oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2021. július 27. 06:30,  Költözés Angliából Magyarországra lakókocsival 85 komment

2021. július 27. 06:30 Határátkelő

Költözés Angliából Magyarországra lakókocsival

Nem akármilyen történet következik ma, ha Ed és Dóri sztoriját kalandosnak nevezzük, akkor még nem mondtunk semmit. Már eleve az ötlet (lakókocsival költözni Nagy-Britanniából Magyarországra) nem szokványos, az út Franciaországon, Olaszországon és Szlovénián keresztül pedig pláne nem lett az.

cim_343.jpg

Az előkészületek

Sokan kérdezik, hogy miért költöztünk, erről alább írok kicsit. Nem gondolom, hogy bárki hasonlóval próbálkozna, de azért hátha lesz benne hasznos infó. Hosszú ideig készültünk erre az útra. Csak a tervezés fél évet vett igénybe; a folytonosan változó szabályok sem segítettek.

Megpróbáltuk a legolcsóbb módot megtalálni a cuccaink hazahozására. A költöztető cégek vagy nem vállalták, vagy őrületes árakat adtak. Különösen a Covid miatt (ha útközben kiderül, hogy a sofőr pozitív, akkor a karantén alatt a hotelt is nekünk kellett volna állni – legalább is így adták az árajánlatot).

Néztünk használt futót is, de az angol szabályozás más, nincs a használt futóknak semmi papírja, törzskönyve, se saját rendszáma, és a magyar hatóságokat megkeresve azt az információt kaptuk, hogy így nem lehet regisztrálni itthon a futót.

Tulajdonképpen hat hónapig használhatjuk, majd gyakorlatilag mehet a kukába. (Angliában a húzó autó rendszáma kerül rá, és nem is kell úgy vizsgáztatni, mint itthon. Több kartonpapírra filccel írt rendszámot láttam futókon.)

Így ezt az ötletet elvetettük, mert ha újat veszünk, az ugyan rendelkezik papírokkal, de az új árát nem tudtuk megengedni.

Végül arra jutottunk, hogy veszünk egy használt lakókocsit, mert annak legalább vannak okmányai. Igazából azt sem kötelező regisztrálni (ahogy az sem tette, akitől vettük), csak ajánlott. Illetve ez is a húzó autó rendszámát kapja.

Pár hónapba beletelt, mire sikerült olyan lakókocsit venni, ami belefért a keretbe. Ezzel sem voltunk túl szerencsések, mivel a pandémia miatt nagyon megnőtt a kereslet a lakókocsikra, hogy az angolok legalább otthon tudjanak nyaralni.

Négy-ötszörösére nőttek az árak, és a szervizek teljesen be voltak táblázva. Szerencsénk volt, hogy olyantól sikerült venni, aki tárolta nekünk a lakókocsit addig, amíg el nem tudtuk hozni.

Nálunk otthon még a kocsinak sem volt parkolóhely (10 percre gyalog parkoltunk a lakástól - egy Szentes méretű kisvárosban laktunk), nemhogy a lakókocsinak.

A szervízre csak a vásárlás után 3 hónapra kaptunk időpontot, így tulajdonképpen lutrira vettük a járgányt. Volt vele több baj, de a fékek és a világítás rendben volt, így biztosítottak, hogy az úton nem lesz baj.

A szálak elvarrása – ürülő pénztárca

A párom lakásában éltünk kint, és úgy döntöttünk, hogy ha lehet, akkor nem adnánk el. Alakulhat úgy, hogy egyszer vissza kell költözni, legyen egy kis biztonság, ahova vissza tudunk menni.

Mivel csak pár éve van a tulajdonában, így nem túl magas az önrész benne, csak pár százalék. Ahhoz, hogy kiadhassuk, meg kellett változtatni a jelzálog típusát (buy to let mortgage), mert azzal a jelzáloggal, amivel megvette, tilos kiadni.

Nos, ehhez 25% önerő kell. Így tulajdonképpen indulás előtt 3 héttel tudtuk meg, hogy az összes megtakarított pénzünk (amit egyébként egy ingatlan megvásárlására terveztünk költeni Magyarországon) bele kell, hogy menjen az ő lakásába, különben nem tudunk hazajönni.

Nem akarok számokat mondani, de rengeteg pénzről van szó, tényleg az összes tartalékunk. Vagy tényleg el kellett volna adni, de az ismét meghosszabbította volna az indulásig tartott időt, főleg, hogy már bérlő is lett volna a lakásra.

Így nyeltünk egyet, és az összes megtakarított pénzünket beletettük egy új élet reményében Magyarországon, ahol a nulláról kell kezdeni. Sokan úgy gondolják, hogy de ebből lesz pénzünk, mert kiadjuk. Sajnos nem, a bejövő pénz épphogy lefedi a jelzálogot.

Így szinte üres kasszával, csikorgó fogakkal terveztük tovább a hazautat. Az indulásunk előtti utolsó hétre programokat szerveztünk, mert két évig, amíg kint voltam, csak a lakás belsejét láttam a vírus miatt, így foglaltunk pár jegyet néhány izgalmas helyre.

Őszintén, bár ne tettük volna, mert amikor foglaltunk, még nem tudtuk, milyen pénzügyi katasztrófa vár ránk. Visszamondani nem lehetett, így próbáltuk jól érezni magunkat.

Vakcina és bürokrácia

Eleinte Magyarországon nem kapott védettségi igazolványt az, aki külföldön kapott oltást. Mi úgy voltunk vele, hogy nem azért költözünk Magyarországra, hogy aztán ne tudjunk sehova menni, így vártunk az oltással.

Később a szabály megváltozott, és én, mint magyar állampolgár a külföldi oltásomra is kaphattam magyar igazolványt, viszont addigra, mire ez kiderült, már csak egy oltást kaphattam volna kint, Ednek pedig nyilván nem élt ez a szabály. Így oltás nélküli utazást terveztünk továbbra is.

A folyamatosan változó szabályokkal június végére oda jutottunk, hogy Anglia sok ország szempontjából „piros” kategóriába tartozott, így még ha engem be is engedtek volna EU-s állampolgárként, Edet nem (vagy ha igen, akkor nem lehetett volna ottaludni sehol ezekben az országokban). Ide tartozott Svájc, Németország, és Ausztria is. Ez utóbbi kettő az eredeti útvonalunk része volt. Új útvonalat kellett tervezni.

Franciaország, Olaszország, Szlovénia lett gyakorlatilag az egyetlen kivitelezhető út. Franciaországban csak reggel 6 és este 11 között lehetett vezetni, a kijárási tilalom miatt (ha belecsúszunk, akkor 10 napra az országban ragadunk).

Szerencsére ezt az indulásunk előtt pár nappal feloldották, de így is csupán 24 óránk volt áthaladni az országon. Egyedül Olaszországban lehetett pihenni, ott 120 óra tartózkodás engedélyezett, Szlovéniában pedig csupán 6 óra (amit indulás előtt 12 órára emeltek). Ügyeskedni kellett, hogy minden időben beleférjen.

Franciaország és Olaszország is kért negatív Covid-tesztet a belépéskor (Franciaország 24, Olaszország 48 órával belépés előtt), de egyik sem fogadta el az ingyenesen elvégezhető NHS tesztet, csak a fizetős magán teszteket. Még egy nagy csapás a pénztárcára, ezek nem olcsók.

Amit még nem említettem, hogy mivel nagy lakókocsit vettünk, így Ednek külön jogosítványt kellett rá csináltatni (B+E kategória), így csak ő tudott vezetni.

Mivel indulás előtt 3 héttel tette le a sikeres vizsgát, így csak az ideiglenes papírral vezetett, a jogsija nem volt nála, mert az be kellett adni, hogy újat küldjenek, és ez az indulásig nem érkezett meg.

Melyik ország mit kér?

Minden országra külön mappát készítettem az összes dokumentummal. Egyenként mindegyikben, ami kellett, negatív Covid-teszt, ideiglenes vezetői engedély, korábbi vezetői engedély másolata, munkaajánlat az utazás céljának igazolására, autó és lakókocsi tulajdonlap, és zöldkártya a kocsira (amit az pár órával az indulás előtt sikerült megkapnunk, mert a 3 héttel korábbi kérésünket valaki elkeverte – na, azt a stresszt, hogy az indulás napján megvan minden jegy, de nincs zöldkártya senkinek, nem kívánom).

Franciaországba „Reason for travelling” és „Declaration of Honour” dokumentumok is kellettek, Olaszországba „Passenger locator form” és még fel is kellett őket hívni, amint beléptünk az országba.

Ezeket mindet beszkennelni, feltölteni, magunkkal vinni, plusz egy példányt mindenből, hogy ha esetleg elveszik és megtartják, akkor is legyen nálunk. Öt különböző mappát állítottam össze, minden országra külön, plusz a saját példány.

dokumentumok_2.jpg

Az indulás

Mivel eredetileg Franciaországban csak reggel 6 és este 11 között lehetett vezetni, így a vonatjegyünket úgy vettük meg, hogy reggel 6-ra érjünk az országba (Eurotunnel).

Kicsit elszámoltuk, mennyi cuccunk van, így egyrészt túlterheltük a lakókocsit, másrészt a végén már csak dobáltunk mindent mindenhova, mert indulni kellett a vonathoz.

Későn is indultunk, mert ki akartuk takarítani a lakást, hiszen másnap már ment az új bérlő, és szépen akartuk neki hagyni. Szóval július 6-án, kedden délelőtt felkeltünk, egész nap pakoltunk, majd éjfél után indultunk útnak.

Ed a friss jogosítványával az első útját végig Európán vezette, egy nagyon túlterhelt hatalmas lakókocsival. Mivel későn indultunk, így lekéstük a vonatunkat. Hála isten nem kellett új jegyet venni, csak rátettek a következő vonatra.

Franciaország – mogorva sofőrök, minden zárva

Reggel fél 8 körül érkeztük meg. Kértek minden dokumentumot, a Covid-tesztet be kellett mutatni, de a többi dokumentum fel volt töltve a rendszerükbe, így viszonylag gyorsan ment a belépés az országba, nem volt gond.

Vezetni már annál inkább. Pár benzinkúton megálltunk körülbelül 20 perceket szundítani a kocsiban, mert addigra már 24 órája fent voltunk. Az a tudat hajtott, hogy délután 5-re Olaszországba érünk a foglalt szállásunkra Courmayeurbe.

folyo_8.jpg

Hát nagyon nem ez történt. A lakókocsi állandóan szlalomozott, és megdobta az autót, főleg ha egy nagy teherautó hajtott el mellettünk. Iszonyatos stressz volt, több százszor le kellett állni a leálló sávban, hogy újra tudjunk indulni, és a többi vezető nem volt valami megértő.

Ahol nem volt leállósáv, ott imádkoztunk, hogy ne lengjen be a kocsi. Az országban bárhol megálltunk, nem volt rendes ennivaló, szinte semmi nem volt nyitva, és egyik vécén sem volt ülőke (egyébként Olaszországban sem).

Franciaországban az úton kell az útdíjakat fizetni. Az utolsó kapunál próbáltam a kártyámmal fizetni (ez már este 11 volt), de beszívta a kártyát a gép. Azt a terrort.

Hívtunk segítséget, de persze senki nem beszélt angolul, így az én minimális franciatudásommal sikerült kommunikálni. Ottragadtunk a kapunál kb. 20 percre, mire jött valaki, aki konkrétan szétszedte a gépet, hogy belülről kirángassa a kártyámat. Fizetni viszont akkor sem tudtunk vele. Áldom az eszemet, hogy váltottunk eurót, így azzal tudtunk fizetni. Ekkor már a második napot láttam lemenni alvás nélkül.

Körülbelül a 30 óra ébrenlétnél tudtuk meg, hogy az új bérlő nem elégedett a lakás tisztaságával és a falakkal, és velünk akarja kifizettetni a teljes festést és a profi takarítót. Mondanom sem kell, hogy erre már végképp nem volt sem pénzünk, sem türelmünk.

Annyit sikerült elérnem, hogy mivel az összes szobára van festék félretéve, azt ő maga úgy intézi, ahogy akarja, és egy jó nagy összeget pedig nekünk kell kifizetni a takarításért. Ez azért volt bosszantó, mert direkt maradunk, hogy takarítsunk, és ezért is késtük le a vonatot. Mindegy, ezt is lenyeltük.

Olaszország – horror az Alpokban, pihenés később

A délután ötre tervezett érkezésünk nagyon nem jött össze. Annyira nem, hogy hajnal fél kettő lett belőle. Ahogy haladtunk a Mont Blanc-alagút felé felfele a szerpentinen, elkezdett füstölni a motorháztető. Az autónk nem bírta felfele húzni a lakókocsit.

Ideges olasz sofőrök dudáltak ránk, olyan lassan mentünk, kettesben szenvedett az autó, füstöltünk. A foglalt szállás nem szólt vissza, hogy ilyen későn is mehetünk-e, de mindegy is volt, mert gondoltuk, megpróbáljuk. Nagy hiba volt.

Nagy nehezen átjutottunk az alagúton (nem kértek semmilyen dokumentumot, csak útlevelet) és mivel a szállás épp az alagút után volt, gondoltuk végre jöhet az áldott pihenés. Ja, nem.

Szűk utcákon keresztül a lakókocsival szenvedve végre elértük az utat, ami a kempinghez vezetett (persze annyira tele volt a lakókocsi, hogy ha kinyitottuk, ömlöttek ki belőle a cuccok, nem tudtunk benne aludni).

Ekkor a kocsi beadta az unalmast. Füstölt, küszködött, szalajtott a kuplung, nem tudott minket és a lakókocsit felhúzni tovább a hegyen. Ottragadtunk az úton (!) egy órára, amíg hűlt a kocsi.

Az éjszaka kellős közepén, az egyik oldalon hegyfal, a másik oldalon egy veszélyes zuhatag (később megtudtam, hogy ez a Dora Balthea rapid folyó), totál sötét, nincs utcai világítás.

Miután hűlt egy órát a kocsi, én a sárban a szakadék szélén próbáltam Edet segíteni, hogy meg tudjon fordulni a lakókocsival úgy, hogy ne menjünk neki a hegyoldalnak, de a szakadékba se essünk bele. Hála istennek sikerült.

A legközelebbi benzinkúthoz mentünk, hátha ott tudunk parkolni és pihenni pár órát a kocsiban ülve. Nem nyert. A benzinkút túl kicsi volt, nem volt parkolóhely. Így haladtunk tovább.

Találtunk egy nagy parkolót. Kicsit fura volt, hogy nem aszfaltozott csak egy ilyen kis telekszerűség, de ekkor már mindegy volt, csak pihenni akartunk, és a kocsi is.

Három órát sem szundítottunk ülve, mire haragos olasz férfiak hangjára ébredtünk. Kiderült, hogy egy szemeteskocsi parkolóban álltunk meg, és hozták a szemetet. Nem így képzeltem egy romantikus éjjelt az Alpokban, de ez van.

Mint a bolond, húztunk el a parkolóból. Ekkor olyan zivatarba kerültünk, hogy nem láttunk vezetni. Leálltunk az út szélére, és akkor jött a jégeső. Több kocsi állt az út szélén és vártunk.

Amikor elmúlt, akkor haladtunk tovább, és sikerült egy benzinkútnál megállni. Végre ettünk és kicsit kinyújtottuk a lábunkat. Követett a jégeső, és kicsit ott is ragadtunk.

A szendvics és a kávé hajtott bennünket, és mikor sikerült elindulni, addig nem álltunk meg, míg át nem értünk az ország Szlovénia felőli csücskébe. Ekkorra már a kis autóban ülő szundikat leszámítva több, mint 50 órája voltunk fent.

Foglaltunk szállást ingyenes parkolással Gradóban. Mire odaértünk, kiderült, hogy nemhogy nem ingyenes a parkolás, de a lakókocsit a városon kívülre kell vinni parkolni, mert ott tilos a parkolás.

Így egy kempingbe vittük, teljes árat fizetve, de nekünk kellett szállás, sőt a foglaltat vissza sem lehetett mondani. Külön fizettünk a lakókocsinak, aztán a kocsinak a szálláson, ahol az egyetlen kulcsunkat a recepción kellett hagyni, mert olyan kis hely volt parkolni, hogy a recepciós mozgatta a kocsikat.

Persze miután leadtuk a kulcsot, a recepció éjjelre bezárt, és nem tudtunk a kocsikba bejutni, így Ed, aki alvási apnoea maszkkal alszik, kipolcolva maszk nélkül aludt, és én figyeltem, hogy kap-e levegőt.

A kempingbe érve kiderült, hogy annyira szűkek a kemping utcái, hogy szinte lehetetlen ezt a nagy lakókocsit leparkolni. Hát igen. Ed neki is ment egy elektromos oszlopnak, és a dobozt teljesen széttörte.

Tíz ember kellett hozzá, hogy egy szabad helyre betoljuk a lakókocsit, és aztán vissza a szállásra. Szerencsére egy étterem még nyitva volt, mert rendes ételt napok óta nem ettünk, csak szendvicseket. 60 órát voltunk fent, mire pihenni tudtunk.

Annyira fáradtak voltunk, hogy egy éjszaka egyszerűen nem volt elég. Szerettünk volna még maradni, de a szállás tele volt a következő éjszakára, így máshol kerestünk egy „olcsó” helyet. Minden nagyon drága volt, de sikerült a legolcsóbbat megtalálni.

Úgy kellett a pihenés, mint egy falat kenyér. Az utolsó pénzünket rászánva a pluszban ott-töltött időre sikerült kicsit pihenni, sőt, strandolni, és kipróbálni pár olasz ételt is.

tengerpart_23.jpg

Grado gyönyörű, de még angol árakhoz képest is drága, nemhogy magyar fizuhoz, úgyhogy nem valószínű, hogy visszatérünk bármikor. De ha valaki megteheti, igazán ajánlom, mert fantasztikusan szép. Kis Velencének is hívják.

Vasárnap reggel indultunk a szállásról felvenni a lakókocsit, ahol a három teljes éjszakát kifizettük, plusz 120 euró büntetést a széttört elektromos dobozért. Ismét 10 ember kellett, hogy kitoljuk a kempingből a túlpakolt lakókocsit, ez kb. 40 percig tartott. Végre úton voltunk haza.

Szlovénia – kis eltévelyedés

Egy órára voltunk a szlovén határtól, még Olaszországban megvettük az autópályamatricát Szlovéniára és Magyarországra is. A szlovén határon már nem is volt ellenőrzés, csak áthaladtunk.

Természetesen egy 30 kilométert ott is eltévedtünk, csak annyit vettem észre, hogy a horvát határ következik: rossz útra vitt a GPS, és itt is kicsit biztatni kellett a kocsit és a szalajtó kuplungot a hegyekben, hogy valami szakadék és farakás mellett meg tudjunk fordulni ismét.

Legalább itt nappal volt, nem sötétben kellett őrültködni. Ezután sikerült a jó utat megtalálni és kb. 5 óra volt átjutni az országon.

Magyarország – egyenesen haza

Olaszországtól a végállomásig 16 óra vezetés volt az út. Először szerettünk volna egy éjjelt pihenni a Balatonnál, gondoltam, találok valami olcsó kempinget, hát sajnos ez sem jött össze.

Mindenhol minimum 50 ezer forintba került volna egy éjszaka, és nyilván ennyink már nem maradt. Hogy miért ennyi? Mert külön kell fizetni a lakókocsinak, és a legtöbb kempingben a faházak 6 személyesek és ugyanannyiba kerülnek, mindegy hány ember veszi ki.

Szóval ismét a kitartás mellett döntöttünk. Lentinél léptünk az országba pityeregve, hogy megcsináltuk, az országban vagyunk, már nem sok kell. A pályán még 70 kilométerig nem volt benzinkút, de nekünk fogyott az üzemanyag, így az első kijárónál lementünk, Letenyénél megtankoltunk (ami ismét kicsit bravúros volt, hiszen szűk volt a lakókocsival, és úgy kellett visszatolatni, hogy ki bírjunk menni a kútról), majd vissza az autópályára.

Este 7-8 körül haladtunk el a Balaton mellett, integettünk neki, és mentünk tovább. Magyarországon úgy haladtunk keresztül, hogy a tankolás után egyszer sem álltunk meg a végcélig.

Este 11:30-ra érkeztünk haza. Őszintén nem tudom, Ed hogyan bírta ezt az őrült figyelmet a vezetéssel, minden tiszteletem neki, én nem tudtam volna megcsinálni.

Itthon

Mindkettőknek volt munkaajánlata Budán augusztusi kezdéssel, de ezek is sajnos csak a problémát hozták. Ednek a Brexit miatt már vízum kell, ami sok gondot okozott.

Első körben fél év után regisztrálni kell majd a kocsit és a lakókocsit, ami nem csak a honosításba fog kerülni, hanem mivel EU-n kívülről hozom őket, így vámot kell rá fizetni (a vételár 30%-a), mert kevesebb, mint egy éve van a tulajdonomban a lakókocsi (ez hivatalos szervektől kérdeztük meg).

A bizonyítványai nem egyenlők az itthoniakkal az iskolarendszer különbözőségéből adódóan, így az Országos Fordítóiroda akadályba ütközött. Gond van a pozíció FEOR számával is.

Ha ezeket mind megoldják, még utána kell a bevándorlási hivatalba menni, onnan indul a 70 napos ügyintézési idő. Nekem 2 hónapja volt interjúm, ahol felvettek egy szuper állásra. Aztán hazaértünk, és kiderült, hogy az állást nem migrálják Angliából Magyarországra. Szóval most kereshetek újabb állást.

Úgy volt, hogy Pesten bérlünk lakást, több is kútba esett, de mindegy is, mert addig nem tudunk bérelni, amíg legalább egyikünknek nincs jövedelme. Ez 3 hónapba is beletelhet.

Addig anyukáméknál vagyunk, ők etetnek-itatnak, szóval nyilván szeretnénk minél hamarabb újra a lábunkra állni. Hab a tortán, hogy Ednek összetört a laptopja az úton, szóval nem tud vele dolgozni vagy elfoglalni magát, újat meg nem tudunk venni.

Nehéz neki itt, hogy nem beszéli a nyelvet, úgy érzi, teher mindenkinek és még csak azt sem igen tudjuk megengedni, hogy meglátogassuk a barátainkat. Úgy érzi, elhagyta az országát, és a következő nem akarja még beengedni. Persze a családom igen, és fantasztikusak, de nem könnyű.

Próbáljuk kihasználni itt a lehetőségeket, strandolni a folyónál, sétálni a városban, találkozni, akivel tudunk, többen jönnek meglátogatni. Várunk a vízumra, nekem pedig egy új ajánlatra, és közben meghúzzuk magunkat, amennyire tudjuk.

A kis maradék pénzünket pedig arra tartogatom, hogy fel tudjak Pestre menni interjúra, ha kell. Illetve angolt tanítok online, abból jön be valamennyi (régen nyelviskolában is tanítottam Pesten, szenvedélyem az angol).

Sokat posztolok a Facebookra a szép helyekről és a programokról, amiket csinálunk, és sokan joggal hihetik, hogy van pénzünk, de nem ez a helyzet. A programok vagy előre ki voltak fizetve, vagy olyat szervezünk, ami nem kerül pénzbe, vagy nagyon minimálisba csak.

Persze senki nem posztol olyat, hogy milyen rossz nekünk, mindenki csak a szépet és a jót teszi ki, de a történet mögé már senki nem lát. Ha Ed anyukája nem járul hozzá az utunkhoz anyagilag, nem tudom, hogy jövünk haza.

Miért?

Nem akarom sokkal tovább húzni a történetünket, bár lehetne még mesélni. A miértről csupán annyit, hogy a párom döntött úgy, hogy költözzünk Magyarországra. Ez a pandémia elején, 2020 márciusában történt.

Én úgy költöztem ki hozzá két éve, hogy ott is maradunk, ott tesszük le közös életünk alapjait. Multinál kaptam munkát, logisztikában dolgoztam, mindketten jó helyen dolgoztunk, szép helyen laktunk.

Aztán neki is elkezdett hiányozni a családom, és a barátaink itthon. A fő motiváció az volt, hogy közelebb legyünk a családomhoz és, hogy van egy kialakult baráti háló, főleg Budapesten.

Most itthon vagyunk, és várunk. Remélem, hamarosan elkezdhetjük a közös életünket itthon, és újra megerősíthetjük a szociális hálónkat.”

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Olaszország Magyarország Szlovénia Franciaország Nagy-Britannia hazaköltözés

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr116639040

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arthamyr 2021.07.27. 07:23:51

"Megpróbáltuk a legolcsóbb módot megtalálni a cuccaink hazahozására. A költöztető cégek vagy nem vállalták, vagy őrületes árakat adtak." - Írországból is vállalják, pedig ott biztosan hajóznia (vagy repülnie) kell a cuccoknak. Mondjuk nagy kérdés, ki mit tart "őrületes árnak", és vállal be helyette egy őrületes gigaszopást inkább. A posztot elolvasva ez nem túlzás...

"Mivel csak pár éve van a tulajdonában, így nem túl magas az önrész benne, csak pár százalék."
+
"Így nyeltünk egyet, és az összes megtakarított pénzünket beletettük egy új élet reményében Magyarországon, ahol a nulláról kell kezdeni. Sokan úgy gondolják, hogy de ebből lesz pénzünk, mert kiadjuk. Sajnos nem, a bejövő pénz épphogy lefedi a jelzálogot."
= Ezeket olvasva nem tűnik atombiztosnak, hogy ez volt a legjobb döntés...

"Franciaországban az úton kell az útdíjakat fizetni. Az utolsó kapunál próbáltam a kártyámmal fizetni (ez már este 11 volt), de beszívta a kártyát a gép." - Aki kitalálta azt a koncepciót, hogy a kártyát bármikor "beszívja" a helyesen működő gép, azt a beleinél fogva lógatnám fel... :/

"Körülbelül a 30 óra ébrenlétnél tudtuk meg, hogy az új bérlő nem elégedett a lakás tisztaságával és a falakkal, és velünk akarja kifizettetni a teljes festést és a profi takarítót." - Mi ezért adunk ki ügynökségen keresztül (és kifizetjük a profi takarítót előre, illetve az ügynökség behajtja a bérlőktől a kiköltözésük előtt). És még így is volt vele szívás számunkra is. Az meg teljesen abszurd, hogy festeni a bérlőnek kellene, normális bérlő (akinek megéri kiadni egy ingatlant) röhögve fordul ki erre...

Végülis a hazaköltözés túlélve, és komoly tanulságok is levonhatóak belőle (már annak, aki nem rendelkezik józan paraszti ésszel), bár ezekre remélhetőleg inkább másoknak lesz szüksége.
A "Miért" rész furcsa, neki nincs saját családja ott kinn? És tényleg megalapozottá teszi a visszaköltözést, így, ilyen körülmények között, ilyen jövőképpel?

Sok szerencsét a továbbiakhoz! A poszt alapján nagy szükség lesz rá...

Dammiel 2021.07.27. 08:00:27

Hú, ez aztán több, mint kalandos....remélem, talpra állnak mihamarabb!!

nyuszigonosz 2021.07.27. 08:25:57

Mit mondjak, szörnyü ez. Persze kalandos.
Csak ezt nem tudom, miért is kellett egy világjárvány közepén elindulni, ha tényleg nem volt rá keret. Ha valamire ennyire nincs, na akkor talán jobb még várni, pénzt keresve. Más lenne az egész, ha konkrét munkaajánlat miatt lett volna ez így, de hát az sem volt és úgy tünik még mindig nincs.

Sok szerencsét akkor, arra úgy tünik óriási szükség lesz.

Csodabogár 2021.07.27. 08:35:03

Itt, ott, amott nem volt a wc-n ülőke. Kinek jut eszébe egy országúti, vagy bárhol lévő nyilvános wc-re ráülni? Nekem soha, én lennék ezügyben abnormális?

Vibi 2021.07.27. 09:01:34

Fogalmam sincs miert gondolta ugy a szerzo meg a parja, hogy ez jo otlet lesz. Mi amikor Anglian bellul koltoztunk is eladtunk mindent a regi lakasbol es ujat vettunk az ujba.
Ha csak nem arany rudakkal volt telepakolva a lakokocsi nekik is igy kellett volna tenni.

Sixday 2021.07.27. 09:02:15

Legkozelebb konzultaljatok szakemberrel mielott dontest hoztok egy csomo penzrol.
Angliaban ki lehet adni ideiglensen a lakasodat anelkul hogy buy-to-let-re valtanad a mortage-edet.
Engedelyt kell ra kerni a banktol es az indoklasnak megadni hogy kulfoldre koltoztok "ideiglenesen".
Szinte minden esetben rabolintanak es ezt evente meg kell ujitani.
Igy megmaradt volna a penzetek.

Golf2 2021.07.27. 09:04:37

Szegény Ed... A másik: Van pofája a mé-szarosnak 50000/éjszakát kempingben kérni...Pár hónap és boldogan mentek vissza.

dikusz. 2021.07.27. 09:14:58

Most igazán jó lenne, ha megjelenne a posztoló a hozzászólók között.

Muscari 2021.07.27. 09:23:59

Ezt még olvasni is fájt. Szerintem fél éven belül újra itt lesztek kint Angliában, még jó, hogy nem adtátok el a lakást.

tsabus UAE 2021.07.27. 09:31:51

Amikor szar dontest hozol, de makacs vagy es nincs jozan eszed, ezert mindenkepp belevagsz es egesz uton, a ket meggyotort agysejted egymasba kapaszkodik, hogy "jajjj, csak ezt eljuk tul".
Tobb millio ev evolucio eredmenye vagy ! Viselkedj ennek megfeleloen ! (Latod, planktonkent is stresszes.)

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2021.07.27. 09:40:39

Hogy is van a mondás? Nem vak ez a ló hanem bátor.

HakapesziM 2021.07.27. 10:27:11

Az autós része, kamionos szemüvegen keresztül, sokszorosan el volt cseszve. Aki nem ért az ilyen járműszerelvényhez - mert hát ez az - annak istenkísértés egy ilyen út.
Látom nyaranta, sok lakókocsis turista van, aki nem tud kezelni egy ilyen járművet, nem érzi, tolatni meg egyáltalán nem képes vele, úgy áll meg, ahogy épp lefullad.
Beleng, ha rosszul van megterhelve, tudni kell azt is, mit lehet olyankor tenni. Meg még ezer trükkje van egy pótkocsis szerelvénynek.

Hari Seldon 2 2021.07.27. 10:59:33

Van egy Verne regény, magyarul a "Cirkuszkocsival a sarkvidéken át" címmel adták ki.
Na, ez kb arra hasonlít. Mert úgy látszik mai viszonyok között is lehet generálni egy ilyen tök fölösleges utat.

fhdgy 2021.07.27. 12:34:36

Az, hogy mi történt, értem, hogy miért, azt nem.

Kell valami indoknak lenni, ami nem nyilvános!

dikusz. 2021.07.27. 13:04:01

@fhdgy: Ami nyilvános volt belőle, hogy a férje akart Magyarországra jönni. De ez az egész nekem is furcsa, tényleg olyan, mintha nem ez lett volna a fő ok. Ezért is volna jó, ha olvasná a kommenteket Dóra.
Már ha egyáltalán tud róla, hogy poszt lett az írásából.

fhdgy 2021.07.27. 13:08:15

@dikusz.: Úgy, általában el tudom képzelni, hogy valaki költözni akar. Azt viszont csak nehezen, hogy akkor költözzön valaki, amikor minden ellene szól.

Tényleg, azt gondolom, hogy kell lenni valaminek, ami mindent visz, de az nem került megosztásra.

Shanarey 2021.07.27. 13:11:38

Bocs, de én jót röhögtem ezen. Ennyi ésszel, tán mégsem kellett volna elindulni.

Nagy lakókocsihoz, nagy vontató illik, ami a képen van, az nem az.
Az utánfutó belengett, na ha ész nélkül telepakolták akkor ez nem is csoda.

"Nehéz neki itt, hogy nem beszéli a nyelvet, úgy érzi, teher mindenkinek és még csak azt sem igen tudjuk megengedni, hogy meglátogassuk a barátainkat. Úgy érzi, elhagyta az országát, és a következő nem akarja még beengedni."

Mi a rossebet várt? Ezek szerint nem tudta hová keveredett, avagy nem tudta hogy mit is jelent igazából a Brexit? Vagyis hogy az EU, harmadik országént kezeli UK-t.

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2021.07.27. 13:15:56

Ez egy eléggé nagy pechszéria volt. Kicsit segítség lehet, hogy ha úgy alakul, hogy megint visszamennétek és lakókocsival, akkor mivel mi sokat jártunk régebben lakókocsival, ajánlanék egy Gradó helyetti sokkal jobb megoldást. Esti szállásnak ez a kepping Szlovéniában teljesen jó. parklijak.com/

fhdgy 2021.07.27. 13:22:55

@HakapesziM: Nekem egy 115 lóerős autóm van, azzal húzok időnként egy 750 kg. össztömegű ráfutófékes utánfutót.

A vontatással igazából egyszer volt gondom, amikor egy autómotort vittem vele, leginkább az M7-esen. Addig nem tűnt fel, hogy milyen pocsék az M7-es. Úgy pattogott az utánfutó, mint kecske körme az aszfalton. Erős spaniferjeim voltak, de az egyik elszakadt.

Sokszor viszek öt mázsa abrakot. Azzal nincs gond, még rosszabb felületű úton ( túl sok van belőle ) sem. Az abrak nem pattog.

A tolatás, az egy külön műfaj. Már megy, arra megyek tolatva is, amerre akarok. Most már csak kettő kisebb gondom van vele. Nem pont akkor, amikor kellene, meg nem pont annyira, amennyire kellene. De tanul a gyerek!

Amikor vettem az utánfutót, az eladó le akart beszélni a ráfutófékről, mondván, hogy sokkal olcsóbb, ha nincs. Mondtam, nem baj, nekem biztonságérzet, ha van. Nem szoktam vadul vezetni, még utánfutó nélkül sem, igazából még nem volt szükségem a ráfutófékre, de soha nem lehet tudni.

nyuszigonosz 2021.07.27. 13:32:07

@dikusz.: Miért, hát nem ö küldte be?
Na mert most nincs ott sehol, hogy az eredeti itt emitt meg amott olvasható.

dikusz. 2021.07.27. 14:05:02

@nyuszigonosz: De, valószínű. Csak azt nem értem, ha vette a fáradságot, és Kifejezetten a Határátkelőnek küldte el az írását, miért nem kíséri figyelemmel a posztot.
Mert azt tudnia kell(ene), hogy ezért a kapkodásért kap majd hideget-meleget rendesen.

Néhány posztot már küldtem be, és mindig tudtam róla, hogy mikor jelenik meg. Ha pedig Dórit nem érdekli, ki mit ír, akkor minek posztol egyáltalán?

Azt nem tételezem fel, hogy nem valódi a poszt.

Megfigyeltem az utóbbi időben, ha nem tudom folytatni a kommentelést csak akkor, ha kattintok az utolsó betűre, jön az, hogy ismerjem fel ezt, meg azt. Most is ez volt, kíváncsi vagyok (nem nagyon) mi lesz az...

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2021.07.27. 14:19:26

@HakapesziM: Mivel mi sokat lakókocsizunk és már családi örökség, tényleg nagy merészség volt, gyakorlat és rutin nélkül nekivágni elsőre egy ilyen útnak és minden jel szerint pláne egy 3,5 tonnát meghaladó járműszerelvénnyel. Tehát az lakókocsi sem 900-1200 kg közötti, hanem sejthető, hogy inkább 1500-1800 megengedett össz-terhelésű. Sejthető, hogy az ár és a kor miatt vonófej stabilizátor sincs még rajta. Igen a tehereloszlásra és sok más mindenre is figyelni kell. Nem bírálni akarok és olyasmit leírni, hogy felelőtlenség volt, hanem inkább így már azt is leírhatjuk, hogy MÁZLI, hogy nagyobb baj és baleset nem lett.

nyuszigonosz 2021.07.27. 14:20:58

@dikusz.: Van úgy Dikusz, hogy valaki posztot ír, de sosem kerül elö. Avagy csak akkor, ha pozitívak a visszajelzések. :-)

Kapkodás - hát ez még egy kifejezetten pozitív jelzö erre a fejetlenségre, amiröl ma olvashattunk.

HakapesziM 2021.07.27. 15:11:20

@fhdgy: Úgy van ez a tolatással, úgy érdemes, hogy eleve balról (angol kocsival értelemszerűen jobbról) tolatunk - jobban látni, ki lehet hajolni. Mert kamionnal az ülések között hátrafordulva tolatni felejtős, ott csak a tükör marad.

Azt szoktuk mondani, 'törni', azaz csökkenteni a vontató és a pótkocsi hossztengelye által bezárt szöget, majd 'utána menni'- növelni azt, újra kiegyenesíteni. Törni - utána menni felváltva, követni a pótkocsit. Ha ez így fokozatmentesen megy, balra tekerjük, jobbra tekerjük felváltva a kormányt. Onnan már csak gyakorlás dolga.

Az igazi penge, aki 'rossz' irányban is jól tud tolatni, tehát balkormányos kocsival jobbra, csak tükörből. Na, ott van, hogy tizenötször ki kell szállni szűk helyen, míg a helyére kerül. Érdemes segítséget kérni, bár irányítani is tudni kell, egyáltalán mit nézzen az irányító? Ott is szabály, ha irányítok, lássam a tükörben a sofőrt. Ha nem látom, ő sem lát, és akkor hiába mutogatok. Ja, és akit irányítanak, figyeljen oda, fogadja meg az utasításokat.

Pl. van olyan svéd kompjárat, pl. Lengyelországból, ahol háttal kell felmenni a hajóra és centire - szó szerint centire - állnak egymástól a kamionok. Van egy nagyon profi személyzet, sípokkal a nyakukban, és segítenek egész pontosan beállni. Az első az, hogy a tükröket behajtják. Szűk a hely, semmit nem látsz, mutatják sajátos kézjelekkel mit csinálj, erre szedd, arra szedd, most egyenesen. Hátul egy másik pali áll, és mikor már csak egy centi választ el a faltól, másik kocsitól, a sípjába fúj. Kész vagyunk, gyorsan kiszállni, irány a kabin, mert ha rádállnak, nem tudsz kiszállni, és utazhatsz a fülkében - ami amúgy tilos is. Aki bénázik, az nem még baj, de aki önfejű, nem rájuk figyel, nem úgy csinálja, ahogy mondják, azt kegyetlenül letolják.

Arthamyr 2021.07.27. 15:13:54

@Hari Seldon 2: Írja, aki évente csinálja a tök fölösleges utakat, és panaszkodik, hogy szívás van Passaunál vagy valahol máshol útközben. :D

dikusz. 2021.07.27. 15:26:30

Miért tűnhetett el az a hozzászólásom, amelyikben bebizonyítottam azt, hogy nem vagyok robot?

dikusz. 2021.07.27. 15:42:31

@nyuszigonosz: Ha nem akar hozzászólni, esetleg kiegészíteni, megindokolni azt (nem kell teljesen kitárulkozni), miért döntött így, akkor tényleg nem értem, minek küldte be a Határátkelőre az írását.

A "kapkodás" helyett tudtam volna mást is írni, de az nem lett volna szalonképes. Másrészt meg nem is lett volna jogos, mert ebből a katyvaszból nem derült ki az, miért kellett ilyen hirtelen távozniuk Angliából? Hiszen Dóri két éve (tehát 2019-ben) költözött ki Edhez, rá fél évre pedig már Ed döntött úgy, hogy inkább idejönne...

Igazat kell adnom @fhdgy:-nak, itt tényleg kell valami setét oknak lenni, ami miatt télakoltak...

SzZoole 2021.07.27. 16:02:39

Én nem akarom blamálni őket, már megtette más ahogy olvastam, csak annyit fűznek hozzá, hogy a lakókocsi árából az úti költségből stb. egy költöztető cég kevesebb pénzből is kijött volna, szerintem, de utóbb mindig okosabb az ember.

Ha igaz a sztori akkor sok szerencsét Magyarországon és a mihamarabbi visszatérést a UK-be :-)

Csodabogár 2021.07.27. 16:33:19

@dikusz.: Reggel olvastam, de emlékezetem szerint a férje vágyott az itt már kialakult baráti körére. Nekem úgy fura ahogy van, de biztos magánügy.

fhdgy 2021.07.27. 16:35:02

@HakapesziM: Oh, én leírtam, hogy mivel tolatok, nekem mi az utánfutó. Az és, amit te írsz, teljesen más kategória.

Én valamikor személyautóval nem tudtam tolatni tükörből, hanem csak háta fordulva.

Az utánfutóval megtanultam ezt is.

Hangsúlyozom, hogy személyautóval és utánfutóval, nekem már úgy a legegyszerűbb tolatni, hogy nézem a két oldalsó tükröt.

Amelyik tükörből el akarom "tüntetni" az utánfutó hátsó sarkát, annak a tükörnek az irányába kell tekernem a kormányt.

Tudom, mert mondták, hogy utánfutóval pont fordítva kell tekerni a kormány, mint utánfutó nélkül.

Ezzel nekem csak az a bajom, hogy engem az iskolában balkézről átvertek jobbra, így nekem az irányokkal mindig bajom van. Egy csavart betekerni vagy kitekerni mindig próbatétel.

Előre menetben még tudom, hogy melyik a bal meg melyik a jobb kezem. De hátramenetben???

fhdgy 2021.07.27. 16:40:48

@dikusz.: Én nem írtam setét okot, csak azt, hogy esetleg nem nyilvános.

Csak egy ( vicces ) példa: lehet, hogy Ednek elege lett a ködös Albion ködös világából. Dóri mégsem akarta leírni, hogy egy született angol utálja a ködöt.

Hari Seldon 2 2021.07.27. 16:53:11

@Arthamyr:
Bár "fölösleges" lenne, de a nagyszülők egészségi állapota miatt nagyon is szükséges időnként teljesen váratlanul menni (és ha nincs gyorsan repülő sajnos autóval).

nyuszigonosz 2021.07.27. 17:00:50

@Hari Seldon 2: Hari az osztrák autópálya matricát vedd meg hamarabb, ígyis az A3-on mész lefelé az osztrák határra, a két utolsó benzinkútnál már megveheted, nem kell kiállnod ott Suben-nél még azt is venni.

Arthamyr 2021.07.27. 17:03:09

@Hari Seldon 2:
1. Pár napon belül van mindig van repülő, igaz nem mindig utasbarát áron... Kis túlzással amíg alatt odaérsz autóval, addigra mindig odaérsz repülővel is.
2. Elsősorban arra utaltam itt, amikor nem hirtelen és egyedül szállsz fel a szopórollerre, hanem a rendszeresen előforduló, előre eltervezett hazalátogatásokra.

Hari Seldon 2 2021.07.27. 17:48:49

@nyuszigonosz:
Igen, 10 nappal korábban lehet. (korábban is, egyébként sem pont a határon szoktam venni, hanem jóval korábban)
Viszont ettől függetlenül, amikor 16-án éjjel 4-kor Passau-hoz értünk 2,5 óra volt az araszolás. A hülye osztrákok a teljes A3 forgalmát "beterelték" a autópályamatrica vásárló parkolóba, ha van valakinek matricája ha nincs. Ott kellett araszolni mindenkinek. Azt hittem felgyorsul időnként, aztán megint beállt.

Plusz, figyelem! - a kamionokat a külső sávból "beterelték" a belsőbe, a személyautókat meg mindent mondtam a külsőbe, és utána a Inn folyó melletti határparkolóba. Hihetelen "állatság".

Lehet, hogy rossz időben mentünk, mert szombaton a horvátoknál turnusváltás van, vagy ilyesmi, de akkor is meredek, hogy hajnali négykor ez volt.
Legközelebb bármit mondjon a GPS megyek le Passau Mitte-nél.

nyuszigonosz 2021.07.27. 17:54:59

@Hari Seldon 2: És onnan merre mész át Ausztriába? A Duna melletti úton?

Hari Seldon 2 2021.07.27. 17:55:30

@Arthamyr:
Általában célszerűbb a repülő. De vannak olyan helyzetek, amikor mindenképpen autóval kell menni. (pl valami nagyobb dolgot hozni vagy vinni)

Hari Seldon 2 2021.07.27. 17:58:42

@nyuszigonosz:
Persze, az A8 A25 A1 vonalon megyünk Bécsig. (Utána az A21 S1 A4)
Viszont most megfogadtam, többet nem megyek át Passaunál, csak Schärding-nál a városi hídon.

Arthamyr 2021.07.27. 18:03:15

@Hari Seldon 2: Lehet, hogy van ilyen is, bár hozzáteszem, hogy a lehet hoz_at_ni is, erre szakosodott, profi cégekkel (még magát az autót is). A poszterék most úgy döntöttek, hogy ők személyesen hozzák. Ez is biztos olyan helyzet volt, amikor mindenképpen autóval kellett menni. :)

nyuszigonosz 2021.07.27. 18:03:22

@Hari Seldon 2: De akkor azthiszem nem Passau Mitte hanem Pocking a lejáró.

Na most olvastam utána: általában szombat hajnalban/reggel van ott ilyen torlódás, néha 20 km-en mivel az osztrákok kiválasztják kit ellenöriznek, és egy sávban halad mindenki.

Na majd ha megyek megnézem. :-)

sörm 2021.07.27. 19:15:41

Ne bántsátok a posztert, fiatalság bolondság... most szörnyű, majd idővel egy életre szóló élmény lesz nekik. Örülhetünk hogy nagyobb baj nem lett, ez tényleg csoda, igen, szörnyű felelőtlenség volt friss jogsival, Alpoknak nekivágni nem elég erős autóval, rosszul megpakolva stb. De szerencsére minden megoldódott. Anyagilag biztos hogy sokat buktak ahhoz képest mintha kifizették volna a költöztetést/eladnak mindent és itthon vesznek, de pénzt keresni ráérnek még, fiatalok.

Kezeket a szívetekre - nem csináltatok fiatalon egetverő marhaságokat hogy spóroljatok valamennyit? Naugye.... Aztán a tapasztalat megtanítja az embert hogy olcsóbb kifizetni a méregdrága szolgáltatást.

Sok sikert a poszternek, remélem megtalálják a számításaikat otthon!

SzZoole 2021.07.27. 19:29:25

@sörm: “ Kezeket a szívetekre - nem csináltatok fiatalon egetverő marhaságokat hogy spóroljatok valamennyit? ”

Erről két dolog jutott eszembe. Az egyik; Sosem költöttem többet, mint amennyim volt :-)

A másik, fiatal koromban sok hajmeresztő őrültséget megtettem. Nem tiszta állapotban a guruló krumplit vagy reptében a papagájt is meghúztam és azon gondolkodom néha amikor látom az a sok tarka színűre festet hajú fiatalokat, hogy azok most az én gyerekeim lennének :-)))

Vicc volt

dikusz. 2021.07.27. 19:45:19

@Csodabogár: Az egész történet egyre zavarosabb.
A férje akart jönni az itteni barátai miatt, aztán itt hiányoznak az ottani barátai, honvágya van.
A lány úgy vállalt el egy angliai munkát, hogy nem nézett utána (ennek sem), dolgozhat-e itthonról. Két éve van kint, de már másfél éve a hazajövetelt tervezgetik a férj kívánságára úgy, hogy Dóri kint szerette volna megalapozni az életét...
Azt írja az elején, hogy minden, de minden spórolt pénzüket elköltötték a lakókocsira, aztán a végén maradék pénzecskét emleget.

Biztos igaz történet, mert ezt nem tudja így kitalálni senki, ilyen a mesében sincs.

dikusz. 2021.07.27. 19:46:43

Már megint..., mit vétettem?

dikusz. 2021.07.27. 19:47:50

@fhdgy: A setét okot én tettem hozzá.

nyuszigonosz 2021.07.27. 20:04:16

@sörm: Nem bántotta a világon senki.
Óriási szerencséjük volt, hogy nem okoztak sehol balesetet, nekik és másnak sem esett baja.

A történetet ö írta, tudva, hogy mások olvassák és véleményük is van esetleg róla.
Vagy akkor már nem lehet leírni, mit is gondol az egészröl az ember?

puhacica 2021.07.27. 20:30:06

ezt ugy olvastam, mint amikor valami nagyon izgi kalandfilmet nezek, amiben valaki menekul/fuldoklik/majd' szomjan hal a sivatagban... kb minden egyes mondat utan drukkoltam, hogy menjel, mar csak 2 lepes/karcsapas/homokdune... kell, hogy lekuzdd az akadalyt! borzaszto volt :D

fhdgy 2021.07.27. 21:42:05

@SzZoole: ennél szíves pár mondatban összefoglalni a lényeget?

Itt megint qrva meleg van és elég sok árpi szörpivel oltottam a szomjamat! Napon fizikai munkát is végeztem, a mellemet a dér verte ki, a hátamat meg a zúzmara. Az ánglius szöveg túl megterhelő lenne.

SzZoole 2021.07.27. 21:53:15

@fhdgy: kb annyi, hogy az EU ki tudja e rúgni Magyarországot az unióból. Eddig még ilyenre nem volt példa mert nem olyan könnyű, de valami 7-es cikkelye hivatkoznak, amiről fogalmam sincs, hogy mi. A Viktor buzifóbiájára hivatkoznak meg, hogy ezek az elvek sértik az uniós alap dolgokat stb stb.

Más példákat is felhoz, de azok érdektelenek, kb ennyike :-)

fhdgy 2021.07.27. 21:58:45

@SzZoole: A hetes cikkely elvileg jogalapot teremt arra, hogy a renitensektől megvonják a szavazati jogot, meg korlátozzák a kifizetéseket.

De ez olyan dolog, hogy majd elvisz a bakurász. Annyiszor mondták már, hogy én már nem tudok hinni benne. Nem fenyegetőzni állandóan, hanem egyszer már végre lépni.

orbán amennyire hülye, szerintem az is elég lenne, ha egyszerűen átnéznének rajta. Pl. én nem fognék vele kezet, azzal a felkiáltással, hogy szarba nem nyúlok.

Arthamyr 2021.07.27. 22:04:14

@SzZoole: Eddig még szankcionálni sem igazán sikerült, a kirúgásról írni teljesen komolytalan...

fhdgy 2021.07.27. 22:11:47

@Arthamyr: Van az a mondás, hogy ne kívánd főnököd halálát, de tégy meg mindent, hogy maga kívánja azt.

Valami hasonló út lenne a járható. orbán egy beteg elme, csak ki kellene készíteni, hogy a saját vesztébe rohanjon.

dikusz. 2021.07.27. 23:23:36

@fhdgy: "ne kívánd főnököd halálát, de tégy meg mindent, hogy maga kívánja azt."

Ez a "Munkahely Tízparancsolat" első pontja...:)))

gabors 2021.07.28. 01:51:27

eszem faszom megall ....

"a külföldi oltásomra is kaphattam magyar igazolványt, viszont addigra, mire ez kiderült, már csak egy oltást kaphattam volna kint, Ednek pedig nyilván nem élt ez a szabály. Így oltás nélküli utazást terveztünk továbbra is."

oltas nem az oltasi igazolvany miatt kell basszus ! aki csak azert oltatja be magat az eleg nagy fasz....

ennyi eleg is volt a posztobol

gabors 2021.07.28. 02:05:25

Na vegig gyotrodtem ezen...

Atyauristen!! ket ember ilyen sok ostobasagot hogy tudott osszehozni nem valami hosszu covid utan voltatok ?

A legtobb szivast mar csak a google hasznalataval el lehetett volna kerulni ha mar gondolkodni nem sikerult.

A zt a masik 20-at meg egyszeru meg lehetett volna kerdezni ELORE ....

Meg az is felmerult hogy megint valami kezdo humoristaval van dolgunk ... :-)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.07.28. 06:11:18

@fhdgy: kozeledik a valasztas, ugy hallottam most van kereslet az ilyen tehetseges otletgyarosokra mint te.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.07.28. 12:57:20

@nyuszigonosz: ugyanmár, ez alaposan át volt gondolva, megtervezve. Hisz logisztikán dolgozott az ifjù hölgy! Ja, angliában?

hummel8 2021.07.28. 12:58:05

a lakokocsi regisztralasat felejtsetek el..

felesleges..

fel kell tenni a hasznaltautora papirok nelkül, telepitesre, aztan ha valaki megveszi te majd az angol rendzsammal odahuzod nek a rendszamot meg hazaviszed Souvenirnak

ha "la akarod papirozni" akkor Vam + AFA+ erintesvedelmi + gazvizsgalat + forgalombahelyezes..

Es a vegen alik kapsz erte többet, mint papirok nelkül..

magyarorszagon a lakokocsik 90%-a fixen telepitesre kell...

De amugy ez az egesz story eleg Taigetosz pozitiv volt, ennyi minden marhasagot összehoni...

felelmetes..

külön ezert lakokocsit venni, meg E kategoriaju vizsgat tennii..

Magyar futarceg egy tele Ducatonyi fuvarert 1500 fontot ker....a ti mutatvanyotok ennek a többszöröse volt penzben, mennyisegben meg kevesebb, de cserebe balesetveszely, idegbaj stb....

Der Piefke 2021.07.28. 15:51:28

Csak azt nem értem, hogy lehet életben maradni ilyyen kevés agysejttel?!:)

Eddig azt hittem, a sima lélegzetvételhez is több kellene - de mivel "Ed' azt se tud, hát minden a helyére került!:)))

...Úristen!

kvp 2021.07.28. 18:23:07

@SzZoole: A linkelt cikk lenyege, hogy nem zarhato ki csak ha megszunik az orszag fuggetlensege (pl. katonai megszallas miatt) es csak akkor tudjak felfuggeszteni Magyarorszagot ha mindenki mas megszavazza. (a lengyelek is) Tehat ha a lengyelek kilepnek, akkor Magyarorszagot felfuggesztik, ha Magyaroszagon kormanyvaltas lesz, akkor meg Lengyelorszagot. Felfuggesztes eseten az adott orszag valoszinuleg nem fog adot sem fizetni, tehat kvazi akar ki is lephetne, ha akar. Vagy nem tartja be a torvenyeket es visszael a kozos vamhatarokkal. Ez esetben csak a haduzenet azaz a fegyveres konflikus adna modot arra, hogy az adott orszagot tenylegesen kizarjak. Pl. ha az EU a jogallamisag vagy a lmbtqiap+ vedelmeben lerohanja a lengyeleket. (erre mondta azt Putyin, hogy ha ilyen megtortenne, akkor az oroszok ket het alatt "felszabaditjak" Lengyelorszagot, Berlinig vagy lehet inkabb az Atlanti oceaning, tagallam altal kezdemenyezett agresszio eseten ugyanis a NATO vedelmi paktuma nem ervenyes)

Az EU egy dolgot tehetne ha nem lesz jovo tavasszal politikai valtozas, jogutod nelkul megszunik es alapitanak egy uj uniot, amibe a lengyeleket es a magyarokat nem veszik be. Aztan megprobaljak valahogy megoldani, hogy a nemet ipar jelentos resze jelenleg Lengyelorszagban es Magyarorszagon van, igy EU-n kivulre kerulne minden jelentos termelokapacitasuk. (es Kina mar igy is bejelentte, hogy szivesen "atvenne" a nemet uzemeket)

De persze megfelelo politikai rendszer eseten minden megoldodik es lehet, hogy a kovetkezo kormany lesz az utolso magyar kormany, az Europai Egyesult Allamok letrehozasa elott. A britek tavozasa utan mar csak a keleteuropai ellenallas miatt nem tudjak teto ala hozni az uj szovetsegi allamot. (Nemetorszag mar most is foderalis, a tobbi tagallam is kvazi ilyen szovetsegi tagallam lenne, mint pl. a bajorok, egy kozos kormanyzat alatt es ezt most mar a francia kormany is tamogatja)

A lakokocsis kalandra annyit mondanek, hogy egy rossz dontest nem hiba idoben meggondolni, itt nagyon sok rossz dontes volt egymas utan, felismeres nelkul. Az, hogy itthon meg a munka sem lett meg, az mar egyertelmuen jelzi, hogy valami valahol nagyon felrement. Eleve amig nincs papir alairva, addig nem kezd ilyet senki. De meg azzal is jobban jartak volna, ha raktarba viszik a cuccokat kint, hazajonnek az autoval es majd a tobbiert erte mennek kesobb.

morph on deer 2021.07.28. 19:24:45

Jó, én értem, hogy most egy EU mentes Anglia már nem ugyanaz.
Meg azt is, hogy a haverok nem ugyanazok.
De az ég szerelmére, Magyarországra MOST?
Hááát … részvétem a hozzátartozóknak…

Matyika Ápolója 2021.07.28. 19:24:51

Ez egy költöztető cég reklámja.

Matyika Ápolója 2021.07.28. 19:24:57

@fhdgy: és akkor egész pontosan mi történne? Orbánt holnap elviszi a patásördög, kiírják az új választásokat, és akkor... ki lesz? Dobrev? Fekete-Győr? Márki-Zay? Jakab? Egyik jobb mint a másik. Egy éven belül felbomlana a remek egységes ellenzék.

kewcheg 2021.07.28. 23:19:13

A "szalajtó" kuplung az valszeg a leégett kuplung miatti csúszásra utalhat, csakúgy mint a füst, stb....A vontató autó nem nagyon volt alkalmas a vontatásra, de nem akarok itt okoskodni, mindenki úgy él ahogy tud....:)

horex · http://horex.uw.hu/ 2021.07.28. 23:20:35

Kis pontositás
"Lentinél léptünk az országba pityeregve, hogy megcsináltuk, az országban vagyunk, már nem sok kell. A pályán még 70 kilométerig nem volt benzinkút, de nekünk fogyott az üzemanyag, így az első kijárónál lementünk, Letenyénél megtankoltunk"

Hm, Letenye a határátkelő és csak jóval utána jön Lenti, ami nem határátkelő.. Letenyén viszont van benzinkút.

Gyere haza fiatal!

2021.07.28. 23:21:07

@Arthamyr: “ Írja, aki évente csinálja a tök fölösleges utakat, és panaszkodik, hogy szívás van Passaunál vagy valahol máshol útközben. :D”

:-)))))

H21074 2021.07.29. 00:03:08

Èn is lakòval jöttem haza Manchesterből ès èn is a pandèmia alatt tavaly Jùlius elsejèn elmondom èn hogyan csinàltam.

Vettem egy vonóhorgot az autóra ebayről 80£, csináltattam plusz rendszámot 10£ felrakattam meg átnézettem az autót szerelővel hogy minden rendben legyen az úton ez fékcserével olajcserével volt kb 150£. Vettem egy lepukkant lakót egy lengyel faszitól 300£-ért.
Facebook marketen eladtam minden olyan dolgot amit otthon is megtudok venni hogy a lakó se legyen túlsúlyos így bútorokat, konyhai gépeket, mikrót, piritóst stb.., porszívót mindent ami otthon is beszerezhető és nem egy nagy költség.
Kompjegyet vettem ami kb 120£ volt, a franciak benéztek a lakóba de nem volt azon kívül semmi, majd át Belgium, ott lejöttem én is a pályáról tankolni de nem okozott gondot, majd Németország sehol meg se állítottak. Valahol Kölnnél aludtam fél órát, majd onnan Ausztria, Magyarország szintén sehol nem állítottak meg pedig bevolt jelentve a nagy határellenőrzés.. kb 36 óra volt az egész mutatvány ha jól emlékszem.
A lakót már induláskor felraktam a használtautóra, és a hazaérkezésem másnapján már el is kelt 245ezerért ami szinte visszahozta az utamat.

Az autó honosítása már nekem is jó kis procedúra volt de már azon is túl vagyok szerencsére!

Matyika Ápolója 2021.07.29. 00:03:29

@morph on deer: "De az ég szerelmére, Magyarországra MOST?"

már csak párat kell aludni, és akkor úgy igazán, de már istenuccse tényleg jön a diktatúra meg az államcsőd, tizenegy éve jósolgatjuk, egyszer csak igaz lesz már

Dr. Bélus___ 2021.07.29. 09:45:47

Azért ez nem volt életetek döntése, nem igaz? És miért? Hogy egy lakókocsinyi használt bútort elhozzatok Angliából? Ráadásul minden kicentizve, anyagilag szénné feszítve, úgy, hogy ezen látszott már a 0 ponton, hogy azért lehet benne hoppá, nem is egy. Plusz a E-s jogsi, lakókocsin vám, honosítás apám f*sza, ugyanez az autóra... Ha a cuccaid közül eladod, amit tudsz, a többi meg kuka, olcsóbban megúszod mint így. De szerencsére megoldottátok okosba'. :)

Sütemény1975 2021.07.29. 11:28:47

@HakapesziM: jajj, de szoktam szeretni ezeket a pályán....

Sütemény1975 2021.07.29. 11:36:37

@nyuszigonosz: Sőt, vegye meg online. Az utolsó 2 kútnál Suben előtt, a leállósávban több száz méteres sorok, a sok agyhalott ott áll órákig, hogy bejusson a kútra.

Sütemény1975 2021.07.29. 11:42:44

@Hari Seldon 2: A cél az lenne, hogy mi kamionosok haladhassunk a belsőben, mert nekünk ott nincs semmi ellenőrzés. A gond az, hogy ezt a "sávcserét" már a német oldalon kilométerekkel korábban jelezni kellene.
De a legfőbb gond, hogy az emberek nem tudtak utazni és tervezni. Osztrák matrica elérhető online, tankolni meg nem csak az autopályán lehet. Mondjuk mindenki úgy szivatja magát ahogy akarja, csak engem tartanak fel ;)

2021.07.29. 16:08:39

@fhdgy: Persze az sem mindegy hogy hány tengelyes utánfutóval tolatsz, nem ugyanoda forgatod a kormányt

nyuszigonosz 2021.07.29. 18:03:20

@Sütemény1975:
Igen, lehet online venni, a napokban küldtem az oldalat azthiszem Zoli nicknek.

SzZoole 2021.07.29. 18:39:00

@nyuszigonosz: igen nekem küldted és el is mentettem, köszönöm utólag is :-)

www.mautpilot.de/

2021.07.29. 19:12:27

@SzZoole: segítsek?
Orbán Viktor magyar miniszterelnök és más európai vezetők kapcsolatai úgy tűnik, elérték a mélypontot. Orbán évek óta olyan jobboldali menetrendet követ, amely gyakran ellentmond a blokk alapértékeinek.

Legutóbbi lépése az volt, hogy bevezette az általa kidolgozott „gyermekvédelmi törvényt”, amely jogellenessé teszi a 18 év alattiaknak a homoszexualitást előmozdító információk megosztását. A törvény magában foglal minden olyan terméket, hirdetést és médiatartalmat, amely homoszexuális vagy transznemű embereket ábrázol, valamint az LMBTQ-témájú oktatási programokat, ha megemlítik a melegek és transznemű emberek létezését. A törvény az utolsó az LMBTQ+ jogok és szabadságok korlátozására irányuló erőfeszítések sorában az országban.

Ez bizonyos értelemben hasonlít Margaret Thatcher 28. szakaszához, a törvényhez, amely megállította az Egyesült Királyság tanácsait és iskoláit, „előmozdítva a homoszexualitás elfogadott családi kapcsolatként való elfogadásának tanítását”. Míg a törvény bevezetése után ellenzéket látott, a 28. § -t csak 2003 -ban szüntették meg teljesen. A konzervatív párt végül elnézést kért bevezetéséért.

Az Európai Parlament a törvényt az alapvető jogok magyarországi fokozatos felszámolásának-az államilag támogatott, az emberi jogokat sértő LMBTQ-fóbiának-a demokrácia és a jogállamiság lebontására irányuló szélesebb politikai program részeként tekinti. Az Európai Bizottság azt is hangsúlyozta, hogy „az egyenlőség, valamint a méltóság és az emberi jogok tiszteletben tartása az EU alapvető értékei, amelyeket az EU -Szerződés 2. cikke rögzít”, és kötelezettségszegési eljárást indított Magyarország ellen.
A tagállamok határozottabb fellépésre szólítottak fel. Mark Rutte holland miniszterelnök szerint a törvény azt jelzi, hogy „Magyarországnak már nincs helye az EU -ban”, és a luxemburgi külügyminiszter népszavazást sürgetett arról, hogy Magyarországnak meg kell -e maradnia az EU -ban.

De vajon az EU kidobhatja Magyarországot, ha akarja? A nemzetközi szervezetek tagságának megszüntetése nem különösebben gyakori. Ha megnézzük az ENSZ-t, amely a legnagyobb és legambiciózusabb erőfeszítés az államok egy nemzetközi szervezet alá vonása érdekében, azt látjuk, hogy bár nem mindig könnyű csatlakozni, a tagot mindenképpen sokkal nehezebb kizárni.

1971 -ben az ENSZ Közgyűlése úgy döntött, hogy a tajvani tisztviselőket a szárazföldi Kínából származó tisztségviselőkkel helyettesíti. Ennek oka az volt, hogy Mao Kínáját a szárazföldön, nem pedig Tajvant ismerték el államként. Ez a lépés azt jelentette, hogy Tajvan tényleges eltávolítása a szervezetből. Egy másik ritka példa az volt, amikor a Közgyűlés úgy határozott, hogy a Jugoszláv Szövetségi Köztársaság (JSZK) - amely addig csak Szerbiából és Montenegróból állt, és nem a Jugoszláviától elvált volt jugoszláv köztársaságok többi részéből - nem örökölheti automatikusan Jugoszlávia tagsága, és szükség volt a tagságra. Gyakorlatilag az ENSZ kiutasította Jugoszláviát, és nyolc évvel később új tagállamként felvette a JSZK -t.

A legfontosabb különbség Tajvan, JSZK és Magyarország esetei között az, hogy az ENSZ-tagság többnyire attól függ, hogy a tag békeszerető állam, míg az EU valamivel kifinomultabb kritériumokkal rendelkezik. Ez az oka annak is, hogy sok állam nem tagja az EU -nak, de nincs sok elismert állam, amely nem tagja az ENSZ -nek.

Tajvan és JSZK ENSZ-tagságát gyakorlatilag megszüntették, mert már nem tekintették őket államnak. Magyarország más eset. Senki sem kérdőjelezi meg, hogy Magyarország államként létezik -e. A kérdés az, hogy Magyarország betartja -e Orbán vezetésével az uniós tagsághoz fűződő kötelezettségeket.

Az ilyen helyzetekre gyakoribb válasz a felfüggesztés, nem pedig a kizárás.

Az EU 7. cikkében foglalt szerződéses szabályok lehetővé teszik a tagok szavazati jogának felfüggesztését, „ha egy ország súlyosan és tartósan megsérti az EU alapelveit”. Hatásai nem fognak különbözni attól, amit más nemzetközi szervezetek a múltban tettek.

A mechanizmust azonban soha nem használták, és nem is lenne könnyű végrehajtani. Korábban már próbálkoztak a 7. cikk alkalmazásával Magyarország szavazati jogainak felfüggesztésére, válaszul a menekültekkel és migránsokkal szembeni bánásmódra, de ez nem sikerült.

Jelenleg nincs egyértelmű módja annak, hogy az EU kiutasítson egy tagot. A nemzetközi szervezetek nem gyakran utasítják ki tagjaikat. Ehelyett jobbak lehetnek az ideiglenes intézkedések, például Magyarország szavazati jogainak felfüggesztése az EU -ban vagy más kiváltságok.

Ha a szabadság, a demokrácia, az emberi jogok, az alapvető szabadságok tiszteletben tartása és a jogállamiság a tagság kötelezettsége, akkor ezek figyelmen kívül hagyása nem járhat következményekkel?

2021.07.29. 19:12:33

@Matyika Ápolója: “már csak párat kell aludni, és akkor úgy igazán, de már istenuccse tényleg jön a diktatúra meg az államcsőd, tizenegy éve jósolgatjuk, egyszer csak igaz lesz már”

Álmodni azért lehet, aztán jön az újabb kétharmad:-)))

2021.07.29. 19:12:41

@Matyika Ápolója: “ és akkor egész pontosan mi történne? Orbánt holnap elviszi a patásördög, kiírják az új választásokat, és akkor... ki lesz? Dobrev? Fekete-Győr? Márki-Zay? Jakab? Egyik jobb mint a másik. Egy éven belül felbomlana a remek egységes ellenzék.”

Kifelejtetted a főpolgármester urat! Hogy tehettél ilyet!
Istenem még elpityeredik
“ Dobrev? Fekete-Győr? Márki-Zay? Jakab?”

Azon töprengek hova kerül akkor az ország fővárosa és reggelire és ebédre mi lesz? Parizer megy paprikás krumpli?

SzZoole 2021.07.29. 19:36:31

@Team Vincent: most ezt miért nekem címezted? Én olvastam az eredeti cikket, nem kellet volna fáradnod a fordítással miattam :-)

2021.07.29. 23:33:17

@SzZoole: “ most ezt miért nekem címezted? Én olvastam az eredeti cikket, nem kellet volna fáradnod a fordítással miattam :-)”

Nem nem nem neked küldtem:-))))Csak azoknak akik nem értették:-))))
És passzol a linkhez
Sorry sir;-))

2021.07.29. 23:33:29

@SzZoole: “ reptében a papagájt is meghúztam ”

És mit mondott? Tetszett neki?

ferry999 2021.07.29. 23:33:54

@Sütemény1975: Ez még most is így van?
"Figyelem! A digitális autópálya-matrica csak a vásárlás időpontját követő 18. naptól lesz érvényes!"

Pécsi bölcsész 2021.07.30. 16:51:44

@dikusz.: így van, nyílvánvalóan sántít a történet. (egy angol nem fog magyarba jönni a magyar baráti társaság miatt.)
úgy jött le, hogy el kellett jönniük onnan.
az egész történet LOOSER-ség.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása