oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. augusztus 06. 06:55,  Megérkezni Amerikába 273 komment

2013. augusztus 06. 06:55 Határátkelő

Megérkezni Amerikába

A tegnapi (jórészt) Magyarországról szóló poszt után ma elég jelentőset ugrunk, hiszen az Egyesült Államokba látogatunk, méghozzá egyenesen a Szilícium-völgybe. A poszt szerzője, drk egyszer már jelentkezett, igaz, akkor még Írországból, de a nagy álom már akkor is Amerika volt. A mai írásból kiderül, hogy még egy Amerikát imádó embernek sem olyan egyszerű beilleszkedni.

cím_55.jpg

„Ha esetleg az előző írásomat valaki nem olvasta volna, annyit érdemes tudni rólam, hogy borzalmasan szegény magyar gyerekként, megtaláltam az informatikában a szerelmem, hivatásom, hobbim és úgy mindent. Gyakorlatilag úgy érzem, ingyen is csinálnám.

Az elmúlt valamivel több, mint 10 év semmi másról nem szolt az életemben, mint a karrierépítésről azért, hogy egy napon ide, a Szilícium-völgybe és Amerikába juthassak.

A kommunizmus végeztével elárasztotta a magyar tévét a nyugat és pont ez volt az az időszak, amikor naiv gyermeki énem először kezdte felfogni a világ dolgait. Így egyértelmű volt, ha felnövök, Amerikába kell menni. Persze azóta kiderült, hogy az az Amerika, amiről én álmodtam, közel 40 éve letűnt, de az életcélok maradnak.

Mindenesetre az egyik hatalmas internetóriásnál kezdtem dolgozni Írországban közel 1,5 éve. Ők úgy ítélték meg, hogy egye fene, költözzek ki. Ezt egy kis csalásnak érzem, mert nem közvetlenül Magyarországról jöttem, így egyszer már átestem egy kultúra felvételén, barátaim, ismerőseim és még komolyabb barátnőm is lett időközben.

Így elhagyni Írországot közel olyan nehéz volt, mint Magyarországot. Sokaknak nem tetszik, de én teljesen odavagyok a kultúráért és az emberekért. Azt hiszem, amikor az ember először érti kollégái Father Ted referenciáit, akkor kezdi csak megismerni őket. Egy jó példa ez a rövid video, ami szintén klasszikus ír.

Borzalmasan nehéz egy új kultúrába beilleszkedni, azt mondanám, az első 6-9 hónap csak tapogatózás. Hiába a barátnő, a második otthon, és a nehéz lassú beilleszkedés, ha gyermekkori álom, akkor menni kell, amikor menni lehet.

A következő íráshoz fontos, hogy végtelenül szerénynek tartom magam, és ha nem lenne anonym, sosem említeném meg ezeket senkinek. Egyszerűen csak azért írok róla, mert érdekes lehet olvasni. Én is borzalmasan élvezem mások írásait a különböző kultúrákról. :)

Költöztetés

Szerencsére a cég az égvilágon mindenről gondoskodott ezúttal is. Ahogy a vízum meglett, már intézték a repülőt, átmeneti szállást itt kint, bérelt autóval, és úgy általában amit ilyenkor kell. Mivel pár hónapja már terveztük, gyakorlatilag 30 perc alatt letudtuk ezt a részt.

A repülőút borzalmasan hosszú, ha valaki teheti, a reptérre érkezéskor járjon utána, tud-e business-re upgradelni olcsón. Szinte mindig van a nagyobb európai légitársaságoknál last minute. De mivel költözés, gondoltam minden fillérre szükség lesz.

SF panoráma.jpg

Megérkezés, adminisztráció

Ha az ember fia tudja, mit szeretne, gyorsan megvan. Sajnos Amerikában az adószám (Social Security Number) nélkül iszonyúan nehéz vagy lehetetlen bármit elintézni. Ezért az első lépés ez.

Mivel ehhez a munkavállalóihoz jár egyfajta garancia, hogy nem belógtam az országba, mindössze 10 nap és már meg is jön a kártya az igénylés után. Ezután lehet jogosítványért menni. Erre pedig azért van szükség, mert sem cigaretta, alkohol nem kapható igazolvány nélkül, arról nem is beszélve, hogy a szórakozóhelyekre sem lehet bemenni.

Még akkor sem, ha ránézésre is bőven elmúltam már 25, mert ha ellenőrzik a helyet és nincs nálad ID, megbüntetik őket. Addig is, hurcolhatod mindenhova az útleveled, márpedig ha van dokumentum, amit nem akarsz elveszteni, akkor az az.

Szerencsére bankszámlát nyithatsz SSN nélkül. Így is történt, ráadásul hitelkártyát is kapok, persze csak valami nevetséges kerettel, amit ráadásul előtte le is kell tenni. Hogy miért is kell hitelkártya? Egyszerű, itt az alapján tudják, hogy jó adós vagy-e, hogy épül a Credit History az első naptól fogva.

Ezért még ha meg is lennél hitelkártya nélkül, nem igazán opcionális. Ráadásul ha a hitelkártyára érkező tranzakciók közül nem tetszik valami, a bankok azonnal visszatérítik neked, gyakorlatilag kérdés nélkül.

Na, ezek után a munkáltatódnál is le kell jelenteni a dolgokat és már legálisan dolgozol is az Egyesült Államokban. :) Ami borzalmasan pozitív, hogy minden dokumentumot elég photocopy minőségben lemásolni, vagy én általában csak csinálok egy képet róla a telefonnal, tovább küldöm és legális. :)

Autóvásárlás

Mivel hónapokkal előtte készültem a költözésre és itt képtelenség autó nélkül élni, így hát rögtön az első hétvégémen meg is vásároltam a kis autómat. Itt jön a képbe a Credit History másodszor. Mert azt bizony ellenőrzik. De nekem nincs. Sebaj, ha megfelelő az amerikai munkáltatódtól kapott ajánlat (gyakorlatilag munkaszerződés), akkor hajlandó néhány intézmény hitelezni neked.

Itt azért ismerik a nagy cégek mérnökeit és a levélben a fizetésed is benne van. Sajnos 1-2 százalékkal magasabb lesz a THM, de még így is 7 százalék alatt marad, ami szerintem közel sem rossz. Jómagam egy 3 éves BMW-t vásároltam.

Mielőtt bárki megbélyegezne azzal, hogy ez bizony felvágás, annyi itt a túlfizetett mérnök, hogy az én kis 3 éves autóm, nem hogy nem menő, de kifejezetten átlagos. Ráadásul 3 év itt már bizony gyakorlatilag öregnek számít. Egy új Toyota Corolla (vagy ami itt megy, Camry talán), drágább lett volna.

Tehát borzalmasan olcsók a használt autók, én pedig a vezetésbe is szerelmes vagyok, olyan autót akartam, amiben megbízok és élmény vezetni. Ez pedig kizárásos alapon német lesz. :)

Érdekességképp a munkahelyem bejáratától közel 40m-re parkoltam. Mikor hazaindultam, 3 db Tesla Model S állt a töltőknél, 2 db M-es BMW és egy S5 Audi mellett sétáltam el. És elgurult mellettem egy Porsche 911 is (tényleg nem túlzok!). Tehát még egyszer, az én autóm erősen „átlagos" és „öreg".

autók.jpg

Gondoltam, pár hónap alatt kifizetem az autót, az már elég lesz hitelezni. De elmondták, legalább 2 évig fizetni kell, hogy érdemben megjelenjen a historymban. Welcome to America, alig hogy megérkeztem, már el vagyok adósodva. :D

Hol szeretnél lakni?

Mindenki, aki ideköltözik, kénytelen meghozni a döntést. Hol szeretne lakni? Két opció van gyakorlatilag, az első és legnépszerűbb valahol San Jose és San Francisco között (South Bay). Itt mindig kellemes idő van (egész évben 10-30 C között), napsütés, gyönyörűen ápolt városok, utcák, házak es viszonylag jó utak. Mindez közel a munkahelyedhez.

Ellenben óriási területen szétterülve helyezkedik el, mindenhova vezetned kell. Nem tudsz a kisboltba sem elsétálni. Egy 1 szobás apartman nagyjából 1800-2300 USD között mozog.

Ehhez hozzájön a parkolás, medence, kondi és a szokásos dolgok egy kellemes ápolt környezetben, csend és nyugalom körülötted. Bár én nem vagyok hajlandó, elvileg nyugodtan hagyhatsz mindent nyitva. A csomagok, amik a postán jönnek, az ajtó elé rakják le, ahova az utcáról is besétálhat bárki. Nem viszik el. :)

A másik lehetőség San Francisco. Mérhetetlenül drága. Ez reflexből együtt jár MINIMUM napi 2 óra munkába járással. A lakásbérleti díjak nagyjából 2000$-nál kezdődnek, egy nem túl jó környéken egy szakadt lyukért.

felhőkarcoló SFhez.jpg

Parkolni gyakorlatilag képtelenség az egész városban. Ellenben az egyik olyan amerikai város, ahol van működő tömegközlekedés. Ehhez hozzájön, hogy a butuska kaliforniai törvények miatt nem igazán emelhetnek lakásárakat bizonyos helyeken (ezt csak mesélte valaki), amitől szegények is laknak a jó környékek szomszédságában.

Ez oda vezet, hogy ha rossz utcán fordulsz le, az igazi amerikai nagyvárosi gettóban találod magad. A város túlzsúfolt, büdös, koszos és szerintem abban a pillanatban, hogy nem csak felfelé nézel, csúnya is. Viszont van élet, buli, lányok / fiuk, művészet, éttermek stb.

Annak ellenére, hogy egész életemben városok közepén éltem, úgy döntöttem, nekem sok lenne, és nem vagyok hajlandó (és olyan nagyon nem is akarom) kifizetni San Franciscót. Jöjjön az unalom, még mindig jobb, mint a halálfélelem minden este. Ráadásul imádok vezetni és utálok parkolni. ;)

Valaki egy korábbi amerikai posztban azt írta, 1500$-os minimál fizetés elég. Nos, itt nem.

Közlekedés

A közlekedés... Ez Amerikában egy teljesen mást jelent, mint otthon. Ha valaki csak 2x30percet tölt munkába járással, az van nagyon közel az irodához. A 2x1 óra még mindig jó, de a legmerészebb a 2x2 óra volt egyik ismerősömnek, aki autó + metróval járt be SF-ba.

Mivel nem a városba költöztem, így nekem a napi 1 óra a maximum. Ez gyorsan eltelik, főleg reklámokat hallgathatsz a rádióban, és ha szerencsés vagy 5 perc zene is belefér.

Amikor azt mondom, itt mást jelent közlekedni, úgy is gondolom. A legkisebb autópálya, ami gyakorlatilag mellékút, 2x2 sáv. Utána jönnek a 2x3 sávos „kis" freeway-ek, majd szépen a napi bejárásra fent tartott 2x4, 2x5 és helyenként 2x6 sáv. Az egyik képen az i280, 2x5 sáv látható. Két nagyobb autópálya megy SF irányába, ez a kisebbik (101-es a másik).

autópálya.jpg

Az ember azt hinné, csak reggel és este vannak tele. Ez így is van, de a tele azt jelenti, amit nálunk az M7-es nyáron, vasárnap este, Budapest felé. Vagyis lépésben haladást. Ami otthon már egy erős forgalomnak számít, az itt este 8-kor, és ami otthon közepesnek, az itt éjfélkor esedékes.

A közlekedési kultúra is egész más. Szerintem nyugodtabbak, de esetlenebbek itt. Volt szerencsém sok helyen vezetni (mivel imádom kipróbálni a különböző helyeket). Itt a hihetetlenül nagy távolságok, autópályák, automata váltók és tempomatok miatt rendszerint felhajtunk az útra, beállunk 65 mérföldre óránként és kész.

Az összesen itt eltöltött kb. 5 hónap vezetés alatt még nem állított meg rendőr, de alapvetően rendkívül szabálykövető mindenki. Hiszen mind haladni szeretnénk, miért legyünk egymással bunkók.

Azt vettem észre, borzalmasan vigyáznak egymásra és a közlekedőkre. A bringázó gyerekeket olyan távolságból kerülik ki, hogy gyakorlatilag képtelenség lenne az autó alá kerülni. De általában engednek besorolni, a zebrán mindig mindenhol átengednek és a stoptábla tényleg megállást jelent. Mivel gyakorlatilag nem lehet időt spórolni az agresszív vezetéssel, nem is csinálja szinte senki.

autó 1.jpg

Kicsit a pénzről

Ez az a rész, amiről nem szívesen beszél az ember, de hozzá tartozik. Jómagam a felső középbe esem, ami havi nagyjából 10k USD-t jelent, bruttó. Erre még rájön a bónusz és a mérhetetlen mennyiségű juttatás a munkáltatótól. Például ingyen ennivaló, kondi, telefon, stb. stb. stb. Ezek havi pár száz dollár pluszt biztosan jelentenek.

A lakásbérlés itt nagyjából havi 2000$ egy egyszobás lakásért. A biztosítás elég drága külföldiként, havi $150 dollár az autóra + némi apró „albérlő biztosításért". Mivel mindenhova autózni kell, egész biztosan elmegy havi 100-300$ benzinre, hiába kerül fele annyiba az üzemanyag, mint Európában. A távolságok viszont minimum két-háromszorosak, és tényleg mindenhova muszáj autózni.

Ehhez hozzájön a kötelező autótörlesztő / leasing, ami nyilván mindenkinél más, de átlagosan 300-600 dollár között van. Ahogy érzem, havi 3000$ elmegy erre-arra, hogy legyen hol aludni és legyen mit vezetni.

Erre jön rá az egyéb. Egy alsókategóriásnak számító étterem (mint pl TGI, Hooters, applebees) kb. 30 dollárból rendesen jóllakat. Vásárolni nyilván jó kaliforniai módjára organikus dolgokat kell (és mert az olcsókat teleszórják hormonokkal és ki tudja mivel, ami az EU-ban tiltva van), amire a legjobb példa a 12 db tojás. A normál belőle 1,5$ az organikus pedig 4,5$. Szóval az otthon főzés sem lesz annyira olcsó.

lakópark.jpg

Simán fel lehet írni a céges ingyen kajálással is 2-300$-t. Starbucks ország ez, egy-egy kávé $5 körül mozog és komolyan mondom, több Starbucks van itt, mint benzinkút. Van olyan pont Palo Altóban, ahol 4 db van autóval 3 perc távolságon belül. Ezért akaratlanul is sokszor vendég ott az ember.

(Ami a többit – McDonald's, KFC, Tacobell és hasonló gyorséttermeket – illeti, az sem biztos, hogy beszélnek angolul. Oda gyakorlatilag „bűnnek" számít elmenni, amit titkolsz, de $5-ból jól laksz. :) ).

Ez nem olcsó. Sajnos mindenki, aki csak tudja, kihasználja az IT-cégek túlfizetett naiv informatikusait. Persze nem lehúzásképp, mert ezekért remek szolgáltatásokat kapunk és nagyon jó minőséget.

Élet a völgyben

Alapvetően, ha itt mérnök az ember, jól fizetik, szép autókkal jár, jó kajákat eszik, kedves mindenki, süt a nap folyton és az élet szép. Állítom, hogy nagyon keményen megdolgoztam ezért, de ettől függetlenül gyakran eszembe jut még, hogy mennyire elkényeztetett kis hisztis rib..c az itt élők jelentős része (és én is oda tartok).

Nem hogy a világban, de az USÁ-n belül is emberek élnek mélyszegénységben, míg itt azon is felháborodnak, ha a pincér nem volt elég lelkes és a 3 éves autó öreg. Nincs kolbászból a kerítés itt sem, de azt hiszem, néhány része azért kicsit igen. Borzalmasan szerencsésnek érzem magam, amiért itt lehetek.

erdei út.jpg

Kultúra

Ha őszinte akarok lenni, hiába gyerekkori álom, rengeteg dolgot nagyon nehéz megszokni itt, pedig egyszer már beilleszkedtem egy új helyre. És most nem a túrórudi hiányáról van szó.

Nem érzem úgy, hogy az amerikaiak felszínesek lennének. Elsőre borzalmasan könnyen barátkoznak, ami megtévesztő lehet, de aki azt várja, hogy 1-2 hét alatt igazi barátság szövődjön, az költözzön még párszor és rájön, hogy ez sosem ilyen könnyű.

Az egyik legellenszenvesebb dolog nekem, hogy Kaliforniában mi számít szexuális zaklatásnak. Gyakorlatilag MINDEN. Ha egy nőt valaki végigmér a munkahelyen fentről le (ennek még neve is van), az már zaklatásnak minősül.

A hihetetlen túlzásba vitt toleranciát is nagyon nehéz megszokni. Nekem úgy tűnik, sok elkényeztetett ember olyan dologról beszél, amiről fogalma sincs, de közben az indíttatás és a szándék rendkívül és őszintén nemes.

Ne tessék félreérteni, nem áll szándékomban senkit sem zaklatni semmiféleképpen sem, de egy rossz poén, amit bárhol máshol elnéznének neked max. egy bocsánatkérés után, itt azonnal a munkádba kerülhet.

Nincs munka, ne indulj el

Mivel hosszú lett a poszt, a végén csak annyit mondanék, ide fix munka nélkül senki ne induljon el. Más esetben irtózatos pénzbe kerülhet, hiszen semmit sem lehet elintézni vízum nélkül, és ha ne adj' isten kórházba kell menni, na, ott vége a történetnek. Egy villámlátogatás a sürgősségire 10 perces rutinkezeléssel utoljára $2500-ba került.

Az informatika nem kiemelt hiányszakma, így ha ajánl is valaki munkát itt és vállalja a szponzorálásod, akkor is hónapokba telhet megkapni a vízumot. Illegális és valószínűleg nincs is rá pénzed. Ha van, akkor meg mi a fenének maradnál itt illegálisan? Ráadásul ha kiderül a vízum applikáció alatt, akkor ki is tiltanak örökre. :)

Remélem érdekes történet volt. Igazából borzasztóan élvezem itt és nem hiszem, hogy mostanában elköltözöm. Mint minden költözésnél, befogadónak és nyitottnak kell lenni. Meglátjuk, hogyan alakul.

Mindenestre amit itt leírtam, csak a saját kis tapasztalatom, ami mindössze néhány hónapon alapul. Az utolsó képen látható autó nem az enyém, a személyautók és a pickup méretarányai viszont érdekesek, szemmagasságból készült a fotó. :)

Üdv a Szilícium-völgyből!"

autó és pickup.jpg

SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY! Megváltoztak a kommentelési szabályok, a részleteket ide kattintva olvashatod el, ahol az is kiderül, mi kell ahhoz, hogy a jövőben is ugyanúgy hozzászólhass a posztokhoz, ahogyan eddig. A félreértések elkerülése végett: bár oda van írva, hogy hozzászólásod előzetes moderáció után jelenik meg, a Prémium kommentelők szabadon hozzászólhatnak, nem kell várniuk semmire. Köszönöm a türelmet!

Ha pedig még ezek után is szereted a blogot, akkor szavazz a Határátkelőre a Goldenblogon - egy kattintás ide és a Közélet kategóriában már voksolhatsz is!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr445446881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NIKI LAURA 2013.08.06. 22:22:28

@montroyal: pont ugyanúgy,ahogy a németek eleresztik magukat Mallorcán!@diggerdriver: ahoz képest,hogy nem is olyan rég félénket csacsogtál a posztokhoz,mára már jól belejöttél!:)

Mikor dolgozol,a blogod is áll.

kiskutyuska · http://dark_jmg.blog.extra.hu 2013.08.06. 22:23:47

@bobsys: wells fargo :) de lehet csak a megbizhato cegnev es a kozvetitok/koltoztetok miatt.

kiskutyuska · http://dark_jmg.blog.extra.hu 2013.08.06. 22:29:12

@XTaki: nem mondtam hogy google :) Halistennek (?) csalad meg nincs a munkamat viszont borzasztoan imadom. Ezert folleg ebredes zuhany reggeli utan nekiesek a munkanak es amig megnem unom. Altalaban boven 10oraba csuszik, de muszaj rendes egyensulyt teremteni mert 2-3het alatt teljesen elhasznalodik az ember a heti 60-80oratol es akkor hetekig lehet regeneralodni mentalisan. Szoval altalaban 10ora korul, az kellemes es tudok haladni. Elvart mennyiseg viszont nincs, a dolgod legyen meg :)

Szabibol 20nap (asszem), ami az Ir 26hoz kepest eleg gyengecske, de istenem, meg nem volt ev, hogy mindet kivettem volna :)

eagles 2013.08.06. 22:33:34

@ctboy:

A gengszterváltás politikus nemzedéke arra kínosan ügyel, hogy friss hús ne kerüljön a piacra. Persze mondhatnánk, hogy akkor micsoda az LMP, meg a Jobbik. Nos az egyik SZDSZ klón, a másik a FIDESZ tartalék csapata.
Ha esetleg mégis búza kerülne az ocsú közé, azt kinyírják, mint a papírkutyát. Lásd Ángyán József.

Amihez a jelenlegi pásztor piszkosul ért: megvezetni a nyájat, mint biciklis postást a villamos sín.
A magyar emberek jelentős része majd akkor fog észhez térni, mikor már annyi pénze sem marad, hogy gyalog hazamenjen.

kiskutyuska · http://dark_jmg.blog.extra.hu 2013.08.06. 22:33:47

@zomg: lol, ez erdekes gondolat menet :D

egyebkent orulok, hogy nem csak en latom SF-et egy lerobbant szemetdombnak :) Egyre jobban erzem, hogy helyes dontes tavol maradni tole.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.06. 22:35:18

@charlieharper:
Való igaz, az olaszok nagyon tudnak :) De úgy általában a déli népek szoktak lenni a mókamikik. A görögök is megmutatták mit tudnak (mikor 10 éve ott nyaraltunk, lelkesen mesélte az idegenvezető, hogy az összes EU-s pénzt sikerült szétlopni).

@ctboy:
Nem nagyon. Magyarországon is ez van, csak ezek nem buknak bele :)
"Okosabbak, mint egy olasz ötödikes :)"

Azt mondod, hogy aki értett bármihez is, az már külföldön kamatoztatja. Aki nem ment ki, de ért valamihez, az megél. Ki menne politikusnak? Csak azok maradtak, akik egyébként nem értenek semmihez :)

Nemrég írta hagyma, hogy OV nem jogász, hanem politikus... a politikusság egy szakma? Azért kell valakinek vezetői posztot adni, mert 5-öst kapott demagógiából?
Vajon az IBM-et, Google-t vagy akár az Exxon-t is politikusok vezetik?

Mondom az utópiát (és a madár-féle-bölcsességet): az Exxon Mobil tavalyi nettó eredménye 44mrd USD volt.
A magyar GDP 140mrd USD.
Esetleg bízzuk rá az országot az ExxonMobil-ra, valószínű nagyobb affinitásuk lenne a vezetéshez, mint az elmúlt évek magyar kormányainak.
De rosszabbul biztosan nem csinálnál :)

BTBTBT 2013.08.06. 22:37:50

@diggerdriver:
"Megnyerték a hidegháborút"
Te mit szívsz? :)

@Kovermadar:
"elvárom, hogy biztonságban legyek"
Éppen akkor nem tudom biztonságban érezni magamat, ha abban a tudatban kell élnem, hogy bárki a közelemben fegyvert ránthat, és elkezdhet lövöldözni.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.06. 22:38:25

@NIKI LAURA:
Nem jellemző rám a félénkség:)))))))))))))))
A blogon most nosztalgiáztam egyet.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.06. 22:43:02

@Barátusz:
Miért nem nyerték meg?
A Szovjetúnió atomjaira hullott.
Reagen megmondta hogy olyan fegyverkezési hajszába fogja belevinni az oroszt hogy nem fogja bírni.
Megtette.
Merthogy amúgy ki nyerte meg?

BTBTBT 2013.08.06. 22:45:53

@diggerdriver:
Senki sem nyerte meg.
A pojáca Reagan ehhez elnökként is kevés lett volna.
A volt Szovjetunió egyes mai képződményei sokkal veszélyesebbek szakadár-üzemmódban, mint amíg a vörös lobogó alatt nyomódtak el.

Muscari 2013.08.06. 22:49:37

@Világpolgár2012: Koszi szepen. Nincs konkret kerdesem egyelore, minden szukseges informaciot megtalatunk eddig. Csak erdekel, hogy ki hogyan boldogul, es hat eddig szinte csak alkalmazasban allok posztoltak. Tilmir volt talan az egyetlen kivetel, ha jol emlekszem.

nyuszigonosz 2013.08.06. 22:49:53

@diggerdriver: Szovjetunió helyett egy igen erös Oroszország lett.
Amúgy az orosz bírta a fegyverkezési hajszát. :-)

Hidegháborúnak nincs gyöztese. Ha úgy vesszük más néven megy ma az ugyanaz.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.06. 22:51:20

@Barátusz:
Olyan nincs hogy senki.
Volt egy hidegháború. Most nincs, A felek egyike darabokra hullott a másik gazdaságilag és legfőképp politikailag teljhatalomra tett szert .
Tudod, mint mikor kezét-lábát levágják a katonának és azt mondja hogy egyezzünk ki döntetlenben:)))))))))))))))

misc · http://misc.blog.hu 2013.08.06. 22:51:29

a Chipotle-ben $10-ből meg lehet ebédelni és az még viszonylag menő is.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.06. 22:54:53

@nyuszigonosz: Nem bírta. Gazdaságilag nem bírta. Azért esett szét. Meg kellett szabadulni egy csomó olyan államtól ami csak vitte a pénzt.
Persze nem lehetett csak azoktól, így aztán a gazdagok is követték őket.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.06. 22:57:39

@nyuszigonosz:
Miben erős Oroszország?
Politikailag súlytalan. Örül hogy luk van a seggén.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.08.06. 23:02:07

@Kovermadar: ebbol a velemenybol nem akarok kimaradni :D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.06. 23:05:01

Amúgy miről beszéltek hogy nincs győztese?
Ti hol éltek?
Nincs Szovjet befolyási övezet. Egyre több USA befolyási övezet van.
Nincs Varsói Szerződés. NATO van.
Nincs KGST. EU van.
Nincs COCOM lista nicsenek gazdasági szankciók.

BTBTBT 2013.08.06. 23:05:30

@diggerdriver:
Mintha politikai alapokon szarakodtak volna egymással néhány évtizeden át, hidegháború címen, nem?

Ororszország ereje, veszélyessége a kiszámíthatatlanságában rejlik.

A "Gyalog galopp"-idézet viszont örökbecsű! :)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.06. 23:09:51

@Barátusz:
Több volt az politikánál.
Kubai Rakétaválság?
Vietnam?
Afganisztán?
Chile?
Grenada?
Csillagháború?

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.08.06. 23:10:23

@nyuszigonosz: Igen, en is pont ezen tunodtem a napokban. Hogy azert nagyon mas dolog tortenelem konyvbol olvasni egy haborut meg elni mikozben zajlik.

A tortenelem konyvekben ugye minden haboru elkezdodik valamikor, tart egy darabig aztan veget er, de pl. az az iraki-amerikai konfliktus mar eleg regota zajlik kisebb-nagyobb lendulettel es nem is igazan tudom hogy vegulis lehet-e ennek egy konkret vegpontot adni majd valah. Valoszinuleg sosem fognak bekeszerzodest kotni...

Mi is a casus belli? Hogy felszamoljak a terrorizmust es felszabaditjak a kozel-keletet? A gerillak meg pont azert "terrorizalna" mert amerikai basztatja oket a sajat foldjukon? Farkaba harapo kigyo, nem? Vege lesz ennek peldaul valaha?

Ugyanakkor azert nem folynak a harcok olyan nagy elannal mint mondjuk Vietnemba. Szoktam figyelni kepriportokat. Neha a mesterlovesz leszed 1-2 baranyt meg felrobbantanak 2 terepjarot. Kis pufogtatas vaktaba, aztan semmi hetekig vagy honapokig... olyan erotlennek es furanak tunik, mintha egyik fel sem szeretne hogy vegre veget erjen a dolog, nem?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.06. 23:11:35

@Barátusz:
Milyen nem várt, kiszámíthatatlan cselekményt tett Oroszország mondjuk az elmúlt 20 évben?

nyuszigonosz 2013.08.06. 23:12:46

@diggerdriver: Hogy súlytalan lenne Oroszország?
Hát nem az.

nyuszigonosz 2013.08.06. 23:14:21

@Don Kartasch: Ez van Afganisztánban is.

Meg úgy mindenhol, ahol az USA hábórút kezd.
Persze: a fegyvergyártás megy, az új fegyvereket ki is kell próbálni, el is kell adni... ezért ezek a háborúk. Vagyis ezért is.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.06. 23:16:10

@Don Kartasch:
Az iraki háborúnak hivatalos dátuma van hogy mikor lett vége.
Valamikor akkor amikor az iraki hadsereg letette a fegyvert.
Az érdekesség a dologban hogy az iraki háborúban meghalt kb 500 amerikai katona aztán azóta kb 5000.
Szóval akkor most vége van vagy nincs?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.08.06. 23:18:48

"A következő íráshoz fontos, hogy végtelenül szerénynek tartom magam, és ha nem lenne anonym, sosem említeném meg ezeket senkinek."
Aha, persze. Mar az elozo irasa is felvagos volt, most is kb a dicsekves megy. Lelke rajta, ezeket leszamitva egesz olvashato.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.06. 23:21:42

@nyuszigonosz:
Csak kérdezem.
Kuvaitot is az USA rohanta le?
Az iraki-iráni háborúban is benne volt?
Afganisztánt ki rohanta le és állomásozott ott 20évig először?
Melyik Izraeli-arab háborút kezdte az USA?

rumitom 2013.08.06. 23:22:36

@Határátkelő: i see. nem problema, koszonom

rumitom 2013.08.06. 23:23:53

@ctboy: igy van, de azt a nem jelentektelen gazdasagi szempontot se felejtsuk el hogy a nagy gazdasagi vilagvalsag (fekete pentek es a folytatasa) a II.vhval oldodott meg... addig vergodes volt csak az usaban

nyuszigonosz 2013.08.06. 23:29:52

@diggerdriver:

Nézd, ez egy nagyon hosszú és összetett dolog és ez itt nem egy politikai blog.

Én nem utálom az USA-t és nem istenítem Oroszországot.
Csak van véléményem: mindkettöröl, és utánajárok/ olvasok sok mindennek.

Téged sem akarlak semmiröl sem meggyözni. A te véleményed a tiéd. Az enyém meg más. Ennyi. :-)

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.08.06. 23:30:13

@diggerdriver: Veget ert volna? Lemaradtam rola? Pedig a hutoben mar behutve var a pezsgo evek ota...

Szerintem ezek a kozel-keleti ramazurik ilyen "never ending story"-k kicsit... nagyon kivancsi lennek hogy mondjuk 100 ev mulva, a jovobol visszapillantva hogyan fogja tagolni, osztalyozni es ertekelni ezeket a legjobb esetben is kisebb villongasoknak mondhato valamit a tortenelem (vagy meg akkor is tartani fog?).

Mondjuk afelol nincs ketsegem hogy az amerikai is az iszlam tortenelem konyvekben lesznek nem teljesen 100%-ig egyezo reszek. :D

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.08.06. 23:30:15

@M. Úr: "Észak-Amerika gyönyörű lehet, Google-alkalmazottként pedig maga az álom. Csak a hülye agymosott amerikaiak ne lennének ott..."

Google alkalmazottrol eszembe jutott a film:)) (biztos Mo-n is adtak- The Internship) www.youtube.com/watch?v=cdnoqCViqUo

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.06. 23:34:10

@nyuszigonosz:
Figyelj, itt eddig is beszéltünk mindenről remélem ezután is fogunk.
Én meggyőzhető vagyok csak érvelj.
Leírod hogy Oroszország nem súlytalan.
Miért? Támaszd alá.
Nem nyerte meg senki a hidegháborút.
Miért? Támaszd alá.
Érvelj, én is érvelek.
Úgy a levegőbe elengedsz valamit...
Mit kezdjek vele?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.06. 23:36:11

@Don Kartasch:
Van olyan hogy iszlám történelem könyv?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.06. 23:40:13

@Don Kartasch: Az iraki háború hivatalos vége: 2011 December 15

bobsys 2013.08.06. 23:44:21

@kiskutyuska: na oda pont nem mentem be anno

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.08.06. 23:47:05

@drk: erdekes lenne osszehasonlitani az echte ireket az amerikai irekkel:) Van ilyen teren tapasztalatod? mennyire asszimilalodtak v. esetleg orzik az "identitasukat" ? Ez a magyaroknak egy vesszoparipa, bar tudom, hogy masok szamara is termeszetes modon felmerul ez a kerdes. (koreai diakokat tanitok, nemreg pont errol a temarol beszelgettunk)

nyuszigonosz 2013.08.06. 23:51:44

@diggerdriver: Fentebb már írtam: ez hosszú és egyszerüen nem érek rá itt most oldalak írni.
Mint írtam: az én véleményem más mint a téid.
Mit kezdjél vele?
Ha figyeled a híreket, objketív híreket, akkor egy kis ( sok) utánaolvasással az utóbbi évtizedek politikai történelmében, sok mindenre választ találhatsz.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.06. 23:57:55

@Barátusz:
Szerintem kevesebb a spontán (elmeroggyant) lövöldözés, mint a rablótámadás vagy más, erőszakos bűncselekmény.
De lehet tévedek.

Akkor maradjunk a rendőrt minden sarokra dolognál :)

@Zsuzsi65:
Letölteném szívesen, de sehol sem találom :(

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.08.07. 00:21:45

@Kovermadar:" Letölteném szívesen, de sehol sem találom :( "

A teljes film valoszinuleg nincs fent Youtube-on, meg tul friss hozza, a link csak a trailer:) ez #2: www.youtube.com/watch?v=712JPHER0uY

Cat_the_cat · http://rockonlelkek.hu/ 2013.08.07. 00:41:05

Nagyon tetszett az írás, felidézte bennem a Kanadában töltött egy évemet :) Az persze nem az USA, de sok szempontból hasonló. Teljesen más arrafelé az élet, és valóban nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy jobb, vagy rosszabb - egyszerűen más. Csak az érti meg teljesen, aki már átélte, és abban fel sem merül, hogy ebben az írásban van bármi nagyzolás. Én pl. nem is az anyagi javakat irigylem, hanem azt a közeget, amiben élnek. A mentalitást. Elképedtem, mennyire kedvesek, pozitívak az ottani emberek, milyen nyitottsággal fordultak felém, mennyit segítettek nekem gyakorlatilag teljesen önzetlenül. Ez az, ami azóta is hiányzik. Meg persze az a gyönyörű környezet :)

Nagyon sok sikert kívánok a posztolónak a jövőben is!

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.07. 00:41:05

az autopalyas kep a hwy280 northboundon keszult az Edgewood exit es a 92 kozott :P

amugy par ev eltelik es mashogy fogod latni ezt a vilagot.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.07. 00:41:05

@misc: a Chipotle-ben $10-ből meg lehet ebédelni és az még viszonylag menő is.

Denny's, Nation's, olcsok azok is.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.08.07. 00:54:45

@Kovermadar: "Ha így lenne (ennyire komoly lenne ez a szexuális zaklatásos dolog), akkor már az amerikai férfiak 95% munkanélküli lebbe vagy börtönben ülne. :)"

A sexual harrassment resze a munkahelyi jognak, es nagyon reszletesen kiterjed apro reszletekre. Az teny, hogy van, aki megprobal visszaelni vele (marmint beperel vkit ilyen cimen). Pont nemreg voltam ceges fejtagiton, ahol tobbek kozott errol is volt szo. Azert eleg alapos ervek, bizonyitekok kellenek, hogy valakit ilyesmiert elmarasztaljanak. Gizike nem jelentheti csak ugy ki, hogy sexual harrasment tortent vele, ha xy vegigmerte ot. Ennek a amgatartasnak ismetlodonek kell lennie.
Erdemes beleolvasni a torvenybe itt:
www.state.gov/s/ocr/c14800.htm

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.08.07. 01:01:06

@Zka: "Jól olvastam, hogy a tojás olcsóbb, mint itthon? Vagy az az $1.5 darabár? :)"

Tenyleg olcso:) www.ask.com/answers/108318101/how-much-does-a-dozen-eggs-cost

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.08.07. 01:23:20

A kozlekedes - dugok apropojan: ma LA-be latogat Obama, sot a Jay Leno show-ban is tiszteletet teszi (nana, kell egy kis kampanyolas az Obamacare-nek):) Az egyebkent is dugokrol elhiresult LA traffic most meg rosszabb lesz ma hazafele, tippek, hol varhatok lezarasok: (mi Burbank kornyeken lakunk, szerencsere addigra mar otthon leszek:)
www.scpr.org/news/2013/08/06/38565/president-obama-in-la-for-tonight-show/

M. Péter 2013.08.07. 01:31:33

@bobsys: Magyarul keresni szokták a pénzt (szegény magyarok keresik, keresik, mégsem találják), csinálni legfeljebb akkor, ha az embernek van egy kis nyomdája a pincében.

montroyal ( CAN qc) 2013.08.07. 05:11:12

@Barátusz: bárki a közelemben fegyvert ránthat, és elkezdhet lövöldözni

az a biztonsag , amikor az asszonynak kuss mert a ferje a pisztolyaval jatszik az asztalnal , amikor a szomszednak kuss mert egy arsanalom van a lakasomba , amikor kirugtak es visszamegyek leloni mindenkit vagy bemegyek egy iskolaba es szetlovok mindenkit .... es meg millio pelda .... mashol nem fajul idaig hogy meg kell vedenem magamat mert mas van az emberek fejebe .. ahol az allam adja a peldat, hogy ha nem tetszik valahol ,valami, valaki ellent mond nekunk -- oda megyunk a hadsereggel vagy dronokkkal alattomosan es legyilkolunk mindenkit .... addig az egyszeru ember fejeben sem lehet rendet tenni .... es ez is csak egy velemeny ...

bar leregisztraltam az USA-ra annak idejen es konnyu volt kijutni .. most orulok hogy vegul canadaba kotottem ki...

montroyal ( CAN qc) 2013.08.07. 05:20:52

@nyuszigonosz: Hidegháborúnak nincs gyöztese. Ha úgy vesszük más néven megy ma az ugyanaz.

ugy hivjak haboru a terrorizmus ellen .... ezzel meg jobban felelembe lehet tartani a vilagot igy meg nagyobb penzeket lehet lehuzni, neha bedobnak egy bostoni merenyletet egy yemeni veszelyt ,alkhaida mint kepzelt ellenseg stb es dol a penz ,..az emberek boldogan fizetik az adot hogy meg legyenek vedve a gonoszoktol..(emberéletek?... domage collatero... )

Ugyandehogy (törölt) 2013.08.07. 05:50:10

@montroyal: és szerinted milyen lenne a jó megoldás ? mert az sem jó, hogy a Barna bácsik kénytelenek trükközni, hogy megvédjék a tulajdonukat, aztán (persze jogilag jogosan) még őket hurcolják meg.

Ugyandehogy (törölt) 2013.08.07. 05:53:21

@ctboy: max írta egyszer, már nem emlékszem,melyik országról, hogy választásokkor az előző garnitúrát lecsukják.
nekem tetszik ez a megoldás.

2013.08.07. 06:36:11

@Zsuzsi65: A posztolo arrol a kornyekrol irt, ahol o lakik, es az 5 honap alatt mar eljutott legalabb egy boltba, ahol ezt az arat talalta. De en pl. SF-tol 450 km-re elek, es itt bizony van, hogy az "organikus" tojasbol 20 db $1.50. Szamit, hogy melyik evszakban vagyunk, es melyik varosban. Nyilvan a decemberi-januari idoszakban kevesebbet tojnak a valoban termeszetes korulmenyek kozott tartott tyukok (a hormonkezelteknek mindegy), es pl egeszen mas arakat talalsz egy SF-kornyeken, mint mondjuk Long Beach-en. Ugyanez ervenyes pl. a lakhatas-arakra, kerdes, hogy mennyit vagy hajlando utazni. Jo kornyek, gathered kozosseg, de mondjuk 50 km-re a varostol, akkor olcsobb.

A poszthoz: a posztolo nagyon uj kisfiu meg az USA-ban (orulok, hogy sikeres, es tovabbi erot es jokedvet neki, en is szeretek itt lenni), de nem is ez a legnagyobb bajom. :)
Nehany dolgot nem tud meg: pl. az emergency ellatas nem 2500, ha meltoztatik fizetni eu-biztositast. Hja, azt Mo-n is kellett, ugy hivtak, hogy TB. Itt meg eu-biztositas. Az ar kb megegyezik a magyar befizetendovel, csak az ellatas 300-szor jobb, es nem kell meg pluszban halapenzelni. Es akkor az ugyeleti ellatas is csak $30 (vagy annyi sem, a csomagtol fugg)
A szexualis zaklatas sem egeszen ugy van, ahogy irtad, hanem ahogy zsuzsi65 belinkelte.
Parkolas: hat, nincs is ingyen, ugy tenyleg lehetetlen. De ha hajlando vagy fizetni erte, akkor barmelyik parkolohaz ad neked havi berletet, osszegtol fuggoen az elso szinten vagy a hatodikon. De tudom, a magyarok ingyeeee akarnak mindent, nahat, ugy tenyleg nincs hely.
"...ha kiderül a vízum applikáció alatt, akkor ki is tiltanak örökre. :)" Bevandorlasi tanacsokat pedig vegkepp nem kellene adni, mert vannak esetek, amikor nem szamit. Az viszont igaz, senki ne induljon el ugy, hogy illegalisnak lenni konnyu elet es jo.
Irasbol, magyarbol pedig egyes: ami borzalmas, az nem lehet pozitiv, elvezheto, vagy borzalmasan szerencses, borzalmasan vigyaznak, borzalmasan konnyen baratkozo, es meg sorolhatnam.
Te szeretni magyar haza es apolni magyar nyelv, pedig meg csak 5 honapja vagy itt?

2013.08.07. 06:36:11

@bobsys: en 60K/ev, de nem erzem magam szegenynek. Magyarorszagon nyomorogtam a heti ot-hat napi, 16-18 oras munkahelyeim mellett, itt ledolgozom a magam kis 3-4x12 orajat, es rohogve tudom fizetni a szamlaimat, naponta gym, van eu-biztositasom, egy most 2 eves auto (en vagyok az egyetlen tulaja), szinhaz havonta-harom hetente, evente ketszer 1-2 het utazas valahova (USA-n kivul, de NEM Magyarorszagra), McDonaldsba es hasonlo helyekre be nem teszem a labam, es egyik heten 3 szabadnapom van, a masik heten 4.

Akos_79 2013.08.07. 06:36:11

120K-s fizu az meg ott is eleg jonak szamit! Ne erdekeljen ki mit mondd! Élvezd, hogy szerencsés is vagy meg teherséges is. Nem olyan rosz az az ország, sôt. Persze sok hibája van de hibáival is még mindig a lehetôségek hazája!

2013.08.07. 06:36:18

@Határátkelő: Ugy latom bevalt az uj rendszer, kevesebb komment van viszont normalisabb a hangvetel es jobban kapcsolodnak a hozzaszolasok a poszthoz mint regen - egyertelmuen javult a szinvonal. En a magam reszerol ertekelem hogy beavatkoztal, eddig ugy tunik jo otlet volt.

2013.08.07. 06:36:18

@tildy:): Igen, ez vicces vonulat a posztban, illetve nekem pont ez adta a 'naiv bajat'; egyreszt ez az aranyos csodalkozas hogy huha, itt vagyok Amerikaban, Porschek parkolnak a BMW-m mellett stb., masreszt ahogy ketsegbeesetten ragaszkodik ehhez a szerephez hogy 'laza vagyok, nekem mindez semmiseg, az se nagy dolog hogy havi tizezer dollart keresek' stb. Nekem igy tetszett a poszt ezzel egyutt - kedves posztolo, nem kell alszerenynek lenni, orulj neki hogy almaid orszagaban elsz es tele vagy penzzel! Tovabbi sok sikert, es ha raersz kuldjel nekunk egy kis bio turorudit Amerikabol. Koszi.

2013.08.07. 07:43:11

@Quercus58: Honnan kerülnek ki a politikusok? Mert az biztos, hogy nem az égből pottyannak le hozzánk.

tanato 2013.08.07. 07:53:35

@Mirjam2: Egyetértek,javult a színvonal.Semmi szükség,hogy krónikus hazudozók több százas kommentjei foglalják le a blogot,amelyek általában tényleg nem is függtek össze a cikkel.

kék madár 2013.08.07. 07:55:02

hat ez a post a szerenykedes moge bujtatott tenyerbemaszo dicsekves ordas esete. Raadasul tele van baromsagokkal targyi hibakkal, ferditesekkel. Kezdjuk ott, hogy az amerikai commute atlaga 22 perc. A Starbucksban egy negy szonal rovidebb ital 3 dollar alatt van, de meg a tripla fekete is csak 2.75.
Kar volt ezert az agymosasert. Baromi anyagias vagy es lovesed sincs Kalifornia lenyegerol.

kék madár 2013.08.07. 08:12:55

"Az egyik legellenszenvesebb dolog nekem, hogy Kaliforniában mi számít szexuális zaklatásnak. Gyakorlatilag MINDEN. "
?
Bob Filnerrol hallottal mar?

kék madár 2013.08.07. 08:13:09

@Don Kartasch: nem utaznak 3-4 orat, csak a posztolonal meg ez nem jott le

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2013.08.07. 08:18:56

Éltem arrafelé pár évet abban az időben, amikor itthon a taxisok sztrájkoltak.
Na AKKOR volt ott jó világ! Most már nem mennék oda a világ összes pénzéért sem.

Void Bunkoid 2013.08.07. 08:18:57

A legszembetűnőbb az volt, hogy alapvetően minden tízszer annyiba kerül és tízszer akkora mint itthon (a távolságok, a fizetések, de egy egyszobás albi bérleti díja is) - kivéve a benzint. Az valahogy felannyiba kerül, mint itthon :P

2013.08.07. 08:19:36

@kék madár: nekem UK-ban napi kb 3 ora a commute (oda-vissza), USAban valamivel kevesebb volt.

na4 2013.08.07. 09:14:15

Ez a legjobb poszt, amit valaha olvastam. Szívböl gratulálok, és további sok sok sikert kívánok!

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.08.07. 09:36:03

@Mirjam2: Nem tudom, en olvastam az elozo posztjat is, nekem ott is ez a mellveregeto stilus latszott.
Pontosan az, amit kek madar is mond.
Aztan lehet en latom rosszul.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.08.07. 09:37:28

@tildy:): Mondjuk nem tudom Usa-ban mennyire lehet igy nyiltan elmondani, hogy a Googlenel vagya Facebooknal dolgozom, 10 ezer dollart keresek havonta, blabla.
A legjobb poszttol meg nagyon messz van, oszinte leszek, nekem az uj-zelandi jott be a legjobban:)

nzk 2013.08.07. 09:49:45

@M. Úr: ha a technikai fejlődés tökjó dolog, akkor neked ezt ajánlanám sok szeretettel...

www.youtube.com/watch?v=QfAjA1Cp0Ls

kék madár 2013.08.07. 10:22:55

@tildy:): mi olyan ritkan ertunk egyet, hogy esetleg ha igen, akkor az mar gyanus, hogy igaz : )

BTBTBT 2013.08.07. 10:52:44

@Kovermadar:
Nem elmeroggyantakat emlitettem, hanem barkit, aki fegyvert ránthat, en/te/mi/ti/ok meg rosszkor van rossz helyen, es annyi.

@montroyal:
Hasonlo szinten gondolom, noha sosem vagytam az USA-ban elni, csak turistaskodni. Mondjuk ugy is siman lelohetnek, amikor tankolok egy benzinkutnal, egy forrofeju alak meg eppen ugy dont, hogy azt a kutat rabolja ki - es nem akar tanukat.

@tildy:):
Semmi bajom masok sikerevel, meg azzal sem, ha nalam sikeresebbek, hiszen feltetelezhetoen megdolgoztak erte - de amig tobbeknek feltunt ez a "szereny vagyok"-megjegyzes, azt hiszem, inkabb elirasrol van szo.
Azt akarhatta irni, hogy "alszereny vagyok". :)

@diggerdriver:
A volt tagallamok kiszamithatatlansagarol beszeltem, nem mint nagy Oroszorszag kulfoldon tett lepeseirol.
Attol, hogy a "haboru" szo benne van a hideghaboruban, ne ugy kepzeld el, mint egy fegyveres csatat, ahol az egyik biztosan vesztes lesz, a masik meg tortenelemkonyvet ir.
A hideghaboru ennel kismillioszor osszetettebb volt, es eppen ezert nem lehet azt mondani, hogy az USA gyozott, a ruszkik meg eltuntek az also feneken.
Egyebkent az USA most is ott van a szomszedban - olajert vagy hogy a jelenletevel piszkalja Putyint, most mindegy, de biztos, hogy nem a terroristak miatt. A "war on terror" is jocskan elcsepelt kifejezes mar. aki meg mindig hisz neki, annak legyen dzsessz. :)

A csillaghaboru Reagan-estol meg Teller Edestol egy rohadt nagy es rossz vicc meg penznyelo volt.

sdani 2013.08.07. 13:08:54

Mi az East Bay-en lakunk már lassan 3 éve, így tanúsíthatom, hogy (majdnem :) minden szava igaz a posznak! Rendkívül drága hely, ketten havi 65oo dolcsiból nagyon kényelmesen megélünk, utazunk, tudunk félretenni, de azért ha kicsit több lenne a pénz nyugodtabbak lennénk.

A túlzásba vitt PC-skedéssel és a zaklatásra való nagy érzékenységgel nem találkoztam, de ez valószínűleg a mikrokörnyezet számlájára írható. A túlzásbavitt toleranciával és ökofetisizmussal azonban annál inkább.

Szerintem nagyon jó, hogy lehet jó minőségű élelmiszereket kapni: mielőtt kijöttünk mindenki ijeszegetett minket, hogy amerikában milyen szar, ehetetlen kenyér van, ezzel szemben olyan pékségek vannak, hogy otthon ilyen jó kenyeret nem ettem. Az összes vendégünk álla leesik.

Na, egy szó mint száz, az SF öböl az egyik legtutibb hely az USAban, ha van elég lóvéd. :D

ABL CA 2013.08.07. 14:57:49

@diggerdriver: Ezt csak addig fogják csinálni, amíg nem kapnak majd atomot és/vagy elfogy a kőolaj.

Nem fogy el. A San Joachin Valley tele van koolajjal, termelik kifele, de egyetlen decilitert meg nem hasznaltak el belole.

M. Úr 2013.08.07. 15:09:01

@nzk: Technikai fejlődés nélkül előbb-utóbb a dinoszauruszok sorsára jutnánk (legeslegkésőbb 3-4 milliárd év múlva, legkorábban akár holnap). Az emberiségnek, mint fajnak, az egyetlen örök célja a faj fenntartása kell, hogy legyen.

Az általad linkelt filmnek kábé az a mondanivalója, hogy "lehet, hogy evolúciós zsákutca volt a majmokat kiokosítani". Lehet, csak beszűkült gondolkodásra vall. A fejlett intelligenciánknak köszönhetően egyre közelebb kerülünk a lehetőséghez, hogy bolgyóközi, csillagközi faj legyünk. Ez az ugrás pedig hihetetlen nagy mértékben csökkentené az esélyét, hogy kihaljunk.

Persze van más út is... lehetsz primitív egysejtű, ami valahol 1000 méter mélyen betokozódva várja, hogy a Földbe csapódó aszteroida által okozott robbanás kirepítse őt sziklástól mindenestől a világűrbe, hogy aztán évmilliók múlva egy másik, "lakható" égitesten landoljon és kiolvadjon. A vicc az, hogy az ember életének is ugyanaz az "értelme", mint a legprimitívebb egysejtűének.

bobsys 2013.08.07. 15:55:08

@vanvelemenyem: valahogy igy gondoltam en is, hogy a 60K-bol kijonnek ezek

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.08.07. 17:04:55

@vanvelemenyem: En ugy gondolom, hogy a posztolok tobbsege nem azzal a szandekkel irja a posztot, mert "osztani" akarja az eszt. A sajat tapasztalatait irja le, azon a szuron at, ahogy o latja. Epp ez benne az, ami miatt sokszor elvezettel olvasom oket, mert eszembe jut, annak idejen en is ugyanigy csodalkoztam ra dolgokra. Biztos vagyok benne, hogy sokunknak, akik x eve itt elunk az USA-ban, ugyanilyen benyomasink voltak. Ezek aztan az ido mulasaval arnyaltabbak lesznek, hiszen jobban megismeri az ember az itteni eletet. A zsigerbol valo kritizalas helyett inkabb pontositsuk a kepet. Plane USA eseten, amely annyira sokszinu es hatalmas, hogy nem is lehet altalanositani semmit, mert meg allamokon belul is hatalmas elteresek vannak.
A kommentek valoban sokkal kulturaltabbak, koszonjuk HA-nek a valtast, es munkat vele!
A commute-rol meg valamit:) eppen a nagy tavolsagok miatt (na meg azert, mert a lakoovezetek alt. a nagyvarosokon kivul vannak) sok ember szamara bizony nem ritka a napi 2-3 oras commute. Nalunk LA-ben pl. ez teljesen megszokott (1-1.5 ora oda + vissza). meg ha a munkahelyed nincs is messze - az enyem pl. kb.20 merfold - az ut reggeli-esti csucsforgalomban kb. 50 perc, de neha 1 ora is. Igy jon ki az a napi 3 ora.

montroyal ( CAN qc) 2013.08.07. 17:16:31

@Zsuzsi65: ez teljesen megszokott (1-1.5 ora oda + vissza)

azt pedig meg konnyebb megszokni hogy 6kor vegzek es 6h5 perckor a kadba vagyok otthon ( 1km)

a hatranya hogy 1 hàlos 70negyzetmeteres condom van a varos kozepen villa negyedbe 1 lepesre gyalog mindentol es semmikepp nem akarom feladni egy gyonyoru nagy kertes hazert a kulteruleten (2-3h a kocsiba ) pedig àrba ugyanaz ... aki ott kezdte az mar megszokta , biztos jo egy 2-3 szintes medences hazba lakni ... en is szeretnek de...

montroyal ( CAN qc) 2013.08.07. 17:22:22

@Babette_: és szerinted milyen lenne a jó megoldás ?

szerencsere nem nekem kell megoldani csak a velemenyemet mondtam el .. nekem a megoldas meg van : nem elek ott .. kolcsonosen nem hianyzunk egymasnak..

kék madár 2013.08.07. 20:32:10

@sdani: @Zsuzsi65: igen de ne irjuk mar le, hogy az atlag commute 1 ora, ha nem annyi. Lehet, hogy konnyu nekem mert a konyokomon is big data foyik a munkambol adodoan es par informacioval tisztaban vagyok, de arnyaljuk mar a mondandonkat, es irjuk, hogy itt, nekem, velem, ugy latom stb. Ez ilyen tipikus kover amerikaizas miutan lattunk egyet a sarkon.
A masik amitol agyverzest kapok, hogy San Francisco ronda varos. Fantasztikusan lelegzetallitoan szep varos, aki ezt nem latja, az vak.

sdani 2013.08.07. 21:13:24

@kék madár: Szerintem ezt nem nekem akartad címezni. (Habár nekem 2x5o perc az út a munkába. :-)

zomg · http://lixnix.tumblr.com 2013.08.07. 22:15:44

@Quercus58: igen meg azert is mert meguntam a hozzad hasonlo tenyeres talpas parasztokat otthon. :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.08.08. 02:10:05

@kék madár:" @Zsuzsi65: igen de ne irjuk mar le, hogy az atlag commute 1 ora, ha nem annyi. Lehet, hogy konnyu nekem mert a konyokomon is big data foyik a munkambol adodoan es par informacioval tisztaban vagyok, de arnyaljuk mar a mondandonkat, es irjuk, hogy itt, nekem, velem, ugy latom stb. Ez ilyen tipikus kover amerikaizas miutan lattunk egyet a sarkon."

Ok, akkor megprobalom a statisztika irant erzekenyek szamara arnyalni:)))) szoval itt LA-ben, a lakokornyezetem nagy reszeben, hozzam hasonloan tobb ezren autoznak naponta 2-2.5 orat (a napi dugok szemelyes megtapasztalasa alapjan:))

Alamedan 2013.08.08. 06:53:55

San Francisco szerintem a vilag egyik legszebb varosa. Bejartam mar keresztbe-kasul mivel mellette lakom mar 10 eve.
A poszt iroja rogton olyan lehetosegeghez jutott amikhez kevesen jutnak ilyen rovid ido alatt, ezert lehet hogy kicsit elszaladt vele a szeker a dolgok minositesenel...;-)
Egyebkent itt az obol kornyeken 30 percre San Francisco belvarosatol mar $800-ert is lehet kapni studiot rezsivel.

Alamedan 2013.08.08. 06:53:55

Zsuzsi, egyebkent ket hete jartam LA-ban, es sikerult az 5-os uton betalalni egy ket oras dugoba pentek delutan.

kék madár 2013.08.08. 06:53:55

@Zsuzsi65: igy arnyaltan tok jo! De LA-rol tudjuk, hogy egy orok dugo : )

M. Péter 2013.08.08. 06:53:56

@Kovermadar: Egy barátomat pisztollyal fenyegették Texasban, mert *közúton* gyalogolt. Ott ugyanis tisztességes ember csak kocsival jár, aki gyalogol, gyanús. Ha lett volna fegyvere, akkor persze lelőhette volna az őt fenyegetőt önvédelemből.

M. Péter 2013.08.08. 06:53:56

@Kovermadar: Ezt már próbálták egyszer Hondurasban a United Fruit-tal, ez volt az eredeti banánköztársaság.

eMeL · http://emel.blog.hu/ 2013.08.08. 17:54:09

@Zsuzsi65: "Gizike nem jelentheti csak ugy ki, hogy sexual harrasment tortent vele, ha xy vegigmerte ot. Ennek a amgatartasnak ismetlodonek kell lennie."

Azért valószínűleg ezzel párhuzamosan egy szigorú (sexless) dresscode is létezhet.

Merhogy ilyen alapon egy kihívó ruházat is szexuális zaklatán a fiukkal szemben ;)

Komolyan elgondolkodom lányok értelmi képességén, amikor a felpócolt cici fele kilóg a dekoltázson és rosszallóan veszi, hogy odanéznek.

zomg · http://lixnix.tumblr.com 2013.08.09. 00:44:05

@Alamedan: ez akkora kamu hogy inkabb nem bosszantom fel magam rajta.

aki esetleg ezt komolyan venne. ne tegye. a komment iroja arrol beszel hogy a gettoban a negerek kozott kivehetsz egy kis lyukat talan 1000 dollarert de akkor minden este tulelo show lesz.

Itt el lehet olvasni mi folyik gyongyoson:

priceonomics.com/the-san-francisco-rent-explosion/

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.08.09. 01:35:17

@eMeL: Tokeletesen egyetertek veled, ami a nok ignoranciajat/ertelmi kepessegeit illeti:) Sokan nincsenek vele tisztaban (vagy ha igen, akkor nagyon visszaelnek vele), hogy a kihivo oltozkodessel milyen helyzetbe hozzak a ferfiakat. (sok ferfi szamara ez nem eye candy, hanem "torture", mert vizualis lenyek leven nagy-nagy kisertesnek vannak ilyenkor kiteve...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.08.09. 01:37:44

A poszt iroja emlitette a US 101 freeway-t...nos, SF-hoz kozeledve ilyen egy csomopontja...egyebkent a ny-i parton fut vegig, egeszen le LA-ig, es mind SF-ban, mint LA-ben altalaban mindig tomott...
aerialarchives.photoshelter.com/image/I000063kLEp08Fus

Alamedan 2013.08.09. 06:48:22

@zomg:
Nem getto es nem negerek kozott, de ha figyeltel akkor irtam hogy nem San Franciscoban hanem 30 percre onnan ahol en is lakom az obolben. Negerek mindenhol vannak, szerencsere felenk inkabb azsiaiak laknak a bekes fajtabol. :-)
Es hogy pontositsak, a mi hazunkban van egy studio amiert $780-at fizet a lako.
Nem kell ezen bosszankodni.:-)

zomg · http://lixnix.tumblr.com 2013.08.20. 23:56:19

@Alamedan: lecci kuld el melyik kisvarosban van ez mert kivancsi vagyok.

Bellagio 2013.08.27. 10:36:57

@zomg:

A Bay Area-ban is siman talalni studiot mar 900-1200 korul is, szoval nem lehetetlen, amit Alamedan ir, nem kell ugy beallitani, mintha csak az lenne az igazsag amit te allitasz es mindenki mas hulyeseget beszel.

bopat 2013.09.13. 00:21:26

"Szerencsére bankszámlát nyithatsz SSN nélkül."

Melyik banknál? Én több bankot felhívtam a tavaly, személyesen is kérdeztem őket, de SSN nélkül no way!

Bellagio 2013.09.29. 19:01:39

@bopat: peldaul Bank of America. Levelcim kell hozza, SSN nem

dH2K · http://dh.squidcode.com 2013.11.05. 08:00:38

én szerencsés vagyok, mert SF központjában élek egy elképesztően klassz viktoriánus házban amiben van rent control, jó környéken, nevetségesen olcsó összegért. munkába menet 15 percet szoktam biciklizni minden nap (3 mérföld).

SF elképesztően jó és hihetetlenül progresszív hely. Nem hiszem, hogy képes lennék már máshol élni. Középkori, ókori hangulatúnak tűnik a világ többi, fejlettnek mondott része is (természetesen a biblia-övet meg sem kell említen). Itt tényleg azt érzi az ember, hogy a jövőt építi, a barátaival együtt.

Ha az embernek időnként nehtán honvágya van (az emlékek megszépülnek), akkor csak elolvas egy tetszőleges horthy-szobor avatós, zsidózós, ki a hibás mindenért, mi volt 80 éve, stb. cikket egy tetszőleges magyar újságban akármelyik héten, és azonnal elmúlik a honvágy. =)

poggY 2015.07.13. 07:36:22

Azért az usa nem ennyire drága, csak CA.
Itt TXben 2.35 körül van a benzin/gallon (3.78l),Applebee's meg többi étterem max 15 dolcsi és jól laksz.
Tomegkozlekedes itt DFWben egyáltalán nincs viszont mindenki Dodge ram 2500al ford f350el meg SilveradVal jár, elég vicces h konkrétan mindenkinek van autója 16 év fölött. Itt a jogsi annyi h elvégzése egy online tanfolyamot, be mész a dmvbe, kifizetsz 25 dollárt és egy órás vezetési tesztet. Ha tudsz vezetni akkor béke veled megvan a jogsi.
én mo-fin-usa útvonalat jártam be, 23 évesen tetszik az ország, mondjuk ha 20 grandet keresnek havonta mrgjobban tetszene az biztos hehe. Majd lehet írok egy posztot is ha valakit érdekel milyen az élet délen

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása