oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2021. augusztus 14. 06:30,  „Szívesen fogok hazamenni Magyarországra” 45 komment

2021. augusztus 14. 06:30 Határátkelő

„Szívesen fogok hazamenni Magyarországra”

Egészen különleges hivatás és történet következik ma, hiszen Krisztina lelkészként dolgozik Svájcban. Hogyan került oda, egyáltalán, mi a feladata egy kórházi lelkésznek és miként képzeli a jövőjét hosszútávon? Mindezekről beszélt a Csillának adott interjúban.

lelkesz.jpg

Csilla: Hogyan lesz valaki lelkész Svájcban?

Krisztina: Először nem Svájcba, hanem Németországba költöztünk, amikor a férjem 9 év orvosi munka után úgy döntött, hogy szerencsét szeretne próbálni külföldön is.

Én akkor már 10 éve voltam kórházi lelkész, épp gyesen voltam a két gyermekünkkel, az egyik másfél éves volt, a másik három éves, gondoltam, hogy soha jobbkor, mint most, elmehetünk külföldre, a gyerekek megtanulnak egy új nyelvet és aztán majd visszajövünk.

Két éves munkaszerződést kapott a férjem egy tüdőklinikán, ahogy ez a két év letelt, illetve a végéhez közeledtünk, akkor elkezdett megpályázni Magyarországon 1-2 vezetői állást.

Nagy sajnálatunkra ezek nem sikerültek, úgyhogy nem tudtunk hazamenni, és akkor ő úgy döntött, mivel volt már svájci tapasztalata, hogy próbáljunk Svájcba továbbmenni. Elég hamar kapott is állást, úgyhogy így kötöttünk ki itt.

Csilla: Milyen volt a felvételi a kórházba?

Krisztina: A kórházi pozícióra kétkörös felvételi volt, írnom kellett egy motivációs levelet, nyilván az összes diplomámat el kellett küldeni, ezeket el kellett ismertetni, mert nekem az összes papírom magyarországi.

Ezután volt egy beszélgetés, ahol a speciális lelkigondozás vezetője volt jelen és a közvetlen főnököm, a zürichi városi kórházlelkészek vezetője. Mindenféle kérdéseket kaptam, amikre válaszolni kellett, ezután értesítettek, hogy szívesen dolgoznának velem.

Utána bementünk a kórházba és a kórház igazgatónőjével is volt egy második kör beszélgetés, miután ő is rábólintott, így tudtam a klinikán elhelyezkedni.

Csilla: Hogyan néz ki egy napja?

Krisztina: A klinikán általában érkezéskor (ez egy 40 százalékos munka, tehát egy héten két napot kell dolgoznom), akkor felveszem a beteglistát a bejáratnál, ahol a betegeket fogadják.

Ezen a listán rajta van, hogy ki milyen vallású. Nekem mint református kórházlelkésznek a református betegeket szabad meglátogatnom az adatvédelem miatt.

Természetesen ha valakinek szüksége van lelkigondozásra és a nővéreknek szól, akkor értesítenek engem és bárkit meglátogatok. Ezenkívül nagy hangsúlyt helyezek arra is, ha egy magyar nevet látok, akármilyen vallású vagy vallás nélküli, én akkor is bekopogok és jelzem, hogy itt vagyok és magyar vagyok, ha szüksége van fordításra vagy bármire, itt vagyok.

Ezt a listát végignézem az irodámban, utána felmegyek az osztályokra és bekopogtatok a szobákba, elmondom, ki vagyok, miért vagyok itt, mi a lelki gondozás és itt akinek erre szüksége van, azzal beszélgetek.

Amikor Magyarországon kórházlelkész voltam, ott 100 százalékban dolgoztam. Ehhez a munkához nagyon hozzátartozott a munkatársak lelki gondozása is, itt erre kevesebb lehetőség és kevesebb idő van.

Természetesen itt is előfordul, hogy a munkatársaim felhívnak, hogy igyunk meg egy kávét és közben elmesélik a gondjukat, bajukat.

Ami még vár rám, mert még csak másfél éve vagyok itt és ebbe most kezdek bekapcsolódni, hogy az ápolószemélyzetet is oktatjuk majd januártól. Információt adunk a lelkigondozásról, beszélgetünk, hogy mindig, amikor újak jönnek, hallják, hogy ez mit jelent és tudják, mikor lehet minket hívni, mikor lehet megszólítani és mit jelent a mi szolgálatunk.

Csilla: Milyen feladatai vannak?

Krisztina: A beteglátogatáson, a betegek lelki gondozásán kívül igazából más nem. Itt nincs istentisztelet a klinikán, itt ortopédiai betegek vannak, akiknek olyan operációjuk volt, hogy nemigen tudnak mozogni.

Ha már tudnának mozogni és le tudnának menni istentiszteletre, akkor rehabilitáción lennének vagy otthon, tehát itt ezért nincs istentisztelet, viszont lehetőség van közös imádságra, közös igeolvasásra vagy egyáltalán csak elcsendesedni egy kicsit, ide mi is szívesen lejövünk és folytatunk beszélgetéseket.

Csilla: Milyen fizetéssel lehet számolni?

Krisztina: Uh, itt nem tudok összegeket mondani, meg nem is tudom, hogy szabad-e. Szerintem a 100 százalékos fizetés az 7000 – 8000 frank bruttó, de ez attól függ, milyen kantonban dolgozik az ember, mert ez mindenhol más. Zürich kanton fizet a legjobban, de pontos összeget nem tudok mondani.

Csilla: Érte negatív diszkrimináció Svájcban amiatt, hogy külföldi?

Krisztina: Elég szerencsés helyzetben vagyok, mert ugyan sok ilyenről hallok, de én nem tapasztaltam. Hacsak azt nem számítom ide, hogy első körben megpályáztam egy állást és nem kaptam meg, azt egy svájci kapta meg.

Nem tudom, hogy ez diszkrimináció-e, én örülnék, ha Magyarországon a magyar embert részesítenék előnyben, főleg egy lelkigondozói állásban, teljesen megértem, ha van egy svájci jelentkező, akkor őt veszik fel. Én ezt nem tekintem diszkriminációnak.

Egy ezer lelkes kis faluban élünk, ahol nagyon jól érezzük magunkat és soha senki nem bántott azért, mert magyarok vagyunk, noha ott kevesebb a külföldi. Van egy rendes kis iskola, óvodától a 6. osztályig, családias, baráti, jó légkörű hely, úgyhogy mi jól érezzük magunkat ott.

Csilla: Mik a hosszútávú tervei?

Krisztina: Mint említettem, van tervünk arra, hogy ha az aktív időszakunkat itt befejeztük, akkor Magyarországon élünk tovább. A férjem budapesti, ő Budára szeretne visszamenni, tehát valószínűleg Budapest környékére költöznénk, ha visszamennénk.

Mindez nyilván attól is függ, hogy a gyerekekkel mi lesz (ugye van egy lányunk meg egy fiunk), hogy az ő életük hogyan alakul, mennyire igénylik a jelenlétünket.

Azt is el tudom képzelni, hogy mint sokan magyarok, mi is kétlakiak leszünk, itt is egy kicsit, ott is egy kicsit - meglátjuk, de szívesen fogok hazamenni Magyarországra.

A teljes beszélgetés megtekinthető az alábbi videóban.

(Fotó: pixabay.com)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Svájc

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr8516646290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SzZoole 2021.08.14. 12:48:11

Jaj de furcsa már ez a magázódó beszélgetés

gabors 2021.08.14. 17:49:12

"Krisztina lelkészként dolgozik" egy korhazban ?

ez valami vicc ? eddig azt hittem hogy a lelkeszt a sajat egyhaza fizeti.... eleg nagy faszsag hogy vagy allami vagy a biztositok penzebol "ilyenre" koltenek ...

lehet ezert jott hozzam haromszor is a katholikus "lelkesz" az egyik vasarnap mikor korhazban voltam ... megkapta a beteglistat es lengyelnek nezett

harmadszorra mar nem voltam annyira udvarias hogy kosz nem akarok gyonni meg aldozni ...

nyuszigonosz 2021.08.14. 18:25:03

Szerintem érdemes lenne még egy börtönben is dolgozni Krisztinának, ha - a szöveg szerint - csak 2 napot van a kórházban.
Esetleg több lenne a magyarul beszélö ott, mint a kórházban. :-)

SzZoole 2021.08.14. 18:40:28

@nyuszigonosz: szerintem is. Ez az a két hely, ahol a hitetlen ember hite visszatér. A kórházban súlyos betegség/baleset után két esélye van az embernek, vagy megmarad, vagy nem.

A sitten szintén visszatér az ember hite ha hosszú évek elé néz.

nyuszigonosz 2021.08.14. 18:56:15

@SzZoole:
Szerintem a börtönben nem tér vissza a hit. :-) Lehethogy elötte nem is volt hit. :-)
Csak esetleg elönyökkel járhat, ha valaki a börtöntemlomba is jár, addig sem a cellában van. :-) Meg esetleg végül amarabb szabadul jó viselkedés miatt. :-)

SzZoole 2021.08.14. 19:02:24

@nyuszigonosz: de, sok embernél vissza tér, persze vannak olyanok is akiknél nem, és a szabadulás után is ugyanott folytatják, vagy rosszabb lesz :-)

gabors 2021.08.14. 19:08:31

@SzZoole: "hite visszatér." A korhazban az ember hite az orvoskba es a tudomanyba ter vissza barom kigyo mese helyett ....

hogy a sitten mi van azt elhiszem neked :-)

gabors 2021.08.14. 19:13:14

@gabors: "@SzZoole: "hite visszatér." A korhazban az ember hite az orvoskba es a tudomanyba ter vissza barom kigyo mese helyett ...."

mert rajon, (ha nem teljesen agyatlan) hogy NEM az isten/jezus/allah/budha/jehova stb, vagy NEM a hitterito lelkeszen mulik barmi hanem hogy az orvosok es a tudomany mit is tud tenni erte ...

azt hogy meghalunk az nem egy uj dolog az akkor kezdodott mikor megszulettunk DE hogy meddig elunk az bizony az orvosoktol es a tudomanytol fugg ... nem attol hogy a korhaz meg papot/lelkeszt is fizet (inkabb legyen eggyel tobb orvos szerintem es akinek pap kell az hivja a sajatjat ... ja hogy azok temetni is CSAK penzert mennek.... )

SzZoole 2021.08.14. 19:18:12

@gabors: ha hiszed ha nem, egy napot nem voltam a sitten :-)

Kórházban viszont hat napot voltam élet és halál közt. Utánna meg hónapokat ágyhoz kötve, kétségek közt reménykedve, hogy újra egész életet éljek!

Tettem is sokat érte, és hit segített ( nem a bibliát olvasva) újra jó ember lenni, híd el, tudom mit beszélek :-)

SzZoole 2021.08.14. 19:19:44

@gabors: kb, ugyanerre gondoltam én is :-)

Csodabogár 2021.08.14. 19:57:06

@nyuszigonosz: Nem akarok rosszhiszemű lenni, de ha Krisztina még tudott is eleve németül, akkor se tudom, hogy hogy tud a svájci betegekkel mint lelkész beszélgetni. Gondolom ott mélyebb gondolatok, érzelmek stb. vannak a képben és ezt egy svájci a saját nyelvén adja elő és úgy várja a vígasztaló szavakat is.
Én is tudtam jól németül, dolgoztam is Németországban mielőtt Zürichbe mentem, de a bennszülött nyelvből egy kukkot nem értettem. Első állásom olyan volt, hogy ne kelljen telefonon se meg másként se közönséggel foglalkoznom. Kb. 2 évbe tellett a "beszoktatásom" Később dolgoztam egyháznál is és jóval magasabbak voltak a papok fizetései mint amit írnak és ennek már kb. 30 éve.

kardio1 2021.08.14. 20:16:14

@gabors: nem ilyen egyszerű ez. Nekem, mint orvosnak messze nincs annyi idôm a betegekre, mint amennyire szeretném és amennyire ôk szeretnék. Ilyen elesett àllapotban az emberi szó, a torôdés, a ràforditott idô legalább annyit szàmit à gyogyulàsban, mint a gyogyszerek. Az egészségügyi személyzet sokszor elvész az adminisztràcioban a szàmitogép előtt, vagy a technikai dolgokban. Jól jön a segitség az emberek lelkének pàtyolgatasàban, jojjon az egyhàzi, vagy világi segitôktôl.

nyuszigonosz 2021.08.14. 20:26:11

@Csodabogár: Na, erre nem akartam kitérni, de hasonlóan gondolom.

Esetleg eleve a tudat, hogy egy lelkész ott van, segít sok betegen.

SzZoole 2021.08.14. 20:57:33

@Csodabogár: @nyuszigonosz: a videót nem néztem meg, viszont a posztból nem derül ki, hogy svájciaknak vagy az ott elő magyaroknak segít e, nem?

fhdgy 2021.08.14. 22:36:35

@Csodabogár: Én hithű ateista, materialista vagyok, tehát ne vádoljon senki elfogultsággal a vallásokkal szemben.

DE!

Találkoztam olyan mormon hittérítőkkel, akik elvégeztek egy hat hónapos magyar nyelvtanfolyamot és le a kalappal, olyan érthetően beszéltek magyarul!!!

Isten bizony ( materialista alapon ) mondom, hogy csak ámultam, bámultam, hogy a csudában tudtak olyan szépen megtanulni magyarul.

Biztos, hogy isten segedelmével! ( megint csak materialista alapon )

Csodabogár 2021.08.14. 23:22:12

@SzZoole: Sok magyar van Zürichben, de nem annyi, hogy egy kórházban legyen elég paciens. Gondolom melyik kórházat titulálja városi kórháznak, de van még a Kantonspital, ami az egyetemi klinika szép nagy, több épület, sok beteg. Na meg néhány kisebb kórház is. Szóval ha vannak is beteg magyarok biztos eloszlanak.

Hari Seldon 2 2021.08.15. 09:18:25

@kardio1:
"Ilyen elesett àllapotban az emberi szó, a torôdés, a ràforditott idô legalább annyit szàmit à gyogyulàsban"

Így van, emeri szó, törődés. Ez nem függ össze a klasszikus értelmben vett "hittel". Az ember egyébként alapvetően JÓ. Igyekszik másnak jót tenni.
Ha a beteg ezt látja, visszatér a hite a jóságba, ez természetesen HIT. De nem feltétlenül egy természetfelettiben levő hit.

kardio1 2021.08.15. 11:48:25

@Hari Seldon 2: kicsit màs irànyba kanyaritod a beszélgetés fonalàt, ami persze nem baj. Nem véletlenül nem a hit kerdését kezdtem el boncolgatni gaborsra reagàlva, tudom, hogy az ő hozzààllàsa ehhez éppolyan, mint a tiéd.
Egyetértunk, az ember alapvetôen jó és a jóra torekszik. Abban persze màr eltér à véleményunk, hogy mi is ennek a jósàgnak a forràsa.

taga20 2021.08.15. 11:53:23

@gabors: +1

sok marhaságot szoktál írni, de ez most ott van a szeren!;)

várom a levelet 2021.08.15. 13:39:36

mi az,hogy megkérdezik ki milyen vallású?mikor a kórházban voltam ott is jött gy pap,de csak megkérdezte,hogy vagyok.lehet,hogy a jónapot fölvilágosította.

dikusz. 2021.08.15. 14:40:58

@SzZoole: Szerintem egy lelkésszel nem szokás tegeződni sehol. Vagy tévedek?

SzZoole 2021.08.15. 15:29:12

@dikusz.: tévedni emberi dolog, mondta a sündisznó és leszállt a gyökérkeféről :-))

Amúgy meg miért járna egy lelkésznek több tisztelet mint bárki másnak?

dikusz. 2021.08.15. 19:02:15

@SzZoole: Nem jár több tisztelet, ezt nem mondtam.
Csak azt írtam, hogy tudomásom szerint nem szokás tegezni.

Most jön a találós kérdés, hogy mi van a képen, látom a komment- mezőben...

dikusz. 2021.08.15. 19:03:37

@dikusz.: Nem jött, tévedtem!
Azt jött, hogy "Két komment elküldése között várnod kell fél percet!"

Golf2 2021.08.15. 19:52:01

Szerintem itt már ápoló is alig van nemhogy lélekápoló...Soha nem hallottam hogy ilyennel is foglalkoznak közkórházakban itthon.

dikusz. 2021.08.15. 20:20:40

@Golf2: Több kórházban van kórházlelkészség, és pl a Szent Imre kórházban, és a Szent János kórházban is van kápolna.

2021.08.15. 20:27:50

@nyuszigonosz: “ Esetleg több lenne a magyarul beszélö ott, mint a kórházban. :-)”

Tévedsz, nyuszika, inkább egy ideig szerb-horvát nyelv ismerete előnyt jelentett, míg most modern idők, pedig az albán és arab nyelv

Golf2 2021.08.15. 21:35:45

@dikusz.: De odajön a fekvőbeteghez valaki ápolni a lelkét?

2021.08.15. 22:11:30

@nyuszigonosz: “ Szerintem a börtönben nem tér vissza a hit. ”

Zolinak igaza van, ha hosszú ideig magányra vagy ítélve, akkor az egy lelki visszatérést jelent a maghoz

2021.08.15. 22:12:00

Talán kellene egy pár szót is ejteni az átlag svajcirol. Nem a külföldi ellenességgel szeretnek írni, vagy konzervatív gondolkodásról, a svájci lelek egy Phänomen.
Született hogy dolgozhasson, ezt az EU átlagnál több idő és energia befektetéssel teszi, az élet központja a munka és a séma kitöltése ami alapján sikeresnek kell az eletednek lenni.
Ebben a letezesben nagyon pragmatikusan kell élni, az érzelmi világnak nem sok keresnivalója van. A gyerekeket fel nevelték kirepültek, családot alapítottak. A kapcsolat ami amúgy sem volt nagyon szoros még lazább lesz. Egy nap egy racionális döntés alapján az öregek otthonában esetleg kórházban találják magukat. Legkésőbb itt szembesülnek az elmaganyosodassal. Ilyenkor minden jó szónak szociális kapcsolatnak örülnek, mindegy ki az.
Itt talán a hölgyben nem is a lelkészt látják hanem az embert aki időt szakít rájuk ebben a mellettük elrohant világban.
Van egy másik tulajdonság is: soha nem hivalkodok. Ha van egy nerc bundad akkor befelé fordítva hordod mert nem másnak mutatni akarod, hanem nekik kell a tudat, hogy ezt elérte.

2021.08.15. 22:12:04

@dikusz.: “ @SzZoole: Szerintem egy lelkésszel nem szokás tegeződni sehol. Vagy tévedek?”

Meg meg sok más emberrel sem. Nem hiszem előnyös lenne pl. egy intézkedő rendőrt letegezni:-))))

SzZoole 2021.08.15. 22:38:33

@Team Vincent: na most szerintem a tisztelet nem abban fejeződik ki, hogy magázza/önözi vagy tegezi az egyik ember a másikat, de ez csak az én szerény véleményem :-)

Megtörtént eset a múltban; a rendőr gyorshajtáson kapja a delikvenst, 50 helyett 160-al belteruleten. A delikvens megáll és az intézkedő rendőrnek átadja a mobiltelefont, hogy van aki beszélni akar veled. Az intézkedő rendőr sűrűn bólogat a telefon másik oldalán beszélő valakivel és miután végzett további jó utat kíván a delikvensnek!!

Én is sokat sofőrködtem az éjszakában és hihetetlen, hogy az általam szállított személyek titulusa/neve/beosztása milyen “ tiszteletre” és megalázkodásra kényszerítik az intézkedő rendőrt olyan kihágásokért amiért a hétköznapi autósokat azonnal hátra bilincset kézzel a gugolósba vittek volna a meseaútóban!

laci_52 2021.08.15. 23:19:33

Krisztina megnyilatkozása nagyon szimpatikus. Sohasem a saját karrierjéről beszél, mindig a családja érdekeit nézi. Kórházi lelkészként rengeteget tesz a betegek gyógyulásáért, tartja bennük a lelket. Ez nagyon fontos, hiszen egy nálam okosabb ember mondta(de én nagyon igaznak tartom!): "A test akkor gyógyul meg, ha a lélek is támogatja ebben!".

2021.08.15. 23:27:05

@SzZoole: “ na most szerintem a tisztelet nem abban fejeződik ki, hogy magázza/önözi vagy tegezi az egyik ember a másikat”

Alapvetően tisztelni kell egymást tegeződve és magázódva is, ebben egyetértünk.
“ Megtörtént eset a múltban; a rendőr gyorshajtáson kapja a delikvenst, 50 helyett 160-al belteruleten. A delikvens megáll és az intézkedő rendőrnek átadja a mobiltelefont, hogy van aki beszélni akar veled. Az intézkedő rendőr sűrűn bólogat a telefon másik oldalán beszélő valakivel és miután végzett további jó utat kíván a delikvensnek!!”

De sok ilyenre emlékszem a kádári időből.

2021.08.15. 23:27:10

@SzZoole:

Hogy is mondtuk azelőtt? Mindenki egyenlő, csak mások valamivel egyenlőbbek.

Termeszetesen az általad említett történetben leírtak nem elfogadhatók

2021.08.16. 09:18:05

"Én ezt nem tekintem diszkriminációnak."

Pedig annak kéne tekintenie, ha a svájci csak azért kapta meg az állást, mert svájci.

SzZoole 2021.08.16. 09:38:04

@Team Vincent: “ Termeszetesen az általad említett történetben leírtak nem elfogadhatók”

Mond ezt annak a prominens személynek aki a hátsó ülésen ült és szállítottam. Az a személy az akkori Magyarország miniszterelnökének a politikai tanácsadója és egyben a jobbkeze volt!

2021.08.16. 11:53:41

@SzZoole: “ Az a személy az akkori Magyarország miniszterelnökének a politikai tanácsadója és egyben a jobbkeze volt!”

Ez a magatartás elítélendő akárki követi el. Ezt mondtam akkor is amikor a cigány ellopta az utolsó tyúkot is a gazdáktól, és Kuncze az akkori belügyminiszter azt mondta: érthető mert ez megélhetési bűnözés. Pedig bűn csak egy kategóriát ismer mindenkinek érvényesen.
A Kádár időben én is, mint sofőr hordtam úgynevezett nagy kutyákat, ahol minden lehetséges volt, akkor is elitéltem az általad irtakat.

Andy73 2021.08.16. 14:31:54

@gabors: Ha valaki súlyos beteg, akkor esetleg nem csak az foglalkoztatja, hogy meggyógyul-e, és hogy mikor, hanem az is, hogy mi van, ha nem. És hogy mi jön utána? Persze ezen egy egészséges ember is elgondolkodhat, de kórházban erre is több ideje van. A kaszás egyébként előbb-utóbb mindenkiért eljön, akkor is, ha meggyógyulsz egy betegségből.

2021.08.16. 16:52:38

@Vincent örül: “ „Szívesen fogok hazamenni Magyarországra” Köszi! De jó! Örülünk, Vincent?”

Ha elolvastad a blogot akkor tisztába lehetsz vele, hogy a szívesen hazatérő Krisztina nevű.

Team Vincent ezt nem tervezi:-)))

Andy73 2021.08.16. 22:11:12

@Golf2: sajat lelkésze vagy papja tudtommal kevés kórháznak van itthon, de a legközelebbi papok és lelkészek rendszeresen be szoktak járni.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása