oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2021. július 24. 06:30,  Ki segít az Ausztriában dolgozó magyaroknak? 57 komment

2021. július 24. 06:30 Határátkelő

Ki segít az Ausztriában dolgozó magyaroknak?

Külföldön dolgozva mindig jól jön, ha van hova fordulni jogi segítségért, pláne, ha azt az ember az anyanyelvén teheti meg. Most ez kerülhet veszélybe Ausztriában, miután a kormány takarékossági programjának keretében megvonja az eddig ingyenes burgenlandi tanácsadó támogatását.

ausztria_ogb.jpg

Az ÖGB Burgenland két évtizede segíti a régióban dolgozó (nem kevés) magyart jogi tanácsadással, olyannyira, hogy két évtized alatt több, mint 100 ezer esetben vették igénybe őket.

Ez került most veszélybe, miután az illetékes minisztérium megvonja a támogatást, így az eddigi ingyenes telefonos és személyes tanácsadás jövője is kétségessé vált.

Martin Kocher munkaügyi miniszter a napokban jelentette be, hogy a járvány idején megnövekedett kiadások miatt kénytelenek megvonni az anyanyelvi projektek támogatását.

„A támogatás jövő év szeptember 30-ig érvényes jelenleg. Tárgyalunk a minisztériummal a folytatásról, hiszen különösen a járvány idején éreztük, milyen hatalmas igény van a tanácsadásra. Nagyon sokan most, amikor szükségük volt rá, tudták meg, hogy egyáltalán van ilyen lehetőség” – mondta az ORF magyar adásának az ÖGB jogi tanácsadójának munkatársa.

„A döntés a rossz helyen való spórolás esete lenne. Az a tanácsadás, amit akár mi, akár a bécsi román, bolgár nyelvű iroda végez, pontosan abban segítenek a munkavállalóknak, hogy tisztában legyenek azzal, mi jár nekik és miként tudják mindezt kiharcolni. Segítünk nekik abban, hogy tisztában legyenek a jogaikkal” – tette hozzá Dallos Bertold.

Az iroda munkatársa szerint a járvány ideje alatt kifejezetten érezhető volt az információéhség, ami nem csoda, hiszen Ausztriában Dallos Bertold szerint mintegy 80 ezer magyar dolgozik, ők kifejezetten az ingázókra összpontosítottak.

A magyarok egyébként elsősorban a rövidített munkaidő, a határzárak és a szigorított határátlépés miatt keresték fel a tanácsadókat.

Az ingyenes tanácsadásra már csak azért is szükség lehet, mert (mint nemrég mi is megírtuk), a nyár végére akár rekordot is dönthet az Ausztriában dolgozó magyarok száma.

Csak májusban 6874 fővel nőtt a bejelentett magyarok száma áprilishoz képest, éves szinten (azaz 2020 májusához nézve) pedig 14 449 fős az emelkedés.

Volt honnan emelkedni, tavaly tavasszal ugyanis pár hét alatt több mint 23 ezer magyar veszítette el a munkáját Ausztriában, ami példátlan adat, sem azelőtt, sem azóta nem volt hasonló sem.

Összesen az idén májusi adatok szerint 98 374 magyart jelentettek be az osztrák társadalombiztosítónál, márpedig a történelmi tapasztalat szerint július-augusztus a csúcsidőszak.

Ausztriában tavaly év végén hivatalosan 91 396 magyar élt, ami egy év alatt 3880 fős emelkedés, méghozzá a járvány ellenére. (A hivatalos magyar adatok 600 fős csökkenést regisztráltak ugyanezen idő alatt.)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Ausztria

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr10016636766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arncht 2021.07.24. 12:20:16

100e hasznot termelo ember nem erdemel tamogatast? A szivarvany szineibe nem fert mar bele? Kepmutato banda.

fhdgy 2021.07.24. 12:36:38

Ne nevessetek ki, de a kérdésem az, hogy Magyarországon, magyarul beszélő embereknek van-e ingyenes jogi tanácsadás?

nyuszigonosz 2021.07.24. 12:50:32

@arncht:
Azért elég nagy butaság, amit írsz.

arncht 2021.07.24. 13:40:41

@nyuszigonosz: melyik resze? Azt, hogy a helikopterre valast allamilag tamogatjak, a dolgozo embereket meg nem?

SzZoole 2021.07.24. 13:58:43

@fhdgy: persze, hogy van ingyenes jogi tanácsadás, úgy hívják, hogy; kirendelt védőügyvéd :-)))

kepkezelo.com/images/rfcfk1plwr9nvo0onn47.jpeg

fhdgy 2021.07.24. 14:06:41

@SzZoole: A képet nem tudom megnézni, mert azt mondja, hogy időtúllépés.

A jogi tanácsadással következő a helyzet: van egy ismerős család, beetették őket nagy összegű külföldi örökséggel ( lásd csengeri örökösnő ), hiába mondom nekik, hogy lehúzás, nekem nem hisznek.

gabors 2021.07.24. 14:27:05

@fhdgy: "Ne nevessetek ki, de a kérdésem az, hogy Magyarországon, magyarul beszélő embereknek van-e ingyenes jogi tanácsadás?"

vagy a magyarorszagon dolgozo ukranoknak ukranul ?

nyuszigonosz 2021.07.24. 14:45:50

@arncht: Nem értem miért kell mindenbe belekeverni az állítólagos "helikopterré válást" - ez most úgy tünik egy modern szitok, vagy mi.

Amúgy meg: ingyen tanácsadás volt és van söt lesz is Ausztriában, természetesen az állam nyelvén.
Arbeiterkammer: az ausztriai munkavállalók jogi érdekképviselete - ingyenes.

Az, hogy Ausztria plusz fizet sokaknak ( munkahelyeket kreál és fizet) azért, hogy magyar nyelven is legyen ilyen az nagyon szép, de minden nyelvre fizesse? Hágy évig/évtizedig?
Vagy esetleg mégis elég, hogy van az állam nyelvén és a kedves Ausztriában munkavállaló egyén tán tanulja meg az állam nyelvét.
Mondanám én.

SzZoole 2021.07.24. 14:50:36

@nyuszigonosz: “ Nem értem miért kell mindenbe belekeverni az állítólagos "helikopterré válást" - ez most úgy tünik egy modern szitok, vagy mi. ”

Lehet, hogy lemaradtam valamiről de ezt nem értem, mire/kire mondjak ezt?

fhdgy 2021.07.24. 14:51:08

@SzZoole: Már értem, hogy miért nem tudtam elsőre megnézni! Pont Te küldtél korábban egy hasonló komoly dolgot, na azt sem tudtam megnézni.

SzZoole 2021.07.24. 14:53:35

@fhdgy: na most kíváncsivá tettél, csak te vagy más Mo-on elő sem tudja megnyitni? És vajon miért nem lehet megnyitni, nem értem…..

nyuszigonosz 2021.07.24. 15:13:00

@arncht:
Pontosítok még:
-a munkavállalók jogi érdekérvényesítésének lehetöségét támogatja/fizeti Ausztria.

- egy esetleges nemi átalakulás költségeit meg nem az állam fizeti, sosem az állam fizette, adott esetben a betegbiztosító - viszont ez egy nagyon hosszú folyamat amikoris ha a betegbiztosító nem látja tényleges értelmét, nem fizeti.

Nem értem, miért kell ennyire különbözö dolgokat összemosni.

dikusz. 2021.07.24. 15:49:14

@fhdgy: A fővárosban az önkormányzatoknál biztos van ingyenes jogsegélyszolgálat, gondolom a megyeszékhelyeken, és nagyobb városokban is.

"JogPontok" irodák is vannak régiónként, ahol ingyenes tanácsadás van, és van a TASZ-nál is.

Csodabogár 2021.07.24. 18:50:03

@arncht: MIért kell egy dolgozó embert támogatni. Nevetséges. Aki kimegy dolgozni, az gondoskodjon magáról.

Váláshoz nem értek, de a szivárványt ide hozni igen nagy ostobaság.

fhdgy 2021.07.24. 18:50:58

@valamit visz a víz.....: Amiért én kérdezem a dolgot, semmi köze a munkavállaló-munkáltató közötti viszonynak.

Jelen esetben szerintem sima lehúzós módszerrel beetetnek naiv embereket hatalmas örökséggel kecsegtetve és természetesen előre kell fizetni dumával.

Nekem úgy bűzlik a dolog, ahogy van, de nem hisznek nekem.

Már most lehúzták őket, de szerintem még nincs vége. Örökség meg persze nem lesz.

Rettenetesen bosszant, hogy nem hisznek nekem. Jelen pillanatban tehetetlenül nézem, hogy átverik őket.

Csodabogár 2021.07.24. 18:54:28

@nyuszigonosz: Itthon ez most sajnos trendi téma, főnökünk legnagyobb gondja, hogy majd átnevelik a gyerekeket stb. Nem tudom haverját, Szájert ki nevelte ált? Megkérdezhetné tőle.

Csodabogár 2021.07.24. 19:00:35

@fhdgy: Mi egy ilyen örökség lehúzással hetekig szórakoztunk. Nagyon cselesek és jól felkészültek voltak. Vagy három különböző emberrel telefonáltuk, ők hívták Emberemet, angolul. Az első perctől kezdve tudtuk, hogy csalás, de én nagyon kiváncsi voltam, hogy mikor és hogyan jönnek elő a fizetéssel.
Természetesen nem fizettünk semmit és tudtuk, hogy hűlyeség.

Aztán volt még egy, a részletekre nem emlékszem, de azt az e-mailt elküldtük a követségre. Ismerték a dolgot. Emberem valahol talált egy web oldalt, ahol fel voltak sorolva az ismert csalók és trükkjeik.

SzZoole 2021.07.24. 19:03:29

@Golf2: te hogy tudtad megnyitni? @fhdgy: nem tudta.

fhdgy 2021.07.24. 19:12:04

@SzZoole: Megpróbáltam most és sikerült. Akkor nem sikerült. Ki érti ezt?

fhdgy 2021.07.24. 19:14:53

@SzZoole: Tuti!

Csak azt nem értem, hogy miért. Én a legkisebb halnál is kisebb vagyok!

SzZoole 2021.07.24. 19:36:33

@fhdgy: lehet a kecskéidre fáj a foguk :-))

fhdgy 2021.07.24. 20:26:04

@SzZoole: Olvastam, hogy nem is olyan régen egy kos megölt kettő embert, talán Veszprém megyében.Gondolod, hogy harcművészetre kellene oktatnom a kecskéimet?

SzZoole 2021.07.24. 20:47:29

@fhdgy: látod ez egy nagy jó ötlet. Én a bakokat becsibészelném rájuk :-)))

Én a kutyámat csibészeltem így be, annyit mondok neki, hogy hol a cigány/where is the gypsy, és már rohan is kifelé ugatva :-)))

Nem vicc

fhdgy 2021.07.24. 23:02:35

@SzZoole: Elhiszem, hogy nem vicc.

Ki tudja miért, de az egyik szomszéd kutyája allergiás a gólyákra.

Elég annyit mondani neki, hogy gólya, gólya. Már rohan és veszettül ugat.

Albu 2021.07.25. 07:22:07

@nyuszigonosz: Mi ez a román duma az állam nyelvéről meg egynyelvűségről?

Buchhalter 2021.07.25. 08:50:47

@valamit visz a víz.....: sok mindenben igazad van. Tény, hogy az új munkatörvénykönyv inkább a munkaadóknak kedvez. Könnyebb kirúgni a dolgozót és sok mindent megszüntettek. Például a kötelező műszakpótlék mértéke már a munkaadóra van bízva. Régen az éjszakai műszak 40 % -os pótlékkal ment. Ma vannak olyan üzemek ahol csak 25 %-ot adnak. Az orvosok pótlékaival is szórakoznak. Meg is lett az eredménye: Zalaegerszegen 7 traumás orvos áll fel .Persze a Fidesz lejárató sajtó be is indult ellenük. Levitték a kötelező iskolai korhatárt 16 évre. Alig van erős szakszervezet. A szociális háló egyre rosszabb. Tegnap kiderült, hogy nálunk a legkevesebb a nettó minimálbér Európában. Már Románia is megelőz minket. Valami nem oké nálunk, ha hetente 1000 fővel nő az ausztriai magyarok létszáma. És akkor még nem beszéltünk Németországról.( legutolsó adat : (225 000 fő) és ebben nincsenek ott a gyerekek.

ElodNemeth 2021.07.25. 17:41:57

@nyuszigonosz: van igazság abban amit mondasz, de ennek ellenére rengetegen dolgoznak úgy, hogy csak magyarul beszélnek. Namármost, ha nekik nincs egy ilyen lehetőségük, teljesen szabad lenne a gazemberkedés a munkáltatóknak. (Lásd mezőgazdaság, építőipar) ez abba az irányba viszi a dolgokat, hogy a munkáltatók azokat a munkavállalókat fogják felvenni akikkel bármit meg lehet csinálni, az állam kevesebb adót kap, a helyi munkavállalók pedig nehezebben kapnak munkát... én legalábbis ezt tudom elképzelni

vándor madár 2021.07.25. 17:52:01

@fhdgy: "a kérdésem az, hogy Magyarországon, magyarul beszélő embereknek van-e ingyenes jogi tanácsadás?"

Van, a "nép ügyvédje" nevű szolgáltatás, de csak az veheti igénybe, aki rossz anyagi helyzetben van. bkmkh.hu/tartalom/hirek/minden_raszorulonak_segit_a_nep

Sajnos elég szomorú az oka, hogy Ausztriában miért van szükség idegen nyelvű tanácsadásra. Kizárólag azért, mert egyébként jól átvágják az oly tisztességes munkáltatók a tudatlan, nyelvet nem beszélő külföldi munkavállalókat: "pontosan abban segítenek a munkavállalóknak, hogy tisztában legyenek azzal, mi jár nekik és miként tudják mindezt kiharcolni".
A saját országodban feltételezhető, hogy nagyjából ismered a dolgok menetét, de legalább el tudod olvasni és megérteni az odavágó témákat, úgyhogy alapból nem szükséges az ilyen jellegű tanácsadás.

@Buchhalter: "Régen az éjszakai műszak 40 % -os pótlékkal ment. Ma vannak olyan üzemek ahol csak 25 %-ot adnak."

Magyarország is igazodik az Unió vezető országaihoz. Németországban is 25%, ha adnak, de nem kötelező, hanem szabadidő is adható helyette. www.arbeitsrechte.de/nachtzuschlag/

"nálunk a legkevesebb a nettó minimálbér Európában"- képzeld el, ha felemelnék, akkor nem ruháznának be Mo-n a külföldiek, akikkel nyilván megegyeznek az alacsony bérekről, különben nem lenne nekik semmi előnyük Mo-ra menni és nem profitálhatnának annyit a magyar munkaadók sem. Egy munkáltató csak akkor fizet többet, ha kötelezik rá vagy egyébként nem talál megfelelő és elég munkaerőt.
Ez máshol is így működik, csak jobb helyeken van annyi emberség bennük, hogy elismerik, hogy a kisembernek is élni kell valamiből, míg Mo-n pl. ez senkit nem érdekel.

nyuszigonosz 2021.07.25. 18:01:52

@ElodNemeth: Igen, értem én, amit mondasz.
De nekik is megvan az a lehetöségük, hogy oda mennek, amiröl én írtam, az nemcsak Burgenlandban van, mint a posztban írt magyar tanácsadó, hanem mindenhol, egész Ausztriában. Valakit csak tudnak magukkal vinni, aki tudja/érti a nyelvet, de elképzelhetö az is, hogy egy adott idöpontra ott biztosítanak tolmácsot.

Buchhalter 2021.07.25. 19:04:49

@vándor madár: öregem lehet igazodni, aztán hoppon marad az éjszakai műszak. Aki meg sír munkaadóként a minimálbér miatt az ne is akarjon befektetni. Lehet szórakozni,de lásd tartósan 5-600 ezer magyar kint dolgozik. És úgy látom ebben nagy váltózás nem lesz. Tömeges lépés nem lesz ,de visszavándorlás se. És mivel a Fidesz szórakozik az eus pénzek körül a hosszabb távú negatív következmények is borítékolhatók. Sokan különben is nem a pénz miatt mennek ki. Ezer más oka is van.

2021.07.25. 23:43:18

@Buchhalter: sokszor gondolok arra, hogy meg mindig egy alom világban éltek. Elképesztő elvárásaitok vannak egy munkaadóval szemben. Az utolsó szociális ember Róbert Bosch volt, ő sokat tett a munkasaiert. A mostaniaknak nem elég a tisztességes hat % százalék haszon, ennél több kell és ez lehetőleg évente emelkedjen. Emiatt nincs helye a szociális érzékenységnek.

A kormányok igazi dilemmában vannak, hogy milyen jogi hátteret biztosítsanak, kinek kedvezzenek. Amennyiben erősen a munkavállalókat támogatják, a munkaadó oda megy ahol neki kedvezőbb. Ez mindig egy nehéz kérdés, megtalálni az egészséges mértéket. Lehet panaszkodni hogy Magyarország egy összeszerelő ország, de hány embernek családnak garantálnak megélhetést.
Nálunk csak munkalehetőséget kapsz, minden más a személyes dolgod, old meg mondjak,ha kevesled a fizetést változtass, vagy munkahelyet vagy a tudást gyarapítsd, tedd eladhatobba magad.
Itt ezt úgy hívják saját magad iránti felelősség.

2021.07.25. 23:43:45

@vándor madár: “ "nálunk a legkevesebb a nettó minimálbér Európában"- képzeld el, ha felemelnék, akkor nem ruháznának be Mo-n a külföldiek, akikkel nyilván megegyeznek az alacsony bérekről, különben nem lenne nekik semmi előnyük Mo-ra menni és nem profitálhatnának annyit a magyar munkaadók sem. Egy munkáltató csak akkor fizet többet, ha kötelezik rá vagy egyébként nem talál megfelelő és elég munkaerőt.
Ez máshol is így működik, csak jobb helyeken van annyi emberség bennük, hogy elismerik, hogy a kisembernek is élni kell valamiből, míg Mo-n pl. ez senkit nem érdekel.”

Ez pontosan így van

2021.07.25. 23:43:56

@Buchhalter: “ És mivel a Fidesz szórakozik az eus pénzek körül”

Nekem itt a Nyugat-Európai médiumokat olvasva, inkább úgy tűnik mintha ez fordítva lenne. Velünk is próbálkoztak, de a kormány szerencsére elhajtotta őket.
Meg egyébként is, valamikor ki kell fizetni a pénzeket. És valamikor jönni fog rá a valasz

2021.07.25. 23:44:01

@SzZoole: problema nélkül kinyílt, lehet mert semleges országból próbáltam?

2021.07.25. 23:44:03

@SzZoole: persze aki mondta, az sem volt piskóta

2021.07.25. 23:44:45

@a határátkelő blog törzskommentelői gyávák....: “ erős munkavállalói érdekvédelemre, szakszervezetekre lenne szügseg”

Próbálkoztál ilyen érdekvédelem megszervezésével? Kezdjel bele!

Ahhoz tudok olyanok is kellenek akik a hátad mögött állva erősítenek téged és vállalják a véleményüket, nemcsak a kávé szünetben kemények. Persze kell egy szakmai háttér is, egy pár közgazdaság meg szociológus szak szemeszter is.
Különben megvesznek kilóra. Sok sikert

2021.07.25. 23:44:51

@Csodabogár: “ Itthon ez most sajnos trendi téma, főnökünk legnagyobb gondja, hogy majd átnevelik a gyerekeket stb”

Tudod azért a gyerekeknek meg kellene hagyni a békés gyerekért, a felvilágosítást pedig a szülökre hagyni, az iskola pedig tudást adjon ne nemi orientációt, az úgyis jön magától, hogy ki kivel akar doktor bácsit játszani

2021.07.26. 06:56:36

@Team Vincent: békés gyerek éveket

M. Péter 2021.07.26. 10:32:24

@Team Vincent: Mióta tanít az iskola nemi orientációt? Az, hogy hogyan lesz a kisbaba, hogy létezik fogamzásgátlás, hogy léteznek homoszexuálisok, és az óriási többsegük nem pedofil, akármennyire is próbálja összemosni a Fidesz a kettőt, ezek olyan tények, amiket az iskolának kellene tanítani. Pont azoknak van erre legnagyobb szüksége, akiknek a szülei nem akarják, hogy halljanak ezekről a témákról.

Shanarey 2021.07.26. 11:33:53

@M. Péter:

Van aki elhiszi a Viktor idiótaságait :-)

A kormány sajtó most tolta pár napja hogy nyugat Európában, tömegesen műtik át a gyerekeket. De nem írták le igazából mit és miért, és hogyan csinálnak, de riogatni kell a népet. A kétbites fidesz szavazó pedig imád beszarni minden hírtől. Viktornak ellenség kell, és az átlag fidesz szavazó szerint a homoszexualitás ragályos. :-)

Buchhalter 2021.07.26. 11:42:44

@Team Vincent: látom jól el vagy Fidesz elvtárs. Talán te is a propaganda gépezet tagja vagy? A másik : ha adok valakinek valamilyen ingyen pénz ,elvárom hogy legalább viselkedjen. Te biztos így gondolkodnál,de azért nyomod az agitropot egy kis vad kapitalista beütéssel. Különben meg dolgozzál te nettó magyar minimál bérért. Amilyen igényeid lehetnek egy hónap alatt szépen éhen is halnál. Visszatérve a melósokra: nem szociális dolgokról beszéltem velük kapcsolatban, hanem a tisztességes bér fogalmáról. Veled már kár is olyanról vitázni, hogy az átkos nyugat nagy városaiban arányaiban is nagyobb számban van bérlakás mint Magyarországon. Buli a saját lakás, de mobilitás szempontjából sokszor röghöz köt. Már ezért is siránkoztak a munkaadók, hogy de Győrben van munka de a borsodi nem akar odamenni. Menne ha a lakhatás nem vinné el a keresete döntő részét. A Facén naponta vannak raktáros és szerelő melók zömmel Budapest és környékén . Sokan mennének de odaírják hogy lakhatás van? Az nincs ,de van "szuper" jó fizetés! Nettó 200-250 ! Mennyi is egy luk a fővárosban és környékén? Plusz a rezsi. Épült mostanában pár munkásszálló,de közel sem fedi le az igényeket.

2021.07.26. 13:06:15

@M. Péter:
Az elvem: a szülők elsödleges feladata a nemek közti különbségekre és a fokozatosan felvetődő kérdésekre magyarázatot adni, hiszen ok élvezik gyerekeik teljes bizalmat.
Nem lehet elvárni,hogy minden nevelési feladatot az iskola át vegyen. Az iskolának ebben a témában csak segítő szerepe lehet.

Ezért is indítottunk el a svájci parlamentben egy kezdeményezést amelyet kifejezetten kimondja, hogy az óvodától kezdve lehetõvé kell tenni a prevenciós órákat, azoknak a gyerekeknek akik ezt a felvilágosítást otthon nem kapják meg.

De ezek az órák természetesen szinthez ill. életkorhoz illőnek kell lenni.
A négyéves gyerekeknek nem kell tudniuk a különbséget a heteroszexuális és a homoszexuális között.
Ezenkívül a kezdeményezés a nemi nevelést kilenc éves kortól írja elő, mert úgy gondoljuk kell egy érettség is ezek megértéséhez, amikről írtál.

A mostani társadalmunkban mindent mástól várunk el. Az iskolától, hogy úgy nevelje es oktassa a gyermekunket, hogy a futószalag végén egy kész produkt gorduljon le. De a szülő feladata nemcsak az anyagi oldal megteremtése, hanem minden formában való hozzájárulás hogy a kis csiszolatlan gyemantbol egy olyan ékkő legyen amire életed utolsó perceig büszke lehetsz.

Én igen alapos ember vagyok, bele szoktam magam ásni a tematikaba mielőtt írok róla. Ajánlanám hogy olvasd át alaposan a törvénytervezetet.
Egyébként Kar ebbe belekeverni a politikát ez egy társadalmi probléma. Nekünk nincs Fidesz pártunk meg orbanunk es mégis ugyanez foglalkoztat bennunket.

2021.07.26. 13:06:41

@Buchhalter: “ látom jól el vagy Fidesz elvtárs. Talán te is a propaganda gépezet tagja vagy?”

Szívesen lennék az, de nem tudnak eleget fizetni.

“ Amilyen igényeid lehetnek egy hónap alatt szépen éhen is halnál.”
Igényeimnek vannak kétségtelen, de 40 evvel ezelőtt menekültként a mekiben kezdtem, most pedig van egy 50 fős vállalkozásom egy vad kapitalista országban, mind saját erőből támogatás nélkül.

“ Veled már kár is olyanról vitázni, hogy az átkos nyugat nagy városaiban arányaiban is nagyobb számban van bérlakás mint Magyarországon.”
Ennek véletlenül nem tradicionális okai vannak? Magyar csak a tulajdonra törekszik, a bérlés idegen tőle.
Vagy a bérlakás építés is a mindenkori kormányok dolga? Azért ez ellentmondó, beszéltek a piacgazdaságról ahol a kínálat és kereslet szabályoz mindent, amikor pedig ez van akkor kell az állam szerepvállalása. Amikor egy kormány lép akkor jön a tiltakozás, hogy ez már diktatúra.
“ : látom jól el vagy Fidesz elvtárs”
Tudod lehet vagdalkozni, de azért tartsunk be egy nivot! Ez a ti problémátok hogy nem vagytok toleranciára képesek más véleménnyel szemben, rögtön jön ez a stílus.

2021.07.26. 13:06:46

@Shanarey: “ Van aki elhiszi a Viktor idiótaságait :-)”

Látod én sem hiszek el mindent ami a médiából lejön, azért van józan eszed hogy megalkothasd saját véleményed.

Azért ne nézd le ennyire az embereket, több eszük van mint gondolnád, egyébként az észt isten nem pártpreferencia alapján osztotta.

SzZoole 2021.07.26. 13:27:27

@Team Vincent: jaj Vincebá, látom kapsz hideget-meleget, ne hagyd magad, én veled vagyok :-))

2021.07.26. 14:54:32

@SzZoole: “ jaj Vincebá, látom kapsz hideget-meleget, ne hagyd magad, én veled vagyok :-))”

my father once said: may the force be with you.:-))))

2021.07.26. 14:54:42

@SzZoole: megszoktam a vitákat, szeretem is a különböző véleményeket latoszogeket megismerni.
Néha nálunk is vérre megy a harc, de utána közösen elmegyünk valamit inni és beszélgetni.
Ez is hozza tartozik a vita kultúrához, meg az is hogy nem személyeskedunk és sertegetjuk egymást.

A tisztelet és egy kis alázat hiánya zavar, mert hiszen a bölcsek köve egyikünk birtokában sincs

2021.07.26. 16:14:03

@Buchhalter: “ És mivel a Fidesz szórakozik az eus pénzek körül”

Valamikor meg tanultam ezt:
Az Actio és a Reactio elve (szintén ellentétes elv, interakciós elv vagy harmadik Newton-axióma) Newton-törvény, és kimondja, hogy amikor két test kölcsönhatásba lép, minden cselekvés (az A testtől B-re ható erő) egyidejűleg ugyanolyan nagy reakciót eredményez (a B test ellensúlya). az A) ponton, amely hatással van a cselekményt kiváltó személyre:

SzZoole 2021.07.26. 16:43:37

@Team Vincent: jaja, az erő legyen veled, a csajod meg velem :-))

SzZoole 2021.07.26. 16:48:40

@Team Vincent: én nem szeretek konfrontálódni, néha beköpök valamit a baromfiudvarba aztán had ráncigálják :-)))

A tisztelet és egy kis alázat hiánya??? Azt itt aztán hiába várod :-))

Buchhalter 2021.07.27. 20:32:44

@Team Vincent: Vagy a bérlakás építés is a mindenkori kormányok dolga? Miért ,kinek kellene építenie bérlakásokat szociális alapon? Nem a mindenkori kormánynak, vagy városvezetésnek ,akire rá lett bízva az adópénzek "normális" elköltése? A Fidesz egyik legnagyobb hibája, hogy továbbra is a saját lakás szerzést propagálja, ami valljuk be nem mindig jó. Mobilitás miatt és mindig van pár tízezer ostoba ,aki túl vállalja magát. Utóbbiakból sajnos párat ismerek. Valamint mindig van egy réteg, aki el van egy egy bites munkán meg egy egyszerű lakban. Hogy van saját céged ahhoz viszont csak gratulálni tudok.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása