oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2020. február 01. 06:30,  "Külföldön a nulláról kellett kezdeni" 44 komment

2020. február 01. 06:30 Határátkelő

"Külföldön a nulláról kellett kezdeni"

Vajon mennyire veti vissza a határátkelés a karriert? Előrébb tartanak-e azok, akik egyetlen szakmánál maradva építik a pályafutásuk, vagy legyünk büszkék arra, hogy bármikor képesek vagyunk felállni és újrakezdeni, akár külföldön is? Karrier és újrakezdés Magyarországon és külföldön

dream_big_and_make_it_happen_foto_pixabay_com_geralt.jpg

Vajon hol tartanak a határátkelők a Magyarországon maradt barátokhoz, ismerősökhöz képest? Bandosz úgy érzi, a saját körében valahol a középtájon helyezkedik el ilyen szempontból. Vannak Magyarországon élő ismerősei, akik nagyon szép karriert építettek és jól keresnek, és persze vannak olyanok is, akik nehezen boldogulnak.

„Azért is alakult ez így, mert nagyon sokszor kezdtem újra. Próbálok pozitívan tekinteni magamra, azt gondolom, én vagyok a ’rugalmas munkaerő’, de néha kicsit irigykedve szemlélem azokat, akik megmaradva a szakmájuknál jó kapcsolatrendszert építettek ki” – mondta Bandosz.

„Akad, amikor az élet kellemetlen kártyákat oszt, olyankor viszont arra kell büszkének lenni, hogy az ember képes felállni és folytatni tudja” – tette hozzá.

„A büszkeséget kell megtartani”

Egyébként mind Nagy-Britanniában, mind az Egyesült Államokban (de igaz ez Magyarországra is) olyan világ van, hogy muszáj rugalmasnak lenni, és ha erre az ember képes, akkor talál magának munkát.

Bandosz szerint Angliában nem a papír számít, hanem hogy az ember képes legyen elvégezni az adott munkát és az érdekelje is. Ha ez megvan, akkor kap lehetőséget.

„Azt a büszkeséget kell megtartani, hogy én igenis vagyok valaki, tanulok és csinálok valami újat és nem érdekel, hogy a másik már mennyi ideje csinálja és milyen sikeres. Ha ez sikerül, akkor önmagad előtt nem kell szégyenkezned” – vélte.

„A nulláról kellett kezdeni”

Tamás az elmúlt években (már 40 fölött) többször is újrakezdett, először akkor, amikor Los Angelesbe költözött, majd ott is mindig fel kellett találnia magát, de mint mesélte, voltaképpen az egész addigi, magyarországi karrierje is a folyamatos tanulásról szólt.

„Hiába szereztem otthon elég szép szakmai tudást, amikor ide kikerültem, akkor voltaképpen a gyakornok gyakornoka lettem. Sem a szakmai nyelvezetet, sem a körülményeket nem ismertem megfelelően, így aztán voltaképpen a nulláról kellett kezdeni” – mesélte az első időszak nehézségeiről Tamás.

Őt az segítette át a kezdeteken, hogy nagyon megbecsülték azt, amit csinált: „Ennek következtében tudtam úgy tanulni, hogy közben nem kellett elveszítenem a büszkeségem”.

„Az is igaz, hogy az újrakezdéshez nagyon oda kell tennie magát az embernek, mert nagyon nehéz nulláról indulni, arról nem beszélve, hogy azt sem tudhatod feltétlenül, hogy anyagilag megengedheted-e magadnak az újrakezdést” – tette hozzá Tamás.

Akivel arról is elfilozofálgattunk, hogy vajon hol van a haza? Mitől haza Magyarország, ahol az ember született és mitől haza az a hely, ahol az otthona van?

Arra a kérdésre pedig, hogy mikor jössz már haza, Tamásnak van egy rövid és egy hosszú válasza is. A rövid: nem azért jöttem ide, hogy aztán hazamenjek…

A hosszú válasz kiderül a Los Angeles-London-Budapest-tengely podcastjából.

Miről beszélgettünk még?

Másképp állnak az újrakezdéshez Angliában és az Egyesült Államokban, mint Magyarországon? (6 perc 30 másodperctől)

Hol van a haza? (11 perc 30 másodperctől)

A beilleszkedés kérdése – miért angolosodott el egy időben Bandosz és miért kezdte el hiányolni a hozzá hasonló értékvilágú emberek társaságát? (15 perctől)

A sorozat korábbi adásait itt hallgathatod meg, és fel is iratkozhatsz a Határátkelő YouTube-csatornájára. (Mi több, iratkozz is fel!) Ha inkább letöltenéd a podcastot, akkor azt például ezzel a programmal teheted meg.

A beszélgetést a SPOTIFY-ON ITT HALLGATHATOD MEG, ha más platformon vagy inkább otthon, akkor pedig ide kattints

(Fotó: pixabay.com/geralt)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.  

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: podcast Magyarország Nagy-Britannia Egyesült Államok Los Angeles - London - Budapest tengely

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr2315449462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SzZoole 2020.02.01. 07:33:42

Auld Lang syne című szám tényleg nemes gesztus volt az EU képviselőktől :-))

A britek ezzel a régi Beatrice számmal búcsúztak az EU -tol;

youtu.be/sNWUNPg6tzY

:-))))))))))))))))))

Din Serpahis 2020.02.01. 08:01:17

Hát őszintén szólva... Én mielőtt kimentem külföldre 9 évet töltöttem egy magyar KKV-nál, a szakmai előrelépés leghalványabb reménye nélkül. Az értelmes feladatokat mindig a főnök csókosai kapták, ugyancsak őket küldték tréningekre, mindig ők lettek példának állítva stb stb, én 9 év után is pont ugyanazt a kulimelót csináltam, mint az elején.

Amikor kimentem külföldre, már az első állásom is borzasztó nagy előrelépés volt ehhez képest, és innen folyamatosan sikerült felfelé kapaszkodni. Mindezt úgy, hogy szerintem én svájci IT viszonylatban kimondottan peches vagyok. Kétszer kirúgtak mert kidőlt alólam a projekt, harmadszor is ez lett volna, de akkor sikerült megelőzni a dolgot, és még azelőtt váltani, hogy ez megtörténne, de azért lépegetek előre. Van egy-két magyar ismerős, akik nagyjából velem egyidőben jöttek ki, na azoknak ilyen peches dolgaik nem voltak, most úgy 50-100%kal keresnek többet nálam. Szóval szerintem brutális a különbség a karrierlehetőségek tekintetében a külföld javára.

kardio1 2020.02.01. 09:57:30

@ZooLeka: @Din Serpahis:
Értem a briteket: a bevándorlók még Golf2 munkáját is elveszik. Mi lesz így az elsőzésével ? :))

Arthamyr 2020.02.01. 10:10:19

@Din Serpahis: Az, hogy 9 évig nyelsz, valószínű, hogy nem a környezet optimális kihasználása karrierszempontból.

Ettől függetlenül az igaz, hogy egyelőre azért IT területen nem Magyarországon vannak a legjobb lehetőségek, pedig a felzárkózás azért kvázi folyamatos.

Arthamyr 2020.02.01. 10:18:24

Ez az előrébb tartás érdekes dolog. Több barátom Magyarországon viszonylag fontos pozícióban van, több tucat vagy akár száz beosztottal és alapvetően elégedettek az életükkel/karrierjükkel. Én meg nyugdíjba mentem 40 éves kor előtt, és én teljesen elégedett is vagyok. Nem cserélnék velük, és ők sem biztos, hogy cserélnének velem... Akkor most ki tart előrébb?

fhdgy 2020.02.01. 10:41:00

Hogy mi a karrier? Egyéni döntés kérdése. Én 1984-ben eldöntöttem, hogy nem akarok főnök lenni, én úgy döntöttem, hogy szakmai sikereket akarok. Ez Mo.-on sok szempontból rossz döntés volt, mert Mo.-on csak olyan karrier volt/van, hogy egyre magasabb pozicióba lépked az ember a hierarchiában. Szakmai karrier mint olyan, nem létezett, hogy most van-e, nem érdekel, már nem érdekel.

Ha az ember új helyre megy, ritka kivételtől eltekintve, be kell állni a sorba, leginkább sor végére. Aztán kell valamennyi idő, amíg az ember bizonyít.

Nekem külföldön csak Németországból van tapasztalatom. Ott viszont azt tapasztaltam, hogy a németek alaphozzáállása az, hogy egy külföldi eleve nem lehet okosabb náluk.

Arthamyr 2020.02.01. 11:03:31

@dikusz.: Én nem tudom, nyilván a saját szempontomból azt mondom, hogy én, de nem véletlenül írtam, hogy ők sem cserélnének velem. Bár biztosra nem tudhatom, mert annak ugye nincsen realitása, hogy cserélgessünk, és annyira erről nem szoktunk beszélni, azt leszámítva, hogy azért azt ők is mondták, hogy ez a korai nyugdíj annyira nem rossz élethelyzet, meg én is, hogy sosem volt karrierem meg sok beosztottam, igazgató is csak a saját cégemben voltam, és ez milyen menő (meg k. sok fejfájás :)).

@fhdgy: "Szakmai karrier mint olyan, nem létezett, hogy most van-e, nem érdekel, már nem érdekel." - Ok, értem, hogy nem érdekel, de ha már így leírtad, elnézést, hogy szóvá teszem, de szerintem ez még 10-20 éve is így volt sajnos.

fhdgy 2020.02.01. 11:21:41

@Arthamyr: Én még a kilencvenes években is ( 2001-től 2009-ig Németországban dolgoztam egy kis megszakítással ) azt láttam, hogy azok az emberek lettek főnökök, akik pl. programozónak még átlagosnak sem voltak mondhatók. és főnökként sokkal előrébb jutottak, mint a náluk sokkal jobb programozók.

Ezt hívták/hívják úgy, hogy kontraszelekció?

Arthamyr 2020.02.01. 11:31:58

@fhdgy: Az ezzel kapcsolatos véleményed már kevésbé osztom, nem mondhatnám, hogy ahol dolgoztam, ott komoly kontraszelekció lett volna, csak azt, hogy elég szűk tér volt a szakmai előrelépésre (főleg úgy, hogy azt megfelelően honorálják is anyagilag). Én mondjuk mostanában, külföldön is ezt tapasztaltam, csak nem olyan mértékben, mint Magyarországon a 2000-es években.

fhdgy 2020.02.01. 11:37:20

@Arthamyr: 2009-től újra Mo.-on éltem dolgoztam. Többször megkínáltak pl. osztályvezetői beosztással, de mert nem akartam főnök lenni, így természetesen nem fogadtam el, tehát nem a sértődöttség beszél belőlem.

2013-tól egy nagy állami cégnek dolgoztam külsősként. Hogy ott mi volt?! Anyám borogass!

Din Serpahis 2020.02.01. 12:20:41

@Arthamyr: Ja, csak az volt, hogy amíg a feleségem nem fejezte be az egyetemet, addig nem akartunk lekoccolni. Úgyhogy azt ki kellett várni.

Arthamyr 2020.02.01. 12:55:49

@Din Serpahis: Nem feltétlen kell "lekoccolni", azért csak akad a környéken más is, ha tényleg hulladék egy hely. 9 év alapból nagyon sok egy cégnél, hát még akkor, ha az nem is jó.

SzZoole 2020.02.01. 13:05:27

@kardio1: mi mi, bye bye golf :-)
By golf :-)

Csodabogár 2020.02.01. 15:02:59

@Arthamyr: Több mint duplaidős vagyok mint te. Normálisan 60 évesen mentem nyugdíjba és irtó boldog voltam. Ma is boldog vagyok, hogy nem kell korán kelnem és napi x órát egy irodába töltenem. Elég sokáig érdekes témában önkénteskedtem, a téma csak nekem volt érdekes és semmi jótékonyság nem volt benne. Az idén már 25 éve lesz, hogy nem dolgozom. Ugyanezt 45 évig nem akarnám csinálni. Illetve el se tudom képzelni, hogy mit csinálnék 45 évig tétlenül. Pedig szeretek olvasni, utazni stb. Ez mind nem elég, nekem legalább is.

kardio1 2020.02.01. 15:18:57

@ZooLeka: nem jó a helyesírásod ennyi év után se! Helyesen: by by ! :)

Din Serpahis 2020.02.01. 15:44:22

@Arthamyr: Nem volt hulladék hely, jó projektek voltak, a CVben jól néz ki, csak a főnök elvágott minden előrelépési lehetőséget. Amúgy a dél dunántúlról beszélünk és ITról, szerinted ennek milyen közös metszéspontjai vannak? :)

gabors 2020.02.01. 16:25:39

Long live the Brexit!

Do Not Panic !

Do Brexit !

SzZoole 2020.02.01. 16:51:18

@kardio1: tudom :-)

‘80-as évek, általános iskola, magyar-nyelv és irodalom óra. Akkoriban így osztályoztak;

Helyesírás; 2/ (kettes alá)
Fogalmazás; 4-es
Külalak; 2/ a macskakaparással egyenlő!

Ez a tanár mondta, hogy fiam belőled soha nem lesz semmi :-)))

gabors 2020.02.01. 17:18:10

@ZooLeka: "Ez a tanár mondta, hogy fiam belőled soha nem lesz semmi :-)))"

tok igaza van sem orban viktor sem meszaros nem lett beloled a tobbiek meg semmik alapbol

Shanarey 2020.02.01. 18:08:33

@ZooLeka:

Látod, nekem majdnem ugyanez, de a helyesírás, négyes volt.

Nekem azt mondták, akasztófán fogom végezni. Azután pár év múlva beszüntették a kivégzéseket, majd végül a halálos ítéletet is.

Shanarey 2020.02.01. 18:11:02

@kardio1:

Hétvégén, nem dolgozik. Bár azt sem értem hogy ki az a marha aki reggel fél hét, és hét között, a határátkelőn akar első kommentelő lenni.

SzZoole 2020.02.01. 18:22:36

@Shanarey: nekem börtönt javasoltak :-)))

Volt egy nagybátyám aki nem fizette a gyerektartást 3 gyerek után, miután elváltak, és azért volt a gugolósban pár hónapot :-))

Szóval a tanár mindig azzal inspirált, hogy fiam, te is a börtönben fogod végezni, mint Jóska bátyád :-))

Arthamyr 2020.02.01. 18:30:02

@Din Serpahis: Jó projektek voltak, de te mégis "9 év után is pont ugyanazt a kulimelót csináltad, mint az elején." :D Meg a 9 évből akárhova rakom a "röghözkötő" egyetemet, furcsa. Pl. ha a végére, akkor már az egyetem előtt is látszania kellett volna 3-4 év után, hogy az a cég (esetleg maga a hely) nem ideális. De különbözőek vagyunk, ebben ez a szép. Én amelyik évben elmaradt a kövér bónusz/zsíros emelés/karrierbeli előrelépés, már kerestem is az új helyet.

@Csodabogár: Ahogy Din Seraphisnek mondtam, különbözőek vagyunk, és ez a szép. Egyrészt nem garantált, hogy megélem azt a kort, amit te, másrészt az sem, hogy én sem bírom ki anélkül, hogy valakit kiszolgáljak a munkámmal. Harmadrészt majd ha unom, és a legfőbb vágyam az lesz, hogy dolgozzak, akkor dolgozom, akadálya nincsen és nem is lesz. Most még egyáltalán nem kívánom a dolgot (eleve kevesebb, mint fél éve hagytam abba), nincs kedvem dolgozni, így nem is csinálom. Ez nem olyan, hogy akkor most aláírok egy papírt, hogy márpedig több munkát nem végzek életem végéig. Az is simán lehet, hogy neked lesz igazad, és 2 év (vagy 12 év vagy akármennyi) múlva lesz egy ötletem, vagy megjön a kedvem valamit csinálni, vagy segítek valakinek, és akkor nekiállok a munkának megint. Meg az is, hogy nem. :)
Időre járnom már nagyon rég nem kellett, azt viszont egész biztos, hogy nem fogom csinálni többé.

Golf2 2020.02.01. 18:32:13

@Shanarey: A poszthoz szóljál temarha.

Shanarey 2020.02.01. 19:29:33

@Golf2:

Mondja ezt az a személy akinek az elsőség a fontos? S az összes kommentje, amely első, kevesebb mint tíz szó? S rendszerint 70% a relevancia, a komment és a posz között?

Shanarey 2020.02.01. 19:31:03

@ZooLeka:

Efféle nagybátyó nekem is akad, nem vagy egyedül :-)

Shanarey 2020.02.01. 20:19:57

@Herr Géza:

Igen, de csak azért, mert rendes fickó vagyok. Miért rúgjak bele nagyot, ha nem szükséges, hiszen saját maga bizonyítja, hogy mennyire igazam van. Elég csak visszanézni az "első" kommentjeit.

SzZoole 2020.02.01. 21:31:14

@Shanarey: “ az összes kommentje, amely első, kevesebb mint tíz szó”

Miről beszélsz, milyen tíz szó??? Tíz betű!!!
Jó poszt;
Jó képek,
Jó nekik.

Ennyike :-)))

Shanarey 2020.02.01. 21:49:23

@ZooLeka:

Volt amikor összejött neki a tíz is, de ritka, mint a fehér holló.

2020.02.01. 22:04:35

Hm, 1,5 évet húztam le egy magyar étteremben, miközben kétlaki életet éltem: mentem Németországba melózni, és Magyarországra tanulni és dolgozni (ingyen), hogy meglegyen az átképzésemhez szükséges szakmai, gyakorlati tapasztalat is.
Soha, egyetlen percre sem volt kétséges előttem, hogy a képzés befejezése után, visszamegyek Németországba. Nos, visszamentem.
Számtalan elküldött CV és a visszajelzések (vagy azok hiánya) után arra a következtetésre jutottam, hogy hiába a magyarországi 1,5 év, Németországban újra kell kezdeni az egészet, nulláról, commieként.
És itt jön a vízválasztó. Van, aki azt mondja, a-faszom-bele-a-nagyanyjukkkal játsszák-ezt, és van, aki belevág. Én belevágtam, de ésszel. Ha már alapról vagy a jelenlegi szintből leadva némileg kell kezdeni egy szakmában egy másik országban, akkor viszont meg kell válogatni a helyet. Ezért nem jött például szóba nekem Günther panziója, vagy a minden faluban megtalálható "Adler". Ha már nulláról, akkor nemzetközi hírű lánc! Nekem ez volt a Four Seasons, ami a későbbiekben, amikor váltottam, referenciaként elsőrangú volt. Mindig, mindenhol. És elég sokat váltottam (még országot is, időközben :P)
Szóval, szerintem nem az a gond, hogy nulláról kell kezdeni, hanem az, ha ezt az ember nem a megfelelő helyen teszi a szakmájában.

2020.02.01. 22:12:05

@fhdgy: Az már rég volt apám .... A mostani melóhelyemen a chef boszniai, a másik pályafőnök kolléga dél-amerikai, viszont a commiek és a tanulók között van két német is ;) És mindezt Freiburg belvárosában ;)))

2020.02.01. 22:45:52

@fhdgy: Nem, ezt szerintem úgy hívják, hogy egy jó szakember nem feltétlenül jó vezető is. Ahhoz több kell, mint a szakma nagyon jó ismerete. Még egy konyhában is, ahol napi szinten többször is tesztelve van a szakmai hozzáértés, sokszor olyan emberek lesznek chefek, akik szakmailag nem a legjobbak. Viszont van egy másik tulajdonságuk. Nagyon jól szerveznek, tudnak az olykor különféle nációkból való emberekkel bánni, jó adminisztrátorok, és mellesleg nem rossz szakácsok sem. Nagy szállodakomplexumoknál, mint például az Europa Park Freiburg mellett, már az executive sous chef sem lát belülről konyhát hetekig, csak koordinál meg adminisztrál, nemhogy a chef. Ennek aranyos példája volt augusztusban, amikor az executive chef úgy gondolta, hogy ő főz. Bebaszott az 1X2 méteres Rational sütőbe vagy 20 egész csirkét. Nos, ezeket a sütőket nem kifejezetten grillezésre találták ki. Amikor beaplikálta őket, én mondtam neki, hogy szerintem ez nem fog működni, mert túl sok ez a sütőnek, és a grillezés amúgy sem az erőssége (Persze, a kollégáim rögtön lehurrogtak, hogy ő az executive chef a teljes komplexumban, jobban tudja. Hát nem.). Olyan kábé 15-20 percig semmi baj sem volt, viszont utána a 20 csirke által termelt gőzt már nem bírta elvezetni a rendszer, és beindult az automatikus tűzriadó. A gőztől. Nos, ennek egyenes ági következményeként a helyi tűzoltóság teljes erővel kivonult, 1,5 óráig le volt zárva a hotel összes konyhája. De legalább a csávó dél körül adta ezt elő, így az esti szerviz simán lement. A cég meg fizetett pár ezret a téves riasztásért.
Oké, ez csak egy anekdota-féle volt, de gondolom, érted, mire céloztam ...

fhdgy 2020.02.02. 05:03:02

@Pink Petsch: Nekem vendéglátásban nincs tapasztalatom. Én számítástechnikáról, vállalati gazdálkodásról beszéltem.

Volt olyan esetem, hogy egy gazdasági területen lévő osztályvezető nem tudta, hogy az ÁFA nem része az árbevételnek. Tapasztaltam ennél durvábbat is, de hosszú lenne elmagyarázni, meg egy kívülállónak nem is lenne érthető. Durva, de ahhoz hasonlítanám, mintha egy iskola igazgató analfabéta lenne.

Ez olyan, mintha a Te esetedben a konyhafőnök nem tudná, hogy mi a sütő vagy mi a hús.

Én nem kívánok neked ilyen főnököt, gondolom Te sem magadnak.

somlobodog 2020.02.02. 08:46:01

@Shanarey: na ne tulozzunk, keremszépen:)

2020.02.02. 14:14:44

@fhdgy: Hát ilyet nem. Mondjuk, az nem árt ha a főnök egyben jó szakember is. Én csak annyit akartam mondani, hogy nem biztos, hogy a legjobb szakember egyben a legjobb főnök is lenne.

fhdgy 2020.02.02. 14:22:47

@Pink Petsch: Ez így van. Egy főnöknek nem árt érteni a szakmájához, de az emberekhez is "érteni kell".

a nagy hohohorgász 2020.02.03. 14:50:10

Sziasztok, azért az a kolléga aki bevallottan szakmai nyelvtudás nélkül ment ki miért gondolja magát szakmailag magas szinvonalúnak? Meg azért itt valamiért senki se beszél munkakörökről.. Arra ne legyünk büszkék hogy tudunk németül takarítani. Arra már annál inkább ha valaki a saját szakmájában is megállja a helyet külföldön is nem csak mutyisztánban. (nem betanított munkás) De sajnos ilyen posztot keveset olvasok ahol az összes apró(nem is olyan apró) részletet megosztanátok. Én félek attól hogy 2022-től kormányváltás lesz és az új kormány nem engedi hogy sikeres legyek önerőből. 15 évnyi szoftverfejlesztő/vezetői tanácsadói/szervezetfejlesztési és controlleri tapasztalattal ( Fluent english ) van esélyem Amerikában önállóan érvényesülni? nem akarok azonnal, van vagy 3 évnyi tartalékom. Köszi a segítséget.

Szelid sunmalac 2020.02.03. 15:57:59

@fhdgy: "Tapasztaltam ennél durvábbat is, de hosszú lenne elmagyarázni, meg egy kívülállónak nem is lenne érthető."

Ebben a legszebb, hogy szinte mindneki meg van gyozodve rola, hogy o a szakerto es senki mas nem ertheti a munkajat, inkabb el sem kezdi magyarazni. Ha tudnad hanyszor hallom ezt naponta. Hatudna hanyszor tettetem magam hulyenek es hanyan el is hiszik.

Egy "fonoknek" nem kell mindenhez ertenie. Olyan nincs. Teljesen ma kompetenciak a lenyegesek. A Legtobben megrekednek azon a szinten, amiben ok a szakertok es ez a vilag teteje, pedig ennel az joval osszetettebb. Nem latjak a fatol az erdot. Vezetokent ez csak egy kisebbresze, de hidd el, hogy azert sokan akar sokkal jobban is ertik amirol beszelsz, mint amennyire te sejted. Csak talan kulonbozo okok miatt nem fognak reszletekbe menni.

Szelid sunmalac 2020.02.03. 15:58:29

@a nagy hohohorgász: Mire vagy kivancsi? Igen, van eselyed. Javaslom eloszor is egy-ket evre tanacsadokent elhelyezkedni egy nagyobb cegnel az adott orszagban. Igen, projektrol projektre jar az ember, sokat utazik, es tanacsadokent mindig mindenhol kivulallo lesz es nemn resze soha semminek. Viszont: viszonylag biztos es normalis fizetes, tobb varost es embert megismer viszonlyag rovid ido alatt, a potencialis jovobeli munkaadokrol nem is beszelve.
Mondhatnank, hogy en specialis eset vagyok, de szerintem nem az egyetlen, akinek a diplomaja/diplomai szinte koszono viszonyban sincsenek a munkajaval. Egy biztos. Lelkileg keszulj fel arra, hogy te kulfoldi vagy. Amerikaban ez kevesbe, Svajcban vagy Nemetorszagban jobban befolyasolja az elvart teljesitmenyt ugyanazert a bereret/lehetosegert. De csak annyit irok, hogy befolyasolja. Meg aztan, van, hogy bizony at/tovabbkepzes szukseges a melo mellett, es persze ujra es ujra belevagni az ismeretlenbe, erts ezalatt koltozest, de akar maradast, vagy uj munkhelyet, esetleg a rizikosabb jelenlegit valasztani. Jo recept nincs, de batorsag, kitartas, szorgalom, nemi on- es emberismeret mellett siman boldogulsz.

apro_marosan_petergabor 2020.02.03. 15:58:54

Kiszákmányolót bárhol találtok magatoknak. Idehaza is.
Külföldön két, vagy három típusnak érdemes szerencsét próbálni:
1) Különlegesen elszánt, vállalja a nélkülözést, magas a mnunkabírása, és jól bírja a megróbáltatásokat, mind a munkehelyén, mind azon kívül (nincs különösebb tudása, tán nyelvismerete sem...)
2) Igen jó szakember, nyelvismerettel, talpraesett, rugalmas. És rendelkezik a fenti szívóssági mutatókkal. Meg fogja találni előbb-utóbb a magának való jólfizető munkahelyet, de sok lemondással is kell számolnia
3) Specialista, kurrens szakmában, jó nyelvismerettel, a szívóssági mutatókkal együtt...
Igen jól fog keresni, némi lemondással, addig, ameddig akar.

Aki nem a fentiek valamelyikébe tuszkolható bele, jobb, ha nem próbálkozik, csalódás fogja érni. Itthon nyugodtabban élhet, kevesebb ismerettel, szorgalommal, lemondással, szívóssággal.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása