oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. augusztus 05. 06:30,  A tokiói álom 172 komment

2019. augusztus 05. 06:30 Határátkelő

A tokiói álom

Vajon miről álmodnak a japánok? És mi az álma egy Tokióban élő magyarnak? Nemrégiben futott egy sorozat, ami annak próbált meg utánajárni, mi jelenti az álmot a különböző országokban élőknek, legyenek helyiek vagy határátkelők. Most tehát Japánba látogatunk Tshaabee segítségével.

Mi a magyar álom szerinted? Halászlé paprikás csirkével? Osztrák életszínvonal? Három tenger mossa? És mi az álom abban az országban, ahol te élsz? És mi a rémálom? Írd meg a hataratkelo@hotmail.com címre!

cseresznyefa.jpg

„Jó sok idő eltelt, mióta legutóbb billentyűzetet ragadtam. (Na jó, ez így nem igaz, különben rég kirúgtak volna a melóhelyemről.) De az tény, hogy az elmúlt időben meglehetősen kevés energiát fektettem az írásba, mivel másutt (másütt?) le lett szívva mind, úgy a munkahelyen, mint a magánéletben. Most viszont igyekszem megtörni ezt a néhány hónapos trendet egy régóta érlelődő témával.

A Határátkelőn már megy egy ideje a "mindenféle országokbeli álom" jellegű sorozat, úgyhogy gondoltam, írok a japán részéről a dolognak. Aztán belegondoltam, hogy akkora itt a különbség a "nagyváros" meg a "vidék" között, hogy jobb, ha inkább az előbbire szorítkozom, mivel azt egy kicsit jobban átlátom. Meg mégiscsak ott lépdelek apránként (többnyire) előrefelé én is...

Ha az ember egyszer megszokja itt a belvárosi létet, akkor onnantól nagyon nehéz rászánnia magát, hogy némileg tágasabb környékre költözzön. Leginkább mivel itt minden rettentő közel van, ami elég kényelmes életvitelt biztosít.

(Például nincs igazán szükség heti nagybevásárlásra, mert a melóból hazafelé útba esik a szupermarket a metrómegálló felett, meg ilyenek.) Amire rátesz még egy lapáttal, ha az ember családja is itt lakik a közelben, a mi (kettőnk közül elsősorban nem az én) esetünkben konkrétan a szembeszomszédban. :D

kilatas_3.jpg

Így hát adja magát, hogy az ember a közelben rendezkedjen be hosszú távra. Amire két igazán japán lehetőség kínálkozik. Az egyik, hogy az ember vesz egy zsebkendőnyi telket csilliárd jennyi hitelből, és épít rá egy háromszintes házat, amiből egy szintet lehetőleg kiad, hogy ne csak a banknak jusson rizsre.

Például erre az üres telekre (meg rá egy normális házra) élő ember nem fog hitelt kapni. :) (Mármint a telek addig tart, amíg a zöld van, a házak már a szomszédot jelentik. :) ) Szerencsére az előtte álló bicajom olcsóbb volt egy picit. :D

ures_telek.jpg

Így marad a másik lehetőség: zsebkendőnyi méretű újépítésű lakást venni némileg kevesebb csilliárd jennyi hitelből. :D Ami szerencsés esetben másfél év múlva el is készül. Mert nyilván az olyan újépítésű projektekben, amik már költözhetőek, már csak olyan lakást lehet venni, aminek az ablaka a tőle 10 centire levő szomszéd ház falára néz. :D Egyébként most úgy egyhavi zúgás után így áll álmaink otthona.

almaink_otthona.jpg

És hogy mi van a használt lakásokkal? Az igazi japán ember olyat nem vesz, mert benne vannak az előző lakók emlékei, gondolatai, szellemei, meg ilyenek. Meg a környék összes földrengésének az emlékei is, amik az elmúlt 20-30 évben történtek. Ez utóbbi felismerés rám is nagy hatással volt. :D Aztán persze itt lenne még a bérlés, de azzal meg a szomszéd néni Hondájába vesszük csak a benzint, aki ráadásul elég bunkó... Úgyhogy egyelőre marad az üres telken álló hatalmas munkagép. :D

tokio_torony.jpg

De ennyi ingatlanpiaci ismertető után jöjjön egy kicsit más. Közlekedési eszközként az autó itt viszonylag ritkán kerül szóba, mivel nincs hol tárolni, meg drága a fenntartása. Plusz az átlag irodai melóhoz szigorúan tilos munkába járásra használni.

Így a mindennapokra marad a bicaj, meg az igen komoly színvonalú tömegközlekedés. Még a családos emberek is metróra szállnak egyébként. Illetve most az olyan elektromos bicikli a menő, amin van két gyerekülés, meg kiskosár is. Azzal csapatják az itteni kismamák a járdákon. Nekünk is olyan lesz, ha nagyok leszünk. :)

shinkansen.jpg

A lakás és a bicaj kapacitásából pedig adódik, hogy a fiatal házaspárok által megcélzott gyerekszám úgy maximum kettőig szokott elmenni. Én azért legbelül még ragaszkodom a háromhoz, csak hogy legyen egy középső, hogy ő is megtudja, hogy milyen szar az. :D Mármint középső gyereknek lenni. :P De itt egyelőre még csak az irány van meg. Meg a terv, hogy legalább három nyelven beszéljenek (ha már egyszer hárman lesznek).

A gyerekeknek pedig jusson majd hely a bölcsődében / óvodában, amikkel az ország amúgy nincs igazán eleresztve, annak ellenére, hogy gyerek is alig van. Kb. úgy lehet igényelni, mint odahaza a szocializmusban a telefont / autót.

varoshaza_kivilagitas.jpg

Bár én 5 éves se voltam, amikor annak vége lett, szóval nem igazán tudom, hogy azokat hogy lehetett igényelni... De amennyire hallottam, több éves előjegyzéssel, meg ilyenek.

Az iskola legyen magán, mert az állami állítólag gagyi. Én még nem próbáltam, de azt már látom, hogy a gyerekek nem ott fognak megtanulni magyarul. :) De ha már iskola, régi álmom volt, hogy a gyerekeim majd a Jindai középiskolába járjanak. :D De az sajnos a város másik felében van, úgy 30 km-re innen.

jindai_kozepiskola.jpg

Aztán ott van még a vasárnap reggeli animém. (https://tshabeeinjapan.blogspot.com/2019/01/amiert-megeri-felkelni-vasarnap-reggel.html) Aminek hála már lassan egy éve minden vasárnap reggel 7 előtt az ébresztőm boldogítja a másik felemet. :D Annak szeptemberben vége lesz. Másikat kell majd találni helyette. Lehetőleg egy emberibb időpontban levőt...”

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

A Határátkelő podcastjai most már nem csak a YouTube-on, de a Spotify-on, az Anchoron (ahol hangüzenetet is küldhettek!) és a legtöbb szolgáltatón megtalálhatók. Folyamatosan kerülnek fel az adások, minden nap egy új rész, hallgassátok meg (újra)!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: sorozat Japán

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1314994842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jan Kovalens 2019.08.05. 18:12:29

@Bredpitt Monika:
Jobban szeretnéd, ha a tüdőrák lenne a fiatalok között a vezető halálok? Vagy minek kéne átvenni az öngyilkosság 20%-át? Isten megteremtette a 100%-ot, és nem enged a negyvennyolcbol. Ha esik, ha fúj, a 100%-nak meg köll lenni.

Arthamyr 2019.08.05. 18:15:14

@Bredpitt Monika: " tényleg nem értem miért gondolod, hogy ha a gyerek saját maga takarítja az iskolát, ahol napi hat hét órát tartózkodik, az miért gond" - Ok, de miért akarod érteni? Egyáltalán mit számít, hogy én ezt gondolom?

"ha az ember szülő lesz, megváltozik az értékrendje, máshogy lát egy csomó mindent" - Ez így van, de valamiért több szülővé vált ember úgy gondolja, hogy az értékrendje jó irányba változik, és jobban lát egy csomó mindent.

Bredpitt Monika 2019.08.05. 18:15:29

@Arthamyr: "És jópáran azután értették úgy, miután te reagáltál."

Én nem is olvastam azt a hozzászólást, de mint szülő reagáltam mégis így. Kicsit szerintem ma túlérzékeny vagy. Nem tudom tényleg, mi a baj, azzal, ha egy gyerek az iskolában takarít. Te meg tudod magyarázni, miért gondolod így?

Arthamyr 2019.08.05. 18:16:29

@Jan Kovalens: Ez nem nehéz nap. Abból is jól látszik, hogy rengeteg időm volt idespamelni. :)

Bredpitt Monika 2019.08.05. 18:17:25

@Jan Kovalens: nem szeretném senkinek a halálát......elég hülye kérdést tettél fel....

az , hogy valaki rákos lesz nem a saját döntése, de az, hoz öngyilkos az igen (hacsak nem a Gyilkos elmék valamelyik epizódjából indulunk ki)...

Csodabogár 2019.08.05. 19:02:42

@Jan Kovalens: Ez úgy van, hogy én is utálok takarítani, de ez az anyámat kevéssé zavarta. Otthon meg kellett csinálnom a rámrótt feladatot. Aztán elkövetkezett az idő, hogy 8 hónapig takarítottam. Nem volt gond, tudtam mit kell csinálni. Természetesen tudtam, hogy átmeneti jellegű a dolog. Eltelt néhány év és azóta mindig van takarítónő, mert nem szeretem magam csinálni és megkerestem rá a pénzt. Szóval nem árt meg a gyereknek ha megtanulja a hogyant és miértet.

Platonica 2019.08.05. 19:03:57

@Bredpitt Monika: En sem ereztem bombazasnak, konkretan ezt irtam: 'Nincs gyermeke a posztolonak, talan ezert mas a szemszog.'

De mivel megemlitette'k, szerettem volna tisztazni, nem bantasnak szantam. Me'gcsak nem is lekezelesnek. Az eremnek viszont ket oldala van, ha a masik fe'l annak vette, es rosszul esett neki, akkor nem banok elnezest kerni. Me'g akkor sem, ha neki epp erzekeny napja van, es amugy nem vette volna fol.

@Arthamyr: Jajjistenem. Hat ezt is leirtam, szerintem nem is egyfele keppen, hogy 'szerintem nem buntetes a takaritas' (14.05.50!). Azokat atugrottad?? Tenyleg kicsit mimoza vagy ma! No meg ex-katedra osztogatod, mi a relevans es mi nem --> a masok posztjaiban. Plusz h miattam kommentalnak masok ugy ahogy. Hat en nem tartom magam ennyire influenszernek hehe...

Platonica 2019.08.05. 19:09:43

@Csodabogár: Sajat gyereket tudom emliteni, fokozatosan valt onjarova takaritas teren. Igenyes a munkajara es a kornyezetere is. Nemcsak a fuzetei/dolgozatai rendezettek, de a szobaja, szekrenye is, persze nem OCD szinten, csak kamaszhoz kepest. Multkor mondta, hogy kimondottan szeret nagyobb lelegzetu selejtezest, takaritast csinalni, mert szinte konnyuve valik utana:-)) Ezek persze nem tul gyakoriak, de a katarzis is nagyobb utana.

Nem mellekesen szerintem pl a jovobeni kapcsolatai teren is ertekes utravalo, h nem elvarja a rendet, tisztasagot, de magatol ertetodoen tesz is erte.

Bredpitt Monika 2019.08.05. 19:13:19

@Arthamyr: "Ok, de miért akarod érteni? Egyáltalán mit számít, hogy én ezt gondolom?"

nem számít, csak beszélgetünk, mégis nekem érthetetlen, hogy valakinek ez negatívum, mint mondtam, ha látnád mit csinálnak a csemeték abban a suliban, a hol én dolgozom , akkor te is , lehet átgondolnád a dolgot......talán utána nem szemetelnének annyit, meg nem köpködnék tele a folyosót....ha ők takarítanának.....

egyébként meg attól, hogy nekem van gyerekem, még lehet, hogy te látsz jobban bizonyos dolgokat, ez való igaz......

Jan Kovalens 2019.08.05. 19:18:49

@Bredpitt Monika: pedig ha senki nem lenne öngyilkos, akkor a rák lépne elő vezető halálokká a fiatalok körében. Akkor mégiscsak azt szeretnéd, hogy a fiatalon elhunytak között nagyobb legyen a rákosok aránya.

Jan Kovalens 2019.08.05. 19:18:52

@Arthamyr: egyébként a behavioral economics is azt mondja, hogy a büntetés rossz módszer, sokkal hatékonyabb a jutalmazás. Most hallgatom a nobel díjas kahnemann könyvét (thinking fast and slow), ő is ezt magyarázza.

Shaktee 2019.08.05. 19:18:57

@Csodabogár: Kiléptek 56 után azt olvastam. Azt nem mondja a fáma hogy mit éltek meg horthy s a nyilasok alatt

www.centropastudent.org/hu/photo/nemes-laszlo-es-feher-klara-az-1960-evekben

Platonica 2019.08.05. 19:21:50

@Bredpitt Monika: "attól, hogy nekem van gyerekem, még lehet, hogy te látsz jobban bizonyos dolgokat, ez való igaz.."

Hat en ugy erzem, h a gyerek elott volt jo par elkepzelesem, velemenyem, amit a gyakorlat jocskan folulirt.

Ahogy a jelige mondja: Korabban elveim voltak, most gyerekeim:-DD

Platonica 2019.08.05. 19:27:48

@Jan Kovalens: A gyerek pont most olvasta el ezt a konyvet:-) Nagyon tetszett neki!

(Jutalmazassal/dicserettel is ovatosan erdemes velemenyem szerint... Visszauthet.)

Arthamyr 2019.08.05. 19:29:13

@Platonica: Hát így pont nem, és az idézett sem az első hozzászólás volt.

Valószínűleg akkora szakadék van köztünk, hogy ennyi erővel kommunikálhatnánk japánul is (hogy ne legyen annyira off :)), úgy legalább nem lenne konfliktus. Így csak folyamatosan elbeszélünk egymás mellett, de azért sikeresen félreértjük egymást elég gyakran, hogy úgy tűnjön, mintha beszélgetnénk.

Az a releváns, ami arra vonatkozik, amit reagálsz. Az én értelmezésemben A és B másról szól:

A. "Az iskola feladata nem az, hogy a diákokat megtanítsa takarítani. Ha jól tudom, te is személyzetet használsz...

A 2. valóban hasznos, de ezt máshogy is el kellene érni, azt kellene "büntetni", aki szemetel, koszol."

B. "En a buntetest kihagynam. A legrosszabb nevelesi 'modszer'."

De mint már a legelején kijelentettem: "Ok, én nem mennék el ebbe az irányba." - Ehhez képest egész nap ezt rágtuk. :/ Minek? Engem nem érdekel, ha te jónak tartod az iskolai takarítást, amit a diákok végeznek, elfogadom, hogy így gondolod, hogy így gondoljátok, sőt, azt is, ha rajtam kívül mindenki így látja, nem akarlak meggyőzni az ellenkezőjéről. Én nem így gondolom. Hol a probléma? Nekem is úgy kéne gondolnom, mint a többségnek?

Arthamyr 2019.08.05. 19:39:16

@Bredpitt Monika: Szerintem az, hogy ki lát "jobban" dolgokat, nem attól függ, hogy kinek van gyereke. Ahogy az sem fekete-fehér, hogy mi a jobb.

Gyerek nélküliként szilárdan gondolom, hogy a legtöbb ember személyiségére jelentősen pozitív hatású, ha gyereke lesz. Tehát tényleg "jobban" látja a dolgokat, mint a gyerek előtt. No de egyáltalán nem mindegy, hogy mi a kiindulási alap. :)

Dikusz 2019.08.05. 19:39:39

@Arthamyr: Akkor már ketten vagytok? :)))

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.08.05. 19:41:37

A japóknál tényleg nincs fűtés,és kesztyűs bácsik paszírozzák be őket a metróba,vagy ez csak valami álhír?

Arthamyr 2019.08.05. 19:45:46

@Platonica: Egyébként félre ne érts, szerintem nagyon értelmes és korrekt hozzászóló vagy, örülök, hogy szoktál ide írni, csak teljesen "más világban élünk", és nagyon máshogy gondolkodunk dolgokról.

Platonica 2019.08.05. 20:15:27

@Arthamyr: Reszemrol lezarva:-D Tenyleg max a vegtelenben talalkozna a velemenyunk a legtobbszor. De azert nem mindig:-))

2019.08.05. 20:18:22

@Jan Kovalens:

"Jobban szeretnéd, ha a tüdőrák lenne a fiatalok között a vezető halálok? "

Hát, az tök király lenne minden szempontból, nem? Azt is jelentené, hogy számszakilag kevesebben hullanak el, meg azt is, hogy legalább valami el nem kerülhetőben.

Nagy öngyilkosságpárti vagyok, de tizenéveseknél még korai. :)

gabors 2019.08.05. 20:18:57

@Jan Kovalens: "10 dolláros órabér esetén megértem, hogy több időt akar tölteni munkával,"

visszafele ulsz a lovon ugy tunik... jol kereso munkak nem a vonzaskorzetekben szoktak lenni hanem ott ami vonz ...

amugy pont ahogy jobban kerestem koltoztunk kijebb :-) valami valtozik mert jovore mar talan 2 nap dolgozhatok otthonrol ha minden jol megy igy mar sokkal jobb lesz az atlag munkaba jaro ido

Bredpitt Monika 2019.08.05. 20:36:03

Ha már szóba kerültek a gyerekek, szeptembertől mi is alkalmazni fogjuk:

Arizona szoba

"Az iskola célja, hogy a tanulók számára a tanulás, a pedagógusok számára pedig a tanítás minél eredményesebben történjen meg. Ennek azonban gátja tud lenni egy-egy diák, aki zavarja az órát, nem akar abban részt venni, esetleg kifejezetten akadályozza annak menetét.

Ha a pedagógus úgy érzi, hogy az ilyen esetekben általában működő, a renitens diákot bevonó, őt érdekeltté tenni kívánó módszerei nem működnek, a diák nem fogadja el a 3 alapelvet vagy nem annak mentén viselkedik, akkor az ún. Töprengő (Arizona) szobába küldheti a diákot.

A szobába küldés nem büntetés, hanem a felelős gondolkodás eszköze, amely lehetővé teszi a tanuló számára a gondolkodást, míg az órát tartó tanár újra a tanulási célok elérésére koncentrálhat az osztály többi diákjával. A módszer célja az egyéni felelősséget növelő pedagógiai módszer alkalmazása.

A módszer megteremtője Edward E. Ford Arizonából (innen az elnevezés). Magyarországon is több iskola működteti a módszert a kétezres évektől, a szegedi iskola 2017 őszétől vezette be, első lépésben csak a kezdő évfolyamokon, azzal a céllal, hogy a magatartási, beilleszkedési problémákkal küzdő tanulók számára is megoldási lehetőséget tudjon nyújtani, ezzel segítve őket abban, hogy sikeresen befejezhessék tanulmányaikat.

A program a pedagógusokat is támogatja abba, hogy a tanórát úgy tudják megtartani, hogy abból a fegyelmezés nem, vagy csak kevés időt vesz el – ezzel téve eredményesebbé a tanulást, a tanár számára pedig csökkenteni a konfliktusokból eredő stresszt és feszültséget. "

2019.08.05. 20:41:21

@gabors:

"visszafele ulsz a lovon ugy tunik... jol kereso munkak nem a vonzaskorzetekben szoktak lenni hanem ott ami vonz"

Szerintem arra céloz, hogy
A) ha napi 12 órát távol vagy, mennyi időt töltesz otthon tkp (ébren)
B) ha minden munkanap ingázol 3 órát, az évi ~780 óra. 10 év alatt 7800, 20 év alatt 15600.

Nem tudom, mennyi az órabéred, tegyük fel, hogy az usa átlag kétszerese, azaz 50 dollár.

Vagyis 10 év alatt az ingázással beleteszel még 190 000 dollárt, 20 év alatt 380 000 dollárt.

Ez követhető, amit írok?

No és a kérdés az, hogy oké, kijjebb olcsóbb. De olcsóbb 190k / 380k dollárral? Ha nem, akkor nem éri meg csinálni.

Ha még ennél is magasabb az órabéred, akkor még rosszabb deal.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.08.05. 20:51:25

@Bredpitt Monika: ez az "arizona" szoba a time-out jol bevalt modszerenek az alkalmazasa? :) erdekes volt olvasni egyebkent, mert eloszor felmerult bennem, hogy miert pont Arizonanak hivjak? :) Aztan tovabb olvastam, igy kiderult :)

Bredpitt Monika 2019.08.05. 21:13:07

@Zsuzsi65: volt egy értekezlet erről, ahol a pedagógus kollégák beszélgettek erről, hallottam, hogy azért van egy két fenntartás, de megpróbáljuk, nem egyszerű time out ez, mert le lesz dokumentálva és bár a cikkben, amit olvastam az van írva, hogy nem lesz hiányzásnak beírva, az értekezleten nem ez hangzott el,

lesz következménye, és a szülőnek is lesz jelezve, hogy a tanuló a szobában járt, itt inkább én arra leszek kíváncsi, hogyan lesznek beosztva a pedagógusok.......tényleg nagyon kíváncsian várom...

somlobodog 2019.08.05. 21:25:34

@takarék-láng: japán termékenységi ráta 1.21. Ezzel 218. a vilaglistan. Igazi példa a nemzet fenntartása terén. Kurva okosat szóltál megint:))).
De angolul tényleg nem tudnak. Viszont a nyugati kultúra ott van a városokban már nagyon durván.

gabors 2019.08.05. 22:19:10

@Nagy kámpics: "Ez követhető, amit írok?"

igen csak, megint (te is) forditva ulsz a lovon ....

az nekem nem kerul $50/oraba hogy utazom.. es neked sem fizetek az oraberedet amikor nem dolgozol. (miert varnam el hogy nekem tobbet fizessen barki az kozlekedesemre. ) Es nem is tudnam penze tenni a fennmarado idomet.... (szabad lenne).

Esetleg visszafele kellene/erdemes szamolni vagyis 8x50/11=36 vagyis a pelddal elve effektive alacsonyabb lenne az oraberem ... (ez meg a te peldaddal ellentetben pont jobb minnel jobban keresek persz nem oraberben fizetnek igy mar eleve nem igazan jol kalkulalunk).

A kerdes hogy mennyivel kellene tobbet keresnem hogy kozelebb lakhassak hasonlo minosegben. (Ja es mivel ketten vagyunk korabban meg harman ez is szamit az eletminosegben). Es sok minden meg olcsobb is a kulvarosokban mint (en esetemben New York CIty).

Ha kozelebb akarnek lakni mondjuk "csak" 45 perc tomegkozli akkor sporolnek 1.5 orat de durvan $1000 tobb lenne a havi lakhatas kb fele akkora "lakasra" mint most a haz. Ha venni akarnek akkor 3-4x-ese (inkabb tobb) ugyanaz kert nelkul. Ha mondjuk 25-30 perces gyaloglast vallalnek be max akkor a lakhatas durvan ketszerese lenne a netto fizetesem 80-90%-a (berles) ... ja es ekkor sem fizetnenek nekem semmit vagyis megint hattal lovagolsz .. .nem ??

A munkam miatt mar kb 10 eve tudnek otthonrol dolgozni legalabb 75%-ban de a kozep es foleg felso vezetok mostanra ertek meg arra hogy ennek van realitasa ... leginkabb abbol van a gond hogy mindenkit egyforman akarnak kezelni es valoban van egy eleg nagy szamu dolgozonk aki NEM tud otthonrol dolgozni ...

Egyedul abban lenne valami logika hogy mashol keressek munkat vagyis kozelebb ... tudom hulyen hangzik de 27 eve utan mar 50 felett ez kicsit rizikos dolog ... nem mindent lehet egy az egyben konvertalni egy uj munkahelyre azonkivul vannak szolgalati idovel megszerzett kedvezmenyek meg komoly anyagiak is ...

Meg egyszer sem a szabad idod sem a munkabajarast nem oraberben kell szamolni ... mert annak semmi ertelme.

Arthamyr 2019.08.05. 22:19:30

@Nagy kámpics: Az évi 260 munkanap nagyobb büntetés, mint a takarítás... :D Te mikor dolgoztál ennyit, én mostanában nem igazán? :)
Az ingázás nem igazán számolható át pénzre, akkora életminőségbeli romlást eredményez. A 10 v 12 óra munkával kapcsolatosan elpazarolt idő sem ugyanaz a különbség, mint a 8 v 10. És akkor arról nem is beszéltünk, ha mondjuk azokat az órákat áldozza be valaki a munka oltárán, amikor aludna, na azok tényleg nehezen dollárosíthatóak, mivel jelentősen csökkentik az élettartamot (és az alvásmegvonás általi halál elég hitvány módja az öngyilkosságnak is, csak hogy a témánál maradjunk)...

hali69 2019.08.05. 22:37:47

Ezt a beszámolót, akár én is megírhattam volna, úgy, hogy sosem jártam Japánban...
Nesze semmi, fogd meg jól - érzésem volt.

2019.08.05. 22:46:42

@gabors:

"Meg egyszer sem a szabad idod sem a munkabajarast nem oraberben kell szamolni"

Szerintem nem csak szabad, de kell is, sőt, kötelező. (Az ér, és logikus, hogy amint írod is, mivel azt effektíve nem fizeti ki senki, minden óránkat kevesebbre kell számolni, tehát pl. "8x50/11=36", de maga az elv szerintem megáll.)

Mindegy, a kommentedből azt vettem ki, hogy abszolút bírtad követni, amit írtam, úh szuper, legfeljebb nem értünk egyet. :)

@Arthamyr:

"Te mikor dolgoztál ennyit, én mostanában nem igazán?"

Kicsit túloztam (bár nem szándékosan) a 260-nal, mert az az összes munkanap, és szerencsés esetben az ember tölt valamennyit szabadságon.
De amúgy nekem teljesen normális időigényű munkám van, annyit dolgozom kábé, mint tetszőleges átlagrozika.

"Az ingázás nem igazán számolható át pénzre, akkora életminőségbeli romlást eredményez"

Ezt a mondatot nem értem. Szerintem az ingázás is átszámítható pénzre, de ha valami ráadásul életminőségbeli romlást okoz, azt meg végképp át KELL számítani. Nyilván mindenkinél egyéni, hogy mit gondol, mennyit ér a gerince vagy a szeme vagy a józan esze vagy a gyerekekkel töltött idő (a kívánt rész aláhúzandó), de tessék rátenni az árcédulát, aztán osztani-szorozni. Szerintem.

Arthamyr 2019.08.05. 23:08:56

@Nagy kámpics: "De amúgy nekem teljesen normális időigényű munkám van, annyit dolgozom kábé, mint tetszőleges átlagrozika." - Igen, az kb. 200-220 (betegség+szabi+ünnepek), és itt is ugyanaz érvényesül, mint a 12. órával, nem ugyanaz 180 helyett 220 napot dolgozni mint 220 helyett 260-at.

Abban egyetértek, hogy az utazást is bele kell számolni a munkaidőbe, és célszerű az alap matekot megcsinálni (amikor leosztod a fizetést a munkával kapcsolatosan eltöltött idővel), de az így kapott árcédula nem fogja tükrözni, hogy megéri-e. Pl. ha napi 9 órát dolgozol+utazol, és kapsz 900 eurot, vagy napi 18 órát, és kapsz 2000-et, az utóbbi jobban megéri a primitív számítás szerint, pedig minimális józan ésszel belegondolva nem. Ezek a számítások addig működnek, amíg a szabad- és pihenőidő is rendelkezésre áll bőségesen. Én azt gondolom, hogy a napi 10 (esetleg 11) óránál több már beleesik abba a sávba, aminél már "relativisztikus" költségnövekedés van, és itt is megvan az a határ, amihez annyi pénz kell, mint a fénysebesség eléréséhez energia. :)

Arthamyr 2019.08.05. 23:09:45

@gabors: Mit ér a pénz, ha mellé nincs idő élvezni?

kék madár 2019.08.05. 23:18:02

www.cnn.com/2019/08/05/business/coca-cola-gay-rights-ad-hungary/index.html

megint mint kozepkori bigott tahok vagyunk a hirekben, dehat....
whatsnew....

Shaktee 2019.08.05. 23:29:13

@kék madár: bizony mondom néked hogy a videójátékok s a média miatt van ez az egész :))

Miért kell a Kólát az emberek arcába nyomni? :)

m.facebook.com/story.php?story_fbid=349138222645911&id=21751825648&_rdr

gabors 2019.08.05. 23:33:21

@Arthamyr: "@gabors: Mit ér a pénz, ha mellé nincs idő élvezni?"

Emellett van 1.5 honap szabadsagom (36 nap/ev)

En a munkamat is elvezem az utazassal egyutt is. Most meg jobban tudom hogy igy van, miota 2 honap kenyszerszabadsagon vagyok ... ezert is probaltam irni hogy aki oraban szamolja a munkajat azt mar nem biztos hogy erdemes csinalni (nem elszamolasrol beszelek) ....

az meg tok hulyeseg hogy a bejarasra "felhasznalt" idot az adott oraberben szamolja plane negativba ... de mindenki maskepp latja az eletet a munkat es a penzt ...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.08.05. 23:37:44

@kék madár: mar eleg regota koztudott, hogy a cegek marketingjenek manapsag alappillere a CSR (Corporate Social Responsibility), magyaran mennek a "trendek" utan, hangoztatva, hogy ok (a cegek) mennyire szivukon viselik xyz ugyet.
Coca Cola beallt az (LGBTQ rights) sorba. Ezzel nem minositem semelyik iranyba, csak egy "business model" eszrevetel:)

2019.08.05. 23:39:28

@Arthamyr:

"Igen, az kb. 200-220 "

Az első blikkre nagyon kevés szerintem, ki dolgozik ennyire keveset? Tanárok?

Egyébként meg tudom neked mondani pontosan, gondolom, ez nem szenzitív adat, az elmúlt 10 évben 2573 napon végeztem munkát, azaz évi 257,3 napon.

Nekem nincsenek normál munkanapjaim, úh ebben benne van az is, amikor vasárnap este csak megreszeltem valamit, hogy másnap reggelre kész legyen, meg a 16 órás hajtások is.

Te hány napon végzel munkát? Ha jól emlékszem, te a napi pár órás szöszölésre esküszöl, úh napszámilag azért tolod te is, nem?

Csodabogár 2019.08.05. 23:45:44

@Arthamyr: Na ez a kérdés. Részemről mindig nagyon vigyáztam arra, hogy 30 percnél ne kelljen többet utaznom egy uton. Utolsó munkahelyemre már 15 perc alatt értem be gyalog. Nekem ez a közelség mindig komoly szempont volt.
Az ellenpélda, hogy első munkahelyemre még itthon, vagy másfél órát villamosoztam, Angyalföldről Kelenföldre, de aztán soha többet.

kék madár 2019.08.05. 23:57:15

@Zsuzsi65:
ez a cikk nem a Coca Colarol vagy a melegekrol szol, hanem a jo magyar nep homofob gorcserol.

Mert ugye a keresztenyi ertekeiket az zavarja, hogy mi tortenik a negy fal kozott ket ferfi kozott, de a migranseheztetes, hajlektalan lesitteles az rendben.

Egyebkent meg egy ceg nem a trendek utan megy, hanem allast foglal. Kokemenyen, vallalva a felelosseget. Ahogy Kaepernick mellett foglalt allast a Nike vagy a homofobia mellett a Chick Filet.

blackhairlady 2019.08.06. 00:07:43

@Bredpitt Monika: Itt felenk egy gimirol tudok ahol van ilyen, es ehhez a szobahoz kulon pedagogus tartozik, illetve nem tudom, hogy pedagogus-e az illeto vagy mas vegzettsege van.
A tanar pontosan dokumentalja, hogy mi tortent az oran, miert kellett a tanulot kikuldenie, a szoba felelos felnott ugyanigy dokumental mindent, hany orakor kerult oda a gyerek, meddig maradt, torten-e valami kozben. Ezt termeszetesen a szulonek is elkuldik meg aznap.

Shaktee 2019.08.06. 00:08:41

@Arthamyr: Sokat, mert legalább fial a bankban.

Shaktee 2019.08.06. 00:08:44

@kék madár: azt mond meg nekem hogy a szervek miért nem figyelik a 4chan szájtot? 20 percük volt..

gabors 2019.08.06. 00:08:57

@kék madár: Ah dehogy csak Soros megvette a kolat is (mar egy ideje a cool-aid-et issza de most a cola-ra allt at)

Arthamyr 2019.08.06. 00:11:36

@Nagy kámpics: Évi 260-262 munkanap van. Általában 20-30 nap szabadságot kapnak az emberek (van, aki többet, van aki kevesebbet), van mondjuk 5-10 munkaszüneti nap évente, meg betegek is kicsit (vagy a gyerekek betegek).
A 257.3 elég soknak tűnik, de ugye nem mindegy, milyen egy munkanap, mennyire megterhelő.

Én tavaly 220.5 napot számláztam ki, ennél több napon dolgoztam (sztem kb. 240-250 körül lehet), viszont csak 2-3 órát dolgozom átlagosan. Emellett nem utazom, leszámítva azt, amikor az ügyfélhez kell mennem, de ezt meg felfogom úgy, mint egy kirándulást. Persze ha ehhez hozzászámolnám a szállodában töltött időt, az ottani éttermezést, italozást (tehát 24 órát számolnék ezekre a napokra), levonnám a költségeket, akkor elég satnya órabér jönne ki, de nem úgy élem meg (azért meglennék nélküle, szóval nem teljesen kirándulás). Van összehasonlítási alapom, sokkal jobb, mint a hagyományos munka.
Idén még nem nagyon volt hétköznap, amikor ne dolgoztam volna, de tavaly pl. jöttek vendégek látogatni, meg mi is utaztunk, idén ez elmarad, lehet, hogy nekem is meglesz a 260 körüli kiszámlázott nap. :)

kék madár 2019.08.06. 00:15:23

@Shaktee: nem tudom, en se figyeltem. Mar semmi se a regi

Arthamyr 2019.08.06. 00:16:56

@gabors: Szerintem nagyon nem mindegy, hogy napi 2+ órát utazol, vagy 20 percet. Sajnos van belőle tapasztalatom bőséggel, addig annyira fel sem tűnik, amíg az ember és körülötte mindenki ezt csinálja. Aztán először áttértem a 15 perces bejárásra, hatalmas különbség, és az otthoni munka még ehhez képest is óriási előrelépés (amikor az egyéb tevékenységeket lehet igazítani a munkához, és nem fordítva).

Arthamyr 2019.08.06. 00:18:26

@Shaktee: Ja, pont mondták is másik poszt alatt, hogy milyen faszán fial. :)

Arthamyr 2019.08.06. 00:20:58

@Csodabogár: Igen, az idő múlásával a legtöbben csökkentik az időt, felfele nehezebb a váltás.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.08.06. 00:51:12

@kék madár: ezzel teljesen tisztaban vagyok (meg a homofobiaval Mo-n), ahogy irtam is, ez pusztan az en szereny eszrevetelem volt egy corporation-nel kapcsolatosan :) Tudom, nem szidtam elegge a homofob hozzaallast ;)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.08.06. 01:03:23

@kék madár: az allasfoglalas is valamilyen szinten "trend kovetes" olyan ertelemben, hogy egy sokakat erinto/erdeklo (social) temaban foglal allast. Mivel penz beszel, ezert minden multi nagyon is tisztaban van azzal (jo, valamilyen szinten van szemelyes meggyozodes is mogotte), hogy a vasarloi/stake holderei nagy reszenek mi az allasfoglalasa bizonyos social issuek teren, igy nem fogja maga alatt vagni a fat, es ezekkel szembemenni.
En eleg szkeptikus vagyok a teren, hogy ezek a nagy multik mind meggyozodesbol vallalnak fel valamilyen social issue-t egyik vagy masik oldalon.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.08.06. 01:10:26

@kék madár: CSR trendek 2018-ban:
www.forbes.com/sites/susanmcpherson/2018/01/12/8-corporate-social-responsibility-csr-trends-to-look-for-in-2018/#55c7559a40ce
Csak mazsolazgatok:

"The beginning of the end of workplace harassment and inequality "
"Expanding the diversity conversation"
"Prioritizing privacy and data protection"

Arthamyr 2019.08.06. 01:13:15

@Zsuzsi65: Jó meglátások!

Az egyik ok, amiért nem dolgozok nagy multiknál többet. :)

Arthamyr 2019.08.06. 01:15:03

@Zsuzsi65: Egész jó átfedés van a 10-15 évvel ezelőttivel...

gabors 2019.08.06. 01:31:39

@Arthamyr: "@gabors: Szerintem nagyon nem mindegy, hogy napi 2+ órát utazol, vagy 20 percet. "

tudom ... mert amikor "alternativ" idben dolgozom (parszor egy evben akkor 45-50 perc az ut es kenyelmesebb)

ami erdekes hogy 2008-2009 ben kezdtem rendszeresen kocsival jarni (elotte vonatoztunk olyan mint a vac-bp zonazo, csak mondjuk a Nyugatibol meg metro legalabb a Kalvin terig vagy kicsit tovabb utanna gyalog 7-8 perc) akkor 1 ora korul volt beerni ami 15-20 perccel rovidebb volt mint tomegkozlekedni es haztol hazig szo szerint mert azota van parkolohelyem a cegnel.

Na akkor nem tudtam hogy az atlagos utazasi ido szep lassan masfelszeresere fog nolni. Most mar tudom hogy pont a valsag kellos kozepen kezdtunk autozni de most mar latszik hogy a forgalom akkor abnormalisan alacsony volt, ami erdekes hogy a tomegkozlekedesi ido is nott a metro resze atlagban 20 perccel hosszabb. Azert sajat autoban nem menetrendhez kotve sokkal rugalmassabb a dolog ...

seigyo_zoufukuki · densha.blog.hu 2019.08.06. 03:59:32

@acycloren: "Az más kérdés, hogy a japánok rettenetesen beszélnek angolul." - Pont azert, amiert otthon is ratyi a nyelvoktatas... Tudja a gyerek, hogy van Past Perfect Continuous, meg melle harom peldamondatot es annyi, nincs lehetoseguk eloben gyakorolni. Ha meg igen, akkor a kudarckerulo termeszetuk miatt az elso, rossz szorendu mondatnal a fold ala sullyednek es harom hetig egy szot nem huzol ki beloluk mas nyelven.

Kapcsolodo, idiota felfogas, ami a nyelvoktatasra is ranyomja a belyeget (nemcsak Japanban, de Tajvanon, Del-Koreaban, Kinaban is), hogy a helyi nyelviskolak szerint a barmilyen felsofoku vegzettseggel rendelkezo angol anyanyelvu = professzionalis, motivalt angoltanar.

Aztan megy a csodalkozas, hogy a gyerek nem tud angolul, mert a weeb agrarmernok Joe tojik az egeszbe (o maga is hibasan beszeli az angolt), tanitast mimel, hogy ne hajitsak ki az orszagbol, noha es csak azert jelentkezett Japanba tanitani, hogy konnyebb hozzaferese legyen yiff mangahoz. (Nem mindenki ilyen, de sajnos tenyleg eleg sokan vannak, akik csak a hecc / kikapcsolodas kedveert jonnek ki tanitani.)

@somlobodog: Igy van, hiaba a 10+ oras munkaido, az erdemi munka jo, ha ketharmada ennek, de legalabb be lehet vagodni a felettesnel, hogy milyen kemenyen dolgozol. Plusz fejeld meg ezt azzal, hogy nincs egyeni dontes, ha valamirol donteni kell ahhoz egy fel Parlamentnyi felettes teljes egyetertese szukseges, aztan mar meg is van, hogy miert tart 2 evig kijavitani 300m vasutat. (Meg hogy miert halad el a vilag lassacskan Japan mellett...)

Shaktee 2019.08.06. 06:39:41

President Obama just responded on Facebook to the weekend tragedies in El Paso and Dayton.

This speaks for itself:

“Michelle and I grieve with all the families in El Paso and Dayton who endured these latest mass shootings. Even if details are still emerging, there are a few things we already know to be true.

First, no other nation on Earth comes close to experiencing the frequency of mass shootings that we see in the United States. No other developed nation tolerates the levels of gun violence that we do. Every time this happens, we’re told that tougher gun laws won’t stop all murders; that they won’t stop every deranged individual from getting a weapon and shooting innocent people in public places. But the evidence shows that they can stop some killings. They can save some families from heartbreak. We are not helpless here. And until all of us stand up and insist on holding public officials accountable for changing our gun laws, these tragedies will keep happening.

Second, while the motivations behind these shootings may not yet be fully known, there are indications that the El Paso shooting follows a dangerous trend: troubled individuals who embrace racist ideologies and see themselves obligated to act violently to preserve white supremacy. Like the followers of ISIS and other foreign terrorist organizations, these individuals may act alone, but they’ve been radicalized by white nationalist websites that proliferate on the internet. That means that both law enforcement agencies and internet platforms need to come up with better strategies to reduce the influence of these hate groups.

But just as important, all of us have to send a clarion call and behave with the values of tolerance and diversity that should be the hallmark of our democracy. We should soundly reject language coming out of the mouths of any of our leaders that feeds a climate of fear and hatred or normalizes racist sentiments; leaders who demonize those who don’t look like us, or suggest that other people, including immigrants, threaten our way of life, or refer to other people as sub-human, or imply that America belongs to just one certain type of people. Such language isn’t new – it’s been at the root of most human tragedy throughout history, here in America and around the world. It is at the root of slavery and Jim Crow, the Holocaust, the genocide in Rwanda and ethnic cleansing in the Balkans. It has no place in our politics and our public life. And it’s time for the overwhelming majority of Americans of goodwill, of every race and faith and political party, to say as much – clearly and unequivocally.”

You’ll notice that nowhere in there does he mention the “fake news,” video games, or Toledo. And though he never directly implicates Trump, the last paragraph of his statement is a clear repudiation of the racist-in-chief.

Thank you, Mr. President. It goes without saying that we miss you more than you’ll ever know.

Jan Kovalens 2019.08.06. 06:40:08

@Nagy kámpics: ez komoly, hogy napra pontosan tudod tíz évre visszamenőleg? Mert ha ki kellett számlázni, akkor azt meg csak értem, hogy valahogy elő lehet keresni, de gondolom most nem töltöttél órákat hogy kinyerd a statisztikát.
Csak pislogok. Micsoda fegyelmezettség! (Ha csak nem vicc az egész.)

Jan Kovalens 2019.08.06. 06:40:19

@Csodabogár: egyetértek, szerintem is tanulja meg a gyerek, meg csináljon minden ráeső feladatot, amikor már elég nagy hozzá.
(De ezzel A. is egyetértett.)

@Platonica: érdekes és szórakoztató könyv.

Jan Kovalens 2019.08.06. 06:40:39

@gabors: igen, mivel én is úgy gondolom, hogy a zsúfolt centrumban több a jól fizető állás, ezért kérdeztem, hogy
Nem érné meg közelebbi munkahelyen, akár 30-40%-kal kisebb fizetésért?
Mert most az utazással együtt 11 órát vesz el a munka az életedből naponta. Ha az utazás jóval kevesebb lenne, azzal lényegében kevesebb időáldozatert (napi 8+1 oraért, mondjuk) kevesebb fizetést is kapnál. De cserében több lenne a szabadidőd. Szóval lényegében szabadidőt vásárolnal magadnak.
Amikor az ember úgy érzi, hogy elég pénze van, akkor gyakran hajlik erre az üzletre.

Egyébként azok, akik szeretik a munkájukat, szerintem többnyire szívesebben dolgoznak, mint töltik az idejüket ingázással. Ezért még az is logikusnak tűnik, hogy a munkabajarasi időre nagyobb "órabért" várunk el, amikor arról döntünk, hogy adott helyen dolgozzunk-e X fizetésért (vagy keressünk vonzóbb helyet, ahol jobban megfizetnek, vagy kevesebbet kell utazni hozzá).

Jan Kovalens 2019.08.06. 06:40:55

@Arthamyr: pont azért kell beárazni a szabadidőt is, hogy bevonható legyen a kalkulációba. Minél szűkösebb, annál többet ér számomra. Ha csak napi egy óra van belőle, akkor akár 100 dollárt is hajlandó lennék fizetni plusz egy oraért cserébe ( ha mondjuk 50 dollárt keresek óránként).
Aztán ahogy egyre több lesz belőle, a pótlólagos egységekert egyre kevesebb pénzt vagyok hajlandó áldozni - a klasszikus mikrookonomia csökkenő határhaszon elvének megfelelően.

Nyilván nem ilyen tudatosan és mechanikusan, de azért azt mindenki mérlegre teszi, hogy mi ér neki többet adott helyzetben, a plusz pénz vagy a szabadidő.

Jan Kovalens 2019.08.06. 06:40:59

@kék madár: na de nem dolgozik egy vermagyar se a kolanal, aki szólhatott volna, hogy nálunk iszlám szerinti az időszámítás és a középkorban ragadtunk, ezért kontraproduktív lesz ez a hirdetés?
Azért valamennyire a multik is testre (országra) szokták szabni az üzeneteiket.

Bezzeg ha birka még ott lenne a callcenterukben, biztos szívesen megszakertette volna, elkötelezett és közismert lgbt-ugyi harcosként,

Arthamyr 2019.08.06. 07:58:31

@Jan Kovalens: Be kellene, de túl bonyolult. :)

Arthamyr 2019.08.06. 08:02:39

@Jan Kovalens: Biztos, hogy kontraproduktív volt? Hatalmas felhajtást kaptak a olcsón, szerintem elég hatékony megoldás volt. Vagy akkor most sokmillió magyar _ezért_ nem fogja inni a termékeiket? Nem hinném.

2019.08.06. 09:07:51

@Jan Kovalens:

"Csak pislogok. Micsoda fegyelmezettség! (Ha csak nem vicc az egész.)"

Van róla excel-táblám. Egy csomó mindenről van, szeretem az excel-táblákat. Fegyelmezettség csak annyi kell, hogy ne hagyogassam el őket. :)

2019.08.06. 09:17:58

@Jan Kovalens:

"Nyilván nem ilyen tudatosan és mechanikusan, de azért azt mindenki mérlegre teszi, hogy mi ér neki többet adott helyzetben, a plusz pénz vagy a szabadidő."

Szerintem az emberek túlnyomó része nem teszi mérlegre, sőt, meglepődik, és elsőre nem is érti, hogy miről beszélsz, ha ezt előhozod. Az ingázást meg a "kijjebb költözöm, mert az olcsóbb"-at sokan csinálják anélkül, hogy bármi gondolatot beletennének ebbe. Vagy hogy mely (házi)munkákat érdemes outsource-olni, és melyeket megcsinálni magadnak.

Egyébként egyetértek azzal, amit feljebb írtál.

acycloren 2019.08.06. 10:03:48

@seigyo_zoufukuki: Igen, szinte az összes amerikai, kanadai, brit, ausztrál, aki Ázsiában angolt "tanít" lényegében sexpat. Szexturista, akiket elkapott a yellow fever, szeretik a fiatal ázsiai lányokat. A diplomáikkal a hazájukban mondjuk krumplit süthetnének egy gyorsétteremben, ezért inkább Ázsiába vándorolnak, ahol kapnak egészségbiztosítást is, amit mondjuk az amerikai fiatalok többsége karrierje kezdetén nélkülözni kénytelen. Nekik Ázsia egy játszótér és az ázsiai cram school rendszer adja alájuk a lovat, főleg ha szőke, kék szemű az illető, akkor kapnak utána a nyelviskolák. Internetről letöltött lesson plan-ekkel évtizedeket el lehet lébecolni Ázsiában angoltanárként. Találkoztam ilyenekkel.

A japán irodában azt szeretem, hogy minden le van butítva, le van szabályozva, nem lőcsölnek rá az emberre három munkakörbe tartozó feladatokat. Egész Ázsiában túlfoglalkoztatás van. A hosszú munkaidő jó része meetingekkel telik, ahol okosan kell nézni, és ennyi. Ha valaki ebben nő fel, annak ez a munka értelme, hogy egész nap lehet lenni valahol, fizetik érte, sokat gondolkodni nem kell. Aki viszont Európában vagy Amerikában nőtt fel, annak ez idegtépő időpazarlás. Az ázsiai párom nem is tudja a szabadidejét eltölteni, mert gyerekkorától egész napjukat beosztotta az iskola, különórák, majd a munkahely. A családi élet nem jellemző a nyugati értelemben.

acycloren 2019.08.06. 10:39:57

@seigyo_zoufukuki: A másik véglet meg az, amikor kommunikatív nyelvoktatás címén csak fecsegnek, játszanak és a gyerek sose hall arról, hogy van Present Perfect Continuous és ennek használata milyen árnyalatokban különbözik a Present Perfect Simple-től. Mert ma már Ázsiában is kezd elterjedni az a betegség, hogy a gyereket nem szabad nyelvtannal terhelni. Csak beszéljen sokat angolul, mindegy, hogy úgy beszél, mint egy indiai riksakuli, csak legyen vele egy légtérben egy szőke amerikai, róla majd valahogy, valami csoda folytán átragad a nyelv a gyerekre. Kijavítani nem szabad, mert akkor sérül a kis lelke és akkor a tanárra panaszkodnak a szülők és nem fogják meghosszabbítani a szerződését. Úgyhogy mindenki megy a kisebb ellenállás irányába.
Az ázsiaiak ezt a két végletet ismerik az angoltanításban.

Auralianus 2019.08.06. 13:26:48

@acycloren: ez egyébként totál érdekes, mert Vitenámmal, Dél-Koreával és Szingapúrral ellentétben nekem Japán a "csinos nők terén" pl nagy csalódás volt.

Mondjuk alig féltucatszor voltam, meg nyilvánvaló más dolog turistaként és helyben élőként nézni ugyanazt, de részemről (ellentétben a fentebb felsorolt országokban, ahol ez nem is kérdés) én pl nem értem mit esznek a népek a japán nőkben.

Szerintem arányait tekintve sokkal kevesebb a külsőre is vonzó nő. Aki meg még ki is nézne valahogy, az tuti nem bír öltözködni és/vagy rendesen helyet változtatni abban a ruhában amit magára bírt ölteni.

seigyo_zoufukuki · densha.blog.hu 2019.08.06. 14:35:25

@Auralianus: Mondjuk Dél-Korea a plasztikai sebészet fellegvára, irreális elvárásokkal a nők kinézetét illetően, szóval ott nem meglepő, ha mindenki vonzóbbá lett szabva.

Japánban amúgy én a "cuki", csámpás járás mellett a katasztrofális állapotban lévő, valószínűleg a víz helyett felszolgált árpatea miatt elszíneződött fogazatot vettem észre a legtöbb nőnél.

acycloren 2019.08.06. 14:52:28

@Auralianus: Nekem Japán az alacsony nőket, masszív oszloplábakat jelenti. Akina japán adult videokból indul ki, az csalódni fog, de hát Amerikában se minden nő Playboy modell.
Szintén japán jellegzetesség a kissé összevissza fogazat. És rengeteg öregembert, öregasszonyt kalapban. Persze lehet, hogy valakinek ez bejön és ha valakit meg lehet húzni, akkor arra nem mond nemet az ember. Nem úgy neveltek engem.

A dél-koreai nők számomra nevetségesek. A panface gooks, ahogy a művelt amerikai mondaná, Hold-arc, meg az ezt javítani szolgáló műtétektől hegyes áll és orrok, kerekített szemek, majd erre még hófehér vakolat smink, piros ajkak.
Vietnamban olyan jó, kerek seggeket lát az ember, hogy el se hiszi, hogy Ázsiában van. Behaladsz egy kisállatkereskedésbe vagy borbélyüzletbe és az üzlet hátuljában egy kisebb összegért lesz0pnak. Nagyon megváltozott az ország, mióta Ho Chi Minh már nem ül a kormányrúdnál.

Szingapúr számomra a sznobság, helyi nővel nem tudom hogy lehet összejönni ott.

2019.08.06. 14:58:10

@acycloren:

"Persze lehet, hogy valakinek ez bejön és ha valakit meg lehet húzni, akkor arra nem mond nemet az ember. Nem úgy neveltek engem."

"Behaladsz egy kisállatkereskedésbe vagy borbélyüzletbe és az üzlet hátuljában egy kisebb összegért lesz0pnak."

:D Facepalm.

Ha jól értem ezt a (meg néhány korábbi) kommentedet, te magad is műkedvelő szexturista vagy, igen?

Auralianus 2019.08.06. 15:47:43

@seigyo_zoufukuki: igen :) emellett engem a "nyivákoló beszéd" is a világból ki tudna kergetni

Auralianus 2019.08.06. 16:03:27

@acycloren: Részemről sosem csajozni mentem ázsiába (őszintén szólva még a lehetőségét is kerültem az intim helyzetek kialakulásának, mindent a szemnek, semmit a kéznek elvet követtem), hanem meló miatt.

Ha már odáig elmentem, akkor összekötöttem a kellemest a hasznossal és körbenéztem kicsit :)

Szingapúrban konkrétan "helyben lakóval" mentem.

Vietnámban jól-öltözött fehéremberként sok helyen fizetnek sem kell érte, hogy a nők közeledni akarjanak (épp ellenkezőleg)...

Részemről az összes összes ázsiai nővel folytatott viszonyom banánokra korlátozódott. Gondoltam egyszerűbb, ha nem állnak közénk társadalmi-szocializációs korlátok, meg mindenféle egyéb váratlan problémák :Đ

acycloren 2019.08.06. 17:35:45

@seigyo_zoufukuki: Az árpatea elszínezi a fogakat? Én folyton iszom, mert az éttermekben ingyen adják, legalább nem édes, hanem jó pörkölt íze van, a fogaim meg eleve elég sárgák genetikailag. Kávé mellett szerintem nem nyom sokat a latba.

acycloren 2019.08.06. 17:35:50

@Nagy kámpics: Én nem tartom magam szexturistának, mert én nem fizetek a szexért. Én mindenhol a szerelmet kerestem eddig. Én ilyen kis romantikus vagyok. Nyilván könnyebb letenni egy kisebb vqgy nagyobb összeget egy escortnak, bar girl-nek vagy másodállásban khurválkodó flight attendant r!bancnak és hátradőlni, de én ismerkedni szeretek és valódi összhangra van szükségem. Ha alkalmi a kapcsolat, akkor is.

skye8 2019.08.06. 20:36:48

az egyik munkahelyemen a fonok a ket tinedzser lanyaval takarittatta a noi es ferfivecet. szanalmas volt, sajnaltam a ket lanyt.

kék madár 2019.08.06. 21:31:50

@Zsuzsi65: "En eleg szkeptikus vagyok a teren, hogy ezek a nagy multik mind meggyozodesbol vallalnak fel valamilyen social issue-t egyik vagy masik oldalon"
Ez szerintem sok mindentol fugg.
A legfontosabb a profit, milyen uzenettel tudnak tobbet keresni. Ami ezt koveti az a kulturalis hatter es kornyezet, es kapcsolatrendszer amiben az illeto ceg kialakult, el es virul, ez leggyakrabban tukrozi is a tulajdonosok szocialis erzekenyseget vagy annak hianyat.
De az elso es a masodik osszefonodik, ha egy ceg image-e konzervativ, a vasarloik is konzervativak lesznek es csak a profit miatt nem fognak "uzenetet valtani" mert ezzel elidenitenek a torzsvasarloiakat. Sokszor illogikus donteseket hoznak, de ha eleg nagyon megtehetik, ne a farok csovalja a kutyat.
Ezt koveti az aktualis trendek amikhez aktivan vagy passzivan viszonyulhatnak, amennyire diplomatikusan lehet.

Egy ceg mashogy mukodik mint egy kozszereplo, kiszamithatobb, szamitobb (de ettol meg nem ketszinu) apolitikusabb, stb, stb....
es persze nem ertek hozza :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.08.06. 22:34:00

@kék madár: persze, tudom, elegge osszefonodnak ezek a dolgok...:)
En is csak az MBA tanulmanyaimban felszedett dolgokat probalom "rahuzni" a valo vilagra :) Sokszor azert eleg jol igazoljak a tankonyvben tanultakat :)

kék madár 2019.08.06. 22:54:48

@Zsuzsi65: ja hat nekem olyanok nincsenek (MBA tanulmanyok)
:)

egyebkent meglepodtem kicsit a Coca Colan es amennyire a hatteruket ismerem, egyaltalan nem egy liberalis csapat, csak balra tolodtak amiota Georgia republikanusai a sok vad otletuket sikerrel atnyomtak.

Jan Kovalens 2019.08.06. 23:02:47

@Arthamyr: nem tudom.
A kokakóla esetében a nevük emlegetesevel kapcsolatos haszon szerintem kisebb, mint a retrograd, középkorban ragadt magyarok tömegenek haragjabol eredo forgalomcsökkenés, akik esetleg holnaptól pepszit nyelnek - büntető szándékkal.

Arthamyr 2019.08.06. 23:49:22

@Jan Kovalens: Én sem tudom, de szerintem nem emiatt nem fognak kólát inni a "Mi Hazánk Mozgalom" tagjai (már ha köztük nagyobb arányban fordul elő a homofóbia, mert ez is csak hasraütés), ha nem isznak.

FutureFry 2019.08.07. 00:45:37

@Jan Kovalens: Azért - ilyen szempontból - szerintem elég nagy öngól lenne, ha a Pepsi-re térnének át:
www.pepsico.com/About/Diversity-and-Engagement#Contentplaceholder1_C055_Col00

“PepsiCo has a long history of supporting LGBT+ consumers. … In March 2019, the Human Rights Campaign awarded PepsiCo a perfect score for our LGBT+ workplace initiatives and designated us the Best Place to Work for LGBTQ equality...”

@Arthamyr:
Nekem az ilyesmi bojkottokról mindig ez jut eszembe:
www.youtube.com/embed/POGLrtux_6c?end=93

seigyo_zoufukuki · densha.blog.hu 2019.08.07. 04:55:57

@acycloren: Szerintem azert nem arulok el nagy titkot, hogy Japan nem annyira kaves... Illetve pont ez az, hogy mindenhol, iskolakat is beleertve, gyakran teat (altalaban arpateat) adnak viz helyett, ugyhogy gyk. mar fiatal kortol megy a fog festese. A kozmetikai fogaszat meg nem annyira divik, mint nyugaton, mert akkor a doki lekezelne a "nagyon cuki" yaeba-t is.

66.media.tumblr.com/tumblr_m9dc9fXzcr1qbnq8oo1_400.jpg

Jan Kovalens 2019.08.07. 06:40:45

@Nagy kámpics: meglep. És ha nem titok, a többi excel tábla milyen témákat dolgoz fel? És mi a céljuk? Bizonyára nem csupán a komment szekcióban felhasználható érveket támasztják alá. Miközben tíz éves periódust vizsgálva iszonytato időt rabolnak el.

Jan Kovalens 2019.08.07. 06:41:27

@Arthamyr: lehet, hogy alábecsülod, milyen fájdalmas tud lenni egy ilyen bojkott a cégeknek. A barilla CEO-ja mesélte, hogy éveken keresztül dolgozott azon, hogy kikoszorulje a cég nevén esett csorbát, amit a tulajdonos egy szerencsétlen, melegekkel kapcsolatos megjegyzése okozott. És úgy tűnik, komoly pénzügyi következményei is voltak:

The blunder: Barilla, head of one of the world's most well-known pasta brands, told an Italian radio station in September that his company would never use a gay family in its ads. "Ours is a classic family where the woman plays a fundamental role," he said, adding that he also opposed gay adoptions and that "[if gays] like our pasta and our advertising, they'll eat our pasta; if they don't like it, then they will not eat it and they will eat another brand."

The aftermath: Fair enough. Shortly after the interview aired, gay and lesbian groups took Barilla up on his invite and called for a consumer boycott of his company's wares.

Blatant disrespect to an entire demographic aside, Barilla's choice of words was also ill-advised from a business standpoint: A Nielsen study cited in Forbes found that same-sex-partnered households make 16 percent more shopping trips than heterosexual households, and average annual spending on consumer packaged goods is 25 percent higher than the average U.S. household. The company wouldn't say if the boycott hurt sales, but it's worth noting that Barilla's net profit in 2012 fell more than 21 percent during Italy's worst economic downturn in 60 years. So, yeah, it wasn't exactly smart business to alienate an entire community of consumers (Julia Roberts says it best).
www.aol.com/article/finance/2014/05/12/mouthy-executives-how-they-fell/20883329/

Jan Kovalens 2019.08.07. 06:41:52

@FutureFry: na jó, de amiről nem tudunk, az ugye számunkra nincs.
Az egy dolog, hogy "fű alatt" pénzeli a "homoklobbit" és ezzel kérkedik az angol nyelvű HONLAPJÁN, az meg egy másik, hogy a TÉVÉBEN az arcunkba van tolva a homokosok nyelves puszija.
Szerinted melyik megnyilvánulás jut el több bigott magyar fogyasztóhoz?

Arthamyr 2019.08.07. 09:25:23

@Jan Kovalens: Nem becsülöm alá, csak nem vagyok benne biztos, hogy jelentős fogyasztáscsökkenés lesz, hát még abbban, hogy valószínűsíthetően (még jobb, ha igazolhatóan) ennek köszönhetően lesz.
Gondolom erről adatokat nem fogunk látni. :)

acycloren 2019.08.08. 07:35:47

@seigyo_zoufukuki: Tapasztalatom szerint nagyon is kávésak. Annyi kávé egy magyar irodában nem fordul elő amennyi egy japán irodában. Plusz mindenféle snackek. Drip coffee-ban nagyon erősek rengeteg kávézó van és tele is vannak mindig, a Starbucks se fog ott éhenhalni, igaz, nem eszpresszót isznak, hanem híg kávét, de abból Ázsiában szerintem vezető hatalom. Ez a tapasztalatom. A barista trend is erős, plusz mindenütt kapható a kis fémdobozos UCC vagy más nagy cég által gyártott kávék széles választéka. A magyaroknál szerintem több és főleg jobb kávét fogyasztanak.

2019.08.08. 11:59:57

@Jan Kovalens:

"És ha nem titok, a többi excel tábla milyen témákat dolgoz fel? És mi a céljuk?"

A céljuk a tudatosság, informáltság, ilyesmi.
Az emberek (tehát nem csak én, hanem általában) küzdenek ezzel, hogy a saját szokásaikat felismerjék.

Azt például csomószor hallani fogyni kívánóktól, hogy azt képzelik, hogy alig esznek. Vagy egy csomó embernek már hónap végén nincs pénze, és halvány fogalma sincs, mire költötte el. Vagy nem érti, miért nem sikerült megtanulnia angolul, pedig ő aztán egy csomó időt beletett. Vagy rácsodálkozik/tagadásban van, hogy mennyi időt tölt a tv előtt, vagy számítógépes játékokkal.

Vagy, hogy a korábbi beszélgetéshez is kapcsolódjak, mennyi időt tölt ingázással. Stb.

Iyesmiket szoktam feljegyezni. Nem feltétlenül mindet 10+ évre visszamenőleg, de időszakosan követem, hogy mit/mennyit eszem, mennyit mozgok, mennyit alszom, mennyi alkoholt fogyasztok stb. Szerintem ez tök nélkülözhetetlen, fogalmam sincs, mások miért nem csinálják. ¯\_(ツ)_/¯

seigyo_zoufukuki · densha.blog.hu 2019.08.08. 13:10:12

@acycloren: Nem szoktak ott lenni a top kávéfogyasztók között (teával ellentétben), Koreában szerintem sokkal nagyobb divatja van a kávénak.

Jan Kovalens 2019.08.08. 17:14:49

@Nagy kámpics: köszi.
Mondjuk számomra továbbra sem világos, mit kezdenék az adatokkal.
Nem mindegy, hogy 1500 vagy 3000 kalóriátol vagyok kövérebb, mint szeretnék? Ha a célom, hogy sovanyabb legyek, kevesebbet kell ennem, mint eddig. Praktikus célokra nem tűnik hasznosnak a kalóriák ismerete. (Az persze igen, hogy az egyes ételek egymáshoz képest mennyi kalóriát tartalmaznak. De a bevitt kalóriák pontos száma)

Jan Kovalens 2019.08.08. 17:44:00

@Nagy kámpics: .... a bevitt kalóriák pontos száma nem fontos, mert akkor az életmódbeli különbségeket is figyelni kéne. Mennyit ülök, mennyit fekszem, mennyit fogyasztok alvás közben, stb.

Az ingázással töltött idő se hiszem, hogy megérne egy excel táblát. Évekre visszamenőleg mindig ugyanannyi időt vett igénybe minden nap, mert ugyanott laktam, ugyanúgy közlekedtem, és ugyanott volt a munkahelyem. Miért írnam le minden nap, hogy 17 perc, 18 perc, 21 perc (megálltam beszélgetni a bácsival)?

Vagy mit számít, hogy napi 23 percet tanulom az angolt ötödik éve, és még az egyszerű jelen időt sem tudom használni?
Ha nem vagyok elégedett a tudásszintemmel, nyilván módszert kell cserélni vagy növelni a vele foglalkozással töltött időt. De mit nyerek vele, hogy megállapítom, 23 perc? Menjek a Dunanak, hogy más ennyi idő alatt sokkal messzebbre jut?
A tudásszintem javításához nem azt kell tudnom, mennyi időt töltök most a tanulással. Elegendő, ha a jövőben az eddiginél többet tanulok. Mit érek a statisztikával? Vagy úgy gondolod, ahhoz is mérni kell, hogy tudjam, mit jelent a "több"?

Valahogy az az érzésem, hogy a statisztika készítésevel, mericskelessel, kiértékeléssel töltött idő elvesztegetett. Ha motiváció van, minden van.

Szerintem ez a statisztika készítés ilyen banális témákban (ennen életem - a percek tükrében) öncélú. Persze semmi gond vele; hasznosabb, mint kólát inni vagy kommenteket. ;)

2019.08.08. 21:15:22

@Jan Kovalens:

"Vagy úgy gondolod, ahhoz is mérni kell, hogy tudjam, mit jelent a "több"? "

Igen, pontosan. :)

Ahogy a példáimban írtam, biztos te is baromi sokszor hallod/olvasod, hogy valaki azt állítja, egész nap csak egy kefírt evett, mégis hízik. Vagy hogy ő tök igyekszik megfogni a pénzt, de valahogy mindig elfogy.

Ezeket le kellene írni nap mint nap, máris nehezebb lenne hazudni magunknak, illetve könnyebb lenne informáltan dönteni.

Ha te banálisnak érzed, az szuper, azt jelenti, nincsenek ezekkel problémáid az életben. Az átlagembernek vannak (nem mindegyikkel, némelyikkel), esetenként nekem is vannak. :)

Jan Kovalens 2019.08.08. 23:07:51

@Nagy kámpics: aki azt hazudja magának, hogy csak egy kefirt eszik, azt gondolnám, azon az excel tábla se segít.
Neked volt olyan homokracsapós élményed, amikor a hét/ hó végi kiértékeléskor megvilágosodtal? Volt konkrét, gyakorlati haszna a feljegyzéseknek?

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása