oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2021. január 09. 06:30,  Kizsákmányolás német módra 39 komment

2021. január 09. 06:30 Határátkelő

Kizsákmányolás német módra

Az olcsó húsért drága árat fizetnek a Németországban dolgozó közép- és kelet-európai határátkelők, akiket néha egészen elképesztő módon zsákmányolnak ki a vágóhidakon. Most ezen szeretnének egy új törvénnyel változtatni.

vagohid_3_foto_pixabay_com.jpg

Rémes tömegszállások, kizsigerelő munka, kegyetlen elvárások – a vágóhidi munka még a legerősebb, legmagabiztosabb emberek számára is komoly kihívást jelent. Nem is mindenki bírja ki.

„Úgy dolgozol, mint egy rabszolga az ültetvényen. Mint egy igazi rabszolga. Nem vesznek emberszámba. Számukra az a legfontosabb, hogy dolgozz és termeld a pénzt” – idéztük egy korábbi posztunkban a moldovai Szergejt.

A férfi beszélt arról is, hogy az üzemben, ahol dolgozott, nagyon hideg volt, a ládák túl nehezek, a szalag tempója pedig túl gyors.

„Üvöltöznek veled, hogy ha nem tetszik, akkor elmehetsz. Ha nem tudsz elég gyorsan dolgozni, akkor annyi, kirúgnak” – mondta, hozzátéve, hogy ez még mindig jobb, mint havi 200 euróért dolgozni otthon.

Megadni az esélyt az álmok valóra váltásához

Márpedig az Európa keleti részéből a német vágóhidakra érkező munkások általában ennyit, 200 eurót (nagyjából 70 ezer forintot) kerestek otthon. Így járt a Financial Times által megszólaltatott Raya is, aki több mint 20 évig dolgozott egy szófiai kórházban Bulgáriában.

Amíg elege nem lett és 2019 szeptemberében hátra nem hagyott mindent a lánya kedvéért. Akkor már közelebb járt az ötvenhez, mint a negyvenhez és egyedül nevelte a lányát.

„Meg akartam adni neki az esélyt, hogy valóra válthassa az álmait. A reménytelenség sodort Németországba” – mesélte. A kezdet borzalmasan megalázó volt számára, egy kamu munkaközvetítő karmai közé került, ami lelépett a befizetett előleggel.

Aztán a kelet-európai maffiához sodorta balszerencséje, egy München melletti zöldségraktárban dolgozott egészen addig, amíg le nem tartóztatták és haza nem küldték.

Végül 2019 decemberében a Facebookon futott bele „Müllerékbe”, két németországi macedónba, akik alvállalkozóként kerestek embereket a legnagyobb európai húsfeldolgozóinak (mint a Vion és a Tönnies) alvállalkozójaként működő Besselmann nevű cégnek.

Amikor szembejön a valóság

A képeken hajhálóban és gumikesztyűben dolgozó embereket látott, az ígéret pedig havi 1600-1900 eurós fizetés volt az ország északnyugati részén fekvő Rheda-Wiedenbrückben lévő gyárban.

Elvállalta a munkát. Az első figyelmeztető jel az volt, hogy a Besselmann által szervezett, egy hostelben lévő szállásért (pontosabban egyetlen ágyért) havi 300 eurót kellett fizetnie.

A következő pofon az első fizetéssel érkezett: az első két csekk 496 euróról szólt, Raya nem értette, miért. Nem mintha lett volna ideje elgondolkodni rajta: három hónapig heti hét napot, napi 10 órát dolgozott.

Ráadásul nem mindig kapott kesztyűt, olyankor az ujjai teljesen érzéketlenné váltak a fagyott hús fogdosásától. Más napokon 30 kilós dobozokat kellett emelgetnie.

Bármilyen fájdalmai is voltak, orvosról szó sem lehetett, a műszakvezető üvöltözve és dobozokat hozzájuk vágva ösztökélte gyorsabb munkára őket, azzal fenyegetve őket, hogy aki egyetlen nap is beteget jelent, azt azonnal kirúgják.

Raya egészen nyárig kitartott, amikor a koronavírus járvány 1500 munkást fertőzött meg napok alatt a Tönniesnél, és az egész várost le kellett zárni. Több mint 7000 munkavállaló (köztük Raya) kényszerült karanténba.

„Bárki, aki felszólal valami miatt, azonnal repül”

Az Élelmiszer- és Italgyártók Szakszervezete (NGG) húsipari részlegének vezetője is megerősítette még nyáron a kizsákmányolásról szóló tapasztalatokat. „Bárki, aki felszólal valami miatt, legyen az nem könyvelt túlóra, ki nem adott pihenő, heti 6-7 nap munka – az azonnal repül” – mondta Thomas Bernhard.

A Tönnies akkor azzal érvelt az alvállalkozók mellett, hogy nem találnak elegendő német munkavállalót. Ami Thomas Bernhard szerint egyáltalán nem meglepő.

„Ha olyan rémessé teszik a körülményeket, hogy a németek nem akarnak ott dolgozni, akkor a németek nem fognak ott dolgozni” – mondta a szakszervezeti vezető.

Törvény van, de még így sem lesz egyszerű

Legkésőbb nyáron tehát már a német politikának is muszáj volt foglalkozni az alvállalkozói rendszer tarthatatlanságával. Hubertus Heil munkaügyi miniszternek mégis hónapokig tartott beterjeszteni és elfogadtatni egy azt tiltó törvényt.

Végül sikerült, a jogszabály pedig most, 2021. január elsején életbe lépett. Az aktivisták és szakszervezetek természetesen örülnek, a törvény hatékonysága azonban a következő hónapok és évek kérdése lesz.

Persze a német húsipar átalakítása kemény menet lesz a Financial Times szerint, hiszen különböző lobbicsoportokkal és politikai erőkkel is meg kell harcolni, utóbbiakkal leginkább azért, mert a fogyasztók hozzászoktak az alacsony árakhoz.

Beépülve a politikába

Az, hogy mindebből hosszútávon mi lesz, az elfogadott törvény ellenére még nem dőlt el. A helyzet súlyosságát jelzi, hogy a munkaügyi miniszter egyenesen arra figyelmeztette politikustársait: ne álljanak szóba a húsipar vezetőivel.

A figyelmeztetés nem valamiféle látványhúzás volt: a kormányon lévő CDU legendásan közeli kapcsolatot ápol a mezőgazdasági szektorral, a különböző parlamenti bizottságokban ülő politikusaik több tízezer eurónyi megbízási díjért ültek be különböző mezőgazdasági szövetségek vezető pozícióiba az átláthatóságért harcoló Parliament Watch nevű német szervezet szerint.

Igaz Hubertus Heil pártjára, a szociáldemokratákra is. A párt volt elnöke, Sigmar Gabriel tavaly havi 10 ezer eurót kapott egy negyedéves konzultációért. Hogy kitől? A Tönnies húsipari nagyvállalattól.

„Rengetegen, rengetegen hazamentek”

Idén tavasszal itt, a blogon olvashattátok és hallgathattátok meg Ferenc történetét, aki a nyomor elől ment egy németországi húsgyárba dolgozni. Kőkemény munkával kapaszkodott feljebb minden szakképesítés nélkül, pusztán a jól végzett munka erejével.

„Rengetegen, rengetegen hazamentek. Nem mindenki bírja a húsipart, a hideget, a távollétet. Hiába vagy erős, magabiztos, életerős ember, ha lelkileg hazavág ez a helyzet. Ha hiányzik a családod, a gyerekeid – nem egyszerű” – mondta Ferenc.

Olyannyira nem, hogy ő hat másik emberrel érkezett ki Németországba, másnap már egyedül volt, mert a többiek meglátva a körülményeket és az elvégzendő munkát, elmentek.

Ferenc családja Magyarországon maradt, csak három évvel ezelőtt jutott el arra a szintre, hogy meg tudta teremteni az ő kiköltözésük lehetőségét is. (A teljes poszt itt, a beszélgetés pedig itt lent.)

(Fotó: pixabay.com)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Németország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr3916377934

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2021.01.09. 09:57:38

Nem német módra! Macedon "alvállalkozó" módra.Azokat kéne hazazsuppolni!

vándor madár 2021.01.09. 11:41:17

@Golf2: "Nem német módra! Macedon "alvállalkozó" módra.Azokat kéne hazazsuppolni!"

Ja, ja ... Ha a gyártulajdonosok annyira tisztességes németek lettek volna, akkor direkt ők veszik fel a dolgozókat és nem mindenféle alvállalkozót szerveznek be.

A kormány most pont ezt tiltotta meg, de majd ezt is ki fogják játszani, valamint az 50 főnél kisebb vállalkozásokra eleve nem is vonatkozik a törvény.

www.bundesregierung.de/breg-de/aktuelles/arbeitsschutzkontrollgesetz-1772606

Golf2 2021.01.09. 16:42:10

@vándor madár: A német tulajok magukból indultak ki ,nem a vadkeleti gátlástalanságból.

gabors 2021.01.09. 20:22:16

A cim megint igencsak szenzacio hajhaszo !!! a cikkben vegig arrol van szo hogy kelet-europai csalok csapjak be lopjak meg es zsakmanyoljak ki a sajat balkani tarsaikat NEM nemetek (persze nem vedem oket mert nyilvan nem csukott szemmel kene elmenni ezek mellett)

gabors 2021.01.09. 20:29:12

Amugy ez szerintem Mo-on sincs jobb helyzet a legtobb osszeszerelo uzemben nem nem ceg dolgozoi hanem hasonlo kikozvetitett munkasok dolgoznak sok helyen (pl Suzuki) meg a szakszervezetet is kigolyoztak ... ha jol tudom az elmult 10 evben ez sokat romlott ...

es vannak kulfoldi munkavallalok pont ugyanilyen helyzetben Mo-on is ....

Ződ2000 · http://egzostive.com 2021.01.10. 00:50:29

@gabors: Így van, elég nagyot furdult a határátlkelő hangulata az "új" indexszel.

Már ott látszik hogy elmentek hazulról, amikor azt a 200 eurós fizetést le merték írni...

Buchhalter 2021.01.10. 10:33:04

@gabors: csak az Audinál vannak ismerősök,de ott állítólag a többség belsős. A legrosszabb fizetés is nettó 300 körül van + bárki vehet kedvezménnyel autót ha lehúzott x időt. Viszont a magyar székesfehérvári Videotonról rengeteg rosszat hallani. Az operátorok ki vannak hajtva és hiába covid hiszti ,havi szinten 10-20 % magától lelép. a havi fizu túlórákkal , műszak pótlékkal nettó 200-210 ezer Ft.

Golf2 2021.01.10. 13:54:17

@gabors: Most olvastam hogy Magyarországon a legolcsóbb(4millóig) 15 kocsi között nincs Suzuki...Szarháziak.

a nagy hohohorgász 2021.01.10. 21:32:06

@gabors: hidd el nem csukott kézzel mennek el mellette.... ember bmeg. A lobbizás fogalmáról hallottál???? Ja az nem korrupció.... persze

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2021.01.10. 22:10:16

@Golf2:

"Ha ezt a gyalázatot Sztálin elvtárs tudná.."

Almandin 2021.01.10. 23:32:17

@Golf2: A német tulajok is hibásak. Ugyanis nemcsak eltűrik ezeket az állapotokat, hanem ők szervezik úgy a dolgokat, hogy a vendégmunkásokra ne vonatkozzanak a német munkaügyi szabályok. Tudják ők, hogy rabszolgatartás zajlik, ez rafináltan így van megszervezve.
Nem ez az egyetlen cég, aminél így mennek a dolgok. Manapság a kétkezi munkát és az azt végzőket semmibe veszik, alulfizetik, megalázzák és jogfosztják. Mindez az EU-ban, a 21. sz.-ban. Szégyen.

tatárfejű kutya 2021.01.11. 11:34:52

@gabors: nincs bizony! Kelet-Magyarországon kb 160-170.000 ft-ot adnak 3 műszakos munkáért, és ez az összeg is csak akkor jöhet össze, ha meg volt az un. "csoport norma" és a hónapban nem voltál táppénzen.
A normát pedig folyamatosan emelik, gyakorlatilag lehetetlen rendszeresen teljesíteni. A termelésben a gépeket minden lehetséges módszerrel gyorsítják, de tényleg, komplett mérnöki csoportok vannak, hogy kitalálják hogyan lehetne még többet kisajtolni a gépek teljesítményéből, csak az ember nem bírja már a tempót.

Ezt hozta a 16 év EU-tagság és a multikat kiszolgáló gazdaságpolitika.
Pokoli történetek Vujity Tvrtkoval!

tatárfejű kutya 2021.01.11. 11:35:07

@gabors:

"a cim megint igencsak szenzacio hajhaszo !!!"

A cím tökéletes, veled van a gond. Te elhiszed, hogy Németországban a tulajdonosok nincsenek tisztában vele, hogy 10-12 órás műszakokban dolgoztatják a kelet-európai melóst?!

Ez kb olyan, mint amikor Nürnbergben azt mondták a tárgyaláson Hermann Göringék, hogy "mi nem tudtuk, hogy a zsidókat gázkamrába zárják"...

tatárfejű kutya 2021.01.11. 11:35:36

@gabors:

"Amugy ez szerintem Mo-on sincs jobb helyzet a legtobb osszeszerelo uzemben nem nem ceg dolgozoi hanem hasonlo kikozvetitett munkasok dolgoznak sok helyen "

Így van, ez alap sajnos a legtöbb cégnél ma már. 3-6 hónapos szerződések vannak, és aszem 5 évig így lehet foglalkoztatni a jobbágyot.

A legújabb jelenség itt Kelet-Magyarországon, hogy már napi bejelentéssel is dolgoztatnak multi cégek is.
Ami csak egy balesetbiztosítást ad a munkavállalónak, de semmi mást. Nincs nyugdíj vagy táppénzre sem vagy jogosult az idő allatt. Ezt a napi bejelentős baromságot a mezőgazdasági vagy szezonális vendéglátós munkákra találták ki, de manapság már gyárakban is kezdik alkalmazni.

Szép, új világ:)

Serény Vélemény 2021.01.11. 11:35:41

Kedves nézőink!
Az európai unió mint “értékközösség” című felvonást látták.

Visceroid 2021.01.11. 13:05:52

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Mármint melyik? Mert itt a német összeszerelőüzemek a legjobb ergonómiai kívánalmaknak is megfelelnek. Orbán Viktor a Magyar népért bármire képes. Éllyen Viktor!

David Bowman 2021.01.11. 13:06:02

@Golf2: Hát ugye, a Dora tábort is ők szervezték. Megt a Todt szervezetet.

2021.01.11. 13:06:16

"a Facebookon futott bele „Müllerékbe”, két németországi macedónba" - itt hagytam abba az alanyok sajnálását, aki leáll sötét balkáni figurákkal üzletelni, annak nem jár semmiféle sajnálat. Minek ment nyugatra egyáltalán, rabszolgatartó macedónt otthon is talált volna.

Almandin 2021.01.11. 16:17:33

@tatárfejű kutya: Én ezt tapasztaltam vevőként egyes német tulajdonú boltokban is. A kasszás olyan gyorsan dolgozik, hogy az már nekem, a vevőnek zavaró. Bepakolni se tudok nyugodtan, amikor már a pénztáros a markát tartja a pénzért vagy a kártyáért, még csak a felénél tartok. A legtöbb ilyen üzletben átalakították a kasszát is. Régebben a bepakoló résznél volt egy térelválasztó, ami arra szolgált, hogy amíg az egyik vevő pakol, a másik fizet. Én, mint vevő is emiatt nyűgként vagyok az ilyen helyeken kezelve, aki takarodjon már a kasszától. Lehet látni a pénztárosokon, hogy kapkodva dolgoznak. Ha nem tennék, valszeg kirúgnák őket. Ezeknél az üzletláncoknál szerintem a vevők is le vannak nézve. Ha kevésért akarnak vásárolni, akkor ilyen pocsék szolgáltatást kapnak. Ja igen, pont ezeknél a láncoknál árulják azt az olcsó húst, amit a posztban szereplőhöz hasonló húsüzemekben rabszolgamunkával állítanak elő.
A rossz kereseti viszonyok miatt a magyar vevők dőlnek az ezekhez hasonló boltokba vásárolni, mert sokaknak plusz 10-20 forint is sokat számít. Emiatt ezek a cégek legyőzik a magyar üzletláncokat. A kapitalizmusban csak a profit számít.

Almandin 2021.01.11. 16:17:48

@tatárfejű kutya: Ez ellen már az államnak is lépnie kellene. Ugyanis ez őket is terhelni fogja néhány évtized múlva, mert ezeknek az embereknek se nyugdíja, se egyéb megtakarítása nem lesz. Ha a politikusok nagy része nem is érez együtt empátia híján ezekkel az emberekkel, abból a szempontból mégis lépniük kéne, hogy pár évtized múlva sose látott tömegnyomor alakulhat ki emiatt, favelák, hajléktalanok százezrei.

tatárfejű kutya 2021.01.11. 18:03:08

@Almandin:

"pár évtized múlva sose látott tömegnyomor alakulhat ki emiatt"

Ez így van, csak sajnos nem érdekli őket, hiszen hol lesznek már a felelősök mondjuk 20 év múlva, amikor ennek a 30-40 vagy 50 éves generációnak nyugdíjba kellene vonulnia.

És a másik, hogy mit tesz ez a rendszer a pénztárossal, gyári dolgozóval vagy nővérrel, akiktől ilyen ember feletti teljesítményt követel meg a rendszer?

A WHO szerint 2030-ra a kiégés lesz a vezető halálok a nyugati világban,(megelőzve a szív és érrendszeri betegségeket) amit el is hiszek, hiszen ezt nem lehet sokáig bírni mentálisan sem. És ilyen körülmények között kellene az embereknek 40 éveket ledolgozni.

Cuhavidéki 2021.01.11. 18:03:27

@tatárfejű kutya: Ráadásul minimálbér alá lehet menni!
2020-ban a kifizethető bér nem lehetett több, mint a minimálbér kétszerese.
officina.hu/gazdasag/17-alkalmi-munka-egyszerusitett-foglalkoztatas-ber

Almandin 2021.01.11. 19:26:53

@Cuhavidéki: Az állami és az önkormányzati szektorban már 10 éve nagyon alacsony a minimálbér. A valódi minimálbér ugyanis a közmunkabér lett. Sok helyen pl. kirugdalták a karbantartókat meg az adminisztrátorokat és másnap visszavették őket közmunkás státuszban. Ugyanazokat az embereket. Ez a legpofátlanabb bércsökkentő módszer. Kis falvakban mégis meg tudták csinálni, mert sokan nem tudtak máshova elmenni.

Buchhalter 2021.01.12. 06:34:10

@Almandin: mesélj már a legyőzött magyar üzletláncokról?! CBA? Volt ott kolléganőm a könyvelésen.Káosz volt a köbön és havi 250 óra .Persze a bér csak 168 órára. a boltosok ki voltak zsigerelve. Átjött német multihoz és é nincs túlóra és a pénz is több. Coop? Úgy szar ,ahogy van! Drága és silány áruválaszték.

Buchhalter 2021.01.12. 06:35:48

@tatárfejű kutya: Kissé EU ellenes vagy . Érdekes a magyar cégek is kizsákmányolnak és még a bér is kevesebb.

kárárámaispj 2021.01.12. 13:19:53

@Almandin: "Sok helyen pl. kirugdalták a karbantartókat meg az adminisztrátorokat és másnap visszavették őket közmunkás státuszban. Ugyanazokat az embereket. Ez a legpofátlanabb bércsökkentő módszer. Kis falvakban mégis meg tudták csinálni, mert sokan nem tudtak máshova elmenni."
Na persze. Csak példát nem tudtatok rá mondani egyet sem.
A ballib legnagyobb kamuja, Mert a kis falvakban nincs se busz, se semmi. Ja, meg ott az embereknek enniük sem kell.
Nem fáj a butaság?

Cuhavidéki 2021.01.12. 13:20:05

@Almandin: Igaz, persze ez inkább az önkormányzati feladatokhoz vehető igénybe.
... és ott bizony alsó szinten, 54.000 Ft nettóval, még a 200 EUR/hó sincs meg.
merce.hu/2020/10/11/on-dolgozna-a-minimalber-feleert/

eßemfaßom meg áll 2021.01.12. 13:20:21

@Almandin: "Ha kevésért akarnak vásárolni, akkor ilyen pocsék szolgáltatást kapnak. Ja igen, pont ezeknél a láncoknál árulják azt az olcsó húst, amit a posztban szereplőhöz hasonló húsüzemekben rabszolgamunkával állítanak elő."

Mondjuk pont a lidlaldipennyben nem olcsóbb a hús mint bármelyik más országos láncnál.

eßemfaßom meg áll 2021.01.12. 13:20:27

@Almandin: "Az állami és az önkormányzati szektorban már 10 éve nagyon alacsony a minimálbér."

A minimálbér szerintem mindig és minden szektorban nagy alacsony volt, én legalábbis nem emlékszek olyan időszakra amikor minimálbéresnek lenni nagylábonélést jelentett.

Almandin 2021.01.12. 16:24:09

@kárárámaispj: Nem vagyok "ballib". Elég fárasztó, hogy sokan csak pártpolitikában meg szekértáborokban tudnak gondolkodni.
Sajnos tény, hogy pl. az önkormányzatok sok embert csak közmunkásként hajlandóak foglalkoztatni. Személyesen is ismertem pl. olyan tanári diplomás nőt, aki egy önkormányzatnál adminisztrátor lett közmunkás státuszban. Egy másik, hasonló végzettségű ismerősöm a települése könyvtárában kapott közmunkát, mint könyvtáros-segéd. No comment. Itt arról van szó, hogy azzal akarnak sok helyen közpénzt spórolni, hogy a kiszolgáltatott embereket csak közmunkásként hajlandóak alkalmazni. Ők meg kénytelenek elfogadni, mert ha elutasítják, nagy eséllyel még a munkanélküli ellátásból is kizárják őket. Enni meg kell. Az alternatíva sokszor csak a feketemunka, ami után nyugdíj sincs és teljes kiszolgáltatottságot jelent.

Almandin 2021.01.12. 16:24:48

@Buchhalter: Nyilván a magyar üzletláncoknál is vannak problémák, nem is kevés. Viszont nem tartom őket rosszabbnak ezeknél a német diszkontláncoknál és a nagy hipermarketeknél. Minden üzletláncnál vannak egyébként olyan termékek, amik nem drágábbak, mint a többinél. Én már csak tudom, mert kb. minden üzletláncnál szoktam vásárolni. 10-15 éve még igaz volt, hogy a magyar láncok valamivel drágábbak voltak a külföldieknél, mára ez eltűnt, mert különben nem maradtak volna talpon. De a vásárlók már nem szoknak vissza, mert kialakultak a sztereotípiák. Arról nem is beszélve, hogy a szocializmus óta beragadt az emberek gondolkodása egy olyan mocsárba, ami szerint minden rosszabb, ami magyar termék, minden nyugatról jött termék automatikusan jobb. A németeknek meg jó a megítélse a magyar lakosság körében, az az előítélet, hogy ők precízebbek, mindent jobban csinálnak, a termékeik mindenben jobbak, ezért az átlag magyar vásárló elégedettebb, ha pl. német sajtot, felvágottat vesz, mintha magyart venne. Pedig élelmiszeripari termékek terén nem rosszabbak a magyar termékek a németnél.

kárárámaispj 2021.01.12. 19:09:06

@Almandin: "Sajnos tény, hogy pl. az önkormányzatok sok embert csak közmunkásként hajlandóak foglalkoztatni. Személyesen is ismertem pl. olyan tanári diplomás nőt, aki egy önkormányzatnál adminisztrátor lett közmunkás státuszban. Egy másik, hasonló végzettségű ismerősöm a települése könyvtárában kapott közmunkát, mint könyvtáros-segéd. No comment."
No. Akkor az előbb hazudtál ugye, amikor azt mondtad, hogy kirúgtak embereket, aztán visszavették őket közmunkásként ugyanoda. Erre az nem bizonyíték, hogy van olyan ismerősöd, aki elment közmunkásnak. Tetszik érteni?

A történeteidhez: a tanári diploma arra van, hogy tanítson. Ha ehhez nincs kedve (pedagógushiány van) akkor ne sírjon, hogy az Önkormányzat könyvtársegédnek veszi fel. Ugyanis másra nem jó, a diplomájával nem vehetik fel közgazdásznak vagy mérnöknek. De bármibe lefogadom, hogy ez a két ismerősöd is pont annyira kitalált, mint a kirúgott, majd közmunkásként visszavett embertömegek

vándor madár 2021.01.12. 21:03:24

@kárárámaispj: "Na persze. Csak példát nem tudtatok rá mondani egyet sem."

https://vs.hu/kozelet/osszes/kirugtak-aztan-kozmunkaskent-alaztak-meg-ugyanott-0520#!s0

/cikk/20150514_vg_kirugjak_a_kozalkalmazottat_aztan_visszaveszik_kozmunkaskent

168ora.hu/itthon/burkolt-letszamleepites-volt-a-kulturalis-kozmunkasok-alkalmazasa-most-kirugtak-oket-154410
mandiner.hu

A pedagógushiány azért eléggé relativ, nem minden szakterületet érint és a területi eloszlása sem egyenletes. Nekem is van pl. olyan pedagógus a rokonságomban, aki iskolában tanított és kirakták. Csak azért nem lett munkanélküli, mert van óvónői végzettsége is, amivel meg felvették. Nem mindenki tud eljárni 50 km-re dolgozni és ha el is tudna járni, nem biztos, hogy van közlekedés.
Sajnos sokan annak is örülhetnek, ha felveszik őket egyáltalán közmunkára, mert pl. olyan személyt is ismerek, aki nem sokkal nyugdíj előtt volt és direkt nem vették fel. Szemtelenül és gátlástalanul kihasználják a vidéki emberek kiszolgáltatott helyzetét.

Almandin 2021.01.12. 21:13:32

@kárárámaispj: Te ritka rosszindulatú vitapartner vagy. Miből gondolod, hogy hazudozom? Az ismerőseim nem kitaláltak, de nem is mostani a történetük. Az, hogy most pedagógushiány van, nem befolyásolja, hogy 8 évvel ezelőtt, egy leszázalékolt, rokkant pedagógus közmunkán dolgozott. Vele egyébként megszakadt a kapcsolatom, 4-5 éve nem beszéltünk. A könyvtári közmunkás története kb. 2011-ből való, vele se beszéltem vagy 7 éve, egyikük se volt közeli barátom, nem tudom, mi van ma velük.
Személyesen olyan embert valóban nem ismertem, aki úgy járt volna, hogy ugyanoda vették vissza közmunkabérrel, ezekről az esetekről a közmunkarendszert elemző cikkekből értesültem. Sajnos ez simán hihető a számomra. Erre te biztos azt gondolod, hogy miért hiszem el, amit leírnak, de ilyen logikával nem lehetne semmilyen hírt elhinni. Nyilván én se hiszek el mindent, ami le van írva, de van, ami szerintem hiteles. Pl. a következő cikk is egy mondatban említi, hogy létező jelenség ugyanazokat az embereket visszafoglalkoztatni közmunkásként:
hvg.hu/itthon/20140911_Ha_elvallalod_az_is_baj_ha_nem_az_is_

Almandin 2021.01.12. 22:09:05

@Almandin: Találtam olyan cikket is, ami egyértelműen bizonyítja, hogy létező jelenség a közmunkásként visszafoglalkoztatás:
www.napi.hu/magyar_gazdasag/elerte_a_bm_ingerkuszobet_a_kozmunkas_visszafoglalkoztatas.597813.html

kárárámaispj 2021.01.12. 23:50:35

@vándor madár: Ja, nem azt kértem, hogy linkelj valami kamu cikket. vs.hu??? pfffff.

kárárámaispj 2021.01.12. 23:51:54

@Almandin: "Te ritka rosszindulatú vitapartner vagy. Miből gondolod, hogy hazudozom?"

Mert elolvastam amit írtál.

"Az ismerőseim nem kitaláltak, de nem is mostani a történetük. Az, hogy most pedagógushiány van, nem befolyásolja, hogy 8 évvel ezelőtt, egy leszázalékolt, rokkant pedagógus közmunkán dolgozott."
Nem is ez volt a kérdés. Miért ne dolgozhatna? Ha másra nem jó..

"A könyvtári közmunkás története kb. 2011-ből való, vele se beszéltem vagy 7 éve, egyikük se volt közeli barátom, nem tudom, mi van ma velük."
Szintén mint fent. Nem ez volt a kérdés, hogy ha sehova nem tud elhelyezkedni, akkor nem vették-e volna fel közmunkásnak.

"Személyesen olyan embert valóban nem ismertem, aki úgy járt volna, hogy ugyanoda vették vissza közmunkabérrel, ezekről az esetekről a közmunkarendszert elemző cikkekből értesültem."
Amiket ugye a nagyon független és hiteles hvg meg napi. hu írt. Azok nyilván nem hazudnak. Végül is volt ilyen romás választási videójuk, meg 10-ből 10 ember meghalt Németh Athina.
"Sajnos ez simán hihető a számomra."
Ez téged minősít. Utána meg tényként közlöd, amit leírtak - na ez meg a hazugság.
"Erre te biztos azt gondolod, hogy miért hiszem el, amit leírnak, de ilyen logikával nem lehetne semmilyen hírt elhinni. Nyilván én se hiszek el mindent, ami le van írva, de van, ami szerintem hiteles."
NA. Tehát szerinted hiteles, hogy mondjuk keres XY havi 140et (mittomén 2013ban) majd kirúgják és visszaveszik és csinálja ugyanazt 47ezerért. Szó nélkül. Éhenhalás nélkül. Anélkül, hogy otthagyná a francba az egészet. Anélkül, hogy tüntetnének. Semmi. Szakmával rendelkező emberekről beszélünk, mint asszisztens, karbantartó vagy valami. És nem, nem elmennek bárhova máshova, hanem csinálják szépen a munkájukat tovább. Mesélj, te ezt tennéd? Persze nem, mert ezek az elképzelt emberek olyan elképzelt helyeken laknak ahonnan a busz sem jár sehova. Ja, és akkor a legszebb, hogy ezek az emberek megszavazzák még kétszer ugyanazt a brigádot. És te ebben hiszel, és te ezt hangoztatod. Bravó.
Tudod marha érdekes, hogy akárhányszor arról van szó, hogy egy általános jelenségre rákérdezek, akkor az a válasz, hogy "igaz, én személyesen nem ismerek ilyet, de tömegével vannak" Aham.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása