oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2021. október 23. 06:30,  Te honnan tájékozódsz? 110 komment

2021. október 23. 06:30 Határátkelő

Te honnan tájékozódsz?

Az elmúlt években alapjaiban alakult át a hírfogyasztás és ennek következtében a médiavilág. Egyre nagyobb szerepet kaptak a közösségi oldalak (Magyarországon főleg a Facebook, a nyugati, és főleg az angolszász világban a Twitter is), miközben a hagyományos média szerepe csökken, de legalábbis átalakul. Vajon mit és mennyit fogyasztanak ma az Észak-Amerikában élők? Erről írta meg saját benyomásait Steve.

media.jpg

“Előre le szeretném szögezni, hogy főleg az angol nyelvű médiában vagyok járatos. Már amennyire. A magyar média ismerete nálam kimerül egy-egy látogatásban az Indexre és nagy ritkábban a HVG-re. Magyar ismerőseim a Facebookon olykor felkeltik érdeklődésemet más honlapok olvasására is.

Mióta a gyerekeink elköltöztek a maguk életét élni, és főképpen mióta nyugdíjassá váltam, több időm lett a híreket olvasni, mint azelőtt. Ennek dacára az általunk előfizetett napilapok száma kettőről nullára csökkent, ha a vasárnapi New York Times-t, ami még mindig jár, nem soroljuk ide. Ezt az előfizetést is csak azért tartom, mert ezzel a NYT honlapja a neten ingyen használható.

A híreket a TV-n nézem, és az interneten keresem fel. Az az érzésem, hogy az én példám, mármint hogy nem fizetek elő egy napilapra sem, terjed. Eredményeként sok napilap jövedelme csökkent. Ezért ma már legtöbbje az interneten korlátozza, hogy havonta hány cikket olvashatsz ingyen és azon felül csak internetes előfizetéssel. A nyomtatott médiára nehéz idők járnak. De a többinél is nagy a versengés, túl sokan vannak.

A tévé

A TV-n sokféle híreket nézhetsz. Tisztelet azoknak, akik még foglalkoznak világpolitikával. A „nagy három” (ABC, CBS és NBC) az USA-ban az esti 6:30-as hírekben, Kanadában (CBC, CTV és Global) este 9-kor jelentkezik. Én mindig nézem a vasárnaponként sugárzott (reggel 10:30) két befolyásos amerikai heti politikai összefoglalót is. Ezek az NBC-n a Meet the Press (Találkozz a sajtóval) és a CBS-en a Face the Nation (Szemben a nemzettel).

A műsorok házigazdái a legbefolyásosabb amerikai (és ritkábban más nemzetiségű) politikusokat és bürokratákat interjúvolják, ezt neves újságírók és médiaguruk panelbeszélgetése követi.

Persze vannak a hírtévék, mint például a BBC World News, az én kedvencem. Ez baloldalinak van nyilvánítva. A legismertebb a CNN, az utóbbi időkben egy Trump-ellenes adó lett belőle. Nos, Donald Trump már jó ideje nem elnök, de a baloldaliság (jobban mondva a demokrata párt támogatása) megmaradt.

Ide tartozik a jobboldali, a republikánusokat támogató Fox News is. Én mostanában néha nézem az Al Jazeera-t és az orosz RT News-t is, ezek más oldalról tárgyalják a híreket, mintha egy friss szél fújna belőlük…
És van számtalan más kábelcsatornás adó, sokuk kétes hírekkel és főként szenzációt hajszolókkal.

Ki nézi őket?

Szóval vannak hírek és azok szolgáltatói dögivel, de ki hallgatja őket? Nem tudom, egyetértesz-e velem, de én az embereket három tájékozottsági kategóriába sorolom:

1, Az elsőbe soroltak szinte semmi időt nem fordítanak a hírek hallgatására. Ők például nemigen tudnak az afgán helyzetről, hogy az Iránnal/Kínával kapcsolatos eseményeket meg se említsem. Ide tartozik az itt élő emberek nagy része. Ezen embereknek nincsen sem ideje, sem igénye hírekre.

Néhányuk ugyan a kocsiban munkába vezetvén, naponta kétszer értesül a rádió útján a környezetükben történő eseményekről. Ki gyilkolt/gázolt kit? A lebukott politikusok és más nevezettségek hírére is mindig van sok hallgató. A választások alkalmával az ide tartozók a hirdetésekre és persze szomszédjaik és munkatársaik véleményére hallgatnak és így döntenek.

2, A második kategória veszi a fáradságot, hogy naponta egy TV-híradást megnézzen, pl. az esti híreket. Ide tartozik, mondjuk az emberek 25%-a. Érdeklődésük egyenes arányban csökken a hír otthonuktól való távolságával.

Őket érthetően az érdekli, hogy az életüket miként befolyásolják ezek a hírek, és ha úgy látja, hogy sehogy, elereszti a füle mellett. Ide tartozik az a „jól informált” réteg is, aki imádja a szindikált rádiós „duma órák” gazdáit. Itt, Észak-Amerikában ezek a műsorok igen népszerűek.

3, Az utolsó csoportba tartoznak azok, akik több médiát is olvasnak és néznek. Ez a hobbijuk, imádnak politizálni, van véleményük sokszor nem a tieddel megegyező, de legalább lehet velük egy társalgásba belekezdeni. Az itteni emberek max. 5 %-át sorolnám ide.

Mi a helyzet a sajtószabadsággal?

Befejezésül beszéljünk az oly sokszor emlegetett sajtószabadságról, pontosabban arról, hogy igaz-e az elmélet, mely szerint a sajtószabadság csupán mese, a médiavilág hülyít és az orrunknál fogva vezet minket.

Az összeesküvéselmélet híveivel nem értek egyet, de egy kis igazság azért van bennük. A legtöbb média magánkézben van és így a tulajok véleménye és beállítottsága nem hanyagolható el (kivételek az állami adók: BBC, az amerikai PBS, a kanadai CBC és hasonlók, amelyek itt szinte kivétel nélkül balosak és politikailag korrektek.)

A médiatulajok gazdag emberek, sokszor részvénytársaságok. Ha nem is avatkoznak be minden nap, befolyásuk tagadhatatlan. Ha máshol nem, hát a lap vezetőinek összeállításában. Következésképpen idők során a lap (vagy TV-adó) beállítottsága az ő nézetüket fogja tükrözni.

Az sem vitás hogy egyes vezető médiák, pl. a BBC, a Guardian és a New York Times témaválasztásukkal talán akaratlanul, de megszabják, mely témák elfogadhatók és így tárgyalandók. A jobboldalon a Wall St. Journal, vagy a Fox TV tölti be ezt a szerepet. Akik ettől balra vagy jobbra akarnak beszélni vagy írni, azok sokszor nem szalonképesnek minősülhetnek.”

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr9016732032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arthamyr 2021.10.23. 08:19:59

"A legtöbb média magánkézben van és így a tulajok véleménye és beállítottsága nem hanyagolható el (kivételek az állami adók: BBC, az amerikai PBS, a kanadai CBC és hasonlók, amelyek itt szinte kivétel nélkül balosak és politikailag korrektek.)" - Az államinál meg az államot vezetők véleménye és beállítottsága nem hanyagolható el. Viszont erre (egy bizonyos szintig) megoldás, hogy az ember ezt figyelembe veszi, és "átnéz" rajta, csak a lényegi információt nyeri ki.

Congeria 2021.10.23. 10:44:44

Több dolgot másként látok itt a nyugati parton, mint a cikk írója, Ontarióban (?). Azt hiszem.

A kanadai emberek nagy része nem tartózhat bele az első csoportba, hiszen sokkal jobban értesülnek, esetleg törvényszerűen is a médiából.
Ontario sokkal megosztottabb, talán az újabban letelepedettek nem érdekeltek a kanadai hírekben.

Az us. és kanadai adókon az esti hírek, az ABC, CBS, NBS, CBC, CTV, Global, amiket említ, nem este 9-kor, hanem este 6-kor, főidőben vannak itt BC-ben.

Minket nagyon érdekelnek a hírek, az európaiak is, a magyarok is. Naponta több órát töltök a napilap és az internetes hírek között. Magyar újságokat is ott olvasok, napirenden vagyok vele. Férjemet érdeklik az európai hírmagyarázatok, aztán beszámolunk egymásnak. Van időnk.

A TV-t nem nagyon élvezem, a sok hirdetés miatt mindent, ami érdekel felveszek, aztán átrohanunk rajta. A híreket mindig megnézzük.

Facebook, Twitter meg egyéb izé-bizét nem basználok, nincs nekem arra szükségem meg időm. De megértem a fiatalokat, az aktív, dolgozó embereket, akik használják, csak lehetőleg ne a járdáról a kocsim elé lépve.

Magyarországra nagyon büszke vagyok, így ha a médiában hazudnak hazámról vagy rosszindulatúan befeketítik, az felháborít.

Az amerikai PBS ide is sugároz minőségi műsort, én is adományozok nekik rendszeresen.
Most csináltak egy sorozatot, Baptiste, amiben egy rozzant öregember a belga rendőrséget megszégyenítve találja meg az elrabolt embereket (tavaly), most pedig "Budapest zűrös alvilágában" keresi az angol követnőnek a Mátrában elrabolt családját. Ez olyan fontos pont, hogy na lám, Budapest nem is olyan biztonságos. Ráadásul az egészet egy ködös, szürke lepel borítja, ócska, lepukkant szálloda, igaz, az angol követ tinédzser fiai nem tudták, hol van Magyarország. Biztosan jó iskolába jártak.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2021.10.23. 10:53:26

@Congeria: ugye, mennyire egy borzalmas sorozat volt. Nem kellett volna megcsinalni, s nem csak azert, amilyen kepet fest az orszagrol. Egyszeruen rossz volt. Meg akkor is, ha hallhattam Fiona Shaw-t magyarul (kind of) beszelni.

Golf2 2021.10.23. 13:42:18

@Congeria: ha a médiában hazudnak hazámról vagy rosszindulatúan befeketítik, az felháborít...Kanadában is hazudik a média? Azt hittem csak Magyarországon,meg a hasonló országokban...

bízwax 2021.10.23. 15:57:52

PBS, BBC, CBC, magyar hang, klubrádió, atv sajnos elkurvult..

bízwax 2021.10.23. 15:57:54

@Golf2: Kanadában nem függ a média a mindenkori hatalomtól.

littke 2021.10.23. 16:04:25

@bízwax: Haha. A CBC pártolja a Liberálisokat.

Shanarey 2021.10.23. 16:36:02

Nekem a kezdőlapjaim egyike: hirkereso.hu Ott megnézem a főcímeket, s ami érdekel, elolvasom. BBC news app van a telefonomon, azt is nézem.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.10.23. 16:42:55

Klasszikus ertelemben vett HIRcsatorna mint olyan ma mar nem letezik. Mindegyik gyakorlatilag VELEMENY csatorna lett. Objektivitast nem nagyon talalni sehol...ezzel a megosztottsag a tarsadalomban meg inkabb no.

Shanarey 2021.10.23. 17:50:52

@Zsuzsi65:

Igazad van, de ilyent nem szabad mondani.

:-)

bízwax 2021.10.23. 17:51:03

Fura ahogy Orbán a Kádár féle dikciót erőlteti..

bízwax 2021.10.23. 17:51:10

@littke: minden oldal képviselve van, ha vitaműsor van akkor 2 jobb(tory) két liberális pundit képviseli az állaspontokat.

Te konzervativ szavazó vagy, megértem a bánatodat :)

bízwax 2021.10.23. 17:51:15

@Congeria: “ Magyarországra nagyon büszke vagyok”

Arra is büszke vahy hogy Orbán odabuszoztatta a román covidosokat, ezen a szent napon?? :(

Dont forget to bring a towel 2021.10.23. 17:52:00

sorrendben: index.hu, kuruc.info, 444.hu, origo.hu, Infó rádió, Spirit fm

Csodabogár 2021.10.23. 17:57:51

Én újságfüggő vagyok. Mióta a Népszabadságot olyan rondán kinyírták nem olvasok magyar újságot. Ami fontos, ugyis elém jön valahol a neten. Volt már, hogy külföldiek beszélgetése nyomán kerestem rá hazai hírre.
Viszont olvasom a Die Zeit c. német hetilapot. Főleg a kultúrális része érdekel. Kiállítások, szinház és operabemutatók mindenhol Európában. Most kellett lemondanom az előfizetett német újságot, mert a Magyar posta nem képes 3-4 nap alatt kézbesíteni valamit. Az meg nem élvezet, ha kéthetenként kapok egy rakat újságot egyszerre. Nem kicsit fáj a szivem, mert ezzel megint becsukódik előttem egy ablak a világra. Televiziót már régóta csak németet nézek és kizárólag a közszolgálatit, ahol nincs hirdetés. Este 8-kor a fő hiradó és többnyire a bővebb kommentárokkal kísért késő esti híreket is megnézem ha itthon vagyok. Szeretem a talkshow-t is ha politikai vagy tudományos témájúak. Ember naponta olvassa az International New York Timest, aztán elmondja a híreket ha nagyon érdekes elolvasom.
Sorozatokat soha nem nézek, max filmet vagy krimit.
Nem hinném, hogy tájékozatlanok vagyunk.

nyuszigonosz 2021.10.23. 18:18:57

Nagyon sok helyröl tájékozódok: szeretem a rádiót hallgatni a reggel a helyi rádióadó müsorával kezdödik. Kesöbb az egyik tartományi rádióadó a kedvenc, kocsiban is ez van, de este egy további radióadó az amelyiket hallgatok, ez meg föleg az egész német nyelvterület kulturális híreivel, recenziókkal foglalkozik de közéleti és politikai témákkal is.

TV : szövetségi hírek, de különbözö tartományok hírei is, politikai és közéleti beszélgetések az egész német nyelvterület megint.

Internet: 4 ország hírportáljait figyelem.

@Csodabogár: ajánlom neked a Deutschlandfunk Radió Kultur rádióállomást, interneten keresztül is hallgatható, nap mint nap este a Fazit c. müsorban egy kulturális összefoglaló aktuális premierekröl, recenziók/kritikák, és mint fentebb írtam az egész német nyelvterületröl. Nemcsak este vannak benne jó és érdekes müsorok.

Golf2 2021.10.23. 18:43:49

@Csodabogár: Te hogy élted meg,mi a véleményed 56-ról? Ma aktuális.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2021.10.23. 19:30:36

Hétvégi újság éppen elég, napközben néha online újság, vagy rádió ha olyan a hangulatom, s van rá időm. Férj megosztja velem a magyar híreket, én pedig elmesélem neki az ír híreket. Általában én leszek idegesebb, ezért nem mindig hallgatom végig :-)

bízwax 2021.10.23. 20:22:31

@Csodabogár: az euronewsba erdemes belenezni, van nemet, magyar, angol verzió is. Ditto a szabadeuropa.hu is jó

bízwax 2021.10.23. 20:22:36

@Golf2: Petri Gyuri így:

Októberi capriccio

Aki bármiben is hisz: az hülye.
Vagy színvak a szivárványos valóra.
Oly nyilvánvaló: minden igazság: fél? harmad? negyed?
De leginkább végtelen tizedestört.
Mondhatnám tehát tréfásan:
menj az anyád π… De nem mondom,
mert nem vagyok viccelődő kedvemben.
Október huszonharmadika van.
Most és mindörökké.
13 éves voltam,
úsztam boldogan
a történő elemben.
Tíz napig éltem.
Azóta? Semmi.
Kádár Apró Dögei.
Apró változások.
Az egyik hülyét felváltja
a másik. Na jó, persze,
„gazdasági síkon”, meg Euro-izék
sat., sat.
Előttem már a méretlen idő.
A „csak”, az „ígysem”, „úgysem”.
A sehogy. Szétrohadt akasztófák. Tájkép.
Nem fordítom meg többé a homokórát.

Csodabogár 2021.10.23. 22:23:28

@nyuszigonosz: Köszönöm, meg fogom keresni a neten.

@Golf2: Már sokszor leírtam, az én életemben az volt a csoda és a legszebb 10 nap.

Congeria 2021.10.24. 00:49:47

@bízwax:

Annak örülök, hogy Kanada megemlékezett 56-ról, nemzeti szinbe világitották ki a Niagara vizesést és hivatalos ünnepi megemlékezést tartottak. Kár, hogy nincs közvetlen buszjárat.

P.Elliot 2021.10.24. 02:45:12

@Congeria:

Tenyleg megemlekezett?

Tenyleg nagyon kedves volt toluk.

FutureFry 2021.10.24. 04:44:04

@Zsuzsi65: “…. Klasszikus ertelemben vett HIRcsatorna mint olyan ma mar nem letezik. …”
Szerinted melyik/mikor volt (ha volt) “klasszikus értelemben vett HÍRcsatorna”?

Hari Seldon 2 2021.10.24. 08:00:15

@littke:
Az hogy "pártolja" nem ugyanaz, mint a konkrét uszítás, és hazudozás.
Lehet, hogy te így éled meg, hogy a számodra fontos dolgokat egyik vagy másik pártnak kedvezőbb színben tüntetik fel, de ettől még a magyar állami médiát nem lehet bármely nyugati médiával egy lapon említeni. Ott konkrétan állami szintű uszítás folyik, bárki ellen aki "nem a köztörvényes-orbán".

sóhegy049 2021.10.24. 09:08:48

@Congeria:
"Magyarországra nagyon büszke vagyok, így ha a médiában hazudnak hazámról vagy rosszindulatúan befeketítik, az felháborít."
-
Tegnap az ázsiaiak konkrétan hülyének nézték az országot, vagyis annak állampártját, hogy Covid-party-t rendez. Ez pedig így igaz is volt.

ON:
Otthon elég sekélyes a kábeltv-k választéka, ha nemzetközi csatornákhoz is hozzá akar valaki férni. Nekem otthon a műholdazás volt a hobbym, így láttam-néztem, amit akartam. Itt konkrétan minden nemzetközi hírt elérek, csak nincs rá időm, a hazai téma itt nem, a helyi politika meg azért nem érdekel, mert vendég vagyok. :-) (Ázsia)

Hari Seldon 2 2021.10.24. 09:32:23

Na de hogy a témához is szóljak, a napilapok közül néha vesszük Republicain Lorrain-t ami lginkább a helyi hírekre koncentrál. Ma is pont azért vettem meg, mert a címlapján fő helyen hozták a A31-es autópálya témáját. (Itt régóta húzódik a pálya bővítése és új nyomvonalak kidolgozása.)
Interneten persze minden francia és magyar érekességet elolvasok.
Az utóbbi napokban kibukott egybotrány a facebook körül, hogy szándékosan manipulálja a híreket.
Persze szerintem ez régóta sejthető. Eleve facebook-on mindenki a saját véleménybuborékjába él, így nyilván torzultan ér el hozzá minden információ.

Congeria 2021.10.24. 10:21:15

@sóhegy049:

Azok az ázsiaiak valószínüleg nem tudják, hogy a magyar lakosság több mint 85%-a (nem tudom a pontos számot) vaccinated, elvileg védett.
Azt ne kérdezd, hogy itt hogyan vélekednek az ázsiaiakról.

Hari Seldon 2 2021.10.24. 10:41:06

@Congeria:
A magyarok maximum 65%-as védett.

nyuszigonosz 2021.10.24. 10:59:24

@Congeria: @Hari Seldon 2:

Egész pontosan 58% van Magyarországon komplett oltva, és ez október 22-i kimutatás.

Amúgy Kanada 73% komplett oltva.

Csodabogár 2021.10.24. 12:48:19

@nyuszigonosz: Arról nem beszélnek, hogy a komplett oltottak mivel lettek beoltva. Az viszont tény, hogy mi már 1 hónappal ezelőtt megkaptuk a harmadikat és 2 hete az influenzát is. Az előbbihez kellett saját akarta, az utóbbit a háziorvos szervezte és adta,

Congeria 2021.10.24. 12:52:32

@nyuszigonosz:

British Columbiában magasabb a szám, az átlagot lehúzz a Saskatchewan-ban és Albertában a lakók között a magas számú oltás ellenzők száma. Természetesen a megbetegedettek száma is jóval magasabbak ott.

Rubasov nertárs 2021.10.24. 16:28:35

@Zsuzsi65:

Ezért kell mindkét oldalról tájékozódni. Én itthon elolvasok a 444-től az origóig mindent.

bízwax 2021.10.24. 16:28:41

@P.Elliot: nem köztudott, csak az idősek emlékeznek a magyarokra 56 után itt letelepedve, ahogy puskásra vagy a gulyásra :)

nyuszigonosz 2021.10.24. 16:43:07

@bízwax: Két nap eltelt, mint írtam az adatok október 22-n voltak így, amúgy elsö oltása már akkor Kanadában 78 %-nak volt, így akkor mára több a komplett oltottak száma ott.
És?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.10.24. 18:06:20

@Rubasov et.: ez igy van, aztan a kettot osszevetni, es onnan is "levagdosni" az elfogult reszeket :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.10.24. 18:16:19

Ez egy jo cikk a media bias (politikai elfogultsag) temaban. A tavlazat a cikk aljan is szerintem eleg korrekt.
www.poynter.org/fact-checking/media-literacy/2021/should-you-trust-media-bias-charts/

FutureFry 2021.10.24. 18:16:36

@Zsuzsi65: @Rubasov et.:
Két véleményből hogyan lesz hír?
Egyébként én a NASA véleménycsatornáját szoktam nézni, ott úgy gondolják, hogy a föld gömbölyű (vagyis geoid), de ellentételezésként elolvasom a laposföld hívők oldalait is, mert ugye csak így lesz kerek a dolog.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.10.24. 21:38:12

@FutureFry: te mindig csak szelsosegekben es fekete-feheren gondolkodsz? A NASA es a laposfold hivok mellett (kozott) azert meg letezik egy eleg nagy reteg - es ezt altalanos ertelemben mondom.

FutureFry 2021.10.24. 22:45:26

@Zsuzsi65: Egyrészt (ami a geoid vs. laposföldet illeti): “whoosh” [1], másrészt szerinted a NASA TV szélsőséges?

[1] knowyourmeme.com/memes/whoosh-you-missed-the-joke

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.10.24. 23:08:02

@FutureFry: a NASA nem szelsoseg, de szo szerinti ertelemben eleg messze esik a laposfold-hivoktol...ilyen ertelemben a spektrum ket ellenpolusa. Erre ertettem, hogy te csak ezt a ket vegletet tekinted (de mondhatnank mas peldat mondjuk a politikai spektrum ket szelerol.
Ahogy irtam, ennyire leegyszerusiteni es fekete-fehernek beallitani a vilagot azert nem igazan bolcs dolog...

FutureFry 2021.10.24. 23:18:46

@Zsuzsi65: Csak arra próbáltam rávilágítani, hogy szerintem nem mindig két ellentétes vélemény _között_ van az igazság; előfordulhat, hogy az egyik oldalhoz sokkal közelebb van.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.10.24. 23:42:11

@FutureFry: ezzel egyetertek...a kerdes mindig az, melyik oldalhoz kozelebb? :) na ez az, amit mindenki kicsit a sajat buas szemuvegen keresztul lat, hiszen manapsag, ugy tunik nincs mar objektiv igazsag. Lsd meg posztmodernizmus...

FutureFry 2021.10.24. 23:54:11

@Zsuzsi65: “… hiszen manapsag, ugy tunik nincs mar objektiv igazsag …”
De - ha jól veszem ki amit mondasz (pl. “,,, nincs _már_ …”, “… ma _már_ nem letezik… ”) - akkor szerinted (mármint a te “bias szemüvegeden át nézve” :)) régebben volt olyan “klasszikus értelemben vett HÍRcsatorna” amin szerinted az “objetktív igazsághoz” közelebb lévő dolgokat lehetett olvasni/hallgatni/nézni?

Muscari 2021.10.25. 02:38:35

Mi már szintén hanyagoljuk a magyar híreket, csak ritkán olvasunk bármit, ami magyar vonatkozású. Elsősorban a Sky News, BBC, Al Jazeera a fő hírforrás, de a Guardian cikkeit is szoktam olvasni. Van a telefonomon egy jó kis funkció, discover a neve, ha jól emlékszem. A fő képernyőt kell jobbra elhúzni és ott a Google megkínál célzott hírekkel. Sok érdekeset szoktam közöttük találni. A szenmylapok, mint Daily Mail, Daily Express le vannak tiltva.

Nagy bánatom, hogy az Economist olyan drága, mert azt nagyon szeretem. Egy darabig előfizettem, de végül lemondtam, amikor lejárt az olcsó időszak.

Az orosz csatornákat viszont erősen hanyagolom, a posztoló által említett RT csak Putyin szócsöve, tiszta orosz propaganda.

Muscari 2021.10.25. 02:42:59

@Congeria: a Baptiste az egyik kedvencem. Sajnos nem feketíti be Magyarországot annál jobban, mint amennyire az ott lakók teszik. A történet kitalált, de akár valós is lehetne, amilyen mértékű a rasszizmus otthon.

Congeria 2021.10.25. 05:31:12

@Muscari:

Jó, hogy a vélemények és ízlések különbözők. Szerintem a Baptiste karakter eléggé elképzelhetetlen, hogy így tudjon működni. A második szezonból még csak egy epizódot láttunk, ma még megnézem a következőt.

Rasszizmus a világon mindenütt van, sokkal nagyobb mértékben is mint Magyarországon. Ha rasszizmusnak nevezzük már azt is, hogy megemlítjük valakinek az ethnic hovatartozását.

Csak érdeklődésként, miért szeretnéd ha jobban befeketítenék Magyarországot? Kiknek a szemében? Mi célból?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.10.25. 05:39:59

@FutureFry: az objektiv igazsaggal mar kicsit eltertem, helyesebben kitagitottam a tema koret...:) Regebben - persze itt meg kene hatarozni az idot, mert mondjuk az 50-es evek propaganda gepezetet nem sorolnam ide - ALTALANOSSAGBAN tobb volt a "hir", ami pusztan informacio atadasra szolgalt. Nekem ez jelenti az "objektiv" hirforrast (ok, bele lehet kotni, hogy az objektiv mitol objektiv)
Ma, szvsz, ugy tunik, a hircsatornak elbulvarosodtak, a legtobbjuk velemenyeket is hirkent kozol. A cikkben amit fent linkeltem a media bias-rol van egy gondolat, amivel egyetertek: a bias mellett/helyett (hiszen mindenki valamilyen szinten bias), az adott hircsatorna megbizhatosagat, forrasait stb. kene jobban megvizsgalni.

Golf2 2021.10.25. 11:54:35

@Muscari: Az Al Jazeera az nem arab szélsőséges adó?

FutureFry 2021.10.25. 17:13:07

@Zsuzsi65: “… adott hircsatorna megbizhatosagat, forrasait stb. kene jobban megvizsgalni. …”
És ki vizsgálja meg a hírcsatornákat (elfogultság nélkül?) és ki fogja elfogadni a vizsgálat eredményét (és elismerve annak elfogultlanságát)? És honnan tudod, hogy maga a forrás (szerinted) jó és pl. nem elfogult? Szóval szerintem ezzel az “átlagoljuk a véleményeket”, hogy hírt (tényt?) kapjunk, meg, hogy én a “nekem szimpatikus forrásnak hiszek csak/jobban” könnyen eljutunk a “truthiness” fogalmához (amit már egyszer linkeltem):
www.cc.com/video-clips/63ite2/the-colbert-report-the-word---truthiness
pl.:
“… Who's Britannica to tell me that the Panama Canal was built in 1914? If I want to say that it was built in 1941, that's my right as an American. … ”

FutureFry 2021.10.25. 17:15:59

@FutureFry: ... elfogulatlanságát ...

bízwax 2021.10.25. 17:56:20

@Congeria: Biztos a csúti gnóm által sokat emlegetett Gyuri bácsi fizeti, ahogy engem is.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.10.25. 17:59:10

@FutureFry: na pont erre mondtam, hogy ez a posztmodernizmus egyik jellemzoje: nincs abszolut igazsag, minden megkerdojelezheto. Hogy ez rossz vagy jo? Egyreszt jo, masreszt rossz...

puhacica 2021.10.25. 18:19:32

@Congeria: "Sajnos nem feketíti be Magyarországot annál jobban, mint amennyire az ott lakók teszik." | ”Csak érdeklődésként, miért szeretnéd ha jobban befeketítenék Magyarországot? Kiknek a szemében? Mi célból?" - nem szeretne, de a mondat nem is azt jelenti. nem azt sajnalja ugyanis, hogy a sorozat nem feketiti be az orszagot elegge vagy meg ennel jobban is, hanem azt, hogy sajnos nincs szukseg extra befeketitesre a sorozat keszitoi reszerol, megtettek azt mar maguk az ott lakok is.

FutureFry 2021.10.25. 18:30:30

@Zsuzsi65: Nem tudom, én nem látom, hogy mi abban a jó a pl. valaki úgy gondolja, hogy a Panama Csatorna 1941-ben épült, de az igaz, hogy ez is a “véleményszabadság” része. És persze az ilyesmi - szerintem teljesen jogosan - (államilag) nem korlátozható, de ha elég sokan bedőlnek tévhiteknek azért az (szerintem teljesen megérdemelten) vissza szokott ütni (pláne hosszabb távon). Úgy is mondhatni, hogy (társadalmi/történelmi szinten) valamennyire önszabályzó a rendszer :)

Muscari 2021.10.25. 18:36:02

@Congeria: azt mondom, hogy sajnos nem kell Magyarországot befeketíteni, váz ott elők gondoskodnak erről. Ha nekem lenne színes bőrű családtagom, akkor nem vinném őt haza, az biztos, vagy legalábbis nagyon félve tenném. LGBTQ családtagom van, gondolom azt sem kell bemutatni, hogy ők milyen bánásmódban részesülnek.
Biztos, hogy nem vagyok objektív, elismerem. Lassan már egyenesen gyűlölöm az országot, de megvan rá az okom.

Congeria 2021.10.25. 19:09:10

@puhacica:

1. "Sajnos nem feketíti be Magyarországot annál jobban , mint amennyire az ott lakók teszik".

2 Nem feketíti be Magyarországot annál jobban, mint amennyire az ott lakók teszik, sajnálatos módon.

3. Az ott lakók sajnos még jobban feketítik be Magyarországot.

Az első mondatban azt sajnálja, hogy nincs még jobban befeketítve.
A második mondat, amit én írtam azt sajnálja, hogy az ott lakók egyáltalán befeketítik.
A harmadik mondat, amit én írtam, szintén azt sajnálja, hogy az ott lakók jobban feketítik be.

Világosan kell kifejezni, mit akarunk mondani, talán @Muscari: -nak magyarázd a leírt szöveg értelmét.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.10.25. 19:14:13

@FutureFry: nem a szamszeruen bizonyithato dolgokat kerdojelezik meg a legtobben, hanem olyasmit, ami nem ilyen kezzel foghato.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.10.25. 19:38:09

Na, higy egy kis bulvar/ osszeeskuves elmelet is legyen :)
A tragikus baleset utan (Alec Baldwin lelott egy operatort filmforgatas kozben) mar azt pedzegetik, hogy a no a hollywoodi pedofile korokrol akart dokumentum filmet forgatni...
www.npr.org/2021/10/25/1048958712/alec-baldwin-halyna-hutchins-shooting

FutureFry 2021.10.25. 20:33:27

@Zsuzsi65: Az alábbi tények (csak úgy, hirtelen, fejből) szerintem számszerűsíthetőek és/vagy “kézzel foghatóak”, nekem úgy tűnik mégis elég sokan vannak manapság akik úgy gondolják, hogy ezekre nem lehet egyértelmű választ adni, vagy, hogy a “hivatalos” (tudósok/hivatalnokok által adott) válasz nem elfogadható:
- A Föld alakja
- Az ember okozta éghajlatváltozás megléte-mértéke
- A COVID-19 pandémia és az azt okozó vírus létezése
- Választások eredménye
- A Comet Pizza étterem pincéjének meg(nem)léte
- stb.
Persze lehet, hogy szerinted csak a “biased” média miatt látom ezt így :). És persze sok tényleges “véleménytéma” van, ahol szerintem valamennyire érthetőbb a dolgok megkérdőjelezése (pl. legyen-e joga egy magáncégnek a dolgozóit oltásra kötelezni).

puhacica 2021.10.25. 20:36:02

@Congeria: vagy csak akarni kell erteni, mit mond a masik. en ertettem, aki irta is ertette, te nem ertetted. megis kinek magyarazzam? raadasul te kerdezted, aztan meg kikered magadnak, ha valaszt kapsz. :D

FutureFry 2021.10.25. 20:43:39

@Zsuzsi65: Érdemes megjegyezni, hogy a hivatkozott NPR cikkben semmi ilyesmi összeesküvés-elmélet nincs megemlítve.

bízwax 2021.10.25. 21:12:33

@Zsuzsi65: az NPR-t nevezed bulvárnak?? :))

nyuszigonosz 2021.10.25. 21:15:39

@FutureFry:
Igen, jól tetted, hogy ezt megjegyezted itt, mivel tényleg semmi összeesküvés elmélet nincs a cikkben.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.10.25. 21:52:25

@nyuszigonosz: ott valoban nincs, bocs
A masik helyen, ahonnan azt a "hirt" vettem, nem linkeltem, mert FB :) annak csak a lenyeget osszegeztem
Ahogy irtam, csak osszeeskuves elmeletnek tunik...bar ugye ki tudja...;) ahogy mostanaban mondjak, susss...:)) tudom, correlation is not causation :)

blackhairlady 2021.10.25. 22:10:27

En a BBC World News Americat nezem, Katty Kay Amerikabol) es Brandon Fraser (Londonbol) egy tokeletes paros, olyan kemia mukodik koztuk, hogy a hirek egy erdekes egy oras szorakoztato musorra valnak :))
A PBS es a hleyi houstoni hircsatornak kozul szinte valamennyibe belenezek, holk ebbe hol abba, foleg a delutan 6 oraiba.
A magyar hireket pedig termeszetesen az interneten olvasom, ott tobb hirportalt is.
Az autoban a PBS-re van allitva a radio, innen tudok meg sok helyi programot is.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.10.26. 00:56:03

@bízwax: ha Hollywoodrol van szo, mindegy melyik hirportal kozli, nekem az bulvar :)) A. Baldwint egyebkent sem csipem :) es NPR sem az igazi mar (circling back to the bias topic :)

Golf2 2021.10.26. 05:20:41

@puhacica: megtettek azt mar maguk az ott lakok is...Akkor nem vezetés tette meg ugye,meg te se, amióta pár éve nem ott laksz...

Golf2 2021.10.26. 05:24:06

@Muscari: egyenesen gyűlölöm az országot...Nem az országot ahol felnőttél kell gyűlőlni,hanem a jelenlegi "meg"vezetőt.

puhacica 2021.10.26. 10:23:49

@Golf2: ha mar igy kerdezed, en biztos nem. sem most, sem barmikor korabban. ellentetben a vilagsajtot bejart "ujsagironovel" es a tisztaszivu, lelkes focidrukkerekkel. meg aztan azt a vezetest is megvalasztotta, illetve 12 eve fent is tartja valaki...

Rubasov nertárs 2021.10.26. 10:45:39

@FutureFry:

Tudományos tényeket (pl.: a Föld alakja) épeszű ember nem kérdőjelez meg. De ezen kívül is van jópár olyan alapismeret amit elfogadunk.
De a napi politikában, vagy hírekkel kapcsolatban nagyon is van helye a vitáknak és érdemes összevetni a különböző állás-és nézőpontokat.

bízwax 2021.10.26. 18:05:18

@Zsuzsi65: tudjuk hogy nem csíped, hiszen hülyét csinált a trampliból.
:)

bízwax 2021.10.26. 18:05:21

@Golf2: Nem a vezetői miatt rasszista az ország, alapból, nem gondolod?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.10.26. 22:01:28

@bízwax: nem ismersz, gondolom ezert tetted ezt az elegge elnagyolt, altalanosito kijelentest ;) ennyire szuklatokorunek gondolsz engem? :)) egy embert masert is lehet antipatikusnak tartani, nemcsak azert, mert politikailag mashol all a spektrumon...btw, SNL-t soha nem nezek egyebkent sem ;)

élhetetlen 2021.10.27. 02:35:09

@Muscari: „Ha nekem lenne színes bőrű családtagom, akkor nem vinném őt haza”. Nekem van. Az Angliában élő unokahúgom férje fekete. Hazajönnek évente egyszer-kétszer. Kenesei kis strand, kijöttek a vízből, a srác lefeküdt a matracra, a felesége és az anyósa bementek szárazra cserélni a vizes fürdőruhát. Tíz perc, két háznyira lakom a strandtól, arra értek vissza, hogy négy pasi körbeállja a férjet, hogy övé-e a strandtáska, és mutassa meg, mi van benne, mindezt magyarul, egy szót sem ért abból, hogy mi bajuk. A lányok elküldték a pasikat, és megegyeztünk, hogy férjecske Magyarországon nem megy sehova egyedül, csak a feleségével, aki vagy tudja rendezni az esetet, vagy rendőrt tud hívni magyarul. Még nincs gyerek, két éve házasok, most házat vettek, azt simogatják, de azt a húgom is belátta, hogy ide egy félvér gyerekkel soha nem költözhet haza (bár nem is szándékozik).
Egyik kommentelő azt írta régebben, hogy a félvér csak egy szerencsétlen korcs. Írtam volna, hogy te meg egy tenyésztett hülye vagy?

élhetetlen 2021.10.27. 02:51:44

@Congeria: Tudom, itt csak te értesz meg mondatokat, csak időnként hozzá kéne érteni a lényeget, akkor is, ha nem pontos a fogalmazás. Az első mondat kb. ez: „Sajnos nem feketíti be Magyarországot annál jobban, mint amennyire az ott lakók teszik”. Így is lehetett volna: „Sajnos, TÉNY, HOGY nem feketíti be Magyarországot annál jobban , mint amennyire az ott lakók teszi.”. Nem az a sajnos, hogy nem feketítik be jobban, hanem az, hogy az itt élők befeketítik. @puhacica:

élhetetlen 2021.10.27. 04:01:42

@Golf2: Na, bocs, ez egy hosszabb vélemény kitörés, ha nem érdekel, lépd át.
„Akkor nem vezetés tette meg ugye,meg te se”. Ez bonyolult. Kezdem egy témásított viccel. Valahol egy faluban egy riporter megkérdez egy bácsit, hogy itt van-e rasszizmus. Válasz, nincs, de igény az volna rá. Tele plakátozták magyar nyelvű óriásplakátokkal az országot, hogy a migráns mit nem tehet. Nem öt arab nyelvterületi szórólapokat osztottak nekik, hogy mit nem szabad. Ez uszítás volt, semmi más. Nem szedem össze, de a palóc néni, aki addig csak akkor látott külföldit, ha átjött a tót rokon, migránsot egyet sem, de mikrofonba mondja, hogy őt talán már nem, de a szomszéd lányát biztosan megerőszakolják a migránsok. Ezt a vezetés hozta össze. Előtte nem volt olyan, hogy eljöttek a rokonok halottak napján a temetőbe a szomszéd faluból, és rendőrt hívtak rájuk, mert valaki nem ismerte őket, akkor biztosan migránsok. Nem volt olyan, hogy egy 13 éves kislányt, aki már itt született, leüvölt valaki a villamostól, mert félvér, és nem volt olyan, hogy egy külföldi stáb egyik tagját leköpik a Hősök terén, mert fekete. Ezt bizony a kormányunk hozta össze. (Azt meg, hogy Klotild paloták, Párizsi udvar, fél belváros, oda jöhetnek, mert az pénz, de nézz utána a letelepedési kötvénynek, a közvetítők sok pénzt vittek el, az államkasszába a névértéknél sokkal kevesebb folyt be, de névértéken kamattal kell visszafizetni. Ez csak pár embernek volt nagyon jó, de eközben uszítottak az idegenek ellen).
„.Nem az országot ahol felnőttél kell gyűlőlni,hanem a jelenlegi "meg"vezetőt.”. Igen, igaz, de az ország nem tartana itt, ha nem fogadná el egy csomó ember a jelenlegi „"meg"vezetőt”. Lehet gyűlölni azt az országot, amelyikben a többség a harmadik ciklusban sem látja, hogy mi történik, de boldog, mert… mit tudom én miért. Ja, mert Gyurcsány hazudott, Orbán meg még soha. Ja, és itt élek.

élhetetlen 2021.10.27. 04:34:44

@bízwax: @Golf2: Nem a vezetői miatt rasszista az ország, alapból, nem gondolod?. De úgy tűnik, úgy gondolja. De, ha a kormány nem támogatja, akkor mindenki azt gondol, amit akar, de ha a kormány támogatja a rasszizmust, akkor jöhet a leköpködés, a polgármester leváltása, kocsijainak tönkretétele, stb., mert nyaraltatni akart pár menekült nőt és gyereket a saját panziójában. Ez nem történik meg, ha a kormány nem az sulykolja, hogy milyen veszélyesek a migránsok, és a gyerekek is, csak mert migránsok, biztosan felgyújtják majd a falut. Őcsény nem kér a migránsokból, lemond a polgármester - Nemzeti.net . Orbán meg helyeselt a falu népének.

Congeria 2021.10.27. 08:20:52

@élhetetlen:

Ne erőlködj, engem nem fogsz belevinni egy olyan szégyenletes purparléba, mint amilyet Boárral folytattál a Külvárosi konyha.hu-n anno....

P.Elliot 2021.10.27. 15:48:30

@Congeria:
Jol is teszed.
En sem szoktam belemenni semmifele ertelmetlen eroszakosan lefolytatott vitaba.

Megbeszelni lehet, vitatkozni is egy hataron belul, utana az mar csak ertelmetlen frocsoges...

Olyan vacak ido van itt, eso es eso, hideg, semmi vidito...mi van nalatok?

bízwax 2021.10.27. 17:28:26

@P.Elliot: Süt a nap, mint nálatok :)

Nekem úgy tűnik hogy Congéria kedveli a brusztot, más blogokon is…de fene tudja

élhetetlen 2021.10.27. 17:53:13

@Congeria: „Ne erőlködj, engem nem fogsz belevinni egy olyan szégyenletes purparléba, mint amilyet Boárral folytattál a Külvárosi konyha.hu-n anno....„. Nem erőlködöm, csak egy mondatot próbáltam megmagyarázni, amit nem értettél.
A másik, nem tudom, ki voltál anno, nem is érdekel. Azt sem tudom, mi ez a Külvárosi konyha.hu, de szerintem te sem. Boarral 2020 márciusában volt szóváltásunk, ami úgy kezdődött, hogy ő szólított meg ezzel a szöveggel, „@élhetetlen: Aki a pacalba tejfölt tesz meg behabarja liszttel, azt hatóságilag kéne leüttetni mint a takonykóros lovat...”, de szerinted én vittem bele „egy szégyenletes purparléba”.
Aztán idiótázott, és jöttek még a szövegei, „: A tejföl elsimít, a csípős szósz meg maga mögé utasít mindent. Nade a lisztes habarás? Egy pacalpörköltben? Száz éve az ilyen némbert simán megégették volna az egész falu hangos éljenzése közepette...”. Erre válaszoltam, hogy „És idiótázd, némberezd azt, aki felnevelt, és csak ennyit tudott kihozni belőled.”. Persze, én vittem bele egy szégyenletes purparléba.
De azt a folyamatot sem értetted, ahogy a mostani ártatlan mondatmagyarázatot sem. Nem baj.

Csodabogár 2021.10.27. 17:57:14

@élhetetlen: Megszépítetted a délutánomat ezzel a hozzá szólással. Én sajnos, már belefáradtam, de jó ha valaki még próbálkozik. Köszönöm!

Csodabogár 2021.10.27. 17:59:31

@bízwax: Mi a bruszt? Esküszöm nem értem a szót, nem ismerem.

élhetetlen 2021.10.27. 18:00:54

@P.Elliot: Igazad van. Ez: „Az első mondat kb. ez: „Sajnos nem feketíti be Magyarországot annál jobban, mint amennyire az ott lakók teszik”. Így is lehetett volna: „Sajnos, TÉNY, HOGY nem feketíti be Magyarországot annál jobban , mint amennyire az ott lakók teszik.”. Nem az a sajnos, hogy nem feketítik be jobban, hanem az, hogy az itt élők befeketítik.”, ez egy „ertelmetlen eroszakosan lefolytatott vita” kezdete. Biztosan, ha te mondod.

P.Elliot 2021.10.27. 18:50:32

Felreertettek, @Congeria mellett alltam azzal hogy felesleges vitatkoznia kesre menoen barkivel....

P.Elliot 2021.10.27. 18:54:07

@Csodabogár: A bruszt szot tudtam meg valaha hogy mire hasznaljak de elfelejtettem hiaba torom a fejemet rajta.

Amiota kijottem a magyar tudasom szep lassan apad.
A normal szavaknal nem is de amikor trefasan mondanak valamit akkor van hogy mar nem tudom.
Arrol nem is beszelve hogy megrekedtem a 70-es evek szokincsenel, ujat nem hallottam, nem tanultam, itt a neten probalom felszedni es megerteni azokat az uj szavakat amik azota keletkeztek.

P.Elliot 2021.10.27. 18:57:01

@bízwax: A napsutes csak emlek, lehangolo ez az ido viszont jobb hijan kimentem a kertbe holmi oszi munkakra es a friss levego, a kerteszkedes helyrerakott.

Mar azon is gondolkodom hogy el kellene menni uszni mert tegnap kihagytam...

savanya jóska 2021.10.27. 19:16:27

@P.Elliot: most gyüttem az uszodából :)

Boszi: bruszt = márázkodás

:))

Golf2 2021.10.27. 20:37:27

@élhetetlen: Végül is nem jöttem rá hogy egyetértesz vagy nem.

élhetetlen 2021.10.27. 21:45:46

@Golf2: Erre válaszoltam, „Akkor meg ugye,meg te se”, akkor ezzel nem értek egyet így, mert a vezetést nem kellene összevonni az egyénnel. Nem volt spontán egyéni elutasítás az egyének részéről, spontán lázadás sem az idegenek ellen, ezt a kormány hozta össze. Leírtam hosszan, hogy a kormány lázított, mert a palóc néninek magától eszébe sem jutott volna félni a migránsoktól, nem lett volna a polgármester leváltása, kocsijainak tönkretétele, stb., mert nyaraltatni akart pár menekült nőt és gyereket a saját panziójában, ha nem lett volna beetetve a nép, hogy a nők, gyereket is terroristák. Figyelemre sem méltatta volna a falu, ha nincs a kormány általi hergelés. És Orbán nyilatkozott, hogy egyetért a kerék kiszurkálókkal, lincselni akarókkal. De, ugye érthető, hogy mi a véleményem, és mivel értek egyet? A „nem vezetés tette” felvetéssel nem értek egyet.

élhetetlen 2021.10.27. 22:28:30

@Csodabogár: Ha még nem néztél utána, akkor a brusztol "Keményen küzd, verekszik", tehát a bruszt küzdelem, (azt hiszem, erőszakos megoldásra törekvés, még, ha szóban is). Eredet [brusztol < német: brüsten (mellbe vág) < Brüst (mell)]

Csodabogár 2021.10.27. 22:32:27

@savanya jóska: Ezt se tudom, de majd holnap utána nézek, ma már fáradt vagyok. Megjártam nagy hirtelen Bécset ma.

Csodabogár 2021.10.27. 22:34:11

@élhetetlen: Köszönöm, még nem néztem mert fáradt vagyok, megyek is kivételesen korán az ágyba. Hatkor keltem.:-(

P.Elliot 2021.10.28. 02:39:43

@Nagy Kámpics: Koszonom, ennyivel is tobbet tudok...

Golf2 2021.10.28. 06:30:26

@P.Elliot: Pont a te idődben 60-70 években használta főleg a sittesek+ kissebbség ezt a szót.

P.Elliot 2021.10.28. 18:27:33

@Golf2: Hat en nem hasznaltam ezt a szot, altalaban szleng nelkul beszeltem jobbjara.
Mondom, emlekszem hogy hasznaltak de mivel en nem, elfelejtettem hogy mire ertik.

Ami a normal magyar nyelvet illeti, odahaza apam ennel szigoru volt. Mindig kijavitott es nem turte hogy ne "magyarul" beszeljunk.
Marmint nalunk nem plafon volt hanem mennyezet, nem spajz hanem eleskamra es igy tovabb.
Ez persze nem azt jelentette hogy sosem hasznaltunk mas szavakat csak annyit hogy elvarta hogy szepen beszeljuk a nyelvunket ne svabosan holott az anyai nagyszulok azok voltak de francos regen telepedhettek be az orszagba ha mar a nagypapanak a szulei is a magyarositott nevet viseltek.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása