oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2020. március 25. 06:30,  Otthoni munka amerikai és angliai módra 209 komment

2020. március 25. 06:30 Határátkelő

Otthoni munka amerikai és angliai módra

Kifordult az életünk a megszokott kereteiből az elmúlt hetekben, sokan kényszerültek megtapasztalni az otthoni munkavégzést, annak minden előnyével és csapdájával egyetemben. Vajon miként birkóznak meg mindezzel külföldön élő magyarok, mik a tapasztalatok?

home_office_poszt.jpg

Egyre súlyosabb a járványhelyzet Európa nagy részén, nem kivétel ez alól az Egyesült Királyság sem. Londonban elvileg már csak létfontosságú munkahelyekre, élelemért, gyógyszerért vagy hozzátartozókról gondoskodni lehet kimenni az utcára, valamint egyszer el lehet menni szabadtéri testedzésre (például futni vagy sétálni), miközben a bárok, éttermek és üzletek többsége zárva tart.

"A végén azon kapod magad, hogy elment a nap"

A brit fővárosban élő Bandosz már több hete otthonról dolgozik, így sikerült némi tapasztalatot összegyűjtenie ennek a munkavégzésnek az előnyeiről és a hátrányairól.

„Videón diskurálunk a kollégákkal vagy videóebédelünk, aztán mindenki folytatja a munkáját. Fura helyzet, én azt élvezem a csapatomban, hogy néha feldobunk egy témát, amiből aztán előjön egy kreatív ötlet. Az embereknek szükségük van a fizikai közelségre ahhoz, hogy ötleteljenek, érdekes dolgok szülessenek belőle és motiváljuk egymást” – osztotta meg tapasztalatait Bandosz. Márpedig szerinte ez képernyő előtt nem, vagy csak korlátozottan működik.

„Azon kaptam magam, hogy néha szükségét érzem kimenni az utcára levegőt szívni, és elmenni futni. Amikor az ember otthon van, észreveszi, hogy el kellene mosogatni vagy főzni valamit, ami bele-belecsippent a munkaidejébe, míg a végén azon kapja magát, hogy elment a nap” – tette hozzá a Los Angeles-London-Budapest-tengely podcastban.

"Az itthoni életed üzemeltetésével megszakítod a home office-od"

Los Angelesben sem sokkal jobb a helyzet. Az amerikai metropoliszban élő Tamás is természetesen otthonról dolgozik, aminek következményeként munkáinak egy részét most kénytelen volt feladni.

Szerencse a szerencsétlenségben, hogy sok esetben eddig is digitálisan tartotta a kapcsolatot a munkatársaival, így ezen a téren számára nincs jelentős változás.

„A többiek általában egy helyen dolgoznak, így azt vettem észre, hogy őket kicsit lelassította ez az új felállás. Próbálom őket motiválni, például azzal, hogy frissítek több elvégzendő feladatot, ettől általában mindenki kicsit jobban érzi magát, hiszen van elvégzendő munka” – mesélte.

„Az egyik legidegesítőbb dolog az, hogy az itthoni életed üzemeltetésével megszakítod a munkafolyamatot. Nincs az, hogy órákig tudsz ülni és egyetlen feladattal foglalkozni, mert jönnek a tennivalók” – fogalmazott Tamás.

Fontos az is, hogy az ember az otthoni munkavégzéshez rendesen öltözzön fel, legyen egy kialakított rész a lakásban, ami a „munkahely”, hogy ne az egész otthona váljon azzá.

Miről beszélgettünk még?

A linkekre kattintva a lejátszás az adott témához ugrik.

Az otthoni testmozgás fontossága

Az otthoni munkavégzés rutinjai

Az étkezés és nassolás csapdái

Hogyan kezeljük a pánikot?

A sorozat korábbi adásait itt hallgathatod meg, és fel is iratkozhatsz a Határátkelő YouTube-csatornájára. (Mi több, iratkozz is fel!) Ha inkább letöltenéd a podcastot, akkor azt például ezzel a programmal teheted meg.

A beszélgetést a SPOTIFY-ON ITT HALLGATHATOD MEG, ha más platformon vagy inkább otthon, akkor pedig ide kattints.  

(Fotó: pixabay.com)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.  

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: podcast Magyarország Nagy-Britannia Egyesült Államok Los Angeles - London - Budapest tengely

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr4215553682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arthamyr 2020.03.25. 20:32:31

@Pink Petsch: "Mert csak azt nézik, hogy az osztrák államnak és osztrák vállalkozóknak ne kerüljenek több pénzébe." - Ez mondjuk osztrák szempontból tök valid. A fogadó államok azért tehetnének (ellen)lépéseket persze.

2020.03.25. 20:33:28

@gabors: Nem tudom, te hogy vagy vele, de egy egér vagy patkány házikedvencként, beoltva, féregtelenítve ésatöbbi lehet froppant aranyos, de nem örülnél, ha megtudnád, hogy a kedvenc éttermed konyhájában egér- és patkánytanya van. Szerintem te is azt szeretnéd, hogy az a rágcsáló-tanya takarodjon máshová.
Ha trollokat akarsz etetni, ajánlhatok pár blogot, de légyszí, ne csábítsd ide őket.

2020.03.25. 20:37:16

@Arthamyr: Jah, viszont a szezonális szereződések uszkve 70%-a május 3-ig szól, a fennmaradó 30% meg április 19-ig. Szerinted miért olyan sürgős a sógoroknak kibaszkodni a népet még április előtt: -P

Arthamyr 2020.03.25. 20:39:47

@Pink Petsch: "aki Tirolból hazamegy, és nem igazoltan túlesett már egy fertőzésen, az mind potenciálisan fertőz tovább" - Aki túlesett a fertőzésen, az nem kaphatja el újra? Erről már van konszenzus? Mondjuk ha úgy esett át a fertőzésen, h belehalt, akkor tuti nem fertőz tovább, főleg ha el is hamvasztották. :D

2020.03.25. 20:40:42

@Arthamyr: Bátor vagy, én nem akartam ezzel megsérteni Csodibogit, pedig stimmt ;)

Benikuty 2020.03.25. 20:40:56

@Pink Petsch: Szórakozz a tábeszes bukaresti nénikéddel, te minden idők legokosabb krumplihámozója :D

gabors 2020.03.25. 20:42:16

@Pink Petsch:
egy dolgot azert hal lehet kerdeznek ...nem kell valaszolni sem (ez kb ott volt mar)

Kerdes :... (nem)

Ez nem a te blogod ...ezert egyelore (nincs benne n) ... szoval NEM TOLED fugg megint egyelore, vesszo... ha igaz, fugg ki troll es mi/ki es miert patkany ...

Nem szeretnem ha NEKEM kellene eldonteni melyik a JO es melyi ROSSZ patkany ... (a te peldadat kovetve) ... a hotelodban ez ugy tunik ott sem TOLED fugg hanem a fonoktol ... es hogy ki a fonok az te tudod legjobban nagyon relative.

ITT nem en es egyelore nem TE dontod el ki a jo es ki a rossz patkany..... ezt csak elfogadni lehet (vagy nem)

2020.03.25. 20:47:33

@Arthamyr: Morbid vagy, de igazad van :) Nem, végeredményben még erre sincs konszenzus, hiszen fordult elő olyan eset, hogy a páciens kétszer került a nemi szerv rossz oldalára. Avagy, első nekifutásra nyilvánították tévesen gyógyultnak,
Tehát 100%-os bizonyosság ez esetben sincs, mivel ez nem bárányhimlő vagy mumpsz, gyakorlatilag influenza, még ha elfajzott is. És ti is voltál már influenzás egy évben kétszer ...

gabors 2020.03.25. 20:48:12

@Benikuty: @Pink Petsch: Szórakozz a tábeszes bukaresti nénikéddel, te minden idők legokosabb krumplihámozója :D'

felre erted naluk ez a szia !!!

2020.03.25. 20:52:20

@gabors: Oké, kötekedj mással, nincs türelmem hozzád. Ha nem érted, mit szeretnék, akkor ennyi ... én nem bírom a hoax-okat, pláne nem a célzott faszságokat. És beszólok a terjesztőinek.
Ha ez téged zavar, legfeljebb szűrsz. Figyelj, leszarom.

Arthamyr 2020.03.25. 20:53:47

@Pink Petsch: Még sosem láttam megsértődni, nem olyan fajta ő...

2020.03.25. 20:57:42

@gabors: Ja, hát ez a te szinted is. Megkérlek, hanyagolj te is. Jó szórakozást a kolbászossal, nagyjából egy értelmi szinten vagytok, mindenesetre hokedlire nem kell állnotok, hogy elérjétek.
Na pusz :)

gabors 2020.03.25. 20:58:17

@Pink Petsch:
"Ha ez téged zavar, legfeljebb szűrsz. """

aranycsillagom dehogy szurlek .... szeretem amit irsz .. de ha lehet meg egyelore itt (sem) kell egyeterteni ... es ha/mikor szerintem kell akk or igen is "kotekedni" fogok mint most ...

mert megegyszer tok OK volt amit irtal azonkivul hogy huzzon el...

"Figyelj, leszarom."

amugy ezt is ertem semmi gond

2020.03.25. 21:00:47

@Arthamyr: Valóban, de én tisztelem .. ha ilyen fitt leszek az ő korában, akkor hálát adhatok a jószerencsémnek.

gabors 2020.03.25. 21:05:53

@Pink Petsch: aranycsillagom (ha tudnam hogy mondjak ezt erdejiul....) olvasd mar el ... mit is irtam ..

de lehet az nem is szamit ???

gabors 2020.03.25. 21:13:19

@Pink Petsch: kopasz kutya .....

le kell menni kutyaba ... (emlekszel) majd akkor talann lehetsz a kutyak kiralya (masok szerint kiralyneja ... de ezt nem tudom)

2020.03.25. 21:16:56

@gabors: Azt én sem tudom, kb. évek óta nem jártam arra. Oké, rendben.
És most elmentem Poirot filmeket nézni, egy jó kis gyilkosság mindig megnyugtat ;).

SzZoole 2020.03.25. 21:35:14

@Arthamyr: azért annyira ne aggódj, a government fizeti a fizetésük 80%-át, úgy, hogy otthon ülnek a bezárás miatt, az azért nem olyan rossz, szerintem :-)

SzZoole 2020.03.25. 21:36:49

@Pink Petsch: én is ép azt nézek The Hollow részt :-)

Arthamyr 2020.03.25. 21:50:35

@SzZoole: Itt nem tudom, mi van, ha így van, akkor nincs gond...

gabors 2020.03.25. 22:10:06

@SzZoole: "@Arthamyr: azért annyira ne aggódj, a government fizeti a fizetésük 80%-át, úgy, hogy otthon ülnek a bezárás miatt, az azért nem olyan rossz, szerintem :-)"

itt egyelore a kormany (governemnt) nem fizet hogy itthon "uliunk".... de TOBBET es JOBBAT tudok elkovetni ... mint a bezaras elott ... mert a sok hulye (nem is mind erdeji) nem kerdez semmit ...

persze nyilvan nagyon szamit ki mit is csinal ... erdemes evvel ovatosan banni ... (szerintem)

SzZoole 2020.03.25. 22:12:53

@Pink Petsch: láttam már, gyakorlatilag az összes Poirot filmet, itt Four and Twenty Blackbirds címen fűt :-)

Szereted az Agatha Christie filmeket/könyveket?

Én/mi már kétszer voltunk a házánál itt, valami mese szép hely :-))

2020.03.25. 22:23:39

@SzZoole: Imádom, nekem ő volt a Harry Potter, Agatha Christie szerettette meg velem az olvasást, anno ;)
Az összes David Suchet-féle Poirot filmet láttam már, nem egyszer (most éppen a Lord Edgware halála megy, az előző már véget ért). Miss Marple szerepében meg nekem egyértelműen Joan Hickson a nyerő! :)

Benikuty 2020.03.25. 22:25:10

@Pink Petsch: Husika! Ne szórakozz a korommal, messze nem vagyok még nyugdíjas!
Továbbá Husika, ne köszörüld a nyelved olyanon, aki egész nap dolgozott, dacára az ismert helyzetnek, nem kis kockázatot vállalva.
A nyelvedet inkább használd olyasmire Husika, amihez igazán értesz, és tanulj valami okosat, mert a szállodaiparnak, és a vendéglátásnak kb. 2 évre meghúzták a lélekharangot.
Még valami Husika: az "uszkve" azt jelenti, hogy ...-tól..-ig.
Aki nem tud arabusul, ne beszéljen arabusul.

Csodabogár 2020.03.25. 22:26:33

@gabors: Ő nem ember, ő az isten! Nem tudtad?

gabors 2020.03.25. 22:29:10

@SzZoole: "@gabors: szerintem is"

Nem csak neked ... csak ugy mondom.....

"Jo nekem a Trabant nem kell Cadillac ... ""

(ha kell leforditom ...)

SzZoole 2020.03.25. 22:31:44

@Pink Petsch: szerintem nekünk az összes Poirot sorozat meg van könyvben :-)

Ha gondolod küldök pár képet az öreglány rezidenciájáról :-)

SzZoole 2020.03.25. 22:33:43

@gabors: nem tudom mire gondolsz

gabors 2020.03.25. 22:38:19

@SzZoole: @gabors: nem tudom mire gondolsz"

en se .. ..

semmire ...

ez ????

"Jo nekem a Trabant nem kell Cadillac ... ""

Csodabogár 2020.03.25. 22:38:28

@Pink Petsch: Nem vagyok sértődős csak öreg, elég sok tapasztalattal. Fiatalabb koromban én is sok mindent meg akartam változtatni és hittem is benne, hogy tudom. Majd 85 éves korotokban gondoljatok rám, ha valami ilyen sorsszerü történik veletek, lehet az akár jó is, nem vizionálok tragédiákat. Az ember lassanként rájön, hogy a szabad akarat csak egy szép elképzelés. Nem kell ebben hinni, senkit se akarok rábeszélni, de sokkal nyugodtabb az élet ezzel a felfogással, nekem legalább is. Irtózatos szélmalom harcos voltam még úgy 20 éve is, kár volt az energiáért.

2020.03.25. 22:43:04

@Benikuty: Szakadj már le rólam, nagypapi :P
-Különben a klienseid kurvára értékelnék, hogy temeted őket (pláne a Four Seasons-os vásárlód, akivel annyit dicsekedtél ... vagy már kibasztak a pixisből? :p), de ez legyen a te gondod, hogy beléjük rúgsz, abban a reményben, hogy engem bánthatsz. Szánalmas vagy.

gabors 2020.03.25. 22:43:57

@Csodabogár: "Nem kell ebben hinni, senkit se akarok rábeszélni,"

ez mi ??? amire nem akarsz rabeszelni ... (nem is tudnal...)

SzZoole 2020.03.25. 22:44:28

@gabors: “ "Jo nekem a Trabant nem kell Cadillac ... ""

Jó neked

2020.03.25. 22:45:20

@SzZoole: Nekem is, csak e-könyvben ;)
Dobjad csak át azokat a fotókat, de izibe ám! :) Köszi szépen :)

2020.03.25. 22:49:45

@Csodabogár: Áh, én már erről lemondtam, olyan kb. 10 éve. Néha még elönt az epe, ha különösen ostobákkal hoz össze a net. De a világmegváltás már régóta nem szerepel a terveim között. Néha még képes vagyok azért felhúzni magam, és persze már vagyok annyira vén, hogy tudjam, mit nem akarok biztosan. Aztán néha trollokat etetek, puszta szórakozásból, hogy el ne lustuljak ;)

kardio1 2020.03.25. 22:52:18

@Pink Petsch: a franciák betartják a szabályokat, mindenki otthon. A szállodák is mind bezártak. Nem úgy, mint Svábföldön :)
De értem én, a németek a csúcs :)

kardio1 2020.03.25. 22:54:18

@Pink Petsch: mit értesz azon, higy a szürke zónában élsz ? És ez hogy kapcsolódik a járványhoz ?

puhacica 2020.03.25. 23:08:35

@Pink Petsch: "Mert tesztet nem végeznek, akkor sem, ha folyó orral mész be a landecki kórházba, erkältet-und-tschüß! Hogy dögölne bele az összes tiroli belterjes famíliia ebbe! Mert vastagon megérdemelnék! de leggalább meddők legyenek 110 évre, hogy tutira kidögöljenek." - a folyo orr nem tunete a covid19-nek. a tobbihez meg inkabb nem fuznek hozza semmit, kiallitottad te mar magadrol a bizonyitvanyt. nem eloszor, viszont kar, hogy nem utoljara.

SzZoole 2020.03.25. 23:09:23

@Pink Petsch: nem tudom az e-mail címed

kardio1 2020.03.25. 23:10:20

@Pink Petsch: látszik, hogy nem vagy orvos. Mindenesetre magabiztosan tolod. :) Ez nem influenza. A tünetek hasonlók több virusfertőzés esetén. Azt nehéz lenne megmondani, akár nálad, akár Arthamyrnál, hogy egy évben kétszer átestél-e influenzán, ha nincs pontos kórokozó-kimutatás. Influenzajárvány idején általában egy adott virustörzs fertőz, ellenne immunitás alakul ki, mely egy évig bizonyosan véd az újrafertőződéstől. Ha más törzs jön legközelebb, az ellen nem leszel védett. De egy adott évben nincs túl sok influenzajárvány.
És ezt még bonyolítja az oltás.

gabors 2020.03.25. 23:10:54

@kardio1: "@Pink Petsch: mit értesz azon, higy a szürke zónában élsz ? "

azt hogy ... szurke ... balkan baszod mit nem ertesz... kell tobb del-balkan ... ott hivjak "szurkenek vagy OKOSNAK"

gabors 2020.03.25. 23:22:15

@SzZoole: "@gabors: “ "Jo nekem a Trabant nem kell Cadillac ... ""

Jó neked"

mikor szoktel Hobo es Deak Bill mar nem volt meg ???

amugy itteni trabantal jarok nem cadillac-el (ott all az is a haz mellett de doglott)

SzZoole 2020.03.25. 23:31:58

@gabors: “ mikor szoktel Hobo es Deak Bill mar nem volt meg ??? ”

Nem szöktem, 2008-ban már szabadon lehetett jönni-menni :-)

gabors 2020.03.25. 23:40:08

@SzZoole: "2008-ban már ".....

bocs ez a 80-as evek ... "Jo nekem a trabant nem kel Kadilekkk"

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.03.26. 00:10:32

erdekesseg, merkel vasarnap sajtokonferencian:

www.bz-berlin.de/deutschland/angela-merkel-zu-den-neuen-corona-massnahmen-es-sind-regeln

kozli a lap, amelyben allitolag penteken megjelent merkel hazi karantenja.

gabors 2020.03.26. 00:27:32

@droid_: "ennel a posztnal is szolok, ".....

ki vagy te hogy barkinek itt szolj hogy mit es mit ne csinaljanak .... ez nem kicsit mereszkedes itt (egyelore semmi kozod mit csinalunk itt ha atveszed a blogot akkor igen)

gabors 2020.03.26. 00:33:11

@SzZoole: Deak bill talan meg el mert biztos nagy hir lett volna ...

keress ra ha nem ismered ... Istvan a Kiraly eredetiben 1984 O volt Gyula (ha jol emlekszem ...) oriasi alakitas ... meg volt a lemez talan meg van a szuleimnel ... regen hallottam mar ...

dikusz. 2020.03.26. 00:54:33

@gabors: Hibátlan az emlékezeted, kis eltéréssel:

Deák Bill él még, 71 éves. Az ősbemutató a Városligetben a Szánkódombon (azóta Királydomb) volt 1983-ban, a rockoperában Torda volt, Gyula pedig nem a szerepe volt, hanem a tisztességes keresztneve.
A többi stimmel.

gabors 2020.03.26. 01:22:45

@dikusz.: annak nagyon oruluk hogy el ... azt is tudom hogy a neve gyula nem tudom miert kevertem hogy mit jatszott de akkor (ismetlem AKKOR az igen nagy votl nem csak hogy mit is enekelt)

udv

gabors 2020.03.26. 01:24:40

@dikusz.: Vikidal is gyula NA O is nagyon jo volt (ha jol emlekszem)

Golf2 2020.03.26. 07:36:59

@SzZoole: magyar híroldalak a külföldi híreket magyarul jelenítik meg forrással megjelölve, ugye, és nem angolul, szerintem :-) Igen én meg az eredetit bemásoltam mit zavar? Tudsz angolul már 11 éve legalább.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.03.26. 08:56:39

@gabors: ugyanolyan olvaso mint te vagy o. senkinek nem kell turni hogy sertegessek, sem szemelyeben, sem egy csoport tagjakent. eloszor neki szolok, aztan a bloggazdanak, aztan vagy megmarad a kommentje vagy eltunik mint a korabbiak. ajanlott olvasmany a moderacios poszt. a link kint van ezen az oldalon is.

deppate frog 2020.03.26. 09:44:09

@Pink Petsch: Kedves Pink Petsch, tudnal nekem erröl barmilyen hivatalos infot küldeni, hogy az elsönek karanten ala vett települes munkasait 3-4 nap mulva hazaküldik? Hiaba kerestem, semmilyen ezt megerösitö hivatalos közlemenyt nem talaltam.
A karanten egesz Tirolra vonatkozik aprilis 13-ig minimum. A települesedet max munka, bevasarlas, orvos miatt hagyhatod el (bevasarolni is csak a legközelebbi boltig). Az ischgli es hasonlo települeseket munka miatt sem hagyhatod el.
(Akik amugy haza akarnak valahogy jutni, a magyar konzulatus ajtajan zörgetnek legjobb tudomasom szerint sikertelenül.)
Igazat adok, hogy a turizmus kiralyait a penz motivalta, es a mosoly csak addig jar, amig a penzedet atnyujtod. De hogy mondjuk 20 vagyonos csalad miatt allitasod szerint minden tiroli (kb. 800 ezer itt elö ember) büdös lelketlen paraszt. Neeeem... baratkozz olyanokkal akik atlagpolgarok, es rajössz mennyivel kellemesebb tarsasag mint mondjuk a nemetek.

Benikuty 2020.03.26. 09:50:25

@Pink Petsch: Felhívnám szíves figyelmedet kedves Husika, hogy minden ok nélkül te szedtél elő imígyen:
" Pink Petsch 2020.03.25. 15:12:15
@SzZoole: Kapjadbéjazösszesfaszom! :PPP :DDDD

Különben tényleg érdekes ez a cucc. Itt van, ugye ez a Benikuty nicknevű, nagyapámkorabeli tisztes, kolbászgyártó magyar állampolgár, aki legalább már 4 éve utál azért, ami a munkám volt. Anno, mielőtt megtudta volna, hogy mit melózok aktuálisan, a blogkocsma blogon elég faszául elvoltunk. Aztán meg rájött a hoppáré velem kapcsolatban, ha nem is olyan súlyosan, mint az "erdészünkre", de azért hajazott rá erőst. Mondjuk, amikor pár hete lebozgorozott, és ennek kapcsán eléggé bevetettem a "shame- kártyát", legalább nem szól hozzám, amikor a címlapról néha idetéved.
Hülyék az emberek ... :DDD "
Én kérlek tehát, hogy szakadj le rólam, és tartózkodj kedves Husika a minősítgetésemről.
Én téged nem minősítelek, mert felesleges. Megteszed te azt Husika akkor is, amikor épp igazad van, azzal a "megmondó" stílussal. Pá Husika, aranyom pá! :D

dikusz. 2020.03.26. 10:22:27

@kék madár: A korom miatt akár ott is lehettem volna. Iigazán pont a mi korosztályunknak szólt (szerintem). De azt hiszem arra te is rájöttél, hogy nem voltam az ősbemutatón.
De van olyan túrabarátom, aki ott volt az ősbemutatón, és a jubileumi előadáson is, maga is zenél, sokat mesélt róla. Így ismerem annyira -mindenki ismeri így, vagy úgy, kell is-, hogy tisztában legyen a valóban korszakalkotó művel.

dikusz. 2020.03.26. 10:32:55

@gabors:
Utólag kérek tőled elnézést, és ez nem azért van, mert @kék madár: rájött a turpisságra, de mint neki írtam is, ismerem a rockoperát, még ha nem is láttam élőben.

Tulajdonképpen csak azért kekeckedtem, mert nem tudom, miért gondolod azt, hogy @SzZoole: nem tudja, ki volt Deák Bill?
Lehet jobban ismeri mint mi, még akkor is, ha a kora miatt tuti nem volt ott az István a király ősbemutatóján.:)

(irónia, vicc volt, stb.)

adg 2020.03.26. 10:43:07

@Pink Petsch: “ kiakasztottatok adg-val, amikor kommenteken keresztül tárgyaltátok, hogy miért is idióta az, aki a tömeges tesztelés mellett áll ki”
Hat en nagyon sajnalom, hogy kiakasztottalak, gondolom kardio is, de ez azert inkabb annak koszonheto, hogy nem ertetted meg, pontosabban egy pillanatig sem akartad megerteni, amit mondtunk.
Sot, most meg konkretan hazudsz, ugyanis szerintem egyikunk sem mondta, hogy idiota lenne az, aki tomeges tesztelest akar. Az sem igaz, hogy rohogcseltunk ezen.
Siman elmondtuk, hogy miert nem biztos, hogy jo otlet. Valoszinuleg a WHO is idiotakbol all, mert ok is csak azoknak javasoljak a tesztet, legalabbis, mikor utoljara neztem, akik mutatnak barmilyen jellemzo tunetet. Az orrfolyas az nem az, bar te nyilvan ezt is jobban tudod, szoval akkor mostantol az is tunet.
Es ennek, marmint hogy nem tesztelnek tomegesen, eleg logikus oka van, csak az teged nem erdekel, mert van egy velemenyed, es mindenki mas idiota, aki mast gondol.
Kepzeld, az egyetlen, aki akkor idiotazott, az te voltal. Hm. Az angolokat sikerult leidiotaznod, ugy egyszerre mindet, mert nem ugy dontottek a brexitnel, ahogy te helyesnek latod.

Na de ez mekkora mar, most figyelj!

Ezt te irtad itt fentebb: “ Te meg takarodj valahova máshová az okádék propagandáddal!”
Aztan meg is magyaraztad.

Ezt meg neked irta Kardio par napja, tudod, amikor rohogcseltunk:
“ nincs kedved az epeömlésedet egy másik blogra tartogatni ?”

Emlekszel, mit valaszoltal ra?
Ezt: “ Nincs (...) ha nem tetszem neked, ha kényelmetlen a nézőpontom, akkor lehet szűrni, nem sértődöm meg. De az indulataimat, az érzéseimet, mindig ki fogom írni/mondani. Akkor is, ha nem tetszik neked. Nekem meg a te álláspontod ambivalens, de én még sosem tanácsoltalak el erről a blogról. Talán mert az én gondolkodásom liberális, te meg a fogalommal sem vagy tisztában”

Nem erzed kicsit furcsanak e harom idezetet egymas utan?
A te gondolkodasod liberalis? Lofaszt. Kb olyan szdsz liberalis. Tudod, minden velemenyt toleralunk, ami tokeletesen megegyezik a mienkkel. A tobbit betapossuk a foldbe.

Szerintem nagy szerencse, hogy nem lettel ujsagiro. A kozonseges, vulgaris, mocskos stilusod nem palastolja a vegtelen ostobasagodat es a bekepzelt onteltsegedet, hogy te aztan mindenkinel is jobban tudsz mindent, legyen az egeszsegugy, virus, azbeszteltavolitas, barmi. Abszolut barmi. Az nem letezik, hogy ne te tudd jobban.

Na, te jossz. Kiontheted az epedet. Elgondolkozni ugyse fogsz semmin, hisz eleve jobban tudod.

Csak gondoltam elmondom a velemenyemet, ha mar hivatkoztal ram.

SzZoole 2020.03.26. 10:44:42

@dikusz.: persze, hogy tudom ki Deák Bill Gyula( nem személyesen persze)

Láttam az István a király rockoperát, többször is, először agyonmásolt VHS-en majd később DVD-én is, bár nekem Vikidál
Gyula által játszott Koppány szerepe volt a kedvencem :-)

dikusz. 2020.03.26. 11:35:39

@SzZoole: A másik Gyula által játszott Koppány.:)

De őszintén (tényleg) szólva igen restellem magam, hogy nem láttam a teljes István a királyt, csak részleteket belőle, de nem az én műfajom. Biztos bennem van a hiba, mert mindenkinek tetszik rajtam kívül. Attól viszont még ismerem, mert nem láttam.
Vikidálról meg alighanem más a véleményünk. Őt pont hallottam énekelni.

SzZoole 2020.03.26. 11:47:49

@dikusz.: erről a részről beszélek :-)

youtu.be/w9n5MZmpJ2g

Amúgy mi bajod Vikidálal?

dikusz. 2020.03.26. 11:59:26

@SzZoole: A hangja. Ahogy egy szakértő írta, a "csodálatos, vaskos, szilaj hangú" hanga. De mondtam, biztos velem van a baj.

Golf2 2020.03.26. 13:42:24

A vikidál besúgó volt,nem 2 forintért szólt a dal...

kék madár 2020.03.26. 20:20:39

@dikusz.: nem voltam eleg figyelmes, nem derult ki - szamomra .En ott voltam, anyam szerzett jegyet, meg pont az iskolammal szemben volt, azert alakult ugy....eleg nagy durranas volt akkoribann

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2020.03.27. 00:30:58

De van. Ha itthon Vágó, Ed van elegance munkahelyi munka akkor neg lehet enni is elfelejtesz. Én itthoni munkánál szinte sosem tudom az itthoni feladataim elvégezni .

Lefty Rosenthal 2020.03.27. 07:42:48

Amúgy a home Office az a belügyminisztérium ám angol földön , ez ilyen magyar találmány a Work from home-ra...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2020.03.27. 08:24:17

@Lefty Rosenthal: nem. Mindkettő használatban van, a home Office meg a work from Home is .

Lefty Rosenthal 2020.03.27. 09:37:49

@tildy[UK]: @droid_:

A home office, mint helyiseg, mint fonev, igen, az IKEA-ban latni, nagyon ritkan en is igy irom le a munkavegzem fizikalis lokaciojat, de akkor is inkabb ugy h “I have an office at home”, mikor ugyfellel beszelek, de koznyelvben meg mindig inkabb study, ha megnezed az ingatlan hirdeteseket, ott is inkabb ez szerepel.

Mint tevekenyseg, arra vonatkozoan, hogy valaki otthonrol dolgozik, nincs hasznalatban. Soha senki nem hivatkozott arra meg ugy, hogy otthonrol fog dolgozni, hogy “I’m going to home office tomorrow”, vagy “I’m doing home office” v hasonlo valtozatok. Messengeren, skype-on, teams-en stb a lokaciot soha nem irjuk “home office”-ra, altalaban “WFH”, neha “working from home”, ritkan “working remotely”, de a “home office” az angolban nem tevekenyseg, mint ahogy a magyarok hasznaljak.

Tudom h rohadtul semmi ertelme ezen rugozni, csak viszketek mikor ezt benfentes modon probaljak hasznalni, helytelenul.

dikusz. 2020.03.27. 09:40:22

@kék madár: Akkor szerencsésebb lett volna nem világgá kiabálnom, hogy kihagytam ezt a valóban korszakalkotó előadást...

SzZoole 2020.03.27. 11:17:54

@droid_: ez amerikai hompage, lazábban veszik a nyelvet és a nyelvtant

www.merriam-webster.com/about-us

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.03.27. 11:22:15

@Lefty Rosenthal: akkor abban mar meg is egyeztunk, hogy nem csak belugyminiszterium. most mar csak azt kell belatni, hogy nem magyar talalmany. home office mint fonev eppenseggel lokaciot jelol, ahogy irod is. home office-bol dolgozni pont azt jelenti, amit. szerintem a vilagon szinte mindenhol az angol a munkanyelv nemzetkozi cegeknel es ketlem hogy mindegyiknel dolgoztal volna. az en tapasztalatomban skandinav cegnel inkabb wfh volt, nemet cegnel home office (skandinav ill nemet ceg nem azt jelenti hogy csak skandinav ill nemet + magyar munkatarsak, hanem valoban multinacionalis). de mindenki erti mindkettot.

Arthamyr 2020.03.27. 11:30:39

@Lefty Rosenthal: Britek, amerikaiak, írek akikkel együtt dolgoztam, nem akadtak fenn rajta, ha valaki használta, és nem dolgoztam magyarokkal, szóval nem is ők használták. Volt mindenféle nemzetiségű kollégám/ügyfelem, de magyar pont nem, azt nem figyeltem, hogy az angol anyanyelvűek ezt 100%-ban kerülik vagy csak ritkán használják.
Nyilván a wfh elterjedtebb, és ha valakivel tárgyaltam, akkor azt kérdeztem, h megy-e remote, de ettől még igen, kár ezen rugózni.
Az angolt nem elsősorban az angol anyanyelvűek használják, és nem is ez a legfontosabb funkciója, hanem annyira elterjedt globálisan második (vagy többedik) nyelvként, hogy rengeteg ehhez hasonló, a régebbi angolt szigorúan véve helytelen kifejezés terjedt el. Ezen értelmes angol anyanyelvű sem akad fenn (bár előfordul, hogy korrigálják a hibákat, de azt is lehet kultúrember módjára), kb. úgy veszi, mint a szlenget, és inkább örül annak, hogy az anyanyelvén beszélnek és idegen nyelv ismerete nélkül megérti. Az megint más kérdés, hogy komolyabb helyzetekben illendő volna az ilyesfajta helytelen használatot a minimálisra szorítani (pl. ha valaki prémiumabb ügyfelekkel érintkezik a munkahelyén).

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.03.27. 11:37:01

@SzZoole: tehat? nem azt vitatom hogy brit angol szerint melyik a helyes, hanem azt hogy magyar talalmany lenne. az olvasotarsunk attol viszket, hogy valaki nem elegge bennfentes egy angol kifejezes hasznalatahoz es rogton magyarozik. mintha ketfele ember lenne, a bennfentes szuletett angol es a luke magyar. az fel sem merul, hogy az angol kifejezeseket jelentesben tobbe-kevesbe elteroen is hasznalhatjak szerte a vilagon. mint jelen esetben.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.03.27. 11:37:01

(mondjuk igy visszaolvasva az utobbi ceges leveleimet, meg kell adni, hogy a hivatalos kommunikacioban work from home-oznak a nemet cegnel is, es csak a kedvcsinalo, tanacsosztogato anyagokban van home office. ettol persze nem lesz magyarabb)

SzZoole 2020.03.27. 11:48:11

@tildy[UK]: a Home Office-nak nincs synonym szava, @Lefty Rosenthal: -nak igaza van;

“ Home Office (Brit. government) the national department responsible for the maintenance of law and order, immigration control, and all other domestic affairs not specifically assigned to another department”

Többnyire a Lefty által leírt mondatokat használják “ work from home” vagy a “ I have an office at home” vagy “ My Office at home“ ;-)

Én sem lennék ilyen okos ha nem ugrottam volna rá jobban az angol nyelv/nyelvtan tanulására a munkám/pozícióm miatt :-)

A kisördögök jól vannak? :-)

SzZoole 2020.03.27. 11:51:48

@droid_: sehol nem írtam, hogy magyaros lenne a “Home Office” szó.

Lefty Rosenthal 2020.03.27. 13:35:30

@droid_: az angol, kanadai, usa, indiai, thai es ausztral cegeknel pedig WFH v work from home, ami azert lassuk be, nagyjabol fedi az anyanyelvi lokaciokat. 5 perce jott email egy ugyfeltol ahol a working from home policy-juket ismertetik, nem a home office policyt. Annyiban nem fejeztem ki jol magam h a home office, mint ket szo es szo-osszetetel termeszetesen nem magyar, de anyanyelvi kornyezetben nem hallottam meg tevekenysegre a home office-t, mert nem hasznaljak, csak lokaciokaent, es azt is ritkan. Ennyi.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.03.27. 13:35:34

@SzZoole: sehol nem irtam hogy te irtad :) egyebekben nem ismetelnem magamat.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.03.27. 13:35:42

@SzZoole: az altalad idezett definicio betu szerint megtalalhato itt:
www.collinsdictionary.com/dictionary/english/home-office
gondolom innen van. erdekesseg hogy ok is hivatkoznak a merriam-webster-re, igaz, 10 evvel ezelotti kiadvanyra. igy azt hiszem abban is megegyezhetunk hogy az angol elo nyelv, s mint ilyen, valtozik.

Lefty Rosenthal 2020.03.27. 13:35:58

@droid_: szerintem akkor ezen tul vagyunk, megbeszeltuk. Amugy a benfentes szinten nem jo valasztas reszemrol, inkabb a modoros szo illett vna. De van abban valami szepseg a nyelvnaci trollkodasomhoz rosszul valasztom meg a szavakat.

@SzZoole: tudom h igazam van, koszi :)

pusza

SzZoole 2020.03.27. 14:12:43

@droid_: igen változik az angol nyelv folyamatosan, mivel az angolok igazodnak a bevándorlókhoz és nem a bevándorlók az angolhoz, szerintem :-)

Arthamyr 2020.03.27. 15:02:33

@SzZoole: Azért ez az igazodás nem teljesen így van, mivel pl. a bevándorlók beszélnek angolul, nem pedig az angolok mondjuk kínaiul, lengyelül vagy héberül. A bevándorló már azzal nagyot igazodik, hogy bevándorol...

SzZoole 2020.03.27. 15:37:43

@Arthamyr: pedig részben a bevándorlás miatt is változik az angol nyelv. Korábban is olvastam már erről megjelenő cikkeket.

Itt egy link, sokat találsz még ezen kívül ha rákeresel.

en.m.wikipedia.org/wiki/Language_change

Az meg, hogy már eleve nyelvtudással érkeznek ide az nem mindig igaz. A mai napig is érkeznek olyanok, akik egyátalán vagy alig beszélik az angolt, de olyan is van aki évek óta itt él és meg mindig nem beszélnek.

Az okát tudjuk hagy ne részletezzem :-)

London2009 2020.03.27. 16:01:06

@Lefty Rosenthal: @Arthamyr: ezt a home officet en is csak magyaroktol hallottam meg. Ki nem allom en is. Total ertelmetlen.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.03.27. 16:35:53

@Lefty Rosenthal: egyetertunk, a nem anyanyelvi kornyezetre nem tul jo kifejezes a "magyar talalmany".

Arthamyr 2020.03.27. 18:35:51

@SzZoole: Egy szóval sem állítottam, hogy nem, csak azt, hogy a bevándorló jobban igazodik az angolhoz (brithez), mint fordítva. Ez a többek szerint gyatrának tartott (vagy angolnak sem tartott) angol is sokkal közelebb van a "rendes" angolhoz, mint a bevándorló nem-angol nyelvéhez.
És hiába érkeznek nyelvtudás nélkül, ettől még az angolok nem fognak nagy számban megtanulni a nyelvükön, a bevándorlóknak nagyon minimális nyelvtudást kell felszedniük, hogy messze meghaladják azt, amit az átlag célországbeli fog tudni az ő nyelvükön.
Persze azt sem vitatom, hogy a britek alkalmazkodnak a bevándorlókhoz, egyértelműen, csak fordítva több az alkalmazkodás.

@London2009: Is? Mint írtam, én nem magyarokkal dolgoztam, nem tőlük hallottam (legutóbb pl. izraeliektől, erre tisztán emlékszem). És különösebb bajom sincs vele, elég sok dolog tankönyvi angol, és ennek ellenére nincsen értelme. Még a programnyelvek sem feltétlenül logikusak, ez nem várható el egy beszélt, folyamatosan organikusan változó nyelvtől. :) Van egyáltalán valami szabvány az angol nyelvre, pl. ISO xxxxx? :D

SzZoole 2020.03.27. 18:52:13

@Arthamyr: Arty, szerintem ugyanarról beszélünk, csak te egy kicsit “ kockásabban” fogalmazol :-)))

Persze, hogy egyértelmű, hogy a bevándorló (már aki) sokkal jobban alkalmazkodik az angolhoz, mint fordítva.

Én special csak arra próbáltam asszociálni, hogy az angol nyelv változása a migrációnak is köszönhető :-))

London2009 2020.03.27. 19:14:08

@Arthamyr: a home office ket dolgot jelent. A Home Officet, mint szervet es a dolgozoszobat. Ennyi. Lehet persze hasznalni, de ertelmetlen. Szerintem ciki es folosleges hasznalni ha van helyette jobb kifejezes?!

somlobodog 2020.03.27. 21:08:19

@adg: de jót röhögtem ezen:)) szépen osszeszefoglaltad:)))

2020.03.27. 22:14:15

@London2009: @Lefty Rosenthal:

"home office" témakörben:

"Tudom h rohadtul semmi ertelme ezen rugozni, csak viszketek mikor ezt benfentes modon probaljak hasznalni, helytelenul."

illetve

"Szerintem ciki es folosleges hasznalni ha van helyette jobb kifejezes?!"

Most, hogy mondjátok, sztem én sem hallottam ezt még natív angoloktól, de szerintem ez mindegy. Ha már valahogy muszáj minősíteni, akkor inkább menő, mint kínos.

A nyelvek vesznek át egymástól, és aztán használnak máshogy dolgokat, ez ilyen.

Magyarul például a farmer nem ugyanazt jelenti, mint angolul, a szmoking sem. De "magyar" szó a pendrive is.

Más nyelvekben is van ilyen, németül a "handy" mobiltelefont jelent, brazilul az "outdoor" óriásplakátot, japánul a "szararimen" (~ salary man) alkalmazottat, az arubájto (ez a német arbeit-ből) részmunkaidős munkát. Na és akkor?

Az angol is csinálja. A sombrero nem ugyanazt jelenti angolul, mint spanyolul, és a ketchup sem szójaszósz, mint malájul.

img-comment-fun.9cache.com/media/ax8eLW/am0Rne14_700w_0.jpg

Az én álláspontom, hogy viszonylag mellékes, hogy a britek a saját nyelvükben hogy használják. Ha mi magyarok a home office-hoz farmert veszünk fel, hogy megnyissunk egy fájlt a winchesteren, akkor ez van, ez nekünk jogunk, menjünk érte, bajnokom.

London2009 2020.03.27. 23:39:45

@Nagy kámpics: haha. Szerintem azzal semmi gond nincs ha ezt igy hasznalod Mo-n miutan mindenki ezt teszi de anyanyelvi kornyezetben nem javaslom. Nem ertik meg elsore es de, ciki.

2020.03.28. 00:11:09

@London2009:

Ja igen, azt azért én sem sugallom, hogy natív angolok között használja az ember (vagy a "farmer"-t, vagy a "mekdonálc"-ot). :)

Arthamyr 2020.03.28. 00:17:00

@SzZoole: Azt adom teljes mértékben.

adg 2020.03.28. 02:21:38

Ausztralul egesz biztos, hogy working from home (WFH), es a sajat óladban levo iroda a home office. Elkepzelni nem tudom, hogy lehet ezt igesiteni.
Ez az apeh honlapjarol, ok is egyetertenek velem:

“ Home office expenses

If you're an employee who works from home, you may be able to claim a deduction for expenses relating to that work. These are generally home office running expenses, and phone and internet expenses.”

Amugy kanpiccsal vagyok. Roppant kardinalis kerdes.
Meg angolon belul is vannak szavak, amik mast jelentenek mas orszagokban.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása