oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2020. április 21. 06:30,  Sikeresen Amerikában és Magyarországon 116 komment

2020. április 21. 06:30 Határátkelő

Sikeresen Amerikában és Magyarországon

Pár hete jelent meg Péter írása, melyben azt fejtegette, nem érti, miért dönt valaki a Magyarországra (vissza)költözés mellett. Nos, a mai poszt szerzője, Iván egyike azoknak, akik hazaköltöztek, méghozzá egy amerikai kutatói karriert folytatva.

budapest_8_1.jpg

„Én közel 17 évig tanultam és dolgoztam az USA-ban kutatóként, pár éve költöztem haza, családostul. Nem érzem magam se korlátoltnak, se maradinak amiatt, hogy így döntöttem.

Sikeres voltam odakint is, sikeres vagyok itthon is. Önálló egyetemi karrierem volt odakint is, kutatási pályázataim, most is élő baráti köröm.

A szakmámban itthon is előre haladok, sok tekintetben úgy érzem, hogy sokkal nagyobb hatással, mint amit odakint a munkát adó, nemzetközileg is kiemelkedő intézményekben el tudtam érni. A társadalmi életemre ez még inkább igaz.

Bár a fizetésem töredéke a kintinek, semmivel nem élünk rosszabbul, mint odakint, és ez még inkább igaz hosszú távra vetítve.

Nem fogok hosszú leírásba arról, hogy miért költöztem haza. Mindössze egy fontosnak ítélt szempontot emelnék ki a gondolkodásunk (a cikkük szerzője és én) közötti különbségekből.

Akárhova is kerül az ember (még akkor is, ha haza), szerény véleményem szerint nem azt kell néznie, hogy mi nem jó itthon, és miért nem lehet semmin változtatni, valamint mi miért jobb máshol.

Ha értelmesen akarja élni az életét valaki, akkor arra használja a tehetségét, hogy hol tud jobbítani a meglévő állapotokon, hol tud hozzátenni ahhoz, ami sokaknak közös törekvése kell, hogy legyen!

Ez meghozhatja az (egyesek által valóban máshol) várt megelégedettséget. Ezzel szemben, ha mindig aszerint vándorol valaki, hogy hol lát „jobb lehetőségeket”, nagyobb pénzt, „mást, mint ami itthon van”, az jó eséllyel újabb elégedetlenséget termel ki magának, és ráadásul folyton önigazolásra szorul...

Itt élve sem gondolom, hogy Magyarországon ne lennének bőségesen olyan folyamatok, irányok, amikkel ne lehetne azonosulni, illetve azt támogatva pozitív változásokat elérni, legalábbis a közvetlen környezetünkben.

Ha mindenki azzal lenne elfoglalva, hogy megtalálja a hozzá közelebb álló célokat, és rendesen odateszi magát, majd pedig az eredményre is odafigyel, igyekszik azt jó szívvel értékelni, akkor sokan jobban éreznék magukat, itt vagy bárhol, mint ahogy most teszik. Talán néhányunknak az is feltűnne, hogy ez nem e helytől, vagy a környezettől függött elsősorban!

A szerzőjük kicsit sarkos-karcos képet fest az általános „magyar mentalitásról”, de ez szíve joga. Örülni kell neki, hogy vannak szabadon gondolkodók, és gond nélkül hirdethetik is a nézeteiket!

Nos, ha az eddig leírtak ellenére mégis magamra veszem a cikk hangulatát, és aktuálisan rosszul érezném is magam, - arra semmiképp nem adnám a fejem, hogy a környezetem lehangolására fordítsam az energiáimat. :)”

Kövesd a Határátkelőt az Instagrammon is!

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

����‍♂️ �: @korosierika

Határátkelő (@hataratkelo) által megosztott bejegyzés,

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.  

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr5015626574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csodabogár 2020.04.21. 11:06:49

Már mikor kora reggel olvastam a posztot, tudtam, hogy kap szegény posztoló hideget és meleget is.
Vannak akiknek hihetetlen és elképzelhetetlen, hogy lehet itthon is úgy élni, hogy lesz@rom a politkát és mindent ami oda tartozik. Már meghalt barátaim gyerekei közül nem egy, kifejezetten itthon akart és akar élni. Az egyik aki megszerezte a hazai mellé az amerikai orvosi diplomát is, majd 2 évet kint dolgozott. Mikor hazajött kérdeztem, hogy miért? A válasza egyszerü volt: Én itthon akarok jó orvos lenni. Van még egy orvos, aki hallani se akart soha külföldről a többi "gyerek" IT-s. Ahogy én látom jól élnek. Vannak gyerekeik is, akik jó iskolákba járnak.
Én persze nagyon is megértem a posztolót. Más városban már én se szeretnék élni, mint Pesten. Ez a totális intolerancia sajnos annyira jellemző a magyar hazafiakra, hogy nekem direkt fáj. Észre se veszik, hogy ebben mennyire megegyeznek azzal akit annyira utálnak.

négyzet 2020.04.21. 11:07:29

@Rayovac:
Ez nem egy tanult/sikeres kutató érvelési szintje. Hogy annak kell örülni, hogy elmondhatja az, akinek nem tetszik valami, ez tipikus középszerű, részemről több figyelmet nem érdemlő, életiskolájában tanult facebook-huszár.

Persze, hogy vannak, akik hazaköltöztek, én is ismerek olyanokat. De nem idealizálják túl a dolgokat.

Csodabogár 2020.04.21. 11:11:20

@SzZoole: Miért? Hallottál már valakiről akit lecsuktak a nézetei miatt?
Te nem tudod miről beszélsz. Nekem még volt szerencsém megélni azt a kort, amikor a falnak is füle volt és ha mondtál valamit, lehet, hogy évekre eltüntél a süllyesztőbe.
Igazán nem védem a mai rendszert sőt. Én még soha egy pillanatig nem gondoltam, hogy rájuk kellett volna szavaznom, de a nézeteidet kiírhatod a facebookra is, nem fognak bántani érte, max. a kommentelők.

négyzet 2020.04.21. 11:11:58

Tele van a facebook is ál-profilokkal, akik oda mennek, ahol valami kormánykritika elhangzik (pl. legutóbb háziorvosok panaszkodtak a járványügyi intézkedések miatt), és a panaszkodó személyt kezdik el sarazni. Néhány google kereséssel kiderül, hogy az egész profiljuk fake. De már elég jól csinálják, csordában, egymásnak kommentelnek, hogy valódinak nézzen ki. Netről lopott képekhez kommentelik egymásnak alá, hogy de jól nézel ki, milyen jó lett a hajad stb. A dolog egészen durva, hogy emberek ezt vagy önszántukból vagy pénzért csinálják. Nem vagyok meglepve, hogy ilyen kilóg a lóláb cikkek ide is bekerülnek.

négyzet 2020.04.21. 11:17:07

@Csodabogár:
Nem, tudod, ez manapság már sokkal finomabban megy. Például elveszíti az állását az a magasabb beosztású ember, aki szólni mer. Vagy ellenkezik. Csak elveszik a cégét. Vagy a legenyhébb, ám mégis kellemetlen, a személyes támadás pl. facebookon, ami megtörténik a sajtónyilvános panaszkodókkal szemben, hogy a fizetett(?) fake profilú siserehad elkezd sározni valakit.
Ez így sokkal hatékonyabb, mert mégis lehet mondani, hogy de hát elmondhatod! Ja, elmondhatod, mindaddig, amíg nem számít, amíg nem ér el nyilvánosságot, amíg nem számítasz eléggé. De már azért újságíróként majd meggondolod, mit írsz le. Vagy meggondolja a főnököd. Vagy véletlenül megveszik a lapodat, és kirúgják a főszerkesztőt fölüled. Nem baj, még mindig lehet mondani, hogy de hát azt ír az újságíró, amit akar, hehe. És mondhatják a kétbites facebook kommentelők minden poszt, cikk alá, ami bármiről be mer számolni, ami nem jó.

fhdgy 2020.04.21. 11:35:54

@fhdgy: Azért egy kicsit pontosítanék, így utólag.

Konkrétan már tényleg nem akarok elmenni, de virtuálisan igen.

Felmerült bennem, hogy kéne alapítani egy kis céget, egy ötletem megvalósítására. Ha az ötlet beválna, akkor arról szó sem lehet, hogy Mo.-on hozzam létre.

Miért? Engem mélységesen megdöbbentett, hogy egy csomagolóanyagokat gyártó céget ( Kartonpack ) egy tollvonással a koronavírus járványra hivatkozva állami felügyelet alá helyeztek és a cég vezető embereit szinte azonnal leváltották.

Mi jöhet még ezek után???

fhdgy 2020.04.21. 11:38:11

@négyzet: Lásd az előbbi hozzászólásomat és keress rá a Kartonpack-ra! Nem levegőbe beszéltél! Sajnos!

shadowman1 2020.04.21. 11:47:08

@Golf2: Az optimizmus és az itthoniak két nem összeegyeztethető dolog.
Nincs mit ezen csodálkozni.

SzZoole 2020.04.21. 11:58:12

@Csodabogár: nem csak hallottam, de tudok is egy jópár esetről. Na az olyan kisembereket gondolj, mint te is vagy.

Tőled kicsit magasabb körökbe pozicionált emberekről beszéltem. Örüljünk neki, hogy neked nem volt részed az ún. “ névtévesztés” miatt bevitt emberekből. El nem tudod képzelni milyen érzés lehet az, amikor a bukósisakot a fejedre húzzák és tonfával/viperával jól elvernek.

“ Te nem tudod miről beszélsz. Nekem még volt szerencsém megélni azt a kort, amikor a falnak is füle volt és ha mondtál valamit, lehet, hogy évekre eltüntél a süllyesztőbe”

Most sem más a helyzet, most tűnnek el emberek évekre/hetekre/napokra, hidd el, még ha te nem is tudsz/hallasz róla, tudnék pár példát, nevekkel mondani róla és hidd el, tudom miről beszélek!

négyzet 2020.04.21. 12:16:45

@fhdgy: Voltak korábbi esetek is sajnos, amiről az emberek nem hallanak, amikor strómanok vásárolják fel a cégeket "visszautasíthatatlan ajánlattal".

fhdgy 2020.04.21. 12:23:06

@négyzet: Aki nem akarja, nem látja ezeket a dolgokat.

Aztán sokan vannak, hogy látják, de nem gondolkodnak el.

Aztán majd évek múlva széttárják a kezüket, hogy jé, ezekről nem is tudtam.

SzZoole 2020.04.21. 12:25:59

@fhdgy: olvas utánna Bige Laci (‘90-es évek óta ismerem) esetének, hogy próbálták bemocskolni és elvenni tőle azt amit a semmiből épített fel, csak azért mert a cigó egyik haverja és szotyolaköpködő spanjának kellet az amit Bige felépített.

négyzet 2020.04.21. 12:29:12

@fhdgy: például Welt-2000, persze, "nem olvasok újságot, mert csak rossz lesz a kedvem". Ami persze érthető is, csak attól még nem lesz jobb, és igen, például vállalkozni épp nem szeretnék emiatt Magyarországon. Az csak addig jó, amíg nincs útban vagy meg nem tetszik valakinek.
Lehet véleményt mondani persze, meg szavazgatni a szavazólapon, és nem olvasni híreket pl. ilyenekről: 444.hu/2019/07/09/mostantol-meg-inkabb-orban-korei-ellenorizhetik-a-valasztasi-informatikai-rendszert

Befejeztem, nyugi HÁ meg mindenki. Még mindig meg tudok azért lepődni, hogy az emberek mennyire ignorálják a történéseket maguk körül, mondhatni csak magukkal foglalkoznak, és ha maguknak épp jó, akkor nyilván mindenki másnak is jó...

Doromby 2020.04.21. 12:35:34

Nekem is az ugrott be hogy akkor mibol el? Egy amerikai kutato eves fizetese olyan 60-150 ezer dollar korul mozog. Tudom ez nagy szoras de nem tudjuk mit kutat szoval legyen 100 ezer dollar amit keresett. Ebbol az evek alatt osszerakhatott annyit hogy magyarorszagon elkutatgasson belole jopar evig. De ez a penz is el fog egyszer fogyni, akkor vajon mit fog csinalni? A most is elo kapcsolatok a tavolsag hianyaban szepen le fognak epulni (tapasztalat) a lehetosegek meg beszukulni. Hiaba van internet meg skype meg minden mas azok fogjak kapni a kutathato temakat meg a tamogatast akik ott elnek. Szoval ha csak nem kap magyarorszagon is egy szabad szemmel is lathato tamogatast hogy Petofi sirjat kutassa vagy az elmult tiz evet eltesse akkor nem fog sokaig kitartani a jokedve.

Határátkelő 2020.04.21. 12:38:12

@Doromby: Ha létezett egyáltalán sikeres program külföldön élő magyarok hazainvitálására, akkor az éppen tudományos területen volt és van, a Lendület. Elég sokan haza is jöttek miatta. Szemmel látható pénz és lehetőségek vannak benne.

mta.hu/lendulet/lendulet-program-2020-evi-palyazati-felhivasa-110354

Golf2 2020.04.21. 12:43:51

@SzZoole: Szép kis körökben mozoghattál,sofőrködtél ha ennyi rosszat hallottál.De már ezer éve elmentél,honnan tudod a mostani, nem megírt dolgokat?

SzZoole 2020.04.21. 12:48:50

@Golf2: egy évben 1-2 alkalommal szoktam Mo-ra látogatni és akkor szoktam 1-2 emberrel találkozni, is :-)

dikusz. 2020.04.21. 13:43:27

@Csodabogár: 2012-ben én magam tapasztaltam meg közelről azt, hogy söpörtek ki egyik napról a másikra embereket a munkahelyükről csak azért, mert az előző kormány nevezte ki őket.
Ugyan le nem csukták őket, de a munkájuk speciális képzettséget igényel, amit nemigen tudnak máshol használni. És mind a mai napig vakon lojálisnak kell lenniük azoknak, akik maradhattak, mert bármikor kívül találhatják magukat a kapun.

dikusz. 2020.04.21. 13:45:24

@négyzet: "Nem, tudod, ez manapság már sokkal finomabban megy. Például elveszíti az állását az a magasabb beosztású ember, aki szólni mer."
Ezt írtam @Csodabogárnak, hogy pontosan így van, a mai napig. És nem vállalkozás, állami hivatal.

dikusz. 2020.04.21. 14:18:18

@Golf2: Hadd tegyek ehhez egy megjegyzést. @SzZoole: az én kollégáim közül is biztos vagyok benne, hogy jó néhányat ismert.
Egy minisztériumi öltönyös sofőr, vagy háttérhivatali sofőr, aki hivatalvezetőket/osztályvezetőket vitt/visz pl a minisztériumba, az sok mindent tud. És egyben biztos vagyok: ha meg akarták tartani az állásukat, akkor a szájukat is tartották. Nem szakmabeli ki nem tudott belőlük szedni semmit, meg a feleségük sem.
Nekem is csak annyit mondtak a sofőr kollégáim (a barátságukat többre tartottam az irodai kollégáknál), hogy mindent tudnak amit tudni lehet, meg azt is, amit nem.

SzZoole 2020.04.21. 14:37:24

@dikusz.: ez így igaz :-) 1995-2008 között.
Egy megyei szervnél voltam parádés, öltönyös/nyakkendős. Nem csak a te kollégáidat hanem gyakorlatilag az egész ország vezetőit és parádésait jól ismertem, sőt a minisztériumba szabad belépőm volt, plusz minisztériumi osztályvezetőket, főosztályvezetőket hoztam-vittem és bizonyos dolgokat is szállítottam nekik :-))

Titoktartási nyilatkozatot is kellet aláírni és felesküdött köztisztviselő voltam :-))

Abban is igazad van, hogy gyakorlatilag mi voltunk azok akik mindent tudtunk. Sokan keresték is a kegyeinket és sokan sok mindent meg tettek/tettek volna, hogy a kegyeinkbe férkőzzenek :-)

Nagyon sok történetem lenne, dehát tudod, egyrészt a titoktartási nyilatkozat, másrészt meg a balesetemből fakadó agysérülésem miatt pecsétes orvosi papírom van róla, hogy ne emlékezzek :-)))

Csak vicc volt, vagy nem......

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.04.21. 14:42:00

na megint kitalaljak hogy a programozok csaltak el a valasztast. nem gond nekik, hogy az osszes szavazokori jegyzokonyv barki altal ellenorizheto es osszevetheto az eredmenyekkel. nem, nem kell kervenyezni, odautazni, igazolvanyt bemutatni. internet kell hozza meg elhatarozas. lehet nekiallni elterest keresni a jegyzokonyvek es az elektronikusan tarolt eredmenyek kozott, jo munkat.

négyzet 2020.04.21. 14:51:17

@droid_: Én nem hiszem, hogy _annyira_ elcsalták volna, de azért érdekes, hogy mégis szeretik saját körben tudni a választást működtető rendszereket. Ja nem, nyilvánvalóan semmi gond ezzel, meg összeférhetetlenség sincs.

dikusz. 2020.04.21. 15:12:40

@SzZoole: Félig volt vicc csak. Viccesen megírva az igazság.:)))

Én is ugyanolyan jellegű megyei szervnél dolgoztam, csak nem annál a megyénél, és biztos, hogy találkoztunk is. A portás Józsira meg talán emlékszel is. Jól megtermett, nem pehelysúlyú gyerek volt. Mindegyik sofőrkollégát nagyon kedveltem, és gondolhatod mit éreztem, amikor az egyik 2012 januárjában úgy hozta fel a kollégákat, hogy a felmondásukat átvegyék, hogy már tudta, őt is elbocsájtják.
Meglett férfiember majdnem sírt. Az épületet pedig, ahol a hivatal volt, még az előző főpolgármester nyúlta le. Azt meg tudod, hogy mit tettek a szakmával.

Rövid ideig dolgoztam a Szalay utcai minisztériumban (akkoriban OM), ott láttam az öltönyös kollégákat. Ők nemigen beszélhettek velünk, és nemigen volt mit irigyelni tőlük, éjjel-nappal készenlétben voltak, volt, hogy nem is tudtak hazamenni átöltözni, ezért volt bent plusz öltönyük. Jól fizető állás volt azért, de nemigen volt szabadidejük.

A kegyek keresését női hölgyek próbálták foganatosítani? Bár ilyenről biztos nem is hallottál.:)))

SzZoole 2020.04.21. 15:15:41

@dikusz.: nem tudom miről beszélsz :-)))

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.04.21. 15:18:52

@négyzet: pedig ugy hangzott. akkor majd visszaterhetunk ra, ha ugy gondolod, hogy barki partszimpatiaja (vo. osszeferhetetlenseg) csalashoz vezetett.

Golf2 2020.04.21. 15:49:01

@dikusz.: Egy minisztériumi öltönyös sofőr...Engem is "parádéskocsisnak vettek fel 18 éve főigazgató sofőrje voltam 8 évig,szerencsére nem hallottam semmit:) Mostanában kezdem csak látni milyen retkes a közszféra,maszekként sokkal jobb volt.

Golf2 2020.04.21. 15:51:20

@dikusz.: Szalay utcai...Épp ma voltam ott 1 levéllel...:)

Csodabogár 2020.04.21. 18:10:32

@négyzet: Biztos igazad van és vannak ilyen esetek, de nem mindenki újságíró. Egy kutató, orvos vagy IT-s nyugodtan tud itthon élni, politika mentesen.
Ha meg hajlama van valakinek felhúzni magát a politikán, akkor per pillanat Amerikában is bőven van rá ok, meg nyilván máshol is.

Csodabogár 2020.04.21. 18:21:57

@dikusz.: Ez sajnos mindig így van. Új fönök miatt én is váltottam állást Svájcban. Nem rugtak ki, de valahogy úgy éreztem, hogy okosabb lesz odébb állni.
Itthon a régi rendszerben mindenki biztonságban élt. Ilyet én sehol máshol nem tapasztaltam, illetve a svéd állami állásomban igen, de az nem volt jövő számomra. Persze biztos sok trauma éri az embereket, én örülök, hogy már kinőttem ebből.

SzZoole 2020.04.21. 18:32:01

@Csodabogár: “ Egy kutató, orvos vagy IT-s nyugodtan tud itthon élni, politika mentesen.”

Egy orvos nyugodtan tud itthon élni, politika mentesen, Magyarországon, biztos vagy te ebben???

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.04.21. 19:01:54

Na, megnyugodtam, hogy ez a kurta-furcsa poszt nem csak nekem volt "gyanus", haha :)
az en "elmeleteim" az ilyen posztok kapcsan :-) 1. Mara nem volt semmi kirakhato, igy HA osszehozott egy kis gumicsontot, amin lehet ragodni. 2. Ezt tamasztja ala (persze lehet, hogy most HA jokat nevet magaban az en teoriamon), hogy egy jol megfogalmazott cikk- szoval irashoz szokott embertol szarmazik szvsz - minden konkretum nelkul, ami jo alap a gumicsont ragashoz:)
3. Tovabbra is az az erzesem, hogy HA probalja a partatlansag kenyes egyensulyat betartani, igy idonkent bedob egy ilyen posztot.
Jol sejtem, hogy a poszt szerzoje nem jelent meg valaszolni a kommentekre, igaz? :)

Golf2 2020.04.21. 19:02:41

@fhdgy: Kartonpack...
ÁPRILIS 17-ÉN PÉNTEKEN MÉGIS KATONÁK, RENDŐRÖK ÉS ÜGYVÉDEK LEPTÉK EL A TÁRSASÁGOT, ÉS BAGDI ILDIKÓ CÉGVEZETŐVEL KÖZÖLTÉK, TOVÁBBI ÉRTESÍTÉSIG HAZAMEHET, VISSZAHÍVJÁK A TISZTSÉGÉBŐL.EINSTAND!...

nyuszigonosz 2020.04.21. 19:07:02

@Csodabogár:
Nem terveztem én ehhez a poszthoz semmit sem írni, de átfutva a hozzászólásokat, azthiszem tán mégis jobb ha valamit írok, konkrétan neked.

Te írod: " Itthon a régi rendszerben mindenki biztonságban élt " -

hát egy látszólagos biztonságos löttyben élt az ember a szocialista országokban.

És azt is csak akkor, ha: nem nyitottad ki a szádat és ha mégis, csak azt és annyit mondtál, amennyit szabad volt hogy ne távolítsanak el az adott munkahelyedröl, ha nem szóltál akkor sem, ha te végezted a munkád de sosem becsülték meg, viszont végezhetted valamilyen "fejes" rokona munkáját is hozzá szó nélkül, mert az csak azért kapott munkahelyet, hogy legyen neki és magasabb fizetést is, de szólni emiatt nem lehetett és ha egy egy ilyennek kellett a gyerekének/rokonának/ pont a te munkahelyed, akkor pakolhattál mert téged raktak máshová, alacsonyabb fizetéssel / ha meg nem fogadtad el, akkor szélnek eresztettek/ és a valaki valakije a te volt munkahelyeden dupla bérezéssel kezdhetett és ilyen és hasonló szép dolgok.

Persze sokaknak megfelelt ez a mocsaras lötty.

Óriási biztonság volt, ugye? Te sem maradtál ebben a látszólagos biztonságban.

MarYsol 2020.04.21. 19:29:12

Aki 89-ben már felnőtt volt, az nem tekinthet el. Mindennap minden és mindenki hiányzik, de nem lehet eltekinteni. Nem lehet.

Shanarey 2020.04.21. 19:29:44

Ez a poszt, egy jól megírt semmi. A miért is ment haza, arról nem beszélünk, mert az? Elvenné a poszt igazságtartalmát?

dikusz. 2020.04.21. 19:30:38

@SzZoole: Mindjárt sejtettem.:)))

SzZoole 2020.04.21. 19:34:16

@dikusz.: addig jó, amíg csak sejted :-)))

Montroyal 2020.04.21. 19:37:13

@négyzet: emberek ezt vagy önszántukból vagy pénzért csinálják.

ingyen hulye narancsos vagy fizetnek is érte ... szuletett vagy tetetett hulye troll

dikusz. 2020.04.21. 19:42:54

@Golf2: Mert valószínű nem is akartál hallani semmit. Vagy a főosztályvezető volt nagyon titoktartó.

A minisztériumi parádéskocsisok nem is igen állhattak le beszélgetni (1998--99) a kollégákkal akkoriban.
A hivatali sofőrkollégák közül meg tényleg mindenről tudtak. Egyikük sem lepcseskedett soha.

A Szalay utcában most is az van (vagy ahhoz hasonló) ami akkor volt?

dikusz. 2020.04.21. 19:57:29

@Csodabogár: Én is azt mondom, amit @SzZoole: .
Nincs olyan a mai világban, hogy politikától független legyen valaki, aki állami intézményben (kórház, kutatóintézet, hivatalok) dolgozik.
Akkor meg pláne nem, ha vezető (akár osztályvezető is).

dikusz. 2020.04.21. 20:00:26

@SzZoole: Pedig már az sem kevés, amit sejtek... :)))

Montroyal 2020.04.21. 20:09:44

mar megint az elcsalt valasztas (az utolso nem az elotti ) pedig Meszaros fele ceg ellenorzi ( nemzetkozi es ujsagirok nem !) na itt egy hivatalos reszeredmeny a valaszto irodatol ( nem én csinaltam mint egy gyoker narancsos kerdezte ) ora datum rajta de amikor én lerogzitettem az is a gépemen van ... na hogy lett ebbol 4 oras atprogramozas utan ketharmad .. fidesstrollokat szurok koszi

www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=27530656478_5678425569049.jpg

Szaktanár 2020.04.21. 21:49:44

nem tudom mi az a poszt itt. ennél magasabb színvonalat szoktam meg ezen a blogon.

2-More 2020.04.21. 21:54:39

@nyuszigonosz: mert most nem az van, hogy ha velemenyt nyilvanitasz, repulsz, nem? Dehogynem. Kozszferaban, multinal, nagycegnel, mindenhol. Most nem az van, hogy felveszik a gore valakijet a fonokodnek, es dolgozhatsz helyette is? Dehogynem. Nem az van, hogy a fonokod behozza a svarcat, es a melosokkal csinaltatja? Dehogynem.
Felreertes ne essek, van igazsag abban,amit mondasz, hogy mi volt, az kb all. A gond ott van, hogy megy a kopkodes hogy mekkora kiralysag van, kozben szar se valtozott.

_Neville 2020.04.21. 21:54:44

Aztán mégis hogy lehetne informatikai alapon elcsalni egy papíralapú választást? Minden szavazókörben helyben számolnak, addig számolják újra, meg mindenki egyet nem ért és alá nem írja a jegyzőkönyvet. Utána abból mindenki kap egy példányt. Ha tényleg csaltak volna, szerinted nem rohantak volna a papírral az ellenzéki delegáltak, hogy nem is az van rajta? Elképesztő, hogy értelmes emberek ilyen retardált marhaságokat képesek bekajálni.

nyuszigonosz 2020.04.21. 22:23:08

@2-More: Nézd én nem arról írtam, ami most van, arról most te írsz és nagyon sok helyen sajnos így is van.

Én arról írtam, hogy bizony nem volt az nagy biztonságérzet mindenkinek, mert nem volt.

Most sincs, de akkor sem volt.

Csodabogár 2020.04.21. 22:30:36

@SzZoole: Igen. Vannak szakma megszállott ismerősök.

SzZoole 2020.04.21. 22:33:11

@Csodabogár: ha te mondod, hiszek neked :-)

Csodabogár 2020.04.21. 22:37:36

@nyuszigonosz: Én szabadságra vágytam. Különösebb biztonságra nem vágytam, mert mikor elmentem már a családi vállalkozásunkban dolgoztam 9 éve. Nem éltünk rosszul és mert szerény méretben csináltuk a vállalkozást, elég biztonságos volt. Nem volt viszont szabadság és nekem az megérte, hogy feladjak mindent és elmenjek eleinte szó szerint cselédnek.
De mi is a biztonság. Írtó jó feltételekkel jöttünk haza. Ki gondolta volna, hogy a férjem 1 év mulva megbetegszik és néhány hónap alatt meghal? Az életben soha nincs biztonság.

Attika77 2020.04.21. 22:55:06

Kb ugyanezt tettem én is, csak már régen. Középsuli, egyetem, munka az USA-ban, aztán egy hazajövetel. Itthon is sikerek, jólét, etc. Egy percig nem bántam meg a döntést. . .

2-More 2020.04.21. 22:55:06

@nyuszigonosz: nincs olyan rendszer, ahol a biztonsagerzet ne latszolagos lenne, mar abban az ertelemben, hogy beilleszkedsz es akkor nem lesz bajod.Soha semmilyen rendszer nem turte es turi a devians egyedeket. Se nalunk a korabbi szocialista, se a mostani, se egyik fejlett nyugati vagy epp (tavol)keleti, de mar az oskozosseg sem turte. A megoldas atlag jozsinak, joenak, pierrenek, hansnak, kobajasinak, mozesnek az, hogy nem nez oda, ahova nem kene, mert valami vissza fog nezni. Ha meg megis, akkor legyen eleg okos/tokos/ovatos hogy tisztaban van azzal, mik a kovetkezmenyek.

Attika77 2020.04.21. 22:55:06

@2-More: nem. Engem soha nem rugtak ki ha kritizáltam, és én sem rugtam ki azért senkit ha kritizáltak. Az orvos vagy minisztériumi ismerőseimet sem. Kicsit fogjuk vissza az érzelmeket szerintem, és legyünk objektívek. . .

2-More 2020.04.21. 22:55:06

@Csodabogár: apam azt szokta mondani, hogy mikor hazajott az USA-bol 89'ben, ahol mar akkor sem volt kolbaszbol a kerites, hogy ha tudja, hogy ez, ezek lesznek, szaros sopruvel nem birtak volna felkergetni a hazafele tarto gepre.

2-More 2020.04.22. 00:20:39

@Attika77: tudnek meselni, mi ment a kulugyben, a honvedban, es meg masik 2 tucat allami v allamkozeli intezmenyben az elmult 10-20 evben, egyik helyen sem a pozitubmv, felfele ivelo hangulatto zengenek a folyosok. Es ez abszolut nem erzelmi kerdes. Attol hogy most nem egy fekete pobjedaba tunkol be ket konfekciooltonyos mert halgattad a szabad europat, meg ugyanugy van miert lapitani es bologatni a vezernek, mar ha nem puszta perverziobol dolgozol, es kedveled ha ki vannak fizetve a szamlaid meg van mit 29.-en is zabalni.

2020.04.22. 01:50:20

@Attika77: de biztos tudnal jobbakat mondani a miertre, mint ami a posztban talalhato, pl "Ha értelmesen akarja élni az életét valaki, akkor arra használja a tehetségét, hogy hol tud jobbítani a meglévő állapotokon"

nalad mik voltak a "miert"-ek?

nem kellenek nagy indokok, ha a cikkiro irt volna egy olyat, hogy

"az evek soran arra jottem ra, hogy a magyarok tarsasagaban jobban erzem magam, es nekem ez fontosabb a teljes elethez, mint hogy 3 evente cserelhetem a kocsimat egy ujra, feleslegesen nagy motorral"

vagy "a kulfoldi tapasztalatommal itthon sokkal hasznosabb tagja tudok lenni egy kutatocsapatnak, mint az usa-ban, es ez jo erzessel tolt el"

ezeket siman elfogadtam volna.

Katalin Kolossy 2020.04.22. 05:07:16

"Ha értelmesen akarja élni az életét valaki, akkor arra használja a tehetségét, hogy hol tud jobbítani a meglévő állapotokon, hol tud hozzátenni ahhoz, ami sokaknak közös törekvése kell, hogy legyen"

Elhiszem, hogy kutatóként lehetnek az embernek ilyen magasröptű gondolatai, de egy átlag dolgozó ember, akinek, lehet, hogy tehetsége sincs, és nemigen tud a monoton munkájával hozzátenni semmit ahhoz, hogy a világ jobb legyen, szóval egy átlagember csak normálisan szeretne élni és boldogulni, és ez sok esetben -főleg anyagilag- egy másik országban valóban könnyebb.

Golf2 2020.04.22. 05:29:33

@dikusz.: A Szalay utcában...ritkán járok oda hálisten,de a páternosztert imádom:)

Dedi Cool 2020.04.22. 06:13:23

“Módszertani” probléma miatt - számomra - nehezen követhető ez az írás. Egy tudósítás egy szerzőről, aki egy másik ember tapasztalatáról próbál számot adni? Talán?
Kicsit egyszerűbben, talán érthetőbb lett volna, viszont az akarat megvolt, azt értékelem.
Sok sikert otthon annak aki hazament!

Határátkelő 2020.04.22. 06:14:30

@Dedi Cool: Volt korábban egy poszt, amire valaki írt egy reakciót, leírva a saját történetét. Annyira nem bonyolult. :)

dikusz. 2020.04.22. 07:10:42

@Golf2: Arra nem is emlékeztem, hogy ott van.
Én akkoriban az FVM-be, és az MNB-be jártam liftezni. :)))

úgyiselfelejtem 2020.04.22. 08:17:25

@Csodabogár: "Miért? Hallottál már valakiről akit lecsuktak a nézetei miatt?
Te nem tudod miről beszélsz. Nekem még volt szerencsém megélni azt a kort, amikor a falnak is füle volt és ha mondtál valamit, lehet, hogy évekre eltüntél a süllyesztőbe."

2 hónapos történet: egy kollégám egy privát facebook csoportban mondott valamit (én nem olvastam, csak az utózöngét), majd 2 nap múlva fergeteges lecseszést kapott, nem a helyi, hanem a központi vezetéstől. Nyugdíj előtt van, nem igazán érdekli, de akkor is valahogy eljutott két szinttel feljebb a hozzászólás.

A magánéletben is ezt tapasztalom, majd mindenki fél, nem beszél közéleti dolgokról (csak tényleg zárt körben), nehogy megharagudjon az esetleges döntéshozó. Úgy tapasztalják, hogy nincsenek jogaik, csak ha szívességként megadják.

Na, ezért szar az élet, nem a fodrász hiánya miatt.

kewcheg 2020.04.22. 09:09:03

@Doromby: Nem tom, évi 100 ezer az nagyon karcsú lenne, ennyi egy NY City rendőr középvezető (35-45 éves) éves manija, a kutató ettől többet kell hogy kapjon....

2-More 2020.04.22. 09:09:12

@úgyiselfelejtem: en a modszervaltas elott buggyantam a vilagra, es otthon sosem csinaltak titkot semmibol. Volt emigrans, politikai elitelt es parttag is gazdagon a csaladban, megse rettegett soha senki, teny, voltak dolgok, amiket nem volt szerencses az ablakba tenni, na und, most is van.
Viszont, van egy ismeros keletnemet csalad, a mai napig tartjuk veluk a kapcsolatot, regen evente jottek/mentunk. Na azok 90' elott otthon konkretan SEMMI aktualpolitikai kerdesrol nem mertek beszelni, itthon meg max ugy, ha negy fal kozt voltunk. Okkal hivtak minket meg a jugokat a legvidamabb barakknak, az itthoni erok kismiskak voltak meg a keletnemetekhez kepest is, az oroszokhoz kepest meg aztan plane.

firg_firg 2020.04.22. 09:35:52

@2-More: "A legvidamabb barakk" - legvidámabb vagy sem, attol meg a barakk az barakk maradt. Az egyéni szabadság csúcsa se az, hogy otthon a negy fal kozott lehet beszelni.

2-More 2020.04.22. 09:56:50

@kewcheg: emlekeim szerint 24 ezer a minimalber helyi megfeleloje, 10-egyketezer dollar a szegenysegi minimum, es egy kezdo rendor durvan 50 ezer dollarral szerel fel.

2-More 2020.04.22. 11:16:35

@firg_firg: most is barakkban elsz, elunk, csak vannak akik azt hiszik hogy nem. Mas lett a neve, ki lett meszelve, nem piros a racs hanem narancssarga, ennyi a kulonbseg.

kardio1 2020.04.22. 12:13:19

Mindig meglepődöm, mennyi intoleráns kommentelő van. Sokszor azok, akik magukat felvilágosult, nyitott, toleráns embernek tartják. Ez a tolerancia aztán csak addig tart, amíg a másik is ugyanazt a véleményt osztja. Mindenki elvan a maga információs buborékjában. Holott igen sokfélék vagyunk mi, emberek. Én ismerek olyanokat is, akik soha nem költöznének vissza Magyarországra, olyanokat is, akik soha nem költöznének el onnan, meg olyanokat is, akik hazaköltöztek, és nem vágynak újra el onnan. Olyan is van, aki haraggal költözött el 6 éve, és hazaköltözik. Nem bánta meg a 6 németországi évet, de azt gondolja, sohasem lehet egy német a sok közül.
Sokféleképpen élhetjük meg a külföldi létet, nem kéne lehurrogni, aki másképp gondolkozik.

Szaktanár 2020.04.22. 12:45:19

@kardio1: mondjuk azt simán megértem, a németeknél én 6 hónapot sem bírnék ki, nem h 6 évet. tudom, mert kipróbáltam. viszont vannak ám más, sokkal jobb helyek is no-n kívül :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.04.22. 12:50:15

Kis színes az usákoktól:
A sok elszegényedett ember élelmiszer-segélyértért áll sorba az Államokban.
Hát bzmg, de szeretnék én olyan szegény ember lenni, akiknek 8000 (nyolcezer) köbcentis, 6 méteres, kéttonnás SUV-ra tellik már csak...
Pof@'m leszakad, bakker.Eleve nem is szabadna az ilyeneknek semmilyen segélyt se osztogatni, akinek ingatlana van, meg hegyomlás méretű dömperje, az először adja el, élje fel és majd utána esetleg jelentkezhet.Hihetetlen az egész.
Ja, és a link:

index.hu/kulfold/2020/04/21/egyesult_allamok_elelmiszerbank_sorban_allas_elelmiszersegely/

Herr Géza 2020.04.22. 12:56:08

@kardio1: “ Nem bánta meg a 6 németországi évet, de azt gondolja, sohasem lehet egy német a sok közül.”
Miért is kéne németnek lennie a sok közül? Legyen büszke magyar, csak ne vigye túlzásba (mi szartuk a világot, minden magyar kurva okos, van nálunk gulyás/csikós/pörkűtt, bezzeg a németek, meg minden más nemzetek hülyék, a magyar lányok a legszebbek, stb., blablabla...).

vándor madár 2020.04.22. 13:12:09

@Szaktanár: "viszont vannak ám más, sokkal jobb helyek is no-n kívül :)"

Úgy örülnék, ha elárulnád, hol vannak azok a sokkal jobb helyek!

De csak olyanokat mondj lécci, ahova az egyszerű ember is odamehet mindenféle feltétel nélkül Mo-ról, nincs szelekció végzettség, bankszámla meg számtalan más teljesíthetetlen kritérium szerint.

kardio1 2020.04.22. 13:46:17

@Szaktanár: persze, elfogadom a véleményedet, te így látod. De a jóismerősöm nem azért érezte valószínűleg ezt, mert épp Németországban élt. Ez részben belülről jöhet (nem vagyunk egyformák, ugye), részben az adott mikrokörnyezettől függ inkább, nem országtól. Ő egy szakmai üvegplafont is érzékelt, ami akadályozta az előrehaladásban, amit máshol dolgozva egy másik ember nem feltétlenül tapasztalt volna, országtól függetlenül.

2-More 2020.04.22. 13:48:34

@vándor madár: kb mint a cocializmusban, akkor megoldottak a vizumkenyszerrel meg az 50 dollaros valutakerettel, most meg jeee....ugyanugy van vizumkenyszer, ahol nincs, ott is mondhatja barmikor a belepesnel a helyi idegenrendeszet hogy ki se johetsz a tranzitbol, illetve nincs valutakeret, cserebe a helyi fizetoeszkozhoz kepest annyit er a mienk, mint a papir, amire ranyomtattak.

kardio1 2020.04.22. 13:48:36

@Herr Géza: azt értem ezalatt, hogy éreztették vele, hogy nem egy közülük. És ezért gondolta, hogy mindig is kívülálló marad.

Szaktanár 2020.04.22. 14:28:45

@vándor madár: hát én csak arról a kettőről tudok nyilatkozni, ahol éltem a németeken kívül (bár az "élés" talán kissé túlzás lenne arra a pár hónapra, amit ott töltöttem), pár év dánia és pár év anglia azt mondatja velem, h ezek jobb helyek, mint németország. dánia azért nem mindenben, de anglia abszolút mindenben. még a brexittel együtt is, ami egyébként egy óriási hülyeség.

2-More 2020.04.22. 15:55:04

@kardio1: ez barhol a vilagon ugyanigy van.

vándor madár 2020.04.22. 16:09:38

@2-More: "kb mint a cocializmusban, akkor megoldottak a vizumkenyszerrel meg az 50 dollaros valutakerettel, most meg jeee"
Lehet, hogy rosszul emlékszek, de a "cocializmusban" szerintem inkább nehezebb volt kijutni, mint valahova be, legalább is nekem mindenhova sikerült mindenféle nehézség nélkül, ahova akartam menni, de az tény, hogy minden ország alkalmaz szinte bármilyen eszközt a céljai véghez viteléhez.

@kardio1: "éreztették vele, hogy nem egy közülük. És ezért gondolta, hogy mindig is kívülálló marad"
A hétköznapi élet az elmegy, de ami a szakmai előmenetelt illeti, ott napi szintű a degradálás, bármennyivel jobb vagy. Sőt minél jobb vagy vagy valamiben másként állsz a dolgokhoz, annál inkább basztatnak.

@Szaktanár: "de anglia abszolút mindenben. még a brexittel együtt is, ami egyébként egy óriási hülyeség"
Azt azért kétlem, hogy Anglia egy magyarnak mindenben jobb Németországnál, de te biztosan tudod, miért.
Egyébként miért egy óriási hülyeség a brexit? Kár volt nekik pl. kilépni? Mondjuk még meg is értem az oltári befizetések, a német hegemóniás törekvések és az idióta előírások miatt, de a munkavállalók miatt inkább lábon lőtték magukat. Vagy valamiről lemaradtam, mert ezt a témát már egy ideje nem követtem.

Szaktanár 2020.04.22. 16:14:09

@vándor madár: nem "egy magyarról" van szó, hanem rólam. eddig is a saját véleményemet mondtam, nem általánosságot. nekem pedig kétségtelenül jobban fekszik, mint németország. a brexit sok szempontból hülyeség volt, leginkább gazdasági oldalról.

2-More 2020.04.22. 17:23:33

@vándor madár: relativ. Egy oldalt tudnek meselni, melyik rokon, ismeros mikor hova mehetett/hova nem milyen kotodesekkel, anelkul, vagy annak ellenere.
En abbol a szempontbol vagyok elonyben, hogy van a csaladban minden, mindenfele naciobol, nem kopkodhetek semerre, igy aztan nincs bezzegszemellenzom se.

2020.04.22. 19:06:51

@kardio1: "mennyi intoleráns kommentelő van"

en nem annyira latom az intoleranciat, annal inkabb a ketelkedest. es nem amiatt latom a ketelkedest, mert hogy elkepzelhetetlen, hogy valaki ugy dont, ahogy a poszt allitja. amiatt ketelkednek, hogy nincs semmi konkret indoklas, annal inkabb kioktatas, hogy hogyan kellene gondolkodnunk. es ez a "hogyan kellene" nagyon egybevag bizonyos politikai korok hozzaallasaval (akarom mondani nem a sajat hozzaallasukkal, hanem amit a jopolgartol elvarnak)

legalabbis reszemrol emiatt latom kamunkak az irast, de szerintem sokan masok is.

kardio1 2020.04.22. 21:38:20

@Rayovac: a véleményemet nem egy poszt, vagy az alatti kommentek alapján szűrtem le. Itt szokás lefideszbirkázni mindenkit, aki nem úgy gondolkozik, mint a vezérürük, holott ez is, mint annyi minden más, nem fekete-fehér. Mindenkinek van részigazsága, és sokféleképp lehet látni ugyanazt. Én például, ha az életem egy pontján nem A-t, hanem B-t választom, meglehet, ma is otthon élnék.

somlobodog 2020.04.23. 07:39:14

@kardio1: egyetértek. De ezt a posztot azért sanszos hogy nem egy kutató írta. Semmitmondó, 0 információ, stb, már előttem többen megirtak. Én is így vagyok vele mint te, aki akar megy, aki akar marad. Mint a tv-t szidni ennek is annyi értelme. Nem tetszik, elkapcsolom es nem orjongok hogy szar a műsor.

somlobodog 2020.04.23. 07:39:14

@geegee: itt az autó nem luxus. Használati cikk. 0 a jelentősége. Megegyszer: 0. És azért mert autója van miért lenne háza??? De figyelj: van egy pár, apu pl pincér, anyu takarító vagy bolti eladó. Mindkettőnek van egy egy pár 1000usd autója, finanszírozva mert KELL a munkabajarasjoz. Ezen ne akadj meg , ez nem Európa. Szóval március elejen meló bezar, őket kirugjuk. Anyunak mondjuk van munanelkulije. Tartalék szinte semmi ahogy más országban sincs sok az ilyen csaladoknak. Másfél hónap után mit csináljon ha van food bank de oda kell menni? Senki nem veszi meg a semmit nem érő kocsit most pláne . És ha még is veszik akkor is hiteles.. Gyalog nem tud elmenni a strip mallba.. Megy kocsival. 1 gal benzin 2.30kb ami elég bőven erre. Na kB ennyi. Azért mert van autója nem lesz gazdag. Egy ugyanolyan csóró mint akinek nincs.

négyzet 2020.04.23. 11:28:04

@Csodabogár: nem mindenki az igen, de ugyanezek még a közmunkásra is igazak lehetnek.
Ugyanakkor elég szomorú, hogy ameddig "csak őket" érinti, nem baj.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.04.23. 18:40:49

@Herr Géza: Naaa azért a csajokon kívül igazad van!
Azért van itt olyan sok szép változatos lány,mert sokan voltak hódítók ebben az országban!
Erőszakoskodott itt mongol török német osztrák orosz!
Ennek ük ük ük ük ük ükanyáink nem örültek akkoriban de mára meg vannak ennek a szép eredményei.:P

kardio1 2020.04.24. 00:38:09

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: mire gondolt a költő ?
Arra vagy kiváncsi, kik a fent említett ismerőseim ? :)
A HA-n kommentelőket viszont nem kell neked bemutatnom, szerintem ismered őket...

blackhairlady 2020.04.24. 02:12:19

@somlobodog: Igen, ezt Europabol nezve nehez megerteni, emlekszem engem is elkapraztatott, hogy mindenki ilyen szuper autoval jar, aztan megertettem hogy is mukodnek itt a dolgok :)

2020.04.24. 05:52:05

@blackhairlady: nekem az elso idoben kicsit fajt, hogy nemi tulzassal a mekis kiszolgaloknak is jobb kocsija volt, mint nekem, mivel mi felelos polgarkent es kredit tortenet hianyaban vettunk egy olcso de megbizhato jarganyt kp-ra.

aztan egy ido utan eszrevettem (foleg itt az IT paradicsomban), hogy a kocsi nem nagyon tukrozi a tarsadalmi statuszt - nalam magasabb beosztasu emberek is jonnek 18-eves audikkal, sot, inkabb a fiatalabbak koltenek erre, az idosebbek (=40 es felfele) kb tesznek ra.

szoval meg mindig (6 ev utan) ugyanazzal az olcso autoval jarok meg szerintem fogok is egy masik 5-6 evet - neha meglatok egy szebb kocsit, es megkivanom, de aztan arra gondolok, hogy a 2 evnyi ertekromlasabol elmegyunk 2-vel tobbet nyaralni, az meg tobbet er annal, hogy napi 40-50 percet egy formasabb femdobozban uljek.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.04.24. 17:50:39

@somlobodog: Ok, rendben, de azért rohadt nehéz elhinni, hogy egy 8000 köbcentis, kéttonás szörnyeteg helyett ne tudna az átlagember mondjuk valami Toyota Corolla szerű józan-átlag gépet birtokolni, és akkor lenne/maradt volna pénze, megtakarítása kajára, vagy bármi egyébre..

Montroyal 2020.04.24. 18:48:26

mennyire nem szamit kinek milyen autoja van Mo-on mindenki az utcaban azon tori a fejet - hat ez mibol vett uj kocsit .. mig itt a garazsszomszedomnak csak fél ev mulva veszem eszre azelott zold kocsija volt most meg kék .. semmi tobb ..

blackhairlady 2020.04.24. 21:13:35

@Rayovac: Raadasul szokszor meg sem lehet mondani mennyi idos az auto, egyaltalan nem biztos, hogy vagyonokat koltottek ra.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.04.24. 23:17:25

@Rayovac: haha, detto igy gondolkozunk mi is! En egy 16 eves Corollaval jarok dolgozni, a ferjem Camry-je meg oregebb ;) O egyebkent is az a fajta, aki addig hasznal egy kocsit, amig az vegleg fel nem adja (javitgat rajta ezt-azt, akar meg a roncs telepre is megy alkatreszekert:). Nem hajlando egy csomo penzt kolteni biztositasra, azt mondja, az oreg kocsit is elviszi ot A-bol B-be (commute). Egyedul hosszabb utakra visszuk az uj(abb) Hyundai-unkat.

2-More 2020.04.24. 23:17:49

@geegee: tobbtenyezos a dolig. Amugy 5 ezer kobcentis max a nagyja, nem 8, az max a nagy RAM-ben volt, es ha mindenki ilyen doggel jar, a forgalomhoz muszaj vmit idomulni, mert ezek egy atlag corollan ugy mennek at mint a konzerdobozon. Olyan, mintha most pestre bemennel az X5/Q7ek koze egy trabanttal, te se erzed magad komfortosan. Masreszt finanszirozasilag ne gondold, hogy egy Escalade jo vaskos kedvezmennyel sokszorosa egy corollanak. Kinnt ez olyan, mintha te itt azon matekoznal, hogy kurblis ablakkal vedd meg a dacia logant mert az 50 ezerrel olcsobb listaaron. Raadasul hasznaltan meg plane kabatgombokert van csomo ilyen nagy dog.
Nem az mondom, ettol fuggetlenul, hogy barmi eszerv szolna egy ilyen basz mellett, hanem probalom magyarazni hogy atlag joe agya hogy jar. Vagy atlag jozsi, hans, barmi. En pl evekig jartam egy raadasul jobbkormanyos kei carral, amire egy daewoo ticobol lefele nezel akkora, es vastagon leszartam ki mit gondol, plane hogy 5 literes fogyasztassal 0-100 kozt nem volt ellenfele a 660 turbonak 200 loeroig bezarolag.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.04.25. 19:12:10

@Zsuzsi65: Nagyon helyesen gondolkozik a Zurad, én is ilyesmi típus vagyok.
És nem aszondom, hogy legyen mindenkinek öreg és/vagy olcsó autója, hanem hogy legyen olyan, amit akármilyen körülmények közt fenn tud tartani.
És a többierknek is: nekem nem lenne pof@'m se beállni egy ilyen kisdömperrel a valódi szegények közé, egy tál bablevesért.De persze ez csak én vagyok.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.04.25. 19:17:24

@2-More: A kei károkra kíváncsi lennék, apszolút (így, pével) tetszik a koncepció, városba, átlag méretű embernek nem is kellene más igazság szerint.Én is vennék ilyet, járnék ilyennel, de valszeg nem férek bele, 2 méteres tuflák állat vagyok.Mennyire örülnék, ha mondjuk hirtelen 168 centis lehetnék, és az autózási, élelmezési, lakás- és minden egyéb költségeim racionálisan hirtelen harmadakkorára zuhannának, óóó, istenem...Szoktam néha a Zasszonynak mondani, mindig röhög ilyenkor rajtam...
:-)

2-More 2020.06.14. 20:11:51

@geegee: 186 centi magas vagyok, kb ugy huztam fel, mint a nadragot. 2/3 akkora mint egy mx5, kisebb,mint a smart roadster.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása