2019. február 04. 06:30,  Szürreális első napok Thaiföldön 50 komment

2019. február 04. 06:30 Határátkelő

Szürreális első napok Thaiföldön

Talán emlékeztek még rá, pár héttel ezelőtt jelent meg Balázs írása arról, hogy hat év Dánia után úgy döntött, más irányba indul. (Aki nem emlékszik, itt elolvashatja, hogyan kell elköltözni Dániából., itt pedig magáról az őrült ötletről olvashat.) Nos, ez a más irány első körben Thaiföld, ma a megérkezés utáni első napok kalandjairól olvashattok.

A kezdetek

Egy már-már végeláthatatlan út után szerda délután megérkeztem Thaiföldre, egészen pontosan az északi Chiang Mai városba.

Kedd reggel 8-kor indultam ki a koppenhágai reptérre, ahonnan egy két órás repülőúttal átkerültem Stockholmba. Szerencsémre itt csak két órát vártam, és délután fél 4-kor már indultunk is át Bangkokba.

Ez a repülőút 1 órás csúszással indult, mert jégtelenítették a repülőt, ezzel együtt pedig közel 12 órát töltöttünk a gépen. Alapvetően minden rendben volt, csak hosszú, és mivel az érkezésünk így éjjel fél 3-ra esett, vajmi keveset tudtam aludni, szinte semmit.

Át is állítottam az órát reggel fél 9-re majd jött egy 3 órás várakozás a Chiang Maiba tartó gépre – na, ez volt a mélypont – fájt a fejem, alváshiány és csak meg akartam érkezni.

Szerencsére az utolsó repülőutat végigaludtam és relative frissen megérkeztem délután 3 körül a gyönyörű, napsütéses városba.

The Entaneer Poshtel

A hostelem elképesztő szép, nagyon kellemes meglepetés volt megérkezni. Teljesen letisztult szobák, fürdőszobák és mosdók – légkondival mindenhol.

Mi hárman osztozunk a francia ágyas szobán – az előtérben pedig csomóan üldögélnek a babzsákokon, vagy az asztalnál és dolgoznak különböző projekteken, vagy épp a következő utazásaikat tervezik.

Az ár évszaktól függ, de alapvetően olcsó és ideális akár pároknak is, hiszen franciaágyas a szállás. A szobához jár egy zárható szekrény és ezenkívül az árban a reggeli is benne van.

Itt általában csinálnak frissen tükörtojást vagy rántottát, de lehet kérni (ha az a chef van) frissen készített palacsintát is. Ezen felül pedig kb. 5-10 különböző gyümölcsöt is lehet találni – én teljesen ráfüggtem a passion fruitra.

Az egész hely teljesen családias, a tulajdonos és az egész személyzet nagyon jól beszél angolul és állandóan rendelkezésre állnak, bármiről is legyen szó (én elhagytam a kártyám és ennek ellenére hajnal 3-kor is beengedtek és nyomtattak újat).

Ingyen Wi-fit is tudsz használni, erről írok most én is, úgyhogy ez is teljesen jól működik. Napközben van egy bár, ahol italokat lehet rendelni, a szembe szomszédnál, ahol egy idős hölgy főz egész nap, bármilyen tál ételt meg lehet kapni 400 HUF-ért a hostel lakóinak – mondanom se kell, én itt eszek napok óta.

Van rengeteg különböző program is, amire fel lehet iratkozni, többek között főzőtanfolyam (a szomszéd néni esténként átugrik) reggelente pedig ingyenes jógaórák vannak.

Hihetetlen a hely, én biztos, hogy vissza fogok ide jönni a meditációs tábor után még pár napra.

Green Bamboo Massage

Lepakolás és egy well-needed tusolás után felkerekedtem, hogy egyek valami tradicionális thai vacsorát. Nagyon komoly, édes, ragacsos csirkét kaptam rizzsel egy helyi étteremben, amiről elöljáróban a nő annyit mondott, hogy „nem csíp, csak édes” – hát én majd beszartam, olyan csípős volt, de gondolom ez relativ.

Másnap besétáltam egy konyhába, ahol olyan erős chiliszag volt, hogy köhögő rohammal szaladtam ki, úgyhogy valószínűleg erre referált az asszony, hogy nem „annyira” csípős – mint lehetne.

A délután lezárása pedig egy masszázs lett. Először naivan a neten kerestem rá, de mindenhol a „Happy Endinges” és prostituáltas cikkek jöttek szembe, vagyis hogyan lehet minél olcsóbban kurvázni, masszázs kíséretében.

Ezért áttértem a TripAdvisorra, és meg is találtam egy közeli, de viszonylag olcsó helyet, ahol 2400 Forintért egy órán keresztül masszíroz egy idősebb mamaszita, akinek olyan erős a marka, hogy szerintem a vasat is meghajlítaná.

Naivan megjegyeztem, hogy lehet erős, mert fáj a csuklyám a hátizsák cipelésétől – hát én ilyet még nem láttam, könyörtelenül véste a könyökét a hátamba, de volt, hogy a térdét is.

A masszázs végén pedig törökülésbe ültetett, leült mögém, és különböző, jiu-jitsura emlékeztető fogást alkalmazva úgy megcsavart, tekert, hogy nem voltam benne biztos, hogy életben maradok.

Mindenesetre alaposan kitett magáért, és noha fájt, utána elképesztő érzés volt kisétálni, már „máshogy” sajgó háttal és nyakkal. A szertartás végén pedig leültetnek, kapsz egy pohár kókuszteát és egy adag felszeletelt banánt, mézzel leöntve – amitől szó szerint „jó szájízzel” jössz el. Csak ajánlani tudom, nem szponzorált tartalom - Green Bamboo Masszázs néven futnak.

Turizmus

Több különböző helyen is megjegyezték az eladók, hogy milyen jóképű vagyok és csináljunk egy képet. Megkérdezték, hogy nyaralok-e, amire a legegyszerűbb válasz, hogy igen.

Ezután az első kérdés, mindig az volt, hogy nem szeretnék-e puncit? De szó szerint így hangzottak. Mikor mondtam, hogy bocs, nem, meditálni jöttem (nem végigkefélni a Thaiföld ladyboy rengetegét), akkor nagyon érdekesen reagáltak.

Mindegyiknek megváltozott a nézése, hanglejtése – és sokkal inkább tisztelettel néztek rám, bár ez lehet, hogy erős kifejezés, de a lényeg, hogy máshogy, pozitív értelemben.

Valahogy mintha más csoportba sorolnák a nagy tömeget, akik idejönnek inni, bulizni és kurvázni, míg azokat, akik meditálás miatt jönnek (vajon miért?).

Egyértelmű, hogy miért, de olyan éles volt a kontraszt a hozzáállásukban mind a három helyen, amikor ez a beszélgetés lezajlott, hogy az számomra elképesztő volt.

Robogóbérlés

A második nap már sokkal eseménydúsabban telt. WorkAway-en (egy weblap, ahol hostoknál lehet munkát vállalni szállásért cserébe) rám írt egy lány, hogy ha egyedül utazom Chiang Maiban, akkor menjünk el megnézni egy templomot.

Így is lett, de előtte én béreltem egy robogót – nagyjából 2000 HUF/nap az ár és elkérik az útleveledet is. Hiszen ez alapvetően illegális (az eredeti útleveledet otthagyni valahol), én mondtam, hogy csak másolatot adok, amire a válasz az volt, hogy akkor hagyjak ott 8000 HUF depositot. Nem sok ez, de az elvvel volt bajom, úgyhogy addig alkudoztam, míg végül 3500 HUF depositot hagytam.

Miután odaértem a templomhoz, sikeresen benne hagytam a kulcsot a robogóban, mivel már a sok alkudozás miatt késésben voltam és alapvetően stresszes az itteni kaotikus forgalomban vezetni, nem hogy parkolót találni.

Ami meglepett, hogy 3 órát töltöttünk a Wat Chedi Luang buddhista templomoknál, majd mikor visszaértem, a kulcs és a motor is úgy állt ott, ahol hagytam.

Beszélgettünk egy Jim nevű férfival, aki 15 éves kora óta szerzetes és érdekes módon pont ez volt a beszélgetés lényege, hogy ha jó ember vagy és jól cselekszel, akkor jó dolgokat fogsz kapni az élettől. S lám, így is lett.

Este elmentünk a hostelből 4 másik újdonsült ismerőssel vacsorázni a helyi piacra – mindenféle grillezett tengeri állatok, hangos élőzene, és a többi, ahogy kell.

Éjszakai tapasztalatok

Ezután átmentünk ilyen félig nyitott tuk-tuk taxival a helyi buli negyedbe, valami szuper random élő reaggie bandát hallgatni. Thai banda lévén egész ügyesek voltak a fiúk, de az egész hely (Zoe in Yellow) és a környéke teli volt hormonoktól tomboló, fosrészeg turistákkal.

Éjfélkor minden szórakozóhely és bár bezár, vége az éjszakai életnek. Na, azt látni kell, ahogy a sok, majom szintjére lealacsonyodó „ember” próbál találni valakit egy kefélésre, miközben cigánykerekeznek, egyenpólóban üvöltözik valami random ország himnuszát…

Szürreális volt, nem éreztem, hogy én ezt a helyet valaha hiányolni fogom, de egy élménynek elment.

Kaland a rendőrökkel

Másnap reggeli után úgy döntöttem, hogy motorral körbenézek a városban. Bár ne tettem volna! Sikeresen belefutottam a sokak által emlegetett thai rendőrségbe (én is említettem, miért fontos a nemzetközi jogosítvány).

Na, hát amit írtam, az teljesen igaz – csakhogy nem erről szól a dolog itt. Valójában mindegy miért, valamiért meg fognak büntetni, ha rosszkor, rossz helyen vagy – ha nem jogsi miatt, akkor rád varrják, hogy gyorsan hajtottál.

Az én esetemben az volt, hogy a dán személyautó jogosítványommal hivatalosan 50 köbcentis robogót vezethetnék, amit béreltem pedig 110-es. Aha, csakhogy én direkt 50-est kértem. Erre a rendőr válasza az volt, hogy olyanra nem adnak Thaiföldön rendszámtáblát, úgyhogy ez egy érdekes tanulság volt.

Az érzelmi része a dolognak megint más. Ott vagy egy idegen országban, és tudod, hogyha nem működsz közre, ki is toloncolhatnak, mégis csak ők a rendőrség, akik szinte semmit angol nem beszélnek.

Velem együtt kb. 10 másik embert/párt is megállítottak, amiből a két amerikai pár elkezdett egymással kiabálni (azóta sem értem, miért), majd egymásnak is estek.

Tehát én ott állok ennek a közepén, úgy, hogy 500 TBH-t kértek el és rögtön tudtam, hogy csak 300 volt nálam, Thaiul kiabál a rendőrség, ezek meg felnőtt férfiak létükre ütik-verik egymást. Azt hittem, besírok, nem hittem el, hogy ez velem történik.

Mindenesetre közvetlen parkolás után még lőttem egy szelfit sunyiban, biztos, ami biztos.

Végül 15 perc alkudozás után az öreg hadnagy/főrendőr/főember elfogadta kegyesen a pénzt, adott egy gyűrött cetlit és (őrület) ezt mondta: „mehetsz tovább, ha a következő 3 napban megállítunk, csak mutasd ezt be és nem kapsz büntetést”.

Mi van??? Megbüntetnek, mert hivatalosan nem vezethetnél egy ekkora motort, de tudod mit, fizettél, 3 napig csinálj, amit akarsz. Szomorú – vissza is adtam a motort rögtön az incidens után, nem kell nekem az ezzel járó stressz.

Vasárnap reggel ébredés után már indulok is a Dui Suthep hegyre és indul a kéthetes meditációs tábor.”

Ha érdekelnek Balázs további kalandjai, látogassatok el az oldalára!

Négy évvel az indulás után szeretnénk tovább fejleszteni a Határátkelő oldalát. Segítsetek nekünk ebben egy kérdőív kitöltésével, amit ITT TALÁLTOK! Szóljatok bele ti is, merre menjen tovább a Határátkelő! Köszönjük szépen!

Címkék: Thaiföld

Hufeisen 2019.02.04. 07:55:23

Azért DK-Ázsiában nem olyan megrendítő, ha lehúznak a rend őrei 2500 Forinttal... Te ott úgyis "farang" vagy.

Csodabogár 2019.02.04. 08:40:22

Ez egy jó poszt volt, nekem legalább is.

Shanarey 2019.02.04. 10:53:52

A posztolónak, ha ilyen szétszórt vagy, minek mész messzire. A Thaiföldi rendőrség világhírű, s nem arról hogy hű de rendes fickók, mire számítottál?

London2009 2019.02.04. 11:39:03

Kicsit irigylem ezt a sracot. Foleg igy az irodabol az esobe kibamulva. Meg baromi fiatal, fuggetlen, mar azert van nem is keves elettapasztalata, okos, eletrevalo es raadasul meg jokepu is. Jo utazast kivanok es elvezze minden percet. U.i.: Azert remelem a puncikat sem fogja teljesen megvetni. :D

London2009 2019.02.04. 11:49:26

@Shanarey: az mibol jott le, hogy szetszort? Csak belefutott a thai rendorsegbe. Nagy dolog. Milyen hulye duma mar, hogy minek ment ilyen messzire? Meddig kellett volna akkor mennie? A kovetkezo faluig? :D Ne haragudj, de ez kicsit olyan volt mintha a nagymamam mondta volna. O kerdezte mindig, hogy jajj, muszaj olyan messzire menni, viz kozelebb is van! :D

Shanarey 2019.02.04. 11:50:50

@London2009:

Elhagyta a belépő kártyáját, benne hagyta a kulcsot, a bérelt motorban.

London2009 2019.02.04. 12:02:38

@Shanarey: ha jol szamolom 25 eves es most eppen nyaral. Elofordul. Ebbol en inkabb arra kovetkeztetek, hogy sikerult neki kikapcsolodnia...

Shanarey 2019.02.04. 12:05:52

@London2009:

Így is lehet mondani, csak nem logikus. Egy távoli idegen országban, nem szokás elhagyni a belépő kártyát, s főleg az aktuális közbiztonság ismerete nélkül, benne hagyni a bérelt motorban a kulcsot.

London2009 2019.02.04. 12:09:56

@Shanarey: pont igy fog tanulni ezekbol a malorokbol. Latod ezert is jo, hogy ilyen messzire ment, mert ezek a bosszanto kellemetlensegek hosszu tavon nagyon is hasznosak lesznek.

sollozzo 2019.02.04. 13:52:49

Én azért a happy endingest választottam volna. :-)

Shaktee 2019.02.04. 14:06:09

@London2009: nem mind pussy amit annak gondol a thai szexturista :-)

Mr.paksimogyoró 2019.02.04. 14:49:44

Nekem szerencsére sem Thaiföldön, sem Vietnamban nem volt gondom a zsarukkal. Pedig sokszor jópár koktél vagy sör után húztuk a kis mocik szarvát hajnalban :)
Ja, és mindkét helyen hagytam benne kulcsot a mociban, nem volt gondom belőle, hálistennek :)

Mancilla Pectoralis 2019.02.04. 15:10:24

@Shanarey: Ha például ADHD-s vagy akkor tök mindegy milyen országban vagy akár otthon is elhagyhatod vagy thaiföldön is a kulcsod ,belépőkártyád stb.Nekem szimpi volt a poszt és irigykedem(nem Thaiföld miatt.. a rugalmasságát irigylem:-D Én egy Róma- Nápoly utat is négy évig szervezek magamban:-D)

Zacskóstej 2019.02.04. 16:14:04

"nem végigkefélni a Thaiföld ladyboy rengetegét"

Ezen egy csomót filóztam már. Ha én pl ne adj isten kurvázni akarnék kint, honnan tudhatom hogy most ki ladyboy és ki igazi nő? Mert rohadtul megtévesztően néznek ki ám. Rá kell kérdezni, hogy de ugye nőnek születtél? Az összes ilyen magát ajánló kurva alapvetően pasi "volt"? Vagy hogy van ez?

Csodabogár 2019.02.04. 16:22:14

@Shanarey: Amíg szerencséje van addig szétszórt. Ha majd egyszer valamire ráfázik, akkor jobban oda fog figyelni.

Engem egyébként a meditálás eredménye érdekel, remélem lesz beszámoló.

Shaktee 2019.02.04. 16:23:01

@Zacskóstej: alsó madárfogás, a la trump pussygrab.

Shanarey 2019.02.04. 16:28:30

@Mancilla Pectoralis:

A poszt, oké, a posztolóba kötöttem bele, nem a mondanivalójába.
:-)

London2009 2019.02.04. 16:28:59

@Zacskóstej: azert szerintem lehet latni, hogy melyik a ladyboy. Bar vannak irto profik is, de azert a kez, adamcsutka, hang arulkodo tud lenni. De ha elobb nem, legkesobb amikor a murira kerul a sor ugyis kiderul. : )

Shanarey 2019.02.04. 16:29:52

@Csodabogár:

Számomra kissé fura, hogy meditálni megy oda s közben bulizik, de ez legyen az ő dolga.

Tsteinar 2019.02.04. 16:33:26

@Zacskóstej: Ádámcsutkát kell nézni, és a hangjuk is árulkodó.
A csajok visitva, sikongatva köszönnek, aki pali az meg úgy vakkant utánad...állitólag :D

2019.02.04. 17:06:27

@Zacskóstej:

Bedöntöd, kiveszed, beteszed, ha hörög akkor Jani , ha visít akkor Kati, ecceru :-))

Amúgy meg lyuk-lyuk :-))

Shaktee 2019.02.04. 17:10:34

@CyberTroll: nagyon vágod ezt zotyikám :DDD

2019.02.04. 17:16:24

@Shaktee:

Tapasztalat teszi a mestert :-))

Golf2 2019.02.04. 17:30:37

Off.Svéd"ország: rasszizmus, ha eltávolítják a metróból a jegy nélkül utazó afrikait...

2019.02.04. 17:38:11

@Shaktee:

Kérdezd a dagadtbadarat, ő a szakértő e témában :-)

Shaktee 2019.02.04. 17:44:27

@CyberTroll: mármint ladyboy kupalolásban??? :PP

gabors 2019.02.04. 17:59:50

@Zacskóstej: "Ezen egy csomót filóztam már. Ha én pl ne adj isten kurvázni akarnék kint, honnan tudhatom hogy most ki ladyboy és ki igazi nő? "

ezek utan nem tanacsolnam ... de ne haturol kezdjel bele ...

Burgermeister 2019.02.04. 18:07:12

@London2009: foleg ha egy olyannal fur ossze akinek korabban
Farka volt!:)

martineden 2019.02.04. 18:07:20

@Zacskóstej: Azt mononek kinezo ndtak,mikor kint jartam,h az atlagnal magasabb noket kerulni kell,,valamint ne legyen kendo v sal a nyakaban,h lasd van-e adamcstkaja.Ez holtbiztos modszer.

Dikusz 2019.02.04. 18:26:18

@Csodabogár: Ez még csak az eleje, itt még csak rákészült a meditálásra.

London2009 2019.02.04. 18:30:45

@Burgermeister: nem tudom, hogy mire gondolsz. Megis mi masa lenne vagy lett volna?

Shaktee 2019.02.04. 18:46:31

off
Mit gondol a nagyérdemű, megtudja e majd állitani Gergely a csútit s vidéki szintársulatát bpest rombolásában?

”2%-ot zavar, amit a fővárost megszálló vidéki horda művel Budapesttel - 98% tűri, hogy a patinás tereket elárasztják a falusi ízlésüket tükröző, történelemhamisító giccsel”

nepszava.us/marko-beata-budapesti-kozony/

ON

Csodabogár 2019.02.04. 18:46:54

@Shanarey: Ebben a legborzasztóbb, hogy aki 74 éves az "néni". Ez az általános nyelvszegénység rémes. Szerintem a 100 éves is ha nőnemű, akkor hölgy, ha meg férfi, akkor úr!

Shaktee 2019.02.04. 18:50:17

@London2009: igazatok van mammerek :-)

Csodabogár 2019.02.04. 18:53:14

@London2009: Nem hinném, hogy aki Thaiföldön ezzel keresi kenyerét az kifizette volna a műtétet, ami biztos ott se olcsó. Úgy hogy szerintem kis tapogatással egyszerüen meg lehet állapítani.
Ha a fiam lenne, nagyfokú óvatosságra inteném. HIV-en kívűl is össze lehet szedni olyan körülmények közt, jónéhány kellemetlen nyavalyát.

Ráhel a saját lábunkon áll 2019.02.04. 21:39:19

."Ezen egy csomót filóztam már. Ha én pl ne adj isten kurvázni akarnék kint, honnan tudhatom hogy most ki ladyboy és ki igazi nő? "

Ha nem vagy biztos benne, akkor térdepeltesd magad elé....és csak orális szex legyen, semmi más.

Aztán ahogy végeztél, húzz el a pics@ba.
(Mármint képletesen a pics@ba....)

trabant 2019.02.05. 06:38:40

@Csodabogár:
A megszólításhoz:
Akit ismer valaki, az lehet neki néni vagyy bácsi, pl. a szomszéd, de akiket nem ismer, azok hölgyek, és urak - az utcán vagy a buszon, boltban stb.. Így lenne ildomos, de kevesen ismerik az illemet.

som tam 2019.02.05. 06:38:46

Szoval harom napra szol a buntetes... Engem gyorshajtasert buntettek meg, mert gyorsan hajtottam. Es meg is mondtak, hogy aznap mar nem fognak megbuntetni, csak mutassam be a cetlit. Erdekes gyakorlat!

felhőkergető 2019.02.05. 07:56:19

A "well needed"-nél ledobtam a hengerfejet...

London2009 2019.02.05. 11:18:19

@Csodabogár: nem tudom, hogy a tapogatas mennyire realis opcios. Foleg, hogy siman leragasztjak es te tapogathatod, akkor sem fogsz erezni semmit. De mint irtam, szerintem eleg konnyen tudni, hogy ki a ladyboy as ki nem.
Nem a kurvazasra batoritottam en sem. Van ott eleg ausztral backpacker, feleslegesen ne koltse a penzet, de termeszetesen csak esszel fiam! : )

desw 2019.02.06. 06:37:22

Hány éves vagy, kirájlány'? :DD

Majd belejössz, ne aggódj!

Jogsit/forgalmit úgy adod át, hogy 3-10 USD-t mellékelsz egyből. Olcsóbb lesz és gyorsabb.

desw 2019.02.06. 06:37:29

@sollozzo:

" Én azért a happy endingest választottam volna. :-) "

:DD Én is ez a kúltúrális' vonalat képviselem. Sőt! Igazából a masszázs nem is kell, csak a bum-bum. Megnyomorgatott háttal már mozdulni sem tudok! :D