oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. március 16. 06:30,  Mit ajánl Magyarország a fiataloknak? 198 komment

2019. március 16. 06:30 Határátkelő

Mit ajánl Magyarország a fiataloknak?

Március 15. környékén (ami azért mégis valahol az ifjúság és a megújulás ünnepe is) talán nem érdektelen feltenni ezt a kérdést. Annál inkább, mert a napokban a magyar miniszterelnök is megfogalmazta, mi az, amit Magyarország kínál a fiataloknak, ahonnan egyébként egy közelmúltban megjelent kutatás szerint a régióban a legmagasabb a felsőfokú végzettségű elvándorlók aránya.

fiatalok_hattal_foto_pixabay_com_dimhou.jpg

A héten rendezték meg Budapesten a XII. Szakma Sztár Fesztivált, melynek megnyitóján Orbán Viktor mondott beszédet. Mivel ez részben egy fiataloknak szánt rendezvény, így a miniszterelnök megfogalmazta azt is, mit gondol a kormány és az ország vezetése a fiatalokról. 

„A mi fiataljaink a mi aranytartalékunk. Aki elereszti a fiataljait, az elveszíti a jövőjét. Márpedig Magyarország meg akarja nyerni a jövőt, ehhez pedig szükség lesz rátok” - mondta az MTI tudósítása szerint a kormányfő. 

Orbán Viktor szerint külföldön eltölteni valamennyi időt, tanulni, dolgozni mindig hasznos és jó dolog, de előbb-utóbb vissza kell térni, mert „a ti jövőtök nem ott, hanem itt vár rátok”. 

A magyar miniszterelnök szerint világszerte hatalmas a verseny a tehetséges, jól képzett és dolgozni akaró fiatalokért. Nem kivételek ez alól a „kiváló, versenyképes és szakképzett magyar fiatalok” sem, akikért „sorban állnak a nyugati országok”. 

Orbán Viktor azt is mondta, hogy Magyarországnak szüksége van minden fiataljára, majd dicsérte a jól teljesítő gazdaságot, a gyarapodó országot, szóval elmondott mindent, amit egy miniszterelnök egy ilyen beszédben el szokott mondani, benne a jól fizető munkahelyekről, a nemzetközi nagyvállalatok által kínált lehetőségekről, és nem maradhatott el a kötelező migránsozás sem. 

A magyar kormányfő szerint „minden esély megvan arra, hogy 2030-ra az Európai Unió öt legjobb országa közé kerüljünk, ahol a legjobb élni, lakni és dolgozni”. (Ez azért erős optimizmusnak tűnik, figyelembe véve Ausztriát, Németországot, a Benelux-államokat, a skandináv országokat…) 

Az azért látszik, hogy a magyar kormány a családvédelmi akciótervvel (aminek része például a Babaváró Támogatás, vagy a CSOK) próbál segíteni a fiatalabbaknak, ám nagy kérdés, mindez meggyőzi-e őket. 

Amit a számok mutatnak 

Jelenleg ugyanis a helyzet az (legalábbis a Tárki Társadalmi riport 2018 című kötetében megjelent, az elvándorlásról szóló Hárs Ágnes tanulmány szerint), hogy a régióban (azaz a 2004-ben az Európai Unióhoz csatlakozott volt szocialista országok között) Magyarországon a legmagasabb a felsőfokú végzettségű elvándorlók aránya. 

Magyarországról öt év alatt 170 ezren vándoroltak külföldre, többnyire fiatalok, képzettek, vállalkozók, miközben például a régió többi országával összehasonlítva kicsi az alacsony végzettségű elvándorlók aránya. 

Ugyanakkor Magyarország az egyetlen, ahonnan a felsőfokú végzettségűek vándorolnak el a legnagyobb arányban (tavaly ez 8 százalékot jelentett). 

2012 és 2017 között az elvándorlás felgyorsulásával a kivándorló diplomások aránya is nőtt, évi átlag 0,7 százalékponttal, aminél csak Romániában volt magasabb a növekedés. 

2010 és 2017 között több mint 200 ezer fővel nőtt a külföldön élő 20-65 évesek száma, 2013 óta lassuló ütemben. 

Ami a jövőt illeti, a tanulmány szerint az elvándorlás Magyarországon növekvő és erősödő, a gazdaságot és a társadalmat is befolyásoló folyamat, ráadásul a kedvezőtlen hatások mind nyilvánvalóbban érzékelhetők. 

Az uniós csatlakozást követően az Európai Unió fejlettebb régiói gyakorlatilag elkezdték elszívni a munkaerőt az újonnan csatakozott országokból, ahol ennek köszönhetően egyrészt rohamosan kezdett csökkenni a munkanélküliség, majd elég hamar megjelent a munkaerőhiány is (főleg az építőiparban és a szolgáltatásban). 

Minderre rátett egy lapáttal a 2008-as világválság, ismét belendült a munkanélküliség, aminek következtében elkezdett nőni az elvándorlás. Majd nagyjából ugyanez megismétlődött 2012 környékén (nyilván nem függetlenül a német és az osztrák munkaerőpiac megnyitásától). 

Abban igaza van a magyar kormánynak, hogy a magyarországi (és általában a régiós) bérek közelítenek valamennyire az uniós átlaghoz, csakhogy a leginkább fejlett országok esetében még nem érik el a kétharmadot sem, márpedig amíg ez így van, addig van miért menni. 

Hárs Ágnes szerint ráadásul Magyarország helyzete különösen kedvezőtlen, mert a nominális jövedelmek relatív szintje lényegében nem változott, magyarul álldogálunk egyhelyben, illetve folyamatosan csúszunk vissza, miközben a magyarországi jövedelem alig haladja meg az EU–15 + 2 országok átlagának az 50 százalékos szintjét. (Ezen a téren az utóbbi években látszik némi javulás.) 

A helyzet tehát az, hogy a magyar fizetések tartósan elmaradnak a nyugati bérektől, ami folyamatosan ösztönözheti a határátkelést. Mivel a gyors és tartós bérnövekedés nem fenntartható hasonló mértékű gazdasági növekedés nélkül (márpedig az nincs), így az elvándorlást ösztönző tényezők változatlanok – írja a tanulmány (amiről itt írtam korábban részletesebben). 

Külföldi példa 

Nyilván nem egy megnyitóban elmondott beszédből kell megpróbálni kihámozni a lényeget, de azért az sem tűnik túl konkrét ígéretnek, hogy „előbb-utóbb vissza kell térni, mert a ti jövőtök nem ott, hanem itt vár rátok”. 

Érdemes megnézni külföldi példát is, hogyan próbálják meg hazahívni más országokban a határátkelő fiatalokat. A hülye nevek versenyében elég jól állnak a spanyolok a Hazatérés Stratégiai Terve fedőnevű programmal, ám a tartalmi rész már jóval érdekesebb. 

A spanyol kormány által összeállította dokumentumot tavaly év végén kezdték el turnéztatni a legnagyobb külföldi spanyol közösségek között. A lényeg, hogy megpróbálják összekötni a munkaerőhiánnyal küzdő vállalatokat a külföldön élőkkel. 

„Olyan országot akarunk építeni, ahová vissza lehet térni. Nem akarjuk behunyni a szemünket és nem akarjuk azt sem elfeledni, mi okozta a tehetség ilyen mértékű kiáramlását” – hangsúlyozta a migrációval kapcsolatos ügyekért felelős államtitkár, Consuelo Rumí. 

Amiben ez a terv különbözik például a Gyere haza fiataltól, az egyebek mellett az, hogy a spanyol kormány tisztában van azzal, hogy a siker elsősorban azon áll vagy bukik, hogy milyen munkakörülményeket tudnak ajánlani a hazatérést fontolgatóknak. 

Éppen ezért nem csak beleöntenek X összeget egy hatalmas kalapba és hadd szóljon, hanem a cégek mellett társadalmi partnerekkel, helyi közösségekkel és a határátkelők különböző szervezeteivel is együttműködnek a cél érdekében, ami nem más, mint a külföldön élőket aktívan bevonva összeszedni, mi minden kell ahhoz, hogy valaki elgondolkozzon a hazatérésen. 

Talán érdemes lenne megpróbálkozni valami hasonlóval.

(Fotó: pixabay.com/dimhou)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr5014691550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnightcoder2 2019.03.16. 18:44:07

@Buchhalter: "A pénzes diploma szerintem nem mindig minőségi tudást takar,de kövezetek meg ezért nyugodtan"

A nem pénzes sem. Kádárék idején sem azért volt színvonalasabb az oktatás mert ingyenes volt, hanem azért mert az emberek jóval alacsonyabb arányban kerültek be a felsõoktatásba, ergo aki bekerült az jóval okosabb volt mint az átlag. A másik oldalon akkoriban a diploma azért ért is valamit, ha egyszer szereztél egy ilyet akkor kb. garantált volt hozzá az íróasztal.

midnightcoder2 2019.03.16. 18:44:11

@Gerusz: "Ingyen utazás terén pedig inkább egy utazási kártyát tudnék elképzelni"

Állam bácsi idehaza vastagon támogatja a tömegközlekedést. Pl. ha jól tudom, a BKV bevételeinek nagy része sem a jegyárakból van. Ennek az egyik ideológiai alapja, hogy de a nyugdíjasok ingyen utaznak. De ha nem utaznának, a BKV-t ugyanúgy támogatná állam bácsi.

midnightcoder2 2019.03.16. 19:05:20

@Buchhalter: "Bár ez sokaknak nem fog tetszeni ,de néhán yhelyen beszüntetném a rezsi csökkentést .Tömegközlekedés jegyárai "

Kb. szart sem érnél vele, legalábbis itt Pesten. Itt csak a lúzerek fizetnek, mint Pl. én is. Ezzel szemben tömegsport a bliccelés, és a BKV ellenõr kb. semmit nem tud tenni. A proletár leszáll a villamosról, és röhögve közli hogy a következõn úgyis felszáll. A hajléktalannal aki melegedõnek és mellékhelységnek használja még annyit sem tudnak csinálni. És minél jobban emeled a jegyárat, annál több polgár fog bliccelni. A támogatást lehetne növelni, Pl. egy kisvasútnyi vagy stadionnyi pénz biztosan segítene valamit.

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.03.16. 19:07:45

@Platonica:
A basi a magyar uralkodó.
A munka alapú társadalom pedig az ő víziója, aminek része, hogy csökkenteni kell a felsőfokú végzettségűek arányát.

"Az egész Európai Unióban szinte kizárólag csak Magyarországon csökkent a diplomások aránya a 25-34 éves fiatal felnőttek körében az elmúlt években, a hazai folyamat tehát totálisan szembemegy az uniós trenddel. És ez várhatóan folytatódni fog.
...
A kormány 2011 óta végrehajtott és a jövőben várható felsőoktatási intézkedései is azt a célt szolgálják, hogy szűküljön az egyetemre felvételt nyerők köre a korábbiakhoz képest, és a felsőoktatás „visszaelitizálódjon”.

Egy nemrég publikált tanulmány szerint a kormány el is éri a célját, ugyanis gyorsabban szűkült a hallgatók száma az elmúlt években, mint ahogyan azt az egyetemista korú (18-22 éves) népesség csökkenése indokolná. A társadalmi felzárkózási folyamatok szempontjából különösen káros, hogy ezzel egyidejűleg még nehezebb lett az ország legszegényebb vidékeiről bekerülni a felsőoktatásba."
g7.hu/kozelet/20181009/szinte-peldatlan-az-eu-ban-ami-a-fiatal-magyar-diplomasokkal-tortenik/

"Miközben az OECD-tagországokban és az EU-ban is tovább nőtt a felsőoktatásban való részvétel az elmúlt években, a magyar mutató csökkent, ráadásul 2012-től jelentősen (2010 és 2015 között 62 százalékról 51 százalékra esett.)"
g7.hu/kozelet/20181002/meg-nehezebb-lett-bekerulni-a-felsooktatasba-az-orszag-legszegenyebb-videkeirol/

IT Knight 2019.03.16. 19:08:00

@Arthamyr: "Az jobb lenne (még az 53% is), akkor legalább a kétharmadhoz egyezkedniük kellene"

Ezzel teljesen egyetértek.

A legfontosabb intézkedéseket (adórendszer, családtámogatás, stb) meg lehetett volna tenni sima többséggel is. Ahol kétharmad kellett (alaptörvény, kinevezések 9 évre), ahhoz inkább nem kellett volna hozzányúlni úgy, hogy senki nem értett velük egyet, csak keresztültolták.

Buchhalter 2019.03.16. 19:09:11

@Csodabogár: én befejztem de akkor legyen más is toleráns ,most már direkt nem írok neveket.

IT Knight 2019.03.16. 19:59:54

@midnightcoder2: "Ami azt jelenti, hogy ha véget ér a nyugat-európai nagy jólét - márpedig egy-két évtizeden belül véget fog arra mérget vehetsz"

Ezt miből gondolod? Nem kötekedésből kérdezem, de erre sokan várnak már kb a 17. százada óta. Fel is emelkednek más régiók (USA, aztán Oroszország, aztán Japán, mostanában meg Kína), de NY-EU még két világháború meg egy hidegháború után is szépen éldegél.

élhetetlen 2019.03.16. 19:59:54

@Csodabogár: Látod, valahol itt a baj. Téged nem zavarnak a csak pénznyelő stadionok, nem zavar, hogy minden térkövezés úgy zajlik, hogy leraknak valamit, csúszik, felmaratják, még mindig csúszik, felszedik, leraknak valami mást. Háromszor fizetik ki, és nem egy első kísérletnél, hanem minden esetben. Nem zavar a várba költözés, az sem, hogy kidobták a Nemzeti Galériát, nem zavarnak a 40 centis kilátók, Nem zavar, hogy x polgármester vendégházat épít uniós pénzből, és egy vendég sem volt, csak ő költözött be, hogy Mészáros. és Orbán veje, nem igazán a szabad piacról élnek, stb. Egyetlen dolog zavar, hogy a nyugdíjasok ingyen utaznak. Ha ez nem lenne, már utolértük volna Ausztriát.

Sir Galahad 2019.03.16. 19:59:54

A szerző tökéletesen leírja, hogy a külföldre távozók a magasabb fizetésért mennek el és e tekintetben Magyarország - meg úgy általában minden szegény ország - objektív okok miatt nem is tudja igazán állni a versenyt. Korrekt, helytálló összefoglaló. Ezek után csak azt nem értem, miért van tele a blog olyan posztokkal, amelyek szerint a fiatalok nem a több pénzért, hanem a rettenetes közállapotok és a szörnyű diktatúra elől távoznak.

kfrank 2019.03.16. 20:21:38

@IT Knight: nagyon nem akartam hozzászólni. csak viszonyítási alapként néhány összehasonlítási adat abból az országból ahol én élek.
15%SZJA itt 21% de €352-ig nem fizetsz 560 brutto után 55,2 az összes levonás 90(TB EÜ SzJA)
gyerek támogatás €150 átlag mivel nem vagyok érintett nem tudom pontosan de tudtommal a harmadik gyerek után csökken egy kicsit valahol 160-170 körül indul és csökken 100-120körülire. nem kell hitelt aláirni alanyi jogon jár ha ott a gyerek.
Én már túl vagyok azon a koron hogy csábítani kellene hogy haza menjek de szerintem aki fiatalon a magyar támogatásban bízik nem kicsit optimista típus.
még mielőtt valaki komplett hülyének gondol a fenti adatok 1 azaz 1 hétre vonatkoznak.
hozzá kell tennem hogy a kiadási oldalon is vannak eltérések iskoláztatás és lakhatás valamint minden szolgáltatás magasabb de az eltérés szerintem nem tünteti el az előnyöket.
mindamellett örülnék neki ha minél több fiatal találná meg a megélhetési lehetőséget szeretett Magyarországon.
Jelenleg csak siratni tudom az országot ami az otthonom kellene hogy legyen.

élhetetlen 2019.03.16. 20:21:38

@Arthamyr: „így akik nagyon gazdagok, azok sem tudják.”. Hol láttál olyat, hogy akinek van 100 millája, az nem kaphat 10+10-et? A költözés kijöhet belőle, és a megvett lakás árának már nincs felső limitje. Egy kezdő tanár házaspár albérletben mikor dobja össze azt a húsz, harminc millát, amivel már CSOK képes lesz? Pedig lehet, hogy fel tudnának normálisan nevelni három gyereket. De őket miért is támogatnánk? Szüljenek albérletben, a gyerek a sublót fiókban, de majd jól járnak a családi adózással. Ja.

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.03.16. 20:21:38

@CyberTroll: a gyerekeid is a nyiregyi alma materba készülnek, vagy ők az imént hasonló színvonalúnak mondott angol egyetemek valamelyikére?
(Amúgy nem tudok semmit a nyíregyházi egyetemről, mondhattam volna Kaposvártr vagy Kecskemétet is.)

élhetetlen 2019.03.16. 20:46:30

@IT Knight: Nem baj, drága, hülye voltál, az is maradsz. „támogatott lakáshoz jutás”. Ma gyűjtöttem eladó kislakásokat egy barátnőmnek. 16 milláért 25, 28 nm van, használt, felújítandó.10+10-ért vegyél újat, ahova befér három gyerek. Ja, ha van már 20-30 millád, akkor megy. Az meg minden kezdő fiatalnak van, ugye?

kfrank 2019.03.16. 20:46:30

@midnightcoder2: És Budapesten a Rózsadombon mikor vesz lakást egy fiatal majd lesz 3 gyerekem család.? nem kellene Londont felhozni állandóan.
ha diplomás munkahelyen dolgozik valaki itt ahol élek a fizetése kb 40-60000 Euro évente egy lakás 150-450000 Euro. ha a házastárs képesítés nélküli tud keresni 17-22000 eurót egy évben.
össz:57-82000 évente az éves kereset 3,5 szöröséig könnyedén kap hitelt, kb 1-2 év után be ballag a bankba és jelzálog kölcsönre vesz egy házat. nem palotát egy elit helyen de egy jó lakást és lehet hogy autózni kell a munkahlyére.(ha olyan a munkaköre céges autóval)

Grafschaft Glatz 2019.03.16. 20:46:30

@IT Knight: Miért kellene, hogy megvegye? Ha a fizetéséből ki tudja gazdálkodni egy olyannak a bérleti díját, amiben lakni szeretne és a maradék pénzből jut mindenre, ami kell - beleértve a megtakarítást is -, akkor miért ne bérelhetné?
Ugyan Londont nem ismerem, de itt, Németországban simán el lehet bérleményben lakni úgy, hogy a fizetésem felét félrerakom, lakbérre meg elmegy kábé az egynyolcada. Nem kvalifikált melónál biztos rosszabbak a számok, de valószínűleg a budapestinél azért jobbak...

2019.03.16. 21:00:38

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos:

Nem, az én gyermekeim magyarországi viszonylatban rendkívül alul iskolázottak, egyiknek csak 7 elemije van, míg másiknak csak 4 elemije van.
Viszont itt az egyik criminal psychologus a másik meg marine biologist lesz, és igen, az egyik itteni kiváló színvonalú egyetemre járnak.

élhetetlen 2019.03.16. 21:14:32

@Arthamyr: Nem ilyen egyszerű a világ. A sógornőm is válni akart húsz éve, elment egy ügyvédhez, és mikor kiderült, hogy a ház az öcsém külön vagyona, (még a házasság előtt kapta a szüleimtől), és a sógornőm csak a közösen vett konyhabútor árának felét vihetné, pedig volt két gyerek, visszafejlett jó feleséggé.

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.03.16. 21:16:23

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
Magyarországon minél jobban él valaki, annál nagyobbnak tartja az átlagos megélhetéshez szükséges jövedelmet.
"erősen szubjektív, hogy mennyi jövedelmet tartunk elfogadhatónak. Elvárásaink a jövedelmünkkel együtt nőnek. Ami a legszegényebb 20 százalék számára már a jó megélhetést is lehetővé teszi, azt a társadalom legjobb helyzetű ötöde még az átlagos megélhetéshez sem tartja elegendőnek. Egy jólszituált embernek természetes, hogy késő este taxival megy haza, télen elutazik síelni. Ugyanez egy alacsony keresetű családban elképzelhetetlen luxus."

osszkep.hu/2018/06/rosszabbul-elunk-mint-az-atlag-vagy-megsem/

Grafschaft Glatz 2019.03.16. 21:16:28

@kfrank: Na, az meg a másik: ha valakinek nem jó a bérlés, mert az a fétise, hogy az ő neve legyen a telekkönyvben, akkor hitelt is sokkal olcsóbban kap, illetve a saját tőke összeszedése is könnyebb, mint Budapesten.

élhetetlen 2019.03.16. 21:16:40

@gabors: „amit NAGYON sokan meg fognak szivni kemenyen ...”. Vagy az adófizetők, engem már nem érint, húsz év múlva már nem valószínű, hogy élek, csak azt tudom, hogy ahol sz@r van, ott légy is van. Mikor majd jönnek a CSOK-osok orvosi igazolásai, hogy miért nem lehetett gyerek. Egy ötven éves nőről melyik orvos tudja megmondani, hogy harminc évesen milyen állapotban volt, mint ellenőrzés?

élhetetlen 2019.03.16. 21:16:54

@Sir Galahad: Nem biztos, hogy a közállapotok miatt távoztak, de amiatt nem jönnek haza. Az unokahúgom 10 éve él Angliában, kiment egy ösztöndíjjal, ott diplomázott, a mester képzést is ott végezte. Most lesz az esküvője májusban. A párja Angliában született néger. Ott élhetnek békében, itthon megverhetnék éjszaka a bőre színe miatt, és mivel rendezvényszervező, sokszor menne későn haza. Nem érted, hogy mi a különbség? (Tudod, mikor rendőrt hívtak egy nőre, mert a fodrásztól kijövet egy sálat tett a fejére, hogy óvja az új frizuráját. Itt tartunk).

Pöff 2019.03.16. 22:30:54

Netto 300-ért gürizek 10-11órát diplomával, teli a gyártószalag ukránokkal. A külföldi multi ott szorít és von el pénz ahol csak lehet(de az állami támogatást vastagon felveszi és a saját országából hozat mindent belőle), mindezt olyan magyar csinovnyik vezetőkkel és stílussal, hogy a fal adja a másikat.
Olyan lakás árak vannak hogy szülői segítség kell 33 évesen, hogy egyáltalán el tudjak költözni a mamahotelből.
Az utakon idegbeteg sofőrök, szar utak, szar egészségügy szemetes környék, szemetelő emberek, nyílt médiában is megjelenő környezetkárosítás. Mindenhol tudatlan tanulatlan totál hülye aljaparaszttal vagy pénzes eltiporlak emberekkel.

K.bszott szép jövő kedves Orbán! Jó megcsináltad te is a többi elődöddel együtt.

Rokonság fele már végelegesen kint. Haver, kolléga is megy ki nyáron, mert kint 2000 eurót vagyis 700e Ft-t lehet keresni még kétkezi munkával is fele ennyi munkával és stresszel.

Arthamyr 2019.03.16. 22:45:42

@élhetetlen: Nem mondtam, hogy nem kaphat, de ha van 100 millád, akkor annyira nem számít (persze jól jön), meg ugye van egy "apró" feltétele: 3 gyerek. A 3 gyerek felnevelése (normálisan) egyébként tippre több, mint ez a pénz (és ugye a gyerek a pénztől nem nő fel önmagában). Engem pl. nem mozgat meg a 10+10, nem ezért lesz/nem lesz 3 gyerekem.

Csodabogár 2019.03.16. 22:50:31

@midnightcoder2: Ezen a bliccelésen csak következetes szigorral és nagyon magas büntetéssel lehetne segíteni. Svájcban nemigen bliccelnek az emberek, mert nem csak leszállítják hanem rögtön ki is fizettetik a büntetést, vagy feljelentik az illetőt.
Nem tudom ma hogy van, de amikor ott éltem napi rendszerességgel futottam be az ellenőrbe.

Arthamyr 2019.03.16. 22:51:56

@élhetetlen: Ha a gyerekeket a nőnek ítélik, akkor nem jár jól az ex-férj, akkor sem, ha volt előtte vagyona. Meg nem tartom értelmes/korrekt dolog x gyerek után válni.
Persze, tudom, valaki biztos hozni fog szélsőséges példákat, amikor igen, de abszurd, hogy a házasságok mekkora része végződik mostanában válással, és kizárt, hogy ezek többsége felelősségteljes döntések és korrekt emberi viselkedés mellett következik be, kizárólag az egyik fél hibájából, amit a másik fél nem láthatott előre, még a házasság és főleg a gyerekekkel való elköteleződés előtt.

Csodabogár 2019.03.16. 22:57:00

@élhetetlen: A felsoroltak mind zavarnak, de ahogy az ingyenesség ellen se tudok semmit tenni úgy a többi ellen se. Mióta élek utálom a focit és környékét. Viszont mindig elmegyek szavazni és nem én tehetek róla, hogy sokan nem mennek el vagy nem úgy szavaznak, ahogy én látnám jónak, meg te.

Csodabogár 2019.03.16. 23:04:43

@Pöff: Akkor miért nem mész te is?

somlobodog 2019.03.17. 07:54:38

@Pöff: igazad van. Miért nem tavozol? Határ nyitva. A mamahotelbe gondolom vissza lehet menni gond nélkül ha nem sikerül vagy nem teszik. Esetedben 0 rizikó. 33 évesen nem is vagy túl öreg. De csak jelzem, a nettó 300 otthon jobb mint 2000eur egy nyugati nagyvárosban. Az kB ehhalal. Ez csak az anyagi része nyilván, a többit nem írom higy mi a plusz. Ja és nem szabad atszamolni ftra a kinti keresetet. Sok sikert!

midnightcoder2 2019.03.17. 09:02:39

@kfrank: Ha senior szoftverfejlesztõ vagy viszonylag jó helyen, akkor megkeresel úgy nettó 7 000 000 forintot évente, ha van egy nejed akinek a fizujából megéltek, akkor úgy 4 év alatt összehoztok egy lakást hitel nélkül. Ugyanezt egy maszek vízvezeték/villanyszerelõ egy év alatt is megteszi. A gond azoknak van akik 200 ezer forintos bruttóból próbálják meg ugyanezt. És gyanítom ez kb. hasonlóan van ott is, ahol te laksz.

okleveles naiv 2019.03.17. 09:02:39

„kiváló, versenyképes és szakképzett magyar fiatalok” sem, akikért „sorban állnak a nyugati országok”

Aha, persze. Ezt az álmot vlmi dajcstomitól kölcsönkért droggal víziózta össze, mert még a saját, fityiszes, köztudottan valóságbarát statisztikai adataik is arról szólnak, h úgy elb@..ták a szakképzést, h a frissen végzett "szakembereiket" csak segédmunkásnak lehet alkalmazni - betanítás után.

midnightcoder2 2019.03.17. 09:02:39

@Csodabogár: Ott kezdõdik a dolog, hogy a feljelentéshez papír kell, a bliccelõ pedig azt mondja az ellenõrnek, hogy bocsika nincs nálam személyi, és elsétál. A 40 kilós néni nem fogja megállítani a 120 kilós kigyúrt proletárt, erre amúgy felhatalmazása sincs. A hajléktalant meg feljelentik, na és ? Már persze, ha nem játssza el ugyanezt. Az ellenõrök amúgy az igazán problémás járatokra nem is igen mennek. Pont ezért. Nekik bevétel kell, azt pedig azoktól tudják csak beszedni, akik amúgy megveszik a bérletet minden hónapban, de esetleg aznap véletlenül pont elfelejtik hogy lejárt. De aki direkt nem vesz bérletet, az ellen max. a metróban tudnak mit csinálni, ahol be sem engednek jegy nélkül, illetve azokon a buszokon ahol csak az elsõ ajtón lehet felszállni.

midnightcoder2 2019.03.17. 09:03:33

@IT Knight: Egy térség viszonylagos jóléte a vele kapcsolatban álló többi területhez képest élvezett tudományos-technológiai, katonai, gazdasági, kulturális fölényébõl származik. Mindig voltak civilizációs központok, ahol ez a fölény megvolt, voltak az egyiptomiak, a görögök, a rómaiak. Amikor Európának igazán jól ment, akkor ez az elõny nálunk volt, pontosabban a nyugati részen.

A katonai fölény az USA függetlenségének kivívásakor szûnt meg, és a II világháború után lettünk katonailag jelentéktelenek. A tudományos-technológiai fölény is rég oda van, a világ információs szempontból ma már elég nyitott hely, a tudás ma már ugyanúgy rendelkezésre áll Kínában, Indiában is. Nem biztos, hogy olyan színvonalú egyetemeken mint az európai/amcsi elit egyetemek, de már rég nem arról van szó, hogy van egy írástudatlan nagyvilág, és van a mûvelt Európa. Gazdaságilag az ipar nagy részét lelkesen kitelepítettük Kínába, mondván hogy a pénz a szolgáltatásokban van, majd gyorsan a szolgáltatások nagy részét is kivittük Indiába. Aztán, hogy a gazdaság fókusza is szép lassan oda kerül, szembe fogunk kerülni azzal a problémával, hogy az onshore és a nearshore hirtelen offshore-rá válik. Ehhez add még hozzá az öregedést, a migrációs nyomást Afrikából ami durván meg fog nõni a következõ 30 évben, az iszlám szélsõség terjeszkedését ugyanott, a globális felmelegedést...

Platonica 2019.03.17. 09:14:14

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos:
Ugy latom, a KSH mikrocensus adatai is onbevallason alapulnak. Akkor me'gse olyan kritikan aluli ez a modszer?:-D
'A KSH a Háztartási költségvetési és életkörülmény felvétele évente mintegy 10 ezer háztartást megkérdezve méri a háztartások egy főre eső jövedelmét.'

Herr Géza 2019.03.17. 09:42:39

@midnightcoder2: Ezt a marhaságot hogy hoztad össze: “Ugyanezt egy maszek vízvezeték/villanyszerelõ egy év alatt is megteszi.”
Hát hogyne, feltéve ha svarcol ezerrel. És közben nem költ semmire, valamint sátorban lakik a híd alatt....

Buchhalter 2019.03.17. 09:46:54

@somlobodog: De csak jelzem, a nettó 300 otthon jobb mint 2000eur egy nyugati nagyvárosban. Az kB ehhalal. Ez csak az anyagi része nyilván, a többit nem írom higy mi a plusz. Ja és nem szabad atszamolni ftra a kinti keresetet Ezeketa nettó hükyeségeket Orbán vezéredtől vetted? Ha igazad lenne azt mivel magyarázod ,hogy több mint félmilló meber kint van és eszük ágában se akarnakk hazajönno? Te elvagy a az itthoni dagonyában,nyelvet nem beszélsz van egy Fidesznyikes haveri clgnél egy pozid átlag fizuért és elvagy.A többiek nem.Az egészségügy meg a nyugatihoz képest csak egyre rosszabb lesz oktatás dettó.Hajrá fidesz koma!

Arthamyr 2019.03.17. 09:53:30

@midnightcoder2: Ezeknek a 120 kilós kigyúrt proletároknak a megfelelő élettér a börtön, ahol megfelelő étkezéssel a súlyuk is leszorítható a megfelelő BMI alá, mondjuk 1500 kalóriás étkezésből nem sokáig marad 120kg senki. :) Ha a 40 kilós néni kevés az erőszakos tahók ellen, akkor rendőri jelenlétre van szükség. Esetleg kamerafelvételre, amiről az ember azonosítható ilyen esetben, és begyűjthető. Az is @Csodabogár: által említett következetes szigor fontos része, hogy a szabályokat be is tartatják.
Hiába büntetnek meg bliccelésért félmillióra, ha nem hajthák be. Sokkal jobb, ha csak 50k, de az nagy eséllyel bekövetkezik.

Itt a járműveken van kamera, a buszokon meg csak elöl lehet fel/leszállni. A villamoson olyan biztonsági őrök is vannak, akiket vagy válogatnak, vagy erre tenyésztenek, mert 190cm és 100kg körül lehetnek a kisebbek. Mellette kb. úgy vannak felöltöztetve, mint a kommandósok (persze a mellényük gondolom nem golyóálló, és nincs lőfegyverük sem). Nem is nagyon láttam kötekedést, persze biztos előfordul.

Arthamyr 2019.03.17. 09:59:11

@midnightcoder2: Amit @Herr Géza: írt, engem is érdekelne. Csak azért, mert ha nettó 30 millát keres évente egy villanyszerelő, akkor ráállok. :) Hogyan, ez azt jelenti, hogy napi kb. 250k munkadíjat számláz ki, ezt ma simán kicsengetik az emberek a villanyszerelőnek?

Arthamyr 2019.03.17. 10:04:19

@Buchhalter: Már megint nem okos dolgokat írsz. @somlobodog: az USA nem túl olcsó részéről ír, ha jól tudom... Arrafele ennyiből studiot sem bérelsz. Itt a szomszédunk az 1 szobás lakását 1800 euroért adja ki jelenleg, maradna 200 eurod kajára, rezsire, ruhára, ovira (kb. 1k/gyerek/hó). Na ennyit ér a 2k egy nyugati nagyvárosban.

Herr Géza 2019.03.17. 10:08:56

@Buchhalter: Már megint agyas vagy: “Te elvagy a az itthoni dagonyában,nyelvet nem beszélsz van egy Fidesznyikes haveri clgnél egy pozid átlag fizuért és elvagy.”
Aha. Nézzél már rá @somlobodog profiljára...

Arthamyr 2019.03.17. 10:17:03

@Herr Géza: Ha tudom, hogy még jelen vagy, nem kellett volna írnom. :) A legszebb a hozzászólásban a kontraszt, amit az idézett szöveg és a saját közt látható... :D

kolomparlole1114 2019.03.17. 10:18:28

"Mit ajánl Magyarország a fiataloknak?"

Útlevelet.

kolomparlole1114 2019.03.17. 10:18:28

"A mi fiataljaink a mi aranytartalékunk."

Ezért is fogy olyan gyorsan mint a közpénz...

midnightcoder2 2019.03.17. 10:18:28

@Herr Géza: "Hát hogyne, feltéve ha svarcol ezerrel."
Próbáltál már Pesten bármilyen szakit találni mostanában ? Az az alap hogy számlát nem látsz tõle, de egy normálisabbra fél éveket kell várni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.03.17. 10:18:39

@midnightcoder2:

" Ehhez add még hozzá az öregedést, a migrációs nyomást Afrikából ami durván meg fog nõni a következõ 30 évben, az iszlám szélsõség terjeszkedését ugyanott"

És Európa elkerülhetetlen és relatíve gyors hanyatlása szinte be van progrmozva. Nem is lehet másképp, ha pl. az EU ún. vezetői fontosabbnak tartják a EU szemétdombján való versenyt a globális versenyképességnél, amit gyönyörűen példázott pár hete a két nagy európai vasúttársaság fúziójának megakadályozása. Közben meg Kína röhög a markába azon mulatva, hogyan kaszálja el magát Európa.

Arthamyr 2019.03.17. 10:38:32

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ezen "programozott hanyatlás" ellenére én látatlanban arra fogadok, hogy 30 év múlva is jobb lesz élni mondjuk a mostani fejlett, de szerintetek az elkerülhetetlen végzete felé tartó Nyugat-Európa területén, mint Kínában, Indiában stb.
Ha ti nem így látjátok, érdemes felkészülni a költözésre. Én inkább Nyugat-Európára tettem a voksom, itteni állampolgárságot, ingatlant szerzek, nem kínait (főleg, hogy egy kínai metropoliszban már most is kb. drágább az ingatlan, mint itt :)).
Ha még itt leszünk, érdemes lesz visszatérni erre mondjuk 10-20-30 év múlva, hogy lássuk, kinek lett igaza.

Herr Géza 2019.03.17. 11:22:46

@midnightcoder2: Nem. :)) Pláne, hogy e két szakmában magam megoldok mindent...
De a helyzet semmit nem változott láthatólag, hisz a magyar iparos valahogy sose arról volt híres, hogy kérés nélkül számlákkal bombáz.
De nem ez volt a lényeg: mutass nekem egy magánvállalkozó szakit az általad említett két szakmában, aki évi 28-30 millió forint nettó jövedelmet (nem BEVÉTELT) ér el, tőlem akár svarcban is....
Biztos van ilyen, persze, de nem ez a jellemző.
Valóban lehet vele keresni rendesen manapság, így is van rendjén, de azért ne essünk már túlzásokba.

adg 2019.03.17. 11:37:51

@Buchhalter: annyira vicces vagy. Mindig ugy ervelsz, hogy egy sor baromsagot kitalalsz a masikrol, es azokkat cafolod. Valami egesz elkepeszto stilusban. Mondjuk most kifelejtetted, hogy van egy haverod aki 2130-at keres x varos z varosreszeben 67 m2-es lakasban, es o is a fidesznyik hazai posvanyban allami penzen elo sb-n rohog.
Ahanyszor megszolalsz, annyiszor csinalsz komplett idiotat magadbol. Ne hagyd abba, szinfolt vagy!

midnightcoder2 2019.03.17. 11:45:30

@Arthamyr: Számláz? Ne viccelj. Azt jelenti, hogy olyan napi 80 ezer forintot kér el a lúzerektõl, õ pedig fizet a végén havi 50 ezer forint KATA-t. Persze, lehet hogy kevésbé lehúzós a csávó, és akár 2 évbe is beletelik neki mire összejön a lakás.

midnightcoder2 2019.03.17. 11:45:37

@Arthamyr: Majd kiderül. Én úgy vagyok vele, hogy az hogy mi lesz 20-30 év múlva, az engem már nem biztos hogy érint, viszont ha fiatal lennék akkor tuti hogy nem Nyugat-Európát céloznám meg, hanem Kanadát vagy Ausztráliát.

Anita Nagys 2019.03.17. 12:41:05

@somlobodog: eletem legjobb dontese volt 3 eve elhagyni magyarorszagot... az ehhalaltol meg nagyon messze vagyok..:)

midnightcoder2 2019.03.17. 12:59:01

@Anita Nagys: Az, hogy mennyire volt jó döntés, az majd úgy 30 év múlva derül ki.

élhetetlen 2019.03.17. 13:03:13

@Arthamyr: A házasság előtti vagyon különvagyon, akárkinek ítélik a gyereket és nem lesz közös sok év után sem. A válások. Ezért nem tetszik ez a házasodjatok, haptok tíz millát, stb. Az ismerőseim gyerekei úgy házasodtak (mind), hogy 18-20 évesen egy-két kísérlet után megtalálták az igazit, együtt éltek 8-10 évet, már az induló lakást is összeszedték, és közeleg a harminc, összeházasodtak, és jönnek a gyerekek. Ők már nem fognak elválni, már ennyi év után ismerik egymást, tudják, hogy mit csinálnak. A korosztály elég szórt, van ahol a nagyobbik gyerek már 16 éves, van ahol csak kettő, de a módszer úgy tűnik, működik.

Arthamyr 2019.03.17. 14:01:44

@midnightcoder2:
1. ÁFA van a KATÁ-soknak is, ha nem alanyi jogon mentesülnek (talán 8m-ig?).
2. A KATA 12 milláig "adómentes", utána bünti van (kb. 40% a felette lévőre?).

A napi 80k az kb. havi 1.6 milla bevétel, abból KATÁ-s céggel is sztem olyan 1.3m/hó-ra jössz ki. Ne érts félre, szuper az is, de erről sem vagyok meggyőződve, hogy konzisztensen megvan (pl. ha beteg lesz akkor így járt), de a 30 millát rettentő túlzónak éreztem. Jó lesz ez olyan 10-13-nak, ami persze teljesen jó, de akkor lehet pár évig villanyt szerelni egy házért. Annyiért biztos nem is állok át erre, a 30-ért már elgondolkodnék rajta. :)

Grafschaft Glatz 2019.03.17. 14:02:41

@midnightcoder2: Kanada? Viccelsz? A fizu szar, de legalább minden jó drága, az időjárást már meg sem említem, hogy a tél májusig tart. Ausztrália jobb egy kicsit megélhetésileg, de ott meg meghalsz, ha megcsíp egy pók meg a partokat kivéve egy nagy sivatag az egész és mindentől messze van.
Ezt a hanyatló Nyugat(európa) dumát 70+ éve toljátok már, de valahogy még mindig ez a világ legélhetőbb helye, nem véletlenül igyekszik ide mindenki.
Különben Európának egyetlen komoly baja van, ami megbéklyózza a gazdaságát, az pedig az euró. Be kéne látni végre, hogy az egy zsákutca és visszatérni a nemzeti valutákhoz.

Arthamyr 2019.03.17. 14:04:51

@élhetetlen: Nem mondtam, hogy közös lesz, de pl. elég húzós gyerektartással kínálhatják meg. A gyerek érdeke az elsődleges elv azért érvényesül az ítélkezésnél.

élhetetlen 2019.03.17. 14:05:56

@Arthamyr: Na, ez az. Akinek van pénze, annak is jól jö. Akinek nincs, és támogatásra szorulna, hogy elindulhasson, az nem kap, és stabil, megfizethető bérlakás sincs. „meg ugye van egy "apró" feltétele: 3 gyerek”. Gaborsnak már írtam, hogy ahol sz@r va, ott légy is van. Mikor majd jönnek a CSOK-osok orvosi igazolásai húsz év múlva, hogy miért nem lehetett gyerekük. Egy ötven éves nőről, férfiról melyik orvos tudja megmondani, hogy harminc évesen milyen állapotban volt, mint ellenőrzés?

Arthamyr 2019.03.17. 14:17:08

@élhetetlen: "Mikor majd jönnek a CSOK-osok orvosi igazolásai húsz év múlva, hogy miért nem lehetett gyerekük" - Miért jöhetnének? Persze elképzelhető, de remélem behajtják majd tőlük (meg azt is, hogy a nagytöbbségük teljesíti a vállalást). Ezért is jó azoknak adni, akiknek leginkább adják, mert náluk jó (kevésbé rossz) helyen van a pénz, és a gyerekek is.
Isten ments, hogy a (mély)szegényeknek további motivátorokat adjanak (megélhetési) gyerekgyártásra, így is ők a legszaporábbak, hatalmas társadalmi problémát tartósítva ezzel, felesleges bátorítani őket. Ők 10+10 millióval sem lennének képesek normálisan felnevelni 3+ gyereket...

Arthamyr 2019.03.17. 14:23:49

@midnightcoder2: Ha fiatal lennék, lehet, hogy én is, bár azért ezekbe az országokba kimenni sem egyszerű, és jelenleg nem is játszanak más ligában, mint Nyugat-Európa. Meg a (külföldre) költözés nem olyan, hogy most el kell döntened, hová mész, és akkor ott kell élned életed végéig, bármikor tovább (vagy vissza-) költözhetsz. Ezért is baromira irreleváns, ha esetleg neked is lesz igazad, és tényleg összeroskadnak (ok, nyilván én valamennyire szívni fogok az ingatlanok miatt), mert fogja magát az ember, és továbbáll oda, ahova kell, vagy visszajön a felvirágoztatott Magyarországra.
Most, 10-15 évre előre tervezve Nyugat-Európa kiváló célpont, már ha az életszínvonalat nézzük, messzebbre meg nehéz (és szerintem felesleges) tervezni. Egy jó munkával, takarékosan élve 15 év alatt nyugdíjas leszel.

élhetetlen 2019.03.17. 15:08:22

@Arthamyr: Máshol élünk. Csak belenéztem pár ügyvéd tájékoztatójába. A gyermektartásdíj összege gyerekenként általában a tartásdíjra kötelezett szülő átlagos jövedelmének 15-25%-a. „A tartásdíj igazodik a gyermek szükségleteihez, ezért ha a kötelezett kiemelkedően magas jövedelemmel rendelkezik, akkor nem lehet a jövedelmének 15-25 %-át, hanem pl. csak ennél kisebb arányát tartásdíj címén igénybe venni, ha azt a gyermek szükségletei nem indokolják. Vegyük például egy nagyvállalat igazgatóját! Az ő jövedelmének a 25 %-a sokszorosa lehet a gyermek tényleges szükségletének. Ezért indokolt a ez a szabály.”. Úgy néz ki, hogy attól, hogy az apa benn marad a házában, nem lesz magasabb a tartásdíj. Legfeljebb akkor lehet kezdeni valamit, ha a kötelezett havi 100 eft-ről hoz igazolást, és hözben vesz egy 20 millás kocsit.

élhetetlen 2019.03.17. 15:08:38

@Arthamyr: Miért jöhetnének? „A támogatás visszafizetése alól teljes mértékben még akkor sem adnak mentességet a szabályok, ha egészségügyi okokból nem teljesült a gyermekvállalás. Ugyanakkor méltányossági eljárás keretében részletfizetést, haladékot lehet kérni, bizonyos esetekben pedig a kamat, vagy a kötelezettség elengedését.„. És nem a megélhetési gyerekgyártásról beszéltem, hanem pl. egy kezdő tanár házaspárról, 150 ezres fizetéssel, albérletben. De ők biztosan nem nevelnének normális gyerekeket, őket minek támogatni.

Buchhalter 2019.03.17. 15:09:43

@Határátkelő: helló én abbahagytam herr gézával a beszélgetést ,mert már nem láttam értelmét ,de ő továbbra is ekéz és másokat is egy olyan stílusban ami már a jó ízlés határát erősen súrolja.Bocs ha valaki ennyire figyelmen kívül hagyja a figyelmeztetésed azzal talán más eszközzel kell ráhatni.2-3 ember miatta hagyta el a blogodat.

Üdv.

Buchhalter 2019.03.17. 15:11:43

@adg: ha már emgem idézel akkor linkeld is be ,mert nem ezt írtam,de hajrá.Te is egy színfolt vagy gondolom. Személyeskedést hagyjuk hm?

Arthamyr 2019.03.17. 15:49:10

@élhetetlen: 2 150 ezres fizetésre, 10+10 millával is felelőtlenség lenne a 3 gyerek, de még a 2 is. Ezt egy diplomás, elvileg gyerekek nevelésére specializálódott embernek látnia kellene. Vidéken persze más a helyzet, de ott akár meg is oldható a gyakorlatban is.

Arthamyr 2019.03.17. 15:51:42

@élhetetlen: Ki mondta, hogy magasabb lesz a tartásdíj?

Jazo 2019.03.17. 15:55:36

Lassan másfél éve külföldön élek, dolgozok. Pár hónap múlva haza megyek, de ahogy látom, semmi sem változott közben. Munkanélküliségből jövök és oda is megyek vissza. Ahol én élek (Észak-kelet Mo), ott még ma sem érte el a gazdaság a rendszerváltás kori szintet. Nincsenek cégek és a többség minimálbér körül keres. Ez lenne az ahova Orbán visszahívja az embereket?

Gyere haza és legyél munkanélküli! Ezt is felírhatná egy plakátra.

Külföldön jól lehet keresni, de az nem élet ha mindenki és minden otthon maradt aki számít. Otthon meg minden van, csak munka és megélhetés nincs. Ez egy patthelyzet...jó döntések nincsenek, csak rosszak és rosszabbak.

Arthamyr 2019.03.17. 16:09:58

@Buchhalter: adg is egy színfolt, de te olyan sötét vagy, mint a termőföld, ezért is szoktak "ekézni". Csak jó hobbikertész módjára teszi a dolgát Herr Géza, ezért kár kárhoztatni. :)
Egyébként hogy a fenébe vagy te könyvelő? Ez azt hittem, hogy egy pontosságot, odafigyelést igénylő munka, ha a könyvelőmtől egy ilyen levelet kapnék, azonnal, páros lábbal rúgnám ki. Az ügyfeleidnek is ilyen hányást küldesz, meg a NAV-nak is? Fel nem foghatom, hogy ki tart igényt erre, vagy miért nem vagy képes összeszedni magad itt is, ha a munka alatt meg megy. Csak át kéne futni a hozzászólásaid, mielőtt ráböksz a komment küldése gombra, és hatalmasat javulhatna a minőségük, biztos, hogy kevesebben is ekéznének (teljesen jogosan).

Arthamyr 2019.03.17. 16:24:01

@Buchhalter: @Arthamyr: Ez azt hittem = eddig azt hittem: na látod ezért kell átolvasni, mielőtt elküldöd, hogy ilyen szemetet ne írj... :/

Buchhalter 2019.03.17. 16:56:29

@Arthamyr: átmentél személyeskedésbe,szerintem hanyagolj oké?!
Ha már ennyire ráérsz velem foglalkozni inkább menj azt segíts az utcán pár szerencsétlenen.

Na csá!

élhetetlen 2019.03.17. 17:08:19

@Arthamyr: A magánvagyont képező házról volt szó. „Nem mondtam, hogy közös lesz, de pl. elég húzós gyerektartással kínálhatják meg.„, írtad. „Ki mondta, hogy magasabb lesz a tartásdíj?”. Úgy tűnik, hogy te, ha nem is ezekkel a szavakkal.

somlobodog 2019.03.17. 17:08:44

@Buchhalter: Hát ma tényleg az átlag alá jutottál, lassan a helyi trollok értelmesebbek mint te. Több éve élek NY-ban, 3 nyelven beszelek. Veled ellentétben, aki ahogy látom otthonról okoskodik. Fidesz koma maximum a kedves csaladodban lehet ha ennyire ragaszkodsz az országhoz hogy egy blogon szívod magadba a nyugati levegőt:). És javaslom tanulj meg olvasni. Nem azt írtam hogy ne menjen hanem azt hogy ne számoljon át keresetet mert nem Magyarországon hanem ott kell elkoltenie a pénzt ahova költözik. Szted pl Párizsban, Berlinben stb 2000eur mire elég? Na fuss neki meg egyszer ennek.

somlobodog 2019.03.17. 17:08:56

@Arthamyr: az is könyvelő aki szállító számlákat üt egész nap a pincében 30evig... :) ahhoz elég ez a szint.

Arthamyr 2019.03.17. 17:24:36

@élhetetlen: Ebben hol van benne, hogy több lesz tőle a gyerektartás? :S Egyszerűen csak húzós gyerektartás, ettől teljesen függetlenül. Nem biztos, hogy pont abban az esetben, de nem tartom elképzelhetetlennek, hogy esetenként akár olyan mértékű, hogy inkább lecseréli a házát egy kisebbre. Szoktak lenni sztorik emberekről, akiket annyira tönkretett egy válás, hogy hajléktalan lett belőlük (ez persze ugyanaz a kategória, mint a nő, aki tűri a rendszeres félholtra verést).

Arthamyr 2019.03.17. 17:25:48

@Buchhalter: Most is azt tettem, aranyból van a szívem, de ha nem kell a segítség, hát nem erőltetem. :)

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.03.17. 18:57:20

@Platonica: a dokumentumokon alapuló adatok általában megbízhatóbbak. A jövedelmi statisztikák ezért alapulnak munkáltatói adatszolgáltatásokon. Mivel azonban a háztartások adatairól ilyenre nem tudnak támaszkodni, kénytelenek kérdezni.
Önmagában a kérdezessel sincs baj. De nem véletlen vannak a ksh-nal képzett kérdezőbiztosok. És a mintavétel itt se ad hoc jellegű, hanem szigorú metodología alapján választják ki a minta elemeit. Továbbá a nyert adatokat is tisztítják.

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.03.17. 18:57:24

Mit ajánl Magyarország a sürgősségi betegellátásra szorulóknak?
index.hu/belfold/2019/03/12/jahn_ferenc_korhaz_surgossegi_osztaly_varakozas_halottszallito_korulmenyek/

(Spoiler: Budapesten akár 14 órás várakozást.)

élhetetlen 2019.03.17. 18:57:40

@Arthamyr: Ez kezd nevetséges lenni. Ha pl. elég húzós gyerektartással kínálhatják meg.a különvagyonra tekintettel, mint írtad, akkor biztosan arra gondoltál, hogy kevesebb gyerektartást kell fizetnie, nem több lesz az a húzós. Mert te nem írtad, hogy több lesz. Jaj… Megpróbálom újra. Ha a pasi bennmarad a saját házában, az nem jövedelem, a gyerektartást meg a jövedelem alapján állapítják meg. „Szoktak lenni sztorik emberekről, akiket annyira tönkretett egy válás, hogy hajléktalan lett belőlük”. Igen, mikor a KÖZÖS TULAJDONÚ házban marad az egyik a gyerekekkel, és nem tudja kifizetni a másikat, és nincs elosztható kp. sem, és a másik nem tud egy lakást bérelni sem. De az más eset, nem arról beszéltünk. Hagyjuk.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.03.17. 19:00:32

@élhetetlen: Márpedig a magyar bírói gyakorlatban megítélik a vezérigazgatói gyerekei után is a jövedelem 20%-ának megfelelő gyereltartást, hogy a korábbi életszínvonal biztosított legyen. Az nem járja, hogy az egyedülálló anya ne tudja az egymilliós tandíjú iskolába küldeni vagy évente kétszer trópusi nyaralásra vinni, ha eddig így élt... Persze azt már nem ellenőrzik, hogy a pénz mekkora része szolgálja a gyerek és mekkora az anya javát, erre mondják a jómódú elvált férfiak, hogy feleségtartást fizetnek...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.03.17. 19:06:44

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos: A KSH jövedelmi adataival az a gond, hogy önkényesen kihagyják a statisztikából a kisebb cégeket és az egyéni vállalkozókat.

Arthamyr 2019.03.17. 19:38:05

@élhetetlen: Melyik hozzászólásomban írtam ilyet, hogy elég húzós gyerektartással kínálhatják meg _a különvagyonra tekintettel_?

Emlékeim szerint nem írtam ilyet (ha igen, és rámutatsz, akkor elnézést kérek, pontatlan voltam), és azért remélem érzed, hogy az a szövegrész jelentősen megváltoztatja az egész jelentését.

élhetetlen 2019.03.17. 19:58:42

@Online Távmunkás: „megítélik a vezérigazgatói gyerekei után is a jövedelem 20%-ának megfelelő gyereltartást”. Lehet, nincs tapasztalati ismeretem, csak az új PTK magyarázó ügyvédi cikkekbe néztem bele. És ez nég benne van a 15-25 %-ban. Amiről itt vitatkoztunk, az a különvagyon volt, és azt próbáltam magyarázni, hogy a szülőktől a házasság előtt kapott ház, az nem jövedelem, nem számít bele a gyerektartás megállapításába, és nem ítélhetik a feleségnek, nem rakhatják utcára a tulajdonosát, de mindegy.

élhetetlen 2019.03.17. 19:58:58

@Arthamyr: Ó, dehogy írtál ilyet: „Melyik hozzászólásomban írtam ilyet, hogy elég húzós gyerektartással kínálhatják meg _a különvagyonra tekintettel_?„. így, egy mondatban nem. Csak a következő volt.
Bocs, darabokból megy csak. Ezt írtam: „A házasság előtti vagyon különvagyon, akárkinek ítélik a gyereket és nem lesz közös sok év után sem”. Mire te (Arthamyr 2019.03.17. 14:04:51): „Nem mondtam, hogy közös lesz, de pl. elég húzós gyerektartással kínálhatják meg.”. Na most, ha a húzós gyermektartást nem a különvagyon kapcsán írtad, akkor nem tudom mi van, miért arra a mondatomra írtad, vagy hogy kellett volna értenem.

Arthamyr 2019.03.17. 20:12:21

@élhetetlen: Nagyon egyszerű: attól, hogy megtarthatja az ingatlanját, még egyáltalán nem biztos, hogy nem jár nagyon rosszul, és nem lesz egy fájó, hosszú távú problémája (az érzelmi dolgokon túl is). Ennyi. Sehol nincsen benne, amit beleértettél, nem is írtam, nem is gondoltam ilyesmit.

Dikusz 2019.03.17. 20:36:32

@Arthamyr: Ezek szerint nem jössz haza?

2019.03.17. 20:41:12

@somlobodog:

Ne bántsd már az egyszerűt, fel évig volt cociálisjómúnkásember a németeknél ügynökségen keresztül, akik le is húztak szerencsétlent, és mindenhol vannak rokonai/ismerősei, na innen a bölcsek köve a zsebében és ezért vél tudni mindent :-))

Azt is áruld már el neki, hogy nem hogy több éve élsz az USA-ban, de meg ügyvéd is vagy mellette, had’ dobjon egy hátast :-)

Arthamyr 2019.03.17. 20:45:50

@Dikusz: De igen, csak kell nyugdíj is, meg az sem árt, ha van B terv.

Dikusz 2019.03.17. 20:51:24

@Arthamyr: A "B" tervben igazad van.

élhetetlen 2019.03.17. 21:01:18

@Arthamyr: Ez kész. Most komolyan. A magánvagyonnal kapcsolatos mondatomra a húzós gyerektartással jössz, de az nem azt jelenti, amit írtál. Hanem mit? (Meg ne írd!). Nem érted a saját mondataidat,és, ha összerakom, és megmondom hol írtad, akkor azzal jössz, hogy „még egyáltalán nem biztos, hogy nem jár nagyon rosszul”. És azt hol mondtam, hogy biztosan nem jár rosszul, mármint hogy a szuper érvelési logikádat kövessem? Ebből elegem van. Esetleg nézd át holnap a kommentváltást, és tapsold meg magad, hogy milyen frappáns voltál. Na, pá…

Arthamyr 2019.03.17. 21:15:02

@élhetetlen: Ami nem megy, nem kell erőltetni. Szerintem a szükségesnél és kívánatosnál sokkal jobban megismertük a másik álláspontját. Én úgy veszem, hogy nekem van igazam, és felesleges változtatni az álláspontomon, te szintén így gondolod, ezzel le is lehet zárni ezt az értelmetlen beszéltegést/vitát. Jelzem, hogy a könyvelővel egyetemben te szóltál hozzám, én csak válaszolgattam. A kommentváltást nem fogom "átnézni, annyira már átnéztem, amennyire szükséges, és több időt szántam rá, mint amit ér. Pá...

Arthamyr 2019.03.17. 21:16:02

@Dikusz: Nem lesz rá szükség szerintem. Nagyon remélem legalábbis. :)

Platonica 2019.03.17. 21:45:20

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos: hagyjuk;-)
Ha mas idez onbevalllost, garbage, ha meg te, akkor megmagyarazod, miert nem az. Arrol nincs igazi osszehasonlitasi alapod, amit epp kritizaltal, uh kar rugozni rajta.

adg 2019.03.17. 22:11:07

@Buchhalter: “ha már emgem idézel” Hol idezgelek?

Szemelyeskedes. Szerinted mit jelent szemelyeskedni? Komplett tortenetet kitalalni valakirol, akirol semmit nem tudsz, pedig eleg sokat lehet tudni rola ahhoz, hogy a vak is lassa, az osszehordott baromsagaidnak koze sincs a valosaghoz, majd ez alapjan ekezni, az nem szemelyeskedes? Bocs, ha tul hosszu volt ez a mondat.

Talan el kellene viselned, hogy masoknak mas velemenye is lehet, es nem mindenkirol kitalalni valami okorseget. Magyar allami allas, fideszes alkalmazott. Stb.

somlobodog 2019.03.17. 22:52:33

@CyberTroll: milyen ügyvéd??? Hát "nyugaton" mindenki mosogat, nem tudtad??? :))

2019.03.18. 06:05:31

@somlobodog:

Nem mindenki mosogat, van aki szart pucol :-))

Buchhalter 2019.03.18. 08:24:32

@CyberTroll: te is egyszerű egysejtű lehetsz,ha már ilyeneket írsz nem igaz? Csak úgy barátian kérdezem IQ bajnok barátom.

2019.03.18. 13:26:46

@Buchhalter:

Egysejtü?

Nos eme felvetésedre inkább vonakodok reagálni.....

Vagyis csak egy gondolat;

Fegyvertelenekkel nem vivok szellemi csatát &====}

Shaktee 2019.03.18. 14:10:17

@CyberTroll: megint dul benned az értelmiségi zotyikám? :)))

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása