oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2020. október 12. 06:30,  Könyvdarálás és elfogadás Hollandiából nézve 138 komment

2020. október 12. 06:30 Határátkelő

Könyvdarálás és elfogadás Hollandiából nézve

Az ember mindig azt hiszi, már semmin nem lepődik meg, aztán… Könyvet politikai célból széttépni, ledarálni gusztustalan barbárság, Magyarországon mégis megtörtént. Vera megírta, hogyan néz ki mindez Hollandiából.

plakat_3.jpg

„Míg a tartományunkban (is) most volt pont a szivárványos hét és a diskurzusok arról folytak, hogy melyik önkormányzatra legyen kirakva a szivárványszínű lobogó - itt sem teljesen egyértelmű -, az otthoni hírekben és a könyvkiadó hirdetésében Dúró Dóra országgyűlési képviselő könyvdarálási akciója jön rendszeresen elő.

A könyvben szó van másságról, fogyatékkal élésről, hajléktalanságról, szegénységről és más olyasmiről, ami láttán sokan a fejüket fordítják el.

Egy boldog pár

Én pedig pont ma találtam rá egy holland videóra, ahol egy pár meséli boldogan, hogy várják a gyermeküket. Két lány, közös gyermek, egymástól. Valóban egymástól.

Az egyikük petesejtjét termékenyítették meg laborban és a másikuk hordja ki a párja gyerekét. A közös babájukat. Nincs tiltás, nincs törvényi korlát csak figyelmeztetés: a művelet nem veszélytelen.

Viszont a megszólaló orvos is elmondja, hogy keresik, van rá igény, mert szinte mindenki szeretne gyereket. A veszély ellenére is és ebben sincs különbség a kényszerűségből orvoshoz forduló homo-, hetero-, vagy épp kék, zöld, esetleg pöttyös párok közt.

Egy gyerek miatt

Egy iskolából meg boldogan tettek fel képeket arról, hogy miután bekerült hozzájuk egy fogyatékkal élő kicsi lány, sikerült neki liftet építeni. Nem eltanácsolták, hogy „a mi intézményünk nem megfelelő fogyatékkal élők számára”, hanem mihelyt tudták megoldották. 20.000 euróért. EGY gyerek miatt.

Arról már korábban írtam, hogy a mi általános iskolánkban is felfedeztem Braille-írással készült könyveket. Rákérdeztem és a kisfiam tanár nénije elmondta, hogy korábban volt egy vak kislányuk, akihez kissé „átigazították” az iskolát, hogy tudjon a normál suliban tanulni.

Tegyük hozzá, hogy igazán vidéken lakunk, de kb. egy órás utazással el lehet érni két valóban nagyobb várost is, ahol biztos vannak speciális iskolák.

Az anyuka, aki randit szervez a fiának

Vagy az anyuka, aki a fia miatt kezdett fogyatékkal élők számára randevúk szervezésébe. A fia Down-szindrómás, de persze ő is szeretett volna egy barátnőt.

Az ismerkedés nehézségeiben nyújtott segítséget az édesanyja, aki egy étterembe szervezte meg a randi-koncepciót. Ez egyfajta „Első randevú”, ahova előre regisztrálhattak az érdeklődők, köztük a legkülönfélébb emberek: autizmusban, Downban szenvedők, siketek és vakok is.

Az első alkalom már telt házzal le is futott, persze teljesen a korona szabályainak megfelelően, a résztvevők közt plexivel :), mert még erre is kell gondolni. A programot folytatják, mert igény bőven van rá.

Ja, ki emlékszik a tavalyi Eurovision holland győztesére, a szép hangú Duncan Laurence-re? Készül az esküvőjére a párjával, aki fiú. Részemről sok boldogságot neki! A hangján semmit sem változtat.

Eltérő szokások

De beszólni mindenért (is) lehet. Én például nem szeretek puszilkodni, pedig itt szokás, rögtön hárommal. Minek puszilgassak félig ismeretlen embereket? Viszont szeretem a számomra szimpatikus embereket megölelni. Azt pedig tilos mert ‘biztos van köztük valami’.

A nyelvi csoportban, ahova járok, egy embert ölelgetek meg (és viszont). Férfi, csak nem a nők felé orientálódik. Pont ezért szabad. Heterót tilos, mert azután is megy a susmus.

A felsorolt esetek tények. Persze az is tény, hogy - többször volt szó róla - semmi sem fekete-fehér.

Itt is kell érzékenyítés a másságra, fogyatékosságra, betegségre, egyébre. De legalább megteszik, ha kell, utcai plakáttal, ahogy le is fotóztam. Szerintem ezen a képen egy gyönyörű nő van. Nem csak egyféle szépség létezik.

A kislányom múltkor pont egy kopasz Barbie babára mondta, hogy gyönyörűnek találja. Hál’ Istennek ott a cégnél már rájöttek, hogy másmilyen emberek is léteznek, nem csak Barbie és Ken kell. Azóta van pl. vitiligos (a bőrfoltok), kerekesszékes, punk, duci, ázsiai, afro és kopasz Barbie is.

Itt is van ellenzék és köpködés, leszólás bármilyen jellegű másságra, pedig törvény tiltja, annak ellenére, hogy sokak szerint Hollandia a melegek, más felfogásúak szerint az aberráltak országa. Csak az ilyen alkalom jóval kevesebb.”

Ha érdekelnek a holland hétköznapok, látogass el Vera blogjára!

Utazd be a világot a Határátkelővel!

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

�Bakar, Horvátország �: @esztertauker #horvátország #croatia #bakar #��

Határátkelő (@hataratkelo) által megosztott bejegyzés,

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Hollandia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr8216235564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arthamyr 2020.10.12. 07:41:52

"Heterót tilos, mert azután is megy a susmus." - Akkor ott talán azért kéne kampányolni, hogy ne "menjen a susmus" (meg úgy általában se legyen semmiért)? Bár ha belegondolok, kit érdekel, hogy "megy a susmus"? Ha még jobban belegondolok, az ölelgetés is érdekes koncepció, én azért nagyon örülök annak, hogy azok az emberek, akik "számára szimpatikus vagyok", ritkán sértik meg a személyes teremet (és ebből következően nem is sűrűn ölelnek meg), és én is így járok el (ok, családban megesik, esetleg ritkán látott közeli ismerőssel, de ez azért jóval több, mint szimpátia).

Golf2 2020.10.12. 07:42:20

"Az egyikük petesejtjét termékenyítették meg laborban és a másikuk hordja ki a párja gyerekét. A közös babájukat". Inkább a megtermékenyítő férfival közös mint a kihordóval.

Dammiel 2020.10.12. 08:13:04

Ez a plexis randevú...vajon majd gyermeket nemzeni is plexi mögött fogunk a jövőben? Amúgy meg hogy szereznek barátnőt (meg persze szuper elfogadó helyeken barátot, teknőst, stb.) a mai srácok, ha még átkarolni sem lehet a másikat?

2020.10.12. 08:21:09

@Arthamyr: en az amcsiknal ezzel nem tudok mit kezdeni:

www.youtube.com/watch?v=fSweEs7E0yQ&feature=youtu.be&t=97

szerencsere olyan sokszor nem fordul elo, de amikor igen, mindig zavarba ejt (pl nem tudom a mozdulatot, milyen szorosan kell osszesimulni milyen hosszan)

Csodabogár 2020.10.12. 09:48:03

Ilyenkor nagyon örülök, hogy már megöregedtem. Bár nem volt mindig felhőtlen az ifjuságom, háboru, oroszok stb. de legalább az emberi kapcsolataim totál normálisak voltak. Nem kellett minden szó előtt gondolkozni, hogy most ez gender szempontból helyes-e vagy sem, nem kellett vigyáznom, hogy mit szólnak, ha Mohrenkopfot akarok enni és végül is mindenkivel kezet fogtam, akivel akartam, hagytam,. hogy a fiuk jelképesen kezet csókoljanak és boldogan ölelkeztem bárkivel akivel kedvem tartotta. Legfőképen baráti társaságban nem számított, hogy mi a PC kifejezés. Nem is ismertük ezt a kifejezést. Ilyen szempontból a terror alatt a vasfüggöny mögött is szabadabbak voltunk, mint ma bárki bárhol.

SzZoole 2020.10.12. 09:48:51

Ki az a Doro Dóra?

Muscari 2020.10.12. 10:11:03

@Arthamyr: én szeretem a barátaimat ölelgetni. Valahogy mindig érzem, hogy ki az, aki erre vevő, és ki az, aki nem. Vannak kollégáim, most hirtelen jópár eszembe jutott, akikkel meg szoktuk ölelni egymást, szinte mind lány vagy meleg. Vagy déli országból származik.
Engem nem érdekel, ha megy a susmus

Golf2 2020.10.12. 10:32:18

@Muscari: "szinte mind lány vagy meleg"...Lassan fűteni se kell az irodákban.

dikusz. 2020.10.12. 11:24:01

@SzZoole: Dúró Dóra. Valamikor a Jobbik szekerét tolta az első sorban, most az abból kinőtt másik párt szekerét, ugyanúgy az első sorból...

Taxomükke (UK) 2020.10.12. 11:24:02

@Arthamyr: En sem vagyok nagy olelkezesparti, de ami nagyon ellenemre van, amikor (amugy hetero) ferfiak puszival akarnak koszonteni. Mondkuk ez azert Angliaban szerencsere nem jellemzo.
Az meg milyen ostoba baromsag, hogy egy azonos nemut vagy homokost megolelhetek, de egy nőt nem, mert akkor biztosan van koztunk valami.
Csodabogarnak van igaza, regen az "elnyomas" alatt nem volt ennyi korlatozas, mint most.
A virushisztit meg mielobb be kellene fejezni.

dikusz. 2020.10.12. 11:32:40

Nem kell félig ismeretlen embereket puszilgatni. Ez a puszilgatás amúgy is elég régóta már inkább jelképes, csak az arcukat érintik össze, a háromszor adott puszi már rég nem divat, az amúgy is a tinik körében volt divat jó tíz éve, ők manapság az öklüket érintik háromszor össze (nem verekednek).

Ez az átölelés pár éve jött divatba itthon, nem tudom honnan importálták.

Csodabogár 2020.10.12. 13:15:42

Az ember csak a barátait/nőit ölelgeti. Lehet érezni, hogy kinél jön be és kinél nem. Az idegenekkel való puszilkodást én se szeretem, de kezet adok mindenkinek akinek nem szemlátomást mocskos a keze. Amit most csinálnak, könyék össze nyomás, nekem nevetséges, még ha Merkel és Macron is csinálja. Ez is része a vírus hisztinek. Ezt a Dórát én se ismerem és így van ez jól nekem.
Jó szó tegnap hallottam "alarmizmus" hát igen. a kormányok lelkesen ,művelik.:-(

dikusz. 2020.10.12. 13:57:56

@Csodabogár: Még azt sem feltétlenül kell, és nem a járvány miatt.
Van olyan még a barátok/barátnők között is, aki nem puszilkodós. ha nem, nem! Rámosolygunk egymásra, és ezzel rendben is van a dolog. A könyék, ököl összenyomás meg már itthoni politikusok közt is megy.
Dóra azért a Jobbik átrendeződése előtt elég sokat szerepelt a napi politikában. A legtöbbször ott állt Vona mellett.

SzZoole 2020.10.12. 14:34:57

@dikusz.: értem, és be akarja darálni buzikat?

dikusz. 2020.10.12. 15:26:44

@SzZoole: Azt nem tudom, hogy kit, és mit akar bedarálni még azon kívül, hogy egy könyvet bedarált.

SzZoole 2020.10.12. 15:29:48

@dikusz.: milyen könyvet darált be?

dikusz. 2020.10.12. 15:50:30

@SzZoole: A kisebbségek, és a másság normalizálásáról szóló könyvet. Nem olvastál róla?

SzZoole 2020.10.12. 15:58:29

@dikusz.: hol olvastam volna? A határátkelő az egyetlen magyar felület amit magyarul olvasok :-)

Golf2 2020.10.12. 16:28:17

@SzZoole: Kihagyod a nép-szavát? Ott is írnak a másságról(korábban melegség,még korábban buziság).Nemsokára csak 1 kódszámon szabad említeni...

SzZoole 2020.10.12. 17:04:04

@Golf2: a kód szám legyen másfél :-)

Amúgy nekem volt ilyen meleg afférom 1992-ben. Volt egy akkori barátnőm aki bi volt. Neki volt egy egy iker nővére, és egyszer “ összemelegedtünk” egy éjszakára, hármasban!!

Nem tudom azt mondani, hogy rossz lett volna :-))

Azóta benőtt a fejem lágya és beléptem egy speciális egyházba, rasszistahomofóbateista :-)))

Golf2 2020.10.12. 17:20:28

@SzZoole: Szerencséd hogy nem ikerbátyja volt.

SzZoole 2020.10.12. 17:30:05

@Golf2: áhh tuti nem az volt”ismetem” közelről, testközelből :-)))

Arthamyr 2020.10.12. 18:10:40

@Rayovac: én még amcsi ismerőssel nem ölelkeztem, de mindet cégen keresztül ismertem, és nyilván nagyságrendekkel kevesebbet, mint te, a kézfogás jó volt üdvözlésnek (bár kellő mennyiségű alkohol elfogyasztása után mindenki szeretett mindenkit a céges partikon).

@Muscari: Egy barát azért jóval több annál, mint egy "számodra szimpatikus ember". Ráadásul te egy kedves, ilyesmire nyitott nő vagy, ebből emiatt ritkán lehet bármilyen kellemetlenséged.

@Taxomükke (UK): Nekem ilyen nagyon ritkán fordult elő családon kívül (az meg szerintem rendben van, ha pl. apósomnak "kisfiam" vagyok és puszit ad). Érdekes, hogy pont egy nagyon magyar, nagyon macsó ember volt az egyik ilyen illető a családon kívül.
És igen, az is a diszkrimináció egy fajtája, hogy ellenkező neműből csak a homo-t lehet ölelgetni. Bár engem annyira már nem érdekel a susmus, öreg vagyok már én ehhez. :)

Golf2 2020.10.12. 18:12:20

@SzZoole: Nagy kópé lehettél,ha nem jön közbe a nejed,már a fél nyírséget te futtatnád.

Arthamyr 2020.10.12. 18:21:32

@SzZoole: Be, de egyelőre jobban fél attól, hogy lesújt rája a törvény. :)

SzZoole 2020.10.12. 18:26:23

@Golf2: dehogyis, most miért feltelezel rólam ilyet

SzZoole 2020.10.12. 18:28:57

@Arthamyr: szerintem az Orbán/Semlyén féle törvények/szabályok az ő kezére játszik, szerintem

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.10.13. 00:00:21

@Rayovac: haha, ez jo :) Egyebkent Rachel egyik kedvencem, ESL orakon rengeteget hasznaltam a videoit. A temahoz annyit, hogy szvsz iratlan szabaly, hogy ha ismeretlent (tehat azt, akit kb 1-2x lattal) olelsz meg, az mindig egy lazabb oleles, nem "simultok" egymashoz. Ha baratrol, csaladtagrol stb van szo, akkor jobban elfogadott a kozelebbi testi kontaktus. Ennel mar csak az bonyolultabb, amikor vallasos korokben mozogsz, es a testi (inappropriate) kontaktust elkerulendo ferfiak/nok kozott jon a "side hug" :) www.youtube.com/watch?v=jccXk2FjRhM

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.10.13. 00:10:08

@dikusz.: "Ez az átölelés pár éve jött divatba itthon, nem tudom honnan importálták."

Szerintem ezt is, mint sok mindent, az amerikai kulturabol (vagy angolszasz? pl. Angliabanmennyire megy, nem tudom) vettek at.
Ezt a videot @Rayovac is megosztotta fent :)
www.youtube.com/watch?v=fSweEs7E0yQ

dikusz. 2020.10.13. 00:29:42

@Zsuzsi65: Barátom kint élt Angliában '56 óta. Amikor a gyerekei először jöttek ide kb 12 éve, akkor nagyon furcsa volt nekik, hogy itt a rokonok, barátok puszival üdvözlik egymást, túl bensőségesnek találták.
De ők csak olyan 2-3 éve "alkalmazzák" itt ezt az ölelgetős üdvözlést. Az meg nekem túl bensőséges.

Platonica 2020.10.13. 09:36:50

A szoros barati koromben az oleles a koszones (angolok), ez kb 5-6 ember. Puszival megspekelve v felvaltva csak magyarokkal, de ilyen keves van (2-3 ember). Van egy kicsit tagabb angol/nemzetkozi kor, akikkel szinten elfogadott az olelo udvozles, olyan felkaru modon, lazabban, ahogy Zsuzsi is irja.

Az viszont erdekes, hogy mig gyerekkorunkban minket tutira nem olelgettek a szuleink, nalunk még a majd 20 evessel is termeszetes, napi szintu dolog (udvozlesen tul is), holott a puszi mar kizart.

Serény Vélemény 2020.10.13. 15:24:26

A holland lakosság 20%-a nem is holland, és több mint 5%-uk ráadásul indonéz származású.

Hollandia ma még ország, de 50 év múlva?

kizárt, hogy 1,7-es tfr-rel, egyáltalán létezni fog!

"Hollandia etnikai összetétele meglehetősen változatos. A bevándorlók aránya igen magas, a népesség 11 százaléka született külföldön, és a lakosság ötöde betelepült családból származik. A „nem nyugati” betelepülők adják a lakosság tizedét. Különösen a négy nagyvárosban – Amszterdamban, Rotterdamban, Hágában és Utrechtben sok a bevándorló, itt él a 30%-uk, és az itteni összlakosság 13%-át teszik ki. A népesség növekedéséhez és az etnikai összetétel változásához is nagyban hozzájárulnak a bevándorlók Hollandiában született gyerekei. Minden hatodik (16,4%) Hollandiában született gyermek szülei nem európai származásúak. Például az újszülöttek 3,8%-a volt marokkói származású, míg a 25-34 éves korcsoportban az arányuk 2,26%, a teljes népességben pedig csak 1,9%. Egyes előrejelzések szerint 2050-re az akkori 17 milliós Hollandiában a bevándorlók és utódaik száma eléri az 5 milliót."

Ráadásul a világmindenség leghíresebb zöldpártjait adó ország az eu-n belül a legkörnyezetszennyezőbb mezőgazdasággal rendelkezik. (Az egységnyi területre jutó növényvédőszer hatóanyag felhasználása háromszor magasabb, mint mondjuk a franciáké.)

A prostitúció legális.

Ez is Hollandia, a _naaagy_ mintaállam....

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2020.10.13. 15:25:08

Teljesen fölösleges leírni, hogy ezek a dolgok hogy mennek Hollandiában és általában nyugaton. Tudjuk.
Az egyetlen értelmes kérdés, hogy hosszú távon kik járnak jobban? Akik elfogadják a másságot vagy akik nem. A többi nem lényeges.

Azért mert az egyiktől jó érzésed lesz, mert elfogadott sok helyen a világban (meg sok helyen nem), nem jelenti azt hogy sikeres stratégia. Pl. a németek a II. világháborúban, főleg az elején baromira sikeresnek és jónak érzeték magukat, akik a társadalmukért sok mindent feláldoztak (pl. meghaltak). De ez még nem jeletette azt, hogy hosszú távon jót cselekedtek az országukkal.

Igazából a jó érzés abból származik, hogy az emberek nagyon nagy többsége komformista, azaz meg akar felelni a többség (vélt) akaratának. ha jó dolog az, ha nem. Mivel a médiából az ömlik, hogy milyen jó dolog az elfogadás meg a különféle kisebbségek szeretete, ezért ez rendkívül jó érzéssel tölt el mindenkit, a cikkírót is. Megértem, hogy jó kutyák vagyunk, és örülünk neki, hogy csontot kapunk a falkavezértől, hisz ez az emberi társadalom egyik erős alapja.

DE EZ MÉG NEM JELENTI AZT, HOGY JÓL CSELEKSZÜNK.

Mert a másik alapja meg a gondolkodás.

Igazából a másságot elfogadók, kedvelők, reklámozók stb. nem gondolkodnak, csak felmondják a leckét, ami jóleső érzéssel tölti el őket. Hát élvezzék csak.

Ők azok a családok, akik meg mikor fel kellett jelenteni a szomszédot, mert a rádióban azt hallották, hogy a feketevágás az állam megkárosítása, feljelentették. Ha a szomszédban bujkáló zsidót kellett feladni, akkor azt tették. Mert mindig kritika nélkül elfogadják a "felsőbb" utasítást. A szótár szerint ezt szolgalelkűségnek hívják.

A katolikus lexikonból:

"... mely által az ember a nála hatalmasabbnak feltétlenül és meggondolás nélkül engedelmeskedik, akkor is, ha a parancsolt dolog önmagában rossz. - A ~ rombolja az objektív erkölcsi rendet és az emberi kapcsolatokat, mert a felettessel szemben megalkuvóan hajlongóvá, a vele egyenrangúval vagy aláredeltjével szemben kegyetlenné teszi az embert."

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2020.10.13. 15:25:20

ez a puszi mehet ölelés nem tök érdekes.

midnight coder 2020.10.13. 15:25:24

Addig érzékenyülnek amíg egy szép napon elzavarják õket a saját országukból azok, akik nem annyira érzékenyek az érzékenyítésre.

takarék-láng 2020.10.13. 15:25:58

Az egyik legnagyobb nemzetkozileg is elismert szaktekintely, Bagdi Emoke is nyilatkozott a temaban, azonban elkovetett egy hibat: tudomanyosan megalapozott ervekkel probalt ervelni az azokat felfogni nem tudo libsi ideologusoknak, akiknek az "ervei" kimerulnek annyiban, hogy rasszista, homofob, naci.

Az ellene alairast gyujto, elenyeszo kisebbsegben levo pszichologusok kozt pedig van olyan mint pl Kugler gyongyi, aki valaskor olyan szakvelemenyt irt az apakrol, hogy pedofil hajlamai vannak, igy a gyerekenek meg lathatasatol is eltiltottak az apat, de a tartasdijra koteleztek megis.

Matyika Ápolója 2020.10.13. 15:27:05

"A könyvben szó van másságról, fogyatékkal élésről, hajléktalanságról, szegénységről és más olyasmiről, ami láttán sokan a fejüket fordítják el."

Szerintem ezek 90%-ával az embereknek nincs is semmi baja. Tipikus mesei elem pl. a szegények tisztelése, az elesettek védelme, stb. (szegény gyerek legkisebb fia a hős, aki megmenti a bajba jutott, törött szárnyú madárkát, tisztelettel beszél az öreganyóval és segít neki, stb.)

Itt az a gond, hogy olyan "másság" is bele van rakva, ami sokak szerint nem a gyerekeknek való, és teljességgel átpolitizált téma. Az mindenki számára érthető, hogy miért jó, ha a gyerekeket úgy nevelik, hogy legyenek tisztelettudóak és segítőkészek, az viszont elég zavaros, hogy miért lenne jó, ha melegek lennének. És kérnék mindenkit, hogy kíméljen meg a "hetero nem lesz meleg" érvtől, mert ez nem igaz, az emberek nagyon nagy része, különösen fiatalkorában, nem 100%-ban hetero, és "megfelelő" neveléssel a billegőket jócskán lehet ide vagy oda billenteni.

Azt is hamis érvnek tartom, hogy "de így megtanulja a gyerek, hogy van ilyen is", mert egy óvodás erre nem alkalmas, nem olyan szintű az önképe, hanem utánozni fog. Szó ami szó, nem kell ilyen könyv az óvodába, max. talán általános felsőben tudom elképzelni, hogy elő lehet venni ezt a témát.

Ettől darálgatni nyilván hülyeség, de arra biztosan jó, hogy előjöjjön ez a téma.

2020.10.13. 17:12:25

@takarék-láng: hahaha, tudományosan megalapozott? Ja persze, csak éppen olyan dolgokat állított, amik laikus számára is teljesen szakmaiatlanok, tudományosan ferdített, ráadásul teljesen indulatvezérelt volt, plusz közel száz pszichológus írt alá, hogy nem ért egyet vele. Röhög a vakbelem az ilyen mihazánkos dumánkon :)))))

2020.10.13. 17:13:10

@fofilozofus: elképesztő marhaságokat hordtál össze, összerakod az elfogadást a régi rendszer besúgóival, észnél vagy te?

2020.10.13. 17:13:20

@Matyika Ápolója: "az emberek nagyon nagy része, különösen fiatalkorában, nem 100%-ban hetero, és "megfelelő" neveléssel a billegőket jócskán lehet ide vagy oda billenteni. " - oké, igaz, és akkor? Mi lesz akkor, ha valakinek hajlama van rá, és átbillen? Na, mi van akkor, mi a probléma, mi ezzel a hatalmas gond?

2020.10.13. 17:13:22

@Csodabogár: totális marhaság amit írsz. Régen egyszerűen jobban neveltek, kulturáltabbak voltak az emberek, és nem álltak le okádék dumákat nyomni, legfeljebb a legalja réteg, de azok úgy is voltak kezelve, aljanépként. Lehet, hogy azt gondolták, hogy némá', de nagy cserépedény, csak nem kiabálták hangosan. Mára az ostobaság és rossz modor sokkal széleskörűbb, elfogadottabb, és most épp olyan világot élünk, hogy divatos is. Trendi aljanépnek lenni. Amit te píszínek hívsz, az valójában a nem jól nevelt emberek jólneveltségre való szorítása, tudod, hogy ne üvölts teli szájjal olyanokra, akik mások mint te, de közben semmilyen hatással nincsenek a te életedre. Ha neked elnyomás, hogy nem b__izhatsz nyilvánosan, akkor hűha, de nagy elnyomásban vagy :) Értelmes embernek ma sem kell gondolkodnia, hogy mit szabad és mit nem szabad mondania, egyszerűen csak nem kell bunkó tahóként viselkednie. Ha neked gondolkodnod kell ezen, akkor sajna egy bunkó vagy, de legalább gondolkodsz kiabálás előtt. Ez sem olyan rossz.

accountant050915 2020.10.13. 17:47:22

@Golf2: nem a megtermékenyítő férfi szívdobogását fogja hallani. Nem az ő beszédje fogja megnyugtatni amíg az anyja méhében van. Nem az ő illata lesz az elsők közt amit érezni fog amikor a világra jön. Amikor az első lányom született, ott maradtam vele kb. másfél órát kettesben a szobában (Anglia), mert a feleségemet hagyták vajúdni 30 órát és vitték műtőbe. A gyereket nagyon sokáig alig lehetett elrobbantani mellőlem, annyira ragaszkodott hozzám, mert én voltam vele ott egyedül földi élete első másfél órájában. A második amikor született (Magyarország, kb fél nap alatt, mert a doki kb. 2 óra után oxi-t adott, hát hogy is képzeljük, hogy éjszaka felébresztjük 300ezer forintért), megkaptam 2 percre, aztán "menjen haza apuka, hát pihenni kell, meg tejfakasztózni". Utána napokig 15 percet kaptam látogatni. A gyerek nagyon sokáig csak az anyját tudta elviselni, velem és mindenki mással is sírt. Mert nem voltam ott vele annyit az élete elején amennyit kellett volna.

Lehet, hogy a kihordóval nem lesz biológiailag közös a gyereke, de hogy anyjaként fogja szeretni, hacsak valamit nem csesznek el nagyon, az biztos.

Kivancsi 2020.10.13. 17:48:11

a 14 ev alatti gyerekeknek a szexualitast propagalo anyagokat kiadvanyokat tankonyveket tanitasi modszereket homo vagy hetero teljesen mindegy melyiket eroteljesen korlatozni kell! De ezt dontse el a homo lobbinal ertelmesebb szervezet de tenyleg vmi fuggetlen!!?? :).... ha nem engdelyezes es betiltas akkor az osszeset Duro Dora intezze el! ha enegedelyezve akkor eroteljes felhivas ra hogy mit tartalmaz! piros karika es milyen kortol a borito 50%-an! etc....

accountant050915 2020.10.13. 17:48:27

Amúgy, mi elég sok hangoskönyvet hallgatunk a gyerekekkel, főleg magyar / tradicionális népmeséket. Ha reálisan nézem, azoknál nagyon kevés kegyetlenebb történet van. A problémák rendezésének módja általában harc / halál, annak is sokszor valami rettenetes erőszakos fajtája - felnégyelés, lefejezés, elevenen megégetés, bogarak / pókok stb. eszik meg, és még sorolhatnám. A "légyszíves" kifejezés csak nyomokban található meg, ellenben az "eredj asszony, csinálj nekem valami finomat, de gyorsan vagy arról kódulsz" típusú mondatok annál gyakrabban. A nők szerepe degradálódik egy csodaváró naiv robotoló gépre, akiért -ha szerencséje van- eljön a legnagyobb király legkisebb hercege, megmenti és övé lesz az egész királyság. A férfiaknak a sorsa pedig a robotolás / halál a király szolgálatában, hacsak nincs valami fondorlat és övüké lehet a királyság (hacsak a legkisebb herceg nem adta oda a csodaváró robotoló lánynak). Ehhez képest azért szerencsére a társadalmat nem csak erőszakos szexista parasztok alkotják (mindegy melyik nemről beszélünk), akik a szerencsében / fondorlatban tudnak csak bízni és ha nem tetszik neki a szomszéd arca akkor azt felgyújtják, meg lefejezik. Szóval ennyit arról, hogy miként befolyásolnak a mesék. Ha arra elég érett a gyerek lelkivilága, hogy meghallgassa hogyan visít az elevenen elégő boszorkány a Jancsi és Juliskában, akkor szerintem abból sem lesz gond, ha tudja, hogy van olyan fiú aki fiút szeret, és ez bizony teljesen normális.

2020.10.13. 18:09:24

@accountant050915: a multkor ezt en is felhoztam, es mondtam olyat is, hogy emiatt a peppa pig az jobb, erre megdobaltak kakival.

amugy a listadbol kifelejtetted, hogy szinten tipukus fordulat a magyar nepmesekben jol atverni a masikat (pl szivesseget kerni a rokatol, aztan meg furfangosan agyonverni, pl belebujtatni a zsakba, aztan baltat vagni bele, amikor jon a fizettsegert)

élhetetlen 2020.10.13. 18:12:11

@Matyika Ápolója: „és "megfelelő" neveléssel a billegőket jócskán lehet ide vagy oda billenteni.”. Hogyne, csak érdemes-e? Billen az magától. Gondolj Oscar Wilde-ra. A neveltetés és a családi elvárás úgy átbillentette heteroba, hogy meg is nősült, nemzett két gyereket, és csak utána jött rá, hogy ez nem az ő élete. Kiderült, bebörtönözték, mikor szabadult el kellett hagynia a hazáját. Ez kinek volt jó? Boldogabbak lettek, akik bebörtönözték? Vagy csak azt hitték, hogy jót cselekszenek?
Egyébként az utánzásról. „Tipikus mesei elem pl. a szegények tisztelése, az elesettek védelme”. Aki védelmezi az elesetteket, azt nem utánozzák, csak a „másságot”? Vagy csak kinőtték? Mert nagyon sok ember egyetért azzal, hogy az otthontalanoknak nem kell tisztességes szállót biztosítani, elég egy törvény, hogy nem lehetnek az utcán sem, az erdőben sem, sehol sem.

2020.10.13. 18:20:42

@Matyika Ápolója: "az viszont elég zavaros, hogy miért lenne jó, ha melegek lennének."

szerintem senki nem propagalja, hogy jo, ha valaki meleg, hanem azt, hogy termeszetes dolog, hogy vannak melegek, es nem rosszabbak.

"És kérnék mindenkit, hogy kíméljen meg a "hetero nem lesz meleg" érvtől, mert ez nem igaz, az emberek nagyon nagy része, különösen fiatalkorában, nem 100%-ban hetero, és "megfelelő" neveléssel a billegőket jócskán lehet ide vagy oda billenteni."

nem tudom a szazalekokat (hogy igaz-e a nagyon nagy resz), de ha az altalad billegoknek nevezett emberek ugy lesznek nevelve, hogy esetleg ha megkivannak egy azonos nemu embert, annak is adnak eselyt, mi a problema vele? vegul remelhetoleg egy olyan emberrel jonnek ossze, akivel jol erzik magukat (nemtol fuggetlenul), miert nem ez a legfontosabb?

egyebkent szerintem a nagyon nagy tobbseg nem "billego", es arra sem lehet ravenni mesekkel pl egy ferfi heterot, hogy az altala elkepzeltnel joval csunyacskabb lannyal fekudjon le, nem tudom egyesek miert gondoljak, hogy akkor meg egy fiuval (akit a csunya lanyhoz hasonloan ugyanugy, vagy meg jobban nem kivan), miert csinalna?

élhetetlen 2020.10.13. 18:42:11

@Dammiel: Ez egy első találkozás, úgymond vakrandi. Bőven elég, ha beszélgetnek, ismerkednek, mert vagy lesz belőle valami, vagy nem. Mire lenne jó, ha tünetmentes fertőzöttek megfertőznék, akivel fél méteres távolsággal egymás arcába beszélnek? Ha meg barátot, barátnőt akar valaki (nem egy éjszakás kalandot), abba szerintem belefér, hogy az első pár találkozáson csak beszélgetnek, ismerkednek.

dikusz. 2020.10.13. 18:48:49

@accountant050915: @Rayovac: Azért nem csak magyar népmesékben vannak kegyetlen történetek, amik semmivel sem maradnak el a mi népmeséinktől.

Abban sem vagyok biztos, hogy van-e egyáltalán olyan népmese, nem csak itthon, hanem szerte a világon, amelyik nem arról szól, hogy a jó legyőzi a gonoszt.

enrikokaruszo 2020.10.13. 18:51:31

engem kurvára nem érdekel, a hollandok hogy csinálják
az én gyerekeim, unokáim felnövésébe nekem van beleszólásom

chrisred 2020.10.13. 18:51:41

@shitgun: Régen olyanok jutottak nyilvánosság elé, akik megfelelő nevelést kaptak, volt gyerekszobájuk. Most meg mindenkinek jár a 15 perc hírnév, a pc az agyilag teljesen zoknik fékentartására szolgál.

2020.10.13. 18:58:01

@dikusz.: biztos mas orszagok nepmesei is rosszak, de most nem az a tema, hanem hogy a nepmesek kartekonysaga hogyan viszonyul egy "meseorszag mindenkie" tipusu konyvhoz.

lehet, hogy a nepmesek nem szolnak masrol, csak eroszakrol (ebben nem vagyok biztos), de sok modern mese megfelelo konfliktuskezelest mutat be. pl kb 10 eve a minimaxos mesek legtobbje ertheto erzelmi megnyilvanulasokat mutatott be (pl onzoseg), es hogy azt hogyan lehet kezelni, meg mi volna a helyes. raadasul valamilyen szinten elvezetes stilusban.

élhetetlen 2020.10.13. 19:19:53

@SzZoole: Kicsit pontosítanék Dikusz szövegén. Mesekönyv. „ A kötet kiajánlója szerint olyan ismert mesék újraírt változataival találkozhatnak az olvasók, melyekben a hősök valamilyen stigmatizált vagy kisebbségi csoporthoz tartoznak.”. Nem olvastam, csak részleteket.
„A MESEGYŰJTEMÉNYBE KILENC JÓL ISMERT SZERZŐ ÉS NYOLC ÚJ ALKOTÓ MESÉJE KERÜLT, MELYEKBEN TÖBBEK KÖZÖTT MELEG, LESZBIKUS, TRANSZNEMŰ, ROMA, ÖRÖKBE FOGADOTT, HALLÁSSÉRÜLT ÉS IDŐS HŐSÖK SZEREPELNEK.”. Poén, botrány ugyan van, de a könyv pillanatok alatt elfogyott.
Dúró Dóra széttépte a Vagánybagoly és a harmadik Á című, avagy mindenki lehet más alcímű mesekönyvet is – ami Nemzeti Kulturális Alap (NKA) támogatásával jelent meg.
Poén2: Kövér Lászlóhoz, az Országgyűlés elnökéhez fordul a Liberálisok, hogy függessze fel Dúró Dóra képviselő látogatási és kölcsönzési jogát az Országgyűlési Könyvtárban. A párt azzal indokolja a kérést, hogy a több mint 700 000 kötetes gyűjtemény a magyar parlamenti dokumentumok legteljesebb gyűjteménye, emellett az ENSZ letéti könyvtáraként is funkcionál, és ritkán fellelhető műveknek is otthont ad.
Egy itteni szándékos rongálás szinte felbecsülhetetlen mértékű károkat okozna. Csak belegondolni is borzasztó abba, ha Dúró Dóra képviselő véletlenül itt találkozna Szapphó Leszbosz szigetén írt szerelmi lírájával – egy Babits Mihály fordította példány ugyanis megtalálható a gyűjteményben –, majd rögtönzött háborút hirdetne a veszedelmes antik irodalom ellen.
– hangzik a Liberálisok kaján hangú közleménye. Itt tartunk.

Platonica 2020.10.13. 19:31:31

A nepmesek szimbolikan keresztul dolgoznak es hatnak, mig a modern minimaxos mesek sokszor szajbaragosak es feluletesek. Sokkal inkabb szolgaljak a felnott izlest a piszisegukkel.
A nepmeseknek nemhogy feszultsegkelto, de feszultsegoldo ereje van. Kicsit ugy hatnak, mint amikor az almainkban dolgozzuk fol a napi nehezsegeket. Sokkal vadabb, veresebb formaban, mint maga az aktualis problema volt, de kieljuk/feloldjuk az altala okozott feszultsegeket. Ilyesmit biztosit a gyerekek szamara egy szulo altal horrorisztikusnak itelt nepmese katarzisa. Foleg, olvasott, hallgatott formaban persze, amikor nem keszen kapja a gyerek a kepeket, hanem maga hozza letre a belso kepalkotas segitsegevel.
Einsteinnek tulajdonitjak a mondast, bar kerdeses az eredet, a mondanivalo viszont igaz.
www.azquotes.com/picture-quotes/quote-if-you-want-your-children-to-be-intelligent-read-them-fairy-tales-if-you-want-them-to-albert-einstein-34-78-74.jpg

SzZoole 2020.10.13. 19:36:23

@enrikokaruszo: “ az én gyerekeim, unokáim felnövésébe nekem van beleszólásom”

Na látod ez a baj, hogy az unokád felnővésébe is bele akarsz szólni!!

Több mint 20 éve megszakitottuk a kapcsolatot apósa/anyóssal, mert ők akarták nevelni a gyermekeimet, nem jött össze nekik......

szánmonoxid 2020.10.13. 19:48:11

@shitgun:
Alaptalan faszságokon kívül mást is tudsz írni?
Te pont az vagy, akiről fentebb írta valaki, hogy képtelen gondolkodni, csak felmondja a bemagolt leckét.

nincs1agy 2020.10.13. 19:48:37

@chrisred:

Nem, a pc az aberrációk legalizálására szolgál..

accountant050915 2020.10.13. 19:48:53

@Rayovac: Igen, igazad van – amit én mondtam, az csak a jéghegy csúcsa

SzZoole 2020.10.13. 19:52:57

@nincs1agy: ki, a Duró Dóra? Lehet akkor ő régi videókat mutat a gyerekeinek, ahol a szkínhedek verik a cigókat.........

élhetetlen 2020.10.13. 19:57:03

@fofilozofus: Nagyon rosszul fogod meg a dolgokat. A te jó érzéseddel indokolsz dolgokat, míg nem érdekel az, hogy akiről szó van, annak jó-e. Az tényleg politika, törvény, súlykolás következménye, hogy valakit zavarjon, hogy a város másik végén két egynemű ember boldogan él házasságban, és akár saját, akár örökbe fogadott gyereket nevel. Ha elfogadot őket, „MÉG NEM JELENTI AZT, HOGY JÓL CSELEKSZÜNK.Mert te tudod. Az öntelség netovábbja. Pedig gyakorlatilag senkit nem érint, csak az ő életüket.
„Igazából a másságot elfogadók, kedvelők, reklámozók stb. nem gondolkodnak”. Bezzeg te, aki létező dolgokat, mint a „másság” nem fogadsz el, te aztán gondolkodsz! Csak éppen te fogadod el a másmilyen ember ellen hozott törvényt, propagandát gondolkodás nélkül.
Az idézeted. Te rombolod az erkölcsi rendet, mert úgy akarsz/teszel rosszat adott embertársaidnak, hogy neked sem lesz jobb. Te vagy kegyetlen az el nem fogadó hozzáállásoddal.

SzZoole 2020.10.13. 19:58:11

@accountant050915: szerintem, Jancsi és Juliska nem magyar népmese, hanem a Grimm és Hansel and Gretel az eredeti címe, szerintem

élhetetlen 2020.10.13. 20:27:48

@Arthamyr: „az is a diszkrimináció egy fajtája, hogy ellenkező neműből csak a homo-t lehet ölelgetni. „. Nem, nem az, szerintem. Csak, akár országonkénti szokások. Menjünk kicsit vissza az időben, és mondjuk falura, ahol mindenki mindent lát. Ha egy fiú és egy lány az utcán átölelte egymást, akkor jogos volt a susmus, hogy már együtt jártak, vagy nevezzük, ahogy akarjuk. Nálunk, ha két lány kézen fogva megy, csak barátnők. Ha két férfi megy kézen fogva, akkor homók, Az araboknál, ha két férfi kézen fogva megy, csak barátok. Vagy gondolj az oroszoknál a férfiak közötti szájra puszira. Semmi szexuális tartalom, helyi szokás. Felejtsd el ezzel kapcsolatban a diszkriminációt.

accountant050915 2020.10.13. 20:46:25

@dikusz.: Persze, ezt nem vitatom, de ha egy átlag magyar népmese kötettől sem lettek tömegek az elmúlt évtizedekben tömegével szadista vadállatok az emberek, akkor miért hatna rosszul egy olyan könyv a gyerekre ami az elfogadás fontosságáról szól? Ha a magyar népmesék valósultak volna meg, akkor DD nem a legfiatalabb képviselőként verné magát a követőinek Face-n, hanem valami konyha mélyén robotolva várná, hogy megszülessen a harmadik-ötödik unokája.

accountant050915 2020.10.13. 20:46:35

@SzZoole: jogos, igazad van. Nem tudom milyen magyar népmesét hallgattunk mostanában ahol a boszorkányok kivájták a szegény ember szemét, de a JJ az tényleg nem magyar. Ellenben, nem hallottam arról, hogy bármely politikai párt ledarálta volna azt a könyvet és 18-as karikát kért volna rá "felnőtt tartalom - erőszakos jelenetek" címszóval.

Billy Hill 2020.10.13. 20:46:40

@accountant050915:

de.wikipedia.org/wiki/H%C3%A4nsel_und_Gretel

Igazi magyar találmány. A Grimm eredetileg Garami volt, csak németesített. :-)

Billy Hill 2020.10.13. 20:46:44

@élhetetlen: "Poén, botrány ugyan van, de a könyv pillanatok alatt elfogyott." Pontosan! A szerzők küldjenek egy kis pénzmagot Doddinak a népszerűsítésért! :-)

SzZoole 2020.10.13. 20:51:33

@accountant050915: ajánlanám Benedek Elek meséit, mesék Mátyás királyról (tanulságos) vagy hetvenhét magyar népmesék vagy Mici Mackót (az én gyermekeim azon nőttek fel), de van még egy jó pár nem erőszakos mese a gyerekeknek, szerintem :-)

Platonica 2020.10.13. 21:06:17

@Billy Hill: Es Grimmék nem is irták, csak osszegyujtottek a generaciokon at hagyomanyozodo torteneteket, tegyuk hozza:-)

élhetetlen 2020.10.13. 21:11:19

@Csodabogár: „Az ember csak a barátait/nőit ölelgeti.”. Vagy azokat sem. Felnőtt korom óta egyetlen családtagot, vagy barátot sem öleltem meg. Ha csak telefonon beszélünk arról, hogy pl. gondom van, és visszahív pár nap múlva, hogy sikerült-e megoldanom, az ugyanúgy törődés, mintha idejött volna, és átölel. A puszi. Egy barátnőm, és a lánya, (a férje már nem), és az unokatesóm lánya, és egy (férfi) volt sulitársam van, akivel puszizkodunk, ha jönnek. A törődés fontosabb, mint a testi kontaktus, legalábbis nekem.
A másik dolog. „Amit most csinálnak, könyék össze nyomás, nekem nevetséges,… vírus hiszti”. A kéz az, amivel sok mindent megérintünk, az orrunktól kezdve a tárgyakig. Én már húsz éve is sajnáltam, hogy kiment a fehér csipke kesztxű a divatból, mert azzal szívesebben fogtam volna meg egy kapaszkodót a villamoson, csak kiröhögtek volna. Na, erről ennyit.

2020.10.13. 21:18:38

@Platonica: "A nepmesek szimbolikan keresztul dolgoznak es hatnak, mig a modern minimaxos mesek sokszor szajbaragosak es feluletesek"

en ugy tapasztaltam, hogy azert a gyerekek jobban felfogjak a szajbaragos stilust. ertem en, hogy az is fontos, hogy a gyerek a szimbolikan keresztul megtanulja, hogy "ha a rossz gecozik, akkor a jo obab@sz, es ennek orulunk" (csak hogy maradjunk a nepmesek szuksegesnel "vadabb/veresebb" targyalasi modjanal), de nem gondolnam, hogy ez olyan sokat segit a 21-szazadban elfogadott ertekrend es viselkedesi formak kialakitasaban.

dikusz. 2020.10.13. 22:29:53

@accountant050915: Én csak azt írtam, hogy a magyar népmesékben sincs több durvaság, mint más nemzetek meséiben.

Semmi egyéb nem volt a hozzászólásomban, össze se vontam DD akciójával, arról megvan a magánvéleményem, és az nem pozitív...
Azt meg sehol nem írtam, hogy a bedarált könyv témájával bajom lenne.

dikusz. 2020.10.13. 22:39:10

@SzZoole: Tényleg, igazad van!
Folytatnám: "Frakk, a macskák réme", "Vízipók, csodapók", "Kukori, Kotkoda", "Mézga család", "Pom Pom meséi", "Vuk"...
Dr Bubó még felnőtteknek is kiváló mese.

Hirtelen csak ennyi jutott eszembe.:)

élhetetlen 2020.10.13. 23:45:26

@nincs1agy: Egy macska is világra tud hozni négy kölyköt, fel is neveli őket, de nem hülye fanatikus, vagy nem adja el magát a politikának. @SzZoole: csak lásd, mert neked írta, amire válaszoltam.

accountant050915 2020.10.14. 00:18:40

@SzZoole: Köszi szépen a javaslatokat. Benedek Elek még nem volt, majd ránézek. A Kis Herceget már kiolvastuk, ugyanúgy ahogy a Két Lottit is például. Vagy Bálint Ágnestől a Mi újság a Futrinka utcában?-t, Lázár Ervintől a Négyszögletű Kerek Erdőt, Manógyárat, vagy a Gyere Haza , Mikkamakka!-t, Berg Judittól 5-6 Ruminit, Mesék a Tejúton Túlrólt, Mágikus Állatok Iskolája sorozat jó pár darabját stb. Nem fogom sorolni, kb. évi 15-20 könyvet olvasunk el a gyerekekkel (ez azon felül amit maguknak olvasnak / ad hoc olvasunk nekik ha kérik). Nem Anna Peti Gergő / Bogyó és Babóca szint már szerencsére, bár az is megvolt, és nem akarok felpattanni a vonatra, ami azokat a könyveket szidja, megvan azoknak is a helye és ideje. Tudom, hogy vannak nem erőszakos mesék, imádjuk is őket olvasni. Csak azt nem értem továbbra is, hogy miért kiáltanak ki veszélyesnek egy olyan könyvet ami az elfogadásról szól, amikor mi is olyanokon nőttünk fel amikben konkrétan erőszakos dolgok is vannak.

2020.10.14. 00:18:58

@szánmonoxid: érdekes, hogy te, akinek a blogoszférás munkássága 99% kéretlen nyelvtani okoskodás, annyira nem tudsz komoly témában érvelni, hogy pusztán a másik leszólásáig jutsz, de egyetlen érvkezdemény nem párosul ehhez. Szóval olcsó troll vagy, így is kezellek, érdektelen vagy.

kvp 2020.10.14. 00:21:25

Ahogy nezem a temaban nagyjabol mindenki elbeszel egymas mellett. Egyreszt a majmokon vegzett megfigyelesek azt mutatjak, hogy a homoszexualitas egyfajta nepesseg szabalyzokent van jelen a majmok eseten, tehat nagy nepsuruseg eseten gyakrabban valasztanak azonosnemu part. Ez tudat alatt tartja kordaban a csoport meretet az adott terulet eltartokepessegen belul. Ha valamiert megritkulnak, akkor pedig a folyamat automatikusan potolja a hianyzo egyedeket. A majmoknal (es valoszinuleg az embereknel is) mindenki alapbol bi es a kornyezet hatasara valtozik a vonzodasuk, viszonylag rovid ido alatt. Az embereknel erre meg rarakodik egy nagyon eros kulturalis hatas is, ami miatt nehezebben valtozik a viselkedesuk.

Na most osztonok szintjen az emberek eseten sem igazan van szo masrol es a lakossag nepsurusege jelentosen nagyobb mint ami a tortenelem elotti idok alapjan idealis lenne. Erre az alapfolyamatra rakodik ra az emberi kultura, neveltetes es a tudatos viselkedesunk. Ez tradicionalisan a romai birodalom bukasa ota a lakossag szamanak tovabbi novekedeset jelento termesztetes szaporodast preferalta, ami a tudomany es a technika fejlodesevel egyutt biztositotta az europai kultura fejlodeset es terjedeset. Mint kiderult van egy fejlettsegi szint, ahol a termeszetes szaporulat a populacio fenntarthatosagi szintje ala esik, tehat 2.1-nel kevesebb gyerek szuletik. Ez teljesen fuggetlenul bekovetkezik az egyes egyetek vonzodasatol, tejlesen hetero kozossegekben is visszaesik. Ez kulturalis es gazdasagi hatas, kerdes mennyire szandekosan elterjesztett vagy mennyire emergens viselkedes.

A fentiek fenyeben az adott kultura (nep, nemzet, stb.) fenntartasahoz szukseges lenne a lakossag szamanak megtartasa es a bevandorlas megakadalyozasa. Ezzel szemben a szuletesszam nyugaton mindenhol alacsony es folyamatosan erkeznek a joval magasabb szuletesszamra beallt bevandorlok. Ez utobbi oka az, hogy a kibocsato tersegek magas tortenelmi gyermekhalandosaga miatt joval 2 folotti gyerekszam a hagyomanyos es a nyugati elelmiszer es orvosi segitseg hatasara ezek a gyerekek fel is nonek, ami populacio meret robbanast okozott sok kibocsato orszagban. Az onnan erkezo bevandorlok pedig ugyanilyen robbanast okoznak a befogado orszagokban, ezzel effektive lecserelve a helyi lakossagot.

A fentiek fenyegen a homoszexualitas elfogadasa vagy el nem fogadasa igazabol kulturalis (torzsi) fennmaradasi ugy lett, mert nemcsak azok a gyerekek hianyoznak akik az alacsony gyerekvallalas miatt nem szuletnek meg, hanem azok is akiknek a potencialis szulei a kialakulo preferenciajuk nem szaporodnak. Ha boven a fenntarthatosagi szint folott (vagy legalabb a korul) lenne az azonos kulturaju lakossag szaporodasa, akkor senkit nem zavarna, hogy valaki eppen aznap meleg-e vagy sem.

A szandekos kulturalis modositasok mar inkabb zavarjak az emberek egy reszet. Az egyik erdekcsoport valamiert a fenntarthato populaciot jelento kultura szetzilalasaban es a lakossag lecsereleseben erdekelt vagy legalabbis az ezt eredemenyezo ertekrendet propagalja. A lakossag masik resze pedig osi torzsi onvedelmi reflexek alapjan probalja a tarsadalomban a csoportja aranyat es ezzel kulturajat fenntartani. Nem tul sok sikerrel. Nyugaton a hatarvonal ezert is kezdett elcsuszni a hetero-homo szembenallasrol a mi torzsunk-mindenki mas iranyaba, ami egyebkent nagyon helyes ha a zsidosag fennmaradasi strategiajat nezzuk. Fennmaradas szempontjabol hasonloan helyesen viselkednek a muzulmanok, akik egy (vagy inkabb tobb) kulturalis csoportot (torzset) alkotnak, szarmazasra , borszinre tekintet nelkul. Nalluk meg jobban ervenyesul a tulszaporodni vagy kiirtani mindenki mast szemlelet, ami a csoport (vallas, torzs) tulelesenek egyik fontos celja es eredmenye es a szexualitas kerdeset is ennek rendelik ala.

A fentiek fenyeben a magyar szelso nemzeti politikusok nagyon le vannak maradva a nyugati tendenciaktol es egy korabbi ertekellentet szerint probalnak politizalni, ami talan egy (trianon miatt) etnikailag egyseges Magyarorszagon meg mukodik, de a nyugati vilagban a lassan kisebbsegbe kerulo helyiek kozott mar tulhaladott.

morph on deer 2020.10.14. 00:21:52

@enrikokaruszo:
“ az én gyerekeim, unokáim felnövésébe nekem van beleszólásom”

Hát ez az!
Nem irigylem őket. És meg is mondom, miért.

A helyzet igazából az, hogy arra semmiféle garancia nincs, hogy 10-20-50 év múlva a te értékrended lesz az elfogadott, akármi legyen is az ma!
Hogy ez miért gond?
Hát például azért, mert ha az unoka 20 év múlva is a nagyfater avítt, molyrágta normái szerint próbál élni, akkor nagy valószínűséggel életképtelen, de minimum elmaradott, maradi személy lesz, most képzeld!

Az idő ugyanis csak a mai Magyarországon halad visszafelé, a világ többi része már most is előre halad.
Na most képzeld el, hogy 20 év múlva mekkora lesz a távolság a valóság, és a szerinted helyes magyar gondolkodásmód között!

Ugye?
Most ehhez képzeld hozzá, hogy Hollandiában már 20 éve is felvilágosultabbak voltak, mint ma Magyarországon, aztán interpoláld.
Na ugye!

szánmonoxid 2020.10.14. 00:22:07

Na, ahogy látom, itt is csak a PC-vonalba illeszkedő seggnyalós hozzászólásokat engedik megjelenni, az ellenvéleményt nem.

Nyilván a tolerancia meg a szólásszabadság jegyében.
Álszent véleménynáci faszkalapok vagytok. Tudom, hogy úgysem jelenik meg, de legalább tudjatok róla.

morph on deer 2020.10.14. 00:22:12

@Billy Hill:
:))) !!!!
Hát nem panaszkodhatsz..!
:D

takarék-láng 2020.10.14. 00:22:38

@shitgun: az ideologia nem irja felul a tudomanyt, meg ha eroteljesen kapalodzol, akkor sem.
Bagdy Emoke nemzetkozileg elismert szaktekintely, professzor emeritus elkepeszto hosszura nyulo publikaciokkal.

Az ellene alairast gyujtok egyike sem tudja meg a tizedet sem felmutatni.
Raadasul az alairok kozt caloszinuleg sok a kamu, hiszen barki beirhatja a nevet, foglalkozasat (probaltam), ezt senki sem ellenorzi.

Ugathatsz, uvolthetsz, a tobbseg nem ert egyet a "massag" ovodai bevezetesevel, nyugaton sem, Hollandiaban sem (es ez nem csak a muszlimok aranya miatt van igy).

Csak a tobbseg - egyelore legalabbis - csendes, hangjat ezert nem halljuk, a kisebbseg meg hozong.

enrikokaruszo 2020.10.14. 00:23:11

@SzZoole: szar családod lehet, nálunk szokás megbeszélni a dolgokat

2020.10.14. 01:26:30

@enrikokaruszo: inkabb te vagy szerencses, hogy szamodra egy ilyen felallas elkepzelhetetlen. de hidd el, hogy van olyan, nem is ritka, amikor ket megoldas van: vagy turve vegigszenvedni egy szulo (anyos/apos) kibirhatatlan dolgait egy eleten keresztul, vagy elfelejteni az egeszet, mint ha nem is lennenek.

az pedig, hogy te nem ilyen helyre szulettel (es a parod sem), az a szerencseden mulott, nem a te erdemed, szoval nincs mire hatonveregetni magad.

harmadreszt pedig nagyon szepen bemutattad a megbeszelesre valo hajlamodat azzal, hogy nekiugrasz egy ismeretlen embernek ismeretlen korulmenyekkel.

2020.10.14. 01:41:25

@takarék-láng: a pszichologia nem egzakt tudomany. vannak kulonbozo iskolai, sokszor egymasnak ellentmondoan. a tetelei gyorsan valtoznak, akar 30-40 ev alatt teljes fordulatot vesznek.

elhiszem, hogy bagdy emokenek sok erdeme van, es jol ert bizonyos teruleteket. igazabol az a kivonat, amit en olvastam tole a vitatott temaban, miszerint ilyen konyvektol a kisgyerek majd termeszetesnek veszi, hogy ket fiu egymasba szerethet, meg igaza is van. pont ez a konyvek lenyege, hogy a gyerekek ezt termeszetesnek vegyek.

a gond azzal van, hogy o ezt veszelynek allitja be. ha belegondolsz, ez inkabb ertekiteleti kerdes, mint pszichologiai, hogy mit fogadunk el normalisnak.

viszont bizonyos ertekiteletekkel egyeseknek pszichologiai karokat okozhatunk, ami meg kevesbe toleralhato egy pszichologustol.

SzZoole 2020.10.14. 06:06:27

@enrikokaruszo: meg beszélni és beleszólni két külön fogalom!

kunzoo 2020.10.14. 08:01:19

@shitgun:
Ez nem igaz. Most túltoljuk a polkorrekt beszédet. Nemrég még azt sem lehetett kimondani hogy cigány. Romát kellett mondani, függetlenül attó hogy ezt a szót maguk a cigányok sem használták.

Vagy bárki osont be a zöldhatáron 2015 ben, az csak menekült lehetett, semmi más. Szóval eléggé határozottan mondják meg a véleményünket.

chrisred 2020.10.14. 08:29:17

@kunzoo: Mert a vonatkozó jogszabályok szerint a menedékkérő is menekültnek számít, amíg jogerősen el nem utasítják a kérelmét.

kunzoo 2020.10.14. 08:49:29

@chrisred:
Egy jó részük a bozótosban bujkált, eldobálta a paírjait. Nemrég mutatott az Index is egy dokumenumfilmet, Szlovén oldalon mindenki eldobja az iratait, úgy megy áz Olaszországba.

Szóval nem menedékkérő. Akkor akar az lenni mikor lebukik. Lassan lassan már a németek is belátják ezt. A Willkommenskulturnak nyoma sincs náluk sem.

2020.10.14. 08:50:34

@takarék-láng: nem üvöltök, beszélgetünk. Bagdy szakmaiatlan, indulatos dolgokat mondott, semennyire nem volt tudományos, vagy objektív. Gyakorlatilag politikai kijelentéseket tett, például figyelmen kívül hagyva, hogy közel negyven éve _tudományosan_ nem deviancia a homoszexualitás. És ezt ő pontosan tudja szakmabeliként. Ennyit a tudományosságáról. Az óvodai propagandát nem tudom értelmezni. A homoszexualitás nem egy gyerekbe belenevelhető dolog, valaki vagy meleg, vagy nem, esetleg van hajlama rá, és még nincs kialakult identitása, de az például, hogy egy hetero bármilyen propaganda hatására meleggé váljon, az nem lehetséges, ugyanúgy, ahogy nem működne mondjuk a kék szem propaganda barna szeműeknél. Mert nem lehetséges. És ilyen módon a melegproganda máris egy értelmetlen kifejezés, mert nincs alapja. Ha arra gondolsz, hogy a gyerekeknek azt tanítják, hogy _ne utáld_ a melegeket, és ezt hívod melegpropagandának, akkor egyfelől képzavarban vagy, másfelől elég rosszindulatú dolgot pedzegetsz, ha arra gondolsz, hogy a mások elleni gyűlölet megelőzése rossz dolog. Miért lenne az, miért baj, ha egy gyerek hall arról, hogy van, aki másképp csinál valamit, de ez nem gond?

2020.10.14. 09:45:16

@kunzoo: hol és mikor nem lehetett kimondani, hogy cigány? A menekülteket meg teljesen következetesen és mindig (és azóta is) migránsként emlegetik, vagy ez utóbbinál mire gondolsz, mit nem lehetett kimondani?

desw 2020.10.14. 09:45:29

@shitgun:

Az totális marhaság lenne, ha arról beszélünk, hogy a kövérség milyen betegségeket okoz?

Vagy ha megmondjuk valakinek, hogy alkalmatlan bizonyos munkákra?

Vagy ha beszélünk különböző színű emberek viselt dolgairól?

. . .

=> hópihe safeplaces generáció

Lehet píszískedni az iskolában meg a közéletben, de akkor majd nem csodálkozzatok, ha a való élet pofánbasz!

desw 2020.10.14. 09:46:08

@Rayovac:

+1000

A túltolt píszivel sajnos egybe lett mosva a konstruktív kritika a bunkosággal.

Mondhatom valakinek azt, hogy "Kövér vagy!" úgy, hogy csak bántás a célom, meg úgy is, hogy segítő szándék van benne.

És amíg nem lehet nyiltán beszélni a problémákról, addig nem lesz megoldás sem!

apro_marosan_petergabor 2020.10.14. 09:46:31

Áttekintve a cikket és hozzászólásokat Hollandia tipikus nyugati állam, ebből a szempontból is.
PC a szájfogó, a bevándorlók lassan lecserélik az őslakosságot. Továbblépek, eljön majd az az idő, midőn az őslakosság, a még működtetni képes hitech-el szorgalmas munkával képes lesz még a többségbe került bevándorlókat eltartani, akik viszont a szavazóbázisát adják a méregzöldeknek és a ballib-bolsevik-anarchistáknak, így biztosítva nyugodt megélhetésüket, kávéházi kvaterkázásukat, a rendszereskeleti hajlongást, és az öslakosság elnyomását. Ennek jó eszköze lehet, a bőven 1,7 (inkább 1 se lesz) alá nyomott európai öslakossági szaporodási ráta, amelyben élen jár a homoszexualitás divatból "álamvallássá" legalizálása is (ez az iszlám lakosságra nem lesz kötelező, saját vallási normáik miatt), paralell a családok annulálása.
Ez akkor fog megrendülni, ha már annyira lecsökken az ős európaiak száma, hogy nem bírják működtetni a hitech-et, gazdasági, működési gondok lesznek, elindul az állam lefelé.
Bár elképzelhető, hogy az arab vezetés (ehhez nagyon értenek) ezt a kis problémát áthidalja indiai, pakisztáni szakemberek importjával.
50 év múlva Hollandia irányításáért az arabok fognak küzdeni a kínaiakkal, miközben fékentartják a bangladesi, indiai, pakisztáni, talib stb. bevándorlókat - a 20-30% őslakosság pedig keményen ki fog állni a bevándorlók jogai mellett, láncon tartott kutya módjára...:((, aki nem így gondolja, hamar börtönben találhatja magát, mert olyan törvényeket fognak hozni...
100 év múlva erre nem lesz szükség, mert az őslakosság 95%-a már áttért az iszlám vallásra, a maradék 5% meg örül, ha levegőt kap - egyáltalán.
Persze mindez még változhat, hátha felébrednek a hollandok - láttunk már csodákat.

Arthamyr 2020.10.14. 10:15:58

@kunzoo: Teljesen nyugodtan lehet használni mindkét szót, az megint másik dolog, hogy egy nagy befolyással rendelkező embernek illene olyan verziót használnia, ami az adott kontextusban kevésbé sértő és pontosabban leírja amiről beszél. Ugyanis jó lenne, ha a nagy befolyással rendelkező emberek egyrészt felelősségteljesebbek, másrészt kultúráltabbak lennének, hogy ilyen példát mutassanak a többieknek, ne olyat, amilyet mostanában sokan közülük...

@chrisred: Ettől függetlenül a pl. migráns szót használják (még nyugaton is, nem elsősorban refugee szót használták, legalábbis amikor a kollégáimmal beszélgettünk pl. a fél Európát végigturnézó földönfutókról), az már más kérdés, hogy "hivatalosan" így van. Mondjuk ha úgy van, ahogy te írod (ezt nem vitatom), akkor meg kellene változtatni a vonatkozó jogszabályt, hogy menedékkérő legyen, azért, hogy élesen el legyen különítve attól, akinek már pozitívan elbírálták a kérelmét. És persze jogaik is mások kellenének, hogy legyenek egy menedékkérőnek és egy menekültnek. Szintén ezzel kapcsolatban pedig aki megpróbál beszökni a zöldhatáron, és elkapják, az ne kérhessen utólag menedéket B tervként.
De ez már messzire vezet, és sajnos a szabályalkotóknak nagyon is jó, ha cirkusz van és mindenféle politikai célokra fel lehet használni a migránskrízist.

Csetepaté márki 2020.10.14. 11:01:51

"Itt is kell érzékenyítés a másságra, fogyatékosságra, betegségre, egyébre. "

Ez a pc firkálmány szemérmesen hallgat a lényegről, vagyis próbálja a többi leple alatt ezt is becsempészni, amiről tulajdonképpen a vita folyik: az óvodások (!!!) szexuális "érzékenyítéséről". 

Kéretik néhány szakkönyv, publikáció az óvodások szexuális gondolkodásáról, pszichológiájáról, ha már ennyire belelendültünk az érvelésbe.

orient 2020.10.14. 11:05:22

Összegezzük: "Kiköltöztem hollandiába és mások elfogadása mellett egyett nem sikerült megtanulnom: nem általánosítani és sztereotípiákat építeni"

Van egy párt aki könyveket darál/éget akinek szavazóbázisa kb.0-2% között mozog erre mit csinálok? Írok egy posztot mintha magyarország egy náci állam lenne minden egyes polgárával.

HA van amit utálok, hogy valaki kiköltözik külfüldre és X év után ontja magából az "itt minden tökéletes" vs. MO-n minden katasztrófális - egy kiragadott extrém esetből egész társadalomra épülő sztreotípíával. Miben más ez mint az állandó kiragadott hírek a bevándorló aki megerőszakolt, megölt valakit svédországban ezért mindet utálni kell? Mennyivel vagy jobb ennél a propagandánál mikor egy társadalom marginalizált extrém tevékenységét vetíted le az egész társadalomra?
Gratulálok ugyanolyan magyar maradtál mint amikor kiköltöztél hollandiába. Maradjunk annyiban hollandiában leglább annyi szélsőséges van mint MO-n vagy több csak annyira nem látszik, mert visszafogottabban csinálják, vagy be van tiltva sok minden. Ebben van még lemaradása MO-nak.

MEDVE1978 2020.10.14. 11:06:47

Volt egy olyan szexuálpszichológus, hogy Alfred Kinsey (hu.wikipedia.org/wiki/Alfred_Kinsey). Anno ő állapította meg, hogy a mérések alapján az emberi szexualitás nem bipoláris, tehát nem kizárólag homokosokról és heteroszexuálisokról beszélünk. Természetesen van sok ember, aki a skála hetero szélén helyezkedik el és jóval kevesebb, ami a homoszexuális szélén. Viszont a társadalom egy része a két szélsőérték között van. Természetesen az arányok mindig vita tárgyát képezik, de azt hiszem az nem tagadható, hogy jelentős a "köztes" emberek aránya. Itt a jelentős alatt érthetünk 10%-ot, de akár 30%-ot is. Ezek az emberek bizonyos mértékben mindkét nem iránt éreznek nemi vágyat. Ez nem feltétlenül biszexualitás vagy megélt biszexualitás, ha egy nő szexinek talál egy másik nőt, illetve egy férfi mondjuk jóképűnek egy másik férfit, bár nyilván ahhoz vezethet.
Ez egyben azt is jelenti, hogy bár a szexualitás genetikailag erősen befolyásolt tényező a hormonok által, nem kizárólag genetikai szempontok hatnak rá. Jelentős egyszerűsítéssel: adott egy ember, aki szereti a marhából, kecskéből, tenger gyümölcseiből és disznóhúsból készült ételeket. Nézzünk egy nyugat-európai embert és egy arab muzulmánt. Egyedül a kulturális különbségek miatt (a disznó tisztátlan állat az iszlám szerint) a muzulmán nem fog enni disznóhúst. Már születésétől kezdve abban a kultúrában nő fel, ahol a disznóhús tabu, nem választhatja. Ettől ő még ehet más finom dolgokat és ettől jól táplált, egészséges és boldog is lehet. Tehát nem raboltuk meg az életét azzal, hogy nem ehet disznóhúst, ő ettől nem boldogtalanabb.

A hasonlatot visszavezetve, valószínűleg a Kinsey skála nem szélsőértékeinél lévő részein található emberek egy megfelelő társadalmi behatás esetében többnyire heteroszexuális életmódot választanak és azzal boldog életet tudnak élni, nagyobb hiányérzet nélkül. Lehet, hogy Misinek tetszeni fog Jani segge is, de hazamegy, jól megdugja Esztert és ezzel kielégül. Szóba se jön neki ebben a szigorú kulturális környezetben, hogy Jani is pálya lenne.

Viszont ez fordítva is igaz, ha a társadalmi környezet megengedő és természetesnek állítja be a homoszexuális kapcsolatokat is, akkor ez azt eredményezi, hogy a vágyakat jelképező és biológiailag predesztinált skála ténylegesen is teljesül. Aki "félig" homokos, az ki fogja próbálni mindkét nemet, holott lehet, hogy egy más kulturális környezetben hiányérzet nélkül élné le az életét egy hozzá passzoló heteroszexuális partnerrel.

Innentől kezdve társadalmi / politikai kérdés, hogy a homoszexualitást hogyan kezeli egy közösség, ugyanakkor véleményem szerint egyértelműen nem igaz az, hogy egy mesekönyv, ami tényleges választási lehetőségként mutatja ezt be, ne befolyásolná a teljes rendszert és az egyének választását.

MEDVE1978 2020.10.14. 11:06:52

@shitgun: Mivel nincs olyan, hogy "hetero" vagy másképpen viszonylag sok olyan ember van, aki nem egyértelműen besorolható hetero vagy homo szélsőértékbe, ezért a "propaganda" vagy más néven a kulturális környezet igenis hatással lehet az ilyen választásokra.

chrisred 2020.10.14. 11:06:57

@kunzoo: Igen, akkor válik menedékkérővé, amikor benyújtja a menedékkérelmét. A menedékkérelmek elbírálása pedig nem jópofaságból történik, hanem az egyezmény kötelezi rá a részes államokat.

chrisred 2020.10.14. 11:07:04

@Arthamyr: A migráns gyűjtőszó, abba mindenki beletartozik, aki nem ott tartózkodik, ahol megszületett. Még országon belüli migráció is létezik. Tehát a menedékkérő, a menekült státuszú, a bevándorolt, a letelelepedett, sőt Unión belül a szabad mozgás és tartózkodás jogával élő más tagállambeli is.

2020.10.14. 12:02:32

@desw: és ez hogy jön ide? Amiről én beszélek, nagyjából egybevág azzal, amit te írsz, hogy a dolgokról jó beszélni, jó megismerni őket. Nem is értem, miért nekem írtad ezeket, én pont nem azt írtam, hogy el kell hallgatni dolgokat.

Arthamyr 2020.10.14. 12:24:18

@chrisred: Igen, ezért volna jó szó, hiszen nagy valószínűséggel helyesen alkalmaznák, ráadásul tudtommal ez nem egy jogi fogalom, míg a menekült meg igen, amihez külön szabályozás és jogok tartoznak. Nagy kár, hogy a migránshoz pejoratív él társult.

@MEDVE1978: Hát nem tudom, emlékeim szerint soha nem volt az életemnek olyan szakasza, hogy egy másik férfival, fiúval szexuális kapcsolatra késztetett volna bármiféle környezet vagy "propaganda" (pedig még volt is rá jelentkező). Sőt, azt, hogy milyen nőkhöz, lányokhoz vonzódok sem hinném, hogy a környezet vagy a "propaganda" határozta volna meg.

2020.10.14. 12:55:00

@MEDVE1978: oké, fogadjuk el, hatással van rá, de ez miért baj? Akinek van annyi homo hajlama, hogy kipróbálja a homo dolgokat, és a társadalom elfogadóképessége miatt nem kell attól szenvednie, hogy ezt elnyomja magában, és tényleg kipróbálja, az miért baj? Itt egyetlen ellenoldali érv lehet, mégpedig a vallás, a vallási dogma. Mert ha valaki hajlamos a homoszexualitásra, és meg is éli azt (akár a "propaganda" hatására, de teljesen önként), az senkinek nem okoz semmilyen hátrányt, ergo továbbra sem értem, hogy az ún, homopropaganda végeredményben miért káros? Ha a neked teljesen ismeretlen Pisti akármi hatására úgy dönt, hogy Józsival is szexel, az neked, vagy bárkinek miért baj? Vagy az a baj esetleg, hogy nem teljesíti a kovácsákosi princípiumokat? De hát rengeteg melegnek egyébként is van gyermeke, így ezt sem értem.

takarék-láng 2020.10.14. 12:55:11

@Rayovac: "a pszichologia nem egzakt tudomany. vannak kulonbozo iskolai, sokszor egymasnak ellentmondoan. a tetelei gyorsan valtoznak, akar 30-40 ev alatt teljes fordulatot vesznek."

- ez igy igaz. Tulajdonkeppen a pszichologia csak annyira tekintheto tudomanynak, mint az asztrologia, mert semmifele megalapozott meresi vagy ertekelesi rendzer nincs.

nobaproject.com/modules/the-replication-crisis-in-psychology

Azonban hatalmas uzlet, foleg, amikor velt mentalis betegsegeket kemiai anyagokkal kezelnek.

takarék-láng 2020.10.14. 12:55:36

@shitgun: "Gyakorlatilag politikai kijelentéseket tett, például figyelmen kívül hagyva, hogy közel negyven éve _tudományosan_ nem deviancia a homoszexualitás. "

- az, higy ideologiailag tulvezerelt pszichiaterek megszavaztak ezt, az APA-ban, attol meg a tenyek nem valtoznak. A termeszet maga szelektalja ki oket, azaltal, hogy nem engedi meg, hogy utodaik legyenek.

" Az óvodai propagandát nem tudom értelmezni. A homoszexualitás nem egy gyerekbe belenevelhető dolog, valaki vagy meleg, vagy nem, esetleg van hajlama rá, és még nincs kialakult identitása, de az például, hogy egy hetero bármilyen propaganda hatására meleggé váljon, az nem lehetséges, ugyanúgy, ahogy nem működne mondjuk a kék szem propaganda barna szeműeknél. Mert nem lehetséges. "

- az adatok nem tamasztjak ala a velekedesedet.
Akar a homokossag, akar a transznemuseg belenevelheto a gyerekekbe, mivel ha ezeket pozitivan untetik fel elottuk, a gyerekek azonosulni akarnak a devians viselkedesi formakkal, mivel ertekiteletuk meg fejletlen.
Amiota az "erzekenyites" megkezdodott Angliaban, azon gyermekek szama, akik nemet akarnak valtoztani, 4000%-al emelkedett.
www.telegraph.co.uk/politics/2018/09/16/minister-orders-inquiry-4000-per-cent-rise-children-wanting/

Hasonlo adat Kanadabol - 1100% emelkedes
transyouthcan.ca/results/referrals-2004-2016/

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2020.10.14. 12:56:28

@élhetetlen:
Változtasd meg a nevedet érthetetlenre vagy értelmetlenre, mert szinte teljességgel érthetetlen, nyelvtanilag hibás, amit írsz, és meg sem értetted, amit én írtam.

"A te jó érzéseddel indokolsz dolgokat, míg nem érdekel az, hogy akiről szó van, annak jó-e."

Már itt kiderül, hogy semmit sem értettél meg: nem az én érzéseimről írtam, hanem azokéról, akik nem gondolkodás alapján fogadják el másságot, hanem az a médiából ömlik, és ŐK úgy érzik, hogy azt kell csinálni, amit ott hallanak. És ez jó érzéssel tölti el ŐKET.

"a város másik végén két egynemű ember boldogan él házasságban, és akár saját, akár örökbe fogadott gyereket nevel."
"Pedig gyakorlatilag senkit nem érint, csak az ő életüket. "

Itt mindjárt megcáfoltad magadat, hiszen egy harmadik felet érint, a gyereket. Akit senki sem kérdezett meg, hogy akar-e deviáns családban felnőni.

" Te rombolod az erkölcsi rendet, mert úgy akarsz/teszel rosszat adott embertársaidnak, hogy neked sem lesz jobb. Te vagy kegyetlen az el nem fogadó hozzáállásoddal. "

Akkor vegyük példának azt az amerikai katonát, aki megölte egy csomó embertársát. Aki lehet, hogy éppen egy koncentrációs tábort védett. Vagy csak besorozták. Édibédi romantikusan naiv elképzelés, hogy csak úgy lehet embertársaidnak jót okozni, hogy közben meg nem ártasz másoknak. Kis butus, nézd az Izaura TV-t! Nagyjából minden cselekedetünk a Földön rosszat okoz egy másik embernek. Ha pl. sikeresen felvettek egy állásba, akkor 5 másikkal szúrtál ki. Ha veszel valamit, akkor felviszed annak az árát, és Afrikában kevesebb jut majd belőle. A kérdés, hogy fontos-e, hogy melyik embertársaddal szúrsz ki: aki a közeledben él vagy egy távoli kontinensen. ha elfogadó vagy, ha nem, akkor is rengeteg emberrel rosszat teszel. Pl. egy bíró rosszat tesz a bűnözővel. És? Kegyetlennek nevezed? Az alapján kell megítélni, hogy a társadalommal rosszat tesz-e. És nem, jót tesz vele.

Ráadásul nem értem, hogy az a két ember miért akar együtt élni HÁZASSÁG szó alatt. Miért nem jó nekik, hogy csak simán együtt élnek? Menő lett egy több ezer éves szót használni vagy mi?

Platonica 2020.10.14. 13:04:04

@Rayovac: A szimbolikan keresztul hat inkabb azt jelenti, hogy nem tudatosan. Tehat nem arrol van szo, hogyan es mennyire fogja fol a gyerek, hanem hogy a tudattalanban mukodo folyamatok megtamogatast nyernek a mesek altalt nyujtott lelki mintak, tortenesek reven, amik viszont kortol fuggetlenek. A 21. szazadban ugyanugy, mint korabban, mert az orok emberirol szolnak.
Masik pedig, hogy minel kisebb a gyerek, annal kevesbe tudjuk v erdemes racionalitason keresztul megkozeliteni, mert ok me'g nem igy tanulnak, az igazi uzenet nem esszerusegen keresztul megy at nekik a legjobban. Egy jo mese tudja ezt:-) Ezert is jo eszkoze az onfejlesztesnek.

MEDVE1978 2020.10.14. 13:46:22

@Arthamyr: Ez a késztetés sohasem nyílt, hanem szubtilis és igazából nem propagandisztikus, hanem a rendszer jellegéből adódik. Ahogy írtam, itt a tágabb értelemben vett kulturális környezetről, szokásokról van szó, nem pedig egyéni döntésekről vagy propaganda tudatos észleléséről.

Pont tegnap olvastam ezt az érdekes cikket.
nlc.hu/eletmod/20201011/szex-paraszt-magyarorszag/

Ez lényegében arról szól, hogy a XIX. század végén XX. század elején milyen volt a szexuális élet a társadalom döntő részét kitevő paraszti háztartásokban. Természetesen ez egy sajátságos, kialakult kulturális közeg volt, már nem azzal a zártsággal, ami a középkorban (a cikkben már béresek is vannak, akik a mezővárosi kupiba viszik az ifjút).

Csak idéznék a cikbből:

„A buzeráns dolog ösmeretlen volt. Ilyesmi csak a városon, a polgárok között löhetött, mert az úri nyavalya volt. A tyúkot is rögtön lëvágtuk, ha észrevöttük, hogy a másik tyúkot akarja mögtojózni. A nemi élet normális volt.”

Vélhetően ebben a paraszti környezetben jóval kisebb arányban fordult elő a homoszexualitás, mint egy mai nyitott társadalomban, mint mondjuk a holland. Ennek pedig szerintem az az oka, hogy egyszerűen a szokásrendszerben nem volt benne, deviánsnak ítélték és ilyen mintát nem adtak a gyerekeknek sem. Természetesen ennek is megvan a "fonákja", hiszen a ténylegesen homoszexuálisok ezt valószínűleg nagyon megszenvedték, de azok akik nem voltak teljesen azok nem valószínű, hogy hiányként élték meg.

MEDVE1978 2020.10.14. 13:47:39

@shitgun:
Kicsit visszakanyarodva, azt írod, hogy "oké, hatással van rá". Pont ez az egyébként, amit Bagdy Emőke mond és most kritizálják miatta. (mondjuk genetikával keveri, ami szerintem baromság, de a hatás tagadhatatlan).

Válaszolva:
Egyrészt nem tartunk ott, hogy ez megvalósulna (ez nem ellenérv, csak megállapítás):
Még a nagyon felvilágosult társadalmakban is a homoszexuális viselkedést diszkriminálják. Tehát, ha valaki ezt az utat választja, szenvedni fog. Persze ez fából vaskarika, hiszen az ilyen akciók a társadalom elfogadóképességét tágítanák, de szerintem attól, hogy valamennyire elfogadóbb lesz a társadalom, továbbra is megmarad a szenvedés. Tehát minél több gyereknek teszed ezt lehetővé, annál többnek nyitsz utat egy nehezebb élet felé is.

A másik, hogy még nem tartunk ott, hogy ez érdemi hatással lenne a társadalom természetes szaporodására, de ez egy faktor és egyre inkább egy faktor lesz. A nyugati típusú társadalmak fogynak, ez strukturális gondokhoz vezet stb. (nem taglalom tovább). Ha mondjuk 1000 gyerek az elfogadóbb társadalom hatására úgy dönt, hogy homoszexuálisként él az azt jelenti, hogy a következő generációban 1700-al kevesebb gyerek születik majd.

A harmadik dolog személyes. Nekem két fiam van és ha eljátszok azzal a gondolattal, hogy majd esetleg valamelyik nem a lányokat szereti, akkor borsódzik tőle a hátam. Én egyértelmű mintát kaptam az életben a szüleimtől, ennek része nyilván a családkép, a normalitás képe. Én ezt a mintát szeretném továbbadni a gyerekemnek és szeretném, ha hasonlóan élne és találna örömöket az életben. Nyilvánvalóan nem fogom elutasítani őt, ha máshogy talál, de rohadt nagy krízis lenne, az biztos. És ez nem fogható messze ahhoz a lázadáshoz vagy mintatagadáshoz, hogy apám még rock and rollt szeretett, én meg heavy metált, illetve, hogy apám világképe jelentősen eltért az enyémtől. Így ki merem mondani, hogy nem szeretném, hogy a fiam megkapjon egy ilyen választási lehetőséget a kulturális közegtől. Erre természetesen lehet mondani, hogy "önző" gondolat, de így van.

P.s.: Alkalmam volt elolvasni a könyvből "csalogatónak" kitett részletet. Én szélsőséges feminizmust fedeztem fel benne (ez nem szexuális színezetű mese volt), ami szintén nagyon nem tetszett.

Arthamyr 2020.10.14. 14:14:24

@MEDVE1978: "Ennek pedig szerintem az az oka, hogy egyszerűen a szokásrendszerben nem volt benne, deviánsnak ítélték és ilyen mintát nem adtak a gyerekeknek sem. Természetesen ennek is megvan a "fonákja", a ténylegesen homoszexuálisok ezt valószínűleg nagyon megszenvedték" - Igen, és már csak emiatt is jobb egy "egy mai nyitott társadalom, mint mondjuk a holland", mint a 19. század végi magyar vidéki. Ez már önmagában elég, itt le is lehet zárni a vitát, még akkor is, ha emiatt ténylegesen sokkal több lesz a homoszexuális. Ezt még nem fogadom el bizonyítottnak, de igaznak feltételezve is a holland út a követendő. A homoszexuális emberek is értékes tagjai a társadalomnak, sőt, simán lehet, hogy egy "átlagos homoszexuális ember" társadalmilag hasznosabb, mint az átlagos heteroszexuális (ezt sem látom bizonyítottnak, csak nem zárom ki).

2020.10.14. 14:24:57

@MEDVE1978: ha meg valakinek erős késztetése van homoszexuális viszonyra/kapcsolatra, és a társadalmi ellenkezés miatt nem élheti ezt meg, akkor ugyanúgy szenvedni fog. Ha meleg lennék, inkább szenvednék azért, mert nem fogadnak el, de megélhetem a melegségem, mint hogy azért szenvedjek, mert titkolnom kell a dolgot. Persze mindenképp szar. Nekem egészen kis gyermekem van, fiú, és nekem nem borsódzik a hátam attól, hogy esetleg meleg lesz, úgysem tudnék ellene tenni, és mivel mindig szeretni fogom, tökmindegy, ha meleg lesz. És attól sem félek, hogy mesekönyvek fogják megmelegíteni :) Állítólag 10-12% a melegek aránya, ha még ez nőne is, nem hiszem, hogy érdemben kihatna a szaporodásunkra, ara sokkal erősebb negatív hatással van például a pénzügyi kilátástalanság, vagy a létbizonytalanság. Mellesleg egyáltalán nem is kéne annyira propagálni ezt a mindenképp szaporodjunk dolgot, a bolygónak épp az tenne jót, ha jóval kevesebben lennénk, azt persze aláírom, hogy pont azok szaporodnak izomból, akiknek nem feltétlen kellene. De ezen az sem segít, ha teleszüljük a Kárpát medencét :)

kunzoo 2020.10.14. 14:33:53

@chrisred:
Tudod, ezek a népek 99 százalékban ezt már megtették Görögországban. Aztán megszöktek, elhajították a görögöknél kapott meg a saját papírjaikat, majd miután itt lebuktak, itt is előadták a kérelmet. De csak akkor, ha lebuktak. Szóval hány kredites játék a menekültstátuszért folyamodós?

Vagy görögöknél, vagy bolgároknál már beléptek az EU ba. Hogy ők saját elhatározásukból elhagyták, hogy újra belépjenek máshol....ez már az ő kockázatuk. Nem Mo. kötelessége.

Arthamyr 2020.10.14. 15:29:34

@kunzoo: Sajnos ez így van. Magyarországra nem juthatna be menekült (kivéve, ha olyan jófejek a döntéshozók, hogy pozitívan elbírálják valaki kérelmét több ezer kilométerről, és aztán ideszállítjuk és ellátjuk őket - de általában nem ilyen jófejek, és erőforrás sem volna rá), leszámítva ukránokat, teljesen abszurd elvárás, hogy ezt kezelni kellene.

chrisred 2020.10.14. 15:32:02

@kunzoo: Ezt nem értem. Ha Görögországban menekült státuszt kaptak, akkor onnantól már menekültnek számítanak. Az Európai Unió menekültjog szempontjából egységes terület.

kunzoo 2020.10.14. 16:48:09

@chrisred:
Azt már nem várták meg hogy elbírálják, a határozat előtt leléptek. Az a rész sántít azután, hogy Mo bírálja el, hiszen nem itt léptek először az EU területére 2015 ben és most sem.

Ma Baker 2020.10.14. 16:48:59

Gyönyörű terelés a cikk a valódi problémáról.
Mi a búbánatos francért kéne 3-6 éves gyerekeket "érzékenyíteni" szexuális devianciák irányába?! Magyarországon jó ha van 1-2%-nyi bi-homo-queer-egyéb beállítottságú ember. Mi a bánatért releváns ezzel foglalkozniuk óvodásoknak?!
Egyáltalán miért kéne szexualitással foglalkozniuk bármilyen értelemben?!
Csak nem azért, mert 7 éves korig már szépen bevésődött a gyerekeknél, hogy jó esetben otthon van apa és anya és így kerek a világ, és innentől elég nehéz deviáns viselkedések felé indoktrinálni gyerekeket?
Csak nem azért, mert kérelen libernyák társadalommérnökök a jövő szexuális kisebbségeiben látja mindenkori szavazóbázisának alfáját és omegáját?
Csak nem azért, mert így zárójelbe tehető a család fogalma (megtörve ezzel a társadalom alapját és nyúlós, egységes könnyen kenhető embermasszává gyúrva át azt) és innentől minden család lesz, amiben egynél több élőlény vesz részt?
Csak nem azért, mert így a cikkben is említett módon a gyerekvállalás és egyéb beavatkozások is óriási biznisszé válhat lehetőleg magánkórházak számára?

Persze ha nem lenne tapasztalható irgalmatlan globális propagandahadjárat "szegény elnyomott" szexuális kisebbségek "védelmében", akkor akár azt is mondhatnánk, hogy a fenti kérdések merő rosszhiszemű ömlengések.

De mivel van ilyen egyre agresszívabb lobbi, ezért biztosak lehetünk benne, hogy ezzel a mesekönyvvel még csak a kezdet kezdetén járunk. És ha már kitermelték az LMBTQ+ vallás híveit megfelelő tömegben, léphetünk tovább a vérfertőzés, a pedofília esetleg a nekrofília felé.
"Hiszen ezek is csak marginalizált, segítséget és toleranciát igénylő társadalmi csoportokat takarnak"

SzZoole 2020.10.14. 18:26:00

Ez a óvodás kisfiú megmondja az örök igazságot

youtu.be/mXqo_-ldATw

desw 2020.10.14. 20:00:10

@SzZoole:

Majd jó ráugranak a libernyákok, hogy ticsákbe! mer' sérti szivárványosokat!

desw 2020.10.14. 20:00:51

@Rayovac:

"nem azert, hanem mert a "libernyakok" hajlamosak az emberek joletere is figyelni ugy altalaban, nem csak a sajat fajtajuk erdekeben (feher kereszteny hetero ferfiak)"

Hát akkor ezt -- szokásukhoz hűen -- jól túltolták ezek a libernyákok, mert gyakorlatilag már mindenkiért küzdenek, csak a fehér keresztény hetero férfiakért nem. Sőt!

Küzdenek a nőkért, mindenféle szexuálisan és bőrszínileg színesekért, és közben meg minden problémáért a fehér hetero férfiakat teszik felelőssé.

Arthamyr 2020.10.14. 20:33:35

@desw: A "libernyákok" (köszönjük ezt a szép szót is annak a "kultúrembernek", aki behozta a közbeszédbe, és új jelentést adott neki!) pont ugyanannyira "küzdenek" a fehér keresztény hetero férfiakért, mint bárki másért, mivel sem vallás, sem szexuális beállítottság, sem nem alapján nem különböztetnek meg senkit...

SzZoole 2020.10.14. 21:07:22

@desw: jaja, én meg majd jó megijedek, oszt ijedtemben qurnám őket faksznélkül

chrisred 2020.10.14. 22:16:16

@kunzoo: Akkor nem értem, milyen papírokat dobáltak el, amit a görög hatóság állított ki nekik. Aki Magyarország schengeni határán átlép, annak igazolnia kell a jogosultságát, hogy tartózkodhat az Unió területén, és ennek az ellenőrzése a magyar hatóság feladata.

desw 2020.10.14. 22:16:19

@Arthamyr:

Igen, ezt látom én is :DDDDDD

somlobodog 2020.10.14. 22:16:30

@Ma Baker: aki ezt a szót használja - bármit is ír melle- hogy libernyak, az csak egy ócska proli lehet. Innentől bármi is a közlés tartalma (még ha az elejevel maradéktalanul egyet is értek), az egy prosztosag. Ilyen ez. Kiválóan azonosítja a beszélő kulturális és agyi szintjet. Lévén nem vagy politikus aki a szót okkal használja kifejezett politikai előny céljából (v.ö. Orbán), így kiderul hogy egy tulok birka vagy aki a saját gazdáját se érti pontosan. Kár érted.

élhetetlen 2020.10.14. 22:56:55

@fofilozofus: Leírtad a véleményedet, én a könnyebb érthetőség kedvéért úgy fogalmaztam, hogy rád vetítettem a saját véleményedet. Most megint ott tartasz, hogy csak ŐK, a másokat elfogadók döntenek a saját jó érzésük szerint, te szigorúan a józan ész alapján döntesz, csak kifelejtetted a józan ész alapú érveket. (Egyébként téged milyen érzéssel tőlt el, hogy egynemű párok nem házasodhatnak, nem lehet közös gyerekük, miért vagy ellene?). Nem cáfoltam magam, itt a felnőttek hozzáállásáról van szó. „hiszen egy harmadik felet érint, a gyereket. Akit senki sem kérdezett meg, hogy akar-e deviáns családban felnőni”. Ez indifferens kérdés, mert a törvényeket nem gyerekek hozzák, és egyetlen gyereket sem kérdeznek meg előre, hogy akar-e abuzáló, gyermekverő, vagy elvált szülővel élni.
A példáid közül pár. „Ha pl. sikeresen felvettek egy állásba, akkor 5 másikkal szúrtál ki.”. De neked hasznod lett belőle. „Ha veszel valamit, akkor felviszed annak az árát”, de neked hasznod lett belőle, mert kellett az a valami. Ha két egynemű házasohat, és gyereket nevelhet, azzal nem vesz el senkitől semmit. Nem jó a párhuzamod. Ezért írtam, hogy „Te rombolod az erkölcsi rendet, mert úgy akarsz/teszel rosszat adott embertársaidnak, hogy neked sem lesz jobb.”. Én vagyok a Kis butus”, te meg a gondolkodó? Hát akkor próbáld meg átgondolni, amit írtam.
„az a két ember miért akar együtt élni HÁZASSÁG szó alatt”. Talán nézz utána a jogoknak, és megérted. Ha egy hetero pár egyik tagja meghal, a gyerek a családban marad. Ha egy homo pár él együtt akár bejelentett életközösségben, ha fogadhatnak is örökbe gyereket, csak az egyik lehet az örökbefogadó. Ha ő meghal, akár vihetik a gyereket állami gondozásba, akkor is, ha tíz évig közösen nevelték.

élhetetlen 2020.10.14. 23:14:32

@MEDVE1978: „Vélhetően ebben a paraszti környezetben jóval kisebb arányban fordult elő a homoszexualitás”. Vagy vélhetjük azt is, hogy csak nem vállalták fel, hátha úgy járnak, mint a tyúk, aki a másik tyúkot akarja megtojózni. Aztán maradtak agglegények, vagy vénlányok, mert nem tudták elfogadni, hogy minden éjszakát egy másik neművel töltsenek. De ez nem jelenti azt, hogy kevesebben voltak. Esetleg ez is lehetett? „deviánsnak ítélték és ilyen mintát nem adtak a gyerekeknek sem”. A spermabank, petesejt ban nem túl régóta működő intézmények, a mai 30-as, 40-es, sőt, az elmúlt évszázadokban élő homó és leszbikusok hetero kapcsolatokból születtek. Mi is van az adott mintával? Talán nem is igazán számít?

élhetetlen 2020.10.14. 23:35:25

@orient: „Van egy párt aki könyveket darál/éget akinek szavazóbázisa kb.0-2% között mozog erre mit csinálok? Írok egy posztot mintha magyarország egy náci állam lenne minden egyes polgárával.”. Kicsit többről van szó. Magyarország miniszterelnöke kiállt a könyvdaráló mellett. És ez már súlyos.

élhetetlen 2020.10.15. 00:15:25

@takarék-láng: „ A termeszet maga szelektalja ki oket, azaltal, hogy nem engedi meg, hogy utodaik legyenek.”. Ha valamiről nem tudsz, az nem jelenti azt, hogy nem létezik. Oscar Wilde, két gyerek házasságban, és csak később börtönözték be a homoszexualitása miatt. Honnét veszed, hogy egy homó férfinak nem lehet gyereke? A mai tudomány meg annyit segít, hogy nem kell egy homó férfinak lefeküdni egy nem kívánatos nővel, aki még azt is elintézi, hogy ne találkozhasson a gyerek az apjával, elég egy petesejt bank, és egy béranya. Egy leszbi nőnél meg elég egy spermabank. Persze, nem Magyarországon. De a tudatlanság még itt sem egyértelműen erény.
„ a gyerekek azonosulni akarnak a devians viselkedesi formakkal, mivel ertekiteletuk meg fejletlen.”. Ezt egyszerűen meg lehet oldani, a kiskorú nem szavazhat, nem tetováltathat szülői engedély nélkül, és nem operáltathatja át magát szülői engedély nélkül. Aztán mire nagykorú lesz, kinő sok mindent, amit fontosnak gondolt. Amit nem nő ki, azt viszont megteheti felnőtt fejjel, és ennek semmi köze nem lesz ahhoz, hogy milyen mesét olvasott, vagy hallott-e gyerekkorában a homoszexualitásról.

Nzoltan 2020.10.15. 13:08:52

@shitgun: Mondjuk az, hogy lesz egy elcseszett élete. Tudom, mert van a családban, és az a folyamatos problémák forrása. A teljes élet hiánya. Sokat látni a médiában a sikereseket mert tolják őlet, de a többségük nem így éli az életét.

orient 2020.10.15. 13:09:20

@élhetetlen: mondjuk ki nem lepdonek meg, de van erről valami hivatalos is esetleg? Ez még vikitől is erős lenne.

Alapvetően nem változtat a véleményemen, hogy egy kiragadott csoport extrém viselkedéséből nem kellene óriási következtetéseket levonni. Idióták sajnos már mindenhol vannak, nézd meg az USA-ban mi megy. Hollandiában is vannak szélsőséges csoportok széles támogatottsággal lsd. rendőrség/tűzóltóság...stb. utána lehet nézni. Ott állami szinten nyomják el az ilyeneket bár nem tudom az mennyire jó. Ha valamit tiltasz akkor pont azért fog sok támogatót találni. Égessen,daráljon a dóri a másik 30 ember előtt azért az átlag értelmes ember csak mosolyog rajta szerintem. Idősebb generáció még vevő az ilyen baromságokra mert más világban szocializálódtak, akkor még normális volt az ilyen utálkozás, feljelentgetés, tiltogatás-azok meg szépen lassan kihalnak és felnő itt egy fiatal értelmes, remélhetőleg sokkal toleránsabb társadalom.

élhetetlen 2020.10.15. 18:26:13

@orient: Ez ugyan több témát érint, mert egy heti kérdezz-felelek. nepszava.hu/3094239_orban-viktor-szerint-a-magyarok-rendkivul-turelmesek-a-homoszexualitassal-szemben-de-hagyjak-beken-a-gyerekeinket . A lényeg: Magyarországon vannak jogszabályok, amelyek a homoszexualitásra vonatkoznak.
Ennek az alapját egy rendkívül toleráns és türelmes megközelítés adja, tehát a magyarok türelmesek ezzel a jelenséggel szemben. Sőt, a magyarok olyan türelmesek, hogy az ilyen típusú, provokatív demonstrációkat – nem mondom, hogy szó nélkül – de jól viseljük. Közölte, hogy van egy vörös vonal, amit nem lehet átlépni.
– Hagyják békén a gyerekeinket– tette hozzá lassan tagolva.
A törvény és a jogszabályok nem engedik az egyneműek házasságát, amiből az következik, hogy, ha örökbe fogadás sikerül is, csak az egyik lehet örökbefogadó, és, ha az örökbefogadó meghal, a gyereket viheti a gyámhivatal, akkor is, ha tíz évig együtt nevelték. Lehet, hogy ezt tudtad. Ennyire vagyunk toleránsak az egynemű párokkal szemben, de a könyvdarálást, könyvtépést nyilvánosan, azért jól viseljük. Azért vágtam be a cikket, hogy értelmezhesd te is. A vörös vonal már adott, Csepel polgija már betiltotta a könyvet az óvodákban, és úgy gondolom, hogy ezt nem tette volna meg, ha Orbán nem úgy nyilatkozik, ahogy tette..

orient 2020.10.15. 20:16:47

@élhetetlen: ok mondjuk nem lepődtem meg. Mondjuk mivel sok szavazó alapvetően minimális értelemmel rendelkezik nem tudom mennyire értenek egyett ezzel vagy azonosulnak vele. Érdekes és markáns vélemény és elismerem elkerülte a figyelmememet.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása