oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2020. április 20. 06:30,  Holland és magyar értékrend káosz idején 105 komment

2020. április 20. 06:30 Határátkelő

Holland és magyar értékrend káosz idején

Vajon mit árul az egyes országokról és politikai vezetésükről az, ahogyan járvány és válság idején hozzáállnak a problémákhoz és az emberekhez? Ami pedig minket illet: képes lesz-e átalakulni az értékrendünk ebben a katyvaszban? A kérdéseket Zita teszi fel és részben válaszolja is meg.

hollandia_amszterdam_foto_needpix_com.jpg

Annyi előrejelzésünk volt már, amely nem igazolódott be, hogy mi már nem akarunk újabb bejelentéseket tenni arról, ami nem fog bekövetkezni.” (Eric Caumes - a párizsi Pitié Salpêtrière kórház fertőző osztályának vezetője)

Megválaszolandó kérdések: Mi is zajlik most itt körülöttünk? Miként változunk vagy nem változunk? Képes lesz-e átalakulni az értékrendünk ebben a katyvaszban? Mit látunk magunkban, másokban?

Ki hogyan éli meg? Fontos-e, hogy melyik országban éljük meg? Mit gondolnak a barátaink? Hogy éli meg a környezetünk? S ami a legfontosabb, mit is gondolunk mit? Csak félünk, vagy tanulunk és alkalmazkodunk?

Mit gondolunk az ezután következő létformánkról? Van-e, lehet-e jövőképünk? S ha igen, akkor milyen? Szükséges-e, lehet-e, változnunk? Miben? Merre? Hogyan? Mit kell feladni? És mit véletlen sem?

„A science fiction kifejezés jelentése eredetileg tudományos fantasztikus írás (a fikció jelentése: kitalálás, fantáziálás), tudományos (szép)irodalom, de magyarul a tudományos-fantasztikus (irodalom, művészet) megnevezés használatos. A tudományos-fantasztikus mű olyan művészeti (irodalmi, film stb.) alkotás, mely legtöbbször valódi vagy képzeletbeli tudomány(ok)nak a társadalomra, vagy egyes egyénekre gyakorolt hatását mutatja be. Ezeknek a műveknek a közös jellemzői, hogy zömében egy lehetséges jövőben játszódó képzeletbeli történetek. Megnyilvánulási formájuk lehet könyv, képregény, festmény, televíziós sorozat, film, rajzfilm, játék, színdarab és egyéb média.” (Wikipédia)

Miután ezeken nőttünk fel, s aki hozzá még tanult némi pszichológiát is, tudja mi az a tömegpszichózis, és a bezártság, a félelem mit vált ki az emberekből, igyekszik modellezni a fejében a jövőt. Ez a „mission impossible”.

Mire is gondolok? Under the Dome, Schutter Izland, Outbreak, Lost, Kaffka, Merle, Dennis Lehane, Stephen King, Steven Spielberg... a fémjelek.

Ahol a valóság és a modellezett elképzelés köszönő viszonyba sem kerül azzal, amit ép ésszel elképzelni képesek vagyunk. Hogy döntenünk kell, hogy fogytán az ellátás, az oxigénpalack, az intenzívágy, döntenie kell az orvosnak, hogy kinek jobbak a túlélési esélyei.

Hatvan év felett egyéb krónikus bajokkal a lehető legrosszabbak. Az öregek mennek a „bűzösbe”. (Talán még emlékszünk mindannyian Sánta Ferenc: Sokan voltunk novellájára. Nekünk még érettségi tétel volt. Azóta is néha vergődök vele.) Az emberek egymásnak esnek, konspirálnak, hazudnak, ölnek a túlélésért. Megeszik a lovaikat előbb, utána egymást.

Hírek és álhírek

Bármit is írok a vírussal kapcsolatban, az mind fikció, az mind az én teóriám, hiszen senkivel sem érintkezek, mindenki karanténban van, hogy országonként mennyire, az persze változó. Minden, ami információ, az a neten ér el, és erősen púderozott, mivel valljuk be, mindenki csak találgat.

Mindazonáltal közben meg kell tanulnunk szelektálni, a híreket az álhírektől, elvonatkoztatni, grafikonokat, szaporodási képleteket elemezni vírus-megkétszereződésekről, lapos görbékről. Olvasni a kórházi kapacitások beosztásáról, nyájimmunitás megszerzéséről, orvosi cikkeket a vírusról.

Azután hosszasan elmerengünk, összehasonlítván arányszámokat halottak és túlélők tekintetében levetítve kórházi ágyak és lélegeztető gépek számára, tesztelések mennyiségére, átlagéletkorra, szokásokra, helyi jellegzetességekre, állampolgárok habitusára, védőoltások rendszerességére az elmúlt 100 évre vonatkoztatva. Minderre ráküldjük, hogy a különböző országokban az intézkedések életbeléptetése is igazán sokféle elgondolás alapján zajlik.

S akkor az orvosok, mentősök, nővérek, kutató-orvosok küzdelméről ne is szóljunk, mert az sem kifejezhető sem szavakban, sem munkaórákban, sem fokozott kitettségben, hogy maguk is megfertőződnek, nagyobb eséllyel, mint aki biciklizik a pusztában.

Az élelmiszer-kereskedelemben, -logisztikában és -termelésben, a napi ellátásban részt vevőkről sem kellene megfeledkezni. Ők is erőn felül teljesítenek.

Karantén-életünk egyetlen hírforrása az internet. Kiegészítendő: közvetlen barátainkkal a telefon. Van időnk értelmezni, megérteni, szelektálni a katyvaszt. Kaptunk nagyon sok időt, talán soha meg nem álltunk globálisan ennyire. S ez egy hatalmas dolog azok számára, akik képesek megérteni, hogy ez egy lehetőség is egyben.

Karantén-gondolkodásunk egyedüli fokmérője a józanság. El tudjuk-e határolni a hazugságot az igazságtól, a demagógiát az igaz szótól, a barátot az ellenségtől? Ebben a tekintetben ugye nem mellékes, hogy egy jóléti társadalomban, demokráciában élünk, vagy egy diktatúrában.

Persze a demokráciában élők személyi felelőssége nagyobb. Mivelhogy személyi szabadsága is biztosítva vagyon. S a védőháló is jól működik. A vírust azonban nem ez győzi le, esetleg tompítja, élhetővé, elfogadhatóvá teszi, ad időt átgondolni, megváltozni, persze csak annak, aki érti, változik, ahogy Darwin is leírta a természetes kontraszelekció működését.

Aki képes változni, asszimilálódni bármilyen új életkörülményekhez, az életben marad, aki nem, az meghal.  Bármilyen sci-fi is ez, ezt éljük meg most különbözőképp a világ minden táján, de ugyanazokkal a tünetekkel, kihívásokkal, és senki sem tudja, tudhatja a helyes választ.

Ki mire szavaz?

Einstein a fizikára szavazna, Merle a képzeletre, Jézus a megbocsátásra, ezotérikus magadra, Szentgyörgyi Albert a C-vitamin erejére, I. Viktor a parasztvakításra, Rutte meg bízik a nyájimmunitásban, meg az északi országok is, enged biciklizni, sportolni a töltésen, bízik benne, hogy csak annyiszor megyünk le a boltba, ahányszor muszáj, hogy nem vásárolunk fel hülyeségig, hogy egyesével megyünk, és nem hisztizünk, ha várni kell, szájmaszkban vagy anélkül.

Dönthetünk jól is, meg rosszul is. Ajánlanak dolgokat: 1,5 méter, 1 fő, maradj otthon! És persze, tesszük is, de nem kívánja tőlünk senki, hogy belezakkanjunk. Azt gondolom, könnyebb. Hányszor hallottuk már, hogy nem mindegy a tálalás az ehetőség szempontjából.

Igazából csak magamról nyilatkozhatok. Az utolsók voltunk, akik abbahagytuk a munkát, mivel profitorientált cégben dolgozom, sok emberrel kontaktusban, fokozottan bacis környezetben Hollandiában.

Remélem átment már rajtam is a vírus tünetmentesen, mint ahogy 15 éve mindig minden vírus így tette, mindent kihordtam lábon, miközben dolgoztam, éltem, ennyi. BCG-re oltott vagyok.

Ha nem, hát állok elébe, ismerem a C, D, egyéb vitaminajánlásokat, mozgás, erőnlét, nem fogyasztottam antibiotikumot egyszer sem az utóbbi 20 évben. Gondolom, nem rosszak az esélyeim. Még a korom sem éppen hajszál mentén.

Ezért elhatározásom, ha durvul a helyzet, s szükség lesz rá, megyek önkénteskedni, ha kell, a tűzvonalba.

Mindazonáltal kötöttem egy uitvaartverzekeringet, mert a hollandok mint tudjuk, mindenre kötnek biztosítást, arra az esetre is, ha meghalnak, s akkor nem terhelik itt a gyerekeiket horror költségekkel. A perifériális információkon mosolyogtam ugyan, de mégis kipipálva a sztori.

Mire kaptuk az időt?

Az elmúlt időszak mindannyiunk számára tartogatott meglepetéseket, amik talán gondolkodóba ejtik az embert. Fontosnak tartom, hogy leginkább azt próbáljuk megfejteni, amit számunkra üzen a jelen időszak. Vajon mire kaptuk ezt a temérdek időt?

Elvagyunk otthon, karanténban, nettel, telefonnal, tv-vel. Sétálhatunk, biciklizhetünk, néha nincs a boltban liszt, néha nincs WC-papír, de ennek igazán nincs is jelentősége, ha lesz, akkor sem veszünk meg 1 egész raklappal, mert ez igazán nem fontos. Pedig az anyukám is mindig háborúra készült, spejzolt, de már akkor sem értettem, miért. Most sem ez a fontos. Nem ez a feladat. Nem ez a sorsunk.

Az ezotérikus megoldás hajaz a keresztényre, az eretnekre, s lehet, még az ateistáéra is. Engedj el mindent, ideje kicsit lazábban kezelni az életet. Nincs düh, nincs rágódás, hiszen másnak igazán nem fáj, hogy bántott téged.

El kell engedni, hogy becsaptak, hogy hazudtak, hogy megaláztak, s ha tartoznak neked. Ez nekik egyáltalán nem fáj. A régi, játszmás világnak vége. Az élet mindenkinek benyújtja a számlát. Nincs más lehetőség, mint kilépni, tovább állni, felejteni, letenni, s valami egészen másban elgondolkodni.

Csak két út van: emelkedni, vagy süllyedni. A tudatos ember a változás mellett dönt, legyen bármilyen fájdalmas. A többiek vagy belehalnak, vagy önkéntes agóniára ítélik magukat. Tehát nincs itt az idő a halogatásra, lépni kell, s mindig az első lépés a legnehezebb.

Itt van a sok karantén-idő, amit szabad jól eltölteni: írással, olvasással, filmekkel, értelmezéssel, barátokkal, családdal, munka kereséssel, ha az előző nem volt jó, nyelvtanulással, vizsgákra készüléssel, megbocsátással, elengedéssel, visszaszeretni asszonyba, gyerekekbe, teljes valójában, s nem elfelejteni azokat, akik eddig elsegítettek az évek során.

Elfelejteni vagy nem elfelejteni kiegyenlítetlen számlákat, amiket ugye a természet úgyis kiegyenlít. Nem kétséges, minden utolér bennünket, mint a vírus. Felteszi a maga kérdéseit...

Ezek most egyelőre a káosz-gondolatok. Ki is tudja akkor, hogy mi zajlik itt? Merre is van akkor az arra? Mi is a jó irány?

Hollandiában mentik az időseket

Szándékosan a végére hagytam a manipulált és nem manipulálandó híreket, és azok valóságtartalmát. Ausztrál járványhajó, ami hetekig nem köthet ki, az antarktiszi kalandtúra után, mert a hajólakók elkapták a vírust.

Pesti úti idősotthon, majd Borsodnádasd, Rózsa utca… és nyugi! Amszterdam: Beth Shalom idősotthon 120 lakója közül 22 fertőzött. Igen, a vírus az időseket, betegeket fokozottan támadja. Mindegy, hogy melyik országban, milyen háttérrel. Ez a protokoll.

Túlnépesedtünk, elöregedtek a társadalmak, és szaporodnak egyre a nyomorban élő népek, ahol nem hogy szappan, meg orvos, de még víz sincs, ivásra sem, nemhogy kézmosásra. Bennünket megtizedel, őket megfelezi a vírus. Erre akkor most hogyan is varrjunk gombot?

Mindenesetre Hollandiában nem panaszkodnak, mentik az időseket, akik így vagy úgy megfertőződtek, nem keresik a rést a falon, mert nincs is, fel sem tételezik a véletlenen, a hülye víruson kívül eső megoldásokat.

Holland-magyar különbségek

Nincsenek bűnbakok a politikai rendszerben. Feltételezhetően nem is hazudnak, csak alkalmazkodnak. Megpróbálnak összedolgozni, nem szét. Ennyi. (Demokrácia kontra diktatúra.) No comment.

Itt nem küldenek el kórházi főorvosokat vészhelyzetben. Itt nincsenek Halkó Petrák, akik le merik írni, hogy az intelligens más kárán tanul, Hollandia meg a sajátján sem. Itt keveset beszélnek Magyarországról, I. Viktorról. Mert ez itt igazán nem fontos, egyik fülön be, a másikon ki. Oldják megfele a saját dolgaikat, a bűnbak-keresés távol áll tőlük. Így is lehet.

Mindazonáltal fizetik be a hatalmas lóvékat az EU-ba, amiből I. Viktor kap egy csomó segélyt, amivel nem is lenne semmi baj, ha azokra fordítanák, s arra, amire szánva van, s nem Kajmán-szigeteki számlákra vándorolnának.

És igen, Hollandiában nincs igazán szükség se diplomára, se nyelvvizsgára. Egy perc alatt tesztelik, hogy képes vagy-e megoldani a feladatot, hogy kommunikálsz-e, vagy nem. Mégis mindenki beszél 1-2-3 nyelven alapból.

Nem kell határozatot hozni 75 000 diploma kiadásáról, amik a nyelvvizsga hiányában évek óta szunnyadnak pecsét híján a különböző magyar egyetemek tanulmányi osztályain.

Egyenlőre próbálunk prognosztizálni. De ez még csak a kezdet. Az első felvonás. S hogy hogyan indulunk meg, mit veszít a gazdaság, az egyén, s mit nyertünk, ezek mind előttünk álló kérdések. Pro & kontra.

„A probléma nem az, hogy létezik a gonosz a világon. Az a probléma, hogy létezik a jó is, mert egyébként kit érdekelne...” (Fargo)

Kövesd a Határátkelőt az Instagrammon is!

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

#Ablakomból �� Ankara �: Fruzsina #ankara #törökország #turkey

Határátkelő (@hataratkelo) által megosztott bejegyzés,

(Fotó: needpix.com)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.  

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Hollandia koronavírus

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr3115624780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SzZoole 2020.04.20. 10:03:49

Csak egy gondolat A Holland-Magyar különbségek című bekezdésedhez;

“ Mindazonáltal fizetik be a hatalmas lóvékat az EU-ba, amiből I. Viktor kap egy csomó segélyt, amivel nem is lenne semmi baj, ha azokra fordítanák, s arra, amire szánva van, s nem Kajmán-szigeteki számlákra vándorolnának.”

Gondolom a hatalmas lóvék befizetése alatt Hollandiára gondolt.

Kérdeznem a poszterinát, hallotta már azt a kifejezést, hogy thatcherizmus ?

És a takarékos négyekként emlegetett Ausztria, Dánia, Svédország és Hollandia?

Egy kicsit utánna olvashatna a dolgok után, mielőtt blődségeket ír :-)

www.maszol.ro/index.php/kulfold/123248-london-szelleme-kisert-az-eu-koltsegvetesi-vitakon

Bredpitt Monika 2020.04.20. 10:04:02

ez erdekes volt, I. Viktor parasztvakitasa miatt erdemes volt benezni, ez mindent visz

Bredpitt Monika 2020.04.20. 10:11:08

"Annyi előrejelzésünk volt már, amely nem igazolódott be, hogy mi már nem akarunk újabb bejelentéseket tenni arról, ami nem fog bekövetkezni.” (Eric Caumes - a párizsi Pitié Salpêtrière kórház fertőző osztályának vezetője)"

na vegre, egy normalis ember

ezzel szemben itthon> most lattam reggel, hogy Orban kozolte az egyik orvossal az ajkai korhazban, hogy olyan beteg nem lesz, aki fullad ,, ezt a virust elkapta es nem tudjuk lelegezteto gepre rakni......elkepeszto, azert , mert olyan aldozatok is vannak, akik a mentoben halnak meg, ,nem ernek be veluk a korhazba, pont most volt egy interju egy csaladdal,a hol a kozepkoru ferfi otthon atveszelte az egeszet, apukaja viszont olyan hirtelen lett rosszul, hogy a mentoben halt meg

Bredpitt Monika 2020.04.20. 10:13:52

a fentihez kapcsolodva, egy politikus kijelenti, kinyilatkoztatja, hogy majus 3 an lesz a jarvany csucspontja Mo n (teljesen logikusan) ennek tudataban majus 4 en meg erettsegi vizsgak lesznek.....

Bredpitt Monika 2020.04.20. 10:19:59

"A tudatos ember a változás mellett dönt, legyen bármilyen fájdalmas."

kerdes Zitahoz: mit csinaljon az a tudatos ember, itt Magyarorszagon, akinek dolgoznia kene, nem kap semmi tamogatast az allamtol, azutan , hogy elvesztette az allasat, mondjuk pincer volt, most elmehetne zoldseget szedni (erre van most lehetoseg), csakhogy kozben hazatoloncoltak az edesanyjat egy korhazbol, aki magatehetetlen es apolnia kell?

a fenti mondatod kicsit olyan megmondoemberesre sikeredett, kerlek szepen vedd meg a fenti allitast

fhdgy 2020.04.20. 10:22:04

@SzZoole: Ha én egy takarékos ország állampolgára lennék, én sem szeretném, hogy én spórolok, mások meg értelmetlenül elpazarolják a pénzt. Pl. Mo. biztos, hogy nem arra használja, amire kellene. Egy vasat se a gazembereknek álláspontra helyezkednék.

Mo. haszonélvezője ( vagy mégsem ? Egyesek igen, de ők nem Mo. ) a támogatásoknak, én mégis ellene vagyok. Így, ebben a formában biztos.

Kapok mezőgazdasági támogatást, tehát haszonélvezője vagyok, de jobb szeretném, ha nem lenne. Legyen pl. a búza tonnája kb. 20 ezer forinttal drágább, megszabadulnék egy csomó csicskáztatástól, adminisztrációtól és pénzemnél lennék.

Sőt, megszabadulhatnék egy csomó rosszindulatú megjegyzéstől, hogy mert engem mennyire támogatnak.

Igaz, hogy akkor a városi embernek, ha enni akar, kb. 50 %-kal drágább lenne a kenyér, meg minden élelmiszer, de legalább nem irigykedhetne. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy a mezőgazdasági támogatások igazából nem a mezőgazdaságból élőket támogatja, hanem azokat, akik enni szeretnének, de termelni nem tudnak, nem akarnak.

négyzet 2020.04.20. 10:31:51

@SzZoole:
Attól még Hollandia nettó befizető, hogy a britek kiválása miatt nem akarnak többet fizetni az eu-s költségvetésbe.
Konkrétan az öt legnagyobb nettó befizető Németország, Hollandia, Ausztria, Dánia és Svédország.

SzZoole 2020.04.20. 10:37:49

@fhdgy: nem is vitattam, hogy Mo nettó élvezője az EU-nak, azt sem, hogy hogy mossák tisztára az EU-ból érkező ingyen pénzeket :-)

SzZoole 2020.04.20. 10:43:44

@négyzet: igen nettó befizető €5 milliárd/év , de egyúttal vissza is követelik a Hollandok a befizetésüket.

Olvasd végig a cikket amit fentebb linkeltem.

Bredpitt Monika 2020.04.20. 10:44:03

sajnos ez is angolul van, de ami miatt ajanlom, az a legzestechnika, erdemes vegighallgatni, szerintem erdekes
ok arrol a Japan mellett veszteglo hajorol szalltak le, ami karantenba kerult talan meg februarban,

a ferfi kerult nagyon rossz allapotba, a japan orvosok a lelegeztetore akartak rakni, de nem engedte, azota mar tobb helyen beszelnek a helyes legzestechnikarol, amit az ur is alkalmazott, es ami valoszinuleg nagyon fajdalmas, ha valakinek tudogyulladasa van es nem olyan egyszeru baromi nagy levegot venni es azt bent tartani kb 5 mp ig,

www.youtube.com/watch?v=H2E1t3yMXgE

amugy Dr Tamasi is beszelt errol a videojaban, de hat ugye most mi folyik, ot is feljelentette valaki, nem kapott tul nagy sajtot, ahogy latom, beszel a gyogynovenyek jotekony hatasarol, sok mindenrol,, de sikerult ezt valakinek nagyon felreertenie......sajnos
ez az a video, amiben beszel az ellene inditott hadjaratrol

www.youtube.com/watch?v=x4ayVyvHFEw

Platonica 2020.04.20. 10:54:13

Igen, en meg emlekszem a Santa Ferenc novellara (Sokan voltunk). A _Büdösbe_ mentek az emberek. Az analogia ide viszont egyaltalan nem illik szerintem.

fhdgy 2020.04.20. 10:56:27

@SzZoole: Én sem vitattam, csak próbáltam rámutatni arra, hogy potenciális haszonélvezőként ( személy szerint az lennék, ha az lennék, mert nekem ugyan jár, csak nem jut ) sem értem, hogy másoknak miért kellene támogatni minket vagy akár engem, ráadásul nem is minket, engem támogatnak, hanem egy banda zsebébe vándorol a pénz, a többinek max. morzsák, alamizsna jut.

Engem egyre jobban zavar, hogy a volt szocialista országok, hű de lelkesen szabadultak a szocializmustól, de most kommunizmust akarnak!

Az EU ne legyen Róbert bácsi konyhája! 75 éve béke van, harminc éve "szabadok" vagyunk, 16 éve EU tagok vagyunk.

Minden adva van, hogy dolgozzunk, tegyük a dolgunkat, haladjunk, stb.

Nem tökéletes a mostani helyzet sem, de potenciálisan és történelmi léptékkel mérve, soha nem voltak jobbak az adottságaink. Ennek ellenére csak rinyálunk, rinyálunk és megpróbálunk koldulni. Nekem sérti az önérzetemet, én nem ilyen magyar akarok lenni!!!

Bredpitt Monika 2020.04.20. 11:04:20

www.youtube.com/watch?v=sQwheE7wJZY

egy legzestechnikas ket perces video , sajnos megint angolul, de latszik mit csinal, mely levegovetel, 5 mp ig bent tartja, o meg arrol is beszel a coronavirusos betegekkel kapcsolatban, hogy aki teheti ne fekudjon a hatan.....

itt egy masik, kicsit h osszabb, itt mar azt is emliti, hogy egy jokora kohogest kell kiengedned magadbol a hatodik mely levegovetel u tan , bemutatja, nem kell hozza angolul tudni

nem jo haton fekudni, fekudjon mindenki inkabb a hasan

www.youtube.com/watch?v=EQlFeBLrbS0

artani nem fog, viszont lehet, hogy valakinek megmenti az eletet.....

SzZoole 2020.04.20. 11:24:05

@fhdgy: egyetértünk, szerintem :-)

négyzet 2020.04.20. 11:27:16

@SzZoole: Elolvastam, bár eléggé kín volt, annyira nincs jól megírva. (Bocs, újságíró voltam.. és ez most nem nagyképűség, de ilyeneket nem a Maszol.ro-n kell olvasni). A dolog a jövő költségvetésére vonatkozik, és nagyon teoretikus. Egyelőre arról nem tudtak megegyezni, hogy nem akarnak _többet_ befizetni. Szeretnének vissza is kapni, de erről nincs semmi konkrétum, illetve más bevételi források és elosztási mechanizmust is szeretnének, aminek azért már itt lenne az ideje igen. De ezek is mind inkább a távolabbi jövőről szólnak, mivel ezt minden tagállamnak is el kell akkor fogadni... Jelenleg ők a nettó befizetők, és igen, OV és tsai meg részesültek és részesülnek a más országok befizetéseiből, tehát semmi szamárság nem volt a posztban ezt illetően.

SzZoole 2020.04.20. 11:30:34

@Bredpitt Monika: ez a légzés technika nem újdonság sport emberek berkeiben.
Sőt aki meditál azok is használják, én is :-)

Rendszerint szauna/gőzfürdő használata közben a legjobb, lótusz ülés vagy török ülés pozícióban 5 mp be légzés, 5 mp levegő bent tartás és 5 mp kifújás :-)

négyzet 2020.04.20. 11:42:22

@Wilhelmus80:
Ööö, akkor térjünk vissza az eredeti kommentre, ami arról szólt, hogy befizető-e Hollandi. Befizető? Igen. Hogy mi lesz a jövőben, nem az volt a poszt témája, amikor az a pár sor íródott, hanem a jelenről.
Bocsánat, én többet nem szeretnék foglalkozni ezzel a témával, mert jelenleg egészen mással dolgozom (vagyis dolgozom, home officeban).

Wilhelmus80 2020.04.20. 11:42:25

@sörm:
www.dutchnews.nl/news/2020/04/coronavirus-in-the-netherlands-12-questions-and-answers/
Ez egy elég jó összefoglaló a holland helyzetről, ha érdekel.

Azzal egészíteném ki, hogy nem gondolom, hogy tökéletesen kezelnék a helyzetet, van egy csomó bénázás itt is. Most pl. a tracking app kiválasztása vagy egy újonnan nyílt amszterdami maszkbolt körül. De minden nyilvánosan zajlik, hetente tartanak sajtótájékoztatót, a miniszterelnök, az illetékes miniszterek és járványügyi szakértők, akiktől mindig lehet kérdezni. Többször, nyomatékosan hangsúlyozták, hogy szakemberek tanácsaira hallgatnak, de a döntések előkészítésébe (pl. az intézkedések feloldása kérdésében) az adott területek szakértőit is bevonják.

A nyájimmunitás kérdését az első - később hibásnak minősített és vissza is vont - nyilatkozat óta kerülik, a hangsúly a sérülékenyebb generációk megvédésén van.

Wilhelmus80 2020.04.20. 11:43:53

@négyzet:
Én csak arra reagáltam, hogy a linkelt cikk nem jó. :) További jó munkát!

SzZoole 2020.04.20. 11:45:44

@négyzet: “ Jelenleg ők a nettó befizetők, és igen, OV és tsai meg részesültek és részesülnek a más országok befizetéseiből, tehát semmi szamárság nem volt a posztban ezt illetően.”

Ezt nem is vitattam, sőt....

Én csak azt akartam mondani, hogy Hollandia valóban ez egyik legnagyobb nettó befizető, de a thatcherizmus-hoz hasonlóan (vagy megjobban) vissza is követeli a befizetett pénzt (jogosan).

www.theguardian.com/politics/2009/jul/04/margaret-thatcher-france-claim

Itt érthetőbben írnak arról a négy országról, nem újkeletű dolgod ez.

www.portfolio.hu/unios-forrasok/20200221/tuz-ala-vettek-a-negy-fukart-a-rendkivuli-eu-csucson-416705

dikusz. 2020.04.20. 11:46:14

@SzZoole: A lényeg mindenképpen az, hogy ne hagyjuk abba a lélegzést, és lehetőleg ne keverjük össze a sorrendet. .:)))

SzZoole 2020.04.20. 11:50:26

@dikusz.: így van, szív-nyel-kifúj :-)))

Csak vicc volt

dikusz. 2020.04.20. 12:26:56

@SzZoole: Miért is gondoltam, hogy én nyerhetek... :)))
Azt hiszem nemigen tudok olyat mondani, amire ne lenne válasod.:D

SzZoole 2020.04.20. 12:28:57

@dikusz.: csak próbálkozz nyugodtan :-)))

fhdgy 2020.04.20. 12:33:25

@dikusz.: @SzZoole: A siker az, amikor a kudarcsorozat megszakad!

Platonica 2020.04.20. 12:49:49

@dikusz.: Ilyen szinvonalasakat biztos nem:-x

SzZoole 2020.04.20. 12:53:56

@Platonica: azért nem mindig vagyok “színvonaltalan” tudok komoly is lenni, ha akarok :-)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.04.20. 13:14:07

@Bredpitt Monika: erdekes hogy azt allitja, kiforgattak a szavait, de elotte gondosan eltuntette a videojat mindenhonnan (sajat bevallasa szerint, nem kerestem).

littke 2020.04.20. 14:00:41

Hát ez egy kiábrándító poszt volt. Nyilvánvalóan nem egy Orbán kedvelő.De legalább a tárgyról írt volna, de nem.

2020.04.20. 17:46:49

Öt perc, komolyan 5 percbe tellett ezt az egész szenvelgést végigolvasni, mert már a harmadánál, kurvára untam. Jobban, mint Jókai természet-leírásait.
Én értem, mit akart, és remélem megkönnyebbült, de ezzel az írással vallatni lehetne.

Hari Seldon 2 2020.04.20. 18:24:22

@fhdgy:
"gaz, hogy akkor a városi embernek, ha enni akar, kb. 50 %-kal drágább lenne a kenyér, meg minden élelmiszer, de legalább nem irigykedhetne."
Még ez sem lenne igaz. Eygszerűben behoznák az Argentín vagy Brazil búzát. Cserébe tönkremenne több millió vidéki, és munkanélküli lenne. Akkor kellen aztán csak támogatás, munkanélküli segély formában. Plusz import miatt a külker egyensúly is megborulna.
Plusz a 3-ik világban kiirtanak egy rakás erdőt, jogy ott termeljenek mezőgazdasági termékeket (nem feltétlenül csak búzát, de húst is éppenséggel)

Csodabogár 2020.04.20. 18:37:56

@fhdgy: Szerintem is túl van rémisztve a népség. Ma délután hallgattam Merkel Pressekonferenciáját. Szerinte egy másodpercre se szabad szem elől téveszteni, azt, hogy itt van a vírus. Ez betegíti meg a népet. Kikapcsolódás kellene, nem állandó rettegés.A gazdasági következményekre meg jobb nem is gondolni.
Sajnos amiket látok televizióban, nem mindig egy leányálom a home office. Egy egyedülállónak persze jó, de ahol még 2-3 kisgyereket is le kell igazgatni napközben a telefon konferenciák közt, ott elég idegölő tud lenni. Tegnap a német tv-ben a férj totál ki volt már készülve az asszony meg simán sírva fakadt, hogy ő nem bírja már tovább. 2 kisgyerek volt.

2020.04.20. 18:42:57

@Hari Seldon 2: Erről a kenyérkérdésről jut eszembe .. amikor Budapesten éltem képes voltam 4-5 villamosmegállónyit utazni, hogy az egyik belvárosi pékségben vegyek kenyeret, természetesen 3-os kilónkénti áron, mint a hiperekben vagy akár az olyan otthoni láncoknál is, mint a Lipóti (amikor megjelentek, még árultak minőséget is, aztán ahogy terjeszkedtek, a minőség leszállt, és már csak legfeljebb 1 fokkal jobb, mint a hiperes felfújt, ahhoz képest viszont drága). Aztán Újlipóciában is megjelent pár kézműves pékség, de csak középszintet hoztak, ahhoz képest drágán. Egy időben még Budára is átjártam kenyérért ... Kurva szar a budapesti kenyérminőség. Szerencsémre, Németországban eljött a kenyér-kánaán, plusz a söré :DDD

Hari Seldon 2 2020.04.20. 18:48:30

@Pink Petsch:
"Szerencsémre, Németországban eljött a kenyér-kánaán, plusz a söré :DDD"
Én is így vagyok vele, most már tudom, hogy Magyarországon vagy egy "kenyér" nevű termék, amit a "pékáru" osztályon árulnak.

2020.04.20. 18:49:12

@Csodabogár: Oldódnak a korlátozások már itt, Freiburgban. Néhány ruha-, textil-, cipő-, bútor-, könyvesbolt kinyitott mától. Jobbára rövidített munkaidőben. A nagyobb láncok (mint CundA, HundM, Ikea -ez nekem roppant fájó :DDD-, Deichmann és hasonlók) még nem. Ők valszeg csak május 4.-től. Különben, addig maradunk mi is zárva a vendégek előtt, de azért a kurzarbeit égisze alatt, bejárunk heti 27.5 órára.

2020.04.20. 19:00:09

@Hari Seldon 2: Ja-ja-ja ;). Budapesten, ha nem jutottam el -mondjuk lustaságból- egy jó pékségbe, akkor az Aldi-Lidl vonalon mozogtam,mert tudom, hogy innen kapják az alapanyagot, amit készre sütnek. Nem egy csúcskategória, de azért simán elfogadható. (Azon röhögtem, amikor még az Index-en is sztori volt, hogy laugen-stílusú péktermékeket égettnek nézték :DDD)
Azonban tavalyelőtt voltam Párizsban szabin. Baszod, itt sem nagyon csinálnak tré baguetteket (azért van rá példa), de azóta nem veszek itteni baguettet, amióta egy átlag párizsi pékség termékeit kóstoltam a témában. Nem tudom, mit csinálnak vele pluszban, de rohadt jó.

Shanarey 2020.04.20. 19:01:19

A múltkori Coelho beütésű volt, a mostani pedig főleg TV-n szocializálódott. A fent említett sorozatok felét sem láttam, s nem úgy érzem hogy lemaradtam volna valamiről. Ahogy látom itt is az áll fenn, hogy valaki nagyon unatkozik, s akkor ír, de sokat, ám kevés benne a lényeg, vagyis ezt kb 5-8 mondatban is el lehetne mondani. A könyveket, ebbe belekeverni szintén nem volt jó ötlet, más korban, más kontextusban íródtak.

2020.04.20. 19:26:13

@Shanarey: Nem TV, streaming. Bár a lényegen sokat nem változtat. Én nagyjából ismerem őket, futurisztikus sorozatok vagy filmek (az említett írók esetében könyvek+esetenként sorozatok), amelyek közös pontja, hogy olyan cselekménysorra építenek, amelynek az adott világrend-és berendezkedés megváltozásának az alapja, természeti vagy biológiai vészhelyzet miatt. Még jó, hogy a Walking Dead-et nem vette bele ;)

SzZoole 2020.04.20. 19:33:20

@Pink Petsch: miért, mi az a sétáló halott, valami horror?

2020.04.20. 19:38:20

@SzZoole: Az maga a zombie-apokalipszis, kérlekalássan ;)
Nesze egy link:
hu.wikipedia.org/wiki/The_Walking_Dead_(telev%C3%ADzi%C3%B3s_sorozat)

SzZoole 2020.04.20. 19:43:14

@Pink Petsch: ezt nem ismerem. A legutóbbi ilyen film amit láttam az a Resident Evil volt, az sem mostanában :-)

négyzet 2020.04.20. 19:49:31

@SzZoole: de-de, te írtad, hogy olvasgasson utána, és ne írjon blődségeket. Pedig nyilván nem az Európai Bizottság által benyújtott korrekciós javaslatokat, 2020 utáni költségvetést tárgyalta a poszt.

Shanarey 2020.04.20. 19:58:34

@Pink Petsch:

A könyvek, más korszakban, s másra reflektálva születtek, még ha a téma hasonló is a mai helyzethez, a mondanivaló, az akkori korszakra vonatkozott. A walking dead, az a másik amit sosem akartam nézni.Ostobaság. persze, ha az ember, hentelést akar látni, arra tökéletes.

fhdgy 2020.04.20. 20:01:59

@Hari Seldon 2: Akkor lennének védővámok és a probléma lerendezve.

fhdgy 2020.04.20. 20:05:39

@Csodabogár: Csak neked és az erős idegzetűeknek ( aki nem bírja ne is olvassa ! )

Mi még az ötvenes években laktunk úgy, hogy nem volt még villany sem. Következésképpen mosógép, mikró, porszívó, meg hasonlók sem!

Ahol volt hét-nyolc gyerek, állatok, a mezőn is kellett dolgozni, akkor hogy bírták? Senki sem sírt vagy nem volt látható!

2020.04.20. 20:06:42

@SzZoole: Kultuszfilm pedig ... már a zombies-belezős kultúrában ...

nyuszigonosz 2020.04.20. 20:10:25

@Csodabogár:

Nos, én is láttam/hallgattam Merkel asszony sajtókonferenciáját.
Nem úgy látom, hogy bárki is túl lenne rémísztve.
Ez van, és örülhetünk, hogy Németország kórházai felkészültek, annak is, hogy a népek eléggé betartják a távoltartást, eddig 4.400 -an haltak meg.
Több halott lenne, ha nem tartanánk be az intézkedéseket.

Kikapcsolódás: nem igaz, hogy az embereknek halálra kéne rettegniük magukat és nem tudnának kikapcsolódni. De: lehet olvasni, söt a kedvenc és bestseller írók a neten keresztül tartanak író olvasó találkozókat - klasszak. Kedvenc elöadók szinten a neten keresztül programokat, koncerteket, csodálatosak!
Sport és séta is lehet kint, mától meg még sok mindenféle üzlet is nyit, de pl. könyveket meg hobbikra cuccot eddig is be lehetett szerezni és az ember ráér az új mindenfélével megtanulni valami csinálni, rájön hogy müködik ..... Egyszóval: van kikapcsolódási lehetöség.

Aki nem tud mit kezdeni magával, nem tudja elfoglalni magát ha nem dolgozhat most és nem lófrálhat egyik nagy akcióról a másikra, nem repkedhet a nagyvilágban ide oda az magára vessen.
Annak szerintem nagyon üres az élete.

SzZoole 2020.04.20. 20:10:34

@négyzet: igen, én csak arra reagáltam, hogy Hollandia hatalmas pénzeket fizet be és hatalmas pénzeket is kér vissza, adott is meg nem is. :-)

nyuszigonosz 2020.04.20. 20:11:06

@Shanarey: Igen, ez pont így van, ahogy írod.

SzZoole 2020.04.20. 20:14:04

@Pink Petsch: kultuszfilm, akkor lehet hülyén fogok elpusztulni, bár sokak szerint nem lenne kár értem :-)))

Csak vicc volt

2020.04.20. 20:14:49

@Shanarey: A Walking Dead első évadának kb. a felét néztem végig, addig bírtam, vagy kötött le, vagy valami hasonló. A zombies-vámpíros-henetelős-freddie kruegeres cuccok sosem jöttek be igazán. De gondoltam, megnézem, mire fel van ez a hype. Nem szar, csak éppen nem érdekel.
A könyvekről szólva, mondhatni, általában véve igazad van, hiszen egyetlen író sem léphet ki túlzottan a saját maga kora fogságából. Ilyenkor viszont eszembe jut Asimov. Nagyon sok, most már triviális tudományos tévedés van a regényeiben, hiszen ő sem léphetett túl a saját korszaka technológiai határain, amiket pedig rágondold ... hát részint még mindig sc-fi, részint meg már bebizonyosodott, hogy az is marad. De azért Asimov 60 évvel ezelőtt megpiszkált jó érzékkel néhány olyan társadalmi problémát, amelyek mára valósággá váltak ...

2020.04.20. 20:17:28

@SzZoole: Az adott műfajon belül, te majom te! ;) mellesleg, nekem sem kedvencem, csak belenéztem, hogy mire fel ez a nagy hype ... Hm, hogy is mondjam, nekem a Harry Potter érdekesebb ;)

2020.04.20. 20:20:21

@SzZoole: Azért azt te is tudod, hogy ez ennél szofisztikáltabb ...

SzZoole 2020.04.20. 20:23:20

@Pink Petsch: az én kultuszfilmem a Deep Throat :-))

Csak vicc volt

SzZoole 2020.04.20. 20:24:30

@Pink Petsch: mármint mi szofisztikáltabb?

2020.04.20. 20:26:18

@nyuszigonosz: Szerintem sem keltett a német kormány egyetlen megnyilvánulása sem pánikra okot adó lehetőséget. Minden fokozatosan történt és történik .. a lezárások és most az újra megnyitások is.
Mondjuk, én nagyon hiányolom a munkámat, már a teljes 100%-os munkámat, amikor pörgés van, amikor stressz van, amikor valami van. Persze, én extrovertált vagyok jórészt, most takaréklángon ... :(

2020.04.20. 20:27:12

@SzZoole: A befizetés és a kifizetés folyamatai ...

2020.04.20. 20:27:49

@SzZoole: Dehogy volt vicc ;)

SzZoole 2020.04.20. 20:29:50

@Pink Petsch: ja persze, hogy nem.
Én sem vagyok eurologus. Egyszer a brexitel kapcsolatban olvastam valamit és akart találtam azokat a cikkeket.

SzZoole 2020.04.20. 20:30:56

@Pink Petsch: szeretnéd, hogy ne legyen vicc? :-)))

2020.04.20. 20:38:14

@SzZoole: Hm, én egyszer az voltam, de azóta sokat változott az EU- szerkezete, bár az alapfolyamatok nem. Így én többnyire megértem, de elmagyarázni közérthetően ... no ezért külön fizetnek embereket ;)

2020.04.20. 20:39:51

@SzZoole: ezt legfeljebb a feleséged szeretné ;) Ők egyébként még mindig nyitva vannak, vagy már egymást boldogítjátok?

SzZoole 2020.04.20. 20:56:20

@Pink Petsch: melyik? :-)))

Zárva vannak. Április 3.-án volt utoljára dolgozni és úgy nézz ki, hogy csak jövő hét kedden megy, ha ;-)

2020.04.20. 21:01:36

@SzZoole: Mnaaa ... ezt az épp aktuálissal beszéd meg ;)
Hm, mát jövő hét keddtől? Baszottul túl korai ..... Ilyen hamar újranyithatnak? Csodálkozom, pláne, hogy az európai trumpotok éppen csak túlesett a fertőzésen, intenzívvel megspékelve. (és persze VIP bánásmóddal :P)

SzZoole 2020.04.20. 21:09:12

@Pink Petsch: bakery, zsidónegyed, kóser cucc, szóval kulcsfontosságú, érted, nem egy fodrászda vagy műkörmös :-))

2020.04.20. 21:16:49

@SzZoole: Nodemilyenszerencséjevolt, hogy nem fogadta el Ramsay ajánlatát ;)
Mellesleg, minden tiszteletem az övé. Én megőrülnék mindig egyetlen olyan stílusban sütni (főzni), ami rohadtul nem az enyém. Úgy értem, nálunk is beesik sok olyan vendég, aki vega-vegán-fruitán ... és ezeken felül a valós vagy divat-allergiások. Alkalmazkodunk, persze .. de sokszor a tököm tele van, pláne, amikor nyilvánvaló a kamu-allergia. Hogy dögölne meg az ilyen ....

fhdgy 2020.04.20. 21:21:28

@Pink Petsch: Egy kis arzén, egy kis arzén, az segítene! -:)

Hari Seldon 2 2020.04.20. 21:23:15

@fhdgy:
... igen, de akkor védővámokat vetnének ki az európai (praktikusan döntően német) gépárukra a Brazilok Argentínok, stb...
Következmény: a németek nem tudnak sok gépet eladni. Következmény: munkanélküliség.
Szóval, azért, hogy a németek eladhassák a gépeiket oda, nincs vám. Cserébe dotálniuk kell a francia (és más nagyobb tételben mezőgadasági termékeket exprtáló országokat).
Szóval, nem véletlen alakult ki az, ami most van. Ez egy nagyon érzékeny egyensúly...

2020.04.20. 21:33:47

@fhdgy: Bünteti a törvény, sajna .... Pedig az igény megvolt már rá, amikor egy csoport egyik tagja kitalálta a 3,.ik napjukon, hogy ő zeller-allergiás ... Érdekes, az előző napokon sem a levesre, sem a rizottóra nem volt allergiás, amelyekhez olyan alapleveket használtunk, amelyek tele voltak zellerrel. értem én, hogy utálja a zellert, ha püréként kapja, de akkor azt ugassa, és kap helyette sült krumplit vagy valami hasonló lefagyasztott szart, de ne jöjjön az "allergiás-vagyok" kártyával, mert úgyis kibukik, hogy egy hazug desznyó, aki csak meg nem érdemelt figyelemre vágyik.
Ja, és ez csak egy példa volt -- a sok közül.

fhdgy 2020.04.20. 21:47:17

@Pink Petsch: Tudod, már Murphy is megmondta, hogy minden, ami az életben jó, vagy törvénytelen vagy erkölcstelen vagy hizlal!

Legalább ez egyik pontot most Te is alátámasztod. -:)

2020.04.20. 21:53:31

@Hari Seldon 2: Igaz, az EU gazdaságpolitikája nagyon érzékeny egyensúlyi alapokon nyugszik, érzékenyebben, mint egy tökéletes buggyantott tojás elkészítése .. ;) :P
És ez nem véletlen. Ugyanis az emberiség történelmében az EU az első olyan gazdasági (többek között) szerveződés, ami nem egyértelműen a kihasználásra játszik, hanem az egyensúlyra. Éppen ezért törékeny ...

2020.04.20. 22:00:54

@fhdgy: Mi a tököm ebben a jó? Hogy azt hiszi, csicskáztathatja a konyhát? Mert azt nem. Egy konyhán mindig van valami mélyfagyasztott szar, amivel ki lehet váltani fél perc alatt az eredetileg tervezett menüt. És hidd el, ha valódi az allergia, akkor megpróbáljuk frissel, de ha ilyen szar kamu, mint az esetek kb, 70%-ában, akkor megkapja a mélyfagyasztott szart 3x-os áron. Ha ez neki jó ...

Hari Seldon 2 2020.04.20. 22:02:24

@Pink Petsch:
Áh... Nem éted te ezt...
Brüsszel elnyom. - Közben emellett tehetetlen is.
Ezen kívül kihasznál.

Persze ezek mondjuk nem fhgy gondolatai, de országfüggetlenül van egy elég jelentős és buta réteg aki ezt nyomatja.

fhdgy 2020.04.20. 22:06:33

@Pink Petsch: Lehet, hogy ezekt neked bosszantó megélni, de szánom bánom bűneimet, de jókat derültem rajta, ahogy előadtad. Szinte látni véltem.

A vendég ájtatoskodik, Te pedig dohogsz. Volt olyan, hogy a vendég is dohogott?

2020.04.20. 22:14:31

@Hari Seldon 2: Igazad van, ezt a fajta ostobaságot tényleg nem értem. Az EU megalakulásának köszönhető, hogy '45 óta nem volt háború Európában. Az EU a záloga az európai kontinens békéjének. És amikor különböző, helyi potentátok megkérdőjelezik, önös, személyes érdekből (igen, rád nézek Orbán Viktor, te önző, opportunista fasz!), akkor legszívesebben kirúgnám személyesen őket, a családjukat és mindazokat, akik "hűségesküt" tettek neki, családostól, Nigériába. Hogy miért pont oda? Mert az a legagresszívabb fekete törzs. Na, ott kamuzzanak!

fhdgy 2020.04.20. 22:15:50

@Hari Seldon 2: Volt egy rövid időszak, amikor majdnem EU ellenes voltam. A legjobban azt utáltam, amikor a 90-es évek végétől minden politikustól az volt a reakció, hogy majd az EU, hogy majd az EU! Mintha az EU egy messiás lett volna. Nálam akkor fordult a kocka, amikor 2001-től Németországban dolgoztam.

Aztán az verte ki a biztosítékot, amikor rá kellett döbbennem, hogy az EU magyarországi megvalósulása köszönő viszonyban sem volt/van azzal az EU-val, amit Németországban láttam és megszerettem.

Most ez a magyarosch EU veri ki nálam a biztosítékot.

Ha valaki nekem azt mondja, hogy az EU kihasznál bennünket, akkor azt mondom, B+, légy okosabb és Te használd ki azokat a lehetőségeket, amit az EU ad.

Ehhez persze, úgy általában nincs eszünk! No, ettől vagyok igazán ideges!

2020.04.20. 22:33:59

@fhdgy: Megélni mondjuk annyira nem fasza, amikor visszadobnak egy rendelést idiotizmus miatt. Van egy paradicsom-capresse az étlapon. Ez gyakorlatilag színes koktélparadicsomokból, rukkolából, rukkola-pestóból (helyben készült), avokádóból, limeból, pirított fenyőmagból és bivaly-mozzerallából áll. A problémát a bivaly-mozzarella szokta jelenteni a kevésbé tájékozott vendégeknek, akik szerint a mozzarella sajt azok a kis kemény, fehér golyóbisok, amiket a franc tudja miből készítenek, de 65 centért kaphatók bármelyik hiper sajátmárkásaiként. Ezzel szemben a mozzarella, sőt a bivaly-mozzarella egy lágy sajtfajta, aminek ugyan van egy keményebb külső kérge, viszont a belseje szinte folyós. és erőteljesen "állat-íze" van .. már a semleges gumihoz képest, amit az emberek 90%-a mozzarellának hisz.
Én már mondtam a séfnek, hogy ezt vegyük le az étlapról, mert kár beléjük ... :P

2020.04.20. 22:54:30

@fhdgy: Ja, mint a magyarosch kurzarbeit :P Kábé annyi köze van a tényleges, németországi kurzarbeit-rendszerhez, mint a goulaschnak a gulyáshoz. Bár azért a goulaschban van hús, a magyar-kurzarbeitból meg azt is sikerült kispórolni :P Szánalmas, mit próbál meg eladni a magyar kormány német modellként. Köze nincs hozzá, szimpla protekcionizmus.

2020.04.20. 23:12:28

@fhdgy: Ja, bocs, nem válaszoltam a kérdésedre, miszerint, "volt, hogy a vendég is dohogott?" Illetve, hát részben válaszoltam a mozzarellás sztorikkal, amikor a vendég nem tudja pontosan, mit rendelt. De azt is be kell vallanom, hogy havonta 1-2 -szer én cseszem el, vagy a service, ,ki vagy rosszul tájékoztat, vagy későn jön a rendelésért. Legutóbb február végén küldték vissza egy steak-emet, hogy ez nem well-done, hanem done, És igazuk volt. Én ugyan időben vettem ki, de a steaken nem segített, hogy a service-nek 6 percébe került, mire kivitte. A hő-lámpák alól. Így mire vendéghez került, már done lett. Azon kívül, hogy lebasztam a service-s gyereket, sok mindent nem tehettem, a vendég újra megkapta a steaket. Én szóltam a chefnek, hogy ez történt, a chef a bárnak, hogy van egy ingyen itala a vendégnek. Megtörténik.

puhacica 2020.04.20. 23:30:16

@nyuszigonosz: a nemetorszagi reszhez nem tudok hozzaszolni, viszont a kikapcsolodossal teljesen egyetertek.

2020.04.20. 23:49:34

@nyuszigonosz: @puhacica: Én mindezt meg- kipróbáltam. Le is kötött egy ideig .. De én baszottul be fogok csavarodni, ha nem pöröghetek megint a melómban. Hiányzik, a stressz, és az a plusz. Még egy hónap 70%-os kurzarbeit, és rohadtul alkoholista leszek Vagy tömeggyilkos ....

Bredpitt Monika 2020.04.21. 08:09:19

@droid_: ott vannak a videok, valoban azt mondja, hogy leszedte, de megis fent vannak, talaltam egy cikket is amiben reszletezik, hogy mi az , amit serelmesnek talalnak (azt mar nem neztem meg, hogy az allitasok szo szerint ugy vannak e leirva, ahogy o mondta), egyebkent tenyleg erdekes, amirol beszel es nem sarlatansag pl azt mondani, hogy a kinaiak sokkal tobb gyogynovenyt ismernek , mint mi es hasznaljak is

az is erdekes latvany volt a jarvany elejen, hogy mennyien allnak egy egy gyogyszertar elott, en pl a horghurutomat siman kikezelem 8 dl gyomberteaval.....

www.youtube.com/watch?v=5bNblZ3UO_0
en ezt a videot lattam.....

megkeresem neked a cikket is

Bredpitt Monika 2020.04.21. 08:18:56

@droid_: index.hu/techtud/2020/04/16/etikai_vizsgalatot_kezdemenyeztek_az_alhireket_terjeszto_orvos_ellen/

en, amit meghallgattam tole, hasznosnak talaltam, mert en is gy erzem, hogy nagyon fel van fujva az egesz, olyan szempontbol, hogy tul gyorsan terjednek a hirek, egy egy ujsagiroi mondat valoban panikot tud kelteni az emberekben........

ugyanakkor meg nagyon hasznosnak talaltam a fenti angol ur 37 perces videojat, amiben elmondja, hogy Angliaban mennyi idos embert latott lelegezteto gepen, akik soha nem jottek rola, ezert nem akart o sem felkerulni ra, es ezert valasztotta a legzestechnikat (pontosan EFT rol beszel, emotional freedom technic)

a lenyeg, hogy erdemes azert foglalkozni vele, en akkor ijedtem meg, amikor a kolleganom, aki par evvel fiatalabb mint en lett beteg, es nagyon, nagyon rosszul volt

tireless treehugger 2020.04.21. 14:42:01

Aranyos a poszter, nem tagadja kételkedését de közben előre néz és előre halad. Teljesen jó világképe van (korához képest), majd bővül és tovább alakul.

Sok sikert.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.04.21. 17:17:11

@Bredpitt Monika: ezt olvastam es meg parat ezen kivul. kosz a videot, lenyegeben alatamasztja a cikkben felsorolt kifogasokat. de ebben legalabb nincs kikacsintas, hogy lehet jonni tovabbra is vitamininjekciora.

Matyika Ápolója 2020.04.21. 17:17:13

www.worldometers.info/coronavirus/country/netherlands/

mondjuk ez alapján nem tűnik annyira jónak, de hát hogy jönnek a tények abba, hogy belezavarjanak a posztoló világképébe

exterminador 2020.04.21. 21:53:36

@Matyika Ápolója: igen, a holland helyzet egyértelműen nagyon rossz.

Vén motoros 2020.04.21. 21:53:37

@Bredpitt Monika: Érdekes az emberek gondolkodásmódja. Egybites. Tehát: azért ROSSZ a május eleji érettségi időpont, mert vélhetően olyan jól mennek majd a dolgok, hogy május 3-án lesz a tetőzés, viszonylag elfogadható gauss görbe-csúccsal. Tehát: a jó koronavírus-járvány adatok miatt ROSSZ az érettségi időpont.
Mikor lenne ez az érettségi időpont "jó"? Ha sokkal rosszabbul állnánk a vírushelyezttel. Ha a görbe 5-6 héttel később, pl. június közepén tetőzne, vélhetően a május 3-ainál jóval magasabb esetszámmal, akkor a júnus idusára csaccolt tetőzéssel, a május 3-ai fetőzöttségnél lényegesn ROSSZABb vírushelyzetben már mindjárt jó időpontnak tűnna a május elejei érettségi időpont.

Megbolondult itt minenki? Azért tekintik rossznak a kitűzött időpontot, mert - isten segedelmével - a vártnál jobb a vírushelyzet, laposabb a görbe, és hamarabb tetőzik?

Ez az éevelés elmebaj!

is 2020.04.21. 23:23:32

"és szaporodnak egyre a nyomorban élő népek, ahol nem hogy szappan, meg orvos, de még víz sincs, ivásra sem, nemhogy kézmosásra."

ez nem igaz. a Fold lakoinak egyre nagyobb hanyada jut egyre tisztabb vizhez. fogynak a nyomorban elo nepek.

is 2020.04.21. 23:26:58

@Vén motoros: hat latod. Orban Viktor 10 eve arra epiti a hatalmat, hogy feljel, de majd o megved, es most sikerult: az emberek annyira felnek, hogy nem tudod nekik megmagyarazni, sikerult kiasni a vermet, es most Orban maga esik bele. meg is erdemli. az altala gerjesztett felelem sodorja el.

is 2020.04.21. 23:33:14

@exterminador: mitol EGYERTELMUEN? 1500 IC agybol kihoztak a csucsot, mar csokken minden szamuk, mar tervben, hogy mikor nyitjak vissza az iskolakat. eddig van 4000 halottjuk (kb. ketszer annyi lakosra. mint Mo), de mar latjak az alagut veget.

az szerintem sokkal szarabb helyzet, hogy Magyarorszagon se lesz 100 ezer lakosra kevesebb halal (eltitkolas, felreadminisztralas, az varhatoan joval jobban lesz), de azt legalabb honapokig huzzak, talan meg karacsonykor is itt lesz velunk.

enrikokaruszo 2020.04.22. 00:20:38

Úgy kezdődött, mint egy helyzetértékelés, aztán egyszercsak hörgésbe fulladt,

FCUK29 2020.04.22. 00:20:39

@Pink Petsch: délszláv háború, 1990-től? Azért hülyeségeket ne, kösz.

2020.04.22. 09:08:54

Ilyen szinten értelmetlen és olvashatatlan katyvaszt még nem láttam ezen a blogon. Véletlenszerűen egymás mellé dobált szavaknak több értelme lenne. Azért egy minimális színvonalat tartsanak már a bloggazdák.

exterminador 2020.04.22. 10:32:55

@is: én ezt a görbét nem nevezném csúcsnak, inkább siralmasnak. Tudod, mi látszik ezen? Nem a csökkenés, hanem az egyenletes, monoton emelkedés. Most nem azért, mert a magyar helyzet sem jobb, de ne mutogassunk már Hollandiára, mint bezzegországra. A jó példa az leginkább Dél-Korea.
www.worldometers.info/coronavirus/country/netherlands/

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása