem. Megegyeztünk, és elviselem a barátait, néha nyolc emberre főztem, ő meg jön velem színházba. Vettünk neki egy öltönyt. Három év után váltunk szét, minden jól ment, egyetlen probléma volt, ő disszidálni akart, én nem. Kanadában él. Hogy miért mesélem? Mikor elköltözött, az első dolga volt eladni az öltönyt.

blackhairlady 2022.02.13. 02:41:46

@élhetetlen: Ha megtalaltad, lepjel meg, kivancsi vagyok :)
Engem nem zavar, hogy hosszu, sem nyaron, sem alvasban, osszekotni csak itthon szoktam, mert amugy nem all jol :))))
Azonkivul, hogy osz vagyok es 3 hetente kell a tovet festetnem, nincs sok gond vele.

élhetetlen 2022.02.13. 04:01:51

@blackhairlady: Hogy ez hogy megy át, és megnyitható lesz-e, nem tudom, azt a levelet találtam meg, amit a barátnőmnek átküldtem anno. Kontyot készíteni – Hogyankell.hu . A Gibson kontyról van szó. Csak egy hajgumi, amivel összefogod a hajat, kicsit felhúzod, alul lesz egy kis zsák. A gumi fölött csinálsz egy lyukat a hajban és abba telegyömöszölöd a gumin kívüli hajat, befordítod a gumit is a lyukba, aztán letűzöd egy-két hullámcsattal, hogy stabil legyen. Egyedül megcsinálható, és lehet dekorálni, ha akarod bármivel. A barátnőmnél az volt az elképzelésem, hogy volt egy halványzöld ruhája, kellett volna egy királykék muszlin, vagy selyem zsorzsett kabát, ami a ruha aljáig ér, és találtam egy kb. 7 centis pávatollból készült hajdíszt, amit oldalra kellett volna feltűzni, mert kék-zöld. Látott is egy kabátkát egy kirakatba, de futott egy vidéki busz után, mire megint arra járt, már nem volt meg a kabát, értelmét vesztette a pávatoll is.
A lényeg, ha ez nem nyílik meg, a Gibson kontyra jön fel találat, némelyik elhülyítve, hogy a gumin kívüli hajat fond be két copfba, és azt dugd be a lyukon, de ez felesleges macera. Egy perc alatt megcsinálható, tudom, itt gyakorolt a barátnőm.

élhetetlen 2022.02.13. 04:46:08

@blackhairlady: Már mindegy, régen aludnom kéne, de átbillentem. A haj, 50 éves koromban szerettem volna egy ősz csíkot baloldalt. A fodrászom közölte, hogy nem lehet. Munkahely, szóba került, az egyik titkárnő, hogy ő meg tudja csinálni. Feljött, vegyszer, becsomagolva a tincs, beszélgetünk a szükséges hatásidőig. Kibontja, a tincs továbbra is sötétbarna. Jó, hoz erősebb vegyszert, ugyanez, a tincs maradt a színénél. Tudta a fodrászom, hogy mit beszél. Most 68 múltam, hajmosás után látok szürkülést, mert a sötét hajúak szürkére őszülnek, nem fehérre, de másnap már, ahogy kezd zsírosodni, már megint sötét barnának látszik.
A hajfestés. Baleset. Anyunak én vágtam, daueroltam, és mikor őszülni kezdett én festettem a haját. Már mások a festék szín nevek, egyszer nem kaptam a gesztenye barnát, valami cinóber barna, vagy mi volt amit kaptam. Nem kockáztatok, kipróbáltam magamon. A sötétbarna hajon egy kis bronzos csillogás, nem rossz. De Anyu haja világosabb volt, a dauer is szétkapta, egyszerűen lángoló cinóber színű lett. Apu kiröhögte, anyu meg egy hétig kendőben ment csak ki az utcára, mint a rendes falusi háziasszonyok, pedig addig nem hordott kendőt, Hétvégén javítottunk.

blackhairlady 2022.02.14. 01:17:45

@élhetetlen: De jo sztorik! :)))
En mar vagy 20 eve osz vagyok, gyorsan no a hajam, igy minimum havonta, de inkabb 3 hetente kell festeni a tovet. A feketet magam csinaltam, profi voltam mar benne, most a highlight miatt sajnos fodraszhoz kell jarnom :(

Herr Géza 2022.02.18. 00:25:11

@Csodabogár: Hát, a stuttgarti magyar bál már rég meghalt… Az utolsó kísérleteket még megéltem, de a rongyrázás már akkor sem volt szimpi.
De btw.: az a 74-es képed nagyon ütős, ha akkor nem csak 12 éves lettem volna…. :)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása