oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. augusztus 22. 06:30,  Új élet a semmiből a Szilícium-völgyben 159 komment

2019. augusztus 22. 06:30 Határátkelő

Új élet a semmiből a Szilícium-völgyben

Ma ismét egy (nagyon) régi történet folytatását ismerhetitek meg. Anno, 2012-ben jelent meg drk első posztja, amiben elmesélte, miként jutott ki Írországba és hogyan vetkőzte le az előítéleteit. Rákövetkező évben Amerika, méghozzá a Szilícium-völgy következett. Talán nem spoilerezem el a történetet, ha annyit elárulok, a helyszín az elmúlt hat évben is maradt, ám ezen kívül rengeteg minden történt vele. (A képeket külön köszönöm a szerzőnek.)

cim_233.jpgAz öböl, ahol lakunk

„Először is elnézést szeretnék kérni a helyesírási, nyelvtani hibákért. A költözés egyik mellékhatása, hogy a magyar nyelvtanom és szókincsem megrekedt azon a szinten, ahol akkor volt, amikor kiköltöztem. Remélem, ezektől függetlenül is érdekes lesz olvasni.

Volt már korábban két írásom is a blogon, ezért azzal kezdeném, hogy mi történt azóta. Ott fejeződött be a történet, hogy elköltöztem Írországba, miután állást kaptam a Facebooknál, onnan pedig kb. két évvel később Kalifornia következett.

Természetesen oda meg vissza voltam, hogy mennyire csodálatos minden. Utána kezdődtek a bajok…

Beilleszkedési gondok

Alig pár hónappal azután, hogy arról áradoztam, mennyire nagyszerű Kalifornia, elkezdődtek a gondok. Elsőként a házasságom ment teljesen tönkre. Öröm az ürömben, hogy mindez villámgyorsan történt, ettől függetlenül egedül találtam magam az USA-ban, se barátok, se ismerősök egy teljesen idegen világban.

Akkor nem ismertem fel, de teljesen depressziós is lettem egy időre. Ennek következményképp a munkahelyi teljesítményem rengeteget zuhant és borzalmas csapattárs lettem.

Folyton mérges, ingerült és kötözködő voltam, ennek pedig kb. két évvel a kaliforniai kezdés után az lett a vége, hogy elbocsájtottak. De mire erre került a sor, már minden sínen volt.

Mire behívott a főnököm a megbeszélésre, amin arról volt szó, hogy ezentúl nem kell jönnöm, már volt ajánlatom másik cégektől és magamtól is készen álltam tovább állni.

Nem akarom tagadni, hogy ettől függetlenül teljes csődként éltem meg és borzalmasan fájt a lelkemnek, hogy életemben először nem sikerült teljesíteni a munkahelyemen.

Új élet, új kapcsolat

Körülbelül egy évvel a Kaliforniába érkezés után, szinte egyből a válást követően egy reggel teljesen véletlenül belementem a mostani feleségem autójába.

Ekkor már annyira nem szerettem itt, hogy azon gondolkodtam, mikor költözöm vissza Európába. Éreztem, hogy a munka sem megy jól és nem is szeretek itt lenni.

Amikor viszont a kis koccanásunk után odasétáltam az előttem álló autóhoz, benéztem az ablakon, hogy minden rendben van-e és ez a tündér visszamosolygott rám… minden megváltozott.

Gondoltam, megéri itt maradni, megpróbálni rendbe rakni a munkahelyi dolgokat és meglátni, mi lesz a kapcsolatból.

A (most már) feleségem Tajvanon született és tizenévesen költözött az Egyesült Államokba. A hozzá hasonlókat egymás közt „banánnak” nevezik, azaz kívül sárga, belül fehér. :) Vagyis ázsiai külső, de fehér (amerikai) gondolkodás.

Ettől függetlenül az égvilágon semmi közös sincs bennünk, néhány kivétellel: angolul beszélünk, társat kerestünk, korai harmincasok és karrierorientáltak vagyunk. Minden másban, amit csak el tudsz képzelni, teljesen különbözünk.

A mai napig kétfajta fogás készül minden étkezéshez, mert amit ő eszik, én nem eszem meg, amit én eszek, azt ő nem akarja enni. Ő teázik, én kávézom. Egy king size ágyban alszunk, amihez két egyszemélyes matracot vettünk, az övé a kapható legpuhább, az enyém a legkeményebb. Az én autóm nagy, az övé kicsi és így tovább.

Szinte teljesen külön baráti körünk van és a szokásos párok számára szervezett dolgokon túl nem is nagyon vegyülünk egymás barátaival. Rengeteg időt töltünk kettesben. Heti 6-10 órát legalább egymásra szánunk, ilyenkor kettesben, telefonok és minden nélkül csak beszélgetünk.

amtrak.jpgElmentünk AMTRAK-kel Portlandből Chicagóba, a kétnapos út nagy élmény volt

Ez főleg kutyasétáltatást, túrázást jelent, illetve amikor az üzletünkön dolgozunk, akkor néha heti 8-20 órát töltünk csak az autóban. Nincsenek kínos csendek, nincsenek viták és mindössze két veszekedésünk volt, az egyik azért, mert itt szokás az esküvőre tortavágó szettet venni. Hiába volt mindössze $75, addig vitatkoztam rajta, ameddig lehetett, hogy márpedig ezt nem vagyok hajlandó kifizetni.

Persze végül csak megvettük, de azzal a feltétellel, hogy erről külön képet kell csináltatni a fényképésszel és a falon fog lógni. Azóta is a falon a szokásos képek mellett ott a fotó a tortavágó szettről…

Ettől függetlenül nagyszerűen működik a kapcsolatunk, mert imádjuk és támogatjuk egymást a végtelenségig.

Teljesen új életet építettünk fel a semmiből, egymás igényeit figyelembe véve. Nem vagyunk kötve sem tradíciókhoz, sem szokásokhoz, sem családhoz, sem barátokhoz.

Legalábbis nem nagyon, így a mostani életünk pontosan olyan, amilyennek szerettük volna, hogy legyen. És ha valami mégsem működik? Változtatunk rajta.

Azt hiszem, pontosan ez az, ami anno hajtott, hogy megismerjem és megtapasztaljam az életet másképp is. Tervezzük a családot és már most azon gondolkozunk, hogyan fogjuk mind az ázsiai, mind a magyar kulturális örökségeket átadni.

Az egyetlen érdekesség talán az, hogy Hawaii-on volt az esküvőnk! Annak ellenére, hogy embereket kellett reptetni, (sokkal) olcsóbban jött ki, mintha helyben lett volna.

eskuvo_7.jpg

Kaliforniában a fényképész, akit eredetileg fel akartunk bérelni, csak fényképeket készített volna (nem viccelek) kb. $4000-ért. Az esküvőre én mindig felesleges pénzköltésként tekintettem, egy olyan bulira, aminek semmi értelme.

Viszont ez annyira tetszett, hogy a mai napig alig tudom elhinni, hogy panelgyerekként ilyet is megértem. :)

hawaii_1.jpgFekete homokos part Hawaii-on

Élet külföldön

Érdekes dolog ez, mert soha sem lesz senki, aki egyszerre tapasztalja meg, milyen otthon és külföldön is élni. :) Úgyhogy azt nem tudom megmondani, hogy jobb-e vagy sem. Viszont itt egy rövid lista arról, amiről azt hittem anno, hogy számít és arról, amire én nem számítottam.

Dolgok, amikről azt hittem, fontosak:

Kaja

Azt hittem, a magyar ételek hiányozni fognak. Így is volt pár hónapig, de akkora a választék a nemzetközi ételekből, hogy ha lenne is magyar étterem, évente néhány alkalomnál gyakrabban nem mennénk.

phily_cheestake_a_felesegemmel.jpgPhily cheestake a feleségemmel

Hazaszeretet/utálat

Ezen a téren sok a vegyes érzelem. Emlékeim szerint sosem éreztem magam nagyon hazafinak, de azt tudom, hogy nem szerettem otthon élni. A külföldön töltött 10. évhez közeledve, nincs már semmi harag, utálat, szeretet. Minden erős érzelem elmúlt.

Magyar vagyok, ott születtem, de ez ennél több érzelmet már nem vált ki belőlem, megbékéltem a dolgokkal és tisztelettel tekintek az örökségemre és a kultúrámra.

Autók, nagy házak és az esztelen vásárlás

Az égvilágon mindenhez hozzá lehet szokni. Mindabból, ami elsőre érdekes volt, már nem igazán érdekel semmi vagy látom a negatív oldalát. Például jó lenne egy nagy amerikai ház, de akkor a kertvárosba kellene költözni, ahonnan a legközelebbi bolt is csak autóval érhető el.

Képtelenség rendesen barátkozni és a munkába járás szépen lassan kiszívja az emberből az életörömet.

palyaauto.jpgVan egy pályaautóm, amit vontatni kell és imádom csinálni

Szilícium-völgy

Sajnos nekem személy szerint ez a legnagyobb csalódás. Hol kezdjem a listát?

Nem elég, hogy erdőtüzek vannak és szárazság (néha évekig szinte egyáltalán nem esik az eső), ha esetleg ez nem próbál megölni, akkor 70 százalék esély van arra, hogy egy 7-esnél erősebb földrengés történik a következő 30 évben.

Ami persze a legtöbb helyen annyira nem nagy gond, mindenki fel van rá készülve, mi is. Ellenben az öböl jelentős része vagy szó szerint törésvonalra épült, vagy olyan talajon van, ami folyadék módjára viselkedik, ha megrázod (liquification).

Ezen kívül minden túl van népesedve és árazva, miközben a legtöbb dolog minősége borzalmas. Az emberek nagyon okosak, de mivel olyan cégeknek dolgoznak, amelyek folyamatosan azt erősítik bennük, hogy ők a legjobbak, legokosabbak, borzalmasan arrogánsak, elkényeztetettek és elitisták.

Jobb, ha felkészülsz arra, hogy a legjobb éttermek, sörözők, sörfőzdék, partszakaszok, motoros, vagy autós útszakaszok mind itt vannak – legalábbis a helyiek szerint.

Nem csak simán a legjobbak egyike, nem. A LEGJOBB és kész. Minden más ebből adódóan abszolút másodrendű és nem is érdemes vele foglalkozni. Ez borzalmasan bosszantó.

Dolgok, amikről azt hittem, nem fontosak:

Barátok

Ezt becsültem a leginkább alá. Harminc fölött már nehéz barátkozni, így jelenleg szerintem van talán egy-két új barátom és a távolság ellenére a mai napig az otthoniakkal értem meg magam a legjobban.

Orvosok és egészségügy

Sosem hittem, hogy annyira jó is lehet, mint itt. Még semmire sem kellett várnom, mindenki mindig mosolyog és mindent megtesznek, hogy tökéletes legyen a szolgáltatás.

A harmincas éveim közepén járok, de már rutinszerűen vagyok ellenőrizve, tippeket kapok arra mit és hogyan változtassak, hogy ne legyenek problémák a következő 20 évben. Sokan szidják, de az itteni egészségügy minősége szerintem páratlan.

Évszakok

Ez a mindig 20-25 C időjárás szerintem a világon a legunalmasabb dolog. Annyira hiányoznak az évszakok, hogy sosem hittem volna, hogy egyszer visszasírom az esős őszi időjárást.

Na de, akkor milyen is az élet végül is? Nem könnyű megválaszolni a kérdést, azt hiszem, a legjobb, amit mondani tudok: normális. Kevés igazi barátunk van, viszont a feleségemmel együtt az első generációs bevándorlók életét éljük, vagy a gyerekeinknek építjük a jövőt. Ez ad egyfajta küldetéstudatot, amitől értelmet nyer a robotolás.

Az élet Kaliforniában

Ugye, nem tudom, milyen ennyi idősnek lenni bárhol máshol a világon. De itt egy lista. (Szeretem a listákat… :))

Itt jelenleg mindketten nagyjából heti 40-60 órát dolgozunk. Erre jönnek rá a saját cégek, ami időnként plusz 5-20 órát is hozzá tud adni egy héthez, de nem érezzük úgy, hogy kilátástalanul elsöpör minket a munka és mindig van tisztán látható eredménye.

Közel lakunk a munkahelyhez, olyan szép helyen, ahol jól érezzük magunkat. A ház, melyben egy lakást bérelünk, egy kikötő köré épült. Emiatt folyamatosan van egy kis szellő az öböl irányából és a hőmérséklet is mindig megfelelő.

Sehova sem kell sokat autózni, a legrosszabb időpontokban is mindössze 30 perc mindent étterem, amit szeretünk.

A fizetésünk kb. fele megy el a lakhatásra és a költségekre, a másik felét el tudjuk tenni, és erre jönnek rá az itt rendkívül népszerű részvényopciók.

Normális autókkal járunk, normális (bár az otthoninál kicsit nagyobb) lakásban lakunk. Az említett felelősségtudat és küldetés, hogy a gyermekeinknek építjük a jövőt, segít abban, hogy ne vegyünk túl drága autókat és inkább spóroljunk.

Évente 2-3 alkalommal utazunk ide-oda, szinte mindig valami indokkal, például valakinek az esküvőjére, beteglátogatóba vagy hasonlók. Olyankor kicsit turistáskodunk, de klasszikus nyaralásra nem volt példa már évek óta.

Igazából nem is hiányzik, mindketten borzalmasan élvezzük az életünk és a cégeink építését és nem bírjuk jól a semmittevést. Ez alól a régi álmom, New York volt a kivétel és a Japánban töltött nászutunk.

japan_stake_amit_levelen_kellett_megsutni.jpgSteak Japánban – egy levélen kellett megsütni

A munkahelyek szerintem rendkívül kellemesek. Minél magasabb a pozíció, annál több a vállalati politika, de a Völgyben szerintem aki nem akar komolyan beleszólni a dolgokba, rendkívül jó helyzetben van.

Annyira sok az álláslehetőség, hogy a munkaadóknak muszáj mindent megtenni, hogy jól érezd magad, mert gondolkodás nélkül mész máshová több pénzért.

Sajnos olyan házat vagy lakást, amit szeretnénk, nem igazán tudunk és nem is igazán akarunk venni, inkább befektetjük a pénzt. Szerencsére a bérlés rendkívül megbízható, cégektől bérlünk, akik ebből élnek. Kicsit drágább, de a befektetésekért szerintünk megéri.

Amikor eljön majd az ideje, terveink szerint elköltözünk innen egy olyan helyre, ahol tudunk házat venni és feladjuk néhány olyan részét az öbölnek, amiért megéri itt élni például a magas fizetéseket, a részvényopciókat és a hihetetlenül jó munkahelyeket.

Gyerekekről egyelőre nem tudok nyilatkozni, de az ismerősök jelentései alapján irdatlan költségekkel jár. Vagy a lakásbérlés lesz brutálisan drága, esetleg a házvásárlás, vagy a magániskolák.

Az egyetlen dolog, amitől teljes mértékben elönt a pánik, azok az amerikai kertvárosok. Úgy tekintek rájuk, mint egy börtönre. Eszem ágában sincs odaköltözni, de még nem tudom, hogyan fogom ezt kialkudni a feleségemből, aki nagyon szeretne egy klasszikus szép kertvárosi házat. :)

Amerika, ahol bármi lehetséges

Azzal szeretnem zárni, hogy mennyire elvarázsolt az, hogy itt az ember szinte mindenre képes, amit csak szeretne. A legjobb példa az olyan emberek, mint Elon Musk, aki bevándorlóként lett az, aki. De nem is kell ennyire szélsőséges távlatokig menni.

Panelgyerekként, elvált anyukától, úgy, hogy néha nem volt mit enni, oda jutottam, hogy van egy jól működő ingatlanbefektetési cégünk, ami lassan növekedik. Főállásban most már „director” magasságában van a beosztásom és most indítjuk a második cégünket.

Belőlem biztosan nem lesz milliárdos, ha már megélünk a saját cégeinkből, akkor szerintem minden létező célomat elértnek tekintem a karrier terén. Ami fontos, hogy ezt el lehet érni politizálás, adóelkerülés és trükközés nélkül, tiszta lelkiismerettel egy közel biztos gazdaságra építve – ez nekem otthon nagyon hiányzott. A kisvállalkozásoknak itt megteremtett légkör szerintem páratlan.

Viszont ez mind semmi a feleségemhez képest. Megérkezett középiskola után, alig tudott angolul, Starbucksban dolgozva tanult meg, az egyetem előtt először community college-be járt, hajszolta a karriert, és pont aznap, amikor ezt írom, ment a New York Stock Exchange-re vendégként, mert a cég, ahol már lassan 10 éve dolgozik, tőzsdére ment. Végtelenül büszke vagyok rá, ahogy a trading flooron készült képeket nézegetem.

Ezzel együtt a saját cégeink építése mellett gyerekeken dolgozunk és továbbra is üldözzük a nagyon is elérhető amerikai álmot. Azt hiszem, megtaláltam azt, amiért elhagytam Magyarországot. Megérte-e? Azt nem tudom, és nem is hiszem, hogy bárki valaha meg tudja mondani, de az biztos, hogy semmi pénzért nem adnám fel azt, amit építettünk.”

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

A Határátkelő podcastjai most már nem csak a YouTube-on, de a Spotify-on, az Anchoron (ahol hangüzenetet is küldhettek!) és a legtöbb szolgáltatón megtalálhatók. Folyamatosan kerülnek fel az adások, minden nap egy új rész, hallgassátok meg (újra)!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr9815019076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arthamyr 2019.08.22. 17:07:29

@Pink Petsch: Ismerős. Nekem is ilyen volt az egyik nagyfater, de ő nem könyvelő volt. :)

Csodabogár 2019.08.22. 17:09:42

@London2009: Nem vagyok mindenevő és az indiai konyhának a szagát se bírom. Indiai éttermeket emiatt mindig ívben kerülöm. Van Pesten is egy, véletlenül jártam arra és csak a számomra szörnyű szagra lettem figyelmes. Elnézést minden indiaitól.

Csodabogár 2019.08.22. 17:14:14

@Arthamyr: Egész életemben külön szobában aludtam. Ennyi magányra nekem szükségem van. Igaz ezt láttam otthon is. Szüleim is külön szobában aludtak. Igaz nagyon különböző volt az életritmusuk is, anyám korán fekvő és kelő volt, apám az ellentéte.Nálam ez nem volt, de én szeretek egyedül aludni egy szobában.

Arthamyr 2019.08.22. 17:14:32

@London2009: Hát passz. Szerintem az ember saját házasságának 10-20 évvel későbbi állapotára sem nagyon érdemes ráparázni, más házasságára már főleg nem.
A poszt alapján két sikeres ember boldoggá teszi egymást és éli a Silicon Valley high life-ot, azt ennyi, majd lesz valahogy, szerintem sok ennél rosszabb alapokról indult házasság is működött évtizedekig.

2019.08.22. 17:19:06

@Arthamyr: Az én öregembe, szerintem genetikailag ivódott bele (fel is tettem néha a kérdést, hogy valóban rokonok vagyunk-e vérvonalilag? :DDD). Túl a 80-on, az Alzheimer redvás közepén, egyszer csak letámadott azzal két pelenkacsere között, hogy neki a rendőrségre kell mennie. Kérdem, "Minek-az neked-Tata?". "Le kell cserélnem a személyimet, fiam, lejárt már". Mondom, az le, kb. 15 éve .... Hát ilyen volt ....

Csodabogár 2019.08.22. 17:23:40

@Pink Petsch: Ennyi munka mellett? Nekem már túl sok lett volna.
Nem is beszélve arról, ha stopperel kell mérni az időt.:-)

2019.08.22. 17:27:23

@Csodabogár: Jó, jó .. de most 30-as emberekről beszélünk .. ;)

Csodabogár 2019.08.22. 17:31:21

@Nagy kámpics: Nekem az jutott eszembe, hogy egy ilyen előre megadott időpontban feltehetően nulla mondanivalóm lenne. Valahogy beszélgetni csak spontán lehet, szerintem.
Mi most Emberrel sokat vagyunk együtt. Elfoglaljuk magunkat mindketten és ha eszünkbe jut valami, akkor mondjuk. Mikor nincs itt és akkor jut eszembe valami, azt mire jön elfelejtem, de biztos nem volt fontos.:-)
Viszont van, hogy este 10-kor elkezdünk valamiről dumálni és éjjel egykor vesszük észre, hogy hogy elment az idő.

Arthamyr 2019.08.22. 17:34:41

@Csodabogár: Érdekes, hogy a párkapcsolat különböző aspektusain mennyien fennakadtak, meg nem jósoltak nekik nagy jövőt, bezzeg a heti 80 óra karriercentrikus szopóroller senkinek sem volt furcsa. A világ megérett a pusztulásra. :)

2019.08.22. 17:39:42

@Arthamyr: A "kétséges jövőjű házasság"-vonal nekem sem túl szimpatikus, mert simán működhet. Egy ázsiai férfi vagy nő eleve mást vár el egy kapcsolattól, vagy házasságtól, mint egy európai, vagy észak-amerikai. Már általában, és ha a posztoló a kivétel, viszont a barátnője meg a tipikus, akkor pont összejöhet. Glückwunsche! :D

Arthamyr 2019.08.22. 17:45:12

@Pink Petsch: Nem azt mondtad, hogy nem elemzel? :P

Az "ázsiai" sztereotípiák meg még rosszabbak, mint a "német".

2019.08.22. 17:49:00

@Arthamyr: Van, persze, hogy van, mint például, amikor elsőéves egyetemista vagy Kolozsváron, és a nagyanyád, aki gyakorlatilag felnevelt, szivinfarktust kap Brassóban. De ezt te csak 5 nap múltán tudod meg, amikor anyád végre rászánja magát, hogy felhivjon, mert már kritikus az állapota. És emiatt 10 órát késel, és amikor összezuhanva előadod a lőcsei fehér asszonyt a kórház folyosóin, akkor elmondja egy együttérző nővér, hogy nagyon sajnálja, mert látja, hogy mennyire kivagy, és a nagymamád az utóbbi napokban csak téged emlegetett, és azt, hogy nem akar anélkül meghalni, hogy látott volna még utoljára.
Igen, ez sokkal rosszabb ... és az még sokkal rosszabb, hogy azóta valahogy nem tud meghatni anyád. Nem utálod, de kiváncsi sem vagy rá. Simán csak nem érdekel. Ez tényleg rosszabb, de van ilyen ...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.08.22. 17:52:32

Az időjárás miatt biztosan jó lehet!:P

2019.08.22. 17:57:02

@Arthamyr: Áh, ez hol van már az elemzéstől? :P
Különben meg jah, az "ázsiai" sztereotipiák és kasztrendszer bármikor beillik Hitler bácsi tanrendjébe. Csak ugye, mi itt leszarjuk, Európában, mert messze vannak. De próbálj meg csak egyszer nőként ázsiai férfiak (legalabbis, ők azt hiszik, hogy alfahimek, csak, mert farkuk van) főnöke lenni ...

Arthamyr 2019.08.22. 17:58:13

@Pink Petsch: Nem pont erre gondoltam, de ja, a szarból tetszőlegesen nagy kupacot lehet csinálni.
Ezzel nem látom, hol a gond _most_, nem érdekel, nem foglalkozol vele, probléma megoldva.

Arthamyr 2019.08.22. 18:02:44

@Pink Petsch: Arról én már lemaradtam, hogy nőként bármi legyek, és az is valószínűsíthető, hogy soha többé senki főnöke leszek, az meg egész biztos, hogy ázsiaiaké nem, már próbáltam, bőven elég volt. Egyébként nem érdekel, hogy mennyire nácik a sárgák, ők ott vannak, én meg itt.

Arthamyr 2019.08.22. 18:04:27

@Pink Petsch: Amúgy jó újra itt látni téged. :)

2019.08.22. 18:12:59

@Arthamyr: Csinálja a tököm, adja magát. Sosem bocsátom ezt meg anyámnak ... a "most" meg a nagyim halála óta tart, ami 19 éve volt. Nem búcsúzhattam el tőle úgy, ahogyan ő, és ahogyan én szerettem volna. Amikor évekkel később nagyapám is meghalt, akkor én már rég külföldön éltem. A halála előtt 7 hónappal láttam utoljára, akkor elbúcsúztunk egy tiszta pillanatában. Tudta ő is, meg én is, hogy sosem látjuk már egymást. Amikor anyám felhivott, hogy meghalt-Tata, csak annyit mondtam, hogy jó, rendben, kösz-hogy szóltál. Azóta olyan sokat nem csevegtünk, gyakorlatilag semennyit.

2019.08.22. 18:25:22

@Arthamyr: Mnaa, ha már próbáltad, és férfiként bőven elég volt, akkor el tudod képzelni, hogy nőként milyen az, kicsi-sárga-idiótákat valamiféle rendszerre szoktatni. Ami nem árt egy étteremben ahol vendégként szerintem rohadtul nem érdekel, hogy éppen most kapok agyérgörcsöt Zhaotól vagy éppen Puiutól (ésatöbbi...), aki a nőket hajlamos lenézni, és direkt nem azt csinálni, amit mondanak, viszont annyi esze sincs, mint egy marék lepkének. Már nem megyek olyan helyre, ahol akár csak egy ázsiai is, de van a konyhán, még ha csak mosogatóként is ...

2019.08.22. 18:26:16

@Arthamyr: Ja, amúgy, köszi ;)

Arthamyr 2019.08.22. 18:58:53

@Pink Petsch: Hát pedig azért japánban szerintem akad pár hely, ahol lenne ázsiai, akitől tanulhatnál. :)

Mi történt veled a 4 évszak után? :)

2019.08.22. 19:17:31

@Arthamyr: Minden bizonnyal, de nem szeretek halakkal és tengeri herkentyűkkel dolgozni. Az ázsiai konyha mindazonáltal érdekel, a fűszerezés szempontjából, de a fő proteinforrásuk annyira nem. Tudom, egy szakács elviekben nem mondhatja azt, hogy ezt-vagy-amazt nem szeretem. Pedig azért mégis igy van ez. Ahol most melózok kétféle levest készitünk "ipari" mennyiségben, egyfajta chowdert és homárkrémet .. nesze neked nem-szeretem :DDD
Szóval, tényleg nem a kedvencem, de azért el tudom jól késziteni .. ha nagyon muszáj ;)
Huhh, hát azóta sokfelé forgolódtam, másik négy csillagos szálló Titisee-ben. micselin-csillagos étterem Stuttgartban, folyami hajó a Rajnán. Most meg Németország legnagyobb vidámpark-falujában dolgozom, Rustban, az Europa Parkban. A májusban nyilt skandináv stilusú hotel-étteremben, a Kronasar-ban. Még egy hétig. Aztán húzok vissza Stuttgartba. Nem igazán birom a Patyomkin környezetet, meg azt, hogy minden idiótát felvesznek, mert kevés az ember, aztán lehet velük szivni, már nekünk ... Bár most az összesen 5 séfnek is, mert rajtam kivül még 5-en jelentettek beteget csak erre a hétre. És mind képzett szakács, aki egyedül elvisz egy posztot, vagy akár többet is. Ez is lett sok igy 4 hónap után. Engem pl. lumbágóval irtak ki egy hétre, és nem alaptalanul, sajnos. Kurvára meghúztam a derekamat.

puhacica 2019.08.22. 19:26:26

@_z_: attol fugg, mit ertunk "nincs vita" alatt. mi lassan 10 eve vagyunk egyutt, es meg mindig nem vitatkozunk. evente ha egyszer osszekapunk valamin, az is tart vagy 5 percig. nem hinnem, hogy a kesobbiekben olyan rettenetes rosszra fordulna a helyzet.

Arthamyr 2019.08.22. 19:27:16

@Pink Petsch: "Tudom, egy szakács elviekben nem mondhatja azt, hogy ezt-vagy-amazt nem szeretem." - Miért ne mondhatná? Persze ennek lesznek következményei. Ahogy látom egy év alatt több munkahelyed volt, mint nekem egy évtized alatt, ennél rosszabb nem lenne akkor sem, ha azt mondanád, hogy baszódjatok meg a homárjaitokkal, sőt még jobb is lenne, mert lenne valamiféle előszűrés. :)

Kell csinálni a deadlifteket, hogy erős legyen a derekad, meg nyújtani, jógázni, bár ha jól emlékszem, te nem vagy egy nagy konditermes arc. :)

A michelin csillagos étterembe is gányolás van, és minden idiótát felvesznek?

zoldzeller 2019.08.22. 19:29:32

@Arthamyr: nem ket egymas melle tolt agyon alszanak. Ket twin size matrac egyenlo egy king size-al. Az agykeretbe ket kulonbozo matracot raktak. Teljesen logikus dontes, anyagilag is, mert a matracok kulonbozo mertekben "kopnak" es egyszer csak egyet kell cserelni, nem a teljeset:)

puhacica 2019.08.22. 19:31:18

egyebkent meg ilyen posztbol kellene iciripicirit tobb. mondjuk ugy heti 5-tel tobb.

Arthamyr 2019.08.22. 19:34:26

@zoldzeller: Értem én. :) De hogy van ez, tökéletesen illeszkednek a matracok/észrevehetetlen az átmenet köztük? Szerintem a poszterék anyagi helyzetében a matrac amortizációja nem elsődleges szempont. :)

_z_ 2019.08.22. 19:39:03

@puhacica: Gyors kerdes: gyerek van nalatok? Mert amig nalunk nem volt, sokkal kevesebb vita volt. Egyreszt a gyerekneveles mar onmagaban vitaforras lehet, masreszt a gyerek mindket szulonek szivja el az erejet, es faradtan konnyebben lesz az ember ingerult.

zoldzeller 2019.08.22. 19:44:56

@Arthamyr: mattress or bed bridge neven ird be a keresobe.
Miert kene mindkettojuknek aldozatot hozni, es bevallalni, csak egy picit kenyelmetlenebb matracot, mikor konnyen megoldhato, hogy mindenkinek a legjobb legyen?

_z_ 2019.08.22. 19:46:21

@Arthamyr: hat szerintem a tobbseg csinalja. Biztos van olyan magabiztos es kiegyensulyozott ember, aki nem, de sajnos ez biztos hogy kisebbseg. Ha valaki a tobbseg szamara egyertelmu dolgokat magyaraz (pl. Itt, hogy tolt idot a parjaval), akkor ez lehet mogotte. De nem vagyok szakerto, nem kell egyeterteni velem.
En semmi hosszutavo dolgot se vezettem le ebbol, nem mondom, hogy majd ugyis szetmennek. Sot amit en gondolok, lehet eppenseggel a szerelem jele is.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.08.22. 19:46:41

@Bredpitt Monika: "Kalifornia gyönyörű, én bírnám a 20-25 fokot egész évben, mondjuk az évszakok nekem is hiányoznának. "

Kaliforniaban az a jo, hogy te valaszthatod meg, milyen evszakot akarsz egy kicsit elvezni :) Ertsd ez alatt, hogy ha mondjuk a del-kaliforniai telbol (ami kb. 18-20 c-t jelent nap kozben) kicsit ki akarsz szabadulni, akkor par 100 km-re mehetsz sielni es hogolyozni, es vice versa, a Sierrak hideg telebol le lehet menni az oceanpartra napozni :)
A 20-25 fok egesz evben azert keves helyen van (mondjuk kozvetlenul az ocean mellett igaz, ahol a huto-futo hatas jobban ervenyesul. Ca rengeteg kis mikroklimabol all, mar kb.30-40 merfold eseten is nagy kulonbsegek lehetnek.

Arthamyr 2019.08.22. 19:47:32

@zoldzeller: Szerintem ezt nem nekem kellene címezned.

zoldzeller 2019.08.22. 19:53:05

@Arthamyr: nem te kerdezted, hogy hogy van az atmenet a ket matrac kozott?

Arthamyr 2019.08.22. 19:53:10

@_z_: Én sem vagyok szakértőbb semmivel, de nem értek veled egyet. :) És szerintem kissé "rossz ízű" dolog ez, vagy hogy is fogalmazzam meg, hogy ne legyen olyan, mint amikor valaki kezdésből leönigazolóz valakit. Te azt mondod, hogy a többség nem elég magabiztos és kiegyensúlyozott? Én mindig igyekszem pozitívan állni az embertársaimhoz, már addig, amíg ez felelősség- vagy kockázatvállalással nem jár. Nyilván ha komoly tétje van, akkor már én sem hiszek bennük annyira. :D

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.08.22. 19:54:34

@London2009: "nem az egymas melle tolt agyon van a lenyeg, hanem azon, hogy az egyik sem mondta, hogy jo oke, akkor legyen az agybetet egy kicsit kemenyebb vagy puhabb, mint amit szeretek."

Manapsag mar erre is van megoldas! :)) Sleep number matrac! :)

www.sleepnumber.com/

Arthamyr 2019.08.22. 19:55:03

@zoldzeller: Az jogos valamilyen szinten, köszönet érte, bár nekünk nem releváns, ezért is tartottam kissé furcsának a dolgot.

A második mondat indokolatlan, azzal eddig is egyetértettem.

zoldzeller 2019.08.22. 19:56:22

@Arthamyr: nem vitatkozni szantam... csak lusta voltam mondjuk kulon London-nak es Pink-nek cimezni. :) Vedd a velemenyed megerositesekent.

2019.08.22. 19:56:29

@puhacica:

"egyebkent meg ilyen posztbol kellene iciripicirit tobb. mondjuk ugy heti 5-tel tobb."

+1

Arthamyr 2019.08.22. 19:56:36

@Zsuzsi65: Igen, én is gondoltam, hogy van valami okosmatrac, csak lusta voltam még egy keresésre is. :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.08.22. 19:57:42

@gabors: pontosan Errol van szo! lsd az elozo kommentem. Sima ugy, es paroknak nagyon jol jon, hogy ha az egyik fel a kemenyebb, a masik a puhabb matracot/parnat szeret. pl. nekunk is king size agyunk van, azon 2 kulonbozo kemenysegu twin matraccal (mi igy oldottuk meg a problemat :)

Arthamyr 2019.08.22. 19:58:02

@zoldzeller: Ők nem lássák így, London mára már letette a lantot, ahogy ismerem a fajtáját. :D Tessék többször kattintani a válasz erre linkre! :P

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.08.22. 20:00:56

@Arthamyr: pont ezt akartam irni:) Mindenki hogy rarepult erre a temara :)) (parkapcsolat)

2019.08.22. 20:02:56

@Arthamyr: Mert szakácsként mindent el kell tudnod késziteni az agyvelőtől, a padlizsánhabon keresztül a homárkrémlevesig. A faszt, akit érdekli, hogy te személyesen, mit szeretsz, és mit nem. Ja, és mindent izletesen, és eladhatóan kell elkésziteni. Egyetlen kivétel van, ha valóban, de ténylegesen allergiás vagy valamire. Mint az egyik kollégám az uborkára. Nem hitték el neki, amikor mondta, hogy márpedig ő hideg uborkalevest nem, mert allergiás. Egy hét kórház, és még egy hét lábadozási időszak után, kifejezetten tilos lett neki bármit megközeliteni, amiben egyáltalán uborka lehet :P
Különben, a vendéglátásban nem ritka a gyors váltás. Igaz, én még ehhez képest is gyorsan váltottam. De az évenkénti munkahelyváltás nemhogy nem rossz, de kivánatos, különben csak egy sima "iparos"leszel, aki belebambul egy adott menübe.
Biztosan a te szakmádban is van ilyen "droid"-jellegű meló ... illetve hát, ha ugyanazt, vagy közel ugyanazt kell végezned, akkor zombivá válsz némi idő után.
Ja, nem a stuttgarti micselinesben nem volt jellemző, amit irtam az idiótákról, az a mostani melóhelyemre jellemző. Képzelj el egy cca. 140 cm-es feka francia-kevert kiscsajt, meg egy echte tőrőlmetszett bolgár parasztot. Az előbbi csak németül, az utóbbi csak angolul tud, alapszinten. És nekem kell őket koordinálnom, úgy plusz még a főzés és előkészités mellett. Ember, ezt nem lehet megfizetni! :P

puhacica 2019.08.22. 20:08:12

@_z_: nincs, es nem is tervezzuk feladni a nyugalmunkat. :D

zoldzeller 2019.08.22. 20:12:17

@Zsuzsi65: te rarepulhetnel a negativ velemenyere az amerikai kulvarosokkal kapcsolatban;)

Arthamyr 2019.08.22. 20:21:11

@Pink Petsch: "Biztosan a te szakmádban is van ilyen "droid"-jellegű meló ... illetve hát, ha ugyanazt, vagy közel ugyanazt kell végezned, akkor zombivá válsz némi idő után. " - Hogyne lenne, a többsége az. De nem kell elvállalni. A szakácsnak meg egy idő után lehet beleszólása, hogy mi legyen a menün (és az, hogy tengeri biszbaszokat nem szeretsz, az elég specifikus ahhoz, hogy elkerülhető legyen, pl. menj vegán helyre :)), ahogy én is belepofázom az ügyfél üzletmenetébe, ha azt gondolom, hogy indokolt. Egyszer voltam egy étteremben, és ott ötleteltek, hogy akkor miket kéne az étlapra rakni, meg fényképezgették a kajákat, hatalmas élmény volt. Nem két ember volt ott, hanem vagy 5-8, amiből az egyik pincér volt, vagy legalábbis ételt is szolgált fel, bort is hozott, meg kommunikált is a vendégekkel, aztán néha visszament és leült az ötletelőkhöz. :)

Arthamyr 2019.08.22. 20:22:04

@Pink Petsch: Amúgy én olyan embert többet nem menedzselek, akit nem én vettem fel, és nincs kedvem. :)

Arthamyr 2019.08.22. 20:24:29

@Zsuzsi65: Én sem vagyok sokkal jobb, én meg mások zsebében turkálok előszeretettel, nem tudom, az mennyivel jobb, mint a szerelmi életben turkálni. :D

_z_ 2019.08.22. 20:26:37

@puhacica: mondhatnam, hogy ugy konnyu, de igazabol ugy sem

_z_ 2019.08.22. 20:33:25

@Arthamyr: nem akartam kapasbol leonigazolozni, de mivel szoba kerult ez az orara mert, egyutt toltott ido (nem az "ugyis tonkremegy a hazassaguk"), en is elmondtam a velemenyemet.
"Te azt mondod, hogy a többség nem elég magabiztos és kiegyensúlyozott?" Ebben 100%-ig biztos vagyok. Minden ember ilyen, akit kicsit jobban ismerek. Es aki eddig elsore az ellenkezojenek tunt, annal is reszben alca, es vedekezes ez a viselkedes.
De ez reszemrol egyaltalan nem negativ hozzaallas, hanem empatikus.

2019.08.22. 20:40:40

@Arthamyr: A szakács ezért vált évente, mert belebambul egy idő után. Persze, nem mindenki, hiszen nem vagyunk egyformák.
Kisebb, családi éttermekben tényleg van az úgy, hogy a pályafőnök szakáccsal is megbeszélik a menüt, vagy kikérik a véleményét. Te, szerintem, egy olyanban lehettél, tekintve a pioncér-sommelier-tulajfia (?) alakot. De egyébként, nem igy működik. Egy olyan 1700 személyt befogadni képes hotel éttermében, mint ahol most dolgozom, meg pláne nem. A menüket a hotelért, vagy a komplexumért felelős executive chef állitja össze. Az már a saját felelőssége, hogy egyedül, vagy az ugyancsak executive chefek és sous chefek (akik csak egy-egy bizonyos szegmensért felelősék a komplexumban) közreműködésével. Egy hozzám hasonló, csicska Chef de Rangot ilyen helyeken meg sem kérdeznek. Nekem (és a másik két közvetlen kollégámnak) az a feladatunk, hogy a kitalált menüt megvalósitsuk, ha gáz van, akkor improvizáljunk, a beosztott tanulókat, kisegitőket, kezdő szakácsokat meg koordináljuk. Ja, és ha egy másik részlegen emberhiány van valamiért, akkor persze "jumperek" is vagyunk.

Arthamyr 2019.08.22. 20:47:53

@Pink Petsch: Hát, ez nem hangzik annyira jól, mint Ferran Adria pincéjében játszani az ételekkel, amikor nincs szezon... :D

Egyébként igen, kisebb étterem volt, de azért 80-100 ember biztos befért, lehet, hogy akár 200 is, de ilyen időtávlatból nem tudom megítélni.
Én ilyen "iparosétterembe" tuti nem mennék dolgozni (ahogy egy idő után nem mentem hasonló munkát végezni a saját területemen sem), ha megtehetném.

Arthamyr 2019.08.22. 20:48:41

@_z_: Miért nem? Szerintem tényleg könnyű. :)

Arthamyr 2019.08.22. 20:53:34

@_z_: A házasság tartósságával kapcsolatban nem te hangoztattad a kétségeid. Szerintem egyik vélemény sem túl hízelgő az illetőre nézve.

Az emberekkel kapcsolatban meg minden bizonnyal igazad van, mint mondtam, én is átértékelem ezt a pozitív hozzáállást, ha komolyra fordul a dolog. Bár ez ritkán fordul elő, én nem vagyok elég kiegyensúlyozott és magabiztos ahhoz, hogy jól toleráljam a kiegyensúlyozatlan és bizonytalan emberektől való függést. :)

puhacica 2019.08.22. 21:04:07

@Arthamyr: tudom :D ragaszkodok is hozza!

@_z_: nem feltetlen ertek egyet. volt olyan persze, mikor nem volt konnyu, vege is lett. ez a mostani konnyu, nagyon nyugis es kenyelmes. minden evfordulon nyugtazzuk, hogy ezt az evet is sikerult vegigrohognunk. <3
upsz, lehet, hogy most onigazolok? :D :P

2019.08.22. 21:07:50

@Arthamyr: Hát, jah, szerinted, úgy mégis miért húzok el 4 hónap után a gecibe? Mert vagy zombi leszek záros határidőn belül, vagy tömeggyilkos, aki kiirtja a faszba az összes idióta barmot, ami jelen állás szerint nagyjából a "kollégák" 80%-a. Sőt, van jelöltem a sous chefek közt is, egy korlátolt barom, aki 7 éves pályafutása alatt felszopta magát rangig, de életében sehol máshol nem dolgozott csak ebben a telibevert kuplerájban, amit Europa Parknak hivnak. Egyszer mondtam neki, még a 2.-ik hónapban, amikor a szokásosnál is idiótább volt valami miatt, hogy baszod-egy-igazi-konyhán-te-legfeljebb-mosogató-lehetnél. Azóta valamiért nem kedvel .... ki érti ezt? :O

Arthamyr 2019.08.22. 21:29:08

@Pink Petsch: Mindig is hatalmas kultúrdiplomata voltál, meg is volt az eredménye. :P

Egyébként ez a felszopta/nyalta magát koncepció kb. minden helyet megfertőz, ahol egy bizonyos minimumnál több embert foglalkoztatnak.

Arthamyr 2019.08.22. 21:37:27

@puhacica: "upsz, lehet, hogy most onigazolok? :D :P" - Egyértelműen, és nem is jósolok nagy jövőt a kapcsolatodnak.

_z_ 2019.08.22. 21:40:37

@puhacica: mar egynel tobbszor mondtad, hogy jo, szoval igazibol biztos rossz

_z_ 2019.08.22. 21:42:01

@Arthamyr: attol fugg kinek, attol fugg kivel

2019.08.22. 21:51:41

@Arthamyr: Hát jah, a tükörképem is a kagylóba köpi a fogkrémes vizet, és nem a pofámba .... szerintem ez is eredmény .. aztán meg, ki, hogy van vele ;)))
Jah, a Kronasar előtti "legújabb" hotelből jött át, a Bell Rockból a csóka. A hét év alatt, amig ott volt, tanulóból sikerült felnyalnia magát chef de rangig. Ezt hozta össze 7 év alatt, és ott többre nem is vihette volna. Engem meg élből igy alkalmaztak (nemcsak + még 2 kollégát, de hát azok is más parkbeli hotelekben dolgoztak előtte, plusz, pasik is, ugye ... :P ) Itt meg, a Kronasarban ellébecol "sous chefként", és basztat, legalábbis megpróbál, mert én visszapofázok. Illetve, most már még inkább leszarom, mert legfeljebb még 5 napot vagyok kénytelen elviselni a majmát. Igy még inkább vissza fogok pofázni, ha kitör rajta a shortie-komplexusa :P

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.08.22. 22:00:34

@zoldzeller: Erre repulok ra:)
"Nem elég, hogy erdőtüzek vannak és szárazság (néha évekig szinte egyáltalán nem esik az eső), ha esetleg ez nem próbál megölni, akkor 70 százalék esély van arra, hogy egy 7-esnél erősebb földrengés történik a következő 30 évben."

Az aszalynak hivatalosan is vege, de hozzateszem, CA (foleg a deli resze) hivatalosan is (high)desert zona, szoval az esosebb-szarazabb idoszakok valtakozasa teljesen termeszetes.

Foldrenges: nos, ezzel egyutt kell elni, es ha lehet valasztani, akkor nem pont egy toresvonalra epitkezni/venni lakast/hazat :)Apropo, a mostani 7-es foldrengest (ami tolunk kb. 150 merfoldre volt) mi is ereztuk. Epp egy barati tarsasaggal voltunk vacsorazni (magyarok vegyesen a keleti partrol ill. LA kornyekerol), amikor megmozdult a fold. Az elozo napi kisebb renges utan eloszor azt hittuk, ez is hasonlo lesz, es nem igazan izgatott senkit, de amikor kezdett intezivebb lenni (a szemben levo parkolopeulet tetejen eleg rendesen kilengtek a lampaoszlopok, meg az utcan a fak levelei is rezegni kezdtek), szoval ekkor mar nekem is megfordult a fejemben, hogy vajon ez lesz-e a "nagy", amirol mar evek ota beszelnek? Az etterembol is kezdtek kifele setalni az emberek, mi meg korulneztunk, mi eshet a fejunkre/dolhet rank, es mar gondolkoztunk, hogy bebujjunk-e az asztal ala, ahogy azt a foldrenges drilleken megtanultuk :)

Szerencsere erre nem kerult sor (sajnaltam volna a szep feher nadragom :)), mert idokozben vege lett a rengesnek. De akik kozelebb laktak (Ridgecrest kornyeken), ott azert izgalmasabb volt a dolog, medencekbol kicsapo hullamokkal, megrepedt utakkal stb.

Egyebkent ezt biztosan sokan lattatok mar: ahogy LA-ben egy esore vs. foldrengesre reagalnak :)))

www.youtube.com/watch?v=1m4hryJ4Nag

Ami persze a legtöbb helyen annyira nem nagy gond, mindenki fel van rá készülve, mi is. Ellenben az öböl jelentős része vagy szó szerint törésvonalra épült, vagy olyan talajon van, ami folyadék módjára viselkedik, ha megrázod (liquification).

Csodabogár 2019.08.22. 22:17:12

@puhacica: Milyen igazatok van. Én már elég öreg vagyok, de soha egy percig se bántam meg ezt az elhatározásomat.

Arthamyr 2019.08.22. 22:19:05

@_z_: Valóban, de ezt már mindenki magának oldja meg. :)

dr.Psy 2019.08.22. 22:19:46

Orulok h hallok feloled kedves dark :) pont vmelyik nap emlegettelek kockanak, hogy eltuntel!
Pusszantas
Psy + Kocka

puhacica 2019.08.22. 22:22:32

@Csodabogár: igy is van, ha az enber ismeri sajat magat, pontosan tudja, mi a jo neki. en is mar 20-25 eve hallgatom, hogy majd meggondolom/megbanom... na ez az, ami nem fog bekovetkezni.

Arthamyr 2019.08.22. 22:25:08

@Pink Petsch: Egyébként az összes hely, kivétel nélkül hulladék volt?
Nem lehet valahogy javítani az esélyeket, hogy olyan munka legyen, ami hosszútávon is élvezhető vagy legalább tolerálható?

2019.08.22. 22:36:04

@Arthamyr: Dehogyis volt hulladék, kettő darab volt hulladék, a hajó ahol az 1 hónapos munkavállalásom alatt 300 órát melóztam ... igen, ez pont azt jelenti, amire gondolsz, napi 10 óra szabadnap nélkül. A szerződésemben más állt, hát felmondtam. Te mit tettél volna?
És a mostani, ahova sánta, béna, vakot felvesznek a mai napig arra alapozva, hogy az a maréknyi szakképzett ember majd megoldja a minimum 3 idióta/fő problematikáját. Ezen a héten vannak szarban a főnökök a konyhán, amikor 6 szakképzett szakács/cukrász jelentett beteget .... lehet dolgozni az idiótákkal ... Viel Glück! P

Arthamyr 2019.08.22. 22:37:47

@Pink Petsch: A 4 évszakkal sem voltál maradéktalanul elégedett az emlékeim szerint. :)

A többi helyről miért léptél le?

2019.08.22. 22:58:09

@Arthamyr: Nem, persze hogy nem, mert 1 év után meguntam a hideg pályát. Attól maga a hely még nem hulladék, az ex-kolléganőm már a 3.-ik évét tölti ott, azon a pályán, neki ez kielegitő. Nekem nem volt az. Attól még nem hulladék a hely, csak nekem voltak és vannak más elképzeléseim a szakmáról és a személyes karrieremről. A Titisee-i hotelt is ezért dobtam a próbaidő végén. Az sem volt egy hulladék hely, csak a nőket vagy hidegkonyhásként, vagy cukrászként tudták csak elképzelni. Hát simán elbúcsúztunk, és ennyi. Stuttgartban kipróbáltam magam egy Michellin-csillagos étteremben, hogy lássam, bejön-e annyira a fine dining, de meg kell mondjam, a madárbegy-saláta mousse (nem kamuzok, létező tétel a menün a mai napig, és el is tudom késziteni) és társai, nem az én világom. Kipróbáltam, tapasztalatnak jó volt, és szintén nem egy hulladék hely, csak nem az enyém.
Mna, ezek után viszont tényleg sikerült beleválogatnom egymás után két ótvar hulladék helybe, a rajnai hajóba és a mostani helyembe az Europa Parkban, a Kronasar hotelbe. Ezek tényleg a menekülj-a-picsába-amig-még-tudsz szintű szánalmak.
Harmadikra már csak jó jöhet, visszatérve Stuttgartba szeptemberben, és remélem oda, ahova szeretnék.

Arthamyr 2019.08.22. 23:02:05

@Pink Petsch: Végül is én is whiskeyt iszom és vizet prédikálok, én nekem is volt már jópár munkahelyem/ügyfelem. :)

Legalább már pontosan tudod, mit szeretnél? :)

2019.08.22. 23:20:57

@Arthamyr: Mnaugyehogy ... ? ;)))
Persze, tudom ... simán csak főzni szeretnék, 0 vendégkontaktus, 0 szerviz, 0 időpresszió már olyan értelemben, hogy Zulu 9-re legyen meg minden, és annak duplája is.
Ezért is nagyon remélem, hogy szeptemberben összejön a munkaszerződés azzal a catering céggel, amelynél még a hónap elején voltam interjún.
Vasárnap "jumper" voltam, mert persze emberhiány volt. A kantinnak kellett főznöm másnapra. Rég nem főztem olyan kedvvel, mint akkor vasárnap. Másnap összefutottam a kantinos kollégával, kérdeztem, okés volt-e minden? Azt mondta, ilyen még nem volt, mert nemhogy a 120 liter húsos-gombás tejszines szószos egytálétel (geschnezeltes németül, egyfajta tokány, vagy mi) fogyott el teljesen, de a teljes 40 literes vega zöldséges kaja is, amit csináltam. Pedig mindkettőből maradni szokott, úgy az 1/3-a. Sőt, már a levest sem érte meg levákuumozni, mert annyira kevés maradt belőle (amit eddig mindig vagy vákuumoztak, vagy nemes egyszerűséggel kibasztak a picsába 20-30 liternyi maradékot, ha lusták voltak).
Mna, szóval, hát igy. Simán csak főzni szeretnék-

gabors 2019.08.23. 01:41:12

@shak tee: "@London2009: nem rág meg semmit?" dehogyogynem a reggelit meg a vacsorat es ha adnak neki (nem tudom) fott csontot akkor azt is ...

amire te gondolsz az nyul ...

shak_ti 2019.08.23. 08:36:58

@gabors: látom nincs kutyád :) könyvek, papucsok, cipők, bármit.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.08.23. 08:52:26

A poszt-toló valszeg a Mojó bátyja lehet.Kertváros, mint börtön, atyaúristen...
:-)))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.08.23. 09:02:41

@Golf2: Ezt ne terjeszd, amikor mi voltunk, egy júliusi héten, volt 36 is végig...Ezek után senkinek semmit nem hiszek el az időjárásról...

Gabez 2019.08.23. 12:34:58

Nem tudnék úgy élni, ahogy te. Munka, munka, munka, pénz, pénz, pénz. Szerintem - és ez a lényeg - az ember nem azért él, hogy dolgozzon, hanem azért dolgozik, hogy megéljen. Azt mondják, h a munka nemesít, de ez csak akkor igaz, ha a saját életeden dolgozol, nem másokat hízlalsz.
Nekem a személyes célom, hogy kikerüljek a mókuskerékből minél hamarabb, azaz ne kelljen nap mint nap a megélhetés miatt valaki más profitját növelnem.

A Völgy meg külön katasztrófa. Ahogy írtad, a lakásbérlés rettentően túlárazott, meg minden más is. Az emberek arrogánsak és mindent jobban tudnak nálad (pont mint a szerencsétlen magyar politikusok). Miért is jó egy ilyen helyen élni? Mert sokat fizetnek a cégnél, ahol mindenki műmosollyal szaladgál és közben, ha teheti, hátba szúr 5%-os emelésért? Röhej. Dolgoztam én is ilyen helyen, noha nem a völgyben.

Nekem ez az élet olyan, mint Amerika: műanyag. Ott minden műanyag. Nem őszinte. Maga az ország is úgy lett összetákolva, az egyenlőség nevében, pár millió őslakos kiirtása után és a rabszolgák becipelésével. Ezt mondom, azt teszem. Ez Amerika.

Az is biztos, hogy van jó oldala is Amerikának. Sok szép hely van ott is, ahol nem kerül havi 1 millióba a 20 m2-es lakás.

Amúgy szerintem az a lényeg, hogy havonta mennyit teszel félre és nem az, hogy mennyit keresel. Vannak olyan országok, városok, helyek, ahol sokat lehet félretenni, sokkal jobb a lakhatás és nem műanyag a kultúra.

Magyarország nem ilyen, persze. Nem is lesz a következő 50 évben.

Persze minden ember más, megértem. Ezért is van a hangsúly a "szerintem"-en. Viszont mindig érdemes körülnézni máshol...

SFIRockwell 2019.08.23. 12:35:04

Bírom, hogy mindenki úgy adja elō, hogy csettintett egyet és kint vagyok az USA-ban melózni. Az egész kezdōdik ott, hogy valamire való munkakör (mérnöki) megköveteli a zöld kártyát.

Gondolom, mindenki így ment ki...

Bredpitt Monika 2019.08.23. 12:45:16

@geegee: ez jó, én is rá gondoltam, amikor megláttam a kertváros részt, te is jól eltűntél.....

Bredpitt Monika 2019.08.23. 12:46:40

@SFIRockwell: nem feltétlenül, nekem mentek ki kollégáim dolgozni a cégemen keresztül, barátnőm is kimehetne most, mert itthon amerikai cégnél dolgozik és van rá lehetősége, hogy kihelyeztesse magát.......

dr.Psy 2019.08.23. 12:56:24

@Gabez: mernokkent magyarorszagon is boven felre lehet tenni. Aki nem tud az szar szakember, vagy nem tud banni a penzzel. (IT szektorban csak ugy repkednek a 600-1M netto fizetesek es ez nem a teteje, ebbol mar illik jol elni es boven felretenni)

232323 2019.08.23. 14:02:37

@dr.Psy: tegyél is félre, most nyugdij, iskola, egészségügy és bizonság (lakásriasztó, portaszolgálat, stb) az nincs. Ja meg a tömegközlekedés is fejeltős...
ha ezeket mind levonom a nettó 1M-ből, akkor marad mondjuk mittudomén... párszáz euró szórakozásra.

Kösz de nem :)

acycloren 2019.08.23. 14:32:52

@ChristineK: Ők egymás mellett élnek, de nem együtt, nincs bennük sok közös, nem igazán van min veszekedni se, két elsőgenerációs bevándorló, akik egy hihetetlen gazdag környéken élnek nagyon jó keresettel, nincsenek anyagi gondjaik, de közös életük se igazán. Nem kizárt, hogy együtt maradnak, az igazi szakítópróba a kertvárosi házba költözés és a gyerekvállalás lesz, meg akkor a költözés miatt kell majd új, valószínűleg kevesebbet fizető munkahelyet keresni. És a gyerek miatt megnőnek a költségeik, a saját cégeikre nem jut majd idő. Akkor válik majd el, hogy milyen ez a kapcsolat.
Eddig ők csak lakótársak, akik a sok munka mellett együtt töltenek egy kis időt is.
A nők nagyot tudnak változni pár év alatt, főleg az ázsiai amerikaiak, akik karriert is akarnak, meg gyereket is, utóbbinak kertvárosi otthonnal és méregdrága magániskolával. Na akkor lesz érdekes a helyzet, mert a leírás alapján az asszonyka nem olyan fajta, aki fel fogja adni a karrierjét. Kivéve, ha apuci luxusfizetést tud felmutatni és a gyereknevelés és iskoláztatás minden költségét állja, ami Kaliforniában nem olcsó. Harmincasok, sokáig már nem találgathat a hölgy.

A képaláírás félrement: "Stake Japánban – egy levélen kellett megsütni" - steak lesz az, nem stake.

acycloren 2019.08.23. 16:53:47

@Nagy kámpics: Kivéve a fiúk. A félvér lányoknak nagyon jót tesz a fehér vér, ezért is imádnak az ázsiai nők fehér férfival gyereket vállalni, mert akkor a gyerek bőre fehérebb, orra hegyesebb lesz, magasabb lesz, esetleg a haja világosabb barna, kerekebb a szeme, lesz esélye mellet és szép feneket növeszteni. De a félvér fiúknál azt látom, hogy az ázsiai (nem túl handsome) vonal erősebb, amit nem tud kompenzálni a fehér vér, nem olyan semmilyenek, mint egy ázsiai srác, de messze elmaradnak egy fehér férfi jóképűségétől. Mindenesetre ázsiai-fehér keverék férfiként Ázsiában jóképűnek fog számítani a félvér fiú, de Nyugaton nem. Az ázsiai-fehér félvér lányol meg mindkét kultúrkörben a legszebbek közé lesznek sorolva. Ja és ezeket a kritikákat nem én találom ki, hanem itt Ázsiában hallom. Ugyanis én Magyarországon és máshol a fehér kultúrkörben soha nem hallottam embereket annyit a külsejükről és mások külsejéről beszélni, mint itt Ázsiában. Magyarországon senkire nem mondták soha a környezetemben, hogy csúnya. Itt Ázsiában hetente hallom, hogy nők összesúgnak, pletykálnak más nőkről, és a legfőbb kritika a külsőt illeti.

Kyria 2019.08.23. 16:53:56

Az előzményeket nem olvastam, de ez jó volt. Sok sikert és boldogságot!
(Nem pont ide tartozik, de idén voltunk a Nyugati parton és San Francisco-ban nem hittem a szememnek. Én még olyat nem láttam, hogy emberek tömegei sátraznak az utcán, olyan figurák, hogy minden smink nélkül mehettek volna a horrorfilmekbe játszani, elképesztő volt. Örültem nagyon, amikor távoztunk a városból.)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.08.23. 22:31:32

@Kyria: koszonhetoen a "hozzaerto" varosvezetesnek :( LA detto, de sorolhatnank Seattle-t, meg meg jo nehany varos(vezetest)…:(

kék madár 2019.08.24. 23:06:33

@Zsuzsi65: Trump is es Orban Viktor is meg tudna oldani a hajlektalanproblemat

kék madár 2019.08.24. 23:08:33

ebben a posztban volt par oriasi tenybeli csusztatas (finoman fogalmaztam) amitol teljesen hiteltelen
A sirankozva dicsekvos stilusatol es a rengeteg ellentmondastol meg a falra masztam, nagyon kuzdelmes volt vegigolvasni

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.08.24. 23:14:21

@kék madár: ez nem federal hanem state problema szerintem...

kék madár 2019.08.25. 00:00:18

@Zsuzsi65: en meg csak cinikus voltam, nem oldananak meg semmit.

blackhairlady 2019.08.25. 01:35:12

@kék madár: Mi volt a tenybeli csusztatas?

@Zsuzsi65: Szerintem hozzatok meg kene par ezer, alig vannak paran az utcakon :D

@Posztolo: Nem kell felni a kertvarosi elettol, tud az nagyon kellemes is lenni :)) Bar ha valaki a belvarosban lakik akkor elhiszem, hogy tart tole. Ha terveztek gyereket akkor mindenkeppen erdemes megnezni hol vannak a legjobb iskolak es mar eleve ott nezelodni.
Sok sikert kivanok a jovoben is :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.08.25. 02:02:38

@kék madár: ez teny:( csak jar a szajuk, mindenfele housing otlettel jonnek elo, de ez ennel sokkal osszetettebb problema, igy csak band-aid megoldasokat prezental mindenki :( csak azt nem tudom, Beverly Hills-bol milyen indokkal tudjak tavol tartani oket ;)
A vicces az volt, amikor valami rendeletre hivatkoztak, hogy kozteruleten tartozkodas nem buntetendo, igy a rendorseg tehetetlen. Viszont ha lenne no trespassing sign, akkor mar lehetne intezkedni. De a varosnak nincs penze (!), hogy ennyi trespassing sign-t kitegyen egy csomo helyre. Na, erre polgari kezdemenyezesre egy csomo trespassing tablat csinaltattak, es kitettek sok helyen (ez kb. 1 eve volt valamelyik LA varosreszben)

Miutan a helyzet egyre csak rosszabbodott (mar health issue volt), es miutan kvazi "megfenyegettek" Garcettit, hogy visszahivjak (eleg sok alairas osszegyujt), csodak csodaja, par napon belul kivonult a takarito brigad Skid Row kornyekere, es "nagytakaritast" csinalt. Persze ez is csak ideiglenes megolddas, de legalabb a rendoroknek nem kell tifusz es hepatitis fertozott helyre menniuk (tiszt kozepkori allapotok voltak/vannak Skid Row egyes helyein:(

kék madár 2019.08.25. 23:09:12

@blackhairlady:
"néha évekig szinte egyáltalán nem esik az eső"
ez egyszeruen hulyeseg. Vannak szarazabb evek, de pont a Bay Areaban tobbet esik
az, hogy "évekig" szinten legbolkapott hazugsag.

"Ezen kívül minden túl van népesedve és árazva, miközben a legtöbb dolog minősége borzalmas."
minek a minosege? Pont a Bay Areaban minden van, a vilag legjobb minosegu termekeit kapni, BARHOL a kornyeken, Ez is oriasi baromsag
Az arakrol; a fizetesek is tul vannak arazva, 150 ezer dollaros fizetes es masfel millio dollaros haz alacsonynak szamit, ez felhuzza az arakat

"Kaliforniában a fényképész, akit eredetileg fel akartunk bérelni, csak fényképeket készített volna (nem viccelek) kb. $4000-ért."
az atlagar azert 2019-ben is $2000 korul van

"Sehova sem kell sokat autózni, a legrosszabb időpontokban is mindössze 30 perc mindent étterem, amit szeretünk."
de azert a 15 km/h eleg atlagos akkorak a dugok.

"Ez a mindig 20-25 C időjárás szerintem a világon a legunalmasabb dolog"
Biztos az de ahol elsz nem az jellemzo. 1 hete voltam ott, 30 fok volt, telen meg jo ha van 15

"A munkahelyek szerintem rendkívül kellemesek"
"a munkába járás szépen lassan kiszívja az emberből az életörömet."
most akkor melyik???

"Az emberek nagyon okosak, de mivel olyan cégeknek dolgoznak, amelyek folyamatosan azt erősítik bennük, hogy ők a legjobbak, legokosabbak, borzalmasan arrogánsak, elkényeztetettek és elitisták."
szerencsere te nem.... illeve.... :)

DorianBlue 2019.08.28. 13:25:16

Őszintén nincs semmi irigység bennem. Ez a workaholic-ság számomra szörnyű.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása