oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. március 16. 06:30,  Mit ajánl Magyarország a fiataloknak? 198 komment

2019. március 16. 06:30 Határátkelő

Mit ajánl Magyarország a fiataloknak?

Március 15. környékén (ami azért mégis valahol az ifjúság és a megújulás ünnepe is) talán nem érdektelen feltenni ezt a kérdést. Annál inkább, mert a napokban a magyar miniszterelnök is megfogalmazta, mi az, amit Magyarország kínál a fiataloknak, ahonnan egyébként egy közelmúltban megjelent kutatás szerint a régióban a legmagasabb a felsőfokú végzettségű elvándorlók aránya.

fiatalok_hattal_foto_pixabay_com_dimhou.jpg

A héten rendezték meg Budapesten a XII. Szakma Sztár Fesztivált, melynek megnyitóján Orbán Viktor mondott beszédet. Mivel ez részben egy fiataloknak szánt rendezvény, így a miniszterelnök megfogalmazta azt is, mit gondol a kormány és az ország vezetése a fiatalokról. 

„A mi fiataljaink a mi aranytartalékunk. Aki elereszti a fiataljait, az elveszíti a jövőjét. Márpedig Magyarország meg akarja nyerni a jövőt, ehhez pedig szükség lesz rátok” - mondta az MTI tudósítása szerint a kormányfő. 

Orbán Viktor szerint külföldön eltölteni valamennyi időt, tanulni, dolgozni mindig hasznos és jó dolog, de előbb-utóbb vissza kell térni, mert „a ti jövőtök nem ott, hanem itt vár rátok”. 

A magyar miniszterelnök szerint világszerte hatalmas a verseny a tehetséges, jól képzett és dolgozni akaró fiatalokért. Nem kivételek ez alól a „kiváló, versenyképes és szakképzett magyar fiatalok” sem, akikért „sorban állnak a nyugati országok”. 

Orbán Viktor azt is mondta, hogy Magyarországnak szüksége van minden fiataljára, majd dicsérte a jól teljesítő gazdaságot, a gyarapodó országot, szóval elmondott mindent, amit egy miniszterelnök egy ilyen beszédben el szokott mondani, benne a jól fizető munkahelyekről, a nemzetközi nagyvállalatok által kínált lehetőségekről, és nem maradhatott el a kötelező migránsozás sem. 

A magyar kormányfő szerint „minden esély megvan arra, hogy 2030-ra az Európai Unió öt legjobb országa közé kerüljünk, ahol a legjobb élni, lakni és dolgozni”. (Ez azért erős optimizmusnak tűnik, figyelembe véve Ausztriát, Németországot, a Benelux-államokat, a skandináv országokat…) 

Az azért látszik, hogy a magyar kormány a családvédelmi akciótervvel (aminek része például a Babaváró Támogatás, vagy a CSOK) próbál segíteni a fiatalabbaknak, ám nagy kérdés, mindez meggyőzi-e őket. 

Amit a számok mutatnak 

Jelenleg ugyanis a helyzet az (legalábbis a Tárki Társadalmi riport 2018 című kötetében megjelent, az elvándorlásról szóló Hárs Ágnes tanulmány szerint), hogy a régióban (azaz a 2004-ben az Európai Unióhoz csatlakozott volt szocialista országok között) Magyarországon a legmagasabb a felsőfokú végzettségű elvándorlók aránya. 

Magyarországról öt év alatt 170 ezren vándoroltak külföldre, többnyire fiatalok, képzettek, vállalkozók, miközben például a régió többi országával összehasonlítva kicsi az alacsony végzettségű elvándorlók aránya. 

Ugyanakkor Magyarország az egyetlen, ahonnan a felsőfokú végzettségűek vándorolnak el a legnagyobb arányban (tavaly ez 8 százalékot jelentett). 

2012 és 2017 között az elvándorlás felgyorsulásával a kivándorló diplomások aránya is nőtt, évi átlag 0,7 százalékponttal, aminél csak Romániában volt magasabb a növekedés. 

2010 és 2017 között több mint 200 ezer fővel nőtt a külföldön élő 20-65 évesek száma, 2013 óta lassuló ütemben. 

Ami a jövőt illeti, a tanulmány szerint az elvándorlás Magyarországon növekvő és erősödő, a gazdaságot és a társadalmat is befolyásoló folyamat, ráadásul a kedvezőtlen hatások mind nyilvánvalóbban érzékelhetők. 

Az uniós csatlakozást követően az Európai Unió fejlettebb régiói gyakorlatilag elkezdték elszívni a munkaerőt az újonnan csatakozott országokból, ahol ennek köszönhetően egyrészt rohamosan kezdett csökkenni a munkanélküliség, majd elég hamar megjelent a munkaerőhiány is (főleg az építőiparban és a szolgáltatásban). 

Minderre rátett egy lapáttal a 2008-as világválság, ismét belendült a munkanélküliség, aminek következtében elkezdett nőni az elvándorlás. Majd nagyjából ugyanez megismétlődött 2012 környékén (nyilván nem függetlenül a német és az osztrák munkaerőpiac megnyitásától). 

Abban igaza van a magyar kormánynak, hogy a magyarországi (és általában a régiós) bérek közelítenek valamennyire az uniós átlaghoz, csakhogy a leginkább fejlett országok esetében még nem érik el a kétharmadot sem, márpedig amíg ez így van, addig van miért menni. 

Hárs Ágnes szerint ráadásul Magyarország helyzete különösen kedvezőtlen, mert a nominális jövedelmek relatív szintje lényegében nem változott, magyarul álldogálunk egyhelyben, illetve folyamatosan csúszunk vissza, miközben a magyarországi jövedelem alig haladja meg az EU–15 + 2 országok átlagának az 50 százalékos szintjét. (Ezen a téren az utóbbi években látszik némi javulás.) 

A helyzet tehát az, hogy a magyar fizetések tartósan elmaradnak a nyugati bérektől, ami folyamatosan ösztönözheti a határátkelést. Mivel a gyors és tartós bérnövekedés nem fenntartható hasonló mértékű gazdasági növekedés nélkül (márpedig az nincs), így az elvándorlást ösztönző tényezők változatlanok – írja a tanulmány (amiről itt írtam korábban részletesebben). 

Külföldi példa 

Nyilván nem egy megnyitóban elmondott beszédből kell megpróbálni kihámozni a lényeget, de azért az sem tűnik túl konkrét ígéretnek, hogy „előbb-utóbb vissza kell térni, mert a ti jövőtök nem ott, hanem itt vár rátok”. 

Érdemes megnézni külföldi példát is, hogyan próbálják meg hazahívni más országokban a határátkelő fiatalokat. A hülye nevek versenyében elég jól állnak a spanyolok a Hazatérés Stratégiai Terve fedőnevű programmal, ám a tartalmi rész már jóval érdekesebb. 

A spanyol kormány által összeállította dokumentumot tavaly év végén kezdték el turnéztatni a legnagyobb külföldi spanyol közösségek között. A lényeg, hogy megpróbálják összekötni a munkaerőhiánnyal küzdő vállalatokat a külföldön élőkkel. 

„Olyan országot akarunk építeni, ahová vissza lehet térni. Nem akarjuk behunyni a szemünket és nem akarjuk azt sem elfeledni, mi okozta a tehetség ilyen mértékű kiáramlását” – hangsúlyozta a migrációval kapcsolatos ügyekért felelős államtitkár, Consuelo Rumí. 

Amiben ez a terv különbözik például a Gyere haza fiataltól, az egyebek mellett az, hogy a spanyol kormány tisztában van azzal, hogy a siker elsősorban azon áll vagy bukik, hogy milyen munkakörülményeket tudnak ajánlani a hazatérést fontolgatóknak. 

Éppen ezért nem csak beleöntenek X összeget egy hatalmas kalapba és hadd szóljon, hanem a cégek mellett társadalmi partnerekkel, helyi közösségekkel és a határátkelők különböző szervezeteivel is együttműködnek a cél érdekében, ami nem más, mint a külföldön élőket aktívan bevonva összeszedni, mi minden kell ahhoz, hogy valaki elgondolkozzon a hazatérésen. 

Talán érdemes lenne megpróbálkozni valami hasonlóval.

(Fotó: pixabay.com/dimhou)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr6914691550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gabors 2019.03.16. 07:49:56

Teljesen mit mond egy vezeto foleg akit a valosagtol tavol tartanak (barmilyen okbol is) itt most eppen OV....

ahogy az angolok mondjak a pudding probaja az eves

szepeket lehet mondani mikozben ott vannak a plakatok a korrupcio az osszeomlas szelen levo eu, tomegkozlekedes, oktatas...

egyedul a stadion epitesnek van perspektivaja van egy csomo NB III es IV-es falu ahova meg lehet epiteni..

Na mindegy nezem tovabb az F1 elso idomerojet ebben az evben.. (Ja amugy ebbe is ontenek jo sok ALLAMI penzt mint annak idejen a kommunistak is tettek es teszik )

Hari Seldon 2 2019.03.16. 07:58:36

Ezek az "ösztönzõ" programok fölöslegesek. Akinek hiànyzik a túró rudi és a "sétàlàs a Duna parton", az enelkül is visszamegy. - Akinek nem, az nem megy vissza oda.

Arthamyr 2019.03.16. 09:16:06

"Amiben ez a terv különbözik például a Gyere haza fiataltól, az egyebek mellett az, hogy a spanyol kormány tisztában van azzal, hogy a siker elsősorban azon áll vagy bukik, hogy milyen munkakörülményeket tudnak ajánlani a hazatérést fontolgatóknak." - Helyesen: ...a spanyol kormány úgy gondolja...

"a magyarországi (és általában a régiós) bérek közelítenek valamennyire az uniós átlaghoz, csakhogy a leginkább fejlett országok esetében még nem érik el a kétharmadot sem, márpedig amíg ez így van, addig van miért menni." - Jó lesz az egyharmadnak is. Ha a leginkább fejlett országok (mit jelent ez? önkényesen a legmagasabb jövedelemnek értelmezem, mert arról van szó: Svájc, Norvégia, Luxemburg, Szingapúr, USA gazdagabb államai stb.) jövedelmi szintjének 50-60%-a körül járnának a magyarországi jövedelmek, nem sokan lépnének le a pénz (hiánya) miatt.

Egyébként ebben a posztban nem nagyon láttam, Magyarország mit kínál a fiataloknak a miniszterelnök szerint. Ez azért van, mert nincs benne, vagy benne van, de nem figyeltem, esetleg szimplán nem kínál semmit sem?

Golf2 2019.03.16. 09:18:19

Az se igaz amit kérdeznek,családvédelem-csok? Duplájára emelkedtek miatta az árak mehetnek a híd alá...

IT Knight 2019.03.16. 09:41:59

Mit ajánl nekünk, három gyermeket tervező fiatal házasoknak Magyarország?

10 millió forintot lakásvásárlásra
10 millió forintot szabad felhasználásra
15 millió forintos kölcsönt fix kamattal akár 20 évre
5 millió forint jelzáloghitel elengedés
2,5 millió forint autóvásárlásra

Szóval ez 27,5 millió forint támogatás plusz 15 millió forint nagyon kedvezményes hitel.

Nem említettem az egyéb intézkedéseket, mint pl. 15% SZJA, amiből 3 gyerekkel egy rakás kedvezmény kapsz, bölcsődei férőhelyek, bérrobbanás, stabil gazdaság, stb.

Én nem bánom, hogy a gyermeket vállaló középosztályt kiemelten támogatja a kormány.

Buchhalter 2019.03.16. 09:46:10

@Arthamyr: szerintem ha már dobállóznal a 2030-as évvel,kezdjék el az egészségüg rendbetételét : versenyképes fizetések munkabarát környezet,színvonalas ellátás.Számolják fel az orvosbárók hatalmát stb.Bár ez sokaknak nem fog tetszeni ,de néhán yhelyen beszüntetném a rezsi csökkentést .Tömegközlekedés jegyárai és a szemétszálltás.Mindkét ágazatban a pénzhiány miatt nincsember és a járműpark is kezd amortizálódni.Az oktatás rendbeétele : minőségi szakmunkás képzés és a felsőoktatásban is túl sok lett a fizetős hely. A pénzes diploma szerintem nem mindig minőségi tudást takar,de kövezetek meg ezért nyugodtan.És nem ártana egy bérlakás program ,valamint az ARNB visszaszorítása szerényebb mértékre.@Golf2: ebben igazad van ,de vannak ráadatok,hogy sok Fideszes érdekelt az árak magasan tartásában.Budapesten ,Győrben egyre több cég szembesül azzal.hogy az elszállt árak miatt is sokan már nem tudnak költözni.Ingázni meg hosszabb távon nagyon kimerítő tud lenni.

István Tamasi 2019.03.16. 09:56:48

Nem csok-dok-fog-stb kell a fiataloknak hanen kiszámítható, élhető jövő.

Buchhalter 2019.03.16. 10:10:21

@IT Knight: mint már írtuk és írták többen ezekkkelaz íntézkedésekkel csak még feljebb lökték a lakahatás költségeit.Sajnos te is csak egy kis önző lény vagy : szerinted aki az állami szférába dogozik nevetséges bérért az mind degeljen meg! Vagy váltson.Igen ám ,de ha váltanak ki fog téged ápolni ki fogja tantani a kölködet ki fogja vezetni a villamost a feneked alatt és ki fogja elvinni a szemetedet? Na ember ,ezért vagy te szűklátókörű! Mindegy a rendszer amit favorizálsz szép lassan felzabálja magát. Nyílt titok hogy az alulfinaszírozott eészségügy miatt pár tízezer magyar hal meg évente.Ja a te szempontod szerint ők a hulló állomány,igaz?!

Csodabogár 2019.03.16. 10:16:26

A rezsi csökkentés egy igen álszent dolog. Ha valaki egyszer alaposan megnézi a villany számlát, láthatja, ogy amit csökkentettek az az áramszolgáltató terhére ment. A rárakott adókból egy fillért nem vettek le. Tehát a nagylelkü állam ugyanannyit kasszál mint régen. A szolgáltatót meg ha nyomorgatják majd nem fog beruházni, aminek a fogyasztók isszák meg a levét, hossútávon.
A nyugdíjasok ingyen utaztatását már régen meg kellett volna szüntetni. Több haszna lenne ha modern járművekre ruháznák be azt a pénzt, amit így nem szednek be.

Shanarey 2019.03.16. 10:35:38

@IT Knight:

Aha, 3 gyerek, ez jól hangzik, de a gyerek az nem egy szerver számítógép, amely áll a sarokban és nélkülünk is működik. Három gyerek, sokkal több törődést igényel, na meg egy anyukát, aki állandóan otthon van. Bölcsődei férőhelyeket már ígért a kormány, és ami megvalósult ebből, az zéró. Előbb a szolgáltatási oldalt kellene rendbe rakni, és utána ösztönözni a tömeget gyermekvállalásra. A gyereket vállaló középosztály, a másik ökörség, de tőled mit is lehetne várni. Aki nem a középosztályban van, az nem vállalhat gyereket?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.03.16. 11:02:21

@Buchhalter: Na,erre szoktam én írni,hogy a tehenet talán te fogod megfejni? De nem értik.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.03.16. 11:02:21

Az a helyzet hogy van kb. 3%-nyi jó ötletük is.
De vajon ebből mi fog megvalósulni?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.03.16. 11:02:21

Amúgy fognak erre is ugrani a trollok!
A múltkor a kedves bloggazda rendesen nyitva hagyta a kaput az egyik posztjánál.Jöttek is rendesen.

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2019.03.16. 11:09:00

@Csodabogár: Illetve amit a lakossági árból engedniük kell a szolgáltatóknak, azt a nagy fogyasztókon (cégek, ipar) szedik be. Ami meg előbb-utóbb a lakosságon csattan úgyis, beépítve a termékek árába. Persze ha a villanyszámlán ott a rezsicsökkentés, az szent viktor műve, de utána ha a zsömle ára felmegy, azért csak és kizárólag a kapzsi sorosbérenc brüsszelita pék a felelős.

Ingyen utazás terén pedig inkább egy utazási kártyát tudnék elképzelni (vagy utazási csekkrendszert, mert Magyarországon egy a hollandhoz hasonló országos elektronikus jegyrendszer az sci-fi kategória), amire a nyugdíjasok a nyugdíjuk függvényében kapnak pénzt (minimálnyugdíj mellé mondjuk 12k, minimálnyugdíj háromszorosához 0, a kettő között lineárisan csökken) és tömegközlekedésre, üzemanyagra, vagy taxira fordítható. Ennek három előnye lenne: 1.) Nem támogatná azokat is, akiknek nincs rá szüksége, 2.) A vidéki nyugdíjasoknak is kedvezne, nem csak azoknak, akik valami értékelhető tömegközlekedéssel rendelkező területen élnek, és 3.) A tömegközlekedési vállalatoknak végre nem kéne saccolgatniuk, hogy hány 65+ nyugdíjas utazik ingyen a vonalaikon, hanem pontosan tudnák.

Arthamyr 2019.03.16. 11:14:39

@Shanarey: Vállalhat, de jó lenne, ha nem tenné. Előbb másszon fel legalább a középosztályba inkább.
Ezek az intézkedések nehezen támadhatóak (azt leszámítva, hogy pazarlás), nagy gond nincsen velük, viszonylag jó helyre megy velük a pénz (azokhoz, akiket leginkább _érdemes_ támogatni, vagy még inkább a terheiket csökkenteni). Van egy belépési küszöb, ami alatt nem lehet igénybe venni, és korlátozott mértékű, így akik nagyon gazdagok, azok sem tudják. Az SZJA, családi adókedvezmény és hasonlók meg különösen jók, mert adót csökkentenek, és dolgozni kell hozzá, hogy érjen valamit (szemben a ingyenpénzosztással). A középosztály a legjobb befektetése egy országnak, nem ökörség...

Platonica 2019.03.16. 11:20:06

@Shanarey: En itt is kimenekitettem:-x

Shanarey 2019.03.16. 11:23:21

@Arthamyr:

A problémám az hogy mit nevezünk középosztálynak. A másik problémám az hogy hány olyan család lesz ahol apuka akar egy új és nagy autót, ezért lesz három gyerek. Na meg hány olyan család anyu lesz akit erre a párja kényszerít mert kell az a pénz. Nekem ezzel az a bajom, hogy ez az intézkedés szülőgéppé degradálja a nőket rendesen.

Shanarey 2019.03.16. 11:24:32

@Platonica:

Anglia az más, ott az tényleg macerás.

Arthamyr 2019.03.16. 11:30:37

@Shanarey: Ha ennyire hülye valaki, és emellett megengedheti magának, hát egészségére. Aki meg szülőgéppé degradálódik, az szintén megérdemli. Olyan férfihoz (és nőhöz) kell hozzámenni, aki nem kényszerít, és amúgy sem a második gyerek után kellene megismerni a másik jellemét, hanem inkább az első előtt. Egy családban a szülők közösen kellene, hogy döntéseket hozzanak, ami mindenkinek jó (sőt, a nagyobb/értelmesebb gyerekeket is be kell vonni).

Arthamyr 2019.03.16. 11:32:30

@Shanarey: "A legtöbb társadalom oktatási rendszere úgynevezett iskolaszindrómában szenved, ami azt jelenti, hogy egyszerre várja el az iskoláktól két egymásnak feszülő feladat megoldását: egyrészt azt, hogy az iskola kompenzálja a társadalmi különbségeket, és tegye lehetővé a társadalmi mobilitást; másrészt azt, hogy szolgálja ki az egyéni törekvéseket, ami viszont az oktatáson belüli elkülönítéshez szokott vezetni. Azt ugyanakkor egyik oktatási rendszer sem szeretné belátni, hogy ez a két vágy egyszerre nem elégíthető ki. Az iskolával szemben elvárás, hogy előmozdítsa az egyenlőséget, miközben a társadalom egyes tagjai szeretnék megőrizni azokat a kiváltságokat, amelyek révén a legkiválóbbak megkaphatják a nekik legmegfelelőbb képzést." - Na ezért nem vártam én el sohasem az iskolától, hogy egyenlőségre törekedjen mindenek felett. Konfliktus feloldva. :)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.03.16. 11:47:19

@Buchhalter: nemecsekernönek írtam már ilyet én is.De elég korlátolt az ipse vállalkozó létére.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.03.16. 11:47:19

Ja,és a hatvani kórházban felmondott az összes betegszállító.
Havi 300 óra munka kb 100 ezerért elég elszomorító.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.03.16. 11:47:19

@Arthamyr: Azt tudom,hogy valamennyire robotizált a dolog.
Nem olvastam végig,csöcsöt megtalálja e a gép.
De tudod mire gondolok.
Lehet szidni az "aljamunkát" de azt is el kell végezni valakinek.
Bocs de most több helyen is anyázok és most jobb szó nem jutott eszembe.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.03.16. 11:47:19

@Arthamyr: Ebben megint csak vitatkoznék.:))
Nem mindenki olyan "értelmes" szerencsés,vagy nem olyanok a körülmények.

IT Knight 2019.03.16. 11:47:19

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

"Mi a helyzet Londonban?"

Ugyanaz, mint Budapesten: egy hangos kisebbség és néhány nagytőkét szolgáló politikus nem képes elfogadni a demokratikus többség döntését.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.03.16. 11:47:19

Ráadásul mondják,hogy milyen jó itthon dolgozni.
Fenéket.
Sok helyen még most sem fizetik/becsülik meg az embereket.
A főnöknek sokkal fontosabb az egója annál.
Elmegy egy ember,majd a többi hülye megcsinálja a munkát.

Buchhalter 2019.03.16. 11:51:10

@Arthamyr: úgy látom a szociális érzéknységed az nulla.A kommentjeidből látszik hgy sosem voltál például melósok között diák melósként.Én voltam az építőiparban .Ha ők nem lennének te már rég megfagytál volna mert gondolom neked ez a munka derogál és büdös ami nem baj csak nem kéne lenézni azt aki a nem általad favorizált középosztály tagja. De ez neked is szól hátha érted : @Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Na,erre szoktam én írni,hogy a tehenet talán te fogod megfejni? De nem értik.

Arthamyr 2019.03.16. 11:54:01

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: "Nem olvastam végig,csöcsöt megtalálja e a gép." - Meg.

"Na,erre szoktam én írni,hogy a tehenet talán te fogod megfejni? De nem értik." - Én meg erre szoktam mondani, hogy ti nem értitek. :)
Valóban lehet, hogy el kell végezni az "aljamunkát". De ez nem Józsi problémája. Józsinak az a feladata, hogy saját magának és a családjának jó életkörülményeket biztosítson. Ezt nem úgy tudja elérni, hogy "aljamunkát" végez, "mert azt is el kell végezni valakinek". Majd valaki elvégzi. Ha nem, és szükség van rá, majd növekszik a megbecsültsége.

Buchhalter 2019.03.16. 11:54:02

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: az azt embert nagyon nem bírom .nemecsek a vállalkozók szeme gyöngye.Másik kedvencem a mindenbe belekötö Géza úr.

Arthamyr 2019.03.16. 11:56:01

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Ez nem szerencse kérdése, és nagyon nem érdemes a körülményekre és a szerencsére bízni, hogy kivel éljük le az életünk.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.03.16. 11:57:09

@IT Knight: Öööö..nálunk azért kb. a szavazók felét képviseli ez a "hangos kisebbség".

Arthamyr 2019.03.16. 12:00:32

@Buchhalter: Az, hogy én megfagyok, legyen az én gondom, neked nem kell vele foglalkoznod (eggyel kevesebb kövér ökológiai lábnyom lenne, tiszta haszon).
Nagyon rendes és szociálisan érzékeny vagy, de nem kell aggódnom miattam. :) Te a családoddal együtt évekkel előbb fogsz megfagyni, mint én. Errefelé amúgy se nagyon van fagy, és globális felmelegedés van amúgy is. :D

Arthamyr 2019.03.16. 12:03:07

@Buchhalter: Géza úr leginkább a német nyelvű országokkal kapcsolatos ordas hülyeségeket szokta korrigálni, ez egyfajta indikátornak is vehető. Tisztítja a kommentmezőt, javítja minőségét. :)

kardio1 2019.03.16. 12:36:34

@Buchhalter: csak jelzem: az egészségügy mindenütt alulfinanszírozott. Sosincs benne annyi pénz, hogy az aktuális technikai lehetőségek szintjén történjen az ellátás. Ráadásul az állami ellátás finanszírozása is üzleti alapon történik.

Taxomükke (UK) 2019.03.16. 12:36:34

@IT Knight: Ismet megallapitom, hogy bolond vagy.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.03.16. 12:45:43

@Arthamyr: Sajnos nem csak "aljamunka".
Jön a fideszbirka,hogy nem bulizni kellett volna,hanem tanulni.
Gondolom orvos,ápoló tűzoltó tanár azért nem keres jól,mert nem tanultak rendesen,ugye.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.03.16. 12:45:47

@Arthamyr: Aki hetente félholtra veri a nőjét az általában nem az első időkben indít így.
Ez csak egy példa.
De ez az egész nem olyan egyszerű kérdés.

IT Knight 2019.03.16. 12:45:55

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

képviselhetnek akit csak akarnak, de Orbánt is demokratikusan választották meg, illetve a Brexitet is demokratikusan szavazták meg. Mind a kettő döntés ugyanaz lenne gyakorlatilag bármely ország választási rendszerében.

(Orbán parlamenti többségének mértéke változna csak, 53% és 86% között a jelenlegi 67% helyett)

IT Knight 2019.03.16. 12:46:05

De visszatérve a posztra: Magyarország sokkal jobb lehetőséget ajánl jelenleg a fiataloknak, mint a legtöbb nyugati ország.

Ingyenes felsőoktatás, támogatott lakáshoz jutás, gyermekvállalás ösztönzése.

Szerintem az a támogatandó, ha valaki egyetemet végez, magas hozzáadott értékű munkát talál és gyermekeket vállal. Ehhez kell egy megfelelő otthon is. Budapesten ez reális egy fiatalnak akár már a húszas éveiben is. Londonban mikor tud egy fiatal, 3 gyermeket tervező pár megfelelő méretű otthont venni? 35-40 évesen ha mind a két szülő ügyvéd vagy bankár és akkor is 20-30 éves mortgage lesz az ára...

Poalba 2019.03.16. 12:52:48

Szerintem (csak anyagi szempontból, a többit most hagyjuk) a legnagyobb probléma az, hogy az átlagember, családdal, képtelen kényelmesen megélni.
Rendesen dolgozó szülők, 2 gyerekkel, segítség nélkül, kénytelenek sakkozni minden hónapban.
Ez az amit képtelen megoldani ez az ország, pedig az emberek túlnyomó részének ennyi lenne az igénye. Nem csok meg támogatott hitel meg féláras étkezés..

Arthamyr 2019.03.16. 12:58:07

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Évtizedek óta ismert tény, hogy ezen szakmák képviselői (vagy legalábbis a többségük) nem keresnek jól, ez nem kellene, hogy bárkit is meglepetésként érjen. Sőt, most is tudható, hogy évtizedekig nem is fognak a jövőben (mindaddig, amíg differenciálatlan közszolgáltatás egy közepesen fejlett országban). Ezt figyelembe kell venni a pályaválasztásnál, ha valakit ez zavar. Aki ápolónak/tanárnak megy, keveset fog keresni, ez van.

Arthamyr 2019.03.16. 13:01:52

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Ok, de azok hatalmas többsége, akik hetente félholtra verik a nőjüket, már az ismerkedés idejében sem a legjobb jellemű ember.
Én pl. nem fogom hetente félholtra verni a feleségem. Egyrészt meg nem csinálok ilyet (hacsak nem szedek össze valamiféle mentális betegséget), másrészt meg ha csinálnék is, az első után itthagyna a picsába.

Arthamyr 2019.03.16. 13:04:53

@IT Knight: Hogyan lesz a 49 egész valamennyi százalékból _legalább_ 53? Mondjuk még az is sokkal jobb lenne, mint a mostani szinte teljhatalom.

Shanarey 2019.03.16. 13:05:47

@Arthamyr:

Sok nő, azért nem válik, mert nincs hová mennie, avagy van gyerek, avagy mit szól a falu, stb. Elméletben úgy van ahogy mondod, de a gyakorlat egészen más.

IT Knight 2019.03.16. 13:42:44

@Arthamyr: úgy, hogy van bejutási küszöb is. A parlamentbe jutott pártok között osztják szét a mandátumokat mindenhol.

A 49.3% a kapott szavazatok aránya, még egy teljesen arányos rendszerben sem kapna egy mandátumot sem a Momentum, MKKP, Együtt, Munkáspárt, MIÉP meg még vagy 50 másik párt, akik indultak, de 5% alatt kaptak.

A parlamentbe jutott pártokra adott szavazatok 53%-át kapta a Fidesz, tehát egy teljesen arányos rendszerben a mandátumoknak is az 53%-át kapná.

Platonica 2019.03.16. 14:03:43

Nem tudom, mennyi fog megvalosulni az igeretekbol, de itt me'g igeretek szinten se nagyon talalkozom a fiatalok tamogatasanak gondolataval.
Vhogy a 'student loan' intezmenyet nem tudom annak tekinteni, hogy a (szamunkra) jelenlegi aktualitasnal maradjak. Jobban orulnek a kvazi tandijmentes felsooktatasnak:-x

arncht 2019.03.16. 14:15:56

Pedig epp az alacsonyabb vegzettseguek jarnak jobban a valtassal.

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.03.16. 14:42:53

@Poalba: "az átlagember, családdal, képtelen kényelmesen megélni."

Ez elsősorban nem anyagi kérdés, S amíg fejben nem változik az átlagember, örökké így is marad, függetlenül a jövedelem nagyságától.
Egyszerűen azért, mert a "kényelmes élet" mozgó célpont, mást jelentett tegnap, és megint mást fog holnap is jelenteni. Ma az átlagember sokkal kényelmesebb életet él, mint párszáz éve a királyok.

Az átlagember elégedettsége a szomszéddal való összehasonlításbol fakad. Szomszéd ház, szomszéd település, szomszéd ország... Tehát definíció szerint mindig nagyon sok lesz abból aki úgy érzi, nem elég kényelmes az élete. Hacsak rá nem jön egyszer, hogy folyamatosan szopatja magát és hagyja hogy mások szopassak.

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.03.16. 14:42:58

@Platonica: a tandíj mentességgel bónuszként kapod a nyíregyházi főiskola vagy tetszőleges átlagos magyar felsőoktatási intézmény világrangsorban elfoglalt pozícióját is.
Meg a felsőoktatásban tanulók arányának radikális csökkentését. Hogy megérkezz a basi munka alapú társadalmaba.

Buchhalter 2019.03.16. 14:54:20

@Arthamyr: ordas hülyeség amit magadra írsz? Mert amiket ide pöffögsz az mind az.Valószínű van annyi ismerősőm aki megszánna ha bajom lenne de az olyan önző ember mint te szerintem hamar belefut egy általa lenézet, alja munkát végző ember öklébe mint te.Itt sem tudsz normálisan csak pökhendien kommunikálni a másik "jó" emberrel gejzával egyetemben.Érdekes aki nem kötözködik azzal el tudok lenni . Na szerintem néz tükörbe és gondolkdj el a bicska nyítógató írásaidon.Te nem véleményt cserélsz hanem leoltasz mindenkit aki nem a te szája ízed szerint gondolkodik.Na csá.

Platonica 2019.03.16. 15:05:41

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos:

Nos, itt a UK-ben van vagy 130 egyetem, Ezek donto tobbsege szinvonalban tuti nem vetekszik a magyar felsooktatassal, viszont mindegyikert fizetsz £9ezer/tanev osszeget. Nem tudom megtapsolni.
Rangsorok annyira nem hoznak lazba, plane vilagviszonylatban, tapasztalatbol tudom, ahol csaladilag vegeztunk (tobb intezmeny tobb szakterulete), hogy spec mennyire nem relevansak ertek-sorrend viszonylataban.

(Mi az a 'basi munka'?)

Buchhalter 2019.03.16. 15:10:13

@IT Knight: Ingyenes felsőoktatás, támogatott lakáshoz jutás, gyermekvállalás ösztönzése.

Szerintem az a támogatandó, ha valaki egyetemet végez, magas hozzáadott értékű munkát talál és gyermekeket vállal. Ehhez kell egy megfelelő otthon is. Budapesten ez reális egy fiatalnak akár már a húszas éveiben is. Londonban mikor tud egy fiatal, 3 gyermeket tervező pár megfelelő méretű otthont venni? 35-40 évesen ha mind a két szülő ügyvéd vagy bankár és akkor is 20-30 éves mortgage lesz az ára... ezekkel azért vitáznék : imgyenes felsőktatás ?? Hogyne ,egyre több szak fizetős .Már azzal kezdeni az életet ,hogy törleszd a tanulmányaid (lakás,kocsi család egyből tolódik) Budapesten lakás reális egy huszonévesnek?? Tényleg és hogyan? Panel 25-35 millió ( 30-40 éves szarok) új építésű 40-70 ,millió .Átlag fizetés nettó 250 .Kicsit menj már bele a CSOK és többi "adományba" számtalan kis apró feltétele van.De a lényeg hogy hitel mindenhol kell azzal meg már meg is történt a röghöz kőtés.Bár ahogy ismerlek annyira fent van az egod ,hogy válaszra sem méltatsz.De megint pont az dumál családról akinek tudtommal nincs is.Már meg ne sértődj de ha udvarláskor is azt nyomod mint itt meg a többi blogon max a fizetett hölgyeknél rúgsz labdába egy órácska erejéig.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.03.16. 15:19:34

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos: Nem.Ez arról szól,hogy tudok e félretenni,megtakarítani,vagy nyomorgok.
Tudok e több gyermeket vállalni,vagy nem.
Félreteszek,vagy csak a hiteleket törlesztgetem.
És itt sajnos a családi háttér is közbeszól.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.03.16. 15:43:00

@IT Knight: XD
Gondolom London kicsit drágább,mint Budapest....most még!

Arthamyr 2019.03.16. 15:52:07

@Buchhalter: Én nem "írok magamra" semmit, nem vagyok én tetoválómester... :D
Az meg, hogy én kinek az öklébe futok bele, ismét ne legyen a te gondod, örülj neki, hogy téged majd megszánnak a jóindulatú ismerőseid. :)

Arthamyr 2019.03.16. 15:53:11

@IT Knight: Nem kell bejutási küszöb. Vagyis de, egy képviselő helynyi.

Arthamyr 2019.03.16. 15:56:41

@Shanarey: Az ilyen nevetséges mit szól a falu már megint nem az én gondom. Egy válás esetén, főleg ha van gyerek, általában nem a férfi szokott "jól" járni (és gyerek mellett még a házassági szerződés is kuka sok esetben, bár jellemzően nem a verekedős emberekre jellemző ez)...

Arthamyr 2019.03.16. 16:06:47

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Persze, ha valaki annyira előrelátó, hogy már előre eldönti, melyik országba fog lelépni, az teljesen más, de gondolom nem ez a jellemző.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.03.16. 16:09:49

@Arthamyr: Haver!Felétek nagyon egyszerű és jó lehet az élet!

gabors 2019.03.16. 16:18:15

@IT Knight: vedd fel mindezt a kolcsont es ha 5 even belul nincs gyerek vagy kevesebb ... ..vagy asszony talal jobbat mint te vagy te talalsz jobbat mint O akkor mi lesz

ha ez elkezdodik lesznek megint adocsapdabol menekulok megint ezrevel de akkor mar Orban es csatlosai megint rohogni fognak a markukban... pont Ok alapoztak meg a svejci frankos hiteleket (ok javasoltak es az o parlamentuk fogadta el a torvenyi alapokat ) es fasza lett mert 6-8 ev alatt beerett a bomba ...

Ezen megint egy csomo megvezetett also kozeposztalybeli fog baromi nagyon rosszul jarni a legfelsobb kozeposztalynak es pl Rahel-eknek meg ingyen penz ...

2019.03.16. 16:18:37

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos:

Nyíregyháziként nagyon jól ismerem a főiskolát, ami most már egyetem, sok kellemes év fűz oda, főleg a csütörtök esti bulikhoz :-)))
Hallgasd meg ezt a számot, minden szava igaz :-))

youtu.be/rWUASjT-_RU

Herr Géza 2019.03.16. 16:24:34

@Buchhalter: Nyuszika! Ne kóstolgass. Te tudod a legjobban, hogy az ominózus első posztod óta nem vagyunk haverok, mert ideszartál valamit a német “valóságról” pár hónap ittélés után, ami a te szemszögedből biztos úgy látszott, ahogy..., azonban rohadtul nem volt igaz az egész országra nézve.
A tényekkel még sosem tudtál vitatkozni, ill. engem megcáfolni.
Pont. A mai poszthoz meg hozzá se szóltam, hogy kerültem elő?
Ha nem tetszik a “pofám”, akkor ne emlegess.
Mint ahogy én sem írom le egy random poszt alatt, hogy a Buchhalter tök hülye és a semmire van hatalmas arca, holott magyarul sem tud írni nyócelemis szinten sem...

2019.03.16. 16:32:27

@Herr Géza: hatelemis lesz az :-))

Ne mérgelődj már, nagy hátad van elfér rajta ez is :-))

Lujzi a poleban, inkább örüljünk :-))

Shanarey 2019.03.16. 16:38:01

@Arthamyr:

Nem a te gondod, hanem azé az asszonyé, aki válna. Eddigi életem során, volt szerencsém végignézni pár efféle kapcsolatot, a többség úgy végződött hogy akkor váltak el amikor a gyerekek már nagyok voltak, avagy nem váltak el de a gyerekek szóltak család apunak hogy az erő már nem az ő oldalán van. S volt egy eset, amely öngyilkossággal végződött.

gabors 2019.03.16. 16:51:57

@Shanarey: "Aki nem a középosztályban van, az nem vállalhat gyereket?"

mar hogyne vallalhatna .. .DE annak semmit nem jelent hogy kap (esetleg) 2.5 milliot a 10-12 millios 7 szemelyes UJ kisbuszra mert a tobbit nem ugy sem tudja kifizetni (rahelnek persze jol jon)

DE semmit nem jelent egy kozep vagy also kozep vagy nem kozeposztalynak hogy estleg felvehet 10 millat a tobbit honnan szedi ossze DE nagyon fasza lesz majd Lazar Jani fianak az ingyen 10 milla a 90-150 milas haznal :-)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.03.16. 16:53:26

@Arthamyr: Azért nem máról holnapra,hasraütéssel dönti el ezt az ember.

IT Knight 2019.03.16. 16:53:49

@Buchhalter: Mindenkit válaszra méltatok, téged is. Hétköznap nem szeretek sokat kommentelni, ezért szoktam csak egyet és akkor nem tudok már válaszolni senkinek. Nem akarom itt tölteni az egész napomat.

Családom pedig már elég régen van, gyerekek is.

Természetesen igazad van, nem minden hullik az ember ölébe feltétel nélkül. Vannak feltételek is, bár mondjuk 5 éven belül egy baba az azért nem vállalhatatlan. Illetve a felsőoktatás is csak korlátozottan ingyenes, ha bölcsész, közgazdász vagy gender szakos akarsz lenni.

IT Knight 2019.03.16. 16:53:57

@Arthamyr: Akkor tehát a te verziódban a bejutási küszöb 1/199 lenne, ami kb 0,5%

Kiszámoltam ezt a verziót is a kedvedért. Így még az Együtt még épp bejutna (0,66%), a Munkáspárt már pont nem (0,27%).

A Fidesz mandátumaránya 50.21% lenne, pontosan 100 képviselő a 199-ből.

Még mindig abszolút többség. :)

IT Knight 2019.03.16. 16:54:13

@gabors: Senki nem tart fegyvert a fejedhez, hogy vedd fel a támogatásokat, ez mind csak lehetőség. Ha te beígérsz 3 gyereket és aztán meggondolod magad, az nem Orbán hibája, hanem a tiéd.

Sem én, sem a feleségem nem keresünk "jobbat" a másiknál.

Már van két gyerekünk és tervezünk még. A CSOK miatt amúgy is "megígértük", hogy lesz legalább három. Most majd az újabb 10 millió kamatmentes hitelért ugyanezt kell megígérnünk. Amúgy is terveztük, de sokat segít ez a pénz. Kocsit ugyan nem terveztünk venni, de arra a támogatásra is rá fogunk nézni, ha eljön az ideje.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.03.16. 16:55:01

@Herr Géza: Némá!A Pókember bevadult!:))

De a múltkori csávóval hiába kötözködtél azt valljuk be!

Határátkelő 2019.03.16. 16:56:04

@Buchhalter: u@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: @Herr Géza: Ezt fejezzétek itt be, kérlek. Kösz!

gabors 2019.03.16. 17:00:02

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: "@gabors: Naa!Azért az F1-től nem sajnálom!"

mar miert nem sajnalod ?? normal "nem" diktaturakban ezt NEM az ALLAM fizeti adokbol ezert is maradnak el a NY EU-s versenyek (vagy pl az USA-ban sem lehet erre adopenzt kolteni).

Es ezert mennek pl Kina, Putyinisztan, SZOCSI, BAKU, arabisztan, Qatar, avagy szingapur a gyonyoru tiszta diktaturakba, (sajnos) ... es ezert pl Mexico Brazil Nemetek, Belgak kezdik ezt meggondolni mert mi fasznak kell erre kozpenzt kolteni ? NEM kell vagy megeri a kapitalistaknak vagy nem ... ezt mar a azzal sem lehet le-fatyolozni hogy sport/tomegsport ez szintiszta gazdagok dozsolese ugy mint a foci ahova magan jet-tekkel jar a mini-napoleon.... viszont tutti jo sokat bezsebel a meszaroshoz kozeli KFT/BT a felujitassal amit beigertek meg az eppen kedvenc olimpikon allamtitkar elvtars

gabors 2019.03.16. 17:09:55

@IT Knight: "Sem én, sem a feleségem nem keresünk "jobbat" a másiknál. "

:-) egyelore !!! de ez nem biztos hogy mindig igy is lesz ... (nem kivanok semmi rosszat de a varjuk a karon meg hasonlok meg a legjobbakkal is megesett) oszt akokr jonapot ....

tovabbra is azt mondom hogy ezek amit most beigertek nagy nagy lufik .... amit NAGYON sokan meg fognak szivni kemenyen ...

gabors 2019.03.16. 17:14:24

@IT Knight: " Most majd az újabb 10 millió kamatmentes hitelért ugyanezt kell megígérnünk. "

Varjal mar ezt kulfoldre koltozoknek nem lehet ....

Te meg nem Londonban dolgozol ??? vagy csak megint magyarorsh/balkani dologrol van szo ??

Mint mondtam pont azok fognak ebbol hasznot huzni akik mar amugy is okosba nyomjak a NER-t .... hajra ! Mo veled is jobban teljesit ...

Csodabogár 2019.03.16. 17:15:16

@Gerusz: Nekem mindegy, de a teljes ingyenességet eltörölném, mert mint már sokszor leírtam, ami ingyen van annak nincs becsülete. orvosnál is fizetni kellene valamennyit. Nyilván az extrém kisnyugdíjasnak csak egy igazán jelképes összeget, csak hogy ne gondolja senki, hogy ez ingyen jár. Ugyanis abba szerintem nemigen gondolnak bele az emberek, hogy ami ingyen van azt azért mégis miből működtetik.

Csodabogár 2019.03.16. 17:25:41

@Buchhalter: Próbálj kicsit toleránsabb lenni. Nem lehet mindenki egy véleményen. Vannak dolgok, amit te feketének látsz más meg szürkének vagy fehérnek, Megírod a véleményed az egy dolog, de személy szerint jóslatokba bocsátkozni, teljesen értelmetlen.

Csodabogár 2019.03.16. 17:30:36

@Herr Géza: Csak, hogy kicsit jobb kedved legyen, olvasd el ezt.
www.sueddeutsche.de/politik/orbn-fidesz-eu-evp-1.4369280
Én jól szórakoztam, bár elég szomorú az egész.

Herr Géza 2019.03.16. 17:33:26

@Határátkelő: Miért is???
Hozzá se szóltam, ő ekézett.
Nyugi.

Herr Géza 2019.03.16. 17:34:18

@Határátkelő: Miért is???
Hozzá se szóltam, ő ekézett.
Nyugi.

Herr Géza 2019.03.16. 17:37:33

@Csodabogár: Hány ilyet olvastam az elmúlt időkben... De mint tudjuk, az mind libsibolsi-soros-szponzolált fake. De hagyjuk a politikát. :)

Arthamyr 2019.03.16. 18:16:09

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Ok, akkor még eggyel több ok, hogy ne hozzon olyan döntést, ne lépjen olyan útra, amit később megbán.

Arthamyr 2019.03.16. 18:21:50

@IT Knight: Az jobb lenne (még az 53% is), akkor legalább a kétharmadhoz egyezkedniük kellene, meg ha véletlen valamelyik csapattag beteg, meghal (szokott ilyesmi előfordulni), akkor gondban lehetnének. Mondjuk már szinte mindegy is, mert minden elvileg független testületben az ő embereik ülnek. A felelősségrevonásukhoz meg a tapasztalat alapján az is kevés, ha kétharmaddal buknak, az előző garnitúra is még él és virul.

Arthamyr 2019.03.16. 18:23:10

@gabors: Az ingyenpénz azért mindig jól jön.

IT Knight 2019.03.16. 18:43:46

@gabors: Egyrészt nyáron tervezünk visszaköltözni, ha lejár a szerződésem. Magyar lakcímünk megvan (ami amúgy egy CSOK-os ház :D)

Másrészt felhívnám a figyelmed a vonatkozó korm rendelet 4. § (1) cc pontjára:

4. § (1) legalább az egyik házasfél legalább 3 éve folyamatosan
ca) a társadalombiztosítás ellátásaira és a magánnyugdíjra jogosultakról, valamint e szolgáltatások
fedezetéről szóló 1997. évi LXXX. törvény (a továbbiakban: Tbj.) 5. §-a alapján biztosított,
cb) a nemzeti felsőoktatásról szóló törvény hatálya alá tartozó felsőoktatási intézményben nappali
képzésben tanulmányokat folytat, vagy
cc) az f ) pont fa) alpontjában foglaltaknak megfelelő házasfél kereső tevékenysége alapján valamely más állam társadalombiztosítási rendszerének hatálya alá tartozik

(A CSOK neccessebb egy kicsit, mivel ott ugye 10 évig ígértük meg, hogy abban a házban fogunk lakni, de mi úgy értelmezzük, hogy ideiglenes külföldi munka ebbe belefér. Nem adjuk ki a házat, csak épp most nem lakunk benne.)

midnightcoder2 2019.03.16. 18:43:55

@Buchhalter: "Londonban mikor tud egy fiatal, 3 gyermeket tervező pár megfelelő méretű otthont venni? "

Ami azt jelenti, hogy ha véget ér a nyugat-európai nagy jólét - márpedig egy-két évtizeden belül véget fog arra mérget vehetsz - akkor lesz ott egy országra való hajléktalan.

midnightcoder2 2019.03.16. 18:44:01

@Csodabogár: "A szolgáltatót meg ha nyomorgatják majd nem fog beruházni, aminek a fogyasztók isszák meg a levét, hossútávon. "

Mivel a szolgáltatók gyakorlatilag monopol helyzetben vannak - senki nem fog újabb gáz, víz, villanyvezetéket kihúzni, max. a kukások mûködhetnének párhuzamosan, így bizony állam bácsi dolga hogy rálépjen a tökükre, mert neked mint magánszemélynek erre esélyed sincs, ergo a szolgáltató kb. annyit kérhet el, amennyi a pofájára fér - hacsak nincs állam bácsi aki így vagy úgy szabályozza a piacot.

midnightcoder2 2019.03.16. 18:44:07

@Buchhalter: "A pénzes diploma szerintem nem mindig minőségi tudást takar,de kövezetek meg ezért nyugodtan"

A nem pénzes sem. Kádárék idején sem azért volt színvonalasabb az oktatás mert ingyenes volt, hanem azért mert az emberek jóval alacsonyabb arányban kerültek be a felsõoktatásba, ergo aki bekerült az jóval okosabb volt mint az átlag. A másik oldalon akkoriban a diploma azért ért is valamit, ha egyszer szereztél egy ilyet akkor kb. garantált volt hozzá az íróasztal.

midnightcoder2 2019.03.16. 18:44:11

@Gerusz: "Ingyen utazás terén pedig inkább egy utazási kártyát tudnék elképzelni"

Állam bácsi idehaza vastagon támogatja a tömegközlekedést. Pl. ha jól tudom, a BKV bevételeinek nagy része sem a jegyárakból van. Ennek az egyik ideológiai alapja, hogy de a nyugdíjasok ingyen utaznak. De ha nem utaznának, a BKV-t ugyanúgy támogatná állam bácsi.

midnightcoder2 2019.03.16. 19:05:20

@Buchhalter: "Bár ez sokaknak nem fog tetszeni ,de néhán yhelyen beszüntetném a rezsi csökkentést .Tömegközlekedés jegyárai "

Kb. szart sem érnél vele, legalábbis itt Pesten. Itt csak a lúzerek fizetnek, mint Pl. én is. Ezzel szemben tömegsport a bliccelés, és a BKV ellenõr kb. semmit nem tud tenni. A proletár leszáll a villamosról, és röhögve közli hogy a következõn úgyis felszáll. A hajléktalannal aki melegedõnek és mellékhelységnek használja még annyit sem tudnak csinálni. És minél jobban emeled a jegyárat, annál több polgár fog bliccelni. A támogatást lehetne növelni, Pl. egy kisvasútnyi vagy stadionnyi pénz biztosan segítene valamit.

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.03.16. 19:07:45

@Platonica:
A basi a magyar uralkodó.
A munka alapú társadalom pedig az ő víziója, aminek része, hogy csökkenteni kell a felsőfokú végzettségűek arányát.

"Az egész Európai Unióban szinte kizárólag csak Magyarországon csökkent a diplomások aránya a 25-34 éves fiatal felnőttek körében az elmúlt években, a hazai folyamat tehát totálisan szembemegy az uniós trenddel. És ez várhatóan folytatódni fog.
...
A kormány 2011 óta végrehajtott és a jövőben várható felsőoktatási intézkedései is azt a célt szolgálják, hogy szűküljön az egyetemre felvételt nyerők köre a korábbiakhoz képest, és a felsőoktatás „visszaelitizálódjon”.

Egy nemrég publikált tanulmány szerint a kormány el is éri a célját, ugyanis gyorsabban szűkült a hallgatók száma az elmúlt években, mint ahogyan azt az egyetemista korú (18-22 éves) népesség csökkenése indokolná. A társadalmi felzárkózási folyamatok szempontjából különösen káros, hogy ezzel egyidejűleg még nehezebb lett az ország legszegényebb vidékeiről bekerülni a felsőoktatásba."
g7.hu/kozelet/20181009/szinte-peldatlan-az-eu-ban-ami-a-fiatal-magyar-diplomasokkal-tortenik/

"Miközben az OECD-tagországokban és az EU-ban is tovább nőtt a felsőoktatásban való részvétel az elmúlt években, a magyar mutató csökkent, ráadásul 2012-től jelentősen (2010 és 2015 között 62 százalékról 51 százalékra esett.)"
g7.hu/kozelet/20181002/meg-nehezebb-lett-bekerulni-a-felsooktatasba-az-orszag-legszegenyebb-videkeirol/

IT Knight 2019.03.16. 19:08:00

@Arthamyr: "Az jobb lenne (még az 53% is), akkor legalább a kétharmadhoz egyezkedniük kellene"

Ezzel teljesen egyetértek.

A legfontosabb intézkedéseket (adórendszer, családtámogatás, stb) meg lehetett volna tenni sima többséggel is. Ahol kétharmad kellett (alaptörvény, kinevezések 9 évre), ahhoz inkább nem kellett volna hozzányúlni úgy, hogy senki nem értett velük egyet, csak keresztültolták.

Buchhalter 2019.03.16. 19:09:11

@Csodabogár: én befejztem de akkor legyen más is toleráns ,most már direkt nem írok neveket.

IT Knight 2019.03.16. 19:59:54

@midnightcoder2: "Ami azt jelenti, hogy ha véget ér a nyugat-európai nagy jólét - márpedig egy-két évtizeden belül véget fog arra mérget vehetsz"

Ezt miből gondolod? Nem kötekedésből kérdezem, de erre sokan várnak már kb a 17. százada óta. Fel is emelkednek más régiók (USA, aztán Oroszország, aztán Japán, mostanában meg Kína), de NY-EU még két világháború meg egy hidegháború után is szépen éldegél.

élhetetlen 2019.03.16. 19:59:54

@Csodabogár: Látod, valahol itt a baj. Téged nem zavarnak a csak pénznyelő stadionok, nem zavar, hogy minden térkövezés úgy zajlik, hogy leraknak valamit, csúszik, felmaratják, még mindig csúszik, felszedik, leraknak valami mást. Háromszor fizetik ki, és nem egy első kísérletnél, hanem minden esetben. Nem zavar a várba költözés, az sem, hogy kidobták a Nemzeti Galériát, nem zavarnak a 40 centis kilátók, Nem zavar, hogy x polgármester vendégházat épít uniós pénzből, és egy vendég sem volt, csak ő költözött be, hogy Mészáros. és Orbán veje, nem igazán a szabad piacról élnek, stb. Egyetlen dolog zavar, hogy a nyugdíjasok ingyen utaznak. Ha ez nem lenne, már utolértük volna Ausztriát.

Sir Galahad 2019.03.16. 19:59:54

A szerző tökéletesen leírja, hogy a külföldre távozók a magasabb fizetésért mennek el és e tekintetben Magyarország - meg úgy általában minden szegény ország - objektív okok miatt nem is tudja igazán állni a versenyt. Korrekt, helytálló összefoglaló. Ezek után csak azt nem értem, miért van tele a blog olyan posztokkal, amelyek szerint a fiatalok nem a több pénzért, hanem a rettenetes közállapotok és a szörnyű diktatúra elől távoznak.

kfrank 2019.03.16. 20:21:38

@IT Knight: nagyon nem akartam hozzászólni. csak viszonyítási alapként néhány összehasonlítási adat abból az országból ahol én élek.
15%SZJA itt 21% de €352-ig nem fizetsz 560 brutto után 55,2 az összes levonás 90(TB EÜ SzJA)
gyerek támogatás €150 átlag mivel nem vagyok érintett nem tudom pontosan de tudtommal a harmadik gyerek után csökken egy kicsit valahol 160-170 körül indul és csökken 100-120körülire. nem kell hitelt aláirni alanyi jogon jár ha ott a gyerek.
Én már túl vagyok azon a koron hogy csábítani kellene hogy haza menjek de szerintem aki fiatalon a magyar támogatásban bízik nem kicsit optimista típus.
még mielőtt valaki komplett hülyének gondol a fenti adatok 1 azaz 1 hétre vonatkoznak.
hozzá kell tennem hogy a kiadási oldalon is vannak eltérések iskoláztatás és lakhatás valamint minden szolgáltatás magasabb de az eltérés szerintem nem tünteti el az előnyöket.
mindamellett örülnék neki ha minél több fiatal találná meg a megélhetési lehetőséget szeretett Magyarországon.
Jelenleg csak siratni tudom az országot ami az otthonom kellene hogy legyen.

élhetetlen 2019.03.16. 20:21:38

@Arthamyr: „így akik nagyon gazdagok, azok sem tudják.”. Hol láttál olyat, hogy akinek van 100 millája, az nem kaphat 10+10-et? A költözés kijöhet belőle, és a megvett lakás árának már nincs felső limitje. Egy kezdő tanár házaspár albérletben mikor dobja össze azt a húsz, harminc millát, amivel már CSOK képes lesz? Pedig lehet, hogy fel tudnának normálisan nevelni három gyereket. De őket miért is támogatnánk? Szüljenek albérletben, a gyerek a sublót fiókban, de majd jól járnak a családi adózással. Ja.

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.03.16. 20:21:38

@CyberTroll: a gyerekeid is a nyiregyi alma materba készülnek, vagy ők az imént hasonló színvonalúnak mondott angol egyetemek valamelyikére?
(Amúgy nem tudok semmit a nyíregyházi egyetemről, mondhattam volna Kaposvártr vagy Kecskemétet is.)

élhetetlen 2019.03.16. 20:46:30

@IT Knight: Nem baj, drága, hülye voltál, az is maradsz. „támogatott lakáshoz jutás”. Ma gyűjtöttem eladó kislakásokat egy barátnőmnek. 16 milláért 25, 28 nm van, használt, felújítandó.10+10-ért vegyél újat, ahova befér három gyerek. Ja, ha van már 20-30 millád, akkor megy. Az meg minden kezdő fiatalnak van, ugye?

kfrank 2019.03.16. 20:46:30

@midnightcoder2: És Budapesten a Rózsadombon mikor vesz lakást egy fiatal majd lesz 3 gyerekem család.? nem kellene Londont felhozni állandóan.
ha diplomás munkahelyen dolgozik valaki itt ahol élek a fizetése kb 40-60000 Euro évente egy lakás 150-450000 Euro. ha a házastárs képesítés nélküli tud keresni 17-22000 eurót egy évben.
össz:57-82000 évente az éves kereset 3,5 szöröséig könnyedén kap hitelt, kb 1-2 év után be ballag a bankba és jelzálog kölcsönre vesz egy házat. nem palotát egy elit helyen de egy jó lakást és lehet hogy autózni kell a munkahlyére.(ha olyan a munkaköre céges autóval)

Grafschaft Glatz 2019.03.16. 20:46:30

@IT Knight: Miért kellene, hogy megvegye? Ha a fizetéséből ki tudja gazdálkodni egy olyannak a bérleti díját, amiben lakni szeretne és a maradék pénzből jut mindenre, ami kell - beleértve a megtakarítást is -, akkor miért ne bérelhetné?
Ugyan Londont nem ismerem, de itt, Németországban simán el lehet bérleményben lakni úgy, hogy a fizetésem felét félrerakom, lakbérre meg elmegy kábé az egynyolcada. Nem kvalifikált melónál biztos rosszabbak a számok, de valószínűleg a budapestinél azért jobbak...

2019.03.16. 21:00:38

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos:

Nem, az én gyermekeim magyarországi viszonylatban rendkívül alul iskolázottak, egyiknek csak 7 elemije van, míg másiknak csak 4 elemije van.
Viszont itt az egyik criminal psychologus a másik meg marine biologist lesz, és igen, az egyik itteni kiváló színvonalú egyetemre járnak.

élhetetlen 2019.03.16. 21:14:32

@Arthamyr: Nem ilyen egyszerű a világ. A sógornőm is válni akart húsz éve, elment egy ügyvédhez, és mikor kiderült, hogy a ház az öcsém külön vagyona, (még a házasság előtt kapta a szüleimtől), és a sógornőm csak a közösen vett konyhabútor árának felét vihetné, pedig volt két gyerek, visszafejlett jó feleséggé.

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.03.16. 21:16:23

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
Magyarországon minél jobban él valaki, annál nagyobbnak tartja az átlagos megélhetéshez szükséges jövedelmet.
"erősen szubjektív, hogy mennyi jövedelmet tartunk elfogadhatónak. Elvárásaink a jövedelmünkkel együtt nőnek. Ami a legszegényebb 20 százalék számára már a jó megélhetést is lehetővé teszi, azt a társadalom legjobb helyzetű ötöde még az átlagos megélhetéshez sem tartja elegendőnek. Egy jólszituált embernek természetes, hogy késő este taxival megy haza, télen elutazik síelni. Ugyanez egy alacsony keresetű családban elképzelhetetlen luxus."

osszkep.hu/2018/06/rosszabbul-elunk-mint-az-atlag-vagy-megsem/

Grafschaft Glatz 2019.03.16. 21:16:28

@kfrank: Na, az meg a másik: ha valakinek nem jó a bérlés, mert az a fétise, hogy az ő neve legyen a telekkönyvben, akkor hitelt is sokkal olcsóbban kap, illetve a saját tőke összeszedése is könnyebb, mint Budapesten.

élhetetlen 2019.03.16. 21:16:40

@gabors: „amit NAGYON sokan meg fognak szivni kemenyen ...”. Vagy az adófizetők, engem már nem érint, húsz év múlva már nem valószínű, hogy élek, csak azt tudom, hogy ahol sz@r van, ott légy is van. Mikor majd jönnek a CSOK-osok orvosi igazolásai, hogy miért nem lehetett gyerek. Egy ötven éves nőről melyik orvos tudja megmondani, hogy harminc évesen milyen állapotban volt, mint ellenőrzés?

élhetetlen 2019.03.16. 21:16:54

@Sir Galahad: Nem biztos, hogy a közállapotok miatt távoztak, de amiatt nem jönnek haza. Az unokahúgom 10 éve él Angliában, kiment egy ösztöndíjjal, ott diplomázott, a mester képzést is ott végezte. Most lesz az esküvője májusban. A párja Angliában született néger. Ott élhetnek békében, itthon megverhetnék éjszaka a bőre színe miatt, és mivel rendezvényszervező, sokszor menne későn haza. Nem érted, hogy mi a különbség? (Tudod, mikor rendőrt hívtak egy nőre, mert a fodrásztól kijövet egy sálat tett a fejére, hogy óvja az új frizuráját. Itt tartunk).

Pöff 2019.03.16. 22:30:54

Netto 300-ért gürizek 10-11órát diplomával, teli a gyártószalag ukránokkal. A külföldi multi ott szorít és von el pénz ahol csak lehet(de az állami támogatást vastagon felveszi és a saját országából hozat mindent belőle), mindezt olyan magyar csinovnyik vezetőkkel és stílussal, hogy a fal adja a másikat.
Olyan lakás árak vannak hogy szülői segítség kell 33 évesen, hogy egyáltalán el tudjak költözni a mamahotelből.
Az utakon idegbeteg sofőrök, szar utak, szar egészségügy szemetes környék, szemetelő emberek, nyílt médiában is megjelenő környezetkárosítás. Mindenhol tudatlan tanulatlan totál hülye aljaparaszttal vagy pénzes eltiporlak emberekkel.

K.bszott szép jövő kedves Orbán! Jó megcsináltad te is a többi elődöddel együtt.

Rokonság fele már végelegesen kint. Haver, kolléga is megy ki nyáron, mert kint 2000 eurót vagyis 700e Ft-t lehet keresni még kétkezi munkával is fele ennyi munkával és stresszel.

Arthamyr 2019.03.16. 22:45:42

@élhetetlen: Nem mondtam, hogy nem kaphat, de ha van 100 millád, akkor annyira nem számít (persze jól jön), meg ugye van egy "apró" feltétele: 3 gyerek. A 3 gyerek felnevelése (normálisan) egyébként tippre több, mint ez a pénz (és ugye a gyerek a pénztől nem nő fel önmagában). Engem pl. nem mozgat meg a 10+10, nem ezért lesz/nem lesz 3 gyerekem.

Csodabogár 2019.03.16. 22:50:31

@midnightcoder2: Ezen a bliccelésen csak következetes szigorral és nagyon magas büntetéssel lehetne segíteni. Svájcban nemigen bliccelnek az emberek, mert nem csak leszállítják hanem rögtön ki is fizettetik a büntetést, vagy feljelentik az illetőt.
Nem tudom ma hogy van, de amikor ott éltem napi rendszerességgel futottam be az ellenőrbe.

Arthamyr 2019.03.16. 22:51:56

@élhetetlen: Ha a gyerekeket a nőnek ítélik, akkor nem jár jól az ex-férj, akkor sem, ha volt előtte vagyona. Meg nem tartom értelmes/korrekt dolog x gyerek után válni.
Persze, tudom, valaki biztos hozni fog szélsőséges példákat, amikor igen, de abszurd, hogy a házasságok mekkora része végződik mostanában válással, és kizárt, hogy ezek többsége felelősségteljes döntések és korrekt emberi viselkedés mellett következik be, kizárólag az egyik fél hibájából, amit a másik fél nem láthatott előre, még a házasság és főleg a gyerekekkel való elköteleződés előtt.

Csodabogár 2019.03.16. 22:57:00

@élhetetlen: A felsoroltak mind zavarnak, de ahogy az ingyenesség ellen se tudok semmit tenni úgy a többi ellen se. Mióta élek utálom a focit és környékét. Viszont mindig elmegyek szavazni és nem én tehetek róla, hogy sokan nem mennek el vagy nem úgy szavaznak, ahogy én látnám jónak, meg te.

Csodabogár 2019.03.16. 23:04:43

@Pöff: Akkor miért nem mész te is?

somlobodog 2019.03.17. 07:54:38

@Pöff: igazad van. Miért nem tavozol? Határ nyitva. A mamahotelbe gondolom vissza lehet menni gond nélkül ha nem sikerül vagy nem teszik. Esetedben 0 rizikó. 33 évesen nem is vagy túl öreg. De csak jelzem, a nettó 300 otthon jobb mint 2000eur egy nyugati nagyvárosban. Az kB ehhalal. Ez csak az anyagi része nyilván, a többit nem írom higy mi a plusz. Ja és nem szabad atszamolni ftra a kinti keresetet. Sok sikert!

midnightcoder2 2019.03.17. 09:02:39

@kfrank: Ha senior szoftverfejlesztõ vagy viszonylag jó helyen, akkor megkeresel úgy nettó 7 000 000 forintot évente, ha van egy nejed akinek a fizujából megéltek, akkor úgy 4 év alatt összehoztok egy lakást hitel nélkül. Ugyanezt egy maszek vízvezeték/villanyszerelõ egy év alatt is megteszi. A gond azoknak van akik 200 ezer forintos bruttóból próbálják meg ugyanezt. És gyanítom ez kb. hasonlóan van ott is, ahol te laksz.

okleveles naiv 2019.03.17. 09:02:39

„kiváló, versenyképes és szakképzett magyar fiatalok” sem, akikért „sorban állnak a nyugati országok”

Aha, persze. Ezt az álmot vlmi dajcstomitól kölcsönkért droggal víziózta össze, mert még a saját, fityiszes, köztudottan valóságbarát statisztikai adataik is arról szólnak, h úgy elb@..ták a szakképzést, h a frissen végzett "szakembereiket" csak segédmunkásnak lehet alkalmazni - betanítás után.

midnightcoder2 2019.03.17. 09:02:39

@Csodabogár: Ott kezdõdik a dolog, hogy a feljelentéshez papír kell, a bliccelõ pedig azt mondja az ellenõrnek, hogy bocsika nincs nálam személyi, és elsétál. A 40 kilós néni nem fogja megállítani a 120 kilós kigyúrt proletárt, erre amúgy felhatalmazása sincs. A hajléktalant meg feljelentik, na és ? Már persze, ha nem játssza el ugyanezt. Az ellenõrök amúgy az igazán problémás járatokra nem is igen mennek. Pont ezért. Nekik bevétel kell, azt pedig azoktól tudják csak beszedni, akik amúgy megveszik a bérletet minden hónapban, de esetleg aznap véletlenül pont elfelejtik hogy lejárt. De aki direkt nem vesz bérletet, az ellen max. a metróban tudnak mit csinálni, ahol be sem engednek jegy nélkül, illetve azokon a buszokon ahol csak az elsõ ajtón lehet felszállni.

midnightcoder2 2019.03.17. 09:03:33

@IT Knight: Egy térség viszonylagos jóléte a vele kapcsolatban álló többi területhez képest élvezett tudományos-technológiai, katonai, gazdasági, kulturális fölényébõl származik. Mindig voltak civilizációs központok, ahol ez a fölény megvolt, voltak az egyiptomiak, a görögök, a rómaiak. Amikor Európának igazán jól ment, akkor ez az elõny nálunk volt, pontosabban a nyugati részen.

A katonai fölény az USA függetlenségének kivívásakor szûnt meg, és a II világháború után lettünk katonailag jelentéktelenek. A tudományos-technológiai fölény is rég oda van, a világ információs szempontból ma már elég nyitott hely, a tudás ma már ugyanúgy rendelkezésre áll Kínában, Indiában is. Nem biztos, hogy olyan színvonalú egyetemeken mint az európai/amcsi elit egyetemek, de már rég nem arról van szó, hogy van egy írástudatlan nagyvilág, és van a mûvelt Európa. Gazdaságilag az ipar nagy részét lelkesen kitelepítettük Kínába, mondván hogy a pénz a szolgáltatásokban van, majd gyorsan a szolgáltatások nagy részét is kivittük Indiába. Aztán, hogy a gazdaság fókusza is szép lassan oda kerül, szembe fogunk kerülni azzal a problémával, hogy az onshore és a nearshore hirtelen offshore-rá válik. Ehhez add még hozzá az öregedést, a migrációs nyomást Afrikából ami durván meg fog nõni a következõ 30 évben, az iszlám szélsõség terjeszkedését ugyanott, a globális felmelegedést...

Platonica 2019.03.17. 09:14:14

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos:
Ugy latom, a KSH mikrocensus adatai is onbevallason alapulnak. Akkor me'gse olyan kritikan aluli ez a modszer?:-D
'A KSH a Háztartási költségvetési és életkörülmény felvétele évente mintegy 10 ezer háztartást megkérdezve méri a háztartások egy főre eső jövedelmét.'

Herr Géza 2019.03.17. 09:42:39

@midnightcoder2: Ezt a marhaságot hogy hoztad össze: “Ugyanezt egy maszek vízvezeték/villanyszerelõ egy év alatt is megteszi.”
Hát hogyne, feltéve ha svarcol ezerrel. És közben nem költ semmire, valamint sátorban lakik a híd alatt....

Buchhalter 2019.03.17. 09:46:54

@somlobodog: De csak jelzem, a nettó 300 otthon jobb mint 2000eur egy nyugati nagyvárosban. Az kB ehhalal. Ez csak az anyagi része nyilván, a többit nem írom higy mi a plusz. Ja és nem szabad atszamolni ftra a kinti keresetet Ezeketa nettó hükyeségeket Orbán vezéredtől vetted? Ha igazad lenne azt mivel magyarázod ,hogy több mint félmilló meber kint van és eszük ágában se akarnakk hazajönno? Te elvagy a az itthoni dagonyában,nyelvet nem beszélsz van egy Fidesznyikes haveri clgnél egy pozid átlag fizuért és elvagy.A többiek nem.Az egészségügy meg a nyugatihoz képest csak egyre rosszabb lesz oktatás dettó.Hajrá fidesz koma!

Arthamyr 2019.03.17. 09:53:30

@midnightcoder2: Ezeknek a 120 kilós kigyúrt proletároknak a megfelelő élettér a börtön, ahol megfelelő étkezéssel a súlyuk is leszorítható a megfelelő BMI alá, mondjuk 1500 kalóriás étkezésből nem sokáig marad 120kg senki. :) Ha a 40 kilós néni kevés az erőszakos tahók ellen, akkor rendőri jelenlétre van szükség. Esetleg kamerafelvételre, amiről az ember azonosítható ilyen esetben, és begyűjthető. Az is @Csodabogár: által említett következetes szigor fontos része, hogy a szabályokat be is tartatják.
Hiába büntetnek meg bliccelésért félmillióra, ha nem hajthák be. Sokkal jobb, ha csak 50k, de az nagy eséllyel bekövetkezik.

Itt a járműveken van kamera, a buszokon meg csak elöl lehet fel/leszállni. A villamoson olyan biztonsági őrök is vannak, akiket vagy válogatnak, vagy erre tenyésztenek, mert 190cm és 100kg körül lehetnek a kisebbek. Mellette kb. úgy vannak felöltöztetve, mint a kommandósok (persze a mellényük gondolom nem golyóálló, és nincs lőfegyverük sem). Nem is nagyon láttam kötekedést, persze biztos előfordul.

Arthamyr 2019.03.17. 09:59:11

@midnightcoder2: Amit @Herr Géza: írt, engem is érdekelne. Csak azért, mert ha nettó 30 millát keres évente egy villanyszerelő, akkor ráállok. :) Hogyan, ez azt jelenti, hogy napi kb. 250k munkadíjat számláz ki, ezt ma simán kicsengetik az emberek a villanyszerelőnek?

Arthamyr 2019.03.17. 10:04:19

@Buchhalter: Már megint nem okos dolgokat írsz. @somlobodog: az USA nem túl olcsó részéről ír, ha jól tudom... Arrafele ennyiből studiot sem bérelsz. Itt a szomszédunk az 1 szobás lakását 1800 euroért adja ki jelenleg, maradna 200 eurod kajára, rezsire, ruhára, ovira (kb. 1k/gyerek/hó). Na ennyit ér a 2k egy nyugati nagyvárosban.

Herr Géza 2019.03.17. 10:08:56

@Buchhalter: Már megint agyas vagy: “Te elvagy a az itthoni dagonyában,nyelvet nem beszélsz van egy Fidesznyikes haveri clgnél egy pozid átlag fizuért és elvagy.”
Aha. Nézzél már rá @somlobodog profiljára...

Arthamyr 2019.03.17. 10:17:03

@Herr Géza: Ha tudom, hogy még jelen vagy, nem kellett volna írnom. :) A legszebb a hozzászólásban a kontraszt, amit az idézett szöveg és a saját közt látható... :D

kolomparlole1114 2019.03.17. 10:18:28

"Mit ajánl Magyarország a fiataloknak?"

Útlevelet.

kolomparlole1114 2019.03.17. 10:18:28

"A mi fiataljaink a mi aranytartalékunk."

Ezért is fogy olyan gyorsan mint a közpénz...

midnightcoder2 2019.03.17. 10:18:28

@Herr Géza: "Hát hogyne, feltéve ha svarcol ezerrel."
Próbáltál már Pesten bármilyen szakit találni mostanában ? Az az alap hogy számlát nem látsz tõle, de egy normálisabbra fél éveket kell várni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.03.17. 10:18:39

@midnightcoder2:

" Ehhez add még hozzá az öregedést, a migrációs nyomást Afrikából ami durván meg fog nõni a következõ 30 évben, az iszlám szélsõség terjeszkedését ugyanott"

És Európa elkerülhetetlen és relatíve gyors hanyatlása szinte be van progrmozva. Nem is lehet másképp, ha pl. az EU ún. vezetői fontosabbnak tartják a EU szemétdombján való versenyt a globális versenyképességnél, amit gyönyörűen példázott pár hete a két nagy európai vasúttársaság fúziójának megakadályozása. Közben meg Kína röhög a markába azon mulatva, hogyan kaszálja el magát Európa.

Arthamyr 2019.03.17. 10:38:32

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ezen "programozott hanyatlás" ellenére én látatlanban arra fogadok, hogy 30 év múlva is jobb lesz élni mondjuk a mostani fejlett, de szerintetek az elkerülhetetlen végzete felé tartó Nyugat-Európa területén, mint Kínában, Indiában stb.
Ha ti nem így látjátok, érdemes felkészülni a költözésre. Én inkább Nyugat-Európára tettem a voksom, itteni állampolgárságot, ingatlant szerzek, nem kínait (főleg, hogy egy kínai metropoliszban már most is kb. drágább az ingatlan, mint itt :)).
Ha még itt leszünk, érdemes lesz visszatérni erre mondjuk 10-20-30 év múlva, hogy lássuk, kinek lett igaza.

Herr Géza 2019.03.17. 11:22:46

@midnightcoder2: Nem. :)) Pláne, hogy e két szakmában magam megoldok mindent...
De a helyzet semmit nem változott láthatólag, hisz a magyar iparos valahogy sose arról volt híres, hogy kérés nélkül számlákkal bombáz.
De nem ez volt a lényeg: mutass nekem egy magánvállalkozó szakit az általad említett két szakmában, aki évi 28-30 millió forint nettó jövedelmet (nem BEVÉTELT) ér el, tőlem akár svarcban is....
Biztos van ilyen, persze, de nem ez a jellemző.
Valóban lehet vele keresni rendesen manapság, így is van rendjén, de azért ne essünk már túlzásokba.

adg 2019.03.17. 11:37:51

@Buchhalter: annyira vicces vagy. Mindig ugy ervelsz, hogy egy sor baromsagot kitalalsz a masikrol, es azokkat cafolod. Valami egesz elkepeszto stilusban. Mondjuk most kifelejtetted, hogy van egy haverod aki 2130-at keres x varos z varosreszeben 67 m2-es lakasban, es o is a fidesznyik hazai posvanyban allami penzen elo sb-n rohog.
Ahanyszor megszolalsz, annyiszor csinalsz komplett idiotat magadbol. Ne hagyd abba, szinfolt vagy!

midnightcoder2 2019.03.17. 11:45:30

@Arthamyr: Számláz? Ne viccelj. Azt jelenti, hogy olyan napi 80 ezer forintot kér el a lúzerektõl, õ pedig fizet a végén havi 50 ezer forint KATA-t. Persze, lehet hogy kevésbé lehúzós a csávó, és akár 2 évbe is beletelik neki mire összejön a lakás.

midnightcoder2 2019.03.17. 11:45:37

@Arthamyr: Majd kiderül. Én úgy vagyok vele, hogy az hogy mi lesz 20-30 év múlva, az engem már nem biztos hogy érint, viszont ha fiatal lennék akkor tuti hogy nem Nyugat-Európát céloznám meg, hanem Kanadát vagy Ausztráliát.

Anita Nagys 2019.03.17. 12:41:05

@somlobodog: eletem legjobb dontese volt 3 eve elhagyni magyarorszagot... az ehhalaltol meg nagyon messze vagyok..:)

midnightcoder2 2019.03.17. 12:59:01

@Anita Nagys: Az, hogy mennyire volt jó döntés, az majd úgy 30 év múlva derül ki.

élhetetlen 2019.03.17. 13:03:13

@Arthamyr: A házasság előtti vagyon különvagyon, akárkinek ítélik a gyereket és nem lesz közös sok év után sem. A válások. Ezért nem tetszik ez a házasodjatok, haptok tíz millát, stb. Az ismerőseim gyerekei úgy házasodtak (mind), hogy 18-20 évesen egy-két kísérlet után megtalálták az igazit, együtt éltek 8-10 évet, már az induló lakást is összeszedték, és közeleg a harminc, összeházasodtak, és jönnek a gyerekek. Ők már nem fognak elválni, már ennyi év után ismerik egymást, tudják, hogy mit csinálnak. A korosztály elég szórt, van ahol a nagyobbik gyerek már 16 éves, van ahol csak kettő, de a módszer úgy tűnik, működik.

Arthamyr 2019.03.17. 14:01:44

@midnightcoder2:
1. ÁFA van a KATÁ-soknak is, ha nem alanyi jogon mentesülnek (talán 8m-ig?).
2. A KATA 12 milláig "adómentes", utána bünti van (kb. 40% a felette lévőre?).

A napi 80k az kb. havi 1.6 milla bevétel, abból KATÁ-s céggel is sztem olyan 1.3m/hó-ra jössz ki. Ne érts félre, szuper az is, de erről sem vagyok meggyőződve, hogy konzisztensen megvan (pl. ha beteg lesz akkor így járt), de a 30 millát rettentő túlzónak éreztem. Jó lesz ez olyan 10-13-nak, ami persze teljesen jó, de akkor lehet pár évig villanyt szerelni egy házért. Annyiért biztos nem is állok át erre, a 30-ért már elgondolkodnék rajta. :)

Grafschaft Glatz 2019.03.17. 14:02:41

@midnightcoder2: Kanada? Viccelsz? A fizu szar, de legalább minden jó drága, az időjárást már meg sem említem, hogy a tél májusig tart. Ausztrália jobb egy kicsit megélhetésileg, de ott meg meghalsz, ha megcsíp egy pók meg a partokat kivéve egy nagy sivatag az egész és mindentől messze van.
Ezt a hanyatló Nyugat(európa) dumát 70+ éve toljátok már, de valahogy még mindig ez a világ legélhetőbb helye, nem véletlenül igyekszik ide mindenki.
Különben Európának egyetlen komoly baja van, ami megbéklyózza a gazdaságát, az pedig az euró. Be kéne látni végre, hogy az egy zsákutca és visszatérni a nemzeti valutákhoz.

Arthamyr 2019.03.17. 14:04:51

@élhetetlen: Nem mondtam, hogy közös lesz, de pl. elég húzós gyerektartással kínálhatják meg. A gyerek érdeke az elsődleges elv azért érvényesül az ítélkezésnél.

élhetetlen 2019.03.17. 14:05:56

@Arthamyr: Na, ez az. Akinek van pénze, annak is jól jö. Akinek nincs, és támogatásra szorulna, hogy elindulhasson, az nem kap, és stabil, megfizethető bérlakás sincs. „meg ugye van egy "apró" feltétele: 3 gyerek”. Gaborsnak már írtam, hogy ahol sz@r va, ott légy is van. Mikor majd jönnek a CSOK-osok orvosi igazolásai húsz év múlva, hogy miért nem lehetett gyerekük. Egy ötven éves nőről, férfiról melyik orvos tudja megmondani, hogy harminc évesen milyen állapotban volt, mint ellenőrzés?

Arthamyr 2019.03.17. 14:17:08

@élhetetlen: "Mikor majd jönnek a CSOK-osok orvosi igazolásai húsz év múlva, hogy miért nem lehetett gyerekük" - Miért jöhetnének? Persze elképzelhető, de remélem behajtják majd tőlük (meg azt is, hogy a nagytöbbségük teljesíti a vállalást). Ezért is jó azoknak adni, akiknek leginkább adják, mert náluk jó (kevésbé rossz) helyen van a pénz, és a gyerekek is.
Isten ments, hogy a (mély)szegényeknek további motivátorokat adjanak (megélhetési) gyerekgyártásra, így is ők a legszaporábbak, hatalmas társadalmi problémát tartósítva ezzel, felesleges bátorítani őket. Ők 10+10 millióval sem lennének képesek normálisan felnevelni 3+ gyereket...

Arthamyr 2019.03.17. 14:23:49

@midnightcoder2: Ha fiatal lennék, lehet, hogy én is, bár azért ezekbe az országokba kimenni sem egyszerű, és jelenleg nem is játszanak más ligában, mint Nyugat-Európa. Meg a (külföldre) költözés nem olyan, hogy most el kell döntened, hová mész, és akkor ott kell élned életed végéig, bármikor tovább (vagy vissza-) költözhetsz. Ezért is baromira irreleváns, ha esetleg neked is lesz igazad, és tényleg összeroskadnak (ok, nyilván én valamennyire szívni fogok az ingatlanok miatt), mert fogja magát az ember, és továbbáll oda, ahova kell, vagy visszajön a felvirágoztatott Magyarországra.
Most, 10-15 évre előre tervezve Nyugat-Európa kiváló célpont, már ha az életszínvonalat nézzük, messzebbre meg nehéz (és szerintem felesleges) tervezni. Egy jó munkával, takarékosan élve 15 év alatt nyugdíjas leszel.

élhetetlen 2019.03.17. 15:08:22

@Arthamyr: Máshol élünk. Csak belenéztem pár ügyvéd tájékoztatójába. A gyermektartásdíj összege gyerekenként általában a tartásdíjra kötelezett szülő átlagos jövedelmének 15-25%-a. „A tartásdíj igazodik a gyermek szükségleteihez, ezért ha a kötelezett kiemelkedően magas jövedelemmel rendelkezik, akkor nem lehet a jövedelmének 15-25 %-át, hanem pl. csak ennél kisebb arányát tartásdíj címén igénybe venni, ha azt a gyermek szükségletei nem indokolják. Vegyük például egy nagyvállalat igazgatóját! Az ő jövedelmének a 25 %-a sokszorosa lehet a gyermek tényleges szükségletének. Ezért indokolt a ez a szabály.”. Úgy néz ki, hogy attól, hogy az apa benn marad a házában, nem lesz magasabb a tartásdíj. Legfeljebb akkor lehet kezdeni valamit, ha a kötelezett havi 100 eft-ről hoz igazolást, és hözben vesz egy 20 millás kocsit.

élhetetlen 2019.03.17. 15:08:38

@Arthamyr: Miért jöhetnének? „A támogatás visszafizetése alól teljes mértékben még akkor sem adnak mentességet a szabályok, ha egészségügyi okokból nem teljesült a gyermekvállalás. Ugyanakkor méltányossági eljárás keretében részletfizetést, haladékot lehet kérni, bizonyos esetekben pedig a kamat, vagy a kötelezettség elengedését.„. És nem a megélhetési gyerekgyártásról beszéltem, hanem pl. egy kezdő tanár házaspárról, 150 ezres fizetéssel, albérletben. De ők biztosan nem nevelnének normális gyerekeket, őket minek támogatni.

Buchhalter 2019.03.17. 15:09:43

@Határátkelő: helló én abbahagytam herr gézával a beszélgetést ,mert már nem láttam értelmét ,de ő továbbra is ekéz és másokat is egy olyan stílusban ami már a jó ízlés határát erősen súrolja.Bocs ha valaki ennyire figyelmen kívül hagyja a figyelmeztetésed azzal talán más eszközzel kell ráhatni.2-3 ember miatta hagyta el a blogodat.

Üdv.

Buchhalter 2019.03.17. 15:11:43

@adg: ha már emgem idézel akkor linkeld is be ,mert nem ezt írtam,de hajrá.Te is egy színfolt vagy gondolom. Személyeskedést hagyjuk hm?

Arthamyr 2019.03.17. 15:49:10

@élhetetlen: 2 150 ezres fizetésre, 10+10 millával is felelőtlenség lenne a 3 gyerek, de még a 2 is. Ezt egy diplomás, elvileg gyerekek nevelésére specializálódott embernek látnia kellene. Vidéken persze más a helyzet, de ott akár meg is oldható a gyakorlatban is.

Arthamyr 2019.03.17. 15:51:42

@élhetetlen: Ki mondta, hogy magasabb lesz a tartásdíj?

Jazo 2019.03.17. 15:55:36

Lassan másfél éve külföldön élek, dolgozok. Pár hónap múlva haza megyek, de ahogy látom, semmi sem változott közben. Munkanélküliségből jövök és oda is megyek vissza. Ahol én élek (Észak-kelet Mo), ott még ma sem érte el a gazdaság a rendszerváltás kori szintet. Nincsenek cégek és a többség minimálbér körül keres. Ez lenne az ahova Orbán visszahívja az embereket?

Gyere haza és legyél munkanélküli! Ezt is felírhatná egy plakátra.

Külföldön jól lehet keresni, de az nem élet ha mindenki és minden otthon maradt aki számít. Otthon meg minden van, csak munka és megélhetés nincs. Ez egy patthelyzet...jó döntések nincsenek, csak rosszak és rosszabbak.

Arthamyr 2019.03.17. 16:09:58

@Buchhalter: adg is egy színfolt, de te olyan sötét vagy, mint a termőföld, ezért is szoktak "ekézni". Csak jó hobbikertész módjára teszi a dolgát Herr Géza, ezért kár kárhoztatni. :)
Egyébként hogy a fenébe vagy te könyvelő? Ez azt hittem, hogy egy pontosságot, odafigyelést igénylő munka, ha a könyvelőmtől egy ilyen levelet kapnék, azonnal, páros lábbal rúgnám ki. Az ügyfeleidnek is ilyen hányást küldesz, meg a NAV-nak is? Fel nem foghatom, hogy ki tart igényt erre, vagy miért nem vagy képes összeszedni magad itt is, ha a munka alatt meg megy. Csak át kéne futni a hozzászólásaid, mielőtt ráböksz a komment küldése gombra, és hatalmasat javulhatna a minőségük, biztos, hogy kevesebben is ekéznének (teljesen jogosan).

Arthamyr 2019.03.17. 16:24:01

@Buchhalter: @Arthamyr: Ez azt hittem = eddig azt hittem: na látod ezért kell átolvasni, mielőtt elküldöd, hogy ilyen szemetet ne írj... :/

Buchhalter 2019.03.17. 16:56:29

@Arthamyr: átmentél személyeskedésbe,szerintem hanyagolj oké?!
Ha már ennyire ráérsz velem foglalkozni inkább menj azt segíts az utcán pár szerencsétlenen.

Na csá!

élhetetlen 2019.03.17. 17:08:19

@Arthamyr: A magánvagyont képező házról volt szó. „Nem mondtam, hogy közös lesz, de pl. elég húzós gyerektartással kínálhatják meg.„, írtad. „Ki mondta, hogy magasabb lesz a tartásdíj?”. Úgy tűnik, hogy te, ha nem is ezekkel a szavakkal.

somlobodog 2019.03.17. 17:08:44

@Buchhalter: Hát ma tényleg az átlag alá jutottál, lassan a helyi trollok értelmesebbek mint te. Több éve élek NY-ban, 3 nyelven beszelek. Veled ellentétben, aki ahogy látom otthonról okoskodik. Fidesz koma maximum a kedves csaladodban lehet ha ennyire ragaszkodsz az országhoz hogy egy blogon szívod magadba a nyugati levegőt:). És javaslom tanulj meg olvasni. Nem azt írtam hogy ne menjen hanem azt hogy ne számoljon át keresetet mert nem Magyarországon hanem ott kell elkoltenie a pénzt ahova költözik. Szted pl Párizsban, Berlinben stb 2000eur mire elég? Na fuss neki meg egyszer ennek.

somlobodog 2019.03.17. 17:08:56

@Arthamyr: az is könyvelő aki szállító számlákat üt egész nap a pincében 30evig... :) ahhoz elég ez a szint.

Arthamyr 2019.03.17. 17:24:36

@élhetetlen: Ebben hol van benne, hogy több lesz tőle a gyerektartás? :S Egyszerűen csak húzós gyerektartás, ettől teljesen függetlenül. Nem biztos, hogy pont abban az esetben, de nem tartom elképzelhetetlennek, hogy esetenként akár olyan mértékű, hogy inkább lecseréli a házát egy kisebbre. Szoktak lenni sztorik emberekről, akiket annyira tönkretett egy válás, hogy hajléktalan lett belőlük (ez persze ugyanaz a kategória, mint a nő, aki tűri a rendszeres félholtra verést).

Arthamyr 2019.03.17. 17:25:48

@Buchhalter: Most is azt tettem, aranyból van a szívem, de ha nem kell a segítség, hát nem erőltetem. :)

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.03.17. 18:57:20

@Platonica: a dokumentumokon alapuló adatok általában megbízhatóbbak. A jövedelmi statisztikák ezért alapulnak munkáltatói adatszolgáltatásokon. Mivel azonban a háztartások adatairól ilyenre nem tudnak támaszkodni, kénytelenek kérdezni.
Önmagában a kérdezessel sincs baj. De nem véletlen vannak a ksh-nal képzett kérdezőbiztosok. És a mintavétel itt se ad hoc jellegű, hanem szigorú metodología alapján választják ki a minta elemeit. Továbbá a nyert adatokat is tisztítják.

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.03.17. 18:57:24

Mit ajánl Magyarország a sürgősségi betegellátásra szorulóknak?
index.hu/belfold/2019/03/12/jahn_ferenc_korhaz_surgossegi_osztaly_varakozas_halottszallito_korulmenyek/

(Spoiler: Budapesten akár 14 órás várakozást.)

élhetetlen 2019.03.17. 18:57:40

@Arthamyr: Ez kezd nevetséges lenni. Ha pl. elég húzós gyerektartással kínálhatják meg.a különvagyonra tekintettel, mint írtad, akkor biztosan arra gondoltál, hogy kevesebb gyerektartást kell fizetnie, nem több lesz az a húzós. Mert te nem írtad, hogy több lesz. Jaj… Megpróbálom újra. Ha a pasi bennmarad a saját házában, az nem jövedelem, a gyerektartást meg a jövedelem alapján állapítják meg. „Szoktak lenni sztorik emberekről, akiket annyira tönkretett egy válás, hogy hajléktalan lett belőlük”. Igen, mikor a KÖZÖS TULAJDONÚ házban marad az egyik a gyerekekkel, és nem tudja kifizetni a másikat, és nincs elosztható kp. sem, és a másik nem tud egy lakást bérelni sem. De az más eset, nem arról beszéltünk. Hagyjuk.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.03.17. 19:00:32

@élhetetlen: Márpedig a magyar bírói gyakorlatban megítélik a vezérigazgatói gyerekei után is a jövedelem 20%-ának megfelelő gyereltartást, hogy a korábbi életszínvonal biztosított legyen. Az nem járja, hogy az egyedülálló anya ne tudja az egymilliós tandíjú iskolába küldeni vagy évente kétszer trópusi nyaralásra vinni, ha eddig így élt... Persze azt már nem ellenőrzik, hogy a pénz mekkora része szolgálja a gyerek és mekkora az anya javát, erre mondják a jómódú elvált férfiak, hogy feleségtartást fizetnek...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.03.17. 19:06:44

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos: A KSH jövedelmi adataival az a gond, hogy önkényesen kihagyják a statisztikából a kisebb cégeket és az egyéni vállalkozókat.

Arthamyr 2019.03.17. 19:38:05

@élhetetlen: Melyik hozzászólásomban írtam ilyet, hogy elég húzós gyerektartással kínálhatják meg _a különvagyonra tekintettel_?

Emlékeim szerint nem írtam ilyet (ha igen, és rámutatsz, akkor elnézést kérek, pontatlan voltam), és azért remélem érzed, hogy az a szövegrész jelentősen megváltoztatja az egész jelentését.

élhetetlen 2019.03.17. 19:58:42

@Online Távmunkás: „megítélik a vezérigazgatói gyerekei után is a jövedelem 20%-ának megfelelő gyereltartást”. Lehet, nincs tapasztalati ismeretem, csak az új PTK magyarázó ügyvédi cikkekbe néztem bele. És ez nég benne van a 15-25 %-ban. Amiről itt vitatkoztunk, az a különvagyon volt, és azt próbáltam magyarázni, hogy a szülőktől a házasság előtt kapott ház, az nem jövedelem, nem számít bele a gyerektartás megállapításába, és nem ítélhetik a feleségnek, nem rakhatják utcára a tulajdonosát, de mindegy.

élhetetlen 2019.03.17. 19:58:58

@Arthamyr: Ó, dehogy írtál ilyet: „Melyik hozzászólásomban írtam ilyet, hogy elég húzós gyerektartással kínálhatják meg _a különvagyonra tekintettel_?„. így, egy mondatban nem. Csak a következő volt.
Bocs, darabokból megy csak. Ezt írtam: „A házasság előtti vagyon különvagyon, akárkinek ítélik a gyereket és nem lesz közös sok év után sem”. Mire te (Arthamyr 2019.03.17. 14:04:51): „Nem mondtam, hogy közös lesz, de pl. elég húzós gyerektartással kínálhatják meg.”. Na most, ha a húzós gyermektartást nem a különvagyon kapcsán írtad, akkor nem tudom mi van, miért arra a mondatomra írtad, vagy hogy kellett volna értenem.

Arthamyr 2019.03.17. 20:12:21

@élhetetlen: Nagyon egyszerű: attól, hogy megtarthatja az ingatlanját, még egyáltalán nem biztos, hogy nem jár nagyon rosszul, és nem lesz egy fájó, hosszú távú problémája (az érzelmi dolgokon túl is). Ennyi. Sehol nincsen benne, amit beleértettél, nem is írtam, nem is gondoltam ilyesmit.

Dikusz 2019.03.17. 20:36:32

@Arthamyr: Ezek szerint nem jössz haza?

2019.03.17. 20:41:12

@somlobodog:

Ne bántsd már az egyszerűt, fel évig volt cociálisjómúnkásember a németeknél ügynökségen keresztül, akik le is húztak szerencsétlent, és mindenhol vannak rokonai/ismerősei, na innen a bölcsek köve a zsebében és ezért vél tudni mindent :-))

Azt is áruld már el neki, hogy nem hogy több éve élsz az USA-ban, de meg ügyvéd is vagy mellette, had’ dobjon egy hátast :-)

Arthamyr 2019.03.17. 20:45:50

@Dikusz: De igen, csak kell nyugdíj is, meg az sem árt, ha van B terv.

Dikusz 2019.03.17. 20:51:24

@Arthamyr: A "B" tervben igazad van.

élhetetlen 2019.03.17. 21:01:18

@Arthamyr: Ez kész. Most komolyan. A magánvagyonnal kapcsolatos mondatomra a húzós gyerektartással jössz, de az nem azt jelenti, amit írtál. Hanem mit? (Meg ne írd!). Nem érted a saját mondataidat,és, ha összerakom, és megmondom hol írtad, akkor azzal jössz, hogy „még egyáltalán nem biztos, hogy nem jár nagyon rosszul”. És azt hol mondtam, hogy biztosan nem jár rosszul, mármint hogy a szuper érvelési logikádat kövessem? Ebből elegem van. Esetleg nézd át holnap a kommentváltást, és tapsold meg magad, hogy milyen frappáns voltál. Na, pá…

Arthamyr 2019.03.17. 21:15:02

@élhetetlen: Ami nem megy, nem kell erőltetni. Szerintem a szükségesnél és kívánatosnál sokkal jobban megismertük a másik álláspontját. Én úgy veszem, hogy nekem van igazam, és felesleges változtatni az álláspontomon, te szintén így gondolod, ezzel le is lehet zárni ezt az értelmetlen beszéltegést/vitát. Jelzem, hogy a könyvelővel egyetemben te szóltál hozzám, én csak válaszolgattam. A kommentváltást nem fogom "átnézni, annyira már átnéztem, amennyire szükséges, és több időt szántam rá, mint amit ér. Pá...

Arthamyr 2019.03.17. 21:16:02

@Dikusz: Nem lesz rá szükség szerintem. Nagyon remélem legalábbis. :)

Platonica 2019.03.17. 21:45:20

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos: hagyjuk;-)
Ha mas idez onbevalllost, garbage, ha meg te, akkor megmagyarazod, miert nem az. Arrol nincs igazi osszehasonlitasi alapod, amit epp kritizaltal, uh kar rugozni rajta.

adg 2019.03.17. 22:11:07

@Buchhalter: “ha már emgem idézel” Hol idezgelek?

Szemelyeskedes. Szerinted mit jelent szemelyeskedni? Komplett tortenetet kitalalni valakirol, akirol semmit nem tudsz, pedig eleg sokat lehet tudni rola ahhoz, hogy a vak is lassa, az osszehordott baromsagaidnak koze sincs a valosaghoz, majd ez alapjan ekezni, az nem szemelyeskedes? Bocs, ha tul hosszu volt ez a mondat.

Talan el kellene viselned, hogy masoknak mas velemenye is lehet, es nem mindenkirol kitalalni valami okorseget. Magyar allami allas, fideszes alkalmazott. Stb.

somlobodog 2019.03.17. 22:52:33

@CyberTroll: milyen ügyvéd??? Hát "nyugaton" mindenki mosogat, nem tudtad??? :))

2019.03.18. 06:05:31

@somlobodog:

Nem mindenki mosogat, van aki szart pucol :-))

Buchhalter 2019.03.18. 08:24:32

@CyberTroll: te is egyszerű egysejtű lehetsz,ha már ilyeneket írsz nem igaz? Csak úgy barátian kérdezem IQ bajnok barátom.

2019.03.18. 13:26:46

@Buchhalter:

Egysejtü?

Nos eme felvetésedre inkább vonakodok reagálni.....

Vagyis csak egy gondolat;

Fegyvertelenekkel nem vivok szellemi csatát &====}

Shaktee 2019.03.18. 14:10:17

@CyberTroll: megint dul benned az értelmiségi zotyikám? :)))

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása