oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. október 20. 06:30,  Sakkjátszma a jövőért 120 komment

2019. október 20. 06:30 Határátkelő

Sakkjátszma a jövőért

Az ember életében (külföldön vagy otthon) óhatatlanul időről időre eljön egy pillanat, amikor számolni kezd és filozofál azon, hogy merre tovább. Az Ausztriában élő Gabenék például azon kezdtek gondolkozni, hogy lenne-e értelme (és ha igen, hogyan) legalább egy időre visszaköltözni Magyarországra.

cim_motor.JPG

Az egész történet onnan indul, hogy Gabenéknek jó ideje már meglehetős problémáik vannak a főbérlővel, melyek most egyetlen kérdésben csúcsosodtak ki: menni vagy maradni? És ha menni, akkor merre.

„A főbérlővel a kapcsolatunk olyan lett mint az átlag filmes-tinilány-barátnőké: ha nem muszáj nem beszéltünk egymással, amikor muszáj volt, azt a fél percet kibírtuk vigyorogva, én meg miután az ő woodoo babájának egy szalámiba csomagolt nyúllábat tuszkoltam az alsó kimeneti nyílásába, az így született kis Frankensteint kihajítottam a mezőre a habos szájú rókáknak EU-konform stresszlevezető játéknak.

Azon a tényen viszont ez sajnos nem változtatott, hogy így a 40-hez közeledve az idő amúgy is gyorsabban telik - főleg ha az ember néhány sörös-rekesznyi pálinkával rá is segít egy kicsit - szóval így nagyjából 2-t pislogtam és eltelt egy év.

Egy teljes év.

Ez pedig a történet szempontjából azért fontos, mert Főbérlő Franznak a tavalyi szopóálarcos sakk-mattja után, az akkori megállapodásunk szerint jelentkeznie kellett volna, hogy akkor idéntől mennyit emel(ne)...

Persze írásban, hogy később ne legyen „feszültség az eltérő szövegértelmezés miatt”...

Hogy ezt megtette-e?

Haha... ez jó volt öregem, tényleg...
Naná hogy nem.

Persze hogy megint mi kezdtük el pinggelni június elején hogy „héééjj Lieber Franz, wiegeht´s und wattafakk? Mennyi lesz az annyi?”

Hogy kaptunk-e választ?
Hát... ja…

Nagyjából a harmadik emailre kb. egy hónappal később jött a Franctól várható sunyin altató rizsa: „óóóó, nem kell sokat variálni, jók vagyunk így, csak a garázsra meg a nálam jegyzett és tőlem beszedett közmű átalánydíjakra fizessetek 20+20 Eurócskát és jók vagyunk.”

Peeeersze öreg, a leírt szerződést MEGINT NEM módosítjuk, te beszedsz a havi húszassal 240 eurót egy évre a közműdíj különbözeti kontóra és MEGÍGÉRED, hogy a jövő évi éves elszámolás ennyivel kevesebb lesz mi???

MEG HOGY A GARÁZSRA NEM TALÁLOD KI 2 ÉV MÚLVA; HOGY MÉGIS MÍNUSZOS VOLT NEKED A BULI ÚGYHOGY FIZESÜÜÜÜNK (*kropp-kropp-kropp - gurul: yess 3x 6-os --> ) … ezernyóóócat!

És tudom, hogy most majd' szétcsesz az ideg, de vegyük át még egyszer a „tervet”:

1. Főbérlő Franz megmondta tavaly, hogy max. még 3 évre hosszabbít szerződést, utána már kell neki a lakás… VALÓSZÍNŰLEG, vagyis legkésőbb 2 év múlva úgyis költöznünk kell...

2. Innentől viszont már nem volt kérdés:
Lelépünk.
Idén.

Ha tovább várunk, ez a köcsög minden egyes évben megpörgeti majd a bullshitgenerátorra mókolt szerencsekerekét, és többet húz majd le rólunk, mint átlag fideszes politikus a kórházi költségvetésből.

Gondolom, most azt hiszed, túldramatizálok, pedig ha olvastad az előző részt, sejthetnéd te is, hogy ez a kipás-pajeszos-skót szerelemgyerek dörzsölt egy disznó és mivel tudja az itteni összes vonatkozó jogszabályt és trükköt, nemcsak hogy jó eséllyel lenyúlja a másik felét a kauciónknak - még egyszer mínusz 1200 -, de ha mondjuk a tömörfa szuper bútorait amortizáció szinten ránk veri, az minimum még egy milla.

Az pedig a 7 év alatt 5500 tisztán bukott euró az összes költözésünk egyéb „normális” költségein felül.

Na AZT már nem.

3. Ha már lelépünk - akárhova is - azt, hogy „HOVA?” csak és kizárólag elfogultság és részrehajlás nélkül, tisztán pénzügyi alapon döntjük el: „Hol marad több a hónap végén?”

Szeretem Ausztriát - anno 10 pontba is szedtem, hogy miért -, de ha itt, ezen a környéken mostanra havonta 300 000 a lakhatásom, 25 000 a kocsibiztosítás 36 000 a motor + ez + az, akkor ez egy idő múlva és összeadva rohadt sok lesz ám... (...)

OK, akkor jöjjön a matek.

a; a nagypofájú trollok első valószínűsített kérdése alapján, vagyis hogy: "mééénem költözöl egyszerűen valami occsóóbba, te gyökér??"

Nos: gyors logikai játszma lesz, úgyhogy figyeld a kezem mert (nem) csalok:
I. Ausztrián belül itt fizetnek a mérnököknek szinte a legjobban
II. A KTM Salzburgtól 30km-re északra van, a nejem cége 40km-re délre, ergo MUSZÁJ ezen a környéken maradnunk.
III. Mivel ez SALZBURG környéke, itt NINCS olcsóbb!!! - öcsém, ezt figyeld, 3 lépéses matt (...)

b; mehetnénk németbe'! A Béjjemvénél lehet keresni 3000 Nettót a Géza mondta!
...ja... csak amit nyersz a vámon, azt bukod a réven, mert az a lakás, ami itt 900, az ott 1400 (köhh 2 szobáért) plusz messzebbről jársz haza anyádékhoz, + 2-2 óra oda-vissza, a hegyek is messzebb vannak, mindkét kocsit és a motort is újra forgalomba kell helyeztetni - az is kicsit többe kerül mint 2 girosztál - szóval neeeeeeem.... Nem nyert.

c; England! --> Hülye! Most? Brexit, autóipari leépítések, gyengülő font, rendszeres reptéri urológiai vizsgálat, kesztyű nélkül száraz kézzel? Neeeem.... Nope.

d; Victorinox! Svájc! Milyen jó már? Ott is megvan a 3-4000 némi erőlködéssel...
Ja, de mínuszban ugyanaz, mint Németországnál, csak kétszeresen! Öreg, ott már 6 éve a 300Ft-os mekis sajtburger 3,20Eur volt!

Arról nem is beszélve, hogy egy rendes svájci úgy beszél „németül”, mint egy részeg osztrák, akinek 3 karamellcukorka ragadt a szájába.... Kell ez neked? Ugye hogy nem....!

Te Tibi... lenne itt még egy lehetőség....

Nem, Margit felejtsd el!!

Ki se mondd! Tudom mire gondolsz, de nem megyek vissza Orbániába!

...de Tibi, azt mondtad, CSAK a matek számít!

...otthon nincs lakbér, már azon spórolsz 350-et, ha még ahhoz találsz valami giga főnöki melót 5-600-ért már jobban megéri! Plusz az legalább ismerős terep, tudoood, átlósan parkoló rokikártyás X5-ösök a mozgássérült parkolókban, láva-hasmenéses aluljárós girosz, fokhagymás-lángos, túrórudi, ne máááár... Tök tuti lenne!

Ügyes próbálkozás Margit, de... (...)

Nincs DE, legalább nézzük meg, hogy mit ajánlanak:

OK, tessék:

- Alföld: 350-450, de 150 + rezsis lakbérrel a 200 hektár kukoricafölddel a háttérben.... Neeem.
- Pilis: 250-400+büféjegy - ok, ott nincs lakbér nekünk, de ez 6 év osztrák bér után elég csirke, főleg úgy hogy egy pár nem furnérlemezből extrudált kolbász - amiben más némi hús is van – kb. 1800 még a Tescóban is :-P ...
- Kisalföldi régió: 400-550, nem lenne rossz, de egy normális lakás megint vagy 170e körül van és hétvégén megint egy 70km sugarú gabonatábla közepén ülhetek, néha pár felhővel a háttérben. Maaargit! Ez még egy 2D-s aranyhalnak is kimeríti az „ingerszegény mozgástér” fogalmát!

Tibor, egy telhetetlen, negatív köcsög vagy.... és ha már olyan okos vagy, akkor erre felelj: „Most akkor merre tovább?” (...)

Kéne a német-fizu otthon, de kacsintós EU-s pályázat és Mészáros Lőrinc engedélyező biccentése nélkül...

2, Emlékezz: Te is tudod, EZ, csak úgy és akkor jöhet össze, HA:
- külföldön dolgozol, jobb esetben olyan cégnél, aminek van leányvállalata Magyarisztánban (rosszabb esetben csak abban az országban ahol az adott cég anyavállalata székel)
- Hónapokig - sőt, néha akár évekig rá-ránézel a kinti karrierportáljukra és amikor keresnek ottani (német-svájci-angol, stb.) főnököt, szakértőt, proktológust, tök mindegy, de többet mint egy portást vagy egy csikkszedőt MAGYARORSZÁGRA, akkor te bedobod, hogy Helllloooo, én itt vagyok x éve, de.... euróban folyósított kemény fizuért akár haza is mehetek.

Nektek kicsit olcsóbb, mint egy honfitársatok, plusz én beszélem a nyelvet, ergo a melósok nehezebben vernek át... És hogy nekem miért éri ez meg? Nos azért Jürgen, mert nekem így az anyacégtől lesz itteni szerződésem, itteni kondíciókkal és bérrel vili? Na ez az Expat / Experte program...

Hogy mennyi az esélye, hogy Te egy ilyen megszerzel?

Kb. mint a skandináv lottónak... 1 a 7-8 millióhoz. Én az eddigi 3, OM szintű multinál ahol megfordultam 1 ilyen emberről tudok.

Na és nekem? Hehe… Maradjunk annyiban, hogy kb. annyi mint alvó lajhárnak a brazil erdőtűzben... (...)

„Ok Tibor, ne húzd már az időm, hol a bibi?”
„...Nos... Tier 3-as autóipari beszállító keres Németországban, német termelésvezetőt, DNY magyarországi régióba Balaton alá... --> Na akkor jöhet a póker: egy ottani fehérgalléros, 40-es, diplomás Jürgen, 10 év tapasztalattal mennyiért költözne - az ő szemszögéből - Mordorba?

Hogy mi lett a vége?

Nos, 2x14 havi osztrák fizu még a magasabb lakbérrel is nyer. Kevéssel, meg kell hagyni, de - ha hozzáveszed a munkakörülményeket, az elvárt munkaidőt stb., mégis pont annyival hogy a végén nemet kelljen mondanod a dologra.

És hogy ez az egész hogy a francba függ össze a bejegyzés elejével? Úgy hogy a "játszma" ott kezdődött és mindettől függetlenül MÉG tart. Szóval költöznünk KELL, mert Főbérlő Franz a végén úgyis nyerne, viszont maradunk Ausztriában, mert MINDENT összevetve egyelőre (krumpli ide-vagy-oda) még mindig EZ éri meg.”

A teljes posztot itt találjátok.

A világ végén is élnek magyarok

Cayenne-nél van látványosabb és izgalmasabb főváros Dél-Amerikában, de drágább nem nagyon. A magyar fejjel felfoghatatlan árak ellenére Francia Guyana fővárosa élhető és szerethető hely – naná, hogy itt is vannak magyarok, a Mirador pedig találkozott is velük.

zsolt.jpg

„Zsolt légiósként került Francia Guyanába több mint húsz évvel ezelőtt, és a leszerelést követően egyszerűen itt ragadt.

- Azt mondták, maradhatok a légió kötelékében, ha akarok, de bevallom, nem az én világom volt. Az a néhány év, amit ott töltöttem, bőven elég volt. Nem vagyok én katonának való.
- Voltál bevetésen?
- Voltam, de ha arra gondolsz, hogy lövöldöztem-e az ellenségre, a válaszom az, hogy nem. Francia Guyana nyugodt vidék, az itteni légió nyugdíjas klub ahhoz képest, ami például Afrikában van.
- Van onnan is élményed?
- Nincs, de sokan vállalták be a kiképzés után, mert több pénzt ígértek nekik. Amit később ezekből az emberekből láttam, az alpján elmondhatom, biztosan nem érte volna meg. Vannak sztorik, de nem fárasztanálak vele.
- A légió után miért nem mentél haza?
- Odahaza nem volt semmim. Itt azonban állást ajánlottak, úgyhogy maradtam. Vendéglátóztam, és ötször annyit kerestem, mintha ugyanezt a munkát Magyarországon csináltam volna.
- Aztán?
- Aztán jött minden magától. Ma már saját éttermem van a Mahury-folyó partján. Este megmutatom.

Zsolt felajánlja, hogy körbevisz a Cayenne környéki nevezetességeken, valamint eldob Cacaóba, hogy leszervezzem a csapatnak a programokat. Így jutok el olyan helyekre, ahová magamtól nehezen sikerült volna, mert tömegközlekedés hiányában az ember vagy autót bérel, vagy taxizik. Egyik sem olcsó mulatság Francia Guyanában. (...)

Zsolt elvisz egy magyar cimborájához, Ottóhoz, aki hozzá hasonlóan a légióban szolgált. Ottót a szerelem tartotta Francia Guyanában, aztán ahogy lenni szokott, a hölgy ment, Ottó pedig maradt. Azóta zenélésből tartja fenn magát, magyar-francia fúziós reggae-t tol, több-kevesebb sikerrel. Iszunk egy limonádét, majd Zsolt beparancsol a kocsiba, mert indulni kéne Cacaóba. (...)

Zsolt étterme, az Auberge du Mahury csak csónakkal érhető el. Pár éve vette a létesítményt, azóta is próbálja megtalálni a hely profilját, de az nem olyan egyszerű, lévén Cayenne-től elég messze van ahhoz, hogy folyamatosan nyitva tartson.

- Csak foglalással lehet hozzánk betérni, de úgy tűnik, kezd kialakulni a vendégkör, akit ez nem zavar - meséli Zsolt.
- Akkor hát megy a biznisz?
- Megy, de azért nagy volt a küzdelem. Szerencsére Fabio sok mindenben segít, egészen kiváló szakács.
- Fabio?
- Kolumbiai a srác. Legalább lesz kivel beszélgetned - röhög.

Az Auberge du Mahury egészen fantasztikus hely, értem Zsoltot, hogy miért szeretett bele. Ameddig a szem ellát, csak esőerdőt látni, mégis közel van a civilizáció.

Gyújtunk egy tüzet a szalonnasütőjénél, majd Ti' Punchot, a Francia Guyanában oly népszerű rumos limonádét vedelünk, közben Zsolt sokat mesél az auberge-ben töltött életéről, a Franciaországban élő családjáról, jövőbeni tervekről. Nem volt egyszerű idáig eljutnia, de úgy érzi, végre kezd irányba állni az élete.

- Szerintem én már nem tudnék máshol élni, csak itt, Francia Guyanában. Korábban bennem volt, hogy kipróbálom magamat máshol is, de mostanra megszoktam a guyanai létet. A pénz jó, nyugalom van, csak a fiam hiányzik. Remélem, ez is megoldódik nemsokára.

Annyira bejön az Auberge du Mahury, hogy a csapat érkezéséig Zsoltnál lébecolok. Élvezem a csendet, a folyó látványát és a fantasztikus naplementéket. Mert ha Francia Guyana nem is látványos, a naplementék miatt már érdemes volt ennyit utazni.”

Az ennél jóval hosszabb posztot (rengeteg képpel) itt találjátok.

Az évszázad vihara

Kicsit több, mint egy hónappal a Faxai tájfun után kopogtatott be Japán keleti felének ablakán a következő szupertájfun: a Hagibis, állítólag az 1958-as Ida tájfun óta a legnagyobb szélvihart és esőzéseket hozva… Lássuk, hogyan élte át mindezt az ázsiai országban élő Tshabee.

hagibis.jpg

„Ezúttal a vihar nagyjából szombat reggeltől vasárnap reggelig volt érzékelhető közelségben. És szerencsére most épp nem utaztam Vietnámba, úgyhogy otthon vészeltük át a feleségemmel a napot.

Nem úgy az egyik kollégám, aki szombat délután utazott volna külföldre nyaralni, úgyhogy már pénteken kiment a reptérre, hogy ne járjon úgy, mint mi legutóbb. De végül kb. az összes többivel együtt az ő járatát is törölték. Aztán estére az áram is elment Naritán...

A tájfun átmérője nagyjából 1400 km volt, három és félszer akkora, mint az előző. És szerény számításaim szerint Magyarország is elfért volna alatta kb. háromszor egymás mellett. :D

A méretét jól jelzi az is, hogy a Forma 1-es japán nagydíj szombati programját törölték, pedig a suzukai pálya már inkább Kiotóhoz van közel, elég messze a tájfun közepétől.

A rengeteg esőtől több folyó is megáradt, úgyhogy elég sokaknak el kellett hagyniuk az otthonaikat (kb. 4,4 millió emberről írnak), illetve vagy 400 000 háztartásban ment el az áram (azt nem tudom, hogy a Narita reptér hánynak számít).

Hakonéban, ahol februárban jártunk, 1 méter! eső esett egy nap alatt. Ezekhez a szörnyetegekhez képest Csabi három évvel ezelőtt nem volt több egy kis őszi szellőcskénél... :D

Nálunk viszont szerencsére nem lett ennyire durva a helyzet. Elővigyázatosságból azért beszedtem a ruhaszárító rudakat az erkélyről, illetve a mosógépet is szélvédett helyre raktam. (Mivel régi építésű japán házhoz híven már csak az erkélyen jut neki hely...)

A mellettünk lakó egyetemista lány viszont kint hagyta az összes szemetét az ajtaja előtt, hogy szétrepüljön mind a környéken. Pont mint legutóbb...

Bónuszként aztán szombat este fél 7 előtt jött még egy kisebb földrengés is Chiba prefektúrától délkeletre.”

A teljes írást itt találjátok.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Japán Ausztria Francia Guyana

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr8615232818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arthamyr 2019.10.20. 10:16:08

"I. Ausztrián belül itt fizetnek a mérnököknek szinte a legjobban
II. A KTM Salzburgtól 30km-re északra van, a nejem cége 40km-re délre, ergo MUSZÁJ ezen a környéken maradnunk.
III. Mivel ez SALZBURG környéke, itt NINCS olcsóbb!!! - öcsém, ezt figyeld, 3 lépéses matt (...)"

Öcsém, itt volt rossz lépés, azért lett 3 lépéses matt. A 1-2. lépés pl. nem biztos, hogy a lehető legjobb, érdemes lenne megnézetni jobb programmal. :)
Amúgy meg, ha sikerült megoldani, hogy egymástól 70km-re dolgozzatok és ez nem orvosolható, annyira nem rózsás a helyzet. Kell találni egy másik lakást, ami simán lehet, hogy érezhetően drágább lesz, cserébe korrekt lesz a tulajdonos, és leírt szerződés szerint mennek a dolgok, de előre lehet tudni, nem a meglepetés erejével hat. El lehet gondolkodni vásárláson is, igaz, hogy röghöz köt valamennyire (nem annyire, mert ki és eladható), de akkor a bérleti díj (és esetlegesen más hitele) helyett az ember a saját hitelét fizeti. Persze ki kell számolni, hogy a kamat hogy viszonyul a bérleti díjhoz, értelemszerűen ha az utóbbi kisebb, nem annyira éri meg venni, bár még akkor is lehet jó hosszabb távú befektetés.

Vrancisco 2019.10.20. 10:24:43

Németországról annyit, - ha már úgy számolod, nem éri meg - hogy mérnökként tényleg 3000 nettó körül/felett vagy. Mi Baden-Württembergben, Reutlingenben élünk, Stuttgarthoz közel (30-35 km körzet), ami munka szempontjából talán a legjobb környék az országban, igaz, emiatt drágább is, DE!
- mi 3 és fél szobás lakást bérlünk, tiszta, családias, kertvárosi részen, 7 perc a munkahely kocsival, 10 perc a belváros busszal (kocsival 5)
- ehhez hozzájön egy kb. 10 nm-es tároló a pincében és a mélygarázsban egy külön zárható garázs.
- Ezért összesen fizetünk 1025 eurót, egyéb adódó rezsivel, TV + internettel meg mondjuk 1100-at. Ez csak az én mérnöki fizetésem nem egész 1/3-a, míg Magyarországon a szintén mérnöki fizetésem erősen felére jöttek ki ugyanezek a költésgek.
1400 euróért 2-3 szintes családiházat bérelsz itt a jobb környékeken...
- A kaja olcsóbb, kb. megegyező, vagy csak nagyon minimálisan magasabb áron van a boltban, noha az étterem nyilván drágább, de az sem mérhető a fizetésbeli aránykülönbséghez...
Jó hely Ausztria is, de Németországgal szemben az egyetlen előnye, hogyközelebb vagy "haza" :)
Ezer dolgot írhatnék még, de rövidre zárva szerintem anyagilag és mentalitásilag a legjobb kompromisszum ma Európában.

2019.10.20. 10:25:05

Lehet hogy túl régen élek külföldön, de ez a szöveg nekem sajnos érthetetlen.

SzZoole 2019.10.20. 10:37:39

Zsoltinak bejött az élet. Ránéztem az étterem honlapjára, fotóira es a menüre és azt kell mondjam, hogy engem lenyűgözött :-)
A reviews is nagyon jók, 1-2 fanyalgót leszámítva.

star70 2019.10.20. 11:58:13

@Vrancisco: es a 3000 nettó meg nem is sok egy mernöknek
Akkor ez olcsobb mint errefele(tovabb a francia hatar fele) itt horrorisztikusak az arak,1400-ert hidegen egy 3 szobas lakast bérelsz egy 12ezer fös faluban...

Ausztria szerintem a ket plusz fizetesert eri meg kizárólag,de nekem ott az idöjaras miatt kb minden resze kizart hogy odaköltözzek:-D

Az iskolak miatt tervezzük majd hogy arra a környekre (Stuttgart) költözzünk de eddig az arak erösen visszatartottak:-( De ezek szerint van lehetöseg,jo ezt olvasni.

Golf2 2019.10.20. 13:08:03

Francia Guyana szuper lehet,bár Pillangónak más volt a véleménye.

Taxomükke (UK) 2019.10.20. 14:40:29

Az osszegeket jonehanyszor forintra szamolja at - ez sok mindent elarul.

2019.10.20. 15:01:03

@star70: Ha nem akarsz feltétlenül Stuttgart központjában, vagy a "fancybb" városrészekben lakni, akkor tutira olcsóbban jössz ki a Reutlingenhez hasonló "elővárosokban", mint a francia határnál. Ott tényleg nagyon elszálltak az árak. Amikor arrafelé éltem, pár hónapot, csak kapkodtam a fejem, 700-800 euró 1-1,5 szobás lakásokért, hidegen. Persze, a vidámpark miatt, de akkor is! Maaargiiiit ... ennyiért már tényleg Stuttgartban is, és az mégsem egy tetves falu, a semmi mértani közepén!

Anyagilag nézve, Ausztria valóban csak a plusz 2 havi fizuért éri meg, egyébként meg a jó osztrákok minden hétvégén elözönlik Passaut (például) nagybevásárolni, ahogy a svájciak Konstanzot. Németország olcsóbb.

2019.10.20. 15:10:04

@Golf2: Azóta azért eltelt némi idő ;)
Egyébként én is csekkoltam az étterem oldalát, tényleg fasza, kedvem lenne oda jelentkezni melóra, viszont franciául max. a bonjour-merci megy :D

@Taxomükke (UK): Jah, ez nekem is feltűnt, de van, aki egyszerűen így van bekötve, kényszeresen átszámol, még több évnyi külföldön élés után is. Volt ilyen kollégám, és hiába mondtam, hogy Tibi-bameg-rohadul-nem-releváns-hogy-itt-mennyi-a-buszjegy, egyszerűen képtelen volt leállni a kalkulációval.

shaaktee 2019.10.20. 15:49:45

@Golf2: Jó öreg Papi :):eszembe jutott nekem is, a kipás skótosat??? olvasván..

Mester.Tamás 2019.10.20. 15:49:55

Gabenék számomra érthetetlenek:
tekintve, hogy a lakhatásról van szó, én azért nem vártam volna egy évet, meg írok 3 e-mailt, amit bárki könnyedén letagadhat, hanem elmentem volna egy ügyvédhez jogi segítségért, még ha óránként
250 euró körül is megy, de legalább képben lennék, hogy akkor merre hány méter. Valószínűleg Franz is visszavenne az arcából, ha látja, hogy nem két, jogilag full tudatlan ember állna vele szemben.

Másrészt ha ennyire szemét a tulajdonos, minek maradtak még egy évet? MInden szerződés 12+3 hónappal felmondható, el kell menni egy Maklerhez, még ha az kóstál is egy egyszer 2-3 havi bérleti díjat, de nem a legalja tulajokkal kell beszélni és biztos, hogy hamar lenne másik , normálisabb lakás.

Szerintem Gabenéknél egyszerűen már megvan az elhatározás, most csak a muníciót gyűjtik, hogy miért fognak Magyarországra visszamenni. (Ami mostanság nem annyira divat.)

Schwiiez 2019.10.20. 15:49:59

Svájc sokkal jobban fizet, mint Ausztria.
Habár két-háromszorosak az árak, a fizetés is több mint a duplája.
Tudok olyat, akinek a havi megtakarítása több lett Svájcban, mint a teljes osztrák nettoja volt korábban.

gabors 2019.10.20. 15:55:20

"én meg miután az ő woodoo babájának egy szalámiba csomagolt nyúllábat tuszkoltam az alsó kimeneti nyílásába, az így született kis Frankensteint kihajítottam a mezőre a habos szájú rókáknak EU-konform stresszlevezető játéknak."

ez valami szepirodalom ???

Din Serpahis 2019.10.20. 16:27:20

@Schwiiez: Ja, nekem a megtakaritasom konkretan duplaja az osztrak nettomnak.

Csodabogár 2019.10.20. 16:42:14

@Pink Petsch: Bejött Stuttgart ahogy tervezted?

Csodabogár 2019.10.20. 16:49:18

@Mester.Tamás: Azt hiszem nem kell ügyvéd. Egyszerübb belépni valami Mieterverein vagy Mieterschutz intézménybe. Ez mindenütt van, a tanácsadás ingyenes. Lehet, hogy van valami minimális évi tagdíj, de nem biztos. Ausztriában is szigoru törvények vannak a lakáskiadással kapcsolatban. Hacsak nem csináltak valami nagyon kedvező fekete bérlést, ami most visszaköszön.

Platonica 2019.10.20. 17:15:08

@gabors: Nem. Szimplan zagyvasag.

2019.10.20. 17:15:34

@Csodabogár: Az majd a következő napokban kiderül.
Elsőre persze beleválogattam a sűrűjébe! Egy olyan helybe, ahonnan én és az egy héttel előttem kezdő sous chef, kvázi egyszerre mondtunk fel pár hét után.
Nem is lennék, ha nem ... :DDD

2019.10.20. 17:22:52

@gabors: Áhh, csak rejtői epigon ... akart lenni ...

gabors 2019.10.20. 17:27:28

@Platonica: mar kezdtem azt hinni velem lehet valami .. ja es ez csak az elso volt a posztban... gimiben lehet ertekeltem volna

..@Pink Petsch: "@gabors: Áhh, csak rejtői epigon ... akart lenni ...' de nalam nagyon sikerult el-rejtői-zni ezt (Rejto -nel elve lehetett tudni hogy nem is akar semmit itt ez nem volt teljese vilagos )

shaaktee 2019.10.20. 17:54:22

@Pink Petsch: semmi köze rejtőhöz, hamár akkor inkább egy írott tar bla bla.

shaaktee 2019.10.20. 17:54:26

@Platonica: súgtam valamit a hátad mögött

:)))))))

2019.10.20. 18:14:54

@gabors: Nálam is, de sok ilyen arc volt, aki azt hiszi, hogy az erőltetett "humora" jópofa, pedig csak izzadtságszagú. A stílusa tré, ahogy az érvei is, hogy miért lövi ki Németországot, mint alternatívát.
Nem tudom, a BMW mennyit fizet, azt sem, hogy a Mercedes mennyit, de a gyerek tuti nem keres Ausztriában 3000 nettót, ha ez neki motiváló lenne, csak az tartja vissza, hogy .".. az a lakás, ami itt 900, az ott 1400 (köhh 2 szobáért)"
Jah, ennyit fizetsz Stuttgart belső kerületeiben egy átlag 2 szobás lakásért, amivel nagyon megszívatod magad, ha pl. a Mercedesnél dolgozol, mert ugye, az nagyon nem a Königstrassén van (kvázi "főutca"). Viszont 900 euróért már a környező "elővárosokban" simán bérelsz 2 szobásat, vagy többet, ahonnan a bejárás a Mercedeshez pont ugyanannyi időbe telik, mint Stuttgart központjából. Tömegközlekedéssel még gyorsabb is, mint a kocsi, esetenként.
"..plusz messzebbről jársz haza anyádékhoz, + 2-2 óra oda-vissza..",
Jah, a repülőút meg 1,5 óra a stuttgarti reptértől Ferihegyig, persze, ha mindenáron kocsival akarnak szívni 6-7 órát Salzburgtól Budapestig, akkor oké, nem szóltam.
"a hegyek is messzebb vannak,..." már mitől? Csak mert a Fekete-erdő hegyestől egy köpésnyire van.
"mindkét kocsit és a motort is újra forgalomba kell helyeztetni - az is kicsit többe kerül mint 2 girosztál - "
Igen ez igaz, újra forgalomba kell helyezni a német törvények szerint, és valóban többe kerül, mint 2 girosztál. De annyival nem kerül többe, mint az új, drágább albi Salzburg környékén, nem beszélve arról, hogy egyszeri kiadás lenne.
"szóval neeeeeeem.... Nem nyert."
Ha nem, hát nem. Csak miért kell ilyen bullshit módon indokolni?

shaaktee 2019.10.20. 18:18:34

@Platonica: Megmondom ha a Brexit kész.
;)

2019.10.20. 18:26:39

@shaaktee: Nem ismerem az illető úriember munkásságát ...

gabors 2019.10.20. 18:40:46

@Pink Petsch: a reszletekkel foleg nemetorszagi viszonylatbannem tudok mit mondani ...

haza nem jarok (2-3-4 evente egyszer mindegy mennyit megy a röpülö)

egy autot regisztralni megint nem tudom mennyi itt is tobb mint egy girotal (bar lehet van ahol tobbet kellene ezert fizetni egy talert de ott en nem jarok) ... itt ket evre 125$ es eleg rendesek ha visszadom a regisztraciot a fennmarado honapokat vagy atteszik az uj kocsira vagy kuldik a penzt ... tokeletesen mukodik .. (igaz itt a rendszam ami az enyem es azt regisztralom a kocsihoz igy ha visszaadom a rendszamtablat a fennmarado honapokat visszaadjak ilyen egyszeru)

a tobbi is innen tavolrok picsogasnak tunt ... bar most mar sajat hazam van (fizetem a torlesztot) de elotte kb 15 evig bereltem itt ... eszembe sem jutott volna nem "ajanlott" levelben kommunkalni a haziurral persze ez itt mar eleve egy "ceg" volt es viszonylag rendesek mert akivel az ember beszelt vagy akar irasban kommunikalt szemelyesen annak nem volt a keze benne a "cookie jar"-ban vagyis nem huzott szemelyesen elonyt abbol hogy velem eppen hogy allapodik meg ... de volt azert szemelyes tapasztalatom ilyen direkt tulajtol berelni amennyivel olcsobb NEM ERI meg a havi dzsudzsitzut ...

2019.10.20. 18:57:11

@gabors: Persze, csak vázoltam, hogy miért BS a németek-kilőve érvrendszere.
Egyébként a német regisztrációs díj EU-n belüli gépkocsikra olyan 26 eurótól kezdődik, ha semmi gubanc nincs. Kétlem, hogy ennél kevesebbet kell fizetnie egy új albiért Salzburg környékén. Ráadásul havonta, ha már szart rágunk Gaben-módra.
Németországban, és amennyire tudom, Ausztriában is elsősorban cégeken keresztül megy a lakásbérlés, priváttól nem annyira, mert ilyenkor jönnek a Franz-ok, akik hülyének próbálnak nézni, és havi pár tíz euró, amennyit esetleg spórol az ember, nem éri meg az ideget.
Szóval, a gyerek priváttól bérelt, mert 960 euró helyett, 900-ért kapott meg egy lakást, és 3 havi kaució helyett csak 1-et kellett fizetni. Aztán most baszakszik a tulajjal személyesen minden szarságon, mint a nagyi tömörfa bútora meg a garázshely. Biztosan rohadtul megérte ...

shaaktee 2019.10.20. 18:57:55

@gabors: Persze nem mentél ki, s meg se nézted.

youtu.be/0HbS65oiN18

90% teljesen ok volt nálam..Micheal, Bernie, de amikor az Alex az amerikai imperializmusról kezdett beszélni, ott kikapcs.

Nehogy már a ruszki vagy kína legyen az isten ostora.

20 ezer ember volt ott, a queensbrough híd is tele volt..

Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.20. 19:17:34

@Mester.Tamás: @Csodabogár:
Ráadásul az arbeiterkammernel ingyen kaphatna profi tanácsot lakásbérleti ügyekben.
Mondjuk az inkorrekt bérbeadót én már tavaly otthagytam volna. Ennyire azért nincs nagy kiadó lakás hiány, hogy kénytelen legyen bármi áron maradni.
Ha meg megér neki egy kis spórolást, akkor nem kéne panaszkodni, ha idén is menetrendszerűen jön a gazemberkedes a bérbeadótol. Nem kéne úgy tenni, mint ami váratlanul érte.

Sose értettem a sírás rivast. Túl kevés a fizetés? Válts munkahelyet!
Sok a lakbér? Keress olcsóbbat! Nincsen? Hozz áldozatot, érd be kisebb, rosszabb állapotú lakással.

Valahogy a semmirekellő h*nta jut róla eszembe, akinek "jár" a napfényes lakás, a kiváló fizetés, a barátnő, stb, de tenni nem hajlandó érte. És panaszkodik, mert a világ összeesküdött ellene.

Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.20. 19:17:37

@Pink Petsch:
Itt: "izzadságszagú"
Sokan elrontják :)

2019.10.20. 19:28:38

@Öreg Harczos: Ahogy én is .. pedig még el is gondolkodtam pár pillanatig, hogy t-vel, vagy nélküle, aztán ez lett ... hát, inkább nem lottózom ;).

2019.10.20. 19:43:49

@Öreg Harczos: Jajjmár, a Hintát ne bántsd ... ő most P.O.L.G.Á.R. egy csepeli társbérletben, az újramegkezdett-és-újrafeladott egyetemével!
Azt már csak én is halkan merem megjegyezni, hogy Grazban büdös volt neki társbérletbe költöznie, meg időben felébrednie a másnaposságából, hogy bár a Burger Kinges állás-interjújára beessen.

gabors 2019.10.20. 19:46:24

@shaaktee: "@gabors: Persze nem mentél ki, s meg se nézted.
"

ez tolem 30 melfoldre van .... !!!

durvan mint mikor dolgozni megyek minden nap .. nem gondolod komolyan hogy hetvegen beautozok LIC-be "kommiknak" csapolni ???

amugy CNBC-n ment eloben a nagyresze, szoval amugy lattam a lenyeget itthonrol a fotelbol valszeg jobban mntha odamentem volna voltak ott elegen tobb mont 20 ezren a jelentesek szerint ... (csak megsugom hogy elvben a ceg ezt tiltja is bar nem hiszem hogy emiatt barkit kirugnanak hacsak nem megy fel a podiumra beszelni)

gabors 2019.10.20. 19:54:05

@shaaktee: "20 ezer ember volt ott, a queensbrough híd is tele volt.."

pontosan tudom hol volt mert minden nap arra jarok oda es vissza amugy tegnap nagyon szerncsesek voltak nagyon szep ido volt es biztos jol is ereztek magukat ott sokan ... bar nem hiszem hogy Sanders lesz a demokrata parti jelolt de ha igen szavazok ra ....

AOC nekem mar kicsit tul szoci bar ha fiatalabb lennek meg akar tetszene is a latinos bajaival ... :-) (amugy az a resz pont az O korzeteben volt .. onnan zavartak el az Amazon Q2-t) ...

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2019.10.20. 20:07:29

Egyetlen dolgot nem értek. Miért kizárólag anyagi szempontokat néz ?
Nyilván Nyugaton jobb a megélhetés, az életszínvonal, ezt tudjuk, ezt mindenki tudja.

Viszont a hazánk, Magyarország mellett olyan dolgok is szólnak, amik kint egyszerűen nincsenek meg!
Itt te itthon vagy! Itt a nyelvedet beszélheted, itt magyarok vesznek körül, itt senki nem néz le, itt nem vendégmunkás vagy, senki nem kérdezgeti honnan jöttél és miért. Itt otthon vagy!

Ennek a jelentőségét, hogy ez milyen fontos, én azután értettem meg miután hazajöttem Ausztriából!
Ha kizárólag anyagilag néztem volna a dolgokat, a mai napig kint élnék. Csakhogy nem szabad ennyire anyagiasnak lenni. Nem kell erről szólnia az életünknek.

De amíg valaki csak a félrerakható lóvéban méri az életet, addig kint fog maradni.
Aztán egyszer majd talán rájön hogy nem erről szól az élet, nagyon nem.

shaaktee 2019.10.20. 20:07:29

@gabors: kommik? Ne légy ennyire trampli gabesz :) Akkor FDR is kommi volt.

Sokan gyalog mentek “csápolni » fiam is lent volt épp, de nem tudtam rávenni hogy menjenek, pedig Bern hívö’´

shaaktee 2019.10.20. 20:07:29

@gabors: Milyen kommi rencert csinál a trump hogy a fed. melósokat nem enged tüntizni???

U N I O N !

:))))

shaaktee 2019.10.20. 20:07:29

@gabors: jol teszed ha ra..

de en is azt hiszem hogy az Elizabeth lesz jelölve.

Biden kész, csak fogott rajta ez az ukrán BS. S a kora..

shaaktee 2019.10.20. 20:07:29

@gabors: AOC very cute, s nagyon hajtós..okos csaj.

De elfeledi hogy pont azért mentek oda a szülei(is) mert a juesz dominálja a fél világot.

Ez ellen politizálni...hát riszki.

shaaktee 2019.10.20. 20:07:57

@Pink Petsch: indexen nyomja ugyanazt, ha lehet még undorítóbban.

Made in Austria Blog · http://gaben82.blogspot.hu/ 2019.10.20. 20:15:13

@Pink Petsch:
Hol is kezdjem? Mondjuk itt:
Nem, a "gyerek" NEM priváttól bérelt fillérbaszásból hanem ingatlanostól és keményen fizetett érte. Hogy ne basszák át. Mégis rácseszett.

Imádom az ilyen hozzád hasonló megmondóembereket, akik úgy hordanak le másokat, hogy:

1: még egy több bekezdéses összetett mondatokból álló szöveget sem képesek megérteni. - Ne is kezdj rákontrázni légyszíves, ha nem így lenne, nem írnál ilyen hülyeségeket. Szó nem volt a nagyi bútoráról, és a garázshelyben sem az volt a pláne amit neked sikerült felfognod.

2: nem ismerik az előzményeket, így a saját verziójukra formált történetet kitalált adatokkal színezik, hogy fröcsöghessenek egy jót. Mielőtt erre is válaszolnál valamit, ezekre felelj kérlek:
- hol olvastad hogy priváttól béreltem?
- hol olvastál bármit is 1 havi kaucióról?
- hol olvastál bármit is 960 Euróról ?

3: Én a németeknél München környékéről beszéltem, te meg megpróbálsz hülyének beállítani Stuttgart környéki árakkal / távolságokkal és számokkal. 200km viszont kurva sokat számít, amit te is tudsz, csak:
a; nem érdekelt
b; érdekelt de úgy mégsem hangzott volna olyan jól a ferihegyes/fekete-erdős indokod
c; én tévedtem és fogalmad sincs hogy mekkora bér és árszórás van Németországon belül is.

4: igen, a stílus tré. Okkal az. Egyrészt kezdettől fogva nem akartam egy x+1-dik, mízes-mázas stílusú blogot írni, mert elég sok ember van a földön, aki azért nem olvas blogot, mert nem akar még egy unalmasan tálalt szürke, fűrészporízű szart olvasni.
Másrészt sokan szeretik a fekete/kretén humort különben nem lenne akkora közönsége se a South Parknak se a hasonló előszereplős sorozatoknak.
Plussz, szeretem megbotránkoztatni a hozzád hasonlókat, akik bár lát(hat)ják hogy EZ EGY ILYEN STÍLUSÚ blog, és nem lenne muszáj olvasniuk, ők mégis megteszik, majd mégis flegmán háborognak érte...

Kisarkítsam hogy jobban megértsd? Ez kb olyan mintha jegyet vennél és bemennél egy mondjuk egy Rap-koncertre majd elkezdenéd basztatni a zenészeket/közönséget, hogy "ez nem is zene, és ti mind buzi aljanép bandatagok vagytok!"
Szerinted hányan mondanák 2 irdatlan pofon előtt hogy "akkor a f@sznak jöttél ide?"

Tudom most erre majd rákontrázol valamit ahelyett hogy felfognád amit írtam, de az igazat megvallva nem is várom hogy felfogd. Különben nem is írtad volna az eredeti hülyeségeket sem... szóval Tessék: Sieß loß

gabors 2019.10.20. 20:21:23

@Horthy Miklós cselédje: "Itt te itthon vagy! Itt a nyelvedet beszélheted, itt magyarok vesznek körül, itt senki nem néz le, itt nem vendégmunkás vagy, senki nem kérdezgeti honnan jöttél és miért. Itt otthon vagy!"

komolyan ???? ott is leneznek nemcsak teged hanem masokat is hiaba beszelik a nyelvet...

ja es ezert SEMMIT nem adnak az ABC-ben (ma CBA) .... sot meszarosnal sem tudod ezt krumplira valtani

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2019.10.20. 20:30:18

@gabors:

Ki néz le itthon? Én több mint 1 éve élek itthon és nem tapasztaltam ilyesmit.. kint azért voltak "élmények" e tekintetben...

Vonatkoztass el az anyagiaktól kicsit! Az hogy az ember itthon él, nem pedig idegenben, eleve ad neki egy pluszt! Egyszerűen én komfortosabban érzem magam itthon mint Nyugaton. S biztos hogy nem csak én érzek így.
S itthon is meg lehet élni,egyre inkább igaz ez. Azt nem vitatom hogy kint jobb az életszínvonal, de itthon is lehet boldogulni.

2019.10.20. 20:30:18

@Made in Austria Blog: Csak egy megjegyzés, Mester ... NEM olvasom a blogodat. Szóval, érted ... az érvelésed a rap-koncertről meg hasonló faszságokról ... csakmondom ...
Egyébként meg egy dologban igazad van, te BMW-t írtál, ami a bajorok, de feltételeztem, hogy tök mindegy lenne akkor már neked, hogy BMW vagy a szomszédos sváb Mercedes, mert mindössze fél-egy órával több lenne az út Salzburghoz képest. Ezek szerint nem, hát akkor bocs, ha neked csak a bajorokig terjed Németország, Biztosan szívesen hallanák, egyébként ... ezzel még bevágódhatsz náluk, raktározd el.
Ha egy cég ver át így, szerződéssel, mindennel, akkor meg mi a tökömnek tűröd, mint egy birka? A francnak nem lépsz fel ellene? Az első ügyvédi, hivatalos megkeresésre rögtön kisebb lenne a pofájuk. Sokkal. Persze, valamennyit invesztálnod kell, mert egy ügyvéd nem dolgozik ingyen, de nem basztatnának, az tuti.
Az összegek meg éppen olyan légbőlkapottak voltak, mint a tieid a posztban. Egál.

star70 2019.10.20. 20:30:24

@Schwiiez: mondjuk ezt nem ertem,ha a fizetes a duplaja mondjuk 6000 frank egy mernöknek,de 3000ert berlek lakast meg a kaja is kb haromszorosa a németének,akkor hogy marad több a zsebedbe..

Vrancisco 2019.10.20. 20:30:37

@Made in Austria Blog: Nem írt hülyeségeket, csak nagyrészt tényeket, az esetleges kitalált konkrétumokkal dobálózást meg lehet mellre szívni és megsértődni (ahogy történt is), vagy lesz.rni magasból. Ahogy reagálsz, tipik magyar mentalitás, szóval szerintem otthon a helyetek, ne agyaljatok rajta, otthon lesztek M.o.-n :)

@Horthy Miklós cselédje: jó egészséget otthon, én is imádom Budapestet, meg Anyukámat, a testvéreimet és a barátaimat. Lehet nem anyagiaskodni, de "hazaszeretetől" nem lesz saját tető a fejem felett az otthoni fizetésekből az otthoni árak mellett, és k.rvára meguntam, hogy a lelket is kisz.pják belőlem, viszonozva meg egy nagy kalap szar van. Unom már, hogy a fizetésem fele lakhatásra megy, és talán egyszer egy évben utazhatok valamerre... Itt kint is ugyanúgy emberszámba vesznek, tisztelnek és kedvelnek. Nyilván nem takarítónak jöttem ki, ez tény. De ha a helyeden vagy, akkor itt is emberek vannak, ugyanúgy félelmekkel, előítéletekkel, ilyen-olyan gondolatokkal, de szeretettel is ugyanúgy... előítélet meg hagyjuk, hol van több manapság... :D itt nagy lábon élünk, és mellette félretesszük havonta a magyarországi kettőnk! fizetését kb... Tudom, hogy a porpagandát tolod, de már nem lesz rá sokáig szükség remélem... ;) Majd, ha nem kell 90 évet dolgozni egy kifizetett panellakásért, és nem lesz "narancsba borulva" az ország, mi is hazamegyünk, a megérdemelten megfizetett munkából keresett pénzen meg veszünk otthont is akár...
Ha! lesz értelme hazamenni...
Igazából, ha a közeli családtagjaim is kijönnének, soha az életben nem mennék vissza NERniába... :D

gabors 2019.10.20. 20:31:02

@shaaktee: "Sokan gyalog mentek “csápolni » fiam is lent volt épp, de nem tudtam rávenni hogy menjenek, pedig Bern hívö’´"

tudom hogy tudod hogy New York nem olyan hogy odasetalsz .... en vegul is New Yokr city-n kivul elek de alig par kilometerrel megsem ugy van hogy odasetalok ..

ja igen FDR kommi volt a felesege meg plane ... de ez persze mar "hit" kerdese.... ettol meg nem vagyok trump hivo egy cseppet sem ... de Bernie's egyes oteletei kb ala Marxism ... nem egyaltalan nem gondolom hogy a dolgozo "osztaly" uralma barmi jot hozna itt az usa-ban .... kepzeld el pl hinta vagy hagyma (es hozza hasonlok) lesznek a meghatarozo "erok" jujjjjjj

Made in Austria Blog · http://gaben82.blogspot.hu/ 2019.10.20. 20:32:54

@gabors:

"ez valami szepirodalom ??? "
...ez most vicc akart lenni, szarkazmus, vagy egy erőltetetten kulturáltnak tűnni akaró köpködés?

Olvastad már pár korábbi bejegyzésem.
Tudod/tudtad jól hogy mire számíthatsz, erre most be-"poén" kommentelsz egy ilyet?

Engedd meg hogy ennek megfelelően válaszoljak:
Nem.
Naná hogy NEM szépirodalom.
Ha szépirodalmat - vagy annak megfelelő stílust keresel blogok közt, azt nem teljesen értem, hogy miért teszed egyáltalán.
Arra vannak kortárs novellákat tartalmazó oldalak.

2019.10.20. 20:33:25

@Horthy Miklós cselédje: Talán beszélned kellett volna legalább németül, ha a grazi osztrák dialektus nem is ment. Talán dolgoznod kellett volna, ahelyett, hogy egy önkormányzati lakásban, szociális segélyen ittad teljesen hülyére magad, az osztrák adófizetők pénzén élősködve.
Na, akkor nem néztek volna le, és kezeltek volna parazitaként.

Benikuty 2019.10.20. 20:36:09

@Made in Austria Blog: Rá se ránts, bukott firkász, levitézlett madam, most krumplihámozó. Ezzel együtt elég szar a stílusod.

gabors 2019.10.20. 20:41:13

@Horthy Miklós cselédje: "Egyszerűen én komfortosabban érzem magam itthon mint Nyugaton. "

ez csak azert van mert vannak nalad is nyomorultabbak es ETTOL mar jobban is erzed magad ... pedig voltak nalad rosszabbul elok Grazban is de azt mar nem vetted eszre a nyomorodban.

ja azt is kerdezted ki nez le teged ... hat peldaul az egesz "uralkodo" osztaly es meg sokan masok ... is (csak nem ezert mert nem beszeled nyelvet) hanem tobbek kozt azert mert nincs kitartasod, nem szeretsz megdolgozni dolgokert, ugy tunik amit itt es mashol leirtal kicsit lusta is vagy es varod hogy valaki mas megoldja a gondodat ... stb (nem sorolom) egy ami miatt talan van remenyed hogy le tudtad tenni az alkoholt ez nem semmi de ennek azert tobbet kellene tenned ha egy senki/semmi betanitott munkasnal tobbre akarod vinni ... persze nyilvan nem kell, csak akkor kesobb se picsorogj majd emiatt ...

Amugy sok szerencset .. vegul is mar az is valami hogy "otthon" nem "erzed" magad lenezve ...

2019.10.20. 20:43:16

@Benikuty: Hát szia, de jó, hogy végre újra látlak! Már annyira hiányoztál, amióta kiutáltattad magad több helyről is! Féltem, eltűnsz a net bugyraiban ....

gabors 2019.10.20. 20:50:51

@Made in Austria Blog: "..ez most vicc akart lenni, szarkazmus, vagy egy erőltetetten kulturáltnak tűnni akaró köpködés?"

ezek kozul azt valasztasz amit akarsz ... szimplan faszsag .. de volt tobb is, csak nem akartam tobb faszsagot idezni

persze azt irsz amit akarsz (itt persze amit a HA beenged) ...

es hogy ez mi nalam azt EN el tudom donteni ...

ha tetszene akkor a TE blogodat is olvasnam (talan) ettol fuggelenul itt csak a sajat velemenyemet fejeztem ki (es ugy tunik nem voltam egyedul) amugy ez jelentosen csokkenti a mondanivalod niivojat/hihetoseget (ami gondolom teged nem nagyon erdekel, engem sem erdekelne amugy) igy csak azt tudom mondani hajra !

Made in Austria Blog · http://gaben82.blogspot.hu/ 2019.10.20. 20:57:49

@Pink Petsch:

Nos, mivel nem olvastad a blogot, pár apróság amit ott már részleteztem, (plusz itt is megjelent) és kizárólag azért írom le, hogy hátha belátod hogy nem kéne nagy arccal lazázva automatikusan hülyének nézni embereket félinformációk alapján:

Szóval: igen, rendszeresen járunk haza idős szülőkhöz, szóval már München IS fájna a plusz 2-2 óra miatt, nemhogy messzebb. Azért is merülhetett volna fel az mint 1. alternatíva.

2: nem cég vert át. Hanem a főbérlő kihasználta az ÖSSZES törvény adta lehetőségét hogy lehúzzon pénzre. Ez is le volt írva. Többször is. Szóval mielőtt MEGINT hülyének nézel és elmagyarázod a 2+2-t, ez nem erről szólt.
Az embernek törvény adta joga 4 évre visszamenőleg inflációkorrekciót kérni. Joga lehetne bútor-elhasználódás felszámolni stb. Megmondanád hogy mi a p*csát csinált volna egy ügyvéd?
Megmondjam?
Elmondta volna, hogy Főbérlő Franz-nak ezekre tényleg joga van. Az ö mostani tiszteletdíja pedig ezért az 5 perc tanácsadásért - ami megkezdett órának számít - 150-250 EUR.

Szóval kössz az okos tippet, hogy hogy bukhattam volna MÉG pénzt, de az eddigi is elég volt.

gabors 2019.10.20. 20:59:24

@Made in Austria Blog: "erre most be-"poén" kommentelsz egy ilyet?"

ah dehogy en egybites BME villanykarral csak erre telik ... lehet kompenzlani probalsz mert "csak" egy mernok vagy ???

gabors 2019.10.20. 21:06:04

@Made in Austria Blog: ezzel csak meg hulyebbnek tetted magad ..

a felinformacion MIND TOLED szarmazik SENKI mas nem irt SEMMIT arrol hogy Te mit es mit nem csinaltal

ha neked lennek ezt nem eroltetnem ... tutti neked van igazad amugy de ettol fuggetlenul mindenki mas valszeg maskent fogja ezt latni (mint Te) ....

ez amugy adott ... (tudtad ezt te is mielott megirtad volna)

2019.10.20. 21:13:28

@Made in Austria Blog:
Nézd, tényleg nem olvasom a blogod, csak a HA-t, ahova be lettél most válogatva a random külföldi-magyar-blogok vasárnapi szekciójába.
1. Ha rendszeresen jártok haza a szülőkhöz, és számít az idő, akkor hadd kérdezzem már meg, hogy mi a francért töcsköltök el 6-7 órát az autópályán? De ha ez eddig bejött, és jó ez így, akkor mi a fenének lenne világkatasztrófa, ha Münchenből vagy Stuttgartból indulva repülővel nem 6-7, hanem cca. 1,5 óra alatt lennétek Budapesten?
Érted ... szóval, ezt az azért-nem-okésak-a-németek-mert-több-idő-lenne cuccot ezt így, ebben a formában te nem adod el itt.
2. Te, ezt én komolyan nem értem ... már azt a részét sem, hogy a tulaj egyáltalán tudja, kik vagytok? Oké, Ausztriából egyedül Bécst ismerem bérlői szempontból, és azt persze, tudjuk másik-univerzum .... de a német modellt is alapul véve .... Jó pár éve élek itt, de tulajdonossal még sosem találkoztam, sem élőben, sem e-mailben, sem telefonon, sem sehogy. Éppen az a lényeg a céges (nem ingatlanközvetítő, hanem cégek által tulajdonosi megbízásra kiadott) bérlés esetén, hogy ne basztassuk egymás idegeit a tulajjal. Ő a nagyi szekreterével, én meg az eldugult lefolyóval. Azért van a cég köztünk, hogy mindezt elintézze és lepapírozza. (Persze, vannak cégek által felhúzott bérházak is, de az megint más téma). Ez valami nagyon elcseszett lakásbérleti-modell lehet ott Salzburgban és környékén.

Benikuty 2019.10.20. 21:17:26

@Pink Petsch: Ez elég gyenge volt, bozgor :D

Made in Austria Blog · http://gaben82.blogspot.hu/ 2019.10.20. 21:23:59

@Mester.Tamás:

kössz a pár sor kommentet, nem gondoltam volna, hogy az ember veled is összefuthat egy blogos kommentszekcióban :-)

Apró kiegészítés az itteni bejegyzéshez - és a dolgok részleges előzménye - hogy azért kellett itt maradnunk még egy évet, mert tavaly a Főbérlőnk minden telefonos és írásos noszogatásunk ellenére addig várt a szerződés hosszabbítással (és altatott minden módon minket) ameddig késő lett.
Mire megjelent és hosszabbítás címen hozta az új szerződést, 1 hét híjján lejárt az előző, ergo vagy aláírjuk, vagy 5 napon belül cuccolunk ahova akarunk. Ezt pedig itt, tavaly nyáron képtelenség volt megoldani pedig megpróbáltuk amit lehet.
Nem maradt más, alá kellet írni amit az öreg hozott, vagy pakolhattunk volna kb az utcára.
Az új szerződéssel pedig elindult az általad is említett 12+3 hónap ami most járt le.
A Föbérlö Franz-sztoriban igazából az volt a pláne, hogy az öreg nem csinált soha semmi törvénytelent, és akkor is nyert volna ha ügyvéddel megyünk már először is. Azóta pedig már találtunk másik lakást, és úgy írattuk át az előkészített/elénk rakott szerződést, hogy még egyszer ne járjunk pórul de kemény lecke volt.

Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.20. 21:25:07

@Horthy Miklós cselédje:
"a nyelvedet beszélheted, itt magyarok vesznek körül,"
1. Vannak, akik megtanulnak egy vagy több idegen nyelven. Ők külföldön is beszélhetik a nyelvüket, S nem kell kézzel-lábbal mutogatniuk.
2. A magyarok jelenléte sokak számára nem érv, hanem ellenérv Magyarországgal szemben.

star70 2019.10.20. 21:25:08

@Pink Petsch: Karlsruhe es Baden Baden közötti varosra gondolj..komolyan elkepesztöek az arak..
Stuttgartban nem elnek,az egyenlö a tüdöbajjal(egy asztmas ferj es egy allergias gyereknek kb öngyilkossag ott ) de mar néztük Leonberget,es horror,ezert örültem meg Reutlingennek,de azert a Fekete erdö csodalatos levegöje utan barmi csak szivas..persze van mindennek elönye,hatranya ugye..

egyébként szerintem sok embernek nem eri meg Nemetorszag,es igen is sokan hazamennek...barmilyen meglepö,nem Orban miatt persze

mondjuk a posztolót sem ertem nettó masfel millióra nemet mondani..vagy ez a bruttó???akkor legyen 900ezer...hat nem tudom mik az igenyei,de en rohantam volna:-D

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2019.10.20. 21:25:08

@Vrancisco:

Én arról írok itt néha, hogy jól érzem magam itthon, jobban mint kint éreztem. Hidd el hogy ez nem valamiféle propaganda, hanem amit én érzek.
Szerintem ez hibás gondolkodás hogy a politikához, kormányhoz kötöd azt hogy élni szeretnél e itthon...kapitalizmus van, nem Orbán dönti el hogy mire viheted, rajtad múlik.
Az van hogy nekünk ez a hazánk. Mi itt vagyunk itthon és bármennyi pénzünk lehet valahol máshol, mi ott nem leszünk otthon.

@Pink Petsch:

A legtöbb rasszista élmény dolgozó koromban ért, akkoriban érintkeztem a legtöbbet az ottani társadalommal.
A lényeg hogy én nem éreztem jól magam kint, nem véletlenül ittam annyit. Itthon képzeld inni se kell hogy jól érezzem magamat. Mert a hazámban élhetek amit nagyon szeretek.

star70 2019.10.20. 21:25:08

@Vrancisco: ezt azert meg gondold at hazamész e Gyurcsanyekhoz:-D vagy nagyon fiatal vagy a feneked ala toltak a szocializmusban mindent ingyen

Schwiiez 2019.10.20. 21:25:08

@star70: ha Ausztriában kapsz évi 40 ezer eurót bruttóban, akkor Svájcban el tudod adni magad 100 ezer frankért.
Ha Ausztriában a koszt-kvartely havi 1500 + 150, akkor marad kb. Havi 600 euród. Svájcban meg ugyanez kerül mondjuk 3000+450 frankba, azaz marad havi 2300 frankod.
Svájcban jóval alacsonyabb az adóteher is (kevesebb mint az osztrák fele).

Amúgy szerintem a többség 1-2 főre Ausztriában is olcsóbban bérel, meg Svájcban is, mint 1500 euró és 3000 Frank. És minél kisebb részét költod a fizetésednek lakhatásra, annál nagyobb Svájc előnye fizetésben.

Made in Austria Blog · http://gaben82.blogspot.hu/ 2019.10.20. 21:41:25

@gabors:

Nem kompenzálok semmit, a BME villanykar meg pont annyit ér mint a gépészmérnöki diplomám, szóval nem értem mire ez a felsőbbrendűségi villantás... Attól vagy valaki mert diplomád van?
Nekem is van. És?
Én egy péket is ugyanúgy tisztelek, mert olyat tud, amit én nem, meg a céges takarítót is, mert ö is ember, és azzal keresi a kenyerét amit én nem biztos hogy tudnék csinálni...
Mégse lazáztam be 37 év alatt senkinek hogy "hhhja... hát mit tudom is én, hisz csak egy gépészmérnök vagyok" :-P

A félinformációs rész meg nem is neked szólt, szóval nem is értem hogy mire kaptál rohamot?

star70 2019.10.20. 21:54:52

@Schwiiez: 100ezer frank az rengeteg.Itt 40ezer brutto erösen az atlag.Tenyleg nem ismerem a svajci bereket de ez nekem azert erösen mernök bernek hangzik a 40ezer netto meg egy sima kicsit alulfizetett munkas bere.De majd utana nezek mert erdekes.

Made in Austria Blog · http://gaben82.blogspot.hu/ 2019.10.20. 21:56:16

@Pink Petsch:

Nos, ha már normálisan kérdezel, normálisan válaszolok:
A repülő nálunk 3 dolog miatt sem játszik:
1: rendszeresen hurcolunk sok cuccot ide-oda, ami gurulós kofferben elég szívás lenne, a repjegy árát is megdobná, egy részét meg Ferihegyen el is lopnák jó eséllyel
2: nincs aki Ferihegyről haza tudna vinni vidékre. A tömegközlekedés Pestről kifele amúgy is macerás éjjel + rengeteg idő, ha meg taxiznánk minden alkalommal az k+va sok pénz.
3: hiába 1,5 óra a repülés, mire kijutok a reptérre külföldön, majd becsekkolok, feladom a koffert, otthon ugyanez visszafele, elég hamar lesz az egészből 5+ óra

A másik kérdésed meg - a bérlés. Ez itt, a Salzburgi régióban elég máshogy megy. Az ingatlanos, csak a lakást mutatja meg + szerződést készít elő 2-3000 euróért, utána végleg kiszállt a buliból. Bármi nyűgöd van, azt mindig csak és kizárólag a főbérlőn keresztül intézheted hisz ö a tulaj. A közműdíj befizetéstöl kezdve a Meldezettel bejelentésig a polgármesteriben mindenhez az ö aláírása kell, vagyis mindig öt kell csesztetni mindennel.
Így már gondolom jobban érted miért ekkora probléma egy patkány főbérlő...

gabors 2019.10.20. 22:04:12

@Made in Austria Blog: " BME villanykar meg pont annyit ér mint a gépészmérnöki diplomám,"

ezt a magas labdat azert nem gondoltam hogy megadod NEM a gepeszmernoki karra SOKKAL konnyebb volt bekerulni (legalabbis akkor amikor en jartam) a 80-as evek kozepetol 90-ig de elotte is legalabbis 10 evig ...nem veletlnul volt ott sokkal tobb lany is (pun intended) ... sot az is tutti hogy elvegezni is konnyebb volt mert TENY hogy akkor kb fele volt a kihullas a gepeszkarrol mint a villanykarrol (ok ott voltak meg a vegyeszek is .... ) szoval ????? ezt azert benyelted egy kcsit ...

ettol persze a te diplomad is annyit er mint az enyem ... onmagaban szinte semmit ... (bar volt olyan itt az usa-ban amikor 90-ben elmondtam hol vegeztem sokat szamitott mert hallottak mar sok ott vegzet mernokrol, sot volak akiket fel is vettek ) ... de kb ennyi ... mivel akkor legalisan nem tudtak felvenni enyiben maradtunk ...

" Attól vagy valaki mert diplomád van?" attol meg nem de attol is ... de nyilvan nem azert irtad meg hogy mernok vagy ... :-))

"meg a céges takarítót is, mert ö is ember, és azzal keresi a kenyerét amit én nem biztos hogy tudnék csinálni..."

mit nem tudnal azon csinalni ??? a mernoki gyurure nem fer fel a gumikesztyu ??? el is olvasod amit irsz ???

"nem is értem hogy mire kaptál rohamot?" en ?? te hoztad fel hogy valaki csak felinformaciobol itel meg (esetleg) Teged... holott senki semmi mast nem tud mint amit megirtal ... ha mindaz vagy barmelyik resze felinformacio az csak Toled szarmazik ...

de a jo hir hogy tanultal az elozo evi buktabol... mar csak erre jo volt a BME :-)

Made in Austria Blog · http://gaben82.blogspot.hu/ 2019.10.20. 22:23:20

@gabors:

elolvasom vazzeg.
El.
És kíváncsi lennek meddig csinálnád egy takarító munkáját, mikor 12 órában kell akváriumra duzzasztott klotyókat takarítanod egy gyárban, aminek a falát a bosnyák vendégmunkás "porfestette" chilisbabbal.
Tudnád csinálni helyettük EZT?
évekig?
azzal a tudattal hogy úgysem lesz jobb?
Te mondjuk a "magaslabdás-én szartam a Hooke-törvényt mérnöki gyűrűben" hozzáállással?
Nem hinném.
Én dolgoztam suli mellett, konyhán kisegítőként, mert kellett a pénz, és pucoltam krumplit 2 fokos vízben 4 órán át. Ott megtanultam, hogy az olyan "semmi" meló amire te pl. az olympusról köpködsz, az kurva nehéz tud ám lenni. És valaki mégis megcsinálja, mert muszáj neki.

2019.10.20. 22:33:48

@Benikuty: Ugyan már, kolbászos ... csak nem akarom, hogy innen is kiutáljanak :P Egyébként még mindig megy a kolbász-biznic?

2019.10.20. 22:52:25

@star70: Én annál kisebb faluban éltem ott, és tényleg elképesztő árak vannak.
Mondjuk, Stuttgart Plieningen kerülete tök zöld, meg minden, egykori falu, amit a városhoz csatoltak adminisztratíve, már ha egészségügyi megfontolások vannak. És a bérleti árak sem elszálltak.
Leonberg felejtős, az felkapott környék. Esetleg nézzetek még szét Esslingenben, Schorndorfban, Birkheimben, Gerlingenben ... ezek mind Stuttgart vonzáskörzetében vannak, jó S-bahn kapcsolattal, és zöldövezettel. Böblingen és Waiblingen viszont szerintem felejtős, mert ott is nagy árelszállások vannak a bérleti díjakban. De van még egy rahedli falu is Stuttgarthoz közel, ha nem ragaszkodtok a városias jelleghez. Mindenesetre 1000-1200 euróért 3 szobás lakás bérlése Stuttgart "falusias" kerületeiben, vagy a vonzáskörzetében eléggé reális.
Nopersze, tudom, a Fekete-erdő! Schluchsee-ban éltem másfél évet, néha valamiféle "honvágyam" is van ;) De oda majd csak a nyugdíjas évekre, mert ott gyereket suliba küldeni ... hát igen .... jön az iskolabusz, összeszedi 3-4-5-6 falu kölykeit és viszi őket St. Blasienbe.
Persze, hogy nem mindenkinek jön be, de ha már indoklunk, hogy miért nem, akkor lehetőleg ne írjon az ember totál faszságokat. Már szerintem.

Csodabogár 2019.10.20. 22:53:18

@star70: Több lesz az mint 6000 SFr., mert ennyi volt 25 évvel ezelőtt. Azóta meg csak mentek fel a bérek.
A lakás meg relativ. Elővárosban biztos sokkal olcsóbb mint a belvárosban. De én senkit nem beszélnék rá a Svájcba költözésre, mert az azért egy nagyon más világ mint Ausztria vagy Németország.

Schwiiez 2019.10.20. 22:58:09

@star70:
Mondjuk egy pék Ausztriában keres évi 20,5 ezer eurót, Németországban 20,6 ezer eurót, Svájcban meg 56,6 ezer frankot (hasonló tapasztalattal):
www.lohnanalyse.ch/at/loehne/details/baeckerin.html

Ha a fenti oldalon a kaufkraft fülre kattintasz, akkor mutatja, hogy vásárlóértékben ez mekkora különbséget jelent (Svájc 65%-kal magasabb), illetve hogy adott életszínvonal fenntartásához mennyit kell keresni Svájcban, hogy ellensúlyozzuk a magasabb árak hatását.

Van elég sok szakmarol adat, többnyire ennél azért kisebbek a különbségek, érdemes több hasonló szakmát is megnézni, mert mindegyik fizetés egy egy felhasználó által bevitt konkrét érték, tehát elég nagy a szórás (ahogy a valóságban is).

2019.10.20. 22:59:19

@Horthy Miklós cselédje: No ne mondd! Mióta lett Ausztriából nem többségében fehér emberek által lakott ország? Vagy pedig halvány lila segédfogalmad sincs a "rasszista" szó jelentéséről ... ugye? Ugye.
Azért azon gondolkodj el, hogy miért fogadtak be volna téged, aki nem volt hajlandó megtanulni a nyelvükön tisztességesen, évek alatt sem? Aki nem volt hajlandó beilleszkedni a társadalmukba? Aki éppen csak annyit dolgozott, hogy igényelhesse a szociális juttatásokat aztán, hónapokig polipozva.
Miért fogadnának be egy segélyekre utazó migránst, aki nem is akar beilleszkedni? Mert ez voltál te Grazban.
Te, büszke polgár, te! :P

2019.10.20. 23:14:44

@Made in Austria Blog:
Ok, értem, akkor marad a kocsi.
-Zárójelben, becsekkolni a stuttgarti és a müncheni reptéren is 30 perc (hacsak nem akarsz a duty-free részlegen shoppingolni), a Ferihegyen meg a franc, aki feltart, fél óra alatt ugyanúgy kint vagy csomagostól-
De oké, megértem, sok csomag, Pestről vidékre nem opció a vonat. Rendben.
Nos, akkor ez az egyetlen értelmes érv, hogy miért ne a "németekhez". A többi, amit írtál árakról, meg tájról, meg átíratásról, az már bocs, de továbbra is BS.
A bérlethez csak annyit tudok akkor hozzáfűzni, az új információk fényében, hogy mi a búbánatos büdös francnak akkor ingatlanos? Ugyanaz a "szabadrablás", mint Magyarországon. Otthon sem mennél ingatlanoshoz, oder?

gabors 2019.10.20. 23:26:16

@Made in Austria Blog:

eloszor is igen megtudnam csinalni ... evekig ?? nem de nem errol volt szo... vagy igen??

"Én dolgoztam suli mellett, konyhán kisegítőként"

ne basz mar az elso even kivul MINDEN evben segedmunkaskent dolgoztam tobbed magammal hetvegeken es a vege fele hetente tobbszor .. .emelett nyaron is 1.5 2 honapot ... a vegen barmit fel tudtam volna epiteni a tervekbol sot volt hogy az epiteszt is kisegitettuk mert akkora barom volt hogy harom szamot sem tudott osszeadni (BME's diplomaval) ...

szoval kosz ez megvolt ....

"Én dolgoztam suli mellett, konyhán kisegítőként, " ezt en csinaltam hetente sokszor a seregben ... szar melo de ezt is lehet csinalni ha nem tud az ember tobbet ... most is megcsinalnam ha mast nem tudnek ... pedig mar nem vagyok katonas korban ...

nem fog ez osszejonni ...

udv

2019.10.20. 23:37:19

@Schwiiez: "...És minél kisebb részét költod a fizetésednek lakhatásra, annál nagyobb Svájc előnye fizetésben"
Ahham, ez biztos így van, csak azt nem tudom akkor, miért éri meg 50-60 esetenként 100, vagy annál is több kilométereket utazni a svájciaknak minden egyes hétvégén, hogy nagybevásároljanak Németországban. Minden egyes tetves hétvégén a kurvára-bebasztam-tegnap-és-még-mindig-részeg-vagyok schwitzdeutschtól hangos az összes határmenti aldi-lidl-rewe-edeka-saturn-mm-rossmann-müller-dm és társaik.
Nem tudom, a többi határnál hogy megy ez, de hogy a németeket rendszeresen "lerohanják", mert annál-nagyobb-Svájc-előnye-fizetésben, az tuti. (Bár ez kissé ellentmondásos, ugye :P)

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2019.10.21. 06:32:23

@Schwiiez:

Min vitatkoztok igazából? Ha a pénz a mérce, akkor Svájc a legjobb választás, ez tény. Ver minden országot, talán Norvégia veheti fel vele a versenyt a kontinensen.

@Pink Petsch:

Ja értem, ha nem folyékonyan beszélek németül akkor máris jogos hogy lenéznek...világos. Beilleszkedni meg szerintem nem lehet az osztrák társadalomba kelet európaiként.
Jópofa a segélyes szöveg, de ennek ahhoz semmi köze.
Amúgy írtam neked mailt!

Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.21. 06:32:41

@Pink Petsch:
"De oda majd csak a nyugdíjas évekre, mert ott gyereket suliba küldeni ... "

Micsoda szempontok!

"hát igen .... jön az iskolabusz, összeszedi 3-4-5-6 falu kölykeit és viszi őket St. Blasienbe. "

Sankt Blasen? Pfui, Teufel!

Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.21. 06:32:50

@Pink Petsch:
Az ingatlanost Ausztriában sokkal nehezebb kikerülni, mert egy csomó lakást csak rajtuk keresztül hirdet a tulaj. Tehát ha igy döntesz, akkor a kiadó lakások jelentős része eleve kiesik.
Lehet, csak sokkal nehezebb.

Schwiiez 2019.10.21. 06:32:58

@Pink Petsch:
nem értem, hol látsz ellentmondást. Svájcban sokkal jobbak a fizetések, Németország meg olcsóbb. Ezért sokan atjarnak vásárolni.
Ha gazdagabbak, nem kéne törődniuk az árakkal?

Herr Géza 2019.10.21. 16:33:09

Na, itt az idő, hogy beleugassak (:D):
-N.o.-i mérnökfizuk: valóban kb. 36.000 bruttó/év-től indulnak (és innentől bitte mindent bruttó érteni, mert ahogy eddig 5.247-szer hangsúlyoztam, a nettó ezen belül tök egyedi). Na de ez az autóiparban a nyüzüge, most végzett, vagy a “talán kávéfőzésre jó lesz, esetleg kiküldjük LKW-ért” komák bére.
- a BMW/Mercedes/Audi/VW/Porsche világban az átlag mérnöki fizetés extrák, bónuszok nélkül is már 70+ tartományban van, ami az eddig szokványos bónuszokkal együtt átlépheti az évi 100k-t.
- Termelési, gyártási mérnök vonalon kb. 10 év tapasztalattal az évi 70+ szintet Gaben simán megüthetné.
- Szerencsére a BMW (Regensburg, Lipcse), az Audi (Ingolstadt, Heilbronn) üzemei elég messze vannak Münchentől, ami lakbérszinten tényleg horror.
- Svájc: kezdő (!) termelési mérnök alapból évi 80e+ frank fizu. Az adó meg okos lakhelyválasztással töredéke mind a német, mind az osztrák adóknak. A lakás drága, a kaja&egyebek úgyszintén, ám a nettóból még mindig bőven több marad.
-Lakás: itt most le kell hurrognom @Pink Petsch: -et, mert lehet, hogy ő más világban élt, de a lakásbérlés itt is úgy néz ki, hogy kb. 80-90%-ban ingatlanközvetítőn keresztül jutsz bérlakáshoz, aki valóban csak közvetít (ellenben ezért már a bérlőjelöltnek évek óta nem kell fizetnie), és a bérleti szerződés megkötése után őt “többé nem látod”. Ám van Mieterschutzverein, stb., itt nincs utólagos “inflációkövetés”, a “bútoramortizációra” meg ott a kaució. Ez utóbbi felvetés meg rögtön megkérdőjelezi a bérleti díjak összehasonlítását, hisz akkor Gaben egy bútorozott lakást bérel, ami tök más kategória, mint itt az alapverzió (üres lakás). Inkább veszek/szerzek egy csontüres kéglibe saját bútort, mint hogy valaha is azon vitatkozzak a tulajjal, hogy az “i love you” szívecskét a tölgyfa szekrény ajtajába valamelyik előd, esetleg ő maga véste be, vagy én...
-autó/motor regisztráció: maga az átíratás kijön mondjuk 5-10 gyrostál árából, ám azt se felejtsük el, hogy a biztosítás onnantól kb. a Gaben által jelzett összeg fele lesz.

Herr Géza 2019.10.21. 17:23:17

@Vrancisco: @star70: Mijeza reutlingeni front? Ki merre, hol? PN?

star70 2019.10.21. 17:56:48

@Herr Géza: na végre valaki korrekten leirta a berezest:-D tegnap ota akarok Svajcba költözni:-D
Egy tart vissza hogy ott azert a betegbiztositas eleve nagy ervagas,tehat aki konkretan tudja hogy a fizetesed mennyi %-at kell meg perkalni a nettóból,hogy egy atlag biztositast kapj azt megköszönnem:-)

Herr Géza 2019.10.21. 19:28:55

@star70: Kívánságod így teljesüljön: nincs ilyen, hogy a fizetés x %-a (szemben N.o.-gal). Gyakorlatilag privát biztosítást kell kötnöd, ahol a szolgáltatás “alsó végét” államilag szabályozzák, felfelé viszont a határ a csillagos ég. És a díjak szempontjából is. Itt pl. tesztelheted a valós díjakat:
www.comparis.ch/krankenkassen/default
Fontos tudnivaló, hogy nincs “családi biztosítás” a német verzió szerinti értelmezésben, azaz minden családtagra külön-külön kell biztosítást kötni, persze, ha a komplett család ballag be az ominózus biztosítóhoz, akkor van családi kedvezmény is.. Ha viszonylag fiatal vagy, jól keresel német szinten, makkegészségesen egyedül élsz, akkor a svájci eü. biztosítás még akár olcsóbb is lehet. Minden más esetben húzósabb, na de nagyságrendileg más nettóból kell kigazdálkodni.

Vrancisco 2019.10.21. 21:25:17

@star70: Viktoréknál már bármi jobb, hazamenni meg igazából csak a közvetlen család miatt mennénk... :D
Hogy alánk toltak bármit? :D konkrétan semmim sincs, és öröklési csap sincsen, ezért is vagyunk kint javarészt, mert valamit fel kell építeni. Ha hazamennénk, azért tennénk, mert esetleg összegyűjtöttünk kezdőrészletre... :D

Vrancisco 2019.10.21. 21:25:20

@Herr Géza: reutlingeni, pontosabban kusterdingeni Boschnál dolgozom konstrukciós mérnökként, de Reutlingenben lakunk :) Mondjuk lényegében majdnem egyet jelent a kettő :D

Schwiiez 2019.10.21. 21:25:31

@star70:
Akár évi 2000 frankért is kapsz alap biztosítást (kortól, biztosítótól, szolgáltatási csomagtól, lakóhelytől függ), ami 100 ezres fizetés esetén ugye 2%-at teszi ki az éves bruttodnak. (De ahogy Géza írta, független a fizetésedtol.)
Közepes vagy jobb fizetés esetén jövedelemarányosan sokkal olcsóbb a svájci egészségbiztosítást, mint a magyar, a német vagy az osztrák.
Persze, ha beteg leszel, akkor ez az összeg növekszik, de az évi 6000-et akkor se haladja meg, ha hónapokig kórházban vagy.

Szóval Svájcban érdekeltté vagy téve, hogy ne betegeskedj, sőt egyes biztosítók külön kedvezményeket adnak, ha egészségesen élsz, sportolsz: vannak túraútvonalak, melyek teljesítéséért pontokat kapsz. :)

Herr Géza 2019.10.21. 22:01:56

@Vrancisco: Nekem mondod? :) Kusterdingen = E-Bike? Vagy más mancsaft?

Vrancisco 2019.10.21. 23:37:31

@Herr Géza: Az is itt van. Vagyis most épül egy 15 ezer nm-es épület az E-Bike-osoknak. Jómagam ABS/ESP területen tevékenykedem, de nagyon adnám az E-Bike-ot, majd még alakul

Herr Géza 2019.10.22. 00:23:59

@Vrancisco: A Geb. 710 tervezésén dolgozom éppen... :))))

_z_ 2019.10.22. 13:06:43

@Vrancisco: Azert nagyon nem ennyire egyertelmü az anyagi különbseg Ausztria es Nemetorszag között. Plane, hogy különbözö környekek vannak. Salzburg es környeke pl. rohadt draga, anyagi szempontbol vannak jobb helyek is Ausztriaban, nem kell emiatt Nemetorszagba menni. Pl. WIener Neustadtban relativ olcso a lakhatas, munka is van, es Magyarorszag közelseget is ki lehet hasznalni.

_z_ 2019.10.22. 13:10:42

@Pink Petsch: Nemetorszag olcsobb, de nem olyan sokkal. Egy baratommal volt erröl vitank, ugyhogy anno (kb. 5-6 eve) összeirtam az arakat egy Hoferben es egy Aldiban. Nagyjabol összeszedtem, hogy mi mit/mennyit vasarolunk egy hetvegi nagybevasarlasnal, es kijött kb. 5€ különbseg. A mi esetünkben (mas mast vesz), eleg szük az a hatarsav, ahonnan mar megeri autoba ülni… (Nekem speciel a plussz idöm is többet er ennel, nem csak a benzin)

_z_ 2019.10.22. 13:13:34

@Mester.Tamás: Van jogi biztositas, igenybe lehet venni (de a felteteleket Erdems alaposan atolvasni), de sok esetben az Arbeiterkammer is ad ingyenesen jogi tanacsot. Munkaügyben sokszor eleg megemliteni, hogy megkerdezem akkor az AK-t, es mar meg is oldodik az ügy :).

_z_ 2019.10.22. 13:20:05

@Pink Petsch: "Jah, a repülőút meg 1,5 óra a stuttgarti reptértől Ferihegyig" Es ha valaki nem Budapesten lakik? En Baden-Baden mellöl jartam Györbe. Volt, hogy a repülöut dugo+keses+mav miatt idöben nagyjabol ugyan annyira jött ki, mintha autoval mentem volna… Nem mondom, hogy a legtöb esetben nem gyorsabb/kenyelmesebb, de azert nem mindig olyan egyertelmü a helyzet. Csak akkor olyan egyszerü, hogyha mindket vegen a repter közeleben van a celpont.

_z_ 2019.10.22. 13:24:21

@Pink Petsch: "Szóval, a gyerek priváttól bérelt, mert 960 euró helyett, 900-ért kapott meg egy lakást, és 3 havi kaució helyett csak 1-et kellett fizetni. Aztán most baszakszik a tulajjal személyesen minden szarságon, mint a nagyi tömörfa bútora meg a garázshely. Biztosan rohadtul megérte ... " Egyreszt ha cegen kersztül berelsz, akkor egyreszt nem 960-900 a különbseg, hanem a 3 havi provizio, amit lenyel a ceg egy minimalis szolgaltatasert cserebe. Masreszt ezek közvetitöcegek, tehat szerzödes kötes utan ugyan ugy a tulajjal vagy kapcsolatban, ha az hülye, akkor ugyan ugy szivsz. Csak akkor 1 havi kaucio helyett 3-at is vissza tud tartani.

_z_ 2019.10.22. 13:26:05

@Horthy Miklós cselédje: "Aztán egyszer majd talán rájön hogy nem erről szól az élet, nagyon nem." Neked miröl szol az eleted? A napi posztolasrol?

_z_ 2019.10.22. 13:30:43

@Made in Austria Blog: Szia! Nezz körül Wiener Neustadt es Wien között, eleg sok lehetöseg van, olcsobb a lakhatas (azert figyelni kell, mert pl. WIener Neustadt Land meg egesz olcso, de Baden mar nagyon draga tud lenni), es Magyarorszag is közel van (motorozhato helyek is vannak). Vagy ott van meg Linz-Wels környeke, meg Graz. Melo ott is van, közelebb is van, de öszinten szolva az ingatlanarakkal annyira nem vagyok tisztaban (bar Salzburg környekenel tuti olcsobb).

_z_ 2019.10.22. 13:40:55

@Schwiiez: Nem tudom, hogy Svajcban mit kap az ember 3000 frankert, de Ausztriaban 1500€ berleti dij mar egy komplett (jo allapotu) hazra eleg (persze nem a becsi belvarosban). Igy is er az összehasonlitas?

_z_ 2019.10.22. 13:45:45

@Pink Petsch: "A bérlethez csak annyit tudok akkor hozzáfűzni, az új információk fényében, hogy mi a búbánatos büdös francnak akkor ingatlanos? Ugyanaz a "szabadrablás", mint Magyarországon. Otthon sem mennél ingatlanoshoz, oder? " Ausztriaban a lakasok minimum 90% ingatlanközvetitön keresztül megy. Nagy szerencse es türelem kell hozza, hogy valaki enelkülit fogjon ki (de nem lehetetlen).

_z_ 2019.10.22. 13:47:08

@Pink Petsch: "Ahham, ez biztos így van, csak azt nem tudom akkor, miért éri meg 50-60 esetenként 100, vagy annál is több kilométereket utazni a svájciaknak minden egyes hétvégén, hogy nagybevásároljanak Németországban." Mert szarevö fillerbaszok :)?

_z_ 2019.10.22. 13:48:03

@Horthy Miklós cselédje: "Beilleszkedni meg szerintem nem lehet az osztrák társadalomba kelet európaiként." De. Csak probalkozni kene munkaval meg nyelvtanulassal.

_z_ 2019.10.22. 13:52:25

Na, latom ezt jo kesön kezdtem el olvasni :))).

star70 2019.10.22. 21:46:28

@Vrancisco: mondjuk erröl majd beszeljünk ha lesz egy,ket gyerek:-) En ugy vettem ki az irasodbol,hogy meg nincs.Hat itt segitseg nelkül mínusz egy fizetes amig a gyerek olyan 8-9 eves nem lesz,utana mínusz fel fizetes,mert valakinek vigyazni kell ra ugye..nincs napközi ,menza stb.Jo lehet hogy nagyobb varosokban van,de azert nem jellemzö.Otthon azert ez a resze könnyebb barki barmit is allitson:-)Nekünk 9 eves volt amikor kijöttünk es 80 ropi volt havonta hogy maradhatott delutan fel 4ig es kapott valamilyen elörecsomagolt sz@rt ebed cimen.Kizarolag azert jart,hogy szokja a nyelvet,közösseget.

star70 2019.10.22. 21:46:30

Köszönöm mindenkinek a valaszokat,linkeket.Erdekes latni a svajci bruttómat:-D 60-70ezer...azert az eleg durva.Nincs diplomam,de nagyon felelössegteljes munkat vegzek,ami itt egyáltalán nincs megfizetve(Nemetorszag)..

star70 2019.10.22. 21:46:30

@Vrancisco: mondjuk erröl majd beszeljünk ha lesz egy,ket gyerek:-) En ugy vettem ki az irasodbol,hogy meg nincs.Hat itt segitseg nelkül mínusz egy fizetes amig a gyerek olyan 8-9 eves nem lesz,utana mínusz fel fizetes,mert valakinek vigyazni kell ra ugye..nincs napközi ,menza stb.Jo lehet hogy nagyobb varosokban van,de azert nem jellemzö.Otthon azert ez a resze könnyebb barki barmit is allitson:-)Nekünk 9 eves volt amikor kijöttünk es 80 ropi volt havonta hogy maradhatott delutan fel 4ig es kapott valamilyen elörecsomagolt sz@rt ebed cimen.Kizarolag azert jart,hogy szokja a nyelvet,közösseget.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.10.23. 18:53:10

@Herr Géza: Vajon?:))
Azé' b+ mert esztergályos vagyok!XD
Na bökjed mán' ki!XD

Herr Géza 2019.10.23. 19:03:33

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Az esztergályos-pék párosítás csúcs! :D
Öcsém péksegédhelyettesként 12 € órabérrel kezdett úgy, hogy addig pékségben csak kuncsaftként járt. Nulla képesítés, nulla gyakorlat, ötletszerűen beesett egy helyre a kirakatba kitett hirdetésre...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.10.23. 19:35:46

@Herr Géza: Apám volt esztegályos!XD
Én meg pék vagyok.A többiről nem beszélek,mert megtalál a TEK!:))

taga20 2019.10.23. 19:35:46

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

bakker, bearanyoztad a napom!

szakadok:)))))))))))

u.i: én ráadásul még esztergálni is tudok;)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása