Közlekedési mizériák a nagyvárosokban, avagy hogyan jutunk el A-ból B-be Los Angelesben, Londonban és Budapesten? Közben előkerül a Muppet show időközben optimistává lett öregembere, mindez pedig egy carpool podcast keretében. Megőrültünk?
London néha az élhetetlen arcát mutatja, különösen akkor, ha a közlekedésről van szó – állapította meg beszélgetésünk elején Bandosz, akinek nemrégiben elég kellemetlen élménye volt, amikor belecsúszott egy délutáni tömegnyomorba a metrón. (Lásd a nyitóképet.)
A londoni közlekedés nehézségeit a rengeteg emberen túl elsősorban az adja, hogy a város kisebb települések sokaságából nőtt össze, így egységes városrendezés sem volt, nincsenek sugárutak például.
Ráadásul minden kerület rendkívül demokratikusan úgy szervezi az életét, ahogy akarja és tudja, úgy ad ki építési engedélyeket, ahogy kedve tartja, ami egész városrészeket képes lebénítani.
Los Angelesben viszont a ritkán eleredő, de akkor sokszor méretes esőzés okoz gondot, ugyanis az ottani autósok ehhez nincsenek hozzászokva, ami nagyon belassítja a közlekedést – mondta Tamás
A londoni 22-es csapdája
Nagy-Britanniában egyébként a jövőben HD-kamerákkal figyelik majd a sofőröket, aki vezetés közben a telefonját nyomogatja, azt nagyon keményen megbüntetik.
Az újdonság az, hogy eddig csak akkor büntettek, ha sms-t küldött az ember vagy telefonált. Most változtatnak ezen, ami azért is érdekes, mert a telefon nem mindig reagál megfelelően a hangutasításokra – mesélte Bandosz.
Nem lesz más lehetőség, mint félreállni, kézzel beállítani a megfelelő dolgokat, ekkor viszont jó eséllyel egy másik kamera vesz majd fel, hogy a dupla sárga vonalon álltál meg és azért büntetnek meg.
Los Angelesben elég egyszerű autózni
Tamás tapasztalata szerint egyébként Los Angelesben elég súlyos kihágást kell elkövetni ahhoz, hogy az embernek tényleg baja legyen közlekedés terén a rendőrséggel.
„Los Angelesben autózni viszonylag egyszerű, nem nagyon állítanak meg indokolatlanul. Az ettől való félelem egy rossz beidegződés, amit az ember hoz magával és nehéz levetkőzni” – vélte Tamás.
Az ember persze egy idő után megtanulja a menekülőútvonalakat, a kisebb utcákat, amelyek segítenek elkerülni a nagy dugókat.
„Los Angelesben vannak másodlagos utcák, amiket nem is nagyon használ a Google. Ezek azok az utcák, ahol a garázsbejárók vannak, ahová a szemeteskukákat teszik ki – ezek azok a klasszikus, a filmekben is látható utcák, ahol a bűnözők menekülnek. Annyi velük a probléma, hogy ezeket az utcákat nem nagyon tartják karban, így elég könnyű defektet kapni” – mondta Tamás.
Miről beszélgettünk még?
Az elektromos autók cammogó vezetőiről (6 perctől)
Egy Japánban élő magyar család megfontolandó tanácsai kiégés ellen (11 perctől)
A minapi Los Angeles-i lövöldözés kapcsán arról, nem tart-e attól Tamás, hogy egyszer belekeveredik valami hasonló helyzetbe? (15 perctől)
A Google Maps miért „kivételezik” a Los Angelesben élőkkel? (20 perctől)
Mi történik, ha beütöd Los Angelesben a Google Mapsbe, hogy vigyen a Hollywood felirathoz? (25 perctől)
Mi az az „átká”? (27 perctől)
Miért rosszak az utak San Francisco elitrészén? (29 perctől)
A sorozat korábbi adásait itt hallgathatod meg, és fel is iratkozhatsz a Határátkelő YouTube-csatornájára. (Mi több, iratkozz is fel!) Ha inkább letöltenéd a podcastot, akkor azt például ezzel a programmal teheted meg.
A podcastot a SPOTIFY-ON ITT HALLGATHATOD meg.
A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.
Utolsó kommentek