oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2020. május 18. 06:30,  Kéthónapos karanténban Oroszországban 23 komment

2020. május 18. 06:30 Határátkelő

Kéthónapos karanténban Oroszországban

A „mozgalmas karantén” kifejezés elsőre meglehetősen furcsának és ellentmondásosnak tűnik, ám Zsolt történetének elolvasása után ez jutott az eszembe. Nem csoda, kéthónapos oroszországi tartózkodásába rengeteg minden belefért, a Fekete-tengertől Mordvinföldön és Baksírföldön át egy nem akármilyen moszkvai menekülésig. (A képeket külön köszönöm.)

cim_4.jpeg

„Két éve dolgozom Oroszországban, egy nagy mezőgazdasági projektet vezetek többedmagammal. Rendszeresen ingázom Budapest-Moszkva, illetve több más orosz város között.

Általában néhány napra szoktam menni Oroszországba, belefér néhány moszkvai megbeszélés és repülés Szaranszkba és akár Ufába is.

Március 15-én reggelre már jó előre megváltottuk a repjegyünket a Wizzair Budapest-Moszkva járatára, ezúttal két hetes utat terveztem, ezért március 28-ára szólt a visszajegyem az Aeroflot esti járatára.

Az utazásom előtti napon Oroszország bejelentette, hogy a koronavírus elleni intézkedések részeként március 16-ától nem repülhet Oroszországba más légitársaság, csak az Aeroflot, a külföldieket Oroszország a Sheremetyevo F terminálján keresztül szolgálja ki.

(Ez a legrégebbi terminál - meg is látszik - a régi időkben ez volt a „Sheremetyevo 2”, Moszkva egyetlen nemzetközi reptere. Azóta a Vnukovo és a Domogyedevo is nemzetközi lett, előbbire repül a Wizzair, utóbbi a második legnagyobb orosz légitársaság, az S7 hubja. Aeroflot „otthona” a Sheremetyevo, minden transzfert onnan szolgál ki.)

1_257.jpg

A bejelentés után kipakoltam a kézipoggyászból és elővettem a bőröndöt. Otthon bejelentettem, hogy akár májusig is kint maradhatok, lélekben felkészültem egy hosszabb karanténra.

Március 16-án Oroszország bejelentette, hogy COVID-19 elleni védekezésként teljes egészében lezárják a határokat a külföldiek elől március 18. és május 1. között. Nem engednek be senkit, csak a kint rekedt oroszokat, a diplomatákat és a teherfuvarozásban részt vevőket. A kint rekedt oroszokat elkezdik „kimenteni”.

A március 28-ra megvett jegyemet az Aeroflot átbúkolta 22-ére. Külön kérésre áttettem május 1-re. Addig nem repül gép: se ki, se be. A velem kijött kollegát feltettem a pesti járatra, március 22. óta nincs gép, se levegőn, se szárazföldön nem lehet bejutni, sem kimenni.

Engem személyesen hív a kazanyi konzul, mi van velem, miért maradok Oroszországban. Kéri, hogy adjam le mindig hol vagyok. Írásban indoklom meg ittlétem okát (röviden: üzlet).

Otthon már bezártak az éttermek (3 óra után), nagy erővel megy a homeoffice, meg a #stayhome kampány, amikor Oroszországban még étteremben vacsorázom, nyitva tartanak a bevásárlóközpontok és mindenki úgy bulizik, mintha nem lenne holnap.

vodka_1.jpeg

Be is vásárolok ruhákból, nem igazán hoztam tavaszi holmikat, készülök a karanténra.

Másnap (március 25-én) VV Putyin be is jelenti, hogy a március 30-tól április 5-ig tartó hét "fizetett szabadság” lesz mindenkinek (tehát a munkaadók kénytelenek tovább fizetni a fizetést, miközben a munkavállalók nem dolgozhatnak).

Elnök úr teljes karanténba küldi az egész országot. Bezárnak az éttermek, minden áruház (élelmiszer kivételével) és a bevásárlóközpontok. Még szerencse, hogy előre bevásároltam.

Fekete-tenger

Putyin bejelentését követő egy órán belül megvettem a repjegyeket Krasznodarba, az unokatesómékhoz, onnan már csak 250 km Gelendzhik, egy szép kis tengerparti kisváros, aminek fő látványossága egy 18 lyukú golfpálya.

Akkor még nem tudtam, hogy így tesz több tízezer moszkvai és „elözönlik” a Fekete-tenger parti városokat. Amire március 29-én Krasznodar kraj kormányzója (Moszkva polgármesterét utánozva) teljeskörű karantént vezet be, kijárási tilalommal, több százezer forintos büntetés terhe mellett – akár büntető feljelentéssel egybekötve.

Sajnos a golfpályák sem kaptak felmentést a szigorú karantén alól, így hiába utaztam közel 2500 km-t (Szaranszk-Moszkva repülővel, Moszkva-Krasznodar repülővel, Krasznodar-Gelendzhik taxival), csak távolról csodálhattam a pálya szép vonalát.

golfpalya.jpg

Az egyhetes szabadságot Putyin nagyon hamar meghosszabbította április 30-ig. Ugyanakkor a gazdaság és a lakosság mozgásának szabadságát meghagyta az egyes régióvezetők kompetenciájául.

Sajnos épp az általam látogatott régiók (Baskíria, Moszkva, Krasznodar) álltak a teljeskörű lakossági korlátozás élére, Mordovia is fokozatosan, hétről hétre szigorított.

Gelendzhikből nem volt egyszerű visszajutni Szaranszkba. Az első taxi, amit hívtam nem is volt hajlandó elvinni Krasznodarba, merthogy le van zárva a város, nem tud átvinni a rendőrkordonon (a repülőjegyem másnapra szólt, mert az unokatestvéreimmel terveztem találkozni az elutazásom előtti nap).

A második taxis már ügyesebb volt, elvitt a városhatárig, ott hívhattam egy helyi taxit, az pedig átvitt a rendőrőkön, akiket géppisztolyos komandósok támogattak a vírus elleni harcban.

Mordoviába visszatérve a reptéren ki kellett töltenem egy űrlapot és 14 napos, rendőrság által szúrópróba-szerűen ellenőrzött karanténba kellett vonulnom. A reptéren nem végeztek szűrést.

A termelést ugyanakkor Baskíria és Mordovia nem állította le, a mezőgazdaság és az ipar tovább működhetett, egyéni kérvény alapján. Baskíriában elektronikus útnyilvántartást vezettek be a lakosság részére, interneten kell regisztrálni a gépjárművet és minden egyes út során megadni az úticélt és az utazás indokát.

Rendkívül imponáló, hogy ennek ellenére a kormány „békebeli” működése nem állt le, folytatták a beruházási projektek előkészítését, videókonferencián a befektetői tárgyalásokat stb.

Nálam sem állt le a munka. Zoom, Facetime, Whatsapp videó-konferenciahívások mindennap, Magyarország-Mordóvia-Baskíria körkapcsolás. Több webináriumon vettem részt, ott voltam a Startup Safarin. Ipar 4.0 tanácsadás, mezőgazdasági projektek, startup projektek.

2_216.jpg

Egy héttel az április 30-i határidő előtt még senki sem tudta, hogy meddig tart a leállás Oroszországban. Mindenesetre a május 9-i, a Nagy Honvédő Háború befejezésének 75. évfordulójára rendezendő 4 napos megemlékezést és ünnepet lefújták, annak ellenére, hogy ez központi eleme az orosz „emlékezetpoltikának” és itt kellene felvonultatni az új fegyverarzenált. Az Aerflot törölte a májusi, júniusi járatait.

Mordvinföldön

Szaranszkban végigültem a kötelező 14 napos karantént, nem mentem be az irodába, csak vásárolni mentem ki az utcára (azt se lehetett volna, ezért néha inkább rendeltem a Sparból, főleg amikor a 10 liter Zéró Kólát meg a másik 10 liter kvaszt szereztem be).

A város csendes, a parkok, játszóterek kihaltak, csak az utakon volt forgalom, főleg reggel és este.

A 15. napon elutaztam vidékre, vittem egy kis céges adományt (maszkok, fertőtlenítőszerek) a helyi hivatalnak, kinéztem a földekre. Annak ellenére, hogy a Moszkvából hazatérő „vendégmunkások” sikeresen hazacipelték a vírust, az utcákon és a hivatalban nem látszik, hogy járvány és karantén lenne.

Maszkok nélkül egymás mellett dolgoztak az emberek a hivatalban, az utcákon az ismerősök kézfogással üdvözölték egymást. Ugyan Mordóvia fővárosát tilos elhagyni alapos indok nélkül, de ezt nem ellenőrzik, az utakon nem találkoztam rendőrposztokkal.

3_194.jpg

Baskírföldön

Szaranszkból Ufába repültem Moszkván át. Gábor segítségét kértem (ezúton is köszi), hogyan lehet Moszkvában közlekedni, a hírek szerint még a taxisok is applikációval ellenőrzik az útvonalengedély meglétét.

Az első meglepetés akkor ért, amikor repülőjegyet akartam venni Moszkvába, az Aeroflot probléma nélkül törölte az összes Szaranszk-Moszkva járatot május végéig. OK, akkor menjünk vonattal.

Utaztam már ezzel a modern vonattal, van szuper 2 személyes kupé, Sztrogonoff -bélszín vacsorával, szirnyikis reggelivel, bekészített fogmosókészlettel, MÁVos OÁV-os papuccsal, este felülök a vonatra, reggel odaér, OK, legyen.

Hát a fenéket, most csak 4 férőhelyes kupét adnak, hát jó mondom, legyen, ki az a hülye, aki vesz helyjegyet egy másik utas mellé, amikor félig üres a vonat és teljesen üres kupét is választhat?

Persze, hogy az utolsó pillanatban beköltözött mellém egy srác, valamit mormogott köszönés gyanánt, befeküdt a felettem lévő ágyra, bekapcsolta a tv-t és hangosan üvöltette a Nu pogogyit, miközben a telefonját csesztette.

4_148.jpg

Másnap hajnali hatkor megérkeztem Moszkvába, hívtam egy taxit. Már lélekben készültem a nehezen beszerzett „propuszkkal”, a QR-kódos útvonalengedéllyel, amit nagy nehezen sikerült előzőleg online beszereznem (Kazany pu-Sheremtyevo egyszeri utazásra érvényes), beülök a taxiba, erre a taxis: propuszk van? Van. Akkor ok… És ennyi volt számomra a rettegett moszvai szigor. Kizúztunk az üres utakon a reptérre, a szokásos 1,5 óra helyett 35 perc alatt.

A reptér üres, mintha kihipózták volna onnan az embereket. A járatok kétharmadát törölték. A bisznisz lanzsban a szokásos többszáz ember helyett alig öten lézengtünk. A svédasztalt úgy oldotta meg a cég, hogy „elvitelre” adták az ételt műanyag dobozokban (a szokásos önkiszolgálás helyett), amit nagyon messze (a szomszéd asztalhoz) el is vittem. :) Annyi előnye volt a helyzetnek, hogy nem kellett verekedni az ingyen masszázsfotelért.

A gépen 1,5 órát dekkoltam a reptéren, mielőtt felszálltunk volna. Nem nagyon értettem, mi történt, mert már a kifutópálya felé gurultunk, amikor visszafordították a gépet, visszagurultunk a terminálra. A pilóta többször elnézést kért a késésért, egy idő után már nem figyeltem, mert zenét hallgattam. Meg már nagyon vártam, hogy lehessen használni a WC-t. :)

Később olvastam csak a híreket, azzal fenyegetőztek ismeretlenek, hogy bombát rejtettek el a gépen és Bitcoint követeltek. A hírek szerint a gépet alaposan átvizsgálták, és probléma nélkül leszálltunk Ufában. (Lám tényleg.)

Ufában másként fogadtak, mint Szaranszkban. Már a repülőn ki kellett tölteni egy űrlapot, hogy jártam-e külföldön és hol szándékozom karantéban tölteni a következő 14 napot (ez már a harmadik önkéntes börtönöm: így jár, aki föl-alá röpköd Oroszországban), majd a terminálban hosszan sorban álltunk (zéró disztancia persze), mivel mindenkivel kitöltettek egy másik űrlapot, amiben önként vállaltuk, hogy tesztnek vetjük alá magunkat, így a járvány kitörése óta először DNS-, akarom mondani nyál- és orrváladék mintát vettek tőlem.

Propuszkkal nem készültem Ufában, bár itt is hasonló rendszert vezettek be, mint Moszkvában: magán személyautókat a doroga02.ru-n kell regisztrálni és útvonalengedélyt kérni (hetente kétszer mehet ki a halandó átlagember a dácsájára krumplit kapálni).

Meglepetésemre nyoma sem volt az előre beharangozott és az összes közösségi hálón ezerrel reklámozott szigornak: az utakon autótömeg, kb. egy átlagos (nem csúcsidős) pestinek megfelelő forgalom.

5_116.jpg

A városban minden étterem, kávézó zárva ill. csak elvitelre működik, de azért én voltam olyan étkezdében, ahová nyugodtan be tudtam ülni enni, telefonálni. A bevásárlóközpontok és az élelmiszerboltokon kívül minden üzlet, szépségszalon és legnagyobb bánatomra a fodrászatok is zárva.

De ez csak a látszat, mert ugyanakkor ez a milliós iparváros - Moszkvával ellentétben - változatlanul dübörög tovább (the city never sleeps): a “Fehér Ház” parkolója tele, az ipari üzemek, a mezőgazdasági cégek működnek, márpedig ez többszázezer fő munkába járását jelenti, ennek megfelelően reggel-este dugók vannak a főbb bevezető utakon.

Továbbá nincsenek ellenőrzési pontok felállítva úgy, mint Krasznodarban, ahol a város összes bevezető útját hermetikusan lezárták és géppisztolyos gárdisták vigyáztak arra, hogy nehogy átszökjön egy ellenséges vírus az ellenőrző ponton.

Emiatt a fél város a vidék felé vette az irányt, épp ahogy Budapest is kiürül egy négynapos hosszú hétvégén, fél Ufa is vidéken tölti a hagyományos „májusi ünnepeket”.

A május 1. és 11. közötti időszakot az itteniek nagyon várják, hiszen egy közel fél éves akár -30 fokos, sötét, nyomasztó téli időszak után hirtelen beköszönt a tavasz és ezt már mindenki a természet lágy ölén, saslik és sok sör, vodka mellett szeretné eltölteni.

6_83.jpg

Escape from Moscow

Az úgy volt, hogy jött az email a konzulátustól (folyamatosan trekkelik az Oroszhonban ragadt magyarokat, segítenek a hazautazásban): egy május 14-i Moszkva-Frankfurt járatról küldtek értesítést.

Nézem a Lufthansa applikációt, nyoma sincs a járatnak. Úgy látszik titkos „kimentő” járat csak a kivételezetteknek. :) Csak telefonon vagy emailen lehet foglalni, egészen pontosan várólistára kerülni.

Aztán majd két nappal az indulás előtt megtudom, hogy tudok-e jegyet venni a gépre és mennyiért. De Frankfurtból sem egyszerű a továbbjutás: a gépből ki sem engednek, ha nincs vonat vagy repülőjegy egészen Budapestig. Továbbrepülés esetén a tranzitvárót tilos elhagyni, vonattal alig 5 átszállás és 15 óra az út Pestig.

Bejelentkezem emailen, jön a visszaigazolás, hogy várólistán vagyok, telefonáljak, ha jegyet akarok venni. Telefonálok 10-én, még nem biztos, hogy elindul a gép. Telefonálok 11-én, várólistán vagyok, hívjam őket másnap.

12-én telefonálok (ez az első munkanap Oroszországban), 3 órán keresztül hallgatom a Lufthansa orosz call centerének zenéjét, mire felveszi végre a telefont valaki. Tudna adni egy jegyet, az utolsót, 300 ezer Ft.

Csessze meg, Moszkvába is 50 ezer Ft a jegy, Frankfurtból 70 ezer Ft Budapestig, egy vagyon hazajutni. Mondom, visszahívom. Hívnám, de aznap már nem veszik fel többet, mit tegyek?

Ahhoz, hogy 14-én reggel elrepüljök Moszkvába, előző nap fel is kell jutnom a fővárosba, megveszem a moszkvai repülőre a jegyet, lesz, ami lesz. 13-én reggel az indulás előtt 2 órával végre felveszi a call center, mondom, kell a jegy, nagyszerű, odaadják féláron.

Last minute vagy miafene, nem tudom, lényeg, hogy van jegyem Franfkurtba. Az ufai reptéren megveszem a vonatjegyet Frankfurt-Budapest viszonylatra, öt átszállás 200 euró helyett 2 átszállás 69 euró, búkolok egy reptéri szobát aznap éjjelre. Mindennel megvagyok.

Aztán jön egy újabb email a konzulátustól, az Aeroflot szervez egy Bécs-Budapest-Moszkva-Szentpétervár gyűjtőjáratot az oroszokhoz BE (nyilván a kint ragadt oroszokat hozzák haza+diplomaták, Oroszországban dolgozó expatek: ne feledjük Oroszország bevándorló ország, több millió szorgos migráns javítja a demográfiai mutatókat).

A magyar konzulátus megszervezte, hogy ki is lehessen jutni Oroszországból: Moszkva-Bécs-Budapest. Kvázi direkt járat átszállás nélkül féláron. De én addigra már minden jegyet megvettem, ez van, legalább 2 nappal előbb hazaérek.

Putyin szól a néphez

Időközben május 11-én délután V.V. Putyin bejelenti, hogy a hat hete tartó „kötelező országos fizetett szabadságot” visszavonja (úgy látszik Oroszországban egész véletlenül az utolsó ünnepnapon délután fél ötkor volt a plató).

Félórán belül Baskíria vezetője (glava) bejelenti, hogy aznap éjfélkor megszűnik a propuszk-rendszer és az útvonalengedély kiadásához használt doroga02.ru beszünteti működését.

Mordovia vezetője bejelenti, hogy a helyzet még rosszabb, mindenki maradjon otthon.

Moszkva polgármestere bejelenti, hogy mindenki hülye. Vagy valami hasonló.

Én bejelentem, hogy hazamegyek.

Hazaút

A frankfurti gépre nagy a tömeg Domogyedevón, a check-in pultnál német és osztrák (!) határőrök ellenőrzik, hogy azonnal elhagyom-e a két országot. Mutatom a vonatjegyem, szuper, repülhetek.

A gép tele, sok az orosz, gyerekek, családok, fiatalok, öregek. Én meg azt hittem nyakkendős német üzletemberek mennek haza.

frankfurt_repter.jpeg

A frankfurti repülőtér kihalt, üzletek, éttermek zárva, egy-két kávézó és újságos mutatóban nyitva. Gyalázat. Megőrült a világ.

Visszasírom az Orosz Államvasutat: a moszkvai gyors pontban 21.32-kor indul egy perccel se később. Az überpünctlich Deutsche Bahn ICE929 Frankfurt-Passau fél órát késett.

frankfurt_1_1.jpg

Az orosz kétszemélyes luxushálókocsiban a heringsali után sztrogonoff bélszín a vacsora (az egyik, van csirke is, nem muszáj ám bélszínt enni) és lazac+túró korong (сырники) van reggelire.

frankfurt_2_2.jpeg

Itt meg ülőhelyek vannak, mint otthon az IC-n, ezt Oroszországban platzkartnak hívják és csak az olcsójánosok (Ivánok) veszik.

Úton vagyok haza a Frankfurt Airport-Passau – Linz- Budapest – Budaörs útvonalon.

Március 15-én indultam, május 15-én érkeztem. Pont 2 hónap elteltével.”

Akit ennél is részletesebben érdekelnek Zsolt kalandjai, látogasson el az oldalára!

Kövesd a Határátkelőt az Instagrammon is!

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Falu Efate szigetén �� �: Ferenc #vanuatu #efate

Határátkelő (@hataratkelo) által megosztott bejegyzés,

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: járvány Oroszország koronavírus

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr6115703386

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hari Seldon 2 2020.05.18. 10:55:17

Hát ezek szerint mégesem meglepő a napi 10 000 új eset.

sörm 2020.05.18. 10:59:51

De izgi volt! Köszi!

Csodabogár 2020.05.18. 13:07:11

Elárulok egy titkot. A Frankfurt Passau vonat egy normál ICE colt, amiben van első osztály, ahova kihozzák a megrendelt ételt. Éjszakára létezik hálókocsi, nem tudom milyen a szovjet luxus, az europai változata elég kényelmes, kivéve a kelet európai régi cseh kocsikkal közlekedőt, ami gyakorlatilag már meg is szünt. Reggeli benne van az árban, lehet rendelni amit akar az ember. Részemről inkább itthon szerettem már reggelizni, érkezés után.

Berta_Zsolt 2020.05.18. 13:52:24

@Csodabogár: Én az orosz másodosztályról írtam, az elsőosztályon olyan hálókocsi van, amiben WC és zuhanyzó van a fülkében kérem szépen. "Sima" (nem első osztályú) hálókocsi nem volt az ICE-n.

nyuszigonosz 2020.05.18. 15:54:47

@Berta_Zsolt: A német ICE amit írsz: egy sima ICE volt már a kép alapján is, és föleg mivel a járvány miatt leállt nagyrészt a síneken haladó forgalom is, itt ott mentek csak vonatok, legföképp sima ICE-k, nem sok, nagyon kevés, hogy akiknek munka miatt valahová mégis el kell jutniuk, eljussanak.

A félóra késéshez: a német kabarettisták kedvenc témája például a Deutsche Bahn (is) föleg a késések, de nemcsak az, télen a fütés szokott tönkre menni, nyáron a klímaberendezés nem müködik, vannak eltévedt vonatok is, vagy vonatok, amelyek elfelejtenek valahol megállni... szóval itt is csak emberek élnek. :-)

A Moszkva Frankfurt repülöjáraton meg német állampolgárokat hoztak haza Ororszorszagbol, akik ott ragadtak család, nagymama, nénike vagy hasonló rokonoknál lévén "v gasztyi" ezért volt sok a gyerek és ezért nem voltak a nyakkendös német üzletemberek, hanem csak németek. :-)

Németország a járvány miatt 250 ezer német állampolgárt hozott haza államköltségen a világ minden pontjáról, sok esetben ha volt még hely más környezö országok állampolgárait is.

Herr Géza 2020.05.18. 17:44:57

@nyuszigonosz: @Berta_Zsolt: Noch dazu: Frankfurt-Passau ICE-vel úgy ca. 4,5 óra. Minek is lenne azon hálókocsi?

nyuszigonosz 2020.05.18. 17:52:06

@Herr Géza: Igen, ez az, amit kihagytam: ez egy rövid táv, hálókocsi minek lenne.

Herr Géza 2020.05.18. 17:58:21

@Berta_Zsolt: De még egy Freiburg-Hamburg is belefér a szűk 6,5 órába ICE-vel (kb. 750 km), azon sincs hálókocsi.
Van a Nightjet-eken, azok viszont hosszabb távon közlekednek (Pl. Olaszország, Ausztria, Magyarország), ott akár egyszemélyes hálókocsifülkét is foglalhatsz....

Herr Géza 2020.05.18. 18:22:28

@Berta_Zsolt: És még egy apróság: “a moszkvai gyors pontosan indul”: honnan-hova?
Ehhez képest az ICE 929 Kiel-Hamburg-Köln-Koblenz-Mainz útvonalon érkezik Frankfurtba (nem onnan indul Passauba), és hát igaz, hogy elítélendő, de sajna ekkora szakaszon összeszedhet némi késést. A DB valóban távol áll pl. a japán vasút pontosságától, de azért nem hiszem, hogy az orosz államvasutak úgy általában jobb lenne.

Csodabogár 2020.05.18. 18:59:55

@Berta_Zsolt: WC és zuhanyozó a fülkében már azokban szörnyű ócska cseh kocsikban is voltak, amik Bpest.-Berlin útvonalon jártak de sajnos megszüntették.

Csodabogár 2020.05.18. 19:02:03

@Herr Géza: Pontos vonatért Svájcba kell menni. Ott órát igazíthatsz még a városi villamoshoz is, nemhogy a vonathoz.
Persze, hogy minőségben felveszi-e a versenyt az orosz vasuttal, azt nem tudhatjuk.:-)

Csodabogár 2020.05.18. 19:05:32

@Herr Géza: Magyarország nincs, meg amúgy is. DBB teljesen feladta az éjszakai vonatozást, Berlin Párizs is megszünt. Ami felétek éjszaka jár az az ÖBB. Ők átvették, mert nekik úgy tűnik megéri, de csak egyes vonalakat. Nem tudom az autós vonatok járnak.e még, azokon mindig volt hálókocsi.

nyuszigonosz 2020.05.18. 19:56:24

@Csodabogár: Én utaztam anno az "szörnyü ócska cseh kocsikban" sem szörnyünek sem ócskának nem találtam öket, pedig egy jó hosszú út pont három nap tartott ilyenben. Amikor azok készültek - 80. évek - akkor az volt a standard én a nyolcvanas évek végén utaztam utoljára ilyennel.

Most rákerestem: vannak cseh hálókocsik, söt újak. :-) Minden komforttal/ saját vécével/zuhannyal/ kozmetikai szerekkel/fürdölepedövel felszerelve plusz WLAN és mindenféle elektronikát tölteni használni lehet.
A háromszemélyestöl ( kis családok) a kétszemélyesen keresztül, de egyszemélyes is van, mindhárom féle Deluxe verzióban is reggelivel együtt.
Hogy Prága Budapest járat van-e vagy nincs, nemtudom, de Prága Zürich pl. van.
Most a vírus miatt lehethogy nem járnak.

Herr Géza 2020.05.18. 22:28:56

@Csodabogár: Ja, nem volt egyértelmű... A Nightjetet valóban az ÖBB üzemelteti, de van valami kooprodukció a DB-vel.
Pl. van olyan Nightjet most is, ami nem is érinti Ausztriát (Zürich-Hamburg, Zürich-Berlin). Jövőre meg lesz a tervek szerint Berlin-Amsterdam.
Az autós vonatokból már csak a Hamburg-Wien és a Düsseldorf-Innsbruck maradt meg.

2020.05.18. 22:36:35

Ez van, a Deutsche Bahn mindig késik, minimum 1 percet, amit már ki sem írnak. Ha nekem váltanom kell, mindig ráhagyok fél órát a foglaláskor, mert tuti úgyis késik, én meg utálok rohanni.
Az oroszoknál különben rohadt kemény lesz majd a második hullám, ugyanis ők még az elsőn sincsenek túl, és máris nyitnak. Persze, simán lehazudják a Tejutat is, de én a közelébe sem megyek Baden. Badennek ... aki tudja, érti ;)

2020.05.18. 22:38:37

@Herr Géza: Ja, van ... Salzburgig megy a DB, onnan a Railjet a Keletiig.

Herr Géza 2020.05.18. 22:39:07

@Csodabogár: Az autós vonatokat is az ÖBB üzemelteti....

vrana 2020.05.19. 08:35:39

@Herr Géza: Vuhan - Kanton 1000 km = 3 ó. A sebesség többnyire 385 km/ó. Kipróbáltam. Mert ez nem valami gyors, vannak gyorsabbak.
Ja, nincs rajta hálókocsi, azt hiszem.

Herr Géza 2020.05.19. 10:12:21

@vrana: Na ja, az másik világ. :) Nyilván nem is áll meg Vuhan és Kanton között sehol a vonat, különben nem jön ki a matek.
Az ICE nem a világ vasúti élvonala, viszont alapvetően nem is a külön erre a célra épített “zárt” pályán közlekedik. Az ICE-k csúcssebessége 330 km/h, amire eleve nem mindenhol alkalmas a pálya, és a vonat azon az 1000 km-en megáll pl. 5-10 állomáson, ami ugye jelentősen rontja az átlagsebességet.
Nem vagyok a Deutsche Bundesbahn rajongója (sőt....), de nem lehet a régóta szuperül működő japán, vagy a kínai új generációs vasutakkal összehasonlítani. Mások a körülmények.

Herr Géza 2020.05.19. 10:20:47

@vrana: Eleve az ország leghosszabb ICE által kiszolgált vonala is épphogy ott van a “kb.” 1000 km kategóriában...

Berta_Zsolt 2020.05.26. 18:11:18

@Easyke: huh, azt hiszem megfogtad a lényeget. Sokáig kerestem, mire megtaláltam, mire gondoltál. A "booking.com-on befoglaltam", ezt magyarosítottam búkolásra. Tudod ez olyan, mint a guglizás, amit magyarul "rákeresek a Google.hu-n" hívnak. (Ja mégsem.) Az írás többi részéhez mit szólsz? Van Oroszországban dolgozó ismerősöd? Va rokonod, barátod, akitől elszakított a határok lezárása? Milyen érzés, hogy élted meg?

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása